Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 23:20
Ik was thuis het trainen sinds maart, maar toen ik ziek werd eind april, was het klaar....
Ben daar nu pas van hersteld (nog altijd niet 100%) en ben sinds 4 weken weer begonnen met opbouwen, wel weer in de sportschool, want er is gewoon niks meer te koop voor thuis... (ik had spul geleend).
Mij beviel het thuis trainen best goed, ik miste wel wat materiaal t.o.v. wat de sportschool te bieden heeft, maar het "trainen wanneer je wil" werkt voor mij erg goed.

Maar nu dus nog bezig met terugkomen op oud niveau, zodat ik daarna met een nieuw programma aan de slag kan gaan :)

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-11 14:47
Mij beviel het stiekem wel. Ik ben bijna volledig naar bodyweightfitness overgestapt, en heb daar bizar veel progressie mee kunnen behalen. Vooral core en pullups, die ik met boulderen veel nodig heb, waren er bij gebaat. Wel miste ik het bankdrukken en deadliften, die ook allebei flink hebben geleden. Dus nu ben ik telkens korter in de sportschool en focus ik me op die oefeningen, terwijl ik thuis doorga met bodyweight. Voor mij dus positief: verandering van spijs.

You are not a beautiful and unique snowflake.

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 12:38

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik heb sinds de sportscholen open zijn gegaan even geen zin meer in (thuis) trainen. Na een 1,5 week ben ik 3x per week de oly klassen gaan volgen bij mijn box. en als de oly klas vol is doe ik een metcon. Bevalt prima. Even eruit. Sociaal contact en heel anders trainen. Mijn set heeft inmiddels een aardige stoflaag gekregen. Is inmiddels 2 maanden geleden dat ik heb gesquat, gedeadlift of heb gebankdrukt. Ik volg oly workouts op di,do en za. Zit er aan te denken ma, wo en vr wat krachttraining weer op te pakken thuis. hooguit een uurtje per keer.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Verwijderd

Vuvuzela schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:00:
Hoe ervaren jullie die corona break nu achteraf?

Ik heb geen zin in een 2e :P maar eigenlijk was het wel oke. Ben wat kracht kwijt en 4 kg lichter. Maar
nu wel weer sneller progressie wat leuker is. En het missen van de kracht vind ik ook minder erg dan ik dacht, heb het al eens gehaald dus de 2e keer wordt makkelijker.
Na bijna 8 jaar was die break wel wat ik nodig had om echt tot de ontdekking te komen dat ik wel klaar ben met echt KT/bb.
Een paar keer gedaan maar sowieso kracht kwijtgeraakt de afgelopen maanden en ik heb geen motivatie meer om alles weer terug te krijgen op m'n oude maxes.
Nu doe ik liever gewoon groepslessen, want met anderen dingen doen vind ik wel leuker. En ik wil me meer richten op bodyweight/ringen ook.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:58
Heb de sportschool behoorlijk gemist en daarom na de heropening direct weer drie keer per week gaan trainen. Merk dat het terug komen op gewicht (zowel BW als de oefeningen) echter nog niet zo gemakkelijk gaat. Bij bench bijvoorbeeld afgelopen woensdag 'hard' gefaald op 82,5 (kreeg de eerste drie al niet gedaan met goede techniek, dus terug gegaan naar 75 en daarmee afgerond) en bij BOR gefaald op 70 (alleen de laatste set lukte niet). Squat en deadlift gaan nog wel omhoog (respectievelijk 92,5 en 112,5 nu). OHP lukte afgelopen week 47,5 weer zowaar, maar dat ging ook allemaal niet vanzelf. Dat alles trouwens met met een BW van ± 77 (lengte 1.86). Volg GZCLP-programma, wat betekent dat de max die ik noem 5*3 wordt gedaan. Allemaal niet heel spectaculair dus en dat is wel een beetje frustrerend.
Context is dat ik naast 3* sportschool ook 3* hardloop. Heb de afstanden weliswaar ingekort, maar desalniettemin zal dat niet helpen bij weer sterker worden. Afijn, meer eten en stug doorzetten dan maar O-)

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mefjoew schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:15:
Context is dat ik naast 3* sportschool ook 3* hardloop. Heb de afstanden weliswaar ingekort, maar desalniettemin zal dat niet helpen bij weer sterker worden. Afijn, meer eten en stug doorzetten dan maar O-)
wat is hardlopen? Hoeveel km/h, hoeveel tijd?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• mefjoew
Per keer zo'n 8-13km in plm. 45-75 minuten (rond de 5:00 p/km)

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mefjoew schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:40:
Per keer zo'n 8-13km in plm. 45-75 minuten (rond de 5:00 p/km)
wat is 5:00 p/km?
Ik ren enkele keren per week vanwege het coronavirus, 6km/h circa 50 minuten, soms 10% helling.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• metallicattim
5 min per km = 12km/u

Ik ben heel slecht in rennen, heb het ooit wel eens geprobeerd, kwam tot een half uur lang op 9,3 km/u, ben daar niet voor gemaakt :9 Als ik nu moet rennen val ik na 3 min om haha

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Salvatron schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:36:
wat is 5:00 p/km?
Ik ren enkele keren per week vanwege het coronavirus, 6km/h circa 50 minuten, soms 10% helling.
Hardlopen meet je meestal op tempo, niet op snelheid. Dat rekent makkelijker met afstanden en tijden.
Jouw 6 km/u noemen 'we' dan 10 min/km. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:25
Een nadeel van het thuis trainen komt nu wel naar boven. Met die temperaturen van 30+ graden is de warmte maar moeilijk buiten te houden en dat heeft toch duidelijk invloed op de duur en inzet van m'n training.
Ik merk ook dat ik vaker een extra rustdag inlas :-( Ik verzet er dan wel weer meer gewicht door, dus misschien ook niet eens zo slecht.

De afgelopen weken is m'n gewicht niet verder meer gedaalt, ondanks dat ik (als het goed is) nog steeds onder onderhoud zou moeten zitten. Misschien dat de vakantie ook wel wat roet in het eten gooit en dat ik 's avonds stiekem toch iets meer binnenkrijg of minder beweeg door de dag heen. M'n buik is nog niet strak, maar ik twijfel of ik er mee door moet gaan. Misschien m'n intake iets verhogen, zodat ik weer wat spiermassa kan aanzetten en dan over paar weken/maanden opnieuw proberen.

Het beperken van alcohol en chips tot max 1x/week, heeft als onverwacht effect dat ik me de dag na die ene keer ook echt k*t voel, ook al beperk ik me tot 3 flesjes pils of 1 flesje zwaar bier. Ik voel me dan vol, sloom, duf en heb dorst tot en met. De intake overdag verhogen, zal er ook voor zorgen dat ik niet de halve zak chips leeg eet waarschijnlijk, dus indirect kan het nog wel positief werken.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drank en slecht eten is eigenlijk ook gewoon enorme bagger. Alleen bagatelliseren we dat graag omdat het zo lekker is. :9

Hoe lang doe je nu al hetzelfde schema?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Ik drink nu nog maar 1 keer per maand. En dan hooguit 5 biertjes/wijntjes. Meer wil ik ook niet meer merk ik.
Het effect de dag erna merk je gewoon echt als je veel sport.

• LA-384
@Gonadan Op het moment heb ik geen strikt schema. Ik heb een serie oefeningen op een rij staan; pull up, chin up, bench press, dumbbell pullover, farmers carry, bend over row, dumbbell curl, hammer curl, shoulder press, lateral raise, push-ups, romanian deadlift, bulgarian split squat, calf raise (volgens mij waren ze dat) en daar kies ik er telkens een aantal van uit, wisselend, 2-3 minuten rust 3 sets 7-12 reps voor een duur van 45-90 minuten. Alles komt zeker 1x/week aan bod. Buikspieren train ik 2x/week vooraf met 5 verschillende korte oefeningen met weinig rust.

Tijdens de hete dagen is het al snel 26+ graden op de kamer waar al het spul staat, dat hakt wel in de tijdsduur dat ik met trainen bezig wil zijn. Na 45 minuten is de koek dan al snel op.

• metallicattim
Het mooie van thuis trainen is dat je het ook lekker om 07:00 of juist om 00:00 kan doen bij wijze van ;)

En als het dan wat warmer is, ventilator erbij, flinke fles drinken (wat elektrolyten erin) en gaan! 8)

• LA-384
Die ventilator heb ik er staan idd ;) water drinken probeer ik juist goed over de dag te verdelen. Ik heb het eens meegemaakt dat ik bijna onderuit ging door vermoedelijk (teveel) water drinken tijdens het trainen. Je kunt denk ik beter zorgen dat je vantevoren goed gehydrateerd bent, tijdens hooguit een groot glas (200ml) drinken om aan te vullen en achteraf pak ik dan altijd een post workout (500ml) waar alle stoffen inzitten die aangevuld moeten worden.

Nu met vakantie kan ik idd wel op een ander tijdstip trainen, maar op de een of andere manier past 's avonds nog altijd het beste in m'n dagindeling. Vroeg in de ochtend is me in het verleden nooit goed bevallen, ik miste dan toch de benodigde energie, maar misschien toch maar eens proberen nu het nog kan.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:35
Salvatron schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:55:
[...]

ik pak nooit hoge gewichten, wellicht omdat ik te weinig eet. Volgens mij moet je steeds meer eten als je hogere gewichten neemt.
Maar volgens mij kun je met lagere gewichten en relatief weinig training al ruim voldoende bereiken als je doelen niet zo hoog liggen.
Probeer dat maar eens uit te leggen aan die gewichtheffertjes van 50kg :P

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@LA-384 ik doelde niet zozeer op het exacte trainingsschema maar meer het totaal van training/belasting en dieet. Als je dat een bepaalde tijd hebt volgehouden kan het lonen om weer eens wat anders te proberen of aanpassingen te doen. Zo te lezen heb je de aanpassingen echter al gedaan en dan met name in de richting van minder hard trainen en minder goed eten. Dan is het niet gek dat je progressie stagneert. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LA-384
@Gonadan die aanpassing is dan met een andere reden geweest. Ik ben paar weken terug m'n intake iets verder terug gaan schroeven, maar dat heeft maar beperkte invloed op de buikomvang gehad. M'n trainingsaanpak is daardoor niet veranderd, dat kwam pas vorige week, toen het een paar dagen rond 30 graden was. Toen heb ik paar keer 2 of 3 dagen rust ipv 1 dag rust gepakt. Ik kon daardoor iets meer reps doen viel me op.

Ik heb m'n intake sinds vandaag weer wat verhoogd, met het doel dat m'n gewicht weer iets omhoog kan gaan in de vorm van spiermassa. Sowieso is het in de vakantie ook lastiger om regelmaat te houden qua voeding, dus laat ik het nu iets vrijer.

Voor m'n gevoel ben ik er alweer lang mee bezig, maar als ik even terugdenk, ben ik pas in mei ergens serieuzer gaan trainen. Dat is dus amper 3 maanden. Met dat in het achterhoofd gaat het gewoon goed, liever had ik wat meer progressie gezien, maar ik moet me er maar bij neerleggen dat het gewoon even zal gaan duren, zeker omdat ik eerst voor vetverlies gegaan ben. Komende twee weken zal het nog wel afzien worden, gezien de weersvoorspellingen, maar daarna hoop ik weer maximaal te kunnen gaan.

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-12 08:10
Goedemiddag,

Bij deze wil ik toch graag even mijn progressie tonen en daarmee hopelijk wat mensen motiveren. Ik ben niet zo thuis in het posten op tweakers dus als er iets niet correct is hoor ik het graag.

Tussen foto 1 en foto 2 zit 9 maanden verschil en zo'n 35 kilo verschil, Ben voor foto 1 ook al 15KG afgevallen totaal dus 50 kilo kwijt, Dit puur met goed eten, veel sport en vooral discipline en doorzettingsvermogen.

Ik ben begonnen onder begeleiding van een voedingscoach, Deze verzorgt niet alleen je voeding maar ook je macro's en progressie foto's verder is het eten samengesteld op wat ik lekker vindt.Daarmee heb ik mijn huidige stats bereikt van 72KG met 10,5 procent vet. In september ga ik onder begeleiding bulken omdat ik toch wel serieus groter wil worden.

Hopelijk heb ik iemand kunnen motiveren en mocht er iemand vragen hebben over wat ik zoal doe en eet hoor ik het graag.

https://tweakers.net/foto...m1Isc9zosqsNkX5jF1VyH.jpg
https://tweakers.net/foto...P1AE3KL6uBxaezyUITlk8.jpg

In the end we only regret the chances we didn't take

• metallicattim
Dat is progressie om trots op te zijn @AdmiraalTimbo d:)b

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Mooie progressie hoor!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:25
Echt grootte klasse. Maar hoe heb je dit nu precies bereikt. Voeding dat snap ik. Verder ook intensief bijhouden van je eten in een app? Trainingsschema's en veel cardio?

Ik vast nu al 4 maanden 16 uur(20:00 tot 12:00). In mijn voedingsperiode let ik ook erg op mijn eten.
Trainde tijdens corona thuis en daarvoor daarna in de sportschool. Doe nu al enige tijd het stronglift 5x5 schema.
Ik blijf gewoon hangen rond die 116 kg.
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:41:
Goedemiddag,

Bij deze wil ik toch graag even mijn progressie tonen en daarmee hopelijk wat mensen motiveren. Ik ben niet zo thuis in het posten op tweakers dus als er iets niet correct is hoor ik het graag.

Tussen foto 1 en foto 2 zit 9 maanden verschil en zo'n 35 kilo verschil, Ben voor foto 1 ook al 15KG afgevallen totaal dus 50 kilo kwijt, Dit puur met goed eten, veel sport en vooral discipline en doorzettingsvermogen.

Ik ben begonnen onder begeleiding van een voedingscoach, Deze verzorgt niet alleen je voeding maar ook je macro's en progressie foto's verder is het eten samengesteld op wat ik lekker vindt.Daarmee heb ik mijn huidige stats bereikt van 72KG met 10,5 procent vet. In september ga ik onder begeleiding bulken omdat ik toch wel serieus groter wil worden.

Hopelijk heb ik iemand kunnen motiveren en mocht er iemand vragen hebben over wat ik zoal doe en eet hoor ik het graag.

https://tweakers.net/foto...m1Isc9zosqsNkX5jF1VyH.jpg
https://tweakers.net/foto...P1AE3KL6uBxaezyUITlk8.jpg

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Waar is het aan te raden kwalitatief goede Whey Isolaat (unflavored) te kopen (met uitzondering van Myprotein)?

Ik kocht die van mij altijd bij Myprotein, maar na meerdere kapotte zakken (wel vervanging) ontvangen, dat ook al vervelend is, maar de laatste keer was de druppel. Korte omschrijving: weer kapotte zak ontvangen, kreeg een nieuwe toegestuurd, maar deze was ook kapot, maar ze zeiden dat er niks mis was met kwaliteit en ze boden 30% korting aan. Ik ging akkoord maar nu blijkt deze Whey echt heel slecht mengt, dus er is wel iets mis. Maar na een paar mailtjes heen en weer willen ze niks meer doen. Dus ik heb 70% betaald voor een ondeugdelijk product. En ik ben ook wel klaar met dat het altijd maar afwachten is of de zak wel of niet kapot aankomt. Maar prima, geen Myprotein meer voor mij dan.

Ik had ooit voor Myprotein gekozen omdat hier verteld was dat ze betaalbare maar vooral ook goede kwaliteit Whey Isolaat leverde. Ik heb een korte search gedaan maar ik herinner mij dat Bulkpowders en XXL nutrition ook goede kwaliteit leverde. Is dat nog steeds zo? Zijn er onderussen nog andere alternatieven?

• VinnyAMS
Ik gebruik zelf sinds kort de spullen van https://www.torquesupplements.nl/product-page/whey-isolate
Mengt erg goed is erg fijn van structuur. De proteïne kan je bijvoorbeeld zo door de kwark roeren zonder klonten.
Regeneration schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:17:
Waar is het aan te raden kwalitatief goede Whey Isolaat (unflavored) te kopen (met uitzondering van Myprotein)?

Ik kocht die van mij altijd bij Myprotein, maar na meerdere kapotte zakken (wel vervanging) ontvangen, dat ook al vervelend is, maar de laatste keer was de druppel. Korte omschrijving: weer kapotte zak ontvangen, kreeg een nieuwe toegestuurd, maar deze was ook kapot, maar ze zeiden dat er niks mis was met kwaliteit en ze boden 30% korting aan. Ik ging akkoord maar nu blijkt deze Whey echt heel slecht mengt, dus er is wel iets mis. Maar na een paar mailtjes heen en weer willen ze niks meer doen. Dus ik heb 70% betaald voor een ondeugdelijk product. En ik ben ook wel klaar met dat het altijd maar afwachten is of de zak wel of niet kapot aankomt. Maar prima, geen Myprotein meer voor mij dan.

Ik had ooit voor Myprotein gekozen omdat hier verteld was dat ze betaalbare maar vooral ook goede kwaliteit Whey Isolaat leverde. Ik heb een korte search gedaan maar ik herinner mij dat Bulkpowders en XXL nutrition ook goede kwaliteit leverde. Is dat nog steeds zo? Zijn er onderussen nog andere alternatieven?

• AdmiraalTimbo

Ik bestel zelf altijd via XXL de (XXL Whey Isolate) Heeft echt prima voedingswaarde.

• Requiem19
  • Laatst online: 21:55
Powersupplements.

• AdmiraalTimbo
VinnyAMS schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:01:
Echt grootte klasse. Maar hoe heb je dit nu precies bereikt. Voeding dat snap ik. Verder ook intensief bijhouden van je eten in een app? Trainingsschema's en veel cardio?

Ik vast nu al 4 maanden 16 uur(20:00 tot 12:00). In mijn voedingsperiode let ik ook erg op mijn eten.
Trainde tijdens corona thuis en daarvoor daarna in de sportschool. Doe nu al enige tijd het stronglift 5x5 schema.
Ik blijf gewoon hangen rond die 116 kg.

[...]
Ik zal zo straks een post maken met mijn voeding erin. Ik weet zelf echt wel iets van voeding maar ben geen deskundige, zonder de voedingscoach waar ik heen ga had ik nooit zoveel geleerd en was ik nooit zover gekomen, Maar ik zal zo meteen delen wat ik weet. Misschien wel tof/handig voor meerdere mensen

• mefjoew
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:41:
#BeastmodeOn _/-\o_ Wel benieuwd naar hoe je vetpercentage wordt gemeten, waar de verdere begeleiding uit bestaat en ook welke doelen je straks met bulken gaat stellen. In elk geval tof dat je dit hier deelt!
Zijn er onderussen nog andere alternatieven?
Je zou eens kunnen kijken bij de shop van fit.nl. Mensen daarachter schrijven ook interessante artikelen en nemen goede podcasts op. Natuurlijk altijd kanttekeningen plaatsen als daar een commercieel belang achter zit, maar ben zelf in elk geval voornemens de eerstvolgende keer bij hen te bestellen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024

XXL Nutrtion is de beste vind ik.

• AdmiraalTimbo
mefjoew schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

#BeastmodeOn _/-\o_ Wel benieuwd naar hoe je vetpercentage wordt gemeten, waar de verdere begeleiding uit bestaat en ook welke doelen je straks met bulken gaat stellen. In elk geval tof dat je dit hier deelt!
Ze meten mij altijd met een tang en dan een 8 puntsmeting.
Doelen met bulken; Ik ga in ieder geval aan lean buk doen zoals dat heet, dus super gezond iets boven behoefte eten, het gaat dan niet snel maar, Het resultaat is dan dat ik ook minder aankom in vet. Ik heb niet echt een bulk doel, maar mijn uiteindelijke doel is 90KG met 8% vet.

Zoals beloofd hier mijn huidige voedingsschema,ik ben nog aan het cutten, ik eet ongeveer 500 cal onder behoefte en 6 keer per dag, dit is in het begin even wenen maar het zorgt ervoor dat ik geen/minder honger heb omdat ik vaker mag eten. Let wel dit eet ik op een kracht dag. rustdag is almost the same alleen dan minder koolhydraten.

Ook prep ik al het eten, Dit wi zeggen dat ik eens per week alles klaar maak zodat ik niet iedere dag in de keuken sta. dit scheelt uiteindelijk heeeel veel tijd en moeite.

Linkje naar het schema : https://tweakers.net/foto...rViokjbyDSi7vypz4gwXp.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 07-08-2020 08:08 . Reden: Mag niet dubble posten vandaar de edit ]

• metallicattim
Ik bestel altijd bij Bulkpowders (bulk.com), altijd prima in orde en vaak flinke kortingen :)

Hun MacroMunch repen zijn echt geweldig! Mag die nu niet meer hebben helaas.

[ Voor 30% gewijzigd door metallicattim op 07-08-2020 10:31 ]

• Requiem19
Iedereen heeft z'n vaste adresje, maar ik denk dat de meesten hun oordeel baseren op 'hoe lekker het smaakt'. Deed ik zelf ook.

Daarom was ik groot van Body en Fit. Totdat bleek dat.. de meesten weten dit natuurlijk wel... zij eigenlijk geen kwaliteit leverden in hun producten het eiwitgehalte lager was dan de labels zeiden (misleiding?). Dit is inmiddels 3-4 jaar terug denk ik? Maar het vertrouwen was toen wel weg bij mij voor Body en Fit. Goede marketing, weinig aandacht voor de producten.

Ik heb toen voor mezelf onderzocht welke partij de beste kwaliteit leverde op dat moment:

https://www.supplementlabtest.com/nl/whey-eiwitshake-ranking

Op basis van deze test gegaan voor Powersupplements. Is natuurlijk een momentopname van jaren geleden. Zou mooi zijn als zo'n test nog eens gedaan wordt.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

Vuvuzela

My spire is forming

metallicattim schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:30:
Ik bestel altijd bij Bulkpowders (bulk.com), altijd prima in orde en vaak flinke kortingen :)

Hun MacroMunch repen zijn echt geweldig! Mag die nu niet meer hebben helaas.
same. 5kg voor ongeveer 45 euro. Bizar dat mensen 25 euro per kg betalen :X

I served in a company of heroes.

• metallicattim
Vuvuzela schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

same. 5kg voor ongeveer 45 euro. Bizar dat mensen 25 euro per kg betalen :X
Snap ik ook niet... waarschijnlijk zal die wel NET iets beter zijn, maar het prijsverschil verantwoord dat niet i.m.o.

Wat ik wel kan zeggen is dat de Whey van de Action slecht is :P In die zin dat ik er ontzettend van ging ruften haha

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Requiem19 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:44:
Iedereen heeft z'n vaste adresje, maar ik denk dat de meesten hun oordeel baseren op 'hoe lekker het smaakt'. Deed ik zelf ook.
Ik baseer het meer op hoe het oplost en hoe goed het te verwerken is, smaak is secundair. Daarom was ik allang overgestapt van body & fit naar XXL. Dat het bij body & fit kwalitatief niet al te best was, was in die zin allang bekend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 07:39
Ik ben van whey overgestapt op collageen.
Whey slaat de buik altijd van op hol😂

• AdmiraalTimbo
Gonadan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

Ik baseer het meer op hoe het oplost en hoe goed het te verwerken is, smaak is secundair. Daarom was ik allang overgestapt van body & fit naar XXL. Dat het bij body & fit kwalitatief niet al te best was, was in die zin allang bekend.
Hier ben ik het volledig mee eens, je neemt dat soort producten voor de werking. Als we iets lekkers willen nemen we wel een milkshake.

• LA-384
Ik ga zelf voor de combinatie van smaak en kwaliteit en ben daarom bij de whey delicious (cookies&cream :9) van XXL nutrition blijven hangen. Anders kun je ook pure magere kwark naar binnen scheppen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pure kwark vind ik ook retelekker dus dat is eigenlijk geen probleem. :9

Heb zelf meestal gewoon isolaat vanille. Beetje smaak, niet te gek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• metallicattim
Ik ben gistermorgen door mijn rug gegaan in de sportschool |:(
Ik had mijn "zware" sets DL al gedaan en was inmiddels bezig met een rondje EMOM en bij minuut 6 schoot het in mijn rug toen ik de stang liet zakken tijdens een 70kg DL.
Ik kon niet meer lopen/staan van de pijn dus ben op de grond gaan liggen totdat er wat mensen kwamen kijken wat ik uit het spoken was haha. Fysio is erbij gehaald en na een goed half uur met voorzichtige bewegingen kon ik weer rechtop komen. Met veel pijn en moeite uiteindelijk in de auto gekomen en naar huis gegaan.

Rest van de dag kapot van de pijn in de onderrug, die zit compleet vast, pijnscheuten bij de minste beweging.
Vandaag gaat het minimaal beter, dus hoop dat het snel weg is, want alweer moeten stoppen met de training kan ik denk ik niet handelen :X

Wel mooi he, direct komt er iemand bij "ja de deadlift is ook veel te gevaarlijk om te doen joh!" 8)7

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zuur man. Wat gebeurde er precies? Even concentratie kwijt en vorm minder?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Requiem19
Ai, sterkte!

Hoog volume Deadlifts is tricky.

Als de core wat vermoeid is en je bent even sloppy in je vorm kan het snel gebeuren.

• LA-384
@metallicattim Ik weet niet of het je eerste keer is? Zelf een keer in m'n rug geschoten na 1x hoesten :X
Het kan op de gekste momenten gebeuren.

Afspraak gemaakt bij de fysio, maar daar kon ik pas 2 weken later terecht. Ik heb het een paar dagen rustig aan gedaan, daarna ben ik voorzichtig gaan rekken op een matje. Na 1,5 week was het zo goed als over, dus de fysio (jonge meid) kon ook niet veel meer voor me betekenen, anders dan een lekkere massage. Ik klaagde niet :P

• metallicattim
Gonadan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:03:
Zuur man. Wat gebeurde er precies? Even concentratie kwijt en vorm minder?
Naar mijn idee ging het prima, bij het neerleggen van de stang ging het mis, vind het lastig om te zeggen hoe het gebeurde, het kwam geheel uit het niets, want voelde me prima.
Had zelfs 9 uur geslapen, wat normaal maar 7 uurtjes is.

Ik verdenk lichtelijk de airco in de slaapkamer, ik lig dan wel onder de deken, maar of het goed voor mijn (onder)rug is betwijfel ik. Niet slapen door de hitte is ook k.u.t. dus "the lesser of 2 evils"...? :X

Je merkt op dit soort momenten pas hoeveel je je rug gebruikt bij elke beweging :+

Het is de eerste keer dat ik zo'n acute pijn heb.
In 2012 had ik wel een beginnende hernia in de onderrug (een opgezette tussenwervelschijf drukte op de isiaszenuw met verschrikkelijke pijnscheuten als gevolg), die heb ik met trainen onder controle weten te krijgen. Afgezien van zeurderige pijntjes heb ik daar nooit meer echt last van gehad. Maar het is en blijft (blijkbaar) een zwak punt.

Thx allemaal!

[ Voor 21% gewijzigd door metallicattim op 09-08-2020 11:42 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nu is 'in je rug schieten' eigenlijk ook niet meer dan een beschermingsmechanisme, je lichaam spant spieren tot verkrampen aan om je rug te beschermen als hij denkt dat het mis gaat.
Nu is dat mis gaan best wel vaak helemaal niet echt aan de orde dus is het pijn om niets. Lekker veel in onbelaste beweging blijven, dan is het het snelst over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• metallicattim
Ja bug in het systeem ;)

Als mijn vriendin helpt met de beweging, dan doet het geen pijn, maar zodra ik zelf moet aanspannen, dan jowza! Het voelt ook aan als een ontiegelijk stevige spierpijn.
Fysio had ook mijn bekken even gecheckt, maar dat stond allemaal nog goed.

Het ging weer erg lekker de laatste tijd, dus moest ook weer eens iets fout gaan :F
DL zat weer op 5x100, SQ op 5x80, BP+BOR op 5x60, OHP op 5x40. Dat is aardig het niveau van voor het coronagebeuren en ik merk dat bijna elke workout wel beter gaat dan de vorige, dus er zat genoeg progressie in de training :)
Ook bijna 3kg zwaarder geworden in de laatste 3 weken, ondanks dat ik niet heel veel extra heb gegeten. Is nog eff lastig om goed af te stemmen hoeveel je moet eten met Keto, gezien je geen kcal telt.
Gezien het meetlint maar 0,5cm extra buik aangeeft en de spiegel/broekriem vriendelijk is, ga ik uit van grotendeels spierwinst :9

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Waarom tel je geen kcal met keto?
Of je nou keto, paleo, low fat/carb, IF of whatever doet. Het gaat toch om de CICO en het dieet is dan de manier om het voor jou draagbaar te maken.

Heb je vaker last van je onderrug? Voor mij is het m'n zwakke plek, als ik te inactief ben geweest kan ik het daar wel voelen, maar wat KB swings of iets als de pull through verlicht het al snel (activeert billen en core).

[ Voor 38% gewijzigd door Vuvuzela op 09-08-2020 14:16 ]

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Fysio's die het over het bekken hebben die goed staat... By god.

Verder even rustig aan doen met bewegingen die de last verergeren, blijf rond een 4/10 op de pijnschaal. Dan langzaam aan weer de rug belasten met weerstand/gewicht... Denk dan weer aan die pijnschaal.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Regeneration
  • Niet online
Dank voor alle reacties over de Whey!
Ik wilde nog wel op reageren.

Iemand noemde Powersupplements, ah leuk, daar heb ik ook wel een tijdje mijn Whey Isolaat besteld (aantal jaar?). Werd destijds hier ook goed ontvangen en ik was ook zeker tevreden met de Whey Isolaat maar de prijs was en is mij uiteindelijk niet meer waard, dit geld dan ook voor XXL daar heb ik ook nog naar gekeken. Maar als Powersupplements en XXL niet aan aanbiedingen doen wordt het lastig, maar ik zal het anders even in de gaten houden.

Goed punt dat Gonadan de oplosbaarheid en de verwerkbaarheid noemt. Onbewust beide bij mij ook belangrijk. Ik merk dus nu dat een goede oplosbaarheid echt helpt bij het gemak. Slechts een paar dagen met de slecht oplosbare Whey en hoef die al niet meer.

Dus ik overweeg over te stappen naar Bulk Powders. Ik verwacht niet dat dit bedrijf wereldschokkend anders is, maar ik wil in ieder geval niet meer bij Myprotein bestellen. Hoewel na mijn laatste bericht aan Myprotein dat ik dus 70% heb betaald voor een product dat niet voldoet, willen ze nu plotseling wel verder helpen en vragen ze om de lotnummer vervaldatum en wat andere info. Ik ben benieuwd, maar verwacht nu niks meer en alles waar ze mee komen is meegenomen.

• metallicattim
Vuvuzela schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:15:
Waarom tel je geen kcal met keto?
Of je nou keto, paleo, low fat/carb, IF of whatever doet. Het gaat toch om de CICO en het dieet is dan de manier om het voor jou draagbaar te maken.

Heb je vaker last van je onderrug? Voor mij is het m'n zwakke plek, als ik te inactief ben geweest kan ik het daar wel voelen, maar wat KB swings of iets als de pull through verlicht het al snel (activeert billen en core).
Je gaat met Keto veel beter naar je lichaam luisteren. Je hebt praktisch nooit honger (IF werkt daarom ook zo goed i.c.m. Keto) en zult ook minder snel teveel eten, want je eet totdat je verzadigd bent.
Het enige wat je moet tellen is het aantal KH, ik probeer dat onder de 30 en liefst onder de 20 te houden. Dat is genoeg voor wat je hersenen nodig hebben (het lichaam kan de benodigde KH ook zelf aanmaken als het moet).
Omdat je bijna geen KH eet, blijft je bloedsuikerspiegel mooi laag en stabiel waardoor je veel makkelijker afvalt of op gewicht blijft.

Stel ik zou kcal gaan tellen, hoeveel moeten er dat dan zijn? Dat is onmogelijk om van dag tot dag te bepalen, het hangt van zoveel factoren af (zeker als je zoals mij heel erg insuline resistent bent).
Nu eet ik gewoon tot verzadiging en stel ik eet te weinig, dan haalt het lichaam simpelweg (extra) energie uit mijn aanwezige vetten en val ik af.

Net zoals met elke aanpak, dien je wel gezond en gebalanceerd te eten, ik eet meer groente dan ooit in mijn leven! :9 Zolang je dat doet heb je 1. geen honger 2. altijd energie 3. val je ook nog eens af.
Nadeel is, je moet heel streng en gedisciplineerd zijn, want cheatmeals zijn een no-go, want je bent direct uit ketose en dat kan een paar dagen duren.
Ik heb 0,0 behoefte aan die typische cheatmeals (pizza, friet, snoep etc), want keto biedt zoveel alternatieven dat ik nog steeds heerlijke dingen kan eten. Pizzabodem maken we nu van fatheaddeeg bijv.
Ander nadeel is dat je niet zomaar overal kunt gaan eten als je out and about bent, keerzijde daarvan is weer dat je toch geen honger hebt, dus eens een maaltijd overslaan is geen enkel probleem ;)

Dat gezegd hebbende, is bulken tijdens keto voor mij nog aardig onbekend, de meeste info is dan ook gespitst op afvallen.
Ik heb de laatste weken dus vaker gegeten tot "vol" i.p.v. verzadigd en dat verklaart dus wel de +3kg, gelukkig wel grotendeels LBM erbij gekregen, maar uiteraard ook wat vet, maar dat zal met elke aanpak wel zo zijn. Een lean-bulk is heel moeilijk.
De progressie in de lifts was er tenminste wel, dus op zich gaat de bulk best ok, op afgelopen zaterdag na :'(

Mijn vriendin maakt vaak "goop" zoals wij het genoemd hebben, dat is o.a. verse slagroom, mascarpone, zoetstoffen (die niet bloedsuikerspiegel verhogend zijn uiteraard) en Whey poeder en dat is verdomme lekker, daar kan ik heel slecht vanaf blijven c.q. weinig van eten haha, maar dat is wel een kcal bom en die is ook wel grotendeels oorzaak van mijn +3kg geweest vermoed ik :9

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

@Regeneration als je iets bij bulkpowders wilt bestellen dan is vandaag een goede dag. Korting vandaag.

[ Voor 18% gewijzigd door Vuvuzela op 10-08-2020 18:45 ]

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:26
Eerste keer dat ik dit topic zie, leuk!
Zie dat hier veel mensen vooral met hun voeding bezig zijn, wat natuurlijk een van de belangrijkste dingen is met het kracht training.

Zelf ben ik al 15 jaar actief in de sport, begonnen met bodybuilding, wedstrijden gedaan, en tegenwoordig meer op het powerliften overgegaan en nu sinds kort ook met wat strongman trainingen erbij. Probeer een beetje de zogenaamde 'powerbuilding' combi ervan te maken. Mega veel supplementen uitgeprobeerd ook, maar in the end altijd terug gegaan naar de 'basics'; Whey, creatine en vitamines. Oh en de pre workout niet te vergeten :).
Gebruik zelf het merk Stacker2europe, en vitamines bestelt m'n vrouw altijd biij Prozis.

Train zelf 4-5x in de week, tijdens de corona crisis de gehele garage omgebouwd en vrijwel alles van Rogue aangeschaft (incl de gekalibreerde stalen wedstrijd schijven), dus ga nu nog maar hoog uit 1x per week naar de gym.

Het doel voor dit jaar is om massa erbij te krijgen (as usual), maar het hoofddoel is toch wel om de deadlift naar 320kg te krijgen. Op 6 sept een kleine wedstrijd die bestaat uit de logpress (afgelopen zondag voor het eerst gedaan, 112.5kg gehaald) en deadlift. Wil met de log uitkomen op 120-125kg en deadlift op 310kg.

Ik ga lekker meelezen hier en zoveel mogelijk tips/advies te geven :). Vragen? Je mag alles vragen, je zult atlijd een open en eerlijk antwoord krijgen.

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@Leroy1909 interessant! Vraagje: waar zit voor jouw de main verschillen tussen strongman, powerlifting en bodybuilding?
Strongman training is eigenlijk heel interessant omdat het AFAIK een beetje van alles is: massa bouwen en behouden, explosieve kracht, uithoudingsvermogen, dynamiek. Zijn er specifieke oefeningen en schema’s die een persoon in een gewone gym kan uitvoeren met een oog op strongman?

Ik heb eigenlijk nooit bedacht om dat zelf eens uit te zoeken, dus ik denk dat ik even ga googelen naar pros en cons en wat alle mogelijkheden zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Póg mo Thóin op 11-08-2020 18:19 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Verwijderd

Wat voor kleding gebruiken jullie eigenlijk? Ik zelf denk erover om leggings (zoals je vaak in MMA ziet) aan te schaffen. Zit dat nou echt zoveel beter dan een gewone sportbroek? Do dames lopen niet voor niets in zulk soort spul rond in de gym toch.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Om in jouw vergelijking te blijven: als je wilt dat ze naar je kont kijken werkt het prima. ;)

Met hardlopen in de winter vind ik dat soort spul wel lekker, maar bij gewoon sporten gewoon lekker los zittende korte broek. Vind ik veel lekkerder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Leroy1909
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:15:
@Leroy1909 interessant! Vraagje: waar zit voor jouw de main verschillen tussen strongman, powerlifting en bodybuilding?
Strongman training is eigenlijk heel interessant omdat het AFAIK een beetje van alles is: massa bouwen en behouden, explosieve kracht, uithoudingsvermogen, dynamiek. Zijn er specifieke oefeningen en schema’s die een persoon in een gewone gym kan uitvoeren met een oog op strongman?

Ik heb eigenlijk nooit bedacht om dat zelf eens uit te zoeken, dus ik denk dat ik even ga googelen naar pros en cons en wat alle mogelijkheden zijn.
Zit heel veel verschil tussen alle 3. Bodybuilding is echt gericht op je uiterlijk. Je symmetrie, massa, hoe weinig vet en vocht je in the end hebt als je op het podium staat. Daar komt bij dat het echt een jury sport is. Qua training ook heel verschillend. Bij bodybuilding wil je maximale stimulatie van je spiergroep hebben dus je probeert ‘m van alle hoeken aan te vallen. Je rep range is ook veel anders. Waar je met powerliften meestal tussen de 3-5 reps zit per set, zit je bij bodybuilding al snel richting de 8-20 reps per set, afhankelijk van de oefening en hoe je training die dag is.
Je kunt als het ware zonder de ‘grote 3’ huge worden met een volle borst, grote benen en een gigantische rug.
Qua voeding zit er ook een verschil in. Als je maximaal wilt herstellen en presteren op kracht, moet je wel aan je behoefte zitten elke dag en het liefst wat erover. Wordt je iets te vet, ga je een 300kcal onder je behoefte zitten maar zorgt altijd dat je genoeg binnen krijgt om te blijven presteren. Met bodybuilding kun je flink lager gaan zitten. Je hoeft niet persee 200kg benchpress te kunnen doen, 120kg is ook prima voor 10 reps. Gaat ook om ‘de pomp’ en hoe het voelt. Het gaat erom hoe je eruit ziet. Hoe lager je gaat des te meer spiermassa verlies je, maar ook daar heb je genoeg ‘hulpmiddelen’ voor.

Met powerliften maakt het niet uit hoe je lichaam eruit ziet. Je doet je lift, of het lukt je niet. Simpel. Uithoudingsvermogen heb je hier niet echt voor nodig, conditioneel gezien. Als je een wedstrijd doet is het wel slopend om op alle 3 de onderdelen tot je Max te gaan, maar je herstel tijd tussendoor is lang. Met trainen zijn de squat, benchpress en deadlift waar je je op focust. Je doet wat ‘accessoires’ oefeningen erbij ter ondersteuning, maar het is basically niet nodig. Sommige trainers doen er zelfs niet aan. Je hebt ook veel minder nodig. Stang, bankje, rack, genoeg schuiven en 4 vierkante meter.

Strongman is dan weer uitgebreider. Veel meer techniek met de verschillende onderdelen, maar ook hier maakt het niks uit hoe je eruit ziet. De massa komt vanzelf wel wanneer je zwaar gaat trainen. De vorm van je lichaam, symmetrie, wordt wel anders. Je focus ligt niet op die ronde schouders en volle borst party of 55cm biceps. Maar hoe verplaats je het gewicht van a naar b in dat specifiek onderdeel.
Ik denk niet dat je strongman oefeningen echt in een reguliere gym kan doen. De onderdelen zijn zo verschillend dan gewoon een stang en dumbells, je hebt hier wel specifiek equipment voor nodig.

• Leroy1909
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:35:
Wat voor kleding gebruiken jullie eigenlijk? Ik zelf denk erover om leggings (zoals je vaak in MMA ziet) aan te schaffen. Zit dat nou echt zoveel beter dan een gewone sportbroek? Do dames lopen niet voor niets in zulk soort spul rond in de gym toch.
Het schijnt lekker te zitten... m’n vrouw traint er ook altijd in, of in shorts. Velen dragen het ook voor de show, vooral die high waisted leggings. Verbergt je iets te vette buik, lift je billen wat. Voor een man geen idee, persoonlijk vind ik het er niet uitzien, maar ok.
Ik heb zelf altijd oversized shorts en tanktop met hoodie, of rag top over m’n tanktop.
Maar vooral dragen wat jij lekker vindt zitten.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik zie nog wel eens heren met shorts en daaronder een legging? Die logica ontgaat mij volledig.

Verwijderd

Tja ik wil niet voor lul lopen met m'n dikke kont hé.

• Leroy1909
Mrjraider schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:42:
Ik zie nog wel eens heren met shorts en daaronder een legging? Die logica ontgaat mij volledig.
Die logica is er ook niet _O-

• Zuluman

Zuluman

ik kocht altijd bij adidas weighlifting shorts totdat ze nu alleen maar pakken verkopen. Zie mezelf niet in zo een pak lopen met mijn love handels. en shorts zijn ideaal voor grote billen ! :-) Het resultaat van veel squatten.

Nu koop ik van die MMA shorts. zitten hetzelfde als weighlifting shorts met als extra een tokhouder :-) Zat er aan te denken van Torokhtiy te kopen maar de verzendkosten zijn me te veel. Deed ook vroeger shorts over mijn compression shorts maar ik ben de schaamte voorbij. En vaak zitten shorts in de weg.

Mijn benen mogen en billen mogen best gezien worden. En ik kom uit de 70's. Het tijdperk dat je nog een echte zwemslip droeg op het strand. Met bult(je) en al.

Draag gewoon wat je lekker vindt zitten.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Regeneration
  • Niet online
Vuvuzela schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:45:
@Regeneration als je iets bij bulkpowders wilt bestellen dan is vandaag een goede dag. Korting vandaag.
Thanks! En besteld. 40% korting op 99,99 euro whey isolate 90 is niet verkeerd (of is dit een Corona effect omdat ze hun eiwit poeder paar maanden niet kwijt konden en ze nu wat meer korting geven?). De myprotein whey isolaat kost 105 euro en ik heb max 35% korting gezien in al die jaren dat ik daar bestelde. Wel gelijk 5 kg unflavored besteld bij Bulk Powders, haha. Ben benieuwd hoe deze mengt, smaakt en hoe ik hem verwerk.

Edit: de kwaliteitsafdeling van Myprotein heeft bevestigd dat de Whey "alleen" wat meer gemeng of geschud moet worden. Maar dat ze verder niks meer kunnen doen. Ik heb ze bedankt voor de terugkoppeling. En ik weet verder voldoende, ik gooi die zak weg en ga dan voortaan bij Bulk Powders bestellen.

En laat ik ook wat meer on topic bijdragen. Trainen met die weer is wat uitdagender, want bij mijn sportschool is de barbell training buiten door het ruimtegebrek binnen i.v.m. de 1.5 meter afstand. Het is wel overdekt en in de schaduw, dus is nog wel redelijk goed te doen. Maar ik vind het trainen op zich nog te leuk om het te laten. Ik ben sinds de sportscholen open gingen wat lager in intensity maar meer volume gaan trainen en het lijkt te werken. Ik ben uiteraard nog niet zo lang bezig met deze volume training, maar heb wel het idee dat dit positief gaat bijdragen aan de spiergroei wat een doel is.

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 12-08-2020 09:04 ]

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Die leggings kunnen nog wel eens verkoelend werken. Dat zou de enige reden zijn dat ik mij nog kan bedenken

• metallicattim
Ik draag korte broeken van DOMYOS, Decathlon merk. Die zijn stretchy en ik blijf er wel eens met mijn voet in hangen bij het aandoen, dan trek ik hem van mijn tenen tot aan mijn buik, om de stretchyness aan te geven :P
Dat zit echt heerlijk, super dun ook, zit nooit in de weg of knelt tijdens de SQ/DL etc.

Helaas verkopen ze dit model niet meer, dus ik ben zeer zuinig op de 3 stuks die ik nog heb.

Iemand ervaring met deze? https://jujimufu.com/product/fran-denim-jeans/
Heb ze altijd fascinerend gevonden, zeker handig op de koudere momenten.

[ Voor 15% gewijzigd door metallicattim op 12-08-2020 14:31 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:04
Straks weer met de PT aan de slag. Hoop dat de airco het een beetje doet in de sportschool, anders gaat het niet veel worden.

Verwijderd

Booyaa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Die leggings kunnen nog wel eens verkoelend werken. Dat zou de enige reden zijn dat ik mij nog kan bedenken
Volgens mij wel het comfort, maar niet met je piemel enzo te koop lopen :P

• LA-384
PdeBie schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:10:
Straks weer met de PT aan de slag. Hoop dat de airco het een beetje doet in de sportschool, anders gaat het niet veel worden.
Eerste keer weer sinds lange tijd? Ik meen me te herinneren dat je alles even op een laag pitje had door de thuissituatie.

Is alles een beetje stabiel gebleven in de tussentijd?

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:35:
Ik doe olympisch liften en dus is iedere dag zowat leg day met soms wat Bench (waar ik steeds minder en minder behoefte aan heb) maar vooral schouder en stabiliteit werk.

Ik doe dat lekker in compressie leggings van Nike met een ruim zittend katoenen shirt erover. Zit gelukkig ook in een gym/box waar niemand zich daar om bekommert en ik zeker de enige niet ben :)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:04
LA-384 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Eerste keer weer sinds lange tijd? Ik meen me te herinneren dat je alles even op een laag pitje had door de thuissituatie.

Is alles een beetje stabiel gebleven in de tussentijd?
Ben inmiddels al weer regelmatig aan het trainen. Kan weer lekker volle bak knallen (voor zover dat gaat met dit warme weer)

Vriendin is bijna klaar met d’r master, dus dan keert de rust thuis hopelijk ook wat meer terug.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Booyaa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:32:
Leggings zijn vaak naadloos en heb je veel minder last van in bijvoorbeeld je liezen dan een onderbroek. Veel minder kans op schuren.
Waarom dan de combinatie met broek? Omdat men bang is dat je voor lul loopt in een legging.

Overigens bestaat het voor dames in combinatie met rok en dat wordt vrij normaal gevonden. Zie het maar als een binnenbroek die beter geschikt is voor sport.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Leroy1909
metallicattim schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:28:
Ik draag korte broeken van DOMYOS, Decathlon merk. Die zijn stretchy en ik blijf er wel eens met mijn voet in hangen bij het aandoen, dan trek ik hem van mijn tenen tot aan mijn buik, om de stretchyness aan te geven :P
Dat zit echt heerlijk, super dun ook, zit nooit in de weg of knelt tijdens de SQ/DL etc.

Helaas verkopen ze dit model niet meer, dus ik ben zeer zuinig op de 3 stuks die ik nog heb.

Iemand ervaring met deze? https://jujimufu.com/product/fran-denim-jeans/
Heb ze altijd fascinerend gevonden, zeker handig op de koudere momenten.
Grappig, die jeans heb ik nog niet voorbij zien komen. Heb zelf nogal flinke quads (85cm omtrek) en heb jeans can ox-cloth, dunne stretchy stof zit vrij lekker, alleen na 1 jaar tussen de benen kapot geschuurd. En nu stretch van Zara, €40 ofzo en ja het is soort van skinny jeans, maar met de grootste maar gaat het vrij ok moet ik zeggen.

• Leroy1909
JDFS schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

Ik doe olympisch liften en dus is iedere dag zowat leg day met soms wat Bench (waar ik steeds minder en minder behoefte aan heb) maar vooral schouder en stabiliteit werk.

Ik doe dat lekker in compressie leggings van Nike met een ruim zittend katoenen shirt erover. Zit gelukkig ook in een gym/box waar niemand zich daar om bekommert en ik zeker de enige niet ben :)
Heb altijd zwaar respect voor de techniek man met Olympic weightlifting, fucking bizar. Wat zijn je nummers met de lifts?

Denk overigens met Olympic lifts dat een legging wel beter is, er zit dan niks ‘flappend’ in de weg van broekspijpen ofzo.

• Zuluman

Zuluman

Mijn favoriete compression short is van RDX.

Heb m al 2 jaar en kwaliteit is echt top. 29 euro via amazon.de amazon.nl heeft m niet.

• JDFS
  • Niet online
Leroy1909 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:44:
[...]

Heb altijd zwaar respect voor de techniek man met Olympic weightlifting, fucking bizar. Wat zijn je nummers met de lifts?

Denk overigens met Olympic lifts dat een legging wel beter is, er zit dan niks ‘flappend’ in de weg van broekspijpen ofzo.
Nummers nog niet heel erg hoog hoor, ben er na een tijdje klooien pas een halfjaar echt dedicated mee bezig met een vriend die z’n weightlifting instructeur diploma heeft behaald - zo coachen we elkaar een beetje: hij van z’n training en ik door jaren aan WL filmpjes _O-

Anyways, om het in perspectief te plaatsen: mijn baseline gewicht is tussen de 60 en 65 kg met uitschieters naar boven als ik bulk. Ben zelf ook niet zo groot (rond de 1.70m), dus ik zit nu met een BMI van boven de 25.

Laatst een jerk gedaan van 80 kg, mijn doel is om zeker dit jaar nog de 100 kg aan te gaan tikken. Qua cleanen: 70 kg lukt om te power cleanen, dus stel dat m’n techniek en hip drive echt goed zit, dan moet dat wel 100 kg kunnen zijn. Snatch max 50 kg gedaan, daar kan ik mn ego gelukkig nog wel uitschakelen en rustiger omhoog gaan in gewicht maar vooral techniek. Clean/jerk is IMO wat vergeeflijker bij fouten omdat de oefening uit meerdere componenten bestaat. Daar waar ik bij de snatch eigenlijk onderin al voel of ik hem omhoog ga trekken of niet.

Max squat: 150 kg 1RM, front squat een tijdje terug 120 kg aangetikt, deadlift rond de 160 kg, Bench rond de 90 kg, shoulder press strict rond 60/65 kg op een goede dag. Naast mn WL doelen wil ik in dit leven zeker nog de 200 kg squat aantikken, of in ieder geval 3x bodyweight (180-195 kg).

Jij bent wat (understatement) serieuzer met powerliften, wat zijn jouw cijfers :) ?

• JDFS
  • Niet online
Zuluman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:52:

Heb m al 2 jaar en kwaliteit is echt top. 29 euro via amazon.de amazon.nl heeft m niet.

[YouTube: Smolov base cycle w3d3 7x5x160kg last set]
Ah geweldig, ik zocht nog betaalbare shorts! Zelf getwijfeld om die van Nike (fanboy met m’n matchende Romaleos 2) te halen, maar deze zien er goed uit en zijn betaalbaarder.

• JDFS
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:03:
@JDFS Ik gebruik ze niet, maar ze zien er leuk uit. Heb jij profijt van dit soort schoeisel ?
Ben nu 1,5 jaar verder waarin ik 95% van de tijd met WL schoenen heb getraind ten opzichte van met blote voeten of met Metcons. Al mijn lifts zijn omhoog gegaan maar vooral mijn mobiliteit in bijv. mijn enkel ook.

De schoenen helpen zo erg bij stabiel zware gewichten liften en ook bij olympisch liften. Beste sport gerelateerde aankoop ooit van mij!

• Requiem19
@JDFS denk dat er dan nog wel veel ruimte zit in je lifts, als ik je squats/dl zie?

Ter vergelijk:
1 rm bs: 110
1rm dl: 140

clean: 80
c&j: 70
snatch: 57,5

Machtig mooie oefeningen, olympisch gewichtheffen. Vooral omdat techniek het grootste verschil uitmaakt. Maar kracht en explosiviteit toch ook heel veel betekent.

• lasharor
  • Laatst online: 16:08

lasharor

7 december 2004

Mrjraider schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:42:
Het zijn vooral oudere mannen die in zo'n legging rondlopen waarbij dan weinig tot de verbeelding over gelaten is. Dat is echt geen gezicht.

Vrouwen hebben daar ook wel last van trouwens. Dat je dan in zo'n squat rek bezig bent en opeens komt een dame voor je neus eenzelfde oefening doen maar belichting en kleding ervoor zorgen dat alles een beetje doorzichtig is. Heb dan toch het gevoel om mensen daarop te attenderen maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n vrouw dat van een random man in de gym wil horen.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
lasharor schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:29:
[...]

Het zijn vooral oudere mannen die in zo'n legging rondlopen waarbij dan weinig tot de verbeelding over gelaten is. Dat is echt geen gezicht.
Euhm nee. Dat is totaal niet mijn ervaring. Het zijn, bij de sportschool waar ik al tijden kom, voornamelijk 16-20 jarigen.
Zelf draag ik een T-shirt en simpel sport broek. Ik heb wel een soort sportlegging voor de wat frissere dagen en omdat er redelijk diepe zakken in zitten voor mijn sleutels en telefoon.

Verwijderd

lasharor schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:29:
[...]

Vrouwen hebben daar ook wel last van trouwens. Dat je dan in zo'n squat rek bezig bent en opeens komt een dame voor je neus eenzelfde oefening doen maar belichting en kleding ervoor zorgen dat alles een beetje doorzichtig is. Heb dan toch het gevoel om mensen daarop te attenderen maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n vrouw dat van een random man in de gym wil horen.
En waar moet je dan kijken he als er zo'n meid precies voor je zit...
Ik heb besloten om het gewoon aan te schaffen en ermee rond te lopen, boeiend wat andere mensen denken.
Plus mijn kont is waarschijnlijk beter dan 90% van de meiden in de gym :*)

• metallicattim
Eerder vertelde ik jullie over mijn rugblessure van afgelopen zaterdag (het gaat met de dag beter, pijn is z.g.a. weg en ik kan me ook steeds beter bewegen, maar zal nog wel een paar dagen zoet zijn ermee, morgen weer naar de fysio).

Nu krijg ik van diverse mensen te horen "koop dan ook een riem", en ik vraag me af of dat inderdaad nodig is en of het mijn blessure had kunnen verhelpen!?
Ik heb altijd gedacht dat het pas "nodig" wordt zodra je zwaarder gaat, dat je beter een goede basis kunt bouwen op eigen kracht.

Voorheen gebruikte ik boven de 100kg DL bijv altijd straps. Nu dat ik weer opnieuw opgebouwd heb en laatst een filmpje zag over grip (soms krijg je van die kleine tips die écht verschil maken), merk ik dat ik veel sterkere grip heb opgebouwd door een iets andere techniek en vooralsnog geen straps nodig heb bij de 100kg DL.
100+ DL moet het zich nog uitwijzen, maar gezien grip nog geen enkele rol speelt tijdens de lift, denk ik dat het wel aardig "meegroeit" op dit moment.

Wat is jullie idee over een riem voor de DL en SQ? :)

Verwijderd

Ik vind het nogal onzinnig om bij 100kg DL al een riem te gebruiken. Dan vind ik dat er eerst zoveel te winnen is qua techniek en kracht voordat je daar überhaupt aan moet denken.

• lasharor
  • Laatst online: 16:08

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

En waar moet je dan kijken he als er zo'n meid precies voor je zit...
Ik heb besloten om het gewoon aan te schaffen en ermee rond te lopen, boeiend wat andere mensen denken.
Plus mijn kont is waarschijnlijk beter dan 90% van de meiden in de gym :*)
Vind het sowieso altijd vrij ongemakkelijk in zo'n squat rek. Bij ons in de gym kan je dus tegenover elkaar staan. Een van de twee kanten kijkt ook nog richting een spiegel. Dus ik ga altijd aan die kant staan zodat ik mezelf zie. Maar als er dus iemand voor komt staan kijk je of tegen z'n kont of recht in de ogen.

Sportleggings is wat dat betreft wel een persoonlijk keuze denk ik. Bedoel; mij maakt het ook niet echt uit wat andere mensen van mij denken maar tegelijkertijd vind ik zo'n berglandschap aan de voorkant ook geen gezicht. Dus zie ik mezelf ook niet echt rondlopen in een legging. Met zo'n korte broek erover zou ik wel overwegen maar; wat is dan de meerwaarde van die legging.

Ik zie wel eens op social media van die "gym" korte broeken terugkomen met zo'n strak legging materiaal "geïntegreerd". Dat lijkt me op zich wel handig.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@metallicattim een riem helpt bij écht zwaar gaan maar haalt voor een aanzienlijk deel zijn effectiviteit uit het aanspannen van je core.
Bij (met alle respect) lagere gewichten aan de riem gaan klinkt als een riem ter vervanging van je corekracht in plaats van als aanvulling op je core. Dat is nooit een goed idee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• metallicattim
Die gedachte had ik ook al, maar was niet zeker, thx voor de bevestiging :)

• Leroy1909
Gonadan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:10:
@metallicattim een riem helpt bij écht zwaar gaan maar haalt voor een aanzienlijk deel zijn effectiviteit uit het aanspannen van je core.
Bij (met alle respect) lagere gewichten aan de riem gaan klinkt als een riem ter vervanging van je corekracht in plaats van als aanvulling op je core. Dat is nooit een goed idee.
Het zorgt juist voor meer spanning in je core. Je duwt als het ware je buik zo hard mogelijk naar buiten met aanspannen, met een riem strak om je middel bouw je in the end meer druk op van binnen.

Met 100kg dl’s is een riem zeker niet nodig, maar ook dat is afhankelijk van je 1rm. Zelf ga ik pas boven de 220kg dl’s met een riem werken (uitzondering op deficit dl’s, daar gebruik ik ‘m nooit bij). Squats boven de 200kg en met bench nooit.

@metallicattim in essentie had de riem het niet kunnen voorkomen. Ik heb het ook wel eens gehad met 140kg warmup dat het in me rug schoot, zelfs met gewoon opstaan van de stoel. Shit happens. Eerste 3 dagen is een hel, daarna gaat het geleidelijk beter. Fysio wil nog wel eens helpen, maar die kan in de eerste paar dagen ook niks beter maken. Tijd is je beste vriend in deze.

[ Voor 17% gewijzigd door Leroy1909 op 13-08-2020 13:19 ]

• Leroy1909
JDFS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:09:
[...]

Nummers nog niet heel erg hoog hoor, ben er na een tijdje klooien pas een halfjaar echt dedicated mee bezig met een vriend die z’n weightlifting instructeur diploma heeft behaald - zo coachen we elkaar een beetje: hij van z’n training en ik door jaren aan WL filmpjes _O-

Anyways, om het in perspectief te plaatsen: mijn baseline gewicht is tussen de 60 en 65 kg met uitschieters naar boven als ik bulk. Ben zelf ook niet zo groot (rond de 1.70m), dus ik zit nu met een BMI van boven de 25.

Laatst een jerk gedaan van 80 kg, mijn doel is om zeker dit jaar nog de 100 kg aan te gaan tikken. Qua cleanen: 70 kg lukt om te power cleanen, dus stel dat m’n techniek en hip drive echt goed zit, dan moet dat wel 100 kg kunnen zijn. Snatch max 50 kg gedaan, daar kan ik mn ego gelukkig nog wel uitschakelen en rustiger omhoog gaan in gewicht maar vooral techniek. Clean/jerk is IMO wat vergeeflijker bij fouten omdat de oefening uit meerdere componenten bestaat. Daar waar ik bij de snatch eigenlijk onderin al voel of ik hem omhoog ga trekken of niet.

Max squat: 150 kg 1RM, front squat een tijdje terug 120 kg aangetikt, deadlift rond de 160 kg, Bench rond de 90 kg, shoulder press strict rond 60/65 kg op een goede dag. Naast mn WL doelen wil ik in dit leven zeker nog de 200 kg squat aantikken, of in ieder geval 3x bodyweight (180-195 kg).

Jij bent wat (understatement) serieuzer met powerliften, wat zijn jouw cijfers :) ?
Ik vind het wel impressive man voor jouw lichaamsgewicht! Techniek en flexibility telt wel echt zwaar mee. Ik krijg m’n onderarmen/polsen niet eens in positie bij een frontsquat, en een overhead squat met empty bar lukt me ook niet hahaha.

Ego lifting is wel gevaarlijk ja hahaha, maak me zelf er ook schuldig aan 8)7

Mwah, echt serieus ben ik er niet mee bezig. Ik probeer veel dingen uit qua training, heb ook een tijdje een coach gehad voor de basics etc richting een wedstrijd toe, veel van geleerd. Ben nu bijv 4-5x per week dl’s aan het doen tussen de 55-70% van m’n 1rm, 5 reps 2 sets. Dit hou ik 4 weken vol om dan te pieken op m’n 1rm.

Stats momenteel: SQ: 250kg BP: 190kg DL: 300kg
Doelen dit jaar: SQ 280kg BP: 200kg DL: 320kg
Squat vind ik onwijs kut, ook herstellende van een blessure dus gewoon setjes met 180kg nu, 4x4 of 5x5 kijken hoe de dag is.

Hoe zorgen jullie voor 100% focus? Dat is bij mij soms een dingetje, dan heb ik geen concentratie en voelen lichte lifts als ik een pr probeer neer te zetten.

• JDFS
  • Niet online
@Leroy1909 ja joh, ik heb ook echt veel moeten werken aan flexibiliteit: in de enkels, schouders, heupen, rug, kuiten... Probeer nu ook iedere dag mobiliteitsoefeningen te doen (halfuurtje).

Focus lukt bij mij door het liefst een stille gym in te gaan, waarin er weinig wordt geluld en veel wordt gepoetst bij wijze van. Ik kan dan veel beter in the moment komen. Daarnaast helpt bij mij ook of ik goed heb geslapen, niet te veel koffie heb gedronken en vooral niet te veel gegeten heb. Oh ja, ook onder het trainen snack ik 9/10 keer een reepje (tegenwoordig de notenrepen van AH met zo'n 250 kcal) weg voor de snelle en niet-snelle energie.

Overigens ben ik nu wel tot de conclusie gekomen dat als gastjes op jonge leeftijd beginnen met gewichtheffen, ze pond voor pond (of kg voor kg) een van de sterkste kunnen worden in hun gewichtsklasse. Wat dat betreft heb ik zeer veel respect voor die gasten die op de olympische spelen een barbell met bijna 3x lichaamsgewicht omhoog kunnen krijgen en hier hun hele leven lang voor trainen.

Voor de niet-ingewijden, kan je je voorstellen dat je zo'n 80 kg weegt, 200 kg deadlift - maar daar stopt het niet: je deadlift hem niet alleen, je duwt hem ook met je heupen omhoog en terwijl je hem omhoog gooit, maak je een front squat om 200 kg (!) op te vangen. Terwijl het voelt alsof een vrachtwagen op je schouders en borst ligt, gebruik je een klein beetje bounce om weer op je voeten te staan... Waarna je die 200 kg met behulp van je gehele lichaam omhoog stoot. En om dan helemaal je dominantie te laten zien, doe je het met een power jerk (een push press on steroids). Het toppunt van kracht in vergelijking tot je lichaamsgewicht?

En deze gast werd zelfs nog tweede, haha... Omdat de legendarische Lu Xiaojun natuurlijk nog ff een kg erboven op kon gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door JDFS op 13-08-2020 14:14 ]

• VinnyAMS
Toptip. Besteld!

Nu een maand echt strikt bezig met stronglifts 5x5.
Resultaat tot nu toe:
SQ: 80kg , BP: 62,5kg, DL: 90kg OHP: 32,5kg Row : 50kg.
Ook nog steeds IF van 16 uur.
Van 124 kg afgevallen naar 114. Nu weer 118,5kg.
Het is een proces zullen we maar zeggen. Wel blij met de verandering die ik zie in de spiegel.
Wel nog met t-shirt :-).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOGzrO56vpGw-ObgnHPUkEeq5WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0V1SPBINsoAwSH1PS0Ek19U.jpg?f=fotoalbum_large
Zuluman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:52:

[YouTube: Smolov base cycle w3d3 7x5x160kg last set]

[ Voor 43% gewijzigd door VinnyAMS op 13-08-2020 15:28 . Reden: tekstwijziging ]

• Leroy1909
JDFS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:13:
@Leroy1909 ja joh, ik heb ook echt veel moeten werken aan flexibiliteit: in de enkels, schouders, heupen, rug, kuiten... Probeer nu ook iedere dag mobiliteitsoefeningen te doen (halfuurtje).

Focus lukt bij mij door het liefst een stille gym in te gaan, waarin er weinig wordt geluld en veel wordt gepoetst bij wijze van. Ik kan dan veel beter in the moment komen. Daarnaast helpt bij mij ook of ik goed heb geslapen, niet te veel koffie heb gedronken en vooral niet te veel gegeten heb. Oh ja, ook onder het trainen snack ik 9/10 keer een reepje (tegenwoordig de notenrepen van AH met zo'n 250 kcal) weg voor de snelle en niet-snelle energie.

Overigens ben ik nu wel tot de conclusie gekomen dat als gastjes op jonge leeftijd beginnen met gewichtheffen, ze pond voor pond (of kg voor kg) een van de sterkste kunnen worden in hun gewichtsklasse. Wat dat betreft heb ik zeer veel respect voor die gasten die op de olympische spelen een barbell met bijna 3x lichaamsgewicht omhoog kunnen krijgen en hier hun hele leven lang voor trainen.

Voor de niet-ingewijden, kan je je voorstellen dat je zo'n 80 kg weegt, 200 kg deadlift - maar daar stopt het niet: je deadlift hem niet alleen, je duwt hem ook met je heupen omhoog en terwijl je hem omhoog gooit, maak je een front squat om 200 kg (!) op te vangen. Terwijl het voelt alsof een vrachtwagen op je schouders en borst ligt, gebruik je een klein beetje bounce om weer op je voeten te staan... Waarna je die 200 kg met behulp van je gehele lichaam omhoog stoot. En om dan helemaal je dominantie te laten zien, doe je het met een power jerk (een push press on steroids). Het toppunt van kracht in vergelijking tot je lichaamsgewicht?

[YouTube: Li Dayin (81 kg) Clean & Jerk 206 kg - 2019 World Weightlifting Championships]
En deze gast werd zelfs nog tweede, haha... Omdat de legendarische Lu Xiaojun natuurlijk nog ff een kg erboven op kon gooien.
Hahahahaha ja die mobility oefeningen, doe er ook een paar voor elke training, maar het blijft een hekel punt omdat het mega saai is 7(8)7

Een lege gym is idd wel fijn. Ik moet zeggen in de corona periode 4-5x per week in m’n home gym getraind en daar ook de pr’s gezet dit jaar, lekker in je eentje niemand om je heen.

Het heeft ook met herstel en conditie van je gewrichten te maken. Hoe ouder je wordt hoe moeilijker, zelfs met steroids. Iemand van 20 herstelt zo snel en boekt zo’n snelle progressie, die knieën en ellebogen gaan nog niet kapot op die leeftijd haha.

Het blijft echt bizar wat de top de lucht in krijgt. Ik vind het echt mega gaaf en indrukwekkend om te zien. Niet alleen de Olympic lifts, maar ook die 501kg deadlift van Thor bijv.

Btw over lifting shoes. Met deadlift is het klote, squat en bench alleen maar profijt van gehad.

• Leroy1909
Dit is trouwens de mini home gym

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irNiWSA__7-cpeJ72P1hVvSlO8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLGTIHsEmuCv4htWk5syl2SD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLM_O3s48uq8UJJwa6dfPHrFAfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWlIbHgjzzGkaNzM95YpSjkL.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Leroy1909 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:49:
[...]

Hahahahaha ja die mobility oefeningen, doe er ook een paar voor elke training, maar het blijft een hekel punt omdat het mega saai is 7(8)7

Een lege gym is idd wel fijn. Ik moet zeggen in de corona periode 4-5x per week in m’n home gym getraind en daar ook de pr’s gezet dit jaar, lekker in je eentje niemand om je heen.

Het heeft ook met herstel en conditie van je gewrichten te maken. Hoe ouder je wordt hoe moeilijker, zelfs met steroids. Iemand van 20 herstelt zo snel en boekt zo’n snelle progressie, die knieën en ellebogen gaan nog niet kapot op die leeftijd haha.

Het blijft echt bizar wat de top de lucht in krijgt. Ik vind het echt mega gaaf en indrukwekkend om te zien. Niet alleen de Olympic lifts, maar ook die 501kg deadlift van Thor bijv.

Btw over lifting shoes. Met deadlift is het klote, squat en bench alleen maar profijt van gehad.
Ziet er goed uit zeg, dat uitzicht ook :o

• VinnyAMS
Training van vandaag.
De Squats gingen erg moeilijk daarom wat lichter gedaan. Snap alleen niet waarom de app 1x5 DL blijft aangeven. Kan het ook niet aan passen. Ik doe standaard een half uur cardio. Ik wil zeker nog 18 kg afvallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqCr-mLBMxruebJVT6TRE1ebhAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5b19oBKY6xzZWWZqPqCN2bD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5UvHZWKnrRt0xvyHRG2PNg2f-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZT9PtsO7NFFIt4VHQKBGlRI.jpg?f=fotoalbum_large

• Leroy1909
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:01:
[...]

Ziet er goed uit zeg, dat uitzicht ook :o
Tnx man. Uitzicht idd, woon tegenover de kerk, dus deadlifts for Jesus oOo

@VinnyAMS zulke dagen hebben we allemaal, dat het niet lekker gaat met een oefening.
Hoe voelde de rest? Wil je ook wekelijks opbouwen in gewicht?

• AdmiraalTimbo
VinnyAMS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:31:
Training van vandaag.
De Squats gingen erg moeilijk daarom wat lichter gedaan. Snap alleen niet waarom de app 1x5 DL blijft aangeven. Kan het ook niet aan passen. Ik doe standaard een half uur cardio. Ik wil zeker nog 18 kg afvallen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed bezig en prima numbers ook.
Ik moet zeggen dat mijn squats echt heel slecht zijn even ter vergelijking. Ik vertical legg press zo’n 230kg
Maar fatsoenlijk gewicht squate ho maar, ik weet dat dit een compound oefening is en er natuurlijk meerdere factoren zijn die invloed hebben. Ik ben nu langzaam maar zeker aan het kijken waar het aan ligt en verbeteren.

Oooh en Had je nog gekeken naar het voedingsschema dat ik had gepost misschien dat je er iets aan hebt?

• AdmiraalTimbo
Leroy1909 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:49:
[...]

Toffe home gym met alles dat je nodig hebt en inderdaad mooi uitzicht. Zo’n home gym was zeker extra handig tijdens corona.

• VinnyAMS
@AdmiraalTimbo Ik had zeker nog naar je voedingsschema gekeken.

Alleen doe ik al enige tijd IF. Dus eet van 21:00 tot 13:00(16uur) niks.(thee, water en zwarte koffie).
Dus 6 keer eten red ik dan niet. Heb wel het idee dat IF het niet is voor mij. Buik die blijft gewoon.
AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:32:
[...]

Goed bezig en prima numbers ook.
Ik moet zeggen dat mijn squats echt heel slecht zijn even ter vergelijking. Ik vertical legg press zo’n 230kg
Maar fatsoenlijk gewicht squate ho maar, ik weet dat dit een compound oefening is en er natuurlijk meerdere factoren zijn die invloed hebben. Ik ben nu langzaam maar zeker aan het kijken waar het aan ligt en verbeteren.

Oooh en Had je nog gekeken naar het voedingsschema dat ik had gepost misschien dat je er iets aan hebt?

• AdmiraalTimbo
VinnyAMS schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:49:
@AdmiraalTimbo Ik had zeker nog naar je voedingsschema gekeken.

Alleen doe ik al enige tijd IF. Dus eet van 21:00 tot 13:00(16uur) niks.(thee, water en zwarte koffie).
Dus 6 keer eten red ik dan niet. Heb wel het idee dat IF het niet is voor mij. Buik die blijft gewoon.

[...]
Voor mij was IF het ook niet. Ik houd van simpel dus gewoon. Cal in vs cal uit. Behoefte berekenen daar max 500 cal onder gaan zitten. Macro’s op een rij zetten en gaan met die banaan.

• Requiem19
Ik zou zelf inderdaad altijd eerst bij de basis beginnen:

Kcal in vs Kcal uit & macro's.

Val je niet af? minderen in kcal inname. Trial and error. IF etc zijn interessante experimenten als je de basis goed hebt. Als je gelijk naar IF gaat, maak je het 'te moeilijk' imo.

Leuk overigens om hier meer over Olympic lifting te lezen, keep it up guys :D. Als ik het durf zal ik mezelf binnenkort ook eens filmen met een clean / snatch.
Pagina: 1 ... 30 ... 125 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.