Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik heb een Mi Band 5 en na een ringen workout van 1.5 uur (waar ik vooral rust) had ik 800kcal verbrand. Klopt niks van natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leuk die speeltjes, maar ik draag een horloge om de tijd af te lezen. Meer verwacht ik er ook niet van. Heb ook geen vertrouwen in dat de metingen correct zijn. Heb ook nog nooit tijdens trainen hartslag oid bijgehouden.
Bij mijn medische controle, wordt alles nagekeken, bloed, urine, bloeddruk, hartslag. Dat lijkt mij voldoende.
Zolang er geen medische noodzaak is, lijkt me dit overbodig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
LuNaTiC schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:54:
genoeg studies over de overschatting van kcals door wearables (bij de een kan het meer afwijken dan de ander)
Tja, daar zijn de studies weer. Ik ga maar een keer happen. (niet op jou persoonlijk hoor, in het algemeen, het moet eruit)

Het wordt 'tegenwoordig' allemaal veel te zwart/wit gemaakt. Als een waarde een zekere foutmarge heeft dan is hij ineens niet meer waard en kan je er niets mee. Is er een studie die een aanwijzing in de richting van een conclusies geeft dan is dat ineens een allesomvattend feit geworden. Zo simpel is de wereld gewoon niet.
Waar is het gezond verstand gebleven? De nuance? Gewoon dingen proberen, onderzoeken, kijken wat het doet. Eigen ervaring kweken en daarop doorpakken en verbeteren.
Alles kan daarbij helpen, maar niets is onbetwistbaar. Ervaringen van anderen, studies, coaches, gear, whatever, allemaal prima hulpmiddelen. Onder de streep is het echter altijd heel persoonlijk wat voor je werkt en het allerbelangrijkste is dat je open blijft staan voor nieuwe inzichten, kritisch op jezelf blijft en naar verbetering blijft zoeken. Dáár wordt je beter van.

Ik heb adviezen van ervaren mensen aangenomen die volgens sommige studies niet het allerallerbeste zouden zijn, maar ze werkten wel heel erg goed. Ik heb alternatieve methoden geprobeerd die niet in de oldskool leer passen, maar wel bij mij, en het gaf succes. Ik heb ook dingen geprobeerd die als bewezen goed te boek stonden, maar bij mij toch niet lekker werkten.
Het is vaak leuk en soms frustrerend, maar je leert er een hoop van en met name jezelf kennen. Jezelf kennen gaat je erg helpen en er is er maar één die dat kan bereiken.

Zo heb ik in al die jaren op verschillende fora met regelmaat gebruikers langs zien komen die met pubmedjes of videootjes in de hand de bewezen ervaren kracht-/massabeesten te lijf gingen in discussies over wat je het beste kon doen, maar dan zonder zelf ook maar aantoonbaar iets gepresteerd te hebben. Nu heb je niet automatisch gelijk als je groot en sterk bent (behalve in de kroeg :+ ) maar als je zelf überhaupt niet in de buurt komt van een bepaald niveau is het wel erg bijzonder als je de betweter gaat lopen uithangen op basis van wat studies. Terwijl de meeste die je online vindt rammelen van alle kanten. Nog los van het feit dat een studie nooit zomaar iets concludeert, het is een aanwijzing en dan heb je nog meta studies, peer reviews en allerlei extra mechanismen nodig voordat je écht iets kunt concluderen. Feiten doet wetenschap strikt genomen überhaupt niet aan.
Gelijk halen doe je in de gym, door resultaat te behalen en te laten zien dat wat je beweert ook daadwerkelijk werkt. Je haalt je gelijk niet in online discussies over studies, ga liften.

En daarom krijg ik tegenwoordig zure oprispingen als de term 'studies' weer eens met regelmaat door het topic vliegt. /rant

En nee, ik doel nu niet op specifieke personen in dit topic. Het is een algemene rant. :)

En dit is ook geen rant op jou, de rest van je post ben ik het wel mee eens. Dat is namelijk precies hoe ik de schatting van verbranding dus wél als leidraad gebruik. Gewoon een bepaalde verhouding kiezen die resultaat geeft en het werkt prima. Absolute getallen interesseren mij niet zoveel, gewoon met gezond verstand je hulpmiddelen inzetten zodat ze voor je werken en je hebt er gewoon echt wel wat aan.

@Hackus het verschil is dat types als @Requiem19, @LuNaTiC en ik ook best veel doen aan dingen als cardio of hardlopen. In die zin zijn we al minder echte massa/kracht bouwers dan de wat klassiekere krachtsporters in dit topic. Voor dat soort dingen is hartslag vaak wel relevant. Met gewoon liften zit zo'n ding alleen maar in de weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 05-03-2021 10:47 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Gonadan Hardlopen doe ik niet, wielrennen, mountainbiken wel. Dat kan idd het leuk zijn om een waarde als leidraad aan te houden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Hackus Nodig is het ook voor die sporten niet, maar leuk kan het wel zijn :).

We hadden 20 jaar geleden ook geen mobiele telefoon nodig en al zeker geen iPhone. En nu hebben we er allemaal een.. omdat het best handig is. Een apparaatje dat met gegevens jou inzichten kan geven kan - zeker als je nog niet zo ervaren bent - helpen.

Betekent niet gelijk dat zo'n apparaatje de bijbel is en je 3127 kcal precies gaat eten als je horloge dat zegt.

Even een crosspost uit het indoor fietsen topic. Dinsdagavond op de indoor fiets gezeten wat - achteraf - een te zware training bleek te zijn, waardoor de training donderdag echt ruk ging (ik was nog niet hersteld).

Bij het zien van de data had ik 1) misschien donderdag moeten overslaan of 2) misschien rustiger moeten trainen, maar ik was te koppig en dacht dat het wel meeviel :(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pNDNTLkKYQqzvXmiFjfANZmFYU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZkJPcQ9rG5lvhRIuDKXFpxU0.jpg?f=user_large

Hetzelfde kan gelden voor een mega zware krachttraining: ook daar kan je soms meer tijd voor nodig hebben om te herstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 05-03-2021 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik dacht juist dat ik heel erg de nuance aantikte door ermee te zeggen dat hoewel trackers misschien de kcal-output overschatten, je het nog heel goed kan gebruiken :o

net zoals dat elke weegschaal ook waarschijnlijk enigszins afwijken van elkaar, en van wat iemand misschien 'werkelijk' weegt, maar zelfs als een weegschaal 2 kg afwijkt van een correcte weergave, je kan het nog steeds gebruiken om te kijken hoeveel je bv weegt op een bepaald punt en zeker relatief gezien over een langere tijd wat je kwijt raakt.

de reden waarom ik toch 'studies' aanhaalde, is dat het juist ook goed om te weten is dat je gezond verstand erbij moet houden dat wat de output is ws wel iets af zit van de werkelijke output.

