Nou, vandaag wat uitgebreider getest. De app op de LG TV werkt prima en geeft, in tegenstelling tot KPN’s app, prima beeld. Zappen op/neer werkt prima. Navigatie in beginscherm is niet zo tof maar tijdens kijken is het fijn. Vooral fijn dat je omhoog/omlaag kan zappen én daarnaast een Gids kan openen tijdens het kijken waar staat wat er op de andere zenders bezig is en je daar door kan scrollen. Ik mis wel de optie van m’n settopbox om split-screen de TV-gids te openen. Ook terugkijken van programma’s werkt prima. Het zappen was wel buggy, soms gaf ie dan de verkeerde zender. Zo had ik naar 1 gezapt voor het schaatsen, maar kreeg ik opeens de stream van 2 waar een EO-programma bezig was. Op/neer zappen maakte niet uit, 1 was gewoon ook 2 tot ik er helemaal uitging.
De Apple TV-app werkt heel erg snel en super soepel en zit goed en logischer in elkaar. Qua begin navigatie zit dat veel beter in elkaar dan de TV-app en werkt 100x sneller - lijkt ook veel sneller te laden. Het enige is dat de navigatie tijdens het kijken nogal raar is tenzij ik het verkeerd begrijp. Je kan niet op/neer zappen, maar je moet 1x op terug/menu drukken om in een soort Gids te komen met tiles van de zenders. Je wordt daar gedwongen iets te kiezen, want nog een keer op menu/terug drukken = stream stopt. Logisch als je het achter elkaar doet, maar ik had het logischer gevonden dat als je daar een beetje doorheen hebt gescrold maar besluit dat je toch op je huidige zender wil blijven dat dán menu/terug gewoon terugkeert naar je huidige zender ipv alsnog de stream stopt. Nee, je moet dan helemaal terug scrollen naar de zender waar je was en op OK tikken. Waarna ie soms opnieuw gaat laden.

Dat vond ik raar en omslachtig.
Beiden apps hebben dus voor- en nadelen, ik ga nu de Apple TV-app toch maar gebruiken want ik hou wel van die snelheid van navigeren/laden. Maar hoop wel dat ze het wisselen van kanalen tijdens kijken daar flink gaan verbeteren. Ook leek de beeldkwaliteit nét iets beter, maar dat kan door afstelling komen want het ontliep elkaar heel weinig.
Het is wel leuk dat NPO Start, RTL XL en KIJK erbij zit. Gebruiken we eigenlijk nooit, maar als t dan een keer van pas komt: mooi.
Ik denk dat ik overga. KPN’s zeer klantonvriendelijke opstelling om de LG TV-app extreem slechte beeldkwaliteit mee te geven, een TVOS-app constant maar niet uitbrengt en daarnaast dwingt dat je een TV+ kastje neemt staat me niet aan. Ik bedoel: als ik op de iPad via de iTV-app stream dan krijg je wél fatsoenlijke kwaliteit en als ik dat AirPlay naar de Apple TV: prima beeldkwaliteit. Maar ik ga echt niet de hele tijd via de iPad kijken. Dus als KPN zo nodig zo moeilijk moet doen over fatsoenlijke apps/kwaliteit aan te bieden tenzij je zo’n kastje neerzet: toedeledokie dan na tig jaar TV via KPN. En hallo NLZiet. Nog een heel stuk goedkoper ook.
[
Voor 4% gewijzigd door
WhatsappHack op 11-02-2023 22:38
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)