Mijn homegym de afgelopen twee jaar ook flink uitgebreid.
Ik heb een zelfgebouwd (hout) rack buiten met een monkey chinup bar.
-3 barbells, eentje voor het gooi en smijtwerk, eentje met goed knurling voor deads en eentje uitgeleend.
-SSB barbell van strenghtshop.
-football bar omdat ik wat schouder issues had, die inmiddels over zijn
-trapbar (wordt te weinig gebruikt eigenlijk)
-farmer walk handles 2x
-Dumbells 2x20, 2x15kg (zijn verstelbaar maar ik heb ze vastgezet met een extra slangenklem) een 12,5 kg kan ik wel makkelijk verstellen. Dit weekend haal ik weer 4x10 kg op en een dumbellstang voor een 40kg dumbell (rows)
-2x kettlebell 24 kg 1x 16kg en 1x8kg
Bankje dat onverwoestbaar is en verstelbaar, heb ik al 25 jaar.
Een panata hyper of back exstension bankje.
300 kg aan 50mm gewichten
aantal zware kettingen van 8 tot 12kg, stuk of 6 (lagen bij oud ijzer)
van twee katrollen een home made pulley. (werkt heerlijk met een aantal van die kettingen!
Autoband met een mogelijkheid voor extra gewicht en een lange ketting (sleddrags en pulls)
Workout zit er meestal zo uit:
Opwarmen met:
-Sleddrags (achertuit lopen, vooruit lopen, soms roeiende beweging met twee kettingen) meestal 4 wandelingen van 10/20/25 meter afhankelijk van de load)
-Legraise voor obliques en wat high reps op de hyperextension om wat leven in de midsectie en glutes te krijgen voor het liften. Op Bench day doen we sleddrags maar met de twee kettingen die we telkens naar ons toe trekken (een soort highpull krijg je dan)
-Extra midsectie werk is soms een emmer gevuld met zware kettingen dragen of suitcase carries.
-Tussendoor schouders met lichte bands opwarmen (Y press of een pullapart)
Mainwork:
-Banken, Squats of Deadlifts.
-Variatie op de main lifts soms nog een extra variant.
-Met bandjes (action FTW) allerlei finishers. Kanton haken en wat ogen in mijn houten rek voor bijv. crossovers of reverse flyes)
-Op squat dag finisher met een diy beltsquat.
Iedere workout iets van upperback werk, op zijn minst inverted rows.
Iedere week minimaal pullups/chins/ab work en extra onderrug werk voor kracht.
Ben geen fan van staand shoulderpress maar meestal gooien we nog wat side en lateral delt werk erin.
Afgezien van smal drukken zelden een arm training.
Gemiddeld 3x per week en soms een 4e moment.
Helaas dus wel allemaal buiten (spul kan wel droog opgeborgen worden), dus erg afhankelijk van het weer.
INSTA voor een kleine impressie
https://www.instagram.com/ckwhuisman/
Dan nog een vraagje:
-Zijn hier mensen die echt kunnen genieten van een eiwitshake? Ik heb al vele merken geprobeerd, maar ik moet ze echt snel wegdrinken want ze zijn allemaal even goor. Als post workout in een vruchtensapje gaat een schepje nog wel. Maar genieten? Nooit. Daarom verbaas ik mij over die 1000 smaken. Van welke kunnen jullie echt zeggen, nou die was heerlijk.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.