Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:45
sacaji schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:20:
Hebben mensen al hun voorraad supplementen besteld om te beginnen volgende week?
Zeker, vandaag komt een levering pre workout.

Creatine, whey, multi, omega, zma en glucosammine is de dagelijkse stack al. Maar pre workout voor een thuistraining deed ik niet echt.

Die eerste scoop gaat mijn geizcht er waarschijnlijk vanaf knallen maar daar houden we van, misschien ga ik wel voor 2 scoops om het te vieren >:)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hackus schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:37:
[...]

Je moet jezelf niet vergelijken met een ander, en ook geen pure BB willen hier.
Je weet zelf waar je wel moet zijn voor pure BB, en gebruik van..
GoT heeft voor deze optie gekozen, en zo is het nu eenmaal.
Jammer dat je ook door blijft gaan met dit soort berichten, terwijl je dondersgoed weet hoe het zit hier.
Ik ben er trots op dat ik naturel ben, en ben geen pure BB’er.
Ik kan me zo wedstrijd klaar maken, maar dat boeit me totaal niet. Hoef mezelf ook niet te bewijzen als 50+’er ;)
En ik ben trots dat ik de stap heb durven zetten :)

Ik hoef mij trouwens voor niemand te bewijzen hoor, die aanname is incorrect. Ik had het alleen best leuk gevonden om het verboden onderwerp op Tweakers te kunnen bespreken ipv op het BB forum, want hier zit veel meer intelligentie en mensen schelden hier niet op elkaar :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-11 13:34
Barry|IA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:23:
[...]

en mensen schelden hier niet op elkaar :)
Omdat hier geen 'daar mogen we niet over praten'-users zitten uiteraard :+

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sacaji schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:20:
Hebben mensen al hun voorraad supplementen besteld om te beginnen volgende week?
Lol, het meeste heb je toch in huis neem ik aan. Ik train ook thuis door, ook vaak buiten.
Vat ook niet dat jij zoveel bent afgevallen in paar maanden, dat had ik na motorongeval incl revalidatie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:23:
[...]

En ik ben trots dat ik de stap heb durven zetten :)

Ik hoef mij trouwens voor niemand te bewijzen hoor, die aanname is incorrect. Ik had het alleen best leuk gevonden om het verboden onderwerp op Tweakers te kunnen bespreken ipv op het BB forum, want hier zit veel meer intelligentie en mensen schelden hier niet op elkaar :)
Vaak gaat dat niet werken, want je gaat dan soort van mensen wegjagen. Ik weet er zelf aardig veel van, maar ga het zelf niet gebruiken. Als je echt wedstrijden gaat draaien op hoger niveau, dan zal je wel moeten. Maar recreatief zie ik het nut er niet van in. Zoals je zelf weet, zijn er de laatste 10-15j veel teveel die een kuur bestellen voor ze überhaupt al met een gewicht hebben getraind. Totale basis missen, en vaak willen snoepen, zodat zwm het maar weten, en ze eerder kunnen stoppen bij angst dan met de spuit.

Kuurtje met Broodje Pindakaas :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Barry|IA
Hackus schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Vaak gaat dat niet werken, want je gaat dan soort van mensen wegjagen. Ik weet er zelf aardig veel van, maar ga het zelf niet gebruiken. Als je echt wedstrijden gaat draaien op hoger niveau, dan zal je wel moeten. Maar recreatief zie ik het nut er niet van in. Zoals je zelf weet, zijn er de laatste 10-15j veel teveel die een kuur bestellen voor ze überhaupt al met een gewicht hebben getraind. Totale basis missen, en vaak willen snoepen, zodat zwm het maar weten, en ze eerder kunnen stoppen bij angst dan met de spuit.

Kuurtje met Broodje Pindakaas :P
Iedereen kan een andere reden hebben om te willen gebruiken. In een tijd waar je je als kind mag laten ombouwen van man naar vrouw, vind ik dat ook dit onderwerp bespreekbaar zou moeten zijn.

Ben wel van mening dat je ECHT kennis in huis moet hebben voordat je ook maar ergens aan begint.

Ik zal nu stoppen omtrent dit onderwerp en de regels respecteren.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Ben wel van mening dat je ECHT kennis in huis moet hebben voordat je ook maar ergens aan begint.
Daar zijn we het over eens ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Hackus op 14-05-2021 12:02 ]

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Barry|IA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Iedereen kan een andere reden hebben om te willen gebruiken. In een tijd waar je je als kind mag laten ombouwen van man naar vrouw, vind ik dat ook dit onderwerp bespreekbaar zou moeten zijn.
GOT wil graag alles legaal houden en dus niet in een schemergebied komen met AAS neem ik aan

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

Videopac

Rommelt wat aan.

sacaji schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Weegschaal klopt nooit, gewoon bij een sport fysio met een plooitang.
MRI scan >> onderdompelmethode >> plooimeting >> weegschaal met vetpercentagemeting.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Iedereen weet hier nu toch inmiddels wie het wel en niet over AAS wil hebben, dan zoeken diegenen elkaar toch op via DM… zo moeilijk is het allemaal niet

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Wat zijn AAS nou weer? Anabowlen ster0iden? Vitamine S? "Sap"?

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-11 11:33
gop1 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:26:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRGaL3-jwoYcWB6exAR8anilav8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V9iYqZYHn4AMhWmT3SF841P5.jpg?f=user_large

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 22:56
gop1 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:26:
Google even op AAS bodybuilding.

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Oké, gewoon vitamine S dus.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

offt:Anabole androgene sterioden

• VinnyAMS
Vandaag weer een goede training. Sinds drie dagen ook creatine toegevoegd aan de supplementen(mag je dat hier wel noemen?).

Met voor mij twee erg moeilijke oefeningen: Squat en lunges.
Ik maak video's, zodat ze bij Fit.nl de vorm kunnen checken. Het helpt me ook erg bij mijn motovatie. Leuk om te doen!

Irriteer me alleen aan me buik als ik naar mijn video's kijk.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
https://powerliftingtechnique.com/thumbless-grip-squat/
Voor je duimen, hiermee creëer je een nog stabielere rug voor de stang, en minder kans op belasting op je polsen.

De camerepositie laat het niet erg goed zien, maar het lijkt erop dat je knieën tijdens het squatten naar binnen gaan, misschien profiteer je van een iets meer open voet positie, hierdoor kan je overigens ook net wat dieper squatten. Maar let er effectief op bij het omhoog komen; Knieën naar buiten!
Bij je zware lifts zag dit er overigens prima uit.

[ Voor 5% gewijzigd door HyperTrophy op 19-05-2021 07:33 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Goed bezig d:)b

Inademen als je inzakt, en uit als je omhoog komt. Lijkt alsof je je adem inhoud.
Je kunt rustig een krukje of iets achter je zetten, en als je met je billen het krukje aantikt kom je weer omhoog.

• HyperTrophy
  • Niet online
@Hackus lijkt er meer op dat hij spanning vasthoudt tijdens het squatten. met licht gewicht is in en uitademen niet zo spannend, maar lijkt me niet aan te bevelen om bij zware lifts 70% en hoger even de spanning er af te halen onderin ....

adem inhouden helpt juist om deze spanning vast te houden tijdens het squatten
Let wel, adem inhouden; druk in je lichaam, niet in je hoofd opbouwen.
Vergelijkbaar met als iemand je in je buik wil boksen.
Als je dit per rep doet, is deze tijdelijk opbouw van spanning niet te belastend.

• VinnyAMS
Ik ben aan het lezen in het boek Sterker van Fit.nl.
Daar worden ook voor oefeningen de ademhalling behandeld. Dat ben ik eigenlijk aan het oefenen in het filmpje. Door je neus in en als laatste nog een teug door de mond. Dan onder in de buik naar de zijkanten en als je weer boven bent uit ademen.
Hackus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:57:
@VinnyAMS Goed bezig d:)b

Inademen als je inzakt, en uit als je omhoog komt. Lijkt alsof je je adem inhoud.
Je kunt rustig een krukje of iets achter je zetten, en als je met je billen het krukje aantikt kom je weer omhoog.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Eindelijk weer sporten vanavond! Kan niet wachten. Ga mijn LPP schema weer volgen.
Ga starten met benen. Zoveel zin aan. Pfff niet normaal!

Leg - A
Front Squat - 3x6-8
Romanian Deadlift - 3x6-8
One Legged Curl - 3x10-12
Leg Extensions - 3x12-15
Standing Calf Raise - 4x12-15 en 1 laatste set met laag gewicht en 30 herhalingen.

Push - A
Paused Bench Press - 3x3-5
Incline Bench Press - 3x8-10
One Arm Seated DB Press - 3x8-10
Peck Deck of Cable Fly - 2x10-12
Seated Lateral Raise 2x10-12 (2e set dropset met 50% minder gewicht)
DB Skullcrusher - 3x8-10
Overhead DB Extension - 2x10-12

Pull - A
(Weighted) Pull Ups - 4x5
Supported DB Row - 4x8-10
Cable Row - 4x8-10
Reverse Cable Fly - 4x10-12
Standing Hammer Curl - 2x10-12
Incline DB Curl - 3x8-10
(Weighted) Plank 3x1 min.
Woodchopper - 3x12-15

Legs - B
Squat - 5x3-5
Bulgarian Split Squat - 3x8-10
Lying Leg Curl - 4x10-12
Seated Calf Raise - 5x12-15

Push - B
Overhead Press - 3x3-5
Incline DB Press - 3x6-8
Ring Push Up - 2x10-12
DB Fly - 3x10-12
Standing Lateral Raise - 2x12-15
Cable Pushdown - 3x8-10
Overhead Rope Extension - 2x10-12

Pull - B
Barbell Row - 4x6-8
Lat Pulldown - 4x8-10
Lat Prayer - 4x10-12
Upright Row Cable - 4x10-12
EZ-Bar Curl - 3x8-10
Reverse Cable Curl - 2x10-12
Leg Raise - 3xMax reps
Cable Crunch - 3x12-15

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Grudgie unilateral leg ext ?
Ga je van 3 naar 5 reps of bedoel je ik probeer 5 en minimaal 3.
Ga je ook uit van % 1RM ?

Als ik 3 reps 'makkelijk' kan doe ik er 5 of 6, en als ik max 3 kan qua gewicht dan 5x3 of 3x3.
Weet niet of je thuis nog hebt getraind, anders zou ik eerst 3x15-4x12 doen om weer te wennen ipv direct zwaar.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Heerlijk man eindelijk weer ‘krachttraining’. Tussen aanhalingstekens omdat het 155 dagen geleden was en mijn stronglifts dan ook deloads voorstelde tot waardes die ik mij niet eens meer kon herinneren. Ik heb mij er zowaar aangehouden en ga het dus heeeeel rustig opbouwen. Squat met 60kg, row met 40. Benchpress stond op 50, maar daar heb ik 60 van gemaakt en toch nog even een 90’je gepakt omdat ik het niet kon laten :)

Zo gaan we blessurevrij weer in een week of 8 opbouwen naar de oude waardes en dan weer 💪💪

• Grudgie

Grudgie

@Hackus minimaal 3 reps en max 5. Nu is het weer langzaam opbouwen het gewicht.

Gisteren benen gedaan. Werd vannacht wakker met kramp in mijn kuiten. Dat doet pijn zeg. Vanmorgen uit bed nog last van. Maar het sporten gisteren was heerlijk! Vandaag push op het schema.

Wat is dit sporten toch weer lekker zeg. Heerlijk!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grudgie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:12:
@Hackus minimaal 3 reps en max 5. Nu is het weer langzaam opbouwen het gewicht.

Gisteren benen gedaan. Werd vannacht wakker met kramp in mijn kuiten. Dat doet pijn zeg. Vanmorgen uit bed nog last van. Maar het sporten gisteren was heerlijk! Vandaag push op het schema.

Wat is dit sporten toch weer lekker zeg. Heerlijk!
Nadien ff goed rekken. Scheelt echt

• DiedX
  • Laatst online: 20:24
VinnyAMS schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:36:

Darmproblemen geen diagnose PDS, maar ik denk wel dat het daarbin de buurt van komt.

[...]
Doe me een lol, en laat het wel serieus uitzoeken, inclusief een hele nare scopie. Ik heb jarenlang rondgelopen met PDS die later Colitis Ulcerosa bleek te zijn. Na een kanker ben ik daar van af...

On a sidenote: kijk eens naar loperamide. Mijn vriendin loopt af en toe hard, en heeft dan last van d'r darmen. Met loperamide prima :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DiedX schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Doe me een lol, en laat het wel serieus uitzoeken, inclusief een hele nare scopie. Ik heb jarenlang rondgelopen met PDS die later Colitis Ulcerosa bleek te zijn. Na een kanker ben ik daar van af...

On a sidenote: kijk eens naar loperamide. Mijn vriendin loopt af en toe hard, en heeft dan last van d'r darmen. Met loperamide prima :)
Zou dat niet zomaar zelf gaan kopen/gebruiken, maar in overleg met arts.

• DiedX
Hackus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Zou dat niet zomaar zelf gaan kopen/gebruiken, maar in overleg met arts.
Is los in de winkel te koop Hackus...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DiedX schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Is los in de winkel te koop Hackus...
ja, maar het is medicatie, geen M&M's ;)

• DiedX
Hackus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:59:
[...]

ja, maar het is medicatie, geen M&M's ;)
Ben ik met je eens. Staat ook in de handleiding dat dit niet voor onbegeleid chronisch gebruik is.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 15:30
Skybullet schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Zeker, vandaag komt een levering pre workout.

Creatine, whey, multi, omega, zma en glucosammine is de dagelijkse stack al. Maar pre workout voor een thuistraining deed ik niet echt.

Die eerste scoop gaat mijn geizcht er waarschijnlijk vanaf knallen maar daar houden we van, misschien ga ik wel voor 2 scoops om het te vieren >:)
Gewoon even benieuwd. Welke pre-workout heb je besteld en waarom?

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:45
G33st schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:23:
Gewoon even benieuwd. Welke pre-workout heb je besteld en waarom?
Total war van Redcon1. Goed hoge doseringen van de stofjes die ik wil.
Heb er al weer 3 trainingen in de gym opzitten sinds opening. Morgen mijn verplichte dagje vrij en dan gaan we weer 3 dagen push/pull/legs knallen, heerlijk! oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5y0hcpODLQq5IfzqrTpfduYVcE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PDBrsuuYwUcMcdPk9vXoy9gC.jpg?f=user_large

• Grudgie

Grudgie

Ik neem morgen ook een rust dag. Heb ook 3 dagen achter elkaar gesport en heb echt zoveel spierpijn overal. Had woensdag benen getraind en heb daar nog steeds last van.

Morgen lekker wat lopen met de hond en voor de rest lekker wat rustig aandoen om goed te herstellen en zondag weer benen. :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Skybullet schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Total war van Redcon1. Goed hoge doseringen van de stofjes die ik wil.
Heb er al weer 3 trainingen in de gym opzitten sinds opening. Morgen mijn verplichte dagje vrij en dan gaan we weer 3 dagen push/pull/legs knallen, heerlijk! oOo
;)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0944/0726/files/Total_War_Pre_Workout_Redcon1.png?v=1546102760

• Barry|IA
Welke kennis wil je met ons delen?

• HyperTrophy
  • Niet online
@Barry|IA

@G33st vroeg naar welke pre workout er gebruikt werd,
@Hackus toont welke er werkelijk gebruikt wordt door de inhoud lijst van de verpakking te tonen.

• mefjoew
In het kader van 'we mogen weer, dus supplementen inkopen maar': mooie aanbieding(en) bij MyProtein deze week!

• VinnyAMS
Vandaag weer een lowerbody training. Storing in de app dus alles historie verdwenen.
https://youtube.com/shorts/IqTnL5TqfiA?feature=share

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWNiHP6lDRDrOBC0lRfCTfFFUNI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAvoN1zjlFUFRcaDkeK6VEqe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VQoDYGmdPhkdsMiVKtABhgzcSQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khwVgbommLtJdjNvy8JztMrk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AQRWkpX7AaA8n2BRD6kgd2nFeY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdSN0QcLmnvtZoZlIUNPkQa0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVkyeI9tRIYBdQEv-EQnsq_8h9I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04Kv6NvVIex4qwhdsR6ILuzz.jpg?f=fotoalbum_tile

• Barry|IA
Worden je spieren überhaupt wel lekker warm in die kou buiten?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:31:
Vandaag weer een lowerbody training. Storing in de app dus alles historie verdwenen.
Bij kuitheffen kun je beter op de houten rand van je rack gaan staan, en stuk hoger 'liften' en diep laten zakken.
Dit van de video heeft weinig nut.

• VinnyAMS
Barry|IA schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:32:
Worden je spieren überhaupt wel lekker warm in die kou buiten?
Warming up setjes, touwtjespringen en Farmerwalk met schijven.
Verder heb ik een strakke broek aan onder me trainingsbroek en een thermosshirt.
En gewoon knallen krijg ik het ook warm van.

• VinnyAMS
Ga ik proberen.
Hackus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:15:
[...]

Bij kuitheffen kun je beter op de houten rand van je rack gaan staan, en stuk hoger 'liften' en diep laten zakken.
Dit van de video heeft weinig nut.

• Barry|IA
Als je het in je kuiten voelt, dan is het goed. Maar op een verhoging staan is wel een must voor je range of motion. Zou ook de gewichten een stuk zwaarder pakken als je nu al 20 reps kan doen met deze gewichtjes.

Correctie: zie nu dat je je aan een schema houdt.

[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 26-05-2021 14:04 ]

• VinnyAMS
Toch weer even een training delen. Blij met een aantal PR. Heb eigenlijk nog nooit mijn 1RM getest. Ik werk achter de receptie bij de brandweer en de brandweermannen waren niet onder de indruk van mijn 70kg en zeiden dat iemand van mijn formaat makkelijk 100kg moet kunnen BP. Wel de aanbieding gekregen van hun om een keer mee te trainen in de sportruimte. Ook voor vormcheck. Die sideplanks blijven ook niks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bxz_i1YVdhoaHSFECGfrm4S21vo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJMXHDQGJygjiAav5xYAQw6x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOAxqwXTIqMUKiseQp6IMrec3Cs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZkTCXVwlYFDDmDvGUJR4KU8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vrv7p4H6QfTzZOxt7fKjce-HTpE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82feNTByWtfVRSGYCYTo89Ci.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtoEO0_ukw60y2Zpvt-0LdpUQuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WE9c6Yvjzeh0mDbrMESWgXmN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hw0A_9T5Dmuk6VYcL3pvJvcqv5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYT3Cdh9mK309WaSinouLOam.jpg?f=fotoalbum_tile

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Maak je niet druk om wat een ander zegt aan gewicht te kunnen(drukken). Het gaat er om dat jij progressie ziet, en soms blijf je even steken. De één kan het opvatten als oppepper, de ander kan dit negatief ervaren.

d:)b

• HyperTrophy
  • Niet online
Ach ja, de een is beter in het ene dan de ander, het is maar waar je vandaan komt en hoe je traint. Je eigen lichaamsgewicht kunnen pressen is nu eenmaal indrukwekkend, helemaal staande!

Lekker door blijven gaan!

1rm proberen doe ik doorgaans ook nooit, vandaag toevallig wel deadlift weer eens geprobeerd, kwam uit op 160kg. Heb inmiddels al wat weken warm kunnen draaien. Het was al weer een tijdje geleden dat ik de 165kg voor het eerst heb gehaald tijdens een wedstrijd, stond toen echt van mezelf te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOpugBPjpezhOS7xi_0hOW64ElA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nAtAdLRiwXtsSVIdukdCb6W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door HyperTrophy op 28-05-2021 20:01 ]

• VinnyAMS
Klopt. Blijf ook lekker rustig de progressive overload volgen. Staande kan ike echt niet voorstellen. Die OHP zit ik nu max op 27,5 kg is echt een zware oefening. Deadlift zit ik nu 95kg. Die 160 is erg goed, dat duurt nog wel even 😁. Weeg nog steeds 120kg dus 120kg BP gaat nog niet werken😇
HyperTrophy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:01:
Ach ja, de een is beter in het ene dan de ander, het is maar waar je vandaan komt en hoe je traint. Je eigen lichaamsgewicht kunnen pressen is nu eenmaal indrukwekkend, helemaal staande!

Lekker door blijven gaan!

1rm proberen doe ik doorgaans ook nooit, vandaag toevallig wel deadlift weer eens geprobeerd, kwam uit op 160kg. Heb inmiddels al wat weken warm kunnen draaien. Het was al weer een tijdje geleden dat ik de 165kg voor het eerst heb gehaald tijdens een wedstrijd, stond toen echt van mezelf te kijken.

[Afbeelding]

• HyperTrophy
  • Niet online
OHP is idd erg pittig, gaat hier ook erg langzaam omhoog. Tijdje niet gedaan, nu om de dag, afwisselen met BP.

Vind t ook lastig te peilen waar ik t meeste zou achterlopen, al denk ik dat dat de presses zijn:

SQ: 5RM - 130kg
DL: 1RM - 160kg
BP: 5RM - 65kg
OHP: 5RM - 40kg

Maar goed, de oefeningen blijven nog steeds leuk om te doen, ene keer vallen ze zwaarder dan de ander. En de ene keer ben ik met een uurtje klaar, en een andere dag een half uur langer.

[ Voor 62% gewijzigd door HyperTrophy op 28-05-2021 23:25 ]

• mefjoew
HyperTrophy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:28:
OHP is idd erg pittig, gaat hier ook erg langzaam omhoog. Tijdje niet gedaan, nu om de dag, afwisselen met BP.

Vind t ook lastig te peilen waar ik t meeste zou achterlopen, al denk ik dat dat de presses zijn:

SQ: 5RM - 130kg
DL: 1RM - 160kg
BP: 5RM - 65kg
OHP: 5RM - 40kg

Maar goed, de oefeningen blijven nog steeds leuk om te doen, ene keer vallen ze zwaarder dan de ander. En de ene keer ben ik met een uurtje klaar, en een andere dag een half uur langer.
Sterke benen en core als ik het zo inschat! Wat is je lengte/gewicht? Vind je deadlift en squat zeer indrukwekkend! Zelf alle trainingsgewichten veel dichter bij elkaar (SQ 5*3*92,5, DL 5*3*115, BP 5*3*77,5, OHP 5*3*50) bij lengte 1.86 en gewicht 79kg. Zit bij squat en deadlift wellicht ook in het vele hardlopen (4*p/w) en feit dat bij deadlift beetje angst erin zit na ooit twee keer door m'n rug te zijn gegaan daarmee. Vandaar ook tijdje met een hexbar getraind, maar nu weer met een reguliere barbell aan de slag.

Ik weet dat deadlift meestal gaat tot 1*3/5 i.v.m. belasting op je lichaam, maar volg nu het GZCLP-protocol. Daarom ook in gewicht wat teruggegaan met deze oefening (zat op 1*5*125)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mefjoew schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Sterke benen en core als ik het zo inschat! Wat is je lengte/gewicht? Vind je deadlift en squat zeer indrukwekkend! Zelf alle trainingsgewichten veel dichter bij elkaar (SQ 5*3*92,5, DL 5*3*115, BP 5*3*77,5, OHP 5*3*50) bij lengte 1.86 en gewicht 79kg. Zit bij squat en deadlift wellicht ook in het vele hardlopen (4*p/w) en feit dat bij deadlift beetje angst erin zit na ooit twee keer door m'n rug te zijn gegaan daarmee. Vandaar ook tijdje met een hexbar getraind, maar nu weer met een reguliere barbell aan de slag.

Ik weet dat deadlift meestal gaat tot 1*3/5 i.v.m. belasting op je lichaam, maar volg nu het GZCLP-protocol. Daarom ook in gewicht wat teruggegaan met deze oefening (zat op 1*5*125)
Met Hexbar kun je best deadliften. voor velen ook fijn om vast te houden als "tas" dan een stang voor je lichaam. Is ook meer natuurlijke houding

• HyperTrophy
  • Niet online
@mefjoew 1.80 en 82kg. 39 jaar.

Squat is eigenlijk ook het leukst om verder mee te komen, maar wil liever m’n BP wat meer omhoog.

Ik train wekelijks maar twee-drie keer, waarin ik voornamelijk deze drie compounds achtereen doe, mss dat ik wat squats minder progressief ga trainen en meer BP en triceps erbij ga doen.

• VinnyAMS
@HyperTrophy is toch top. Altijd goed om nog verder te komen , maar top dat je dit al heb bereikt. En "maar" twee/drie keer trainen per week. Top man laat dat maar maar weg 😁
HyperTrophy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:42:
@mefjoew 1.80 en 82kg. 39 jaar.

Squat is eigenlijk ook het leukst om verder mee te komen, maar wil liever m’n BP wat meer omhoog.

Ik train wekelijks maar twee-drie keer, waarin ik voornamelijk deze drie compounds achtereen doe, mss dat ik wat squats minder progressief ga trainen en meer BP en triceps erbij ga doen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44

Superkiwi

Hoi doei

Met het weer open gaan van de binnengym zijn we toevallig gelijk geswitcht van schema:
van 4 sets 20 reps naar 5x5 op de compounds en 3x8-12 op de ondersteunende oefeningen.
Geef mij maar korte, zware sets; vind ik veel lekkerder trainen :9

Dit is wat ik er deze eerste week uit haalde op de grote lifts (5x5):
Bench 92,5kg
Squat 110kg (was een 5-10kg te licht denk ik)
Military 55kg
Daedlift 140kg (was wederom een 5-10kg te licht)
Alternate db curl 22kg (oké dat is geen compound maar wel lekker)

Viel me alles behalve tegen.
Persoonlijke stats:
Lengte: 1.78m
BW: 92,5kg (laatste half jaar goed gegroeid weer :*) )
VP: moet ik meten, ik schat zo'n 14-15%.
Leeftijd: 39

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 29-05-2021 12:12 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:27:
Toch weer even een training delen. Blij met een aantal PR. Heb eigenlijk nog nooit mijn 1RM getest. Ik werk achter de receptie bij de brandweer en de brandweermannen waren niet onder de indruk van mijn 70kg en zeiden dat iemand van mijn formaat makkelijk 100kg moet kunnen BP. Wel de aanbieding gekregen van hun om een keer mee te trainen in de sportruimte. Ook voor vormcheck. Die sideplanks blijven ook niks.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik moet je eerlijk zeggen, ik vind je krachtstats ook tegenvallen, op elke oefening. Ook zeg je nog steeds 120kg te wegen. Hoe lang zit je al aan dit gewicht?

Hoe intensief zijn je trainingen? Ga je regelmatig tot faillure? Spaar je jezelf de eerste sets, of geef je alles wat je hebt? Hoeveel cardio pak je op een week? Eet je nog steeds onder kcal behoefte?

Ik ga heel voorzichtig zijn met mijn advies, want ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je traint. Van de video's die ik voorbij zie komen doe je voornamelijk lichte compound oefeningen, met veel rust tussen reps. Veelal dezelfde bewegingen en heel kritisch op form en alles volgende de regels van je schema (inclusief toename in gewicht per oefening).

Probeer eens 1 training helemaal volgas te gaan. F*ck de rules en f*ck je scema. Supersets, dropsets, geen rust, gewoon rammen. De volgende dag moet je je bed niet uit kunnen komen van de pijn. Dan heb je een workout gehad.

• VinnyAMS
4 x per week upper/lower.
120 kg al maanden, dat komt dus door de nul cardio. Af en toe een beetje kickboksen/touwtje springen.
Train tot nog 3 in de tank. Dus begin met warm up BP dan 4x werkset en rest van de oefeningen zonder warm up. Eet nog steeds onder calorie behoefte, waarbij ik IF aanhoud van 16-8. Van 20:00 tot 12:00 eet ik dan niet tijdens de werk week. (4/5x per week kantoor dus 9 uur p/d zitten)
Echt knallen is het dus niet en inderdaad puur schema. Ik groei wel val niet af, maar weet dan ook wel dat vooral aan het ontbreken van beweging komt.
Barry|IA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Ik moet je eerlijk zeggen, ik vind je krachtstats ook tegenvallen, op elke oefening. Ook zeg je nog steeds 120kg te wegen. Hoe lang zit je al aan dit gewicht?

Hoe intensief zijn je trainingen? Ga je regelmatig tot faillure? Spaar je jezelf de eerste sets, of geef je alles wat je hebt? Hoeveel cardio pak je op een week? Eet je nog steeds onder kcal behoefte?

Ik ga heel voorzichtig zijn met mijn advies, want ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je traint. Van de video's die ik voorbij zie komen doe je voornamelijk lichte compound oefeningen, met veel rust tussen reps. Veelal dezelfde bewegingen en heel kritisch op form en alles volgende de regels van je schema (inclusief toename in gewicht per oefening).

Probeer eens 1 training helemaal volgas te gaan. F*ck de rules en f*ck je scema. Supersets, dropsets, geen rust, gewoon rammen. De volgende dag moet je je bed niet uit kunnen komen van de pijn. Dan heb je een workout gehad.

• Barry|IA
Ontbreken van beweging en niet ver genoeg eten onder caloriebehoefte. Dat is waarom je niet afvalt. Zie je wel vooruitgang in de spiegel? Spiermassa weegt namelijk meer dan vet, dus misschien val je wel af, maar gaat het gelijk op met aanmaak van spiermassa (onwaarschijnlijk, maar het kan).

Ook zou ik trainingen vele malen intensiever (en leuker) maken. Waarom bijvoorbeeld 4 sets? Kun je die 5e set er echt niet meer uit persen? Of ben je klaar als het volgens je schema klaar is? Hoe voelt de borst de volgende dag na het trainen?

Ik ben eigenlijk geneigd eens samen met je te trainen in de sportschool. Ik woon in Zaandam.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:48:
[...]

@VinnyAMS lijkt me een beginner die beperkt is door het aanwezige thuis. Hij traint zover ik weet niet in gym, en heeft gekozen voor dit schema, waar al eerder commentaar op is gegeven. Beter dat je wat traint in deze tijd dan niets. Waarschijnlijk zal zijn voeding en cardio beter moeten, maar las ook dat er medische redenen zijn. Hij is in elk geval niet aangekomen in totaal lichaamsgewicht.

Maar daar kan @VinnyAMS zelf misschien uitgebreider op in gaan.
En wat hij zelf van het resultaat in progressie vind over de afgelopen periode. Ik kan wel stats van mijn zoontje van 16j plaatsen hier, die nu 3j serieus traint, maar dat helpt niemand.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Waarschijnlijk eet je dan toch te veel calorieën, of overschat je je activiteit.

Calorietekort = afvallen.

edit/ spuit11 :>

[ Voor 8% gewijzigd door Vuvuzela op 29-05-2021 14:04 ]

I served in a company of heroes.

• Barry|IA
Natuurlijk allemaal waar, maar ik ben zelf vaak geneigd om all-in of all-out te gaan. Als je dan toch besluit je levensstijl aan te passen, waarom dan niet gelijk goed? Volgens mij is er motivatie genoeg, maar ontbreekt de kennis.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:53
Als je het sporten goed doet, maar de rest niet (normaal bewegen, slapen, eten) gaat het weinig effect hebben.

• VinnyAMS
Ik zie duidelijk verandering bij mijn schouders en borst.
En cardio heeft inderdaad te maken met mijn darmproblemen. Ik kan thuis 3 x poepen voordat ik ga wandelen, als ik dan in het park ben(10 minuten hier vandaan) kan ik weer terug naar huis omdat ik weer moet poepen. Ook één van de redenen dat ik thuis train. Zo'n mooi aanbod als @Barry|IA doet is geweldig en zou ik super graag doen, maar maak me nu, zonder een afspraak,dan al druk hoe ik dan onderweg naar Zaandam misschien moet poepen. Ik weet het je zal het maar hebben verhaal bijna.

Ik maak progressie foto's en zie vooruitgang. Buik is super vervelend
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eu87-bPDT1vxS-VSJsikTgnaceI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCEPRhqoo5MxpbDk34DgmrSU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCtzOWZodazcOweRVrOvqtuGcEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3yZRy4MNeludottD4gPwy1c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1RbG1h3wfIvFJUXkImWLR-YWGc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjpDi94CHD67HToU9Rt8UNZF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uj4RDNNuLohmwft-kj7v8fjJyzc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWoqh3wBVPGK7gr0Rwe4I3Wf.jpg?f=fotoalbum_tile
Barry|IA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:00:
Ontbreken van beweging en niet ver genoeg eten onder caloriebehoefte. Dat is waarom je niet afvalt. Zie je wel vooruitgang in de spiegel? Spiermassa weegt namelijk meer dan vet, dus misschien val je wel af, maar gaat het gelijk op met aanmaak van spiermassa (onwaarschijnlijk, maar het kan).

Ook zou ik trainingen vele malen intensiever (en leuker) maken. Waarom bijvoorbeeld 4 sets? Kun je die 5e set er echt niet meer uit persen? Of ben je klaar als het volgens je schema klaar is? Hoe voelt de borst de volgende dag na het trainen?

Ik ben eigenlijk geneigd eens samen met je te trainen in de sportschool. Ik woon in Zaandam.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Stevig wandelen gaat ook niet ?
Je kunt de natuur ingaan, en WC papier meenemen in je rugzak ;)

• Barry|IA
En een krant.

• Barry|IA
VinnyAMS schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:18:
Ik zie duidelijk verandering bij mijn schouders en borst.
En cardio heeft inderdaad te maken met mijn darmproblemen. Ik kan thuis 3 x poepen voordat ik ga wandelen, als ik dan in het park ben(10 minuten hier vandaan) kan ik weer terug naar huis omdat ik weer moet poepen. Ook één van de redenen dat ik thuis train. Zo'n mooi aanbod als @Barry|IA doet is geweldig en zou ik super graag doen, maar maak me nu, zonder een afspraak,dan al druk hoe ik dan onderweg naar Zaandam misschien moet poepen. Ik weet het je zal het maar hebben verhaal bijna.

Ik maak progressie foto's en zie vooruitgang. Buik is super vervelend
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]
Dat van je darm problemen is mij even ontgaan. Vind het dan ook zeer veel respect verdienen dat je alsnog zo deticated traint en thuis een halve sportschool in elkaar hebt gezet. Klasse!

Offtopic: zijn er positieve vooruitzichten mbt je darmen? Of moet je 't hier mee doen?

• VinnyAMS
Yes lekker poepen in het altijd gezellige Flevopark. 🤭 Die hoor ik heel vaak. Duik je toch gewoon de bosjes in.
Hackus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:23:
@VinnyAMS Stevig wandelen gaat ook niet ?
Je kunt de natuur ingaan, en WC papier meenemen in je rugzak ;)

• VinnyAMS
Ben een keer door de molen geweest. Diëtist en naar de Maag lever darm arts, maar die zag niets bijzonders en wilde de diagnose PDS niet geven. Niet dat alles ineens beter is als die diagnose gesteld is. Ik moet gewoon eens een goed allergie/intolerantie test laten doen. Ga nu de Iberogast proberen. Sportschool is op zich prima hoor alleen die mindset oh ja zal wel weer naar de wc moeten als ik er ben. Poepen doet natuurlijk iedereen, maar voor is het dus een dingetje. Twee keer gewandeld met.mijn oudste zoon(21) en gewoon onderweg in mijn broek gescheten, dus best wel probleem. Ook sociaal kan/ga je er aan onderdoor. Maaknooknerg graag foto's innde natuur, maar dat gaat dus ook steeds moelijker. Lang verhaal zo. Gewoon positief proberen te blijven en bewegen en trainen dat moet ook helpen .
Barry|IA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Dat van je darm problemen is mij even ontgaan. Vind het dan ook zeer veel respect verdienen dat je alsnog zo deticated traint en thuis een halve sportschool in elkaar hebt gezet. Klasse!

Offtopic: zijn er positieve vooruitzichten mbt je darmen? Of moet je 't hier mee doen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:42:
Ben een keer door de molen geweest. Diëtist en naar de Maag lever darm arts, maar die zag niets bijzonders en wilde de diagnose PDS niet geven. Niet dat alles ineens beter is als die diagnose gesteld is. Ik moet gewoon eens een goed allergie/intolerantie test laten doen. Ga nu de Iberogast proberen. Sportschool is op zich prima hoor alleen die mindset oh ja zal wel weer naar de wc moeten als ik er ben. Poepen doet natuurlijk iedereen, maar voor is het dus een dingetje. Twee keer gewandeld met.mijn oudste zoon(21) en gewoon onderweg in mijn broek gescheten, dus best wel probleem. Ook sociaal kan/ga je er aan onderdoor. Maaknooknerg graag foto's innde natuur, maar dat gaat dus ook steeds moelijker. Lang verhaal zo. Gewoon positief proberen te blijven en bewegen en trainen dat moet ook helpen .

[...]
Ja, lijkt me echt klote. Maar je bent in elk geval bezig, rond om huis, Dat is al heel wat. Ken genoeg mensen die zijn aangekomen in 'coronatijd' en niet thuis gaan sporten, maar op de bank hangen, en lopen doen ze dan op de manier, hond uitlaten. Hoop dat je iets vind wat je darmen rustig krijgt.
Is je suiker wel in orde, en Cholesterol ?

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:36
VinnyAMS schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:42:

[...]
Probeer eens een andere diëtiste. Ik heb ook (net) geen PDS, maar volg toch een ander dieet waar ik me stuk beter bij voel (FODMAP) op aanraden van mijn diëtiste. Ik zou niet zomaar wat proberen qua dieet.

• mefjoew
Hackus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:34:
[...]

Met Hexbar kun je best deadliften. voor velen ook fijn om vast te houden als "tas" dan een stang voor je lichaam. Is ook meer natuurlijke houding
Klopt, maar wat ik begreep (en ook wel merk) is dat die meer quad-dominant is. Reguliere DL focust meer op hams en onderrug en dat zijn gebieden die meer 'toe zijn' zijn aan training dan mijn quads.
Of zie jij dit anders?

• HyperTrophy
  • Niet online
Hex bar ‘elimineert’ je onderrug spier uit de oefening, je kunt dus zwaarder en meer trainen op je benen.

Maar ik zou deze dus niet volledig vervangen maar tijdelijk gebruiken ter extra stimulans

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mefjoew schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:40:
[...]

Klopt, maar wat ik begreep (en ook wel merk) is dat die meer quad-dominant is. Reguliere DL focust meer op hams en onderrug en dat zijn gebieden die meer 'toe zijn' zijn aan training dan mijn quads.
Of zie jij dit anders?
Je kunt het afwisselen met reguliere. verder als je geen andere halter hebt, of de Hex gewent bent, is dat prima.

• mefjoew
Eens. Voor afwisseling sowieso prima ook natuurlijk. Ik overweeg om mijn zware reps (5*3) straks met de hex te gaan doen en de minder zware (3*10) dan met een reguliere stang. Zo train ik beide groepen, is de angst om zwaar te gaan minder en werk ik bovendien aan m'n techniek op de reguliere DL. Goed plan?

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:47
Je kunt het prima afwisselen, maar het is gewoon een totaal andere oefening. Het is eerder accessoirewerk voor je squats dan voor je DL, omdat er amper een hinge component in zit. Zou dan eerder denken aan Nordic Curls om je DL progressie te ondersteunen.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
weg

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:16 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Netjes gedaan @Mrjraider d:)b

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mefjoew schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:48:
Eens. Voor afwisseling sowieso prima ook natuurlijk. Ik overweeg om mijn zware reps (5*3) straks met de hex te gaan doen en de minder zware (3*10) dan met een reguliere stang. Zo train ik beide groepen, is de angst om zwaar te gaan minder en werk ik bovendien aan m'n techniek op de reguliere DL. Goed plan?
Zoals ik ook afwissel met Zercher squat, doe ik dat ook met HEX. nadruk(quads) op wat zul je denken. je zult niet op de Mr:Olympia staan denk ik, dus dat valt allemaal wel mee. En er zijn meer oefeningen

• VinnyAMS
@Mrjraider wat een inspirerend verhaal. Erg goed.
Mijn moeder gebruikt die zakjes ook, maar heb dus het idee dat dat meer is voor als je niet kan poepen.
Het is bij mij niet zo dat ik dagen niet moet poepen. Het is inderdaad het beste om maar weer eens een afspraak te maken met de huisarts.
I

[ Voor 20% gewijzigd door VinnyAMS op 30-05-2021 10:23 ]

• mefjoew
Hackus schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Zoals ik ook afwissel met Zercher squat, doe ik dat ook met HEX. nadruk(quads) op wat zul je denken. je zult niet op de Mr:Olympia staan denk ik, dus dat valt allemaal wel mee. En er zijn meer oefeningen
Ah, zo doe ik naast reguliere squats inderdaad ook front squats. Qua ambities is het bij mij sowieso niet spannend (algehele fitheid en kracht), dus inderdaad ook niet te druk om maken.
Waar ik dan wel benieuwd naar ben: hoe denk jij over variatie in oefeningen? Ben je bijvoorbeeld voorstander van 'altijd' zes weken een schema volgen, dan een (actieve) rustweek ingelasten en daarna het schema (deels) aangepast vervolgen? Aanpassingen dan bijvoorbeeld in de ondersteunende oefeningen, dus dat ik i.p.v. front squats dan bulgarians ga doen ofzo. Of juist kiezen voor een andere reprange, dan wel 'nieuwe' oefeningen. Het lichaam 'laten schrikken' zoals men dat weleens noemt.

Ik ben voor het wijzigen van de ondersteunende oefening. Bijvoorbeeld pullups i.p.v. chinups. Vooral ook om het trainen leuk te houden eigenlijk.

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:16 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mrjraider schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:34:
[...]

Het is het eerste middel wat ingezet word bij obstipatie klachten ja. Dat klopt. Het werkt inderdaad ook wat laxerend maar het ondersteund bij het opwekken van een patroon.
Mijn MDL arts heeft mij ook ooit eens pillen voorgeschreven die de darmen stimuleert. Die krengen waren 100 euro per maand (werden niet vergoed) met bijwerkingen als migraine maar die hebben mijn darmen in het begin flink aan het werk gezet. Ik ben er zelf mee gestopt vanwege de kosten (plus je mag ze maar drie maanden achtereen gebruiken voordat je moet stoppen en wat anders moet proberen) en over gegaan op de zakjes die ik altijd al had. Ik nam er altijd eentje zonder resultaat en na een maand proberen met twee kreeg ik ineens ritme. Zou het eens overleggen

Plus. Onderzoek eens welk eten altijd zorgt voor klachten (buikpijn, darm krampen, naar het toilet moeten rennen etc) dan kan je daar omheen. Ik heb dat met friet uit de frituurpan. Een half uur na het eten moet ik rennen en zit ik gerust een halfuur. Dus dat eet ik niet meer (lang leve de airfryer).
Bedoel je psylliumzaad?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mefjoew schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Ah, zo doe ik naast reguliere squats inderdaad ook front squats. Qua ambities is het bij mij sowieso niet spannend (algehele fitheid en kracht), dus inderdaad ook niet te druk om maken.
Waar ik dan wel benieuwd naar ben: hoe denk jij over variatie in oefeningen? Ben je bijvoorbeeld voorstander van 'altijd' zes weken een schema volgen, dan een (actieve) rustweek ingelasten en daarna het schema (deels) aangepast vervolgen? Aanpassingen dan bijvoorbeeld in de ondersteunende oefeningen, dus dat ik i.p.v. front squats dan bulgarians ga doen ofzo. Of juist kiezen voor een andere reprange, dan wel 'nieuwe' oefeningen. Het lichaam 'laten schrikken' zoals men dat weleens noemt.

Ik ben voor het wijzigen van de ondersteunende oefening. Bijvoorbeeld pullups i.p.v. chinups. Vooral ook om het trainen leuk te houden eigenlijk.
Met week of 6 wisselen ja, en je lichaam verrassen. Zo begin ik ook elke training met andere oefening.
Je haalt meer uit knallen en tot uiterste gaan dan netje je 8 reps doen.

• Mrjraider
  • Niet online
weg

[ Voor 98% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:16 ]

• VinnyAMS
Lekkere upperbody training. Ook wat cardio er in verwerkt. Kickboksen 3x1.30, rondje hardlopen om het blok, 3x1.30 kickboksen, rondje blok en dat 45 minuten. De push ups voor het is vanaf de grond en blojf steken op 3 stuks. Daarna 8 x vanaf de knieën en 8x op de halterbank met mijn handen.
@Barry|IA weer geen knallen, maar voor mijcis de houvast van het schema belangrijk. Kost wat tijd maar denk dat ik mijn doelen wel ga halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE4CcVHFEoGjQCzXL2Jwvs2IV-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4cYggEbB5MTlaJbGee2jpDM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGQmAx2BM6X4O59L_Tgw5cZd2EI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55pm7TsLsJNBNV31FFpjAJaj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezBIVr7HwtDvl4nFZONJye5A8FU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSXntUu0ZaJcz1odnutJpG1x.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jfsb5eqwxFW_7sY8tWzAtbT3WEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39Vq3NR0EetVssJvh06h8NGz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMYgpc79vlW_0TCVurE3G9pL8BY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mgn3PdvEqkpT3mECxE3trQoi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GofGweSbpkWs-tyjv3iTz5Kceys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ahzrapc4YJjRMzRbPnPy8cZM.jpg?f=fotoalbum_tile

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier nu ca. 1 maand bezig mijn homegym wat uit te breiden, en nu weer serieuze krachttraining te gaan doen.
Sinds ergens in 2018 niet meer serieus gesport. In februari al begonnen met hardlopen, wat ik om de dag doe (ca. 30min, niet super lang dus, maar vaak wel rond HR zone 4).

Dat gaan aanvullen met wat thuistraining met spullen die ik al had (30mm barbell, wat 30mm dumbbells, ca. 50kg aan gewichten, pullup bar, wat weerstandsbanden).

Inmiddels uitgebreid met:
- DIY squatrek (al wat langer dan die ene maand, misschien 2)
- DIY lat + low cable pulley (en diverse attachments)
- ATX MBX-620 bankje
- ATX powerlifting bar
- 110kg aan bumperplates 4x10, 2x15, 2x20 (en 2x25 onderweg)

En nu wat serieuzer en meteen wat zwaarder aan de slag.
Vandaag eens mijn 1RM getest met squat en DL, maar loop al tegen de limiet aan van mijn gewichten.
Tot nog toe alleen 'voor reps' getrained met aanzienlijk lagere gewichten, dus stond toch wel redelijk te kijken van mijn kunnen: 110kg DL en 100kg squat. (lichaamsgewicht rond de 72kg, en beschouw mezelf absoluut niet als 'sterk')
Denk dat ik DL ook wel 120 had kunnen doen, maar kan geen 120 maken met mijn plates (had alleen nog 2x10 over, heb geen vijfjes, en 130 vond ik een te grote stap om direct na 110 te proberen). Anyway, 2x25kg extra onderweg, dan kan ik wel een tijdje vooruit. Dan kan ik in elk geval tot 160 in 10kg stappen, en tot 190 als ik een keer 2x5 haal.

Ik zit wel nog met mijn schema:
Doe nu een PPL schema met een puur hardloop dag ertussen:
- Push + core (ca. 60min)
- Pull (ca. 45min) + hardlopen (ca. 40min incl. warmup/cooldown)
- Legs + core (ca. 60min)
- Alleen hardlopen (ca. 40min incl....)

Niet op vaste dagen. In principe 4-day split waarbij ik het puur hardlopen als rustdag voor de krachttraining beschouw. Maar soms tussendoor gewoon een dag waarop ik geen tijd heb en niks doe.
Paar dingen waarmee ik in het hoofd zit. Misschien kunnen jullie eens meedenken:
- Wil ik teveel? Neem ik te weinig rust?
- Op legday doe ik tot nog toe DL óf squat, niet allebei. Ik overweeg DL op pulldag te doen (maar dan doe ik ook hardlopen). Wat is handig? Liefst doe ik squat en DL beide minstens 2x per week. Misschien toch beide op legday, en maar 1 zwaar en de ander 'voor reps' doen en dat dan om-en-om?
- Toch maar overstappen op fullbody / een heel andere split?

(niet echt een specifiek doel: sterker+fitter/meer badass worden)

• VinnyAMS
@defusion Mooi man. Lekker bezig! Lekker dat je het thuis kan doen. Ga je ook weer naar de sportschool als alles weer 'normaal' is?
Mooie gewichten die squat en DL.
Ik train zelf upper/lower 4 x per week en doe op mijn lowerbody dag ook de SQ en DL samen.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Naar de sportschool is sowieso niet echt iets dat ik ooit nog van plan ben.
Paar jaar geleden deed ik dat wel, maar toen woonde ik in een appartement, en als ik dan eens thuis wilde sporten moest ik alles uithalen/opzetten en kwam het er niet van. Toen was sportschool dus wel een uitkomst.

Nu echter, een fulltime baan + dochter van 2, minder tijd, en al helemaal minder mogelijkheden om het huis uit te gaan.
Sinds januari dit jaar verhuisd, en een mancave van ~28m2.
Voldoende ruimte + weinig mogelijkheden de deur uit te gaan = homegym :)
Heb ook een loopband thuis, daar doe ik het meeste van het hardlopen op, om dezelfde reden. Moet vaak thuis blijven ivm. dochter, en vriendin met wisselende werkuren.

Wil wel nog eens mijn DIY squatrek vervangen voor een powerrack met betere lat+low cable systeem, heb een ATX-720 + lat pulley met weight stack op het oog. Maar best aan de prijs (en momenteel niet op voorraad), en kan nu eigenlijk ook alles wat ik wil. (mijn squat rack heeft ook soort van spotter-arms voor veilige benchpress, alleen voor squats kan de veiligheid wel wat beter, maar is daarbij minder kritisch wat mij betreft).

En zou nog wel eens een roeitrainer willen hebben. Maar ook aan de prijs (althans, die wat ik wil, van concept2).

Kan me niet veel oefeningen/apparaten bedenken die ik écht mis met bankje+rack+barbell+dumbbells+low/high cable+wat bands. Hooguit die wat makkelijker zijn met specifieke apparatuur. (om een voorbeeld te noemen: ik doe ook leg extensions met lage kabel, bandje om enkel, en zittend op bankje. Hip abduction: met resistance band. Voor het meeste kan ik wel wat bedenken.)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Goed dat je meer aan cardio doet, dat is echt van belang voor jou.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
Mijn homegym de afgelopen twee jaar ook flink uitgebreid.
Ik heb een zelfgebouwd (hout) rack buiten met een monkey chinup bar.

-3 barbells, eentje voor het gooi en smijtwerk, eentje met goed knurling voor deads en eentje uitgeleend.
-SSB barbell van strenghtshop.
-football bar omdat ik wat schouder issues had, die inmiddels over zijn
-trapbar (wordt te weinig gebruikt eigenlijk)
-farmer walk handles 2x
-Dumbells 2x20, 2x15kg (zijn verstelbaar maar ik heb ze vastgezet met een extra slangenklem) een 12,5 kg kan ik wel makkelijk verstellen. Dit weekend haal ik weer 4x10 kg op en een dumbellstang voor een 40kg dumbell (rows)
-2x kettlebell 24 kg 1x 16kg en 1x8kg
Bankje dat onverwoestbaar is en verstelbaar, heb ik al 25 jaar.
Een panata hyper of back exstension bankje.
300 kg aan 50mm gewichten
aantal zware kettingen van 8 tot 12kg, stuk of 6 (lagen bij oud ijzer)
van twee katrollen een home made pulley. (werkt heerlijk met een aantal van die kettingen!
Autoband met een mogelijkheid voor extra gewicht en een lange ketting (sleddrags en pulls)

Workout zit er meestal zo uit:

Opwarmen met:
-Sleddrags (achertuit lopen, vooruit lopen, soms roeiende beweging met twee kettingen) meestal 4 wandelingen van 10/20/25 meter afhankelijk van de load)
-Legraise voor obliques en wat high reps op de hyperextension om wat leven in de midsectie en glutes te krijgen voor het liften. Op Bench day doen we sleddrags maar met de twee kettingen die we telkens naar ons toe trekken (een soort highpull krijg je dan)
-Extra midsectie werk is soms een emmer gevuld met zware kettingen dragen of suitcase carries.
-Tussendoor schouders met lichte bands opwarmen (Y press of een pullapart)

Mainwork:
-Banken, Squats of Deadlifts.

-Variatie op de main lifts soms nog een extra variant.
-Met bandjes (action FTW) allerlei finishers. Kanton haken en wat ogen in mijn houten rek voor bijv. crossovers of reverse flyes)
-Op squat dag finisher met een diy beltsquat.

Iedere workout iets van upperback werk, op zijn minst inverted rows.
Iedere week minimaal pullups/chins/ab work en extra onderrug werk voor kracht.
Ben geen fan van staand shoulderpress maar meestal gooien we nog wat side en lateral delt werk erin.
Afgezien van smal drukken zelden een arm training.
Gemiddeld 3x per week en soms een 4e moment.

Helaas dus wel allemaal buiten (spul kan wel droog opgeborgen worden), dus erg afhankelijk van het weer.

INSTA voor een kleine impressie

https://www.instagram.com/ckwhuisman/

Dan nog een vraagje:
-Zijn hier mensen die echt kunnen genieten van een eiwitshake? Ik heb al vele merken geprobeerd, maar ik moet ze echt snel wegdrinken want ze zijn allemaal even goor. Als post workout in een vruchtensapje gaat een schepje nog wel. Maar genieten? Nooit. Daarom verbaas ik mij over die 1000 smaken. Van welke kunnen jullie echt zeggen, nou die was heerlijk.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• VinnyAMS
@Cobb Even.op je insta gekeken. Lekker bezig.
Over de eiwitten. Ik heb nu eiwitten van Fit.nl die is vrij klonterig. Heb een keer eiwit gehad van My protein die is heel fijn. Kon je zo door de yoghurt roeren.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cobb schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:27:

Dan nog een vraagje:
-Zijn hier mensen die echt kunnen genieten van een eiwitshake? Ik heb al vele merken geprobeerd, maar ik moet ze echt snel wegdrinken want ze zijn allemaal even goor. Als post workout in een vruchtensapje gaat een schepje nog wel. Maar genieten? Nooit. Daarom verbaas ik mij over die 1000 smaken. Van welke kunnen jullie echt zeggen, nou die was heerlijk.
Zoals ik al zo vaak heb verteld, gebruik ik natural smaak. Je kunt dat makkelijk zelf mengen met smaakstof
(ranja, sap etc) Ik zou echt balen als ik 5kg heb gekocht die niet te vreten/zuipen is. Alle toen ik Nectar en Matrix van Syntrax kreeg niet. RoadSide Lemon Nectar en Vanilla Matrix vond ik wel lekker.
Maar 5kg aardbei of zo, zou me ook de neusgaten uitkomen
Ben trouwens al een tijdje met kettingen aan het trainen, en ben er erg tevreden over.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
@Hackus ja nou je het zegt ik heb vroeger ook wel eens smaakloos gekocht en dan zelf mengen. Misschien ga ik dat wel weer doen.

Ketting werk is leuk. Pas het toe met allerlei lifts. Voor squats is het lekker op de romp stabiliteit. Met bankdruk drukt het ook fijn weg. Twee losse ketting voor side delts. Of een ketting door een 10kg schijfje en dan max reps pompen biceps.

@VinnyAMS ook bedankt.

Ik gebruik overigens een bullit kloon blender voor mijn shakes. Dat drinkt al fijner dan een shake beker.

[ Voor 31% gewijzigd door Cobb op 04-06-2021 16:58 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb nog steeds zo'n bolletje in de shake beker. krijg bij elke bestelling weer een nieuwe beker.

• Barry|IA
Body & Fit aardbei is lekker, te mengen met zowel water als melk (ik meng met water). Erg lekker, ik geniet er echt van. Doe er ook 3 scheppen Mass Gainer bij van XXL Nutrition (banaan) en een schep Brinta.

Heerlijk.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:14:
Body & Fit aardbei is lekker, te mengen met zowel water als melk (ik meng met water). Erg lekker, ik geniet er echt van. Doe er ook 3 scheppen Mass Gainer bij van XXL Nutrition (banaan) en een schep Brinta.

Heerlijk.
B&F wat ?
Zal wel een liter shake worden zo te lezen 100g mass gainer + +- 25g B&F(whey perf):P

• Barry|IA
Hackus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:28:
[...]

B&F wat ?
Zal wel een liter shake worden zo te lezen 100g mass gainer + +- 25g B&F(whey perf):P
Perfect Whey idd. 2 scheppen zelfs, met 800ml precies goed te drinken. Erg lekker.

Voordeel van lekker is dan ook dat je er gemakkelijk 2 van weg drinkt op een dag.

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-11 11:33
Jongens, ik heb de perfect smakende Whey gevonden: https://www.supspace.nl/O...um-Hydrowhey-1600-gr.html

Het kost wat.. maar dan heb je ook (hydro)whey dat serieus naar schepijs smaaktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GH8u_Skh1cGkACMQkjDTENbF1Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WGwbe08d6co10574CXtRWj6V.jpg?f=user_large

• Turdie
Ik ben ook weer begonnen met trainen sinds 2 weken en heb een coachings traject afgesloten bij Jeffrey Suijkerbuijk, een van nederlands bekendste bodybuilding coaches (maar hij coach ook mensen die geen BB doel hebben). Mijn kracht/powerlift doelen die ik voor covid had laat ik varen, nu eerst even goed in shape komen want mijn VP is veel te hoog, moet dus eerste even goed gaan cutten. Heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, altijd bulken.Train zelf al 10 jaar, maar merk dat ik met een coach toch sneller en beter resultaten haal, vooral de structuur die je krijgt vind ik erg fijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 06-06-2021 22:15 ]

• VinnyAMS
@Turdie Goed dat je weer begonnen bent.

• Turdie
Barry|IA schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:14:

Heerlijk.
Whey Perfection - Bodyenfitshop - Aminozuuranalyse door Leden Bodybuilding.nl

Dit is de reden waarom ik Body en Shit al jaren vermijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 06-06-2021 22:30 ]

• Barry|IA
Interessante test. Heb je ook wat recenters? Volgens mij was B&F destijds veel slechter en net begonnen.

Pagina: 1 ... 57 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.