Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 356 ... 359 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02:16
Heb iberico spareribs, wat zou dat dan zijn.😀

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:57

Esumontere

Floep, banaan.

Paganstars schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:44:
Afhankelijk van de rib cut en grootte; ik ga bij babybacks vaak uit van 1 streng pp. Echte lende ribs 1/2 slab pp en bij st. louis cut ongeveer 3/4
Da's wel heftig hoor, met babybacks doe ik meestal 3 racks per 4 personen en dan is er altijd over. En dat ligt niet aan de smaak O+

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
almere schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 07:25:
[...]

Ik heb deze inklapbare.

Erg blij mee

Als ik ga roken haal ik hem wel weg i.v.m lekken bij de deksel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar moet je geen goed gevulde gietijzeren pan op zetten vermoed ik. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:35
Jthem schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:48:
Ik heb altijd Iberico ribs van rond de 900-1000 gram, 2 stuks voor 2 volwassenen en 1 kind en altijd een beetje over.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:44
Esumontere schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:49:
[...]

Da's wel heftig hoor, met babybacks doe ik meestal 3 racks per 4 personen en dan is er altijd over. En dat ligt niet aan de smaak O+
Kennelijk zijn wij dan grote eters 8)7

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:52
Paganstars schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:59:
[...]

Kennelijk zijn wij dan grote eters 8)7
4 mensen kunnen 4 beren van kerels zijn, maar ook 1 man, 1 vrouw en 2 kinderen he :)

Ik heb aan 1 streng ook niet genoeg hoor, maar met een gezin kan ik me voorstellen dat je grofweg uitkomt op 1 streng pp

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:08

CeesKees

I rest my Kees

Jthem schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:48:
Dat zijn de enige spareribs die je zou moeten maken.
Ibericovlees is heerlijk!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-04 20:42
Ik heb nog nooit zelf spareribs gemaakt, omdat mijn vriendin niet van bbq-saus houdt. Mijn zoontje is er echter gek op dus wil het een keer zelf goed maken ipv een afval van de AH. Iemand een recept om het andere stijl te maken dan klassiek bbq-saus?

• 418O2
DennisCle schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:55:
Ik heb nog nooit zelf spareribs gemaakt, omdat mijn vriendin niet van bbq-saus houdt. Mijn zoontje is er echter gek op dus wil het een keer zelf goed maken ipv een afval van de AH. Iemand een recept om het andere stijl te maken dan klassiek bbq-saus?
https://www.bbq-nl.com/chinese-spareribs/

tbh rub ik mijn ribs gewoon en klaai er dan hoisin overheen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/225503/files/457424722/500x500x2/image.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 26-03-2026 14:00 ]

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:18
Bijna elke saus die jij, of je vriendin, lekker vindt en bij vlees past is mogelijk.
Honing is lekker, ketchup kan, knoflook kan. De rub kun je zelf kiezen; zoveel mogelijkheden. Lekker zelf experimenteren en wellicht je vriendin de keuze laten maken, zit jij nooit fout ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:38
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:08:
[...]

Daar moet je geen goed gevulde gietijzeren pan op zetten vermoed ik. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMX_dCabE8S9BI__TasbaRrmYDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oz509BNdsN3HGeIEHsNEJo57.jpg?f=fotoalbum_large

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:48
Dat ziet er uit als een forse portie gebakken lucht...

• Gonadan

Gonadan

Heb je dat er nu net bewust op lopen zetten voor de foto? :D

Aangezien het een driepoot is lijkt het mij vrij gemakkelijk om die uit balans te brengen als er daadwerkelijk iets zwaars op het uiteinde van de tafel staat, of valt dat redelijk mee?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:23
Ik wil even opmerken dat bbq saus over het algemeen ook niet te eten is totdat je het uitstrijkt op de bbq over een stukje vlees.

Zou het gewoon een keer proberen, eventueel 1 slab zonder bbq saus voor de zekerheid.

Voordat ik m'n kamado kocht een jaar of 8 geleden was ik niet zo'n van ribs maar inmiddels toch wel m'n favoriete maaltijd.
Jthem schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:43:
Hoeveel sparerivs voor 3 personen zou goed zijn? 2 met totaal gewicht 1.7kg of 3 met totaal gewicht 2.4 kg ongeveer.

Wil er nog frietjes bij doen dus zit beetje in dubio
Ik zou 3 niet al te grote slabs aanhouden voor 3 personen, met wat patat erbij oid idd.

[ Voor 31% gewijzigd door Nopheros op 26-03-2026 15:05 ]

• Gonadan

Gonadan

Goede barbecuesaus is best oké om zo te proeven. Niet alle kant en klare zijn daadwerkelijk lekker, dat is weer iets anders. :P

En als je vriendin iets niet lust kan je het toch nog steeds maken? Dan maak je voor haar wat anders. Mijn vriendin is überhaupt niet zo'n vleeseter, als ik die leidend zou maken kon ik de kamado wel op marktplaats zetten.
Maar het is mijn hobby dus ik experimenteer dingen primair voor mij zelf, en zorg dat verder gewoon altijd ook iets lekkers is voor het gezin als ze mijn experiment niet blieven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:23
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:17:
Goede barbecuesaus is best oké om zo te proeven. Niet alle kant en klare zijn daadwerkelijk lekker, dat is weer iets anders. :P

En als je vriendin iets niet lust kan je het toch nog steeds maken? Dan maak je voor haar wat anders. Mijn vriendin is überhaupt niet zo'n vleeseter, als ik die leidend zou maken kon ik de kamado wel op marktplaats zetten.
Maar het is mijn hobby dus ik experimenteer dingen primair voor mij zelf, en zorg dat verder gewoon altijd ook iets lekkers is voor het gezin als ze mijn experiment niet blieven.
Niets mis met dry-ribs of een eigen gemaakt, niet bbq, sausje.

• 418O2
Hoe graag ik ook bbq, barbecuesaus heeft echt nooit mijn voorkeur. Heb het in verschillende vormen gegeven, maar het is niet voor mij

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:17:

Gewoon zelf maken, op basis van ketchup. Gebakken uitje en knoflook, een hoop kruiden en specerijen erbij, beetje ketjap, ff doorkoken, heerlijk O+

• Gonadan

Gonadan

Ieder zijn smaak en voorkeuren, maar de stelling dat barbecuesaus in beginsel gewoon niet te eten is tot je het ergens op smeert is gewoon feitelijk onjuist. Ook dat is een kwestie van smaak. :)

Zelf ben ik überhaupt niet zo van de sauzen. Kruiden en marinades graag, maar bijvoorbeeld ribben worden ook vaak zo dik afgelakt dat er gewoon een soort lijmlaag op komt te liggen. Dat is dan weer niet zo mijn smaak, maar dat zal weer niet iedereen met mij eens zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• almere
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:51:
[...]

Heb je dat er nu net bewust op lopen zetten voor de foto? :D

Aangezien het een driepoot is lijkt het mij vrij gemakkelijk om die uit balans te brengen als er daadwerkelijk iets zwaars op het uiteinde van de tafel staat, of valt dat redelijk mee?
Jazeker speciaal even erop gezet .

Had haast, anders had ik ze nog gevuld met water.

Is een erg stevig tafeltje.

• Gonadan

Gonadan

almere schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:59:
[...]

Jazeker speciaal even erop gezet .

Had haast, anders had ik ze nog gevuld met water.

Is een erg stevig tafeltje.
Dat tafeltje zelf maak ik me ook geen zorgen om, meer om de stabiliteit van de barbecue als er veel gewicht op het tafeltje staat. Hij staat immers op twee wielen en een pootje.
Ik heb zelf ook zo'n ding gehad en die beviel prima, maar was wel van zichzelf al wat topzwaar. Laat staan als je er een extra arm met veel kracht op zet
Zelf had ik alleen die tafel niet, dus geen ervaring mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MiKeZZa
Maar je eet weleens super lekkere ribs ergens (restaurant e.d.) die NIET doordrenkt zijn van de bbq saus, maar wel een lekkere zoetige smaak hebben. Waar worden die bijvoorbeeld mee afgelakt dan?

• Gonadan

Gonadan

MiKeZZa schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:33:
Maar je eet weleens super lekkere ribs ergens (restaurant e.d.) die NIET doordrenkt zijn van de bbq saus, maar wel een lekkere zoetige smaak hebben. Waar worden die bijvoorbeeld mee afgelakt dan?
Bij zoet denk ik juist aan barbecuesaus, misschien subtieler gesmeerd of een variant met minder ketchup en gewoon geen rokerigheid? Maar het kan in feite van alles zijn, want je kunt je ribs aflakken met wat je wilt.
Een basis van honing en/of bruine suiker met wat fijne specerijen of andere smaakmakers en je bent er zo. Honing en mosterd met olie, of wat chilisaus en ketjap en het wordt al wat sticky, of juist de kant van soja op om het meer oosters te maken.

Ik begin al te kwijlen. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:40
Jthem schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:43:
Hoeveel sparerivs voor 3 personen zou goed zijn? 2 met totaal gewicht 1.7kg of 3 met totaal gewicht 2.4 kg ongeveer.

Wil er nog frietjes bij doen dus zit beetje in dubio
Afgelopen weekend met 4 volwassenen in totaal 2,4 kg (4 strengs)

This train carries saints and sinners

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04 10:19
Waar haal je de spareribs weg? 🤗
sjors123 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 22:37:
[...]

• Jthem
sjors123 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 22:37:
[...]

Kom je ongeveer op 600g pp. Als ik 2 iberico neem voor 3 kom ik op 560 gr pp.. als ik er 3 neem zit ik op 850 gr pp.

• Jthem
.

[ Voor 98% gewijzigd door Jthem op 27-03-2026 06:50 ]

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:19
Jthem schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 06:34:
[...]

Kom je ongeveer op 600g pp. Als ik 2 iberico neem voor 3 kom ik op 560 gr pp.. als ik er 3 neem zit ik op 850 gr pp.
Bij een BBQ hoort altijd teveel vlees aanwezig te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Technofreakz op 27-03-2026 07:32 ]

• MiKeZZa
impactftw schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:34:

[...]
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Ump3AQuVf_g/TQCV9rgKvkI/AAAAAAAAE5c/aAPf8xze3Z4/s622/pork_cuts.jpg

In het donkerroze deel. Maar in principe kun je ze ook gewoon kopen in plaats van zelf een heel varken te halen.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Technofreakz schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:29:
[...]

Bij een BBQ hoort altijd teveel vlees aanwezig te zijn.
Welnee, een goede bbq heeft de juiste hoeveelheid vlees.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-04 11:15
Zoek eens op aziatische spare ribs.. Keuze genoeg.
Bijvoorbeeld met Blues Hog Tennessee Red. Een hele dunne vloeibare bbq saus maar oh zo lekker ;)

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:22
ik gebruik de kant en klare BBQ Red Sause van Braai . Die van Barbecoa ga ik weldra eens proberen, de kruiden (zeker de Holy Grail) zijn fantastisch dus ben benieuwd naar de sauzen.

beide zijn 2 kleine Belgische merken en zijn ook te vinden in de betere bbq winkels

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:11
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:50:
Ieder zijn smaak en voorkeuren, maar de stelling dat barbecuesaus in beginsel gewoon niet te eten is tot je het ergens op smeert is gewoon feitelijk onjuist. Ook dat is een kwestie van smaak. :)

Zelf ben ik überhaupt niet zo van de sauzen. Kruiden en marinades graag, maar bijvoorbeeld ribben worden ook vaak zo dik afgelakt dat er gewoon een soort lijmlaag op komt te liggen. Dat is dan weer niet zo mijn smaak, maar dat zal weer niet iedereen met mij eens zijn. :P
Ik gebruik nooit sausjes voor mijn vlees, verpest de smaak vind ik.

• sjors123

[...]
Bij de slager in Leidschenveen (Den Haag). Niet goedkoop, maar altijd perfecte kwaliteit vlees

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

[...]
Bij Nice to meat

Www.nicetomeatyou.nl

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Jthem
Heb de iberico spareribs bij inamood, zijn ze in aanbieding. Ben eruit en heb er 2 uitgelegd, 1.7kg voor 2.5 eter, dat in combinatie met kilootje friet en wat bijgerechten. Ben benieuwd eerste keer ribs maken

[ Voor 70% gewijzigd door Jthem op 27-03-2026 16:50 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21

Tomatoman

Fulltime prutser

Wees alvast gewaarschuwd dat je na iberico spareribs alle andere spareribs minder zult vinden smaken :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 22:56
Tomatoman schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:50:
Wees alvast gewaarschuwd dat je na iberico spareribs alle andere spareribs minder zult vinden smaken :)
Op welke manier bereidt je ze ? Recept ?

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

MaStar schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:01:
[...]

Google even op 321 spare ribs.

Goed in de kruiden, de nacht ervoor. En dan bij stap 2 gebruik ik cola en lekkere dikke folie. Stap 3 kan je alle sauzen gebruiken die je lekker vindt. Vooral met veel suiker geeft een goede kleur.

• Jthem
Ga ze ook maken met de 3 2 1 methode. Lekker. .. hoeveel cola doe je in folie en is cola de betere keuze tussen appelsap en cola of wat anders.

• Jthem
Tomatoman schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:50:
Thuis ook al de iberico varkenshaasjes echt heerlijk vlees benieuwd naar de ribs.

• MiKeZZa
Vandaag weer kipgyros gemaakt met eigen gemaaktje pita's. Hadden vrienden te eten. Dat maken van de pita's blijft een k-klus, maar zó lekker.

Ben nog wel op zoek naar een manier om te zorgen dat het vlees op het spit blijft zitten. Zakt nu keer op keer onder zijn eigen gewicht naar beneden. Maar goed, dat i niet onoverkomelijk.

Gebruiken jullie een standaard om hem in te zetten?

• sjors123
CeesKees schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:16:
[...]

Google even op 321 spare ribs.

Goed in de kruiden, de nacht ervoor. En dan bij stap 2 gebruik ik cola en lekkere dikke folie. Stap 3 kan je alle sauzen gebruiken die je lekker vindt. Vooral met veel suiker geeft een goede kleur.
Iberico spareribs maak ik juist alleen met peper en zout. Die ribs hebben al zoveel heerlijke smaak van zichzelf dat ik het zonde vind om daar rub/ cola en andere smaakmakers aan toe te voegen. Dan haal je m.i. juist de unieke smaak van het iberico vlees weg.

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-04 21:38
sjors123 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:56:
[...]

Iberico spareribs maak ik juist alleen met peper en zout. Die ribs hebben al zoveel heerlijke smaak van zichzelf dat ik het zonde vind om daar rub/ cola en andere smaakmakers aan toe te voegen. Dan haal je m.i. juist de unieke smaak van het iberico vlees weg.
Maar iberico ribs zijn niet de "standaard" ribs. Het advies is prima voor de classic baby backs.

Voor iberico, hoe smaakvol ook, vind ik de smaak vrij ééndimensionaal en kan het best wat extra's gebuiken.

• 418O2
MiKeZZa schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:32:
Vandaag weer kipgyros gemaakt met eigen gemaaktje pita's. Hadden vrienden te eten. Dat maken van de pita's blijft een k-klus, maar zó lekker.

Ben nog wel op zoek naar een manier om te zorgen dat het vlees op het spit blijft zitten. Zakt nu keer op keer onder zijn eigen gewicht naar beneden. Maar goed, dat i niet onoverkomelijk.

Je hebt een horizontaal spit? Halve ui onderop?

• Jthem
Henkie schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:09:
[...]

Maar iberico ribs zijn niet de "standaard" ribs. Het advies is prima voor de classic baby backs.

Voor iberico, hoe smaakvol ook, vind ik de smaak vrij ééndimensionaal en kan het best wat extra's gebuiken.
Ga hier ook de all purpose rub morgen namiddag opdoen dan infolieen en voor zondag laatste uurtje voor in te lakken ga ik deze saus gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2NDO4x9oxGI_i72qfrl1DBEaoM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/wc5JxSsdelyPFcQmFvqqyba9.webp?f=user_large

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-04 21:38
Jthem schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:21:
[...]

Ga hier ook de all purpose rub morgen namiddag opdoen dan infolieen en voor zondag laatste uurtje voor in te lakken ga ik deze saus gebruiken.

[Afbeelding]
Als je r ubt zou ikzelf altijd dag van te voren rubben. Dan trekt het goed in het vlees.

• Jthem
Ja klopt ga ik ook doen. Morgen rub erop en zondag maken...

Over rub gesproken, liep gisteren door cranenbroeck en zag ook daar bbq rubs, iemand ervaring mee? Betreft holy smoke rub en not just bbq

[ Voor 10% gewijzigd door Jthem op 27-03-2026 22:56 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:26

Dennis1812

Amateur prutser

Tip: kijk altijd naar het zout percentage bij dat soort kant en klare rubs. Dat is vaak veel hoger dan zou je willen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21

Tomatoman

Fulltime prutser

MaStar schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:01:
[...]

Ik vind ze het lekkerst worden door de spareribs eerst 24 uur sous vide te garen en daarna nog even kort op de barbecue te leggen, maar in andere reacties lees je diverse uitstekende alternatieven die alleen de barbecue gebruiken. Ga gewoon lekker aan het experimenteren wat jou het beste bevalt :). Je hebt mooi basismateriaal gekozen, daarmee heb je alvast een belangrijke voorwaarde vervuld voor een goed eindresultaat.

Voor de kruiden zijn de mogelijkheden ook eindeloos. Ik gebruik vaak mijn eigen rub, die ik als volgt maak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Rr1B82vi-BUQoiQ2eH2TL4LWAQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9Z5znYzqiFmOSDKe0C8pWJVq.jpg?f=user_large

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Arjantje72
Dennis1812 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:16:
Tip: kijk altijd naar het zout percentage bij dat soort kant en klare rubs. Dat is vaak veel hoger dan zou je willen.
Daar heb je helemaal gelijk in, de gehalte is beste wel (te)hoog meestal :)

• MiKeZZa
418O2 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:12:
[...]

Je hebt een horizontaal spit? Halve ui onderop?
Horizontale idd. Probleem is dat die haken op de kop zakken onder het gewicht, dat gaat een ui niet oplossen lijkt me?

• sjors123
Henkie schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:09:
[...]

De discussie ging over Iberico ribs 😉. En ik kruid ze dus nooit meer dan met peper en zout, maar ieder zijn eigen smaak.

Andere ribs ben ik het met je eens.

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:09

Argarath

MasterBlaster

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LopTDNWLvytJo6YAMbP-s-ccJIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1oWkHZVl73yiEYi3n2IMDcH.jpg?f=fotoalbum_large

Olé! Voor wanneer het iets mooier weer wordt!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• ASS-Ware
Argarath schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:49:
[Afbeelding]

Olé! Voor wanneer het iets mooier weer wordt!
Wait, what?
Hoezo?

• Jthem
Zo de 2 ribkes zijn in 2 gedaan en gemarineerd. Nu tot morgen in koelkast en dan gaan ze lekker op de kamado🙃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZbPGN8f6x3EZPFR5Eb7M-gQUvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klhmQOYpkwTP7TcbxhD7Rs1s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjVUK6uRmZIhxuUkv_n8h3o2UYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wazTSCxeVbQE2kmHfZ7ESDSV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXXMA_UPYMVNYMINW2bVsmbvVY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gg2ZI9AeTFOjxmqgPE0HB46.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTdsj4T56SgkhUKd3Mk3ZtpiGXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pjs4nON3edrLO47IasCDsaq.jpg?f=fotoalbum_large

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:09

Argarath

MasterBlaster

Ik heb geen afdakje, en ik vind het zonde om de Bastard in de regen te laten staan.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• Gonadan

Gonadan

Arjantje72 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:39:
[...]

Ik gebruik nooit sausjes voor mijn vlees, verpest de smaak vind ik.
Helemaal nooit? Lijkt me sterk.

Maar dat je een goed stuk rund niet verpest met whisky cocktail snap ik heel goed. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Arjantje72
Gonadan schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:20:
[...]

Helemaal nooit? Lijkt me sterk.

Maar dat je een goed stuk rund niet verpest met whisky cocktail snap ik heel goed. ;)
Kruiden en rub wel, maar inderdaad die calve sausjes nooit :)

• Gonadan

Gonadan

Arjantje72 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:29:
[...]

Kruiden en rub wel, maar inderdaad die calve sausjes nooit :)
Nee die heb ik ook nooit. Maar chimichurri bij mijn staartstuk, sate, bavetterollade carpacciostijl, tzatziki bij de gyros en dergelijke valt bij mij ook onder de noemer saus bij vlees en dat vind ik allemaal ook wel erg lekker. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Arjantje72
Gonadan schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:44:
[...]

Nee die heb ik ook nooit. Maar chimichurri bij mijn staartstuk, sate, bavetterollade carpacciostijl, tzatziki bij de gyros en dergelijke valt bij mij ook onder de noemer saus bij vlees en dat vind ik allemaal ook wel erg lekker. :9
Dat kan ik best begrijpen, maar ikzelf eet het meestal gewoon zonder saus. Heel soms wel hoor, want sommige kunnen niet bbqen en een droog stukje taai vlees wordt pas eetbaar na een kilo saus :)

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:08

Shrien

frequent snoozer

Argarath schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 16:29:
[...]

Ik heb geen afdakje, en ik vind het zonde om de Bastard in de regen te laten staan.
Is die Bastard van jou van suiker? Gewoon lekker gebruiken hoor! Door weer en wind, no problemo!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Shrien schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:01:
[...]

Is die Bastard van jou van suiker? Gewoon lekker gebruiken hoor! Door weer en wind, no problemo!
Als je hem hoog genoeg opstookt wordt 'ie ook niet nat :)

• almere
Vandaag wat char shiew gemaakt van procureur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIhxCXYktDHclyIuT-XCgWkSNGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlCvhkhIKNPnWr2NbITvEZGF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwfSD8ImgcGU-IP_bBXX4ImeuNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtvYzFiixDCGM22I73SHuoGX.jpg?f=fotoalbum_large

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

almere schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:16:
Vandaag wat char shiew gemaakt van procureur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die ziet er prima uit!
Welke kruiden heb je daarvoor gebruikt?

• ASS-Ware
Argarath schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 16:29:
[...]

Afdakje?
Is dat echt nodig om de BBQ-en?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

ASS-Ware schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 22:22:
[...]

Afdakje?
Is dat echt nodig om de BBQ-en?
Nodig niet. Wel handig. Als het regent zet ik die van mij ook onder m'n overkapping.

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:18

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlVuBTODaEwVjfc7MpNcTou9Bvs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dGb96rJqfxyhPMu9uCCY1MJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nSr8c_6lbCc6VBGIJIMeZ16--o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqNVZn9WI4YfTKe6immZLqE1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWIBaa0EI-cCQ4BMvue0hxgLeM4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61Lk7ZwdiIF99xyZGslxEn8Q.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xv2NgKVz-E-nv8O1s6upRNCOJaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSLhJ69m3EhLcodeKObC0yWc.jpg?f=fotoalbum_large Tijdje geleden van een mede tweaker uit dit topic een Kamado overgenomen. Maar al lekker kunnen spelen(ondanks het weer). Twee weken terug toink balletjes en vandaag stond er cote de boeuf op het programma! Heerlijk met 57 graden kerntemperatuur vond ik hem perfect.

Helaas zijn de foto’s altijd minder mooi, omdat je snel over gaat in het eten..:)

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• almere
CeesKees schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 20:25:
[...]

Die ziet er prima uit!
Welke kruiden heb je daarvoor gebruikt?
Een zakje thaise kruiden gehaald bij de toko en de procureur daar 3 uur in gemarineerd. Extra 2 eetlepels suiker toegevoegd indirect op 240 graden. Ongeveer 80 min.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ5r-EW1hrJDYGusjqdq7wKynfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGKRnJHABuSSowzh6TXuRmkh.jpg?f=fotoalbum_large

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:19
almere schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Een zakje thaise kruiden gehaald bij de toko en de procureur daar 3 uur in gemarineerd. Extra 2 eetlepels suiker toegevoegd indirect op 240 graden. Ongeveer 80 min.[Afbeelding]
Blijft lekker spul. Ik heb zelf wel eens Cha Siu marinade gemaakt maar het is toch een beste klus, gaan iets van 14 ingrediënten in. Die zakjes werken ook prima.

Adjust non olet, plerumque...

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:26

Dennis1812

Amateur prutser

Zou rode suiker nog helpen om nog roder vlees te krijgen?
Mijn herinnering zegt dat het bij de Chinees nog veel roder is.

Kindly's Perenrood #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi196942
Zoiets bijvoorbeeld.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• ASS-Ware
Worstjes en aardappelwedges in de nieuwe BBQ hut.
Man wat ben ik er blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8sTMQhQ4JYsnrEMRpVSSfd2mbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMncmUALg2AzXOOEGiKHri4R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iti-EFZb-CYjJFxhbr64tFeQvnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wj1Q7dauQxrsLYFnlvdfae2h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zR5HyII8gdMSrQ9tleQyE7H7vNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RSrcHDZONqsAfiVuxNdeC6D.jpg?f=fotoalbum_large

• almere
ASS-Ware schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi gemaakt.

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-04 20:42
Hele discussie over de ribs zie ik, haha. Dank voor de suggesties. Ik ga het denk ik een keer op de Aziatische toer proberen en als het mijn vriendin toch niet goed bevalt maak ik voortaan wat anders voor haar.

• Gonadan

Gonadan

DennisCle schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:30:
Hele discussie over de ribs zie ik, haha. Dank voor de suggesties. Ik ga het denk ik een keer op de Aziatische toer proberen en als het mijn vriendin toch niet goed bevalt maak ik voortaan wat anders voor haar.
Short ribs op de Aziatische toer en dan garen tot het bijna rendang is. Voor sommigen vloeken in de kerk, mij kan je er voor wakker maken. :9~

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Hier wat hertenbiefstukjes en aardappeltjes uit de skillet. Genieten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dQXBWfqmjU5jdqeyTzF0PHAaIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lm7H4SI8A1cHHjcCQvUHbIm.jpg?f=fotoalbum_large

• Jthem
Iberico spareribs waren superlekker met de 3 2 1 methode😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSRyFo9FfxBvXegl890POOWE3tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InmtDdv6jFTQOE0bGZxEWHMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeI7jtiRL-tPy_16KiKNN26Cik8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0x99OY49b6dwW8sVeEW5rQgH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDWLOWQ-Fei5KVLnnMwTIE_B7Qs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvMiE4cD5wIEJJuWD5d0XBtG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pg11TWVO7rwW-7DKVw0Yb5xqmxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJTcSdBaBcjuZSamcbNIIkcj.jpg?f=fotoalbum_large

• ASS-Ware
Dank je. Het was erg lekker.

• ASS-Ware
DennisCle schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:30:
YouTube: SPARERIBS, Aziatisch gemarineerd op de BBQ! - Versnelde 3-2-1 methode!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-04 14:57

watercoolertje

Untertitel

MiKeZZa schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:32:

Bedoel je dat het vlees meedraait (horizontale stang) of omlaag zakt (verticale stang)?

Ik gebruik hem horizontaal en tegen het doordraaien over de stang gebruik ik of (rollade)touw vrij strak om het vlees (ik gebruik altijd kipdij), of die opschuifstukken met die punten er aan (om een hele kip op zn plek te houden), of een combi van beide.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Gonadan

Gonadan

Voor een (draaiend, maar het woord zegt het al) spit inderdaad gewoon de spitvorken erin en alles strak genoeg aanduwen dat het niet gaat zakken.
Voor een verticale spies (noem ik geen spit) kan het vervelender zijn maar wellicht helpt het juist sorteren van de plakken dan? (grootste onderaan)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MiKeZZa
Excuses voor de verwarring. Ik dacht dat het heel logisch was, maar blijkbaar niet ;)

Ik heb een horizontaal spit. Tijdens het draaien gaat dat allemaal top. Vlees zit er dan op, vleesvorken vanaf de zijkant er in en hij draait uren lekker rond.

Echter; dan wil ik hem verticaal draaien om bijvoorbeeld vlees af te snijden (gebruiken jullie daar overigens een standaard voor? Dat lijkt mij wel echt handig, maar geen idee of die dingen allemaal dezelfde maat hebben???) en dan begint het glijden; de vleesvorken zijn voor ik ze op het spit dat strak aangedraaid en dat doe ik zelfs na bereiding nogmaals, toch dondert het vlees gelijk naar beneden omdat de vleesvork niet strak genoeg blijkt te zitten.

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-04 13:44
Ik heb afgelopen weekend op mijn Kamado Iberico Ribfingers gemaakt met een zelfgemaakte glaze.

Het recept was de Ribfingers op +-130 graden indirect te garen tot 70 graden kerntemperatuur. Vervolgens de glaze maken en de Ribfingers in een skillet samen met de glaze nog +- 10 minuten doorbakken op direct vuur.

De Glaze was goed gelukt maar de Ribvingers hadden toch nog een redelijk stevige bite / waren niet mals. Nu probeer ik te achterhalen wat er fout gegaan is om me te kunnen verbeteren. Ik heb de Kamado tot +- 150 graden laten opwarmen en heb vervolgens de het rooster en het vlees erin gelegd. Hierdoor is de temperatuur gedaald en heeft het toch best lang geduurd eer die weer op 130 graden was. Het vlees is in de tussentijd rustig gegaard tot 70 graden. Dit heeft ongeveer 1,5 uur geduurd.

Zou het kunnen zijn het grootste deel van het garen op een te lage temperatuur gegaan is? Ik blijft daar toch wat moeite mee houden, het idee dat hoe langer je het vlees erop laat hoe malser het wordt i.p.v. kurkdroog.

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:18

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
VulcanRaven schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:04:
Ik heb afgelopen weekend op mijn Kamado Iberico Ribfingers gemaakt met een zelfgemaakte glaze.

Het recept was de Ribfingers op +-130 graden indirect te garen tot 70 graden kerntemperatuur. Vervolgens de glaze maken en de Ribfingers in een skillet samen met de glaze nog +- 10 minuten doorbakken op direct vuur.

De Glaze was goed gelukt maar de Ribvingers hadden toch nog een redelijk stevige bite / waren niet mals. Nu probeer ik te achterhalen wat er fout gegaan is om me te kunnen verbeteren. Ik heb de Kamado tot +- 150 graden laten opwarmen en heb vervolgens de het rooster en het vlees erin gelegd. Hierdoor is de temperatuur gedaald en heeft het toch best lang geduurd eer die weer op 130 graden was. Het vlees is in de tussentijd rustig gegaard tot 70 graden. Dit heeft ongeveer 1,5 uur geduurd.

Zou het kunnen zijn het grootste deel van het garen op een te lage temperatuur gegaan is? Ik blijft daar toch wat moeite mee houden, het idee dat hoe langer je het vlees erop laat hoe malser het wordt i.p.v. kurkdroog.
Ik heb vorige week (rund) Ribfingers gemaakt, maar ze door laten garen tot minimaal 90 graden. Ze niet afgegrild, maar dat kwam omdat de Kamado in het begin iets te hard ging en daarna iets te zacht. Die waren wel zacht geworden.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-04 14:47
ASS-Ware schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit allemaal. Ben je niet bang dat er vonkjes op het hout komen en de boel in de fik vliegt?

[ Voor 11% gewijzigd door GranCanaria op 30-03-2026 10:31 ]

• ASS-Ware
VulcanRaven schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:04:

Ik doe ribfingers 1,5 uur op 150C indirect of 3 kwartier indirect en daarna nog 1,5 uur ingepakt met wat cola er bij.
De laatste variant maakt ze botermals.

• ASS-Ware
GranCanaria schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:31:
[...]

Ziet er goed uit allemaal. Ben je niet bang dat er vonkjes op het hout komen en de boel in de fik vliegt?
In de vorige overkapping is het 8 jaar goed gegaan, dus ik denk dat het wel meevalt.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
ASS-Ware schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:46:
[...]

In de vorige overkapping is het 8 jaar goed gegaan.
En toen vloog hij in de brand en moest je een nieuwe bouwen ? ;)

• ASS-Ware
jeroenkb schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:01:
[...]

En toen vloog hij in de brand en moest je een nieuwe bouwen ? ;)
Hehehe, nee.
Met gaas dichtgemaakt en er een konijnenpaleis van gemaakt.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ASS-Ware schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:51:
[...]

Hehehe, nee.
Met gaas dichtgemaakt en er een konijnenpaleis van gemaakt.
Ja ja, en dan merkt kerst is het Flappie tijd :Y)

• ASS-Ware
Xqlus1ve schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:04:
[...]

Ja ja, en dan merkt kerst is het Flappie tijd :Y)
Als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat dat grapje is gemaakt ...

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:11
Afgelopen zaterdag voor het eerst shortribs gemaakt.
Had de actie van meatlovers gebruikt 1+1 gratis voor de 1,5kg versie.
Ik had 1,5kg ontdooit en een dag van tevoren in de rub gezet.
Half 10 begonnen omdat ik dacht heel de dag bezig te zijn. Waren ze om half 1 al klaar!
Toen hoorde ik dat we extra gasten kregen en dacht ik, tijd zat ik gooi de andere 1,5kg er ook maar op.
Ze waren allebei heerlijk, zelfs die ik uit de vriezer zo erop gegooid had.
Alleen de bark kreeg ik helaas niet helemaal goed. Na inpakken wordt de bark zacht.
Laten jullie die dan nog uitgepakt indrogen? Ik was bang dat het dan te droog zou worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKGyG5dN0yb3jrXO9q1_HOosyXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvHEcJ9rUZyPl60Qi7h9jH0c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zR_3q3wvgGaBHhVBOF0-pluVF8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPPhgvYChdW9gCvUBE1063IN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaFxKXgDzO-lNkK0UToqI1NvBdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgcDknOQ5hZudb4KmSQZonKT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j52fKwgq8hVgqWmx6-yJOiCCw_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npphr9aYRmajZRZVyv5yIlkY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-9YdtuMsWp1V4JskWgkN9hUvjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJqBrvtoonNLzYKOHB3LgzaU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2BXsUXGa0rfZLi8jsgV3WmV77A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/faNk4KO9LM0yZ2pflMPNC1j3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej012EvlM-x6dt-_w0Ju7Q2q8fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioqEWF9ozhMXJ9WxqJlMHWkR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCkRfcyN6KaVHkORIm7ZPmPr8tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nW2d9mm6QuvklB9CVXPbdJF3.jpg?f=fotoalbum_large

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38

AMDFreak

Intel is zo..

Voor de twijfelaars, de action heeft weer een Kamado in de aanbieding, 2 jaar terug hadden ze deze ook al.

Ik zit er sterk aan te denken om deze aan te schaffen, ik kon in dit topic iig niet zo gauw negatieve verhalen erover terug lezen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• ASS-Ware
JackBigBoss schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:00:
Half 10 begonnen omdat ik dacht heel de dag bezig te zijn. Waren ze om half 1 al klaar!
Toen hoorde ik dat we extra gasten kregen en dacht ik, tijd zat ik gooi de andere 1,5kg er ook maar op.
Alleen de bark kreeg ik helaas niet helemaal goed. Na inpakken wordt de bark zacht.
Laten jullie die dan nog uitgepakt indrogen? Ik was bang dat het dan te droog zou worden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er erg goed uit.
Op welke temperatuur heb je ze bereid dan?
De 3 keer dat ik runderribs of shortribs heb bereid lagen ze er zo'n 6,5 uur op.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:44
JackBigBoss schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:00:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik doe briskets en runder ribs in butcher paper

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• JackBigBoss
ASS-Ware schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:49:
[...]

Ziet er erg goed uit.
Op welke temperatuur heb je ze bereid dan?
De 3 keer dat ik runderribs of shortribs heb bereid lagen ze er zo'n 6,5 uur op.
110-120 graden

• ASS-Ware
En dan in 3 uur klaar, het is weer eens wat anders.
En geen stall gehad?
Of vroeg ingepakt?

• JackBigBoss
ASS-Ware schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:02:
[...]

En dan in 3 uur klaar, het is weer eens wat anders.
En geen stall gehad?
Of vroeg ingepakt?
Het leek erop dat er geen stall kwam dus bij 75 graden maar ingepakt.

• Jthem
AMDFreak schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:10:
Voor de twijfelaars, de action heeft weer een Kamado in de aanbieding, 2 jaar terug hadden ze deze ook al.

Ik zit er sterk aan te denken om deze aan te schaffen, ik kon in dit topic iig niet zo gauw negatieve verhalen erover terug lezen.
Heb deze vorig jaar gekregen. Maak er de lekkerste gerechten op, wil wel na deze een betere maar door deze wel de smaak te pakken.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

AMDFreak schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:10:

Ik heb ook eens een 10" gekocht bij ik dacht ook de action, daar past weinig op maar is wel leuk voor ernaast, of om mee te leren, gebruik 'm nog steeds naast mijn grotere.

21 inch is net voldoende voor wat racks etc, dus prima als je een niet al te ggroot gezin hebt.
Prijs is met EUR 430 incl verzenden wel OK, maar als je onderdelen nodig hebt etc etc wellicht toch even doorzoeken, al koop je een BBQ het beste einde zomer vanwege de voorraadkortingen die er dan veel zijn.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 356 ... 359 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism