Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Hackus schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:12:
[...]

zet een bankje er onder en als je die voelt kom je omhoog(of stapel gewichten) of ga eerst Box squatten
als je gaat zitten op de wc, val je toch ook niet voorover ?
Box squatten zou een idee kunnen zijn maar ik wil het liefst gewoon ass2grass en geen tussenstop. Ik ga even kijken naar de mogelijkheden of ik andere manieren (bijvoorbeeld rek oefeningen of iets dergeliks).
Thanks voor de input man!
Salvatron schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:21:
[...]

In mijn optiek maakt voeten op schouderbreedte niet zo veel uit, zolang de houding van de rug maar goed blijft (ik heb zelf de houding van de rug meestal fout als ik squat). Voeten niet op schouderbreedte zal echter geen blessures geven lijkt me.
Is het niet zo dat - hoe verder de voeten uit elkaar, hoe minder ik mijn quads aanspreek?
Mijn quads mogen wel wat extra volume krijgen en mijn glutes wat minder.

Houding is het belangrijkst en dat zit wel goed gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

seadogg schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:46:
[...]

Box squatten zou een idee kunnen zijn maar ik wil het liefst gewoon ass2grass en geen tussenstop. Ik ga even kijken naar de mogelijkheden of ik andere manieren (bijvoorbeeld rek oefeningen of iets dergeliks).
Thanks voor de input man!

[...]

Is het niet zo dat - hoe verder de voeten uit elkaar, hoe minder ik mijn quads aanspreek?

Je kunt dit verlagen(in hoogte) en zo wennen aan de beweging

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

seadogg schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:46:

Hoe wijd je je voeten zet hangt geloof ik samen met de binnen- en buitenkant van je benen. ALs je je benen wijder zet komt er minder spanning op de binnenkant van de benen geloof ik (maar ik kan me vergissen, kan ook de buitenkant zijn). De quads zullen wel hetzelfde getraind worden. Dit zal wel in Starting Strength staan.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

NiGeLaToR schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:34:
Wat wel aardig is, is dat doordat dit onderzoek is gedaan er vanuit ethisch oogpunt nooit meer een RCT studie gedaan kan worden - vanuit ethisch oogpunt kun je geen populatie meer blootstellen aan alleen maar suikerhoudende drankjes met de wetenschap dat de hypothese is dat de kans op kanker daardoor vergroot wordt.
Niet met die hypothese inderdaad maar er zijn genoeg RCTs gedaan met suikerhoudende dranken met andere hypotheses. Als er dan vaker kanker zou optreden zou het wel opgemerkt worden. Zo worden er wel vaker 'bijwerkingen' gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:29
Philflow schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:18:
[...]

Niet met die hypothese inderdaad maar er zijn genoeg RCTs gedaan met suikerhoudende dranken met andere hypotheses. Als er dan vaker kanker zou optreden zou het wel opgemerkt worden. Zo worden er wel vaker 'bijwerkingen' gevonden.
Interessante tijd, gevoelsmatig wordt er eindelijk meer en beter onderzoek gedaan naar het effect van voeding op de gezondheid - maar goed, kan ook zijn omdat ik er meer interesse in heb gekregen :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Paar reacties over de voeding van wielrenners verplaatst naar [Wielrennen] Centraal discussietopic

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:12
Beetje jammer dat die stukjes over voeding zijn verplaatst, ook al gaat het over wielrenners en voeding denk ik wel dat het ook hier prima thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Ja hier in het topic had het ook wel enigszins toevoeging vind ik.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ben gisteren begonnen aan krachttraining als voorbereiding op mijn basketbal seizoen. Meer kracht is het doel en ik hoop daarmee blessures te voorkomen en wat betere athletische prestaties te bereiken. Na veel gelezen te hebben over allerlei programma's en waarom de één beter is dan de andere ben ik uiteindelijk begonnen met GreySkulls LP - Phrak's variant. De opbouw leek me logischer dan StrongLifts en Starting Strength en toch is het een geschikt programma voor beginners. Daarnaast kan ik dit in een relatief korte tijd afwerken per sessie. Ik heb nu eenmaal niet de luxe om 3 x in de week 2 uur in de sportschool te zitten. Maar een uur na werk (vroeger opstaan, vroeger weg van werk) onderweg naar huis gaat lukken.

Vandaag wat lichte pijntjes hier en daar omdat ik spieren heb aangesproken die ik anders nooit gebruik. Ben benieuwd hoe dat morgen is. Ik moet zeggen dat de app die ik gebruik voor het trainingsschema ook prettig is: Personal Training Coach. Deze heeft al een aantal beginnersschema's ingebouwd (StrongLifts, Starting Strength, GreySkull, MadCow... noem het maar op) en dat werkt fijn.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 12:35
Salvatron schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:19:
[...]

Hoe wijd je je voeten zet hangt geloof ik samen met de binnen- en buitenkant van je benen. ALs je je benen wijder zet komt er minder spanning op de binnenkant van de benen geloof ik (maar ik kan me vergissen, kan ook de buitenkant zijn). De quads zullen wel hetzelfde getraind worden. Dit zal wel in Starting Strength staan.
Er komt dan meer spanning op de binnenkant, zeker als de voeten nog wat naar buiten gedraaid zijn. Dan leg je de nadruk op de ADDuctoren(binnenkant)

@seadogg trainen is geduld hebben en je lichaam de kans geven om zich aan te passen. Goed rekken kan helpen om de uitvoering te verbeteren. Daarnaast kan je ook rekken in het dagelijks leven. En rekken is niet even 10sec en dan knallen. Even 5min de tijd nemen. Dit dan volhouden en over 3 maanden evalueren.

Daarnaast kunnen goede trainers of fysiotherapeuten jou vertellen wat de beperkte factor is zodat je hier extra nadruk op kan leggen met de mobiliteit te vergroten. Zoals kuiten die te weinig flexibiliteit hebben o.i.d.

Echter, geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Kortingscode bij Gorrilasport, laatste dag:

https://gathering.tweaker...message/59658836#59658836

[ Voor 11% gewijzigd door pvr op 10-08-2019 07:26 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Hallo allemaal! Ik zit met het volgende, misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik (m, 20j) was sinds mijn twaalfde al ingeschreven bij Basic Fit (inmiddels train ik bij BigGym), maar trainde nooit echt serieus of regelmatig. Tot vorige zomer, toen ik ben begonnen samen te trainen met een man die meer ervaring heeft en serieuzer trainde dan ik destijds. Ik train nu dus al een jaar vrij serieus als volgt:
Maandag: borst en rug
Dinsdag: triceps en biceps
Woensdag: boksen
Donderdag: rust
Vrijdag: leg day
Zaterdag: rust
Zondag: cardio

Inmiddels ben ik de newbie fase voorbij en wil ik echt progressie boeken. Toen ik vorig jaar begon met serieus sporten woog ik 87kg (ik ben zo'n 1.87m lang) maar was ik vrij dik. Voor aanvang van de ramadan woog ik 92kg. Hoewel ik zwaarder was geworden, had ik duidelijk minder vet en meer spieren (ik heb geen vetpercentage gemeten, maar dit was duidelijk voor de spiegel). Na de ramadan was dit 86kg en inmiddels is dit 89kg.

Ik heb als doel dat ik breder wil worden. Specifieker wil ik een V shaped back. Dit zit als volgt, ik heb vrij brede heupen en heb wat minder brede schouders (logisch, want ik train ze te weinig).

Ik ga in september beginnen met bulken en heb al een voedingsschema samengesteld. Het voedingsschema is 3500 cal. Volgens mijn Apple Watch verbruik ik op dagen dat ik train zo'n 3500 cal, dus dan zou ik het voedingsschema eigenlijk moeten aanvullen tot 4000 cal, toch?

Mijn belangrijkste vraag gaat eigenlijk over het trainingsschema. Ik heb gehoord dat ik eigenlijk iedere spiergroep twee keer per week moet trainen om echt te groeien. Klopt dit?

Ik kan wanneer ik ga bulken zes keer per week trainen. Welk trainingsschema raden jullie aan? Ik dacht zelf aan push pull legs. En zijn er oefeningen die ik absoluut wel/niet moet doen wanneer ik wil groeien?

Overigens vind ik het jammer dat met push pull legs triceps en biceps op verschillende dagen worden getraind, want dat vind ik een fijne combinatie, maar dat is dan niet anders.

Ik hoor het graag! Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wijd optrekken, pull up, lat pul down. snap niet dat een ervaren iemand je na de borst en rug de volgende dag biceps en triceps laat doen. beter pak je biceps bij borst (ma) en Rug triceps(woe)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:50

Vuvuzela

My spire is forming

mr.JamesBond schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:43:
Ik ga in september beginnen met bulken en heb al een voedingsschema samengesteld. Het voedingsschema is 3500 cal. Volgens mijn Apple Watch verbruik ik op dagen dat ik train zo'n 3500 cal, dus dan zou ik het voedingsschema eigenlijk moeten aanvullen tot 4000 cal, toch?

Mijn belangrijkste vraag gaat eigenlijk over het trainingsschema. Ik heb gehoord dat ik eigenlijk iedere spiergroep twee keer per week moet trainen om echt te groeien. Klopt dit?

Ik kan wanneer ik ga bulken zes keer per week trainen. Welk trainingsschema raden jullie aan? Ik dacht zelf aan push pull legs. En zijn er oefeningen die ik absoluut wel/niet moet doen wanneer ik wil groeien?

Overigens vind ik het jammer dat met push pull legs triceps en biceps op verschillende dagen worden getraind, want dat vind ik een fijne combinatie, maar dat is dan niet anders.

Ik hoor het graag! Bedankt in ieder geval!
Qua kcal moet je je weegschaal goed in de gaten houden, ik zou rustig aan beginnen met kcal opschroeven en kijken wat het met je doet, als je niets aankomt in 2 weken, 250kcal erbij oid.

Je oude schema is niet ideaal nee. Ik zou sowieso stoppen met een dag puur je armen te trainen en dan je rug en borst splitsen. Schouders bij je borst en je armen ook verspreid. Dan doe je eigenlijk al ppl maar dan 3x per week. Als je niet vaker kan dan 3x per week zou ik misschien wel iets anders doen dan ppl, een fullbody schema met steeds een rustdag tussendoor bijvoorbeeld.
Hackus schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:49:
Wijd optrekken, pull up, lat pul down. snap niet dat een ervaren iemand je na de borst en rug de volgende dag biceps en triceps laat doen. beter pak je biceps bij borst (ma) en Rug triceps(woe)
Armen wijd betekent niet per se dat je rug ook wijder wordt (of dat je iig meer de nadruk op je lats legt). Volgens mij is het juist andersom bij je rug.. sowieso bij de cable row, breed handvat voel ik veel meer in het midden van mn rug en andersom.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Vuvuzela ook wijde seat row ja, beide zijn goed. (niet in de nek trekken, is onnatuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Thanks voor de antwoorden.

@Vuvuzela En als ik zes keer per week train? Is het een idee om dan twee keer per week ppl te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Als je 6x gaat is PPL ideaal ja. Moet je zelf ff voelen of je ppl.rust.ppl doet of pplppl.rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mr.JamesBond schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:59:

@Vuvuzela En als ik zes keer per week train? Is het een idee om dan twee keer per week ppl te doen?
Dat ligt er geheel aan wat je gaat doen, en op welke intensiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Je kunt je afvragen of het wel slim is om 6x per week te trainen. Ik kan me 2 studies herinneren die ernaar keken. Ze vergeleken 6x met 4x per week, volume gelijk. 4x per week was zeker zo goed.

Je zou met 6x per week wel meer volume kunnen doen, maar dan wordt het de vraag of je wel goed genoeg kan herstellen. Veel populaire programma's doen full body 3x per week, en dat blijkt ook heel goed te werken.

@mr.JamesBond zo'n Apple watch is erg onnauwkeurig om je kcal behoefte te meten. Je kunt beter afgaan op de weegschaal. Als je wil bulken moet je ongeveer 1 kg per maand aankomen. Kom je sneller aan dan zal je veel vet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter

Dus dat wordt twee keer per week ppl. Dan is het nu zaak voor mij om te kijken welke oefeningen ik moet doen voor een v shaped back.

Misschien wordt het duidelijker als ik vertel welke oefeningen ik nu doe.

@Vuvuzela Zal ik naar kijken

@Philflow Ik begrijp dat ik niet alleen kan uitgaan van mijn Apple Watch, maar het geeft me in ieder geval wel een 'richtlijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@mr.JamesBond met een afwijking tot 40% eronder of erboven is het een behoorlijke slechte richtlijn. Bij sommige taken liep de fout zelfs op tot boven de 50%. Ik zou zelf liever een goede online calculator als richtlijn gebruiken.

Ik zou ook niet zomaar op 4000 beginnen. 3500 lijkt me een goed start punt en dan kun je altijd nog verhogen, mocht het nodig zijn. Maar beter gebruik je even een calculator. Deze is wel aardig: https://www.freedieting.com/calorie-calculator

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 10-08-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mr.JamesBond Kijk even wat je nu ongeveer aan Kcals binnen krijgt en maak een schema a/d hand daarvan. laat sowieso ff ergens je vetp meten. klakkeloos 3500 of meer Kcals nemen heb je niets aan.
Wat wordt je schema, en wat doe je dagelijks aan bewegen. dit moet je allemaal weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 11:09
Vuvuzela schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:39:
Als je 6x gaat is PPL ideaal ja. Moet je zelf ff voelen of je ppl.rust.ppl doet of pplppl.rust
Je weet dat dat allebei precies hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jerring1980 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:24:
[...]

hij bedoelt ma-rust- woe, ma-di-rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Hackus schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:41:
[...]

hij bedoelt ma-rust- woe, ma-di-rust
Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, want zes dagen achter elkaar trainen en een dag rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mr.JamesBond schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:51:
[...]

Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, want zes dagen achter elkaar trainen en een dag rust.
zes dagen achtereen KT slaat nergens op(naturel). vertel maar eerst eens wat je wilt gaan doen. zoals ik net aangaf kun je wel trainen, maar dan nog moet je kijken wat je gaat doen.

Ma- PPL
Di-PPL
slaat nergens op natuurlijk
MA- rust- Woe kan wel

Investigate maar eens wat je gaat doen James Bond :P
ma- p
di-p
woe=l ?

Tip: Ma- UB, Di-LB, rust, Do-UB, Vrij-LB etc

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 11-08-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

jerring1980 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:24:
[...]
nee ja. Ik bedoel, of 6 dagen trainen en dan rust. Of na elke 3 dagen trainen een rustdag.

In 4 dagen kan je wrs hetzelfde bereiken als 6. Het is persoonlijk, sommigen willen elke dag iets doen. sommigen hebben hooguit 3x per week 1,5 uur tijd. Als je wel 6x per week gaat heb je geen energie/herstel voor fluff in je training. Begin met zware compound en dan nog 2/3 oefeningen en 2 voor armen of core en klaar.. Ga niet nog 45minuten op 7 verschillende manieren je biceps/triceps oppompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Hackus schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:57:
[...]

zes dagen achtereen KT slaat nergens op(naturel). vertel maar eerst eens wat je wilt gaan doen. zoals ik net aangaf kun je wel trainen, maar dan nog moet je kijken wat je gaat doen.

Ma- PPL
Di-PPL
slaat nergens op natuurlijk
MA- rust- Woe kan wel

Investigate maar eens wat je gaat doen James Bond :P
ma- p
di-p
woe=l ?

Tip: Ma- UB, Di-LB, rust, Do-UB, Vrij-LB etc
Zit legs bij LB in? En hoe lang duurt zo'n workout? Is het aan te raden met mijn doel, bredere shouders/v-shape back?

Als 4 en 6 workouts evenveel progressie heeft, gaat mijn voorkeur denk ik toch uit naar 6. Het zit een beetje tussen de oren, maar anders zit ik 3 dagen thuis per week en dat vind ik niet fijn. Of ik moet het ineens heel druk hebben met studeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mr.JamesBond schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:04:
[...]

Zit legs bij LB in? En hoe lang duurt zo'n workout? Is het aan te raden met mijn doel, bredere shouders/v-shape back?

Als 4 en 6 workouts evenveel progressie heeft, gaat mijn voorkeur denk ik toch uit naar 6. Het zit een beetje tussen de oren, maar anders zit ik 3 dagen thuis per week en dat vind ik niet fijn. Of ik moet het ineens heel druk hebben met studeren.
PPL = Push, Pull, Legs
UB = Bovenlichaam
LB = Onderlichaam

Het ligt aan de oefeningen die je wilt gaan doen. 2 dagen achtereen PPL is nutteloos. ook met 1 dag rust is het teveel. ma-vrij kan wel, dus als je 6 dagen wilt trainen zul je een schema daarvoor moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@the-edge

Maak setjes met opdrukken. 5x zvm met 3 minuten rust ertussen. maak van de BP Flys. en DB is prima, als je nog meer dumbbells hebt misschien side raise, of de 10kg kunt verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Hackus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:58:
@the-edge

Maak setjes met opdrukken. 5x zvm met 3 minuten rust ertussen. maak van de BP Flys. en DB is prima, als je nog meer dumbbells hebt misschien side raise, of de 10kg kunt verminderen
Thanks!
10 kg is het maximale, kan het verminderen inderdaad (halter is 2,5. 2 schijfjes van 2,5 en 2 van 1,25).
Ik zal de bench press aanpassen naar DB fly.

Nu zal het, door de tijd, blijken of mijn macronutrienten op orde zijn. Wil mijn vetpercentage naar een gezonder getal werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Hackus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:35:
[...]
Het ligt aan de oefeningen die je wilt gaan doen. 2 dagen achtereen PPL is nutteloos. ook met 1 dag rust is het teveel. ma-vrij kan wel, dus als je 6 dagen wilt trainen zul je een schema daarvoor moeten maken.
2 dagen achtereen PPL? Begrijp ik je verkeerd? Maar je weet dat PPL een schema is dat fullbody opsplitst in 3 dagen. maandag push, dinsdag pull en woensdag legs bijv.. PPL samen op 1 dag is gewoon fullbody.
the-edge schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:40:
[...]
Nu zal het, door de tijd, blijken of mijn macronutrienten op orde zijn. Wil mijn vetpercentage naar een gezonder getal werken.
Niks mis met je macro's maar ik vind 2k kcal wel weinig.. wat doet je gewicht de laatste tijd? Heb het idee dat je zo richting de 3k zou kunnen zonder snel veel aan te komen. Als je gewicht nu stabiel is.. zou je richting de 1500 moeten om vet te cutten.. maar dat is niet te doen.

En in je thuis workout doe je een hoop oefeningen 5x5. Hoe voelt dat? hoop oefeningen zou ik met meer reps doen, minder sets. Vind 5x5 meer iets voor als je echt zwaar gaat met compounds.

[ Voor 40% gewijzigd door Vuvuzela op 13-08-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Hackus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:35:
[...]

PPL = Push, Pull, Legs
UB = Bovenlichaam
LB = Onderlichaam

Geen idee waarom je afkortingen uitlegt die ik ken. Is het niet zo dat je spiergroepen minstens twee keer per week moet trainen voor maximale spiergroei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mr.JamesBond schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:40:
[...]
Is het niet zo dat je spiergroepen minstens twee keer per week moet trainen voor maximale spiergroei?
Mwa. Er zijn ook mensen die goede gains maken met een spiergroep maar 1x per week trainen. 2x per week is mogelijk iets beter. Niet alle studies vinden een voordeel. 1x per 4 dagen zal ook prima zijn.

Er zijn tegenwoordig ook mensen die 4-5x per week full body trainen, met goede resultaten. Kan ook. Voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Vuvuzela schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Niks mis met je macro's maar ik vind 2k kcal wel weinig.. wat doet je gewicht de laatste tijd? Heb het idee dat je zo richting de 3k zou kunnen zonder snel veel aan te komen. Als je gewicht nu stabiel is.. zou je richting de 1500 moeten om vet te cutten.. maar dat is niet te doen.

En in je thuis workout doe je een hoop oefeningen 5x5. Hoe voelt dat? hoop oefeningen zou ik met meer reps doen, minder sets. Vind 5x5 meer iets voor als je echt zwaar gaat met compounds.
Gewicht is de laatste 2 weken redelijk stabiel, gaat iets omlaag, maar langzaam (of moeizaam, geen idee :)). 2000kcal haal ik overigens makkelijk, af en toe een cheat day waardoor ik iets hoger uitkom.

5x5 heb ik als startpunt aangenomen om de controle te houden, door mijn onervarenheid ben ik bang me te snel te overbelasten. Vandaar, minder sets meer reps vind ik een goede :Y) !

Edit:
In maart dit jaar woog ik nog 97 kg. Nu 91-92.
Dus dat gaat helemaal niet snel, ik wil er eigenlijk nog een kilo of 9+ af hebben (80/83).
Zou ik dan nog minder moeten eten? Of juist meer?
Het gaat er namelijk wel af, maar heel langzaam. Ik bouw ook spieren op (dat zegt de spiegel ook), dus gewicht zegt me nu eigenlijk niet zo heel veel. Is dat terecht?

[ Voor 15% gewijzigd door the-edge op 13-08-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mr.JamesBond schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:40:
[...]

Geen idee waarom je afkortingen uitlegt die ik ken. Is het niet zo dat je spiergroepen minstens twee keer per week moet trainen voor maximale spiergroei?
Grote spiergroepen heb je meer rust bij nodig.
Verder hangt het af van welke oefening en intensiteit/rust etc.
oa je borst zou je kunnen doen met 3 dagen rust.
Ma- push
Di- legs
Woe- pull
Rust
Vrij- ma etc kan ook.

Maar ben benieuwd wat je gaat doen aan oefeningen, reps, sets etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:12
Philflow schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:52:
[...]

Mwa. Er zijn ook mensen die goede gains maken met een spiergroep maar 1x per week trainen. 2x per week is mogelijk iets beter. Niet alle studies vinden een voordeel. 1x per 4 dagen zal ook prima zijn.

Er zijn tegenwoordig ook mensen die 4-5x per week full body trainen, met goede resultaten. Kan ook. Voorbeeld.
Oprechte vraag, ik wil niet de negatieveling uithangen. Maar ik vraag me altijd af of die/dat soort (online youtube/PT) gasten ook niet gewoon een kuurtje erbij doen.
Je kan trainen hoe je wilt, die gains pak je sowieso wel dan, of zit ik er dan compleet naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dan zit je er compleet naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Naar aanleiding van je feedback @Vuvuzela heb ik mijn kcal inname verhoogd naar 2200 (192gr eiwit, 192gr koolhydraten & 74 gr vet). En mijn thuis-workout aangepast.

Ik wil het niet te drastisch aanpakken, maar vooral kijken wat kleine tweaks doen over 1 maand tijd. Het duurt dan misschien lang, maar als ik mijn 'sweet spot' vwb inname weet dan heb ik iets goed voor de lange termijn. Gewicht moet denk ik niet mijn drijfveer zijn, maar vooral de spiegel en vetpercentage (moet nog leren mezelf met een tang te meten).

Schaamteloze copy/paste uit mijn vorige post:
In maart dit jaar woog ik nog 97 kg. Nu 91-92.
Dus dat gaat helemaal niet snel, ik wil er eigenlijk nog een kilo of 9+ af hebben (80/83).
Het gaat er wel af, maar heel langzaam. Ik bouw ook spieren op (dat zegt de spiegel ook), dus gewicht zegt me nu eigenlijk niet zo heel veel.

Is dat terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
wokkelz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:59:
[...]

Oprechte vraag, ik wil niet de negatieveling uithangen. Maar ik vraag me altijd af of die/dat soort (online youtube/PT) gasten ook niet gewoon een kuurtje erbij doen.
Je kan trainen hoe je wilt, die gains pak je sowieso wel dan, of zit ik er dan compleet naast?
Dan zit je er inderdaad compleet naast. Anabolen zorgen er voor dat je meer gains kunt maken, maaaaar... je moet er alsnog hard voor trainen en 100% goed met je voeding bezig zijn. Anders heeft natuurlijk alsnog weinig zin. Een kuurtje zetten en op de bank blijven zitten zal niet zorgen voor meer spiermassa ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Ik denk dat Menno Henselmans natural is. Dit ook gebaseerd op hoe lang hij al traint op hoog niveau, hoe sterk hij is en aan welke wedstrijden hij meedoet.

Voor Jeff Nippard durf ik mijn hand niet in het vuur te steken. Zou me niks verbazen als hij weleens heeft gebruikt.

Maar uiteindelijk weet natuurlijk niemand of ze 100% natural zijn, behalve zij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Door gebruik herstel je sneller, en kun je dus vaker in de week trainen, vaak ook zwaarder. Veel meer vreten en groei je ook meer. (tegenwoordig besteld men al een kuur vooraf een sportschool te hebben bezocht.) Maar dat wordt een hele andere discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MarvinG schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Dan zit je er inderdaad compleet naast. Anabolen zorgen er voor dat je meer gains kunt maken, maaaaar... je moet er alsnog hard voor trainen en 100% goed met je voeding bezig zijn. Anders heeft natuurlijk alsnog weinig zin. Een kuurtje zetten en op de bank blijven zitten zal niet zorgen voor meer spiermassa ;)
Zou je denken he... Gek genoeg laten diverse wetenschappelijke studies een ander beeld zien.

"steroids alone worked better: 6.6 pounds LBM in the same 10 weeks."
"So a mere 600 mg/week of testosterone will build over 17 lbs of muscle in 20 weeks without training. "
https://bodyrecomposition...roids-muscle-growth.html/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Hm vziw is 600 niet echt meer een "mere" cycle. Wel bizar.
Philflow schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:42:
[...]
Voor Jeff Nippard durf ik mijn hand niet in het vuur te steken. Zou me niks verbazen als hij weleens heeft gebruikt.
Same. maar hij is wel behoorlijk klein 165cm ongeveer. Dus zijn frame is sneller opgevuld.

• MarvinG
Philflow schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:46:
[...]

Zou je denken he... Gek genoeg laten diverse wetenschappelijke studies een ander beeld zien.

"steroids alone worked better: 6.6 pounds LBM in the same 10 weeks."
"So a mere 600 mg/week of testosterone will build over 17 lbs of muscle in 20 weeks without training. "
https://bodyrecomposition...roids-muscle-growth.html/
Interessant! Ga dat onderzoek eens doornemen.
Mijn uitdrukking was dan ook wel heel zwart / wit natuurlijk. Bedoelde meer te zeggen dat veel gebruikers juist extra hard trainen en met hun voeding bezig zijn omdat je het maximale uit het kuurtje wilt halen.

Even de jochies die na 2 maanden trainen gelijk anabolen gebruiken, zonder dat ze zich verdiept hebben in training en voeding, buiten beschouwing gelaten.

• Philflow

Philflow

Vuvuzela schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:05:
Hm vziw is 600 niet echt meer een "mere" cycle. Wel bizar.
Klopt, ik had maar 2 quotes uit het artikel gehaald. Er staat ook een onderzoek in met maar 100 mg: "11 lbs in 10 weeks. " Wel met de kanttekening van mij dat LBM niet hetzelfde is als spiermassa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 11:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Steroiden

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleinden.

Hier op GoT gaan we het er niet over hebben, maar mocht je het per se willen gebruiken lees je dan goed in (zie bijvoorbeeld links naar andere fora) en vraag advies aan mensen met ervaring.

Educate yourself before you medicate yourself!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:58
Hi,

Ook hier een beginner die zich na wat maanden ingeschreven staan en per week wat random trainen op automaten wil gaan veranderen in een serieuzer schema met daadwerkelijk kans op wat resultaat. Ik merk dat motivatie vinden zonder enig merkbaar resultaat, behalve conditie door het hardlopen, begint te irriteren.

Uiteraard na lezen laatste 400 posts in dit topic al veel beginnerschema’s gezien echter 1 ding (denk ik) nog niet. Ik train op dit moment alleen en maak me wat zorgen of met name bench press op uiterste gewichten niet wat risicovol is? Ik heb al eens met stang op mn borst hulpeloos op het bankje gelegen. Ook bij de overhead press is zonder hulp en buddy voor de vorm sporten misschien onverstandig?

Met dumbbells voel ik me over het algemeen een stuk comfortabeler. Is er een SL/startingstrenghts variant te bedenken met dumbbells? Moet ik misschien toch wat langer op automaten trainen tot ik wat meer basis kracht heb voor benchpress/ohp of zijn er andere obvious tips?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@twit het hangt er vanaf wat je als tot het uiterste beschouwt. Technisch falen houdt in dat je de oefening niet meer netjes met goede vorm kunt doen, maar je kunt ook door tot écht falen. Dan is een spotter wel fijn. Met technisch falen is dat minder nodig, dan heb je altijd genoeg over om de bb terug te leggen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Is er een app a la MFP maar waar de macros niet achter een paywall zitten en waar ik bv zelf het gewicht in gram kan intypen als ik een voedsel item toevoeg ?

Ben bezig met een meal plan op te zetten qua calories en macros maar dat is nogal omslachtig in MFP omdat ik niet zelf het gewicht van 1 portie kan invullen en niet in 1 glance de macro's kan zien per maaltijd, alleen op een hele dag.

ik kan soms wel kiezen voor bv 1 serving en dan 1/4 of 1/3 kiezen om zo aan 125 of 150gram te komen bv maar heb liever dat ik bv rijst kies ( of whatever ) en dan zelf de grams kan invullen door te typen.
Dus eigenlijk zoek ik iets a la MFP waar de app zelf mijn calorieen bijhoud als ik mijn maaltijd invul maar ook duidelijk de macro's toont + waar ik zelf de hoeveelheid voedsel kan invullen door een tap + typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

twit schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:16:
Hi,

Ook hier een beginner die zich na wat maanden ingeschreven staan en per week wat random trainen op automaten wil gaan veranderen in een serieuzer schema met daadwerkelijk kans op wat resultaat. Ik merk dat motivatie vinden zonder enig merkbaar resultaat, behalve conditie door het hardlopen, begint te irriteren.

Uiteraard na lezen laatste 400 posts in dit topic al veel beginnerschema’s gezien echter 1 ding (denk ik) nog niet. Ik train op dit moment alleen en maak me wat zorgen of met name bench press op uiterste gewichten niet wat risicovol is? Ik heb al eens met stang op mn borst hulpeloos op het bankje gelegen. Ook bij de overhead press is zonder hulp en buddy voor de vorm sporten misschien onverstandig?

Met dumbbells voel ik me over het algemeen een stuk comfortabeler. Is er een SL/startingstrenghts variant te bedenken met dumbbells? Moet ik misschien toch wat langer op automaten trainen tot ik wat meer basis kracht heb voor benchpress/ohp of zijn er andere obvious tips?
Ik ben net als jij een beginner maar ik ben wél meteen aan een programma begonnen. In mijn geval GreySkulls LP - Phraks variant. In dat schema ga je bij elke oefening bij de laatste set tot As Many Reps As Possible (AMRAP). Het is echter wel zo gedefinieerd dat de laatste rep niet het allerlaatste is wat je ooit zal doen maar dat je ophoudt als je ongeveer nog twee reps zou kunnen doen met een slechtere techniek, trillend en dat je spieren het bijna opgeven. Op die manier wordt het nooit echt gevaarlijk en is de kans op blessures ook veel kleiner. Daarnaast zijn de beginnersprogramma's er op gericht dat je techniek ontwikkelt en met de 'lichte' start ook wat uithoudingsvermogen. Ik vermijd automaten, ik wil alleen maar compound oefeningen doen die heel veel spieren aanspreken. Hierdoor heb ik het idee sneller en completer te trainen. Mijn doel is dan ook geen spiergroei (massa) maar kracht (voor sport, basketball). Op deze manier kan ik, ondanks een druk schema, drie maal in de week trainen in de sportschool.

Ik zit pas in mijn vierde week maar loop ook al tegen limieten aan (ben nu eenmaal van nature niet zo heel sterk). Ik vind het echter toch wel weer motiverend, want ik word pas echt sterker als ik tegen een limiet aan loop.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
Katmi schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:53:
Is er een app a la MFP maar waar de macros niet achter een paywall zitten en waar ik bv zelf het gewicht in gram kan intypen als ik een voedsel item toevoeg ?

Ben bezig met een meal plan op te zetten qua calories en macros maar dat is nogal omslachtig in MFP omdat ik niet zelf het gewicht van 1 portie kan invullen en niet in 1 glance de macro's kan zien per maaltijd, alleen op een hele dag.

ik kan soms wel kiezen voor bv 1 serving en dan 1/4 of 1/3 kiezen om zo aan 125 of 150gram te komen bv maar heb liever dat ik bv rijst kies ( of whatever ) en dan zelf de grams kan invullen door te typen.
Dus eigenlijk zoek ik iets a la MFP waar de app zelf mijn calorieen bijhoud als ik mijn maaltijd invul maar ook duidelijk de macro's toont + waar ik zelf de hoeveelheid voedsel kan invullen door een tap + typen.
Ik snap niet helemaal wat het probleem is m.b.t. niet het gewicht in kunnen vullen? In MFP (onbetaald) kan je tot 3 cijfers achter de komma de grammen invullen, als ik dus 102,345 gram rijst heb afgewogen dan kan je dat zo invullen. Hiervoor moet je (ik ben bekend met de iPhone app, maar zal overal zo werken denk ik) de portiegrootte veranderen van '1 serving' naar '1 gram' of '100 gram' bijvoorbeeld. Staat dit er niet tussen dan is iemand wellicht lui geweest met het invullen van het product, dan moet je het of zelf eenmalig invoeren of even een andere zoeken die wel goed is ingevuld.

Daarnaast kan ik bij de iPhone app ook kiezen voor breuken of decimaal, je kan dan dus zelf 1/3 invoeren als je dat makkelijker vindt dan 0,333 portie. In de iPhone app is het een kwestie van even op de portiegrootte klikken en je krijgt je verschillende keuzes afhankelijk van wat de andere gebruiker hierbij allemaal heeft toegevoegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Twijfels op 20-08-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hi,

Vraag gewoon ff iemand te spotten als je max gaat
Katmi schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:53:

Wat is de reden dat je dit 'zo strak' wilt doen

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 20-08-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik train op dit moment alleen en maak me wat zorgen of met name bench press op uiterste gewichten niet wat risicovol is? Ik heb al eens met stang op mn borst hulpeloos op het bankje gelegen.
Daar heb je je antwoord al. Maar je kunt natuurlijk wel de klemmen eraf laten zodat je de gewichten er altijd af kan gooien indien nodig. Maar beter vraag je natuurlijk even iemand om erbij te staan.
Ook bij de overhead press is zonder hulp en buddy voor de vorm sporten misschien onverstandig?
Bij een OHP zou je mijns inziens geen spotter nodig moeten hebben. Als je die wel nodig hebt ga je waarschijnlijk te zwaar.
Is er een SL/startingstrenghts variant te bedenken met dumbbells?
Zou ik niet aan beginnen. Progressive overload met 5 reps werkt veel beter met barbells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Hi,

Je zou de OVH press ook op een Smith Machine kunnen doen. Als je stang niet meer verplaatst krijgt, kan je hem in het rek hangen, op elke willekeurige hoogte.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Dank voor de vele tips! Misschien maak ik me ook onnodig druk door de vervelende ervaring uit het verleden. Ik zie dat jullie in het algemeen concluderen om er gewoon voor te gaan mét barbells ipv dumbbells. In geval van nood een spotter te vragen maar waarschijnlijk heb ik mezelf toen zonder een duidelijk schema nog verder gepushed dan dit schema van me gaat vragen.

De suggestie over de Smith machine; is dit ook een optie voor de benchpress misschien? Of is het algemene beeld dan toch dat je een deel van de spieren niet zo sterk belast als dat je dat bij een echte benchpress zou doen omdat het apparaat voor stabiliteit zorgt die normaal je lichaam moet leveren?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

twit schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:09:
Dank voor de vele tips! Misschien maak ik me ook onnodig druk door de vervelende ervaring uit het verleden. Ik zie dat jullie in het algemeen concluderen om er gewoon voor te gaan mét barbells ipv dumbbells. In geval van nood een spotter te vragen maar waarschijnlijk heb ik mezelf toen zonder een duidelijk schema nog verder gepushed dan dit schema van me gaat vragen.

De suggestie over de Smith machine; is dit ook een optie voor de benchpress misschien? Of is het algemene beeld dan toch dat je een deel van de spieren niet zo sterk belast als dat je dat bij een echte benchpress zou doen omdat het apparaat voor stabiliteit zorgt die normaal je lichaam moet leveren?
Volgens mij vat je het precies goed samen en is het vraagteken achter je laatste zin niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Twijfels schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:28:
[...]

Ik snap niet helemaal wat het probleem is m.b.t. niet het gewicht in kunnen vullen? In MFP (onbetaald) kan je tot 3 cijfers achter de komma de grammen invullen, als ik dus 102,345 gram rijst heb afgewogen dan kan je dat zo invullen. Hiervoor moet je (ik ben bekend met de iPhone app, maar zal overal zo werken denk ik) de portiegrootte veranderen van '1 serving' naar '1 gram' of '100 gram' bijvoorbeeld. Staat dit er niet tussen dan is iemand wellicht lui geweest met het invullen van het product, dan moet je het of zelf eenmalig invoeren of even een andere zoeken die wel goed is ingevuld.
Ik was er gewoon even klaar mee dat bijna elk item wat ik zocht niet tot op de gram ging, dus ja gewoon pech dan.
Ondertussen ook al zelf ingevuld wegens gebrek aan een andere deftige app anyway dus case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik zou zoveel mogelijk met barbells blijven doen. Je went er aan, dumbells is leuk tot een bepaald gewicht daarna voelt het met o.a flat bench toch wel tricky imho. Ik bench altijd solo, en ik voel nu wel aan hoe ver ik kan gaan, en heel soms ga ik er alsnog overheen maar krijg ik de barbell wel omhoog met meer hulp van m'n schouders (slechte vorm).
OHP snap ik eigenlijk niet hoe je gespot kan worden. Als ik een rep niet haal komt de barbell terug op schouderhoogte en zit de barbell met 1 stap vooruit weer in het rek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vuvuzela schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:53:
[...]

Ik zou zoveel mogelijk met barbells blijven doen. Je went er aan, dumbells is leuk tot een bepaald gewicht daarna voelt het met o.a flat bench toch wel tricky imho. Ik bench altijd solo, en ik voel nu wel aan hoe ver ik kan gaan, en heel soms ga ik er alsnog overheen maar krijg ik de barbell wel omhoog met meer hulp van m'n schouders (slechte vorm).
OHP snap ik eigenlijk niet hoe je gespot kan worden. Als ik een rep niet haal komt de barbell terug op schouderhoogte en zit de barbell met 1 stap vooruit weer in het rek.
Met name BP zegt ie.
OHP heb je geen spotter nodig. zoals je zegt zakt de halter tot op je bovenborst, en je hebt de halter zelf vast.
sta je in een rack stap je naar voor en anders laten vallen. maar je ligt in elk geval niet onder de halter als bij BP(maar dan kun je nog de halter van je af rollen als je alleen bent)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Smith kan leuk zijn als je hem aanvullend gebruikt om bepaalden specifiek nog op hun flikker te geven. Bijvoorbeeld 'strotten' is wel eens lekker.
Je mist inderdaad wel training van alle ondersteunende spieren. Dat is ook één van de redenen dat ik vind dat apparaten nooit de basis van je training moeten zijn. Ze kunnen heel mooi aanvullen maar als basis is losse gewichten het beste.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Thanks all. Ik ga vanavond richting sportschool (wat laat op de avond om op mijn gemak en in een rustige omgeving het een en ander uit te vogelen) om het een eerste keer te proberen. Ben benieuwd hoe het bevalt, zal hier de ervaringen delen.

EDIT: Eerste keer Workout A gedaan en ik moet zeggen: Dat viel nog knap tegen ook na het kijken van vele filmpjes zijn er zo ontzettend veel dingen tegelijk waar je aan moet denken. Ook toch nog best wel 'eng' om dit in een redelijke volle gym te doen en hele simpele dingen als hoe verhoog je de start positie van de bar in het power rack nog niet zo makkelijk blijken te zijn. Al met al is het aardig gelukt (oefeningen afgemaakt) en heb ik vandaag spierpijn op de plekken waar je het zou verwachten zonder verdere pijntjes.

Ik heb in ieder geval mijn aandachtspunten om de video's nog een keer terug te kijken (zoals, hóe zorg je nou voor een niet pijnlijke en wel stabiele low bar houding zonder dat de stang gaat schuiven) en vanavond opnieuw te gaan.

[ Voor 61% gewijzigd door twit op 23-08-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

twit schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:34:
Thanks all. Ik ga vanavond richting sportschool (wat laat op de avond om op mijn gemak en in een rustige omgeving het een en ander uit te vogelen) om het een eerste keer te proberen. Ben benieuwd hoe het bevalt, zal hier de ervaringen delen.

EDIT: Eerste keer Workout A gedaan en ik moet zeggen: Dat viel nog knap tegen ook na het kijken van vele filmpjes zijn er zo ontzettend veel dingen tegelijk waar je aan moet denken. Ook toch nog best wel 'eng' om dit in een redelijke volle gym te doen en hele simpele dingen als hoe verhoog je de start positie van de bar in het power rack nog niet zo makkelijk blijken te zijn. Al met al is het aardig gelukt (oefeningen afgemaakt) en heb ik vandaag spierpijn op de plekken waar je het zou verwachten zonder verdere pijntjes.

Ik heb in ieder geval mijn aandachtspunten om de video's nog een keer terug te kijken (zoals, hóe zorg je nou voor een niet pijnlijke en wel stabiele low bar houding zonder dat de stang gaat schuiven) en vanavond opnieuw te gaan.
Voor dat laatste zag ik toevallig vandaag nog deze video:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

twit schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:34:

Maak je niet te druk en leer de oefening goed, voor je zwaarder gaat. als je bepaalde schema's gaat volgen moet je eerst de oefeningen goed kunnen uitvoeren. Jammer genoeg zijn er steeds minder mensen in de gym die je ergens op wijzen. Vaak komt het ook doordat mensen afgezonderd zijn en met oortje in lopen.
Ik merk bij mijzelf dat ik minder snel naar 'onbekende' loop om aanwijzingen te geven. vaak wil men het ook niet, dus laat ik 'ze' maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:16:
[...]

Maak je niet te druk en leer de oefening goed, voor je zwaarder gaat. als je bepaalde schema's gaat volgen moet je eerst de oefeningen goed kunnen uitvoeren. Jammer genoeg zijn er steeds minder mensen in de gym die je ergens op wijzen. Vaak komt het ook doordat mensen afgezonderd zijn en met oortje in lopen.
Ik merk bij mijzelf dat ik minder snel naar 'onbekende' loop om aanwijzingen te geven. vaak wil men het ook niet, dus laat ik 'ze' maar doen.
Mensen staan er, zo lijkt het voor mij, ook inderdaad minder voor open. Goed bedoeld advies wordt met tegenzin ontvangen en meestal denken ze het zelf toch wel beter te weten. Maar gelukkig zijn er ook nog wel zat sporters die de hulp kunnen waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Vandaag eens die XXL Nutrition sausjes besteld voor in de cut, echte saus inplannen rond de 2000cal vind ik een waste van calorieen ( bv bijna 230 voor 30ml mayo ) en light mayo van de supermarkt vind ik niet lekker.

Gekozen voor Teriyaki, sweet and sour en American fries sauce, beetje extra smaak over de rijst en vlees en de fries sauce voor bij sweet potato fries uit de oven of aardappelblokjes.
Ook eens de XXL try out box besteld voor 15 euro, gewoon uit interesse en hou wel van een ''verrassingsbox'' :P

• seadogg
Misschien een hele domme vraag. maar hoe wegen jullie de rijst af bij meal prep?

ik wil bijvoorbeeld 100 gram rijst per maaltijd hebben, ik wil 4 porties maken. Dan weeg ik ongekookt 400 gram rijst en kook deze.
Echter als het dan klaar is, dan weegt het geen 100g per serving meer.... Hoe kan ik het dan in godsnaam berekenen wat ik per portie moet gebruiken als ik wil preppen?

heb wat ge-googeld maar ik kom er niet uit.
Dank voor reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
seadogg schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:55:
Misschien een hele domme vraag. maar hoe wegen jullie de rijst af bij meal prep?

ik wil bijvoorbeeld 100 gram rijst per maaltijd hebben, ik wil 4 porties maken. Dan weeg ik ongekookt 400 gram rijst en kook deze.
Echter als het dan klaar is, dan weegt het geen 100g per serving meer.... Hoe kan ik het dan in godsnaam berekenen wat ik per portie moet gebruiken als ik wil preppen?

heb wat ge-googeld maar ik kom er niet uit.
Dank voor reacties.
Altijd ongekookt wegen. Wat het in gewicht toeneemt tijdens het koken is alleen vocht. Mits je het niet kookt in olijfolie...

PSN: Sluuz

• seadogg
Sluuz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Altijd ongekookt wegen. Wat het in gewicht toeneemt tijdens het koken is alleen vocht. Mits je het niet kookt in olijfolie...
Ja daar ben ik mee bekend inderdaad. Maar als ik een X aantal porties tegelijk kook. Dan kan ik daarna niet meer hetzelfde gewicht gebruiken...
Snap je wat ik probeer te zeggen?

Dank voor je reactie!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
seadogg schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:08:
[...]

Ja daar ben ik mee bekend inderdaad. Maar als ik een X aantal porties tegelijk kook. Dan kan ik daarna niet meer hetzelfde gewicht gebruiken...

Dank voor je reactie!
Ah zo. Dan kan je de gekookte rijst toch in een bakje gooien, op de weegschaal zetten en dat door X delen, waarbij X je aantal gewenste porties is?

Zelf gooi ik alle ingredienten op het eind bij elkaar en schep ik dat in (bijv) 4 bakken en zorg dat er in elke bak ongeveer hetzelfde totaalgewicht zit. Dat er dan in de ene bak soms wat meer kip en en in de andere wat meer rijst zit, is dan jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door Sluuz op 29-08-2019 15:13 ]

PSN: Sluuz

• de Foarsitter
Hackus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:18:
[...]

Grote spiergroepen heb je meer rust bij nodig.
Verder hangt het af van welke oefening en intensiteit/rust etc.
oa je borst zou je kunnen doen met 3 dagen rust.
Ma- push
Di- legs
Woe- pull
Rust
Vrij- ma etc kan ook.

Maar ben benieuwd wat je gaat doen aan oefeningen, reps, sets etc.
Sorry voorhet late antwoord. Mijn schema ziet er als volgt uit:
Members only:

Heeft iemand tips? Zoals eerder gezegd is het mijn doel om breder te worden (V shape rug) en ik wil volgende week ook beginnen met bulken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mr.JamesBond Ik noem dat geen schema, maar opsomming van oefeningen.
Hoeveel reps per set, hoeveel percentage van je 1RM....hoe lang rust. beter doe je geen 2 dagen achtereen je UB, maar hou je 1 dag rust of doe je Legs.

Begin eerst eens met basis.
Waarom bulken, ben je zo Ripped ?
seadogg schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:08:
[...]

Dank voor je reactie!
Totaal verdelen in porties. 4 porties, dan deel jet het totale gewicht door 4.

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 29-08-2019 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30
Hoop biceps op een pulldag tevens :|

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

mr.JamesBond schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:26:
[...]
Sorry voorhet late antwoord. Mijn schema ziet er als volgt uit:
Members only:

Heeft iemand tips? Zoals eerder gezegd is het mijn doel om breder te worden (V shape rug) en ik wil volgende week ook beginnen met bulken.
Hoop oefeningen, heb je het al gedaan?
Shoulder press dumbell zou ik door OHP vervangen en dan wisselend met bench de dag daarmee beginnen. Chest fly zou ik persoonlijk niet met dumbells doen, kabels of evt machine.
Front raises en die push ups tot failure zou ik schrappen.
Wel ergens iets van facepulls doen voor de achterkant van je schouders, past op beide dagen wel.

Op je pulldag zou ik de bent over rows na je deadlift doen (altijd beginnen met compounds) daarna pull ups en dan lat pull down (kan je evt een close grip handvat pakken). Misschien 1 van de andere rows vervangen door facepulls of straight arm pulldown oid.. Voor biceps zou ik ez bar curls doen, en nog wat setjes dumbell curls liggend op een incline bankje.
Hackus schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:34:
Hoeveel reps per set, hoeveel percentage van je 1RM....hoe lang rust. beter doe je geen 2 dagen achtereen je UB, maar hou je 1 dag rust of doe je Legs.
..
In een PPL split kan je prima 2 dagen UB doen.

• de Foarsitter
Hackus schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:34:

Begin eerst eens met basis.
Waarom bulken, ben je zo Ripped ?
Bulken om veel in spiermassa aan te komen. Ik stond voor de vakantie ongeveer een maand stil en zo wil ik progressie boeken.

Hoeveel reps per set weet ik vooraf niet. Als ik op push dag 1 5 reps X kg druk, wil ik op push dag 2 6 reps doen.
Vuvuzela schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:45:
[...]

Hoop oefeningen, heb je het al gedaan?
Shoulder press dumbell zou ik door OHP vervangen en dan wisselend met bench de dag daarmee beginnen. Chest fly zou ik persoonlijk niet met dumbells doen, kabels of evt machine.
Front raises en die push ups tot failure zou ik schrappen.
Wel ergens iets van facepulls doen voor de achterkant van je schouders, past op beide dagen wel.

Op je pulldag zou ik de bent over rows na je deadlift doen (altijd beginnen met compounds) daarna pull ups en dan lat pull down (kan je evt een close grip handvat pakken). Misschien 1 van de andere rows vervangen door facepulls of straight arm pulldown oid.. Voor biceps zou ik ez bar curls doen, en nog wat setjes dumbell curls liggend op een incline bankje.

[...]

In een PPL split kan je prima 2 dagen UB doen.
Nee, nog niet gedaan. Push dag is het (als ik me niet vergis) 10 oefeningen. Ik heb nu workouts met 8 oefeningen. Ik zal zien hoe het verloopt.

Thanks voor de tips!

• Katmi
Rijst kan je ook perfect gekookt afwegen, of als je ongekookt afweegt gewoon in rekening houden dat het rijst gewicht ongeveer verdubbeld na het koken, dus 62.5 gram rijst is na koken ongeveer 125.

Ik kook meestal builtjes ( voordeelpak Uncle bens a la 9 builtjes voor 3 euro ), zo een builtje is ongeveer 250 gram na koken.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien een domme vraag van een noob hier, maar ik ga het toch stellen.

Op advies van mijn diëtist moet ik spieren gaan kweken. Qua cardio zit het wel goed. Ik zwem twee keer per week een uur en als ik ga wandelen doe ik 30Km binnen zes uur. Helaas is mijn BMI nog te hoog (32) en wil daar wat aan doen. Aangezien ik liever zoenend met Trump gesnapt wordt dan in een sportschool heb ik dumbells aangeschaft en ben ik op youtube op zoek naar een goede workout voor het hele lichaam.

Het probleem is dat ik door de advertenties, sluikreclame en onzin het bos niet meer zie en vraag ik me af hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik ben benieuwd of iemand een tip, schema of link heeft hoe ik dit het beste kan aanvliegen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• de Foarsitter
Standeman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:46:

Op advies van mijn diëtist moet ik spieren gaan kweken. Qua cardio zit het wel goed. Ik zwem twee keer per week een uur en als ik ga wandelen doe ik 30Km binnen zes uur. Helaas is mijn BMI nog te hoog (32) en wil daar wat aan doen. Aangezien ik liever zoenend met Trump gesnapt wordt dan in een sportschool heb ik dumbells aangeschaft en ben ik op youtube op zoek naar een goede workout voor het hele lichaam.

Het probleem is dat ik door de advertenties, sluikreclame en onzin het bos niet meer zie en vraag ik me af hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik ben benieuwd of iemand een tip, schema of link heeft hoe ik dit het beste kan aanvliegen.
Een tip van ook een relatieve beginner: conpounds. Doe iedere keer dat je full body traint twee compound oefeningen (bankdrukken, deadliften, squat). De isolatieoefeningen doe je om de compounds heen en begin altijd met compound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

mr.JamesBond schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:51:
[...]

Een tip van ook een relatieve beginner: conpounds. Doe iedere keer dat je full body traint twee compound oefeningen (bankdrukken, deadliften, squat). De isolatieoefeningen doe je om de compounds heen en begin altijd met compound
Ik ga even googelen wat compound precies inhoud.. Bankdrukken en squat ken ik qua terminologie :P

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

Zoek ook nog even op de termen full body workout etc. Je kan ook kijken naar starting strength van Mark Rippetoe.

Wat is de reden dat je niet in een sportschool gezien wil worden?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mijn BMI is ook te hoog, maar mijn vetpercentage niet ;)
het zegt dus weinig. pas je voeding aan, dat is al een hele stap. zo te lezen beweeg je voldoende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Hoeveel beweeg je op de andere 5 dagen?
Ik zie dat Buff dudes een dumbbell programma hebben. Prima kanaal.

Dit kanaal YouTube: FitnessFAQs kan je ook helpen. Meer bodyweight/calisthenics gericht, maar ideaal als je niet naar een gym wilt. Evt wel een stang of plek nodig waar je pull ups kan doen.

• de Foarsitter
Kunnen jullie mij helpen met mijn voedingsschema? Ik had het onderstaande voedingsschema samengesteld, maar op de RUG is er geen magnetron tot mijn beschikking (en is het ook niet zo netjes om tijdens een hoorcollege dergelijke maaltijden op te warmen en te eten).

Members only:

Door wat kan ik mijn lunch het best vervangen? Het liefst dus iets wat ik niet hoef op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12:00
mr.JamesBond schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:58:
Kunnen jullie mij helpen met mijn voedingsschema? Ik had het onderstaande voedingsschema samengesteld, maar op de RUG is er geen magnetron tot mijn beschikking (en is het ook niet zo netjes om tijdens een hoorcollege dergelijke maaltijden op te warmen en te eten).

Members only:

Door wat kan ik mijn lunch het best vervangen? Het liefst dus iets wat ik niet hoef op te warmen.
Alles wat je dezelfde macro's geeft? Wees creatief, desnoods eet je in de ochtend en tijdens je tussendoortjes wat anders zodat je middag niet zo'n bulk is wat makkelijker tijdens colleges weg te werken is.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Booyaa schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:21:
[...]

Zoek ook nog even op de termen full body workout etc. Je kan ook kijken naar starting strength van Mark Rippetoe.
Brdankt, ik zal eens kijken.
Wat is de reden dat je niet in een sportschool gezien wil worden?
Geen idee wat het precies is. Ik voel me daar extreem ongemakkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Standeman heb je wellicht wat sportscholen in de buurt die iets “duurder” zijn dan een Basic Fit / Fit 4 Free? Ik gym zelf ook bij een iets duurdere gym en ik merk dat het volk daar heel anders is dan bij de budget gyms. Iedereen heeft respect voor elkaar en komt er om te trainen, niet om de mooiste te zijn. Wellicht is dat ook iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Laatst online: 17-06 07:27
Standeman schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Geen idee wat het precies is. Ik voel me daar extreem ongemakkelijk.
Ik herken dat wel.

Ik sport sinds begin dit jaar, redelijk fanatiek, bij een nieuwe sportschool in mijn woonplaats. Daarvoor heb ik wel bij andere sportscholen gesport, maar deed ik meer conditionele activiteiten (vooral geen bankdrukken). Het was voor mij een stap om onderaan te beginnen. Een sportschool is toch vaak een beetje een 'kijk mij eens' domein. Strakke t-shirts, mouwloze hempjes etc. Lekker met z'n allen 120 kilo bankdrukken en dan kom jij er aan met je 50 kilo. Je moet er even doorheen en gewoon je eigen ding doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JDFS schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:04:
@Standeman heb je wellicht wat sportscholen in de buurt die iets “duurder” zijn dan een Basic Fit / Fit 4 Free? Ik gym zelf ook bij een iets duurdere gym en ik merk dat het volk daar heel anders is dan bij de budget gyms. Iedereen heeft respect voor elkaar en komt er om te trainen, niet om de mooiste te zijn. Wellicht is dat ook iets voor jou?
Dat zijn vaker echter ook weer degenen die er meer voor over hebben en wat serieuzer zijn, dus het is zaak om te ontdekken wat je tegen staat.
Het voordeel van een goedkope, grotere sportschool is dat je gemakkelijker opgaat in de massa.
Maar het is toch vooral een knopje om zetten en gewoon je eigen ding doen. Echt niemand gaat op je zitten letten, de meesten zijn gewoon met hun eigen training bezig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Niemand kijkt naar het gewicht dat je lift.. als je alles met foute vorm doet val je wel op.

Maar als je het echt niet wilt.. kom je verder met een workout die je elke dag thuis ff doet, dan met een ongebruikt sportschoolabbo

[ Voor 42% gewijzigd door Vuvuzela op 30-08-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

The Dumbell Full Body Program

Workout A
Split Squat 3x8 (each leg)
Bench 3x8 (If you don’t have a bench do floor press)
DB Rows 3x8 (One arm on bench, back parallel to floor)
Reverse Flies 3x10
Calf raises 2x15/French Press 2x10 Superset

Workout B
Walking Lunge 3x8 (each leg)
Overhead Press 3x8
Romanian Deadlift or Straight Leg Deadlift 3x8 (Use single leg version when you max out your weight)
Lat Pulldowns or Pull/Chin ups (Once you reach 3x8 begin adding weight)
Ab work 2x15/Curls 2x10 Superset (I don’t care what ab work you do)

https://forum.bodybuildin...viewfull=1#post1266579671

Goede bron om de oefeningen op te zoeken: www.exrx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:54:
Echt niemand gaat op je zitten letten, de meesten zijn gewoon met hun eigen training bezig.
Tenzij je aparte dingen gaat doen... ik dacht dat iemand me aan het filmen was met zijn telefoon toen ik een bridge aan het proberen was (ziet er niet uit omdat ik niet lenig ben maar is wel een goede strekoefening voor de rug). Of als ik one arm pushups ga doen, daar kreeg ik ook af en toe opmerkingen over, of iemand die het zelfs ook ging proberen. Of die ene keer dat een bodybuilder me begon uit te schelden omdat ik aan de smithmachine ging hangen (pull ups doen, etc) Lekker je eigen ding doen in de sportschool, vergeet het maar.

Calisthenics etc doe ik liever thuis, op de sportschool komt het teveel over als 'kijk mij eens'.
Vuvuzela schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:43:
Niemand kijkt naar het gewicht dat je lift.. als je alles met foute vorm doet val je wel op.

Maar als je het echt niet wilt.. kom je verder met een workout die je elke dag thuis ff doet, dan met een ongebruikt sportschoolabbo
Thuis kun je prima trainen, lichaamsgewicht-oefeningen, met weinig materiaal.
- pushups.
- overhead press (handstand)
- ab roll
- deadlift
- lichaamsgewicht-squat en daarna single leg squats (pistol-achtig maar dan vanaf een verhoging en zonder de andere been helemaal uit te strekken)

e-books over calisthenics (=trainen met lichaamsgewicht):
- your body is your barbell (menshealth, bj baddour)
- al kavadlo heeft wat info en e-books
- bodyweigh strength training anatomy - bret contreras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Salvatron schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:37:
Tenzij je aparte dingen gaat doen...
Logisch, als je wilt opvallen kunt dat altijd wel. Sommige dames kicken daarop.
ik dacht dat iemand me aan het filmen was met zijn telefoon toen ik een bridge aan het proberen was (ziet er niet uit omdat ik niet lenig ben maar is wel een goede strekoefening voor de rug).
Aanname?
Of als ik one arm pushups ga doen, daar kreeg ik ook af en toe opmerkingen over, of iemand die het zelfs ook ging proberen.
Toch mooi als mensen geïnteresseerd zijn?
Of die ene keer dat een bodybuilder me begon uit te schelden omdat ik aan de smithmachine ging hangen (pull ups doen, etc) Lekker je eigen ding doen in de sportschool, vergeet het maar.
Wat verwacht je dan? Communicatief wellicht niet de juiste vorm, maar de Smith is geen klimrek. :D
Calisthenics etc doe ik liever thuis, op de sportschool komt het teveel over als 'kijk mij eens'.
Hangt er vanaf of je sportschool erop ingericht is. Bij ons heb je zo'n heel klimrek met allerlei ruimte er omheen voor al dat soort oefeningen. Dan kijkt niemand er van op.
Overigens zullen ijzervreters niet snel een 'kijk mij eens' gevoel hebben met training op lichaamsgewicht, die kijken er vaak juist op neer.

Ze hebben hier trouwens laatst in het park ook zo'n speciaal klimrek met kunstgras aangelegd. Bord erbij voor 'calistenics'. Wordt best gebruik van gemaakt, ook vaak door hardlopers bijvoorbeeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Standeman Begin eens thuis met opdrukken, dumbbell-squat, dumbbell-press oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
KillaZ schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:19:
[...]

Alles wat je dezelfde macro's geeft? Wees creatief, desnoods eet je in de ochtend en tijdens je tussendoortjes wat anders zodat je middag niet zo'n bulk is wat makkelijker tijdens colleges weg te werken is.
Thanks voor de tip, ‘wees creatief’. Al googelend ging ik op zoek naar creativiteit, toen ik op het forum van bodybuilding.com terechtkwam. Hier werd gesteld dat het tijdstip van inname van voeding niet zo belangrijk is. Delen jullie deze mening? Want dan kan ik ook na college eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12:00
mr.JamesBond schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:16:
[...]

Thanks voor de tip, ‘wees creatief’. Al googelend ging ik op zoek naar creativiteit, toen ik op het forum van bodybuilding.com terechtkwam. Hier werd gesteld dat het tijdstip van inname van voeding niet zo belangrijk is. Delen jullie deze mening? Want dan kan ik ook na college eten.
Is ontzettend veel literatuur en podcasts over te vinden. Zelfs in dit topic. Timing maakt niet zoveel uit, na je training misschien wat carbs om je glycogeen aan te vullen, maar als je een normale maaltijd na je training nuttigt ben je er ook al.

Let wel op je leucine drempel.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:51:
[...]

Logisch, als je wilt opvallen kunt dat altijd wel. Sommige dames kicken daarop.
Heeft niks met opvallen te maken, maar met normaal trainen. Het is niet dat de machines in de sportschool efficiënt zijn. Andere oefeningen zijn veel effectiever.
Aanname?
Een aanname omdat die gast zijn telefoon op mij richtte...
Toch mooi als mensen geïnteresseerd zijn?
Nee, ik wil gewoon op mezelf trainen zonder bemoeienis van anderen, positief of negatief.
Wat verwacht je dan? Communicatief wellicht niet de juiste vorm, maar de Smith is geen klimrek. :D
Wat mij betreft is erin klimmen het enige waar een smith machine goed voor is ;)
Hangt er vanaf of je sportschool erop ingericht is. Bij ons heb je zo'n heel klimrek met allerlei ruimte er omheen voor al dat soort oefeningen. Dan kijkt niemand er van op.
Die heb je bij ons ook, maar dan nog.
Overigens zullen ijzervreters niet snel een 'kijk mij eens' gevoel hebben met training op lichaamsgewicht, die kijken er vaak juist op neer.
Waardoor je dus negatieve reacties krijgt van die ijzervreters die zichzelf helemaal geweldig vinden en neerkijken op anderen...
Ze hebben hier trouwens laatst in het park ook zo'n speciaal klimrek met kunstgras aangelegd. Bord erbij voor 'calistenics'. Wordt best gebruik van gemaakt, ook vaak door hardlopers bijvoorbeeld.
Hadden ze dat hier ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Salvatron Ik ben oud ijzervreter van een ander kaliber, en kijk op niemand neer. ik heb ook respect voor zwaarlijvigen die gaan trainen zowel in de gym als buiten bewegen. misschien heb je het over de 'jonge garde'..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Oordelende mensen heb je overal, maar de meesten hebben het fatsoen dat voor zich te houden. Bodybuilders worden meestal niet snel enthousiast van calistenics en al helemaal niet van stukken als crossfit klasjes, dat is gewoon een andere tak van sport.
Maar zo te zien heb je ook weer mensen die neerkijken op apparaten en iets als een smith, dat is feitelijk geen haar beter. ;)
Salvatron schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:10:
Heeft niks met opvallen te maken, maar met normaal trainen.
Je schreef zelf 'aparte dingen doen', niet 'normaal trainen'. :?
Nee, ik wil gewoon op mezelf trainen zonder bemoeienis van anderen, positief of negatief.

[...]

Waardoor je dus negatieve reacties krijgt van die ijzervreters die zichzelf helemaal geweldig vinden en neerkijken op anderen...
Oké, maar dan ben je dus in feite tegen alle vormen van sociaal contact en wilt liever überhaupt geen mensen in de buurt? Dan is thuis inderdaad je enige optie.
Ik vind het sociale aspect nog wel leuk. Geen bemoeienis maar wel vaste gasten groeten en af en toe een praatje. En ja, soms hangt iemand een lulverhaal met tips op die je meteen naast je neer legt, nou en.

Het gaat mij er meer om daar de meesten die zich niet prettig voelen dat gevoed krijgen door (gebrek aan) zelfvertrouwen. Dat is echt niet nodig want iedereen is welkom en kan z'n ding doen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gonadan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:29:
Je schreef zelf 'aparte dingen doen', niet 'normaal trainen'. :?
Ik bedoel dingen die afwijken van wat men standaard doet: deadlift, squat, machines, etc. De meesten doen geen one arm pushups bijv. Uiteraard zijn one arm pushups wel normaal trainen, maar apart omdat bijna niemand het doet. Dan val je dus op, het ziet er stoer uit en bijna niemand doet het.
Oké, maar dan ben je dus in feite tegen alle vormen van sociaal contact en wilt liever überhaupt geen mensen in de buurt? Dan is thuis inderdaad je enige optie.
Ik vind het sociale aspect nog wel leuk. Geen bemoeienis maar wel vaste gasten groeten en af en toe een praatje. En ja, soms hangt iemand een lulverhaal met tips op die je meteen naast je neer legt, nou en.

Het gaat mij er meer om daar de meesten die zich niet prettig voelen dat gevoed krijgen door (gebrek aan) zelfvertrouwen. Dat is echt niet nodig want iedereen is welkom en kan z'n ding doen. :)
Ik wil best met die lui praten maar ik heb gewoon geen behoefte aan aandacht voor mijn oefeningen. Overigens is positieve aandacht ook betrekkelijk want voor je het weet slaan ze om als een blad aan de boom en wordt die aandacht negatief.

Pagina: 1 ... 14 ... 124 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.