Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08
Klopt, maar mijn punt is in de 1e plaats dat ik hekel heb aan logo's, en 2e daarover is dat ik niet denk dat velen zitten te wachten op de mededeling dat ze naar Avro/Tros kijken. Denk dat bewust zijn van/over omroepen iets van toen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:13:
Klopt, maar mijn punt is in de 1e plaats dat ik hekel heb aan logo's, en 2e daarover is dat ik niet denk dat velen zitten te wachten op de mededeling dat ze naar Avro/Tros kijken. Denk dat bewust zijn van/over omroepen iets van toen is.
Dat voegen ze ook niet toe omdat jij er op zit te wachten, net zo min als reclame bestaat om jou tijd te besparen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:13:
Het overgrote merendeel zal het de broek niet doen bollen zo'n logo..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Stukfruit schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Dat voegen ze ook niet toe omdat jij er op zit te wachten, net zo min als reclame bestaat om jou tijd te besparen.
Over reclame gesproken, daar zijn dus opeens alle logo's op alle zenders weg he, als sneeuw voor de zon verdwenen zodra reclameblok begint. Dus je zegt het goed, ze doen het voor de reclamemakers wel, voor mij niet (althans ik vind dat je die toon aanslaat ;) ).

Maar we gaan offtopic, ik vind NPO-app op mijn Android TV perfect, sinds ik voor Plus betaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 09-06-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56
Dat is een verplichting van de mediawet. Er mogen geen logo's getoond worden tijdens reclameblokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Klopt het dat de app geen surround heeft? Alleen stereo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 08:05
Verschilt de kwaliteit van de live streams van npo 1/2/3 wanneer je een plus abonnement hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:53
Zit nu naar het voetbal te kijken op m'n PC en heb een abo, maar het is maar 540(p?), ongeveer net zo slecht als een oude CRT TV.
Daarvoor was 2 voor 12 en dat was in HD.

aanvulling:
En het onnozele is, nu even overgeschakeld naar de NOS nieuws website. Daar is de wedstrijd ook live te zien en daar lijkt de beeldkwaliteit een stuk beter.

[ Voor 36% gewijzigd door JukeboxBill op 14-06-2024 21:25 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandamo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 18:38
Messje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:46:
Verschilt de kwaliteit van de live streams van npo 1/2/3 wanneer je een plus abonnement hebt?
Ik heb NPO Plus, maar voetbal is op het moment gewoon 540p helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De livestream is toch altijd van zeer lage kwaliteit?
Het overgrote deel van het on demand kijken wordt gedaan op kleinere schermen, zoals smartphones en tablets. De beeldkwaliteit van NPO Start (576p) is geschikt voor dit soort schermen. Mocht je onze uitzendingen graag bekijken in een hogere kwaliteit, dan kun je voor € 2,95 euro per maand een abonnement nemen op NPO Plus. De uitzendingen zijn hier, met uitzondering van de livestreams, beschikbaar in HD (1080p).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 21:21
Hebben jullie ook problemen met de NPO start app op LG TV’s bij mij is de app extreem traag en wil niets afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LemonC200 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:43:
Hebben jullie ook problemen met de NPO start app op LG TV’s bij mij is de app extreem traag en wil niets afspelen.
Werkt gewoon niet, waardeloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:03
LemonC200 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:43:
Kan jij een app installeren op je LG tv? Ik, en een aantal anderen zoals @S.Paternotte, zijn jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:50
Ipv via de NPO app kijk ik nu voetbal via de NOS app. Wat vinden jullie van de live stream via de NOS app? Ik vind het er prima uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 21:21
meesje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:32:
Ipv via de NPO app kijk ik nu voetbal via de NOS app. Wat vinden jullie van de live stream via de NOS app? Ik vind het er prima uitzien.
Het ziet er inderdaad nest goed uit. Ook werkt de app fatsoenlijk.

Toch vind ik het erg teleurstellend wat de NPO presteert je zou denken ze bieden top 4k aan desnoods verhogen ze de prijs naar 3.95. Echter kunnen ze dat niet realiseren.

Ik kijk voetbal gewoon via de coax zonder abonnement. Krijg je goede kwaliteit full hd zonder streams die out of nothing stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ik heb dat al eerder hier gepost. Alleen kijk ik niet via de app op TV, maar op mijn PC en de website van de NOS. (Heb geen smart TV).
Ik heb niet de indruk dat de resolutie beter is, maar door meer contrast en kleuren ziet het er een stuk beter uit.
In dit soort gevallen is die €2,95 voor een NPO Plus abo dus weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:12
LemonC200 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:06:
[...]

Het ziet er inderdaad nest goed uit. Ook werkt de app fatsoenlijk.

Toch vind ik het erg teleurstellend wat de NPO presteert je zou denken ze bieden top 4k aan desnoods verhogen ze de prijs naar 3.95. Echter kunnen ze dat niet realiseren.

Ik kijk voetbal gewoon via de coax zonder abonnement. Krijg je goede kwaliteit full hd zonder streams die out of nothing stoppen.
dat heeft te maken met dat men niet mag concurreren daarmee met de providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb er gisterenavond ook nog even naar gekeken, ter vergelijking met andere bronnen. Via hun vernieuwde Android/Google TV app zenden ze het uit in 1080@25Hz, dat viel direct al op. Geen al te hoge bitrate zo te zien, heb deze echter niet gemeten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-06 12:15
Live kwaliteit in de NPO app is inderdaad beroerd. (Iets beter in de NOS app maar ook daar niet goed) Zeer lage bitrate bij elke beweging is er trailing en artifacts te zien. Nu het EK uitgezonden wordt is de kwaliteit, of eigenlijk het gebrek er aan, helemaal goed te zien. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Inderdaad is de livestream van de NOS-app wat beter dan die van NPO livestreams. Die laatste is nog steeds behoorlijk belabberd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 19:25
boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:33:
dat heeft te maken met dat men niet mag concurreren daarmee met de providers
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik sta op het punt mijn Ziggo 3-in-1 op te zeggen en over te stappen op Internet Only van een concurrerende provider, maar, jee, ik heb het zelf geprobeerd met de NPO Plus app op de Apple TV, wat is de kwaliteit belabberd. Gewoon niet om aan te zien. Ik denk dat ik nog even wacht met overstappen…….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
RicoK schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:35:
Ik sta op het punt mijn Ziggo 3-in-1 op te zeggen en over te stappen op Internet Only van een concurrerende provider, maar, jee, ik heb het zelf geprobeerd met de NPO Plus app op de Apple TV, wat is de kwaliteit belabberd. Gewoon niet om aan te zien. Ik denk dat ik nog even wacht met overstappen…….
Klopt, de live stream van NPO is maar 576p. Je kunt dan beter een abo nemen op NLziet. Echter met de afgelopen CL finale en ook nu met het NL elftal is deze dienst ook niet het beste alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:39:
Echter met de afgelopen CL finale en ook nu met het NL elftal is deze dienst ook niet het beste alternatief.
Oei 😳, ben ik bang dat ik iets heb gemist…..
meesje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:39:
Klopt, de live stream van NPO is maar 576p. Je kunt dan beter een abo nemen op NLziet.
Sorry, dumb question, ik heb nu NPO Plus, eens afgesloten, omdat we iets terug wilden kijken, wat iets verder terug lag, maar zit alle functionaliteit van NPO Plus ook in NLZiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Jemig, noem dan even concreet een artikel of meerdere artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.Paternotte
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-06 11:51
Hier op onze 32" LG tv's krijgen wij - sinds begin december (sic) - geen nieuwe NPO Start app vanuit de LG Store aangeboden.
  • LG 32LK6100PB, OS-versie 5.50.15, WebOS-versie 4.4.2-11
  • LG 32LM6300PLA, OS-versie 5.40.20, WebOS-versie 4.10.0-12
Aan de ene kant voldoen onze tv's aan de gepubliceerde specs, maar worden ook gekarakteriseerd als 'niet compatibel'.
  • Hoe zit dat?
  • Komt er (ooit) een oplossing?
Stephan (in repeat-stand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
S.Paternotte schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:17:
Hier op onze 32" LG tv's krijgen wij - sinds begin december (sic) - geen nieuwe NPO Start app vanuit de LG Store aangeboden.
  • LG 32LK6100PB, OS-versie 5.50.15, WebOS-versie 4.4.2-11
  • LG 32LM6300PLA, OS-versie 5.40.20, WebOS-versie 4.10.0-12
Aan de ene kant voldoen onze tv's aan de gepubliceerde specs, maar worden ook gekarakteriseerd als 'niet compatibel'.
  • Hoe zit dat?
  • Komt er (ooit) een oplossing?
Stephan (in repeat-stand)
beter koop je een android streaming device die kan je gelimiteerde LG WebOS tv transformeren in een full android smarttv

NPO gaat niet voor al deze subsystemen apps blijven maken en ondersteunen

dit moet in samenspraak met fabrikanten en als die daar geld blijven vragen voor elke update gaat NPO dat niet telkens betalen

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 17-06-2024 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 00:32
boyette schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:25:

NPO gaat niet voor al deze subsystemen apps blijven maken en ondersteunen
Dat zou ik dus graag van de NPO eens horen. Volgens hun website/faq worden deze TVs namelijk wel ondersteund. Enige duidelijkheid zou hier dus welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hagdos schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 01:53:
[...]

Dat zou ik dus graag van de NPO eens horen. Volgens hun website/faq worden deze TVs namelijk wel ondersteund. Enige duidelijkheid zou hier dus welkom zijn.
ik lees heel wat anders in de voorwaarden:
Helaas kunnen we sinds het vernieuwen van de app de NPO Start app niet meer op alle SmartTV's aanbieden. Sinds 1 december 2023 is de app van een aantal SmartTV's verdwenen. Het gaat hier om SmartTV's met een app die specifieke en enkel voor dat type televisie ontwikkeld is, en die relatief weinig gebruikers heeft, en om wat SmartTV's met een oudere softwareversie. We hebben deze keuze moeten maken, omdat we bij de verdere ontwikkeling van de NPO Start app in de toekomst niet alle bestaande 'native' apps in de lucht kunnen houden. Kostenoverwegingen spelen hierbij een belangrijke rol.
Nou dat gaat dus over jouw tv.

Dus ben heel benieuwd waar je iets anders leest..

Het is overigens al jaren bekend dat je beter geen LG of SAMSUNG tv kunt kopen als je apps wilt gebruiken op je tv...

daarvoor heb je een echte Android smarttv nodig van Philips of Sony dan loop je niet tegen dit soort problemen aan

[ Voor 64% gewijzigd door boyette op 18-06-2024 02:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hagdos
Zoek even terug op dit forum, eerder noemde de NPO zelf dat de app beschikbaar zou zijn voor webOS boven een bepaald versienummer, waar mijn tv en die van @S.Paternotte aan voldoen, maar geen app beschikbaar.

Ik ben nu op vakantie, dus geen tijd om uitgebreid te zoeken, weet niet zeker of dat nog steeds op de NPO-site staat. Maar het er stilletjes afhalen is naar mijn mening ook niet voldoende.

Ik heb een prima TV van een paar jaar oud, waar de NPO een goed werkende app op had. Dat afdoen met "je had maar een ander merk moeten kopen" vind ik te makkelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Hagdos op 18-06-2024 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 06:47
Weet iemand of er momenteel een storing is bij NPO start plus?

Mijn NPO start App (Android) werkt weer eens niet.. Zowel bij live kijken als terugkijken blijft het scherm gewoon op "pauze" staan (terwijl hij op "play" staat). Gisterenmiddag werkte het nog wel, maar gisteravond niet meer.

Meer mensen hier last van?

Ik heb de App al opnieuw geïnstalleerd en telefoon herstart (vorige week hielp dat, dit keer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_NPO
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-06 09:38

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Hagdos schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 03:41:
Zoek even terug op dit forum, eerder noemde de NPO zelf dat de app beschikbaar zou zijn voor webOS boven een bepaald versienummer, waar mijn tv en die van @S.Paternotte aan voldoen, maar geen app beschikbaar.

Ik ben nu op vakantie, dus geen tijd om uitgebreid te zoeken, weet niet zeker of dat nog steeds op de NPO-site staat. Maar het er stilletjes afhalen is naar mijn mening ook niet voldoende.

Ik heb een prima TV van een paar jaar oud, waar de NPO een goed werkende app op had. Dat afdoen met "je had maar een ander merk moeten kopen" vind ik te makkelijk.
Er wordt nog steeds aan gewerkt NPO Start voor meerdere specificaties van LG TV's beschikbaar te maken.

Het feit dat de app op deze tv's helaas niet beschikbaar is, is overigens geen reflectie van de intenties en de moeite die collega's van me, inmiddels al maanden, steken om de app beschikbaar te maken. (Uiteraard paralel met andere zaken.)
Het is voor zover ik weet een vrij complex verhaal, met niet alleen technische verschillen maar ook langdurige QA processen en meer.

Wanneer hier een update over is, laat ik het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Bloedvat schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:05:
Weet iemand of er momenteel een storing is bij NPO start plus?

Mijn NPO start App (Android) werkt weer eens niet.. Zowel bij live kijken als terugkijken blijft het scherm gewoon op "pauze" staan (terwijl hij op "play" staat). Gisterenmiddag werkte het nog wel, maar gisteravond niet meer.

Meer mensen hier last van?

Ik heb de App al opnieuw geïnstalleerd en telefoon herstart (vorige week hielp dat, dit keer niet).
Ik heb het even nagekeken, en we hebben zelf geen 'outage' gehad gedurende deze periode.
Waarschijnlijk ligt het dus aan externe factoren.
Mocht dit weer gebeuren, plaats vooral screenshots of een video mocht dit lukken. Dan neem ik dat mee terug naar het team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Hieruit maak ik op dat jouw wetskennis ver reikt. Kun je misschien aan iemand zonder die kennis laten weten waar datgeen dat jij aanhaalt/benoemt nu precies staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
RicoK schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:45:
[...]

Hieruit maak ik op dat jouw wetskennis ver reikt. Kun je misschien aan iemand zonder die kennis laten weten waar datgeen dat jij aanhaalt/benoemt nu precies staat?
Had ik al gedaan maar jij wilde de bron
Dat is dus de bron

De publieke omroep is niet toegestaan te concurreren met de commerciële omroepen
Dat is namelijk geen doelstelling van de publieke omroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hendrx
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Kwaliteit NLziet stream bij het EK is echt bagger zeg. Voor mij een reden om op te zeggen als dit niet snel beter wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:03
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:15:
[...]

Had ik al gedaan maar jij wilde de bron
Dat is dus de bron

De publieke omroep is niet toegestaan te concurreren met de commerciële omroepen
Dat is namelijk geen doelstelling van de publieke omroep.
Nee de vraag was waarom de wedstrijden niet in betere kwaliteit kunen worden uitgezonden en jouw antwoord is een linkdumpt naar de volledige mediawet. Dat daarin staat dat concurrentie met commerciële partijen niet mag, dat geloof ik wel. Maar waarom mogen wedstrijden dan alleen in 540p getoond worden? Maar de NOS mag het wel HD streamen? Vandaar de m.i. terechte vraag om het specifieke artikel aan te wijzen.

offtopic:
En waarom mag de NPO dan wel een soap als Oogappels maken, concurreert dat dan niet met GTST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Compuchip87 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:33:
[...]

Nee de vraag was waarom de wedstrijden niet in betere kwaliteit kunen worden uitgezonden en jouw antwoord is een linkdumpt naar de volledige mediawet. Dat daarin staat dat concurrentie met commerciële partijen niet mag, dat geloof ik wel. Maar waarom mogen wedstrijden dan alleen in 540p getoond worden? Maar de NOS mag het wel HD streamen? Vandaar de m.i. terechte vraag om het specifieke artikel aan te wijzen.

offtopic:
En waarom mag de NPO dan wel een soap als Oogappels maken, concurreert dat dan niet met GTST?
Omdat je dan dus concurreert omdat er ook andere aanbieders zijn met hd streams dus je moet daaronder blijven

Je kunt niet dezelfde of hogere kwaliteit aanbieden dan de commerciële zonder commercieel te zijn

Anders had dat in de media wet bij de publieke omroep als taak gedefinieerd moeten zijn of had de npo ook als commerciële omroep aangeduid moeten worden en dat is niet zo zoals je kon lezen in de media wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 01:02
Compuchip87 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:33:
Eerder werd als reden toch gegeven dat het te duur zou zijn?
Nu is het natuurlijk meer een extra motivatie om mensen naar de betaalde dienst te krijgen neem ik aan.

TotaalTV: NPO werkt aan betere beeldkwaliteit NPO Start (13 februari 2021)
HD te duur

NPO stelt dat het aanbieden van content via de gratis variant NPO Start te duur is. Maandelijks worden miljoenen streamstarts gemaakt. De benodigde investeringen in streaming- en opslagcapaciteit zouden ten koste gaan van het budget dat NPO voor het maken van programma’s heeft begroot. NPO kiest in dat geval voor het blijven investeren in programma’s. Wel bekijkt NPO de mogelijkheid om de beeldkwaliteit van NPO Start enigszins te verbeteren, maar in ieder geval niet naar Full HD.
Edit:
Dat staat er nog steeds als reden dus:
NPO: Technische zaken - beeldkwaliteit
Het in HD uitzenden van de miljoenen streams die maandelijks bij de NPO worden opgevraagd, is voor het gratis NPO Start financieel niet haalbaar. De benodigde investeringen in streaming- en opslagcapaciteit zouden ten koste gaan van de programma's. We kiezen er liever voor dat geld te blijven investeren in de programmering. Aan mensen die toch graag willen kijken in HD, bieden we NPO Plus aan. Het abonnementsgeld dat hiervoor wordt betaald, wordt deels gebruikt om de uitzendingen op NPO Plus in HD-kwaliteit aan te bieden.

[ Voor 20% gewijzigd door The_Doman op 18-06-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
Danny_NPO schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:51:
[...]

Er wordt nog steeds aan gewerkt NPO Start voor meerdere specificaties van LG TV's beschikbaar te maken.

Het feit dat de app op deze tv's helaas niet beschikbaar is, is overigens geen reflectie van de intenties en de moeite die collega's van me, inmiddels al maanden, steken om de app beschikbaar te maken. (Uiteraard paralel met andere zaken.)
Het is voor zover ik weet een vrij complex verhaal, met niet alleen technische verschillen maar ook langdurige QA processen en meer.

Bedankt. Heb je een indicatie van de verwachte tijdlijn? (Is het weken, maanden, of jaren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-06 12:06
hendrx schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:24:
Kwaliteit NLziet stream bij het EK is echt bagger zeg. Voor mij een reden om op te zeggen als dit niet snel beter wordt.
Dit is ook de reden waarom ondanks mijn veel duurdere televisie ik voetbal kijk bij mijn moeder die nog wel een TV abonnement heeft.

Er zal een dag komen dat je gewoon NPO kan kijken met een app maar dat kan nog even duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
Mocht er hier nog gelezen worden naar verbeterpunten: je wordt best snel afgemeld helaas, en dat is best irritant. Ik was een weekje in het buitenland en misschien heeft er mee te maken dat ik daar ook op de NPO Plus app heb gekeken, maar toen ik weer thuis was moest ik weer opnieuw inloggen op de TV en dat is me al veel vaker gebeurd als ik een weekje niet was aangemeld. Beetje overdreven om op je thuis adres en je eigen TV steeds automatisch (uit veiligheid?) uitgelogt te worden terwijl dat me bij Videoland of Netflix nog nooit gebeurd is. Omdat ik niet altijd alle wachtwoorden van alle streamingdiensten paraat heb moet ik dan weer zoeken etc, gewoon onnodig is het.

[ Voor 10% gewijzigd door Eagles op 29-06-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-06 13:02
Wanneer ik live tv kijk staat bij mij standaard de ondertiteling aan. Heb al bij de instellingen van de Apple TV automatische ondertiteling uitgezet, maar dit helpt niet. Iemand een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55
hydex schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:42:
Wanneer ik live tv kijk staat bij mij standaard de ondertiteling aan. Heb al bij de instellingen van de Apple TV automatische ondertiteling uitgezet, maar dit helpt niet. Iemand een andere tip?
Nope is een nieuwe "feature" van de app... Kan dus nog niet worden uitgezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-06 13:02
thieske1 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:24:
[...]

Nope is een nieuwe "feature" van de app... Kan dus nog niet worden uitgezet
Thnx. Als de feature nou eens rekening hield met de instellingen van de Apple TV dan zou het nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:44

marapuru

db.

Sinds zojuist (ca 20:00) klapt elke stream die ik opstart vanuit de NPO app op mijn Apple TV er direct uit. De hele app lijkt te crashen, want ik kom terug op m’n homescreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 18:40
marapuru schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:31:
Sinds zojuist (ca 20:00) klapt elke stream die ik opstart vanuit de NPO app op mijn Apple TV er direct uit. De hele app lijkt te crashen, want ik kom terug op m’n homescreen.
Hier ook. Omhoog weggeswiped. Ik moet opnieuw inloggen en nu doet hij het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Zapato schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:34:
[...]

Hier ook. Omhoog weggeswiped. Ik moet opnieuw inloggen en nu doet hij het weer.
Top, dat wegswipen had ik even niet meer aan gedacht. Ik hoefde overigens niet opnieuw in te loggen, wel even m’n profiel selecteren. Nu werkt het weer lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Ik zie geen profielen meer in de app op mijn LG C2. En als ik er eentje probeer toe te voegen, gebeurt er niets als ik op Opslaan klik. Kan de app dus niet gebruiken.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 23:56
Na helemaal afsluiten van de app en opnieuw opstarten, moest ik opnieuw inloggen en toen werkte alles weer. Lijkt er op dat de app niet meer was ingelogd en dat niet goed werd gedetecteerd door de app.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.Paternotte

@Danny_NPO Sinds december 2023 - nu dus al ruim zeven maanden - worden bezitters van LG 32"-TV's aan het lijntje gehouden over het weer verschijnen van de NPO Start PLUS app op hun WebOS 4.x TV's.
Danny, dit is toch niet meer serieus te nemen!?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• S.Paternotte
@Danny_NPO, @Hagdos, @Compuchip87
Altijd maar weer blijven proberen.... en...
Vanmorgen is de NPO-app weer in de LG Store verschenen.
Ze wordt niet op een presenteerblaadje aangereikt. Je moet er even de zoekfunctie voor gebruiken: "npo".

Na >7 maanden hebben wij de NPO app weer terug op onze 32" LG TV's.

WHOOPY!

Nu hoeven we niet meer een laptop aan te sluiten. Wel zo gemakkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door S.Paternotte op 21-07-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
Whooo! Dat is goed nieuws!

Hier is de app inderdaad weer terug, hij lijkt het te doen. Misschien binnenkort toch weer eens terug abonneren op NPO+.

Ik zeg een 2 voor de communicatie, maar een 9 voor het nakomen van beloftes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:27
Het valt mij eigenlijk vies tegen wat de huidige situatie van NPO start is.

Op mijn Android TV is de app gewoon bagger vergeleken de oude app, en op mijn HiSense tv is de (goed werkende!!) app van destijds verdwenen natuurlijk.

De uitzendingen via de website zijn niet om aan te loeren qua beeldkwaliteit, en direct o de NOS site is live-tv ook een heel stuk beter. Ik snap werkelijk niks van de hele gang van zaken sinds eind vorig jaar.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S.Paternotte
Tja...
Van series wordt niet bijgehouden welke afleveringen je al bekeken hebt.
Bij het 'bingen' wordt de volgende aflevering nu dan wel gestart, maar niet in volledig scherm.
Het is inderdaad een trieste aangelegenheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ook op WebOS is het al meer dan een halfjaar huilen. Geen favorieten, geen kinderprofielen, geen automatisch verder kijken.

Iedereen die hierbij betrokken is moet echt eens in de spiegel kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Als ik een programma opstart op NPO Start op Apple TV krijg ik alleen dat draaiend rondje. Bij alle programma's. Ik heb al uit/ingelogd, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit: Ik heb NPO op Nederland gezet i.p.v. bypass in ControlD. Nu doet hij het weer. Ik gebruik ControlD om een aantal buitenlandse streaming apps te kunnen kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Zapato op 28-07-2024 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
De app op de Nvidia Shield is echt brak. Crashed vaak en stotteren tijdens het afspelen. Voornamelijk bij oude content maar steeds vaker ook bij nieuwe afleveringen. Alle andere apps werken prima en ondervinden geen van deze problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
@S.Paternotte @Hagdos
Ik ben blij om te horen dat de app inmiddels beschikbaar is op jullie LG TV's!

Twee weken geleden kreeg ik in de wandelgangen te horen dat het waarschijnlijk snel ging gebeuren, en vorige week was ik niet aanwezig in verband met een cursus, dus ik kon het niet verifiëren.

Het is een lang proces geweest, waarbij het team dat dit gefaciliteerd heeft echt ongelooflijk hard gewerkt heeft dit voor elkaar te krijgen. Ik ben blij dat het ze gelukt is. Het lijkt misschien op het oog iets kleins, aangezien de app al wel voor andere tv's van LG beschikbaar was, maar niets is minder waar.

Laat het vooral weten wanneer jullie feedback hebben, dan kan ik dit mee terug nemen naar het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
S.Paternotte schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:35:
Tja...
Van series wordt niet bijgehouden welke afleveringen je al bekeken hebt.
Bij het 'bingen' wordt de volgende aflevering nu dan wel gestart, maar niet in volledig scherm.
Het is inderdaad een trieste aangelegenheid.
Dank voor het melden, ik neem dit mee terug naar het team. Het klinkt alsof dit platform specifiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise
Hi @Danny_NPO,

Hoewel ik zeer waardeer dat er iemand die dicht op het vuur zit meeleest vraag ik me af waarom de basis functionaliteit na zo veel maanden development nog steeds niet op orde is. Het bijhouden waar je gebleven bent is een basis functionaliteit die je ECHT nodig heb als je een platform als dit ontwikkeld. Je kan niet zonder. Het is daarom ook niet gek dat we hier in cirkels blijven posten. Buiten de kwaliteit issues en dat de app nogal wat key features missen denk ik dat dat toch wel de allergrootste zorg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27
@Cruise iedereen beredeneerd natuurlijk vanuit zijn eigen oogpunt wat een key feature is. De een vind waar je gebleven was een keyfeature, de ander vind het opslaan van lijsjes weer een keyfeature etc. Het is aan de PO om te bepalen wat echt een keyfeature is. Natuurlijk kunnen wij door dit soort topics daar wel invloed op uitoefenen. Zeggen dat 'ik' feature 'x' key vind maakt dat nog geen waarheid

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruise
@Webgnome er missen Key Features (meervoud). En voor iedereen is dat inderdaad anders. Maar de basis functionaliteiten van een streaming app als deze is dat je iets moet kunnen zoeken, afspelen en dat ie onthoudt waar je gebleven bent. Dan blijven er nog allemaal key features (meervoud) over die de app ook zou moeten hebben ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zapato
@Danny_NPO

Op de Apple TV mis ik nog (in volgorde van mijn wenselijkheid):
-onthouden waar je gebleven was (we schrijven dat nu op zodat we de volgende weten waar we waren)
-automatisch doorgaan naar volgende aflevering
-Op de huidige kijk verder lijst staan oude programma's. Die zou ik wel op willen kunnen schonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 18:12

Friemel

Lekker bezig

Als ik favorieten aanmaak, zodat ik niet telkens hoef te zoeken, dan lijkt het mij ook wel zo netjes dat nieuwe afleveringen duidelijk zichtbaar worden gemaakt. En dat ik afleveringen die gestart waren en niet verder wil kijken, simpelweg kan markeren als bekeken. Nu blijven afleveringen een eeuwigheid op de startpagina staan. :-(

Dit kan toch niet moeilijk zijn, het blijft aanmodderen met deze app. Huur een UX-er in en doe beta-testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.Paternotte
Danny_NPO schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:24:
[...]
Dank voor het melden, ik neem dit mee terug naar het team. Het klinkt alsof dit platform specifiek is.
@Danny_NPO
Misschien toch niet zo platformspecifiek als het 4 posts verderop ook gemeld wordt voor Apple TV?

En hoezo worden er nu toch weer verschillen apps voor verschillende platforms samengesteld? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de hele clou van de nieuwe NPO app was de efficientie in de ontwikkeling te vergroten dmv gedeelde code?

BTW, wordt het niet eens tijd dat NPO zelf een eigen forum inricht waar gebruikers hun ervaringen kunnen melden en delen. Dat het hier op Tweakers moet gebeuren komt op mij over alsof het de makers eigenlijk niet zo boeit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
S.Paternotte schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:20:
[...]

@Danny_NPO
Misschien toch niet zo platformspecifiek als het 4 posts verderop ook gemeld wordt voor Apple TV?

En hoezo worden er nu toch weer verschillen apps voor verschillende platforms samengesteld? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de hele clou van de nieuwe NPO app was de efficientie in de ontwikkeling te vergroten dmv gedeelde code?

BTW, wordt het niet eens tijd dat NPO zelf een eigen forum inricht waar gebruikers hun ervaringen kunnen melden en delen. Dat het hier op Tweakers moet gebeuren komt op mij over alsof het de makers eigenlijk niet zo boeit.
Bingen is iets waar de teams aan werken en per platform op een ander moment in productie wordt gebracht. Dat bedoelde ik eigenlijk met platformspecifiek, maar ik snap dat dat wat te kort door de bocht was.

We hebben technisch het meeste grip op de backend, apple apps, android apps en website. Met betrekking tot de SmartTV en Settopbox apps hebben we minder grip vanwege onder andere lange (externe) QA processen die soms maanden kunnen duren. Wat dus praktisch kan betekenen dat bepaalde features eerder komen op Apple, Android en Web. Er wordt geen code gedeeld tussen de apps/platformen zelf, aangezien de programmeertalen verschillen. We kijken natuurlijk wel naar overeenkomsten in business logica en passen die toe, en helpen elkaar aan zo veel als mogelijk te denken, op dezelfde manier zoals dat bij elk SCRUM team werkt.

Het idee van een forum en/of open backlog/roadmap heb ik al eens eerder besproken intern, en is hier eerder ook weleens genoemd. Ik zal die feedback nog een keer meenemen, maar ik persoonlijk denk dat we nog niet op een plek zijn waar we dit op korte termijn, op een goede manier kunnen faciliteren en modereren.

Dat gezegd hebbende lees ik dit topic voor zover mij dat lukt regelmatig terug, en vind ik de feedback die iedereen stuurt altijd erg fijn. Sommige zaken liggen buiten mijn bereik, zoals bijvoorbeeld hier ook genoemd de beeldkwaliteit, maar ik probeer altijd wel de feedback alsnog mee te nemen en intern neer te leggen waar kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Zucht, nu als ik een stream probeer te starten crashed de app. Of althans, ik kom terug op het startscherm van m’n Apple TV…

App verwijderen en opnieuw installeren en inloggen heeft het opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door marapuru op 02-08-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik loopt tegen het probleem aan dat npo.prd.cdn.bcms.kpn.com niet resolved. Als ik mijn ISP DNS gebruik werkt het wel. Maar zodra ik mijn eigen DNS resolver (controld) gebruik werkt het niet meer. Ook als ik geen regels instel om zaken te blokkeren.

Meer mensen problemen? Hun support kon het helaas niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ronwiel schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:50:
Ik loopt tegen het probleem aan dat npo.prd.cdn.bcms.kpn.com niet resolved. Als ik mijn ISP DNS gebruik werkt het wel. Maar zodra ik mijn eigen DNS resolver (controld) gebruik werkt het niet meer. Ook als ik geen regels instel om zaken te blokkeren.

Meer mensen problemen? Hun support kon het helaas niet reproduceren.
Ik gebruik ook controld. Ik heb NPO op Nederland gezet bij services, dus niet bypass, maar keihard Nederland. Daarna werkte het weer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Zapato Ah, jij hebt dus de geo blocking feature uit dat duurdere abonnement? Bizar dat het dan wel werkt. Support probeerde alles vanuit Canada te benaderen en daar werkte alles gewoon.

Heb je dat gedaan bij services of met een custom rule?

Ik ben dan toch wel benieuwd wat er bij controld aan de achterkant gebeurd qua routing.

[ Voor 31% gewijzigd door Ronwiel op 08-08-2024 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Ronwiel schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:04:
@Zapato Ah, jij hebt dus de geo blocking feature uit dat duurdere abonnement? Bizar dat het dan wel werkt. Support probeerde alles vanuit Canada te benaderen en daar werkte alles gewoon.

Heb je dat gedaan bij services of met een custom rule?

Ik ben dan toch wel benieuwd wat er bij controld aan de achterkant gebeurd qua routing.
Ik heb inderdaad het duurdere abonnement omdat ik Franse tv en VRTMAX wil kijken. Bij services heb ik dat ingesteld en dus ook voor NPO. Pas sinds 1,5 maanden trouwens, daarvoor hoefde dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Zapato schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:15:
[...]

Ik heb inderdaad het duurdere abonnement omdat ik Franse tv en VRTMAX wil kijken. Bij services heb ik dat ingesteld en dus ook voor NPO. Pas sinds 1,5 maanden trouwens, daarvoor hoefde dat niet.
Even mezelf quoten. Ook met deze ‘oplossing’ werkt het nu bij mij ook niet meer. Ik heb een ticket ingeschoten bij ControlD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
Er wordt hier veel geklaagd, maar een complimentje is ook wel eens op z'n plaats.

Door wat fragmenten op YT werd mijn aandacht gevestigd op de VPRO serie "Verborgen Nederland". Een docu serie uit 2016 waarin in 7 afleveringen de ontwikkelingsgeschiedenis van Nederland werd behandeld en wat er aan sporen nu nog te vinden is, dus geen opsomming van koningen en andere boeven.

Indrukwekkend en interessant, vooral de aflevering over gezondheid, waarin het scenario van verspreiding van het Corona virus min of meer al werd voorspeld.

Ik kijk vrijwel nooit lineaire TV, heb zelfs geen TV abo, maar ik ben blij dat ik op deze manier uitzendingen van vroeger kan terugzien en dat ze niet zijn gewist zoals dat is gebeurd met AMPEX banden.
Zo heb ik al eerder "Ondersteboven, Nederland in de jaren '60", "De Wilde Keuken" en vele oude afleveringen van "Keuringsdienst van Waren" gezien. Een aantal zelfs meerdere keren.
Dat is die €2,95 per maand ruimschoots waard.

Ik hoop dan ook dat m.n. documentaires nog lang beschikbaar blijven en niet hetzelfde lot beschoren zijn als de AMPEX banden als er weer eens een bobo met bezuinigings ideeën komt.

P.S.: Ik gebruik geen "smart" TV, maar gewoon de webversie op PC. Misschien komt het daardoor wel dat ik eigenlijk weinig klachten heb.

[ Voor 5% gewijzigd door JukeboxBill op 13-08-2024 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 18:12

Friemel

Lekker bezig

JukeboxBill schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:02:Ik gebruik geen "smart" TV, maar gewoon de webversie op PC. Misschien komt het daardoor wel dat ik eigenlijk weinig klachten heb.
Zoeken naar oude programma's om terug te kijken, is het probleem ook niet. Het is juist zeer vervelend als je van je favoriete series de nieuwere afleveringen wilt zien en de app daar totaal niet in meehelpt! Geen melding, geen overzicht, niets. Zoek het lekker zelf uit, zegt de app eigenlijk. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:16
Nouja, voor we met complimenten gaan strooien. Ik ben apple-tv gebruiker, maar ik heb ook eens op de webversie ingelogd.
Ook daar staat bij het kiezen van profiel Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar. De definitie van binnenkort blijkt erg rekbaar.
Volgens mij houdt de webversie net zo min bij of ik een aflevering al gezien heb.
Het oogt wel iets functioneler dan de app op apple tv, vooruit, maar eigenlijk gaan de complimenten van @JukeboxBill vooral over de tvprogramma's en niet over het NPO-start platform.

Ik hoop op een spoedige update met in ieder geval dat er weer wordt bijgehouden welke afleveringen er gekeken zijn, dat programma's volgen ook weer wat voorstelt in de app, dat het live kijken wat soepeler gaat. Dat de beeldkwaliteit omhoog gaat.

Een van de beloftes bij deze nieuwe look was toch dat er sneller updates doorgevoerd kunnen worden, maar we zijn een jaar verder en veel updates zijn er niet geweest.

• JukeboxBill
Pnnnkk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:17:
Nouja, voor we met complimenten gaan strooien. Ik ben apple-tv gebruiker, maar ik heb ook eens op de webversie ingelogd.
Ook daar staat bij het kiezen van profiel Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar. De definitie van binnenkort blijkt erg rekbaar.
Volgens mij houdt de webversie net zo min bij of ik een aflevering al gezien heb.
Het oogt wel iets functioneler dan de app op apple tv, vooruit, maar eigenlijk gaan de complimenten van @JukeboxBill vooral over de tvprogramma's en niet over het NPO-start platform.

Ik hoop op een spoedige update met in ieder geval dat er weer wordt bijgehouden welke afleveringen er gekeken zijn, dat programma's volgen ook weer wat voorstelt in de app, dat het live kijken wat soepeler gaat. Dat de beeldkwaliteit omhoog gaat.

Een van de beloftes bij deze nieuwe look was toch dat er sneller updates doorgevoerd kunnen worden, maar we zijn een jaar verder en veel updates zijn er niet geweest.
Het gaat mij vooral over het feit dat je oude programma's nog jaren later terug kan zien, niet om complimenten uit te delen over programma's.
Ik merk nu wel dat het menu "Mijn NPO" , of hoe dat heette, is verdwenen.
Er is alleen nog een rijtje "Kijk Verder".

Ook wat @Friemel aangeeft, dat je het nauwelijks als programmagids voor toekomstige uitzendingen kan gebruiken en telkens wordt geconfronteerd met stopborden, heb ik hier al eens vermeld en heb daar ook de redactie over gemaild.

Maar dat stoort mij verder niet zo, want ik kijk vrijwel geen lineaire TV, en dat al sinds 2005 toen ik de kabel de deur uit heb gegooid.

• Zapato
JukeboxBill schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

Het gaat mij vooral over het feit dat je oude programma's nog jaren later terug kan zien, niet om complimenten uit te delen over programma's.
Ik merk nu wel dat het menu "Mijn NPO" , of hoe dat heette, is verdwenen.
Er is alleen nog een rijtje "Kijk Verder".

Ook wat @Friemel aangeeft, dat je het nauwelijks als programmagids voor toekomstige uitzendingen kan gebruiken en telkens wordt geconfronteerd met stopborden, heb ik hier al eens vermeld en heb daar ook de redactie over gemaild.

Maar dat stoort mij verder niet zo, want ik kijk vrijwel geen lineaire TV, en dat al sinds 2005 toen ik de kabel de deur uit heb gegooid.
Ik kijk ook geen lineaire tv, maar juist daarom is kijk verder ideaal, als het zou werken.

• Sjah
Even mijn teleurstelling laten weten. Npo Plus, waar ik naar beneden zapte om naar de actualiteiten-rij te gaan, is nu stuk verder naar beneden zappen geworden. Jammer dat actualiteiten blijkbaar gedegradeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:21
Klopt het dat op de Android App de setting voor ondertiteling niet onthouden wordt? Als ik bij mijn hardhorende moeder ben, moet ik steeds die aanzetten voor elke aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Is Het verhaal van Nederland seizoen 1 nu verdwenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Deruxian schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:35:
Is Het verhaal van Nederland seizoen 1 nu verdwenen?
NTR gemaild; licentie van een jaar verlopen.
Gelukkig niet gemaakt van belastinggeld..
Ik zeg de boel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Deruxian schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

NTR gemaild; licentie van een jaar verlopen.
Gelukkig niet gemaakt van belastinggeld..
Ik zeg de boel op
Is dat die aflevering met de titel "Twee geloven op een kussen" ?

Die kan ik nog bekijken, maar ik heb een Plus abonnement.

NTR wordt ook van belastinggeld betaald, dus het is raar dat het niet meer te zien is, ook al ben je niet betalend abonnee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 15:31
JukeboxBill schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:21:
[...]

Is dat die aflevering met de titel "Twee geloven op een kussen" ?
Nee dat is het tweede seizoen. Gaat om Jagers en boeren.

NTR wil echt dat we weer pirateren, he. Juist geschiedenis zou langer dan één seizoen beschikbaar moeten zijn. En het gaat niet om aankoop van de licentie van een (buitenlandse) serie hier, nee als ik de bijbehorende website moet geloven is het in opdracht van de NTR gemaakt, met podcasts, geschiedeniswandelingen etc. Dat het dan al na een jaar niet meer te kijken is is onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
theturtle schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:26:
[...]

NTR wil echt dat we weer pirateren, he. Juist geschiedenis zou langer dan één seizoen beschikbaar moeten zijn. En het gaat niet om aankoop van de licentie van een (buitenlandse) serie hier, nee als ik de bijbehorende website moet geloven is het in opdracht van de NTR gemaakt, met podcasts, geschiedeniswandelingen etc. Dat het dan al na een jaar niet meer te kijken is is onbegrijpelijk.
Wat raar is dat, de serie Oranje Nassau wordt op NPO start aangegeven als seizoen 1, maar dat zou dan seizoen 2 moeten zijn. Je zou het misleiding kunnen noemen.
En verder is het inderdaad onbegrijpelijk, want daar is NPO start om begonnen, niet als vervanging van lineaire TV.

Jammer, want dat zijn programma's die ik ook graag zou willen zien, maar dan gemist heb. Hou het allemaal niet zo bij en moet daar toevallig op stuiten zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

theturtle schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:26:
[...]

Ja klopt, het volledige eerste seizoen is verdwenen. Oranje Nassau is 2e seizoen.
Dat dit zomaar mag en kan, bizar.

NTR zei dat het seizoen moest weg worden gehaald ivm publicatierechten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Deruxian schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:23:
[...]

Ja klopt, het volledige eerste seizoen is verdwenen. Oranje Nassau is 2e seizoen.

Waarom zou dat niet mogen? Ik vind dit niet echt bizar. Komt bij alle streamingdiensten voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Zapato schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:46:
[...]

Waarom zou dat niet mogen? Ik vind dit niet echt bizar. Komt bij alle streamingdiensten voor.
Natuurlijk mag dat wel, want in de voorwaarden heeft NPO zich al ingedekt dat niet alles tot in de eeuwigheid beschikbaar is.
Maar het is wel bizar dat NTR een programma laat maken met belastinggeld en omdat ze waarschijnlijk hebben zitten slapen bij het afsluiten van de contracten het programma nu niet meer mag worden uitgezonden.

En het is nog kwalijker dat ze dat proberen te verhullen door nu seizoen 2 aan te kondigen als seizoen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
JukeboxBill schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:34:
[...]

Natuurlijk mag dat wel, want in de voorwaarden heeft NPO zich al ingedekt dat niet alles tot in de eeuwigheid beschikbaar is.
Maar het is wel bizar dat NTR een programma laat maken met belastinggeld en omdat ze waarschijnlijk hebben zitten slapen bij het afsluiten van de contracten het programma nu niet meer mag worden uitgezonden.

En het is nog kwalijker dat ze dat proberen te verhullen door nu seizoen 2 aan te kondigen als seizoen 1.
Dat laatste weet ik niet. Maar het is toch geen archief van alles wat ooit door publieke omroepen gemaakt werd is. En omdat het van ‘ons belastinggeld’ geld is is het toch juist goed dat ze de contracten niet te lang laten lopen. Zuinig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zapato schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:19:
[...]

Dat laatste weet ik niet. Maar het is toch geen archief van alles wat ooit door publieke omroepen gemaakt werd is. En omdat het van ‘ons belastinggeld’ geld is is het toch juist goed dat ze de contracten niet te lang laten lopen. Zuinig zijn.
Het staat volgens mij krap aan een jaar er op. Toont precies aan wat er mis is met de publieke omroep; eilandjes en aparte regeltjes. Eigendom ligt dan toch gewoon binnen de NPO. En hoewel het een “populistische” opmerking is; het is gemaakt met andermans centen, die je vervolgens extra laat betalen om de serie dan na een jaar terug te trekken?

Dat zoiets gebeurt met een externe film of serie, dat kan. Maar met eigen productie?

Met een schuin meegelezen in dit topic maar de enige conclusie die je kan trekken is toch dat dit hele project een pot rommel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Deruxian schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:17:
[...]

Het staat volgens mij krap aan een jaar er op. Toont precies aan wat er mis is met de publieke omroep; eilandjes en aparte regeltjes. Eigendom ligt dan toch gewoon binnen de NPO. En hoewel het een “populistische” opmerking is; het is gemaakt met andermans centen, die je vervolgens extra laat betalen om de serie dan na een jaar terug te trekken?

Dat zoiets gebeurt met een externe film of serie, dat kan. Maar met eigen productie?

Met een schuin meegelezen in dit topic maar de enige conclusie die je kan trekken is toch dat dit hele project een pot rommel is?
Beetje woke-opmerking, maar alles wordt gemaakt met andermans centen. Het is geen archief. De oude afleveringen van stuif es in staan er ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
NPO Start Plus, wat doe je? Ik kan niet eens de afleveringen van Lubach van afgelopen week vinden / selecteren 🤷🏻

Wie lukt het om, op dit moment, via de app de aflevering van afgelopen ma, di wo of do te zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtZptnanQQ9IoR6wi6IIGylz7OQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CsePPtKgkmJVMESQrEhyBXl2.png?f=fotoalbum_large

De aflevering van afgelopen maandag staat nog onder populair, maar niet in de Lubach reeks zelf

-edit-

@Danny_NPO Dit, zie ook onderstaand, kan toch niet de bedoeling zijn?

[ Voor 58% gewijzigd door Chris.nl op 06-09-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zat gisteren Lubach te kijken via de AppleTV en de hele app klapte er tijdens het kijken helemaal uit.

Bij opnieuw aanzetten, ook na reset, van aflevering steeds opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:47
Chris.nl schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:11:
NPO Start Plus, wat doe je? Ik kan niet eens de afleveringen van Lubach van afgelopen week vinden / selecteren 🤷🏻

Wie lukt het om, op dit moment, via de app de aflevering van afgelopen ma, di wo of do te zien?

[Afbeelding]

De aflevering van afgelopen maandag staat nog onder populair, maar niet in de Lubach reeks zelf
Je moet Seizoen 6 uit de dropdown kiezen. 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
spacewagon schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:45:
[...]

Je moet Seizoen 6 uit de dropdown kiezen. 🤪
O, logisch... Thnx! 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

sambalbaj schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:35:
Zat gisteren Lubach te kijken via de AppleTV en de hele app klapte er tijdens het kijken helemaal uit.

Bij opnieuw aanzetten, ook na reset, van aflevering steeds opnieuw.
Dit had ik vanmorgen ook weer met het kijken naar NPO Zappelin met m’n zoontje. Uitloggen, app verwijderen, opnieuw installeren, koppelen, programma weer opzoeken (via tabje live) en weer aanzetten.

Helft van programma wat ging over iets leuks gemist.

Wat een drama dit.

Ik ben best van de ‘lange adem’, maar het geduld begint bij mij nu ook op te raken. Fix de basics nou eens.

Waar ligt dit nou aan? Waar zit de complexiteit? Te weinig developers? Kennis over de hele deployment? Gebrek aan tests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Probeer al weer paar dagen in te loggen, maar hij blijft koppel codes geven op mn recente chromecast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Deruxian schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 17:23:
[...]

Ik kan seizoen 1 weer vinden nu: https://npo.nl/start/serie/het-verhaal-van-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Bedankt, maar nu is seizoen 2 verdwenen.

En in de app op mijn iPad wordt nog steeds seizoen 2 Oranje Nassau als seizoen 1 gepresenteerd, terwijl de oorspronkelijke seizoen 1 nog steeds weg is.

Aanvulling: ik kom er nu achter dat de seizoenen niet gegroepeerd zijn zoals dat met andere series is.

[ Voor 11% gewijzigd door JukeboxBill op 07-09-2024 23:58 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET