Probeer wat breder uit te stappen, vaak gaan mensen veel te nauw staan. Voor je gevoel moet je te breed staan.VinnyAMS schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:05:
Vandaag lower body training. Bulgarian split squat blijft heel lastig. Het evenwicht bewaren is heel moeilijk. Enkelstabilitiet?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Wisselt dusGonadan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:49:
[...]
Als je moeite krijgt met de zware BP omdat de spieren die je daar voor gebruikt al geraakt zijn met andere oefeningen kan het een leuke afsluiter zijn.
Krijg je moeite omdat je simpelweg al conditioneel gesloopt bent door totaal ongerelateerde oefeningen dan vraag ik mij af of je de BP optimaal kunt inzetten voor de gewenste stimulans.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Wijder balanceren helpt bij mij wel, zoals ook hierboven staat. Man, wat een oefeningVinnyAMS schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:05:
Vandaag lower body training. Bulgarian split squat blijft heel lastig. Het evenwicht bewaren is heel moeilijk. Enkelstabilitiet?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
ByteMe_ in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"HyperTrophy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:38:
Kun je eens een volledige training posten? @ByteMe_
Nu wel hogere stats.
Genoeg stress zorgt ook voor de nodige moeheid helaas. Ik slaap zelden een hele nacht, dus ook dat draagt zeker bij. Ik vind het doodzonde voor het trainen, het is echt m'n uitlaatklep.
Zou je niet meer willen concentreren op compound oefeningen zoals squat, (bench)-press, en deadliften? En dan daarna mss nog pull of chin-ups.
Daarnaast noem je zo nu en dan ook dat je ‘vaste pauzes’ neemt tussen de oefeningen, die moet je wel aanvoelen, zeker als je steeds zwaarder gaat. Zware oefeningen kunnen snel accumuleren, zelfs over de dagen heen!
En als je graag een HIIT training wilt doen is deze ook een leuke om te doen:
https://cellucor.com/blog...mate-hiit-barbell-workout
Daar ben je zo’n 20 minuten zoet mee, maar dan heb je wel een pittige sessie gehad!
Wat ik daarbij zou aanraden is even zoeken in je App Store naar een degelijke Tabata app, waarmee je tijden kunt instellen voor je workout, rust én aantal rondes. Dat geeft een extra stok achter de deur! (Voor de HIIT training dan hè
[ Voor 35% gewijzigd door HyperTrophy op 07-04-2021 23:20 ]
Morgen benen voor de 2e keer en rug is zondag weer aan de beurt voor de 2e keer.
Edit
Ik ga ook minder groente eten. Ik zat een tijdje op 1000 gram groente per dag maar mijn darmen vind dat niet zo fijn op de duur. Ik krijg er een opgeblazen gevoel van en ook soms pijn in de buik. Ik ga met de groente inname terug naar 400 max 600 gram.
[ Voor 18% gewijzigd door Tincahunter op 08-04-2021 12:07 ]
Ben je helemaal kapot na deze training? Zo kapot dat je je armen niet meer fatsoenlijk kan bewegen?Tincahunter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:04:
Vandaag eerste keer borst met minder reps. Zin in, bij benen en rug voelde het minder zwaar maar moet ook opbouwen voor een nieuwe prikkel. Ik doe opbouwen met meer gewicht, dan meer volume en dan weer meer gewicht met een lager volume, die cycle werkt goed voor mij want ik train dan ook een tijdje minder zwaar en juist extra zwaar. Ik gebruik nu dus iets meer gewicht op het moment maar ervaar het als minder zwaar door het lage volume van 3x8 reps. Of ik had 15% in gewicht moeten verhogen in plaats van 10%.
Morgen benen voor de 2e keer en rug is zondag weer aan de beurt voor de 2e keer.
Edit
Ik ga ook minder groente eten. Ik zat een tijdje op 1000 gram groente per dag maar mijn darmen vind dat niet zo fijn op de duur. Ik krijg er een opgeblazen gevoel van en ook soms pijn in de buik. Ik ga met de groente inname terug naar 400 max 600 gram.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ook aan die fases komt een eind, en heb zowaar weer even licht aan gewichten geleurd. Een fijn gevoel!
Een andere stressfactor wordt ook aan gewerkt... de verkoop van mijn fysiopraktijk. Vorig jaar besloten mijn diploma aan de wilgen te hangen, als ook de verkoop flink naar voren te halen op mijn roadmap.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Nee, nu een periode niet. Hier voor een periode wel iedere set tot failure of dicht bij want heb geen spotter. Nu zit ik iedere set een eindje van failure weg voor een tijdje in de hoop dat ik weer meer kracht op bouw.Barry|IA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:07:
[...]
Ben je helemaal kapot na deze training? Zo kapot dat je je armen niet meer fatsoenlijk kan bewegen?
Ik heb ook altijd zon opgeblazen buik gevoel.Tincahunter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:04:
Vandaag eerste keer borst met minder reps. Zin in, bij benen en rug voelde het minder zwaar maar moet ook opbouwen voor een nieuwe prikkel. Ik doe opbouwen met meer gewicht, dan meer volume en dan weer meer gewicht met een lager volume, die cycle werkt goed voor mij want ik train dan ook een tijdje minder zwaar en juist extra zwaar. Ik gebruik nu dus iets meer gewicht op het moment maar ervaar het als minder zwaar door het lage volume van 3x8 reps. Of ik had 15% in gewicht moeten verhogen in plaats van 10%.
Edit
Je moet je pezen en alles ook niet naar de kloten trainen, ook niet als je gebruiker bent !Barry|IA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:07:
[...]
Ben je helemaal kapot na deze training? Zo kapot dat je je armen niet meer fatsoenlijk kan bewegen?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hear hear, load management geldt ook voor gebruikers.Hackus schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:01:
[...]
Je moet je pezen en alles ook niet naar de kloten trainen, ook niet als je gebruiker bent !
Menig (gebruikende) bodybuilder voorbij zien komen op, onder en naast de behandelbank met peesgerelateerde klachten.
- Hoeveel pijn heb je tijdens het trainen van je onderarmen?
- "Een 6 als ik begin, en een 9 als ik eindig."
- Hoe lang heb je er al last van?
- "Anderhalf jaar."
- Heb je wat proberen te veranderen tijdens het trainen?
- "Nee, dacht dat het vanzelf wel over zou gaan."
- Klopt, moet je alleen nog even een aantal jaren wachten totdat je armen er vanzelf afvallen,
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Wat ga je nu doen als ik vragen mag? Je zat al een tijdje in die begeleiding toch?Tatsu schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:09:
Hier zeker een maand tussenuit gelegen door mijn gezondheid, veel stress gehad en dat tezamen met korte nachten en een kleine met kiesjes... Pffrt, pittig.
Ook aan die fases komt een eind, en heb zowaar weer even licht aan gewichten geleurd. Een fijn gevoel!
Een andere stressfactor wordt ook aan gewerkt... de verkoop van mijn fysiopraktijk. Vorig jaar besloten mijn diploma aan de wilgen te hangen, als ook de verkoop flink naar voren te halen op mijn roadmap.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De drukke snelgroeiende ondernemers helpen om weer te genieten van het ondernemen door het beter leren inzetten van hun team. Was ik het afgelopen jaar al aan het doen ernaast.Gonadan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:38:
[...]
Wat ga je nu doen als ik vragen mag? Je zat al een tijdje in die begeleiding toch?
Eigenlijk hetzelfde wat ik aan stappen genomen heb de laatste 2 jaar, het herwinnen van mijn vrijheid.
Minder werken, meer verdienen, meer vrije tijd. Win win!
Erg vet met de heavy weights nu inclusief een Nederlander (Enzo Kuworge) en een aanval op het wereldrecord misschien wel..
Edit: WR Snatch, 222kg, damn! Zo makkelijk ook door Talakhadze.
[ Voor 14% gewijzigd door Requiem19 op 11-04-2021 15:59 ]
Gisteren een online webinar van Frank den Blanken gevolgd. Ik was hem tegengekomen op YT en volg hem op Instagram. Hele goede informatie. Alleen de stap om echt een jaar 1 op 1 coaching te krijgen weet ik nog niet.
Requiem19 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:15:
Nog meer mensen naar het EK Olympic Weightlifting aan het kijken?
Erg vet met de heavy weights nu inclusief een Nederlander (Enzo Kuworge) en een aanval op het wereldrecord misschien wel..
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Echt ongelofelijk.
Hier het snatch wereldrecord:
[YouTube: lasha talakhadze world record 222 KG / ლაშა ტალახაძე მსოფლიო რეკორდი, european weightlifting 2021]
betreft het dan coaching op afstand?VinnyAMS schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:59:
Bedankt voor de tip. Nu de vrouwen, wat een kracht. En nu weer reclame.
Gisteren een online webinar van Frank den Blanken gevolgd. Ik was hem tegengekomen op YT en volg hem op Instagram. Hele goede informatie. Alleen de stap om echt een jaar 1 op 1 coaching te krijgen weet ik nog niet.
[...]
Ik deel je afkeerByteMe_ schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:51:
[...]
Wijder balanceren helpt bij mij wel, zoals ook hierboven staat. Man, wat een oefening
Ik ook. Vind de bulgarian split squat wel een van de meest zware oefeningen. Toen ik er ooit mee begon vond ik de barbell van 20kg al te heftig.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik ga ook eens kijken of ik de lateral raise weer toevoeg, ik doe te weinig schouderoefeningen op het moment. Die doe ik wel een stuk lichter dan vroeger iig. Anders weet ik wel wat ik weer ga voelen.
Hij had toen al een klantenbestand van 2000 klanten ofzo, dus je kunt wel bedenken dat ie geen tijd heeft voor traditionelere coachingtrajecten die op afspraak gaan
[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 12-04-2021 16:06 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
LuNaTiC schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:04:
Als het goed is doet Frank dat alleen nog met hele speciale specifieke coachingstrajecten, dan heb je het wat over next/level hoger niveau. Verder is alles coaching op afstand. Volgens mij heeft ie nu ook gewoon trainers aangenomen die dat werk voor hem doen. Ik zat nog net in een lichting dat ik van hem coaching op afstand kreeg, en dat je via whatsapp, mail en FB-groep direct contact met hem had. Je kon ook op afspraak 1 keer in de 3 maanden langskomen in de gym waar hij trainde om een uurtje oefeningen door te nemen of gewoon advies te vragen.
Hij had toen al een klantenbestand van 2000 klanten ofzo, dus je kunt wel bedenken dat ie geen tijd heeft voor traditionelere coachingtrajecten die op afspraak gaan
Vandaag verder met het upper/lower body schema.
Afgelopen 5 weken mee gestart nu de vorm en gewichten verbeteren.
:strip_exif()/f/image/txUJkfOVkQoU64tyTPjxz86I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nE8fy4lmhqVgfwIl3lnj3eR3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WmVfay7CjRXeeLhp03CTS0Jp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a8lxjIuo6IozW5LC9q3FYB2Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk wel hetzelfde merk besteld (K-Sport), maar ander product. Deze: https://www.amazon.nl/K-S...apparatuur/dp/B08CSZ6VV5/.Philflow schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:35:
[...]
Als het maar voor een paar weken/maanden is heb je imo niet de hoogste kwaliteit nodig. Dit lijkt me wel wat: https://www.amazon.nl/K-S...nds&qid=1616841265&sr=8-3
Goedkoop en goede reviews.
Hiermee kunnen we zowel benchen als squatten. Het is niet de beste kwaliteit, maar 180kg kon hij prima hebben. Ik verwacht dat hij het wel vol moet houden tot de sportscholen weer open gaan.
Het voelde ook heerlijk om met benchen zelf de stang weer uit een rek te tillen i.p.v. deze aangereikt te krijgen door twee vrienden. In de oude situatie moest je eerst de balans weer zoeken, nu kun je hem gewoon lekker zelf pakken.
Al een tijdje ben ik zeer gefascineerd met "Calisthenics" oftewel trainen met je eigen lichaamsgewicht.
Ik kon niet echt een topic hiervan vinden dus vandaar dat ik mijn vraag even hier post.
Ik wil al een hele lange tijd serieus beginnen met calisthenics, al 3 jaar lang doe ik elke dag wel rond de 100 - 200 pushups. Ik kan nu maximaal 30 pushups in 1 stuk door. Ik heb in die jaren alleen eigenlijk nooit lichamelijke vooruitgang gezien. Ik wil heel graag mijn lichaam veranderen en sterker worden en massa opbouwen, en calisthenics sprak mij heel erg aan.
Ik wil graag buiten een workout doen aangezien wegens prive omstandigheden dit binnen niet mogelijk is. maar ik weet niet precies wat ik dan kan doen of hoe ik moet beginnen, ik ben hier vrij nieuw in. Ik heb dus een workout nodig, maar ik heb geen idee hoe ik die kan maken, kan iemand mij daar misschien mee helpen? Of een workout voorstellen?
MVG,
Crewz
When nothing goes right, go left
Volle push-up ?ItsCrewz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:51:
Hallo allemaal,
Al een tijdje ben ik zeer gefascineerd met "Calisthenics" oftewel trainen met je eigen lichaamsgewicht.
Ik kon niet echt een topic hiervan vinden dus vandaar dat ik mijn vraag even hier post.
Ik wil al een hele lange tijd serieus beginnen met calisthenics, al 3 jaar lang doe ik elke dag wel rond de 100 - 200 pushups. Ik kan nu maximaal 30 pushups in 1 stuk door. Ik heb in die jaren alleen eigenlijk nooit lichamelijke vooruitgang gezien. Ik wil heel graag mijn lichaam veranderen en sterker worden en massa opbouwen, en calisthenics sprak mij heel erg aan.
Ik wil graag buiten een workout doen aangezien wegens prive omstandigheden dit binnen niet mogelijk is. maar ik weet niet precies wat ik dan kan doen of hoe ik moet beginnen, ik ben hier vrij nieuw in. Ik heb dus een workout nodig, maar ik heb geen idee hoe ik die kan maken, kan iemand mij daar misschien mee helpen? Of een workout voorstellen?
MVG,
Crewz
Je kunt oa beginnen met langzaam zakken en vol explosief uitdrukken. evt met rugzak met zand er in. begin dan eerst met 5kg, en trek de rugzak geheel stak. Dan zit zvm bovenin.
Verder kun je de rust beperken tussen de sets, en zo zijn er meer dingen die je kunt doen.
Ook Squats toevoegen. volgens mij staat YouTube er vol mee
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Lees bijv. het boek "Men's Health Your Body Is Your Barbell"ItsCrewz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:51:
Hallo allemaal,
MVG,
Crewz
https://www.bol.com/nl/p/...-barbell/9200000032971804
Of check Al Kavadlo die zich ook met calisthenics bezighoudt.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Bedankt voor je bericht,Hackus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:18:
[...]
Volle push-up ?
Je kunt oa beginnen met langzaam zakken en vol explosief uitdrukken. evt met rugzak met zand er in. begin dan eerst met 5kg, en trek de rugzak geheel stak. Dan zit zvm bovenin.
Verder kun je de rust beperken tussen de sets, en zo zijn er meer dingen die je kunt doen.
Ook Squats toevoegen. volgens mij staat YouTube er vol mee
Volle push-up inderdaad. Geen idee waar ik dat zand dan vandaan moet halen

Er zijn inderdaad een hoop oefeningen die je kunt doen, maar ik moet even kijken wat het beste bij mij past. Squats gaat hem helaas niet worden, aangezien ik een te korte achilles pees heb.
Bedankt voor de aanbeveling van het boek, ik ga een kijkje nemen!Salvatron schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:49:
[...]
Lees bijv. het boek "Men's Health Your Body Is Your Barbell"
https://www.bol.com/nl/p/...-barbell/9200000032971804
Of check Al Kavadlo die zich ook met calisthenics bezighoudt.
Squats met je hak op een verhoging? Je zal iets voor je benen "moeten" doen. Zorg dat je je hele lichaam doet en niet alleen de paar oefeningen die je fijn vind.ItsCrewz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:55:
[...]
Bedankt voor je bericht,
Volle push-up inderdaad. Geen idee waar ik dat zand dan vandaan moet halen![]()
Er zijn inderdaad een hoop oefeningen die je kunt doen, maar ik moet even kijken wat het beste bij mij past. Squats gaat hem helaas niet worden, aangezien ik een te korte achilles pees heb.

https://drive.google.com/...idDc1aDQ/edit?usp=sharing
I served in a company of heroes.
Speeltuin, bouwmarkt, bouwbedrijf. Wel een beetje creatief zijn, anders kom je nergens natuurlijk. Qua Squats is veel mogelijk. Train ook je mobiliteit van je voet en kuitspieren. Trainen is niet de makkelijkste weg kiezenItsCrewz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:55:
[...]
Bedankt voor je bericht,
Volle push-up inderdaad. Geen idee waar ik dat zand dan vandaan moet halen![]()
Of https://barmaniapro.com
Of zelf wat maken.
ItsCrewz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:51:
Hallo allemaal,
MVG,
Crewz
Ondanks de lame naam is de app MadBarz best aardig als je calisthenics workouts zoekt. Je volgt dan gewoon een programma dat is aangepast op je skill level en beschikbare materiaal, dan houd je het ook veel beter vol dan losse workouts.ItsCrewz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:51:
Hallo allemaal,
MVG,
Crewz
Squads met een verhoging moet inderdaad kunnen! Daar had ik zelf nog niet over nagedacht.Vuvuzela schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:18:
[...]
Squats met je hak op een verhoging? Je zal iets voor je benen "moeten" doen. Zorg dat je je hele lichaam doet en niet alleen de paar oefeningen die je fijn vind.
[Afbeelding]
https://drive.google.com/...idDc1aDQ/edit?usp=sharing
App heeft misschien een lamme naam, maar ziet er wel prima uit, ik ga is een workoutje proberen!Bulder schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:09:
[...]
Ondanks de lame naam is de app MadBarz best aardig als je calisthenics workouts zoekt. Je volgt dan gewoon een programma dat is aangepast op je skill level en beschikbare materiaal, dan houd je het ook veel beter vol dan losse workouts.
Er zijn bij mij op zo'n 5 - 10km hier vandaan 2 van die toestellen, enkel zijn die altijd bezetVinnyAMS schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:37:
Is er bij je in de buurt niet iets? Vaak heb je van die plekken met rekken en toestellen.
Of https://barmaniapro.com
Of zelf wat maken.
[...]
En ik durf nog niet zomaar bij ze te gaan

Uiteraard nergens meer online te vinden, een dagje thuis aan de gang naast 3x naar de sportschool gaan is ook wel eens lekker.
Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door jellybrah op 01-05-2021 11:53 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:22
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat mag in Vraag & Aanbod overigjellybrah schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:53:
Heeft iemand toevallig nog een EZ stang te koop staan/extra?
Uiteraard nergens meer online te vinden, een dagje thuis aan de gang naast 3x naar de sportschool gaan is ook wel eens lekker.
Thanks!
Hier vandaag weer een lowerbody training.
De hipthrusts gaan nu lekker. Bankje(wat eigenlijk voor de schoenen is) tegen de border en gaan.
Ook wat online webinars gevolgd en via de video van Paula den Blanken een herberekening van mijn caloriebehoefte gedaan. Ga de berekening hier even proberen toe te voegen. Ook nu twee weken lang mijn gewicht wegen om een gemiddeldecte krijgen en of het calorie tekort(0,5% per week afvallen) werkt.
Heb ook nog progressie foto's gemaakt, maar die vielen tegen. Weet niet hoe ik die hier alleen voor leden kan toevoegen.
Hoe gaat het bij jullie?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Hier is het meer fatboy helaasVinnyAMS schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:57:
Hoe is het fitboys and girls? 😁
Hoe gaat het bij jullie?
Ik hoopte echt dat de sportscholen open zouden gaan met afgelopen versoepelingen. Thuis trainen is mij niet gelukt. Wel wat dumbells thuis, maar kan het plezier zonder bp en ovhp er niet uit halen. Maar ja ik heb wel het gevoel dat het niet lang meer kan duren voor we weer mogen.
Volg je vorderingen wel, goed bezig!
Heel simpel toch, geen excuses. Jammer dat de sportschool niet open is maar dat zal nooit een reden mogen zijn om niet te sporten. Niet als je serieus bent. "Life is always trying to give you an excuse not to show up, trying to give you a way out"VinnyAMS schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:57:
Hoe is het fitboys and girls? 😁
Hoe gaat het bij jullie?
Krachtsport 6 van elke 8 dagen (je spieren weten niet wat een week is). Push, pull, legs, vrij, herhaal. Daarnaast minimaal 1 uur wandelen per dag en ook nog hardlopen en fietsen.
Thuis hele basic spullen. Max 60 kg aan schijven en een simpel klein schijtbarbelletje. Gewichtsvest gehaald, elastiekn en wat kettingen bij de bouwmarkt. Op een half uur lopen is een calisthenics parkje waar ik veel doe.
Kracht is 100% zeker omlaag gegaan dit jaar. Veel focus op herhalingen (100-200x per oefening is geen uitzondering) met mijn beperkte gewichten. Spierconditie, en kracht in body weight oefeningen is nog nooit zo goed geweest. Let's go
7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE
verhoogt zoveel herhalingen niet de blessurekans?Skybullet schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:43:
Veel focus op herhalingen (100-200x per oefening is geen uitzondering) met mijn beperkte gewichten. Spierconditie, en kracht in body weight oefeningen is nog nooit zo goed geweest. Let's go
Juist net sinds de eerste lockdown blessure vrij. Ik heb thuis en buiten gewoon niet de gewichten of andere mogelijkheid om de gewichten te evenaren of simuleren die ik normaal in de gym lift. Dus dan ga je al snel werken met verhoogd volume om nogsteeds je spieren te prikkelen.Salvatron schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:09:
[...]
verhoogt zoveel herhalingen niet de blessurekans?
Daarnaast ook heel veel werk gestopt in mijn core, algehele stabiliteit, houding, stretchen en techniek. Dingen die er normaal altijd bij in schieten haha. Ook nog switch gemaakt naar 100% barefoot zowel tijdens sporten als dagelijks leven.
Zeker geen verloren jaar geweest.
Dat wandelen zou ik ook graag willen doen, maar is voor mij lastig fietsen gaat op één andere manier wel iets beter.
Darmproblemen geen diagnose PDS, maar ik denk wel dat het daarbin de buurt van komt.
Echt thuis naar de wc gaan 5 minuten aan het wandelen en weer rennen naar huis. 😁
Huisarts>diëtist en MDL arts in ziekenhuis geen oplossing. Of het zit tussen de oren.
Skybullet schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:43:
[...]
Heel simpel toch, geen excuses. Jammer dat de sportschool niet open is maar dat zal nooit een reden mogen zijn om niet te sporten. Niet als je serieus bent. "Life is always trying to give you an excuse not to show up, trying to give you a way out"![]()
Krachtsport 6 van elke 8 dagen (je spieren weten niet wat een week is). Push, pull, legs, vrij, herhaal. Daarnaast minimaal 1 uur wandelen per dag en ook nog hardlopen en fietsen.
Thuis hele basic spullen. Max 60 kg aan schijven en een simpel klein schijtbarbelletje. Gewichtsvest gehaald, elastiekn en wat kettingen bij de bouwmarkt. Op een half uur lopen is een calisthenics parkje waar ik veel doe.
Kracht is 100% zeker omlaag gegaan dit jaar. Veel focus op herhalingen (100-200x per oefening is geen uitzondering) met mijn beperkte gewichten. Spierconditie, en kracht in body weight oefeningen is nog nooit zo goed geweest. Let's go
Ik vroeg mij af of iemand misschien een gouden tip heeft om het ziek worden zoveel als kan te minimaliseren met een laag vetpercentage?
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Als je de neiging hebt om teveel te trainen/teveel cardio te doen dan kan dat ook een rol spelen. Herstel is belangrijk.
Afgezien van je conditie, het oogt ( vanaf een afstandje ) dan meer op een HIIT training wellicht.
misschien dat je zwaarder kunt met je gewichten door deze met je elastieken te gaan combineren, om toch wat overload te genereren.
Mijn vriendin geeft als groepsles instructeur o.a. bodypump en heb al regelmatig meegedaan, maar dat is het toch niet echt voor mij. Ik zit nu gewoon vast aan mijn lage gewichten en heb inderdaad al een gewichtsvest, elastieken, een dipping belt en zelfs stalen kettingen om oefeningen te verzwarenHyperTrophy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:34:
@Skybullet dan zou je net zo goed Bodypump kunnen doen ( veel repetities, amper hoger gewicht ) Je zult het vast voelen, maar echt sterker wordt je er niet van.
Afgezien van je conditie, het oogt ( vanaf een afstandje ) dan meer op een HIIT training wellicht.
misschien dat je zwaarder kunt met je gewichten door deze met je elastieken te gaan combineren, om toch wat overload te genereren.
Maar inmiddels na een jaar corona en veel, heel veel trainingen buiten de gym om valt er bijna niet meer een overload te vinden voor mij. Dan ga ik, hoe creatief ik ook ben, al snel naar heel veel herhalingen toe.
Maar dat is niet erg, fitter nu dan ik ooit ben geweest. De 3 cjiferige lifts komen wel weer na openen gym
- Squatrack
- Verstelbare bank
- Halterset (barbell, dumbells en losse gewichten)
Met push-ups, sit-ups en andere lichaamsgewicht-oefeningen heb ik niet mijn niveau vast kunnen houden van voor de lockdown, ook omdat thuis trainen gewoon niet mijn ding is. Ik doe een paar oefeningetjes en na een paar minuten is het klaar, terwijl ik in de sportschool toch wel een uur serieus bezig was.
gop1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:34:
Aangezien de opening van de sportscholen op 11 mei niet doorgaat en 18 mei zeer waarschijnlijk ook niet, heb ik toch maar wat materialen besteld:
- Squatrack
- Verstelbare bank
- Halterset (barbell, dumbells en losse gewichten)
Met push-ups, sit-ups en andere lichaamsgewicht-oefeningen heb ik niet mijn niveau vast kunnen houden van voor de lockdown, ook omdat thuis trainen gewoon niet mijn ding is. Ik doe een paar oefeningetjes en na een paar minuten is het klaar, terwijl ik in de sportschool toch wel een uur serieus bezig was.
ik heb nu 25-20-15-15-10-5 kg daarnaast heb ik nog metalen 2,5 en 1,25. met stang kom ik op 207,5kg. er zou nog 2x15kg oppassen en nog ruimte voor de klem hebben als ik de metalen schijf achterwege laat, dan zou ik max 230kg kunnen laden.
Van de week een 2 sec 170kg paused squat gedaan en vandaag 3x200kg deadlift gedaan met REP 8,5/9 en dat na 5x190kg, 5x180kg, 5x160kg,5x140kg.
Ik heb gemerkt door squats en deadlift op verschillende dagen te trainen en ook minder vaak te trainen (2x er week) dat ik meer progressie boek dan al die jaren daarvoor. En wellicht dat mijn regematige inname van hoog gedoseerde vitamine d (75 (µg) -3.000 IE ) ook helpt. vitamine D is immers een hormoon.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Waar is zo'n hoge dosering goed voor?Zuluman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:26:
En wellicht dat mijn regematige inname van hoog gedoseerde vitamine d (75 (µg) -3.000 IE ) ook helpt. vitamine D is immers een hormoon.
Dat is niet "hoog". De eu adviseert troiwens bv 4.000 IE per dag voor volwassenen. Ik ben getint en kom niet veel buiten omdat ik thuis werk. Ik sport alleen buiten als de zon schijnt en t warm is. En dat is niet vaak in herfst, winter en nu dus t voorjaar. Ik neem het trouwens niet specifiek voor krachttraining maar bedacht me dat er wellicht een correlatie zou zijn. Het was me opgevallen dat ik altijd piekte met kracht einde zomer. En 9 jaar geleden stortte mijn kracht in. Iemand gaf aan dat ik wellicht een tekort aan vitamin d had. Naar de dokter gegaan en ik had idd een tekort. Sindsdien neem ik vitamine d. Sindsdien heb ik trouwens ook geen griep meer gehad. Daarvoor zo 2x per jaar en best heftig altijd.
Het is trouwens zo dat korte termijn je niet zo snel iets merkt. Meestal na 6 maanden. Ik neem nu trouwen ook calcium magnesium en zink erbij. Zijn ook de enige supplementen die ik neem.
Ik ben niet van de wetenschappelijke studies opzoeken maar onderstaand heb ik gevonden.
https://breakingmuscle.co...tation-on-muscle-strength
https://barbend.com/vitamin-d-athletic-performance/
[ Voor 4% gewijzigd door Zuluman op 06-05-2021 09:32 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Je hebt dus voortijds een test gedaan bij de dokter, waarom nu niet, nu je extra vitamines neemt hiervoor?
[ Voor 13% gewijzigd door HyperTrophy op 06-05-2021 10:31 ]
Ik doe ook vaak 7x30 reps etc. Rare truuks uithalen om overload te creëren is een absolute must als je thuis niet hoog in gewicht kan. Ik heb gemerkt dat zelfs 7x30 reps mij geen verzuring meer oplevert. Hoe heb ik dit onlangs opgelost; sets van 10 reps doen tot je geen hele reps meer kunt uitvoeren. Doorgaan met halve of zelfs kwart reps. Zo min mogelijk rust nemen en écht tot het uiterste gaan.
Ook ben ik onlangs slechts 1 spiergroep per dag gaan trainen. Zo heb je echt alle tijd en focus om die spier helemaal kapot te maken. Denk je dat je klaar bent, ga ik naar beneden, drink ik mijn shake en loop ik een half uur later weer terug naar boven omdat ik er tóch weer een paar setjes uit kan knallen.
Ik groei nog elke week (let wel: niet naturel)
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Goede instelling, leuk bericht om te lezen. Eindelijk eens wat anders dan reacties over mogelijke blessures en wetenschappelijke feitjes.Skybullet schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:43:
[...]
Heel simpel toch, geen excuses. Jammer dat de sportschool niet open is maar dat zal nooit een reden mogen zijn om niet te sporten. Niet als je serieus bent. "Life is always trying to give you an excuse not to show up, trying to give you a way out"![]()
WORK YOUR ASS OFF!
https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-mbx-660/
Die test heb ik een 2 of 3 jaar ook weer gedaan. Niveaus waren prima omdat ik dus regelmatig vit. D slik. Ik ga niet elke keer t laten testen. De voordelen zijn duidelijk voor mij. Depressie is weg, geen griep meer, nagenoeg geen blessures meer en kracht is heel erg consistent. En sinds ik een half jaar 3.000 IE neem zie ik dus een toename in kracht. Niet specifiek daarvoor gedaan maar prettige bij werking. En tot 10.000 IE kan t veilig al heeft dat geen toegevoegde waarde. Daarnaast douche ik elke dag min 2 min koud en doe ik regelmatig de wim hof ademhalingsoefeningen. En zoals ik al zei heb ik 8-9 jaar lang geen griep meer gehad.HyperTrophy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:30:
Onder het mom van meten=weten:
Je hebt dus voortijds een test gedaan bij de dokter, waarom nu niet, nu je extra vitamines neemt hiervoor?
dan verschillen die adviezen steeds, ik dacht dat het advies was 10 mcg vit d per dag, maar inderdaad schijnt het ook hoger te kunnenZuluman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:17:
[...]
Dat is niet "hoog". De eu adviseert troiwens bv 4.000 IE per dag voor volwassenen.
Doe je dan nog iets aan zelf regulatie, bijvoorbeeld in de zomer?
Als ik het een beetje begrijp werkt het niet direct, maar werk je met een bepaalde spiegel/niveau die je opbouwt/afbreekt?
Ik neem zomers niet eigenlijk niets. en als ik t wel neem ook niet elke dag. ik wil t gemiddeld 2x per week vergeten. en als je je laat testen moet je je laten testen op 25-OH. en D3 niet D2 nemen.HyperTrophy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:25:
Zeker interessant!
Doe je dan nog iets aan zelf regulatie, bijvoorbeeld in de zomer?
Als ik het een beetje begrijp werkt het niet direct, maar werk je met een bepaalde spiegel/niveau die je opbouwt/afbreekt?
er is ook een belangrijke relatie tussen je immumsysteem en vitamine d. vandaar dat ik gene griep meer heb gehad sindsdien ik het neem. deze uitleg is ook erg interessant. is wel covid gerelateerd en die discussie wil ik niet aan maar desalniettemin in de uitleg en verwijzingen interessant.Zorg er wel voor dat getest wordt op het niet-actieve 25-OH-vitamine D en niet het actieve 1,25-OH-vitamine D. De dokter weet wel wat hiermee wordt bedoeld.
Foutje, zie nu thuis dat ik deze heb 2500IU 62.5mcg 360 stuks a €15,49 waar nu nog 40% vanaf gaat.
[ Voor 34% gewijzigd door Hackus op 06-05-2021 19:29 ]
Haha, ik kreeg ook de melding. Klik er op en weg was ie.VinnyAMS schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:20:
op voorraad en 1 minuut later weer uitverkocht :-).
https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-mbx-660/
Toch maar de 620 besteld die ook op voorraad was gekomen.
Achteraf misschien maar beter ook, initieel € 70 goedkoper, achteraf leg lift optie had me wel leuk geleken, maar om daar nu effectief €70+€150=€ 220 meer voor te betalen... Ik bedenk wel een andere oefening.
ik neem die van lucovitaal 3.000 IE. koop de bij de kruidvat als ze 1+1 gratis zijn zoals nu vandaag weer nieuwe gehaald.Hackus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:42:
In de zomer kun je het goed terugbrengen op om de dag. Ik pak trouwens deze 1000IU/25 µg softgels
https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_wwwZuluman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:31:
[...]
ik neem die van lucovitaal 3.000 IE. koop de bij de kruidvat als ze 1+1 gratis zijn zoals nu vandaag weer nieuwe gehaald.
ik heb deze besteld, of ze goed zijn weet ik niet, wel goedkoop
Heb zelf nooit kauwtabletten. Softgels vindt ik fijner. Mijn broer nam ze maar kauwtabletten gaf aan dat zijn plas er van ging stinken. En d3 is fat soiluble. Dus vet oplosbaar. Dus met maaltijd innemen. En als je een hoog vetpercentage hebt heb je meer nodig. Met name obese personen.Salvatron schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:44:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www
ik heb deze besteld, of ze goed zijn weet ik niet, wel goedkoop
Lucovitaal heeft al heel lang de aanbieding 1+1 gratis. 👍
Welke bedoel je dan met de competition plates?Zuluman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:26:
Ik zat er aan te denken om wat nieuwe bumberplates te kopen. Ik zit er aan te denken wat rogue competion plates te kopen. de trainingbumperplates die ik nu heb zijn aardig aan de maat.
ik heb nu 25-20-15-15-10-5 kg daarnaast heb ik nog metalen 2,5 en 1,25. met stang kom ik op 207,5kg. er zou nog 2x15kg oppassen en nog ruimte voor de klem hebben als ik de metalen schijf achterwege laat, dan zou ik max 230kg kunnen laden.
Ik ben momenteel mijn homegym bij elkaar aan het sprokkelen met whatever op voorraad is, en heb me in elk geval een paar rogue echo bumper plates besteld. Die zijn al een stuk dunner dan bijv. de HG en RR varianten. En prijs is ook best redelijk (ik heb geen idee wat het allemaal pre-corona kostte, maar ik kan in elk geval niks significant goedkopers vinden).
Maar belangrijkste: daadwerkelijk verkrijgbaar op het moment van schrijven
Deze dus: https://www.rogueeurope.e...plates-with-white-text-eu
YouTube: The Ohio Bar 2.0S | Our Quietest Barbell To Date
Dat scheelt echt een bak met geluid.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ja het is misschien logisch op een "tweakers" forum. Maar het gaat hier naar mijn idee veels te vaak over de feitjes, de theorie, precies welke apparatuur en spullen. Welk schema, in welke volgorde en hoevaak dan. Wanneer moet ik dit doen, wanneer moet ik dat eten, Hoelang moet mijn rust tussen setjes zijn?Barry|IA schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:32:
Goede instelling, leuk bericht om te lezen. Eindelijk eens wat anders dan reacties over mogelijke blessures en wetenschappelijke feitjes.
WORK YOUR ASS OFF!
Stop eens met zoveel denken en ga eens wat doen. Consistentie is de allerbelangrijkste factor.
(Is ook de reden dat ik vrijwel altijd alleen maar lees ipv post hier, maar die depri mentaliteit van "heb geen motivatie door corona" triggerde me haha.)
Goed voorbeeld in dat filmpje! Stuk stiller inderdaad. Nooit bij stilgestaan waar het geluid van een kletterende barbell vandaan komt.Osxy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:58:
Rogue heeft wel de perfecte barbell voor homegym geintroduceerd.
YouTube: The Ohio Bar 2.0S | Our Quietest Barbell To Date
Dat scheelt echt een bak met geluid.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
betere lagers gebruiken scheelt al veel. maar eerlijk gezegd boeit het me niet, en ga er geen andere barbell voor kopenjacobras schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:32:
[...]
Goed voorbeeld in dat filmpje! Stuk stiller inderdaad. Nooit bij stilgestaan waar het geluid van een kletterende barbell vandaan komt.
Overigens niet vergeten als je zelf een barbell hebt, deze goed te onderhouden! Af en toe de lagers smeren, en de vuiligheid eraf poetsen. Hiermee verleng je de levensduur, en mocht je pre-corona de zooi alsnog willen verkopen ( wat ik me niet kan voorstellen
Doe dit vooral niet met WD-40!!! Maar met 3-in-1 Olie, verschillende webshops verkopen hier wel potjes of zelfs hele kits voor, voor het onderhoud.
wat ik zelf meestal doe is enkele zware schijven opstapelen, en de stang daarin kortstondig rechtop zetten.
Enkele druppeltjes olie langs de sleeve verspreiden, en de stang laten ronddraaien zodat het er mooi tussen loopt.
Dit laat je dan een paar minuten rusten, mogelijk daarna nog even de stang een paar keer draaien, en dan de stang omdraaien en de andere sleeve net zo behandelen.
Na dit proces kun je overtollige olieresten uitvegen over de rest van de stang, hiermee veeg je mogelijke roestdeeltjes mooi weg, en poets je de stang mooi mee op.
Wanneer je dit nog nooit gedaan hebt, of dit een poos geleden is, zul je direct verschil merken, zeker wanneer je er wat gewicht op hebt hangen. Je hebt hier echt profijt van tijdens je lifts!
ps, als je klaar bent met trainen, laat dan geen schijven op de stang hangen in je rack, maar laat je stang leeg in het rack hangen!
Magnesium helpt ook voor de opname van de vitamine D, want al slik je nog zoveel vitamine D, bij een laag magnesiumgehalte in je lichaam wordt dit niet opgenomen.Zuluman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:17:
[...]
Het is trouwens zo dat korte termijn je niet zo snel iets merkt. Meestal na 6 maanden. Ik neem nu trouwen ook calcium magnesium en zink erbij. Zijn ook de enige supplementen die ik neem.
Ik ben niet van de wetenschappelijke studies opzoeken maar onderstaand heb ik gevonden.
https://breakingmuscle.co...tation-on-muscle-strength
https://barbend.com/vitamin-d-athletic-performance/
[ Voor 22% gewijzigd door HyperTrophy op 10-05-2021 22:22 ]
Daar ben ik het niet geheel met je eens. Ik slik geen vitamine K extra. zit genoeg in mij dieet. met name de "lage" hoeveelheden die ik neem. voor sommige situaties ik me voorstellen dat t nodig is. je hoeft voor de korte samenvatting de eerste 90 seconden te kijken.Magnesium helpt ook voor de opname van de vitamine D, want al slik je nog zoveel vitamine D, bij een laag magnesiumgehalte in je lichaam wordt dit niet opgenomen.
Punt is dat er veel te moeilijk wordt nagedacht hier. Ik zie mensen praten over de meest complexe oefeningen en als ik dan zie hoe zij er bij staan dan denk ik: stick to the basics en ga nou eens door tot je niet meer kunt. Nu moet ik er ook wel bij zeggen dat het erg lastig is geworden om nu nog te zien wat iemand zijn doel is, nu dit geen bodybuilding topic meer is.Skybullet schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:31:
[...]
Ja het is misschien logisch op een "tweakers" forum. Maar het gaat hier naar mijn idee veels te vaak over de feitjes, de theorie, precies welke apparatuur en spullen. Welk schema, in welke volgorde en hoevaak dan. Wanneer moet ik dit doen, wanneer moet ik dat eten, Hoelang moet mijn rust tussen setjes zijn?
Stop eens met zoveel denken en ga eens wat doen. Consistentie is de allerbelangrijkste factor.![]()
(Is ook de reden dat ik vrijwel altijd alleen maar lees ipv post hier, maar die depri mentaliteit van "heb geen motivatie door corona" triggerde me haha.)
Voor mij wel de reden om hier weinig te posten. Ook omdat je niet mag praten over niet-naturel trainen. Beetje lullig zelfs, want als iemand mijn jaarlijkse progressie ziet en denkt dat dit naturel ook haalbaar is, dan word je misleidt. En ik ben open en eerlijk over mijn AAS gebruik, alleen mag ik het er hier dus niet over hebben.
De doelen, zoals je zelf al aangaf, zijn ook verschillend, net als de redenen waarom we in beweging komen.
Het heeft dus totaal geen nut om de progressie van een andere te imiteren, naturel of niet. Want ik neem aan dat iedereen het voor zichzelf doet.
Je moet jezelf niet vergelijken met een ander, en ook geen pure BB willen hier.Barry|IA schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:26:
[...]
Punt is dat er veel te moeilijk wordt nagedacht hier. Ik zie mensen praten over de meest complexe oefeningen en als ik dan zie hoe zij er bij staan dan denk ik: stick to the basics en ga nou eens door tot je niet meer kunt. Nu moet ik er ook wel bij zeggen dat het erg lastig is geworden om nu nog te zien wat iemand zijn doel is, nu dit geen bodybuilding topic meer is.
Voor mij wel de reden om hier weinig te posten. Ook omdat je niet mag praten over niet-naturel trainen. Beetje lullig zelfs, want als iemand mijn jaarlijkse progressie ziet en denkt dat dit naturel ook haalbaar is, dan word je misleidt. En ik ben open en eerlijk over mijn AAS gebruik, alleen mag ik het er hier dus niet over hebben.
Je weet zelf waar je wel moet zijn voor pure BB, en gebruik van..
GoT heeft voor deze optie gekozen, en zo is het nu eenmaal.
Jammer dat je ook door blijft gaan met dit soort berichten, terwijl je dondersgoed weet hoe het zit hier.
Ik ben er trots op dat ik naturel ben, en ben geen pure BB’er.
Ik kan me zo wedstrijd klaar maken, maar dat boeit me totaal niet. Hoef mezelf ook niet te bewijzen als 50+’er
Mooi vooruitzicht. Ik blijf lekker in de achtertuin bezig. Had mijn abonnement opgezegd. Ik ga wel op zoek naar een gym waar je af en toe een uurtje langskan. Wil dan vooral voor vormcheck en personal trainer uurtje.wauturr schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:40:
Woensdag weer lekker naar de gym, ik heb mn plekje al kunnen reserveren in de app!! Meer mensen hier die niet kunnen wachten?
Af en toe bijgehouden, was voor de huidige lockdown echt goed in vorm gekomen, groter geworden en tevens droger... nu 9 kilo lichter alleen vet percentage hoger.. kan niet wachten om woensdag weer lekker in de gym te knallen.nwauturr schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:40:
Woensdag weer lekker naar de gym, ik heb mn plekje al kunnen reserveren in de app!! Meer mensen hier die niet kunnen wachten?
Hier net zo; er is net een echte crossfit box geopend, en daar staat wekelijks een weightlifting uurtje op het programma. Kijken of dat bevalt.VinnyAMS schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:34:
[...]
Mooi vooruitzicht. Ik blijf lekker in de achtertuin bezig. Had mijn abonnement opgezegd. Ik ga wel op zoek naar een gym waar je af en toe een uurtje langskan. Wil dan vooral voor vormcheck en personal trainer uurtje.
Je hebt dan in 5 maanden rond de 9 kilo aan spiermassa verloren???sacaji schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:07:
[...]
Af en toe bijgehouden, was voor de huidige lockdown echt goed in vorm gekomen, groter geworden en tevens droger... nu 9 kilo lichter alleen vet percentage hoger.. kan niet wachten om woensdag weer lekker in de gym te knallen.n
Ja.... echt ziekelijk, in de begin nog een maand getraint met gewichten thuis, cardio, goed eten met juiste supplementen... Daarna had ik de motivatie echt niet meer en niks meer gedaan.. kreeg ook rugklachten door heletijd thuis werken en ga zo maar door... Hoop dat het open gaat en ook openblijft.wauturr schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:28:
[...]
Je hebt dan in 5 maanden rond de 9 kilo aan spiermassa verloren???
En geen puddingbroodjes meer etensacaji schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:29:
[...]
Ja.... echt ziekelijk, in de begin nog een maand getraint met gewichten thuis, cardio, goed eten met juiste supplementen... Daarna had ik de motivatie echt niet meer en niks meer gedaan.. kreeg ook rugklachten door heletijd thuis werken en ga zo maar door... Hoop dat het open gaat en ook openblijft.
Weegschaal klopt nooit, gewoon bij een sport fysio met een plooitang.HyperTrophy schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:43:
@sacaji hoe heb je je ‘vet’ gemeten? Met een weegschaal of met zo’n plooitang?
Zekers, kan niet wachten. Wij mogen na het weekend weer reserverenwauturr schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:40:
Ik denk dat de sportschoolhouders ook wel blij zullen zijn na al die tijd..
Zekers! Eerste reserveringen staan al ( oneerlijke concurrentie omdat mijm vriedin bij de sportschool werktwauturr schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:40:

Ik zal nooit mijn 6 trainingen in de 8 dagen ingepland krijgen door drukte, maar de dagen die ik niet de sportschool in kan komen doe ik gewoon mijn thuisprogramna zoals ik al maanden doe.
Stiekem wel heel benieuwd om de vaste leden weer te zien en te kijken of ze thuis net zo fanatiek gebleven zijn
Daarom heb ik sinds het zo druk werd met reserveringen bij 2 gyms een abonnementSkybullet schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:35:
[...]
Zekers! Eerste reserveringen staan al ( oneerlijke concurrentie omdat mijm vriedin bij de sportschool werkt)
Ik zal nooit mijn 6 trainingen in de 8 dagen ingepland krijgen door drukte, maar de dagen die ik niet de sportschool in kan komen doe ik gewoon mijn thuisprogramna zoals ik al maanden doe.
Stiekem wel heel benieuwd om de vaste leden weer te zien en te kijken of ze thuis net zo fanatiek gebleven zijn

Ik ga iig buffer terugkomen uit Kroatië dan dat ik er kwam. 😋
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.