• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:06
Welke internetsnelheid ben je nodig om fatsoenlijkt te kunnen zappen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:46

Trackerfire

ADA HODLER

Jeuvie schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:27:
Ik zou zeggen rond de 15-20mbit minimaal... belangrijker is denk ik een stabiel wifi netwerk of beter nog bekabeld aansluiten.

Skoda Enyaq iV80x Founders Edition Black

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik zou eerder denken dat het aan je apparaat ligt waarop je kijkt. Een recente Apple Tv, Google Chromecast met afstandsbediening of een recente Amazon firestick zal veel meer uithalen dan je internetsnelheid. 50Mbit/s moet al ruim voldoende zijn voor het streamen.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:06
@Trackerfire @Miki Dank voor jullie reacties. Ik heb nu Ziggo Basic 50/20 en het streamen gaat goed. Het inladen (zappen) van een volgende zender duurt 2 a 3 seconden. Ik vroeg mij af of dit met een sneller abonnement ook sneller gaat.

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:31
Dat ligt inderdaad aan je apparaat. Mijn Mi box s (via wifi) gaat lekker maar mijn Samsung tv uit 2017 (bekabeld) is een hork. Ondanks dat de tv een beter beeld geeft kijk ik meer op de Mi box ivm met sneller navigeren.

• ratzz
Vortigen schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:49:
[...]
Aha. Heb je toevallig een oplossing gevonden? Ik zat te denken om bij een eventuele volgende keer even te pauzeren en dan weer op play drukken.
Dat wil bij andere streaming services nog weleens helpen.
Advies van de servicedesk gekregen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.... ik dacht jaja... maar dat heeft het probleem inderdaad verholpen!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:48
ratzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:04:
[...]

Advies van de servicedesk gekregen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.... ik dacht jaja... maar dat heeft het probleem inderdaad verholpen!
Aha, dan ga ik dat ook even doen. Thx :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Worrum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30
NLZiet Net 5, Raiders of the lost ark geeft op dit moment surround geluid bij mij? Was dit al een ding? Of is dit nieuw. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt

• ratzz
Worrum schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:47:
NLZiet Net 5, Raiders of the lost ark geeft op dit moment surround geluid bij mij? Was dit al een ding? Of is dit nieuw. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt
Je hebt niet toevallig wat gerookt ofzo :)
Nee, helaas hier geen surround.

• Worrum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30
Nee niet dat ik weet. De soundbar gaf Dolby digital/Dolby pro aan en het geluid klonk echt surround :P

Op een Nvidia shield pro btw

[Voor 15% gewijzigd door Worrum op 01-08-2022 21:42]

• ratzz
Ik draai hem hier op een Mi box s, normaal switcht die wel automatisch m.b.t. geluid. Ziggo Go had ik altijd Dolby. Maar het staat wel als eerste op mijn verlanglijstje, een upgrade van het geluid op NLZiet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Worrum schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:40:
Nee niet dat ik weet. De soundbar gaf Dolby digital/Dolby pro aan en het geluid klonk echt surround :P

Op een Nvidia shield pro btw
Oké, ik had nog even gekeken toen je het ter sprake bracht. Maar via datzelfde apparaat gaf ie standaard toch echt enkel stereo geluid.

Nu jij de Shield aanhaalde.... In de uitvoering die ik heb, de 2019 Pro versie, zit een instelling om stereo streams om te zetten naar 5.1 PCM. Dat heb je toevallig niet op actief staan?

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ratzz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:06:
Ik draai hem hier op een Mi box s, normaal switcht die wel automatisch m.b.t. geluid. Ziggo Go had ik altijd Dolby. Maar het staat wel als eerste op mijn verlanglijstje, een upgrade van het geluid op NLZiet.
Ziggo Go TV heeft dat sinds die laatste grote wijziging ook niet meer. Is wel aanwezig binnen de app instellingen maar dat doet nu helemaal niets meer.

Testing, one, two ...

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Na een paar weken stabiel is het vandaag weer drama… bij jullie ook?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Miki
Erhnam schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:58:
Nope, zowel beneden op de Apple TV als hier boven in werkkamer op de MBP geen problemen. Kijk je toevallig op een LG tv?

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-03 15:12
bij mij ook alles soepel

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03:22
Nee, via Chromecast met Google TV werkt het prima.

Edit: Op1 hapert nu regelmatig. Blijft iedere keer een seconde hangen.

[Voor 13% gewijzigd door La1974 op 19-09-2022 23:09]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gaat dit over de NPO of NLZiet? Via NLZiet ziet het beeld er prima uit, geen haperingen oid. Android TV icm Shield TV Pro.

Testing, one, two ...

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03 11:15
Hangt erg van de zender af. Soms gaat het uren goed en op regionale is loopt het beeld soms al na een paar seconden vast.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:28

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Nooit problemen. Bekabelde Apple TV.

www.oldskoolnl.nl

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:59
Laatste tijd erg instabiel via LG webos. Loopt regelmatig 'vast' waarbij een volgende aflevering niet start. Of bij spoelen blijft hangen. Via chromecast geen issues.

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:22
Het lijkt erop dat NLZIET plannen heeft voor extra abonnementsvormen. Waar je wellicht bij het goedkope abonnement maar 7 dagen terug kan kijken en bij de duurdere variant meer zenders krijgt, zie:

https://mediamagazine.nl/...n-voor-nlziet-in-de-maak/
en
https://www.totaaltv.nl/n...tere-concurrentie-nlziet/

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:53
S-1-5-7 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:35:
Het lijkt erop dat NLZIET plannen heeft voor extra abonnementsvormen. Waar je wellicht bij het goedkope abonnement maar 7 dagen terug kan kijken en bij de duurdere variant meer zenders krijgt, zie:

https://mediamagazine.nl/...n-voor-nlziet-in-de-maak/
en
https://www.totaaltv.nl/n...tere-concurrentie-nlziet/
Ik hoop dat het voordeliger blijft als kpn televisie anders heeft nlziet weinig nut meer.

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:22
Jnaaazer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 06:57:
[...]
Ik hoop dat het voordeliger blijft als kpn televisie anders heeft nlziet weinig nut meer.
Ik begrijp dat het plan is dat deze twee abonnementen als toevoeging komen en niet het bestaande abonnement vervangen.
Ik denk dat NLZIET zelf ook wel beseft dat het vooral in prijs moet concurreren

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:39
Jnaaazer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 06:57:
[...]

Ik vind NLZiet wel fijn omdat we nu veel programma's zonder reclame kunnen kijken.
Anders heb je meerdere apps nodig om dit te bereiken.
Het genot van zonder reclame is toch wel fijn, zal niet snel terug gaan naar kpn televisie denk ik.

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:53
jwbokx schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:02:
[...]

Ik vind NLZiet wel fijn omdat we nu veel programma's zonder reclame kunnen kijken.
Anders heb je meerdere apps nodig om dit te bereiken.
Het genot van zonder reclame is toch wel fijn, zal niet snel terug gaan naar kpn televisie denk ik.
Daar heb je gelijk in en wil geen reclame maken maar heb zo'n nvidea shield sinds een half jaar met nlziet en dit werkt echt top, zelfs me vrouw kan er goed mee omgaan

• jwbokx
Ja mijn vrouw kan er ook mee overweg.
Goed voor de WAF...
Wij gebruiken de app op onze Samsung tv.
De laatste versie heeft wel wat dingetjes die voorheen wel goed werken.
Favorieten laten niet meer als oude afleveringen zien.
En regelmatig wilt die niet starten, krijg je een wit scherm

• nbdyshldknw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-02 17:21
Hey Tweakers! Ik loop tegen iets aan. Ik wil een NPO Plus abonnement nemen via de website maar na het kiezen van een betalingsmethode word ik doorgestuurd naar een live TV zender/programma. Schermopname

De eerste keer toen ik dit probeerde kwam ik netjes bij Paypal terecht maar was ik ingelogd met een verkeerde account. Helaas stond er geen uitlog optie zoals normaal dus ben maar terug naar de vorige pagina gegaan. Heb daarna alle cookies verwijderd van Paypal en NPO plus. En toen begon de ellende.

Ik heb verschillende browsers en apparaten geprobeerd maar ik kom niet verder dan de betalingsmethode scherm!

Nu is mijn vraag; hoe dit nou serverside in elkaar zit? Hoe heb ik mijn account nou omzeep kunnen helpen? Ik heb maar een tweede account gemaakt en dat werkt nu prima tot zover.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-03 00:54
Volgende maand begint WK weer, is er al iets bekend over online 4K kunnen kijken? NPO Plus of Kijk?

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:14
Ben ik nu de enige die met NLZIET op de Nvidia Shield last heeft van een memory leak? Tijdens het scrollen door de tv gids wordt de applicatie steeds trager en loopt ook de stream met horten en stoten.

Na het gedwongen stoppen van de app, gaat alles weer een tijdje goed, maar na verloop van tijd begint het weer.

Met andere apps (Netflix, Discovery+, etc.) heb ik dit probleem niet. Het is ergens een jaar ofzo geleden begonnen. Bij iedere update heb ik weer de hoop dat het opgelost is. Maar tot op heden dus niet.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 13:57

Dani86

AeroGeek

voorstad schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:32:
Ben ik nu de enige die met NLZIET op de Nvidia Shield last heeft van een memory leak? Tijdens het scrollen door de tv gids wordt de applicatie steeds trager en loopt ook de stream met horten en stoten.

Na het gedwongen stoppen van de app, gaat alles wer een tijdje goed, maar na verloop van tijd begint het weer.

Met andere apps (Netflix, Discovery+, etc.) heb ik dit probleem niet. Het is ergens een jaar ofzo geleden begonnen. Bij iedere update heb ik weer de hoop dat het opgelost is. Maar tot op heden dus niet.
Met de Mi Box S heb ik ook geregeld last van Memory Leaks met NLZIET. Dit is alleen bij Live TV.

De Box reset dan uit het niets. Bij voetbalwedstrijden mega irritant.

Ik had/heb de hoop dat een andere box het zou oplossen. Alleen als een Shield dit ook al heeft.....

Ryzen 5 3600 - 32GB RAM @ 3200 MHz - RX5600XT - WD SN770 1TB nvme

• La1974
Megamind schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:09:
Volgende maand begint WK weer, is er al iets bekend over online 4K kunnen kijken? NPO Plus of Kijk?
Dat zou wel een hele grote verrassing zijn. Lijkt me zeer zeer onwaarschijnlijk. Sowieso of er überhaupt een provider is die het in 4K gaat uitzenden.

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-03 18:37
La1974 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:35:
[...]

Dat zou wel een hele grote verrassing zijn. Lijkt me zeer zeer onwaarschijnlijk. Sowieso of er überhaupt een provider is die het in 4K gaat uitzenden.
Zou er inderdaad niet op rekenen

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Vandaag weer veel haperingen in de live streams zoals NPO1. Ik kijk NLZiet op LG WebOS via Wifi. Net een serie gekeken op Disney+, dat werkte perfect. Maar NL Ziet dus wat minder
Hebben meer mensen daar last van?

PV Output

• Miki
Kalentum schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:15:
Vandaag weer veel haperingen in de live streams zoals NPO1. Ik kijk NLZiet op LG WebOS via Wifi. Net een serie gekeken op Disney+, dat werkte perfect. Maar NL Ziet dus wat minder
Heb je al geprobeerd om de app volledig te verwijderen en opnieuw te installeren? Mijn gevoel zegt dat er een memory leak is. De fix voorzover die werkt zal tijdelijk van aard zijn totdat deze weer vol loopt.
Overigens ondervind ik zelf geen problemen al een kleine anderhalf jaar niet op die enkele grote storing na.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Miki schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:25:
[...]

Heb je al geprobeerd om de app volledig te verwijderen en opnieuw te installeren? Mijn gevoel zegt dat er een memory leak is. De fix voorzover die werkt zal tijdelijk van aard zijn totdat deze weer vol loopt.
Overigens ondervind ik zelf geen problemen al een kleine anderhalf jaar niet op die enkele grote storing na.
Nou ik heb er helemaal niets aan gedaan en nu voor de tweede dag geen enkel probleem. Die tip van herinstalleren zal ik onthouden.

PV Output

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03 11:15
Kalentum schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:15:
Mijn ervaring is dat NLziet na bijvoorbeeld YouTube/Disney/Netflix problemen geeft.
TV uit, weer aanzetten en NLziet opstarten en dan is het meestal weer goed (storingsvrij).

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
Erg benieuwd wanneer dit 'NPO en VRT gaan intensief samenwerken om impact te vergroten' - 11 oktober 2022 (bron VRT, bron NPO) effect gaat hebben op NPO app en dat VRT Max ook bruikbaar wordt in Nederland. Ik zou daarnaast best bereid zijn voor een NPO+ versie waarbij ook de rechten van de vlaamse programma's en mogelijk ook aangekocht buitenlands materiaal.

Momenteel worden programma's zoals 'Reizen Waes' of 'Dwars door ..' op een later moment via VPRO op de Nederlandse tv gebracht of moet je eerder live kijken bij Eén of Canvas. Veel fijner zou het zijn als dit allemaal in 1 app beschikbaar zou komen of dat Nederlanders toegang krijgen tot VRT Max. Nu moet je een Vlaams adres en telefoonnummer hebben om programma's te bekijken (bron). Al zouden deze programma's ook in het buitenland bekeken moeten kunnen worden, maar het lijkt erop dat je ook dan ingelogd moet zijn met een account met vlaams adres en telefoon nummer als ik dit in Nederland probeer met bijv. Reizen Waes in de VRT Max app. "Gebruikers zonder Belgisch domicilie "Indien u niet beschikt over een Belgisch adres, heeft u, op basis van de regelgeving*, niet automatisch het recht de programma's te bekijken. Deze wetgeving baseert zich niet op nationaliteit, maar op domicilie. Maar omdat we ook Belgen in het buitenland willen bedienen, kunnen zij nu ook naar de eigen producties op VRT MAX kijken. Een overzicht van de programma’s die u kan bekijken, kan u hier vinden."

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik zou het veel fijner vinden als het in beide landen op hetzelfde moment online beschikbaar is ongeacht welke app ik gebruik? Waarom zou ik een VRT app willen? Voor dat ene programma dat ik toevallig wil zien?

Maar eerlijk gezegd ben ik er bang voor. Aangezien de media wereld nogal samen hangt van de gebruikersrechten gaat lukt dat nationaal al niet eens om bepaalde programma's gelijktijdig op een x aantal diensten te krijgen, laat staan internationaal over x aantal programma's.

Strava, Twitter

• easyriider
  • Niet online
funrider schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:56:
Erg benieuwd wanneer dit 'NPO en VRT gaan intensief samenwerken om impact te vergroten' - 11 oktober 2022 (bron VRT, bron NPO) effect gaat hebben op NPO app en dat VRT Max ook bruikbaar wordt in Nederland. Ik zou daarnaast best bereid zijn voor een NPO+ versie waarbij ook de rechten van de vlaamse programma's en mogelijk ook aangekocht buitenlands materiaal
De NPO app is alleen bedoeld voor de NPO programma's. Met het wat duurdere NLziet, een samenwerking met de commerciëlen kun je ook programma's van de VRT maximaal 7 dagen terugkijken.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
Webgnome schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:06:
Ik zou het veel fijner vinden als het in beide landen op hetzelfde moment online beschikbaar is ongeacht welke app ik gebruik? Waarom zou ik een VRT app willen? Voor dat ene programma dat ik toevallig wil zien?

Maar eerlijk gezegd ben ik er bang voor. Aangezien de media wereld nogal samen hangt van de gebruikersrechten gaat lukt dat nationaal al niet eens om bepaalde programma's gelijktijdig op een x aantal diensten te krijgen, laat staan internationaal over x aantal programma's.
Helemaal eens als programma's overal tegelijk beschikbaar zou moeten zijn. Zoals ook gezegd koopt VPRO programma's in bij de VRT en zend deze op een later tijdstip uit op hoop dat dit snel voorbij gaat en dat we gewoon in de NPO app/site ook de eigen VRT programma's kunnen zien. Een andere optie zou ook zijn als ze zoals BritBox (ITV en BBC programma's) om de content op 1 plek te bundelen i.p.v. losse VRT Max app, NPO app.
easyriider schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:23:
[...]

De NPO app is alleen bedoeld voor de NPO programma's. Met het wat duurdere NLziet, een samenwerking met de commerciëlen kun je ook programma's van de VRT maximaal 7 dagen terugkijken.
Ik snap je punt, maar met de verdere samenwerking gaat daar wellicht verandering in komen dat is mijn punt. De beperking van maximaal 7 dagen na uitzenden is nogal achterhaald in het huidige streaming tijdperk. Ik kijk graag gehele seizoenen achter elkaar als die mogelijk er is en op een moment dat mij uitkomt zonder agenda reminders te moeten zetten om iets op tijd terug te kijken. Hiervoor wil ik dan ook best betalen zoals ik dit ook doe met Netflix, Disney+ en heb gedaan met NPO.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:29
Heb sinds een paar weken naar volle tevredenheid nlziet op de chromecast maar sinds gisteren is de lijst van meer afleveringen voor veel programmas leeg. Heb de cache en alle bestanden al leeg gegooid maar geen oplossing. Meer met dit probleem?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• jwbokx
Wij gebruiken de app voor Samsung tv.
Sinds toevoeging van profielen dat deels last van.
Niet de hele lijst is leeg, maar wel max 6 afleveringen.
Als er meerdere seizoenen zijn, helpt het nog een beetje om naar een vorig seizoen te gaan en dan omhoog scrollen.

Op mijn mobiel (android) werkt het wel goed.

• Snowhite0901
jwbokx schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:02:
Wij gebruiken de app voor Samsung tv.
Sinds toevoeging van profielen dat deels last van.
Niet de hele lijst is leeg, maar wel max 6 afleveringen.
Als er meerdere seizoenen zijn, helpt het nog een beetje om naar een vorig seizoen te gaan en dan omhoog scrollen.

Op mijn mobiel (android) werkt het wel goed.
Thx voor je reactie. Bij ons is het gewoon totaal leeg. Net al een snelle reactie van hun support
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Goedemiddag, 

Bedankt voor je bericht. 
Dit komt me inderdaad bekend voor. 
We hebben dit probleem inmiddels kunnen reproduceren. 
Begin volgende week komt er een update!

Vriendelijke groet,
Emma

• jwbokx
Heel mooi dat het opgelost kan worden.
Het is best irritant zo.
We lopen bij sommige series best achter dan kun je soms moeilijk de volgende aflevering selecteren.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:26
Bij mij werkt NLZiet ineens niet meer: “deze video kan binnen het huidige abonnement niet worden bekeken”.

Zowel op iPad , Android telefoon en Android TV box. Ben ik de enige?

[Voor 8% gewijzigd door guido66 op 31-10-2022 16:32]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

guido66 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:30:
Bij mij werkt NLZiet ineens niet meer: “deze video kan binnen het huidige abonnement niet worden bekeken”.

Zowel op iPad als Android TV box. Ben ik de enige?
Nope, hier ook

Storing lijkt mij.

Testing, one, two ...

• guido66
hardware-lover schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Nope, hier ook

Storing lijkt mij.
Hij doet het nu ineens weer

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:42
guido66 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:30:

Zowel op iPad , Android telefoon en Android TV box. Ben ik de enige?
Hier ook (Android TV en browser geprobeerd).
De statuspagina geeft momenteel nog niks aan.

Update 16:37
guido66 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:36:
[...]
Hij doet het nu ineens weer
Nu inderdaad verholpen lijkt het

[Voor 18% gewijzigd door JohanF op 31-10-2022 16:38]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Yup had het probleem ook

https://allestoringen.nl/storing/nlziet/ was een storing zo te zien :)

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In de nieuwste iOS update van NLZIET, wordt in de omschrijving een tweede “extra” abonnement aangekondigd, met een aantal BBC kanalen en Eurosport Euronews o.a. als toevoeging:
NLZIET Extra.

https://apps.apple.com/nl...ine-tv-kijken/id881822672

[Voor 26% gewijzigd door RoRoNL op 01-11-2022 13:25]

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:41
Grappig, die extra zenders zijn op dit moment gewoon te bekijken in de app met mij ‘reguliere’ abo van EUR 7,95. Ben benieuwd hoeveel de extra-variant moet gaan kosten.

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
€9,95 volgens de website.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RoRoNL schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:31:
In de nieuwste iOS update van NLZIET, wordt in de omschrijving een tweede “extra” abonnement aangekondigd, met een aantal BBC kanalen en Eurosport o.a. als toevoeging:
NLZIET Extra.

https://apps.apple.com/nl...ine-tv-kijken/id881822672
Zo te zien alleen geen Eurosport maar E! Entertainment.

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 16:38
Ik vind dat de Android app wel eens een goede update zou mogen krijgen.

Wat ik bijvoorbeeld mis is picture-in-picture, en dat ie gewoon op m'n "pause" knop van m'n oortjes of m'n bluetooth reageert. Het lijkt wel alsof ze helemaal geen media-player willen zijn op android.

Tip voor mensen die dit ook vervelend vinden: als je in Firefox de desktop-versie opvraagd van de site, dan reageert ie wel op pause-play, en kan je ook PiP voor elkaar krijgen (full-screen en dan home-button). Maar ja, dan moet je wel het priegelige desktop-full-screen icoontje weten te raken met je vinger (is wel te doen trouwens).

• jwbokx
Trenchdog schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:40:
Grappig, die extra zenders zijn op dit moment gewoon te bekijken in de app met mij ‘reguliere’ abo van EUR 7,95. Ben benieuwd hoeveel de extra-variant moet gaan kosten.
Net nog even op mijn mobiel gekeken, maar ik zie geen bbc in mijn tvgids.
Op mijn samsung tv kijk ik eigenlijk nooit in de tvgids maar ook daar heb ik ze niet gezien.

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Krijg dit net te zien. Verklaart de zenders die zichtbaar zijn.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik lees dat het er wel vaker over gaat hier, en ben enorm fan van NLZiet, maar als ik toch de beeldkwaliteit vergelijk met het beeld wat mijn ouders hebben via een Ziggo Coax aansluiting dan is het toch wel een verschil hoor. Beeld via Coax is stukken scherper en lijkt hoger in kwaliteit.

Zou heel graag zien dat NLZiet daar nog wat meer mee gaat doen of een extra optie om het bijv naar 10Mb/s te krijgen ofzo. Meer mensen die dat graag zouden willen?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 16:38
BBC 1 en 2 zijn zo te zien wel alleen live te kijken, daar kan ik niets op terugkijken. Zal wel met rechten te maken hebben, ik heb dat bij andere aanbieders volgens mij ook wel gezien voor die zenders.

Maakt de meerwaarde voor die zenders wel meteen een heel stuk minder.

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:35
tcviper schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:47:
Ik lees dat het er wel vaker over gaat hier, en ben enorm fan van NLZiet, maar als ik toch de beeldkwaliteit vergelijk met het beeld wat mijn ouders hebben via een Ziggo Coax aansluiting dan is het toch wel een verschil hoor. Beeld via Coax is stukken scherper en lijkt hoger in kwaliteit.

Zou heel graag zien dat NLZiet daar nog wat meer mee gaat doen of een extra optie om het bijv naar 10Mb/s te krijgen ofzo. Meer mensen die dat graag zouden willen?
Verschil in beeldkwaliteit is nog niet echt opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk vooral omdat ik het beeld niet zo snel naast elkaar heb. Ik vind het in elk geval prima te doen op de 55" tv.

Wat ik dan wel weer een duidelijk verschil vind is het gebrek aan surround bij NLziet. Bij mijn ouders komt het deuntje van het NOS journaal keurig via hun achterspeakers, idem voor stadiongeluiden. Welk programma ik dan ook bekijk via NLziet, de achterspeakers blijven stil en in de Sonos app zie ik enkel PCM 2.0 als input. Voor de programma's die we kijken is het geen must, maar toch zonde dat de surroundspeakers bij NLziet puur voor de sier zijn.

• guido66
De storing van gisteren zal wel met het nieuwe zenderpakket te maken hebben. En nu is de boel is gelijk weer overbelast…

• rfbroek
  • Laatst online: 19-03 13:19
Hier werkt het ook niet goed.
Allestoringen.nl ook een piek

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Yup drama. Iedereen massaal aan de NLziet :p

• rfbroek
We hebben altijd nog Youtube en nog 100 streamingdiensten :)

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-03 09:44
Hier ook niet en bij mijn ouders (andere regio) ook niet.

Gelukkig is er nog de Canal Digitaal-app voor live-tv.

[Voor 33% gewijzigd door TheVivaldi op 01-11-2022 18:25]

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03 10:28
Na veel ergenis over 't slecht functioneren van de Ziggo Go app op m'n shield tv heb ik eens NLziet geprobeerd.

Eerte indruk is erg goed tot nu toe.
Wat ik mis is echter bij het terugspoelen of vooruitspoelen een preview venster. Zodat je kan zien hoever je bent met terugspoelen.
De ene keer zie ik alleen de tijdbalk en soms verschijnt er wel zo'n venster bij de tijdbalk maar deze blijft gewoon een grijs beeldje geven.
Iemand ideeën? Volgens mij moet dit toch gewoon werken?

• groggy
  • Niet online
rfbroek schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:09:
Hier werkt het ook niet goed.
Allestoringen.nl ook een piek
Drama dit, is nlziet een beetje ruimhartig met compensatie?

• Miki
groggy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:55:
[...]

Hoezo drama en gejank over compensatie, ga je dood ofzo zonder NLZIET :?

Voor een dienst dat praktisch altijd werkt en alleen vorig jaar buiten hun schuld om er een paar dagen uitlag is het gewoon stabiel en altijd beschikbaar geweest tot op heden.

• La1974
groggy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:55:
[...]

Werkt bij gewoon. Is je thuisnetwerk wel goed?

• groggy
  • Niet online
La1974 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:33:
[...]

Als een zonnetje, natuurlijk getest

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:59
[...]

Was hier net ook niet beschikbaar, inmiddels wel weer toegankelijk, alleen wat traag.

• Miki
[...]

De dienst ligt er bij mij ook uit nadat ik wel gewoon ondemand een aflevering van Hunted heb kunnen kijken rond 19.30u. Bij overschakelen naar live tv ging het mis, op Twitter melden ze ook dat ze last hebben van een storing.

Zie: https://t.co/nUrm5PM5e2

[Voor 11% gewijzigd door Miki op 01-11-2022 20:40]

• La1974
Miki schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:37:
[...]

De dienst ligt er bij mij ook uit nadat ik wel gewoon ondemand een aflevering van Hunted heb kunnen kijken rond 19.30u. Bij overschakelen naar live tv ging het mis, op Twitter melden ze ook dat ze last hebben van een storing.
Ik lees het ja. Ze hebben ook een statuspagina, netjes.

Zal ongetwijfeld een cloud dienst zijn dus opschalen zal niet zo moeilijk zijn.

Heb het nu een paar maanden en werkt tot nu toe perfect (zelfs nu) :) .

Wel onhandig dat, op het moment dat je een uitbreiding van je dienst in de markt zet, het niet perfect werkt.

Je krijgt maar een kans op een eerste indruk.

• Bulldock
Uitzendingen, eenmaal gestart, werken prima, maar menu enzo niet. Kom nu zelfs niet meer in de app.

• easyriider
  • Niet online
Op m'n Shield krijg ik dit als ik NLziet probeer te starten, al diverse keren opnieuw geprobeerd:

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:05
easyriider schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:15:
Op m'n Shield krijg ik dit als ik NLziet probeer te starten, al diverse keren opnieuw geprobeerd:

[Afbeelding]
Yep, hier ook.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Nou lekker dan. Voor het eerst vandaag, na 22 jaar (!), niet meer bij Ziggo. Altijd probleemloos TV gekeken. Nu over op glas en NLZiet. Ik kom thuis, na lang overwerken, en wil met bord op de schoot naar Ajax kijken. En ja hoor, geen verbinding.... Ik eerst maar denken dat het aan mijn nieuwe internetverbinding lag.

Is dit een probleem? Nee. Voelt het als een probleem? JA!

This title is for sale, please send me a PM

• Snowhite0901
the-body schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:18:
Nou lekker dan. Voor het eerst vandaag, na 22 jaar (!), niet meer bij Ziggo. Altijd probleemloos TV gekeken. Nu over op glas en NLZiet. Ik kom thuis, na lang overwerken, en wil met bord op de schoot naar Ajax kijken. En ja hoor, geen verbinding.... Ik eerst maar denken dat het aan mijn nieuwe internetverbinding lag.

Ik weet een beetje hoe je je voelt. 10 jaar ziggo en vorige week over gegaan.... Eerst problemen met gebroken glas dat pas na een weekend opgelost kon worden en nu dit. Niet goed voor de waf iig ....

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:07
the-body schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:18:

Bij mij werkt het weer.

• Miki
De app doet het wel weer maar nog geen live streams.

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:06
Wat mij al een tijd opvalt is dat het audio bij de RTL zenders veelal mono is.
NPO wordt wel altijd in stereo weergegeven. Hopelijk komt dat ook nog eens bij RTL.

• 13art
  • Laatst online: 18:49

13art

Moderator Mobile
Gelukkig, ik ben dus niet de enige bij wie NLZiet gisteren problemen gaf. Kon netjes het nieuws uitkijken maar daarna was het klaar.

Vanochtend werkte het bijna weer als vanouds.

Enjoy the silence

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:46

Trackerfire

ADA HODLER

jacques1971 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:49:
Wat mij al een tijd opvalt is dat het audio bij de RTL zenders veelal mono is.
NPO wordt wel altijd in stereo weergegeven. Hopelijk komt dat ook nog eens bij RTL.
Dit is me nog nooit opgevallen. Is dit iets wat breder bekend is? Welk platform gebruik je?

Skoda Enyaq iV80x Founders Edition Black

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:06
Trackerfire schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:56:
[...]

Dit is me nog nooit opgevallen. Is dit iets wat breder bekend is? Welk platform gebruik je?
nvidia shield (android)

• rfbroek
Trackerfire schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:56:
[...]
Dit is me nog nooit opgevallen.
Mij ook niet, gewoon stereo.

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-03 17:04
Ik krijg zowel de Android app als de Android TV app niet meer opgestart van NLZiet, weer een storing lijkt het

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

noodgang schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:23:
Ik krijg zowel de Android app als de Android TV app niet meer opgestart van NLZiet, weer een storing lijkt het
AppleTV idem.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:28

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Fijn zo’n maandje extra zenders 🤬

www.oldskoolnl.nl

• Bulldock

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03 10:28
Fuske schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:54:
Na veel ergenis over 't slecht functioneren van de Ziggo Go app op m'n shield tv heb ik eens NLziet geprobeerd.

Eerte indruk is erg goed tot nu toe.
Wat ik mis is echter bij het terugspoelen of vooruitspoelen een preview venster. Zodat je kan zien hoever je bent met terugspoelen.
De ene keer zie ik alleen de tijdbalk en soms verschijnt er wel zo'n venster bij de tijdbalk maar deze blijft gewoon een grijs beeldje geven.
Iemand ideeën? Volgens mij moet dit toch gewoon werken?
Dacht dat dit te maken had met de storing op dat moment. Maar volgens mij is alles nu opgelost, helaas nog altijd niet zo'n preview in de tijdbalk. Enig idee of dat wel zou moeten?

• rfbroek
En weer is het raak met NLziet, bizar want normaal gesproken hebben ze nooit wat maar nu al 3 keer in een week storing.

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-03 12:03
klopt hier ook via de Apple TV

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:12

technorabilia

(fka kraades)

Inderdaad het is weer raak.

Grote storing. Apps zijn traag of werken niet
https://status.nlziet.nl

Terugkijken lijkt wel te werken.

[Voor 48% gewijzigd door technorabilia op 06-11-2022 20:50]

👉🏻 Blog 👈🏻

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-03 09:44
technorabilia schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:48:

Terugkijken werkt bij mij ook niet.

• 13art

13art

Moderator Mobile
technorabilia schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:48:

Check, wilde al klagen dat het weer eens rete traag was. Krijg sterk de indruk dat ze de servers niet op orde hebben. Tijdens de piekuren in de avond is NLZiet beduidend trager de laatste tijd.

Enjoy the silence

• Snowhite0901
Hebben ze eigenlijk ook een soort teruggave bij storing? Zie daar niets over op de site. 1x kan gebeuren naar begint nu wel iets te vaak te worden

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

rfbroek schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:24:
En weer is het raak met NLziet, bizar want normaal gesproken hebben ze nooit wat maar nu al 3 keer in een week storing.
Inderdaad! Sinds de zender uitbreiding is het een ramp. Zijn ze zo hard gegroeid in een week? Al begon het vorige week al dag voor de bekendmaking.

Ben wel is benieuwd naar de oorzaak. Wel bijzonder een storing bij een bank staat keer op keer op FP maar 3x in de week storing bij NLziet niet.

@Snowhite0901 weekje gratis misschien? nieuws: NLZiet compenseert door storing getroffen klanten met week gratis kijken

[Voor 29% gewijzigd door RobbyTown op 06-11-2022 22:16]

• Snowhite0901
RobbyTown schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:13:
[...]

Inderdaad! Sinds de zender uitbreiding is het een ramp. Zijn ze zo hard gegroeid in een week? Al begon het vorige week al dag voor de bekendmaking.

Ben wel is benieuwd naar de oorzaak. Wel bijzonder een storing bij een bank staat keer op keer op FP maar 3x in de week storing bij NLziet niet.

@Snowhite0901 weekje gratis misschien? nieuws: NLZiet compenseert door storing getroffen klanten met week gratis kijken
Hmm dat zou netjes zijn... Ik heb alleen geen mail gezien

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Snowhite0901 schreef op maandag 7 november 2022 @ 05:25:
[...]

Hmm dat zou netjes zijn... Ik heb alleen geen mail gezien
Ik ook niet maar dat was in april de compensatie (ipv geld terug) omdat ze er toen 24 uur eruit lagen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
We hebben natuurlijk al wel de 'gratis maand voor jouw al trouwe klant'.

Maar ja dat is voor de trouwe klanten en niet voor de 'storing slachtoffers' ;-)

Enjoy the silence

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee