Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, zie nu dat ik XeNeRgY moet hebben.LA-384 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:33:
@dvdkiwi Suikers wil ik juist wat beperken, of iig niet teveel toevoegen. Tenzij het echt niet anders kan, want uiteindelijk gaat het wellicht om kcal in welke vorm dan ook (als de minimale aantallen eiwit en vet bereikt zijn.
@Gonadan Ik krijg al vrij veel eiwitten binnen door een eiwitshake bij het ontbijt, kwark met walnoten bij de lunch en vlees/vis bij het avondeten. Op een gemiddelde dag zit ik op zo'n 140gr eiwitten, wat in mijn geval dus >2gr/kg betekent (ik heb m'n voeding eens in kaart gebracht en uitgerekend). Ook m'n vetten zitten ergens tussen 90 en 110gr, dus kh lijken mij de meest logische keuze voor meer kcal. Daar komt bij dat ik maar 1 nier heb, die zover ik weet wel prima functioneert. Ik heb in het verleden gelezen dat een hogere eiwit-inname de nieren extra belast. Mensen waarbij de nieren beschadigd zijn, moeten zelfs hun eiwitinname beperken. Daarom heb ik zoiets van, goed is goed.
@Hackus Mogelijk ben je in de war met een andere tweaker, of het is een metafoor die ik niet vat. Hardlopen doe ik niet aan, überhaupt geen cardio
niet echt overzichtelijk op iPhone reageren. Excuus
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het idee is om met een push/pull split te gaan werken, met vier dagen training en drie rust in de week.
Vandaag eerste pull gedaan met weerstandsband equivalenten van: deadlift, stiff legged deadlift, lat pulldown, seated row, bent over row en een stapeltje curl varianten voor biceps.
Ging op zich best lekker, maar ik denk dat ik er ook nog een rear delt fly in gooi.
Nu eens puzzelen wat ik morgen precies doe met de push, waarschijnlijk een combinatie van equivalenten van overhead squat, chest press, incline press, fly, raise, single arm press, side raises, soort frontraise met pull apart en nu een stapeltje triceps dingen. Nu ik zo typ ben ik er eigenlijk al redelijk uit.
Alleen nog maar eens gaan kijken voor handschoenen. Met gewichten en zo vind ik dat niet nodig, maar banden schuren en wringen een stuk meer. Buiten dat het irritant is en soms afleidt ben ik bang dat ik te veel eelt krijg en dan mag ik niet meer aan m'n vriendin komen.
Moet wel zeggen dat keukenhandschoenen uitermate goed werken, alleen ademen die niet zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik gebruik tuinhandschoenen. Werkt prima en ademt een stuk beterGonadan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:31:
[...}Alleen nog maar eens gaan kijken voor handschoenen. Met gewichten en zo vind ik dat niet nodig, maar banden schuren en wringen een stuk meer. Buiten dat het irritant is en soms afleidt ben ik bang dat ik te veel eelt krijg en dan mag ik niet meer aan m'n vriendin komen.
Moet wel zeggen dat keukenhandschoenen uitermate goed werken, alleen ademen die niet zo.
Protip: puimsteenGonadan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:31:
Na wat grondiger verdiepen in het trainen met weerstandsbanden maar een schemaatje in elkaar geflanst. Niet te lang over dubben, gewoon wat adviezen verzameld. Dat eens een paar weken proberen en kijken hoe dat gaat. Van niets doen naar een schema is sowieso een mooie stap.
Het idee is om met een push/pull split te gaan werken, met vier dagen training en drie rust in de week.
Vandaag eerste pull gedaan met weerstandsband equivalenten van: deadlift, stiff legged deadlift, lat pulldown, seated row, bent over row en een stapeltje curl varianten voor biceps.
Ging op zich best lekker, maar ik denk dat ik er ook nog een rear delt fly in gooi.
Nu eens puzzelen wat ik morgen precies doe met de push, waarschijnlijk een combinatie van equivalenten van overhead squat, chest press, incline press, fly, raise, single arm press, side raises, soort frontraise met pull apart en nu een stapeltje triceps dingen. Nu ik zo typ ben ik er eigenlijk al redelijk uit.
Alleen nog maar eens gaan kijken voor handschoenen. Met gewichten en zo vind ik dat niet nodig, maar banden schuren en wringen een stuk meer. Buiten dat het irritant is en soms afleidt ben ik bang dat ik te veel eelt krijg en dan mag ik niet meer aan m'n vriendin komen.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Veel handschoenen voor fitness/krachttraining zijn gericht op je handpalm of duim beschermen, dat is onnodig en waarschijnlijk alleen maar lastig bij weerstandsbanden. Daar wil je zo weinig mogelijk handschoen die je gevoel of beweging belemmert, maar net genoeg om je huid te sparen. Binnenkort maar eens langs de Praxis.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
YouTube: How To Lose Stubborn Belly Fat - Myths & Misconceptions
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nooit gedacht dat het zo'n impact kon hebben, maar gisteren 2-3 minuten rust gepakt tussen de sets.Gonadan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:53:
Wat rust betreft: ik heb nu een opstandige dochter rond lopen, met regelmaat is het gewoon een paar minuten tussen sets.
Resultaat; betere ROM in de latere reps, meer focus op excentrische beweging, uiteindelijk (iets) meer reps zonder te forceren, daardoor betere uitvoering, minder klachten in bovenrug, een meer voldaan gevoel en nu voor het eerst sinds lange tijd wat spierpijn*. Nadeel is dan wel weer dat het met 8 oefeningen al snel richting de 90 minuten loopt, maar ach. Zolang de compounds iig uitgevoerd worden, kan ik altijd nog besluiten de isolatie-oefeningen wat af te wisselen als tijd een issue wordt.
* Ik weet dat spierpijn geen doel op zich moet zijn, maar af en toe wat spierpijn geeft toch een gevoel dat je wat gedaan hebt.
Ligt er aan welke oefeningen voor welke spiergroep, intensiteit etc. Vaak wordt idd te weinig rust gepakt, en denkt men na 90sec weer klaar te moeten staan voor volgende set. 90 minuten is niets mis mee btw.LA-384 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:17:
[...]
Nooit gedacht dat het zo'n impact kon hebben, maar gisteren 2-3 minuten rust gepakt tussen de sets.
Resultaat; betere ROM in de latere reps, meer focus op excentrische beweging, uiteindelijk (iets) meer reps zonder te forceren, daardoor betere uitvoering, minder klachten in bovenrug, een meer voldaan gevoel en nu voor het eerst sinds lange tijd wat spierpijn*. Nadeel is dan wel weer dat het met 8 oefeningen al snel richting de 90 minuten loopt, maar ach. Zolang de compounds iig uitgevoerd worden, kan ik altijd nog besluiten de isolatie-oefeningen wat af te wisselen als tijd een issue wordt.
* Ik weet dat spierpijn geen doel op zich moet zijn, maar af en toe wat spierpijn geeft toch een gevoel dat je wat gedaan hebt.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
@LA-384 liever wat meer rust en meer uit je oefeningen halen dan gauw erdoorheen en halfbakken doen. Desnoods kies je selectiever. Ik verwacht dat als je conditie beter wordt en je lichaam went aan krachttraining dat je benodigde rust vanzelf ook wat minder wordt. Dat moet je ook gaan leren aanvoelen, daar is geen universele waarde voor.
Maar goed bezig zo te horen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
...
Ik had hier veel eerder mee moeten beginnen: het is leuk, uitdagend en esthetisch in mijn ogen de mooiste sportschool oefeningen die er zijn.
Wat is je doel? Wil je 'ripped' worden met een sixpack?LA-384 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:45:
Misschien wil ik te snel, maar na een maand toch maar een korte evaluatie. Ik ben 1.70m groot (/klein) en train thuis met dumbbells.
Qua kracht zie ik maar zeer beperkte tot praktisch geen progressie, waardoor ik twijfel of mijn aanpak wel goed is. Ik houd 3 sets van 8-12 reps aan, waarbij ik ga tot failure (vaak technische failure, waarbij de beweging niet goed meer uitgevoerd kan worden, of kracht failure waarbij de volledige rom niet gehaald wordt en soms gebrek aan conditie/buiten adem vooral bij compounds). Vaak ben ik na een set aardig uitgeput en m'n spieren ook, maar het herstel gaat vrij snel. Ik rust 90 seconden tussen sets en kan dan weer aardig volle bak. Wat ik wel merk is dat het krachtverlies tijdens opvolgende sets sneller achteruit gaat; eerste set bijvoorbeeld 12 reps, tweede set 10 en derde set 7 (met zelfde gewicht). Dat lijkt mij vrij normaal, maar weet niet of dat de beste benadering is. De volgende ochtend heb ik geen last meer, zelden tot nooit spierpijn, tenzij ik het aantal reps verhoog ook geen brandend gevoel of pomp tijdens de workout.
Qua gewicht schommelt het enorm. Van dag tot dag kan ik zomaar 1kg zwaarder of lichter wegen, terwijl ik altijd op hetzelfde moment (na toiletbezoek ochtend) weeg. Al met al blijf ik rond hetzelfde gewicht hangen, het schommelt tussen 63,3 en 64,8. Calorie-inname zou zo'n 200-300 boven onderhoud zijn (met 1 dag/week een uitschieter naar 1000kcal boven onderhoud), maar daar twijfel ik dan toch aan.
Qua spiermassa zie ik weinig verschil, maar qua buikomvang weldegelijk. Ik heb geen goede manier om het vetpercentage te meten, maar de foto's laten wel duidelijk verbetering zien. Als ik af ga op buikomtrek, nekomtrek en gewicht, dan is het vetpercentage van zo'n 20.8% naar zo'n 16.8% gegaan.
Gewicht 17-5-2020; 64,1kg | 13-6-2020 64,4kg
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dus; goed bezig? zo nog even doorgaan? of toch kijken naar een ander schema/aanpak?
Wat doet het wel deugd om terug bezig te kunnen zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Kneth87 op 15-06-2020 12:15 ]
Vrouwlief heeft sinds kort een hersenschudding, dus hoop van de thuiszaken komen op mijn schouders terecht. Heb gewoon de energie niet om ook nog te sporten.
Baal er wel ontzettend van, want was zo goed op weg.
Lukt het echt niet dan moet je dat gewoon accepteren, je gezin gaat voor. Maar als het inderdaad puur om energie gaat en niet zozeer tijd dan zou ik toch die schop onder je kont adviseren en gewoon gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Op dit moment heb ik niet echt een specifiek doel en bekijk hoe het gaat. Ik wil dat de buik er af gaat en meer spiermassa is ook prettig. Ik weet dat beiden qua voeding andere eisen stellen. Op het moment blijf ik qua gewicht stabiel, maar is de buik duidelijk minder geworden. Ik neem nu meer rust en merk dat de workout daardoor effectiever is, dus blijf nog zeker een maand zo doorgaan en zal dan weer evalueren.gop1 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:05:
[...]
Wat is je doel? Wil je 'ripped' worden met een sixpack?
Afhankelijk van hoe m'n lichaam reageert, kan ik m'n doelen specifieker maken, voor nu ben ik al blij als ik het sporten volhou en tzt de verhoudingen veranderen.
Je doel is dus buik eraf en spiermassa erbij. Dit kan tegelijkertijd door een kleine caloric deficit aan te houden met een hoge eiwitinname.LA-384 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:30:
[...]
Op dit moment heb ik niet echt een specifiek doel en bekijk hoe het gaat. Ik wil dat de buik er af gaat en meer spiermassa is ook prettig. Ik weet dat beiden qua voeding andere eisen stellen. Op het moment blijf ik qua gewicht stabiel, maar is de buik duidelijk minder geworden. Ik neem nu meer rust en merk dat de workout daardoor effectiever is, dus blijf nog zeker een maand zo doorgaan en zal dan weer evalueren.
Afhankelijk van hoe m'n lichaam reageert, kan ik m'n doelen specifieker maken, voor nu ben ik al blij als ik het sporten volhou en tzt de verhoudingen veranderen.
Ik heb de afgelopen 5 weken een recomp gedaan (en ga door nog even mee door). Gewicht is vergelijkbaar met dat van jou.LA-384 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:40:
@gop1 Ik denk dat dat is wat ik nu doe. Het onderhoud vind ik wat lastig berekenen, omdat ik feitelijk precies tussen twee categorieën val. In de ene categorie zit ik op onderhoud, in de ander er 250kcal boven. Aangezien de buik minder wordt zonder dat ik afval, denk ik dat ik goed zit.
/f/image/kPcDpXBJQPhwHUn2cgvVM5W2.png?f=fotoalbum_large)
Op 16 mei bij vrienden gegeten waarbij ik onbeperkt heb gezondigd. De volgende dag ben ik geschrokken van het effect want het heeft me effectief op 5 dagen achterstand gezet. Dat was dan ook de laatste dag waarop ik slecht heb gegeten. Daarna geen enkele snack meer gegeten en het resultaat mag er zijn.
Het is ook lastig te berekenen, en moeilijk om te vergelijken. Wat bij mij enorm hielp is het te berekenen. Daarvoor gebruikte ik deze spreadsheet. Hierin kun je een tijdje je calorieën bijhouden evenals je gewicht. Vervolgens rekent de sheet je TDEE uit. Als je dit een paar weken doet, wordt hij steeds nauwkeuriger en kun je correcties gaan maken.LA-384 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:40:
@gop1 Ik denk dat dat is wat ik nu doe. Het onderhoud vind ik wat lastig berekenen, omdat ik feitelijk precies tussen twee categorieën val. In de ene categorie zit ik op onderhoud, in de ander er 250kcal boven. Aangezien de buik minder wordt zonder dat ik afval, denk ik dat ik goed zit.
Voorwaarden voor succes zijn wel dat je redelijk nauwkeurig je calorieën trackt, en dat je inspanningsniveau niet teveel fluctueert.
You are not a beautiful and unique snowflake.
Dat is uiteindelijk ook waar het om gaat. Je kunt je helemaal leip rekenen met spreadsheets, maar als je gewoon kijkt naar wat je gewicht doet en wat je buikomvang doet dan meet je waar het daadwerkelijk om gaat.LA-384 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:40:
Dat gaat wellicht in tegen heel veel YouTube-ridders, maar in dit geval is dat wel de meest praktische manier om ernaar te kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Netjes, maar ga je niet iets te hard? Een kilo per week afvallen is geen recomp meer iig. En bij dat gewicht is het voor een cut ook wel aan de hoge kant in %.gop1 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:52:
[...]
Ik heb de afgelopen 5 weken een recomp gedaan (en ga door nog even mee door). Gewicht is vergelijkbaar met dat van jou.
[Afbeelding]
Op 16 mei bij vrienden gegeten waarbij ik onbeperkt heb gezondigd. De volgende dag ben ik geschrokken van het effect want het heeft me effectief op 5 dagen achterstand gezet. Dat was dan ook de laatste dag waarop ik slecht heb gegeten. Daarna geen enkele snack meer gegeten en het resultaat mag er zijn.
I served in a company of heroes.
Verwijderd
Het zou niet zo snel hoeven inderdaad, maar ik ben wel erg blij met de progressie. Gewoon alle kennis die je in huis hebt toepassen en zien dat het werkt wat je doet, dat geeft enorm veel voldoening.Vuvuzela schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:33:
[...]
Netjes, maar ga je niet iets te hard? Een kilo per week afvallen is geen recomp meer iig. En bij dat gewicht is het voor een cut ook wel aan de hoge kant in %.
Ik ben 1,75 en heb toch wel redelijk wat spiermassa. Vaak geloven mensen me ook niet als ik vertel hoe zwaar/licht ik ben.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:16:
Ik weet niet hoe klein hij is maar met dat gewicht zie ik iemand voor me zonder enige spiermassa.
Wat is jouw lengte en leeftijd? Want dat gaat wel hard zo. Bovendien moet je nog uitkijken dat je niet richting ondergewicht gaat.gop1 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:52:
[...]
Ik heb de afgelopen 5 weken een recomp gedaan (en ga door nog even mee door). Gewicht is vergelijkbaar met dat van jou.
[Afbeelding]
Ik ben zelf 35 jaar en 1.70m. ik denk dat een vetpercentage tussen 8 en 12% voor mij een gezond streven is. Met m'n huidige bouw zou ik dan ongeveer 58-60kg moeten wegen.
Note, ik ben altijd aan de lichte kant geweest. Woog begin 20 zo'n 55kg, dat is later naar 58 gegaan en drie jaar geleden dmv dieet en krachttraining in 9mnd naar 64kg. Daar ben ik al die tijd op blijven hangen, alleen zijn de verhoudingen veranderd.
Overigens, ik weet niet of ik dat alleen heb, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik ook meer spieren en minder buik dan op de foto's die ik onlangs plaatste. Uiteraard is het perspectief niet gelijk, maar een foto vanuit ooghoogte geeft maar een beperkte "verbetering". Gek hoe dat werkt.
[ Voor 27% gewijzigd door LA-384 op 15-06-2020 19:02 ]
Weeg 72 met 1.70m en VP zeker te hoog, maar om 12 kilo af te vallen... ik zou zeggen dat ik toch wat vet in spieren kan omzetten en rond de 65-70 zou kunnen wegen met een VP van 15%. percent. Of is dat onhaalbaar.
Als ik SL5 / SS volg ook echt mega behoefte aan eten, dus lijkt me lastig volhouden.
Als volwassen man en stevig gebouwd, is je lichaamsgewicht niet verkeerd.trekker22 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:37:
60kg met 1.70m lijkt me toch super licht?
Weeg 72 met 1.70m en VP zeker te hoog, maar om 12 kilo af te vallen... ik zou zeggen dat ik toch wat vet in spieren kan omzetten en rond de 65-70 zou kunnen wegen met een VP van 15%. percent. Of is dat onhaalbaar.
Als ik SL5 / SS volg ook echt mega behoefte aan eten, dus lijkt me lastig volhouden.
Als je vetpercentage te hoog licht -zie spiegel, buikomtrek- is afvallen wel aan te raden. 12kg is extreem, of je moet echt mager gebouwd zijn en amper spiermassa hebben.
Ik was een aantal jaar geleden ook 72 kg en ik dacht toen serieus dat ik bijna een sixpack had.... Ben nu (vandaag) dus 58,4 en voorzichtig aan begin ik wat buikspieren te zien. Je hebt altijd meer vet dan je denkt. Was vorig jaar op een bepaald punt 56,9 en zelfs toen nog geen sixpack.trekker22 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:37:
60kg met 1.70m lijkt me toch super licht?
Ik ben 26 en m'n BMI is onder de 20 maar de spiegel zegt zeker geen ondergewicht.LA-384 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:51:
[...]
Wat is jouw lengte en leeftijd? Want dat gaat wel hard zo. Bovendien moet je nog uitkijken dat je niet richting ondergewicht gaat.
Ik ben zelf 35 jaar en 1.70m. ik denk dat een vetpercentage tussen 8 en 12% voor mij een gezond streven is. Met m'n huidige bouw zou ik dan ongeveer 58-60kg moeten wegen.
Note, ik ben altijd aan de lichte kant geweest. Woog begin 20 zo'n 55kg, dat is later naar 58 gegaan en drie jaar geleden dmv dieet en krachttraining in 9mnd naar 64kg. Daar ben ik al die tijd op blijven hangen, alleen zijn de verhoudingen veranderd.
Overigens, ik weet niet of ik dat alleen heb, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik ook meer spieren en minder buik dan op de foto's die ik onlangs plaatste. Uiteraard is het perspectief niet gelijk, maar een foto vanuit ooghoogte geeft maar een beperkte "verbetering". Gek hoe dat werkt.
60kg op een frame van 1.70m hangt erg af van vet/spiermassa verhouding.
Toen ik met mijn 1.74m en 60kg begon was ik een gespierde spijker, zit nu 16 jaar later op een 77kg met een lager vetpercentage. En dat oogt velen malen anders.
En ik maar denken dat ik in de coronaperiode nog een sixpack zou kunnen hebben. Wordt eind zomer.
Maar wil je nog meer afvallen? Hoe gaat het met je kracht eigenlijk? Ik weet niet hoe je eruit ziet maar gezien de getallen denk ik dat je niet een heel realistisch beeld hebt nofi. Bij 175cm wil je toch niet minder dan 60kg wegen..dat is echt dun. Bij die 72 kg had je waarschijnlijk meer buikspieren dan nu. Waarschijnlijk hard gecut en te veel spiermassa verloren.gop1 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:49:
[...]
Ik was een aantal jaar geleden ook 72 kg en ik dacht toen serieus dat ik bijna een sixpack had.... Ben nu (vandaag) dus 58,4 en voorzichtig aan begin ik wat buikspieren te zien. Je hebt altijd meer vet dan je denkt. Was vorig jaar op een bepaald punt 56,9 en zelfs toen nog geen sixpack.
Als je nu met 175cm en 58kg geen abs ziet, dan denk ik niet dat je nog af moet gaan vallen om iets zichtbaar te maken. Zou dan zo schoon mogelijk bulken, lean gainen met zo min mogelijk vet.. max een kg per maand erbij. (dus niet zomaar elke dag 500 kcal boven onderhoud naar binnen gaan werken). Of je blijft rond onderhoud eten en doet een recomp waarbij je niet afvalt maar wel in de spiegel veranderd.
Ik wil niet zozeer gewicht verliezen maar er zit nog wel wat vet dat eraf moet. Misschien is op dit gewicht blijven en daarbij sterker worden wel een goed doel.Vuvuzela schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:34:
[...]
Maar wil je nog meer afvallen? Hoe gaat het met je kracht eigenlijk? Ik weet niet hoe je eruit ziet maar gezien de getallen denk ik dat je niet een heel realistisch beeld hebt nofi. Bij 175cm wil je toch niet minder dan 60kg wegen..dat is echt dun. Bij die 72 kg had je waarschijnlijk meer buikspieren dan nu. Waarschijnlijk hard gecut en te veel spiermassa verloren.
Als je nu met 175cm en 58kg geen abs ziet, dan denk ik niet dat je nog af moet gaan vallen om iets zichtbaar te maken. Zou dan zo schoon mogelijk bulken, lean gainen met zo min mogelijk vet.. max een kg per maand erbij. (dus niet zomaar elke dag 500 kcal boven onderhoud naar binnen gaan werken). Of je blijft rond onderhoud eten en doet een recomp waarbij je niet afvalt maar wel in de spiegel veranderd.
Ik heb trouwens de afgelopen 2 dagen enorm gecheat, eergisteren 2 snickers gegeten en gisteren 3. De eerste grote cheat na 1 maand geen enkele snack.
Ik bedoel, ik heb vandaag een pizza gegeten, maar qua kcal is dat gelijk aan wat ik normaal zou eten 's avonds, in totaal vandaag zit ik nog steeds iets onder onderhoud en qua macro's is het ook niet verkeerd. Is dat dan ook cheaten, of gewoon een andere invulling van je behoefte? Ik kan me voorstellen dat je het niet dagelijks moet doen, maar zo af en toe, terwijl de totalen soort van gelijk blijven, moet toch geen probleem zijn?
Hmm, een snicker is goed voor 257kcal zie ik nu, dan snap ik dat je met 2 of 3 wel makkelijk boven je calorie behoefte komt. 3 snickers is dan al gelijk aan een doorsnee maaltijd.
[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 17-06-2020 20:20 ]
Vaak is dat inderdaad ook meteen een calorisch overschot of verpesten van verhoudingen, maar dat hoeft niet per se.
Het risico met dat soort dingen is ook dat de grens vervaagt en verschuift. Zo hoeft een pizza niet per definitie je dieet om zeep te helpen, afhankelijk van wat voor type en beleg, maar het is natuurlijk ook weer niet het schoolvoorbeeld van een evenwichtige maaltijd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Enige verraderlijke is dan nog het sporadische speciaalbiertje en chips, maar daar kan ik nu deels rekening mee houden door de rest van de dag anders te eten.
Chips is trouwens ook verraderlijk, bizar veel calorieën per 100g en meestal eet je er ook behoorlijk wat van. Ik ben een enorme chipsliefhebber maar ik eet het liever totaal niet dan slechts een klein beetje.
Wat @gop1 ook zegt, het nadeel is dat het zinloze vulling is. Je kunt er qua calorieën wel rekening mee houden, maar het kan het wel moelijker maken om met de rest van je eten nog het juiste binnen te krijgen. Nog buiten de nadelige effecten van wat er eigenlijk allemaal in die meuk zit.
Toch blijft het gewoon verrekte lekker.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gun jezelf ook de ruimte, plezier en genoegdoening om een gezonde relatie met eten te houden. Een snicker, een speciaalbiertje of wat anders op zijn tijd. Ik heb een week lang elke dag een stukje chocola lopen snoepen... Even voor het trainen met een bakje koffie. Lekker man!
Ik vind het moeilijk om zo van afstand te beoordelen hoe je erin staat en wat je lichaam doet, maar je posts hier in dit topic zijn wel signalen voor een verkeerde insteek. Je valt hard af tot een BMI onder de 20, zegt dat je nog wel wat vet ziet wat eraf moet en noemt een paar snacks eten enorm cheaten. Heb je iemand in je omgeving met wie je over dit soort dingen kunt praten om te voorkomen dat je een verkeerd beeld krijgt van je eigen lichaam en van wat gezond is?gop1 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:38:
[...]
Ik wil niet zozeer gewicht verliezen maar er zit nog wel wat vet dat eraf moet. Misschien is op dit gewicht blijven en daarbij sterker worden wel een goed doel.
Ik heb trouwens de afgelopen 2 dagen enorm gecheat, eergisteren 2 snickers gegeten en gisteren 3. De eerste grote cheat na 1 maand geen enkele snack.
Ik snap waar je vandaan komt. Voor de 'gemiddelde mens' is mijn lichaam meer dan genoeg en moeten een paar snacks absoluut kunnen. Maar als je hogere doelen stelt dan de gemiddelde mens en een topfysiek nastreeft moet je hogere standaarden gaan hanteren en dan is een simpele snack toch wel 'enorm cheaten'.Zartos schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:56:
[...]
Ik vind het moeilijk om zo van afstand te beoordelen hoe je erin staat en wat je lichaam doet, maar je posts hier in dit topic zijn wel signalen voor een verkeerde insteek. Je valt hard af tot een BMI onder de 20, zegt dat je nog wel wat vet ziet wat eraf moet en noemt een paar snacks eten enorm cheaten. Heb je iemand in je omgeving met wie je over dit soort dingen kunt praten om te voorkomen dat je een verkeerd beeld krijgt van je eigen lichaam en van wat gezond is?
"average is not enough".
Na je post over hoe je aan het afvallen bent, had ik al een aantal vraagtekens (net als blijkbaar een aantal andere mensen hier). Maar je reactie nu op de post van @Zartos bevestigt het wel een beetje waar hij juist voor waarschuwt. Niemand hier kan het natuurlijk beoordelen want we kennen je niet, maar het klinkt alsof je een beetje doorslaat. Je hebt geen bmi < 20 nodig om abs te zien (met zo'n lage bmi zul je ook niet veel spiermassa hebben) en je lijkt erg hoge eisen aan jezelf te stellen. Nogmaals, ik kan niets beoordelen maar ik hoop dat je een beetje goed op jezelf let en aan de bel trekt ergens als het nodig is.gop1 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:44:
[...]
Ik snap waar je vandaan komt. Voor de 'gemiddelde mens' is mijn lichaam meer dan genoeg en moeten een paar snacks absoluut kunnen. Maar als je hogere doelen stelt dan de gemiddelde mens en een topfysiek nastreeft moet je hogere standaarden gaan hanteren en dan is een simpele snack toch wel 'enorm cheaten'.
"average is not enough".
Iedereen hier is natuurlijk enorm met z'n lichaam, voedsel etc. bezig, maar het moet wel gezond blijven.
Wat je beschrijft valt imho onder de hardcore mentaliteit. Economisch gezien in een kosten/baten analyse zal het het voor een gemiddelde persoon die niet zichzelf moet onderhouden met topsport of daar waar een topfysiek voor nodig is, al in de kostenkant uitvallen.gop1 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:44:
[...]
Ik snap waar je vandaan komt. Voor de 'gemiddelde mens' is mijn lichaam meer dan genoeg en moeten een paar snacks absoluut kunnen. Maar als je hogere doelen stelt dan de gemiddelde mens en een topfysiek nastreeft moet je hogere standaarden gaan hanteren en dan is een simpele snack toch wel 'enorm cheaten'.
"average is not enough".
Of je moet zulke drijfveren hebben om topsport te gaan bedrijven. Dan alsnog geldt het stellen van een realistisch doel:
- het behalen van een topfysiek? gemiddeld genomen zul je het al snel beter doen dan 80% van.
- Voor de overige 20%... heb je meer tijd nodig.
Concluderend: schroef de tijdslijn op.
Voordelen:
- meer plezier
- consistentere gains
- consistenter vol te houden
- Op naar een topfysiek
- consistentere shape
Het leven is geen sprint, ook geen marathon; wel vele sprints achtereenvolgens waar herstel ook van belang is.
Even een update vanuit mijn kant over het feit dat ik een betere set weerstandsbanden (tubes) zou bestellen en opzoek zou gaan naar een power band voor het deadliften en squatten. Helaas is het er nog niet van gekomen nu zag ik wel dat ze op meerdere plekken weer artikelen op voorraad hebben dat is wel beterGonadan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:31:
trainen met weerstandsbanden
Mocht ik inderdaad een betere/andere set weerstandsbanden (tubes) besteld hebben dan zal ik zeker even mijn ervaringen delen. Voor nu gebruik ik nog de set van Ali Express in combinatie met een simpel setje dumbels en daarmee lukt alles nog wel
Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.
Ik zou zeggen, bel, chat of e-mail hen. Je zou zeker zoiets kunnen bedenken ja, wat jij opnoemtwauturr schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:40:
Hebben mensen enig idee met wat voor maatregelen de Basic Fits en de FFF's 1 juli weer open gaan? Reserveren en dan max 45 min mogen trainen, alles steeds met alcohol schoonmaken?
https://www.nu.nl/economi...ng-handdoekje-leggen.htmlwauturr schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:40:
Hebben mensen enig idee met wat voor maatregelen de Basic Fits en de FFF's 1 juli weer open gaan? Reserveren en dan max 45 min mogen trainen, alles steeds met alcohol schoonmaken?
"Basic-Fit zegt erop te gaan letten dat mensen niet langer blijven hangen, maar legt ook een deel van de verantwoordelijkheid bij de sportschoolgangers zelf. "We verwachten dat mensen zich gedragen", aldus de woordvoerder."
Mensen zich gedragen in de Basic-Fit? Als ik mag afgaan op de bezoekers in de Basic-Fit waar ik sport, en het gebrek aan controle hierop door personeel, vrees ik dat deze vlieger niet op gaat. Als het terugleggen van gewichten al niet tot de fatsoensnormen behoort, waarom zouden bezoekers dan wel op tijd het pand verlaten en hun apparaten gaan schoonmaken? Mijns inziens gaat dit juist alleen maar werken als het personeel gaat controleren en bezoekers hierop gaat aanspreken.
Hoe is dit inmiddels afgelopen, is er al progressie? Ik begin namelijk in hetzelfde schuitje te geraken. Sinds een week of wat, is m'n linker onderarm gevoelig, voornamelijk bij aanspannen van de biceps. Ik merk dat het vooral te voelen is wanneer ik de rug van m'n hand naar boven wil wijzen.FireFoz schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:16:
Ik kan gewoon doortrainen want eigen gym, ware het niet dat ik nog steeds die blessure in m'n linkerarm hebHet is m'n biceps en de spier aan de bovenkant van m'n onderarm.
Op dit plaatje is het volgens mij de spier die aangegeven is als de Brachio Radialis, of de Extensor Carpi Radialis Longus. Het is de spier die in de hammercurl positie bovenop de onderarm zit en begint rond de elleboog en dan over de onderarm naar binnen loopt in duimrichting.
https://upload.wikimedia....cles_back_superficial.png
Tijdens de inspanning van workout merk ik er nog niet veel van, dus zie het nog niet als een blessure, maar tijdens rust merk ik wel een gevoelige spanning die vrij snel wegebt. Het meeste merk ik het bij dagelijkse handelingen. Het is nog geen echte pijn, maar wel een duidelijke gevoeligheid die er eerst niet was.
Ik verdenk 3 mogelijke oorzaken:
- farmers carry
- pull ups
- omhoog brengen gewicht voor shoulderpress/dumbbell bench press
Ik ben sinds een paar dagen die spier wat aan het stretchen, maar dat lijkt het eerder te verergeren.
Iemand dit ook eerder gehad?
Het leek mij wel grappig om mijn hartslag in de gaten te houden in de sportschool en tijdens cardio buiten (hardlopen en fietsen), ik heb veel ervaringen gelezen en eigenlijk kan ik geen oplossing vinden die dit een beetje accuraat doet, behalve borstbanden maar dat is niet heel handig met sommige oefeningen.
Misschien de meest voor de hand liggende optie is de Garmin vivosmart4, maar ook daar is niet iedereen lovend over.
Aan het begin van de "lockdown" heb ik die brachioradialis spier ook wel ff gevoeld. Sportscholen gingen dicht en ik ben iets te enthousiast de hele dag door af en toe setjes pull ups gaan doen. Toen ik dat zeurende gevoel tijdens de pull ups begon te voelen ben ik daar 2/3 dagen mee gestopt.. en daarna wat meer afgewisseld met chin ups. Na een week was het eigenlijk al wel weg. Als ik nu pull ups doe met relatief smalle grip dan voel ik dat er meer spanning komt op die brachioradialis, daar kan je evt op letten.LA-384 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 05:52:
[...]
Hoe is dit inmiddels afgelopen, is er al progressie? Ik begin namelijk in hetzelfde schuitje te geraken. Sinds een week of wat, is m'n linker onderarm gevoelig, voornamelijk bij aanspannen van de biceps. Ik merk dat het vooral te voelen is wanneer ik de rug van m'n hand naar boven wil wijzen.
Op dit plaatje is het volgens mij de spier die aangegeven is als de Brachio Radialis, of de Extensor Carpi Radialis Longus. Het is de spier die in de hammercurl positie bovenop de onderarm zit en begint rond de elleboog en dan over de onderarm naar binnen loopt in duimrichting.
https://upload.wikimedia....cles_back_superficial.png
Tijdens de inspanning van workout merk ik er nog niet veel van, dus zie het nog niet als een blessure, maar tijdens rust merk ik wel een gevoelige spanning die vrij snel wegebt. Het meeste merk ik het bij dagelijkse handelingen. Het is nog geen echte pijn, maar wel een duidelijke gevoeligheid die er eerst niet was.
Ik verdenk 3 mogelijke oorzaken:
- farmers carry
- pull ups
- omhoog brengen gewicht voor shoulderpress/dumbbell bench press
Ik ben sinds een paar dagen die spier wat aan het stretchen, maar dat lijkt het eerder te verergeren.
Iemand dit ook eerder gehad?
Ik heb vorige week ergens die spier flink gestoten aan een deurkruk (ik heb van die handige blokvormige deurkrukken met scherpe punten
De precieze oorzaak of iig het precieze begin van de klachten is me dus niet echt duidelijk.
Ik zal iig even paar dagen afwachten nog, geen pull ups en kijken of het minder wordt.
Heb jij of iemand anders nog tips voor het omhoog krijgen van zwaardere dumbbells, voor oa incline bench press en seated shoulder press? Nu gooi ik ze veelal omhoog zoals je een hammer curl doet, maar wellicht zijn er minder blessure gevoelige manieren. Het zijn helaas van die verstelbare dumbbells, dus je kunt ze niet makkelijk/prettig op je knieën zetten in geval van bench press.
[ Voor 58% gewijzigd door Gonadan op 24-06-2020 19:48 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Maar nu zit ik bij de bench press op 62 kg en merk ik dat ik er echt moeite mee begin te krijgen. Had wat gladde handen en voelde de polsen naar voren klappen en kon nog net bijsturen. Maar bij een bench press failure ben ik met zo'n gewicht toch wat minder gerust dan bij een Squat / DL. Kan ik beter eerder tijdig deloaden of op zelfde gewicht blijven. Of gewoon een keer een failure ervaren?
Verwijderd
Ja weet je, ik doe het 8 jaar nu en ik ben het eigenlijk wel zat. Ook een paar keer wat gedaan wat hier niet besproken hoort te worden en achteraf is dat ook wel een aanslag op m'n lichaam.
Dan maar liever wat minder groot voortaan en meer plezier
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou bv bij en Squat failure kwam ik bij rep 4 gewoon niet boven en “zakte door mijn hoeven”.Gonadan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:04:
@trekker22 jij gaat dan door tot spier failure en niet technisch failure begrijp ik?
Bij bench press heb ik wel eens dat ik hem moeilijk boven krijg en zou je als technical failure kunnen typeren.
Beetje lastig wanneer inschatten vind ik, je kan zo een keer een zwak moment krijgen en onverwacht een spier failure hebben lijkt me.
En heb gewoon 2 houders waar de barrbel opvalt bij failure maar lijkt me vervelender bij een BP dan een Squat... ?
Ik kan mij dan ook zo voorstellen dat je in rep 3 eigenlijk al geen goede vorm meer had en aan het 'heisen' was. Het nadeel met SS is dan wel dat je al zo weinig reps doet dat het lastig is om dat onderscheid aan te voelen, het kan zomaar zijn dat zowel technisch als spierfalen dan in dezelfde rep vallen.
Bij een BP kan het vergelend zijn, zeker als je zo erg faalt dat hij op je borstbeen klapt. Je zult dan moeten afrollen en dat geeft teringherrie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij trainen tot failure, kun je het beste een spotter gebruiken.trekker22 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:29:
[...]
Nou bv bij en Squat failure kwam ik bij rep 4 gewoon niet boven en “zakte door mijn hoeven”.
Bij bench press heb ik wel eens dat ik hem moeilijk boven krijg en zou je als technical failure kunnen typeren.
Beetje lastig wanneer inschatten vind ik, je kan zo een keer een zwak moment krijgen en onverwacht een spier failure hebben lijkt me.
En heb gewoon 2 houders waar de barrbel opvalt bij failure maar lijkt me vervelender bij een BP dan een Squat... ?
Spotter dat zijn de safety bars, sportschool Dat is in de buurt niks.
Maar dus gewoon eerder een failure pakken. Heb ook geen haast in de gewichten is geen marathon.
Toevallig ben ik over 2 training door mijn gewichten heen voor de DL en duurt het tot 16 juli voor er 50 kg bij komt.
Zit te denken wat dan te doen, DL tijdje op zelfde gewicht houden. Of voor die 2 weken resistance band training doen 3x per week en 1x per week SS programma.
In de zomer is het bij ons stikheet en benauwd. Bij binnenkomst zweet je eigenlijk al. De ruimte is hoog, zeker een meter of 6-7 en heeft geen airco oid. Daar wil de eigenaar ook niet aan, de airco is blijkbaar slecht voor je. Waarschijnlijk is het gewoon een geldkwestie maar goed. In de zomer worden er dan 2 fans neergezet voor een beetje koeling. Nu er buiten getraint wordt, is het eigenlijk beter uit te houden. Zeker in de schaduw en met een windje. Nu ben ik alleen in de ochtend om 9 uur geweest de afgelopen dagen ivm de verwachte hitte, dus ik kan niet zeggen hoe het is om smiddags te trainen.
In de winter is het goed te doen trouwens.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Verwijderd
Basic-FitZartos schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:24:
[...]
"Basic-Fit zegt erop te gaan letten dat mensen niet langer blijven hangen, maar legt ook een deel van de verantwoordelijkheid bij de sportschoolgangers zelf. "We verwachten dat mensen zich gedragen", aldus de woordvoerder."
Mensen zich gedragen in de Basic-Fit? Als ik mag afgaan op de bezoekers in de Basic-Fit waar ik sport, en het gebrek aan controle hierop door personeel, vrees ik dat deze vlieger niet op gaat. Als het terugleggen van gewichten al niet tot de fatsoensnormen behoort, waarom zouden bezoekers dan wel op tijd het pand verlaten en hun apparaten gaan schoonmaken? Mijns inziens gaat dit juist alleen maar werken als het personeel gaat controleren en bezoekers hierop gaat aanspreken.
Nee met krachtsport niet.Fromz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 06:28:
Niemand die de hartslag meet tijdens het trainen?
Heeft niet echt een functie denk ik. Ik train daarmee niet mn conditie zoals met fietsen of hardlopen.
Met cardio kan je er wel een gebruiken om in een bepaalde hartslagzone te trainen. Elke zone heeft zo zijn eigen voor en nadelen. Maar voor krachtsport niet relevant lijkt me.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Voor krachtsport is het in feite niet zo relevant, tenzij je een kracht/cardio combinatie doet. Ik weet maar van één Tweaker dat hij het gebruikt, dat is @VerwijderdFromz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 06:28:
In het topic waar men meer van gadgets en stats houdt komt het af en toe wel langs, daar zou je eens in kunnen zoeken:
Het grote sporthorloge met GPS topic.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alleen bij Crossfit, met horloge en band. Helpt goed om de intensiteit van de hele week beetje in de gaten houden. En ook tijdens de wod proberen niet te snel boven mn omslagpunt te komen.Fromz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 06:28:
Als ik ga powerliften oid meet ik het eig niet, wat zou je eraan hebben? Mss alleen bij lange sets met compounds ofzo?
Ik probeer wat te letten op calorie inname en dus leek me de verbranding ook relevant. Ik snap dat het geen waarde heeft om te weten in welke zone je je set afmaakt.
Bij het kickboksen levert het wel toffe grafiekjes op
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 17:05 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Duidelijk, met maximaal een uur training moet ik vaker gaan dan 3x pw. Mijn sessies die ik deed volgens The Texas method duurden echt wel 2 uur, ik moet ze dus gaan opsplitsen.michael3 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:14:
[...]
Fit For Free
Terug naar Fit! Leuk om je weer te zien
Het is bijna zover. Vanaf woensdag 1 juli kun je weer lekker sporten in onze clubs. We hebben jou en al onze andere leden ontzettend gemist. We hopen je snel weer bij ons binnen te zien!
Wat wij doen zodat jij verantwoord kunt sporten
De afgelopen maanden hebben we niet stilgezeten. In al onze clubs hebben we aanpassingen gedaan, zelfs meer dan het RIVM nu voorschrijft. Zo hebben we looproutes aangebracht en kun je boeken in de app. De ventilatiesystemen zijn gekeurd en ingesteld op volledige buitenlucht. We recirculeren dus niet en monitoren de luchtkwaliteit continu. De clubs worden na ieder uur sporten schoongemaakt. Natuurlijk doen we nog veel meer om jou veilig te kunnen laten sporten. Check hier het overzicht van alle maatregelen en aanpassingen. Verantwoord sporten blijft onze prioriteit, want we willen dat iedereen fit en gezond blijft!
Meer informatie
Wat voor jou verandert
Om iedereen de ruimte te geven is het nodig om je bezoek aan Fit For Free vooraf te boeken. Voor groepslessen en -trainingen, maar ook voor fitness. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat we niet met teveel mensen binnen zijn en iedereen echt op 1,5 meter afstand kan sporten.
Vanaf aanstaande maandag 29 juni kun je eenvoudig je training boeken in de app. Of je nu kiest voor vrij sporten, een groepsles of een groepstraining, je hebt altijd een vol uur de tijd om te sporten. Nieuw zijn de combi-trainingen: een Small Group Training van een half uur gecombineerd met een half uur vrij trainen. Na afloop van ieder uur is er een half uur tijd voor schoonmaak en in- en uitloop.
Wil je vooruit plannen? Dat kan! Je mag meerdere trainingen per week boeken.
Buitenlessen
Misschien heb je zelf al meegedaan: veel van onze clubs bieden nu ook buitenlessen aan! Heerlijk sporten in de open lucht, op 1,5 meter van elkaar. Op onze site en in de app kun je zien of jouw club ook buitenlessen aanbiedt.
We houden je op de hoogte
De komende weken nemen we wat vaker contact met je op, bijvoorbeeld om je te laten weten hoe je trainingen kunt boeken, hoe we de clubs schoonhouden en hoe we er samen voor zorgen dat jij veilig en verantwoord kunt sporten.
Meer informatie? Ga naar onze app op je mobiel of naar de website.
Bijna weer terug naar Fit. We kunnen niet wachten!
www.fitforfree.nl
Facebook Twitter Instagram Youtube Google Plus
Contact | Afmelden voor de nieuwsbrief | Privacybeleid
afbeelding
Ik heb een sporthorloge (suunto spartan trainer) welke ik ook aanzet in de gym. Houdt ook hartslag bij maar zoals vaker gezegd heb je er tijdens krachttraining niet echt iets aan. Daarnaast zegt je hartslag ook eigenlijk helemaal niets over hoeveel je nou daadwerkelijk verbrand, dus ik zou er een beetje voorzichtig mee zijn om daar heel vrolijk mee te gaan rekenen. Zie bv dit artikel van Stanford: https://med.stanford.edu/...-not-calories-burned.htmlFromz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:29:
Dank voor de reacties!
Ik probeer wat te letten op calorie inname en dus leek me de verbranding ook relevant. Ik snap dat het geen waarde heeft om te weten in welke zone je je set afmaakt.
Het zal mij benieuwen of we ook echt daadwerkelijk op zijn minst drie keer per week kunnen gaan trainen, niet alleen voor fit for free maar voor alle sportscholen.wauturr schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Duidelijk, met maximaal een uur training moet ik vaker gaan dan 3x pw. Mijn sessies die ik deed volgens The Texas method duurden echt wel 2 uur, ik moet ze dus gaan opsplitsen.
Iedereen wilt natuurlijk gaan trainen terwijl er maar een zeer beperkte capaciteit is.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Verwijderd
Dat noemde mijn lokale sportschool inderdaad ook. Ik heb het voordeel dat ik door het coronagebeuren tegenwoordig fulltime vanuit huis kan werken, dus in plaats van 's avonds train ik nu 's middags tussendoor (buiten bij de gym onder een soort grote partytent). Lekker rustig nog, benieuwd hoe dat gaat veranderen in juli. Inmiddels weer rustig kracht aan het opbouwen en spierpijndagen-na-traininga an het afbouwenmichael3 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:05:
[...]
Het zal mij benieuwen of we ook echt daadwerkelijk op zijn minst drie keer per week kunnen gaan trainen, niet alleen voor fit for free maar voor alle sportscholen.
Iedereen wilt natuurlijk gaan trainen terwijl er maar een zeer beperkte capaciteit is.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Wordt een nieuwe beleving in ieder geval, net als veel andere dingen de laatste periode.
Ben dus blijer dan ooit met de homegym en heb in ene veel vragen gehad over het wat, hoe, waar en waarom van een homegym.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:50 ]
Ik heb geluk met mijn gym denk ik. Ze beginnen vanaf 1 juli zonder inschrijving maar zullen mensen weigeren als het te druk wordt. Hoop dat dat in de avonduren goed gaat met alle schoonmaak en 1,5m regels. Ik sport overdag en stond sowieso 9/10 keer in een gym met max 5 anderenNiGeLaToR schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:08:
Ik las ook dat er veel opzeggingen zijn geweest in corona tijd. Voor het weer op gang is kan wellicht even duren. Bovendien moet je nu volgens mij intekenen voor een uur, dat scheelt op drukke tijden ook veel hangvolk wellicht?
Weet nog niet zo zeker of je daar blij mee moet zijn.Vuvuzela schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:26:
[...]
Ik heb geluk met mijn gym denk ik. Ze beginnen vanaf 1 juli zonder inschrijving maar zullen mensen weigeren als het te druk wordt. Hoop dat dat in de avonduren goed gaat met alle schoonmaak en 1,5m regels. Ik sport overdag en stond sowieso 9/10 keer in een gym met max 5 anderen
Grote kans dat je niet binnenkomt omdat te druk is.
Ik weet nog steeds eigenlijk niet hoeveel personen er binnen tegelijkertijd mogen zijn of gaat dat ook 1 per 10 vierkante meter ofzo?
Sommige oefeningen zijn niet handig om tot failure te doen. Spotter of geen spotter.Hackus schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:06:
[...]
Bij trainen tot failure, kun je het beste een spotter gebruiken.
Daar gaat het niet omTatsu schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:21:
[...]
Sommige oefeningen zijn niet handig om tot failure te doen. Spotter of geen spotter.
Hier doen ze dat reserveren voor een 2 weken om de aantallen inzichtelijk te krijgen. Daarna zal het vervallen waarschijnlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:56:
Bij mijn mail van een onafhankelijke sportschool werd ook al aangegeven om echt rekening te houden met andere mensen, dus ze zullen het vast niet zo leuk vinden als je jezelf voor 6 keer inplant.
Kan niet wachten om woensdag weer te beginnen. Eindelijk.
Ik ben terug bij echt een bodybuilders honk en kracht honk in Utrecht waar ik een aantal jaren ook gesport heb, ik heb nog nooit zoveel gespierde breden kerels bij elkaar gezien (ALL IN Fintess). Sommigen daarvan trainen al 30 jaar dus zelfs kan daar veel van leren.
[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 01-07-2020 11:09 ]
Ah, daar woon ik redelijk bij in de buurt zie ik. Is dat wat? Of anders gezegd: bij fit 4 free in Kanaleneiland voelde ik me ook wel thuis maar vond ik dat ze relatief weinig squat/powerracks hadden (2) en dat ik vaak moest wachten. Ik ben van plan mijn GreySkull LP ooit wel weer een keer op te pakken. Daarvoor heb ik een barbell nodig, voor mijn squats een rack en voor mijn benchpresses iets. De rest (barbell row, overhead press, deadlifts en chinups) is vrij makkelijk te doen.shadowman12 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:09:
Ik ben na ruim een jaar niet trainen sinds twee weken weer begonnen met trainen, de laatste twee buiten en zometeen voor de eerste keer weer binnen.
Ik ben terug bij echt een bodybuilders honk en kracht honk in Utrecht waar ik een aantal jaren ook gesport heb, ik heb nog nooit zoveel gespierde breden kerels bij elkaar gezien (ALL IN Fintess). Sommigen daarvan trainen al 30 jaar dus zelfs kan daar veel van leren.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ja qua apparatuur en sfeer een van de beste sportscholen van Utrecht centrum naar mijn idee, lijkt op een soort vriendenclubje. Alle apparatuur is van Nautilus qua apparaten is dat echt een topmerk.woutur schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:57:
[...]
Ah, daar woon ik redelijk bij in de buurt zie ik. Is dat wat? Of anders gezegd: bij fit 4 free in Kanaleneiland voelde ik me ook wel thuis maar vond ik dat ze relatief weinig squat/powerracks hadden (2) en dat ik vaak moest wachten. Ik ben van plan mijn GreySkull LP ooit wel weer een keer op te pakken. Daarvoor heb ik een barbell nodig, voor mijn squats een rack en voor mijn benchpresses iets. De rest (barbell row, overhead press, deadlifts en chinups) is vrij makkelijk te doen.
3 breden banken voor flat bench press en twee voor incline. Verder allerlei soorten apparaten om iedere spiergroep aan te pakken die er in je lichaam zit, ook best wel speciale apparaten die je niet veel sportscholen ziet. Denk aan een vertical leg press. En een leg press van 80 jaar oud. En veel plate loaded zoals een plate loaded leg extension. Cable pully die over de 200kilo gaat.De eigenaar, Emile de Jong, is een oud bodybuilder, en heeft dus ook enorm veel verstand en passie voor de sport. Hij was vandaag zo blij dat ie weer open mocht, dat was zo mooi om te zien.
Ik zag vandaag 4 squat rekken. Ook lekker veel ruimte.
[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 01-07-2020 16:21 ]
Verwijderd
Geloof me daar wil je in dat niet komen, F4F hier in Utrecht.Verwijderd schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:55:
F4f in Utrecht lijkt me eerlijk gezegd niks, zo'n grote keten en dan in zo'n stad. Of is dat een vooroordeel van mij over het soort volk dat daar op af zou komen?
Basic-Fit eigenlijk hetzelfde maar ietsje minder erg, maar F4F is een drama. En je kan daar nog echt serieus KT doen want hun barbells zijn geen 20 kilo, echt niet geijkt. Dat is wel een vereiste vind ik.
[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 01-07-2020 17:43 ]
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.