Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drawing_a.k
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik zit te twijfelen om mijn tv abonnement op te zeggen en deze te vervangen voor NLziet. Hiermee zou ik ongeveer 10-15 euro in de maand besparen. Nu is mijn vraag is dit het waard of zeggen jullie van niet doen?

[ Voor 6% gewijzigd door drawing_a.k op 26-01-2023 09:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
drawing_a.k schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:51:
ik zit te twijfelen om mijn tv abonnement op te zeggen en dit te vervangen voor NLziet. Hiermee zou ik ongeveer 10-15 euro in de maand besparen. Nu is mijn vraag is dit het waard of niet doen?
Probeer het gewoon een maandje, het is gratis. Dan kun je zelf bepalen of het wat is

Ik vind het een goed alternatief voor Ziggo TV in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drawing_a.k
Kalentum schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Probeer het gewoon een maandje, het is gratis. Dan kun je zelf bepalen of het wat is

Ik vind het een goed alternatief voor Ziggo TV in elk geval.
Denk dat ik dat misschien ook ga doen en dan kijken of ik mijn kpn bakje niet gebruik in die maand en als dat het geval is zeg ik mijn tv abonnement op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
drawing_a.k schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Denk dat ik dat misschien ook ga doen en dan kijken of ik mijn kpn bakje niet gebruik in die maand en als dat het geval is zeg ik mijn tv abonnement op.
Ik heb toen mijn KPN bakje afgekoppeld en het hele gezin meegenomen in de testperiode om te zien of we nog terug wilden.
Mijn vrouw was praktisch direct om vanwege het vooruit kunnen kijken van content en ontbreken van reclame bij terugkijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drawing_a.k
Miki schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Ik heb toen mijn KPN bakje afgekoppeld en het hele gezin meegenomen in de testperiode om te zien of we nog terug wilden.
Mijn vrouw was praktisch direct om vanwege het vooruit kunnen kijken van content en ontbreken van reclame bij terugkijken :)
bedankt voor de tip van afkoppelen, denk dat ik het ook op die manier ga testen. Want dan kan je niet vanuit automatisme het bakje gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
drawing_a.k schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Heb NLZiet meer dan een jaar gehad. Dat beviel heel goed. Heb nu bij een KPN abonnement een jaar 'gratis' tv. Maar mis het eigenlijk wel :+
M'n lijst met favoriete programma's waarbij je snel ziet of er een nieuwe aflevering is en inderdaad ook regelmatig vooruit kunt kijken mis ik wel. En helemaal die vervelende reclame waar je bij KPN niet kun doorspoelen en bij NLZiet is dat er vaak al voor je uitgeknipt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:24
Ik zit te twijfelen om mijn tv abonnement op te zeggen en deze te vervangen voor NLziet. Hiermee zou ik ongeveer 10-15 euro in de maand besparen. Nu is mijn vraag is dit het waard of zeggen jullie van niet doen?
Wij hebben NLZiet al behoorlijk lang, weet eigenlijk niet precies hoe lang.
We weten bijna niet anders meer....
Ik zou zelfs voor een gratis tv abo niet meer terug willen.
We kijken bijna nooit programma's op de uitzend tijd.
Gewoon als het ons uit komt, en zonder reclame.
Is voor mij (autistisch) gewoon geweldig. Kon slecht tegen die verstoring door reclame.

We kijken ook geen voetbal of andere sporten dus missen die ook niet.

En het is al lang voor deze prijs terwijl er toch dingen bijgekomen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 22:08
Als je genoegen neemt met de basis zenders zeker doen. Ik kijk zelf weinig TV en heb geen behoefte aan TLC, MTV of wat dan ook. NPO, RTL en SBS is meer dan voldoende voor mij.

En je hebt meteen NPO Start, RTL XL en KIJK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drawing_a.k
Sacul schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Als je genoegen neemt met de basis zenders zeker doen. Ik kijk zelf weinig TV en heb geen behoefte aan TLC, MTV of wat dan ook. NPO, RTL en SBS is meer dan voldoende voor mij.

En je hebt meteen NPO Start, RTL XL en KIJK.
Ik merk ook aan mij zelf dat de behoefte naar tv steeds minder wordt, vooral vanwege dat het aanbod en kwaliteit van programma's naar mijn mening steeds verder achteruitgaan. Maar ik wil nog niet volledig zonder dus daarom ben ik nu kijken naar deze optie en overweeg ik dit te nemen in plaats van een gewoon tv abonnement als het mij gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy.megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04 04:29
Weet iemand waar info te krijgen is over de beeldkwaliteit van npo plus vs NL Ziet? Ik vind npo plus niet heel best, zeker niet live. Over NL Ziet las ik net dat die 7,5 mb bandbreedte gebruiken; NPO plus zit vermoed ik lager? Als NL Ziet betere kwaliteit biedt (en een breder aanbod natuurlijk) dan is het de €5 per maand extra wellicht wel waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
rudy.megens schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:16:
Weet iemand waar info te krijgen is over de beeldkwaliteit van npo plus vs NL Ziet? Ik vind npo plus niet heel best, zeker niet live. Over NL Ziet las ik net dat die 7,5 mb bandbreedte gebruiken; NPO plus zit vermoed ik lager? Als NL Ziet betere kwaliteit biedt (en een breder aanbod natuurlijk) dan is het de €5 per maand extra wellicht wel waard.
De NPO-app geeft de live-streams door in 576p, zowel met NPO Start als met NPO Plus. Terugkijken is wel in 1080p met NPO Plus. Met NLZIET ga je er qua beeldkwaliteit sowieso flink op vooruit.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 31-01-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:22
Athome schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:04:
Een vraag over NLziet.
We zetten vrijwel dagelijks de TV aan tijdens het programma "Huis & Tuin Lekker leven" op RTL4. Dit wordt gevolgd door het RTL Nieuws.
Wat we bijna dagelijks zien is dat NLziet precies tijdens begin van het RTL nieuws (de laatste paar seconden als de klok op 18 uur springt), weer terug springt naar het begin van "Huis & Tuin lekker leven".
Het gedrag is alleen op dit moment. De rest van de dag zie je het niet.
We gebruiken de NLZiet app op de LG OLED CX

Herkent iemand dit?
Wellicht een oplossing voor dit probleem?
Ik heb het ook af en toe. Of dat tie ineens van live naar on demand gaat. Is dit bij jou al over gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:18

GerkeP

Vragen mag altijd........

Hier dagelijks met de Samsung TV app.
Gebeurt niet bij Google TV app.
Enorm irritant en frustrerend en op dit moment ergernis nummer 1

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
GerkeP schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:44:
Hier dagelijks met de Samsung TV app.
Gebeurt niet bij Google TV app.
Enorm irritant en frustrerend en op dit moment ergernis nummer 1
Op Google tv is er andere mega frustratie op dit moment: de “gids” van vandaag is niet vandaag als je TV voor het eerst die dag aan zet, maar die van gisteren of eerder. Dan kan je nadat je dat doorhebt (goh het journaal van gister!) weer terug en wisselen tussen morgen/vandaag en dan is vandaag weer vandaag… zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Sander schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:56:
[...]

Op Google tv is er andere mega frustratie op dit moment: de “gids” van vandaag is niet vandaag als je TV voor het eerst die dag aan zet, maar die van gisteren of eerder. Dan kan je nadat je dat doorhebt (goh het journaal van gister!) weer terug en wisselen tussen morgen/vandaag en dan is vandaag weer vandaag… zucht
Dat herken ik niet?
We hebben hier de 4K chromecasts die de laatste 2 maand eindelijk vlekkeloos werken.

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vriendin lief en ik gaan NLziet ook 14 dagen uitproberen. Wij zitten bij Kabelnoord en de tvdecoder is gruwelijk traag. Nu gebruiken wij NLziet op de Nvidia Shield en dat werkt zo lekker snel. Heerlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
jaaoie17 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:15:
[...]

Ik heb het ook af en toe. Of dat tie ineens van live naar on demand gaat. Is dit bij jou al over gegaan?
Nog steeds aanwezig.
Volgens NLZiet zou het opgelost moeten zijn maar dat is het dus niet.
Nog maar weer eens aangekaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Athome op 06-02-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:09
Android tv app NLZiet op een Philips 55OLED804.

Sinds 1 a 2 weken heb ik nu het probleem dat ik na opstarten van NLZiet ongeveer 1 a 2 minuten moet wachten voordat de app reageert.

Ik heb de TV en router al herstart maar helaas zonder resultaat.

Is dit herkenbaar voor anderen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
@technorabilia hier een Philips 65OLED903, de NLziet app is daar niet het snelste op maar zo lang wachten heb ik geen last van. Je zou een keer de appdata cache kunnen legen (of zelfs de appdata verwijderen). Wat ook helpt is je android volledig herstarten, volgens mij kan dat alleen door een powercycle van je tv (android blijft altijd draaien als je je de tv op standby zet en wordt door de tijd toch trager).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:09
@renzo4000
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en deze is nu weer supersnel! Dankjewel voor de tip!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
BarryS schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:56:
Ik zit momenteel bij T-Mobile, maar de beeldkwaliteit daar is echt om te huilen. Is NLZiet nu de beste keuze als IPTV provider? Of zijn er betere legale opties in Nederland?
Ik ga binnenkort verhuizen en moet daarbij ook de keuze maken of ik voor T-Mobile met TV ga of voor KPN met hun nieuwe KPN+ platform.

Daarnaast heb ik een nieuwe TV (LG C2) in bestelling staan en beschik ik al enkele jaren over een NLZIET abonnement.

Iemand adviezen welke van de drie de hoogste beeldkwaliteit biedt? En hoe stabiel is de NLZIET app op LG WebOS want op Chromecast vind ik het af en toe om te huilen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
robcoenen schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 23:29:
[...]

Ik ga binnenkort verhuizen en moet daarbij ook de keuze maken of ik voor T-Mobile met TV ga of voor KPN met hun nieuwe KPN+ platform.

Daarnaast heb ik een nieuwe TV (LG C2) in bestelling staan en beschik ik al enkele jaren over een NLZIET abonnement.

Iemand adviezen welke van de drie de hoogste beeldkwaliteit biedt? En hoe stabiel is de NLZIET app op LG WebOS want op Chromecast vind ik het af en toe om te huilen.
KPN TV+ en NLZiet ontlopen elkaar niet zoveel in beeldkwaliteit (althans: vergeleken met de Glas-kanalen), behalve dan dat TV+ de opnames in poepslechte kwaliteit toont. Ik heb zelf geen trek in de Android settopbox die door je strot geramd wordt door KPN, dus ga overstappen voor (i)TV. Is nog goedkoper ook. Kan 't NLZiet abo eventueel nog delen I guess, dan wordt 't nog goedkoper. En dan ook mooi meteen direct op de TV of via de Apple TV kijken. Dat laatste weigert KPN al jaren te implementeren. Via de TV zou kunnen, ware het niet dat KPN daar de beeldkwaliteit om de een of andere reden extreem ruk maakt. (Wel gek, want via de iTV-app op de iPad AirPlay'en naar de Apple TV is het dezelfde kwaliteit als de decoder. Maar rechtstreeks op de TV krijg je een hele lage bitrate van KPN en ook daarvan zeggen ze dat dit niet op korte termijn opgelost gaat worden - wat ik echt niet kan begrijpen. :/)

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 11-02-2023 05:53 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik heb een tv+ abonnement van kpn en vind het niet je van het. Dus een proefperiode nlziet genomen om is te vergelijken. Ik zie bij nlziet helaas best wel wat drops in bitrate. Terug kijken van programma's is niet te doen door het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Jammer want de rest van nlziet bevalt me echt goed, duidelijke gids. Programma's vooruit kijken. Snel oude afleveringen terugkijken (je ziet gelijk oude afleveringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
bukkum schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:25:
Ik heb een tv+ abonnement van kpn en vind het niet je van het. Dus een proefperiode nlziet genomen om is te vergelijken. Ik zie bij nlziet helaas best wel wat drops in bitrate. Terug kijken van programma's is niet te doen door het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Jammer want de rest van nlziet bevalt me echt goed, duidelijke gids. Programma's vooruit kijken. Snel oude afleveringen terugkijken (je ziet gelijk oude afleveringen).
Ik herken dit niet. Je ziet bij het starten van een (live) uitzending eerst een lage bitrate en springt naar een paar seconden naar een hoge bitrate en blijft daar ook op. Beeld is prima scherp en geluid is synchroon(ook bij terugkijken). Hoe is je eigen netwerk? Ik heb het zelf wel allemaal bekabeld aangesloten(gigabit). Geluid loopt via een av receiver. Tot op heden dus best tevreden over nlziet muv de tvgids want die is erg traag soms. Daarnaast zou het "zappen" iets sneller mogen en mis ik een mini tvgids onder de zenders.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
renzo4000 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:35:
[...]

Ik herken dit niet. Je ziet bij het starten van een (live) uitzending eerst een lage bitrate en springt naar een paar seconden naar een hoge bitrate en blijft daar ook op. Beeld is prima scherp en geluid is synchroon(ook bij terugkijken). Hoe is je eigen netwerk? Ik heb het zelf wel allemaal bekabeld aangesloten(gigabit). Geluid loopt via een av receiver. Tot op heden dus best tevreden over nlziet muv de tvgids want die is erg traag soms. Daarnaast zou het "zappen" iets sneller mogen en mis ik een mini tvgids onder de zenders.
Nieuwe tv, via app op de tv, bekabeld aangesloten via glasvezel. Dit kan het probleem niet zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Ik kijk via LG app op de tv via wifi. Ik herken hier niets van. Streams zijn prima, ook bij terugkijken, ik doe bijna niet anders. Gek dat het bij jou niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ok ik heb het gevonden, in mijn tv heb ik het geluid op pcm gezet ipv digitaal en nu is het geluid via de soundbar (dolby atmos) synchroon. Echter als ik het goed heb wil je eigenlijk digitaal op de tv kiezen zodat de soundbar het geluid verwerkt met zijn decoders. Voor normaal tv kijken maakt me dat overigens niks uit maar als ik netflix etc kijk dan wil ik wel het beste geluid en dus steeds omzetten naar digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Is de algehele beeldkwaliteit, m.u.v. de drops in bitrate, op de NLZIET LG app wel beter dan KPN TV+?
En hoe is de stabiliteit van de NLZIET app? Want op de Chromecast crasht NLZIET wel eens vaker dan eens als je vooruit besluit te spoelen, hem op pauze zet etc.

(Excuses. Ik was in de war met het LG topic)

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 11-02-2023 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
robcoenen schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:08:
[...]

Is de algehele beeldkwaliteit, m.u.v. de drops in bitrate, op de NLZIET LG app wel beter dan KPN TV+?
En hoe is de stabiliteit van de NLZIET app? Want op de Chromecast crasht NLZIET wel eens vaker dan eens als je vooruit besluit te spoelen, hem op pauze zet etc.

Dat is eigenlijk appels met peren vergelijken. De meeste smart TV’s en zeker die van LG hebben belabberde hardware daar waar de box van KPN er helemaal op afgestemd is.

Met een Apple TV of een Nvidia Shield zou de vergelijking eerlijker zijn als het gaat om zapp snelheid, beeldkwaliteit en stabiliteit. Overigens zou de laatste Chromecast met Google TV, die witte met afstandsbediening en een Amazon Fire Tv stick 4K ook geen problemen mogen geven. Die zijn ook voldoende toereikend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:44
Miki schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:04:
[...]

Dat is eigenlijk appels met peren vergelijken. De meeste smart TV’s en zeker die van LG hebben belabberde hardware daar waar de box van KPN er helemaal op afgestemd is.

Met een Apple TV of een Nvidia Shield zou de vergelijking eerlijker zijn als het gaat om zapp snelheid, beeldkwaliteit en stabiliteit. Overigens zou de laatste Chromecast met Google TV, die witte met afstandsbediening en een Amazon Fire Tv stick 4K ook geen problemen mogen geven. Die zijn ook voldoende toereikend.
De NLZiet-app op dat witte Google TV apparaatje is werkelijk waar totaal rotzooi. Traag als dikke stroop. Vooral bladeren door de TV-gids is ware terreur. In het begin na een cold boot werkt alles lekker snel. Na een uurtje en wat bladeren door de gids wil je je TV achter het behang plakken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
vj_slof schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:16:
[...]

De NLZiet-app op dat witte Google TV apparaatje is werkelijk waar totaal rotzooi. Traag als dikke stroop. Vooral bladeren door de TV-gids is ware terreur. In het begin na een cold boot werkt alles lekker snel. Na een uurtje en wat bladeren door de gids wil je je TV achter het behang plakken…
Dat is echt wel naadje, je zou verwachten dat er voldoende rekenkracht en geheugen moet zijn om die app vloeiend te laten lopen.

Hier op mijn Apple TV is de app altijd vloeiend geweest ongeacht wat je ermee doet (TV gids of zappen) maar de hardware is daar ook naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
[...]

Hou er wel rekening mee dat de ongecomprimeerde streams (nu nog bekend als de Glas-streams van KPN) nog niet beschikbaar zijn op KPN+. Dit volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:21
vj_slof schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:16:
[...]

Ik ben van de Mi Box s overgestapt naar Chromecast Google tv in de hoop dat betere hardware en software een verbetering zou zijn. Het is iets rapper, ook de tv gids maar waar ik tegenaan loop is toch wel de nodige hick-ups die blijven en microstutters, met name het laatste had ik niet op de Mi Box. Netflix en Prime lopen vlekkeloos, ik ga er dan ook vanuit dat het geen netwerkprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Miki schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:04:
[...]

Op de CX OLED loopt alles soepel. Ja een Shield o.i.d is een krachtiger maar iets als Netflix loopt op de CX OLED net zo soepel als op een Shield Pro. Op een KPN box loopt netflix een stuk beroerder.

NLZiet gaat eigenlijk best goed op de CX. De gids werkt soepel. Bij het starten van een stream is de zandloper een aantal seconden zichtbaar. Daarna direct goed beeld. Heel af en toe een korte freeze in het beeld (gem. 1x per avond).

Persoonlijk vind ik de KPN box een betere kijkervaring bieden. Het werkt allemaal net wat soepeler en betere beeldkwaltieit (HD Glas). NLZiet is iets goedkoper maar biedt standaard NPO Plus. Dit gebruikt mijn vrouw graag. Dat maakt het prijsverschil groter. Dit weg gezet tegen een mindere kijkervaring is het voordeel toch naar NLziet gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
La1974 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:08:
[...]

Hou er wel rekening mee dat de ongecomprimeerde streams (nu nog bekend als de Glas-streams van KPN) nog niet beschikbaar zijn op KPN+. Dit volgt later.
Ik ben hier wel benieuwd naar: KPN komt met HD+ bij TV+: meer bandbreedte, beter beeld
Het telecombedrijf gaat klanten met een TV+ bruikleendecoder binnen enkele maanden – verwacht wordt twee tot drie maanden – HD+ streams leveren. HD+ wordt de opvolger van het huidige HD Glas. Bij HD+ gaat KPN het aanvoersignaal doorgeven zonder verdere aanpassingen en bewerking – één op één dus.
KPN biedt HD-zenders op dit moment aan met een bandbreedte van gemiddeld 7,2Mbps. De zenders op de tien eerste voorkeuzeposities in de zenderlijst – afkomstig van NPO, RTL Nederland en Talpa Network – worden momenteel vanaf voorkeuzepositie 661 als zogenaamde HD Glas streams met een bandbreedte van gemiddeld 12,5Mbps aangeboden. Als KPN het aanvoersignaal zonder bewerking gaat aanbieden wordt de bandbreedte nog ruimer, namelijk rond 14Mbps voor de tien eerste zenders in de zenderlijst. Als KPN nog meer zenders in HD+ gaat aanbieden kan de bandbreedte zelfs oplopen tot 25Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
[...]

Beeldkwaliteit ontloopt elkaar amper via de nlziet app op mijn samsung oled. Kpn voegt tzt wel weer hun glas kanalen (gaan geloof ik hd heten) toe met de hogere bitrate. De reden dat ik nlziet probeer is omdat tv+ voor mij een vreselijke gebruikerservaring geeft. Er zijn simpele zaken uitgehaald die het navigeren in de kanalen waardeloos maakt. Je kunt geen zenders verbergen (staat bij hun ontwikkeling op de lijst) je kan niet makkelijk kijken wat er verder op de zender komt die avond of op andere zenders, je moet naar de gids. Ik keek bv sbs6 en ging dan met pijltje naar rechts even kijken wat er op andere zenders is, dat kan niet meer zo makkelijk. Ergste is de trage zapptijd tussen zenders dat is echt 4a5 sec geen beeld/geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:27
Ben ik de enige die bij NLZiet het probleem heeft dat bij Live TV uitzendingen het geluid niet synchroon loopt met het beeld? Bij terug kijken is het wel goed gek genoeg.

Alles bekabeld aangesloten, Sony AndroidTV met Sonos Beam.

PS. Als ik zelfde zender op zet via ZiggoGO app is het wel sync.

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 11-02-2023 19:53 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
tcviper schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:53:
Ben ik de enige die bij NLZiet het probleem heeft dat bij Live TV uitzendingen het geluid niet synchroon loopt met het beeld? Bij terug kijken is het wel goed gek genoeg.

Alles bekabeld aangesloten, Sony AndroidTV met Sonos Beam.

PS. Als ik zelfde zender op zet via ZiggoGO app is het wel sync.
Ik heb dit ook gehad, het advies van de support van NLziet was toen om de app opnieuw te installeren en dat heeft toen dat probleem wel verholpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nou, vandaag wat uitgebreider getest. De app op de LG TV werkt prima en geeft, in tegenstelling tot KPN’s app, prima beeld. Zappen op/neer werkt prima. Navigatie in beginscherm is niet zo tof maar tijdens kijken is het fijn. Vooral fijn dat je omhoog/omlaag kan zappen én daarnaast een Gids kan openen tijdens het kijken waar staat wat er op de andere zenders bezig is en je daar door kan scrollen. Ik mis wel de optie van m’n settopbox om split-screen de TV-gids te openen. Ook terugkijken van programma’s werkt prima. Het zappen was wel buggy, soms gaf ie dan de verkeerde zender. Zo had ik naar 1 gezapt voor het schaatsen, maar kreeg ik opeens de stream van 2 waar een EO-programma bezig was. Op/neer zappen maakte niet uit, 1 was gewoon ook 2 tot ik er helemaal uitging. :P

De Apple TV-app werkt heel erg snel en super soepel en zit goed en logischer in elkaar. Qua begin navigatie zit dat veel beter in elkaar dan de TV-app en werkt 100x sneller - lijkt ook veel sneller te laden. Het enige is dat de navigatie tijdens het kijken nogal raar is tenzij ik het verkeerd begrijp. Je kan niet op/neer zappen, maar je moet 1x op terug/menu drukken om in een soort Gids te komen met tiles van de zenders. Je wordt daar gedwongen iets te kiezen, want nog een keer op menu/terug drukken = stream stopt. Logisch als je het achter elkaar doet, maar ik had het logischer gevonden dat als je daar een beetje doorheen hebt gescrold maar besluit dat je toch op je huidige zender wil blijven dat dán menu/terug gewoon terugkeert naar je huidige zender ipv alsnog de stream stopt. Nee, je moet dan helemaal terug scrollen naar de zender waar je was en op OK tikken. Waarna ie soms opnieuw gaat laden. :+ Dat vond ik raar en omslachtig.

Beiden apps hebben dus voor- en nadelen, ik ga nu de Apple TV-app toch maar gebruiken want ik hou wel van die snelheid van navigeren/laden. Maar hoop wel dat ze het wisselen van kanalen tijdens kijken daar flink gaan verbeteren. Ook leek de beeldkwaliteit nét iets beter, maar dat kan door afstelling komen want het ontliep elkaar heel weinig.

Het is wel leuk dat NPO Start, RTL XL en KIJK erbij zit. Gebruiken we eigenlijk nooit, maar als t dan een keer van pas komt: mooi.

Ik denk dat ik overga. KPN’s zeer klantonvriendelijke opstelling om de LG TV-app extreem slechte beeldkwaliteit mee te geven, een TVOS-app constant maar niet uitbrengt en daarnaast dwingt dat je een TV+ kastje neemt staat me niet aan. Ik bedoel: als ik op de iPad via de iTV-app stream dan krijg je wél fatsoenlijke kwaliteit en als ik dat AirPlay naar de Apple TV: prima beeldkwaliteit. Maar ik ga echt niet de hele tijd via de iPad kijken. Dus als KPN zo nodig zo moeilijk moet doen over fatsoenlijke apps/kwaliteit aan te bieden tenzij je zo’n kastje neerzet: toedeledokie dan na tig jaar TV via KPN. En hallo NLZiet. Nog een heel stuk goedkoper ook. :P

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 11-02-2023 22:38 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:27
ratzz schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Ik heb dit ook gehad, het advies van de support van NLziet was toen om de app opnieuw te installeren en dat heeft toen dat probleem wel verholpen.
Goeie tip, lijkt erop dat het goed is inderdaad nu 😀 Apart.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
tcviper schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:25:
[...]

Goeie tip, lijkt erop dat het goed is inderdaad nu 😀 Apart.
Hun redenatie was dat dit zich vaker voordeed na een update van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb een tv+ abonnement van kpn en vind het niet je van het. Dus een proefperiode nlziet genomen om is te vergelijken. Ik zie bij nlziet helaas best wel wat drops in bitrate. Terug kijken van programma's is niet te doen door het niet synchroon lopen van beeld en geluid. …
Dit herken ik ook totaal niet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze hebben het lek boven voor de NLZiet Android TV app? Na de recente update is er weer aardig wat snelheid terug bij TV & Gids gebruik 👍

Testing, one, two ...

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:09
hardware-lover schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:23:
Ze hebben het lek boven voor de NLZiet Android TV app? Na de recente update is er weer aardig wat snelheid terug bij TV & Gids gebruik 👍
Klinkt goed, snel eens uitproberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigboy2m
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-10-2023
hardware-lover schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:23:
TVgids onder AndroidTV is inderdaad verbeterd na 5.4.0 update:
- stuk sneller
- beter leesbaar
- Mibox freezed niet meer (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

M-ThijZ

Riding on Rails

In de NPO Plus app is het wel makkelijker om een lijst van programma’s te vinden per categorie, bijvoorbeeld ‘Reizen’ of ‘Jeugd’. In de NLZiet app kun je wel vrij zoeken, maar dan moet je de naam van het programma al weten en anders is het beperkt tot enkele generieke categorieën, zoals ‘Films’, ‘Series’ en ‘Documentaries’.

Het zou wel mooi zijn als je binnen NLZiet net zo makkelijk kon bladeren als binnen de NPO Plus app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weer een update voor NLZiet, nu zijn hoofdstukken binnen (diverse) programma's toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2023 13:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Er staat op de site van NLZiet dat bij een Apple TV je moet kunnen zappen tussen zenders door naar links/rechts te drukken. Als ik dat doe krijg ik echt terug/doorspoelen. Klopt die info gewoon niet of doe ik iets fout? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WhatsappHack schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:02:
Er staat op de site van NLZiet dat bij een Apple TV je moet kunnen zappen tussen zenders door naar links/rechts te drukken. Als ik dat doe krijg ik echt terug/doorspoelen. Klopt die info gewoon niet of doe ik iets fout? :P
Dat werkt via de Android TV app idd nog steeds zo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 13:01
WhatsappHack schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:02:
Om van zenders te veranderen, druk 1 x op de MENU button op ATV. daarna kan je links en rechts door de zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
londemanmp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Om van zenders te veranderen, druk 1 x op de MENU button op ATV. daarna kan je links en rechts door de zenders.
Ja die functie kende ik idd, maar die werkt behoorlijk omslachtig - dus "je kan gewoon naar links/rechts drukken" klonk eigenlijk als muziek in de oren. :P Maar helaas, dan blijven we het op deze manier doen - thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Bigboy2m schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:58:
[...]

TVgids onder AndroidTV is inderdaad verbeterd na 5.4.0 update:
- stuk sneller
- beter leesbaar
- Mibox freezed niet meer (y)
Inderdaad, ook op de Nokia streamingbox 8000 loopt NLziet sinds deze update eindelijk zonder vastlopers.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Deze functionaliteit zou nu mogelijk moeten zijn:

https://www.villamedia.nl...ukken-in-programma-aanbod

Ik heb de laatste update geinstalleerd op mijn android TV, maar helaas zie ik deze functionaliteit niet terug.

Is er iemand bij wie dit wel werkt? Wellicht de gouden tip?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Mike80, is hier aanwezig sinds de laatste update voor Android TV.

App versie: 5.5.0 - 724270

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2023 23:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
Thanks, ik heb ook versie 5.5.0 - 724270. Als ik vooruit of terug spoel, zie ik geen hoofdstukken. Doe ik iets verkeerd? Ik heb overigens een sony KD-55AF9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Miki, het is niet bij iedere replay aanwezig. Kijk eens een uitzending van het NOS journaal terug, zie je het dan ook nog steeds niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
Klopt, daar ben ik mij van bewust. Ik heb zowel het NOS journaal als RTL bekeken en bij beide geen hoofdstukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:11:
@Miki, het is niet bij iedere replay aanwezig. Kijk eens een uitzending van het NOS journaal terug, zie je het dan ook nog steeds niet?
Het belangrijkste NOS-Journaal, die van 20:00, heeft geen hoofdstukken, de andere journaals wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
Thanks! Dat was de gouden tip. Aangezien ik enkel het 20:00 journaal kijk, erg handig dat juist daar geen hoofdstukken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:45

13art

Moderator Mobile
Sinds we overgestapt zijn op een Android TV is het met regelmaat huilen met de pet op met de NLZiet app. Ik moet deze echt afsluiten voor het uitzetten van de tv anders is de app daarna traag als stront. Geluid hapert of heel de app reageert gewoon niet.

Heb het idee dat het na de laatste update iets beter is geworden, maar echt top is het nog niet. Ook lijkt de app in bijv de tv gids sneller te werken na de update.

Wanneer het werkt heb ik echter geen klachten over het beeld en geluid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike80
Het hangt ook echt af wat voor device je gebruikt, waarop android TV draait. Bijv. een kastje (nvidia shield, oid) of native (je TV zelf) en wat voor merk/type. Ook de SoC bepaald grotendeels de performance. Op mijn KD-55AF9, werkt het vrij vlot. Al zijn er qua gebruikerservaring nog wel een hoop verbeteringen te doen. Ik vind met name het navigeren etc nog wel veel stappen. Wat dat betreft kunnen we nog wel leren van apps als netflix en youtube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De volgende update voor Android TV (5.5.1), ze hebben er zin in tegenwoordig 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mike80 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:08:
Thanks! Dat was de gouden tip. Aangezien ik enkel het 20:00 journaal kijk, erg handig dat juist daar geen hoofdstukken zijn...
Bij live TV dan, want bij replay zitten er toch echt hoofdstukken in.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2023 16:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:39:
[...]

Ja die functie kende ik idd, maar die werkt behoorlijk omslachtig - dus "je kan gewoon naar links/rechts drukken" klonk eigenlijk als muziek in de oren. :P Maar helaas, dan blijven we het op deze manier doen - thnx!
Op Android TV app is het gewoon zappen om van zender te wisselen. Helaas nog wel goede 2 seconden vertraging voordat de stream start maar gebruik is wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 01-05 19:34
Sinds een tijd ook NL Ziet, maar sinds gisteren onmogelijk om de app te openen. Zowel op TV (lg webos), laptop en telefoon. Krijg op TV een vreemde cloudflare melding, telefoon en laptop weigeren überhaupt inlog-scherm te tonen. Schakel ik mijn internet uit en probeer ik via een hotspot is er niks aan de hand.

Sta ik op een blacklist ofzo? NL Ziet heb ik al contact mee, maar echt snel zijn ze niet. :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:24
The blacklist is ook niet te zien op nlziet zover ik weet 🤔(sorry kon het niet laten)

Bij cloudflare melding denk ik aan de dns provider.
Gebruik je die?
Wat voor hotspot? Op een mobiele telefoon?
Als ik dan op dezelfde voet verder redeneer zal die andere dns instellingen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

kaos001 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:21:
Sinds een tijd ook NL Ziet, maar sinds gisteren onmogelijk om de app te openen. Zowel op TV (lg webos), laptop en telefoon. Krijg op TV een vreemde cloudflare melding, telefoon en laptop weigeren überhaupt inlog-scherm te tonen. Schakel ik mijn internet uit en probeer ik via een hotspot is er niks aan de hand.

Sta ik op een blacklist ofzo? NL Ziet heb ik al contact mee, maar echt snel zijn ze niet. :/
Ik heb dat probleem ook gehad bij Freedom Internet. Ik had een IP adres uit de Verenigde Emiraten volgens diverse "oude" lijsten.
Achterhaald mechanisme door de handel in die ipv4 blokken.

Klagen, klagen, klagen
Enige oplossing.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 01-05 19:34
GerkeP schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Ik heb dat probleem ook gehad bij Freedom Internet. Ik had een IP adres uit de Verenigde Emiraten volgens diverse "oude" lijsten.
Achterhaald mechanisme door de handel in die ipv4 blokken.

Klagen, klagen, klagen
Enige oplossing.
De grote IP-tovenaar is langs geweest vannacht want alles werkt weer.
(Niet alleen NL Ziet was gaar, ook mijn LG Homebrew Channel app werkte niet meer. Beide Cloudflare issue)
jwbokx schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:59:
The blacklist is ook niet te zien op nlziet zover ik weet 🤔(sorry kon het niet laten)

Bij cloudflare melding denk ik aan de dns provider.
Gebruik je die?
Wat voor hotspot? Op een mobiele telefoon?
Als ik dan op dezelfde voet verder redeneer zal die andere dns instellingen hebben?
Ik heb inderdaad een DNS ingesteld. 1.1.1.1 en alternative 8.8.8.8
Hotspot was een telefoon (KPN netwerk, staat los van mijn vaste verbinding). Dat werkte prima. Vandaar dat ik meteen moest denken aan een blacklist, maar het is dus een DNS iets? Kan je me dit uitleggen? (mag ook via DM)

[ Voor 39% gewijzigd door kaos001 op 14-03-2023 08:09 ]

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Net een mailing van NLziet dat ze de prijzen gaan verhogen... ze gaan dus mee met alle andere providers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2ctC9vLm8pY-QTFRvfnFALSwKk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BKMMUMGojZa1LQvEc8Exnc9Q.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Die verhoging kunnen ze ongestraft doorvoeren, want geen concurrentie in dat segment.
Ik wil best die euro extra betalen, maar dan moeten ze eindelijk eens gaan zorgen voor een fatsoenlijk werkende app voor Samsung, eentje die niet steeds spontaan terugspringt naar oude afleveringen tijdens het live kijken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Blijkbaar worden de mails nog verstuurd, want ik heb geen bericht over de prijsverhoging ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Het hele verhaal is ook hier te vinden

Ik vind dat jaarabonnement nog wel ok klinken eerlijk gezegd. We kijken nu al een aantal maanden uitsluitend via NL Ziet, kan ik net zo goed die 11% 'korting' (of te wel het oude 7,95/maand tarief) pakken.

[ Voor 42% gewijzigd door Kalentum op 14-03-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Laatst online: 15:05
GerkeP schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:23:
Die verhoging kunnen ze ongestraft doorvoeren, want geen concurrentie in dat segment.
Ik wil best die euro extra betalen, maar dan moeten ze eindelijk eens gaan zorgen voor een fatsoenlijk werkende app voor Samsung, eentje die niet steeds spontaan terugspringt naar oude afleveringen tijdens het live kijken
Oh ja, heel herkenbaar. Ik gebruik NLZiet apps op verschillende platformen, maar de app op de Samsung TV is de enige die bij live TV kijken opeens terugspringt van live TV naar een on-demand video.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Joost1991 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Oh ja, heel herkenbaar. Ik gebruik NLZiet apps op verschillende platformen, maar de app op de Samsung TV is de enige die bij live TV kijken opeens terugspringt van live TV naar een on-demand video.
De enige die ze nog niet gefixt hebben ;)
Maar tegenwoordig noodgedwongen dus de Chromecast met Google TV maar in gebruik.
Jammer dat ze klachten daarover niet serieus nemen en altijd maar aangeven dat je de enige bent met die klacht, terwijl op diverse fora duidelijk is dat bijna iedereen dat probleem heeft.
En met dat soort gedrag en non-support neig ik steeds vaker naar een iptv pakket voor weinig en dan maar wat meer de illegaliteit in. Je zou verwachten dat ze zuinig zouden zijn op hun klanten, maar zolang ze geen concurrentie hebben is dat dus niet het geval.........

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Tdem schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:35:
Blijkbaar worden de mails nog verstuurd, want ik heb geen bericht over de prijsverhoging ontvangen.
Ik heb hier nog steeds geen mail ontvangen van NLZiet, dus ik wacht wel even af hoe ze dat gaan communiceren en wanneer.

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
GerkeP schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:44:
[...]

Ik heb hier nog steeds geen mail ontvangen van NLZiet, dus ik wacht wel even af hoe ze dat gaan communiceren en wanneer.
Ik heb de mail net ontvangen dus het gaat gefragmenteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Daarnaast is het vanaf vandaag ook mogelijk om een jaarabonnement af te sluiten. De kosten hiervoor liggen op €95,40 (12 x €7,95) per jaar voor NLZIET en €119,40 (12 x €9,95) per jaar voor NLZIET Extra. Het jaarabonnement dient vooruitbetaald te worden en is niet voortijdig opzegbaar.
Dit vind ik dan wel weer prima. Betaal je per jaar heb je de verhoging (nog) niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier nu ook de mail.
Maar geen mogelijkheid om in je account om te schakelen naar jaarabonnement, dus maar een bericht gestuurd hoe je dat dan kunt activeren

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
GerkeP schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:54:
Hier nu ook de mail.
Maar geen mogelijkheid om in je account om te schakelen naar jaarabonnement, dus maar een bericht gestuurd hoe je dat dan kunt activeren
Ik kan dat hier doen: https://mijn.nlziet.nl/periode-wijzigen (na inloggen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27
Ik heb sinds een week of 2 last van dit issue https://help.nlziet.nl/hc...Gegevens-ophalen-mislukt-

Ik moet bij het opstarten van de nlziet-app de app daarna afsluiten en opnieuw openen. Tijdens het streamen zelf geen last van.

Ik besefte me dat we eigenlijk nooit iets anders kijken via nlziet dan de content van de npo (op videoland staat ook alles van rtl), dus als test heb ik even een gratis maandje npo+ genomen en die app erop gezet ipv nlziet. Even kijken of dat goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 21:49
hv08 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:39:
[..]

Ik besefte me dat we eigenlijk nooit iets anders kijken via nlziet dan de content van de npo (op videoland staat ook alles van rtl), dus als test heb ik even een gratis maandje npo+ genomen en die app erop gezet ipv nlziet. Even kijken of dat goed werkt.
Herkenbaar, wij hadden NL-Ziet altijd al voor "erbij", de gewone kpn-setupbox blijft toch de makkelijkste manier om ouderwets de TV aan te zetten, vooral ook voor de andere gezinsleden.

Nu na die aankondiging van de prijsverhoging eens bedacht waar we NL-Ziet nou echt voor gebruiken, en dat bleken zo goed als allen maar NPO programma's te zijn. Dus ik ben ook weer terug op een NPO-plus abonnement, scheelt toch weer wat knaken (en als het niet bevalt ben je ook zo weer terug inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
GerkeP schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:53:
[...]

De enige die ze nog niet gefixt hebben ;)
Nou, op WebOS van LG is het ook tamelijk beroerd. Terugspoelen werkt vaak niet, gaat dan terug naar het begin. Iets kiezen uit de TV-gids kan maar dan krijg je vaak iets waar je niet voor gekozen hebt. Regelmatig een aantal seconden offline volgens de app, terwijl alles bekabeld is en Netflix het altijd uren achter elkaar prima doet.
Zappen kan niet met de ab van de TV als er meer afleveringen zijn. Dan moet je eerst terug naar de TV-gids.
Kan nog wel even doorgaan maar daar word ik niet vrolijker van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier een proefabonnement op NLZiet en dat gaat best prima, het terug kijken in elk geval goed, live-tv even nader bekijken. We kijken via Apple TV en iPhone en daar heb ik vooralsnog geen klagen voor. In principe een mooi alternatief naast NPO Plus voor het bekijken van live-tv of later instarten.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:38
THE_BASE schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:42:
Hier een proefabonnement op NLZiet en dat gaat best prima, het terug kijken in elk geval goed, live-tv even nader bekijken. We kijken via Apple TV en iPhone en daar heb ik vooralsnog geen klagen voor. In principe een mooi alternatief naast NPO Plus voor het bekijken van live-tv of later instarten.
Naast NPO plus? Dat zit toch bij NLziet inbegrepen? Je kunt dus NPO plus opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Naast NPO plus? Dat zit toch bij NLziet inbegrepen? Je kunt dus NPO plus opzeggen.
Dat is waar ook, thanks!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
hv08 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:39:
Ik heb sinds een week of 2 last van dit issue https://help.nlziet.nl/hc...Gegevens-ophalen-mislukt-

Ik moet bij het opstarten van de nlziet-app de app daarna afsluiten en opnieuw openen. Tijdens het streamen zelf geen last van.

Even terugkomen op mijn beslissing. De app van npo+ werkt veel sneller, ik heb een paar x iets teruggekeken en dat was prima. Vandaag voor het eerst iets live gekeken (voetbal), nou, een potje fifa op de playstation ziet er beter uit, want een slechte kwaliteit. Op NLziet ziet het er een stuk beter uit. NLziet opzegging dus ongedaan gemaakt en npo+ snel weer opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
@hv08 Ja klopt, live TV op NPO start en NPO plus is 576p itt de 1080p bij NLZiet. On demand is bij NPO plus wel 1080p. Zie ook:
https://service.npo.nl/on...sche-zaken#beeldkwaliteit
https://help.nlziet.nl/hc...1628971-Wat-biedt-NLZIET-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
musicfreak schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:17:
@hv08 Ja klopt, live TV op NPO start en NPO plus is 576p itt de 1080p bij NLZiet. On demand is bij NPO plus wel 1080p. Zie ook:
Ik zie het inderdaad, naar mijn mening niet meer van deze tijd. Het is nog wel hun eigen content. Ik kijk nog wel een keer als ze dit in de toekomst aanpassen, want die paar keer per jaar dat ik live tv kijk heb ik geen zin om me te ergeren aan de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:55
Ik heb sinds een paar dagen een chromecast 4K met afstands bediening in combo met een Oled LG 65 4K inch tv.

Gelijk een NLZiet abbo genomen om te kijken of dit een toevoeging is ten opzichte van de Nextbox van Ziggo.

Na wat uurtjes testen met de resoluties en de 50/60 Herzen die allemaal beschikbaar zijn kom ik tot de conclusie dat alles op 4K niet zo helder en scherp is als 1080p. Is dit normaal of doe ik iets fout. Wat ook opvalt is dat het beeld iets onrustig is en niet 100% vloeiend draait.

Op dit moment vind ik de Nextbox van Ziggo toch echt wel een stuk beter. Misschien dat iemand nog een tip voor me heeft met de instellingen om de kwaliteit te verbeteren. Ik hou me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@RoaDHouse

Dat jouw chromecast 4k materiaal kan weergeven wil niet zeggen dat dit dan altijd zo is. Nlziet doet namelijk maximaal 1080p op dit moment. Heb je media tunneling al geprobeerd in te schakelen? Dit loste mijn problemen met microstutters iig op: https://help.nlziet.nl/hc...ing-Multimedia-tunneling-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:55
renzo4000 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:17:
@RoaDHouse

Dat jouw chromecast 4k materiaal kan weergeven wil niet zeggen dat dit dan altijd zo is. Nlziet doet namelijk maximaal 1080p op dit moment. Heb je media tunneling al geprobeerd in te schakelen? Dit loste mijn problemen met microstutters iig op: https://help.nlziet.nl/hc...ing-Multimedia-tunneling-
Bedankt voor de tip, helaas geen verbetering in mijn geval.

Het vreemde is dat bij terugkijken van progs het niet voorkomt. Ik ga nog maar even verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 23:44
musicfreak schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:17:
Wat is er nog meer bekend over de streams? Kijk nu Nederland-Gibraltar afwisselend met NLZIET en NPO start plus.

-NLZIET is scherper
-NLZIET is vloeiender, goed te zien door de bal te volgen
-NPO start plus is blokkerig

Heb het idee dat naast de resolutie de bitrate en het aantal frames/sec bij NLZIET ook een stuk hoger is. Gaat dus om live uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb inmiddels een paar dagen NLZiet als vervanging van een vaste tv aansluiting. We kijken nu als test De Verraders en het lijkt dat de framerate lager is dan bij Videoland. Ergens zou ik denken dat ze exact dezelfde stream hebben aangeleverd gekregen, maar het lijkt trager te zijn wanneer iemand rent...

Ik las dat live TV 7,5 Mbps 1080p50 is, maar hoe is het met on-demand? Iemand een idee of het ook 50 fps is bij beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:45:
Ik heb inmiddels een paar dagen NLZiet als vervanging van een vaste tv aansluiting. We kijken nu als test De Verraders en het lijkt dat de framerate lager is dan bij Videoland. Ergens zou ik denken dat ze exact dezelfde stream hebben aangeleverd gekregen, maar het lijkt trager te zijn wanneer iemand rent...

Ik las dat live TV 7,5 Mbps 1080p50 is, maar hoe is het met on-demand? Iemand een idee of het ook 50 fps is bij beiden?
Live kloppen die getallen, maar on-demand biedt RTL alleen maar 720p waarschijnlijk om hun eigen dienst Videoland niet te ondermijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:50:
[...]

Live kloppen die getallen, maar on-demand biedt RTL alleen maar 720p waarschijnlijk om hun eigen dienst Videoland niet te ondermijnen.
Daar twijfel ik aan, want als ik ze direct vergelijk is het beiden net zo scherp. Wellicht voor de wat kleinere producties wel het geval, maar De Verraders en Race Across The World is haarscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 17:01

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb nu een tijdelijk abonnement op NPO Plus en kijk dat op een Apple TV. Volgens een eerder hierboven gegeven link zou dat dan HD kwaliteit moeten zijn. Echter, als ik de beeldkwaliteit vergelijk met andere streaming diensten die ik op de Apple TV gebruik (bijv. HBO Max, Netflix, Amazon Prime) dan is de kwaliteit van NPO Plus wel zeer matig. Hierboven lees ik dan wel dat NL Ziet betere kwaliteit zou moeten leveren, maar wat me niet helemaal duidelijk is, is of dat dan alleen gaat over NPO Start of ook over NPO Plus.

Ik heb het dus over het on-demand terugkijken van programma's, niet over de live streams.

[ Voor 7% gewijzigd door jasjenl op 17-04-2023 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Laatst online: 20:21
jasjenl schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:38:
Ik heb nu een tijdelijk abonnement op NPO Plus en kijk dat op een Apple TV. Volgens een eerder hierboven gegeven link zou dat dan HD kwaliteit moeten zijn. Echter, als ik de beeldkwaliteit vergelijk met andere streaming diensten die ik op de Apple TV gebruik (bijv. HBO Max, Netflix, Amazon Prime) dan is de kwaliteit van NPO Plus wel zeer matig. Hierboven lees ik dan wel dat NL Ziet betere kwaliteit zou moeten leveren, maar wat me niet helemaal duidelijk is, is of dat dan alleen gaat over NPO Start of ook over NPO Plus.

Ik heb het dus over het on-demand terugkijken van programma's, niet over de live streams.
NLZIET bevat alle npo content (start en plus, live en on demand) in betere kwaliteit dan npo plus zelf. Je kan t in ieder geval 14 dagen gratis proberen om t even te zien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 17:01

jasjenl

Liab A Tymo

CarpeVentum schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:15:
[...]

NLZIET bevat alle npo content (start en plus, live en on demand) in betere kwaliteit dan npo plus zelf. Je kan t in ieder geval 14 dagen gratis proberen om t even te zien toch?
Dat kan, ik was verder niet van plan NPO Plus te behouden, ik heb het alleen even nu om de Belgische 'De Mol' te kunnen zien :)
Het was meer dat ik me erover verbaasde dat NPO dit als HD kwaliteit bestempelt, terwijl het echt ondermaats is als je het vergelijkt met andere streaming diensten. En sowieso is het dan raar dat hun eigen app blijkbaar slechter beeld geeft dan die van NLZIET. Maar goed, het zal dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Laatst online: 20:21
jasjenl schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:48:
[...]

Dat kan, ik was verder niet van plan NPO Plus te behouden, ik heb het alleen even nu om de Belgische 'De Mol' te kunnen zien :)
Het was meer dat ik me erover verbaasde dat NPO dit als HD kwaliteit bestempelt, terwijl het echt ondermaats is als je het vergelijkt met andere streaming diensten. En sowieso is het dan raar dat hun eigen app blijkbaar slechter beeld geeft dan die van NLZIET. Maar goed, het zal dan wel.
De Belgische mol kan dus ook op NLZIET 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
jasjenl schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:38:
Hierboven lees ik dan wel dat NL Ziet betere kwaliteit zou moeten leveren, maar wat me niet helemaal duidelijk is, is of dat dan alleen gaat over NPO Start of ook over NPO Plus.
De resolutie van on demand bij NPO start is 576p, bij NPO plus (en NLZiet) 1080p. Dat scheelt flink.
CarpeVentum schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:15:
[...]

NLZIET bevat alle npo content (start en plus, live en on demand) in betere kwaliteit dan npo plus zelf.
De live feed van de NPO zenders is bij NLZiet inderdaad veel beter dan NPO plus, maar on demand is bij NPO plus toch echt gelijk aan NLZiet.

Zie ook:
FlorisD in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"
nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps
Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET