Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 11:08
Requiem19 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:05:
Ik vind het wel een verschil tussen die drie oefeningen:

- Squats zou je eigenlijk niet echt moeten voelen in je onderrug
- Zware DL's wel redelijke kans dat je onderrrug ook belast wordt, zelfs met goede vorm (spinal erector toch?).
- Zware KB swings: ook wel een kans dat je onderrug belast wordt, maar wellicht is het dan iets aan de zware kant?
Hmm, mezelf toch nog maar eens filmen tijdens de squats dan om te kijken of ik daar geen gekke uitschieters maak bij hoger gewicht.
Vuvuzela schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:21:
Probeer eens deadbugs te doen aan het begin van je training. Dat "activeert" je core en maakt je bewuster van de juiste houding.

Wel goed je onderrug tegen de grond houden anders ben je af.
Ga ik proberen, bedankt voor de tip!

Vanochtend een upper-body workout gedaan. Ik hou 4-6 weken dit schema van vier supersets aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XBh4ozGAbej14Uk8Enna8RBizc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Id6nFegCXA5c3zqhDCJj9hZh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bh7ev8NoEi1VfF1uKP_QSQ4qMcQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgzuKA8I6WNDM8Ok8Pzo0T0C.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJqYR6jaw62Tw-BhjzssTbTBV60=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqgK0ze9mIQK7WT9QpKdsy7R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ufRYNbu6gTo3NlWVTCWAKS_5Sg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAcCG8WIOq5nbaBfAX2DE4YH.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 48% gewijzigd door Lixis op 11-03-2021 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wellicht heb je wat aan onderstaande instructie:

Let ook op je spanning die je vasthoud in je lijf tijdens de squat, die van boven naar beneden en weer terug, stijf moet blijven. Dus niet tussendoor uitblazen en weer inademen, daarmee verlies je spanning en stabiliteit.

[ Voor 43% gewijzigd door HyperTrophy op 11-03-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 18:53
Vraag. Ben ik nu schuin aan het bankdrukken? Wel op zoek naar een ander bankje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHfgqBADy_iofhtOUotjOub-Sms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMMOOFA47nAytqJQBjYWpuGh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Yup, ik heb pas nog link geplaatst voor bankje, wat aangeboden werd als 2e keuze (retour gestuurd)
@Tincahunter
krijg trek als ik je foto's zie :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Eindelijk bij fitness-seller de leg lift option voor m’n bankje kunnen bestellen! Dan ben ik er voorlopig wel echt qua accessoires voor mn home gym :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Kreeg ook een op voorraad melding, maar stond meteen weer op uitverkocht. Dat was jij dus :-).
LuNaTiC schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:25:
Eindelijk bij fitness-seller de leg lift option voor m’n bankje kunnen bestellen! Dan ben ik er voorlopig wel echt qua accessoires voor mn home gym :)
Vandaag ook weer een lekkere training upper body. Ook het eten ging prima vandaag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIje_zQ0eu_V6KcYIrByPZE6Vuo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V82UJskf70ims990MidgDwxK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Xc6mizLyUw9bden7jn7Sym_6p0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ad0mZdjvQPeYvewmw7BSD58F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gx_d1hqicJ8aYMwvr3QBV-QMBsY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApsdvLR1O6AE9A2TbyxqTf4M.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja ik moet nog even afwachten of het goedkomt, want ik heb afgerekend en een bevestigingsmail maar daar staat weer in dat ie niet op voorraad meer was. Hopelijk net niet misgegrepen ;)

Hoe bevalt het nu Vinny, vwb voeding, het tracken ervan? Merk je al wat qua gewicht, gaat het de goede kant op?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Laatste weging 10 maart en ga nu a.s. zondag wegen. Daarna ga ik over op 1 keer in de twee weken wegen. Ook wil ik a.s. weekend foto's maken voor progressie vergelijk later. Voeding tracken gaat prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWXHVKYq7tMR8NXwiyo3wqOcdDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJz5HB0A4a1ByC7EDAsLGdSm.jpg?f=fotoalbum_large
LuNaTiC schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:43:
Ja ik moet nog even afwachten of het goedkomt, want ik heb afgerekend en een bevestigingsmail maar daar staat weer in dat ie niet op voorraad meer was. Hopelijk net niet misgegrepen ;)

Hoe bevalt het nu Vinny, vwb voeding, het tracken ervan? Merk je al wat qua gewicht, gaat het de goede kant op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS 2kg er af nu, of wat is het resultaat tot nu ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
2kg inderdaad.
Hackus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:06:
@VinnyAMS 2kg er af nu, of wat is het resultaat tot nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi man, gaat goed dan 👍🏋️‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 15:26

Osxy

Holy crap on a cracker

Mocht iemand een drop pad zoeken, lifemaxx heeft ze weer op voorraad.

https://www.lifemaxx.com/...ssmaxxr-drop-pad-set.html

Besteld, maakt zware oly lifts wat prettiger (geen stemmetje in achterhoofd vanwege droppen op zolder)

[ Voor 13% gewijzigd door Osxy op 12-03-2021 21:28 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:40
nMad schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 00:40:
Ik ben van plan om mijn zolder om te toveren tot een home gym.

Een van de belangrijkste keuzes die ik moet maken is het squat/power rack. Een power rack heeft mijn voorkeur omdat die vaak uit te breiden is met onder andere een lat/low pulley etc.

Na flink wat research ben ik uitgekomen op de volgende modellen:
BodyCraft F430 Power Rack voor €795,-

ATX Power Rack PRX-720 voor €558,-

ATX Power Rack PRX-710 + Lat Pulley voor €699,-

Overig belangrijk materiaal:
Barbell: ATX Ram Bar
Bench bankje: BodyCraft F605 Adjustable Bench of ATX Multi Bench MBX-660

Iemand hier ervaring met deze producten die mij kan helpen om de goede keuzes te maken? :>
Lastige is de verkrijgbaarheid, maar je kan gewoon zowel qua kwaliteit als qua prijs niet fout gaan met ATX.

Bodycraft is niet slecht, maar je betaald meer voor in mijn ogen spullen die minder zijn dan die van ATX. En Fitness-seller is gewoon een ontzettend goede partij om zaken mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 18:55
Binnenkort krijg ik mijn barbell en dumbells binnen om het sporten weer op te kunnen pakken.
De laatste berichten hier en de startpost ook doorgenomen en als beginner heb ik een vraag:
Is er een handige site(s) die ik kan gebruiken om oefeningen met de barbell/dumbells te vinden die ik thuis kan doen en liefst ook op basis van spiergroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

champion16 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:47:
Binnenkort krijg ik mijn barbell en dumbells binnen om het sporten weer op te kunnen pakken.
De laatste berichten hier en de startpost ook doorgenomen en als beginner heb ik een vraag:
Is er een handige site(s) die ik kan gebruiken om oefeningen met de barbell/dumbells te vinden die ik thuis kan doen en liefst ook op basis van spiergroepen?
oa: volg link YouTube: YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
champion16 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:47:
Een bruikbaar full body of hybrid-split schema kan je overal wel vinden, maar in hoeverre ben je beginner? In hoeverre beheers je de techniek? Wat voor gewichten ga je tillen? Heb je squatstands en/of een bank? Die dingen bepalen de soort oefeningen die je (veilig) kan uitvoeren.

Afhangend van je ervaring kan je op zich op youtube wel goede info vinden, maar lang niet alles is zomaar bruikbaar voor een beginner. Het is jammer dat je op dit moment niet eerst eens een keertje in een goede sportschool hulp kan vragen met de uitvoering.

Maar goed, als je een beginner bent zou ik eens wat filmpjes van Jeff Cavaliere (Athlean-X)gaan bekijken. Dat is geen massa-beest, maar hij heeft heel toegankelijk filmpjes over spiergroepen, oefeningen en uitvoering. Ook is wat hij doet redelijk veilig, al is en blijft het een blessure gevoelige sport. Als je zijn basis dumbell oefeningen kan uitvoeren kan je daarna wat andere dingen proberen.

Sowieso ga je in het begin enorme progressie maken, schema is op dat punt wat mij betreft minder belangrijk dan de kwaliteit van de uitvoering, juist omdat je het alleen doet zonder controlerende ogen of iemand die je kan vragen om eens mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 13:20
Ik heb eigenlijk een vrij algemene vraag.
Ik doe al best wel lang aan fitness maar ligt nu al een tijdje stil door corona.
Ik doe thuis wekelijks wel wat oefeningen met weerstandsbanden maar ik hoop dat de sportscholen binnenkort toch weer open gaan.

Nu heb ik de volgende vraag, en wellicht een wat vreemde vraag.
Ik ben namelijk erg benieuwd of mijn armen nu onder de gemiddelde valt of juist niet, ik kan er zelf geen inschatting van maken.
Als ik mijn armen naast me zij hou zijn ze 35cm (koud en dus niet aangespannen) aangespannen niet naast me zei is dat +/- 38cm.

Nogmaals ik vind het zelf lastig om te bepalen of dit een normale omtrek is voor iemand van 27 jaar en 1.95 lang.
Ik doe doorgaans niet alleen krachttraining maar vaak een full body workout om alles in balans te houden. ik vind het zo lelijk van die brede mensen met spijkers van benen eronder.

Ik ben wel benieuwd naar jullie respons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Dat hangt sowieso erg van je vetpercentage af.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Gonadan schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:37:
Dat hangt sowieso erg van je vetpercentage af.
Ik ben niet mager maar ook niet extreem dik. 95kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mikee007 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:55:
[...]
Ik ben niet mager maar ook niet extreem dik.
Dat klinkt als iets wat dikke mensen zouden zeggen :+

Heb je geen huidplooimeter? Meten = weten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Superkiwi schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Dat klinkt als iets wat dikke mensen zouden zeggen :+

Heb je geen huidplooimeter? Meten = weten.
Haha, nouja als je 1.95 bent en 95 kg weegt dan kan je wel redelijk inschatten.
Me BMI zit nog wel goed in ieder geval dus het valt echt wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Snap ik. 195cm en 95kg klinkt zeker niet als dik of te dik onderdaad.
Ik vond het alleen wel een leuke uitspraak ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Back to my question! :P

Het gaat mij er trouwens niet om dat ik een bodybulder wil worden hoor.. dat hoeft van mij absoluut niet maar ik vind het wel fijn om wat breder te worden.
Ik focus me ook vooral op me triceps want daarmee behaal je naar mijn inziens wel sneller resultaat.

[ Voor 85% gewijzigd door Mikee007 op 14-03-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Voor een goed fysiek hoef je geen bodybuilder te zijn, je kan wel je armen trainen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mikee007 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:17:
Back to my question! :P

Het gaat mij er trouwens niet om dat ik een bodybulder wil worden hoor.. dat hoeft van mij absoluut niet maar ik vind het wel fijn om wat breder te worden.
Ik focus me ook vooral op me triceps want daarmee behaal je naar mijn inziens wel sneller resultaat.
Dat klinkt alsof je perse brede armen wilt voor het uiterlijk zonder dat je kijkt naar de algehele compositie van je lichaam.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Tsurany schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Dat klinkt alsof je perse brede armen wilt voor het uiterlijk zonder dat je kijkt naar de algehele compositie van je lichaam.
Zoals eerder aangegeven doe ik altijd een full body workout dus ik heb ook legdays etc.. ik vind van die spijkers ook niks :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 07:39
LuNaTiC schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:22:
Ik heb zelf alleen maar ATX-spul en dat is wel heel goed en degelijk, alleen beschikbaarheid is nogal een dingetje, al maanden. Maar kan dat verder prima aanraden.

Heb zelf de 610-serie met pulley, die is wat lichter en kleiner (ons souterrain heeft een redelijk laag plafond ;))
Dank voor je reactie. ATX lijkt inderdaad een erg goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Beschikbaarheid is inderdaad een dingetje. Van alle spullen die ik wil bestellen was alleen de barbell op voorraad.
Osxy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb zelf een half-rack op zolder met een groot lift platform eronder met als primaire doel de piekbelasting van een eventuele mis te verdelen.

Dit is ook nog te overwegen om rondom je fullrack te maken @nMad tenzij je geen dynamische bewegingen (cleans, jerks etc) gaat doen dan zijn de spot armen in het rack prima.
Lift-platform klinkt als een goed idee. Verstandig om de piekbelasting van bijvoorbeeld dead-lifts wat te verdelen over een groter oppervlakte, hier zal ik me t.z.t. nog in gaan verdiepen.

Cleas en jerks gaan hem niet worden vanwege de beperkte hoogte van het plafond op zolder (circa 220 cm hoog).
joepP schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:11:
nMad] Ga voor een half rack, kan je alles mee, en is makkelijker in/uit manouvreren. Ziet er bij mij zo uit:
[Afbeelding]
Half rack is inderdaad ook een optie. Deze staan ook in de sportschool waar ik altijd trainde en dat ging prima. Nu heb ik echter wel gelezen dat als je de ruimte hebt je beter voor een power rack kunt gaan. Omdat je thuis vaak alleen traint en dit de veiligste manier van trainen is. Bijvoorbeeld bij onbedoeld naar achteren vallen of een pass-out tijdens een zware squat. Beide zijn mij gelukkig nog nooit overkomen, maar in een sportschool zijn er altijd mensen die je kunnen helpen - thuis niet.
Salvatron schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:16:
[...]

Dit bodycraft rack is wat Mehdi van Stronglifts ook heeft. Ik heb hem zelf ook, een uitstekend rack, maar 800 euro lijkt me te duur voor dat ding. Ik had hem in 2010 in de aanbieding voor ongeveer de helft van het geld, hoewel de euro toen misschien wel hoger stond t.o.v. de dollar, en er sindsdien ook inflatie is geweest.

Mehdi squat rack:
https://stronglifts.com/squat/
Ah interessant, ik volg(de) de Stronglift 5x5 methode van hem! Heb zijn instructiefilmpjes wel gezien, niet opgevallen dat dit het BodyCraft F430 rack is die hij heeft staan.

€800 is inderdaad veel geld voor een paar stalen buizen met gaatjes. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de prijs/kwaliteitverhouding van ATX een stuk gunstiger vind. Daarnaast vind ik de mogelijke accessoires van ATX ook interessanter.
roffeltjes schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:02:
[...]

Lastige is de verkrijgbaarheid, maar je kan gewoon zowel qua kwaliteit als qua prijs niet fout gaan met ATX.

Bodycraft is niet slecht, maar je betaald meer voor in mijn ogen spullen die minder zijn dan die van ATX. En Fitness-seller is gewoon een ontzettend goede partij om zaken mee te doen.
Dank voor je reactie. Verkrijgbaarheid inderdaad een dingetje.. Maar ga liever in 1x voor een set-up waar ik lang mee vooruit kan in plaats van twee keer kopen. Dus zal geduld moeten hebben. Verwacht dat de sportscholen eerder opengaan dan de beschikbaarheid van ATX producten ;) Heb inderdaad leuk contact met Fitness-Seller gehad, vragen werden snel en deskundig beantwoord.

Uiteindelijke keuze
De ruimte (zolder) waar ik de home gym wil realiseren is 4x4,5x2,20 (L/B/H) meter groot.
Ik wil met name de grote compound oefeningen gaan doen. Squat, deadlift, bench press, overhead press (zittend i.v.m. beperkte hoogte plafond), barbell row. Daarnaast wat ondersteunende oefeningen voor buikspieren, biceps/triceps, etc. Ik heb al dumbell halterstangen met 30mm schijfjes.

Na behoorlijk wat onderzoek, mede dankzij jullie hulp, wil ik voor deze spullen gaan:

Power rack + accessoires
ATX Power Rack PRX-655
ATX FLIP-DOWN SAFETIES 600 / 65 CM
ATX SPOTTER ARMS 600 / 50 CM
ATX Lat Pulley Option LTO-520 of ATX Lat Pulley Option LTO-650
ATX Dip Bars 600

Bench
ATX Multi Bench MBX-660
• Later uit te breiden met accessoires

Barbell + schijven
ATX Ram Bar op voorraad en al besteld!
ATX Pro Collars op voorraad en al besteld!
Polyurethaan 4-Grip Halterschijven 50 mm

Als jullie nog op- of aanmerkingen hebben op bovenstaand lijstje hoor ik het graag!! :>

[ Voor 6% gewijzigd door nMad op 14-03-2021 20:37 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@nMad dat is heel veel gewicht op een zolder, daar is de vloer niet op berekend. Je hebt dan 128 kilo aan powerrack staan met de safeties erbij. Met de LTO-520 komt daar 22 kilo bij, met de LTO-650 is dat 48 kilo.
Stel je neemt de LTO-520 dan kom je op 150 kilo. Tel er 120 kilo aan plates bij en 80 kilo aan sporter en je komt op 350 kilo op een oppervlakte van 1,88m2. Dat is dus boven de norm van 175KG per m2.

Komt daar nog meer gewicht bij in de vorm van meer plates, bankje, liftplatform,... dan ga je echt over de grenzen heen. Wellicht handig om dan een constructeur naar de situatie te laten kijken? Vergeet ook niet de piekbelasting van een deadlift die mislukt bijvoorbeeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nMad schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:00:
Half rack is inderdaad ook een optie. Deze staan ook in de sportschool waar ik altijd trainde en dat ging prima. Nu heb ik echter wel gelezen dat als je de ruimte hebt je beter voor een power rack kunt gaan. Omdat je thuis vaak alleen traint en dit de veiligste manier van trainen is. Bijvoorbeeld bij onbedoeld naar achteren vallen of een pass-out tijdens een zware squat. Beide zijn mij gelukkig nog nooit overkomen, maar in een sportschool zijn er altijd mensen die je kunnen helpen - thuis niet.
Daar zal ik me echt geen zorgen over maken, er is gewoon een safety die het gewicht opvangt. En ik weet niet wat je van plan bent, maar out gaan tijdens squatten is niet iets wat mij ooit gebeurt is, en ik heb het echt wel geprobeerd... Een full rack is onhandig met barbells manoeuvreren, is zwaarder, groter, en ook nog duurder. Ik zal het wel weten. Maar ja, dat is vast een klassiek staaltje cognitieve dissonantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:40:
@nMad dat is heel veel gewicht op een zolder, daar is de vloer niet op berekend. Je hebt dan 128 kilo aan powerrack staan met de safeties erbij. Met de LTO-520 komt daar 22 kilo bij, met de LTO-650 is dat 48 kilo.
Stel je neemt de LTO-520 dan kom je op 150 kilo. Tel er 120 kilo aan plates bij en 80 kilo aan sporter en je komt op 350 kilo op een oppervlakte van 1,88m2. Dat is dus boven de norm van 175KG per m2.

Komt daar nog meer gewicht bij in de vorm van meer plates, bankje, liftplatform,... dan ga je echt over de grenzen heen. Wellicht handig om dan een constructeur naar de situatie te laten kijken? Vergeet ook niet de piekbelasting van een deadlift die mislukt bijvoorbeeld.
Is dat echt een probleem? Dragende balken in oudere huizen zijn vaak 25cm dik, daar kan je behoorlijk wat massa op kwijt. Met jouw berekening zit je maar 10% boven de norm, en ik denk dat die norm zeker een factor 2 marge heeft in de praktijk.

Zal ik me echt niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

nMad schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:00:
Ah interessant, ik volg(de) de Stronglift 5x5 methode van hem! Heb zijn instructiefilmpjes wel gezien, niet opgevallen dat dit het BodyCraft F430 rack is die hij heeft staan.

€800 is inderdaad veel geld voor een paar stalen buizen met gaatjes. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de prijs/kwaliteitverhouding van ATX een stuk gunstiger vind. Daarnaast vind ik de mogelijke accessoires van ATX ook interessanter.
ATX lijkt me inderdaad een betere keuze, vroeger was dat bodycraft rack een van de weinige - zo niet de enige - die beschikbaar was, vandaar dat Mehdi en ik hem hebben.
Waar zijn die voor bedoeld?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
@Salvatron

Die safeties zijn spotter arms die je tijdens squats of presses kunt gebruiken, maar ook voor rack pulls. En vast nog vijf andere varianten, grotendeels voor je veiligheid, anderzijds nuttig voor ondersteunende oefeningen (half of deel uitvoeringen)

[ Voor 3% gewijzigd door HyperTrophy op 15-03-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:40:

Off-topic :
Als je eens wist hoeveel tolerantie er nog in zo’n beton vloer zat...
Heb genoeg telefoontjes gehoord over vergeten dit en dat, of verhalen gehoord dat dit en dat, daar stond je echt met je mond open van verbazing. Zelfs aannemers gehoord die een raveelijzer (stalen balk voor trapgat) vergaten waren. De kanaal platen waren al afgestort, en hingen dus slechts aan de zijkant aan elkaar.
De beste man had een transport aangevraagd om die balk weer mee terug te laten nemen. Deze dus vriendelijk verzocht de boel gauw te laten onderstempelen. :D

Zo zijn er qua belastingen ook genoeg fouten of vergissingen gemaakt, welke na herberekening nog prima door de beugel konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Meer specifiek, die zijn bedoeld voor tussen de staanders. Je hebt safeties die enkel aan de voorkant zitten, voornamelijk in gebruik bij half racks, en je hebt safeties die tussen de staanders zitten voor bij een full rack. Die zijn erg handig als je alleen trained zodat je, mocht een bench press of squat falen, je niet onder het gewicht geplet wordt.
joepP schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Is dat echt een probleem? Dragende balken in oudere huizen zijn vaak 25cm dik, daar kan je behoorlijk wat massa op kwijt. Met jouw berekening zit je maar 10% boven de norm, en ik denk dat die norm zeker een factor 2 marge heeft in de praktijk.

Geen idee of het een probleem is, denk er in ieder geval even aan. Je zet heel wat gewicht boven op een vloer.

@HyperTrophy het zou kunnen, ik zou er wel rekening mee houden. Als je bijvoorbeeld nog reserve plates aan het rack gaat hangen en halters er aan hangt dan wordt het alles bij elkaar wel een heel flink gewicht.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 15-03-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je hebt bij dat rack al standaard van die safety bars dus ik weet niet of een paar extra dan nog zin hebben.

Wij hebben naast de standaard safety pins wel die extra bars erbij gekocht, eigenlijk heel decadent om nog aan de zijkant met twee roller pads een eigen back extension kan maken :P

YouTube: 10 Squat Rack Hacks for Home Gym & Beyond!

(9:47)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 21:33
Weet iemand een site waar je chille kip kruiden kan kopen waar niet zoveel zout in zit?

Al iets gevonden op kruidenbaron

[ Voor 17% gewijzigd door jostefa op 15-03-2021 23:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag weer een lekkere training. Gisteren nog wat cardio door vanaf het werk naar huis toe te hardlopen en vanmorgen weer wandelen naar het werk(normaal op de fiets).
Moet wel blijven opletten dat ik de gewichten niet te zwaar pak. Wil graag het goede gewicht pakken zodat ik alle sets en reps kan afmaken.
Side planks gaan al wat beter, dumbel press en lateral raise standing db nog lastig. Ook lijkt me one arm side row meer op een db row krijg die beweging nog niet goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVOl9TM_si8f798dSipugdAsTzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULtmOMWhuiKnW9exVEgKq33a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkeg8BdP3T77YD12E8M200XHbRk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJp5BFY5UVZPNMcBXTYVYigL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsxO2fuhIHb4nGeW_iBwdtneTa0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUxrBA77MN0QsoHGNr9d8FiH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Pd8A_24-8JbIwUd7eRFJg5cE4A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44QUzeve3sLECE6g9qEuTQ07.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6NbR6-smXvv631Y8j3tWv9lqRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLl4Gvi0lwxvoMH0mjEpXwM1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z9uzjqAVhXfg7OzZ0E8HkE1FH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxG2Jq4Ld57mQKTzNkeIPK4f.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vv3-2_d8fJud8p28e6s3d7F0V88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XC10jBDtSbwNa338p8lVJZ1C.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Leg lift option binnen, blij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwvYl-GNzZovVvbR_JwXIFRlf94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jf9EPfrjaErXMu5UIPRaazb1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 14:57

Wmm

joepP schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Sterker nog, over een waterbed maakt niemand zich druk maar dat weegt ook erg veel. Of een flink aquarium.

Even 200kg laten vallen bij een deadlift zou ik niet aanbevelen, maar verder kan het echt wel wat hebben als je normaal doet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor de meesten geen grote prestatie meer maar ik ben er toch trots op. Vandaag voor het eerst de 100KG aangetikt met de BP.
Warmup: 10x60KG.
Set 1: 5x80KG
Set 2: 5x90KG
Set 3: 4x100KG.

Stimuleert toch weer om door te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Is toch een topprestatie. Ik blijf nog hangen bij de 70kg.
Tsurany schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:34:
Voor de meesten geen grote prestatie meer maar ik ben er toch trots op. Vandaag voor het eerst de 100KG aangetikt met de BP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Nice! hoop deze dit jaar ook nog eens te raken, zit nu op de 5x70... zal nog wel even duren denk ik, train ca 2 a 3 x per week

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Sowieso een mooie prestatie. Wat weeg je zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

absoluut niet slecht 100 kg (y) , ik ben zelf nooit boven de 85-90 kilo gekomen... (tegenwoordig doe ik de bench press niet meer)

[ Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 18-03-2021 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Philflow schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Sowieso een mooie prestatie. Wat weeg je zelf?
Geen idee om eerlijk te zijn, ik ben bij onze laatste verhuizing twee jaar geleden de weegschaal kwijt geraakt. Je kan er wel vanuit gaan dat het te veel is, ik kamp met redelijk wat overgewicht. Doel is ook om vanuit een caloric deficit alsnog spieren blijven opbouwen. Met genoeg proteïne zou dit geen probleem moeten zijn omdat ik genoeg reserves heb om uit te putten.
Salvatron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:23:
[...]

absoluut niet slecht 100 kg (y) , ik ben zelf nooit boven de 85-90 kilo gekomen... (tegenwoordig doe ik de bench press niet meer)
Is er een bepaalde reden dat je deze oefening niet meer doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Tsurany schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:12:
Ja, ik doe push ups met 1 arm, voor de borstspieren zal dit schat ik ong. gelijk zijn aan een bench press van 85 kilo en dat vind ik voor mezelf voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Tsurany schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:12:
[...]
Ik ben niet degene aan wie je het vraagt, maar ik doe geen BP meer boven de 40kg omdat het voor mij de opmaat is naar schouderissues (Labrum is niet meer goed). Ik ben noodzakelijkerwijs overgestapt naar floorpresses en kabelwerk :'(

Wat dat betreft is je schouder toch echt wel een risico punt bij deze sport, ook als je geen problematisch Labrum hebt is het iets wat toch wel vaak misgaat. Ik raad iedereen aan om met grote regelmaat Facepulls en full can prone accesoire werk te doen om de kleinere spietjes rond je schouder te trainen. Het is opvallend dat heel veel mensen die ik ken met hun dominante arm zwakkere rotary cuff spieren hebben dan op hun niet dominante arm, juist omdat de grote spieren zoveel werk hebben overgenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 19:28

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Benchpress is voor mij mijn sterktste lift. Ik doe er eerlijk gezegd het minste voor. Regelmatig bandrukken en hij schiet weer omhoog. daarom doe ik wellicht niet zo vaak omdat t geen grote uitdaging is in vergelijk met de deadlift en squat.

Mijn 1 rm is 150x2 van een aantal jaar geleden. In 2020 voor de 1e lockdown voor het laatst voor een powerliftwedstrijd was ik met de opbouw bezig en zat op de 145kg 3 weeks out. Van de week weer begonnen. 4x110kg ging met een RPE@9

Ik moet ook op mijn schouders letten. Ik moet goed alles opwarmen en alles op spanning houden. En legdrive is heel belangrijk. Ik kreeg een opmerking op mijn arch laatst. Die persoon wist niks van de benchpress en heb ik toen dit filmpje van Alan gestuurd.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik had toevallig ook last van mijn schouder laatst, paar maandjes rust genomen en nu weer voorzichtig met 1 arm pushups en overhead press begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis

Ik weet niet of het voor de gemiddelde krachtsporter geen grote prestatie is, maar ik vind het netjes!
Zelf eind februari begonnen met 4x8 met 60 kg en dat opgebouwd tot 4x8 met 70 kg nu (weeg zelf 80 kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
@Salvatron
Ik heb nu een schema waar close push ups in zitten. Nu red ik "gewone" push ups ook niet. Ik train nu schuin omhoog mijn push ups(2xper week 3x8) hoe lang duurt het dan tot je echt goed een push up kan uitvoeren? Weeg 118kg..
Salvatron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:28:
[...]

Ja, ik doe push ups met 1 arm, voor de borstspieren zal dit schat ik ong. gelijk zijn aan een bench press van 85 kilo en dat vind ik voor mezelf voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

VinnyAMS schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:58:
@Salvatron
Ik heb nu een schema waar close push ups in zitten. Nu red ik "gewone" push ups ook niet. Ik train nu schuin omhoog mijn push ups(2xper week 3x8) hoe lang duurt het dan tot je echt goed een push up kan uitvoeren? Weeg 118kg..

[...]
hoeft niet lang te duren lijkt me, ik ben begonnen met push ups vanaf de knieen en kon al snel gewone push ups

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
VinnyAMS schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:58:
@Salvatron

[...]
Wees voorzichtig, dat is veel gewicht en als je de techniek niet helemaal beheerst/weinig ondersteunende spieren hebt is dat best wel een belasting voor je schouders (ja, ik ben een beetje paranoide voor schouder oefeningen^^). Mijn (topsport) trainer haat push-ups, zeker voor beginners omdat hij het zo vaak mis ziet gaan.

Ik zou als beginner in ieder geval ook met een elastiek elke dag facepulls doen, zodat je schouder partij sterker wordt en je makkelijker je schouder bladen tegen elkaar kan trekken en zo je schouder gewricht meer ruimte geeft. Ik ben ook een fan van sidelying full can oefeningen om de je kleinere spieren te trainen. Als ik die oefeningen verwaarloos gaat het bij mij heel snel mis. (Google is je vriend).

Losse tips voor schouder oefeningen om "Impingement" (schouder die klem komt te zin in de extremere posities) te voorkomen (de minst vervelende schouderklacht imho)

- Schouder bladen naar achteren geeft meer ruimte.
- Probeer je schouder laag te houden (anders trek je hem tegen je ac joint aan).
- Vermijd oefeningen waarbij je je schouder "blokkeert", zoals veel "empty can" (duim naar beneden) oefeningen.
- AUW is bij schouders echt HO STOP.

Er zijn mensen die nergens last van krijgen, maar schouders zijn wel een hele bekende krachtsportblessure en voorkomen is beter dan genezen, al was het maar datrehab maanden duren (en als je zoals ik een labrum beschadigd is het echt wel structureel mis).

Vervelende is dat ik mijn labrum waarschijnlijk 40 jaar geleden heb beschadigd. Ik kan zolang als ik me herinner niet pijnvrij overhands gooien, maar voor de rest geen last, dus nooit aandacht aan besteed tot ik ging krachtsporten :'(

Gelukkig is mijn dagelijks leven compleet pijnvrij (zolang ik geen ballen overhands ga gooien^^) en kan ik met beleid prima trainen, maar zoals je al merkt ben ik behoorlijk paranoide als het gaat om oefeningen waarbij je per abuis je schouder kan overbelasten. Juist als je de techniek nog niet kent/snapt moet je echt een beetje uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
roffeltjes schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Wees voorzichtig, dat is veel gewicht en als je de techniek niet helemaal beheerst/weinig ondersteunende spieren hebt is dat best wel een belasting voor je schouders (ja, ik ben een beetje paranoide voor schouder oefeningen^^). Mijn (topsport) trainer haat push-ups, zeker voor beginners omdat hij het zo vaak mis ziet gaan.

Ik zou als beginner in ieder geval ook met een elastiek elke dag facepulls doen, zodat je schouder partij sterker wordt en je makkelijker je schouder bladen tegen elkaar kan trekken en zo je schouder gewricht meer ruimte geeft. Ik ben ook een fan van sidelying full can oefeningen om de je kleinere spieren te trainen. Als ik die oefeningen verwaarloos gaat het bij mij heel snel mis. (Google is je vriend).

Losse tips voor schouder oefeningen om "Impingement" (schouder die klem komt te zin in de extremere posities) te voorkomen (de minst vervelende schouderklacht imho)

- Schouder bladen naar achteren geeft meer ruimte.
- Probeer je schouder laag te houden (anders trek je hem tegen je ac joint aan).
- Vermijd oefeningen waarbij je je schouder "blokkeert", zoals veel "empty can" (duim naar beneden) oefeningen.
- AUW is bij schouders echt HO STOP.

Er zijn mensen die nergens last van krijgen, maar schouders zijn wel een hele bekende krachtsportblessure en voorkomen is beter dan genezen, al was het maar datrehab maanden duren (en als je zoals ik een labrum beschadigd is het echt wel structureel mis).

Vervelende is dat ik mijn labrum waarschijnlijk 40 jaar geleden heb beschadigd. Ik kan zolang als ik me herinner niet pijnvrij overhands gooien, maar voor de rest geen last, dus nooit aandacht aan besteed tot ik ging krachtsporten :'(

Gelukkig is mijn dagelijks leven compleet pijnvrij (zolang ik geen ballen overhands ga gooien^^) en kan ik met beleid prima trainen, maar zoals je al merkt ben ik behoorlijk paranoide als het gaat om oefeningen waarbij je per abuis je schouder kan overbelasten. Juist als je de techniek nog niet kent/snapt moet je echt een beetje uitkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Bench is mijn beste oefening, laatste echte serieuze prestatie was 8x100kg in januari dit jaar. Alltime 1RM is 132.5kg bij 81kg, denk niet dat ik dat nu kan, maar zit er zeker niet meer dan 10kg vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vier dagen geen tijd en kracht kunnen vinden om te trainen(2 werkdagen van 13 uur).
Vandaag weer een lekkere training. Zelf nog wat benchpress toegevoegd omdat ik de upperbody training gemist had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOSJwIidO7TBmh2adWsitCv3LdQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/693ReR6MHmw3YY5YWYyrW0ym.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0TkU2LIMkr3x2rnUgGe4Xu9TyU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBYXqFxhKxrb8yYlu7L0W0G5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuAIgDLl6jwYC2L6jffFy8eHF3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b69o3JFZpenDX6S2iQf2BlJc.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOAQtyaH4jEgXPCbH1wZQtPoEVc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uue3AdeY0IZOEiCwRUPE6Sr1.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Iemand ervaring met pijn rondom de buitenkant van de elleboog? Beetje vergelijkbaar gevoel als je met je elleboog ergens tegenaan knalt. Lees veel dat het mogelijk een tenniselleboog is met lange duur van herstel :( iemand tips/oefeningen om het herstel te motiveren?

Ik heb er alleen last van bij triceps overhead extensions, bij de triceps kickback niet en kan ook gewoon dips uitvoeren.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lixis
Lixis schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Ik weet niet of het voor de gemiddelde krachtsporter geen grote prestatie is, maar ik vind het netjes!
Zelf eind februari begonnen met 4x8 met 60 kg en dat opgebouwd tot 4x8 met 70 kg nu (weeg zelf 80 kg).
Afgelopen zaterdag een setje van 5 reps met 80 kg gemaakt, wide grip. Oftewel mijn eigen lichaamsgewicht, dat was toch even een trots momentje :*)

Daarnaast gister bij een sportfysio langsgeweest voor die rugklachten. Lang verhaal kort: ik heb de neiging om mijn buikspieren niet aan te spreken en mijn rug dan maar het werk te laten doen. Ze heeft me wat oefeningen gegeven die ik voor een zware squat/deadlift kan doen om de buikspieren te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Overbelast, verkeerde beweging?
Heel lang in dezelfde houding achter computer/telefoon?

Denk toch rust houden en even naar de huisarts/fysio.

Beterschap.
ByteMe_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:33:
Iemand ervaring met pijn rondom de buitenkant van de elleboog? Beetje vergelijkbaar gevoel als je met je elleboog ergens tegenaan knalt. Lees veel dat het mogelijk een tenniselleboog is met lange duur van herstel :( iemand tips/oefeningen om het herstel te motiveren?

Ik heb er alleen last van bij triceps overhead extensions, bij de triceps kickback niet en kan ook gewoon dips uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Lixis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:16:
[...]

Afgelopen zaterdag een setje van 5 reps met 80 kg gemaakt, wide grip. Oftewel mijn eigen lichaamsgewicht, dat was toch even een trots momentje :*)

Daarnaast gister bij een sportfysio langsgeweest voor die rugklachten. Lang verhaal kort: ik heb de neiging om mijn buikspieren niet aan te spreken en mijn rug dan maar het werk te laten doen. Ze heeft me wat oefeningen gegeven die ik voor een zware squat/deadlift kan doen om de buikspieren te activeren.
Welke oefeningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
VinnyAMS schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:27:
Overbelast, verkeerde beweging?
Heel lang in dezelfde houding achter computer/telefoon?

Denk toch rust houden en even naar de huisarts/fysio.

Beterschap.

[...]
Overbelast, zoals gebruikelijk. Ik ging steeds in stappen omhoog qua gewicht en had t idee dat t geen probleem was, ik haalde steeds net die 3*8, zo niet, hield ik hetzelfde gewicht aan. Dat doe ik met alle oefeningen.

Huisarts zal enkel doorverwijzen naar fysio. En een fysio zal het op langzaam/rustig opbouwen met lichte oefeningen gooien allicht. Ik krijg elke keer weer (wel gelukkig verspreid over maanden/jaren) een ander soort overbelasting: onderarmen, schouders, slijmbeursontsteking, nek en rug.

En alweer 15 jaar geleden, toen ik in het begin van thuis training zat, presteerde ik het ook om een gietijzeren dumbbell met een gewicht van totaal 15-20(?) Vanaf een stoel op mn voet te donderen, het was gelukkig de kleine teen, die nu nog een afwijking heeft :D

No pain, no gain zeggen ze. Helaas komt dat ook met blessures/overbelasting, zeker bij thuistraining..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

@ByteMe_ als je triceps overhead extensions 3x8 doet en niet haalt dan is het misschien ook fijner om die wat lichter te doen en 3x12/15 ofzo. Lijkt me minder blessuregevoelig, en waarschijnlijk voel je het nog meer in je triceps ook.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
Ik heb zo'n pindavormige massagebal gekocht (je kunt ook twee tennisballen o.i.d. aan elkaar tapen). Je doet dan 30 seconden lang ademhalingsoefeningen vanuit je buik terwijl je op de grond ligt met dat ding onder je onderrug. Daarna haal je die pinda weg en doe je 20 crunches. En die twee oefeningen herhaal je drie keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
@Lixis wat doe je met je ademhaling tijdens die 5 reps met squats?

ik denk dan met name aan: adem vasthouden, bracen, buik 'voorbereiden' op een stomp in je maag, valsalva methode. (echter niet met gesloten mond, je sluit je luchtpijp af net onder je keel)

Deze techniek voer je dan (het liefst) per rep uit, uitademen, opnieuw druk opbouwen en dan de volgende rep uitvoeren.

[ Voor 69% gewijzigd door HyperTrophy op 24-03-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lixis
Die valsava methode zegt me niets, dat zal ik eens opzoeken. Maar verder wat je zegt: adem vasthouden en buikspieren stevig aanspannen tijdens de gehele beweging. Bovenaan doe ik dan een korte reset, dus weer even uitademen en opnieuw adem vasthouden en bracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Valsalva is om je oren te klaren, dat is wat anders. Let daar wel op wat los van de term legt @HyperTrophy het wel goed uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Zwerft er nog een echt old skool bodybuilding topic rond ergens op tweakers?

[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 24-03-2021 13:27 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Barry|IA schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:10:
Zwerft er nog ergens een echt old skool bodybuilding topic rond ergens op tweakers?
Dat was de voorloper van deze. Oorspronkelijk was het een Bodybuilding reeks, maar met het verminderen van de interesse voor Bodybuilding en toegenomen interesse voor powerlift, olympisch liften of andere krachtsporten is besloten deze breder te trekken zodat er nog wat activiteit bleef.
Veel van de oldskool lifters lazen af en toe nog wel mee volgens mij, weet niet of dat nog is (@Tatsu is er af en toe nog wel, maar @MrJ, @Reacher, @SileX, @Heaget, @Póg mo Thóin, @Kid Jansen etc. komen vrijwel niet meer.

Moet eerlijk zeggen dat het volgens mij ook meegespeeld heeft dat sommigen het wapperen met medpubonderzoekjes belangrijker vonden dan daadwerkelijk liften en ervaring opdoen.
Het lijkt mij als ervaren krachtsporter die met zijn fysiek kan bewijzen dat wat hij doet werkt nogal vermoeiend als je steeds de theoretische discussie aan moet met gespierde spijkers of nicknames die überhaupt alleen maar theorie van zich laten zien.
Vroeger was dat eigenlijk veel opener, ook met foto's van prestaties. Ging veel meer over dingen proberen, ervaren en dan met elkaar delen wat het resultaat was. Mijn persoonlijke kennis komt dan ook met name van dat soort figuren en niet 'het internet'. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Eens. Met alleen maar linkjes van toetsenbordridders jaag je iedereen weg. Ik zelf ben DYEL as fuck, dus ik ga niet doen alsof ik sterker en groter ben dan anderen, maar dan nog. Is niet goed voor de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
@Gonadan ik zie de info mbt oren laten poppen icm valsalva idd ook voorbijkomen als ik daar naar zoek, echter ben ik het zelf op pad gekomen dankzij een andere ingang. Je ziet hier inderdaad duidelijk een verschil in interpretatie, maar ook zelfs de uitvoering ervan. Waar je eerder ook al aanhaalde dat je niet de druk in je hoofd hoort vast te houden maar in je lijf.

Voor wat betreft het delen of halen van informatie, vind ik persoonlijk dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is om de info tot zich te nemen en er wel of niet iets mee te doen, of goed toe te passen. Althans zo benader ik het zelf. Ik toets zelf de info die ik opdoe, door idd het te proberen of er meer over te lezen.

Het is mooi om hier geregeld terug te komen om voortgang uit te wisselen en of vragen te stellen over eea. Mooi ook dat dit zelfs op een tech site mogelijk is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Snap ik hoor, maar mijn punt is wel dat de enige echte Valsalva Manoeuvre druk op je oren/hoofd legt en dat is gewoon geen goed idee met krachtsport. Dat men een daar een techniek van heeft afgeleid maar de naam blijft 'lenen' maakt het verwarrend en is de kans groot dat men op een verkeerde techniek uit komt. Dan vind ik het ook de verantwoordelijkheid dat wanneer je kennis deelt, en die nuance kent, dat je die nuance ook mee geeft. :)

Probeer te kreunen, dan voel je dat je het strottenhoofd dicht kunt zetten. Dat is een goede techniek om druk op je luchtpijp te zetten en je core goed vast te zetten. Sluit je het af bij de 'uitgangen', dus je neusholte (probeer te snurken) en mond dicht dan komt alle druk op je hoofd.
Tenzij je dat een erg lekker gevoel vindt zou ik voor het eerste gaan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Goed punt, het wordt voor meerdere doeleinden gebruikt. maar de uitvoering tijdens krachttraining is idd wezenlijk anders.
Die andere nuance kende ik eerst niet, logischerwijs, omdat krachttraining het uitgangspunt bij me was.

Tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:55

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Gonadan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:27:

[..]

Ging veel meer over dingen proberen, ervaren en dan met elkaar delen wat het resultaat was. Mijn persoonlijke kennis komt dan ook met name van dat soort figuren en niet 'het internet'. :)
Nou, denk dat een groot gedeelte van kennis rond voeding, supplementen etc niet alleen via ervaringen komt, maar van voor handen zijnde kennis.

Dus 'Pubmed posts' hebben wel degelijk plaats in informatie vergaring.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Vanavond snoeihard armen trainen.

21s workout voor biceps in combinatie met blood flow restriction.

In de rust van de bicep oefeningen warm ik de triceps op met cable tricep extention (sets van 40 herhalingen, denk 3 sets).

Na de bicep workout pak ik skull crushers en direct na faillure door met close grip bench press.

Ik heb zo het vermoeden dat er een hoop geschreeuwd gaat worden :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Afgelopen week droppads binnengekregen en durfde het dus eindelijk aan om max op te zoeken.

Had mijn verwachting te laag gezet bleek, had verwacht dat door de verschillende keren dat er niet getraind kon worden etc dat ik misschien 5KG PR op backsquat zou halen.
Dus naar PR toewerken:
7x 60, 5x 70, 3x 80, 1x90 en daarna doorbouwen.

Dit werd dus, 95 100 en zelfs 105KG. Als ik minder tussen stops had gehad had ik meer kunnen redden, volgende keer beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
MrJ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:49:
Nou, denk dat een groot gedeelte van kennis rond voeding, supplementen etc niet alleen via ervaringen komt, maar van voor handen zijnde kennis.

Dus 'Pubmed posts' hebben wel degelijk plaats in informatie vergaring.
Wie zegt van niet dan? ;)
Zolang het maar in balans is.

@Barry|IA heb je nu echt het gevoel dat het daadwerkelijk helpt om de boel af te knellen?
Het blijft toch een beetje klinken als een niet al te gezonde manier om pomp te forceren. Heb je een bepaalde periode waarin je deze manier wilt proberen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Osxy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:56:
Afgelopen week droppads binnengekregen en durfde het dus eindelijk aan om max op te zoeken.

Had mijn verwachting te laag gezet bleek, had verwacht dat door de verschillende keren dat er niet getraind kon worden etc dat ik misschien 5KG PR op backsquat zou halen.
Dus naar PR toewerken:
7x 60, 5x 70, 3x 80, 1x90 en daarna doorbouwen.

Dit werd dus, 95 100 en zelfs 105KG. Als ik minder tussen stops had gehad had ik meer kunnen redden, volgende keer beter.
[YouTube: Triple PR]
Je gebruikt je drop pads als safety, en niet je rack?
7(8)7

Waar heb je overigens deze pads vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door HyperTrophy op 25-03-2021 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

HyperTrophy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Je gebruikt je drop pads als safety, en niet je rack?
7(8)7

Waar heb je overigens deze pads vandaan?
Haha ja die zag ik aankomen. Ben als crossfitter gewend om zonder spot armen te werken en te droppen. Ook minder kans op beschadigen van barbell (de spotarmen moet ik nog met rubber bekleden )

Drop pads komen hiervandaan https://www.fitnesskoerie...lmx1262-drop-pad-set.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

bij afknellen denk ik aan een cockring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Gonadan schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:50:
[...]

Wie zegt van niet dan? ;)
Zolang het maar in balans is.

@Barry|IA heb je nu echt het gevoel dat het daadwerkelijk helpt om de boel af te knellen?
Het blijft toch een beetje klinken als een niet al te gezonde manier om pomp te forceren. Heb je een bepaalde periode waarin je deze manier wilt proberen?
Het zou juist gezonder moeten zijn dan een normale training. Reden is dat je met minder gewicht dezelfde load kan simuleren, waarbij het bloed via de hoofdaderen binnen stroomt en de bicep niet tot nauwelijks kan verlaten. Bijkomend voordeel is dat het afvalstoffen uit het lichaam voert.

De reden dat ik de pomp wil forceren is omdat ik instant effectief wil trainen. De eerste paar sets zijn normaal gesproken niet effectief voor groei, tot je faillure nadert en zo lang mogelijk load behoudt wanneer er zoveel mogelijk bloed in de armen zit. Vandaar ook dat ik supersets doe met mega veel herhalingen. Als ik low reps en zwaar liften aanhoudt, dan kan ik barbell curls doen van 50kg om hetzelfde effect te krijgen (gevoelsmatig), maar de dag erna heb ik last van mijn polsen en ellebogen. Sinds ik op armen lichter ga, merk ik dat mijn armen mij hier heel dankbaar voor zijn. Daarnaast train ik dagelijks, dus kan ik het mij niet veroorloven om echt 48 uur rust te houden.

Daarnaast is de pomp stiekem natuurlijk gewoon verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:36
Met een paar vrienden trainen wij sinds de gyms dicht zijn op het opri, buitent. We hebben een halter stang en een lading schijven. Nadeel hiervan is dat we met 3 man moeten zijn om te squatten of benchen. 2 man tillen het gewicht op de jusite hoogte, de derde doet de oefening. Niet geheel ideaal dus, maar beter dan niks.

Met de hoop dat de sportscholen wel een keer weer open zouden gaan, verder maar niks aangeschaft, maar helaas. Nu dus toch op zoek naar squat/bench rek, meest praktisch lijken ons die losse standaarden. Hebben jullie daarmee ervaring? Welke zouden jullie aanschaffen of hebben jullie aangeschaft?

Toch even benieuwd. Als het hier niet gewenst is, mag je mijn bericht gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
als je in dezelfde setting blijft sporten met z'n drieën dan klinkt het dat losse stands voor jullie het meest flexibel is. Als je binnen een vaste plek hebt zou je naar een half of full rack kunnen kijken logischerwijs. Het aanbod is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met z'n drieën zelf gaan timmeren. Staat vast genoeg online en je betaalt je niet blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 91868 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:34:
bij afknellen denk ik aan een cockring
Die past bij de doorsnee tweaker wel om de bovenarm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

:N

Alleen om mn linkerarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

G33st schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:52:
Met een paar vrienden trainen wij sinds de gyms dicht zijn op het opri, buitent. We hebben een halter stang en een lading schijven. Nadeel hiervan is dat we met 3 man moeten zijn om te squatten of benchen. 2 man tillen het gewicht op de jusite hoogte, de derde doet de oefening. Niet geheel ideaal dus, maar beter dan niks.

Met de hoop dat de sportscholen wel een keer weer open zouden gaan, verder maar niks aangeschaft, maar helaas. Nu dus toch op zoek naar squat/bench rek, meest praktisch lijken ons die losse standaarden. Hebben jullie daarmee ervaring? Welke zouden jullie aanschaffen of hebben jullie aangeschaft?

Toch even benieuwd. Als het hier niet gewenst is, mag je mijn bericht gewoon negeren.
Als het maar voor een paar weken/maanden is heb je imo niet de hoogste kwaliteit nodig. Dit lijkt me wel wat: https://www.amazon.nl/K-S...nds&qid=1616841265&sr=8-3

Goedkoop en goede reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS
Hoe gaat afvallen, trainen ?

[ Voor 93% gewijzigd door Hackus op 27-03-2021 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Morgen wegen! 1x per twee weken.
Trainen gaat goed, wel wat momenten dat ik de training in de agenda verplaats naar een andere dag of verwijder. Kwam gisteren thuis van het werk was er bezoek. Dan is het hard om te zeggen ja sorry moet echt ff trainen.
Ook probeer ik nog het hardlopen in het schema te verwerken en zit er aan te denken om een coach te nemen.(voeding).Veel last van mijn darmen en dat beperkt me erg in mijn sociale leven. Ook ff druk met de tuin 😉. Nou heel verhaal van mijn kant. Hoe is het bij jouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:46:
Morgen wegen! 1x per twee weken.
Trainen gaat goed, wel wat momenten dat ik de training in de agenda verplaats naar een andere dag of verwijder. Kwam gisteren thuis van het werk was er bezoek. Dan is het hard om te zeggen ja sorry moet echt ff trainen.
Ook probeer ik nog het hardlopen in het schema te verwerken en zit er aan te denken om een coach te nemen.(voeding).Veel last van mijn darmen en dat beperkt me erg in mijn sociale leven. Ook ff druk met de tuin 😉. Nou heel verhaal van mijn kant. Hoe is het bij jouw?

[...]
Druk, weinig hier op GoT.
Voorjaar, dus veel snoeiwerk op mijn stuk land. (deel waar bosgrond is).
Dan nog werk, en gezin. Blijft ff weinig over om schema aan te houden.
Maar onderhoud gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

1x in de 2 weken wegen? Volgens mij is deze discussie is al vaak geweest. Maar meten is weten en meer data is toch meer zekerheid en inzicht. Je gewicht fluctueert constant.. dus die 2 metingen kan je nooit lekker met elkaar vergelijken. Of je moet ook bij die meting je buik, borst etc. omtrek meten..

Ik baal van mijn gym. Sinds begin December niet meer goed kunnen trainen. Het enige wat mijn gym doet is (met alle respect) debiele oefeningen die niet werken posten op IG.. met onzin teksten als "je hartslag gaat hierdoor omhoog, dus je zal veel vet verbranden" -O-

[ Voor 8% gewijzigd door Vuvuzela op 31-03-2021 17:48 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik heb 2 extra rustdagen.gepakt omdat ik ook graag naar mijn vriendin wilde gaan. Ze was eindelijk ontslagen uit het ziekenhuis. Ze had complicaties gekregen door Corona, dus leverontsteking en buikvliesontsteking, de lever waarden waren 10x zo hoog. Nu mag ze thuis langzaam aansterken want het ging weer wat beter. Vandaag pak ik het trainen weer op en het is benen en core dag waar ik veel zin in heb.

Iedereen een fijne 2e paasdag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
Hoop dat ze snel hersteld.

Bij mij gaat het trainen ook lekker door. Blijf voorlopig bij het upper/lower schema tot er goede vooruitgang in vorm van de oefeningen is en de gewichten wat omhoog gaan. Die DB alternated shoulder press en nog een aantal andere oefeningen zijn nog erg lastig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8CJSPmf8k4-sFAxPylsxrWUESg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJpB03pvwrA169CgNF1MJB2c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7bPyeMEUzxmHa3aEzTVatalpXE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obsvQ0GcsL0eGqlfqs4cOwWW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJXxTcaiVO8hANyhO3LcyrLGRsE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOBtWcNmFcwFBpvqCypmeRVP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbEPoix3r7iZPsBW1wU_NN6HGbQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Drgo6LkqFzskO9csdINxApzB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kk05B8dZ_ScG__SGtXPLw-nXkfA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfmTtoyR2koO1eUn11phwRLo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmwE2DpTzxW8yxg4BLaCh4tI9jk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Fa5VlzkdxgiPUKZYryHKa2a.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUzAOYa9ZRjj0YomURZZaHDjeh8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxdke9CK5IsquGUr8R8ySagZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Tincahunter schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:36:
Ik heb 2 extra rustdagen.gepakt omdat ik ook graag naar mijn vriendin wilde gaan. Ze was eindelijk ontslagen uit het ziekenhuis. Ze had complicaties gekregen door Corona, dus leverontsteking en buikvliesontsteking, de lever waarden waren 10x zo hoog. Nu mag ze thuis langzaam aansterken want het ging weer wat beter. Vandaag pak ik het trainen weer op en het is benen en core dag waar ik veel zin in heb.

Iedereen een fijne 2e paasdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Maandag weer getraind. Het was benen x wat core dag en ik train nu lager in reps zodat ik gewicht op kan bouwen. Het voelt minder vermoeiend en zwaar aan dan 12-8 reps

Squat langzaam 6x90 6x90 6x90 20x70
RDL 6x100 6x100 6x100
Split squat 10bw 10xbw 10xbw
Leg extention extra langzaam 12x45 12x45 12x45

Calf raise 16x20 16x20 16x20 +bw

Leg raise langzaam 20xbw 20xbw 20xbw

Dinsdag rug achterkant schouders en biceps. Zelfde verhaal dus lager in reps. De dumbell row blijf ik hoger doen in reps op de duur want mijn dumbells gaan tot max 35kg

BOR boven handse greep nu 8x65 8x65 8x65
Latpully breed front 8x60 8x60 8x60
Dumbell row 8x30 8x30 8x30
Latpully V-bar 8x60 8x60 8x60

Barbell shrug 10x90 10x90
Rear delt raise 12x10 12x10

Ez bar curl langzaam 12x28 12x28
Dumbell curl binnenkant 12x15 12x15
Dumbell preacher curl hamer grip 14x15
Dumbell preacher normale grip 14x15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik vroeg me wat af qua volgorde oefeningen: is het beter om de BP als eerste of juist als laatste oefening te doen? De afgelopen weken liep het al niet lekker met het schema (max 2x per week trainen, soms 1), maar merk ook dat ik vaak vol energie begin, en dan net bij de BP op ben (niet altijd). Maar ik meende eens hier (of ergens anders) te lezen dat je de zwaarste oefening als laatste moet bewaren.

Maar dan lees ik weer, wat ik wel logisch vindt overigens, dat je deze als een van de eerste moet doen ivm uitgeputte spieren.

Overigens wel een mooie mijlpaal bereikt: met DL 82.5 gehaald. Tot nu toe lichte spierpijn gehad in de onderrug ipv overbelasting/pijn. Voel het ook goed in de benen, dus de form is zeker al verbeterd.

Nu naar de 110 (langzaam).

[ Voor 18% gewijzigd door ByteMe_ op 07-04-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
In het krachtprogramma wat ik volg is het steevast eerst squat, dan (bench)press, en daarna deadlift of powerclean.

Als het zware sets zijn dien je ook naar je rust tussendoor te kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik combineer vandaag BP & DL, dus mooi moment om eens te testen... Ik gooi tussen de compound oefeningen isolatie oefeningen. En tussen sets hou ik steevast 60-90 sec rust, tussen oefeningen 5min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
VinnyAMS schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:48:
Hoop dat ze snel hersteld.

Bij mij gaat het trainen ook lekker door. Blijf voorlopig bij het upper/lower schema tot er goede vooruitgang in vorm van de oefeningen is en de gewichten wat omhoog gaan. Die DB alternated shoulder press en nog een aantal andere oefeningen zijn nog erg lastig.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]
Mag ik vragen welke app dat is?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
DennusB schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:39:
[...]

Mag ik vragen welke app dat is?
Fitmethode app van Fit.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
ByteMe_ schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:28:
Ik vroeg me wat af qua volgorde oefeningen: is het beter om de BP als eerste of juist als laatste oefening te doen? De afgelopen weken liep het al niet lekker met het schema (max 2x per week trainen, soms 1), maar merk ook dat ik vaak vol energie begin, en dan net bij de BP op ben (niet altijd). Maar ik meende eens hier (of ergens anders) te lezen dat je de zwaarste oefening als laatste moet bewaren.

Maar dan lees ik weer, wat ik wel logisch vindt overigens, dat je deze als een van de eerste moet doen ivm uitgeputte spieren.
Als je moeite krijgt met de zware BP omdat de spieren die je daar voor gebruikt al geraakt zijn met andere oefeningen kan het een leuke afsluiter zijn.
Krijg je moeite omdat je simpelweg al conditioneel gesloopt bent door totaal ongerelateerde oefeningen dan vraag ik mij af of je de BP optimaal kunt inzetten voor de gewenste stimulans.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 55 ... 123 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.