Philflow schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:44:
[...]
Maar de studies over pre exhaust geven mij weinig reden tot vertrouwen in deze techniek. Vandaar dat ik het naturel atleten absoluut niet aanraadt. Jij wel? Prima toch. Dan raden we allebei andere dingen aan.
[...]
Wat een onzin. Ik noemde het een vrouwen schema omdat heel veel vrouwen het als hoogste doel hebben om hun glutes te ontwikkelen. Dat heeft helemaal niets met discriminatie te maken.
Edit: ik zie trouwens nog veel meer dingen aan dat schema die mij niet bevallen. Maar goed, voor we het weten zijn we weer de hele dag aan het discussieren en daar schieten we weinig mee op

Nee hoor, ik raad helemaal niks aan. Ik kaart alleen wat aan, heel verschil. En hoezo zou je natural mensen wat anders aanraden? Natural of niet, beide rete hard trainen. In mijn off periodes heb ik nooit anders getraind als in mijn on periodes.
Heb gisteren een flinke backsquat sessie gehad na te beginnen met front squats. 250kg in the end, lukte me de week ervoor niet toen ik gewoon begon met squats.
Het komt erop neer dat, wat ik al heel vaak zeg, studies lang niet alles zeggen, en de praktijk vaak toch heel anders uitpakt. Studies zijn goed, zeker, anders kwamen we niet verder, maar te veel studies hebben op papier een heel minimaal effect wat het niet waard is. Zelfde als al het micro managen met je eten.
Er is geen ultiem schema. Voor iedereen anders. UB/LB split schijnt ook goed te zijn, voor mij niet. Alles 1x per week groei je niet optimaal van, ik bewijs van wel. En hoe komt dat? Door heel veel te proberen, ervaring in op te doen, en vooral te doen waar je je lekker bij voelt. En daar kan geen enkele studie tegen op. Als jij je training niet lekker vindt, kan de studie nog bewijzen dat je 10% meer groeit, maar dat zal je nooit doen.
Een net afgestudeerd iemand heeft veel gelezen en geleerd, maar zal nooit de kennis hebben van iemand met tig jaren ervaring. En daar gaat het ‘m net om.
Tuurlijk heeft het met discriminatie te maken. Alsof een schema met hipthrusts, ad en adductor vooral voor vrouwen is. Dan snap je echt niet wat de voordelen van deze oefeningen zijn, vooral voor je compounds. Ik wil jou wel eens zien mee doen met zo’n ‘vrouwenschema’. Wat ik eerder al zei, denk dat je nog nooit zo’n zware en intensieve workout hebt meegemaakt. Ik wil je ook wel eens door zo’n schema loodsen, of een giant set schema bijv. Mijn quads zijn toch wel flink geworden met oa dat, en toch jaren lang niet te hebben gesquat.
Fijn dat het jou niet bevalt, maar ik vind het jammer dat het schema meteen als fout wordt afgezet hier. Voor hetzelfde geldt was dit schema wel fijn voor Vinny, maar hij zal het niet weten omdat hij, helaas, voor iets anders heeft gekozen (dacht ik gelezen te hebben, correct me if I’m wrong).
En nee, ik heb echt niet alle wijsheid in pacht, maar weet wel zeker dat de praktijk ervaring die ik in de loop der jaren heb opgedaan heel zwaar telt.