Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Leroy1909 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:41:
[...]
De compounds zitten erin, de volgorde maakt weinig uit. Je hebt ook zoiets als pre exhaust training, wordt ook veel gebruikt. Zal het een groot verschil zijn in de praktijk qua ontwikkeling? Nee. Moet je persee compounds hebben? Nee. Je spieren helemaal afbranden tijdens je workout? Ja. Dat is hetgeen wat telt.
Maar de studies over pre exhaust geven mij weinig reden tot vertrouwen in deze techniek. Vandaar dat ik het naturel atleten absoluut niet aanraadt. Jij wel? Prima toch. Dan raden we allebei andere dingen aan.
Dus ik heb ook een vrouwen schema dan? Wat een bullshit zeg om zo’n toch wel discriminerend onderscheid te maken. Ik ken genoeg vrouwen die volgens jou een vrouwen schema hebben, maar die jou laten janken met hun ‘vrouwen schema’.
Wat een onzin. Ik noemde het een vrouwen schema omdat heel veel vrouwen het als hoogste doel hebben om hun glutes te ontwikkelen. Dat heeft helemaal niets met discriminatie te maken.

Edit: ik zie trouwens nog veel meer dingen aan dat schema die mij niet bevallen. Maar goed, voor we het weten zijn we weer de hele dag aan het discussieren en daar schieten we weinig mee op ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 27-02-2021 11:46 ]

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56
@Philflow discussie is mooi.
Ik als leek vertrouw op de kennis van de medewerkers van Fit.nl. Wat ik wel raar vind dat er niet werd gevraagd hoeveel ik nu al aan squats, BP, DL deed. Ik heb dus vandaag bij een eerste training zelf het begin gewicht ingesteld. 12x50kg squatten is ook best pittig.
Kan je vertellen wat jij dan niet goed vindt aan het schema?

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:15
Philflow schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Maar de studies over pre exhaust geven mij weinig reden tot vertrouwen in deze techniek. Vandaar dat ik het naturel atleten absoluut niet aanraadt. Jij wel? Prima toch. Dan raden we allebei andere dingen aan.

[...]

Wat een onzin. Ik noemde het een vrouwen schema omdat heel veel vrouwen het als hoogste doel hebben om hun glutes te ontwikkelen. Dat heeft helemaal niets met discriminatie te maken.

Edit: ik zie trouwens nog veel meer dingen aan dat schema die mij niet bevallen. Maar goed, voor we het weten zijn we weer de hele dag aan het discussieren en daar schieten we weinig mee op ;)
Het enige ‘vrouwelijke’ wat hieraan is, zou dan de hipthrust moeten zijn. Bullshit dus, de oefening keuze is prima, zeker als je beperkt bent omdat de gyms niet open zijn.

Ik krijg echt het idee dat jij nog nooit een intense workout of uberhaupt periode van kei hard trainen hebt gehad en alles baseert op studies. Kan en mag, maar theorie en praktijk liggen heel erg uit elkaar. Natural of niet, beide zullen zich helemaal af moeten branden in de gym.

@VinnyAMS de gewichten die je nu gaat gebruiken liggen vanzelfsprekend lager dan je 5x5 schema. Je gaat ook veel meer reps doen in totaal. Ff uitvogelen welk gewicht je precies nodig hebt, en probeer ook zwaarder te gaan. Dit hoeft overigens niet elke week omhoog te gaan hoor.

• Philflow

Philflow

VinnyAMS schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:55:
Ik als leek vertrouw op de kennis van de medewerkers van Fit.nl. Wat ik wel raar vind dat er niet werd gevraagd hoeveel ik nu al aan squats, BP, DL deed. Ik heb dus vandaag bij een eerste training zelf het begin gewicht ingesteld. 12x50kg squatten is ook best pittig.
Kan je vertellen wat jij dan niet goed vindt aan het schema?
Ik vond dat eerste schema minder o.a. door de programmering van hip thrust voor squats. Ook het programmeren van een conventional deadlift voor dat je gaat squatten zou ik niet doen, i.v.m. belasting van onder rug. En zo zijn er nog meer dingen. Maar dat schema in die video ziet er beter uit.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:09

Superkiwi

Hoi doei

Leroy1909 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:41:
[...]
Dus ik heb ook een vrouwen schema dan? Wat een bullshit zeg om zo’n toch wel discriminerend onderscheid te maken.
Niet zo zwaar aan tillen (pun intended) ;)
Ik denk wat Philflow bedoelt is dat dit typische oefeningen zijn voor meisjes die vrijwel uitsluitend met hun billen op instagram poseren.
Ik zie in elk geval geen kwaad in de opmerking.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• VinnyAMS
Ik snap je idee.
Heb in me hele leven nog nooit een hip trust uitgevoerd. En eerlijk gezegd zag ik in de F4F vrijwel alleen vrouwen deze oefening doen.
Ik moest dan ook wel even wennen achter in de tuin. Hoe krijg ik die barbell waar die moet, hoe moet ik mijzelf op het bankje plaatsen. Zag er niet uit denk ik. Maar denk wel dat het op zich ook een goede oefening is voor je core.

Kreeg meteen een video in mijn aanbeloven lijst.

https://youtu.be/ohVdvgmQypA
Philflow schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:02:
[...]

Ik vond dat eerste schema minder o.a. door de programmering van hip thrust voor squats. Ook het programmeren van een conventional deadlift voor dat je gaat squatten zou ik niet doen, i.v.m. belasting van onder rug. En zo zijn er nog meer dingen. Maar dat schema in die video ziet er beter uit.

[ Voor 5% gewijzigd door VinnyAMS op 27-02-2021 12:19 ]

• Philflow

Philflow

Leroy1909 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:00:
[...]
Het enige ‘vrouwelijke’ wat hieraan is, zou dan de hipthrust moeten zijn. Bullshit dus, de oefening keuze is prima, zeker als je beperkt bent omdat de gyms niet open zijn.
Als jij echt denkt dat een naturel trainee die nog niet zijn eigen lichaamsgewicht kan squatten of bankdrukken zich bezig moet gaan houden met pre exhaust in een cut dan is het in ieder geval duidelijk dat wij in een verschillende aanpak geloven.

Ik vind het een matig schema voor Vinny en niet alleen door de hip thrust programmering voor de squat. Gelukkig heeft hij inmiddels een ander schema gepakt.
Ik krijg echt het idee dat jij nog nooit een intense workout of uberhaupt periode van kei hard trainen hebt gehad
en alles baseert op studies. Kan en mag, maar theorie en praktijk liggen heel erg uit elkaar. Natural of niet, beide zullen zich helemaal af moeten branden in de gym.
Je kunt natuurlijk ook prima hard en goed trainen en je daarnaast ook verdiepen in de wetenschap. Voorbeelden te over van mensen die dat doen.

Overigens vind ik het afbranden van spieren niet het hoofd doel voor naturel beginners en early intermediates. IMO kunnen ze zich beter richten op het behalen van progressive overload in de medium rep ranges op een schema met voldoende volume. Schema dat ik postte of die van Hackus zijn goede voorbeelden imo.

Op een later moment gaan experimenteren met pre exhaust kan inderdaad prima. En dan merk je vanzelf wel of het werkt. Maar ik zou het Vinny nu niet aanraden, zeker niet in de cut.

• Philflow

Philflow

Superkiwi schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Niet zo zwaar aan tillen (pun intended) ;)
Ik denk wat Philflow bedoelt is dat dit typische oefeningen zijn voor meisjes die vrijwel uitsluitend met hun billen op instagram poseren.
Ik zie in elk geval geen kwaad in de opmerking.
Precies.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Online staat een schema van hen, daar hoef je niet voor te betalen.
Advies wat geen gebruik maakt van je huidige stats...... :'(

Je kunt kracht behouden, dat is geen enkel punt. Je kunt ook sterker worden, als je een schema anders inricht.
op DL,BP,SQ kun je zwaarder trainen en minder reps doen. doe deze dan als 1e van je training.

Zo zou je 1RM BP op 85-90kg liggen en kun je 3 reps met 80kg gaan beginnen. veel zit tussen je oren, van niet durven. of te vermoeit zijn geen kracht meer hebben door voorliggende oefeningen.

edit: Zorg voor goede mindset, fock jezelf op, evt. met motiverende muziek, en knallen met die hap.
Alle schemaatjes en voeding van iedereen moet je niet te druk om maken, zeker niet vlak voor het trainen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 27-02-2021 13:01 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Philflow

Philflow

VinnyAMS schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:55:
Inderdaad logisch dat je minder gewicht kan met 12 reps. En prima om ook in die hogere rep ranges te trainen.

Als je wil weten hoe het zich allemaal verhoudt kun je eventueel een rep calculator gebruiken zoals deze: https://strengthlevel.com/one-rep-max-calculator

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29

Osxy

Holy crap on a cracker

Philflow schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:02:
[...]

Rare conclusie, Hangt echt af van je trainingsdoel. Juist door eerst de deadliften en daarna te squaten train je je onderrug.

In mijn Olympisch Lift schema heb is best regelmatig squats na deadlifts maar daar is core strenght ook enorm belangrijk en regelmatig een trainingsdoel.

[ Voor 11% gewijzigd door Osxy op 27-02-2021 13:55 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Zohee, de term 'studies' is weer eens vierentwintig keer langs gekomen. :D
Vergeet niet dat werkelijk waar alles door studies aangetoond is, zoekt en gij zult vinden. Dat betekent niet dat iets wat een studie aan getoond heeft automatisch waar is of de beste methode.
Soms zijn ze leuk om te lezen, maar ik ga even lekker sporten. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Philflow

Philflow

Als iemand mij een studie kan laten zien dat pre exhaust voor meer spiergroei zorgt dan ben ik erg geinteresseerd. Ik heb hem niet gezien. Ik ken wel deze. Triceps extensions voor dat je gaat bankdrukken zorgt er voor dat je triceps harder vooruit gaan terwijl bankdrukken voor triceps extensions er voor zorgt dat je bankdrukken harder vooruit gaat. Vrij logisch ook. Ik vermoed dat hip thrust voor squat ongeveer hetzelfde laat zien: goed als je je billen prioriteit wil geven. Anders gewoon lekker eerst squatten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3KP97yL.jpg

Voor wie geinteresseerd is in de wetenschap: Eric Helms gaat hierin op de wetenschap en praktijk rondom allerlei trainingstechnieken zoals pre exhaust en drop sets. Goede podcast imo.

Osxy schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:28:
[...]
Hangt echt af van je trainingsdoel.
Eens. Daarom zeg ik het. Vinny zijn trainingsdoel tijdens zijn cut moet mi. kracht- en spierbehoud zijn. Hij heeft nu een squat van 5x100 kg. Wat gebeurt er als ie eerst 4 sets van 12 gaat deadliften en nog eens 3 sets hip thrust doet voordat hij begint met squat? Grote kans dat het ten koste gaat van zijn squat. Daarom raadt ik het af.
In mijn Olympisch Lift schema heb is best regelmatig squats na deadlifts maar daar is core strenght ook enorm belangrijk en regelmatig een trainingsdoel.
Zo heeft ieder zijn doelen inderdaad. Ik baseer mijn advies op wat ik het beste vindt voor Vinny, zijn doelen en zijn niveau.

• VinnyAMS
Fijn dat jullie allemaal tips en info geven. Bedankt daarvoor.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Vanavond schouders en armen.

Armen ga ik blood flow restriction aanpakken.

Schijnt dat je daar enorm veel massa mee kunt pakken.

*Rent snel weg :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Barry|IA schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:45:
Vanavond schouders en armen.

Armen ga ik blood flow restriction aanpakken.

Schijnt dat je daar enorm veel massa mee kunt pakken.

*Rent snel weg :D
Eerst wat Creatine snuiven, dan train je meer explosief :P

Ga mijn wheels aanpakken nu (rolstoel staat klaar)

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 27-02-2021 15:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Leroy1909
Ik ga eten en bier drinken?

• Barry|IA
Mijn carbs zijn ook weer binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1jn-xQiYh02p1oBPhf7Tg5t6uE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hD9USWCnO1N6XcBVLVo0OkPC.png?f=fotoalbum_large

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• VinnyAMS
Nou dit was wel het eten van vandaag. Denk dat ik de calorieën die verbrand zijn nog even moet nakijlen.
Ga zo nog maar een paar rijstwafels met pindakaas nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eDrBHRmx9u4s9ymkhF0jQXPePU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HnEg6mcjW1bVcgBddpriKHM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyuVsuKeQv6n-UK5N67MM_PAfl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfPbNQg505xIbeVhnyDiwcEZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Philflow

Philflow

@VinnyAMS begrijp ik het goed dat je 2711 kcal hebt gegeten? Dan zou ik iets minder eten. 2500 max. En dan kijken wat er op de weegschaal gaat gebeuren.

Activiteiten tracken qua calorieën is erg moeilijk en imo ook niet echt nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 28-02-2021 09:17 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Uuh ik zie dat ie maar 1140 calorieën de hele dag heeft gegeten (exclusief rijstwafels met pindakaas dan).

Waarom doe je jezelf dit aan Vinny? Eet een of 2 extra boterhammen meer en kwak een hele pak kalkoenfilet op je brood ipv 2 miezerige plakjes

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• VinnyAMS
Denk dat de connectie met Google fit niet klopt trekt dubbel de calorieën verbrand eraf lijkt wel. Die haal ik weg.

• Philflow

Philflow

Het was me niet duidelijk of we al het eten kunnen zien omdat er boven wat weggevallen lijkt te zijn.

Verder zie ik geen enkele groente of fruit, ook geen goed idee imo.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Denk je niet dat je nu teveel variatie erin gooit? Door en je schema aan te passen en je eten anders bij te houden of anders te benaderen?

Ik zou eerder een variabele veranderen, en over twee weken dit verifiëren en dan weer waar nodig aanpassen.

Lijkt me persoonlijk dat je de zware lifts toch wel gaat missen in je routine

• VinnyAMS
Fruit inderdaad niet aan gedacht. Goed.punt.
Philflow schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:35:
Het was me niet duidelijk of we al het eten kunnen zien omdat er boven wat weggevallen lijkt te zijn.

Verder zie ik geen enkele groente of fruit, ook geen goed idee imo.

• Requiem19
  • Laatst online: 23:28
Always change one thing a time inderdaad :).

In de Chasing Excellence podcast van Ben Bergeon werd hem laatst het dilemma voorgelegd:

- Of je macro's goed doen en niet gevarieerd eten met groente/fruit
- Of gevarieerd eten met groenten en fruit, maar niet op je macro's letten

Zijn antwoord was dat op korte termijn het overkomelijk is om minder goed op je micro nutriënts te eten en je ws nog progressie zal boeken als je macro's op orde zijn. Maar op lange termijn en algehele gezondheid zou het - als dit dilemma voorgelegd wordt - vlgs hem beter zijn om te zorgen voor een goede micro nutrients balans.

Als ik dan bovenstaande voeding zijn, mis ik dus inderdaad kiwi's, appels, sinaasappels, spinazie, pompoen, bleekselderij, avocado's etc...

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-11 13:34
Requiem19 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:34:
[...]

De benchmark in dit topic is veel massa en het liefste zo droog mogelijk, maar dat is niet mijn interesse ;).

Mijn doel is een combinatie van kracht, cardio en mobiliteit, zodat ik duurzaam gezond en fit kan leven, waardoor ik hopelijk zo lang mogelijk in mijn leven veel kan blijven doen.

Ik vind het dus gaaf om 80kg te kunnen C&J'en, 150kg te kunnen deadliften, 10km te kunnen hardlopen onder de 45 minuten maar ook 200km te kunnen fietsen op een goed tempo.

Dat is een iets andere insteek dan trainen voor je esthetische fysique, pure kracht of pure massa.

Die watermeloenen passen overigens niet in mn fiets-shirtje... dus dan neem ik toch maar die snickers mee :).
Misschien heb ik dit al vaker geconcludeerd, maar wat jij doet sluit erg aan bij mijn doelen/sportweek (combi hardlopen, kracht en crossfit). Kan het zo 1, 2, 3 niet vinden, dus wil je eens delen hoe jouw trainingsweek er gemiddeld uitziet? Ook qua eten en rust? Zou ik in elk geval interessant vinden O-)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Requiem19 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:58:
Always change one thing a time inderdaad :).
Inderdaad, maar ook niet te vaak. Velen zijn bijna dagelijks bezig met wegen, meten en aanpassen. Daar maak je jezelf alleen maar gek mee.
Kies een aanpak en houdt die voor een vaste periode strikt vol (bijvoorbeeld vier weken) en evalueer dan wat het je gebracht heeft en doe zo nodig aanpassingen. Daar haal je vaak meer uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Requiem19
mefjoew schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Misschien heb ik dit al vaker geconcludeerd, maar wat jij doet sluit erg aan bij mijn doelen/sportweek (combi hardlopen, kracht en crossfit). Kan het zo 1, 2, 3 niet vinden, dus wil je eens delen hoe jouw trainingsweek er gemiddeld uitziet? Ook qua eten en rust? Zou ik in elk geval interessant vinden O-)
Nu is alles anders met de lockdown natuurlijk, maar wat ik probeer in een ideale week:

- 3-4x per week 1 uur Crossfit. Nooit 2 dagen achter elkaar high intensity
- 1x per week Olympic Weightlifting (= low intensity, kan dag na CF)
- 1x per week open box om op low intensity te werken aan kracht (altijd de spiergroep die deze specifieke week weinig belast is -> vaak 5x5) -> doe ik alleen als ik maar 3x CF gedaan heb
- 1 - 2x per week op de racefiets (relatieve low intensity) -> als de benen zwaar aangepakt zijn gaat de intensiteit nog lager op de racefiets, of fiets ik maar 1x pw

Hardlopen zit doorgaans wel genoeg in de CF workouts, dus daar hoef ik niets extra's voor te doen.

Qua eten track ik het niet (meer). Wel gedaan en veel van geleerd via MFP. Denk dat als ik weer flink zou focussen op de voeding en alles weer scherp zou trekken ik daar het meeste winst kan halen. 2e grote winstpunt is voldoende slaap en minder (werk) stress ;). 3e punt waar ik nu meer over aan het nadenken ben is de trainingload per week wat beter aanpassen aan m'n fysieke en mentale gesteldheid.

Hoe pak jij jouw week aan? Nog tips of dingen die goed voor jou werken?

• HyperTrophy
  • Niet online
Die 3-4 uur CrossFit, dat zijn dan WOD’s neem ik aan? Dat zijn dan geen trainingsuurtjes om ergens beter in te worden, maar meer een ‘meting’ van je kunnen, toch? Net als een 5 of 10km hardlopen bedoel ik dan, ten opzichte van een intervaltraining?

Vind je het dan niet jammer dat je alle andere activiteiten in een ‘low intensity’ ‘moet’ trainen?

Je zult vast in het algemeen erg fit zijn, maar waar boek je nu nog efficiënt winst?

Of is dat een rare gedachte?

• Requiem19
HyperTrophy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:01:
Die 3-4 uur CrossFit, dat zijn dan WOD’s neem ik aan? Dat zijn dan geen trainingsuurtjes om ergens beter in te worden, maar meer een ‘meting’ van je kunnen, toch? Net als een 5 of 10km hardlopen bedoel ik dan, ten opzichte van een intervaltraining?
Is dan inderdaad een WOD. Vaak 1 deel kracht (dus bijv squat, DL, bench, press, maar ook clean) en 1 deel high intensity.

De (grote) beperking is dat je structuur mist. Als je op dinsdag komt heb je een andere training dan op woensdag. Er zit wel een globale gedachte achter, maar natuurlijk lang niet zo goed als een persoonlijk schema. Dus dat is inderdaad een significante beperkende factor waar je na een bepaalde periode trainen echt tegenaan loopt. Maar het is wel heel erg leuk en je blijft een goed basisniveau houden.

Als je 'goed' wilt worden in Crossfit moet je eigenlijk een gepersonalizeerd Crossfit trainingsschema hebben. Er zijn bedrijven die dat tegen veel geld aanbieden, zoals bijvoorbeeld https://thetrainingplan.co/ (Annie Thorisdottir, Gudmundsson en Aegidius trainen hiermee bijv). Van 19 GBP per maand tot 59 GBP en dan moet je ook nog alle equipment etc hebben om dit uit te voeren.. en de motivatie om dit alleen te doen én genoeg zicht op je techniek. Thanks but not thanks.

In z'n algemeenheid word je ook beter van een WOD. Sws qua cardio, maar ook wel qua kracht. Echter - de progressive loading is moeilijk omdat de variatie aan oefeningen erg groot is en je soms een week bijv geen pull-ups doet.
Vind je het dan niet jammer dat je alle andere activiteiten in een ‘low intensity’ ‘moet’ trainen?
De mensen die hier alleen aan krachtsport doen, trainen alles in low intensity :P.

Als ik ga fietsen buiten let ik beetje op de HR zones, maar we hebben vaste stukjes van paar km die we dan toch beetje knallen. Alleen is dat altijd nog een veel lagere intensiteit (170 bpm) tov full out CF ( 195+ bpm).
Je zult vast in het algemeen erg fit zijn, maar waar boek je nu nog efficiënt winst?

Of is dat een rare gedachte?
Nee, is een terechte gedachte en de beperking van Crossfit :).

Grootste winst voor mij is 1) upper body kracht 2) techniek / mobility bij bepaalde oefeningen. Beide kun je geïsoleerd in mijn schema goed aanpakken (open box bijv).

Maar het is allemaal in ieder geval niet de easy way... toen ik nog gewoon 4x pw naar de gym ging en SS deed was ik sterker, maar verloor ik veel sneller de motivatie.

En dat is wel mijn les voor mezelf: je houdt alleen iets vol als je het ook gewoon echt heel leuk vind en blijft vinden.

• HyperTrophy
  • Niet online
Tnx

Reden dat ik t vraag is dat hier binnenkort... *peep* Corona... hopelijk een heuse Crossfit box opengaat. De diversiteit van de WOD’s spreekt me ook aan, echter zou ik idd meer willen focussen op de lifts en dus kracht blijven ontwikkelen. Maar zoals je zegt is een aanpassing op eigen wensen in een schema hier wel aan de orde.
Ik train op het moment drie keer SS, mogelijk wissel ik een dag in voor een WOD of evt een trainigsuurtje techniek in de box. Afhankelijk van hun schema en aanbod uiteraard.

Lastige van de WOD’s is natuurlijk de voorspelbaarheid (niet!) ervan.

Ik ben echter wel benieuwd naar m’n conditie, heb eigenlijk het afgelopen jaar grotendeels SS gedaan, en amper cardio.

Ik heb denk ik wel baat bij het verhogen van m’n conditie, als ik die WOD’s wil gaan doen.

• Requiem19
HyperTrophy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:51:
Tnx

Reden dat ik t vraag is dat hier binnenkort... *peep* Corona... hopelijk een heuse Crossfit box opengaat. De diversiteit van de WOD’s spreekt me ook aan, echter zou ik idd meer willen focussen op de lifts en dus kracht blijven ontwikkelen. Maar zoals je zegt is een aanpassing op eigen wensen in een schema hier wel aan de orde.
Ik train op het moment drie keer SS, mogelijk wissel ik een dag in voor een WOD of evt een trainigsuurtje techniek in de box. Afhankelijk van hun schema en aanbod uiteraard.

Ik ben echter wel benieuwd naar m’n conditie, heb eigenlijk het afgelopen jaar grotendeels SS gedaan, en amper cardio.

Ik heb denk ik wel baat bij het verhogen van m’n conditie, als ik die WOD’s wil gaan doen.
De betere boxes (het is altijd erg afvragen of je een goede box hebt - trainen bij een slechte box kan oprecht gevaarlijk zijn) hebben vaak meerdere smaakjes WOD's:

- Reguliere WOD's (high intensity mix van body weight oefeningen, gymnastics, olympic weight, powerliften, cardio)
- Olympic weightlifting -> focus op Clean & jerk en Snatch -> 1 uur lang alleen maar variaties en accessory work
- Power Liften -> Squat, DL, BP en accessory work
- Gymnastics -> (kipping) pull ups, muscle ups, handstand push up, pistol squats etc

In jouw geval gewoon eens een paar normale WOD's proberen en niet te hard van stapel te lopen. Als je kracht al goed is, is het risico op blessures vaak groter. En daarna dan eens kijken wat er past bij jouw doelen (meer oly, meer cardio, meer kracht etc).

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Intensiteit is natuurlijk meer dan puur hartslag, tenzij je puur vanuit cardio optiek kijkt maar dat is wat eenzijdig.

@HyperTrophy wat hardlopen (duurloop) betreft is het vaak juist de combinatie die je laat ontwikkelen, maar het simpelweg maken van kilometers op niet al te hoge intensiteit is wel de basis, daar word je beter van. Wanneer de basis goed is kan intervaltraining (of andere specifieke trainingen) wat extra bieden, mits in een goed schema.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Na zware leg-workout(zat), vanmorgen gaan (MB)fietsen. Na 20-22km sanitaire pitstop, en donder zo van me fiets af. Was zo stijf of iets, dat ik amper van me fiets af kon komen. :D

• Requiem19
Hackus schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:20:
Na zware leg-workout vanmorgen gaan (MB)fietsen. Na 20-22km sanitaire pitstop, en donder zo van me fiets af. Was zo stijf of iets, dat ik amper van me fiets af kon komen. :D
Lijkt me een mooi voorbeeld van een fiets training op het verkeerde moment ;).

Denk je niet dat die fietstraining het herstel van je zware leg workout beperkt?

Snap het, erg mooi weer. Dus ben zelf ook tempted :).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Requiem19 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Lijkt me een mooi voorbeeld van een fiets training op het verkeerde moment ;).

Denk je niet dat die fietstraining het herstel van je zware leg workout beperkt?

Snap het, erg mooi weer. Dus ben zelf ook tempted :).
Doe ik altijd, WO was gistermiddag btw. Ff de benen los fietsen en voor conditie lekker in de buitenlucht.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Maar is dat dan gewoon lekker toeren over relatief goed terrein/weg of daadwerkelijk over een parcours? Dat eerste lijkt mij alleen maar lekker inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29

Osxy

Holy crap on a cracker

HyperTrophy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:51:
Tnx

Doe het vooral op jou manier. Ik ben via Crossfit meer richting Oly liften getrokken maar ben regelmatig aan wisselen tussen de 2 qua trainingfocus.

Nu vanwege lockdown vooral aan liften (thuis setup, wodje doen is toch wat lastiger hier en mis stukje motivatie heb daar echt andere voor nodig om mezelf op te zwepen) maar normaal deed ik grofweg 3x per week liften en 1x crossfit en deze verhouding verschoof af en toe een beetje.

Persoonlijk doe ik crossfit voor de diversiteit en algemene fitheid, liften voor kracht.

Hopelijk dit jaar nog een Crossfit competitie dan zal uiteraard de focus flink verschuiven naar 3 om 1 (cf/liften).

[ Voor 3% gewijzigd door Osxy op 28-02-2021 13:31 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• VinnyAMS
Niks gebroken hopelijk.
Na zware leg-workout(zat), vanmorgen gaan (MB)fietsen. Na 20-22km sanitaire pitstop, en donder zo van me fiets af. Was zo stijf of iets, dat ik amper van me fiets af kon komen. :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:25:
Maar is dat dan gewoon lekker toeren over relatief goed terrein/weg of daadwerkelijk over een parcours? Dat eerste lijkt mij alleen maar lekker inderdaad.
stukken bospad en rij ook op baan(parcours). moet wat meer tijd en aandacht besteden aan rekken en strekken. Maa had ik ook problemen met high-kick. op 1.50m hen ik een markering op mijn bokszak. Dat ging ook niet lekker (Zo ervoor ook leg-workout)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

High kick is niet eens per se een kwestie van lenigheid maar meer qua techniek. Weet natuurlijk niet hoe je hem uitvoert maar de meesten zijn te stijf met hun bovenlijf. Als je meer met je torso achterover en meer naar beneden gaat hangen kom je vanzelf al een heel stuk hoger.

Uitdaging is dan meer je balans 😉

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Schouder wat beurs en handschoentje gescheurd.

Ik ben verslaafd/gewent aan deze trainingen. als ik alleen KT/BB doe ben ik niet te genieten, en houd ik teveel vocht vast. mis nu wel wat massa, maar heb zat. :)
LuNaTiC schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:31:
High kick is niet eens per se een kwestie van lenigheid maar meer qua techniek. Weet natuurlijk niet hoe je hem uitvoert maar de meesten zijn te stijf met hun bovenlijf. Als je meer met je torso achterover en meer naar beneden gaat hangen kom je vanzelf al een heel stuk hoger.

Uitdaging is dan meer je balans 😉
Dat zal het zijn, na 40j ineens de techniek kwijt. Zal mijn memory maar eens resetten, misschien komt het dan terug :P

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 28-02-2021 18:44 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

LOL, hence ‘de meesten’ :P

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 28-02-2021 19:36 ]

• Barry|IA
Net een BFR training gehad op biceps en triceps.

Ik weet dat het veilig is, maar ik vond het toch even heel eng... De aderen in mijn biceps werden dermate groter en zichtbaar dat ik de elastieken uit angst heb af gedaan.

Ik heb 3 goede sets van 15 herhalingen op m’n biceps gedaan (barbell curl) en 3 goede sets van 25 herhalingen op triceps (cable pushdown).

Ik denk dat ik deze vorm van training pas serieus aandurf als ik een echte set bands met drukmeter heb aangeschaft. Om die uitgave te rechtvaardigen wil ik mij wel eerst even goed inlezen over de positieve effecten van deze vorm van trainen. Wellicht dat hier iemand wat over kan vertellen?

Mijn persoonlijke ervaring tijdens de beperkte trainingsduur onder BFR is wel positief. Je merkt inderdaad dat je training zwaarder voelt. Als de pomp komt is de pijn bijna ondraaglijk. Let wel: ik kan tegen deze pijn, ik presteer goed onder pijn, maar het voelde ietwat gevaarlijk en daarom ben ik gestopt en zonder elastieken verder gaan trainen. De elastieken zaten duidelijk te strak, want de armen begonnen instant gruwelijk koud aan te voelen. Elastieken iets losser gedaan en toen was het hele effect juist weg.... dus te strak vs te los.

Ben benieuwd hoe de armen er morgen bij staan :)

• HyperTrophy
  • Niet online
Wat is de reden dat je BFR wilt gaan gebruiken?

• Barry|IA
HyperTrophy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:17:
Ik wil de training uitdagender maken en ik wil een maximale effort uit m’n training halen. Stiekem ook enorm benieuwd naar de pomp, die 48 uur zou moeten aanhouden.

Met 10kg dumbells en een EZ stang en een paar kabels kan ik veel overload creëren, maar dan alleen op hoog aantal reps.

Met BFR voelt een dumbell van 10kg aan als 18kg.

Einddoel is meer massa. Ik zit in een cycle die ik hier niet mag bespreken en wil daar alles uit halen wat er uit te halen valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Barry|IA op 28-02-2021 23:22 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
Waarom niet gewoon zwaardere sets pakken, of heb je een blessure? BFR klinkt allemaal best leuk, maar als er fysiek geen rem is om zwaarder te liften, waarom zou je je zelf deze moeite aandoen.

[ Voor 49% gewijzigd door HyperTrophy op 28-02-2021 23:28 ]

• Barry|IA
HyperTrophy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:26:
Waarom niet gewoon zwaardere sets pakken, of heb je een blessure? BFR klinkt allemaal best leuk, maar als er fysiek geen rem is om zwaarder te liften, waarom zou je je zelf deze moeite aandoen.
Ik heb thuis niet meer dan 10kg per dumbell ter beschikking. Met de resistance bands doe ik ook een hoop (70% van m’n hele training), maar een lekker ouderwets setje curls is ook heerlijk.

Ben dus niet perse opzoek naar vervanging. Maar ben juist benieuwd of ik hier wat extra voordeel uit kan halen.

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik weet niet wat het is maar ik kom maar niet van de 3-4x12 reps af. Ik ga nog wel vooruit maar ik vind het fijn trainen. Als ik zwaarder ga lukt natuurlijk niet gelijk de 3-4x12 reps maar bouw er wel weer na toe vanaf 12, 12, 9 of 12, 11, 7. Het is maar net wat ik red qua rep. Maar ik blijf altijd maar naar die 3-4x13 toe werken terwijl ik na 12 week toch wel voor die max 8 reps wil gaan of 6 of 5x5. Ik moet ook de hele tijd aan mij knie denken maar mijn knie is volledig hersteld, toch ben ik bang om de knie te zwaar te gaan belasten.

Gisteravond ook een keer weer gedronken na een lange tijd geen alcohol. Hopelijk gaat de training wel goed vandaag. Ben niet brak of zo maar ga genoeg water drinken. Prestaties zullen wel tegenvallen na een paar liter bier.

• mefjoew
Requiem19 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Nu is alles anders met de lockdown natuurlijk, maar wat ik probeer in een ideale week:

- 3-4x per week 1 uur Crossfit. Nooit 2 dagen achter elkaar high intensity
- 1x per week Olympic Weightlifting (= low intensity, kan dag na CF)
- 1x per week open box om op low intensity te werken aan kracht (altijd de spiergroep die deze specifieke week weinig belast is -> vaak 5x5) -> doe ik alleen als ik maar 3x CF gedaan heb
- 1 - 2x per week op de racefiets (relatieve low intensity) -> als de benen zwaar aangepakt zijn gaat de intensiteit nog lager op de racefiets, of fiets ik maar 1x pw

Hardlopen zit doorgaans wel genoeg in de CF workouts, dus daar hoef ik niets extra's voor te doen.

Qua eten track ik het niet (meer). Wel gedaan en veel van geleerd via MFP. Denk dat als ik weer flink zou focussen op de voeding en alles weer scherp zou trekken ik daar het meeste winst kan halen. 2e grote winstpunt is voldoende slaap en minder (werk) stress ;). 3e punt waar ik nu meer over aan het nadenken ben is de trainingload per week wat beter aanpassen aan m'n fysieke en mentale gesteldheid.

Hoe pak jij jouw week aan? Nog tips of dingen die goed voor jou werken?
Sinds lockdown doe ik vier keer per week hardlopen (8-12km variërend van rustig tot interval en sinds vorige week één keer een trailrun) en drie keer een workout die een combi is van crossfit en krachttraining (zie deze post).

Vanaf deze week start mijn crossfitbox met workouts buiten in kleine groepjes. Mits daar ruimte is, wil ik dan 2-3 keer per week daar een WOD doen in combi met viermaal hardlopen en 1-2 keer thuis sporten. Bij dit laatste laat ik de 'crossfit-oefeningen' dan achterwege(denk aan kettlebell swings).

Mocht alles weer normaal worden, dan zou ik teruggaan naar dit schema denk ik:
- Twee keer per week sportschool, focus op kracht en de grote 5 oefeningen
- Twee tot drie keer per week crossfit, afhankelijk ook van de inhoud van de WODjes (skip dagen met hardlopen vaak, want die voegen weinig toe voor me)
- Drie keer per week hardlopen (waarbij op zaterdag trailrunnen en op zondag een kortere loop na de Girl-WOD die dan vaak georganiseerd wordt)

Voeding is voor mij een terugkerend item waarover ik in dit topic al genoeg gezeurd heb. Weet net als jij door veelvuldig tracken wel zo goed als tot de komma nauwkeurig wat elke maaltijd aan Kcal bevat. Probeer sinds kort mijn dagelijkse hoeveelheid calorieën wat op te schroeven (van plm. 3000 naar 3100) om zo langzaam maar zeker net wat spiermassa aan te zetten. Ben met plm 76,5kg bij 1,86 ietwat aan de magere kant (vindt mijn vriendin in elk geval :+) en had ook wat overdreven last van de kou afgelopen periode. Gebruik sinds een week of twee ook creatine, wat maakt dat ik sowieso wat aankom (toch?) In elk geval op de weegschaal een goede kilo aangezet sinds ik daarmee ben gestart, en door dat te koppelen aan creatine voelt dat toch beter ofzo. Merk ook (placebo?) dat ik net wat sterker ben met bepaalde oefeningen en me algeheel iets energieker voel.

• Requiem19
Creatine en caffeíne zijn sws twee supplementen waarvan het redelijk overtuigend bewezen is dat ze echt effect hebben.

Dus go for it :).

Als ik je schema zie vind ik - zo op het eerste gezicht - wel dat je relatief veel hardloopt. Zou je met 1x minder per week niet hetzelfde resultaat behalen?

Ligt natuurlijk ook aan waar je de accenten op legt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ff update. gisteravond om 20u op de massage tafel. Alles zat vast en nu goed gemasseerd. lekker geslapen en we gaan er weer vol tegenaan. Ga wel weer meer rekken en strekken, om soepel te blijven.

• VinnyAMS
Even een vraagje. Vandaag dag twee van mijn nieuwe schema. Hier heb ik ook een aantal set's met incline benchpress inzitten. Heb inderdaad weer te snel een bankje gekocht, want kan het bankje niet verstellen. Als ik wat onder de poten van het bankje leg ben ik dan incline aan het benchpressen, doordat het bankje schuiner komt te staan?

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-11 20:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chha32b7MF3faye7GrOonc_3xzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osx3vH1KG1GbuTSrZbkBLnJt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES9ddjzZYtfHAFZggTsvbWjWhHg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJtoU8WzjD1HBMgakduwBBgp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S-vPRuqKkOVggdanYiYwnOPIQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbSsPyzH93a6DgrIa0bmsp5Q.jpg?f=fotoalbum_tile

Eindelijk weer sporten. Ze hebben toch maar iets geregeld!! Dikke hype!!!!!!!

In the end we only regret the chances we didn't take

• Requiem19
VinnyAMS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:30:
Even een vraagje. Vandaag dag twee van mijn nieuwe schema. Hier heb ik ook een aantal set's met incline benchpress inzitten. Heb inderdaad weer te snel een bankje gekocht, want kan het bankje niet verstellen. Als ik wat onder de poten van het bankje leg ben ik dan incline aan het benchpressen, doordat het bankje schuiner komt te staan?
Zeker. Maar staat hij nog stevig dan? ;). En hoe schuin staat je bankje?

• mefjoew
Requiem19 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:37:
Creatine en caffeíne zijn sws twee supplementen waarvan het redelijk overtuigend bewezen is dat ze echt effect hebben.

Dus go for it :).

Als ik je schema zie vind ik - zo op het eerste gezicht - wel dat je relatief veel hardloopt. Zou je met 1x minder per week niet hetzelfde resultaat behalen?

Ligt natuurlijk ook aan waar je de accenten op legt.
Hardlopen nu vier keer per week is vanwege het idee dat ik elke dag 'iets' wil doen qua sporten (want dan 'mag' ik ook 'flink' - die 3000 Kcal dus - eten) en dat ik thuissporten niet superleuk vind. Zodra alles 'normaal' is, is twee tot drie keer per week lopen wel wat nodig is om daarin op niveau te blijven. Soms is het een periode twee keer per week, als ik meer focus op kracht of crossfit. Naast algehele fitheid geen heel concrete doelen staan op dit moment. Behalve dan een wat snellere 5km omdat me dat enigszins richting geeft in de loopjes die ik doe.

• VinnyAMS
Als ik 45 graden ga doen staat het niet heel stevig meer :-)
Requiem19 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Zeker. Maar staat hij nog stevig dan? ;). En hoe schuin staat je bankje?

• Philflow

Philflow

VinnyAMS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:33:
Als ik 45 graden ga doen staat het niet heel stevig meer :-)
[...]
Voor een incline press is 30 graden ook al prima.

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:30:
Plat benchpress maar dan de stang op hoogte van je keel drukken en in die lijn houden. Normaal druk je vanaf je tepel lijn ofzo, als je het plat vanuit je keel doet is de focus enorm op je upper chest.

• Leroy1909
HyperTrophy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:17:
Zelfde reden dat je een cockring gebruikt toch :P. Groter, harder en dikkere aders

• Leroy1909
Philflow schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:44:
[...]

[...]

Nee hoor, ik raad helemaal niks aan. Ik kaart alleen wat aan, heel verschil. En hoezo zou je natural mensen wat anders aanraden? Natural of niet, beide rete hard trainen. In mijn off periodes heb ik nooit anders getraind als in mijn on periodes.

Heb gisteren een flinke backsquat sessie gehad na te beginnen met front squats. 250kg in the end, lukte me de week ervoor niet toen ik gewoon begon met squats.
Het komt erop neer dat, wat ik al heel vaak zeg, studies lang niet alles zeggen, en de praktijk vaak toch heel anders uitpakt. Studies zijn goed, zeker, anders kwamen we niet verder, maar te veel studies hebben op papier een heel minimaal effect wat het niet waard is. Zelfde als al het micro managen met je eten.
Er is geen ultiem schema. Voor iedereen anders. UB/LB split schijnt ook goed te zijn, voor mij niet. Alles 1x per week groei je niet optimaal van, ik bewijs van wel. En hoe komt dat? Door heel veel te proberen, ervaring in op te doen, en vooral te doen waar je je lekker bij voelt. En daar kan geen enkele studie tegen op. Als jij je training niet lekker vindt, kan de studie nog bewijzen dat je 10% meer groeit, maar dat zal je nooit doen.
Een net afgestudeerd iemand heeft veel gelezen en geleerd, maar zal nooit de kennis hebben van iemand met tig jaren ervaring. En daar gaat het ‘m net om.

Tuurlijk heeft het met discriminatie te maken. Alsof een schema met hipthrusts, ad en adductor vooral voor vrouwen is. Dan snap je echt niet wat de voordelen van deze oefeningen zijn, vooral voor je compounds. Ik wil jou wel eens zien mee doen met zo’n ‘vrouwenschema’. Wat ik eerder al zei, denk dat je nog nooit zo’n zware en intensieve workout hebt meegemaakt. Ik wil je ook wel eens door zo’n schema loodsen, of een giant set schema bijv. Mijn quads zijn toch wel flink geworden met oa dat, en toch jaren lang niet te hebben gesquat.

Fijn dat het jou niet bevalt, maar ik vind het jammer dat het schema meteen als fout wordt afgezet hier. Voor hetzelfde geldt was dit schema wel fijn voor Vinny, maar hij zal het niet weten omdat hij, helaas, voor iets anders heeft gekozen (dacht ik gelezen te hebben, correct me if I’m wrong).

En nee, ik heb echt niet alle wijsheid in pacht, maar weet wel zeker dat de praktijk ervaring die ik in de loop der jaren heb opgedaan heel zwaar telt.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mijn PT heeft ook in mijn schema de hipthrust erin gegooid toen ik begon. Zit nog steeds in mn schema ingebakken.

(Vond hem desondanks toch wel soort van awkward om te doen in de sportschool, maar weet niet of dat door de beweging of de reputatie kwam :+)

• Requiem19
Met als kanttekening dat jouw waardevolle ervaring specifiek op jouw situatie ziet.

Jouw genetics, mentale situatie, omgeving (vrouw/geen vrouw, drukke baan/rustige baan, kids/geen kids), maar ook je trainingsjaren, bewegingsefficientië, stofwisseling, standaard voedingspatroon etc.

Echt onwijs veel variabelen imo die bepaken wat 1 variabele (de training) met je doet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

guillotine press zou ik zo niet aanraden, dat moet je aanleren. Je kunt ook veel minder dan conventionele BP. Ben er zelf helemaal geen voorstander van, want
je belast je schouders onnatuurlijk. Verder dan 30graden, ga je teveel schouderdrukken. Dat heeft geen nut meer voor borst. 30graden tov flat, is net het deel naar bovenborst. Normaal druk je van strak onder je borst, schuin naar achter omhoog.

• Leroy1909
Hackus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:35:
guillotine press zou ik zo niet aanraden, dat moet je aanleren. Je kunt ook veel minder dan conventionele BP. Ben er zelf helemaal geen voorstander van, want
je belast je schouders onnatuurlijk. Verder dan 30graden, ga je teveel schouderdrukken. Dat heeft geen nut meer voor borst. 30graden tov flat, is net het deel naar bovenborst. Normaal druk je van strak onder je borst, schuin naar achter omhoog.
Helemaal mee eens, alleen bij gebrek aan beter, zou ik ‘m zeker doen.

• Leroy1909
Requiem19 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:33:
Met als kanttekening dat jouw waardevolle ervaring specifiek op jouw situatie ziet.

Jouw genetics, mentale situatie, omgeving (vrouw/geen vrouw, drukke baan/rustige baan, kids/geen kids), maar ook je trainingsjaren, bewegingsefficientië, stofwisseling, standaard voedingspatroon etc.

Echt onwijs veel variabelen imo die bepaken wat 1 variabele (de training) met je doet.
Tuurlijk, alleen waar het op neer komt, wat ik mn laatste stukje aanhaalde, dat het schema vrijwel direct de grond ingetrapt wordt. En dat stoort mij enorm, terwijl het gewoon geen slecht schema is. Ja het is anders. Het is nog geen week geprobeerd door niemand.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:36:
[...]

Helemaal mee eens, alleen bij gebrek aan beter, zou ik ‘m zeker doen.
Nee, als je geen verstelbaar bankje hebt, of mogelijkheid vlakke bank veilig schuin te zetten, kun je het beter niet doen.

• Leroy1909
LuNaTiC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:32:
Mijn PT heeft ook in mijn schema de hipthrust erin gegooid toen ik begon. Zit nog steeds in mn schema ingebakken.

(Vond hem desondanks toch wel soort van awkward om te doen in de sportschool, maar weet niet of dat door de beweging of de reputatie kwam :+)
Tja, zo zijn squats ook awkward, met je booty zo de zaal in lol.

Een hipthrust, ad en adductor, zijn super oefeningen. Ondergewaardeerd en als ‘vrouwenoefening’ te neer gezet. Want echte mannen doen dit toch niet.

• Leroy1909
Hackus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Nee, als je geen verstelbaar bankje hebt, of mogelijkheid vlakke bank veilig schuin te zetten, kun je het beter niet doen.
Ja. Bij gebrek aan beter een prima alternatief.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leroy1909 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:41:
[...]

Ja. Bij gebrek aan beter een prima alternatief.
Luister nou eens naar oude ervaren rot. :>

• Leroy1909
Hackus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Luister nou eens naar oude ervaren rot. :>
Lol _O-
We verschillen gedeeltelijk van mening ;).

• VinnyAMS
@Leroy1909 ga het schema aanhouden wat ik heb gekregen.
Sessie van vandaag moeten doorschuiven naar morgen, balen maar kon niet anders.
Ik merk wel dat ik bij de training van zaterdag(eerste keer nieuwe schema) veel meer aan het zweten was. Bij doe 5x5 had ik dat niet. Voelde op een één of andere manier toch lekkerder het nieuwe schema.

• VinnyAMS

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het was even zoeken, want de website dvan de verkoper laat enkel de max gebruikers gewicht zien en niet het maximale gewicht wat het bankje aan kan. Maar als ik dan op deze pagina kijk staat er het volgende:
  • Maximaal 200 kg op de bank zelf.
  • Maximaal 50 kg op de leg extension.
Dat betekent dat een gebruiker van 100kg niet meer dan 100kg kan bankdrukken. Een gebruiker van 120kg kan niet meer dan 80kg bankdrukken. Je bent dus enorm beperkt in het gewicht dat je uiteindelijk kan verzetten, het bankje is vooral gericht op de instap sporter of bijvoorbeeld vrouwen aangezien die van nature minder gewicht kunnen verzetten.

Ik weet niet of je ervaring hebt met leg curls en leg extensions maar 50 kilo stelt voor een leg extension erg weinig voor. En je kan wel naar single leg gaan maar dat is met deze banken niet aan te raden omdat het scharnier daar niet op berekend is, het voelt dan erg wiebelig aan.

Het lijkt mij dus niet het meest geschikte bankje voor iemand die veel gewicht wilt kunnen verzetten en echt wilt kunnen groeien.

Ik wacht zelf tot deze op voorraad is: https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-mbx-520/
Maximaal belastbaar tot 400kg. De leg attachment zit er niet bij inbegrepen maar die kan je wel los kopen, is iets duurder maar gaat wel tot 100kg waardoor je dus twee keer zoveel gewicht kan verzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 02-03-2021 13:01 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik heb de 520 hier zelf ook staan en is echt een goed en solide ding. Bonus voor de attachments die je kan kopen (heb de leg lift option ook al een tijdje op het oog, hopelijk komt ie snel beschikbaar).

Er komen meerdere modellen bankjes van ATX op voorraad begin maart zag ik (bij andere modellen). Je kan er nog een mailtje aan wagen of dat ook voor de 520 geldt. Misschien kun je zelf buiten de site om preorderen (denk het niet, maar dat kon ik destijds ook met mijn rack, dus wie niet waagt...)

https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-fid-102/

Die kun je wel preorderen maar ik zou toch denk ik wachten voor een trede hoger in het segment (en dan voldoet die 520 echt meer dan ruimschoots).

Verwijderd

Domme vraag misschien, maar als je weinig geld hebt zou je dan niet beter investeren in meer plates en floorpress doen ipv zo'n gammel ding te kopen?

• VinnyAMS
Gammel ding heb ik al.(gorillasports). Heb nu 130kg aan plates.
Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:12:
Domme vraag misschien, maar als je weinig geld hebt zou je dan niet beter investeren in meer plates en floorpress doen ipv zo'n gammel ding te kopen?

Verwijderd

Zo te lezen kan je dus duidelijk meer kg gebruiken.

• Philflow

Philflow

Leroy1909 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:11:
[...]
Nee hoor, ik raad helemaal niks aan. Ik kaart alleen wat aan, heel verschil. En hoezo zou je natural mensen wat anders aanraden?
Geen idee, ik heb geen reet verstand van training met anabolen. Naturals die nog niet hun eigen gewicht kunnen bench pressen raad ik aan vooral op progressive overload te trainen. Dat moet met voldoende intensiteit en volume zijn maar dat hoeft niet perse 'keihard' te zijn. Het afbranden van spieren is iets dat ik in principe niet aanraad. En ja ik weet dat het het eentonig klinkt maar ik baseer me daarbij op de wetenschappelijke studies.
Tuurlijk heeft het met discriminatie te maken. Alsof een schema met hipthrusts, ad en adductor vooral voor vrouwen is.
Wat een lulkoek. Nogmaals, hip thrusts programmeren voor je squats vind ik vooral interessant voor mensen die de ontwikkeling van hun billen belangrijk vinden. Zie de studie die ik postte. De meeste mensen die de ontwikkeling van hun billen prioriteit geven zijn nou eenmaal vrouwen. Dat heeft echt 0,0 met discriminatie te maken. Dat jij het wel een mooi schema voor Vinny vindt kan natuurlijk. Prima. Each to his own.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wij hebben onze homegym een soort upgrade gegeven :+

Als in, randverschijnselen :P

Paar smartplugs die je in je Philips Hue ecosysteem kan integreren, tussen wat discolampen en een stroboscoop die we al hadden.

NFC-tag bij entree geplaatst. Wanneer je die scant, gaan automatisch die lichten aan en speelt Sonos onze favoriete playlist tijdens de workout automatisch af op de speaker :P

_O-

• Leroy1909

• Tincahunter
Trainen na een avondje bier ga ik ook niet weer doen. Traint echt niet fijn en kost gewoon prestaties. Beter helemaal geen alcohol of iig geen lifters bier. De back en biceps training van vandaag ging wel weer heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjWRhalJ-HYESYJ5yXgJh6ysNYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YZtXWzPAQsuJKfaIXwN90a6.jpg?f=fotoalbum_large

• VinnyAMS
Even mijn beleving van mijn training upper body.
Dat ging niet heel lekker. BP en de DB side rows gingen prima. Superset DB and side raises erg zwaar zoals te zien is aan het gebruikte gewicht.
De biceps curl met de barbell gedaan heb geen EZ stang. Overhead tricep ging prima al is het gewicht een beetje schatten. Concentration curls gingen ook prima ben met laag gewicht begonnen. Push up close ging helemaal niet. Kan ook maar 1 of 2 keer gewoon opdrukken.Planken ging eenvoudig, maar de side plank helemaal niet. Uitvoering slecht had ze ook nog nooit gedaan. Als ik de oefeningen vaker doe zal het wel beter gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdHHXmtfbC3EwjDzVm7_hG3u89M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFDfTI4qAfSp5WmPWDN1D8pR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfwe-o98DXcXRjt0UEK0gqgW75w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xaHjGYQRsQP6gLtw6DvHBxx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOKO43NL32BT-CnSAHoPzm0bd1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUJgm9tLdmmxzoxQbU7G0rsR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbPPeX1pH70-LJidCvtoM_BHQA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8Iy1HGuiuX4ZWRRPpmJXIl4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLmg9lAyqeol3nj7Irnkht79Fg4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHOQaaF8tzmxrQ4UI1yZBlML.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dO93ocIodClobuxVLgGohYaQOqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71Jv5IQUnFUSZq6UI23woRs0.jpg?f=fotoalbum_tile

• Philflow

Philflow

@Requiem19 mogelijk nog interessant voor de eerdere discussie over de glycemische index; naast de bezwaren die ik eerder noemde was ik deze nog vergeten: er blijken zeer grote individuele verschillen te zijn in hoe mensen reageren op bepaalde koolhydraten.

https://shreddedbyscience.com/glycemic-index-dead/

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 23:40
Requiem19 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:57:
[...]

De betere boxes (het is altijd erg afvragen of je een goede box hebt - trainen bij een slechte box kan oprecht gevaarlijk zijn) hebben vaak meerdere smaakjes WOD's:

- Reguliere WOD's (high intensity mix van body weight oefeningen, gymnastics, olympic weight, powerliften, cardio)
- Olympic weightlifting -> focus op Clean & jerk en Snatch -> 1 uur lang alleen maar variaties en accessory work
- Power Liften -> Squat, DL, BP en accessory work
- Gymnastics -> (kipping) pull ups, muscle ups, handstand push up, pistol squats etc

In jouw geval gewoon eens een paar normale WOD's proberen en niet te hard van stapel te lopen. Als je kracht al goed is, is het risico op blessures vaak groter. En daarna dan eens kijken wat er past bij jouw doelen (meer oly, meer cardio, meer kracht etc).
Waar train je als ik vragen mag? Ik zie dat je in Amsterdam woont. Wie weet wel mede crossfitter bij AKA?
Ik volg je trouwens helemaal qua goede en slechte box :)

• Requiem19
gomaster schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:56:
[...]

Waar train je als ik vragen mag? Ik zie dat je in Amsterdam woont. Wie weet wel mede crossfitter bij AKA?
Ik volg je trouwens helemaal qua goede en slechte box :)
Dit is grappig, heb iets van 4 jaar bij AKA getraind idd. Goede en leuke box! :)

• VinnyAMS
Mooi dat crossfit. Ik zag bij kamp waes(tv programma) een bootcamper, maar die kwam toch tekort. Toch mooi dat het toch verschilt. Vandaag ook weer een lekkere training. Bulgarian split squat was erg moeilijk qua evenwicht en uitvoering. Wallsit moest eigenlijk 2 minuten, daar heb ik één minuut van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSCoLysVfxDPvQj5u9yIotLq1bg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDfuJltSk95CwtmO5yxNfK4i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGp01be-tSxOjiq8u5bL0gnehKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uwWEGyg5ry0ihUIOb6LyeXB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8W9hLSCyHDL4ctq2zRidYTj9fQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THBrppVMHHdxgWtNylpeQInw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sI4zk6_c5jSt-8Xer4GhyeQICXQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOhRBblah6UlBFdVJ3aaPqoi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7I0rMz8yDdAVuY967WsDOe0AY4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNkyxYZsDDRYI9OnYXZfl0WM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HGSbQ07o2lDFjtu1YuT3hO6ZXM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7t7wc3lNd5WWoZxn1Mf7bQBR.jpg?f=fotoalbum_tile

• HyperTrophy
  • Niet online
Mooi programma! Al heb ik nu al het idee dat de Belg wat vergevingsgezinder is als onze Ray en Dai. (Vb toen die ‘clown’ over het hek geklommen was)

Vorig jaar zaten er ook een handvol crossfitters tussen (kamp van Koningsbrugge) maar je ziet dat het niet altijd om kracht gaat, meer om temperament/doorzettingsvermogen en vooral conditie! Zie dat meisje (verpleegster)!

Vond het overigens typerend hoe ze dat ‘Crossfit baasje’ (die met baard) in beeld gebracht hadden, bij de laatste hindernis (touwklimmen) kwam hij 10cm te kort, en z’n hele wereld stortte in. Je zou verwachten dat hij nog wel energie over had, alleen de wil ontbrak geheel. (Overigens ook een zeer slechte uitvoering van de voetklem met touwklimmen!

[ Voor 10% gewijzigd door HyperTrophy op 03-03-2021 19:24 ]

• VinnyAMS
HyperTrophy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:22:
Mooi programma! Al heb ik nu al het idee dat de Belg wat vergevingsgezinden is als onze Kai.

Vorig jaar zaten er ook een handvol crossfitters tussen (kamp van Koningsbrugge) maar je ziet dat het niet altijd om kracht gaat, meer om temperament/doorzettingsvermogen en vooral conditie! Zie dat meisje (verpleegster)!

Vond het overigens typerend hoe ze dat ‘Crossfit baasje’ (die met baard) in beeld gebracht hadden, bij de laatste hindernis (touwklimmen) kwam hij 10cm te kort, en z’n hele wereld stortte in. Je zou verwachten dat hij nog wel energie over had, alleen de wil ontbrak geheel. (Overigens ook een zeer slechte uitvoering van de voetklem met touwklimmen!
Ja die had een VO2 max(?) die had zelfs die marinier nog niet gezien.

• Requiem19
Slechte crossfitter, rope climbs zijn standaard cf business ;).

Ik vond dat de Kamp v Koningsbrugge meer gefocussed was op endurance dan CF. CF is explosief, high intensity voor korte tijd.

bij KvK zaten er veel uitdagingen die urennnnn duurden. Dan heb je er meer aan als je triathleet bent.. Die deden het ook veel beter.

• Leroy1909
VinnyAMS schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:14:
Even mijn beleving van mijn training upper body.
Dat ging niet heel lekker. BP en de DB side rows gingen prima. Superset DB and side raises erg zwaar zoals te zien is aan het gebruikte gewicht.
De biceps curl met de barbell gedaan heb geen EZ stang. Overhead tricep ging prima al is het gewicht een beetje schatten. Concentration curls gingen ook prima ben met laag gewicht begonnen. Push up close ging helemaal niet. Kan ook maar 1 of 2 keer gewoon opdrukken.Planken ging eenvoudig, maar de side plank helemaal niet. Uitvoering slecht had ze ook nog nooit gedaan. Als ik de oefeningen vaker doe zal het wel beter gaan.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
alleen maar goed toch :), punten om te verbeteren, daar gaat het om. Gewoon blijven doen, hoger gewicht en meer push-ups komen vanzelf

• Leroy1909
Tincahunter schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:34:
Trainen na een avondje bier ga ik ook niet weer doen. Traint echt niet fijn en kost gewoon prestaties. Beter helemaal geen alcohol of iig geen lifters bier. De back en biceps training van vandaag ging wel weer heerlijk.

[Afbeelding]
Ik zou bier tijdens de workout proberen :P

• Tincahunter
Ik heb nog een verlaat verjaardagscadeau ven een giftcard en wat zelf bij gelegt. Nu kan ik nog meer dingen goed bijhouden zoals hart azs herstel en slaapvherstel. Het is een Polar Vantage 5 smartwatch met eigenlijk alleen maar functies voor het sporten en herstellen. Net nog een vo2 max test gedaan die is zeer goed en een othostatische test maar daar moet ik meer van uitvoeren voor een beter beeld. Hartslag begon bij 48 bij het staan 82 maar zakte direct naar 52. Dus ja ik weet niet wat dat betekend dus dat moet ik nog even uitzoeken. Deze metingen doe ik wel met borstband wat dat was aanbevolen.

Wat ook handig is dat het nauwkeurig mijn dagelijks calorieverbruik meet. En dat is iets meer dan verwacht. 600cal meer maar dat was wel op een dag met een uurtje benen trainen en wandelen en weinig zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLuv02d4NsZlFOmSNVJwzUvHJrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeYkNzGIrHQJkUaJ9zPlX4Rg.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2yidK1A-GaRDV0hHTiQYaucUSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6g7zeWtpkoJ9jsOYk4MvAHLl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1076OvXEQvE4RjsbGdkPMu5pV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDR5Ws5PgfbJoAsA6zjD0aqf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGH73KeH3xi2cyTk6IJGZWplE2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mc6kYeSBOga6up5oaCKSgLpa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzsFYPIjLvozDK4ZefsJOfcujOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2Yl3zVGnfLZLSHXebITnVCj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuitXK2zLvFCb2_9rjkEBQlfIJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRrlDkhz0AGzTMMjxeU3IhCP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Tincahunter op 05-03-2021 08:25 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
Gaat meestal wel stinken dag en nacht zo’n bandje om...

Ik zou de kcal verbruik niet te nauw nemen...

Heb zelf overigens een Polar Ignite.
Vind zelf de hartslag registratie het meest informatief. Die VO2 Max, berekent hij dat alleen met rusthartslag? Of tijdens een workout?

[ Voor 45% gewijzigd door HyperTrophy op 05-03-2021 08:42 ]

• Requiem19
HyperTrophy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:41:

Vind zelf de hartslag registratie het meest informatief. Die VO2 Max, berekent hij dat alleen met rusthartslag? Of tijdens een workout?
Mijn Fenix 5x ruikt nog prima na 3 jaar 24/7 om mn pols :-).

Ik zou het kcal verbruik in absolute getallen niet als leidraad nemen idd (ik draag 2 wearables en de kcal inschatting verschilt soms 600kcal tussen beiden). De trends tussen rustdag en trainingsdag zijn wel interessant om in de gaten te houden en een beeld te krijgen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Na elke keer sporten gewoon mee onder de douche, niets aan de hand. Een lederen bandje kan na twee zomerdagen al meuren, dus die moet je gewoon alleen naar je werk of dergelijke eraan klikken. Is het warm of ga je sporten dan ga je voor kunststof (of altijd voor kunststof)

@Requiem19 nu ik flink aan het afvallen ben gebruik ik de schatting qua kcal gebruik wel degelijk om te bepalen hoeveel marge ik nog per dag heb. (ben dat eens als experiment aan het proberen)
Hoewel ik mij besef dat het allemaal maar schattingen zijn (net als voedingswaarden dat zijn overigens) zijn de resultaten vooralsnog prima. Wellicht is de marge nogal ruim maar het is in mijn ervaring zeker bruikbaar.
Kanttekening blijft natuurlijk wel dat je moet blijven focussen op de doelen en die moeten goed blijven gaan. Niet blind je horloge geloven als de resultaten er niet meer naar zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

genoeg studies over de overschatting van kcals door wearables (bij de een kan het meer afwijken dan de ander)

Dat gezegd hebbende kan het absoluut handig zijn als je na een hele lange tijd ongeveer kan inschatten hoe groot het gat is tussen het aangegeven verbande kcal vs werkelijk verbrand.

Dan nóg is het allemaal geen exacte wetenschap dus het blijft altijd natte vingerwerk.

Zelf heb ik ontdekt dat ik superstabiel qua gewicht blijf als ik rond de 2500-2600 kcal eet en op een dag 3000-3200 kcal heb verbrand volgens mijn fitbit.

• Tincahunter
HyperTrophy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:41:

V02 max is tijdens rust dus ook niet erg nauwkeurig denk ik. Maar volgens mij word er oom iets gemeten tijden hardlopen maar dat moet ik nog even uitzoeken. Hiervoor had ik een polar M400 sporthorloge. De Vantage V laat net even wat meer details zien.

• Tincahunter
LuNaTiC schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:54:
genoeg studies over de overschatting van kcals door wearables (bij de een kan het meer afwijken dan de ander)

Dat gezegd hebbende kan het absoluut handig zijn als je na een hele lange tijd ongeveer kan inschatten hoe groot het gat is tussen het aangegeven verbande kcal vs werkelijk verbrand.

Dan nóg is het allemaal geen exacte wetenschap dus het blijft altijd natte vingerwerk.

Zelf heb ik ontdekt dat ik superstabiel qua gewicht blijf als ik rond de 2500-2600 kcal eet en op een dag 3000-3200 kcal heb verbrand volgens mijn fitbit.
Dit ervaar ik ook al met de Polar M400. 400-600 cal hoger verbruik.
Pagina: 1 ... 53 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.