In dit topic wellicht wat minder relevant omdat ik denk dat de meesten het wel weten, maar Henk & Ingrid die denken dat ze 1000kcal hebben verbrand, vervolgens denken dat ze dus weer 1000kcal aan kapsalon kunnen eten, en dan alsnog bedrogen uitkomen :+

[ Voor 30% gewijzigd door LuNaTiC op 05-03-2021 10:57 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LuNaTiC schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:55:
... die denken dat ze 1000kcal hebben verbrand, vervolgens denken dat ze dus weer 1000kcal aan kapsalon kunnen eten, en dan alsnog bedrogen uitkomen :+
_O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@LuNaTiC klopt hoor, daarom zei ik al dat het niet om jou ging maar het er gewoon even uit moest. ;)

Als ik zie hoe Garmin mijn mogelijke prestaties structureel weet te overschatten dan denk ik dat hij ook onderschat hoeveel calorieën ik moet verbranden om gewoon een rondje te lopen. Die kapsalon kan ook nog wel een paar potjes bier hebben. :9

Overigens ben ik sowieso huiverig voor dat soort maaltijden, want die worden vaak besteld en dan is het altijd erger dan je denkt wat je aan meuk krijgt.
Als ik zelf een ovenschotel of lasagne of iets dergelijks maak zijn dat ook al snel calorieënbommen maar dan weet je wel precies wat die schaal in gegaan is en wat je dus naar binnen krijgt. Daar moet je echt wel even flink voor sporten als je de handrem bij het eten vergeet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Ik meld me ook weer :) Zeer gefrustreerd omdat sportscholen nog niet open zijn, heb ik gekocht:

1. Een Fitness-bank
2. Twee losse gewichten van 8 tot 14 kg.

Iemand nog goede tips voor oefeningen in combinatie met een bankje en losse gewichten?

Verder kan natuurlijk ook opdrukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Deze stang kwam onverwachts want ik had de stang in november voorjaar jaar besteld bij een grote bestelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Um02tGOyz6SIxOVnKkGduI_zVfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRdYPXTZOurVv6g4ODXBVWD6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
MaStar schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:29:
Ik meld me ook weer :) Zeer gefrustreerd omdat sportscholen nog niet open zijn, heb ik gekocht:

1. Een Fitness-bank
2. Twee losse gewichten van 8 tot 14 kg.

Iemand nog goede tips voor oefeningen in combinatie met een bankje en losse gewichten?

Verder kan natuurlijk ook opdrukken :)
Resistance bands kun je ook een hoop mee!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zo vandaag mijn borst aangepakt en afgerond met chainpress en fly's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
@MaStar Welkom. Blijft vervelend. Bied je sportschool ook geen buitentrainingen aan?

@Hackus lekker bezig!

Vandaag ook weer een upperbody training.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfokBmcgGjPO075USfxHkLGLqXs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbQDxzwsLQZ9nK14LBpYYpMr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHLubLhT6sAVtXWH18yUJXMBXuw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTZwOtdkvYuffF0WZwt33rYQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkPQI-bkDKxsE_yL-L5maeJt9jc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPh3KPk3OJg2Gf41i8DOht68.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdb6FP2FAofo3cGnj8Nd-4-cB1A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T74G3BgCP9Imz1Ir5tWtBRIN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqY9mlEj5uNSGnejyri9N8GcViY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kb8J1oAZzBe1XhfNhizzPpzB.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik heb vandaag borst, voor-zijkant schouders en triceps getraind voor de 2e keer deze week getraind. Het ging heerlijk.

Bench press
Incline dumbell press
Dumbell flyes

Dumbell schoulder press
Dumbell side raise

Scull crusher
Diamond pushup

Ik train 2 dagen dan 1 dag rust met een 3x spilt schema. Dat werkt nu optimaal. Eerder ging een 3keer achter elkaar een stuk beter qua herstel. Tenminste dat idee heb ik.

De andere trainingen

Rug achterkant schouders en biceps

Barbell row
Latpully breed front
Dumbell row
Latpully v-vbar

Barbell shrug

Dumbell rear delt raise

EZ-bar curl standing
Dumbell preacher curl

Benen en core

Squat
Romanian deadlift
Split squat
Leg extentions

Calfraises

Leg raise op bankje
En met medicijnbal

Voor iedere training 10-15 minuten het hele lichaam dynamisch stretchen.

[ Voor 33% gewijzigd door Tincahunter op 05-03-2021 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Lekker! Ik weet niet waarom, maar push ups is niet voor mij weggelegd.
Ik doe ze nu maar schuin met mijn handen op een bankje, dat gaat iets makkelijker.
Tincahunter schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:40:
Ik heb vandaag borst, voor-zijkant schouders en triceps getraind voor de 2e keer deze week getraind. Het ging heerlijk.

Bench press
Incline dumbell press
Dumbell flyes

Dumbell schoulder press
Dumbell side raise

Scull crusher
Diamond pushup

Ik train 2 dagen dan 1 dag rust met een 3x spilt schema. Dat werkt nu optimaal. Eerder ging een 3keer achter elkaar een stuk beter qua herstel. Tenminste dat idee heb ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
VinnyAMS schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:44:
Lekker! Ik weet niet waarom, maar push ups is niet voor mij weggelegd.
Ik doe ze nu maar schuin met mijn handen op een bankje, dat gaat iets makkelijker.

[...]
Ik kon ze ook niet in het begin dus heb ik ze weer opgebouwd. Eerst op de knieen en schuin nu volledig op de tenen.

Toen ik vroeger aan muay thai deed kon ik iets van 50 pushups doen maar toen woog ik ook maar 62kg

Nu kan ik bij de triceps training iets van 8-10 diamond pushups.

[ Voor 6% gewijzigd door Tincahunter op 05-03-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pff al twee weken niks gedaan. Eerst door m'n rug gegaan waardoor ik vrij weinig kon doen en daarna m'n voet gestoten waarbij ik een teen flink geneusd heb waardoor ik er amper op kon staan. Maandag maar weer met goede energie aan de slag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barry|IA
Vanavond borst en armen op hun sodemieter geven.

Heb nog blauwe plekken op biceps van BFR training. Dus die slaan we even over tot ik meer info heb over dat trainingsprincipe.

Doel vanavond:

Incline dumbell press 4x 25 - 30 herhalingen.
Standing crossover chest fly’s met resistance bands 4x 25 - 30 herhalingen.

Op de laatste 2 sets bij elke oefening afsluiten met 10 extra halve reps (waar de contractie het hoogst is) en bij de oefeningen met resistance bands hou ik de contractie en stretch 10-15 seconde vast.

Biceps en triceps worden supersets. Ik ga voor een abnormaal hoog volume. Elke set tot faillure en dan zien hoe veel setjes ik kan pakken.

Ik blijf zo ontzettend positief over die resistance bands. Je kan er werkelijk waar alle oefeningen mee doen en je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt. Maar belangrijkste: het is zo top voor je mind muscle connectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkLjAAIHxzyGb7lqtUUoMmUSuOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLohfI3L9neJnefv2H4eMqgJ.jpg?f=fotoalbum_large

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Over op de sodemieter gesproken,
Vrouw en kids even weg, dus hele middag alleen thuis, tijd voor een stevige workout.

Vandaag voor t eerst 3 x 5 x 130 gesquat. (Nog niet unbroken)
Wel steeds setje 3x + 2x.
Met riem, blijft wennen, moet mezelf even filmen, heb t idee dat m’n rug meer bol gaat.
(Voorgaande keer squat was overigens 1 x 3 x 125 unbroken)
Merk wel dat rust hierin/na de workout wel belangrijk, had t idee dat ik een plateau had hiermee

Wilde hierna nog bankdrukken en deadlifts doen, maar kreeg helaas visite, daar baal je dan wel van na zo’n resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Barry|IA welke resistance bands heb je? Klinkt wel interessant om eens toe te voegen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb sinds deze week ook weerstandsbanden in gebruik. Bevalt erg goed. Ik had ze besteld bij Aliexpress. Afgaande op het plaatje is dit dezelfde bij Bol. Dit setje is nog goedkoper.

Voor dit geld kun je misschien weinig kwaliteit verwachten maar het valt me tot nu toe heel erg mee. Hoe lang ze meegaan is de grote vraag maar ze lijken behoorlijk stevig. Voor de garantie is het misschien beter bij Bol te bestellen.

[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 07-03-2021 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat zijn niet degenen die ik zou aanraden, vrij licht en zo'n handvat is ook niet alles.
Ik heb een setje van dit type: https://www.amazon.de/-/n...9&sprefix=intey+re&sr=8-3

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik had een paar vrienden gevraagd die ze al een tijd gebruiken. Die raden mij juist aan om wel het type met handvatten te nemen.

Licht zijn ze overigens niet echt omdat je alle banden tegelijk kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Tsurany schreef op zondag 7 maart 2021 @ 01:32:
@Barry|IA welke resistance bands heb je? Klinkt wel interessant om eens toe te voegen.
Deze heb ik: https://www.bol.com/nl/p/...qZFZA.2_9.17.ProductImage

Met handvaten leek mij wel zo lekker met rows en ook de andere accessoires zijn gewoon heel handig om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Philflow schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:45:
Ik had een paar vrienden gevraagd die ze al een tijd gebruiken. Die raden mij juist aan om wel het type met handvatten te nemen.
Ik ook, en hier en daar kwam juist die andere uit. :P
Uiteindelijk moet je kiezen wat je zelf prettig vindt, maar zonder handvat is in die zin flexibeler. Alleen moet je wel even wat video's bekijken met tips hoe je ze handig in kunt zetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
En de door mij genoemde kun je ook zonder de handvatten gebruiken ;) Dan is dat palletje ook gewoon erg lekker met verschillende oefeningen.

De normale elastieken zijn ook top natuurlijk. Misschien bestel ik die er gewoon ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na mijn squatrek en barbell verkocht te hebben train ik nu een week of 3 met alleen dumbells en een halterbankje. Momenteel heb ik het volgende full-body schema dat ik 3x per week doe.
Ik doe alles 3x12:

Workout A
Dumbell Press
Bent over row
Goblet squat
Shoulder press
One arm swing
Biceps curl
Skullcrushers

Workout B
Incline dumbell press
Two arm dumbell deadlift
Lateral raises
Dumbell flytes
Hammer curl
Lunges
Reverse flyes
Triceps kickback

Waar ik bij Workout A prima tevreden ben over de samenstelling van de oefeningen, merk ik dat ik bij Workout B de laatste 2 oefeningen wat matig ervaar, waardoor ik (voor mijn gevoel?) mijn rug en triceps te weinig train. Ik vind het echter lastig om andere oefeningen te vinden die ik met een dumbell kan doen. Zeker voor de triceps lijkt vrijwel alles op skullcrushers en de kickback voelt niet lekker in mijn elleboog. Pushups geeft mij altijd het gevoel dat dit te weinig impact heeft, maar misschien doe ik er te weinig :9

Ik ben benieuwd of er sowieso nog zaken in mijn schema te verbeteren zijn en specifiek voor de laatste 2 oefeningen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 07-03-2021 13:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zo, wat andere work-out dan normaal. 4 kuub haardhout staan hakken gister en vanochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 23:38
Hackus schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:43:
Zo, wat andere work-out dan normaal. 4 kuub haardhout staan hakken gister en vanochtend.
Hackus aan het hakken. Nu nog ff benchen met die lamme armen van al dat hakken ;)

Zo te lezen heeft iedereen wel een goede week gehad :). Ik heb zelf ook geen klagen. Afgelopen zondag een topset squat gedaan met 250kg, ging soepel, binnenkort tijd om een nieuw pr te zetten. Vandaag ook weer squats op het programma. Idee is om weer een topset van 250 of zelfs 260 te doen, en dan 2x een load drop van 10%, daarmee 3 reps uit te voeren.

Comp bench afgelopen week volgens plan, 170x4x3 ging easy, deze week zal het 175-180x3x3 worden. Deadlift, doe alleen nog maar paused DL op dit moment, gisteren 240x3x4 zonder riem, ging ook soepel. Volgende week weer comp DL erbij, dus dat wordt weer 2x DL in de week.

Tevens ook eerste week van mn dieet. Begonnen op 4000kcal, dit is mn onderhoud, hou ik nog ff vol aankomende week en dan iets eronder met een 300-400kcal. Ga om de 2 weken meten en wegen, start was 133,8kg @14,4% vet. Toen ik mn bulk begon 1,5 jaar geleden zat ik op 117kg @ 8,5%. Niks te klagen dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
250kg is het bij gebleven als topset vandaag, durfde niet zonder spotter 260 te doen. Daarna netjes 225x3 en om het af te leren 200x7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Vraagje @Leroy1909 aangezien je een full rack hebt, waarom je niet met de spotterarms uit de voeten kunt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
HyperTrophy schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:25:
Vraagje @Leroy1909 aangezien je een full rack hebt, waarom je niet met de spotterarms uit de voeten kunt?
Ik heb safety bars, maar het zal wel in mn hoofd zitten ook, en wil de safety bars niet beschadigen lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Het zal ook wel luiheid zijn, want als het niet lukt moet ik eerst alle plates eraf halen om de bar weer op zn plek te leggen en dan weer loaden... nee bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:58
Aghanim schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:38:
Na mijn squatrek en barbell verkocht te hebben train ik nu een week of 3 met alleen dumbells en een halterbankje. Momenteel heb ik het volgende full-body schema dat ik 3x per week doe.
Ik doe alles 3x12:

Workout A
Dumbell Press
Bent over row
Goblet squat
Shoulder press
One arm swing
Biceps curl
Skullcrushers

Workout B
Incline dumbell press
Two arm dumbell deadlift
Lateral raises
Dumbell flytes
Hammer curl
Lunges
Reverse flyes
Triceps kickback

Waar ik bij Workout A prima tevreden ben over de samenstelling van de oefeningen, merk ik dat ik bij Workout B de laatste 2 oefeningen wat matig ervaar, waardoor ik (voor mijn gevoel?) mijn rug en triceps te weinig train. Ik vind het echter lastig om andere oefeningen te vinden die ik met een dumbell kan doen. Zeker voor de triceps lijkt vrijwel alles op skullcrushers en de kickback voelt niet lekker in mijn elleboog. Pushups geeft mij altijd het gevoel dat dit te weinig impact heeft, maar misschien doe ik er te weinig :9

Ik ben benieuwd of er sowieso nog zaken in mijn schema te verbeteren zijn en specifiek voor de laatste 2 oefeningen.
Je zegt 'fullbody', maar ik vind slechts één oefening per dag voor de benen wel wat beperkt. Zou daar zelf twee per dag van maken.
Wat betreft rugoefeningen kan je nog rows met onderhandse grip toevoegen, de kroc/chainsaw row en.of angels and devils. Triceps train ik zelf niet geïsoleerd, dus geen tips in dat kader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leroy1909
Voor degene die nog dumbells zoeken voor een redelijke prijs: https://www.rogueeurope.eu/rubber-hex-dumbbells-eu

Stock wordt al minder zie ik, heb gisteren zelf 2,5 tot 20kg besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Top Tip. Dit zijn ook nog wel redelijke prijzen volgens mij. Heb zelf dumbbells van Tunturi met gietijzeren schijven. Dan zo'n setje erbij voor de supersets hoef ik geen schijven te wisselen.
Leroy1909 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:07:
Voor degene die nog dumbells zoeken voor een redelijke prijs: https://www.rogueeurope.eu/rubber-hex-dumbbells-eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:15

Osxy

Holy crap on a cracker

Leroy1909 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:07:

Jammer van de verzendkosten, dan is het stuk minder interessant om er maar 2 te bestellen. En uiteraard de BTW nog.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Osxy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:05:
[...]

Jammer van de verzendkosten, dan is het stuk minder interessant om er maar 2 te bestellen. En uiteraard de BTW nog.
Enige die dan goedkoper zal zijn in NL is fitness seller, alleen as usual geen stock.
Goed opletten overigens, want bij veel webshops is de prijs per stuk, en die is dan hetzelfde of zelfs hoger dan een set prijs bij rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Leroy1909 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Enige die dan goedkoper zal zijn in NL is fitness seller, alleen as usual geen stock.
Goed opletten overigens, want bij veel webshops is de prijs per stuk, en die is dan hetzelfde of zelfs hoger dan een set prijs bij rogue.
Rogue is ook per stuk.

En ja het is gewoon duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:00
Ik heb een paar weken geleden mijn tweede slaapkamer verbouwd tot home gym om niet meer afhankelijk te zijn van de gym voor de krachttraining. Ik merk alleen dat ik wel wat advies kan gebruiken hoe ik deze het meest effectief kan inzetten.

Ik sport nu ongeveer 5 keer per week, waarbij ik 2 dagen thuis krachttraining doe en 3 dagen crossfit. Die verhouding 2 : 3 kan ook 3 : 2 worden, maar daar wil ik het wel op houden. Vorige week zag er bijvoorbeeld zo uit:
Ma - krachttraining
Di - WOD
Wo - rust
Do - krachttraining
Vr - WOD
Za - WOD (op een rustiger tempo/gewicht)
Zo - rust

Waar ik bijvoorbeeld over twijfel, is of ik die twee dagen thuis beter op kan splitsen in een upper- en lower-body workout, of dat ik beter twee keer een full-body workout kan doen. Ik lees online dat het voor groei aan te raden is om elke spiergroep twee keer per week aan te pakken, en aangezien de WODs nogal onvoorspelbaar zijn, zal dat bij een split schema niet elke week zo zijn.

Hoe denken jullie hierover?

Wat ik thuis allemaal heb:
- olympisch halter met 100 kg aan schijven
- dumbbell sets van 8 t/m 20 kg
- bankje en squat rek
- pull-up bar
- TRX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het zal echt afhangen van de crossfit workout die je op dat moment hebt. Het heeft weinig zin om maandag een upper body workout te doen als de WOD dan ook een upper body workout is, dat is verre van optimaal voor je herstel. Kan je het niet omdraaien, dat je bijvoorbeeld maandag een WOD doet en dan dinsdag krachttraining? Dan weet je wat je maandag gedaan hebt en kan je daar dinsdag flexibel op in spelen. Dan weer woensdag een WOD en dan donderdag en vrijdag daar krachttraining omheen plannen.

Al blijft het suboptimaal als je niet kan voorspellen wat je op een bepaalde dag gaat doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 18:07
Zijn hier ook mensen die het juist gewoon leuker vinden om te trainen in een openbare gym i.p.v. een home gym? Ikzelf vind het juist leuk om met andere krachtsporters in contact te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

wauturr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:33:
Zijn hier ook mensen die het juist gewoon leuker vinden om te trainen in een openbare gym i.p.v. een home gym? Ikzelf vind het juist leuk om met andere krachtsporters in contact te komen.
Absoluut, het sociale gedeelte van de gym was voor mij een belangrijk deel van mijn recovery van mentaal wrak naar normaal persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Osxy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Rogue is ook per stuk.

En ja het is gewoon duur.
Klopt, echter wat ik schrijf is dat een per stuk prijs bij een ander duurder is dan de set prijs bij rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vergeleken met FS 25 kg Hex Dumbbell a E80,- p/st E160,- incl btw en vzk
Rogue E76,23 p/st. incl vzk. en btw E187.37

rara wat is goedkoper ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Hackus aan het hakken. Nu nog ff benchen met die lamme armen van al dat hakken ;)

Zo te lezen heeft iedereen wel een goede week gehad :). Ik heb zelf ook geen klagen. Afgelopen zondag een topset squat gedaan met 250kg, ging soepel, binnenkort tijd om een nieuw pr te zetten. Vandaag ook weer squats op het programma. Idee is om weer een topset van 250 of zelfs 260 te doen, en dan 2x een load drop van 10%, daarmee 3 reps uit te voeren.

Comp bench afgelopen week volgens plan, 170x4x3 ging easy, deze week zal het 175-180x3x3 worden. Deadlift, doe alleen nog maar paused DL op dit moment, gisteren 240x3x4 zonder riem, ging ook soepel. Volgende week weer comp DL erbij, dus dat wordt weer 2x DL in de week.

Tevens ook eerste week van mn dieet. Begonnen op 4000kcal, dit is mn onderhoud, hou ik nog ff vol aankomende week en dan iets eronder met een 300-400kcal. Ga om de 2 weken meten en wegen, start was 133,8kg @14,4% vet. Toen ik mn bulk begon 1,5 jaar geleden zat ik op 117kg @ 8,5%. Niks te klagen dus :)
Jaar of 10 geleden op Dutch Champions was je stuk lichter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Je moet gewoon wat meer kopen, dan wordt t vanzelf goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 18:07
Als de R onder de 1 blijft komen er begin april versoepelingen maar niet voor gyms :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Versoepelingen,...een vriendelijker woord voor het steeds maar uitstellen van het afschaffen van alle beperkingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
wauturr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:33:
In een sportschool is het natuurlijk gezelliger (mis het op zich wel) maar thuis trainen heeft zo ook zijn voordelen. Ik mis op zich ook wel bepaalde apparaten zoals de leg press en cable row.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Na de stevige squat van zaterdag vandaag lichter verder gegaan met front squat

5x 20kg
5x 30kg
5x 50kg
5x 70kg

en afgerond met een low back squat
5x 110kg

Vervolgens bankdrukken (moest eigenlijk standing presses zijn, niet goed gelezen :) )
5x 20kg
5x 20kg
5x 35kg
3x 45kg
2x 60kg

Vervolgens

5x 75kg
5x 75kg
5x 75kg

Lekkere vooruitgang dus, laatste keer was het 3x 5x was 67,5kg.

Verder afgetopt met een kort circuitje
5x diamond push-up
5x pull-up
5x tricep extension met bankje

Dit afgebouwd in aantal reps van 4x, 3x, 2x naar 1x alle drie oefeningen.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 09-03-2021 19:49 . Reden: Pull-ups ipv chin-ups :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

wauturr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:30:
Als de R onder de 1 blijft komen er begin april versoepelingen maar niet voor gyms :'(
Sommige lijnen van de overheid, ik snap er geen hol van. Het blijft nog steeds het bestrijden van symptomen...

Gezondheid wordt gewoonweg niet gestimuleerd. Gezondheid middels vaccins en medicatie wel. Lekker aan de achterkant sleutelen, terwijl het aan de voorkant begint...

We zijn nu een jaar verder, mijn oude fysio hart bloedt.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Eens.

De ironie is dat er misschien juist nu meer mensen in het ziekenhuis komen omdat ze afgelopen jaar veel minder bewogen hebben. Verslechterde conditie, meer gewicht, minder weerstand.

Een lange termijn strategie zou juist veel meer focus moeten hebben op bewegen, sporten en gezond eten.

Terwijl de overheid dit nu juist beperkt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb vandaag eens iets anders geprobeerd, was een beetje moe van 12RM trainingen. Heb nu 50 reps gedaan op 100kg, verdeeld over 9 sets (9,6,6,5,5...) en afgewisseld met een hamstring oefening. Daarna zelfde idee met standing-one-handed-dumbell-press (50x24 in 9 sets) afgewisseld met lat pulldown 50 reps. Omdat ik met 1 minuut rust genoeg over heb om het einde te halen kon ik flink wat volume verzetten in een uurtje. Enige ding is dat ik natuurlijk niet echt tot failure kom, vooral de squat was vrij makkelijk. Maar qua volume/tijd tradeoff was het wel prima, en ik zie er niet uit als een lijk na het trainen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Dit past ook in het eerder beleid... Curatief wordt vergoed, preventief is qua investering voor het leeuwendeel voor de persoon zelf.

Ik predik het al langer... Met zo'n aanpak hou je de bevolking zwak en alles behalve weerbaar in het kader van veiligheid.

Yups, een toename van morbide obesitas, suikerziekten en alle andere welvaartsziekten zijn hierin het antwoord.

Veel mensen weten ook niet beter, omdat het makkelijker is om gezondheidshalve slechtere keuzes te maken.

Vaccineren is een gedeelte van het antwoord, een klein gedeelte.
Langdurige gezondheid en hierin bewuste keuzes kunnen nemen op individueel niveau. Op macroniveau ook keuzes durven te nemen om mensen juist op basis van gezondheid te discimineren.

Anders blijft het echt wachten op een eerstvolgende uitbraak.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Niet alleen wachten op de volgende uitbraak, maar ook de immer toenemende kosten voor ons zorgstelsel. Een stelsel dat eigenlijk al niet meer betaalbaar is en echt een mega groot gedeelte van het overheidsbudget opeet.

De aandacht en aanmoediging om gezond te leven zou echt veel groter moeten worden. Juist nu.

Maar in plaats daarvan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 15:22

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik ben weer begonnen met 2 dagen te trainen. Ik doe deadlifts voortaan op een aparte dag. afgelopen woensdag 5x5x180kg gedaan. Voelt een stuk krachtiger met deadlifts starten. En geen zware squats op dezelfde dag scheelt, Heb daarna wat front squats, barbell lunges gedaan. en ook wat bankdrukken. Zaterdag geen zin, dacht doe t zondag wel maar dat werd dus vandaag. 5x5x160kg squats tijdens de lunch. Denk dat ik morgen met de lunch schouders/armen doe en wat unilateral been werk. Woensdag als ik zin heb weer deadliften.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Hackus schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:11:
Vergeleken met FS 25 kg Hex Dumbbell a E80,- p/st E160,- incl btw en vzk
Rogue E76,23 p/st. incl vzk. en btw E187.37

rara wat is goedkoper ?
Zei toch ook dat fitness seller goedkoper is... alleen geen voorraad. Heeft iedereen problemen met lezen ofzo??? Je kunt net zo goed niks posten want lijkt alsof er zeer selectief gelezen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leroy1909
Tatsu schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:00:
[...]

Sommige lijnen van de overheid, ik snap er geen hol van. Het blijft nog steeds het bestrijden van symptomen...

Gezondheid wordt gewoonweg niet gestimuleerd. Gezondheid middels vaccins en medicatie wel. Lekker aan de achterkant sleutelen, terwijl het aan de voorkant begint...

We zijn nu een jaar verder, mijn oude fysio hart bloedt.
Tja iedereen die kritisch was en is, is een wappie en complot denker he. Dus nog ff volhouden met zn allen, we doen het samen (waar is de kots smiley?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Leroy1909 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:18:
[...]

Tja iedereen die kritisch was en is, is een wappie en complot denker he. Dus nog ff volhouden met zn allen, we doen het samen (waar is de kots smiley?)
En alleen door binnen te blijven houden we corona buiten :r

Ik heb er een hard hoofd in. Zie het nog wel 2 maanden langer duren die gesloten sportscholen en avondklok..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij wordt het tijd dat je op afspraak weer kunt trainen. Afhankelijk van de grote van de ruimte, hoeveel tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Je zegt wel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Ach weet je wat, jij hebt gelijk, in alles :). Met 100+ jaar ervaring. Ga zo door man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy1909
Vuvuzela schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:43:
[...]

En alleen door binnen te blijven houden we corona buiten :r

Ik heb er een hard hoofd in. Zie het nog wel 2 maanden langer duren die gesloten sportscholen en avondklok..
Veel sportscholen hebben weer een gedeelte buiten staan. Beter dan niks voor de meeste mensen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:58
Tsurany schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:51:
Het zal echt afhangen van de crossfit workout die je op dat moment hebt. Het heeft weinig zin om maandag een upper body workout te doen als de WOD dan ook een upper body workout is, dat is verre van optimaal voor je herstel. Kan je het niet omdraaien, dat je bijvoorbeeld maandag een WOD doet en dan dinsdag krachttraining? Dan weet je wat je maandag gedaan hebt en kan je daar dinsdag flexibel op in spelen. Dan weer woensdag een WOD en dan donderdag en vrijdag daar krachttraining omheen plannen.

Al blijft het suboptimaal als je niet kan voorspellen wat je op een bepaalde dag gaat doen.
Eens, maar in lijn met wat @Lixis wenst zou het dan dit worden:
Ma - WOD
Di - krachttraining
Wo - rust
Do - WOD
Vr - krachttraining
Za - WOD
Zo - rust

Wat ik overigens zelf deed toen er nog gecrossfit werd, was de WOD's uitkiezen die het meest aansloten op mijn verdere sporten. Dus geen WOD's met veel hardlopen bijvoorbeeld. En dan ook door de week heen gewoon wat schuiven in wanneer ik crossfit/krachttraining doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Lixis schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:53:
Ik heb een paar weken geleden mijn tweede slaapkamer verbouwd tot home gym om niet meer afhankelijk te zijn van de gym voor de krachttraining. Ik merk alleen dat ik wel wat advies kan gebruiken hoe ik deze het meest effectief kan inzetten.

Ik sport nu ongeveer 5 keer per week, waarbij ik 2 dagen thuis krachttraining doe en 3 dagen crossfit. Die verhouding 2 : 3 kan ook 3 : 2 worden, maar daar wil ik het wel op houden. Vorige week zag er bijvoorbeeld zo uit:
Ma - krachttraining
Di - WOD
Wo - rust
Do - krachttraining
Vr - WOD
Za - WOD (op een rustiger tempo/gewicht)
Zo - rust

Waar ik bijvoorbeeld over twijfel, is of ik die twee dagen thuis beter op kan splitsen in een upper- en lower-body workout, of dat ik beter twee keer een full-body workout kan doen. Ik lees online dat het voor groei aan te raden is om elke spiergroep twee keer per week aan te pakken, en aangezien de WODs nogal onvoorspelbaar zijn, zal dat bij een split schema niet elke week zo zijn.

Hoe denken jullie hierover?

Wat ik thuis allemaal heb:
- olympisch halter met 100 kg aan schijven
- dumbbell sets van 8 t/m 20 kg
- bankje en squat rek
- pull-up bar
- TRX
Wat is leidend voor je, CF of kracttraining?

Kies je prio en pas de ander aan. Als CF je prio is, zul je de kracttraining moeten aanpassen. Zwaar benen wodje? Dan vlg kracttraining upper body bijv.

Is kracht je prio? Kies dan de wodjes uit die er bij passen door soms niet te gaan of soms op een andere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
WODs passen gewoon niet echt lekker in een optimaal schema. Je kan er best omheen werken, maar als je binnenkomt en de WOD is (1) max deadlift zoeken, (2) gewicht -30% en 20 reps maken dan kan je de dagen daarna gewoon -niets- meer doen aan onderlichaam. Idem voor max effort WODs die ~7 minuten duren, daarna ben je gewoon af voor de hele dag. Leuk als je studeert en bergen tijd hebt, maar als je een grote-mensen-leven met verplichtingen hebt (kids, werk, huis, partner, etc) dan is het allemaal niet zo planbaar.

Gewoon kappen met die onzin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
IMHO wat overdreven @joepP
Het had ipv Crossfit ook wielrennen of hardlopen kunnen zijn, al is een WOD vaak wat meer onvoorspelbaar.

Als je CF primair maakt zul je zelf flexibel je eigen workouts daaromheen kunnen plannen. Of zelfs ervoor kiezen om een bepaald moment even geen WOD te doen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Conservatismeeeeeeee 😉.

Laten we lekker alles blijven doen zoals ze het in 1950 deden, halen we precies dezelfde resultaten :-).

Daarnaast: het gaat niet alleen om de snelste en efficiëntste progressie te halen, maar om iets te doen wat je leuk vindt. Dat is veel belangrijker dan alles optimaliseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik merk wel dat er veel meer mensen gaan wandelen en fietsen. in elk geval wat aan beweging doen.
Groepjes hardlopers zie je ook vaker, en de groepjes met wielrenners en mountainbikers ook. Er blijven altijd mensen die niets tot weinig doen aan bewegen, maar die komen denk ik ook niet in de sportschool. De normaal 10-15 minuten wandelen rond kantoor in een pauze helpt ook niet veel. Veel mensen zijn te zwaar, en
doen daar nu weinig aan, en na corona zal dat weinig veranderen. Alle respect voor de zwaarlijvigen die nu wel
aan de bak gaan, met in elk geval wandelen en fietsen ipv thuiszitten of met de auto boodschappen gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het helpt ook niet dat je er tegenwoordig niets meer van mag vinden als men een zeer hoog vetpercentage heeft. Sterker nog, het wordt gestimuleerd om net te doen alsof flink overgewicht helemaal niet erg is en je juist trots op jezelf moet zijn.

Voor de duidelijkheid, het streven naar maatje 34 is absoluut niet goed en ik ben blij dat dat minder wordt. Maar we moeten ook niet gaan doen alsof een gewicht met aantoonbaar verhoogd gezondheidsrisico als volstrekt normaal gezien moet worden. Ik vind het zorgelijk als mensen oprecht gaan denken dat een luiemensen-BMI van 35+ prima is als je maar goed in je vel zit.

Als je nu wilt sporten of bewegen kan je gewoon naar buiten of thuis wat regelen, degenen die dat écht willen doen dat gewoon. Degenen die niet écht willen hebben nu een excuus, maar vinden die over het algemeen toch wel snel.
Maar los van de hele coronacrisis vind ik wel dat de overheid echt meer zou moeten doen om een gezonde levensstijl te promoten in de samenleving. Ik heb nog altijd een combinatie van Idiocracy en Wall-E in mijn hoofd als toekomstbeeld als we zo door gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 06:06
joepP schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:46:
WODs passen gewoon niet echt lekker in een optimaal schema. Je kan er best omheen werken, maar als je binnenkomt en de WOD is (1) max deadlift zoeken, (2) gewicht -30% en 20 reps maken dan kan je de dagen daarna gewoon -niets- meer doen aan onderlichaam. Idem voor max effort WODs die ~7 minuten duren, daarna ben je gewoon af voor de hele dag. Leuk als je studeert en bergen tijd hebt, maar als je een grote-mensen-leven met verplichtingen hebt (kids, werk, huis, partner, etc) dan is het allemaal niet zo planbaar.

Gewoon kappen met die onzin :P
Ik lees net dat ik geen grote mensen leven heb want geen kinderen en schijnbaar mijn leven zo efficiënt ingericht dat ik tijd over heb.

Even zonder gekheid doen wat je leuk vindt is toch vele malen belangrijker? Overigens ken ik genoeg mensen die wat jij schijnbaar on planbaar noemt toch weten te plannen.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hackus schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:53:
Ik merk wel dat er veel meer mensen gaan wandelen en fietsen. in elk geval wat aan beweging doen.
Groepjes hardlopers zie je ook vaker, en de groepjes met wielrenners en mountainbikers ook. Er blijven altijd mensen die niets tot weinig doen aan bewegen, maar die komen denk ik ook niet in de sportschool. De normaal 10-15 minuten wandelen rond kantoor in een pauze helpt ook niet veel. Veel mensen zijn te zwaar, en
doen daar nu weinig aan, en na corona zal dat weinig veranderen. Alle respect voor de zwaarlijvigen die nu wel
aan de bak gaan, met in elk geval wandelen en fietsen ipv thuiszitten of met de auto boodschappen gaan doen.
Daar zouden juist consequenties aan verbonden mogen worden. Nu wordt het gewoonweg makkelijker gemaakt door medicatie.

Er wordt er nog met een zachte hand opgetreden, dan hoeft het ook niet gelijk om iedereen in een keurslijf te stoppen. Maar een indirecte verplichting mag dan toch echt wel opgelegd worden om wat te doen aan overgewicht.
Alsmede ook om het aan de voorkant al mee te nemen tijdens educatie op jongere leeftijd zodat daar ook minder een beperking op zit, vooral in de lagere SES omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Workouts zijn nu eenmaal soms slecht planbaar , zelfs als je een schema hebt. Soms valt een workout wat zwaar uit, of je hebt last van accumulatie omdat je dagen achtereen zwaar hebt getraind, of te weinig rust hebt gehad. Flexibiliteit hoort er nu eenmaal bij, net als hoeveel zin je ergens in hebt. Of discipline.

[ Voor 5% gewijzigd door HyperTrophy op 09-03-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tatsu schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:44:
[...]

Daar zouden juist consequenties aan verbonden mogen worden. Nu wordt het gewoonweg makkelijker gemaakt door medicatie.

Er wordt er nog met een zachte hand opgetreden, dan hoeft het ook niet gelijk om iedereen in een keurslijf te stoppen. Maar een indirecte verplichting mag dan toch echt wel opgelegd worden om wat te doen aan overgewicht.
Alsmede ook om het aan de voorkant al mee te nemen tijdens educatie op jongere leeftijd zodat daar ook minder een beperking op zit, vooral in de lagere SES omgevingen.
Ik hoor zelfs van mensen die ik heb geholpen met afvallen, dat er gevraagd wordt of ze ziek zijn. Dit komt omdat het zgn straatbeeld tegenwoordig laat zien, dat wanneer je er wat voller uitziet, dat het dan gezond is.
om maar voorbeeld te noemen van volwassen man van 1.85m, die nu 85kg weegt, en eerder 112kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Of ze zijn gewoon verrast dat het nu ineens wel lukt. Wellicht was bij die personen de kans op ziekte groter dan de kans op discipline? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
@Tsurany @mefjoew @Requiem19 @joepP @HyperTrophy Bedankt voor de gegeven adviezen. Dit klinkt alsof ik het beste op dag 1 een WOD kan doen en op dag 2 een krachttraining aangepast aan welke spiergroepen ik al in de WOD belast heb, gevolgd door een dag rust.

Aangezien alle WODs aan het begin van de week bekend worden gemaakt moet dat best te doen zijn. Ik zou dan wel preventief wat verschillende krachttraining programma's moeten bedenken, want ik merk dat ik daar nog niet bekend genoeg mee ben om dat on the fly te doen. Heeft iemand nog tips hoe ik dat het beste kan doen? Ik zit nu zelf te denken aan verschillende supersets (bv. voor biceps/triceps) op mijn whiteboard schrijven, zodat ik snel een training kan samenstellen door 3-4 supersets te combineren.

@joepP Het zou inderdaad een stuk makkelijker zijn om alleen op krachttraining te focussen, maar ik merk dat ik daar snel verveeld in raak. Al zie ik er wel steeds meer de uitdaging in om elke keer wat meer belasting aan te kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Lixis op 09-03-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:51:
Of ze zijn gewoon verrast dat het nu ineens wel lukt. Wellicht was bij die personen de kans op ziekte groter dan de kans op discipline? ;)
Doel op hen omgeving, niet door de persoon zelf aan mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:24:
Doel op hen omgeving, niet door de persoon zelf aan mij ;)
Snap ik, zo bedoelde ik hem ook. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Nou, ook hier maar eens tijd voor een update.

Tijdje niet fatsoenlijk kunnen trainen door een pijnlijke zenuw in mijn rechterknie.
Ben vorig jaar dermate veel afgevallen dat ik op mijn benen een stuk minder vet had. Dat in combinatie met een zittend beroep en vaak met de benen gekruist zitten was geen goede ervaring voor de zenuw die langs de buitenkant van je knie loopt en doorgaat naar de voet.

Gevolg: pijn in rechterknie en rechtervoet die half functioneerde.

Inmiddels dus niet meer met de benen gekruist zitten, zodat de zenuw tot rust kan komen en langzaamaan kan herstellen. Ben wel weer begonnen met trainen, maar enkel bodyweight en alleen de basis oefeningen als squats, pushups, sit-ups, etc.

Kijkende naar mijn lichaam is het ook weer wat minder strak dan voorheen. Vooral het vet op de rug is weer wat terug gekomen. Voelt daardoor wel als opnieuw beginnen. Ik hoop dus dat ik mijn motivatie weer wat terug kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Nou vanaf nu dan ook niet meer met mijn benen gekruist achter het bureau.
Goed dat je er weer bent.
PdeBie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:54:
Nou, ook hier maar eens tijd voor een update.

Tijdje niet fatsoenlijk kunnen trainen door een pijnlijke zenuw in mijn rechterknie.
Ben vorig jaar dermate veel afgevallen dat ik op mijn benen een stuk minder vet had. Dat in combinatie met een zittend beroep en vaak met de benen gekruist zitten was geen goede ervaring voor de zenuw die langs de buitenkant van je knie loopt en doorgaat naar de voet.

Gevolg: pijn in rechterknie en rechtervoet die half functioneerde.

Inmiddels dus niet meer met de benen gekruist zitten, zodat de zenuw tot rust kan komen en langzaamaan kan herstellen. Ben wel weer begonnen met trainen, maar enkel bodyweight en alleen de basis oefeningen als squats, pushups, sit-ups, etc.

Kijkende naar mijn lichaam is het ook weer wat minder strak dan voorheen. Vooral het vet op de rug is weer wat terug gekomen. Voelt daardoor wel als opnieuw beginnen. Ik hoop dus dat ik mijn motivatie weer wat terug kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
@VinnyAMS onder andere ook hier terug te lezen: https://www.fysiotranspar...l-peroneus-zenuw-thv-knie onder het kopje "Oorzaken".

Quote:
  • Extreem gewichtsverlies
  • Rechtstreekse druk op buitenzijde knie: gedurende lange tijd met gekruiste benen zitten, bij langdurige autoritten waarbij knie tegen de deur gehouden wordt, gips wat knelling veroorzaakt, verband rond knie
Deze 2 punten zijn de oorzaken bij mij. Vorig jaar 12kg afgevallen in totaal en zoals ik al zei: zittend beroep met vaak benen over elkaar (dat zit gewoon lekker :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:06:
[...]

Ik lees net dat ik geen grote mensen leven heb want geen kinderen en schijnbaar mijn leven zo efficiënt ingericht dat ik tijd over heb.

Even zonder gekheid doen wat je leuk vindt is toch vele malen belangrijker? Overigens ken ik genoeg mensen die wat jij schijnbaar on planbaar noemt toch weten te plannen.
Puber :P

Haha, nou, was natuurlijk een beetje gechargeerd. Ik ventileerde ook mijn eigen frustratie mbt crossfit in het verleden, en het lastige inplannen. Ben ook wel een beetje jaloers op mensen die veel tijd overhebben, hoewel ik absoluut niet te klagen heb. Doen wat je fijn vindt is veruit het belangrijkst, niemand gaat jarenlang trainen zonder plezier.

Qua planning, ik ben (serieus!) een absolute koning qua plannen, het gaat natuurlijk om prioriteit. Niet om tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
begrijpelijk, ik zou ook dolgraag voor werktijd even een uurtje willen sporten, maar ik weiger om voor zessen m'n bed uit te gaan. Andersom ook, ik zou graag na werktijd nog even willen sporten, maar ik ben steevast om kwart voor zes thuis ( lange reistijd ).
En dan geldt dat je met een huishouden te maken hebt, en kinderen die naar bed moeten.

Het geldt voor iedere hobby dat deze z'n passing dient te vinden in je dagelijks leven, en prioriteit is daar een belangrijke pijler voor.

ik zou bijvoorbeeld dolgraag drie dagen per week willen sporten, heel soms lukt dat, maar er zijn ook weken waarbij ik een hele week er niet aan toe kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
In die zin is de crisis een zege. Door dat verplicht thuiswerken kan ik makkelijk rond lunchtijd even sporten en dan desnoods aan het eind van de middag iets langer door. Dat doe ik tegenwoordig meerdere keren per week, best lekker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Als je iets echt wilt en het belangrijk genoeg voor jou is, is het in 90% van de gevallen te realiseren is mijn motto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tweedekans Tunturi UB40 Utility Bench E138,- iemand was je al voor
https://www.tunturi.com/nl/verstelbare-bank-ub40.html

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 13-03-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik ben van plan om mijn zolder om te toveren tot een home gym.

Een van de belangrijkste keuzes die ik moet maken is het squat/power rack. Een power rack heeft mijn voorkeur omdat die vaak uit te breiden is met onder andere een lat/low pulley etc.

Na flink wat research ben ik uitgekomen op de volgende modellen:
BodyCraft F430 Power Rack voor €795,-

ATX Power Rack PRX-720 voor €558,-

ATX Power Rack PRX-710 + Lat Pulley voor €699,-

Overig belangrijk materiaal:
Barbell: ATX Ram Bar
Bench bankje: BodyCraft F605 Adjustable Bench of ATX Multi Bench MBX-660

Iemand hier ervaring met deze producten die mij kan helpen om de goede keuzes te maken? :>

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@nMad let ook even op het totaalgewicht. Een groot rack met lat pulley en de nodige halterschijven wordt aardig zwaar. Je komt dan met gemak over de normen met betrekking tot draagkracht van de vloer.

Zie ook mijn topic hier over: Fitness op zolder, kan dat constructie-technisch?
Op basis daarvan heb ik voor lichter spul gekozen om het risico te beperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb zelf alleen maar ATX-spul en dat is wel heel goed en degelijk, alleen beschikbaarheid is nogal een dingetje, al maanden. Maar kan dat verder prima aanraden.

Heb zelf de 610-serie met pulley, die is wat lichter en kleiner (ons souterrain heeft een redelijk laag plafond ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Tsurany schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:58:
@nMad let ook even op het totaalgewicht. Een groot rack met lat pulley en de nodige halterschijven wordt aardig zwaar. Je komt dan met gemak over de normen met betrekking tot draagkracht van de vloer.

Zie ook mijn topic hier over: Fitness op zolder, kan dat constructie-technisch?
Op basis daarvan heb ik voor lichter spul gekozen om het risico te beperken.
Ik heb zelf een half-rack op zolder met een groot lift platform eronder met als primaire doel de piekbelasting van een eventuele mis te verdelen.

Dit is ook nog te overwegen om rondom je fullrack te maken @nMad tenzij je geen dynamische bewegingen (cleans, jerks etc) gaat doen dan zijn de spot armen in het rack prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Osxy op 10-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Osxy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb zelf een half-rack op zolder met een groot lift platform eronder met als primaire doel de piekbelasting van een eventuele mis te verdelen.

Dit is ook nog te overwegen om rondom je fullrack te maken @nMad tenzij je geen dynamische bewegingen (cleans, jerks etc) gaat doen dan zijn de spot armen in het rack prima.
volgens mij wordt dat ook aanbevolen om een vloer te maken rondom je Rack, zodat de onderste liggers 'gelijkvloers' liggen met waar je op staat te liften :

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0130/2242/9241/products/IMG_20191109_165121386_1024x1024.jpg?v=1575046105

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
@nMad Ga voor een half rack, kan je alles mee, en is makkelijker in/uit manouvreren. Ziet er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ld_DlKgIW7TI3n683eehUZzBFJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SCVjHhC9WDNIGqjVDfisyNz1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

nMad schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 00:40:
Na flink wat research ben ik uitgekomen op de volgende modellen:
BodyCraft F430 Power Rack voor €795,-
Dit bodycraft rack is wat Mehdi van Stronglifts ook heeft. Ik heb hem zelf ook, een uitstekend rack, maar 800 euro lijkt me te duur voor dat ding. Ik had hem in 2010 in de aanbieding voor ongeveer de helft van het geld, hoewel de euro toen misschien wel hoger stond t.o.v. de dollar, en er sindsdien ook inflatie is geweest.

Mehdi squat rack:
https://stronglifts.com/squat/

[ Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 10-03-2021 13:20 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
Als ik dan toch misbruik aan het maken ben van jullie wijsheden, meteen nog een vraag: als ik zware squats/deadlifts/kb swings gedaan heb, dan voel ik dat ook in mijn onderrug. Echt pijnlijk is het niet, eerder een zeurend gevoel. Ik voel het meestal al tijdens de training en gedurende ~24 uur ebt het langzaam weg.

Is dat een symptoon van een verkeerde houding, of zou het ook een stukje spierpijn / wennen aan de belasting kunnen zijn? Van de trainers krijg ik te horen dat mijn houding gewoon netjes is, maar ik heb wel bizar korte hamstrings, wat ik tijdens die oefeningen ook wel merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik vind het wel een verschil tussen die drie oefeningen:

- Squats zou je eigenlijk niet echt moeten voelen in je onderrug
- Zware DL's wel redelijke kans dat je onderrrug ook belast wordt, zelfs met goede vorm (spinal erector toch?).
- Zware KB swings: ook wel een kans dat je onderrug belast wordt, maar wellicht is het dan iets aan de zware kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Probeer eens deadbugs te doen aan het begin van je training. Dat "activeert" je core en maakt je bewuster van de juiste houding.

Wel goed je onderrug tegen de grond houden anders ben je af.

[ Voor 20% gewijzigd door Vuvuzela op 10-03-2021 18:22 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag weer een training lowerbody.
Wat zijn die bulgarian split squats een drama. Evenwicht is erg lastig.

Het eten gaat ook een stuk beter en ga ook aankomend weekend voortgangsfoto's maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWA2Qsn79NmmifeeZ1hnjYiGcLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpiiNpL2A8rZbXlCXSykskxt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYUwPN6UX1W4-Mg2mqdyyuBfHhU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvediIWLCDwWqd4ExSw1evM6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0-usEHFhBaiDs0ZqC9ANHb4vmk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8p2EeThSVAJa3HdCXttJ5Gss.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uT_y8b_B23p_sFO2-Lg_ztlnEpc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FHpu97dZCUdtoN1DmV6m3Ny.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFgblPlknqTah4AuKXB4EhUdfqU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1VPRmLXMLspGTb3gAh2E7qr.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tincahunter
Deze week rug achterkant schouders en benen benen en core getraind, woesdag rust Vandaag weer borst, voor-zijkant schouders en tricep. Morgen weer rug, biceps en achterkant schouders, zaterdag rust. Zondag weer benen en core. Volgende week maandag weer borst, voor zijkant schouder en triceps en dinsdag weer rust. Stats gaan ook lekker intern vet is weer een halve level gedaald en bf ook bijna 1% gedaald. Spiermassa en lichaamsgewicht zijn een beetje toegenomen.

Ik eet nu 155 gram eiwit 135 gram koolhydraten en 75 gram vet gemiddeld. Het gaat nu ook allemaal vanzelf want het begint een gewoonte te worden. Smorgens en na de training eet ik de meeste koolhydraten.

Wel weinig kcal maar doe ook niet heel veel qua beweging, tegen de 2000 kcal ben 173cm. Zo lang ik vooruit ga houd ik het zo. Ik heb ook medicatie die mijn metabolisme afremmen.
Minder ga ik ook niet eten want dat gaat mijn herstel en groei in de weg zitten

Smorgens.

40gr havermout
40 gram banaan
50 gram blauwe bessen
5 gram lijnzaad
5 gram chiazaad
300cc halvolle melk
15 gram whey

Tussen de middag.

150 gram kipfilet
350 gram grgoente
10-15 gram olie

Savonds

250-350 gram salade met dressing
100 gram kiphaasjes of tonijn
1 gekookt ei

Voor het slapen

250 gram magere kwark
1 gekookt ei
15 gram walmoten

Tussendoor of na de training

2 snee volkorenbrood
20 gram 100% pindakaas
30 gram whey
1 appel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZOrkGv53fOJALLQCWfoRccnLrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzUXZTM8CKhahWGMFXPEPgAq.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlb_aAFFiwtI2WlIUx1t30H7pi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZebeAqQ0jELQZ4bRFjAuUqW.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ut97h7P1St-jcwqT9z1PISUGAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLZ9qAtUOJ3Yg0n3EAhtCUcS.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRJ4QONulCZzUQwpkYbSuSaqWRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJFr19Wi2qNPnJNzoXgDYLlp.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcuWqMXm5am_1Op-_ZEqiC7wKZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UJ4rTx1MpTAhwriqb0wIJEm.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeptO3efCtttJ0E4UMMM5eQhzrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfkOsQ7XHUlDM951z2BGVBFc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpeeI2txkzlfQFgmNQte78ZrfNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIMbmFsPnKQD5HnrBVYAhhCN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Tincahunter op 11-03-2021 10:05 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.