• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@musicfreak, 1080i?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:29

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 12:18

jasjenl

Liab A Tymo

musicfreak schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:52:
De live feed van de NPO zenders is bij NLZiet inderdaad veel beter dan NPO plus, maar on demand is bij NPO plus toch echt gelijk aan NLZiet.

Zie ook:
FlorisD in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"
nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps
Dan vind ik die kwaliteit echt maar zeer matig. Of dat dan ligt aan de Apple TV app of aan NPO Plus zelf weet ik niet, maar het ziet er echt niet best uit. Ik kijk wel op een groot scherm (beamer) dus misschien valt het mij meer op dan anderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07
1080P zegt iets over de resolutie. In feite niets over de beeldkwaliteit. De bitrate+codec heeft daar een enorme invloed op.

720P zal bij een lage bitrate er beter uitzien dan 1080P bij dezelfde (oudere)codec en bitrate.
De huidige gebruikte (modernere) codecs zijn dermate efficiënt dat zelfs bij een lage bitrate, 1080P het al wint van 720P.
Het mist dan wel de scherpte van een hogere bitrate en dat zien wij mensen toch beter dan de theorie ons willen laten geloven.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:53
Oeps…. Verkeerd topic.

[Voor 94% gewijzigd door meesje op 21-04-2023 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:13

13art

Moderator Mobile
Sinds gisteren een vreemd probleem.
Alle programma's starten zonder problemen, alleen EditieNL wil niet starten en geeft een algemene foutmelding... Dat was gisteren zo maar vandaag dus weer.
NLziet geeft uiteraard geen storing aan want de rest werkt wel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

13art schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:44:
Sinds gisteren een vreemd probleem.
Alle programma's starten zonder problemen, alleen EditieNL wil niet starten en geeft een algemene foutmelding... Dat was gisteren zo maar vandaag dus weer.
NLziet geeft uiteraard geen storing aan want de rest werkt wel.
Geen idee waar dat hem in zit. Zelf kijk ik ook EditieNL gisteren en eergisteren uitzending gewoon kunnen kijken.

Blog - Tweak uptime

• 13art

13art

Moderator Mobile
RobbyTown schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 06:32:
[...]

Geen idee waar dat hem in zit. Zelf kijk ik ook EditieNL gisteren en eergisteren uitzending gewoon kunnen kijken.
Dus jij kan de uitzending van gisteren en eergisteren gewoon terugkijken? Die doen het bij mij dus niet maar van eerder weer wel ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

13art schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:04:
[...]

Dus jij kan de uitzending van gisteren en eergisteren gewoon terugkijken? Die doen het bij mij dus niet maar van eerder weer wel ...
Dacht dat om de live uitzending ging :).

Even gekeken. Terugkijken blijft die bij mij ook laden. Live kijken werkte gisteren en eergisteren wel.

Uitzending van woensdag start wel met terugkijken.

Blog - Tweak uptime

• 13art

13art

Moderator Mobile
RobbyTown schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:18:
[...]

Dacht dat om de live uitzending ging :).

Even gekeken. Terugkijken blijft die bij mij ook laden. Live kijken werkte gisteren en eergisteren wel.

Uitzending van woensdag start wel met terug kijken.
Check, dan zal het dus een fout zijn aan de kant van NLZiet. Dank voor het proberen d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
13art schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:19:
[...]

Check, dan zal het dus een fout zijn aan de kant van NLZiet. Dank voor het proberen d:)b
Antwoord van NLZiet.

Hoi Bart,

Dankjewel voor je bericht. Klopt inderdaad, er gaat iets mis met deze drie afleveringen op specifiek Android(TV) apparaten. We werken eraan om het probleem te herstellen!

Groet,
Marie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
Meer mensen die de laatste dagen vaker notificaties van TV programma's krijgen gespamd van NLZiet? (iphone) ik zie ook nergens een optie om die notificaties te beperken (buiten ze compleet uitzetten).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

alienfruit

the alien you never expected

Ja, zelfde hier. Alleen vaker op mijn iPad dan mijn iPhone. Zou mooi zijn als je kon bepalen voor welke genres notificaties wilt. Bijv. detectives etc

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:03

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Toevallig gister gezocht naar het antwoord om bijvoorbeeld service berichten wel aan te laten en de rest niet. Volgens NLZiet geen andere optie dan op systeem niveau notificaties compleet uit te schakelen voor de app: https://help.nlziet.nl/hc...lezen-en-of-uitschakelen-

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:46
Meer mensen die last hebben van haperingen bij het kijken naar de commerciële omroepen op NLZiet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:37

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik zal zo wel even kijken, maar heb niets gemerkt.
Wel is de app op de Samsung weer eens kapot. Switchen van zenders moet ik eerst de app uit, want als je even gekeken hebt blijft de live kijken stilstaan bij de tijd dat je het laatste programma gekeken hebt :(

Dus kleindochter heeft leuk de kinderzenders gekeken sinds 14.00 uur. Nu staan alle programma's op 14.00 uur........

Getest, geen haperingen hier.

[Voor 22% gewijzigd door GerkeP op 21-05-2023 18:00]

GerkeP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfbroek
Lekker dan, als ik in NLZiet de instelling "hoge kwaliteit" uit zet stottert het niet meer, maar dan heb ik dus geen HD meer.

Het fenomeen treedt ook niet bij alle zenders op. Jaren lang niks aan de hand, en nu ineens dit.
Met alle andere streamingdiensten geen enkel probleem.

Ik gebruik de Mi Box en de Mi stick, op allebei hetzelfde probleem.

[Voor 8% gewijzigd door rfbroek op 21-05-2023 20:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21
rfbroek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:11:
Lekker dan, als ik in NLZiet de instelling "hoge kwaliteit" uit zet stottert het niet meer, maar dan heb ik dus geen HD meer.

Het fenomeen treedt ook niet bij alle zenders op. Jaren lang niks aan de hand, en nu ineens dit.

Soms helpt het wel eens om de app te verwijderen, apparaat te herstarten en dan opnieuw de app te installeren.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 23:14
rfbroek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:11:

Ik herken dit probleem zeker. Kom het tegen op de commercielen bij live en uitgesteld kijken (vanaf begin).....achterafkijken lijkt wel gewoon te werken.

Als ik via nlziet op mijn telefoon via chromecast stream, is het gewoon vloeiend.

Ik gebruik ook een mibox.

Kan dus wel gerelateerd zijn aan de android tv app

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfbroek
Hier net zo, inclusief casten vanaf telefoon wat wel goed gaat.
Het heeft te maken met de bitrate volgens mij. Die is live hoger dan bij achteraf kijken.

Wel raar dat dat ineens afgelopen Vrijdag spontaan is begonnen.
Ik weet niet of er een systeemupdate voor de Mi apparatuur, of app update is geweest, zal straks eens kijken of ik daar achter kan komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfbroek
Miki schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:25:
[...]

Soms helpt het wel eens om de app te verwijderen, apparaat te herstarten en dan opnieuw de app te installeren.
Heb ik gedaan, lost het helaas niet op

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ah, de Mi stick en Box.
Die heb ik bij het grof vuil geloosd vanwege dat soort perikelen. Netflix en Amazon Prime stotterden altijd.
Nu gebruik ik thuis de Chromecasts 4K en die problemen zijn er niet meer.

GerkeP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfbroek
Tja tot Vrijdag aan toe had ik er geen enkel probleem mee.
Die Chromecasts met Google TV bedoel je? Zijn die een beetje vlot?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

rfbroek schreef op maandag 22 mei 2023 @ 01:08:
Tja tot Vrijdag aan toe had ik er geen enkel probleem mee.
Die Chromecasts met Google TV bedoel je? Zijn die een beetje vlot?
Die werken prima.
Vlot?
Ze doen het prima, we kijken naar NLZiet, Netflix, F1TV en Prime zonder issues.

GerkeP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfbroek
Met vlot bedoel ik of ze snel en soepel te bedienen zijn :-)
Ik overwoog al om er eentje te kopen namelijk, dus was benieuwd naar uw ervaringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:26
rfbroek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:08:
Hier net zo, inclusief casten vanaf telefoon wat wel goed gaat.
Het heeft te maken met de bitrate volgens mij. Die is live hoger dan bij achteraf kijken.

Wel raar dat dat ineens afgelopen Vrijdag spontaan is begonnen.
Ik weet niet of er een systeemupdate voor de Mi apparatuur, of app update is geweest, zal straks eens kijken of ik daar achter kan komen.
Ah, hier het zelfde. Mi Box S. Sinds vorige week ineens haperingen in beeld. Had ook al de app opnieuw geïnstalleerd maar helaas helpt dat niet.

Wel gek, volgens mij is er helemaal geen update geweest. Ik heb dat niet op automatisch staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

rfbroek schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:38:
Met vlot bedoel ik of ze snel en soepel te bedienen zijn :-)
Ik overwoog al om er eentje te kopen namelijk, dus was benieuwd naar uw ervaringen.
Bediening gaat soepel, maar af en toe herstarten van de Chromecast doet wel wonderen en laat het allemaal weer wat sneller werken.
We hebben 3 stuks van de 4K versie en 1 HD versie.
Die laatste is wat trager.

GerkeP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rfbroek
Sacul schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:23:
[...]
Ah, hier het zelfde. Mi Box S. Sinds vorige week ineens haperingen in beeld. Had ook al de app opnieuw geïnstalleerd maar helaas helpt dat niet.

Wel gek, volgens mij is er helemaal geen update geweest. Ik heb dat niet op automatisch staan.
Ja vreemd he. Nou ja hopelijk trekt het snel bij met een nieuwe update :/
GerkeP schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:45:
[...]

Bediening gaat soepel, maar af en toe herstarten van de Chromecast doet wel wonderen en laat het allemaal weer wat sneller werken.
We hebben 3 stuks van de 4K versie en 1 HD versie.
Die laatste is wat trager.
Bol.com heeft vandaag een aanbieding, de HD voor € 29,00 en de 4K voor € 55,00
Ik heb een 4K versie besteld, ga het eens proberen. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rfbroek
Ik heb zojuist een NLZiet medewerker gesproken, volgens hun ligt het aan de ontvanger / netwerk omdat zij zelf niets veranderd hebben. Ik kijk met 1GB glasvezel bedraad dus dat is het niet. De Mi stick heeft exact hetzelfde probleem met WIFI verbinding.

Ik was volgens haar de enige met deze melding, maar ze vroeg of anderen met hetzelfde probleem dat ook willen melden zodat ze een onderzoek kunnen starten! Dus als jullie dat ook willen doen, als het van toepassing is, aub? _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 22-05-2023 20:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:26
rfbroek schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:49:
Ik heb zojuist een NLZiet medewerker gesproken, volgens hun ligt het aan de ontvanger / netwerk omdat zij zelf niets veranderd hebben. Ik kijk met 1GB glasvezel bedraad dus dat is het niet. De Mi stick heeft exact hetzelfde probleem met WIFI verbinding.

Ik was volgens haar de enige met deze melding, maar ze vroeg of anderen met hetzelfde probleem dat ook willen melden zodat ze een onderzoek kunnen starten! Dus als jullie dat ook willen doen, als het van toepassing is, aub? _/-\o_
Ik heb ook even een ticket bij ze aangemaakt. Ben benieuwd.

In het verleden kreeg ik na een update van de app last van crashes bij het gebruik van een USB-ethernet adapter. Toen ook een melding gemaakt maar helaas nooit opgelost. Toen maar de wifi gaan gebruiken.
Werkte prima, tot vorige week dus toen dit probleem begon.
Andere apps die veel hogere bitrate streamen geen problemen...

• Taxus
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 13:10
Ik heb ook een ticket aangemaakt, maar de medewerkers kwamen niet verder dan tips over wisselen tussen 50hz en 60hz en multimedia tunneling inschakelen. Helaas zonder gewenst resultaat.

Bij mijn Mi box S treedt het probleem ook alleen op bij live streams en dan met name van RTL. Bij terugkijken van programma geen problemen (NPO en RTL). Als ik de Mi Box op 720p 50hz instel dan is het probleem verdwenen. Maar dat vind ik geen wenselijke oplossing.

• rfbroek
Ik zou ook een review maken in de play / app store, dan wordt er sneller aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11
Vraagje: Ik heb nu NPO plus. Zit alle inhoud van NPO plus ook in NLZIET, dus ook oude series zoals Ik Vertrek en diverse detective series?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fred_Pokey
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:56
Bij mij sindskort hetzelfde probleem, dus op sommige zenders schokkend beeld. Ook ik gebruik een Mi Box S en heeft het jarenlang probleemloos gewerkt.

Zoals anderen ook al melden, het is niet op alle zenders.Op de NPO zenders heb ik geen problemen, SBS 6 is ook vloeiend, maar bijvoorbeeld RTL 4, RTL 5 en Veronica geeft schokken in beeld.

Ik ben bij dat ik niet de enige ben, ik zal ook een melding maken op het NL Ziet Feedback forum.

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zapato schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:12:
Vraagje: Ik heb nu NPO plus. Zit alle inhoud van NPO plus ook in NLZIET, dus ook oude series zoals Ik Vertrek en diverse detective series?
@Zapato Jazeker! En ook de npo plus movies etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rfbroek
In dit topic zijn er meer mensen die problemen hebben met de Mi Box en NLZiet, en die maken ook melding bij de klantenservice.

rfbroek in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic"

EDIT: In de Play store meldt NLZiet dat ze een onderzoek zijn gestart :)

[Voor 18% gewijzigd door rfbroek op 29-05-2023 12:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:36
Ik heb sinds een paar weken een vreemd probleem:

Ik heb NLZIET op een Chromecast 4k (Met GoogleTV). Sinds een paar weken werken alle streams van aanbieder Kijk niet meer. Alle andere aanbieders werken prima.
Uitgelogd / ingelogd, Chromecast gereset, modem/router etc. herstart, allemaal zonder resultaat.
Ik heb NLZIET ook op mijn LG TV en daar werken de streams van Kijk prima. Ook op PC werken de streams perfect.

Contact gehad met NLZIET, die komen niet echt verder als dat het aan mijn internet verbinding moet liggen. Ze gaven aan in de logging te kunnen zien dat mijn internet verbinding slechter was geworden. Ik heb verder op geen enkele dienst klachten, ook niet met thuiswerken etc. En of ik via VPN kijk, dat is ook niet het geval. Lijkt me redelijk uitgesloten.

Mijn internet verbinding is Delta, met eigen modem en IPv6 uit een pilot. Enige issue wat ik daarmee heb is dat mijn IPv4 uit een block komt wat ooit in Zweden heeft gezeten. Dus sommige websites zetten de location op Zweden. Zou een geofence probleem kunnen zijn, maar dan kan ik niet verklaren waarom Kijk op de app van LG en de PC prima werkt over dezelfde verbinding.

Hier iemand die de problemen herkent? Of een Chromecast met Google TV op een Delta / Caiway glasvezel verbinding die kan bevestigen dat Kijk daar wel op werkt?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik zit hier op Kabelnoord.
Alle KIJK streams doen het gewoon op zowel de 4K als de HD chromecasts (met Google TV)
Ik heb overigens geen IPV6.

[Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 30-05-2023 16:04]

GerkeP

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee