@
vj_slof, vwb dat laatste, daar kijk ik net iets anders tegenaan. Ik heb de stap genomen om van een HTPC naar een Android TV apparaat te gaan, puur vanwege de streaming mogelijkheden. Laag ingezet, ben met een Mi box S begonnen, en hoewel daar ook van alles over te zeggen viel, overtuigde deze mij wel voldoende om die ingeslagen weg te blijven vervolgen, de afslag Apple heb ik echter nooit genomen, wat dat betreft geen vergelijk, en dat hoeft voor mij nu ook niet meer.
Ondertussen een partij Android/Google/Fire TV apparaten verder (ze zijn er allemaal nog, hobby mag geld kosten

), is het nu eigenlijk wachten tot de streaming apps zelf de volgende fase ingaan. Dat sommige wat laks zijn bij hun support (of simpelweg de kennis niet in huis hebben), dat neem ik dan maar voor lief.
Nu Android TV V12 steeds meer gemeengoed gaat worden (of apparaten met een lagere Android TV versie) met de ondersteuning voor auto framerate, hoop ik dat de streaming apps uiteindelijk ook gaan volgen. Apple TV is wat dat betreft king of the world.
Jouw Google stick heeft inmiddels die V12 update gehad, maar met de vorige versie was het met Kodi ook geen feest, dat werkt gewoon niet lekker met een vaste resolutie/refreshrate als Kodi daar zelf geen draai aan kan geven, het grootste gemis voor vele Android TV apparaten met V10/V11 (met de Shield als uitzondering daarop). Toch zou ik op dit moment nog even de kat uit de boom kijken, er komen Android TV apparaten aan met betere specs, vooral m.b.t. ondersteuning van bepaalde codecs (VP9 L2 en AV1 bijv.), maar ook met meer werk- en opslaggeheugen.
De Google TV stick zit idd erg krap in zijn opslaggeheugen, dus het kan goed zijn dat
NLZiet iets doet met een buffer waardoor die stick eerder tegen beperkingen aan gaat lopen, met crashen tot gevolg. Als het puur de opslagruimte zou zijn dan hebben die door mij eerder aangehaalde apparaten simpelweg meer lucht daarvoor.
Testing, one, two ...