Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-10 09:42
Voor mij is de prio
1) Ondertitels
2) Live kijken
3) Kijk verder, kijkgeschiedenis kunnen zien etc.

Inderdaad, iedereen heeft een eigen wensenlijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 20:02
Vandaag om 17:30 uur kreeg ik een e-mail van NPO, waarin het volgende werd genoemd:

Updates NPO Start voor Apple TV (tvOS)
De afgelopen dagen zijn 2 updates gerealiseerd voor Apple TV. In de eerste update is een aantal belangrijke functies weer beschikbaar. Zo is het mogelijk in te loggen met een abonnement (met QR-code) en kunnen de extra beschikbare programma’s worden bekeken. Daarnaast zijn profielen te selecteren en is de zoekfunctie hersteld. In de tweede update is live kijken weer toegevoegd.

Dus, als ik het goed begrijp kunnen we met de Apple TV nu weer live tv kijken. Ik heb het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

RicoK schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:42:
Vandaag om 17:30 uur kreeg ik een e-mail van NPO, waarin het volgende werd genoemd:

Updates NPO Start voor Apple TV (tvOS)
De afgelopen dagen zijn 2 updates gerealiseerd voor Apple TV. In de eerste update is een aantal belangrijke functies weer beschikbaar. Zo is het mogelijk in te loggen met een abonnement (met QR-code) en kunnen de extra beschikbare programma’s worden bekeken. Daarnaast zijn profielen te selecteren en is de zoekfunctie hersteld. In de tweede update is live kijken weer toegevoegd.

Dus, als ik het goed begrijp kunnen we met de Apple TV nu weer live tv kijken. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Dat kan inderdaad nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-10 09:47
Getest en het werkt! Dat is een mooie snelle verbetering ten opzichte van de 3.0.0. Nu op naar de kijklijst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Inderdaad, live kijken werkt. Valt nu ineens wel op dat de beeldkwaliteit een stuk lager is dan bij NLZiet.

Ik weet niet wat de resolutie is bij live kijken als abonnee?

In elk geval blij dat het weer mogelijk is. Heb meteen maar weer NLZiet opgezegd. :)

[ Voor 20% gewijzigd door dawg op 04-04-2024 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Jixreme schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:50:
Getest en het werkt! Dat is een mooie snelle verbetering ten opzichte van de 3.0.0. Nu op naar de kijklijst. :)
Of naar de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
dawg schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:26:
Inderdaad, live kijken werkt. Valt nu ineens wel op dat de beeldkwaliteit een stuk lager is dan bij NLZiet.

Ik weet niet wat de resolutie is bij live kijken als abonnee?

In elk geval blij dat het weer mogelijk is. Heb meteen maar weer NLZiet opgezegd. :)
Bij live kijken met Plus is de resolutie inderdaad lager. Volgens mij is de kwaliteit standaard iets tussen SD en HD in (pin me hier niet op vast). Met Plus kun je terugkijken in HD, maar de live-kwaliteit blijft hetzelfde. Dit was met de oude app ook altijd zo (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
(Dubbel)

[ Voor 96% gewijzigd door Jixreme op 04-04-2024 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 17:46
wjvh schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:47:
[...]

Of naar de ondertiteling.
Ondertiteling is zo te zien ook weer toegevoegd. Ik kan het acht uur journaal terug kijken met ondertitels. Optie ‘automatisch’ doet niets, optie ‘Nederlands’ wel. Mooiere ondertitels dan via teletekst 888 en ook wat mooier dan op de KPN app.
Werkt helaas nog niet voor alle programma’s.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42HHWWxTvJfUMfc-nyRfY_3VdcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhNsZfLqgI5VPAR1FbA4feqx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door JanR1969 op 04-04-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Jixreme schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:59:
[...]

Bij live kijken met Plus is de resolutie inderdaad lager. Volgens mij is de kwaliteit standaard iets tussen SD en HD in (pin me hier niet op vast). Met Plus kun je terugkijken in HD, maar de live-kwaliteit blijft hetzelfde. Dit was met de oude app ook altijd zo (helaas).
Ja ik weet. Echter na een aantal maanden NLZiet valt het nu gewoon even op, vind het geen probleem verder. :)

@Danny_NPO ik vroeg me af of de ondertiteling ook standaard uit kan worden gezet? En zo ja, waar kan ik dat vinden? Alvast dank. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Inderdaad, ondertitels doen het ook hier.
Voor mijn zijn de belangrijkste features aanwezig.

complimenten voor het team die dit hebben gerealiseerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 16:44
dawg schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:26:

Ik weet niet wat de resolutie is bij live kijken als abonnee? (...)
'een stuk lager' is een understatement. Het is 960x540 pixels. Zelfs op een langzamerhand antieke full-HD TV van pakweg 50" is dat niet om aan te zien. Het is net genoeg voor een 6" budget smartphone.

En nee, ook als betalende Plus abonnee krijg je het niet beter. In het interview hier op Tweakers met een paar NPO mensen achter dit drama lees ik dat er niet echt een technische reden is om die resolutie laag te houden. De streams komen van een externe partij en er wordt meermalen vermeld dat die een self-scaling infrastructuur hebben. Wat wel de reden is mogen mensen als @Danny_NPO hier niet vertellen :(

Toen ik nog NPO Plus had bekeek ik programma's dus nooit eerder dan ca. 3 kwartier na het einde. Dan kwam gemiddeld de 1080p versie beschikbaar. Nog net te pruimen op mijn 43".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Danny_NPO
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-10 07:24

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Dank allemaal voor de complimenten met betrekking tot de release van "Live" voor tvOS. Ik heb ze doorgegeven aan het team dat de update heeft gemaakt.

In alle eerlijkheid was ikzelf ook positief verrast dat deze update na een week afgerond was, aangezien ikzelf deze week met wat andere zaken bezig was, en eergisteren hoorde dat dit al werkte. Het team heeft mij uitgelegd dat dit komt doordat we tijd hebben gestoken in het fundament van de app, en we hierdoor componenten voor de "Live" tab die al ontwikkelt waren voor de iPhone en iPad versie van de app konden hergebruiken voor AppleTV. Kort gezegd dus "Return of Investment".

Ook is er door het team dat de player faciliteert een fix doorgevoerd met betrekking tot het (soms) missen van ondertiteling, welke sommigen van jullie al was opgevallen. Een feature om ondertiteling (of andere opties, zoals automatisch doorkijken wat ik hier eerder gehoord heb) standaard aan of uit te zetten staat op de roadmap, maar ik weet niet op dit moment wanneer deze geprioriteerd wordt.

Zaken als kijklijst en dergelijke zullen ook dus wel wat langer duren, aangezien die dus vanaf het begin ontwikkelt zullen moeten worden.

Met betrekking tot de kwaliteit van de livestreams zal ik volgende week eens navragen.

Mochten er nog andere zaken opvallen, of nieuwe wensen zijn, hoor ik het uiteraard weer graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.Paternotte
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 21:39
@Danny_NPO Is er nog nieuws over de ondersteuning voor 32" LG-tv's die de nieuwe NPO Start app maar niet krijgen aangeboden in de LG Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
S.Paternotte schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:32:
@Danny_NPO Is er nog nieuws over de ondersteuning voor 32" LG-tv's die de nieuwe NPO Start app maar niet krijgen aangeboden in de LG Store?
Helaas heb ik hier nog geen update over, sorry.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Goed om te horen dat het platform op Apple ook weer bruikbaar is.
Mag ook wel 6 maanden na lancering van de nieuwe app en het verwijderen van de oude. Maar goed, ik ben blij voor de ontwikkelaars. Zij hebben denk ik niet de keuze gemaakt om de oude app vroegtijdig te vervangen voor een uitgeklede nieuwe. Ik vindt het een hele prestatie om te blijven werken aan iets waar zo veel over gezegd wordt en je te maken hebt met bovenstaande keuze waar je zelf geen invloed op had.

Is er nog iets over van de 2 wekelijkse update cyclus waar je het over had @Danny_NPO?
Persoonlijk kijk ik alleen op een Samsung tv maar die heeft 15 weken geen update meer gehad.

De terugkeer van de favorieten lijst zit ik nog steeds met smart op te wachten.
Kun je daar al meer over melden? Of moet die ook nog van de grond af worden opgebouwd?

Ik zat het interview van november vorig jaar nog even te lezen. Maar zaken die daar genoemd worden en te zien zijn op deze afbeelding in het interview die toen blijkbaar al zouden werken, zoals het kiezen van afspeel snelheid en kwaliteit, kan ik helemaal niet kiezen.
Kun je dit toelichten?

De aflevering die gekeken zijn worden sinds enige tijd wel weer als gezien gemarkeerd.
Nu nog onthouden welke ongemarkeerde, wel gekeken afleveringen ik wel heb gezien. Als alle andere ontwikkelingen en functies klaar zijn, mag er dan een optie komen dat je zelf een aflevering als bekeken kan markeren? Maar pas alleen als de rest weer werkt hoor.

Al met al gaat het dan vast nog wel een maand of 4-5 duren voordat alle functies op alle platformen weer terug zijn zoals we gewend waren. Dan had 'het management' bij de NPO nog prima een jaar het abonnement op de vorige app kunnen verlengen. Dan was iedereen een stuk blijer geweest. Als eindgebruiker en klant had ik graag een jaar gewacht.

Als ik er naast zit dan hoor ik het graag Danny. Ik wil best betalen voor een werkend product. Dan kan ik ook weer HD kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik moet zeggen dat het “Live” gedeelte wel een erg grote verbetering is t.o.v. voorheen. De combinatie met de tvgids werkt echt prettig, vooral omdat deze verticaal wordt weergegeven waar dat eerst horizontaal was, én apart van “Live”.

Los van de zaken die nog missen, heb ik eigenlijk maar twee dingen die ik graag anders zou willen zien; ondertiteling standaard op UIT, en wanneer je deze toch in wilt schakelen (of uit), je ook weer uit dat menuutje kunt gaan met de “back”-button (AppleTV), nu ga je weer terug naar de gids. Ik snap dat het vanzelf weer verdwijnt maar je bent (ik tenminste) nogal geneigd om zelf uit het menuutje te gaan, maar dan sluit je de livestream dus af.

En ben wel benieuwd naar wat je te horen hebt gekregen over de kwaliteit van de livestreams, @Danny_NPO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:10

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

@Danny_NPO

Er vallen me nog 2 zaken op bij Live tv kijken op de LG. Bij sommige programma's, zoals het Jeugdjournaal heb je in de gids alleen de optie om Live te kijken (andere programma's hebben ook de keuze voor terug naar het begin). Echter als het programma dan gestart is, krijg je wel een knop Terug naar het begin. Waarom is die keuze dan niet ook beschikbaar in de gids?

Het tweede dat me opviel was dat ik zondag niet om 20:15 vanuit de gids NOS Eredivisie mocht terug kijken. Ik kreeg de melding dat dit enkel mogelijk is met een betaald abonnement. Wat wel lukte was live kijken bij NPO 1 te starten en dan de voortgangsbalk een uur en een kwartier terugschrijven naar 19:00u en jahoor NOS Eredivisie was gewoon te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
dawg schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:58:
Ik moet zeggen dat het “Live” gedeelte wel een erg grote verbetering is t.o.v. voorheen. De combinatie met de tvgids werkt echt prettig, vooral omdat deze verticaal wordt weergegeven waar dat eerst horizontaal was, én apart van “Live”.
Maar wat heb je aan "Live" als het 540p kwaliteit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PattyPatta
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-10 12:43
willemb2 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:48:
[...]

Maar wat heb je aan "Live" als het 540p kwaliteit is?
Wat heb jij eraan om alles steeds zo negatief om te buigen? We weten inmiddels wel dat jij het oude NPO Start helemaal geweldig vond. Laten we nu gewoon vooral blij zijn dat er weer een werkende tvOS app is die live streams heeft (van 540p weliswaar, maar dat is net als vroeger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58
Op de Apple TV werkt ondertiteling alleen bij Live TV, niet bij het terugkijken van series of bijvoorbeeld het journaal. In dat geval ontbreekt de knop met het tekstballonnetje nog om het te kunnen kiezen.
Heb wel even gecheckt en de shows waarbij ik het heb geprobeerd hebben wel ondertiteling in de iPhone app dus het is niet zo dat het er niet is. Vreemd genoeg als ik via AirPlay probeer te casten naar de Apple TV gaat het beeld wel over maar blijft de ondertiteling op de telefoon 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08:32
Ik wou zondag een documentaire kijken over de burgeroorlog in Noord Ierland en toen kreeg ik een melding dat vanwege de kijkwijzer classificatie die alleen na 8 uur savonds beschikbaar was.

Wat is dit voor een onzin? Netflix doet dit toch ook niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
fflow schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:33:
Goed om te horen dat het platform op Apple ook weer bruikbaar is.
Mag ook wel 6 maanden na lancering van de nieuwe app en het verwijderen van de oude. Maar goed, ik ben blij voor de ontwikkelaars. Zij hebben denk ik niet de keuze gemaakt om de oude app vroegtijdig te vervangen voor een uitgeklede nieuwe. Ik vindt het een hele prestatie om te blijven werken aan iets waar zo veel over gezegd wordt en je te maken hebt met bovenstaande keuze waar je zelf geen invloed op had.

Is er nog iets over van de 2 wekelijkse update cyclus waar je het over had @Danny_NPO?
Persoonlijk kijk ik alleen op een Samsung tv maar die heeft 15 weken geen update meer gehad.

De terugkeer van de favorieten lijst zit ik nog steeds met smart op te wachten.
Kun je daar al meer over melden? Of moet die ook nog van de grond af worden opgebouwd?

Ik zat het interview van november vorig jaar nog even te lezen. Maar zaken die daar genoemd worden en te zien zijn op deze afbeelding in het interview die toen blijkbaar al zouden werken, zoals het kiezen van afspeel snelheid en kwaliteit, kan ik helemaal niet kiezen.
Kun je dit toelichten?

De aflevering die gekeken zijn worden sinds enige tijd wel weer als gezien gemarkeerd.
Nu nog onthouden welke ongemarkeerde, wel gekeken afleveringen ik wel heb gezien. Als alle andere ontwikkelingen en functies klaar zijn, mag er dan een optie komen dat je zelf een aflevering als bekeken kan markeren? Maar pas alleen als de rest weer werkt hoor.

Al met al gaat het dan vast nog wel een maand of 4-5 duren voordat alle functies op alle platformen weer terug zijn zoals we gewend waren. Dan had 'het management' bij de NPO nog prima een jaar het abonnement op de vorige app kunnen verlengen. Dan was iedereen een stuk blijer geweest. Als eindgebruiker en klant had ik graag een jaar gewacht.

Als ik er naast zit dan hoor ik het graag Danny. Ik wil best betalen voor een werkend product. Dan kan ik ook weer HD kijken ;)
Ik heb even gewacht met reageren, aangezien het team zojuist een update heeft gereleased voor
Web en Android (ook voor de TV app) waarin we de eerste versie van Favorieten (Dat nu "Follows" heet) hebben geherintroduceerd.

Waarschijnlijk zie je je oude follows terug in een collectie op de homepagina onder de naam "Series die je volgt" en kun je nu dus series volgen en ontvolgen.
Uiteraard gaan we de komende tijd deze features verder verbeteren, maar dit is nu de eerste stap. Ik ben benieuwd wat jullie feedback hierover is.

Met betrekking tot het screenshot van de player, zal ik dat na moeten vragen. Ik kan me wel herinneren dat ik dit gezien heb eerder, maar weet niet of er een specifieke reden is waarom deze instellingen nu niet meer zichbaar zijn.

@dawg Dank voor de complimenten. Ik zal ze doorgeven, net als de feedback/wensen. Met betrekking tot de kwaliteit van de livestreams heb ik het nagevraagd maar nog geen concreet antwoord op helaas. Wanneer ik dit heb laat ik het weten.

@Bintmeister Dit heeft een wat meer technisch diepgaande reden, en dat is dat de livestreams binnen het ecosysteem volledig anders zijn dan VOD's. Dit kan dus betekenen dat omdat een programma nog beschikbaar is binnen het livestream "window", je er nog wel via de livestream naar terug kan gaan, maar dat er op de VOD andere rechten staan waardoor je niet direct het programma als VOD kan benaderen.
We zijn echter wel aan het kijken of we dit kunnen aanpassen, maar er is ook een UX vraagstuk of dit wel wenselijk is, aangezien je dan de situatie gaat krijgen dat een programma bij wijze van spreken 3 uur beschikbaar is, en daarna "ineens" achter Plus hangt.

@emeralda Dit klopt inderdaad en is een business keuze vanuit de NPO.
Volgens mij is deze restrictie er niet wanneer iemand Plus heeft, (of misschien zelfs een ingelogd gratis account), maar dit weet ik niet zeker.

@MysticMan Ik zal de feedback met betrekking tot ondertitels doorgeven aan het team, dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:46
Met de Tweakers-1-april-"grap" vers in gedachten: was het een bewuste keus om de nieuwe functie een Engelse titel te geven?

"Volgend" of "Gevolgd" bekt toch ook prima?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• willemb2
PattyPatta schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:50:
[...]

Wat heb jij eraan om alles steeds zo negatief om te buigen? We weten inmiddels wel dat jij het oude NPO Start helemaal geweldig vond. Laten we nu gewoon vooral blij zijn dat er weer een werkende tvOS app is die live streams heeft (van 540p weliswaar, maar dat is net als vroeger).
@PattyPatta Ik wil niks afdingen op de prestatie van de ontwikkelaar die het werkend heeft gekregen in tvOS. Er wordt hard gewerkt. In dit tempo is het nieuwe NPO Start over 3 à 6 maanden rijp voor een beta en nog eens 3 à 6 maanden kan het oude NPO Start uit…. oeps.

De live stream in het oude NPO Start was net zo beroerd, maar de oude versie had iets dat dit gemis voor Plus abonnees compenseerde: de favorieten in 'Mijn NPO', waardoor ik redelijk makkelijk mijn favoriete programma's kon 'volgen' en ze met een klein uur vertraging alsnog in redelijke kwaliteit bekijken. Dat heeft de NPO mij op 6 november afgenomen. Hoewel ik eigenlijk vind dat ik als burger en belastingbetaler recht heb om de NPO kanalen zonder maandelijkse kosten te ontvangen in een redelijke kwaliteit vond ik die functionaliteit wel 2,95 per maand waard.

Ik buig niks negatief om, ik ben gewoon boos op de NPO omdat:
  • ze zelf van scratch apps gaan ontwikkelen voor functionaliteit waar al vele apps voor bestaan. O.a. bij NLZiet, waar NPO nota bene partij in is
  • ze het oude NPO Plus patsboem uitgeschakeld hebben, lang voor het nieuwe zelfs maar de benaming beta waardig was. En dat werd begeleid met hoera-verhalen over hoe hip de nieuwe app er uit zag. Uitleg over waarom we een half tot een heel jaar essentiële functionaliteit moeten missen werd niet nodig gevonden. Dat kwam pas, schoorvoetend, nadat er overal woedende reacties kwamen. Rijkswaterstaat moet ook wel eens een brug vernieuwen waardoor je een paar maanden met files zit. Maar dat wordt lang van tevoren aangekondigd, met veel uitleg over waarom het niet anders kan.
  • ze ondertussen rustig 2,95 bleven afschrijven, ook bij mensen met een recente TV waar de app helemaal niet meer beschikbaar was
  • ze de capaciteit op hun service afdeling niet afgestemd hebben op het uitbreken van deze voorspelbare storm.
De NPO omroepen maken programma's en kopen programma's in. Via de belasting en reclame die ik af en toe moet aanzien heb ik daarvoor betaald. De NPO heeft de plicht om die programma's uit te zenden met de gangbare techniek van dit moment, zodat ik de programma's kan bekijken waar ik al voor betaald heb. Vroeger kon ik dat via een antenne op mijn dak, de toen gangbare techniek. Nu is dat streaming via Internet. Maar daar verzaakt de NPO door live slechts 540p aan te bieden. Dat is geen gangbare kwaliteit, zelfs niet voor TV's van 15 jaar geleden. In theorie is er nog Digitenne, maar dat is altijd in veel gebieden problematisch geweest en kan je inmiddels geen gangbare techniek meer noemen.

Kortom, ik ben boos omdat mijn belastinggeld niet goed besteed wordt en ik niet kan ontvangen waar ik recht op heb zonder extra maandelijkse kosten bij Ziggo of NLZiet. Ik ben niet boos op die tvOS of Android ontwikkelaar die gewoon zijn/haar best doet. Niet op @Danny_NPO die hier probeert te fiksen wat service.npo.nl laar liggen. Wel op het management dat de vernieuwing totaal verkloot heeft. Het management dat zich afzijdig houdt van de stormen op allerlei fora zoals hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Compuchip87 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:07:
Met de Tweakers-1-april-"grap" vers in gedachten: was het een bewuste keus om de nieuwe functie een Engelse titel te geven?

"Volgend" of "Gevolgd" bekt toch ook prima?
Op NPO Start zelf wordt de term "volgen" ook gehanteerd.
Binnen het ontwikkelteam gebruiken we de term "Follows" want Engelse termen zijn meer gebruikelijk in een ontwikkelomgeving.

Excuus voor de verwarring.

We hebben overigens wel bewust gekozen voor het hernoemen van "Favorieten" naar "Series die je volgt" / "Volgen", aangezien we vinden dat het meer expressief is. Het omschrijft de functionaliteit en de verwachtingen voor de gebruiker beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Danny_NPO schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:50:
Hoi allemaal,

Het team heeft hard doorgewerkt, en door een snelle review van Apple gisteren, vanochtend een nieuwe versie van de tvOS app live gezet! Mooi voor het paasweekend. :)

De update omvat het volgende:
  • Inloggen, uitloggen en profiel selecteren
  • NPO Start Plus content is afspeelbaar wanneer ingelogd met een Plus account.
  • Zoek mogelijkheid is toegevoegd wanneer ingelogd en niet ingelogd. Hierdoor is alle VOD content nu benaderbaar.
  • Afbeeldingen kwaliteit is verbeterd.
  • Chromecast integratie is verbeterd.
  • Het fundament van de app is aangepast om nieuwe updates sneller te kunnen releasen.
  • Prestaties in het algemeen zijn verbeterd en zijn een hoop bugfixes doorgevoerd.
Laat vooral weten hoe deze update bevalt, en of er zaken zijn die we wellicht over het hoofd hebben gezien. We luisteren zoals altijd erg graag naar (positieve of kritische) feedback.

Het team gaat verder met het faciliteren van de "Live" pagina. Hopelijk kunnen we deze ook snel toe gaan voegen.

Over de vraag met betrekking tot LG:
Ik weet dat het team bezig is met het doorvoeren van updates, helaas kan het QA proces van deze apps soms maanden duren (Volgens mij staat er vanuit het team dat deze app faciliteert al een tijdje een update in de wachtrij, maar ik weet dit niet zeker). We zijn ook aan het kijken of we veranderingen kunnen doorvoeren die het QA proces kunnen versnellen, maar dit kost uiteraard ook tijd. Wanneer er nieuws is over een update laat ik dit weten. Ik zal hoe dan ook dinsdag eens polsen.
Dit is overigens vanuit een procesgedachte ook best bijzonder. Je investeert heel veel in het opnieuw ontwikkelen van een platform zodat het mogelijk wordt om sneller te kunnen ontwikkelen en updates door te voeren, maar het bijbehorende QA proces kan 'maanden duren'. Wat heb je dan aan dat nieuwe superdeluxe snelle platform? Per saldo ben je nog steeds niet instaat om snel ontwikkelingen door te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:41
willemb2 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:09:
[...]

@PattyPatta Ik wil niks afdingen op de prestatie van de ontwikkelaar die het werkend heeft gekregen in tvOS. Er wordt hard gewerkt. In dit tempo is het nieuwe NPO Start over 3 à 6 maanden rijp voor een beta en nog eens 3 à 6 maanden kan het oude NPO Start uit…. oeps.

De live stream in het oude NPO Start was net zo beroerd, maar de oude versie had iets dat dit gemis voor Plus abonnees compenseerde: de favorieten in 'Mijn NPO', waardoor ik redelijk makkelijk mijn favoriete programma's kon 'volgen' en ze met een klein uur vertraging alsnog in redelijke kwaliteit bekijken. Dat heeft de NPO mij op 6 november afgenomen. Hoewel ik eigenlijk vind dat ik als burger en belastingbetaler recht heb om de NPO kanalen zonder maandelijkse kosten te ontvangen in een redelijke kwaliteit vond ik die functionaliteit wel 2,95 per maand waard.

Ik buig niks negatief om, ik ben gewoon boos op de NPO omdat:
  • ze zelf van scratch apps gaan ontwikkelen voor functionaliteit waar al vele apps voor bestaan. O.a. bij NLZiet, waar NPO nota bene partij in is
  • ze het oude NPO Plus patsboem uitgeschakeld hebben, lang voor het nieuwe zelfs maar de benaming beta waardig was. En dat werd begeleid met hoera-verhalen over hoe hip de nieuwe app er uit zag. Uitleg over waarom we een half tot een heel jaar essentiële functionaliteit moeten missen werd niet nodig gevonden. Dat kwam pas, schoorvoetend, nadat er overal woedende reacties kwamen. Rijkswaterstaat moet ook wel eens een brug vernieuwen waardoor je een paar maanden met files zit. Maar dat wordt lang van tevoren aangekondigd, met veel uitleg over waarom het niet anders kan.
  • ze ondertussen rustig 2,95 bleven afschrijven, ook bij mensen met een recente TV waar de app helemaal niet meer beschikbaar was
  • ze de capaciteit op hun service afdeling niet afgestemd hebben op het uitbreken van deze voorspelbare storm.
De NPO omroepen maken programma's en kopen programma's in. Via de belasting en reclame die ik af en toe moet aanzien heb ik daarvoor betaald. De NPO heeft de plicht om die programma's uit te zenden met de gangbare techniek van dit moment, zodat ik de programma's kan bekijken waar ik al voor betaald heb. Vroeger kon ik dat via een antenne op mijn dak, de toen gangbare techniek. Nu is dat streaming via Internet. Maar daar verzaakt de NPO door live slechts 540p aan te bieden. Dat is geen gangbare kwaliteit, zelfs niet voor TV's van 15 jaar geleden. In theorie is er nog Digitenne, maar dat is altijd in veel gebieden problematisch geweest en kan je inmiddels geen gangbare techniek meer noemen.

Kortom, ik ben boos omdat mijn belastinggeld niet goed besteed wordt en ik niet kan ontvangen waar ik recht op heb zonder extra maandelijkse kosten bij Ziggo of NLZiet. Ik ben niet boos op die tvOS of Android ontwikkelaar die gewoon zijn/haar best doet. Niet op @Danny_NPO die hier probeert te fiksen wat service.npo.nl laar liggen. Wel op het management dat de vernieuwing totaal verkloot heeft. Het management dat zich afzijdig houdt van de stormen op allerlei fora zoals hier.
Maar na 50 posts van jou is je punt wel duidelijk, denk je niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Bintmeister schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:43:
[...]

Dit is overigens vanuit een procesgedachte ook best bijzonder. Je investeert heel veel in het opnieuw ontwikkelen van een platform zodat het mogelijk wordt om sneller te kunnen ontwikkelen en updates door te voeren, maar het bijbehorende QA proces kan 'maanden duren'. Wat heb je dan aan dat nieuwe superdeluxe snelle platform? Per saldo ben je nog steeds niet instaat om snel ontwikkelingen door te voeren.
De lengte van dit QA proces heeft alleen betrekking op de SmartTV (Niet Android en TVOS) en Settopbox apps. Het is voor een groot gedeelte ook niet iets waar wij verandering in kunnen brengen, aangezien dit vooral bij andere partijen ligt. We zijn wel aan het kijken of er wellicht toch zaken zijn die we anders zouden kunnen doen waardoor we het proces sneller kunnen laten lopen, maar over het algemeen is dit helaas de realiteit.

Waar de grote winst zit, is de technische achterkant, de website, apple en android apps. Daar kunnen we updates nu veel sneller maken en releasen dan dat bij het oude NPO Start kon. Ook zijn we veel meer toekomstgericht aan het ontwikkelen. Het QA proces voor deze platformen hebben we volledig zelf in handen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Echo Sierra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-06-2024
Danny_NPO schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:24:
[...]

Ik heb even gewacht met reageren, aangezien het team zojuist een update heeft gereleased voor
Web en Android (ook voor de TV app) waarin we de eerste versie van Favorieten (Dat nu "Follows" heet) hebben geherintroduceerd.
Oh wauw! Dat is goed nieuws! :D Na je bericht laatst dat het ontwikkelen van favorieten helemaal van de grond af opnieuw moest gebeuren, had ik de hoop opgegeven dat we dit in de komende maanden terug zouden krijgen. Ik ben hier superblij mee!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• digigast
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-10-2024
Arjantje72 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:36:
[...]

Maar na 50 posts van jou is je punt wel duidelijk, denk je niet?
Is het erg flauw om te zeggen dat het eigenlijk pas ECHT opgelost is als we (na 2 jaar straks?) terug zijn op de functionaliteit die we hadden in de oude app? Of klink ik dan iets te veel als een betalende (zowel via belasting als als NPO Plus klant)?
Tuurlijk, de oude app was ook niet perfect, en er op terug blijven komen kun je zien als zeuren, maar zolang wij blijven betalen voor iets dat bewust slechter gemaakt is, en we hier met z'n allen mooi weer spelen, lijkt het niet meer dan logisch als we het zo nu en dan weer even aanhalen.
Er is technisch *geen* excuus om zo drastisch de zaak om te gooien behalve als je totaal geen grip hebt op je development proces. Ik zeg niet dat het makkelijk is om dat voor elkaar te krijgen, maar het is mogelijk en ook wel een tikkeltje netter dan gewoon een brakke MVP over een bestaande installbase (5M+ downloads) heen te kwakken zonder waarschuwing of compensatie.
Ik werk zelf bij een bedrijf dat miljoenen klanten heeft en als ik zoiets uit haal met mijn software sta ik terecht straks hamburgers te flippen bij de Mac (alle respect voor mensen die dat doen, overigens, want jullie zijn hard nodig.).

Ik blijf me er over verbazen dat we hier blij kunnen zijn met het uitrollen van features die er een half jaar geleden al in zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Danny_NPO schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:02:
[...]

Thanks voor de feedback, ik zal dit doorgeven aan het team dat ondertitels faciliteert. Heb je wellicht voorbeelden van vooruitlopende en eventueel achterlopende afleveringen? Dan stuur ik die mee.

Vanuit een technisch perspectief krijgen wij zowel de video als het bestand voor ondertiteling vanuit een externe bron aangeleverd. In het bestand voor ondertitels staan tijdcodes met regels tekst, en de videospeler leest dit en laad op de tijdcode de betreffende tekst zien. Wij hebben dus zelf geen controle over wanneer wat getoond wordt.

Het NPO Start team zelf kan dus hier helaas niet veel in betekenen. Hooguit kunnen we in de toekomst wellicht een feature ontwikkelen voor de videospeler waar gebruikers zelf vertraging/versnelling kunnen instellen (denk aan: "ondertitels met 1 seconde vertragen"), maar dit staat volgens mij op dit moment nog niet op de roadmap.
Hoi Danny, sorry voor de latere reactie. Ik heb het nu 3x bij mijn moeder meegemaakt bij een aflevering van Dit was het Nieuws. Soms loopt de ondertiteling enkele seconden achter, paar keer zelfs 5 seconden. En paar keer loop 'ie vooruit, zodat mijn moeder al begint te lachen om een grap die nog gemaakt moet worden :)

Hopelijk kan je hier iets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

digigast schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 00:45:
[...]

Is het erg flauw om te zeggen dat het eigenlijk pas ECHT opgelost is als we (na 2 jaar straks?) terug zijn op de functionaliteit die we hadden in de oude app? Of klink ik dan iets te veel als een betalende (zowel via belasting als als NPO Plus klant)?
Tuurlijk, de oude app was ook niet perfect, en er op terug blijven komen kun je zien als zeuren, maar zolang wij blijven betalen voor iets dat bewust slechter gemaakt is, en we hier met z'n allen mooi weer spelen, lijkt het niet meer dan logisch als we het zo nu en dan weer even aanhalen.
Er is technisch *geen* excuus om zo drastisch de zaak om te gooien behalve als je totaal geen grip hebt op je development proces. Ik zeg niet dat het makkelijk is om dat voor elkaar te krijgen, maar het is mogelijk en ook wel een tikkeltje netter dan gewoon een brakke MVP over een bestaande installbase (5M+ downloads) heen te kwakken zonder waarschuwing of compensatie.
Ik werk zelf bij een bedrijf dat miljoenen klanten heeft en als ik zoiets uit haal met mijn software sta ik terecht straks hamburgers te flippen bij de Mac (alle respect voor mensen die dat doen, overigens, want jullie zijn hard nodig.).

Ik blijf me er over verbazen dat we hier blij kunnen zijn met het uitrollen van features die er een half jaar geleden al in zat.
Ik vind dat niet zozeer flauw, meer een uiting van de tendens van de afgelopen decennia; alles moet snel, precies zoals de gebruiker/consument/kiezer/etc wil, en moet foutloos zijn. Zo niet, dan mag bijna alles gezegd worden en lijkt er geen maat meer op te staan.

Ik vind dat niet echt realistisch. Had het allemaal beter gekund? Tuurlijk. Is het levensbedreigend? Pfff. Het is ook gewoon een beetje verwend gedrag.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jixreme
dawg schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:07:
[...]

Ik vind dat niet zozeer flauw, meer een uiting van de tendens van de afgelopen decennia; alles moet snel, precies zoals de gebruiker/consument/kiezer/etc wil, en moet foutloos zijn. Zo niet, dan mag bijna alles gezegd worden en lijkt er geen maat meer op te staan.

Ik vind dat niet echt realistisch. Had het allemaal beter gekund? Tuurlijk. Is het levensbedreigend? Pfff. Het is ook gewoon een beetje verwend gedrag.
Sommige reacties hier kunnen best wat overtrokken gefrustreerd zijn of overkomen, maar wat je hier schetst vind ik het andere uiterste. Een betaalde, werkende dienst wordt opeens zonder bericht ge-update, wat eigenlijk een downdate is. Functies waarvoor betaald wordt werken opeens niet meer. Zeker niet het einde van de wereld, maar dat dit maanden geduurd heeft en gebruikers tegen een muur (slecht management en klantenservice) aanlopen is niet tof. Dat mag gezegd worden, daar is niks “verwend” aan.

En in de samenleving menen sommigen alles te mogen zeggen, maar ik heb hier geen enkele gebruiker persoonlijk zien worden richting betrokkenen. Een inhoudelijke discussie is wat anders dan “dan mag bijna alles gezegd worden”, wat insinueert dat er vervelend / op de man gespeeld wordt.

En fijn dat het nu weer de goede kant op gaat met de app en veel functionaliteiten zijn teruggekeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Jixreme schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:52:
[...]

Sommige reacties hier kunnen best wat overtrokken gefrustreerd zijn of overkomen, maar wat je hier schetst vind ik het andere uiterste. Een betaalde, werkende dienst wordt opeens zonder bericht ge-update, wat eigenlijk een downdate is. Functies waarvoor betaald wordt werken opeens niet meer. Zeker niet het einde van de wereld, maar dat dit maanden geduurd heeft en gebruikers tegen een muur (slecht management en klantenservice) aanlopen is niet tof. Dat mag gezegd worden, daar is niks “verwend” aan.

En in de samenleving menen sommigen alles te mogen zeggen, maar ik heb hier geen enkele gebruiker persoonlijk zien worden richting betrokkenen. Een inhoudelijke discussie is wat anders dan “dan mag bijna alles gezegd worden”, wat insinueert dat er vervelend / op de man gespeeld wordt.

En fijn dat het nu weer de goede kant op gaat met de app en veel functionaliteiten zijn teruggekeerd.
Ik had het uiteraard enigszins aangezet. :)

Ik heb hier zelf ook geklaagd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S.Paternotte
@Danny_NPO,

Hier op onze 32" LG tv's krijgen wij nog steeds geen nieuwe NPO Start app vanuit de LG Store aangeboden.
  • LG 32LK6100PB, OS-versie 5.50.15, WebOS-versie 4.4.2-11
  • LG 32LM6300PLA, OS-versie 5.40.20, WebOS-versie 4.10.0-12
Op NPO Technische zaken valt o.a. dit te lezen:Onze tv's voldoen aan de gepubliceerde specs, maar worden ook gekarakteriseerd als 'niet compatibel'.
  • Hoe zit dat?
  • En komt er (ooit) een oplossing?
Stephan (in repeat-stand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digigast
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-10-2024
[...]

Interessant, ik zie het eigenlijk juist andersom.

(ik neem dit echt weer veel te serieus...toch ergens een gevoelige snaar denk ik)

Laten we trouwens eerst de stemming op social media gewoon aannemen voor wat het is; random lui op het internet die zich achter een nick kunnen verschuilen. Ook hier (in mindere mate). Heel aantrekkelijk om dan (semi)anoniem iets extremer te klagen dan "called for", om maar boven de rest uit te komen. Zonder het risico een klap te krijgen. Dat we dat vooral niet verwarren met wat " de mensen" er echt van vinden.

Maar wat ik de laatste tijd juist zie gebeuren is dat iedereen maar medeleiden heeft met mensen die A) Hier gewoon voor gestudeerd hebben en dan B) er gewoon voor betaald worden. Tuurlijk maken we soms fouten, maar we hebben het hier over een betaalde BAAN en niet een sociale werkplaats(ik maak het even extreem. Voor het geval hier iemand over valt 😉).

Laatst ook zo iets; ik weet de naam niet meer maar iemand had het geweldige idee om een eigen smartphone te maken. Kickstarter/Indigogo begonnen. Lekkere plaatjes er bij met hoe het KAN ZIJN. Vervolgens dikke problemen bij productie en iedereen moest maar accepteren dat ze hun $700+ niet terug zouden krijgen omdat het zaakje gerunt werd door iemand die dit voor het eerst doet. Als je grote mensen ondernemer wilt spelen, moet je ook de risicos accepteren en niet zielig doen. Tuurlijk is het voor die persoon (als mens) vervelend. Maar dat risico moet je niet bij anderen neer leggen en dan je handen in onschuld wassen.
Het zelfde zie je bij Tesla waarbij fanbois allehande problemen wegwuiven met " maar ze beginnen net". Ja, leuk maar het zouden wel gewoon professionals moeten zijn met decennia aan ervaring en dit is niet de eerste auto (zelfs niet elektrisch) die de mensheid in elkaar klust. Als er panel of materiaal, of supply chain problemen zijn geldt dat zelfde. Alsof mensen hun eigen onwetendheid en incompetentie projecteren op de professionals en dan denken "och, ja maar het is ook super moeilijk" (omdat ze het zelf niet kunnen). Bij app ontwikkeling gaat het andersom (met de zelfde projectie) waarbij je dan hoort "ja maar mijn neefje heeft laatst in een weekend een hele mooie app in elkaar gezet. Waarom moet ik dan tonnen uit geven om die app door professionals te laten maken?".

Ik zie het "foutloos" ook niet zo heel erg terug komen, moet ik zeggen. Iedereen lijkt de meeste wegwerp meuk maar gewoon voor lief te nemen. Zowel fysiek als digitaal. (AloExpress reviews van 4 sterren omdat het product er zo uit ziet als op de foto).

Dat snelle ben ik trouwens helemaal met je eens. We willen allemaal snel resultaat, wat voor resultaat dan ook en hebben de neiging dat te zien als "more betterer". Zeker als het met een hoop luchtkasteel beloftes komt.

Mocht je ooit in retail hebben gewerkt; ik denk dat het gewoon komt doordat de groep mensen die eikels zijn in een winkel (en dan door 1 of 2 klanten opgemerkt werd en in context gezien werd), nu heel zichtbaar online zijn zonder die context.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desembrood
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
@Danny_NPO Het eerder gemelde 'Patience'-achtige effect, bij teruggaan naar de homepage, kwam net weer voorbij. Android TV. Dit keer het kunnen opnemen, zie hieronder.

https://imgur.com/a/0BSt8cj

Blij dat het begin van Volgen er is! Nu nog in de LG app die hopelijk een snellere updatecyclus met kortere QA kan krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Desembrood op 13-04-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik zit met het volgende:
Ik heb NPOplus geïnstalleerd op een vorig jaar aangeschafte Samsung Smart TV. Ik bekijk afleveringen van een willekeurige serie en wil in een (half) bekeken aflevering terug naar het begin.
Dat lukt dus niet; wat wél lukt is telkens een halve minuut terug te springen. Als de aflevering een uur duurt, ben je dus in 120 moeizame stapjes terug naar het begin (als je um dus al eens in zijn geheel hebt gezien), omdat NPO precies onthoudt tot waar je hebt gekeken..
Zie ik iets over het hoofd of is dit zo bedoeld ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Desembrood schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:04:
@Danny_NPO Het eerder gemelde 'Patience'-achtige effect, bij teruggaan naar de homepage, kwam net weer voorbij. Android TV. Dit keer het kunnen opnemen, zie hieronder.

https://imgur.com/a/0BSt8cj

Blij dat het begin van Volgen er is! Nu nog in de LG app die hopelijk een snellere updatecyclus met kortere QA kan krijgen.
Ik zie op mijn LG tv nu wel mijn oude programma's die ik gevolgd had voor de update. Ik kan alleen nog geen nieuwe programma's volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 15:21
[...]

Niet mee eens, vroeger werd het juist goed getest voordat het op de markt gegooid werd.
Nu lijken de eerste gebruikers onbetaalde testers.
(natuurlijk vroeger ook veel baggermerken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Niet online
Edit:
Mijn excuses @Danny_NPO. Zojuist heb ik toch maar weer een abonnement genomen omdat de beeldkwaliteit van de gratis versie steeds meer pijn aan mijn ogen deed.
Tot mijn verassing zie ik nu de programma's die je volgt staan. Ik weet niet of je voor de programma's die je volgt een betaald abonnement nodig hebt of dat ik het niet gezien heb.
De app is overigens niet geupdate. Wordt er geupdate binnen dezelfde versie van de app?

Einde edit.
Danny_NPO schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:24:
[...]

Beste Danny. Je geeft aan dat ook de TV app een update heeft gekregen. Tot op dit moment heb ik nog geen update gezien sinds december vorige jaar. De app heeft versie 2.1.1. Ik gebruik de NPO app zoals eerder aangegeven op een Samsung TV. Het volledige type nummer mocht je dat helpen: qe75qn95aatxxn. Software versie: t-nkm2deuc-2210.1,bt-s van maart 2024.

Wanneer is de NPO update te verwachten voor deze tv?

[ Voor 22% gewijzigd door fflow op 17-04-2024 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mringoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 15:20
Wat rare effecten met de laatste nieuwe android TV versie:
Via programma's die je volgt Silent Witness geselecteerd. We zien dan bijna alle seizoenen t/m seizoen 25.
Na 2 afleveringen gekeken te hebben van seizoen 19, is bij opnieuw gebruik van de app ineens alle seizoenen verdwenen en alleen nog seizoen (20,24 en 25, geen 19 en ook geen 21) zichtbaar. Na 1 aflevering van seizoen 20 te hebben gezien zijn alleen nog maar seizoen 24 en 25 zichtbaar en mogelijke keuzes.

Kortom heb het gevoel dat hier toch iets misgaat in het inlezen gebruiken van het "oude" programma's die je volgt profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 22:57
Hi @Danny_NPO

Sinds vandaag crasht de NPO app op TVOs van Apple tv wanneer ik een zoekopdracht probeer te doen.

Hoop op een fix zodat mijn mannetje weer sesamstraat kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:08
Guids schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:30:
Hi @Danny_NPO

Sinds vandaag crasht de NPO app op TVOs van Apple tv wanneer ik een zoekopdracht probeer te doen.

Hoop op een fix zodat mijn mannetje weer sesamstraat kan kijken.
Op mijn Apple TV 4K gen1 geen problemen. Ik gebruik de app zonder account en abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 22:57
meesje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:49:
[...]

Op mijn Apple TV 4K gen1 geen problemen. Ik gebruik de app zonder account en abo.
Bedankt voor de feedback. Ik ga er even induiken, elke stream werkt hier niet van de npo app. Hier wel een abo.

Update: het werkt weer na uitloggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Guids op 19-04-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
mringoot schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:14:
Wat rare effecten met de laatste nieuwe android TV versie:
Via programma's die je volgt Silent Witness geselecteerd. We zien dan bijna alle seizoenen t/m seizoen 25.
Na 2 afleveringen gekeken te hebben van seizoen 19, is bij opnieuw gebruik van de app ineens alle seizoenen verdwenen en alleen nog seizoen (20,24 en 25, geen 19 en ook geen 21) zichtbaar. Na 1 aflevering van seizoen 20 te hebben gezien zijn alleen nog maar seizoen 24 en 25 zichtbaar en mogelijke keuzes.

Kortom heb het gevoel dat hier toch iets misgaat in het inlezen gebruiken van het "oude" programma's die je volgt profiel.
Dit gaat bij de nlziet app om helemaal mis. Staat bij mij ook in de favorieten en gaf aan dat er nieuwe afleveringen zijn. Helaas geen enkele aflevering in de lijst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Bij meerdere programma's, zoals 10 voor Sesamstraat, bevat de seizoenpopup meerdere keren hetzelfde seizoen. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y07_RvznIvy-o_Lqh1pa7FT8yjQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xdIEFw4RDO8QvN9bh2iZYvxJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

@Danny_NPO Apple TV app: de 'laatste aflvering' knop speelt niet de laatste maar de een-na-laatste aflevering van Dit was het nieuws. De laatste aflevering staat wel in de strip met afleveringen eronder, en is ook af te spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 21:09

Friemel

Lekker bezig

Mede door het geklungel aan de Npo app, heb ik een NLZiet abonnement moeten nemen, die 3x zo duur is! Die app had Npo als voorbeeld moeten nemen alvorens de oude app de nek om te draaien!
Die commerciële zenders zijn niet aan mij besteedt, dus zou ik graag terug willen naar de Npo plus app.

De favorieten zag ik niet in de nieuwe versie staan, daarvoor moest ik eerst een serie ontvolgen en daarna weer volgen. Ja hè hè, daar zijn ze dan eindelijk.
Helaas staan er nog meerdere afleveringen bij 'Kijk verder' die ik graag wil markeren als bekeken, maar dat kán helemaal niet. Hallo zeg, in NLZiet is die optie er wel. Kijk daar nogmaals naar.

Hoe lang moeten we nog wachten op een app die wél fatsoenlijk werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fflow
  • Niet online
@Danny_NPO, de te volgen programmas zijn terug maar het lukt niet om nieuwe programma's te gaan volgen. Deze knop ontbreekt op de samsung tv. Op de website waar ik ter referentie keek zie ik deze knop wel staan.

Kun je deze knop ook toevoegen op samsung tv's?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqCMJE8KDMIJadqm_mAnAKaAOIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVZECt2kafFeqoq4sGzkpOsB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBFf-4tpGCPR9EHMkIpMfkpj9gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3LfLclu8f6nBBozu3IIVxDm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:57
Ik zou overigens, als ik hier even een feature request mag deponeren, graag een fatsoenlijke implementatie zien van wat op Android een media sessie is. Dat de rest van het OS dus ook doorkijgt dat er iets afgespeeld wordt en wat dan ook.

Hier in huis wordt de verlichting in de TV kamer aangestuurd middels HomeAssistant. Van elke app kan ik keurig zien dat er iets speelt, wat het is en of het al dan niet op pauze staat. De NPO app rapporteert zichzelf alleen als 'nl.uitzendinggemist' maar geeft geen enkele status van wat er binnen de app gebeurt.

Overigens merk je dat ook als je audio op de achtergrond hebt draaien, radio of Spotify ofzo. Als je in eender welke andere app iets start, dan gaat de muziek netjes uit. Bij de NPO app blijft die vrolijk doorspelen op de achtergrond.

Edit: oh ja, merk nu nog zoiets. Mijn GTV zet bijvoorbeeld het scherm niet aan als ik direct iets cast naar de NPO app.

[ Voor 11% gewijzigd door doltishDuke op 23-04-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Isaak Asimov schreef op maandag 15 april 2024 @ 23:51:
Ik zit met het volgende:
Ik heb NPOplus geïnstalleerd op een vorig jaar aangeschafte Samsung Smart TV. Ik bekijk afleveringen van een willekeurige serie en wil in een (half) bekeken aflevering terug naar het begin.
Dat lukt dus niet; wat wél lukt is telkens een halve minuut terug te springen. Als de aflevering een uur duurt, ben je dus in 120 moeizame stapjes terug naar het begin (als je um dus al eens in zijn geheel hebt gezien), omdat NPO precies onthoudt tot waar je hebt gekeken..
Zie ik iets over het hoofd of is dit zo bedoeld ??
Maar weer even een schopje: wie helpt ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:27
Zijn hier mensen die de NPO (plus) app op de Ziggo Next box gebruiken? Een paar weken geleden heeft hij ons uitgelogd en sinds dien kunnen wij gewoon niet meer inloggen. Als we hem willen koppelen lijkt alles prima te gaan. Telefoon geeft aan gekoppeld en dan komt op de TV (Ziggo Next) de foutmelding dat er iets mis ging met het koppelen. Op andere devices (telefoons/computers) kunnen we prima inloggen en plus content kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fflow
  • Niet online
@Danny_NPO de markering dat een aflevering is bekeken is weer verdwenen. In ieder geval bij 3 op reis en Metropolis. Alle afleveringen in de onderstaande afbeelding zijn al bekeken en waren gemarkeerd met een geel/oranje balkje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3nIJBJJgLJ0F3VyiN65hSI9fh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjbhGTNqXEC5Cg6Q1Jxp1bg3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desembrood
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
fflow schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:09:
@Danny_NPO de markering dat een aflevering is bekeken is weer verdwenen. In ieder geval bij 3 op reis en Metropolis. Alle afleveringen in de onderstaande afbeelding zijn al bekeken en waren gemarkeerd met een geel/oranje balkje.

[Afbeelding]
Dit wilde ik ook net melden.

Nog iets specifieker hier:

Op LG WebOS zijn alle voortgangsbalkjes weg, van alle (deels) bekeken afleveringen van wat dan ook. Afsluiten en opnieuw starten van de app helpt niet. Ben ingelogd met NPO Plus.

Terwijl op Google TV de bakjes er wel gewoon staan. Zelfs wat ik net teruggekeken heb in de WebOS app en daar geen balkje heeft, Even tot hier, is in de Google tv netjes als gekeken gemarkeerd. Het kijken is dus wel bijgehouden op de achtergrond in WebOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Danny_NPO heb je inmiddels al iets gehoord m.b.t. de kwaliteit van de livestreams?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ook de betaalde variant genomen.
Kijk nu een aflevering van Keuringsdienst van waarde terug uit seizoen 10. Maar man wat een bezopen kwaliteit. YouTube 240p lijkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 20:27
Ja ik ook eens iets terug gekeken uit 2004, zag er niet goed uit, ik bedoel 2004, toen was er al heel aardige electronica hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@Danny_NPO

Waarom wordt er na iedere fout in de stream, wat helaas nog steeds vaak gebeurt zodra de onderliggende verbinding een tikje krijgt, opnieuw reclame getoond?

Ik zit soms 30 minuten naar reclame te kijken omdat ik er maar niet voorbij kan komen. Dat mag wel iets minder, toch? NPO is geen Google.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjvh
“Goed” voorbeeld doet volgen.

De nieuwe app van Sonos is ook nog niet compleet, en Sonos vindt dat ook normaal.
Ik moet nu een Windows PC opstarten om alarms te kunnen instellen.

https://www.theverge.com/...eviews-response-statement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-10 17:09
Bedankt. Daar heb ik in ieder geval nog de optie om de oude app te gebruiken. Voor NPO heb ik nog steeds geen app beschikbaar. Oude is verwijderd, nieuwe is niet te vinden. Radiostilte op de vraag of die er ooit nog komt, of dat ik een nieuwe TV moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Hagdos schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:24:
Bedankt. Daar heb ik in ieder geval nog de optie om de oude app te gebruiken. Voor NPO heb ik nog steeds geen app beschikbaar. Oude is verwijderd, nieuwe is niet te vinden. Radiostilte op de vraag of die er ooit nog komt, of dat ik een nieuwe TV moet kopen
Welke TV heb je? En is een apple tv of google chromecast niet een goedkopere optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-10 17:09
Deze: uitvoering: LG 32LM6300PLA Zwart

Waarschijnlijk is een Chromecast goedkoper, maar het blijft bizar dat ik geen antwoord krijg op de vraag of er nog een oplossing komt, en wanneer dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S.Paternotte
@Danny_NPO,

Hier op onze 32" LG tv's krijgen wij - sinds begin december (sic) - geen nieuwe NPO Start app vanuit de LG Store aangeboden.
  • LG 32LK6100PB, OS-versie 5.50.15, WebOS-versie 4.4.2-11
  • LG 32LM6300PLA, OS-versie 5.40.20, WebOS-versie 4.10.0-12
Op NPO Technische zaken valt o.a. dit te lezen:Aan de ene kant voldoen onze tv's aan de gepubliceerde specs, maar worden ook gekarakteriseerd als 'niet compatibel'.
  • Hoe zit dat?
  • Komt er (ooit) een oplossing?
  • Kunnen gedupeerde gebruikers vanuit NPO-Ondersteuning nog antwoord verwachten op hun ingediende vragen/meldingen?
Stephan (in repeat-stand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

@Danny_NPO, ik kan wederom geen uitgezonden programma's kijken als Plus gebruiker in het buitenland (EER). Bv. de eerste aflevering van Planet Earth III is niet te zien ("Dit programma mag niet gezien worden vanaf jouw locatie"), uitzending die nog niet op TV zijn geweest zijn wel te kijken.

... na de zomer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Hallo allemaal,

Ik heb even een tijdje niet gereageerd in verband met vakantie en ziekte.
Ik ga alle reacties even uitgebreid lezen en kom erop terug.

-Danny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.Paternotte
Ter info. Ik had ook maar weer eens een bericht gestuurd aan NPO en ik heb daar het volgende antwoord op gekregen.
Dankjewel voor je bericht.

Het antwoord is nog het zelfde als wat je op 6 maart van mijn collega hebt gekregen, namelijk:
We zijn erachter gekomen dat enkele types LG-televisies met WebOS hoger dan 4.0 ook niet ondersteund worden. Het betreft hier Full HD tv's van 32inch en kleiner formaat. We gaan ervoor zorgen dat deze alsnog ondersteund worden. Zodra we meer informatie hierover hebben zullen we dit hier communiceren.

Hartelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Nederlandse Publieke Omroep
T. 035-6775755
W. https://npo.nl/service
Dus, geen nieuws, blijf vooral wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
Bijna zes maanden in de kou heb ik héél zachtjes gezegd geen hoge pet op van dit vernieuwingsproject rond de NPO Start app. Hoop, ergens wel, maar verwachtingen, weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
S.Paternotte schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:13:
Bijna zes maanden in de kou heb ik héél zachtjes gezegd geen hoge pet op van dit vernieuwingsproject rond de NPO Start app. Hoop, ergens wel, maar verwachtingen, weinig.
Idem. Zoals ik onder een recent FP-bericht al opmerkte: NLZiet laat echt wat liggen hier. Als die een abonnement voor 3,95 hadden geïntroduceerd waarmee ik alleen NPO-zenders en -programma's kon (terug)kijken, hadden ze mij al vijf maanden geleden als klant binnengehaald. De NPO lijkt geen interesse te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 10:57
Compuchip87 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Idem. Zoals ik onder een recent FP-bericht al opmerkte: NLZiet laat echt wat liggen hier. Als die een abonnement voor 3,95 hadden geïntroduceerd waarmee ik alleen NPO-zenders en -programma's kon (terug)kijken, hadden ze mij al vijf maanden geleden als klant binnengehaald. De NPO lijkt geen interesse te hebben.
Dat is er toch al, NPO Start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
Zapato schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:37:
[...]

Dat is er toch al, NPO Start.
Niet op mijn tv dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:08
@Danny_NPO Ik weet niet of het in de ruim 100 pagina’s van dit topic al voorbijgekomen is, excuseer me als je het al weet….
Ik heb een start plus abonnement en een Apple TV 4K doosje.
Als ik ingelogd ben in de NPO app op de Apple TV en een serie kijk krijg ik regelmatig de melding dat een aflevering alleen te zien is met een Plus abo. Dat heb ik dus en ik ben dan ingelogd. Moet dan naar de tab Account en vertellen wie er kijkt. In dat account zit maar een (1) mens en dat ben ik…..
Dat moet anders kunnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Volgens mij heeft Danny_NPO de handdoek in de ring gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Ligt het nu aan mij of toont de app helemaal geen nieuwe favoriete afleveringen, wat is dan precies het nut om favorieten aan te maken. Er staat niet eens een vinkje bij een serie om nieuwe afleveringen te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Friemel schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:53:
Ligt het nu aan mij of toont de app helemaal geen nieuwe favoriete afleveringen, wat is dan precies het nut om favorieten aan te maken. Er staat niet eens een vinkje bij een serie om nieuwe afleveringen te herkennen.
De laatste paar dagen niet gekeken, maar de favorieten lijken op datum van toevoegen te staan. Niet heel nuttig als je veel favorieten toevoegt om over nieuwe afleveringen geïnformeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 21:47
In de NPO app op de tv LG zie ik een overzicht "kijk verder" . Desondanks begint deze altijd bij het begin van de aflevering. Is het een optie om dit ergens aan te passen? Ook zou ik graag een aantal series/films die in het overzicht staat van "kijk verder " willen weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
manusz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:00:
@Danny_NPO Ik weet niet of het in de ruim 100 pagina’s van dit topic al voorbijgekomen is, excuseer me als je het al weet….
Ik heb een start plus abonnement en een Apple TV 4K doosje.
Als ik ingelogd ben in de NPO app op de Apple TV en een serie kijk krijg ik regelmatig de melding dat een aflevering alleen te zien is met een Plus abo. Dat heb ik dus en ik ben dan ingelogd. Moet dan naar de tab Account en vertellen wie er kijkt. In dat account zit maar een (1) mens en dat ben ik…..
Dat moet anders kunnen, toch?
ja die had ik gisteren ook.
De app hard sluiten was uiteindelijk de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 11:41
Nu er eindelijk een geüpdate versie van de Apple TV app is dacht ik, goh, laten we het maar weer eens proberen. Familie wilde ook wat dingen zien die alleen met plus beschikbaar zijn dus maandje op proef genomen. Om met maar vooraf te zeggen: die gaat dus niet verlengd worden. Nog lang niet op een kwaliteit dat betalen een optie is:

- genoemde probleem met de melding dat alleen met Plus te bekijken is heb ik ook;
- Bijhouden van wat er al gekeken is, is in geen velden of wegen te bekennen;
- Maar het ergste en wat het geheel totaal onbruikbaar maakt: na ongeveer 120 minuten crasht de app reproduceerbaar bij het starten van een stream of het uitvoeren van een zoekopdracht en is alleen opnieuw installeren (dus echt van de Apple TV halen en opnieuw installeren) een optie.

(cc @Danny_NPO als die nog meeleest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 07-10 10:01

jasjenl

Liab A Tymo

sambalbaj schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:28:
[...]

ja die had ik gisteren ook.
De app hard sluiten was uiteindelijk de oplossing.
Ook bij mij klinkt dit heel bekend helaas... Het is vrijwel onmogelijk om een serie te bingen met de Apple TV app, vrijwel om de aflevering is de app weer 'vergeten' dat ik NPO Plus heb.

En wat hier ook al eerder genoemd is: de functie 'verder kijken' werkt ook voor geen meter: er staat daar bij mij steevast één programma van een serie die ik allang gezien heb, terwijl de serie die ik momenteel aan het kijken ben daar juist weer niet bij staat. In combinatie met het bovenstaande probleem maakt dit het achter elkaar kijken van een serie een frusterende aangelegenheid, aangezien je steeds weer terug moet naar het begin van de app of de app helemaal afsluiten om NPO Plus weer werkend te krijgen om dan vervolgens dan weer de serie op te zoeken die je aan het kijken was en waar je dan ook nog handmatig de volgende aflevering moet gaan kiezen, aangezien hij dus niet onthoudt waar je gebleven was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
En alle meldingen en discussies vinden hier plaats, terwijl NPO gewoon zelf een eigen gebruikersforum zou moeten hebben om de ervaringen van hun gebruikers te vergaren en ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 09:54
Ik heb overwogen om NPO plus weer een kans te geven, maar als ik dit zo allemaal lees (en ook TrustPilot), dan is er na een half jaar weinig verbeterd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 07-10 10:01

jasjenl

Liab A Tymo

Pred schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:46:
Ik heb overwogen om NPO plus weer een kans te geven, maar als ik dit zo allemaal lees (en ook TrustPilot), dan is er na een half jaar weinig verbeterd.
De enige reden dat ik het (weer) heb is omdat we de Belgische 'De Mol' wilden zien en toen net op vakantie waren, dus toen konden we het niet via de gratis NPO Start zien. En omdat we het nu toch weer een maandje hebben, zijn we meteen maar een andere serie die nog op onze kijklijst stond gaan kijken. Maar zodra we die gezien hebben zeg ik het ook weer af, want die app is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 11:41
jasjenl schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:12:
[...]

De enige reden dat ik het (weer) heb is omdat we de Belgische 'De Mol' wilden zien en toen net op vakantie waren, dus toen konden we het niet via de gratis NPO Start zien. En omdat we het nu toch weer een maandje hebben, zijn we meteen maar een andere serie die nog op onze kijklijst stond gaan kijken. Maar zodra we die gezien hebben zeg ik het ook weer af, want die app is een ramp.
Exact dezelfde reden hier (de Mol, en vervolgens S2 van The Tourist). Maar er is echt geen enkele reden om het te blijven nemen. Neem wel weer een gratis maandje als het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
@Danny_NPO

Goeie dag, wellicht wel of niet voorbij gekomen.

Mijn ouders op leeftijd gebruiken NPO plus.
Vroeger erg makkelijk, nu raar en ingewikkeld zelfs zij zeggen welke leeghoofd heeft dit gemaakt en bedacht.
Zelfs na x aantal maanden na lancering nieuwe applicatie is het nog 99% ruk.

Applicatie Ziggo--> Next!
Elke 1 a 2 weken moeten zij opnieuw inloggen zodra er wellicht een update is gekomen.

Zelf inloggen lukt hun niet en tja NPO+ is toch wel beetje doelgroep ook voor ouderen.
Dan kan ik wel via afstand inloggen met behulp van de cijfer code die zij opnoemen.
Maar dit is toch van de gekke.

Om de 2 maanden inloggen = geen probleem maar niet om de 1 a 2 weken.
Zelf ook last van om steeds te moeten inloggen, op mijn thuis locatie.

Zou dit probleem eens aangepakt kunnen worden? (Ziggo->Next!)
NPO+ zelf mailen/contacten = hopeloos liniaal direct naar de vuilnisbak sturen

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

PatRamon schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:36:
@Danny_NPO
Zelfs na x aantal maanden na lancering nieuwe applicatie is het nog 99% ruk.
Wij zitten ook nog steeds op NLZiet sinds die nieuwe NPO app is gelanceerd. Het is duurder, maar ook 1000x beter. Het heeft ook soms nukken, maar daar valt mee te leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Friemel schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:59:
[...]

Wij zitten ook nog steeds op NLZiet sinds die nieuwe NPO app is gelanceerd. Het is duurder, maar ook 1000x beter. Het heeft ook soms nukken, maar daar valt mee te leven.
Zeker die verhalen heb ik ook gelezen.
Maar helaas is NLziet niet op de Next! van ziggo beschikbaar (Logisch)

En een Firestick/GoogleTV/AppleTV = te moeilijk voor mijn ouders.
Tv source - veranderen blijft moeilijk voor ze ook na 100x vertellen of met foto's -->stappenplan op een A4tje.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
PatRamon schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:29:
[...]

Zeker die verhalen heb ik ook gelezen.
Maar helaas is NLziet niet op de Next! van ziggo beschikbaar (Logisch)

En een Firestick/GoogleTV/AppleTV = te moeilijk voor mijn ouders.
Tv source - veranderen blijft moeilijk voor ze ook na 100x vertellen of met foto's -->stappenplan op een A4tje.
Kunnen ze wel een tablet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Ik was niet bepaald blij met NLZIET gisteravond. Storing tijdens de Champions League finale…

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
jwbokx schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:31:
[...]

Kunnen ze wel een tablet gebruiken?
Moeders gebruikt een Tablet en is geheel hufterproof aangepast enkel gebruik voor webbrowser/folders.
Maar rest is ingewikkeld.. (Ook casten dus)

Die ouwe gebruikt een laptop die continu kapot is door zichzelf en windows 11 updates om de 2 weken.
Gelukkig staat daar linux nu op en gaat het de laatste weken goed, (Ofwel windows issue)
Enkel text/excel/mail bewerking en webbrowser.
Mobiel heeft die maar tja zoal de meeste enkel weten hoe whatsapp opend en teletekst en houd het bij op.

Maar als het neerkomt op zelf naar een website gaan om via te kunnen inloggen gaat het al fout.
Niet lezen of verkeerd intypen of te hard typen op het laptop toetsenbord en/of te hard drukken op touch screen tot gevolg niet kunnen inloggen en paniek bla bla.
En alles na 13:00 = dringt niet meer door of is te moeilijk geworden

Ofwel denk bij vele bekend deze punten maar wees blij dat je ze nog hebt.
Vond het al heel wat dat ze goed overweg konden met de oude NPO+ applicatie maar met de nieuwe redelijk maar blijft belachelijk om steeds opnieuw te moeten inloggen om de 1a2 weken @Danny_NPO

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zit nu de docu “Grutto” te kijken op NPO 1. Vergelijk tussen de Ziggo GO en de NPO PLUS. Ziggo GO geeft beduidend betere kwaliteit?

Kijk op de Shield. Kan dit kloppen?

[ Voor 14% gewijzigd door Deruxian op 02-06-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
Deruxian schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:06:
Zit nu de docu “Grutto” te kijken op NPO 1. Vergelijk tussen de Ziggo GO en de NPO PLUS. Ziggo GO geeft beduidend betere kwaliteit?

Kijk op de Shield. Kan dit kloppen?
Als je Live kijkt met NPO Start (ook met een Plus abo) krijg je 540p. Ik ken Ziggo GO niet, maar neem aan dat die er iets beters op verzonnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:12
De beleidsmakers bij de NPO zijn bezig met het rebranden van NPO Plus. Hopelijk duurt het vervangen van een logo geen maanden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3nSmb2U1_JNUqm64G4Zw1Y7JQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8pY4z3JZCnnrfaHcqmT1rQli.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 10:57
Deezers schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:32:
De beleidsmakers bij de NPO zijn bezig met het rebranden van NPO Plus. Hopelijk duurt het vervangen van een logo geen maanden..

[Afbeelding]
Optie 3

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Ik kies dan optie 6 >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpq2ncInQ8HptaMnyDEvzCJeCHk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8y27etQYd5oRhPyVwxY9Pu3g.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Paternotte
Voor wie zich afvraagt waarom de voortdurende problemen met de NPO-Start app maar niet worden opgelost?
Druk met andere zaken: https://nos.nl/artikel/25...jken-beter-en-makkelijker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
S.Paternotte schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:25:
Voor wie zich afvraagt waarom de voortdurende problemen met de NPO-Start app maar niet worden opgelost?
Niet helemaal. Dat is van een andere partij ;)

Met een interessante quote:
"And lastly, at the request of NOS, Triple also still maintains the previous, replaced app versions of the NOS Live app, to accommodate older operating systems."

[ Voor 18% gewijzigd door Stukfruit op 07-06-2024 14:39 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• willemb2
S.Paternotte schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:25:
NPO Start en Plus zijn producten van Stichting Nederlandse Publieke Omroep, kortweg NPO, een sturings- en samenwerkingsorgaan van het Nederlandse publieke omroepbestel.

NOS Live is een dienst van één van die publieke omroepen, de Nederlandse Omroep Stichting, kortweg NOS.

NPO en NOS worden vaker door elkaar gehaald omdat de NOS anders dan VARA, AVRO/TROS enz. niet voortkomt uit een traditionele zuil of andere beweging, maar een omroep is die in de mediawet vastgelegde specifieke taken moet uitvoeren. Maar het zijn totaal verschillende organisaties en de apps hebben niets met elkaar te maken en zitten elkaar niet in de weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 20:27
tJa de NPO....alles leuk en wel, maar van mij mag op de 3 NPO netten, onmiddellijk 't logo vd NPO uit beeld/weg. In de andere hoek vh beeld staat al de zendgemachtigde zoals de EO in beeld...dat mag ook weg, logo's zijn gay. De BBC kan het ook zonder logo's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49
De BBC heeft dan ook niet verschillende omroepen onder zich.. toch?

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET