Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Xa!pt schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 00:17:
Gisteren lower body gedaan, vandaag upper. Op 30% van mijn max van 3 maanden geleden, met veel volume, nagenoeg geen spierpijn gelukkig. Zaterdag en zondag weer een tandje bijzetten.
Slim. Heb zelf na een langere pauze weleens vol gas gegeven,kon daarna een week lang zittend de trap af...

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 12:38

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Gister voor het eerst weer een olympic lifting les meegedaan bij mijn box crossfitbink36. Ondanks dat ik thuis veel kan doen heb ik de box wel gemist. Ik kan thuis geen olympic lifts doen ivm de hoogte van mijn schuur. Heb het sociale aspect wel erg gemist van samen trainen met een groep en een coach die je verteld wat je moet doen.

Gister was de les gericht op de snatch en dat ging aardig goed ondanks dat ik het al meer dan 5-6 maanden niet heb gedaan. Ik ga proberen de komende tijd 3x per week een les te volgen. Ben even klaar met powerliften. misschien 1x in de 2 weken een deadlift sessie. en 1x in de week bankdrukken. Nu vooral meer squatten en presses.

Ik heb mezelf double unders aangeleerd en ben nu bezig met de handstandwalk. Kracht is er wel maar de balans is lastig.en daarna ga ik voor de strict muscle-up. gewicht moet ook wat omlaag. Ik wil van 88-89kg naar ca. 82-83kg.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Zuluman schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:36:
Gister voor het eerst weer een olympic lifting les meegedaan bij mijn box crossfitbink36. Ondanks dat ik thuis veel kan doen heb ik de box wel gemist. Ik kan thuis geen olympic lifts doen ivm de hoogte van mijn schuur. Heb het sociale aspect wel erg gemist van samen trainen met een groep en een coach die je verteld wat je moet doen.

Gister was de les gericht op de snatch en dat ging aardig goed ondanks dat ik het al meer dan 5-6 maanden niet heb gedaan. Ik ga proberen de komende tijd 3x per week een les te volgen. Ben even klaar met powerliften. misschien 1x in de 2 weken een deadlift sessie. en 1x in de week bankdrukken. Nu vooral meer squatten en presses.

Ik heb mezelf double unders aangeleerd en ben nu bezig met de handstandwalk. Kracht is er wel maar de balans is lastig.en daarna ga ik voor de strict muscle-up. gewicht moet ook wat omlaag. Ik wil van 88-89kg naar ca. 82-83kg.
Cool :).

Die variatie houd je ook scherp denk ik.

Over olympic lifting:

https://open.spotify.com/...si=1L80_oUIRRG6Z-r6fJGVsw

Interessante podcast over 'motorisch leren'. Snatch, C&J is (zeker voor iemand met jouw kracht) 75% motorisch leren en daarnaast ws ook een stuk mobiliteit en explosiviteit.

Wat snatch / cj je nu?

• Zuluman

Zuluman

Requiem19 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Cool :).

Die variatie houd je ook scherp denk ik.

Over olympic lifting:

https://open.spotify.com/...si=1L80_oUIRRG6Z-r6fJGVsw

Interessante podcast over 'motorisch leren'. Snatch, C&J is (zeker voor iemand met jouw kracht) 75% motorisch leren en daarnaast ws ook een stuk mobiliteit en explosiviteit.

Wat snatch / cj je nu?
Toen ik regelmatig de sntach deed was mijn 1RM 95kg. Maar mijn powersnatch zat op 90kg. ik heb vooral problemen met de balans tijdens de catch. Mijn overhead sqiat 1rm is 115kg.

Gisteren tijdens les attendeerde Jorden mij erop dat ik in de wamup te explosief ben. De barbell gaat dan eigenlijk te hoog. Daarna heb ik het iets minder explosief en beheersder gedaan en dat ging een stuk beter. Ik ben tot 70kg gegaan wat soepel ging.even pauzeren onderaan helpt enorm.

Clean en jerk zat ik op 120kg. Front squat zit op 150kg-160kg. hier is het vooral goed onder de bar komen wat relatief lastig is voor mij. Powerclean zit rond de 110kg. Mobiliteit is geen issue voor mij. ik denk datik wel mag stelen dat mijn mobiliteit bovengemiddeld is als ik het vergelijk met de jonge crossfitters, laat staan met mensen van mijn leeftijd. en ik ben uiterst explosief. Als ik box jumps en (seated) broad jumps doe wordt ik vergeleken met een kikker ;-)

ik moet het gewoon vaker doen.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Zuluman schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:36:

Een kleine waarschuwing, ik zou heel erg scherp op je uitvoering zijn, want oly liften is super blessure gevoelig. Zeker in crossfit boxen is er niet altijd veel kennis over oly liften, uitzonderingen daargelaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 03-07-2020 15:16 ]

• Zuluman

Zuluman

shadowman12 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Een kleine waarschuwing, ik zou heel erg scherp op je uitvoering zijn, want oly liften is super blessure gevoelig.
Dat doe ik zeer zeker. Ik heb tot dusver nog geen blessure gehad. En ik doe het al schat ik 4 jaar maar zonder enige regelmaat.

Hier wat beelden van 2 jaar geleden. Ik weet trouwens wat mijn grootste tekortkomingen zijn. Kracht is het probleem niet maar techniek.

[ Voor 8% gewijzigd door Zuluman op 03-07-2020 15:49 ]

• Requiem19
Sterk :).

Je trekt met name een stuk te snel met je armen waardoor je heup extensie niet volledig benut wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 03-07-2020 16:12 ]

• Zuluman

Zuluman

Requiem19 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:11:
Sterk :).

Je trekt met name een stuk te snel met je armen waardoor je heup extensie niet volledig benut wordt.
i know...early arm bend...das het nadeel dus van mijn kracht. Ik doe het tegenwoordig wat langzamer en ook paused of van blocks en dan gaat het een stuk beter. Het weten wat je fouten zijn is een ding maar het corrigeren is lastig als je het niet vaak doet. Daar komt bij dat tijdens een les beperkt aandacht hebt. en een motorisch patroon afleren is het lastigste wat er is.

• Requiem19
Eens.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-12 17:14

Osxy

Holy crap on a cracker

Ook na de covid-19 break weer begonnen.

In de break alleen een core programma gedaan en vrijwel wekelijks flink stuk gefietst. Nu bij de trainingen (crossfit) meer volume lager gewicht en maar weer opbouwen.
Merk dat core stuk sterker is en dat bepaalde bewegingen daardoor nu stuk beter voelen en het krachtverlies in benen/armen wel wat compenseert.

Verder gelijk wat techniek dingen aanleren terwijl we toch op lager gewicht zitten, zaken als hookgrip.

Heb het absoluut gemist, de spierpijn wat minder :P O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Osxy op 03-07-2020 16:49 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Requiem19
Osxy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:46:
Ook na de covid-19 break weer begonnen.

In de break alleen een core programma gedaan en vrijwel wekelijks flink stuk gefietst. Nu bij de trainingen (crossfit) meer volume lager gewicht en maar weer opbouwen.
Merk dat core stuk sterker is en dat bepaalde bewegingen daardoor nu stuk beter voelen en het krachtverlies in benen/armen wel wat compenseert.

Verder gelijk wat techniek dingen aanleren terwijl we toch op lager gewicht zitten, zaken als hookgrip.

Heb het absoluut gemist, de spierpijn wat minder :P O-)
Denk dat dat voor iedereen sws goed zou zijn af en toe. Soms even terug in gewicht om de basistechniek weer even goed te krijgen.

Enorm veel mensen (ik absoluut zelf ook) die de techniek teveel verliezen als het gewicht hoger wordt.

Ik kan met 50kg prima squatcleanen en goed ook. Maar als ik met 70kg ga cleanen worden het ineens allemaal power cleans. Zonde zonde :)

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Advies gevraagd. Ik werk in de IT (zit dus de hele dag) en werk vanuit 'huis'. Dit is nu 4 maanden zo en blijft nog voorlopig zo. Daarnaast snack ik graag. Kortom, ik ben tijdens de 4 maanden dikker geworden - 9 kilo.

Dit komt ook omdat het sporten niet doorging en sociaal contact wat minder was. Ik ben dit meer dan zat en ben deze week elke avond in elk geval weer gaan wandelen. Normaal doe ik hardlopen, maar dat gaat nu niet ivm een operatie.

Ok, dan uit 'huis' werken. Jup, ik woon in m'n campertje. Ieniemienie klein dus. Nu heel leuk, lekker buiten, zonlicht, lange dagen. Maar ook koud, nat en krap in de andere maanden. Vooral weinig ruimte dus.

En omdat ik dus ook niet op 1 plek verblijf is een sportschool abbo niet zo handig, want ik ben on the move.

Ik zou graag willen
1 - Bumpertje weer van de buik
2 - Ietsje breder/strakker

Zelf graag aan het hardlopen, zwemmen, stukje op de MTB of rotsklimmen. Conditie is goed (nu dan even minder, maar dat komt terug met hardlopen) maar die armen blijven een soort dunne, witte asperges..

Advies? Ik kan bootcamps meedoen her en der. Zelf een programma afwerken van Darebee met wat pushups en squats. Of ik kan zelf een kettlebell scoren (dat zou nog wel passen) en daarmee oefenen. Of zo'n weerstandelastiek, dat is helemaal klein.

Iemand een tip hoe dit zou passen? Of een goed idee van een workout die zonder (grote) middelen kan - en dus in de bus past. Ik heb geen vloerruimte, dus ik kan niet 'binnen' springen. Het is of buiten, of niet.

• Requiem19
Racefiets achterop de camper? Makkelijkste manier om gewicht te verliezen imo.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:25
@Blomminator Wellicht goed om eerst eens inzicht te krijgen in hoeveel calorieën je nodig hebt en hoeveel je binnenkrijgt.
https://www.calculator.net/calorie-calculator.html hier kun je een inschatting maken van je caloriebehoefte
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/ en hier kun je zien welke voedingswaarde diverse producten hebben.

Vervolgens ga je aan het rekenen; vet = 9kcal/gr, KH & eiwit = 4kcal/gr en alcohol = 7kcal/gr
Voor afvallen moet je iig minder kcal binnenkrijgen dan je lichaam "nodig heeft", doorgaans kun je beginnen met 300kcal onder caloriebehoefte, als dat weinig zoden aan de dijk zet, ga je naar 500kcal onder caloriebehoefte.

Qua verdeling is het advies wat veelal gegeven wordt, dat vet-inname zo'n 1gr/kg vetvrije massa omvat en eiwit-inname zo'n 2gr/kg lichaamsgewicht. De rest is dan KH.

Je kunt je caloriebehoefte verhogen door meer lichaamsbeweging, op die manier is het wat eenvoudiger om onder je caloriebehoefte te blijven, maar let ook op dat je niet ineens te hard van stapel loopt.

Ik denk dat je qua krachttraining wel het een en ander kunt doen met oefeningen die enkel gebruik maken van lichaamsgewicht. Die tak van sport wordt calisthenics genoemd. Door een oefening traag uit te voeren, krijg je een extra uitdaging.

Verwijderd

Requiem19 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:17:
Racefiets achterop de camper? Makkelijkste manier om gewicht te verliezen imo.
En yoga doen, genoeg te vinden op youtube. Goed tegen het zitwerk de hele dag.
Aanrader is Yoga with Adriene.

En ringen kopen, ben je ca. 30 euro voor kwijt. Genoeg betaalde en goede ringen programma's te vinden (Body by Rings, Antraniks Rings Routine, Gold Medal Bodies).
Altijd wel een boom of een speelplaats waar je ze aan kan hangen.

Al met al: yogamatje, ringen en een evt. betaald programma.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2020 08:34 ]

• Blomminator
  • Niet online
@Verwijderd Oke, dat kan. En ik klim graag dus heb deze ringen besteld
Ik mag zoals gezegd nu even niet hangen/sporten, maar over 2 weken ofzo wel weer.

@Requiem19 Racefiets net aan mn zusje gegeven. Ik vind dat namelijk echt suf. MTB vind ik wel leuk.. maar is zeker anders. Kan wel zijn dat het gebrek aan de kleine stukjes wielrennen ook nadelig zijn. Maar goed, mn zus is wel blij.

@LA-384 Thnx. Ik ben begonnen met MyFitnesspal via Garmin Connect. Dit geeft al wat inzicht. Normaliter was ik altijd wat skinny, dus op zich is die 9 kilo niet enorm erg. Maar het voelt onprettig. Denk dat weer bewegen - de fiets ipv de auto - en wat minder/bewuster eten snel het gewicht ok maakt.
Dan zal ik met de calisthenics (wat een woord..) een opzoeken en de lokale speeltuin uitproberen!

Volgende maand weer wegen, dan een update ;)

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:36
Zo vandaag weer voor het eerst bij de sportschool getraind. Normaal deed ik Starting Strength 3x per week (di en do en 1x in het weekend). Toen dat thuis trainen werd, ben ik drie keer in de week blijven trainen alleen dan met dumbells en die van mij kunnen max. 22,5kg wegen. Geen bankje thuis, dus de BP werd een Floor Press en situps gewoon plat op de grond.

Vandaag om een beeld te krijgen van hoe ik er voor sta, alle 5 oefeningen uitgevoerd ipv de gebruikelijke 3 en daarnaast zoals altijd mijn sit-ups erbij. Alles ging lekker en meteen maar gereserveerd voor a.s. dinsdagavond

14-03-20Dumbells04-07-20
SQ3x5x753x12x22,53x5x60
OHP3x5x353x8x14,53x5x30
BP3x5x453x12x16,53x5x30
DL1x5x1001x12x22,52x5x60
PC3x5x32,53x7x10,53x3x25
SitUpinclined met 10kg3x12inclined met 5 kg

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
https://www.vidaxl.nl/g/3164/losse-gewichten

Wtf vraag/aanbod profiteurs :')

Ruim 2 maanden verder en nog steeds bijna overal uitverkocht. Ik wil gewoon halters hebben, maar max 2.5 euro/kg. En nog wat andere stangen wellicht. Ik twijfel ook nog over een traingsbank, zou wel een stuk beter zijn dan het bankje wat ik nu heb (een gewone, zelfde formaat)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 23:20
ByteMe_ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:28:

Ruim 2 maanden verder en nog steeds bijna overal uitverkocht. Ik wil gewoon halters hebben, maar max 2.5 euro/kg. En nog wat andere stangen wellicht. Ik twijfel ook nog over een traingsbank, zou wel een stuk beter zijn dan het bankje wat ik nu heb (een gewone, zelfde formaat)
Pff ja man! Ik heb mijn geleende spullen ook weer teruggebracht naar de sportschool en ben daar weer het trainen. Maar wil toch (ook) thuis kunnen trainen, dus wil van alles gaan aanschaffen, maar alle webshops die ik bekeken heb zijn SOLD OUT, echt bizar!

Ik hoop dat Marktplaats volgende week vol staat met spullen omdat men het, nu de sportscholen weer open zijn, kwijt moet :+

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

metallicattim schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Pff ja man! Ik heb mijn geleende spullen ook weer teruggebracht naar de sportschool en ben daar weer het trainen. Maar wil toch (ook) thuis kunnen trainen, dus wil van alles gaan aanschaffen, maar alle webshops die ik bekeken heb zijn SOLD OUT, echt bizar!

Ik hoop dat Marktplaats volgende week vol staat met spullen omdat men het, nu de sportscholen weer open zijn, kwijt moet :+
ik denk ook dat met een paar weken heel MP vol staat met zgan gear

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• metallicattim
Even geduld hebben en dan toeslaan :*)

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 07:39
er waren toch meerdere die nu aan de gang zijn gegaan met weerstandsbanden?

Heb nu van die MTB winter handschoenen, want zonder is toch minder relaxt. Die van Undersun zien er prima uit, echter iemand idee voor alternatief wat vanaf Amazon.nl of fitnesswinkel leverbaar is. Kom vooral dikke fiets handschoenen tegen.

Dit zijn ze:
https://undersunfitness.c...ance-bands-workout-gloves

Ook dat deur anker / band kom ik niet echt een alternatief tegen:
https://undersunfitness.c...ance-bands-workout-gloves

Iemand suggesties? Ga onder de F1 eens ff verder googlen.

• Gonadan
  • Laatst online: 19:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Deur anker staan er honderdmiljoenmiljard van op Amazon toen ik zocht, die zijn niet te missen.

Handschoenen heb ik nu van de bouwmarkt. Voor weinig dus kon er geen buil aan vallen.
https://www.praxis.nl/ger...od-nylon/latex-m9/5402694

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:08

lasharor

7 december 2004

Merk wel dat ik tijdens die corona lockdown niet zoveel heb gedaan. Op basis van de reacties in dit topic zo'n setje elastieken gekocht. Maar, het motiveert mij niet zoveel om thuis daarmee aan de slag te gaan.

De eerste paar dagen waren niet heel erg motiverend. Opmerkingen in de sportschool over het "gewichtsverlies" (:/) en het de flinke achteruitgang qua gewichten doen niet zoveel positiefs voor die motivatie.

• Requiem19
Het mooie is dat als je ooit al die kracht / massa had, je het relatief snel terugkrijgt.

Maar hoe langer je wacht met nietsdoen, hoe erger het wordt.. ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lasharor schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:59:
Merk wel dat ik tijdens die corona lockdown niet zoveel heb gedaan. Op basis van de reacties in dit topic zo'n setje elastieken gekocht. Maar, het motiveert mij niet zoveel om thuis daarmee aan de slag te gaan.

De eerste paar dagen waren niet heel erg motiverend. Opmerkingen in de sportschool over het "gewichtsverlies" (:/) en het de flinke achteruitgang qua gewichten doen niet zoveel positiefs voor die motivatie.
Kop op, Dat komt wel weer goed. Je moet je niets aantrekken van wat een ander zegt, gewoon je eigen ding doen. Misschien wat trainingsvideo's kijken op YouTube om je te inspireren..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Hackus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:04:
[...]

Kop op, Dat komt wel weer goed. Je moet je niets aantrekken van wat een ander zegt, gewoon je eigen ding doen. Misschien wat trainingsvideo's kijken op YouTube om je te inspireren..
Achja, de meeste mensen zitten ongeveer in dezelfde situatie. Dus heel erg boeiend vind ik het zelf ook niet. In de gym waar ik kom is zijn het wel vaak vaste mensen die komen fitnessen en in mijn observaties hebben de meeste "casuals" er toch een beetje moeite mee.

Afgezien daarvan moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik de huidige sportschool een beetje laks vind met betrekking tot corona. Goed, de oplossing tijdens de lockdown (bevriezen van contributie) was erg netjes maar nu heb ik toch een beetje het gevoel dat de medewerkers in de gym ook niet echt weten wat ze moeten doen.

We moesten ons eerst allemaal registeren, daarna bleek dat toch niet meer nodig te zijn. Maar ik zie nu dus vaak groepjes jongeren die machines lang bezet houden en hun gemiste social time proberen in te halen.

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04

Als je 3 / 4 maanden niets hebt gedaan zit je met een week of 6 tot 8 toch al weer zo rond je oude gewicht. Dat lijkt me goed te overzien. :+

• Turdie

Wat een vervelende sportschool is dat dan. Al ik zelf zo'n sfeer merk ik dat mensen elkaar beoordelen dan ben ik er snel weg, en het ook nog uitspreken ook. Heb dat ook wel is gehad, en weet hoe het voelt, het is gewoon echt klote. Mensen in de sportschool moeten jullie elkaar motiveren, niet allemaal klote opmerkingen maken die de motivatie omlaag brengen
Misshien andere sportschool ergens vers beginnen?
Heb ik ook gedaan, werkte goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 06-07-2020 20:09 ]

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Zuluman schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:35:
[...]

Dat doe ik zeer zeker. Ik heb tot dusver nog geen blessure gehad. En ik doe het al schat ik 4 jaar maar zonder enige regelmaat.

Hier wat beelden van 2 jaar geleden. Ik weet trouwens wat mijn grootste tekortkomingen zijn. Kracht is het probleem niet maar techniek.

[YouTube: snatch slowmo]
[YouTube: Clean and jerk]
[YouTube: Clean Technique]
[YouTube: Jerk PR 120kg!]
Kwam je wel eens bij Kneets Den Haag? Je gezicht komt me bekend voor. :+

• Zuluman

Zuluman

Xa!pt schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:33:
[...]

Kwam je wel eens bij Kneets Den Haag? Je gezicht komt me bekend voor. :+
Jazeker. Jaren getraind totdat het een reguliere gym werd. Daarvoor altijd bij Willem Jonkman in de boekhorststraat en nieuwe schoolstraat.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:58

Zenix

BOE!

ByteMe_ schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:28:

Ik heb al mijn gewichten bij helisports gekocht, zijn nog niet leverbaar, maar je kan daar tenminste wel bestellen. Prijzen zijn prima en gratis verzending.

• ByteMe_
  • Niet online
Zenix schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Ik heb al mijn gewichten bij helisports gekocht, zijn nog niet leverbaar, maar je kan daar tenminste wel bestellen. Prijzen zijn prima en gratis verzending.
Ik vraag me dan af waarom het zo erg lang duurt. Is dit ook al China spul? Nu zie ik Week 37 op voorraad.

20kg lijkt wel op voorraad bij sommigen.

[ Voor 5% gewijzigd door ByteMe_ op 10-07-2020 11:47 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

Simpelweg meer vraag dan aanbod en fabrieken die het niet kunnen bijhouden. China zal vast een rol spelen.

• trekker22
ByteMe_ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Ik vraag me dan af waarom het zo erg lang duurt. Is dit ook al China spul? Nu zie ik Week 37 op voorraad.

18 juni ook besteld bij helisport. Want inderdaad prima prijs. 50kg voor 100€.
Echter toen was levertje 16 juli en die is nu alweer opgeschoven naar 24 juli...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn 'oud ijzer', is goud waard momenteel :D

• metallicattim
trekker22 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:10:
[...]

18 juni ook besteld bij helisport. Want inderdaad prima prijs. 50kg voor 100€.
Echter toen was levertje 16 juli en die is nu alweer opgeschoven naar 24 juli...
30mm spul zeker?

Al het 50mm/oly-stang spul is overal uitverkocht, of je bent gelijk 1000 euro kwijt.

In Valkenburg verkoopt iemand bumperplates, 100kg voor €300/350 (zijn prijzen variëren), op zich nette prijs, alleen de 20kg schijf is 12cm breed, 15kg = 9cm etc. etc. dat lijkt me heel onpraktisch?

• trekker22
metallicattim schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:29:
[...]

30mm spul zeker?

Al het 50mm/oly-stang spul is overal uitverkocht, of je bent gelijk 1000 euro kwijt.

In Valkenburg verkoopt iemand bumperplates, 100kg voor €300/350 (zijn prijzen variëren), op zich nette prijs, alleen de 20kg schijf is 12cm breed, 15kg = 9cm etc. etc. dat lijkt me heel onpraktisch?
Ja 30mm. Ooit alles gekocht toen ik niks die maten afwist.
Ook keer 2x10 kg kunst stof die veel te breed is. Want ik krijg zo max 90kg aan gewicht.
Die 20kg van helisport is 40mm breed dus schiet beter op.

• Turdie
Blomminator schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:00:
Advies gevraagd. Ik werk in de IT (zit dus de hele dag) en werk vanuit 'huis'. Dit is nu 4 maanden zo en blijft nog voorlopig zo. Daarnaast snack ik graag. Kortom, ik ben tijdens de 4 maanden dikker geworden - 9 kilo.

Dit komt ook omdat het sporten niet doorging en sociaal contact wat minder was. Ik ben dit meer dan zat en ben deze week elke avond in elk geval weer gaan wandelen. Normaal doe ik hardlopen, maar dat gaat nu niet ivm een operatie.

Ok, dan uit 'huis' werken. Jup, ik woon in m'n campertje. Ieniemienie klein dus. Nu heel leuk, lekker buiten, zonlicht, lange dagen. Maar ook koud, nat en krap in de andere maanden. Vooral weinig ruimte dus.

En omdat ik dus ook niet op 1 plek verblijf is een sportschool abbo niet zo handig, want ik ben on the move.

Ik zou graag willen
1 - Bumpertje weer van de buik
2 - Ietsje breder/strakker

Zelf graag aan het hardlopen, zwemmen, stukje op de MTB of rotsklimmen. Conditie is goed (nu dan even minder, maar dat komt terug met hardlopen) maar die armen blijven een soort dunne, witte asperges..

Advies? Ik kan bootcamps meedoen her en der. Zelf een programma afwerken van Darebee met wat pushups en squats. Of ik kan zelf een kettlebell scoren (dat zou nog wel passen) en daarmee oefenen. Of zo'n weerstandelastiek, dat is helemaal klein.

Iemand een tip hoe dit zou passen? Of een goed idee van een workout die zonder (grote) middelen kan - en dus in de bus past. Ik heb geen vloerruimte, dus ik kan niet 'binnen' springen. Het is of buiten, of niet.
Je kan buiten met body weight best veel doen, misshien met wat elastieken/power bands erbij.Of Calisthenics parken zoeken.
Of een abonnement opnemen bij een sportschool keten zodat je overal waar je verblijft wel een sportschool hebt. Of iets als OneFit aanschaffen, daarmee kun je bij alle verschillende aangesloten sportscholen sporten.

Maar als je vet wil verliezen is voeding 80%

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 10-07-2020 15:58 ]

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 16:12
LA-384 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 05:52:
[...]

Hoe is dit inmiddels afgelopen, is er al progressie? Ik begin namelijk in hetzelfde schuitje te geraken. Sinds een week of wat, is m'n linker onderarm gevoelig, voornamelijk bij aanspannen van de biceps. Ik merk dat het vooral te voelen is wanneer ik de rug van m'n hand naar boven wil wijzen.
Het heeft bij mij lang geduurd, maar met veel rust en om heen trainen was het uiteindelijk weg. Het blijft wel een zwakke plek, soms voel ik het weer tijdens het trainen en dan stop ik direct. Laatst had ik toch weer voor een aantal dagen terug, maar toen kwam ik door een huishoudelijk klusje 8)7

Volgens mij kun je het beste hammer-curl bewegingen maken. Als je je rug traint, gebruik dan een close grip greep waarbij je je handen verticaal hebt ipv horizontaal. Daarmee belast je je onderarmen minder.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• LA-384
@FireFoz Nog bedankt voor je reactie. Ik ben er ook nog niet vanaf, maar het wordt ook niet erger. Ik heb gemerkt dat wanneer ik de pull-ups echt goed vanuit mijn rug start, de gevoeligheid compleet afwezig is. Het blijft wel een gevoelige spier, maar op deze manier vind ik het prima.
Ik heb hammer curls nog niet geprobeerd, maar heb wel gemerkt dat hoe meer ik de handrug omhoog hou, hoe gevoeliger het is, tov handrug naar de grond.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Pullups en dat soort oefeningen hebben me vroeger problemen in de elleboog en arm gegeven, soms duurde het wel een jaar voordat de blessure over was. Oorzaak was overbelasting. Maar als de pezen (en misschien botten) overbelast raken is de genezing veel langzamer dan als de spieren overbelast raken. Misschien is een snellere genezing wel mogelijk door te doen wat Rippetoe zegt en bjiv. een fietsband te gebruiken om de bloedtoevoer te veranderen, echter is mij dit niet gelukt.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Zenix

Zenix

BOE!

trekker22 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Ja 30mm. Ooit alles gekocht toen ik niks die maten afwist.
Ook keer 2x10 kg kunst stof die veel te breed is. Want ik krijg zo max 90kg aan gewicht.
Die 20kg van helisport is 40mm breed dus schiet beter op.
Ik heb de 5kg, 10kg 15kg en 20kg 30mm in bestelling staan met en barbell. Had al een 30mm dumbell set met de kleinere gewichten. De gewichten kunnen straks ook op de pulley als de power racks een keer leverbaar worden. Voor mij is 30mm meer dan voldoende, want gezien mijn gezondheid gaat het al lastig worden om bij de 100kg in de buurt te komen.

Als je olympische lifts gaat doen, of zeer zwaar gaat trainen dan heb je wel de 50mm nodig. Met een goede 30mm bar kan je ook ver komen: https://www.fitness-seller.nl/atx-professional-bar-30-mm/ bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 11-07-2020 21:10 ]

• trekker22
Zenix schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:08:
[...]

Ik heb de 5kg, 10kg 15kg en 20kg 30mm in bestelling staan met en barbell. Had al een 30mm dumbell set met de kleinere gewichten. De gewichten kunnen straks ook op de pulley als de power racks een keer leverbaar worden. Voor mij is 30mm meer dan voldoende, want gezien mijn gezondheid gaat het al lastig worden om bij de 100kg in de buurt te komen.

Als je olympische lifts gaat doen, of zeer zwaar gaat trainen dan heb je wel de 50mm nodig. Met een goede 30mm bar kan je ook ver komen: https://www.fitness-seller.nl/atx-professional-bar-30-mm/ bijvoorbeeld.
Inderdaad met mijn ritme qua training ben ik benieuwd of in ooit boven de 120 kg zou komen. Pas op de squat 90kg voelde mijn onder rug toch ff niet relaxed en zeker zonder iemand die meekijkt is het lastig om te zien of het aan de uitvoering ligt.

Maar die kilo’s zijn altijd wel te gebruiken zolang ik thuis sport.

• Blomminator
  • Niet online
@shadowman12 thnx. Voeding is lastig ja. Ik eet teveel en snoep teveel. Sinds 2 weken nu houd ik t bij in my fitness Pal met sync op Garmin. T scheelt. En iets kleinere porties (ipv hele grote). Snoepen.. gaat aardig.. maar dit weekend toch weer gedaan. Tis zo lekker.. maar ja. Stond gisteren even op de weegschaal en was al minder geschrokken! Rustig aan een dalende lijn is prima.

Wordt weer vervolgd als er veranderingen zijn!

• Turdie
Blomminator schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:51:
@shadowman12 thnx. Voeding is lastig ja. Ik eet teveel en snoep teveel. Sinds 2 weken nu houd ik t bij in my fitness Pal met sync op Garmin. T scheelt. En iets kleinere porties (ipv hele grote). Snoepen.. gaat aardig.. maar dit weekend toch weer gedaan. Tis zo lekker.. maar ja. Stond gisteren even op de weegschaal en was al minder geschrokken! Rustig aan een dalende lijn is prima.

Wordt weer vervolgd als er veranderingen zijn!
Een tip om te stoppen met snoepen is om het proberen te vertalen naar iets voedzaams.Denk aan fruit, snackgroenten of een handje goji bessen. Ook kun je een hartige healthy snack, zoals een handje zaden of nootjes nemen om te voorkomen dat je gaat snaaien.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

shadowman12 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Een tip om te stoppen met snoepen is om het proberen te vertalen naar iets voedzaams.Denk aan fruit, snackgroenten of een handje goji bessen. Ook kun je een hartige healthy snack, zoals een handje zaden of nootjes nemen om te voorkomen dat je gaat snaaien.
Meer gewoon eten maakt het inderdaad makkelijker om niet te snoepen, als je snoept eet je wellicht niet genoeg normaal voedsel.

Verder scheel ik op de weegschaal een paar kilo steeds, vandaag 86.5, soms 91 kilo. Het fluctueert de hele tijd een paar kilo.

Verwijderd

Bij mij zijn juist koolhydraten de grote vijand.

• Turdie
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:49:
Bij mij zijn juist koolhydraten de grote vijand.
Je hebt verschillende koolhydraten. Over welke hebben we het, de snelle of de langzame/complexe?
Havermout bijvoorbeeld is een complex koolhydraat en kan met echt voorstellen dat dat je vijand kan zijn.

Verwijderd

shadowman12 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Je hebt verschillende koolhydraten. Over welke hebben we het, de snelle of de langzame/complexe?
Havermout bijvoorbeeld is een complex koolhydraat en kan met echt voorstellen dat dat je vijand kan zijn.
Vooral brood koekjes etc.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Of je nu nootjes snaait of een koekje maakt geen hol uit, het blijft snaaien. Natuurlijk bevat een koekje een stuk meer rommel, dat is zeker waar, maar als de calorieën niet passen dan passen ze ook niet van nootjes.

Slechte dingen vervangen door goede is sowieso een goed idee, maar als het gaat om calorieën minderen dan moet je gewoon niet snaaien of je schema zo opbouwen dat je meer ruimte hebt voor gezonde tussendoortjes zodat de snaaibehoefte minder wordt.

Anders zit er niets anders op dan een nieuwe ruggengraat te regelen. Dan niet één van aliexpress maar een degelijke.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Blomminator
  • Niet online
Ja, ik ga mee met @Salvatron want ik heb vaak gewoon trek. En dan ga je snaaien. Maar als ik goed voedsel eet als diner, is die behoefte er in de avond niet.
Zeker op een dag als gisteren. 14km hardgelopen. Dat is volgens Garmin ongeveer 1100kcal. Deze moet ik er dus ook weer bij-eten. Want anders verga ik van de trek.

Maar goed, goed eten is altijd al een dingetje in mijn leven geweest. Gewoon veel snacken, pizza, haute friture etc. En ik merk wel degelijk dat als ik een paar dagen groente eet, ik meer kan qua sporten dan als ik 2 dagen pizza en patat eet.

Oftewel, wat @Gonadan zegt. Niet zeuren en discipline kweken! Gisteren tassen met groente gehaald en gekookt voor de dagen, en niks geen rommel gekocht.

Zelf een rondje wandelen/hardlopen om wat te verbranden en heb 2x per week een bootcamp (di en do) geboekt om beetje stok achter de deur te hebben.

We gaan t zien.

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
De truc om geen honger te krijgen en toch in een deficit te zitten is: voedsel met een lage caloriedichtheid.

Ik eet nu voorafgaand aan m'n avondmaaltijd altijd een salade met sla, 1 hele tomaat, 1/2 komkommer (en wat zaden en pitjes, zilveruitjes, avocado, geroosterde amandelen, kruidenmengsel etc. als topping). Hierdoor zit je echt goed vol.
Na de maaltijd maak ik kruidenthee, met venkelzaad als één van de vele ingrediënten, venkelzaad onderdrukt hongergevoel.

Voor lunch/ontbijt: kijk in de supermarkt eens naar gepofte granen. Zaken als gepofte spelt, tarwe, boekweit, quinoa etc. geven bizar veel volume voor de calorieën. Als je dit als muesli eet moet je jezelf echt volproppen en dan nog zit je laag in je calorieën.
Ik weeg zelf bijvoorbeeld 20g 'kant en klare' muesli af en vul dit aan met 10g gepofte spelt en 10g gepofte tarwe. Geloof me, het is zoveel dat je de laatste happen naar binnen moet forceren.

Nog wat algemeen advies over suiker:
Maak je niet al te druk over suiker: 2-3 g suiker door de pap maakt de hele maaltijd een stuk aangenamer om te eten, terwijl het maar 8-12 calorieën oplevert, verwaarloosbaar dus.
De glycemische lading is erg laag omdat het maar zo weinig is en de glycemische indexwaarde is aanzienlijk lager dan de glycemische index van pure suiker (die je wel hebt als je dezelfde hoeveelheid in een frisdrankje hebt) omdat je het mengt met andere producten.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:58
Blomminator schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:58:
Zeker op een dag als gisteren. 14km hardgelopen. Dat is volgens Garmin ongeveer 1100kcal. Deze moet ik er dus ook weer bij-eten. Want anders verga ik van de trek.
(Sport)horloges zijn niet betrouwbaar als het aankomt op calorieverbruik. Ga dus niet wat je 'wegloopt' een-op-een compenseren. Als je af wilt vallen, is dat juist 'zonde' van de inspanning. Wel gezond natuurlijk, dus vooral blijven doen.

• LA-384
Weer een maand verder en de resultaten beginnen nu toch wel duidelijker te worden. Ik heb mezelf opgelegd dat ik nog maar hooguit 1 dag per week bier mag drinken. Ivm een aantal feestjes is het op die dag niet bij 1 flesje gebleven, maar voor de rest gaat dat wel succesvol. In reactie daarop, heb ik de afgelopen week ook maar 300kcal van m'n dagelijkse intake afgehaald en dat zet wel zoden aan de dijk. Door overdag wat minder en 's avonds normaal te eten, lig ik ook niet met een hongergevoel in bed.

Qua training heb ik het vaste schema losgelaten en ben overgegaan op een soort poule van oefeningen, waarvan ik er elke training een aantal doe, sowieso komt elke oefening minimaal 1x/week aan bod en zijn het vooral compound oefeningen (bench press, overhead press, chin-up, pull-up, deadlift, squat, farmers walk). m.n. de chin-ups merk ik enorme progressie en ben ik afgelopen weken van 3x4 naar 3x9 gegaan. Borst en schouders lijken niet veel toe te nemen in kracht, maar groeien wel iets in omvang (ondanks laag in calorieën). De klachten aan de Brachioradialis zijn nagenoeg volledig voorbij. Ik vermoed dat de pull-up er vooral de oorzaak van was, in het begin trok ik mezelf vooral op met m'n armen, later ben ik vanuit m'n rug gaan werken (wat volgens mij ook de bedoeling is), dit schommelt iets meer, maar geeft geen stress op m'n onderarmen.

Ik denk dat ik nog 2-4 weken op deze manier door mag gaan en dat ik dan aan een voorzichtige bulk kan beginnen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• ByteMe_
  • Niet online
metallicattim schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Nu heel toevallig bij BVA auctions de gewichten die ik zoek: 2x10kg gietijzer. Wel voor de winkelprijs (voor het coronagebeuren) en wie weet bieden ze nog lekker door ook.
LA-384 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:10:
Weer een maand verder en de resultaten beginnen nu toch wel duidelijker te worden. Ik heb mezelf opgelegd dat ik nog maar hooguit 1 dag per week bier mag drinken. Ivm een aantal feestjes is het op die dag niet bij 1 flesje gebleven, maar voor de rest gaat dat wel succesvol. In reactie daarop, heb ik de afgelopen week ook maar 300kcal van m'n dagelijkse intake afgehaald en dat zet wel zoden aan de dijk. Door overdag wat minder en 's avonds normaal te eten, lig ik ook niet met een hongergevoel in bed.

Qua training heb ik het vaste schema losgelaten en ben overgegaan op een soort poule van oefeningen, waarvan ik er elke training een aantal doe, sowieso komt elke oefening minimaal 1x/week aan bod en zijn het vooral compound oefeningen (bench press, overhead press, chin-up, pull-up, deadlift, squat, farmers walk). m.n. de chin-ups merk ik enorme progressie en ben ik afgelopen weken van 3x4 naar 3x9 gegaan. Borst en schouders lijken niet veel toe te nemen in kracht, maar groeien wel iets in omvang (ondanks laag in calorieën). De klachten aan de Brachioradialis zijn nagenoeg volledig voorbij. Ik vermoed dat de pull-up er vooral de oorzaak van was, in het begin trok ik mezelf vooral op met m'n armen, later ben ik vanuit m'n rug gaan werken (wat volgens mij ook de bedoeling is), dit schommelt iets meer, maar geeft geen stress op m'n onderarmen.

Ik denk dat ik nog 2-4 weken op deze manier door mag gaan en dat ik dan aan een voorzichtige bulk kan beginnen.

***members only***
Goed bezig... Ik moet ook minderen met bier, alleen de weegschaal motiveert nog niet, ik val nog af. Ook al is het 2-3 avonden per week 1-2 bier. Maar vroeger was dat 1 avond in 3-4 maanden ofzo.

[ Voor 56% gewijzigd door ByteMe_ op 19-07-2020 10:51 ]

• Póg mo Thóin
  • Niet online
LA-384 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:10:

***members only***
Goed bezig 👍

Wat wil je bereiken in de bulk en wat voor calorieoverschot zou je dan hanteren? Op hoeveel kcals zit je nu eigenlijk? Ook goed om te weten is hoeveel sets/reps je doet en met welke form je het doet.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• LA-384
@ByteMe_ Dat bier kan ik thuis wel goed laten staan, ik ben nooit gewend geweest om pils te drinken thuis, dus het blijft bij maximaal 1x/week een speciaalbiertje. Als ik een feestje heb, laat ik dat speciaalbiertje ook achterwege en afhankelijk van de setting drink ik dan 2 - 8 flesjes pils zoiets. Dus een onoverkomelijk overschot zal het nooit zijn gelukkig. Ik denk wel dat het erg afhangt van je dagindeling. Doordeweeks heb ik bijvoorbeeld pas vanaf 20.00 tijd voor mezelf, waarbij 2 of 3 avonden aan trainen gespendeerd worden. Verder lig ik doordeweeks rond 22.00 weer in bed, dus echt tijd om aan bier te denken is er ook niet. Dat zal anders zijn wanneer je dag later begint en je dus ook later naar bed kunt gaan. Ik kan me voorstellen dat de drang tot een biertje en wat chips dan groter is.

@Póg mo Thóin Dat zijn een hoop vragen :D
Het hoofddoel wat ik voor ogen heb, is meer spiermassa krijgen. Dat doel zit diepgeworteld, omdat ik altijd smal en klein van postuur ben geweest. Ik heb hierbij geen ultiem einddoel in gedachte, het is meer van kijken waar het schip strandt. Het moet wel natuurlijk zijn, dus geen bodybuilder ambities, meer athletisch. Met de bulk hoop ik uiteindelijk meer/sneller spiermassa te kunnen vormen dan nu in de cut.

Een secundair doel is lichaamsbeweging voor een betere gezondheid, ik heb een zittend beroep, dus daar moet ik het niet zoeken. Cardio vind ik niet zo belangrijk en saai, ik denk dat je conditie ook enigszins kunt trainen door krachttraining, afhankelijk van hoe je het uitvoert natuurlijk. Ik merk iig al dat ik me fitter voel.

Zoals je op de eerste foto kunt zien, zat ik wat te hoog in vetpercentage. Zal deels door leeftijd komen (35), het zittend beroep, 2 maanden carnaval en het lekker vinden van speciaalbier. i.p.v. me vol te storten op afvallen, heb ik het rustig en stapsgewijs aangepakt. Ik moest namelijk ook weer wennen aan krachttraining en wilde het wel vol blijven houden. Nu na 2 maanden zie ik dat ook niet meer als een opgave en wíl ik ook graag trainen. Ik pas m'n weekindeling er op aan.

Qua kcal behoefte vind ik dat nog steeds lastig om te bepalen. Met die online tooltjes zou ik een behoefte tussen 2150 en 2420kcal moeten hebben. Ik heb de eerste weken zo rond de 2200kcal gezeten, vanaf half juni heb ik dat teruggebracht naar rond 1900kcal doordeweeks en 2200kcal in het weekend. De afgelopen week heb ik dat verder teruggebracht naar 1700-1900kcal, vanwege een 12 uur durende bbq het weekend ervoor. Die dag heb ik de kcal niet geteld, maar zal wel uitkomen op een flink overschot :+ Doordat ik dagelijks een eiwitshake en een eiwitreep nuttig, blijf ik qua eiwitten gewoon goed op peil.

Ik sta dagelijks op de weegschaal en hou dat bij in een tabel. Afgelopen week ben ik 0,6kg afgevallen. Ik kijk ook regelmatig in de spiegel, dus kan verschillen goed beoordelen. Als ik teveel afval, zonder daadwerkelijk wat vet kwijt te raken, ga ik m'n voeding dus weer aanpassen.

Zo ga ik straks het aantal kcal dus ook weer stapsgewijs opbouwen, tot ik merk dat ik wel massa bij krijg, maar het niet vooral m'n buikomvang is die toeneemt. Ik merk zo wel het grote voordeel van een voedingsdagboek, je weet vrij goed wat je binnenkrijgt en hoe je het moet aanpassen.

Qua sets/reps hou ik het bij streefgetallen. Ik ga 3 sets tot vlakbij failure en het aantal reps moet dan tussen 6 en 12 liggen. Soms leg ik wat meer focus op de neerwaartse beweging (extra rustig). Bij de farmers carry kijk ik naar de afstand die ik kan afleggen. Meestal is dat 4x 40-60m. Let wel, ik train thuis en heb enkel een verstelbaar bankje, een pull-up-bar en 2 verstelbare dumbbells (tot 38kg/stuk) tot m'n beschikking.

Het zal wel niet het perfecte recept zijn, maar dit is wel iets wat het leuk houdt en de foto's tonen nog resultaat ook, dus wat wil ik nog meer :)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Leuk vinden is erg belangrijk om het vol te houden, dus goed bezig. :)

Al die tooltjes vertellen wat anders en als je het gevonden denkt te hebben dan circuleert er wel weer ergens een spreadsheet die nog beter zou zijn. Je weegschaal vertelt je wat je weegt en een meetlint vertelt je omvang van verschillende onderdelen (zowel positief als negatief; buik, been, arm etc.)
Gewicht en buikomvang combinatie structureel bijhouden is een goede manier om te zien of de massa in vet of spieren daalt of groeit. Die verhouding wil je dan mee spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 01:50
Zelf training ik momenteel 3 keer per week. Ik ben ongeveer 6 maanden bezig, geen beginner meer, maar ook niet gevorderd.

Ik zoek wat meer naar structuur en wil gewoon rustig algehele kracht opbouwen :)

Doel: atletisch lichaam . Zelf ben ik +1.90 en wil dus niet alleen lengte, maar ook wat meer breedte ;)

Wat vinden jullie van dit basisschema voor full-body? Moet er iets bij of juist af?
  • Bench press / Incline bench press / dumbbell
  • Overhead military press / shoulder dumbell press
  • Side raise / front raise
  • Tricep pushdown / dips
  • Pull Up / Chin-up
  • Cable row
  • Cable fly chest
  • Dumbbell Curl / Barbell Curl / Hammer Dumbbell Curl
* Waar de "/" staat betekent dit een variatie per training (het één of het ander)

Alles in sets van 3 x 8 - zo'n 3 keer per week.

Aangevuld met: squat, core- en buikspier-oefeningen. Ik wielren ook,dus heb mijn benen-training vaak al op de fiets ;)

• Deadlift doe ik één keer per week onder begeleiding :)

[ Voor 17% gewijzigd door MaStar op 24-07-2020 09:21 ]

• Blomminator
  • Niet online
Korte update in t idee.
Ik eet beter/minder. let nu op met MyfitnessPal. Die wil dat ik 1500kcal per dag doe, maar das te weinig. Hoofdpijn, slap etc. Dus ergens rond de 2k kom ik uit.

Daarnaast wat beweging (wandelen, zwemmen, 1x bootcamp, etc). Ben in ong. 3.5 weken van 90kg naar 85.9kg. Heb daarnaast soms nog wel wat gesnoept. Bij mn ouders neem ik gewoon de stroopwafel bij de koffie.

T voelt al beter, dus we sukkelen rustig voort!

Tbc

• gop1
MaStar schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:12:
Zelf training ik momenteel 3 keer per week. Ik ben ongeveer 6 maanden bezig, geen beginner meer, maar ook niet gevorderd.

Ik zoek wat meer naar structuur en wil gewoon rustig algehele kracht opbouwen :)

Doel: atletisch lichaam . Zelf ben ik +1.90 en wil dus niet alleen lengte, maar ook wat meer breedte ;)

Wat vinden jullie van dit basisschema voor full-body? Moet er iets bij of juist af?
  • Bench press / Incline bench press / dumbbell
  • Overhead military press / shoulder dumbell press
  • Side raise / front raise
  • Tricep pushdown / dips
  • Pull Up / Chin-up
  • Cable row
  • Cable fly chest
  • Dumbbell Curl / Barbell Curl / Hammer Dumbbell Curl
* Waar de "/" staat betekent dit een variatie per training (het één of het ander)

Alles in sets van 3 x 8 - zo'n 3 keer per week.

Aangevuld met: squat, core- en buikspier-oefeningen. Ik wielren ook,dus heb mijn benen-training vaak al op de fiets ;)

• Deadlift doe ik één keer per week onder begeleiding :)
Op zich een prima schema. Ik mis alleen oefeningen voor je Rear Delts. En ik zou de Front Raises skippen, tenzij je het natuurlijk leuk vindt om te doen en genoeg tijd hebt, maar je front delts krijgen in principe meer dan genoeg werk van andere oefeningen.

Ik zou ook wat meer variatie toevoegen in de oefeningen voor je rug.

Verder weet ik niet hoe goed je de oefeningen uitvoert, maar ik ga persoonlijk altijd aan de lichte kant qua gewicht in combinatie met een perfecte uitvoering. Mocht je rond de 10 reps nog wat 'over' hebben dan kan je de time-under-tension gaan verhogen bij de laatste 2 reps.

• ByteMe_
  • Niet online
ByteMe_ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Eindelijk! Een paar 10 kg's besteld, ze zijn weer op voorraad bij fitness-seller. 15/20 nog niet.

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Ik heb zojuist dit product aangeschaft, maar was benieuwd of squaten ook mogelijk is met de veiligheid van de haltersteunen erbij?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Adipose schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:23:
Ik heb zojuist dit product aangeschaft, maar was benieuwd of squaten ook mogelijk is met de veiligheid van de haltersteunen erbij?
Ja, je kunt aan de achterkant staan voor zgn vrije squat.

• Adipose
Bedankt voor je antwoord @Hackus, hoef ik daar in ieder geval niet meer over te twijfelen. :D

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

Vuvuzela

My spire is forming

Adipose schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:23:
Wat bedoel je met veiligheid van de haltersteunen erbij?

Veilig doe je dit door het ergens te doen waar je de stang kan laten vallen mocht het fout gaan. Zoals Hackus zegt kan je het aan de achterkant doen. Wel een beetje lastig want je moet onderaan beginnen en eindigen. Als het geheel max 99cm hoog is ligt de halter op ongeveer 90 cm hoogte, volgens mij is dat behoorlijk ass to grass.

I served in a company of heroes.

• Wmm
  • Laatst online: 04-12 16:17

Wmm

Ik zie niet in hoe je met dat ding veilig kunt squaten (of benchen)? Er is een heel klein ding zichtbaar waar een halter op kan rusten inderdaad, maar dat wordt goed mikken. Met squatten kan dat niet aangezien je iets naar achteren moet na het unracken. Zelf heb ik https://gorillasports.nl/deal/multi-squat-rack, daar heb je flink brede veiligheidssteunen waar het wel mee kan, iets dergelijks ontbreekt bij genoemd apparaat.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dit is puur en rek om de halter in te leggen, het zijn geen 'safeties'. Als je het niet meer red zal je de halter dus gewoon op de grond moeten kieperen.

Zo te zien kan het bankje ook niet weg dus zou ik niet weten hoe je daar een serieus gewicht zou kunnen unracken voor een squat zonder jezelf in rare bochten te moeten wringen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Adipose
Bedankt voor alle reacties. Ik ga er dan toch nog maar een squat rack bij aanschafffen.

• trekker22
Wmm schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:30:
Ik zie niet in hoe je met dat ding veilig kunt squaten (of benchen)? Er is een heel klein ding zichtbaar waar een halter op kan rusten inderdaad, maar dat wordt goed mikken. Met squatten kan dat niet aangezien je iets naar achteren moet na het unracken. Zelf heb ik https://gorillasports.nl/deal/multi-squat-rack, daar heb je flink brede veiligheidssteunen waar het wel mee kan, iets dergelijks ontbreekt bij genoemd apparaat.
Deze heb ik ook prima ding, al was die een jaar geleden voor 89€ te koop😤

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:02:
[...]

Wat bedoel je met veiligheid van de haltersteunen erbij?

Veilig doe je dit door het ergens te doen waar je de stang kan laten vallen mocht het fout gaan. Zoals Hackus zegt kan je het aan de achterkant doen. Wel een beetje lastig want je moet onderaan beginnen en eindigen. Als het geheel max 99cm hoog is ligt de halter op ongeveer 90 cm hoogte, volgens mij is dat behoorlijk ass to grass.
Het is puur om de halter op te leggen. Is ook niet aan te raden op deze manier om 'zwaar' te gaan (of je moet een goed ondervloer hebben) verder kun je ook met bankje tussen de benen squatten. steunen wat hoger stellen, en zittend de halter droppen

• esv77
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-10 19:41
Ik ben afgelopen week ook weer begonnen met krachttraining, ongeveer 2,5 jaar mee gestopt omdat ik destijds ben gaan boksen. Eerste trainingen vielen alles mee, maar nu weer van plan om een deftig schema te hanteren.

Voor de break heb ik een sheiko variant gedaan maar dat is wat te veel van het goede qua volume voor nu, ook niet meer de behoefte om 1,5 a 2u te trainen. Ik zat te denken aan het Ice Cream schema van Jason Blaha wat gebaseerd is op Starting Strength. Nog andere suggesties gericht op algehele krachttoename voor mensen met ervaring die het weer oppakken na een lange pauze?

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 01:50
gop1 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Op zich een prima schema. Ik mis alleen oefeningen voor je Rear Delts. En ik zou de Front Raises skippen, tenzij je het natuurlijk leuk vindt om te doen en genoeg tijd hebt, maar je front delts krijgen in principe meer dan genoeg werk van andere oefeningen.

Ik zou ook wat meer variatie toevoegen in de oefeningen voor je rug.
Nog aanvullingen op dit schema?

• gop1
MaStar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Nog aanvullingen op dit schema?
Als je een beginner bent is dit prima. Anders zou ik meer variatie toevoegen. D.w.z. meerdere oefeningen per spier(groep) die je per keer afwisselt.

Schrijf per spiergroep 3 à 4 compoundoefeningen op. Dus 3 à 4 oefeningen voor je benen (kan je ook weer onderverdelen, maar dat komt later wel) en zo ook 3 à 4 oefeningen voor je schouders, borst en rug. Bij je rug moet je ook nog onderscheid maken tussen horizontaal en verticaal trekken.
Afhankelijk van je beoogde doel hoef je je armen en je core in principe niet apart te trainen, tenzij je die juist extra wil benadrukken, maar ook dat kan altijd nog als je na een tijd een mooie basis hebt opgebouwd. Armen kan je relatief snel 'tevoorschijn toveren'.

Kies per trainingssessie 2 oefeningen per spiergroep en je hebt je trainingsschema.

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-12 19:43
Be nu alweer bijna een maandje aan het trainen in de gym. De kracht komt wel prima terug alleen merk ik dat ik het lastig vind om het schema wat ik voor corona super streng volgde weer op te pakken en me daar net zo strikt als toen aan te houden. Dat was een schema met een dag 5x5 Squat, 5x5 bench en 1x5RM deadlift. Toen vond ik die training al ontzettend kut en zwaar en nu doe ik die training ook gewoon niet meer. Ik ben er echter wel van overtuigd dat een bewezen schema als dit, "The Texas method" mij de meeste gains oplevert.

• Requiem19
Als er geen intrinsieke motivatie is, ga je iets helaas nooit long term volhouden.

Krachttraining is een marathon en geen sprint. Consistentie is de enige manier voor long term gains.

Als er een bepaald schema / methodiek is die misschien net iets minder is qua progressie, maar wel leuker voor jou persoonlijk.. dan zou ik daar toch eens over nadenken :).

• esv77
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-10 19:41
wauturr schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:02:
Be nu alweer bijna een maandje aan het trainen in de gym. De kracht komt wel prima terug alleen merk ik dat ik het lastig vind om het schema wat ik voor corona super streng volgde weer op te pakken en me daar net zo strikt als toen aan te houden. Dat was een schema met een dag 5x5 Squat, 5x5 bench en 1x5RM deadlift. Toen vond ik die training al ontzettend kut en zwaar en nu doe ik die training ook gewoon niet meer. Ik ben er echter wel van overtuigd dat een bewezen schema als dit, "The Texas method" mij de meeste gains oplevert.
Je kan de afweging maken om voor een periode een schema aan te houden waarbij je verwacht dat deze minder efficiënt zal zijn, ten behoeve van meer plezier tijdens het trainen. Als ik het mij goed herinner zat er in de Candito schema's wel behoorlijk wat variatie in oefeningen, misschien is dat het overwegen waard.

• wauturr
esv77 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:36:
[...]

Je kan de afweging maken om voor een periode een schema aan te houden waarbij je verwacht dat deze minder efficiënt zal zijn, ten behoeve van meer plezier tijdens het trainen. Als ik het mij goed herinner zat er in de Candito schema's wel behoorlijk wat variatie in oefeningen, misschien is dat het overwegen waard.
Dankjewel, ik ga eens kijken

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

wauturr schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:02:
Ik ben er echter wel van overtuigd dat een bewezen schema als dit, "The Texas method" mij de meeste gains oplevert.
alleen als je genoeg vreet, anders heb het geen enkele zin

• wauturr
Salvatron schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:26:
[...]

alleen als je genoeg vreet, anders heb het geen enkele zin
Dat lijkt mij meer een algemeen statement toch, ongeacht van hoe je krachttraining invult.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

wauturr schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Dat lijkt mij meer een algemeen statement toch, ongeacht van hoe je krachttraining invult.
ik pak nooit hoge gewichten, wellicht omdat ik te weinig eet. Volgens mij moet je steeds meer eten als je hogere gewichten neemt.
Maar volgens mij kun je met lagere gewichten en relatief weinig training al ruim voldoende bereiken als je doelen niet zo hoog liggen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gewicht maakt op zich niet zoveel uit, het gaat om de belasting van je spieren en hoeveel bouwstoffen je lichaam daar voor nodig heeft. Zijn je doelen lager waardoor je minder hoeft te bouwen, dan heb je ook minder training en bouwstoffen nodig. Dat is nogal een open deur. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Net zoals je ook met minder gewicht prima een prikkel kan geven om spiermassa te winnen: alles tussen de 5-30 reps met consistente opbouw.

Mag even niet trainen... Sad. Zonet een moedervlek op mijn rug laten verwijderen. Naja.. even pauze. 😋

[ Voor 28% gewijzigd door Tatsu op 29-07-2020 09:24 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Salvatron schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:55:
[...]

ik pak nooit hoge gewichten, wellicht omdat ik te weinig eet. Volgens mij moet je steeds meer eten als je hogere gewichten neemt.
Maar volgens mij kun je met lagere gewichten en relatief weinig training al ruim voldoende bereiken als je doelen niet zo hoog liggen.
Er zijn ook mensen die de sportschool inlopen, FF gaan bankdrukken, shake, en wegwezen..

• gop1
Ik zie in de sportschool zoveel mensen met veel te zware gewichten slingeren. Ze voeren de oefeningen daardoor incorrect uit en je ziet dat ze geen steek verder komen. Het gaat inderdaad om de spanning in je spieren en door de oefening correct uit de voeren is die bij hetzelfde of een iets lager gewicht hoger dan bij een hoger gewicht in combinatie met een slechte uitvoering.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ook niet zo gek, mensen leren vooral door te imiteren. De algehele intelligentie van een groep daalt aanzienlijk zodra die groter wordt door groupthink... En je hebt de bro.

Een bro lift elke keer zwaarder en tot falen, want kritisch denken zit er niet zoveel in. Het lichtje gaat alleen aan als de koelkast open gaat.

Ook niet na veel pijn tijdens het bankdrukken, want dat moet zwaar blijven gaan. Anders verliest de bro spiermassa op de borst. Dat kan niet, want de status die de bro denkt te hebben onder de vrouwen is alles. Die borst moet groeien...
De bro heeft alleen veel aanzien onder zijn mede bro's.

It's a hard knocked bro life yo!

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• wauturr
wat een aannames en demonisering van mensen die zwaar liften :P

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Correctie: te zwaar liften.

Heb het ook genoeg gezien. Spartelend op de bank, scheef draaiende rug en schouders om de bb nog maar omhoog te takelen. Getalletjes boven vorm.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Als je nooit zwaar gaat dan weet je toch ook niet wat je limiet is?

Te zwaar tillen kan wel, als je er vervolgens je conclusie uit trekt.

Verwijderd

Zodra de stang op je nek ligt en je niet meer kan ademen weet je pas echt wat de limiet is.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

lasharor schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:18:

Wat interpreteer je als zwaar?

Is dat:
- de ervaren massa die je als weerstand op je lichaam hebt?
- De zwaarte om het gewicht omhoog te brengen?
- de ervaren vermoeidheid van de serie?

Wat is dan je limiet?

Is dat:
- Totdat de versnelling eruit is?
- Totdat je dood onder de stang ligt?
- Falen
- technisch falen

• wauturr
Tatsu schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Is dat:

Wat is dan je limiet?

Is dat:
- Falen
- technisch falen
lol, w/e

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Tatsu schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Is dat:

Wat is dan je limiet?

Is dat:
- Falen
- technisch falen
_O- 8)7 (ik moest lachen)

het gaat denk ik om het "technisch falen", het niet meer goed kunnen uitvoeren van de oefening gedurende de aantal herhalingen die je minimaal wilt halen.

Er zit nogal een verschil tussen een BP waarbij je geen lucht meer krijgt omdat die stang op je nek ligt of een BP waar je vorm bij de laatste rep niet zo mooi is omdat je -net- teveel wilt.

Jullie doen nu net alsof schema's als Stronglifts of andere lineaire progressie schema's helemaal geen bestaansrecht hebben.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ze hebben zeker een bestaansrecht! En het is ook een prima manier op kennis te maken met krachttraining, oefeningen door te krijgen, etc. etc.

Het is alleen een risicovolle valkkuil om kracht en spiermassa van elkaar te laten afhangen. Er is zeker een correlatie... alleen, wat is je doel?

- Meer gewicht verplaatsen?
- Spiermassa?

Is dat meer gewicht verplaatsen? Prima, periodiseer en train voor kracht.

is dat spiermassa winnen? Ook prima, periodiseer en zorg dat je met minimale input er het maximale uitkrijgt om zo optimaal mogelijk dat te doen.

Optimaal, wasda? Zo lang mogelijk gezond kunnen blijven liften zonder zodanige blessures dat het impact heeft op je functioneren in het algemeen dagelijks leven en dat het je trainen in de weg zit, en dan ook nog eens daarvoor eten om spiermassa te winnen.

Hoe doe je dat dan zo optimaal mogelijk? Door rekening te houden met je belastbaarheid en ook weer te periodiseren.

Het is een fallus/fallacy om te denken dat je dat met kracht moet doen, in diezelfde redenatie heb je dan steeds meer gewicht nodig om tot een groeiprikkel te komen. En is ook blessuregevoelig.. zie mijn bro analogie.

Wat is dan handig om te doen?
- Pak een beweging/spiergroep (hoe je het dan ook indeelt) in een doe dat meerdere malen per week in frequentie dus.
- Pak wat verscheidene compounds en isolaties
- Maak de training in opbouw in oefeningen simpel, consequent en consistent... geen muscle confusion. Zodat je weet dat je vooruit gaat in een bepaalde reprange met een oefening.
- Gebruik een logboek
- Werk in cycles van 4-6 weken waarin je per spiergroep van het minimale aantal sets wat je nodig hebt om te groeien richting je maximale aantal sets gaat waar je van kan herstellen.
- Cruise 1 of 2 weken waar je wel traint op het aantal series van onderhoud.
- Wil een oefening niet meer lukken na 2 week dat je vooruit gaat, vervang hem. Of als je een oefening helemaal zat bent.
- Zorg voor een periode (2 weken tot een maand) waar je geheel anders traint... zoals een full body voor 2x per week om je lichaam even opnieuw kan laten wennen aan een periode trainen). Desentiseren als het ware.
- Eet naar gelang je doel en zorg voor een goede relatie met eten.
- Heb je een pijntje... train eromheen, hetzij met een andere oefening, hetzij aangepast zodat het kan herstellen.
- Rince & repeat...

Veel sportschoolgangers halen de prioriteiten door de war, of ze hebben een prioriteit en hebben niet de skills en kennis om het toe te passen. En dan blijven ze maar doen wat ze blijven doen: same shit different day. En dan resultaten verwachten...

What is the definition of insanity? Doing the same things over and over again, expecting different results.

[ Voor 7% gewijzigd door Tatsu op 29-07-2020 14:04 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hackus schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:25:
[...]

Er zijn ook mensen die de sportschool inlopen, FF gaan bankdrukken, shake, en wegwezen..
Ah ja okee, dat kan, dat is te zien aan een breed ontwikkeld bovenlijf met dunne beentjes. Overigens vergiste ik me nu ik erover nadenk, ik pak misschien toch hoge gewichten aangezien ik bijv. opdruk met 1 arm en de abroll doe etc. Is toch best zwaar.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
lasharor schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:18:

Wat voor limiet doel je dan op? De 1RM voor oefeningen weet ik inderdaad niet, dat vind ik echt totaal irrelevant zolang geen wedstrijden in powerliften of olympisch gewichtheffen doet.

De grens opzoeken kan op veel manieren, wat @Tatsu zegt eigenlijk.
lasharor schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:39:
het gaat denk ik om het "technisch falen", het niet meer goed kunnen uitvoeren van de oefening gedurende de aantal herhalingen die je minimaal wilt halen.
Juist, dus als je ligt te spartelen en jezelf in allerlei bochten wringt om de bb nog maar om hoog te kunnen takelen dan ben je waarschijnlijk al wat reps voorbij technisch falen. Dan ga je gewoon te zwaar. Gebruik dan een spotter om te zorgen dat je nog wat extra reps krijgt zonder dat je vorm totaal verprutst wordt. ;)
Er zit nogal een verschil tussen een BP waarbij je geen lucht meer krijgt omdat die stang op je nek ligt of een BP waar je vorm bij de laatste rep niet zo mooi is omdat je -net- teveel wilt.

Jullie doen nu net alsof schema's als Stronglifts of andere lineaire progressie schema's helemaal geen bestaansrecht hebben.
Welnee, dat is zuiver je eigen interpretatie. Die schema's hebben vaak juist nog een stap terug ingebouwd als je tegen een limiet loopt, dus niet alleen maar steeds zwaarder. Het weigeren om een stap terug te doen is juist waar @Tatsu en ik nu een beetje de draak mee steken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Meerdere stappen zelfs als je de subtiliteiten kent van een schema en daarbij het trainen.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

Vuvuzela

My spire is forming

Hoe ervaren jullie die corona break nu achteraf?

Ik heb geen zin in een 2e :P maar eigenlijk was het wel oke. Ben wat kracht kwijt en 4 kg lichter. Maar
nu wel weer sneller progressie wat leuker is. En het missen van de kracht vind ik ook minder erg dan ik dacht, heb het al eens gehaald dus de 2e keer wordt makkelijker.

I served in a company of heroes.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Als een break van de sportschool en lekker anders trainen.

2 kilo eraf aan vet en spiermassa gewonnen als ook conditie door anders te trainen in mijn achtertuin.

Ga dit jaar de sportschool niet meer in. 😋

[ Voor 15% gewijzigd door Tatsu op 29-07-2020 22:03 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.