LuNaTiC schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:22:
Ik heb zelf alleen maar ATX-spul en dat is wel heel goed en degelijk, alleen beschikbaarheid is nogal een dingetje, al maanden. Maar kan dat verder prima aanraden.
Heb zelf de 610-serie met pulley, die is wat lichter en kleiner (ons souterrain heeft een redelijk laag plafond

)
Dank voor je reactie. ATX lijkt inderdaad een erg goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Beschikbaarheid is inderdaad een dingetje. Van alle spullen die ik wil bestellen was alleen de barbell op voorraad.
Osxy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:38:
[...]
Ik heb zelf een half-rack op zolder met een groot lift platform eronder met als primaire doel de piekbelasting van een eventuele mis te verdelen.
Dit is ook nog te overwegen om rondom je fullrack te maken @
nMad tenzij je geen dynamische bewegingen (cleans, jerks etc) gaat doen dan zijn de spot armen in het rack prima.
Lift-platform klinkt als een goed idee. Verstandig om de piekbelasting van bijvoorbeeld dead-lifts wat te verdelen over een groter oppervlakte, hier zal ik me t.z.t. nog in gaan verdiepen.
Cleas en jerks gaan hem niet worden vanwege de beperkte hoogte van het plafond op zolder (circa 220 cm hoog).
Half rack is inderdaad ook een optie. Deze staan ook in de sportschool waar ik altijd trainde en dat ging prima. Nu heb ik echter wel gelezen dat als je de ruimte hebt je beter voor een power rack kunt gaan. Omdat je thuis vaak alleen traint en dit de veiligste manier van trainen is. Bijvoorbeeld bij onbedoeld naar achteren vallen of een pass-out tijdens een zware squat. Beide zijn mij gelukkig nog nooit overkomen, maar in een sportschool zijn er altijd mensen die je kunnen helpen - thuis niet.
Salvatron schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:16:
[...]
Dit bodycraft rack is wat Mehdi van Stronglifts ook heeft. Ik heb hem zelf ook, een uitstekend rack, maar 800 euro lijkt me te duur voor dat ding. Ik had hem in 2010 in de aanbieding voor ongeveer de helft van het geld, hoewel de euro toen misschien wel hoger stond t.o.v. de dollar, en er sindsdien ook inflatie is geweest.
Mehdi squat rack:
https://stronglifts.com/squat/
Ah interessant, ik volg(de) de Stronglift 5x5 methode van hem! Heb zijn instructiefilmpjes wel gezien, niet opgevallen dat dit het BodyCraft F430 rack is die hij heeft staan.
€800 is inderdaad veel geld voor een paar stalen buizen met gaatjes. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de prijs/kwaliteitverhouding van ATX een stuk gunstiger vind. Daarnaast vind ik de mogelijke accessoires van ATX ook interessanter.
roffeltjes schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:02:
[...]
Lastige is de verkrijgbaarheid, maar je kan gewoon zowel qua kwaliteit als qua prijs niet fout gaan met ATX.
Bodycraft is niet slecht, maar je betaald meer voor in mijn ogen spullen die minder zijn dan die van ATX. En Fitness-seller is gewoon een ontzettend goede partij om zaken mee te doen.
Dank voor je reactie. Verkrijgbaarheid inderdaad een dingetje.. Maar ga liever in 1x voor een set-up waar ik lang mee vooruit kan in plaats van twee keer kopen. Dus zal geduld moeten hebben. Verwacht dat de sportscholen eerder opengaan dan de beschikbaarheid van ATX producten

Heb inderdaad leuk contact met Fitness-Seller gehad, vragen werden snel en deskundig beantwoord.
Uiteindelijke keuze
De ruimte (zolder) waar ik de home gym wil realiseren is 4x4,5x2,20 (L/B/H) meter groot.
Ik wil met name de grote compound oefeningen gaan doen. Squat, deadlift, bench press, overhead press (zittend i.v.m. beperkte hoogte plafond), barbell row. Daarnaast wat ondersteunende oefeningen voor buikspieren, biceps/triceps, etc. Ik heb al dumbell halterstangen met 30mm schijfjes.
Na behoorlijk wat onderzoek, mede dankzij jullie hulp, wil ik voor deze spullen gaan:
Power rack + accessoires
•
ATX Power Rack PRX-655
•
ATX FLIP-DOWN SAFETIES 600 / 65 CM
•
ATX SPOTTER ARMS 600 / 50 CM
•
ATX Lat Pulley Option LTO-520 of
ATX Lat Pulley Option LTO-650
•
ATX Dip Bars 600
Bench
•
ATX Multi Bench MBX-660
• Later uit te breiden met accessoires
Barbell + schijven
•
ATX Ram Bar op voorraad en al besteld!
•
ATX Pro Collars op voorraad en al besteld!
•
Polyurethaan 4-Grip Halterschijven 50 mm
Als jullie nog op- of aanmerkingen hebben op bovenstaand lijstje hoor ik het graag!!
[
Voor 6% gewijzigd door
nMad op 14-03-2021 20:37
]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W