Testing, one, two ...
Dan vind ik die kwaliteit echt maar zeer matig. Of dat dan ligt aan de Apple TV app of aan NPO Plus zelf weet ik niet, maar het ziet er echt niet best uit. Ik kijk wel op een groot scherm (beamer) dus misschien valt het mij meer op dan anderen.musicfreak schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:52:
De live feed van de NPO zenders is bij NLZiet inderdaad veel beter dan NPO plus, maar on demand is bij NPO plus toch echt gelijk aan NLZiet.
Zie ook:
FlorisD in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"
nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps
720P zal bij een lage bitrate er beter uitzien dan 1080P bij dezelfde (oudere)codec en bitrate.
De huidige gebruikte (modernere) codecs zijn dermate efficiënt dat zelfs bij een lage bitrate, 1080P het al wint van 720P.
Het mist dan wel de scherpte van een hogere bitrate en dat zien wij mensen toch beter dan de theorie ons willen laten geloven.
[ Voor 94% gewijzigd door meesje op 21-04-2023 11:33 ]
Alle programma's starten zonder problemen, alleen EditieNL wil niet starten en geeft een algemene foutmelding... Dat was gisteren zo maar vandaag dus weer.
NLziet geeft uiteraard geen storing aan want de rest werkt wel.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Geen idee waar dat hem in zit. Zelf kijk ik ook EditieNL gisteren en eergisteren uitzending gewoon kunnen kijken.13art schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:44:
Sinds gisteren een vreemd probleem.
Alle programma's starten zonder problemen, alleen EditieNL wil niet starten en geeft een algemene foutmelding... Dat was gisteren zo maar vandaag dus weer.
NLziet geeft uiteraard geen storing aan want de rest werkt wel.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Dus jij kan de uitzending van gisteren en eergisteren gewoon terugkijken? Die doen het bij mij dus niet maar van eerder weer wel ...RobbyTown schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 06:32:
[...]
Geen idee waar dat hem in zit. Zelf kijk ik ook EditieNL gisteren en eergisteren uitzending gewoon kunnen kijken.
Dacht dat om de live uitzending ging13art schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:04:
[...]
Dus jij kan de uitzending van gisteren en eergisteren gewoon terugkijken? Die doen het bij mij dus niet maar van eerder weer wel ...
Even gekeken. Terugkijken blijft die bij mij ook laden. Live kijken werkte gisteren en eergisteren wel.
Uitzending van woensdag start wel met terugkijken.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Check, dan zal het dus een fout zijn aan de kant van NLZiet. Dank voor het proberenRobbyTown schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:18:
[...]
Dacht dat om de live uitzending ging.
Even gekeken. Terugkijken blijft die bij mij ook laden. Live kijken werkte gisteren en eergisteren wel.
Uitzending van woensdag start wel met terug kijken.
Antwoord van NLZiet.13art schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:19:
[...]
Check, dan zal het dus een fout zijn aan de kant van NLZiet. Dank voor het proberen
Hoi Bart,
Dankjewel voor je bericht. Klopt inderdaad, er gaat iets mis met deze drie afleveringen op specifiek Android(TV) apparaten. We werken eraan om het probleem te herstellen!
Groet,
Marie
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Wel is de app op de Samsung weer eens kapot. Switchen van zenders moet ik eerst de app uit, want als je even gekeken hebt blijft de live kijken stilstaan bij de tijd dat je het laatste programma gekeken hebt
Dus kleindochter heeft leuk de kinderzenders gekeken sinds 14.00 uur. Nu staan alle programma's op 14.00 uur........
Getest, geen haperingen hier.
[ Voor 22% gewijzigd door GerkeP op 21-05-2023 18:00 ]
GerkeP
Het fenomeen treedt ook niet bij alle zenders op. Jaren lang niks aan de hand, en nu ineens dit.
Met alle andere streamingdiensten geen enkel probleem.
Ik gebruik de Mi Box en de Mi stick, op allebei hetzelfde probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door rfbroek op 21-05-2023 20:14 ]
Soms helpt het wel eens om de app te verwijderen, apparaat te herstarten en dan opnieuw de app te installeren.rfbroek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:11:
Lekker dan, als ik in NLZiet de instelling "hoge kwaliteit" uit zet stottert het niet meer, maar dan heb ik dus geen HD meer.
Het fenomeen treedt ook niet bij alle zenders op. Jaren lang niks aan de hand, en nu ineens dit.
Ik herken dit probleem zeker. Kom het tegen op de commercielen bij live en uitgesteld kijken (vanaf begin).....achterafkijken lijkt wel gewoon te werken.rfbroek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:11:
Lekker dan, als ik in NLZiet de instelling "hoge kwaliteit" uit zet stottert het niet meer, maar dan heb ik dus geen HD meer.
Als ik via nlziet op mijn telefoon via chromecast stream, is het gewoon vloeiend.
Ik gebruik ook een mibox.
Kan dus wel gerelateerd zijn aan de android tv app
Het heeft te maken met de bitrate volgens mij. Die is live hoger dan bij achteraf kijken.
Wel raar dat dat ineens afgelopen Vrijdag spontaan is begonnen.
Ik weet niet of er een systeemupdate voor de Mi apparatuur, of app update is geweest, zal straks eens kijken of ik daar achter kan komen.
Heb ik gedaan, lost het helaas niet opMiki schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:25:
[...]
Soms helpt het wel eens om de app te verwijderen, apparaat te herstarten en dan opnieuw de app te installeren.
Die heb ik bij het grof vuil geloosd vanwege dat soort perikelen. Netflix en Amazon Prime stotterden altijd.
Nu gebruik ik thuis de Chromecasts 4K en die problemen zijn er niet meer.
GerkeP
Die Chromecasts met Google TV bedoel je? Zijn die een beetje vlot?
Die werken prima.rfbroek schreef op maandag 22 mei 2023 @ 01:08:
Tja tot Vrijdag aan toe had ik er geen enkel probleem mee.
Die Chromecasts met Google TV bedoel je? Zijn die een beetje vlot?
Vlot?
Ze doen het prima, we kijken naar NLZiet, Netflix, F1TV en Prime zonder issues.
GerkeP
Ik overwoog al om er eentje te kopen namelijk, dus was benieuwd naar uw ervaringen.
Ah, hier het zelfde. Mi Box S. Sinds vorige week ineens haperingen in beeld. Had ook al de app opnieuw geïnstalleerd maar helaas helpt dat niet.rfbroek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:08:
Hier net zo, inclusief casten vanaf telefoon wat wel goed gaat.
Het heeft te maken met de bitrate volgens mij. Die is live hoger dan bij achteraf kijken.
Wel raar dat dat ineens afgelopen Vrijdag spontaan is begonnen.
Ik weet niet of er een systeemupdate voor de Mi apparatuur, of app update is geweest, zal straks eens kijken of ik daar achter kan komen.
Wel gek, volgens mij is er helemaal geen update geweest. Ik heb dat niet op automatisch staan.
Bediening gaat soepel, maar af en toe herstarten van de Chromecast doet wel wonderen en laat het allemaal weer wat sneller werken.rfbroek schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:38:
Met vlot bedoel ik of ze snel en soepel te bedienen zijn :-)
Ik overwoog al om er eentje te kopen namelijk, dus was benieuwd naar uw ervaringen.
We hebben 3 stuks van de 4K versie en 1 HD versie.
Die laatste is wat trager.
GerkeP
Ja vreemd he. Nou ja hopelijk trekt het snel bij met een nieuwe updateSacul schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:23:
[...]
Ah, hier het zelfde. Mi Box S. Sinds vorige week ineens haperingen in beeld. Had ook al de app opnieuw geïnstalleerd maar helaas helpt dat niet.
Wel gek, volgens mij is er helemaal geen update geweest. Ik heb dat niet op automatisch staan.

Bol.com heeft vandaag een aanbieding, de HD voor € 29,00 en de 4K voor € 55,00GerkeP schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:45:
[...]
Bediening gaat soepel, maar af en toe herstarten van de Chromecast doet wel wonderen en laat het allemaal weer wat sneller werken.
We hebben 3 stuks van de 4K versie en 1 HD versie.
Die laatste is wat trager.
Ik heb een 4K versie besteld, ga het eens proberen.
Ik was volgens haar de enige met deze melding, maar ze vroeg of anderen met hetzelfde probleem dat ook willen melden zodat ze een onderzoek kunnen starten! Dus als jullie dat ook willen doen, als het van toepassing is, aub?
[ Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 22-05-2023 20:46 ]
Ik heb ook even een ticket bij ze aangemaakt. Ben benieuwd.rfbroek schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:49:
Ik heb zojuist een NLZiet medewerker gesproken, volgens hun ligt het aan de ontvanger / netwerk omdat zij zelf niets veranderd hebben. Ik kijk met 1GB glasvezel bedraad dus dat is het niet. De Mi stick heeft exact hetzelfde probleem met WIFI verbinding.
Ik was volgens haar de enige met deze melding, maar ze vroeg of anderen met hetzelfde probleem dat ook willen melden zodat ze een onderzoek kunnen starten! Dus als jullie dat ook willen doen, als het van toepassing is, aub?
In het verleden kreeg ik na een update van de app last van crashes bij het gebruik van een USB-ethernet adapter. Toen ook een melding gemaakt maar helaas nooit opgelost. Toen maar de wifi gaan gebruiken.
Werkte prima, tot vorige week dus toen dit probleem begon.
Andere apps die veel hogere bitrate streamen geen problemen...
Bij mijn Mi box S treedt het probleem ook alleen op bij live streams en dan met name van RTL. Bij terugkijken van programma geen problemen (NPO en RTL). Als ik de Mi Box op 720p 50hz instel dan is het probleem verdwenen. Maar dat vind ik geen wenselijke oplossing.
Zoals anderen ook al melden, het is niet op alle zenders.Op de NPO zenders heb ik geen problemen, SBS 6 is ook vloeiend, maar bijvoorbeeld RTL 4, RTL 5 en Veronica geeft schokken in beeld.
Ik ben bij dat ik niet de enige ben, ik zal ook een melding maken op het NL Ziet Feedback forum.
Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■
@Zapato Jazeker! En ook de npo plus movies etc.Zapato schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:12:
Vraagje: Ik heb nu NPO plus. Zit alle inhoud van NPO plus ook in NLZIET, dus ook oude series zoals Ik Vertrek en diverse detective series?
rfbroek in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic"
EDIT: In de Play store meldt NLZiet dat ze een onderzoek zijn gestart
[ Voor 18% gewijzigd door rfbroek op 29-05-2023 12:03 ]
Ik heb NLZIET op een Chromecast 4k (Met GoogleTV). Sinds een paar weken werken alle streams van aanbieder Kijk niet meer. Alle andere aanbieders werken prima.
Uitgelogd / ingelogd, Chromecast gereset, modem/router etc. herstart, allemaal zonder resultaat.
Ik heb NLZIET ook op mijn LG TV en daar werken de streams van Kijk prima. Ook op PC werken de streams perfect.
Contact gehad met NLZIET, die komen niet echt verder als dat het aan mijn internet verbinding moet liggen. Ze gaven aan in de logging te kunnen zien dat mijn internet verbinding slechter was geworden. Ik heb verder op geen enkele dienst klachten, ook niet met thuiswerken etc. En of ik via VPN kijk, dat is ook niet het geval. Lijkt me redelijk uitgesloten.
Mijn internet verbinding is Delta, met eigen modem en IPv6 uit een pilot. Enige issue wat ik daarmee heb is dat mijn IPv4 uit een block komt wat ooit in Zweden heeft gezeten. Dus sommige websites zetten de location op Zweden. Zou een geofence probleem kunnen zijn, maar dan kan ik niet verklaren waarom Kijk op de app van LG en de PC prima werkt over dezelfde verbinding.
Hier iemand die de problemen herkent? Of een Chromecast met Google TV op een Delta / Caiway glasvezel verbinding die kan bevestigen dat Kijk daar wel op werkt?
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Alle KIJK streams doen het gewoon op zowel de 4K als de HD chromecasts (met Google TV)
Ik heb overigens geen IPV6.
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 30-05-2023 16:04 ]
GerkeP
Netflix steekt er met kop en schouders bovenuit wat mij betreft met hun Dolby Vision en 4K content. Waarom kunnen Videoland en NLZIET niet eens in deze kwaliteit hun streaming content aanbieden?
Ik heb al het e.e.a. van je voorbij zien komen, en zonder je tegen het zere been te willen stoten, op je Philips 43PUS7556/12 zou je toch een heel redelijk beeld tevoorschijn moeten kunnen toveren via Videoland en NLZiet. Ze hebben weliswaar niet de maximale kwaliteit die Netflix kan geven, maar op dat model TV wat jij hebt zou dat niet al teveel verschil moeten kunnen maken. Kijk eerst maar eens goed je instellingen na van je TV.Erwin33 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:42:
Sinds ik een moderne TV heb, Philips Ultra HD 4K HDR merk ik dat al die uitzendkwaliteiten pas behoorlijk verschillend zijn. Iets wat ik nooit merkte op een Full HD TV uit 2013. Ik weet niet in wat voor pulp kwaliteit Videoland uitzend en NLZIET? Weet iemand dit? Zoveel artifacts, geen mooie kleuren etc.
Netflix steekt er met kop en schouders bovenuit wat mij betreft met hun Dolby Vision en 4K content. Waarom kunnen Videoland en NLZIET niet eens in deze kwaliteit hun streaming content aanbieden?
Testing, one, two ...
Ik heb het nu een beetje voor elkaar. Ik gebruik de 'persoonlijk' preset op de TV en heb die een beetje bij gesteld, whitepoint enzo, waardoor het beter is dan 2 weken geleden. Ik heb precies een week nodig gehad om het goed te krijgen. Maar mijn opmerking van nu heeft ook te maken met de kwaliteit die ik nu ervaar.hardware-lover schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:52:
[...]
Ik heb al het e.e.a. van je voorbij zien komen, en zonder je tegen het zere been te willen stoten, op je Philips 43PUS7556/12 zou je toch een heel redelijk beeld tevoorschijn moeten kunnen toveren via Videoland en NLZiet. Ze hebben weliswaar niet de maximale kwaliteit die Netflix kan geven, maar op dat model TV wat jij hebt zou dat niet al teveel verschil moeten kunnen maken. Kijk eerst maar eens goed je instellingen na van je TV.
Videoland? Die streamen toch alleen gedigitaliseerde videobanden uit de jaren 80 en 90?Erwin33 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:42:
Waarom kunnen Videoland en NLZIET niet eens in deze kwaliteit hun streaming content aanbieden?
excusseer me, maar als jij vindt dat NLZIET pulp beeldkwaliteit levert, vraag ik me hoe serieus ik jouw vraag moet nemen.Erwin33 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:28:
Ehm, nee. Maar goed, serieus een antwoord kunnen geven is teveel gevraagd?
Dat Netflix hogere kwaliteit levert lijkt me evident. Tot 4k inderdaad en als je dicht op je tv zit dan kan je het verschil met 1080p best zien.Erwin33 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:42:
Sinds ik een moderne TV heb, Philips Ultra HD 4K HDR merk ik dat al die uitzendkwaliteiten pas behoorlijk verschillend zijn. Iets wat ik nooit merkte op een Full HD TV uit 2013. Ik weet niet in wat voor pulp kwaliteit Videoland uitzend en NLZIET? Weet iemand dit? Zoveel artifacts, geen mooie kleuren etc.
Nu weet ik niet of je vraag nu cynisch bedoeld was, maar NL ziet levert in onderstaande kwaliteit.
On demand:
NPO: Full HD (1080p)
KIJK: Full HD (1080p)
RTL: HD Ready (720p)
Live/replay TV:
Hoofdkanalen: Full HD (1080p)
Extra-kanalen: HD (720p)
Regiokanalen: HD (720p)
Wil je in hoge kwaliteit genieten van (live) tv-programma's? Pas de beeldkwaliteit dan als volgt aan:
- Ga naar "Profiel" - "Instellingen" - "Hoge Kwaliteit Video"
- Stel het schuifje in op groen (rechts).
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Heel serieus, maar blijkbaar ben jij nu aan het trollen.trinity999 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:16:
[...]
excusseer me, maar als jij vindt dat NLZIET pulp beeldkwaliteit levert, vraag ik me hoe serieus ik jouw vraag moet nemen.
Ik kan in mijn NLZIET account geen enkele instelling wijzigen v.w.b. hoge kwaliteit video. Waar moet dit, op de website, in de app? Ik heb de iPhone app en de Apple TV app.evleerdam schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:47:
[...]
Dat Netflix hogere kwaliteit levert lijkt me evident. Tot 4k inderdaad en als je dicht op je tv zit dan kan je het verschil met 1080p best zien.
Nu weet ik niet of je vraag nu cynisch bedoeld was, maar NL ziet levert in onderstaande kwaliteit.
On demand:
NPO: Full HD (1080p)
KIJK: Full HD (1080p)
RTL: HD Ready (720p)
Live/replay TV:
Hoofdkanalen: Full HD (1080p)
Extra-kanalen: HD (720p)
Regiokanalen: HD (720p)
Wil je in hoge kwaliteit genieten van (live) tv-programma's? Pas de beeldkwaliteit dan als volgt aan:
- Ga naar "Profiel" - "Instellingen" - "Hoge Kwaliteit Video"
- Stel het schuifje in op groen (rechts).
Edit: in de Apple TV app heb ik Hoge Kwaliteit Video aan staan, dus dat is het niet. Verder blijf ik van mening dat NLZIET maar ook Videoland achter loopt in vergelijking met Netflix in hun uitzendkwaliteit.
[ Voor 10% gewijzigd door Erwin33 op 06-06-2023 23:03 ]
Netflix zendt niet uit. Dus de encoder van Netflix kan in alle rust aan de slag met de video's om zo hoog.mogelijke kwaliteit in zo weinig mogelijke bandbreedte te stoppen. Live tv moet echter on the fly geencodeerd worden en kan per definitie dus niet dezelfde kwaliteit in dezelfde bandbreedte bieden. Live tv zal nog wel een paar jaar duren voordat dit op het niveau is als Netflix nu (en dan is Netflix alweer verder). Dus jouw verwachtingen van wat live tv kan bieden zijn in mijn ogen niet reëel. In elk geval kan je het beste ofwel KPN glasvezel tv, ofwel Ziggo tv nemen, omdat die net wat meer bandbreedte bieden dan NLZiet (maar de werkelijke kwaliteit is ondanks de bandbreedte dan nog altijd veel minder dan een goede 4k Dolby Vision Netflix serie). In mijn ervaring is dat echter weinig nuttig voor live tv en zijn de voordelen van NLZIET, namelijk zonder reclame terugkijken en niet nadenken over opnemen omdat heel veel meer dan een jaar is terug te kijken.Erwin33 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:58:
[...]
Ik kan in mijn NLZIET account geen enkele instelling wijzigen v.w.b. hoge kwaliteit video. Waar moet dit, op de website, in de app? Ik heb de iPhone app en de Apple TV app.
Edit: in de Apple TV app heb ik Hoge Kwaliteit Video aan staan, dus dat is het niet. Verder blijf ik van mening dat NLZIET maar ook Videoland achter loopt in vergelijking met Netflix in hun uitzendkwaliteit.
NLZiet zou theoretisch achteraf content opnieuw kunnen encoderen vanaf de originele bron (als ze daar toegang toe krijgen), maar ze slaan logischerwijs gewoon de bestaande streams op. Het zou vermoedelijk erg veel duurder worden als ze dat wel gingen doen.
Overigens heb ik zelf nu alweer een poosje geen NLZIET omdat KPN glasvezel inclusief tv goedkoper was dan los internet en NLZiet, maar ik mis de functionaliteit van NLZIET eigenlijk wel en heb daarom sind kort ook weer een betaalde NPO+...
[ Voor 7% gewijzigd door jurjen_g op 07-06-2023 00:48 ]
Ik had ook KPN maar ben overgestapt naar NLZIET en Videoland omdat ik geen lineaire TV meer kijk, af en toe nog live en daar heb ik dus NLZIET voor dus het gaat mij er om dat met name de on demand/niet-lineaire content gewoon van betere kwaliteit gaan worden op NLZIET (en Videoland). Dat live gebeuren kan me niet zo veel schelen behalve dat het met voetbalwedstrijden wel leuk zou zijn als het in 4K is, wat dus ook wel eens gebeurde bij een WK of EK. Maar ik ben van mening dat een stream content provider ten alle tijden voor de beste kwaliteit moet gaan want Full HD en 1080 of zelfs 720 kwaliteit kan eigenlijk niet meer met de TV's die tegenwoordig op de markt zijn. Sterk achterhaald en dat zie je nu ik een nieuwere TV heb helemaal zoals ik al aangaf.jurjen_g schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:45:
[...]
Netflix zendt niet uit. Dus de encoder van Netflix kan in alle rust aan de slag met de video's om zo hoog.mogelijke kwaliteit in zo weinig mogelijke bandbreedte te stoppen. Live tv moet echter on the fly geencodeerd worden en kan per definitie dus niet dezelfde kwaliteit in dezelfde bandbreedte bieden. Live tv zal nog wel een paar jaar duren voordat dit op het niveau is als Netflix nu (en dan is Netflix alweer verder). Dus jouw verwachtingen van wat live tv kan bieden zijn in mijn ogen niet reëel. In elk geval kan je het beste ofwel KPN glasvezel tv, ofwel Ziggo tv nemen, omdat die net wat meer bandbreedte bieden dan NLZiet (maar de werkelijke kwaliteit is ondanks de bandbreedte dan nog altijd veel minder dan een goede 4k Dolby Vision Netflix serie). In mijn ervaring is dat echter weinig nuttig voor live tv en zijn de voordelen van NLZIET, namelijk zonder reclame terugkijken en niet nadenken over opnemen omdat heel veel meer dan een jaar is terug te kijken.
NLZiet zou theoretisch achteraf content opnieuw kunnen encoderen vanaf de originele bron (als ze daar toegang toe krijgen), maar ze slaan logischerwijs gewoon de bestaande streams op. Het zou vermoedelijk erg veel duurder worden als ze dat wel gingen doen.
Overigens heb ik zelf nu alweer een poosje geen NLZIET omdat KPN glasvezel inclusief tv goedkoper was dan los internet en NLZiet, maar ik mis de functionaliteit van NLZIET eigenlijk wel en heb daarom sind kort ook weer een betaalde NPO+...
[ Voor 98% gewijzigd door Erwin33 op 07-06-2023 01:12 ]
Er zijn een aantal merken 4K TV´s op de markt die met UHD een heel strak plaatje geven maar alles eronder niet bepaald lekker meer doorgeven, En dat ligt dan ook echt aan die TV´s zelf en niet aan bron die er op afgespeeld wordt.
Deze heb ik uit staan, alle 'motion' rotzooi uitgezet wat blijkbaar toch marketing is en niet echt helpt om het beeld beter te maken, integendeel, slechter zelfs in de stand 'vloeiend', nou niets van dat alles. En ik weet niet wat er verder onder beeldverbeteraars valt?Penthe schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:42:
Zet eerst maar eens al je beeldverbeteraars uit op je 4K TV die doen meer slecht dan goed, ik heb een 55inch 4K AndroidTV en NLZiet ziet er kwa beeld kwaliteit prima uit, Zelfs als ik SD content aanzet komt dat nog zeer redelijk op het scherm.
Er zijn een aantal merken 4K TV´s op de markt die met UHD een heel strak plaatje geven maar alles eronder niet bepaald lekker meer doorgeven, En dat ligt dan ook echt aan die TV´s zelf en niet aan bron die er op afgespeeld wordt.
Dit zou een handje kunnen helpen https://www.apartmentther...s-picture-look-bet-150347Erwin33 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:52:
[...]
Deze heb ik uit staan, alle 'motion' rotzooi uitgezet wat blijkbaar toch marketing is en niet echt helpt om het beeld beter te maken, integendeel, slechter zelfs in de stand 'vloeiend', nou niets van dat alles. En ik weet niet wat er verder onder beeldverbeteraars valt?
En dan zijn dit de beeldverbeteraars waar je op doelt?Penthe schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:59:
[...]
Dit zou een handje kunnen helpen https://www.apartmentther...s-picture-look-bet-150347
Smooth Motion : Off
Real Cinema : Smooth
Noise Reduction : Off
Color Enhancement : Off
Advanced Adaptive Luma : Off
Local Dimming : On
Film Mode : Auto
Dat is inderdaad ook altijd het eerste wat ik doe als ik een nieuwe tv heb, het ziet er gewoon niet natuurlijk uit.Penthe schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:42:
Zet eerst maar eens al je beeldverbeteraars uit op je 4K TV die doen meer slecht dan goed...
[ Voor 0% gewijzigd door ratzz op 07-06-2023 18:47 . Reden: typo ]
Ja maar ook bovenstaande heb ik zelf wat veranderingen aangebracht zoals Brightness, Contrast en de Sharpness wat lager. TVs komen vaak als een gloeilamp uit de doos dus iets lager de boel waardoor ook gelijk de levensduur van je TV omhoog gaat(Dit verschilt per TV) Ook is het handig/verstandig om je lichtsensor aan te hebben.Erwin33 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:10:
[...]
En dan zijn dit de beeldverbeteraars waar je op doelt?
Smooth Motion : Off
Real Cinema : Smooth
Noise Reduction : Off
Color Enhancement : Off
Advanced Adaptive Luma : Off
Local Dimming : On
Film Mode : Auto
Nogmaals dat verschilt per TV en mijn TV staat niet op film maar gewoon op Standaard/Normaal, en je TV mag niet doffer worden als je de helderheid wat omlaag zet want eigenlijk krijg je enkel wat minder licht op je scherm en dat mag de beeld kwaliteit niet beinvloeden. Bij heel veel mensen krijg ik in ieder geval pijn in mijn ogen als ik tegen het beeldscherm aankijk, veels te veel helderheid ingesteld, Zet je het licht uit verlicht de TV dus de gehele ruimte.Erwin33 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:59:
Met lichtsensor aan wordt het beeld nog doffer. Denk dat helderheid, contrast en scherpte geen beeldverbeteraars zijn, dat zijn de vaste parameters van een TV toestel en zitten puur op voor eigen smaak. Degene die uit het stukje haalde zijn pure onzin dingen. En de preset Film wordt je beeld gelig/beige van.
Btw, als ik mijn TV op Film zet wordt de boel niet gelig/beige maar meer warm aan kleuren en ietsje meer donker. Maar aangezien ik vrijwel geen films kijk heb ik de boel standaard staan.
En het zijn geen pure onzin dingen want het zegt keurig over welke TV het gaat en dat het per TV verschilt.
En als ik niet tevreden ben over de beeldkwaliteit gaat de TV terug in de doos en per direct terug naar de winkel want je zit wel elke dag naar dat ding te staren en dan wil je genieten en niet jezelf eraan irriteren.
En ik zeg net zoals zovelen dat NLZiet er echt niet zo beroerd uit ziet, Natuurlijk is er een verschil tussen 1080p en 2160p maar 1080p ziet er echt niet beroerd uit zeker niet op mijn TV, had al aangegeven dat zelfs SD aan te gluren is. Als je een 4K abonnement bij Netflix hebt zal dat er ook een stuk beter uitzien dan NLZiet maar dat is ook logish gezien het verschil aan pixels op je scherm. Maar NLZiet beroerd noemen ben ik het beslist niet mee eens want dan zou al het 1080p content er dus beroerd uit moeten zien en dat is hier niet het geval.Erwin33 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 00:09:
Het is ook beter dan het geweest is en toen dacht ik er ook zo over, maar het kan altijd beter. Maar voor nu laat ik het even zo want we zijn behoorlijk off topic ook. Het ging mij er om de beroerde uitzendkwaliteit van NLZIET o.a. en het verschil met die van Netflix.
[ Voor 3% gewijzigd door connos op 20-06-2023 22:55 ]
This title is for sale, please send me a PM
Op mijn AppleTV is het zappen stuk. Als je het knopje < gebruikt krijg je normaal gezien een overzicht van alle zenders. Dat staat nu welgeteld 20 tegeltjes naar links uitgelijnd, ipv van NPO1 naar NPO3 te schakelen moet je eerst 20 prutzenders naar rechts.the-body schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:47:
Sowieso de laatste weken meer problemen. Met name met streams van programma's die al gestart zijn en ik vanaf het begin wil kijken. Hapert, schiet terug met tientallen seconden, hangt. Niet te doen.
Bug gemeld maar ze zijn echt enorm traag. Wat nog zorgelijker is, het feit dat dit soort bugs de productie in kunnen sluipen terwijl ze enorm lijken te groeien. Hoe en met wie testen ze voor een lancering van een nieuw versie?

Ze hebben een beta test group, maar daar is het erg stil...
Hier idem. Veel haperingen op zowel LG als Samsung tv's. Eerst dacht ik dat het aan de Wifi lag, maar ook bedraad heb ik er last van.the-body schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:47:
Sowieso de laatste weken meer problemen. Met name met streams van programma's die al gestart zijn en ik vanaf het begin wil kijken. Hapert, schiet terug met tientallen seconden, hangt. Niet te doen.
Inderdaad alleen met streams van lopende programmas, zowel van NPO als RTL en Talpa.the-body schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:47:
/EDIT: Issue is ondertussen bekend bij NL-Ziet en er wordt aan gewerkt.
[ Voor 8% gewijzigd door connos op 21-06-2023 11:43 ]
Daar geen problemen gehad.
Op onze samsung tv wel iedere avond dat de app bij starten om login vraagt.
App verlaten en weer starten en het is weer goed.
Erg hinderlijk, maar niet echt dramatisch.
Na 2e keer starten verder alles goed.
Hoe meer mensen het melden hoe sneller een oplossing is mijn motto.
Ik kreeg vandaag een (weinig hoopgevende) update: “Helaas is er nog geen update; onze developers zijn nog tests aan het uitvoeren. We hopen spoedig een oplossing te hebben, maar helaas duurt het langer dan gehoopt. Excuses daarvoor.”rfbroek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:14:
Hier ook nog steeds problemen met NLZiet en de Mi Box
Zorgelijker is dat ze veel te weinig testen. Echt de meest lompe bugs komen in productie terecht.
Ze testen volgens mij met emulatie devices. Waardoor je zappen op een AppleTV bugs slecht waarneemt. Of nog minder virtueel waarneembaar: de rotatie bug op een iPad. Man man wat heeft mij dat een mails gekost.
Als ze zoveel inzetten op marketing en een euro meer vragen. Dan moet de kwaliteit wel mee groeien. Die blijft wat achter. Ik moet veel te veel bugs zelf rapporteren.
Zoveel scheelt het niet meer in de markt.
9 euro NLZIET veel bug report werkzaamheden
10 euro KPN tv met geen bug report werkzaamheden
Kan je dat dan zonder KPN internet abonnement gebruiken?stormfly schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:56:
Bij KPN heb je een pluspakket nodig om alle zenders te kunnen zien, RTL Crime bijvoorbeeld.stormfly schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:56:
Zoveel scheelt het niet meer in de markt.
9 euro NLZIET veel bug report werkzaamheden
Bij kPN is niet alles terug te kijken en heb je ook bij het terugkijken altijd reklame.
Bij KPN is er een verplichte koppelverkoop.
Daarnaast probeer ik al 35 jaar te vluchten bij KPN, die maken goede producten kapot, zoals xs4all.
Ze kregen het zelfs voor elkaar om voor telefonieklanten van xs4all een tariefsverhoging door te voeren van meer dan 300%
Dus foute vergelijking 😜
GerkeP
Wie zegt dat de nu spelende problemen aan de app zelf ligt? Dit kan ook aan de streams liggen die worden verstuurd door NLZiet. Ik had voorheen met de zelfde versie van de app geen problemen nu echter wel. Als er in de tussentijd een update was geweest van de NLZiet app had ik het daar ook direct gezocht maar dat is niet het geval. Mocht het een combinatie zijn van de laatste app plus de stream dan krijgt NLZiet nog een aardige kluif te verwerken op het op te lossen.stormfly schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:56:
Ik heb het idee dat ze lowbudget developers hebben in het buitenland. Lange doorlooptijden voordat er weer een nieuwe release is.
Toch kun je maar 2 dingen doen dat is het probleem melden en dan maar afwachten. En hopelijk duurt het dan niet al te lang. In de tussentijd als alternatief achteraf alles kijken.
Als dat niet zo is zijn de Mi Box en Stick misschien gewoon te oud en traag geworden, maar ook dat betwijfel ik omdat alle andere apps en streams met hogere bitrate gewoon prima werken.
Wat mij betreft moet NLZiet gewoon vlotter met een oplossing komen.
Probleem zit niet enkel in Mi apparaten hoor, en ook niet in de versie van Android TV. Ik zie het bij Android TV V10 en nu ook bij V12, straks nog even een box met V11 aanslingeren.rfbroek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:09:
Volgens NLZiet was de bitrate van de streams niet veranderd. Dus dan zal het toch in de app moeten zitten, zou je denken.
Als dat niet zo is zijn de Mi Box en Stick misschien gewoon te oud en traag geworden, maar ook dat betwijfel ik omdat alle andere apps en streams met hogere bitrate gewoon prima werken.
Allemaal ingesteld op 50Hz, media tunneling aan/uit, maakt niets uit. Het valt vooral op bij horizontaal bewegende beelden. Het "hikje" is overduidelijk te zien.
Edit: in V11 is het eveneens aanwezig. Beschikbaar werkgeheugen is ook het probleem niet, de gebruikte V11 box beschikt over 4GB aan werkgeheugen.
Allemaal zijn ze Google gecertificeerd Android TV.
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 21-06-2023 20:38 ]
Testing, one, two ...
Ik kom van de Mi Box en ik vond de chromecast een verademing mede doordat ik veel minder problemen heb met NLziet.rfbroek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:09:
Het enige probleem wat ik nu nog ondervind is in het begin van het kijken een kleine hick-up maar dat is dus niks vergeleken met de problemen met de Mi box. Wat ik wel mis zijn de audio settings van de Mi box.
Voor Apple is het sinds 5.6.0 en 5.6.1 van drie weken geleden begonnen.Penthe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:45:
[...]
Wie zegt dat de nu spelende problemen aan de app zelf ligt? Dit kan ook aan de streams liggen die worden verstuurd door NLZiet. Ik had voorheen met de zelfde versie van de app geen problemen nu echter wel. Als er in de tussentijd een update was geweest van de NLZiet app had ik het daar ook direct gezocht maar dat is niet het geval. Mocht het een combinatie zijn van de laatste app plus de stream dan krijgt NLZiet nog een aardige kluif te verwerken op het op te lossen.
Toch kun je maar 2 dingen doen dat is het probleem melden en dan maar afwachten. En hopelijk duurt het dan niet al te lang. In de tussentijd als alternatief achteraf alles kijken.
Ik kijk alleen NPO1,2,3 en RTL4, voor mij gaat het vergelijk prima opGerkeP schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:34:
[...]
Bij KPN heb je een pluspakket nodig om alle zenders te kunnen zien, RTL Crime bijvoorbeeld.
Bij kPN is niet alles terug te kijken en heb je ook bij het terugkijken altijd reklame.
Bij KPN is er een verplichte koppelverkoop.
Dus foute vergelijking 😜
Nope dat is altijd gecombineerd.rfbroek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:11:
[...]
Kan je dat dan zonder KPN internet abonnement gebruiken?
Bij mij zelden bugs, en zappen hoe je het beschrijft werkt gewoon op Apple tv op 5.6.2.stormfly schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:52:
[...]
Voor Apple is het sinds 5.6.0 en 5.6.1 van drie weken geleden begonnen.
[...]
Ik kijk alleen NPO1,2,3 en RTL4, voor mij gaat het vergelijk prima op. Natuurlijk is het fijn om iets zonder reclame te kijken. Maar mijn punt is; NLZIET is niet meer spotgoedkoop en heeft veel bugs in 2023 zoals je hier kunt lezen. Komt vast wel goed, maar omdat ik nu gewoonweg al 3 weken niet kan zappen met mijn AppleTV kijk ik weer via KPN tv (heb nog KPN tv parallel via een blackfriday deal).
'Niet meer spotgoedkoop' is wel wat overtrokken voor een dienst die in 10 jaar tijd 1 prijsverhoging van 1 euro per maand heeft doorgevoerd die je nog bijna kunt skippen ook als je een jaarabonnement neemt als bestaande klant.
Laat het woord bijna maar weg, ik heb na de email direct de boel omgezet naar een jaarabonnement en betaal nog steeds het oude bedrag.CarpeVentum schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:38:
[...]
'Niet meer spotgoedkoop' is wel wat overtrokken voor een dienst die in 10 jaar tijd 1 prijsverhoging van 1 euro per maand heeft doorgevoerd die je nog bijna kunt skippen ook als je een jaarabonnement neemt als bestaande klant.
NLZiet is voor het gebruikers gemak en service met online kijken de prijs meer dan waard als alles naar behoren werkt uiteraard, helaas is dat nu even niet het geval maar geduld is een schone zaak zal ik maar zeggen.
Hier begin van de avond wel maar later in de avond niet. Lijkt een server based fout die er soms in sluipt, heel onvoorspelbaar.CarpeVentum schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:38:
[...]
Bij mij zelden bugs, en zappen hoe je het beschrijft werkt gewoon op Apple tv op 5.6.2.
Pijltje naar < en dan start hij bij de tegel die je nu kijkt? Of 20 tegels verderop?
Net even KPN uitgezet en NLZIET aan. En de fout zit er nu in. Bij zappen start hij op NPO1extra….dat is heel ver weg van RTL4
5.6.2 heb ik ook.
[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 21-06-2023 22:51 ]
Ik heb niets te melden, bij mij op een Nokia Streamingbox 8000 werkt het altijd zoals het hoort. In ieder geval ik zap nooit en kijk nooit programma's op het moment dat ze uitgezonden worden, wel af en toe een programma dat nog bezig is bij het begin starten.rfbroek schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:25:
Het is dan ook wel van belang dat zoveel mogelijk mensen de storing melden bij NLZiet, en in de appstore / playstore bij de comments
Gemiste programmas hebben het probleem niet, ik heb gisteren/vandaag nog niet gekeken maar de problemen zijn hier bij het live kijken op NPO2, RTL4/5 en Veronica. Maar ook als je op deze zenders van het begin start zijn de problemen zichtbaar.easyriider schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:34:
[...]
Ik heb niets te melden, bij mij op een Nokia Streamingbox 8000 werkt het altijd zoals het hoort. In ieder geval ik zap nooit en kijk nooit programma's op het moment dat ze uitgezonden worden, wel af en toe een programma dat nog bezig is bij het begin starten.
De Nokia 8000 heeft er ook last van, het is in het eigen topic al eerder eens ter sprake gekomen daar; Nokia Streaming Boxeasyriider schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:34:
Ik heb niets te melden, bij mij op een Nokia Streamingbox 8000 werkt het altijd zoals het hoort. In ieder geval ik zap nooit en kijk nooit programma's op het moment dat ze uitgezonden worden, wel af en toe een programma dat nog bezig is bij het begin starten.
Testing, one, two ...
Apple TV 3 met de NLZiet app.
Bijvoorbeeld: kijken Big Bang Theorie op Veronica en wanneer die afgelopen is de film die er na komt. Na een X aantal minuten skipt die ineens terug naar een stuk in The Big Bang Theorie die daarvoor werd uitgezonden.
Zeer irritant omdat je naar je eigen herhaling (van een herhaling) zit te kijken...
Heb geen Apple TV maar Veronica is 1 van de zenders met problemen momenteel, NLZiet zegt er wordt aan gewerkt dus ga ik op dit moment maar even in de wachtstand.sypie schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 21:40:
Even kijken of meerdere mensen dit probleem herkennen:
Apple TV 3 met de NLZiet app.
Bijvoorbeeld: kijken Big Bang Theorie op Veronica en wanneer die afgelopen is de film die er na komt. Na een X aantal minuten skipt die ineens terug naar een stuk in The Big Bang Theorie die daarvoor werd uitgezonden.
Zeer irritant omdat je naar je eigen herhaling (van een herhaling) zit te kijken...
Ik heb een aantal maanden achter elkaar enkel gemiste uitzendingen gekeken en daardoor dit probleem over het hoofd gezien want bij gemiste uitzendingen zijn er hier geen problemen.sypie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:40:
@Penthe Dit probleem speelt al veel langer dan vandaag en gisteren. Het is al maanden gaande. Naarmate de tijd verstrijkt wordt het alleen maar irritanter.
Ik geloof je direct dat het al maanden lang gaande is want dit soort problemen heb je niet ineens zomaar van de 1 op de andere dag en dat het erger wordt bemerk ik wel want het is hier nu erger dan 2 weken geleden.
Ik ben wat verder in mijn bug report, het zappen is alleen defect tijdens primetime uren. Eigen invulling: het lijkt erop als ze load bij schakelen in de avond er een server is met een verkeerde zapindex.txt file.CarpeVentum schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:38:
[...]
Bij mij zelden bugs, en zappen hoe je het beschrijft werkt gewoon op Apple tv op 5.6.2.
In de ochtend gaat zappen goed, in de avond rond 21/22u is het defect, in de ochtend daarna weer goed

Wat is er dan defect op de AppleTV: als je met het < terug knopje de zender tegels oproept, dan zijn de tegels 20 locaties uit sync tov je huidige zender waar je naar kijkt. Als de bug niet van toepassing is kan je gewoon de zender voor en achter je huidige zender selecteren aka "zappen".
Ik heb ze gewezen op dit forum, dat ging alleen over nvidia shields volgens hun in het verleden waarna ik ze specifiek alle links heb gesturud m.b.t. tot haperingen in het algemeen, toen ging het volgens hun opeens alleen over android tv devices en smart tv's maar niet over de GC. Dat laatste klopt dan ook wel.
Erg geïnteresseerd komt het in ieder geval allemaal niet over.
De Chormcast heb ik overigens sinds gisteren bekabeld en de verbinding is even snel als dat ziggo mij die geeft (100 Mbit/s) dus daar zal het niet aan liggen.
[ Voor 1% gewijzigd door ratzz op 30-06-2023 16:48 . Reden: Toevoeging ]
Mijn nokia 8000 (uitvoering: Nokia Streaming Box 8000 8GB) werkt altijd probleemloos en is toch ook niks anders dan een android box volgens mij.
Al live gekeken op die Nokia op NPO2, RTL4/5 en Veronica?raven22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:24:
NL ziet mag inderdaad wel een wat actievere houding aannemen. Al begrijp ik wel dat het lastig kan zijn om te debuggen, want er zijn zoveel systemen en setups.
Mijn nokia 8000 (uitvoering: Nokia Streaming Box 8000 8GB) werkt altijd probleemloos en is toch ook niks anders dan een android box volgens mij.
Wat @Penthe al aangeeft, ook bij live (lopende) TV uitzending heeft die box er last van, er zijn geen uitzonderingen daarop. Tenminste, de laatste keer dat ik dat nog controleerde met een 8000 was dat nog steeds het geval.raven22 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:24:
NL ziet mag inderdaad wel een wat actievere houding aannemen. Al begrijp ik wel dat het lastig kan zijn om te debuggen, want er zijn zoveel systemen en setups.
Testing, one, two ...
M.b.t. bovenstaande reactie. Even via een apparte reactie anders wordt dit misschien over het hoofd gezien.hardware-lover schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:40:
Wat @Penthe al aangeeft, ook bij live (lopende) TV uitzending heeft die box er last van, er zijn geen uitzonderingen daarop. Tenminste, de laatste keer dat ik dat nog controleerde met een 8000 was dat nog steeds het geval.
Is de haperende weergave nu opgelost? Ik heb nu met 2 Android TV boxes getest (Android TV OS versie V11 en V12), en het lijkt nu goed te gaan met de weergave van live TV?
Anderen dezelfde ervaring?
Testing, one, two ...
Met de Mi Box AndroidTV 9 kan ik het straks pas vertellen, maar gisteren was het probleem er nog.
Het hikje wat er eerst duidelijk inzat bij een horizontaal bewegend beeld zat er vanavond iig niet in.Penthe schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:06:
Met mijn AndroidTV 10 TV op NPO2 RTL4/5 en Veronica geen hevig haperend beeld maar als je goed oplet met naar boven/beneden/opzij bewegend beeld dat de stream toch een probleem heeft want het is niet helemaal smooth als de andere zenders.
Met de Mi Box AndroidTV 9 kan ik het straks pas vertellen, maar gisteren was het probleem er nog.
Kleine hikjes, zichtbaar bij bewegingen in alle richtingen, kunnen met een verschil in refreshrate te maken hebben, indien dat van het weergave apparaat en van het media niet volledig gelijk zijn.
Testing, one, two ...
Dat zou dat bij alle zenders het geval moeten zijn maar nee het blijven NPO2, RTL4/5 en Veronica en volgens mij staan beiden hier op 50Hz. Dan zouden deze 4 zenders daar dus van afwijken?hardware-lover schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:53:
[...]
Het hikje wat er eerst duidelijk inzat bij een horizontaal bewegend beeld zat er vanavond iig niet in.
Kleine hikjes, zichtbaar bij bewegingen in alle richtingen, kunnen met een verschil in refreshrate te maken hebben, indien dat van het weergave apparaat en van het media niet volledig gelijk zijn.
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET