Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desembrood
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Over de basics gesproken. Op een van de LG tv's start de app op, vraagt een profiel te kiezen en.. toont alleen de + knop voor een nieuw profiel. Zonder te kiezen profiel erbij. Opnieuw inloggen wordt niet als optie gegeven. Dat wordt dus opnieuw installeren. Dat zoiets nog niet goed werkt is raar. De WebOS app heeft sinds januari dan ook maar één update gehad, en loopt zwaar achter. Het iteratieve proces met de bedoelde tweewekelijkse updates wordt hier niet gehaald en daar zijn redenen voor te geven, maar dit moet toch beter kunnen op WebOS? Aangezien het rustig een halfjaar of langer achterloopt op de Android versie gaat het voor mijn gevoel tot in 2026 duren voordat het qua functionaliteit op LG weer on par is met de oude app.

Tegelijk was op een Chromecast de app weer uitgelogd, wat ook om de haverklap gebeurd. En dan moet je op de site steeds weer een naam opgeven voor hetzelfde apparaat, dat je al tig keer hebt aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
JukeboxBill schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:56:
[...]

Bedankt, maar nu is seizoen 2 verdwenen.

En in de app op mijn iPad wordt nog steeds seizoen 2 Oranje Nassau als seizoen 1 gepresenteerd, terwijl de oorspronkelijke seizoen 1 nog steeds weg is.

Aanvulling: ik kom er nu achter dat de seizoenen niet gegroepeerd zijn zoals dat met andere series is.
Blijkbaar zijn ze er inderdaad als aparte series opgezet.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:42

marapuru

db.

En weer crashed de app bij het starten van een willekeurige stream. Live of niet live. Ik kan niets fatsoenlijk kijken. Ik ben best geduldig en heb het afgelopen jaar gehoopt en gewacht op verbetering. Maar nu ben ik er echt klaar mee.

Ik begrijp niet, echt niet waarom het niet op een simpele manier opgelost kan worden.

Graag kijk ik programma’s van de publieke omroep op een manier dat ik _niet_ via allerlei commerciële kanalen hoef te lopen. Maar helaas.

NPO plus gaat er bij mij uit. En blijkbaar is NLZiet de enige optie voor mij.

Waardeloos dit…

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:26
NPO Plus is het absolute kneusje van de streamingdiensten. Het lukt ze om echt elke keer de verkeerde (UI/UX)-keuzes te maken.

Ik vind het jammer, het aanbod is, zeker wat prijs/kwaliteit betreft onovertroffen.
Ik vraag me ook weleens af wat voor mensen er zitten die daar de beslissingen nemen. Maar ik zit in NPO Testpanel (want je moet toch een beetje helpen, niet alleen zeuren), maar ook dat is ongelooflijk. Ze doen soms face-to-face interviews (uiteraard via MS Teams, zucht...) met 'testers'. Zo mocht ik laatst uitgebreid m'n mening geven over hoe ik zou willen inloggen, wachtwoord, SMS-code, biometrisch met of zonder 2FA. WTF?!!! Ik denk dan precies wat @marapuru schrijft: "Fix de basics nou eens.". Heb ik ook tenenkrommend vaak tijdens dat interview gemeld.

Ik zit al 30+ jaar in de software-ontwikkeling, maar NPO is echt een hele aparte club met een heel eigen "stijl" van software ontwikkelen. Vooral de app op AppleTV is bedroevend. En wat Lubach betreft: de web-versie gaf me vandeweek bij klikken op "laatste uitzending" telkens de "highlights van de week" (wat volgens mij gewoon een andere serie is). Aaarrghhh! Er stond inmiddels al een nieuwere reguliere aflevering klaar. Ik denk dan: "test je dit dan niet eerst even?".

Ze (wie zijn het?) proberen telkens iets nieuws/beters in te bouwen dat:

1. Vaak totaal niet werkt
2. Iets is waar we helemaal geen behoefte aan hebben

Fix eerst de basics eens :(

Aan de andere kant heb ik ook wel met ze te doen. Waarschijnlijk is het allemaal heel bureaucratisch daar, en willen er allerlei bobo's hun plasje doen over dingen waar ze de ballen verstand van hebben. In zo'n omgeving hou je talent niet vast, zeker niet met de huidige conjunctuur. Echt talent zal er dus niet zitten.
Verder moet je niet onderschatten wat het aan man/vrouwkracht kost om al die verschillende platforms te ondersteunen. Ik had er daarom alle begrip voor dat ze vorig jaar wat oudere SmartTV platforms vaarwel hebben gezegd (hoewel ik bijna zeker weet dat Samsung, LG en Philips daar een flink pak geld voor op tafel leggen).

Desondanks blijft het ongelooflijk hoeveel slechte keuzes er op UI/UX-gebied gemaakt blijven worden. Dan heb ik het nog niet over het feit dat ik te pas en te onpas telkens opnieuw moet inloggen op apparaten waarop ik al (volgens de UI!) ingelogd ben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Na weer vier keer een koppelcode te moeten invoeren met als enige resultaat dat er op mijn Chromecast een nieuwe koppelcode verschijnt heb ik opgezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Helemaal eens met de halve blogpost van @TCMR over de ux, in dit geval voor de LG app. Als je een video afspeelt en je drukt op de actie knop van je afstandsbediening, zet je dan de default actie op "terug naar het menu" of op "pauzeren"?

Ik (en iedere andere streaming app) zou het laatste doen, de NPO echter niet.

Al dit soort papercuts zitten er nu al in sinds de introductie van de nieuwe app en er verandert echt helemaal niks. Nauwelijks updates, niks.

[ Voor 23% gewijzigd door roy.jacobs op 14-09-2024 13:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10
De "nieuwe" app is nu onderhand een jaar in de lucht en hij lijkt alleen maar brakker te worden op de GoogleTV :X . Ik kom regelmatig even hier bijlezen als geruststelling dat het niet aan mij ligt noch ik de enige ben.

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:12
TCMR schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:35:
(..) En wat Lubach betreft: de web-versie gaf me vandeweek bij klikken op "laatste uitzending" telkens de "highlights van de week" (wat volgens mij gewoon een andere serie is). Aaarrghhh! Er stond inmiddels al een nieuwere reguliere aflevering klaar. Ik denk dan: "test je dit dan niet eerst even?".
Dat was bij NLZiet en Ziggo ook het geval en zie je wel vaker. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar denk dat bij de bron de verkeerde metadata zijn meegegeven (seizoen nr. e.d.). Is inmiddels gefikst.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat ik nu ga zeggen klinkt vreemd, maar als er iets is wat ik ook op YouTube kan vinden, dan kies ik daar voor ipv NPO Start.

Op YouTube krijg ik minder reclame te zien.

Dat blijft toch wel m'n grootste probleem met die app. De Android-versie is best leuk (ik ga niet klagen over ontbrekende features die er al 15 jaar in hadden moeten zitten - dit is nieuw, dus ja), maar die reclame... :X

Aflevering openen, bufferen... 2x reclame... aflevering werkt niet. Opnieuw laden: weer 2x reclame... aflevering... tien minuten kijken... probleem met de verbinding: opnieuw laden. 2x reclame.

Kom op hé, soms krijg ik notabene reclame voor het programma dat ik wil kijken, terwijl ik midden in een aflevering zat ;(

Dat zit wel Schnorr.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 20:01
Stukfruit schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:42:
Wat ik nu ga zeggen klinkt vreemd, maar als er iets is wat ik ook op YouTube kan vinden, dan kies ik daar voor ipv NPO Start.

Op YouTube krijg ik minder reclame te zien.

Dat blijft toch wel m'n grootste probleem met die app. De Android-versie is best leuk (ik ga niet klagen over ontbrekende features die er al 15 jaar in hadden moeten zitten - dit is nieuw, dus ja), maar die reclame... :X

Aflevering openen, bufferen... 2x reclame... aflevering werkt niet. Opnieuw laden: weer 2x reclame... aflevering... tien minuten kijken... probleem met de verbinding: opnieuw laden. 2x reclame.

Kom op hé, soms krijg ik notabene reclame voor het programma dat ik wil kijken, terwijl ik midden in een aflevering zat ;(
waarom pak je geen npo plus dan?

• Stukfruit
  • Niet online
boyette schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:07:
[...]

waarom pak je geen npo plus dan?
Omdat Start geen goede reclame is voor Plus.

Geen pun intended :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
Ook zo'n ding, na opnieuw moeten koppelen aan de Chromecast met Google TV: is bij screencast naar die Chromecast, de naam ervan ineens veranderd naar 'NPO Plus'! Dus de naam van de Chromecast zelf wordt veranderd.

Dit is dan 1-2x zo bij screencasten, waarna de naam van de Chromecast zich weer hersteld naar bijvoorbeeld 'Chromecast slaapkamer'.

Lijkt erop dat dit gebeurd als je het apparaat bij de NPO koppeling dezelfde naam geeft, dus ook 'Chrome slaapkamer', dat hij dan op de achtergrond door een naamconflict de naam van de Chromecast zelf maar aanpast naar 'NPO Plus'... Zou het überhaupt rechten tot naamswijziging mogen hebben?

En tja als dit nou het enige was.. Het is eerder welkom bij de stapels kleinere en grotere bugs en zoals gezegd inderdaad UI/UX met tig keer klikken om ergens te komen etc.

Nog zo'n UX ding is bijvoorbeeld het naar links of rechts klikken tussen de zenders in het overzicht onder Live. In de LG app. Bij de ene zender is het 1 klik opzij, bij de andere 2 klikken. Waarom? Omdat de knop 'Kijk live' er altijd staat en de knop 'Vanaf begin' maar incidenteel. De knoppen worden actief geselecteerd dus staat er 1 knop, is het 1x opzij klikken naar de andere zender, staan er 2 knoppen is het 2x opzij klikken. Waarschijnlijk is de knop 'Vanaf begin' later toegevoegd en is er nooit nagedacht over dit vreemde effect. Of wordt het verbeteren op de lange baan geschoven zoals zoveel (lees: het wordt bedolven onder ander werk en komt met geluk over twee jaar aan de beurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
Het blijft weer oorverdovend stil aan de NPO kant, zit geen verbetering in.
Het is dat mijn dochtertje perse Zandkasteel en Sesamstraat wilt kijken, anders had ik het het wel opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
De app (Apple TV 4K) is niet geweldig, maar ook weer geen ramp. Onthouden waar je was en automatisch starten volgende aflevering zou fijn zijn. Wij lossen het nu op met een kladblok waar we aflevering en tijd noteren. Allemaal niet onoverkomelijk. Inhoudelijk is het voor ons de beste streaming dienst en dat voor 3 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 15:03
Arjantje72 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:53:
Het blijft weer oorverdovend stil aan de NPO kant, zit geen verbetering in.
Het is dat mijn dochtertje perse Zandkasteel en Sesamstraat wilt kijken, anders had ik het het wel opgezegd.
Als ik het LinkedIn-profiel van Danny bekijk, staat daar dat hij een andere / nieuwe functie heeft binnen NPO. Mogelijk reageert hij daarom niet meer hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.Paternotte
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-06 06:56
De app is pas sinds kort beschikbaar op de 32" LG tv's.
Maar, mijn hemel wat duurt het lang voordat die is opgestart: 42-43 seconden.
Ik geloof niet dat ik andere apps ken die daaraan kunnen tippen.

Hoe is de opstarttijd (tot de gebruikersprofielen) op andere platforms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
S.Paternotte schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:14:
De app is pas sinds kort beschikbaar op de 32" LG tv's.
Maar, mijn hemel wat duurt het lang voordat die is opgestart: 42-43 seconden.
Ik geloof niet dat ik andere apps ken die daaraan kunnen tippen.

Hoe is de opstarttijd (tot de gebruikersprofielen) op andere platforms?
Het zal een wat model zijn met tragere processor?

Hier op de LG G3 uit 2023 is het 3 seconden. Op de LG E9 uit 2019 is het 13 seconden. Die 13 voelt als een eeuwigheid vergeleken met andere apps op dezelfde tv, die 3 op de G3 voelt traag maar is vergelijkbaar met andere apps.

[ Voor 5% gewijzigd door Desembrood op 16-09-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
Desembrood schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:45:
[...]

Het zal een wat model zijn met tragere processor?

Hier op de LG G3 uit 2023 is het 3 seconden. Op de LG E9 uit 2019 is het 13 seconden. Die 13 voelt als een eeuwigheid vergeleken met andere apps op dezelfde tv, die 3 op de G3 voelt traag maar is vergelijkbaar met andere apps.
Mogelijk een trager systeem, maar andere apps als Netflix, Prime, Disney, Pathé zijn opvallend sneller.
Doen die het zo bijzonder goed of is deze nieuwe NPO PLUS app dan juist opvallend brak?

NPO, geef mij alsjeblieft die oude app terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De app lijkt ook deels langzamer dan het zou kunnen zijn.

Als ik 'm hier open op Android dan zie je eerst een splashscreen. De ergste uitvinding sinds Java (:+). Ik begrijp waarom het er is en het moet de laadtijd sneller laten lijken door het maximaal 1 tot 3 seconden te tonen. Maar dat doet het hier niet.

Waarom? Door wat direct daarna komt: "Je dagelijkse aanbevelingen worden nu geladen."

De persoon die hier zijn of haar goedkeuring op heeft gegeven (ook als het is om te dienen als hack voor het verbergen van een andere tekortkoming) zou wat mij betreft voorlopig niet omhoog gaan in functie en verantwoordelijkheden. Om het subtiel uit te drukken :P

Want waarom moet het laden van aanbevelingen een blokkerende actie zijn? Waar zijn mijn échte aanbevelingen na het laden? Waarom moet dit laden iedere keer na het openen van de app opnieuw gebeuren? Wat is er mis met het (deels) cachen of vertraagd laden van zulke zaken die veel minder belangrijk zijn dan direct de app tonen met een mogelijkheid om iets op te zoeken via live- of zoekpagina? Zijn het überhaupt aanbevelingen die geladen worden?

En dat wordt dan blijkbaar gedaan voor aanbevelingen die geen aanbevelingen zijn. Dingen die als ik op een lauwe dinsdagmorgen na het openen van de app en een aflevering van De Avondshow met Arjen Lubach verwacht te zien staan nergens terug kan vinden. Misschien ergens verder in de rij als "hier, deze serie met shows kun je op klikken", maar niet kant-en-klaar als suggestie. Ik moet er actief over nadenken om iets te zien met die NPO app.

Aan de andere kant: suggesties waren in de oude versie niet beter of überhaupt aanwezig O+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danny_NPO
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07:56

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Pred schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:55:
[...]

Als ik het LinkedIn-profiel van Danny bekijk, staat daar dat hij een andere / nieuwe functie heeft binnen NPO. Mogelijk reageert hij daarom niet meer hier.
Het klopt inderdaad dat ik sinds 1 September een andere functie heb binnen de NPO.

In mijn nieuwe functie (Domein Architect) verleg ik mijn focus van alleen NPO Start naar alle "front-end facing teams" binnen de NPO, denk daarbij ook aan NPO Luister, NPO ID en meer.
Ik zal daardoor inderdaad minder in "the loop" zijn met betrekking tot de echte interne details bij Start, maar dit betekent echter niet dat ik de feedback niet meer zie of minder waardeer. Integendeel, ik kom nog steeds vrij regelmatig hier om te lezen wat er gezegd wordt, ook al is het iets minder dan eerst, en geef zaken nog steeds door aan het team.

De afgelopen paar weken waren voor mij persoonlijk enorm druk in verband met mijn nieuwe functie, waardoor ik hier minder was. Uiteraard blijft de situatie zo dat wanneer ik wel het antwoord op iets (voornamelijk technisch) weet, dat ik dit zal delen zoals ik eerder ook deed.

In ieder geval wil ik jullie enorm bedanken voor alle feedback die ik van jullie heb mogen ontvangen toen ik Technical Lead was. Het volledige team neemt alle feedback enorm serieus, en we hebben ook door jullie feedback sommige zaken beter/sneller/accurater kunnen oppakken, uiteraard paralel aan alle andere wegen waar we feedback van ontvangen, en onze eigen tests.

Wanneer jullie dus issues ervaren, of het nu nieuwe issues zijn of inmiddels bekende issues, blijf ze vooral delen, het is enorm waardevol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny_NPO
  • Laatst online: 07:56

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Stukfruit schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:57:
De app lijkt ook deels langzamer dan het zou kunnen zijn.

Als ik 'm hier open op Android dan zie je eerst een splashscreen. De ergste uitvinding sinds Java (:+). Ik begrijp waarom het er is en het moet de laadtijd sneller laten lijken door het maximaal 1 tot 3 seconden te tonen. Maar dat doet het hier niet.

Waarom? Door wat direct daarna komt: "Je dagelijkse aanbevelingen worden nu geladen."

De persoon die hier zijn of haar goedkeuring op heeft gegeven (ook als het is om te dienen als hack voor het verbergen van een andere tekortkoming) zou wat mij betreft voorlopig niet omhoog gaan in functie en verantwoordelijkheden. Om het subtiel uit te drukken :P

Want waarom moet het laden van aanbevelingen een blokkerende actie zijn? Waar zijn mijn échte aanbevelingen na het laden? Waarom moet dit laden iedere keer na het openen van de app opnieuw gebeuren? Wat is er mis met het (deels) cachen of vertraagd laden van zulke zaken die veel minder belangrijk zijn dan direct de app tonen met een mogelijkheid om iets op te zoeken via live- of zoekpagina? Zijn het überhaupt aanbevelingen die geladen worden?

En dat wordt dan blijkbaar gedaan voor aanbevelingen die geen aanbevelingen zijn. Dingen die als ik op een lauwe dinsdagmorgen na het openen van de app en een aflevering van De Avondshow met Arjen Lubach verwacht te zien staan nergens terug kan vinden. Misschien ergens verder in de rij als "hier, deze serie met shows kun je op klikken", maar niet kant-en-klaar als suggestie. Ik moet er actief over nadenken om iets te zien met die NPO app.

Aan de andere kant: suggesties waren in de oude versie niet beter of überhaupt aanwezig O+
De "home" pagina of startup pagina van de app is volledig gepersonaliseerd waar en wanneer kan. Deze wordt ook op meerdere manieren soms wel en soms niet gecached, vanwege allerlei redenen. Wanneer je de app of homepagina opent moet de app bijvoorbeeld checken of je wel of niet een aflevering verder hebt gekeken op een smarttv of webbrowser, en zodoende zijn layout aanpassen. Dit soort dingen wil je liever niet cachen, maar vanwege performance redenen op piekmomenten hebben we wel die mogelijkheid, etc.

Onderaan de streep hoor ik je feedback en neem ik het mee, maar wellicht geeft dit wat context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Danny_NPO schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:54:
[...]

De "home" pagina of startup pagina van de app is volledig gepersonaliseerd waar en wanneer kan.
Daar zou ik wel voorbeelden van willen zien, want ik zie dat op een paar items na serieus niet :$
Deze wordt ook op meerdere manieren soms wel en soms niet gecached, vanwege allerlei redenen. Wanneer je de app of homepagina opent moet de app bijvoorbeeld checken of je wel of niet een aflevering verder hebt gekeken op een smarttv of webbrowser, en zodoende zijn layout aanpassen. Dit soort dingen wil je liever niet cachen, maar vanwege performance redenen op piekmomenten hebben we wel die mogelijkheid, etc.
Maar dat kan wel met lazy laden, toch? Ik begrijp dat het niet de makkelijkste zaken zijn om netjes te implementeren, maar zonder dat extra laadscherm maak je het voor het gevoel van de eindgebruiker veel sneller.

Daarnaast is er ook het gebruik van de app: als je de app opent dan kijken je ogen niet direct naar de items die je wellicht verder zou willen kijken. NPO is geen Netflix, dus bij mij zorgt dit er voor dat ik de app vaker open met een doel (oftewel: ik wil gewoon zsm door naar de gids of zoektab ipv wachten op nog een scherm) dan dat ik de app open om te kijken welke nieuwe dingen er bij zouden kunnen staan.

Gezien de financiering in de toekomst (vanuit de overheid) zou ik verwachten dat hier weinig verandering in gaat komen omdat er waarschijnlijk niet iedere dag of week echt nieuwe programma's bij zullen komen.

Als ik het fout heb hoor ik het graag, maar dan is het gelijk goed bewijs dat de personalisering nog niet heel goed werkt ;)
Onderaan de streep hoor ik je feedback en neem ik het mee, maar wellicht geeft dit wat context.
d:)b

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHelper
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-06 22:54
Ik weet niet of dit de goede plek is maar had al een keer contact proberen op te nemen met npo direct en geen reactie gekregen dus misschien een tweaker die dit heeft of had.
Mijn NPO op chromecast met google tv 4k start geen streams maakt niet uit welke serie of aflevering is nu denk ik een maand of zelfs meer al en daarmee is de app op tv eigenlijk onbruikbaar. Het enige wat kan is streamen vanaf telefoon app maar daar heb ik echt een hekel aan en mijn partner nog meer.
Doe ik iets verkeerd? Voorheen werkte alles gewoon goed maar op een gegeven moment ineens niet meer.
Is het een update dingetje?
Wel al geprobeerd op nieuwe te installeren en opnieuw opstarten maar beide geen oplossing helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:50
PaulHelper schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:25:
Ik weet niet of dit de goede plek is maar had al een keer contact proberen op te nemen met npo direct en geen reactie gekregen dus misschien een tweaker die dit heeft of had.
Mijn NPO op chromecast met google tv 4k start geen streams maakt niet uit welke serie of aflevering is nu denk ik een maand of zelfs meer al en daarmee is de app op tv eigenlijk onbruikbaar. Het enige wat kan is streamen vanaf telefoon app maar daar heb ik echt een hekel aan en mijn partner nog meer.
Doe ik iets verkeerd? Voorheen werkte alles gewoon goed maar op een gegeven moment ineens niet meer.
Is het een update dingetje?
Wel al geprobeerd op nieuwe te installeren en opnieuw opstarten maar beide geen oplossing helaas
Ik heb zoiets met een Ziggobox gehad, uiteindelijk deze moeten resetten. Daar was app deinstalleren en weer installeren niet mogelijk natuurlijk. Na de reset werkte het wel weer. In uiterste geval zou je kunnen proberen of chromecast resetten de oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:39
fflow schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:32:
@Danny_NPO, de te volgen programmas zijn terug maar het lukt niet om nieuwe programma's te gaan volgen. Deze knop ontbreekt op de samsung tv. Op de website waar ik ter referentie keek zie ik deze knop wel staan.

Kun je deze knop ook toevoegen op samsung tv's?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Danny_NPO is er al bekend wanneer het weer mogelijk wordt om een programma te volgen op een samsung tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:28
Voor mij is NPO start een manier om interessante documentaires non lineair te kijken en dat werkt vrij goed tegenwoordig.

Als alternatief voor Netflix of Disney moet je het niet zien.

Minpunt is wel de abominabele beeld kwaliteit- alsof ik illegaal gedownloade Naruto MPEG zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hier kan ik in de app op een chromecast met google tv sinds een paar dagen geen seizoen meer kiezen. Ik zie wel de knop van het laatste seizoen, maar als je de knop selecteert, gebeurt er dus niks...
Best een vervelende bug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:23
Hold schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:23:
Hier kan ik in de app op een chromecast met google tv sinds een paar dagen geen seizoen meer kiezen. Ik zie wel de knop van het laatste seizoen, maar als je de knop selecteert, gebeurt er dus niks...
Best een vervelende bug
Klinkt een beetje als de bug die ik ervaar, ik kan bij Live niet terug bladeren naar een eerdere dag. Het overzicht van vandaag blijft gewoon in beeld staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:39
@Danny_NPO vandaag keek ik weer npo op de samsung televisie en de app is geupdate naar 2.4.5 (tizen 6.0). Het is nu mogenlijk om programma's te volgen. De play/pauze knop van de afstandsbediening werkt nu ook tijdens een aflevering, heel erg prettig. En na het starten van een aflevering is de focus niet meer op de terugknop maar op de pauze knop. Fijn dat dit nu allemaal weer mogelijk is in de nieuwe app.

Ook wordt er nu automatisch de volgende aflevering gestart na het einde van een aflevering. Ik begrijp dat auto afspelen een veel gevraagde functie is, dus dat is mooi maar ik wil dat niet. Zit er ergens een instellingen menu die ik over het hoofd zie om dit uit te zetten?

Met de update is de app ook weer vergeten welke afleveringen ik al wel had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
fflow schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:49:

Met de update is de app ook weer vergeten welke afleveringen ik al wel had gezien.
Na de LG update hetzelfde en niet de eerste keer dat dit gebeurd. Deel van de lokale cache wordt gewist tijdens update, waarna het niet opnieuw wordt gesynct met de centraal beschikbare data? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 08:54

themeparktommy

Pretparkgek!

Ah leuk, de app is eindelijk een beetje stabiel op AppleTV, dus hebben ze gelijk maar reclame toegevoegd

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
themeparktommy schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:55:
Ah leuk, de app is eindelijk een beetje stabiel op AppleTV, dus hebben ze gelijk maar reclame toegevoegd
Ik ben nog geen reclame tegengekomen. Is dat bij gratis versie? Ik heb zelf betaalde versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Zapato schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:49:
[...]

Ik ben nog geen reclame tegengekomen. Is dat bij gratis versie? Ik heb zelf betaalde versie.
Ja heb zelf tijd NPO Start gedraaid, en daar werd je voor ongeveer elk programma dat je terugkeek geconfronteerd met een reclame. Geeft niet maar alles bij elkaar (lees ook al adventies op YT en de Radio) gaat dat irriteren. Dus daarom NPOplus genomen, daar heb je dat niet (de echte reden dat ik het nam, was dat het goedkoop is)
Plus schijnt nog als voordeel te hebben dat je HDbeeld krijgt, maar stom genoeg constateer ik dat niet op mijn 43 incher op 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:37
themeparktommy schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:55:
Het gratis account had altijd al reclame, ook bij hun oude app. Indien je een betaald account hebt, dan vind ik dat verrassend. In mijn beleving zou je bij betaald geen reclame meer moeten hebben. Wellicht is dat veranderd? Bij Amazon Prime heb je ook regelmatig 10 sec reclame voor eigen content. Zoiets vind ik overigens wel acceptabel, ik zou het vervelend vinden als het reclame is zoals bij reguliere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08:51
meesje schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:50:
[...]

Het gratis account had altijd al reclame, ook bij hun oude app. Indien je een betaald account hebt, dan vind ik dat verrassend. In mijn beleving zou je bij betaald geen reclame meer moeten hebben. Wellicht is dat veranderd? Bij Amazon Prime heb je ook regelmatig 10 sec reclame voor eigen content. Zoiets vind ik overigens wel acceptabel, ik zou het vervelend vinden als het reclame is zoals bij reguliere tv.
Hier sinds de update van afgelopen week naar nieuwe versie (9.5.0) had ik ook in eens weer reclame met een gratis account. Sinds dat de nieuwe app uit was op Apple TV al die tijd geen reclame gezien met een gratis account. Prima dat ze weer reclame activeren maar zet het ook gewoon in de release notes...

Maar hier werkt die nieuwe app (9.5.0) heel erg slecht. Crasht om de haverklap en de view progression werkt ook niet. Ik zag alleen het balkje van hele oude afleveringen die ik wel eens gezien had in nog de hele oude versie van de app. Maar kijk ik wat nieuws, niet te zien dat ik die aflevering ooit gezien heb.

De update van afgelopen week voor Apple TV is hier geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Psql schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:03:
[...]

Hier sinds de update van afgelopen week naar nieuwe versie (9.5.0) had ik ook in eens weer reclame met een gratis account. Sinds dat de nieuwe app uit was op Apple TV al die tijd geen reclame gezien met een gratis account. Prima dat ze weer reclame activeren maar zet het ook gewoon in de release notes...

Maar hier werkt die nieuwe app (9.5.0) heel erg slecht. Crasht om de haverklap en de view progression werkt ook niet. Ik zag alleen het balkje van hele oude afleveringen die ik wel eens gezien had in nog de hele oude versie van de app. Maar kijk ik wat nieuws, niet te zien dat ik die aflevering ooit gezien heb.

De update van afgelopen week voor Apple TV is hier geen verbetering.
Hier juist wel. Stap in de goede richting. Hij onthoudt weer waar je was en kun je verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
Wow, goede vooruitgang ineens op LG WebOS (en dan vast ook op Android of Google tv)! De replay knop was er al iets langer. En sinds vandaag speelt hij automatisch de volgende aflevering. Én bij terug naar de homepage wordt direct de laatste status bij Kijk Verder geladen zonder eerst de app te moeten sluiten en opnieuw starten.

Team Video is lekker op stoom. Nog genoeg te doen aan de app zelf maar dit maakt direct al een wereld van verschil! Tuurlijk het heeft veel te lang geduurd maar hier zijn we dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Hier ook blij verrast met eindelijk de "Kijk verder" sectie. mocht even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Desembrood schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:03:
En sinds vandaag speelt hij automatisch de volgende aflevering.
Het duurde even voordat er überhaupt een app was maar fijn dat er nu features uit komen rollen.
Alleen deze hoeft van mij dan weer niet, ik neem aan dat het ook uit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
thieske1 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:55:
Hier ook blij verrast met eindelijk de "Kijk verder" sectie. mocht even duren
Die sectie was er al langer op veel platforms, althans gezien op Android, Google TV, en LG WebOS. Misschien nieuw voor AppleTV of Samsung?

Verschil op LG is dat Kijk verder nu altijd geüpdatet wordt. Eerder gebeurde dat alleen als je de app opende, en pas opnieuw bij herstart.

Kijk verder blijft wel achterlopen bij de functionaliteit en overzicht van de oude app. Heeft nog genoeg bugs met tonen wat je op een ander apparaat al hebt gezien of lokaal vergeten van alle kijkhistorie na een update op LG. En mist nog nieuwe opties als wissen uit kijklijst. En natuurlijk dat de non-Android platforms maanden achterlopen zoals geen voortgangsbalkjes in de thumbnails op LG. Maar samen met de lijst Series die je volgt lijkt het al best ergens op.

[ Voor 6% gewijzigd door Desembrood op 01-11-2024 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
Compuchip87 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:39:
[...]

Het duurde even voordat er überhaupt een app was maar fijn dat er nu features uit komen rollen.
Alleen deze hoeft van mij dan weer niet, ik neem aan dat het ook uit kan?
Even gecheckt. Geen instellingen op de LG of Google TV app dus ook niet om dit uit te zetten, nee. En nog steeds maar één mogelijke setting op Android, niet deze. Het wordt in verschillende teams los van elkaar ontwikkeld zei Danny, dus team videoplayer was lekker bezig maar wanneer de app er qua functionaliteit op gaat aansluiten is dan weer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:30

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Gaat inderdaad eindelijk de goede kant op. Maar de voortgangsbalkjes lijken me toch wel een basis functionaliteit.

Jammer blijft dat het kindprofiel blijkbaar ook nul prioriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 17:05
Op een Philips OLED809 met GoogleTV start de Live stream van NPO1, NPO2, NPO3, enz.. niet. Constant het draaiende pijltje in beeld en gaat niet verder.
Of soms start de eerste stream die je kiest wel, maar wissel je dan van kanaal dan start het tweede, derde live kanaal niet meer.

Opnieuw installeren van de app, helpt niets.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
mountainbiker schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:29:
Op een Philips OLED809 met GoogleTV start de Live stream van NPO1, NPO2, NPO3, enz.. niet. Constant het draaiende pijltje in beeld en gaat niet verder.
Of soms start de eerste stream die je kiest wel, maar wissel je dan van kanaal dan start het tweede, derde live kanaal niet meer.

Opnieuw installeren van de app, helpt niets.
Het kan aan de DNS server liggen. Heb je daar iets bijzonders mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 17:05
Nee, niet dat ik weet.

staat default in de router etc. (T-Mobile glas)

En, op losse GoogleTV (chromecast) met NPO start werkt het gewoon.

[ Voor 32% gewijzigd door mountainbiker op 06-11-2024 12:15 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:22
Als ik een programma fullscreen wil kijken op de tablet, dan klik op de button rechtsonder in beeld. Het beeld gaat netjes op fullscreen. Maar alle bedieningselementen blijven ook zichtbaar. Deze verdwijnen niet na een paar seconden. Is dit een dubieuze instelling of een bug? Ik kijk op een recente Android tablet en een heb de meest recente versie van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 14:59
Wat een waardeloze app. Kan opeens niets meer afspelen op mijn Nothing Phone 2a noch streamen. Als ik iets wil terugkijken op m'n telefoon of streamen dan:

URL="https://tweakers.net/i/EVgM7NKITgviy3UFTyNEP2f8738=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1Phi1rIk7SvdfLe7vPQ3eVwJ.png?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtvxeSShcaUTvl7RokXaMoi9jzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Phi1rIk7SvdfLe7vPQ3eVwJ.png?f=fotoalbum_large[/URL]

1. Krijg ik dit oranje scherm met logo waarbij NIETS verder gebeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yCjLIp8lRxOWC2gLmwDZHlLiew=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JsD96o7dPJCoOGxWHMvankPZ.png?f=fotoalbum_large

2. Het woede opwekkende 'oeps, er gaat iets mis'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fdeo0Ln73IHT3fmPXixVIHPcCM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iX2fc7CG3Q4gQBzPFIxdfn2W.png?f=fotoalbum_large

3. Of een FAIL melding over codecs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrDcdvS2fSpwHEaLqBWbnntlqsE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lwAyPbmuOwhxDOof2sJH06XW.png?f=fotoalbum_large

4. Of een afbeelding van een programma waarbij verder ook niets gebeurd.

Heel af en toe staat ook de app compleet vast waarbij ik de keuze krijg tussen wachten of afsluiten. Heeft iemand een oplossing? Want ik ben nu de hele tijd via chrome op npostart.nl aan het kijken maar dat werkt niet zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoxim
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-05 08:52
Ik heb sinds kort een LG G4 en kijk NPO Start (plus) op WebOS. Eerder had ik een Sony Bravia LED waar de app soepel navigeerde. Met WebOS werkt het wel maar het verticaal scrollen naar een andere kaart rij is echt ontzettend laggy. Ik dacht dat het aan het OS lag maar Youtube bijvoorbeeld heeft ook kaart rijen en daar loopt het verticaal scrollen soepel. Ik denk dat het dus een probleem is met de optimalisatie van de app en niet met mijn TV.

Zijn er meer WebOS gebruikers die dit probleem ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zal wel wachten op een update voor je LG zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertGlotzbach
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-03 12:51
Ik zit er aan te denken om een Nvidia shield aan te schaffen. Maar NPOplus is een belangrijke service voor mij, kan iemand mij vertellen of de Npo-plus app daar nog op werkt, of moet ik van m'n telefoon casten naar de Nvidia, als dat al kan? Een andere optie zou zijn de nieuwe Google Streamer Tv aan te schaffen, weet niet wat het beste zou werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
RobertGlotzbach schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:49:
Ik zit er aan te denken om een Nvidia shield aan te schaffen. Maar NPOplus is een belangrijke service voor mij, kan iemand mij vertellen of de Npo-plus app daar nog op werkt, of moet ik van m'n telefoon casten naar de Nvidia, als dat al kan? Een andere optie zou zijn de nieuwe Google Streamer Tv aan te schaffen, weet niet wat het beste zou werken?
Dat werkt, is een app op de Shield.
casten kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bintmeister schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:17:
Jammer blijft dat het kindprofiel blijkbaar ook nul prioriteit heeft.
Maak je niet druk, die zijn binnenkort weer beschikbaar..!

Ondertussen gebruiken wij een volwassenenprofiel. Leuk dat dan enge films als suggestie komen, of Spuiten & Slikken.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Sjah
Zie sinds een dag of 10, dat als ik de App op Android Tv start, hij vraagt om mijn profiel van Plus. Heb maar 1 profiel en tis weer een klikje meer.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

RobertGlotzbach schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:49:
Ik ervaar wel refresh rate problemen op de Shield.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is toch wel heel slecht dat ruim een jaar nadat dit nieuwe platform met veel jubel aangekondigd werd, het nog steeds een slecht werkend en zeer gemankeerd product is.

Zit op de AppleTV nog steeds met oa een vreselijk raar en omslachtige navigatie, geen mogelijkheid om favorieten toe te voegen, verder te gaan waar je gebleven was en als bonus nog random crashes tijdens het afspelen zelf waarbij de enige werkende herstelmogelijkheid is de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Ja er is zeker vooruitgang gemaakt ten opzichte van de compleet niet meer werkende app, maar dit is ruim een jaar na dato nog steeds een complete wanprestatie.

Ik vraag me af of ze bij de NPO al een evaluatie gedaan hebben van de huidige app en het proces daarnaartoe nu ruim een jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik onderschrijf dit ook (deels weliswaar), @sambalbaj. Ik ervaar alleen geen crashes gelukkig.
Het is echt een ondermaatse app nog altijd. En dat is jammer want dat was in de vorige versie niet zo. Vooruitgang is vooralsnog ver te zoeken...

Maar ook vind ik het heel jammer dat de radiozenders uit NPO Start app zijn gehaald. Ik keek graag mee in de studio via de Apple TV. En nu met Serious Request (en straks de Top 2000) helemaal!
Als ik het goed heb begrepen was het verhaal dat de radiozenders ondergebracht zouden worden in een NPO Luister app, maar die is (nog?) niet beschikbaar op de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
Vandaag maar weer even een probleem gemeld op https://npo.nl/service/technische-zaken

De NPO Start app op onze 32" LG TV presenteert alle tekst dermate klein dat deze eigenlijk alleen te ontcijferen is als je op minder dan 50cm van het scherm gaat zitten.
Scalable web design dient niet alleen te reageren op beschikbare resolutie (dûh, full HD), maar ook de schermdiagonaal in de berekeningen mee te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S.Paternotte
Wow, met een uur reactie ontvangen met verzoek om nadere informatie over onze tv en daarop volgend direct een tweede reactie dat de details zijn doorgezet naar de technici.
NPO heeft haar support ingrijpend verbeterd.
Nu wachten op technische follow-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 09:36
sambalbaj schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:51:
Het is toch wel heel slecht dat ruim een jaar nadat dit nieuwe platform met veel jubel aangekondigd werd, het nog steeds een slecht werkend en zeer gemankeerd product is.

Zit op de AppleTV nog steeds met oa een vreselijk raar en omslachtige navigatie, geen mogelijkheid om favorieten toe te voegen, verder te gaan waar je gebleven was en als bonus nog random crashes tijdens het afspelen zelf waarbij de enige werkende herstelmogelijkheid is de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Ja er is zeker vooruitgang gemaakt ten opzichte van de compleet niet meer werkende app, maar dit is ruim een jaar na dato nog steeds een complete wanprestatie.

Ik vraag me af of ze bij de NPO al een evaluatie gedaan hebben van de huidige app en het proces daarnaartoe nu ruim een jaar geleden?
Het is onbegrijpelijk, om de haverklap crashed te app, verder precies wat je schrijft. En maar wel elke maand betalen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
sambalbaj schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:51:

Hier precies dezelfde issues. Hier op de Apple TV ook regelmatig random crashes en daarna doet de app helemaal niets meer. Enige optie dan inderdaad app verwijderen en weer opnieuw installeren. Dan gaat het weer aantal afleveringen goed.

Inmiddels maar overgestapt naar de browser om van daaruit af en toe wat te kijken.

Maar inderdaad bijzonder dat alles amper beter is als een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 11:10
Waarom is er zo'n willekeur in de sortering? Kijk ik nu bij Sterren op het Doek of Vera dan staan de afleveringen netjes gesorteerd van oud naar nieuw.

Kijk ik echter naar Wie is de Mol of Hunted, dan zie ik de laatste aflevering bovenaan in plaats van aflevering 1. Daarbij heeft Avrotros voor beiden series bedacht om lekker thumbnails vol spoilers te gebruiken. Waardoor we nu al de finalisten van Wie is de Mol hebben gezien (zaten pas bij aflevering 4). Onbegrijpelijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 20:42
Versie 1.18.0 die vandaag (?) uit is lijkt weer een stap in de goede richting. Gui oogt soepeler en een video starten ging ook vlotter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Blijf het ook nog steeds irritant vinden dat ik bij opstarten een profiel moet kiezen ook al heb ik maar 1 profiel.. voelt elke keer als nutteloze klik. En zag de melding 'kinderprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar' melding. Lekker knullig allemaal weer. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Nog steeds geen kindprofielen. Wat een prutsers. Hoe lang zitten we nu al zonder? 1,5 jaar?

Zoek ik naar Jojo & Ouma voor mijn zoontje van vier krijg ik als eerste suggestie Jojanneke in de prostitutie 7(8)7

En de devs dan ook nog hier stoer op T.net FP praten dat ze zo slim de frontend en backend tegelijk hebben vervangen. Jullie zouden je rot moeten schamen dat je zo'n wanproduct -voor notabene de publieke omroep-[/b] durfde te leveren.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
En dan bij de introductie ook nog in een interview met Tweakers durven claimen dat het de wendbaarheid ten goede zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik heb maar weinig problemen met de app, nooit crashes of wat dan ook. Wellicht omdat ik bijna alleen maar live kijk, of iets terugkijk van dezelfde dag of een dag eerder ofzo. Wat dat betreft werkt de live/gids voor mij goed.

Ik gebruik de app op Apple TV overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door dawg op 28-12-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik heb een maandje proef genomen zodat mijn vrouw het Circusfestival van Monte Carlo in HD en zonder reclames kon zien, gisteren nog even door de app gekeken met wat het nou allemaal bied als je maandelijks betaald. Maar daar werden wij niet vrolijk van, mager aanbod of het is totaal ons straatje niet? :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:33:
Ik heb maar weinig problemen met de app, nooit crashes of wat dan ook. Wellicht omdat ik bijna alleen maar live kijk, of iets terugkijk van dezelfde dag of een dag eerder ofzo. Wat dat betreft werkt de live/gids voor mij goed.

Ik gebruik de app op Apple TV overigens.
Tip: Live kijk je eigenlijk beter gratis met via DVB-T2, digitenne zend tenminste nog in 1080p HD uit.

Vrijwel elke TV sinds 2011 heeft zo'n DVB-T2 tuner ingebouwd, (actieve) antenne aansluiten en je kan klaar zijn. Mijn antenne is doorgetrokken naar zolder voor optimaal ontvangst.

Betaald of gratis is de maximale livestream kwaliteit van de NPO app 540p. Dat het betaald géén 1080p is, is spijtig. Ooit was de reden dat NPO geen 1080p livesteam biedt, omdat ze het abonnement niet duurder willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

G_Dragon schreef op zondag 29 december 2024 @ 00:46:
Ik heb een maandje proef genomen zodat mijn vrouw het Circusfestival van Monte Carlo in HD en zonder reclames kon zien, gisteren nog even door de app gekeken met wat het nou allemaal bied als je maandelijks betaald. Maar daar werden wij niet vrolijk van, mager aanbod of het is totaal ons straatje niet? :o
Tja. Waarschijnlijk geen Npo kijker? (Commerciëlen is eigenlijk alleen maar rotzooi en niet de moeite om terug te kijken) Als ik alleen al zie wat er bijvoorbeeld aan documentaires (2Doc zitten echt mooie dingen tussen) op staat of programma's/series van publieke omroep die je kunt terugkijken. Ik ben in ieder geval goedkoper uit ipv een abo van Kpn/Ziggo waar je minimaal €12,50 voor mag neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:12
Chris.nl schreef op zondag 29 december 2024 @ 02:09:
[...]
Ooit was de reden dat NPO geen 1080p livesteam biedt, omdat ze het abonnement niet duurder willen maken.
Het m.i. is nu duur door de gebruikte techniek: unicast. De NPO verstuurt die 540p stream apart naar elke gebruiker. Dat zal flink wat bandbreedte kosten. Terwijl er op alle DSL en glasvezel netwerken al een broadcast stream in 1080p aanwezig is t.b.v. de klanten met een TV abonnement. Alleen 'kunnen we er niet bij' zonder Amino kastje of iets dergelijks en router instellingen om het benodigde VLAN op te pikken.

Voor de NPO content hebben we al betaald via de belasting. Vroeger moest ik tegen eenmalige kosten een antenne op het dak zetten en kon ik het in de originele kwaliteit ontvangen. Nu is er nog DVB-T, maar dat werkt hier midden in de Randstad heel onbetrouwbaar met de gebruikelijke raamantennes.

Als de NPO nou eens een beetje samenwerkte met de providers om een 'NPO-only' STB mogelijk te maken, dan mogen ze van mij dat energie slurpende en achterhaalde Digitenne uitzetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Chris.nl schreef op zondag 29 december 2024 @ 02:09:
[...]
Tip: Live kijk je eigenlijk beter gratis met via DVB-T2, digitenne zend tenminste nog in 1080p HD uit.

Vrijwel elke TV sinds 2011 heeft zo'n DVB-T2 tuner ingebouwd, (actieve) antenne aansluiten en je kan klaar zijn. Mijn antenne is doorgetrokken naar zolder voor optimaal ontvangst.

Betaald of gratis is de maximale livestream kwaliteit van de NPO app 540p. Dat het betaald géén 1080p is, is spijtig. Ooit was de reden dat NPO geen 1080p livesteam biedt, omdat ze het abonnement niet duurder willen maken.
Ik betaal die paar €€ juist “expres”, ik vind het erg belangrijk dat de Publieke Omroep blijft bestaan en daar draag ik graag aan bij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Ik betaal die paar €€ juist “expres”, ik vind het erg belangrijk dat de Publieke Omroep blijft bestaan en daar draag ik graag aan bij. :)
Ik ben ook + geabonneerd. Het aanbod HD terugkijken bevalt me prima. Neemt niet weg dat Live kijken op 540p imo jammer is.

NPO gratis met DVB-T2 in HD kijken was gewoon een tip. Mischien wil iemand die mogelijkheid kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Chris.nl schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:00:
[...]

Ik ben ook + geabonneerd. Het aanbod HD terugkijken bevalt me prima. Neemt niet weg dat Live kijken op 540p imo jammer is.

NPO gratis met DVB-T2 in HD kijken was gewoon een tip. Mischien wil iemand die mogelijkheid kunnen overwegen.
Oh, is een goede tip die ik zeker zou gebruiken ware het niet dat ik slechts anderhalf programma live kijk. Dan is de mindere kwaliteit nog wel te overzien. Al is het eigenlijk niet meer van deze tijd en zou 1080p standaard moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
HD in echt HD terugkijken is voor Plus, toch, niet voor Start, he? Hahaha. En dus Live is met lage kwaliteit, ook voor Plus?? GGrrr..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 23:47

Friemel

Lekker bezig

Laatst NPO start weer eens opgestart, maar ik zie nog steeds oude afleveringen staan om te bekijken, die ik maar niet kan weghalen. Ook geen vermelding van nieuwe afleveringen van favoriete series.

Kortom, functionaliteit loopt nog steeds ver achter op NLZiet. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maradesign
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 14:06
Ik zie sinds de afgelopen maanden dat de NPO app op google tv zich zelf op de achtergrond steeds opnieuw opstart.

Hij staat dan onder de beste keuzes voor jou met een animerende “equalizer bar” en hij is te zien als active cast in mijn home app.

Als ik casten stop start het even later weer opnieuw.

Dit heb ik echt nog nooit vernomen bij geen enkele andere app.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPOrTmxChMohGaZwWGTMkfRr578=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MkDXh8pBs8edOOD7bpqIWi9.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
maradesign schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 05:59:
Ik zie sinds de afgelopen maanden dat de NPO app op google tv zich zelf op de achtergrond steeds opnieuw opstart.

Hij staat dan onder de beste keuzes voor jou met een animerende “equalizer bar” en hij is te zien als active cast in mijn home app.

Als ik casten stop start het even later weer opnieuw.

Dit heb ik echt nog nooit vernomen bij geen enkele andere app.[Afbeelding]
Klopt, ik heb het ook al een tijd.

Ook het verbieden van meldingen biedt geen soelaas.

'k Moet hier de app geforceerd stoppen om van die "melding" (of hoe het ook heet) af te komen. Na normaal gebruik van de app/cast, blijft de melding terugkomen totdat ik weer via instellingen de app stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 01:09
Deze 'feature' wordt nog niet hard opgelost... :-S ben benieuwd wat de bug wordt in de volgende update.

Zonder cynisme, het feit dat hier nu niet meer Tweakers over klagen, geeft volgens mij niet aan dat de problemen opgelost zijn, maar dat er een soort acceptatie is van dit bagger product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
Misschien is het ook zo dat hier op Tweakers zo langzamerhand het besef is doorgedrongen dat alles hier door de makers bij NPO onopgemerkt blijft.
Roependen in de woestijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
Waarschijnlijk omdat de makers hier niet echt kijken? Er zijn waarschijnlijk betere kanalen voor om features / bugs te melden. Dan is het nog steeds aan 'de makers' om dingen op te pakken natuurlijk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
ik heb het opgelost door de app niet meer te gebruiken en simpelweg gebruik te maken van alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 23:33

McLambo

MTB Junky

Ik heb mijn Shield waarop de NPO app draait in een uitzondering moeten zetten.

Adguard blokkeerde succesvol de volgende 2 domeinen:

- topspin.npo.nl
- adconnect.npo.nl

Hierdoor was het niet mogelijk om uitzendingen te kijken die niet 'live' zijn - tot grote onvrede van mijn partner.

Ik was hier zelf helemaal geen voorstander van, maar ja; wie is hier nu de baas thuis :)

[ Voor 7% gewijzigd door McLambo op 30-01-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 21:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Scoop: sinds deze week zijn alle ondemand programma's in Full HD beschikbaar bij NPO Start Free. Dus ook uitgelogd kun je nu programma's terugkijken in Full HD. Live televisie blijft zowel bij Free als bij Start Plus nog beperkt tot SD echter. >> https://npo.nl/service/technische-zaken#beeldkwaliteit

Update na aanleiding submission tweakers en wederhoor NPO woordvoering:
Vooralsnog is live-tv nog niet in 1080p te bekijken, maar dat moet in de toekomst wel het geval zijn, zegt de woordvoerder. Wanneer dat mogelijk wordt is nog niet bekend, 'maar we zijn voornemens om dit op korte termijn aan te kunnen bieden'.

nieuws: NPO Start maakt programma's gratis in hd beschikbaar.

[ Voor 59% gewijzigd door DaveFlash op 07-02-2025 15:22 . Reden: toevoeging extra info n.a.v. tweakersnieuwsbericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Laatst online: 09-06 21:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

andere voordelen zoals verder terugkijken en programma's vooruitkijken en exclusieve online-only series blijven wel alleen voor NPO Start Plus abonnees. Al heb ik niet 1-2-3 een voorbeeld paraat hiervan, daar ik niet veel kijk van de NPO. Voor mij lijkt nu het Start Plus abonnement dus wel overbodig geworden en ik overweeg die stop te gaan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 23:47

Friemel

Lekker bezig

Ik zie liever dat die app eindelijk eens levert wat wel in de oude app zat: bijhouden wat ik al heb gezien en melding van nieuwe afleveringen. Zit niet in de gratis versie in ieder geval, wel in de plus versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@Danny_NPO is er nog een reden om het betaalde abonnementen aan te houden nu je ook gratis in HD kan terugkijken?

Als live in HD bijvoorbeeld exclusief voor betaalde abonnementen wordt, zie ik nog een usecase. Anders haal ik van die €2,95pm liever een softijsje oid.

- edit - O wacht...
andere voordelen zoals verder terugkijken en programma's vooruitkijken en exclusieve online-only series blijven wel alleen voor NPO Start Plus abonnees.
Toch liever live in HD als feature requests voor betaalde gasten dan....

[ Voor 32% gewijzigd door Chris.nl op 06-02-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:37
Ik heb gekeken naar het aanbod op NPO Start/Plus. Allerlei categorieën komen er voorbij. Maar waar kan ik het kinderaanbod zien? Zie ik deze categorie over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06 20:14
meesje schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:54:
Ik heb gekeken naar het aanbod op NPO Start/Plus. Allerlei categorieën komen er voorbij. Maar waar kan ik het kinderaanbod zien? Zie ik deze categorie over het hoofd?
Via 'Ontdek' en dan staan er ook tegels voor kinderen, o.a. Zapp en Zappelin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consequator
  • Laatst online: 12-03 11:28
McLambo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:20:
Ik heb mijn Shield waarop de NPO app draait in een uitzondering moeten zetten.

Adguard blokkeerde succesvol de volgende 2 domeinen:

- topspin.npo.nl
- adconnect.npo.nl

Hierdoor was het niet mogelijk om uitzendingen te kijken die niet 'live' zijn - tot grote onvrede van mijn partner.

Ik was hier zelf helemaal geen voorstander van, maar ja; wie is hier nu de baas thuis :)
Goeie vondst, hier liep ik toevallig 30 minuten ook tegen aan en dit werd inderdaad geblokkeerd door mijn pihole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

meesje schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:54:
Bij jonge kinderen kun je (indien je het ze toestaat) ook de zappelin app geven. Staan veel korte shows en filmpjes en uiteraard ook spelletjes. Is een van de weinige veilige gratis apps voor kinderen zonder reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 20:01
ligt NPO plus plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040
  • Laatst online: 08:17

Hermes-3040

Θεος

Nee? Ik kan nog gewoon afleveringen opstarten (NPO Start).
Maar, ligt het nou aan mij, of is het zo dat sinds NPO Start ook in FHD is, de streams veel vaker lijken te haperen? Waar ik anders altijd normaal kon kijken zonder haperingen lijkt het nu veel vaker te gebeuren dat de streams wél haperen...
Ik red het over mijn prachtige DSL + 4G booster combi nog wel on 4K te kijken op YouTube dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken dat bij het afspelen van een aflevering van het een of ander in het begin een overlay over het beeld wordt getoond. Even pauzeren en weer afspelen haalt het weg.
Mogelijk dat het na upgrade van mijn Nvidia Shield is gaan spelen, maar ik kan het me niet precies herinneren. Iemand anders die er last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27
Is het mogelijk om een reset uit te voeren voor programma’s die gekeken zijn zodat ze weer bij het begin beginnen? Als mijn zoontje nu wat wil kijken wat hij eerder gekeken heeft dan “start” de aflevering op het einde. Zelf terugspoelen is niet echt eenvoudig met AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Laatst online: 08:40

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ultra schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:13:
Ik heb sinds een paar weken dat bij het afspelen van een aflevering van het een of ander in het begin een overlay over het beeld wordt getoond. Even pauzeren en weer afspelen haalt het weg.
Mogelijk dat het na upgrade van mijn Nvidia Shield is gaan spelen, maar ik kan het me niet precies herinneren. Iemand anders die er last van heeft?
Ook last van. Tijd geleden last van gehad.
Nu weer terug. Lijkt een oude bug.
Misschien je mediaplayer opnieuw opstarten?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:06
Ultra schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:13:
Ja, de header zeg maar. Met het terug-pijltje en de titel?

Hier op de Shield zit pauzeren er echter niet meer in als die balk verschijnt, geen enkele controle meer. Enige mogelijkheid is de app geforceerd sluiten en opnieuw proberen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sepp14 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:20:
[...]

Ook last van. Tijd geleden last van gehad.
Nu weer terug. Lijkt een oude bug.
Misschien je mediaplayer opnieuw opstarten?
Na opnieuw opstarten is het voorlopig weg. Dat had ik al wel gedaan dacht ik. Even kijken of het weer terugkomt.

/edit: bij (bijna) live streams gaat het goed, maar bij terugkijken van een oudere uitzending gaat het fout en verschijnt de overlay.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultra op 03-03-2025 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nou het is weer drama op AppleTV. Kan de app niet meer gebruiken sinds enkele dagen, kan geen profiel kiezen en dus niet in de app komen.

Meer mensen last van?

@Danny_NPO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 15:07
dawg schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:12:
Nou het is weer drama op AppleTV. Kan de app niet meer gebruiken sinds enkele dagen, kan geen profiel kiezen en dus niet in de app komen.

Meer mensen kast van?

@Danny_NPO
Ja, hier ook op meerdere AppleTV’s. Inmiddels al twee dagen. Kunt geen profiel kiezen en krijgt na enige tijd “Sorry, er is iets misgegaan.”

Wat een drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Laatst online: 07:16
van D schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:41:
[...]

Ja, hier ook op meerdere AppleTV’s. Inmiddels al twee dagen. Kunt geen profiel kiezen en krijgt na enige tijd “Sorry, er is iets misgegaan.”

Wat een drama.
net even geprobeerd, maar hier geen problemen (tvOS 18.4). App staat wel bij 'Recently updated'
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET