Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Sowieso vind ik dat NLZiet er niet beter op geworden is. Tot voor was er, nadat je een programma dat op dat moment bezig is, had aangeklikt, rechts een kort programma overzicht/gids te zien waarbij je naar een programma kon gaan wat ik dat korte gids overzicht stond. Handig als je een programma terug wil kijken dat net afgelopen is.
Dat werkt niet meer. Dit moet nu via de tvgids. En laat dat nu meer tijd in beslag nemen/trager zijn dan bovenstaande methode. (LG OLED tv)

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 07-11-2022 18:50 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:39
"De app neemt teveel geheugen in beslag en wordt nu opnieuw opgestart" (oid)

Sinds vandaag krijg ik deze melding bij terugkijken van streams op webos (55c7).De stream stopt direct en het opstartlogo verschijnt en de app start idd opnieuw.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb de app sinds de laatste BBC update en storingen weinig gebruikt. Dus denk zelf dat er iets fout zit in de update. Ik heb sindsdien ook een nieuwe router met betere wifi maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
13art schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:33:
Sowieso vind ik dat NLZiet er niet beter op geworden is. Tot voor was er, nadat je een programma dat op dat moment bezig is, had aangeklikt, rechts een kort programma overzicht/gids te zien waarbij je naar een programma kon gaan wat ik dat korte gids overzicht stond. Handig als je een programma terug wil kijken dat net afgelopen is.
Dat werkt niet meer. Dit moet nu via de tvgids. En laat dat nu meer tijd in beslag nemen/trager zijn dan bovenstaande methode. (LG OLED tv)
Op mijn Apple TV werkt dit wel. Heb je dit al bij NLZIET gemeld? Want het lijkt me gewoon een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
CarpeVentum schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:03:
[...]

Op mijn Apple TV werkt dit wel. Heb je dit al bij NLZIET gemeld? Want het lijkt me gewoon een bug.
Check, goed om te weten. Ik had nog geen melding gemaakt omdat ik er niet vanuit ging dat het een bug was. Zal binnenkort even een melding doen. Melding van gemaakt.

En dezelfde dag een reactie terug:
Goedemiddag Bart,

Bedankt voor je bericht.
Klopt inderdaad. Was mij ook opgevallen!
Ik heb het doorgegeven aan ons technische team en we gaan zorgen dat deze functionaliteit weer terug komt.
Bedankt voor het melden.

Vriendelijke groet,
Emma
Bulldock schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:48:
"De app neemt teveel geheugen in beslag en wordt nu opnieuw opgestart" (oid)

Sinds vandaag krijg ik deze melding bij terugkijken van streams op webos (55c7).De stream stopt direct en het opstartlogo verschijnt en de app start idd opnieuw.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb de app sinds de laatste BBC update en storingen weinig gebruikt. Dus denk zelf dat er iets fout zit in de update. Ik heb sindsdien ook een nieuwe router met betere wifi maar dat lijkt me sterk.
Ik herken dit niet en heb ook een 55C7. Heb je misschien (te) veel andere apps geïnstalleerd staan zodat het geheugen van de tv bijna vol zit?

[ Voor 63% gewijzigd door 13art op 09-11-2022 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
@13art ik heb nog ruim 3gb schijfruimte voor nieuwe apps. Maar blijkbaar wordt de ram ook bezet gehouden door afgesloten apps: https://www.lg.com/us/sup...CT10000020-1436993125326#

Daar lag 't misschien aan (gebruik soms wel 4 apps achter elkaar). Wat me opviel is dat prime en apple+ al bij opstarten vd tv in het geheugen geladen worden. Ik heb nu alles gesloten en draai alleen nlziet. Even kijken of dat wel goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bulldock schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:52:
@13art ik heb nog ruim 3gb schijfruimte voor nieuwe apps. Maar blijkbaar wordt de ram ook bezet gehouden door afgesloten apps: https://www.lg.com/us/sup...CT10000020-1436993125326#

Daar lag 't misschien aan (gebruik soms wel 4 apps achter elkaar). Wat me opviel is dat prime en apple+ al bij opstarten vd tv in het geheugen geladen worden. Ik heb nu alles gesloten en draai alleen nlziet. Even kijken of dat wel goed gaat.
Zoals ik zei, ik heb nog nooit die melding gehad maar wel eens het idee gehad dat apps wat traag werden. Eens in de zoveel tijd sluit ik zelf dan ook alle apps af.

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Fuske schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:54:
Wat ik mis is echter bij het terugspoelen of vooruitspoelen een preview venster. Zodat je kan zien hoever je bent met terugspoelen.
Bij mij werkt dit. Met Apple TV 4K 2021

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:38
Bulldock schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:52:

Ik krijg de melding niet (55c9) maar het was me wel reeds opgevallen dat de storingen met NLziet zich vooral voordoen nadat eerst andere apps zijn gebruikt.
Wel bijzonder dan de NLziet app daar last van heeft en Primevideo etc niet.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:19
Ik heb al 3x gevraagd of de manier van zappen kan worden gewijzigd in de de NLziet app. Verder dan een bedankje komt het niet. Waarom niet de methode gebruiken zoals men het bij de ZiggoGo app heeft geïmplementeerd, met het clickwheel zappen. Verder dan een bedankje komt het niet. De huidige manier van zappen op een Apple TV is toch niet handig of denken jullie er anders over?

Op mijn Samsung TV kan ik gebruiken van de prog toets maw er zit verschil in de manier van besturing.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeuvie op 12-11-2022 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
Jeuvie schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:58:
Ik heb al 3x gevraagd of de manier van zappen kan worden gewijzigd in de de NLziet app. Verder dan een bedankje komt het niet. Waarom niet de methode gebruiken zoals men het bij de ZiggoGo app heeft geïmplementeerd, met het clickwheel zappen. Verder dan een bedankje komt het niet. De huidige manier van zappen op een Apple TV is toch niet handig of denken jullie er anders over?

Op mijn Samsung TV kan ik gebruiken van de prog toets maw er zit verschil in de manier van besturing.
Apple heeft met de nieuwe afstandsbediening ook een andere player geïntroduceerd waardoor omhoog/omlaag of rechts/links klikken op de afstandsbediening niet langer kan.

NLZIET gebruikt de native player controls van Apple, waardoor het op dit moment in ieder geval niet anders kan. Wellicht dat ziggo z’n eigen controls heeft gebouwd waardoor zij dit anders kunnen oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door CarpeVentum op 19-11-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:10:
BBC 1 en 2 zijn zo te zien wel alleen live te kijken, daar kan ik niets op terugkijken. Zal wel met rechten te maken hebben, ik heb dat bij andere aanbieders volgens mij ook wel gezien voor die zenders.

Maakt de meerwaarde voor die zenders wel meteen een heel stuk minder.
Dit geldt inmiddels ook voor een deel van de programmering van de VRT helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
technorabilia schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:44:
NLziet. Philips 55OLED936. Bedraad aangesloten. Voldoende bandbreedte.

Ik heb nu de laatste dagen ongeveer 1x per minuut een zwart beeld. Ik denk misschien maar 0,1 seconde. Een zwarte flits dus als het ware. Het geluid hapert dan ook soms.

Alleen bij live kijken. Op verschillende zenders.

Enig idee?
Zelfs probleem weer. Herkenbaar voor iemand? Dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 19:03
Ik zit momenteel bij T-Mobile, maar de beeldkwaliteit daar is echt om te huilen. Is NLZiet nu de beste keuze als IPTV provider? Of zijn er betere legale opties in Nederland?

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
BarryS schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:56:
Ik zit momenteel bij T-Mobile, maar de beeldkwaliteit daar is echt om te huilen. Is NLZiet nu de beste keuze als IPTV provider? Of zijn er betere legale opties in Nederland?
Nope, momenteel is dat NLZIET met FHD streams van 7,5Mbit/s voor de Nederlandse hoofd zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:31
technorabilia schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:44:
[...]

Zelfs probleem weer. Herkenbaar voor iemand? Dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt.
Ik herken het niet, maar zou persoonlijk eens contact opnemen met support (filmpje erbij voor de duidelijkheid) en kijken wat zij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Het was weer zover..

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Er is geen topic over Nederlandse series, dus dan hier maar :p

Is een serie die 4.5 miljoen euro kostte. Het acteerwerk is zoals vanouds heel euh, Nederlands, maar visueel ziet het er leuk uit.

https://www.vpro.nl/programmas/lampje.html
https://www.trouw.nl/cult...n-deed-het-toch~b6c16cbc/

Hopelijk gaan ze de teams achter de apps ook eens een budgetverhoging geven :+ De app voor Android TV knalt er al uit als ik alleen maar op pauze en pijl omhoog druk :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
@Stukfruit als ik van de trailer mag afgaan, wat is er mis met de acteerprestaties?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:07:
@Stukfruit als ik van de trailer mag afgaan, wat is er mis met de acteerprestaties?
In het echte leven spreken (de meeste) mensen niet alsof ze emotieloos een boek voorlezen.

Er zijn tegenwoordig steengoede Nederlandstalige films of series te vinden, zoals bijvoorbeeld Tabula Rasa, maar allemaal hebben ze in meer of mindere mate last van dat probleem.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:49
Ik heb de laatste tijd als ik live aan het kijken ben. Dat tie ineens verspringt naar on demand. Vaak gebeurt het als ik van zender wissel. Dit is allemaal op de LG CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Na de storingen laatst zag ik een pop up in de app met de melding dat in die maand nlziet voor mij gratis was. Ik kan dit alleen nergens terugvinden en uiteindelijk is het bedrag gewoon afgeschreven. Heb ik het fout gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Bulldock de extra nieuw toegevoegde zenders zoals de BBC, die zijn de eerste maand gratis (als kennismaking toegevoegd voor iedereen) vandaar hetzelfde bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door RoRoNL op 07-12-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
NLZIET heeft het zwaar vanavond bij Ned-Arg. Ik heb geregeld dat het beeld wat “vegen” vertoond alsof de verbinding heel even inzakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:53
Miki schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:06:
NLZIET heeft het zwaar vanavond bij Ned-Arg. Ik heb geregeld dat het beeld wat “vegen” vertoond alsof de verbinding heel even inzakt.
Hier ook en af en toe een hapering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Inmiddels app afgesloten en opnieuw opgestart en dat lijkt geholpen te hebben hier op mijn ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:19
Hier helemaal geen problemen met NLziet op de mi box.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
BramViking schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:15:
Zal er ooit een techniek ontwikkeld worden waarin het streamen, en de vertraging daarop, volledig weggenomen kan worden. Met het kijken van voetbal erger ik mij mateloos dat er 20 seconden vertraging zit ten opzichte van het kijken op de KPN decorder.
Dit WK is hier echt dramatisch. Vertraging 1,5-2 minuten. Ik krijg appjes dat er gescoord is en dan pas zoveel later komt het in beeld. paar seconden ok maar dit gaat veel verder (samsung tv)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Een grote vertraging heb ik ook gemerkt op de LG CX Oled. Volgens mij geen 1.5 min maar ergens tussen 30 en 60 sec was het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

Meer mensen.last van haperend beeld in de avond?
Voornamelijk na 20.00 uur op Veronica, Net5 en SBS9.
Ik zie dit terug op onze Samsung TV met app, maar ook op de chromecast met Google TV.
Zowel de kabelnoord glasvezel als 5G van KPN als 5G van Tmobile.
Allemaal hetzelfde gedrag.

Klantenservice van NLZiet geeft natuurlijk aan dat er niets aan de hand is, en dat er verder geen klachten zijn.

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:38
GerkeP schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:46:
Meer mensen.last van haperend beeld in de avond?
Voornamelijk na 20.00 uur op Veronica, Net5 en SBS9.
Ik zie dit terug op onze Samsung TV met app, maar ook op de chromecast met Google TV.
Zowel de kabelnoord glasvezel als 5G van KPN als 5G van Tmobile.
Allemaal hetzelfde gedrag.

Klantenservice van NLZiet geeft natuurlijk aan dat er niets aan de hand is, en dat er verder geen klachten zijn.
De genoemde zenders kijk ik niet, maar de vastlopers / storingen merk ik vooral op de regionale zenders (LG OLED TV).

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik ben sinds vorige week over op een nieuwe TV (LG G2) en gebruik nu de native NL Ziet app. Ik heb nog een Xiaomi TV Stick met NL Ziet. Had weinig te klagen, maar nu overgestapt naar de native app op de nieuwe TV.

1. Wat een snelheid, TV-gids wordt heel snel geladen, op de stick duurde het wel 5-6 seconden.
2. Nu merk je dus wel dat de kwaliteit op een groter scherm toch wat minder is. Ik zat op 5 meter van een 55 inch en dat was prima. Ook in bed op een 40 inch op 3 meter. Maar nu op 3 meter van een 65 inch is het niet heel scherp.

Verder na 4 jaar nog super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:37
Ik heb een overstap van een AppleTV4K naar een GC4KTV (zo'n ding van google) gemaakt en de NLZiet-app werkt net ietsjes anders. Ik gebruik een Harmony remote met HUB en kon zo 123 geen geschikte instelling vinden. Ik heb dus Nexus Player remote instellingen maar gebruikt. De remote werkt perfect echter het spoelen is toch iets vervelender geworden t.o.v. de TVOS versie van NLZiet.

Voor en terugspoelen werkt niet meer zo soepeltjes. Het gaat in stappen van 10 sec. en tijdens het spoelen krijg ik ook geen voorvertoning meer te zien. Wel is de hele opname in stills van ongeveer 10 sec. op de tijdlijn verschenen. Dit maakt het moeilijk om op het exacte moment van keuze in een opname terecht te komen.

Op het playhead-icoontje op de tijdlijn staat wel een soort van venstertje dat dan meeloopt maar die blijft blanco. Op de AppleTV kwam daar altijd netjes een voorvertoning van het beeld te staan. Hetzelfde gebeurd eigenlijk ook in de Netflix-app. Op TVOS op de AppleTV werkt het spoelen (sorry kom nog uit de VHS-steentijd)
wel fijn en de voorvertoning is daar op veel logischer en kom ik veel sneller tot de plek in de opname.

Weet iemand of de beta-versie van NLZiet wel wat verbeteringen heeft m.b.t. het voor- en terugspoelen in opnames? En hoe installeer ik dan zo'n app uit de Google Playstore of moet ik die op een of andere manier 'sideloaden'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@vj_slof, je kunt je via de Play Store via hun app daar aanmelden voor hun bèta programma. Wat daar op dit moment aan verschillen inzitten tov de final kan ik niet zeggen, doe er niet aan mee...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
hardware-lover schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:48:
@vj_slof, je kunt je via de Play Store via hun app daar aanmelden voor hun bèta programma. Wat daar op dit moment aan verschillen inzitten tov de final kan ik niet zeggen, doe er niet aan mee...
Bedankt ik zal daar eens gaan kijken en mijn bevindingen hier weer achterlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:16
[b]Binnetie in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"

2. Nu merk je dus wel dat de kwaliteit op een groter scherm toch wat minder is. Ik zat op 5 meter van een 55 inch en dat was prima. Ook in bed op een 40 inch op 3 meter. Maar nu op 3 meter van een 65 inch is het niet heel scherp.

Verder na 4 jaar nog super tevreden!
de kwaliteit is niet minder, maar ligt aan je scherm. Een groter scherm is per definitie minder scherp bij dezelfde resolutie. Hetzelfde aantal pixels op een groter oppervlak.

Daarbij ga je ook nog eens van een kleiner scherm op een grotere afstand naar een groter scherm bij een kleinere afstand. Dan kan ik me wel voorstellen dat de scherpte tegenvalt.

• vj_slof
hardware-lover schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:48:
Ik heb de beta-versie geinstalleerd maar er is cosmetisch geen verschil met de normale versie. Nu 1 avond kunnen testen en merk wat iets stabieler en sneller gedrag. Voorheen als ik haastig de TV-gids in ging voordat de programmalijst was opgebouwd crashte de app nogal snel.

Fast-forward en rewind helaas nog steeds zonder voorvertoning. Ook begin ik me langzaam te wel te irriteren aan de Google Chromecast TV. Waar ik me bij de AppleTV aan irriteer is vooral de zeurvensters dat ik moet updaten maar de werking is verder wel vlekkeloos. Google heeft nog een lange weg te gaan. Ik twijfel nu of ik die Chromecast TV terug gaan sturen en toch maar een nieuwere AppleTV4K ga kopen maar dan krijg ik het gezeur dat ik mijn mobiele telefoon ook moet upgraden nog steeds in beeld...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@vj_slof, voor Android TV gebruikers, die niet eerder met Apple TV deze app hebben gebruikt, geldt dat ze beeld bij spoelen nog niet hebben gehad. Dan is het gemis ook niet zo groot (hoewel handig bij gebruik). V.w.b. het crashen van de app, schijnbaar ligt het nog wel gevoelig welk Android TV apparaat daarbij wordt gebruikt. De 4k Google TV stick ligt hier weliswaar in huis, maar gebruiken doe ik deze eigenlijk niet. Met de Shield TV 2019 Pro die ik heb is de NLZiet app stabiel (voor mij), en dat is ie ook op een Homatics box die ik recentelijk in het bezit heb. Ik kan de crash niet oproepen door heel snel de TV-Gids in te gaan, heb het eerder al meermaals getest, met diverse apparaten. De app lijkt ook aardig gevoelig voor de hoeveelheid beschikbare opslag, die is bij de Shield en Homatics resp. bruto 16GB en 32GB, maar of dat daadwerkelijk de oorzaak voor instabiliteit kan zijn durf ik niet met zekerheid te stellen.

Testing, one, two ...

• vj_slof
hardware-lover schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:50:
@vj_slof, voor Android TV gebruikers, die niet eerder met Apple TV deze app hebben gebruikt, geldt dat ze beeld bij spoelen nog niet hebben gehad. Dan is het gemis ook niet zo groot (hoewel handig bij gebruik). V.w.b. het crashen van de app, schijnbaar ligt het nog wel gevoelig welk Android TV apparaat daarbij wordt gebruikt. De 4k Google TV stick ligt hier weliswaar in huis, maar gebruiken doe ik deze eigenlijk niet. Met de Shield TV 2019 Pro die ik heb is de NLZiet app stabiel (voor mij), en dat is ie ook op een Homatics box die ik recentelijk in het bezit heb. Ik kan de crash niet oproepen door heel snel de TV-Gids in te gaan, heb het eerder al meermaals getest, met diverse apparaten. De app lijkt ook aardig gevoelig voor de hoeveelheid beschikbare opslag, die is bij de Shield en Homatics resp. bruto 16GB en 32GB, maar of dat daadwerkelijk de oorzaak voor instabiliteit kan zijn durf ik niet met zekerheid te stellen.
De Google Chromecast 4KTV heeft 'maar' 8 GB geheugen. Daar blijft na installatie van wat apps hier nog maar ongeveer werkbaar zo'n 3 Gieg over. Ik heb alle onnodige apps gewist en heb er nu alleen Kodi, Netflix, NLZiet en NPO Start op geinstalleerd. Ik merk ook dat de stabiliteit van NLZiet aan het begin na inschakeling wel beter is maar aan het eind van dag/avond intensief kijken steeds stropiger aanvoelt. Misschien toch een geheugenlek ergens in het Android OS op de Chromecast 4KTV of de NLZiet-app zelf niet helemaal volwassen genoeg?

Ik vind dat TV-kijken zo vloeiend mogelijk moet verlopen zonder al teveel gedoe maar merk dat met name NLZiet en NPO-start behoorlijk buggy zijn. Kodi op de Google Chromecast 4KTV werkt dan wel weer heel soepel en misschien hou ik 'm alleen daarvoor wel in huis en kan ie de Raspberry Pi3B+ wel gaan vervangen. Die Pi kan geen 4K-resolutie helaas dus zit met een dillemma. Koop ik een Raspberry Pi 4 en gaat de Chromecast 4KTV weer terug??? Keuzes keuzes.

Helaas werken plugins voor NLZiet, NPO en Netflix niet goed op de Kodi-speler software anders had ik aan 1 apparaat meer dan genoeg. Ik kom gelukkig geen HDMI-ingangen te kort op mijn AV-Receiver maar ideaal is anders.

Een Shield TV lijkt me ook wel wat, misschien moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen. De specs. zijn daar volgens mij wel in orde. Streaming TV staat nog een beetje in de kinderschoenen lijkt wel.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@vj_slof, vwb dat laatste, daar kijk ik net iets anders tegenaan. Ik heb de stap genomen om van een HTPC naar een Android TV apparaat te gaan, puur vanwege de streaming mogelijkheden. Laag ingezet, ben met een Mi box S begonnen, en hoewel daar ook van alles over te zeggen viel, overtuigde deze mij wel voldoende om die ingeslagen weg te blijven vervolgen, de afslag Apple heb ik echter nooit genomen, wat dat betreft geen vergelijk, en dat hoeft voor mij nu ook niet meer.

Ondertussen een partij Android/Google/Fire TV apparaten verder (ze zijn er allemaal nog, hobby mag geld kosten ;) ), is het nu eigenlijk wachten tot de streaming apps zelf de volgende fase ingaan. Dat sommige wat laks zijn bij hun support (of simpelweg de kennis niet in huis hebben), dat neem ik dan maar voor lief.
Nu Android TV V12 steeds meer gemeengoed gaat worden (of apparaten met een lagere Android TV versie) met de ondersteuning voor auto framerate, hoop ik dat de streaming apps uiteindelijk ook gaan volgen. Apple TV is wat dat betreft king of the world.

Jouw Google stick heeft inmiddels die V12 update gehad, maar met de vorige versie was het met Kodi ook geen feest, dat werkt gewoon niet lekker met een vaste resolutie/refreshrate als Kodi daar zelf geen draai aan kan geven, het grootste gemis voor vele Android TV apparaten met V10/V11 (met de Shield als uitzondering daarop). Toch zou ik op dit moment nog even de kat uit de boom kijken, er komen Android TV apparaten aan met betere specs, vooral m.b.t. ondersteuning van bepaalde codecs (VP9 L2 en AV1 bijv.), maar ook met meer werk- en opslaggeheugen.

De Google TV stick zit idd erg krap in zijn opslaggeheugen, dus het kan goed zijn dat NLZiet iets doet met een buffer waardoor die stick eerder tegen beperkingen aan gaat lopen, met crashen tot gevolg. Als het puur de opslagruimte zou zijn dan hebben die door mij eerder aangehaalde apparaten simpelweg meer lucht daarvoor.

Testing, one, two ...

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:05
vj_slof schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:08:
[...]

De Google Chromecast 4KTV heeft 'maar' 8 GB geheugen. Daar blijft na installatie van wat apps hier nog maar ongeveer werkbaar zo'n 3 Gieg over. Ik heb alle onnodige apps gewist en heb er nu alleen Kodi, Netflix, NLZiet en NPO Start op geinstalleerd. Ik merk ook dat de stabiliteit van NLZiet aan het begin na inschakeling wel beter is maar aan het eind van dag/avond intensief kijken steeds stropiger aanvoelt. Misschien toch een geheugenlek ergens in het Android OS op de Chromecast 4KTV of de NLZiet-app zelf niet helemaal volwassen genoeg?

....

Een Shield TV lijkt me ook wel wat, misschien moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen. De specs. zijn daar volgens mij wel in orde. Streaming TV staat nog een beetje in de kinderschoenen lijkt wel.
Volgens mij zit er al meer dan een jaar een geheugenlek (memoryleak) in de NLZiet Android TV app (sinds de laatste grote interface aanpassing). Wanneer je wat de door de menu's en tv-gids heen scrollt, wordt de app steeds trager en trager.

Eerst dacht ik dat het aan de MiBox-S lag, maar nu ik al een tijdje over ben op een nvidia shield, heb ik hetzelfde probleem.

De enige oplossing is om via de instellingen de app gedwongen te laten stoppen. Daarna loopt NLZiet weer (even) als een zonnetje.

Helaas wordt NLZiet ook niet helemaal afgesloten wanneer je NLZiet afsluit, hij blijft op de achtergrond actief. Wanneer ze dat wel zouden doen, zou het al een hoop schelen.

Maar goed, we zijn overgeleverd aan de app-bouwers van NLZiet. Ik heb niet het idee dat ze hier meelezen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@voorstad, om het even helder te krijgen, welk model Shield gebruik jij?

Testing, one, two ...

• voorstad
hardware-lover schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:15:
@voorstad, om het even helder te krijgen, welk model Shield gebruik jij?
Dat ronde model (de eenvoudigste): Shield TV.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@voorstad, duidelijk. Dan kan de beschikbare hoeveelheid opslag nog steeds de beperkende factor zijn, aangezien dat model Shield TV het (eveneens) met 8GB bruto moet doen.

Testing, one, two ...

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Kon gewoon Oranje wedstrijden kijken in het buitenland met NLZiet zonder VPN. Toch wel fijn :)

• voorstad
hardware-lover schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:22:
@voorstad, duidelijk. Dan kan de beschikbare hoeveelheid opslag nog steeds de beperkende factor zijn, aangezien dat model Shield TV het (eveneens) met 8GB bruto moet doen.
Maar dan vraag ik me toch af:

- waarom werkte het een aantal versies geleden wel vlekkeloos?
- waarom heeft alleen NLZiet hier last van?
- waarom gooit het systeem niet op een gegeven moment zijn buffer leeg als het krapjes wordt?

En het zal om de 2GB ram geheugen gaan t.o.v. 3GB voor de pro versie.

[ Voor 6% gewijzigd door voorstad op 22-12-2022 22:59 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@voorstad, werkgeheugen of vrije opslagruimte. Werkgeheugen is idd wellicht meer voor de hand liggend. De andere Android TV box die ik eerder aanhaalde (Homatics), heeft zelfs 4GB aan werkgeheugen, die geeft (tot nu toe), ook geen enkel probleem met NLZiet, dat ik hier opmerk.

Heb jij een voorstel wat te doen om NLZiet zo snel als mogelijk over de rooie te krijgen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Het komt bij mij vooral voor wanneer ik in de tv-gids ga bladeren, en de beschrijvingen van diverse programma's bekijk. En dat dan wat achter elkaar doe.

De tv-gids reageert dan steeds langzamer totdat je echt seconden moet wachten per druk op een knop. Wanneer je dan een programma wil bekijken, duurt het opstarten ervan erg lang en stottert het programma ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
voorstad schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:10:
Het komt bij mij vooral voor wanneer ik in de tv-gids ga bladeren, en de beschrijvingen van diverse programma's bekijk. En dat dan wat achter elkaar doe.

De tv-gids reageert dan steeds langzamer totdat je echt seconden moet wachten per druk op een knop. Wanneer je dan een programma wil bekijken, duurt het opstarten ervan erg lang en stottert het programma ook.
Welke versie heb je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
@vj_slof Welke zeurvensters kreeg jij in beeld bij je AppleTV 4K? Ook de eerste generatie Apple TV 4K uit 2017 kan nl. geupdate worden naar tvOS 16. Of wilde je niet updaten?
Ik heb de omgekeerde beweging gemaakt trouwens, van een Mi box S naar AppleTV. Vind de gebruikservaring bij AppleTV veel beter. Maar goed die Mi box was ook flink goedkoper.

@hardware-lover Homatics kende ik nog niet, ze maken een aantal verschillende Android TV streamers zie ik. Jij hebt de Box R plus denk ik, gezien de 4Gb RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@musicfreak heb ik..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Ik heb precies hetzelfde euvel bij de laatste versie en eerdere op mijn mi box s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
musicfreak schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:27:
@vj_slof Welke zeurvensters kreeg jij in beeld bij je AppleTV 4K? Ook de eerste generatie Apple TV 4K uit 2017 kan nl. geupdate worden naar tvOS 16. Of wilde je niet updaten?
Ik heb de omgekeerde beweging gemaakt trouwens, van een Mi box S naar AppleTV. Vind de gebruikservaring bij AppleTV veel beter. Maar goed die Mi box was ook flink goedkoper.

@hardware-lover Homatics kende ik nog niet, ze maken een aantal verschillende Android TV streamers zie ik. Jij hebt de Box R plus denk ik, gezien de 4Gb RAM?
Voornamelijk updates. Ik heb nu TVOS 16.1 en nu 2x per dag de vraag of ik wil updaten naar 16.2. Ik heb automatisch updates al lang uitgezet. Meteen na de update naar 16.1 had ik al spijt. Ik kwam van 15.x af. Heb nog een iPhone 7 met iOS 15.7.2 en nu dus ook meerdere keren per dag de melding dat ik de iCloud voorwaarden moet accepteren en daarvoor is een toestel met 16.0 of hoger nodig… De AppleTV wordt zo langzaam aan onbruikbaar en het gaat niet lang meer duren dat ook Apps om 16.2 of hoger gaan vragen. Nu werkt iCloud Photostream nog maar ik denk als ik uitlog ik nooit meer kan inloggen en ik een nieuwe telefoon moet gaan kopen. Ik vind het een schofterige manier van verkoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
vj_slof schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:03:
[...]

Voornamelijk updates. Ik heb nu TVOS 16.1 en nu 2x per dag de vraag of ik wil updaten naar 16.2. Ik heb automatisch updates al lang uitgezet. Meteen na de update naar 16.1 had ik al spijt. Ik kwam van 15.x af. Heb nog een iPhone 7 met iOS 15.7.2 en nu dus ook meerdere keren per dag de melding dat ik de iCloud voorwaarden moet accepteren en daarvoor is een toestel met 16.0 of hoger nodig… De AppleTV wordt zo langzaam aan onbruikbaar en het gaat niet lang meer duren dat ook Apps om 16.2 of hoger gaan vragen. Nu werkt iCloud Photostream nog maar ik denk als ik uitlog ik nooit meer kan inloggen en ik een nieuwe telefoon moet gaan kopen. Ik vind het een schofterige manier van verkoop.
De iPhone 7 kwam in 2016 op de markt met iOS 10 als besturingssysteem.

Er zijn ruim zes jaar updates geweest (5 OS-en). Noem één merk die dat beter doet.

Je kunt het schofterig vinden maar in de mobiele wereld is Apple een voorbeeld voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
La1974 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:35:
[...]

De iPhone 7 kwam in 2016 op de markt met iOS 10 als besturingssysteem.

Er zijn ruim zes jaar updates geweest (5 OS-en). Noem één merk die dat beter doet.

Je kunt het schofterig vinden maar in de mobiele wereld is Apple een voorbeeld voor velen.
In vind het raar dat ik om zoiets simpels als iCloud voorwaarden op de AppleTv4K ik dit persé op een Apple toestel met iOS 16 of hoger moet doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
NLZiet versie 5.3.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
voorstad schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:46:
[...]

Volgens mij zit er al meer dan een jaar een geheugenlek (memoryleak) in de NLZiet Android TV app (sinds de laatste grote interface aanpassing). Wanneer je wat de door de menu's en tv-gids heen scrollt, wordt de app steeds trager en trager.

Eerst dacht ik dat het aan de MiBox-S lag, maar nu ik al een tijdje over ben op een nvidia shield, heb ik hetzelfde probleem.

De enige oplossing is om via de instellingen de app gedwongen te laten stoppen. Daarna loopt NLZiet weer (even) als een zonnetje.

Helaas wordt NLZiet ook niet helemaal afgesloten wanneer je NLZiet afsluit, hij blijft op de achtergrond actief. Wanneer ze dat wel zouden doen, zou het al een hoop schelen.

Maar goed, we zijn overgeleverd aan de app-bouwers van NLZiet. Ik heb niet het idee dat ze hier meelezen.
Ik heb een melding gemaakt bij NLziet aangezien ik precies hetzelfde probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb het niet voor elkaar kunnen krijgen dus misschien geeft die 3GB of 4GB werkgeheugen toch net wat minder problemen met deze app, al zou dat niet noodzakelijk moeten zijn vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz

Reactie van NLziet:

Emma (NLZIET)

27 dec. 2022 15:07 CET
Aha, Android TV dus. Dit is een bekend probleem inderdaad. We werken aan een oplossing zodat deze sneller is! Groet, Emma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
ratzz schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:14:
[...]

Reactie van NLziet:

Emma (NLZIET)

27 dec. 2022 15:07 CET
Aha, Android TV dus. Dit is een bekend probleem inderdaad. We werken aan een oplossing zodat deze sneller is! Groet, Emma
Top!

Ik hoop dat Emma doorheeft dat de tvgids niet perse sneller hoeft te worden, maar dat het vooral snel BLIJFT ;-).

• Bigboy2m
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik gebruik ook een MiboxS en een MiTVstick. Beiden vertonen hikkend/bevriezend beeld en hang neigingen na 3 maal wisselen van programma via de TVgids.

Omdat ik van plan was om een nieuwe TV te kopen heb ik een NLZiet (5.3.0) test gedaan op een 2022 model Philips Android TV toestel in een winkel. Er vielen 2 dingen op:
- TVgids opent veel sneller dan op de de MI apparaten
- maar ook dit toestel vertoonde instabiel gedrag na het kiezen van een programma uit de TVgids.

Heb dit gemeld aan NLZiet. Ze waren net bezich met de release van 5.3.1 met de vraag of deze hetzelfde gedrag vertoond. Ik kon dit alleen bevestigen voor de MI apparaten. Uit de reactie van NLZiet meen ik te kunnen afleiden dat zij geen MI test hardware tot hun beschikking hebben. Ze konden het probleem zoals ik omschreef tot nu toe niet reproduceren... Dit is overigens niet de eerste keer dat ik dit gemeld heb.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Bigboy2m, misschien moet je ze eens vragen wat zij wel hebben aan Android/Google TV apparatuur waarmee ze de app testen?

Testing, one, two ...

• Bigboy2m
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-10-2023
hardware-lover schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:43:
@Bigboy2m, misschien moet je ze eens vragen wat zij wel hebben aan Android/Google TV apparatuur waarmee ze de app testen?
Die moeite ga ik me besparen om weer een teleurstelling te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulldock
Lekker, weer een storing, gegevens ophalen mislukt .op tablet, tv en mobiel. Dan maar wat eerder de deur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Hier dezelfde storing. De goede voornemens voor NLZiet lijken mij duidelijk…

Oudejaarsconference dadelijk via de NPO Start app.

[ Voor 39% gewijzigd door Djarune op 31-12-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Laatst online: 23:00
Djarune schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:24:
Hier dezelfde storing. De goede voornemens voor NLZiet lijken mij duidelijk…

Oudejaarsconference dadelijk via de NPO Start app.
Ik heb maar even de NPO app op de shield geïnstalleerd, kunnen we toch nog wat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 21:54
Algemeen - issues
2022-12-31 20:22 Problemen met de servers, we zijn aan het onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Jef61 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:28:
[...]

Ik heb maar even de NPO app op de shield geïnstalleerd, kunnen we toch nog wat kijken.
Ik kreeg NPO niet aan de praat in het buitenland. VPN’tje op de Chromecast en het draait prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Inmiddels werkt het weer hier bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Hier nergens last van gehad. Had NLZiet eerst op een Xiaomi TV Stick en nu op mijn nieuwe TV. Ondanks dat de app ouder is (geen kidsprofiel) mogelijk. Werk het super snel. Echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Binnetie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 21:27:
Hier nergens last van gehad. Had NLZiet eerst op een Xiaomi TV Stick en nu op mijn nieuwe TV. Ondanks dat de app ouder is (geen kidsprofiel) mogelijk. Werk het super snel. Echt een verademing.
Hier ook niet. Zit bij mijn oudste dochter en daar draait NLZiet al vanaf vanmiddag aan één stuk probleemloos door, en dat via Wifi op een Mi box S.

Het zal dus plaatselijk zijn, niet landelijk, de verstoringen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
En weer een storing bij NLZiet. Lijkt precies hetzelfde als toen op 31 december.

[ Voor 7% gewijzigd door Djarune op 05-01-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Hier ook weer problemen... zucht

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Streams die niet starten? Dat had ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:22
Bij ons gisteravond ook wat moeite met streams starten, maar dacht dat dit aan ons probleem met de kpn verbinding lag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Laatst online: 12-09 23:03
Iemand een idee hoe ik de "meest bekeken" optie in NLZiet uitschakel? Ik zie het niet staan onder instellingen (shield app). Vind het nogal storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sideshowbobbie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:54:
Iemand een idee hoe ik de "meest bekeken" optie in NLZiet uitschakel? Ik zie het niet staan onder instellingen (shield app). Vind het nogal storend...
Nieuwe toevoeging aan app, met laatste update meegekomen (09-01 hier). Niet leuk begrijp ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Sideshowbobbie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:54:
Nee helaas, ik dacht al dat ik de enige was die zich daaraan stoorde. Dat zouden ze wel als optie mogen toevoegen onder profiel. Maar of dat een garantie is dat het werkt, zo staat er de optie om niet actieve zenders te verbergen (extra zoals BBC etc. lijkt mij) maar dat doet niks. Hiervoor ga ik een ticket aanmaken maar zal ook aanhalen dat de "meest bekeken" toevoeging niet echt aanslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Een vraag over NLziet.
We zetten vrijwel dagelijks de TV aan tijdens het programma "Huis & Tuin Lekker leven" op RTL4. Dit wordt gevolgd door het RTL Nieuws.
Wat we bijna dagelijks zien is dat NLziet precies tijdens begin van het RTL nieuws (de laatste paar seconden als de klok op 18 uur springt), weer terug springt naar het begin van "Huis & Tuin lekker leven".
Het gedrag is alleen op dit moment. De rest van de dag zie je het niet.
We gebruiken de NLZiet app op de LG OLED CX

Herkent iemand dit?
Wellicht een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Athome schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:04:
Een vraag over NLziet.
We zetten vrijwel dagelijks de TV aan tijdens het programma "Huis & Tuin Lekker leven" op RTL4. Dit wordt gevolgd door het RTL Nieuws.
Wat we bijna dagelijks zien is dat NLziet precies tijdens begin van het RTL nieuws (de laatste paar seconden als de klok op 18 uur springt), weer terug springt naar het begin van "Huis & Tuin lekker leven".
Het gedrag is alleen op dit moment. De rest van de dag zie je het niet.
We gebruiken de NLZiet app op de LG OLED CX

Herkent iemand dit?
Wellicht een oplossing voor dit probleem?
Helaas geen oplossing.
We zien dit ook, eerste live programma wat je kijkt springt weer terug, zowel met de Samsung TV app als met de Chromecast met Google TV.
Maar na mijn klagen ben ik de enige, ik ben heel blij dat je hetzelfde probleem ervaart.
Nu NLZiet nog overtuigen (en dat is echt een drama)

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

hardware-lover schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:57:
[...]

Nieuwe toevoeging aan app, met laatste update meegekomen (09-01 hier). Niet leuk begrijp ik?
Ik denk dat ze bij die club eens een onderzoek moeten doen naar gebruikerstevredenheid. Het is goedkoop, daardoor blijven mensen wel hangen, maar bij elke aanpassing die ze doen stort de boel in of zijn de gebruikers zwaar ontevreden.

Op de Samsung TV app is die meest bekeken gelukkig nog niet aanwezig

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerkeP schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:54:
Ik denk dat ze bij die club eens een onderzoek moeten doen naar gebruikerstevredenheid. Het is goedkoop, daardoor blijven mensen wel hangen, maar bij elke aanpassing die ze doen stort de boel in of zijn de gebruikers zwaar ontevreden.

Op de Samsung TV app is die meest bekeken gelukkig nog niet aanwezig
Heb je op je Samsung wel het kidsprofiel gekregen? Op de LG van mijn zoon is dat namelijk nog steeds niet het geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

hardware-lover schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:00:
[...]

Heb je op je Samsung wel het kidsprofiel gekregen? Op de LG van mijn zoon is dat namelijk nog steeds niet het geval.
Geen idee, kinderen zijn hier al heel lang de deur uit, en voor de kleindochter is dat profiel niet nodig ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerkeP schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:02:
Geen idee, kinderen zijn hier al heel lang de deur uit, en voor de kleindochter is dat profiel niet nodig ;-)
Is zo gecontroleerd, toch?

Maar dat terzijde, de app ontwikkeling voor sommige merken TV's lijkt niet zo heel vlot te gaan, dat heeft soms nadelen maar schijnbaar ook zo zijn voordeel, gezien de ergernis bij sommigen agv de meest recente toevoeging aan die app 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

De Samsung app is sinds vorig jaar mei een drama, daarvoor werkte dat foutloos.
Maar omdat ze allerlei extra's willen inbouwen die bijna niemand gebruikt hebben ze de boel vernield :(

Stabiliteit is ook ver te zoeken, dan is de Google TV optie een stuk beter. Maar die werkt maar op 60Hz op 4K, en dat is niet fijn als je een 200 Hz Tv hebt gekocht voor een hoop geld.

Ik neig steeds meer naar een illegaal streamingabonnement, denk dat ik dan veel minder last heb van al die ergernissen bij NLZiet

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Ik komt na het weekend in ieder geval weer een update van NLziet voor android tv, ik had aangegeven dat er een optie was "verberg niet beschikbare zenders" die niks deed, dit zou na het weekend verholpen worden met een update. Ik had ook aangegeven dat ik het totaal geen meerwaarde vond opeens een knop "meest bekeken" te hebben maarja daar waren ze zelf erg enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik heb geen kidsprofiel optie op de Samsung.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerkeP schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:11:
De Samsung app is sinds vorig jaar mei een drama, daarvoor werkte dat foutloos.
Maar omdat ze allerlei extra's willen inbouwen die bijna niemand gebruikt hebben ze de boel vernield :(

Stabiliteit is ook ver te zoeken, dan is de Google TV optie een stuk beter. Maar die werkt maar op 60Hz op 4K, en dat is niet fijn als je een 200 Hz Tv hebt gekocht voor een hoop geld.

[knip]
Al zou je een 1000Hz tv hebben, voor streaming doet dat er niet toe, het gaat nog steeds in max. 60Hz en voor Nederland en o.a. NLZiet geldt 50Hz als standaard. Dus Google TV mag daarvoor op 50Hz worden ingesteld, om het zo optimaal mogelijk te hebben voor Nederlandse streaming services 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

hardware-lover schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:47:
[...]

Al zou je een 1000Hz tv hebben, voor streaming doet dat er niet toe, het gaat nog steeds in max. 60Hz en voor Nederland en o.a. NLZiet geldt 50Hz als standaard. Dus Google TV mag daarvoor op 50Hz worden ingesteld, om het zo optimaal mogelijk te hebben voor Nederlandse streaming services 😉
Dat zou je verwachten, maar ik nodig je graag uit om het verschil te komen bekijken hier.
Dat is nl erg goed zichtbaar ;)

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
@GerkeP
Je ziet wat anders dan wat je zegt.
In Europa worden TV beelden als 50 FPS verzonden. Films/Blu-Ray zijn altijd 24 fps. Youtube, Netflix, etc varieert tussen 24, 35, 30, 50 en 60 FPS

De 200 Hz van je TV (wat veel TV's hebben) is puur een techniek van je TV om de beeldkwaliteit (volgens de fabrikant) te verbeteren. De bekende Black Frame Insertion is hier een onderdeel van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
hardware-lover schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:47:
[...]

Je hebt refresh rate (TV) en frame rate (Google).

Als Google 50hz is en je TV 200, dan wordt ieder beeldje 4 x getoond op je tv. Ieder merk heeft hier zijn eigen naam voor.

Als je een externe steamer hebt kan je die vaak ook op 60hz zetten. Maar dit is lastig te vermenigvuldigen naar 200. Dus op 50hz zetten. 50 en 60 zijn regionaal bepaald door de oude uitzendtechnieken als PAL (oa in Nederland met 25 hz) een NTSC (oa VS met 30hz).

Dit zou de beeldkwaliteit ten goede moeten komen.

[ Voor 18% gewijzigd door La1974 op 14-01-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door La1974 op 14-01-2023 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerkeP schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 05:05:
Dat zou je verwachten, maar ik nodig je graag uit om het verschil te komen bekijken hier.
Dat is nl erg goed zichtbaar ;)
Als jij mij dan een beeld voortovert waarbij je Google TV hebt ingesteld op 60Hz dan bedank ik daar vriendelijk voor ;)

Dat je TV door een hogere refreshrate een "vloeiender" plaatje neer kan zetten, of het iig zo doet lijken, veranderd nog steeds niets aan de meest optimale instelling van je afspeelapparaat, en bij streaming van een 50Hz (of zelfs 25Hz) beeld, is 50 als keuze op je Google TV het meest logische. Of zie jij die 200Hz terug binnen de instellingen van Google TV als keuze?

Bij streaming (direct via internet of lokaal als bron), geldt overigens nog altijd, het is de aangeboden kwaliteit die geldt. Er zijn wel mediaspelers en TV's die daar een eigen draai aan kunnen geven, een Nvidia Shield TV kan daar tamelijk goed in zijn, echt duidelijk beter dan o.a. de Google 4k TV stick, maar ook voor dat apparaat geldt, het kan niet toveren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
GerkeP schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:11:

Die 200 Hz is wel fijn om mee te gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Daar heeft die 200 Hz ook niets mee te maken.
De 200 Hz is output van het beeldpaneel. Bij gamen gaat het om de FPS aan de inputkant. Je TV moet dan hoge FPS via VRR of GSync ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Het maakt wel degelijk uit of ik mijn games op mijn 60 HZ beeldscherm afspeel of op mijn 144 Hz scherm maar dat kan dan ook aan mij liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door ratzz op 14-01-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ratzz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Die 200 Hz is wel fijn om mee te gamen.
Dat zal best maar dan heb je een computer of console die die output ondersteund. Het ligt dus echt aan het bron en niet andersom.

Reguliere tv is namelijk echt 50 of 60Hz en voor speciale content die daarin is opgenomen 24Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Miki schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Dat zal best maar dan heb je een computer of console die die output ondersteund. Het ligt dus echt aan het bron en niet andersom.

Reguliere tv is namelijk echt 50 of 60Hz en voor speciale content die daarin is opgenomen 24Hz.
Ik suggereer toch ook niet het omgekeerde. Ik zeg alleen dat een tv met een scherm van 200 Hz waarschijnlijk tevens ook bedoeld is als scherm om op te gamen. Voor de rest heb je volkomen gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Een 200 Hz TV is heel wat anders dan een 144 Hz monitor.
Een 200 Hz TV is intern nog altijd een 50 Hz variant. Dus 50 FPS waarbij ieder frame 4x knippert. Dit om motion blur tegen te gaan.
Een 144 Hz monitor is een 144 Hz monitor. Dus max. 144 unieke frames per seconde

Er zijn zelfs TV merken die 400 Hz claimen.

Verschillende 2022 TV modellen en sommige 2021 TV modellen ondersteunen VRR en/of Gsync. Hierdoor kunnen ze (alleen tijdens spelen van games) een hogere framerate aan.
Voor de typsiche TV diensten blijft het gewoon iets tussen 24 en 60 fps. De framerate van video is nu eenmaal vast gelegd in standaarden en daar veranderd een TV helemaal niets aan.

Als je TV geen VRR of GSnync ondersteunt zal je bij een 200 Hz TV geen hogere framerate hebben als bij een 50 Hz tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Athome op 14-01-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dank allen, weer wat geleerd.
Ik zal de Chromecast eens op 50 Hz zetten, eens zien of het beeld dan beter is.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeBee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:39
Afgelopen nacht kreeg ik ipad 16.2 update. Nu heb ik geen beeld meer in de app van npo start. “Afspelen mislukt” staat er en een knop probeer opnieuw.
Radio wel geluid en de cam van radio ook.
Vraag:
- is dit een ipad update fout of npo start app fout
- hoe afspelen te repareren

Edit
* Probleem opgelost. Ik heb de iPad gereset.

[ Voor 8% gewijzigd door CeeBee op 18-01-2023 14:32 . Reden: Probleem opgelost ]

pvoutput

Pagina: 1 ... 15 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET