Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
En dan met een 2e hands Dauphin stoel via Desko aankomen ;w .

Hier houdt de discussie echt op voor mij. Fijn dat jij tevreden bent met jouw arbeidsvoorwaarden voor het thuiswerken. Daar gaat het om :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

StealthyPeanut schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:57:
[...]
En dan met een 2e hands Dauphin stoel via Desko aankomen ;w .

Hier houdt de discussie echt op voor mij. Fijn dat jij tevreden bent met jouw arbeidsvoorwaarden voor het thuiswerken. Daar gaat het om :).
Het is meer dat ik niet snap dat mensen denken dat een vergoeding van je werkgever van €1500 voor een thuiswerkplek redelijk is.

Tuurlijk, tof als je werkgever het bied, wees er blij mee, maar dat wil niet zeggen dat het onredelijk is als je het *niet* krijgt. Het is meer luxe als ze dit soort dingen wel voor je doen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
unezra schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:22:
Alleen heb ik ook kantoor niet nóg een werkstation. Wel 2 monitoren en een dockingstation. Thuis zoek ik het maar uit, laptop gaat mee maar geen beelscherm of wat anders.
Wat ga je de resterende 6 uur van je werkdag uitvoeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

De Rikster schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:01:
[...]
Wat ga je de resterende 6 uur van je werkdag uitvoeren dan?
Ik werk meestal 8 uur op een dag, ook als ik thuis werk
Waar haal jij die 6 uur vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
unezra schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Ik werk meestal 8 uur op een dag, ook als ik thuis werk
Waar haal jij die 6 uur vandaan?
8 uur min de 2 uur maximaal toegestaan/voorgeschreven bij werken op een laptop zonder hulpmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

De Rikster schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:03:
[...]
8 uur min de 2 uur maximaal toegestaan/voorgeschreven bij werken op een laptop zonder hulpmiddelen.
Wie zegt dat ik geen hulpmiddelen gebruik? :)

Thuis neem ik mijn laptop over via RDP en vervolgens heb ik 3x1440p @ 27" en een mechanisch toetsenbord met muis voor mijn neus. Werkt prima.

Alleen verwacht ik niet van mijn werkgever dat ze me zoiets 2x ter beschikking stellen. Op kantoor heb ik 2x23" (en 3x23" als ik dat wil), thuis doe ik het met mijn eigen spullen. Net zoals iedereen. Alleen krijgen wij om diverse redenen een laptop als werkstation en de rest niet. (Voor de rest is dat ook helemaal niet handig, die werken op VDI.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
unezra schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:08:
[...]
Wie zegt dat ik geen hulpmiddelen gebruik? :)
Dat maakte ik op uit je reactie, misschien voorbarig van mij, misschien wat onvolledig omschreven door jou.
Alleen verwacht ik niet van mijn werkgever dat ze me zoiets 2x ter beschikking stellen.
Dan doe je jezelf tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Als mijn werkgever tegen mij zou zeggen, je moet thuiswerken hier heb je €250,- voor 5 jaar. Steek ik men middelvinger op en kan tie aan mijn eisen voldoen of ik ben gewoon 40uur per week op de zaak.

Gekniep altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
MrMonkE schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:30:
[...]

Oh ja, dat is ook een hele grote!!
Of de gouwe ouwe vraag: Hoe lang heb je hier voor nodig.
Antwoord: 8 weken.
Vervolg vraag: Kan het niet in 4 weken?
Ach, ik krijg regelmatig de vraag om op basis van drie zinnen tekst even een indicatie te geven van een compleet stuk maatwerksoftware met een marge van 10% in te schatten. Meestal geef ik een indicatie van "ergens tussen de 1000 en 10.0000 uur" af. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

De Rikster schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:11:
[...]
Dat maakte ik op uit je reactie, misschien voorbarig van mij, misschien wat onvolledig omschreven door jou.
:)

Alleen is dat wel mijn keuze. Voor mijn werk heb ik die machine niet nodig en to be honest, ik kom prima uit met die €250,- per 5 jaar.
[...]
Dan doe je jezelf tekort.
Mwah. Ik heb liever dat ze me wat meer betalen dan dat ik een luxe vergoeding krijg voor een thuiswerplek, wat ook nog eens loon in natura is.

Zie gewoon niet zo het nut in van dure nieuwe spullen daar. Mijn Markus bevalt al jaren prima, mijn bureau is een 2e hands boekbureau, PC is een overbemeten model en ik kan mijn werk doen. (Tot afgelopen week had ik niet echt een actieve laptop, enkel een voor erbij, maar nam ik mijn PC over via RDP. Dat doe ik nu nog steeds, alleen staat mijn PC nu 3 meter verderop ipv 1.7 kilometer.)
Crashhill schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:14:
Als mijn werkgever tegen mij zou zeggen, je moet thuiswerken hier heb je €250,- voor 5 jaar. Steek ik men middelvinger op en kan tie aan mijn eisen voldoen of ik ben gewoon 40uur per week op de zaak.

Gekniep altijd.
Dat kan hier ook gewoon.

We verplichten niemand om thuis te werken. Het is, nogmaals, een privilege, geen recht. (Sterker nog, het privilege kan je ontnomen worden. Het is aan de manager om thuiswerken al dan niet goed te keuren. Sommige afdelingen zijn daar wat vrijer in dan anderen. Wij bepalen het 100% zelf.)

Dus ik neem die €250 aan maar was ook zonder dat geld helemaal tevreden geweest. PC heb ik toch al, werkplek en ruimte ook. Die €250 is echt een extratje. Als het goed is mag ik er binnenkort weer gebruik van maken, goed excuus om eens te kijken of ik mijn privé notebook kan vervangen.

Gebruik ik dat ding vervolgens voor mijn werk? Nee, nooit. Daar heb ik immers mijn werk notebook voor. Maar dat maakt niet uit. We mogen het vrij besteden mits het maar te verantwoorden is als "iets voor kantoor". Of je d'r nu een bureaustoel voor koopt, een Windows licentie of een complete 2e hands PC of notebook boeit niet. Of je er 100% privé gebruik van maakt of 100% zakelijk ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Ergens vind ik de discussie over wie de werkplek betaald een beetje dubbel.
De werkgever wil het meeste uit zijn werknemers halen (of "knijpen" als ik de cynische mensen mag geloven) en daarvoor is een goede werkomgeving belangrijk. En tot op zekere hoogte heeft de werkgever ook een zorgplicht, maar zal deze proberen te minimaliseren en er voor willen zorgen dat het de "bottom-line" niet beinvloedt.

Maar het is net zo veel aan de werknemer om zich niet helemaal uit te laten knijpen. @Crashhill zou zijn middelvinger opsteken en stennis maken. Ikzelf zou er voor kiezen om een fuck-it houding aan te nemen en onder de radar toch voor mijzelf te zorgen, ook als dat betekent dat ik geen 8 uur per dag maak.
Voor jezelf opkomen wil niet zeggen dat je de confrontatie aan moet gaan. :)

Volgens mij gaat dit meer over "werkhouding" vs "voor jezelf zorgen", in plaats van "wat krijg ik van mijn baas". Ik heb ook veel discussies gehad heb met collega's over dat zij het oneerlijk vinden dat ik de ruimte neem voor mijzelf en meer thuis werk en let op mijn energie. Ik vind dat zo raar... alsof werken gelijk moet staan aan afzien... alsof het een offer is.
Want als het een offer is, dan is de vraag hoe veel je wilt offeren? Je tijd? Je gezondheid? Zowel fysiek als mentaal?
In veel van die discussies met collega's kreeg ik het gevoel dat men hun werkhouding (hard werken, veel werken, genoeg werken, doen wat de baas zegt) boven hun eigen welzijn zetten. En dat wringt bij mij: het welzijn van mensen staat bij mij boven alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Vergeet de kortingscode niet.. 8% korting!
8)7

Als jij een ergonomische werkplek wilt (wat heel normaal is zakelijk..) dan kost dat gewoon iets.
Ik neem niet aan dat jij blij zou zijn met een tweedehandse bureaustoel?

Wie wat betaald zal mij een zorg zijn maar het is wel bekend dat een ergonomische werkplek de productiviteit verhoogd en kans op klachten verlaagd, win/win voor de werkgever.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Famous schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:18:
[...]
Vergeet de kortingscode niet.. 8% korting!
8)7

Als jij een ergonomische werkplek wilt (wat heel normaal is zakelijk..) dan kost dat gewoon iets.
Ik neem niet aan dat jij blij zou zijn met een tweedehandse bureaustoel?
Ik heb een 2e hands bureau thuis. Waarom zou ik dan niet tevreden zijn met een 2e hands stoel?

Daar zit ik nu ook op. Het is niet zo dat ze toen ik hier in dienst kwam, een nieuwe stoel voor me hebben aangeschaft. Niemand heeft hier een 100% eigen stoel, behalve die 1 of 2 met een speciaal aangepaste stoel.

Waarom zou ik dan thuis wel per-se nieuw willen?
Wie wat betaald zal mij een zorg zijn maar het is wel bekend dat een ergonomische werkplek de productiviteit verhoogd en kans op klachten verlaagd, win/win voor de werkgever.
Zeker. Ik denk alleen niet dat je daar €1500 voor nodig hebt en dat het *prima* met 2e hands spullen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
unezra schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:23:
Daar zit ik nu ook op. Het is niet zo dat ze toen ik hier in dienst kwam, een nieuwe stoel voor me hebben aangeschaft. Niemand heeft hier een 100% eigen stoel, behalve die 1 of 2 met een speciaal aangepaste stoel.
Als ik de bureaustoel van thuis ook op kantoor zou hebben (ik werk niet thuis) dan zou ik een gat in de lucht springen. En er een sticker op doen met mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pizza_Boom schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:28:
[...]
Als ik de bureaustoel van thuis ook op kantoor zou hebben (ik werk niet thuis) dan zou ik een gat in de lucht springen. En er een sticker op doen met mijn naam.
Ik heb thuis een Ikea Markus. Zit voor mij prima.

Heb ik ook al jaren, enige manco is dat de gasveer een bugje heeft. (Als je te veel wip-wapt zak je.)
Mogelijk dat ik daar zelfs nog garantie op kan claimen.

En ja, op die stoel kan ik meer dan prima 8+ uur per dag werken. Het zit vaak voor een belangrijk deel ook gewoon in je hoofd of het werkbaar is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

unezra schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:30:
[...]

Ik heb thuis een Ikea Markus. Zit voor mij prima.

Heb ik ook al jaren, enige manco is dat de gasveer een bugje heeft. (Als je te veel wip-wapt zak je.)
Mogelijk dat ik daar zelfs nog garantie op kan claimen.

En ja, op die stoel kan ik meer dan prima 8+ uur per dag werken. Het zit vaak voor een belangrijk deel ook gewoon in je hoofd of het werkbaar is of niet.
Tot je twee weken op een goede stoel hebt gezeten.
In het begin vindt je het niet fijn zitten, een 'juiste' houding, tot je lichaam eraan gewend is.
unezra schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:23:
[...]

Ik heb een 2e hands bureau thuis. Waarom zou ik dan niet tevreden zijn met een 2e hands stoel?

Waarom zou ik dan thuis wel per-se nieuw willen?

[...]

Zeker. Ik denk alleen niet dat je daar €1500 voor nodig hebt en dat het *prima* met 2e hands spullen kan.
Voor een thuiswerkplek zou ik dat persoonlijk anders vinden.
Ik zeg ook niet dat je €1500,- nodig hebt, het kan een stuk goedkoper, nieuw én goed/degelijk.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
Modbreak:thuiswerkomstandigheden en -voorzieningen is hier offtopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deze week een nieuw nadeel van zo'n kantoortuin. Het is erg druk en mensen die geen tijd hebben om te lunchen, dan maar gaan eten aan hun bureau. Niet erg met standaard boterhammetjes, maar wel als het riekend voer is, zoals bepaalde soepen of salades met sterk ruikende dressing. Zeg maar de eikels die gefrituurd spul gaan eten in de trein.

Heb me ingehouden deze keer, maar volgende keer ga ik er op zijn Nederlands op reageren (daar zijn Britten gevoelig voor) :(

Er zijn helaas geen smell-cancellation headphones.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 20-02-2019 20:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

En tel nu eens uit wat er uit komt als je die risico-inventarisatie los gaat laten op de gemiddelde kantoortuin waar Jaap zijn broodje kroket zit te eten en de hele afdeling sales dag in, dag uit aan de telefoon hangt met een volume dat ze het aan de overkant van de ruimte nog horen?

Een kantoortuin is niks anders dan een fabriekshal met beeldschermen. Hoe meer uurtjes ze er per vierkante meter op kunnen proppen, hoe beter, dat die uren er niet produktiever op worden kijken we even niet naar.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 18-09 12:08
Aanloopje .... Kick!
De kantoortuin is het duurste kantoor dat er is. Als je de productiviteit van de medewerkers meeneemt in het rekenplaatje.
https://www.nrc.nl/nieuws...antoor-dat-er-is-a3962515

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Maar dat kun je niet hard berekenen, en in ons bedrijf past dat prima, dus sorry, we houden onze tuin, want in harde kosten bij de boekhouder (huur per m^2 kantoorvloer en kosten voor inrichting) is het goedkoper. Oh, en de manager heeft er geen directe last van.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Onze 4 jaar oude kantoortuin op mijn werk wordt momenteel weer verbouwd tot 20 mooie aquarium-hokjes. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Verschrikkelijk. Iedereen zit bijna elke dag anders, behalve de mensen die om 07:00 beginnen. Vervolgens bellen er 3 mensen door elkaar met verschillende stem hoogtes. Noice cancelling headphones mochten niet.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Agent47 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:58:
Verschrikkelijk. Iedereen zit bijna elke dag anders, behalve de mensen die om 07:00 beginnen. Vervolgens bellen er 3 mensen door elkaar met verschillende stem hoogtes. Noice cancelling headphones mochten niet.
Straks wordt dit opgelost door de vergrijzing. Doorwerken tot 75, doe je gewoon je hoorapparaten uit op je werk, nergens meer last van >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

* FreezeXJ *tikt o de schouder van dcl! Kun je even je mail checken? Ik heb je net een berichtje gestuurd over dat ene...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:51

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Agent47 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:58:
Noice cancelling headphones mochten niet.
Oh, die zou ik challengen. Een goeie NC is broodnodig in een kantoortuin. Als een werkgever dat verbiedt, zou ik echt de druk opvoeren (bijvoorbeeld na een uurtje ziekmelden met hoofdpijnklachten op drukke dagen) en anders op zoek gaan naar een betere werkgever.

Mijn werkgever heeft inmiddels op alle hoofdlocaties de boel omgebouwd naar kantoortuinen (ergens in 2010 mee begonnen geloof ik).

Inmiddels is onze vestiging in Amsterdam (waar ik zit) weer in een fikse verbouwing gedompeld en zitten we in noodgebouwen (van die veredelde zeecontainers). Plantje en archiefkastje op buikhoogte hier en daar om de boel te "scheiden", maar verder één grote ruimte waar we met +/- 150 man per verdieping op een kluitje zitten. Niet te doen, vooral niet op dinsdagen.

Dus mijn NC-koptelefoon is dan echt een must! Zonder kan ik me echt niet concentreren.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:37:
Oh, die zou ik challengen. Een goeie NC is broodnodig in een kantoortuin. Als een werkgever dat verbiedt, zou ik echt de druk opvoeren (bijvoorbeeld na een uurtje ziekmelden met hoofdpijnklachten op drukke dagen) en anders op zoek gaan naar een betere werkgever.
Bij onze oude kantoren waren alle koptelefoons verboden, omdat je dan mogelijk het brandalarm niet kon horen 8)7

Het bevechten zal niet iedereen liggen, zeker niet als ze op tijdelijke posities zitten. Ik zou dan passief verzet bieden en ze gewoon dragen, kijken of men het wil afdwingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
Open kantoortuin is bagger en thuiswerken ook (een dag per week moet kunnen, wel handig voor schrijven rapporten/belletjes plegen). Kantoortuinen zijn gewoon een grote chaos met iedereen die elkaar te onpas overvalt op kantoor en vervolgens iedereen in de nabije omgeving uit de concentratie rukt. Geen vaste werkplek betekent meer tijd nodig om te beginnen met werkplek opbouwen en eerder opruimen op tijd weg te zijn. Vind het ook bagger omdat je bij iedereen in de nek hangt en er een nog sterkere "waarom ga je weg? Het is nog maar half 5" cultuur krijgt.

Thuiswerken is bagger vanwege vele stoorzenders: kinderen, tv, games, even snel de was doen, even snel afwassen, even de klusjesman binnenlaten, even kind ophalen/wegbrengen. Gewoon kut dus. Tijd dat de managers onder ons dit ook realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:38:
[...]

Bij onze oude kantoren waren alle koptelefoons verboden, omdat je dan mogelijk het brandalarm niet kon horen 8)7
Dat is serieus het slechtste argument dat ik ooit heb gehoord.. zetten ze het alarm maar wat harder.. Bovendien zouden ze mooi op mogen lossen door een paar grote zwaailampen op te hangen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ikbengeenvis schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:41:
Thuiswerken is bagger vanwege vele stoorzenders: kinderen, tv, games, even snel de was doen, even snel afwassen, even de klusjesman binnenlaten, even kind ophalen/wegbrengen. Gewoon kut dus. Tijd dat de managers onder ons dit ook realiseren.
Al die stoorzenders kun je prima zelf managen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vind het ook bagger omdat je bij iedereen in de nek hangt en er een nog sterkere "waarom ga je weg? Het is nog maar half 5" cultuur krijgt.
Antwoord je dat je een middagje vrij hebt. Als je afdeling tot dit is vervallen dan weet ik niet of je de kantoortuin de schuld kan geven, dan is de werkcultuur gewoon grondig verpest.

Het probleem wat ik heb met deze discussie, en dus ook de 'onderzoeken' hierover (tussen aanhalingstekens want sommige vind ik van twijfelachtig niveau), is dat er zover mij bekend geen vaste definitie is van een kantoortuin.

Ik zit in een kantoortuin, en van mij zou het nog misschien wel iets kleiner mogen, maar overall vind ik het niet verkeerd. Maar daarbij is wel erg relevant dat:
1. Gewoon vaste plaatsen, geen flexplekken, maar iedereen heeft zijn eigen bureau (met in principe zat ruimte behalve voor degene die opruimen echt haten).
2. We zitten met 12 man bij elkaar. Mijn vorige plaats was een kantoorruimte, met 8 man. Dat is dan dus niet heel anders.
3. Er staan lage scheidingswandjes (1m30 ofzo). Op andere plekken het bedrijf waar het grotere 'tuinen' zijn staan op sommige plekken ook scheidingswanden van een 2m+ op sommige plaatsen. Geluidsdempend materiaal, uiteraard met die hoogte gaat het geen grote verschillen maken, maar het stopt iig de echo. En het betekent dat je niet zittend bij iemand anders mee kijkt.

Zelf moet ik er eigenlijk ook niet aan denken in mijn eentje in een kantoortje te zitten. Misschien wel productiever, maar wel erg saai voor mij. Met zijn tweeën misschien, ligt aan de ander, vanaf 4 moet het wel prima zijn. Tegelijk moet ik ook niet denken aan een volledig open tuin met 150 man en flexplekken. Uiteraard mogen we gewoon NC koptelefoons op hebben, al (wat ik slecht vind) worden ze niet geleverd door de werkgever. Zelf heb ik een Sony XM2, maar noise cancelling staat 95% van de tijd uit, soms maken een paar er een iets de luidruchtige vergadering van, en dan gaat het aan, maar anders vind ik het niet nodig.

De echte haters van kantoortuinen zitten in een kantoortje. Waar ik persoonlijk overigens niet tegen kan, en dat is ook wel een gevolg van kantoortuinen, is aan het gangpad zitten, waar iedereen bij je mee kijkt. Gelukkig zit ik nu lekker in een hoekje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tijd dat jij wat discipline leert. Geen TV onder werktijd, geen games onder werktijd, kinderen de straat op, dat hoeft een manager toch allemaal niet voor jou te regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:38
Sissors schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:42:
Waar ik persoonlijk overigens niet tegen kan, en dat is ook wel een gevolg van kantoortuinen, is aan het gangpad zitten, waar iedereen bij je mee kijkt. Gelukkig zit ik nu lekker in een hoekje.
Vooral dit.

Ik zit in de hoek van een kantoortuin, maar achter me is dus een gang en een deur. Die deur wordt meermaals per dag hard open gedaan. Soms zo hard dat ie tegen de muur er naar klapt. Ofwel, doei concentratie. Een noise cancelling koptelefoon gaat niet lukken omdat ik een Sales functie heb. Ondanks dat moet ik me wel geregeld concentreren als ik met een offerte bezig ben. Dan helpt de kantoortuin en het wandelpad niet bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Insert12 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:59:
[...]

Ik zit in de hoek van een kantoortuin, maar achter me is dus een gang en een deur. Die deur wordt meermaals per dag hard open gedaan. Soms zo hard dat ie tegen de muur er naar klapt.
Waarom is dat specifiek een kantoortuinprobleem? Zijn er in een traditioneel kantoor geen deuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:17
Ik heb jaren in een kantoortuin (plusminus 60 man) gewerkt en heb sinds een jaar een eigen kamer maar ik merk dat ik toch regelmatig op de kantoortuin ga zitten. Ik vind het vaak wel gezellig en dan weet je ook waar iedereen zich mee bezig houdt. Het bijkomende voordeel is dat iedereen weet dat als ze zich echt even moeten concentreren, ze altijd aan mij kunnen vragen of ze mijn kamer mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

stutrecht schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:05:
Ik heb jaren in een kantoortuin (plusminus 60 man) gewerkt en heb sinds een jaar een eigen kamer maar ik merk dat ik toch regelmatig op de kantoortuin ga zitten. Ik vind het vaak wel gezellig en dan weet je ook waar iedereen zich mee bezig houdt. Het bijkomende voordeel is dat iedereen weet dat als ze zich echt even moeten concentreren, ze altijd aan mij kunnen vragen of ze mijn kamer mogen gebruiken.
Zal deels ook afhangen van het kantoor en de werkzaamheden van je collega's.

Wij zijn verhuisd en sinds maandag heb ik geen eigen kantoor meer (that is, een mét deuren die ik alleen hoef te delen met 1 directe collega) maar zitten wij ook "gewoon" op de kantoortuin met 40 man om ons heen. (Onderdeel van een kantoorgebouw waar een paar duizend man kunnen werken.)

Nog niet kunnen ervaren hoe het is om daar echt te werken met reguliere bezetting (alleen in de voorbereidende fase, maar dan zaten er niet meer dan een man of 4), dat ga ik morgen of in de loop van volgende week voor het eerst ervaren. (Deze week nog veel te druk geweest met spullen verhuizen.)

Het gaat hoe dan ook wennen worden, zeker omdat er om ons heen nogal wat mensen zitten die als het goed is semi de hele dag zitten te bellen. Ik heb een koptelefoon aangeschaft speciaal voor op kantoor, maar ik werk eigenlijk nooit met muziek aan en vind een koptelefoon onprettig afsluitend dus het is een lapmiddel.

Het is afwachten hoe het gaat. Aan het kantoor ligt het niet, overal schermen, vloerbedekking en zachte wanden. Tot nu toe lijkt het redelijk mee te vallen, of iig minder erg te zijn dan ik had verwacht, maar toch.
(Bijkomend voordeel, we kunnen en mogen in principe overal in het pand zitten. Door het hele pand zijn zgn. kort verblijf plekken waar je een paar uur tot een dag mag werken. Dat zijn geen plekken die zijn toebedeeld aan een afdeling, dus je zit per definitie niet op een vaste flexplek van iemand.)

Scheelt wel, ik kan en mag prima thuiswerken dus als ik écht een dagje geconcentreerd wil werken kan ik dat thuis doen. Daar heb ik een meer dan prima kantoor tot mijn beschikking. (Met als grootste nadeel dat het daar in de zomer 35-40 graden binnen word waardoor ik haast gedwongen word in mijn ondergoed te werken.)

Verder moet ik het maar op me af laten komen. Vooralsnog lijkt de hel minder heet dan ik tevoren had gedacht en hoop ik dat het alsnog mee valt én ik leer werken met een koptelefoon op mijn oren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Werk ook al een aantal jaren in een kantoortuin, waar het in begin nog wel ging is het nu drama. Aantal jaren geleden zat er tussen de vlekken en bureaus nog flink wat plek maar tegenwoordig plaatst men op elke vrije vierkante meter iets. Een extra vergaderbureau, relax stoelen, zitje etc. etc. Mensen zitten nu of gezellig vlakbij te kletsen, of even hun sprint te bespreken...
En daarnaast zijn er zeker op een dinsdag en donderdag te weinig plekken. Dit is absoluut niet productief en snap ook niet dat men dat niet inziet. Ik kan ook thuiswerken, maar kom juist naar kantoor om samen te werken en dingen sneller voor elkaar te krijgen.
Natuurlijk heb ik ook de bekende noise cancelling headphones, maar dat slaat ook nergens op om met zo'n ding de hele dag op je hoofd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
downtime schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:58:
[...]

Waarom is dat specifiek een kantoortuinprobleem? Zijn er in een traditioneel kantoor geen deuren?
Een kantoor waar 4 man werkt of een kantoor waar 60 man werkt, de frequentie van deur open doen zal wel "iets" verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:42:
[...]

Antwoord je dat je een middagje vrij hebt. Als je afdeling tot dit is vervallen dan weet ik niet of je de kantoortuin de schuld kan geven, dan is de werkcultuur gewoon grondig verpest.
Gewoon antwoorden met 'ik ga solliciteren'.
Moet je zien hoe vreemd ze dan de 1e keer opkijken ;)
Insert12 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:59:
[...]

Vooral dit.

Ik zit in de hoek van een kantoortuin, maar achter me is dus een gang en een deur. Die deur wordt meermaals per dag hard open gedaan. Soms zo hard dat ie tegen de muur er naar klapt. Ofwel, doei concentratie. Een noise cancelling koptelefoon gaat niet lukken omdat ik een Sales functie heb. Ondanks dat moet ik me wel geregeld concentreren als ik met een offerte bezig ben. Dan helpt de kantoortuin en het wandelpad niet bepaald.
Er zijn vast ook wel noise cancelling headsets?

[ Voor 43% gewijzigd door toolkist op 06-06-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Open kantoortuin is bagger en thuiswerken ook (een dag per week moet kunnen, wel handig voor schrijven rapporten/belletjes plegen). Kantoortuinen zijn gewoon een grote chaos met iedereen die elkaar te onpas overvalt op kantoor en vervolgens iedereen in de nabije omgeving uit de concentratie rukt. Geen vaste werkplek betekent meer tijd nodig om te beginnen met werkplek opbouwen en eerder opruimen op tijd weg te zijn. Vind het ook bagger omdat je bij iedereen in de nek hangt en er een nog sterkere "waarom ga je weg? Het is nog maar half 5" cultuur krijgt.
Kwa concentratie klopt het uiteraard, maar die half 5 opmerkingen is gewoon cultuur
Als ik thuis werk dan is of mijn vriendin ook thuis of ik breng onze zoon weg. TV, games en wassen heb je gewoon zelf in de hand.

Thuis werken omdat er een klusjes man of dergelijke komt moet toch ook gewoon kunnen? Op je werk wordt je toch ook vaak zat gestoord omdat iemand iets vraagt, dit is thuis natuurlijk ook niet verboden. Als jij gewoon zorgt dat je werk af komt is het in mijn ogen geen probleem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

"waarom ga je weg? Het is nog maar half 5" cultuur krijgt.
Die zou ik pareren met een opmerking in de trant van "ik moet op tijd bij je echtgeno(o)t(e) zijn, zodat ik weer weg ben als jij thuiskomt" ;)

Maar zonder dollen: onze CAO kent geen overwerk of overwerktoeslagen in alles behalve de onderste paar schalen (waar iedere IT-er hier ruim boven zit). Het idee is dat je blijft totdat het werk af is/de shit is opgelost en je op rustigere momenten wat vroeger naar huis gaat.

Hier heerst daarom gelukkig een open cultuur op werktijdenvlak; iedereen weet dat het niet belangrijk is wanneer je binnenvalt of weer weggaat. Het vertrouwen dat iedereen voldoende uren maakt is er gewoon (en anders grijpt zijn of haar manager wel in).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Laatst online: 17:30
downtime schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:43:
[...]

Tijd dat jij wat discipline leert. Geen TV onder werktijd, geen games onder werktijd, kinderen de straat op, dat hoeft een manager toch allemaal niet voor jou te regelen?
Nee, de werkgever hoort voor een omgeving te zorgen waarin het personeel hun werk zo productief mogelijk kan doen. Met een kantoortuin verzaakt de werkgever deze "plicht".

Hoewel het natuurlijk geen plicht is, maar een manier van kostenefficiënt je bedrijf runnen. Personeel is duurder dan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zwartoog schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:39:
[...]

Nee, de werkgever hoort voor een omgeving te zorgen waarin het personeel hun werk zo productief mogelijk kan doen. Met een kantoortuin verzaakt de werkgever deze "plicht".
Lees gewoon even waar ik op reageerde. Dat ging niet over een kantoortuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Laatst online: 17:30
downtime schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:51:
[...]

Lees gewoon even waar ik op reageerde. Dat ging niet over een kantoortuin.
Ik las het als "thuiswerken omdat kantoortuin niet werkbaar is". Dan is thuiswerken geen vrije keuze meer maar noodzaak omdat kantoor nog slechter is. En niet iedereen heeft de mogelijkheden om thuis een goede werkplek te maken.

Wat bedoelde je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zwartoog schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:59:
[...]

Ik las het als "thuiswerken omdat kantoortuin niet werkbaar is". Dan is thuiswerken geen vrije keuze meer maar noodzaak omdat kantoor nog slechter is.
Ik reageerde op "Open kantoortuin is bagger en thuiswerken ook". Ik lees het zoals het er staat. Er staat niet dat hij uit noodzaak thuis werkt. Hij weet gewoon van zichzelf dat hij te ongedisciplineerd is om thuis te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Ik vind een kantoortuin wel prettig werken: het is gezellig en je kunt makkelijk overleggen. En we hebben een aantal focusruimtes (kleine hokjes voor 1-2 personen) waar je kunt gaan zitten als je echt even moet concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Krulliebol schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 01:52:
Ik vind een kantoortuin wel prettig werken: het is gezellig en je kunt makkelijk overleggen. En we hebben een aantal focusruimtes (kleine hokjes voor 1-2 personen) waar je kunt gaan zitten als je echt even moet concentreren.
Die altijd, en ook echt de hele dag, bezet zijn?

Bij ons hebben we ook een paar van die lui: 's-ochtends bij binnenkomst duiken ze zo'n hok in en ze komen er pas weer uit aan het einde van de werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Wij hebben op zich een prima rustige tuin. Waar ik me zonder headsets me prima kan concentreren.

Behalve dus op de dagen dat er 1 bepaalde collega is.

Zodra die begint te Skypen (met haar noice cancellation headset op, dus lekker hard praten) duiken er collega's weg, beginnen te zuchten en elkaar rollende ogen emoticons te sturen.

Iedereen op het blok heeft haar al aangesproken hierop, zowel genuanceerd, als ongenuanceerd.

We hebben zelf haar manager opgezocht, maar die zegt ervan te weten maar er niets aan te (kunnen) doen.

Afgelopen vrijdag was ze aan de hele andere kant van de tuin gaan zitten thank God! dacht ik.

Helaas te vroeg gejuigd; ze greep de mogelijkheid aan om even zonder rem te praten. }:|

Gelukkig waren er vissenkommen vrij dus ben ik daar maar gaan zitten om dat mens te kunnen blokken en wat gedaan te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 18-09 12:08
@Barrycade verschrikkelijk! We hebben ook zo'n halve zool in de kantoortuin zitten.
In mijn geval is het elke drie minuten een uitspraak "pomtiedomtiedom", een hele luide geeuw, het riedeltje van eigen huis en tuin, diverse reclame-tunes, de vogeltjesdans, noem maar op. Ook in mijn geval werkt diegene erop aanspreken niet, of je het nu lomp of netjes doet. Als het nu zachtjes was á-la, maar het is ook hier heel erg luid 8)7

Met zulke afleiding ben je natuurlijk gelijk klaar ....

[ Voor 7% gewijzigd door fonsoy op 08-06-2019 13:18 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Barrycade schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:49:
Wij hebben op zich een prima rustige tuin. Waar ik me zonder headsets me prima kan concentreren.

Behalve dus op de dagen dat er 1 bepaalde collega is.

Zodra die begint te Skypen (met haar noice cancellation headset op, dus lekker hard praten) duiken er collega's weg, beginnen te zuchten en elkaar rollende ogen emoticons te sturen.

Iedereen op het blok heeft haar al aangesproken hierop, zowel genuanceerd, als ongenuanceerd.

We hebben zelf haar manager opgezocht, maar die zegt ervan te weten maar er niets aan te (kunnen) doen.

Afgelopen vrijdag was ze aan de hele andere kant van de tuin gaan zitten thank God! dacht ik.

Helaas te vroeg gejuigd; ze greep de mogelijkheid aan om even zonder rem te praten. }:|

Gelukkig waren er vissenkommen vrij dus ben ik daar maar gaan zitten om dat mens te kunnen blokken en wat gedaan te krijgen.
Vind haar manager dan ook wel een slappe zak hooi zeg. :(

Kun je het niet hogerop zoeken, bij jouw manager of de directie?

I mean, overlast is volgens mij niet te voorkomen op een kantoortuin, zeker niet als er verschillende functies bij elkaar zitten met allemaal hun eigen geluidspatroon en activiteiten, maar als iemand duidelijk overlast veroorzaakt moet daar toch wat aan te doen zijn.

Dat diegene daar zelf niets mee doet is misschien nog wel het meest idiote. Lekker dusdanig je collega's op hun zenuwen werken dat iedereen je liever ziet gaan dan komen. Fijn werksfeertje creëer je dan voor jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Op zich is ze dus wel goed in haar werk, maar haar stemgeluid /accent is gewoonweg verschrikkelijk irriterend. Als ze eenmaal op je irritatie zit kan je het ook niet meer niet horen.

Dus ze kan behalve rekening er mee houden en dus in een concentratie ruimte te gaan zitten er weinig aan doen.

Ik heb ondertussen eieren voor mijn geld gekozen want anders ga ik op een manier reageren die niet bij mijn functie past. Dus zodra ik haar zie zitten op het blok ga ik op een andere vleugel of in een vissenkom zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gisteren in het nieuws:
Tech Companies Challenge 'Open Office' Trend With Pods

Open floor plans create "a minefield of distractions," writes CNBC. But now they're being countered by a new trend that one office interior company's owner says "started with tech companies and the need for privacy."

They're called "office pods..."

They provide a quiet space for employees to conduct important phone calls, focus on their work or take a quick break. "We are seeing a large trend, a shift to having independent, self-contained enclosures," said Caitlin Turner, a designer at the global design and urban planning firm HoK. She said the growing demand for pods is a direct result of employees expressing their need for privacy..
https://www.nbcnewyork.co...Office-Pod-550275381.html

In het artikel overigens ook:
A Queensland University of Technology study showed 90% of employees working in offices with an open floor plan experience increased stress levels, conflict, blood pressure and turnover rates.
Harvard Business School researchers studied two Fortune 500 companies before and after a transition to the open floor plan.
They discovered that face-to-face time decreased by 70%, while the number of email interactions jumped by a range of 22%-50% of all interactions. Researchers said their findings could be explained by the fact that office workers eventually desire privacy and try to find it by interacting through digital rather than interpersonal means.
https://www.nbcnewyork.co...Office-Pod-550275381.html

[ Voor 71% gewijzigd door CyberMania op 18-08-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Kwam via het mensen-die-werken-in-cafés-zijn-irritant topic overigens uit bij deze: https://www.jstor.org/stable/10.1086/665048. Volgens die is geluid om je heen weer goed voor de creativiteit ;).

Anyway, die pods komen mij over als het volgende hippe Silicon Valley idee. Waarschijnlijk sterft het redelijk snel, misschien ook niet. Als je een bedrijfshal snel moet omtoveren tot een kantoorpand, ja dan is het wel handig direct die pods erin te kunnen dumpen. Maar als je gewoon een gebouw maakt als kantoorpand dan kan je het beter direct goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sissors schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:40:
Kwam via het mensen-die-werken-in-cafés-zijn-irritant topic overigens uit bij deze: https://www.jstor.org/stable/10.1086/665048. Volgens die is geluid om je heen weer goed voor de creativiteit ;).
Hangt van het geluid af. Mijn muziek werkt een stuk beter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sissors schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:40:

Volgens die is geluid om je heen weer goed voor de creativiteit ;).
Creativiteit is wat anders dan concentratie. Bovendien ging het daar specifiek om random achtergrondgeluid wat niks met je werk te maken heeft. Beetje geroezemoes om je heen kan helpen om andere geluiden te maskeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:45
Een kantoortuin is per definitie niet goed voor de productiviteit. Zoek maar eens op, er is geen enkel kwalitatief onderzoek wat positieve conclusies heeft. Geluid is gewoon funest: muziek, gesprekken of zelfs het pingetje van je outlook mail zorgt ervoor dat het minstens 10+ min duurt voor je weer op je oude concentratie niveau zit.
Ik deel een kamer met 2 anderen en ik ben ook verantwoordelijk voor de no radio policy.

Wat ik me afvraag, hoeveel meetings hebben jullie zo gemiddeld genomen per dag? Ik gok dat ik 4 uur per dag wel kwijt ben aan dit fenomeen, als het niet meer is.

[ Voor 29% gewijzigd door Fromz op 18-08-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fromz schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:16:

Wat ik me afvraag, hoeveel meetings hebben jullie zo gemiddeld genomen per dag? Ik gok dat ik 4 uur per dag wel kwijt ben aan dit fenomeen, als het niet meer is.
4-8 uur per week schat ik zo. Maar wat heeft dat met kantoortuinen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Een kantoortuin is per definitie niet goed voor de productiviteit. Zoek maar eens op, er is geen enkel kwalitatief onderzoek wat positieve conclusies heeft. Geluid is gewoon funest: muziek, gesprekken of zelfs het pingetje van je outlook mail zorgt ervoor dat het minstens 10+ min duurt voor je weer op je oude concentratie niveau zit.
Ik deel een kamer met 2 anderen en ik ben ook verantwoordelijk voor de no radio policy.

Wat doe je voor werk dat het zo extreem moet zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bsandro
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-08 20:10
Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:16:
[...]

Die altijd, en ook echt de hele dag, bezet zijn?

Bij ons hebben we ook een paar van die lui: 's-ochtends bij binnenkomst duiken ze zo'n hok in en ze komen er pas weer uit aan het einde van de werkdag.
Puur uit interesse voor je argumentatie, wat is hier mis mee? Ik ben namelijk zo iemand die het heerlijk vind geconcentreerd bezig te zijn en mij niet bezig te houden op de vlek over wie de nieuwste kleren draagt etc. Volgens mij kom ik primair om te werken en mijn werk af te krijgen, niet om sociaal te zijn. Ben het met je eens dat sociaal erbij hoort, maar de mensen die dit soort opmerkingen maken alsof het iets verkeerds is, vind ik kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Bsandro schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 06:54:
[...]
Puur uit interesse voor je argumentatie, wat is hier mis mee? Ik ben namelijk zo iemand die het heerlijk vind geconcentreerd bezig te zijn en mij niet bezig te houden op de vlek over wie de nieuwste kleren draagt etc. Volgens mij kom ik primair om te werken en mijn werk af te krijgen, niet om sociaal te zijn. Ben het met je eens dat sociaal erbij hoort, maar de mensen die dit soort opmerkingen maken alsof het iets verkeerds is, vind ik kansloos.
Volgens mij is het grootste probleem dat in het gemiddelde kantoor met kantoortuinen, dat soort hokjes sterk ondervertegenwoordigd zijn. Als die dingen dus als vaste flexplek / privé kantoor worden gebruikt is dat voor de persoon prima, maar kunnen anderen die er gebruik van willen of moeten maken dat niet, waarmee het zijn doel voorbij streeft.

Dat soort plekken zijn bedoeld als kort verblijf plekken, niet als vaste werkplek voor dagen, weken en maanden aan 1 stuk.
Het hangt heel sterk van de persoon af én van het werk wat je doet. Ook helpt een juiste inrichting én de mogelijkheid ergens anders te werken heel erg.

Wij werken nu sinds juni op een kantoortuin (ik had hiervoor een kantoor dat groot genoeg was voor 6 personen met zijn 2en) en hoewel het op sommige momenten écht niet fijn is, is het op veel momenten beter te doen dan verwacht.

Voor een stukje Excel waar ik met spoed een laatste controle op moest doen heb ik me een tijd geleden een paar uur opgesloten in een concentratieplek (daar kan de deur dicht), verder wen ik er steeds meer aan en lukt het me, onverwacht, me op momenten af te sluiten voor de omgeving. (Zonder koptelefoon. Die heb ik aan mijn bureau hangen maar vind het lastig daarmee te experimenteren en ik werk sowieso zelden fijn met muziek.)

Alleen als er, naast mij en mijn collega, anderen aan ons blok (we hebben een eigen blok van 6 plekken) gaan bellen, of er lopen regelmatig mensen langs (of roepen gewoon keihard over de afdeling dat ze iets van je willen), heb ik daar vaak écht last van.

Aan de andere kant, ik weet ook dat als er weer een periode aan komt van serieuze concentratie, dit waarschijnlijk niet de ideale plek is. Het is nu even luw. Stilte voor de storm. De intensieve periode start ws in oktober en ik hoop dat ik die periode goed ga doorkomen. (Fin, anders wijk ik uit naar huis, een van de stilteplekken of ga samen met mijn collega op een compleet andere plek in het pand zitten waar we ook kunnen werken als we willen. Weg van onze eigen werkgever, dus geen aanloop en geen gegil over de afdeling.)

Ik snap dat er werkelijk mensen in staat zijn, met de nodige maatregelen, te werken op een kantoortuin. Na 2 maanden wennen is het mij onverwacht meegevallen maar toch blijf ik er bij dat het voor mij gemiddeld genomen geen ideale situatie is.

Probleem met mijn werk is ook een beetje dat ik zelf niet altijd in stilte kan werken. Er zijn momenten dat ik behoorlijk lange, intensieve telefoongesprekken moet voeren. De ellende is dat én anderen daar last van hebben én ik op dat moment ook de enige in de buurt moet zijn die zit te bellen. Als een collega in de buurt op dat moment ook gaat zitten bellen ben ik mijn concentratie kwijt en loopt het gesprek niet zoals het moet lopen.
Redelijk irrelevant voor dit topic maar het varieert nogal van nul per week, tot 10+ uur per week.
4 uur per dag haal ik enkel op piekmomenten. Dat zijn dan in de regel wel zelf geïnitieerde vergaderingen. (Leveranciers selecties bijvoorbeeld, dat soort zaken probeer ik te concentreren over een periode van 1-2 weken en dan bestaat in gevallen letterlijk mijn halve werkweek uit vergaderingen. Fin, dat is nu net een van de leuke kanten van mijn werk dus niet iets waar je mij over hoort klagen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fonsoy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:17:
@Barrycade verschrikkelijk! We hebben ook zo'n halve zool in de kantoortuin zitten.
In mijn geval is het elke drie minuten een uitspraak "pomtiedomtiedom", een hele luide geeuw, het riedeltje van eigen huis en tuin, diverse reclame-tunes, de vogeltjesdans, noem maar op. Ook in mijn geval werkt diegene erop aanspreken niet, of je het nu lomp of netjes doet. Als het nu zachtjes was á-la, maar het is ook hier heel erg luid 8)7

Met zulke afleiding ben je natuurlijk gelijk klaar ....
Dat zijn "hardoppers". Mensen die alles hardop moeten doen. Die zoeken een stukje aandacht en aansluiting en hebben dat een paar x per dag gewoon nodig. Ze houden pas op als je ze aandacht geeft, positief of negatief. Erg storend inderdaad, ik ken ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
StealthyPeanut schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:55:
[...]

Wat doe je voor werk dat het zo extreem moet zijn?
Wat is er extreem, het aantal meetings? Ik zit in marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
downtime schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:47:
[...]

4-8 uur per week schat ik zo. Maar wat heeft dat met kantoortuinen te maken?
Indirect heeft een meeting (video vanachter de pc) nogal impact op de naaste omgeving, helemaal in een tuin. Maar je hebt gelijk, het is een beetje off track.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Kantoortuinen zijn in mijn ogen een vreselijke uitvinding, die enkel gericht zijn op één doel:
Kostenbesparing.

Zelf heb ik 2 jaar in een drukke kantoortuin mogen werken.
Er waren minder plekken dan er medewerkers konden komen.

Gevolg was dat je na een meeting ineens geen plek meer had, mocht je zelf gaan zoeken naar een oplossing.
Daarnaast was het erg rumoerig en dat kwam de kwaliteit van het werk niet ten goede.
De opdrachtgever was erg tevreden over mijn werk, zelf was ik dat niet aangezien ik wist dat ik beter kon.

Nu in een krap kantoor met 3 anderen, ook dat is niet alles.... maar het is wel iets beter.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Fromz schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:52:
[...]

Wat is er extreem, het aantal meetings? Ik zit in marketing.
Eigenlijk beide als ik het zo lees, maar het ging mij met name om:

Kantoortuin snap ik, maar geen muziek is wel erg extreem in mijn beleving. Maar iedereen is anders gelukkig :).

Maar qua meetings; 4 uur per dag is ook wel heel erg veel. Vergadercultuur? Dan kan je beter in een kantoortuin werken 8 uur, dan 4 uur per dag vergaderen :9 .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

StealthyPeanut schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

Kantoortuin snap ik, maar geen muziek is wel erg extreem
Integendeel. Muziek op kantoor is gewoon een vorm van asociaal gedrag. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag naar andermans Hollandse Hits moet luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
downtime schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:37:
[...]

Integendeel. Muziek op kantoor is gewoon een vorm van asociaal gedrag. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag naar andermans Hollandse Hits moet luisteren.
Uiteraard is het voor iedereen persoonlijk, maar ik moet niet denken aan "geen muziek" tijdens mijn werkdag.

Of het dan een radio is of een Spotify playlist, maar in onze bedrijfscultuur past muziek. Wij zijn dan ook geen organisatie waar je diep in je concentratie voor het schrijven van een code, maar we zitten met 14 personen in onze kantoortuin. Commercie, marketing, planning, administratie, financieel, directie....alles in 1 grote ruimte.

En als je met 3 man in een kantoor zit, kan ik me wel voorstellen dat je 1 zender kunt vinden die voor iedereen geschikt is toch?

Maar nogmaals; voor iedereen is dat weer anders. Als ik ergens zou komen werken, waar geen muziek is, zou ik er niet heel lang werken. En dat is voor jullie andersom ook het geval denk ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:54:
[...]

Uiteraard is het voor iedereen persoonlijk, maar ik moet niet denken aan "geen muziek" tijdens mijn werkdag.
Mooie koptelefoon uitzoeken dus.

Radio op kantoor is gewoon sadistisch. Vier keer per uur reclame met irritante jingles. Ieder uur nieuws dat gegarandeerd afleidt. Gezwets van DJ's tussendoor. Iedere dag dezelfde nummers. Iedere baas die dat toestaat is een dief van zijn eigen portemonnee en een sadist voor zijn personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

Radio op kantoor is gewoon sadistisch. Vier keer per uur reclame met irritante jingles. Ieder uur nieuws dat gegarandeerd afleidt. Gezwets van DJ's tussendoor. Iedere dag dezelfde nummers. Iedere baas die dat toestaat is een dief van zijn eigen portemonnee en een sadist voor zijn personeel.
Bij ons non stop 40 538, ik ben wel klaar met Justin Bieber en Ed Sheeran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Rammstein dan? ;)

Ik zat te denken, zou natuurlijk achtergrondgeluid niet fijner zijn dan geen geluid waardoor je elke toetsaanslag hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

Volledig mee eens, die dj's ben je echt wel zat na een halfuur. Of wanneer je belt met de klant :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Moet hier toch even om gniffelen.
Sadisme is plezier hebben aan of genoegen beleven aan het opzettelijk pijn doen of vernederen van een andere persoon of van een dier.
Ik zie nu echt een soort plaaggeest voor me, hoog kwaadaardig lachje langzaam de volumeknop opendraaien van de radio.

Maar ben het verder wel eens dat op een kantoortuin een radio niet heel handig is. Ik erger me soms al groen en geel aan account managers die luidkeels zitten te bellen op volumestandje 10 terwijl ik een stukje code wil kloppen. Of dat ik mijn stem moet verheffen om met een collega die tegenover me zit te overleggen. Zoveel achtergrondlawaai is er soms. Als er dan ook nog muziek bijmoet van Takkeherrie FM dan is het circus compleet. Maar ik heb wel altijd muziek op met oordopjes, juist om me af te sluiten van de rest en omdat ik muziek an sich wel prettig vind om naar te luisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Bsandro schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 06:54:
[...]

Die hokjes zijn (bij ons althans) bedoelt voor korte concentratiesessies, maar vrijwel niemand houdt zich daaraan.

Er zijn niet oneindig veel van die hokjes; als je écht even een uurtje of wat moet ontsnappen aan het "gesocialiseer" om je heen, bijvoorbeeld omdat je dat ene complexe stukje code moet uitdenken of omdat je een conference call in moet waarbij je je laptop nodig hebt, dan kan dat niet omdat er weer iemand de hele dag bivakkeert.

Bij de hokjes is ook aangeplakt dat het geen werkplek voor de hele dag is, maar reserveren kan helaas ook niet. Dus moet je maar uitgaan van welwillendheid en hopen dat die collega niet al te asociaal is op dit vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:03:
Ik zie nu echt een soort plaaggeest voor me, hoog kwaadaardig lachje langzaam de volumeknop opendraaien van de radio.
Ik heb een collega gehad die de radio altijd op zijn laptop aan zette... Maar ook veel skypecalls deed. Ging de radio weer uit. En dan een headset op, zitten ze te schreeuwen van heb ik jou daar... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vooral radio welke erg zacht staat kan rete irritant zijn. Je hoort dan enkel wat wazige tonen..

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
De kantoortuin (en alles wat daarbij hoort) wordt door iedereen anders ervaren, als ik dit topic zo lees. Zelf werk ik in een ruimte met 10 man en zonder radio. Ook is het bedrijf redelijk ouderwets (en dat voor een technologiebedrijf 8)7 ), want collega's kijken je heel raar aan als je met oortjes/koptelefoon op werkt. Bij sommige andere afdelingen is dit wel normaal overigens, onze R&D afdeling zit gezamenlijk met +-30 man in één grote ruimte, daar heeft 50% gewoon een koptelefoon op.

Zelf mis ik het geluid van de radio wel, ik zit zelf aan een uiteinde van het hok en ik hoor het toetsenbord van degene aan de overzijde als hij aan het typen is. Het probleem met geen radio (of ander achtergrond geluid) is dat andere geluiden ineens extra opvallen, zoals dus het toetsenbord/muis/zak drop van andere collega's in de ruimte. Dan luister ik nog liever naar irritante jingles, reclames en Justin Bieber.

De oplossing voor veel bedrijven zou juist die koptelefoons kunnen zijn: je kan jezelf afsluiten zonder daadwerkelijk een aparte fysieke ruimte nodig te hebben, kan je eigen muziek opzetten en je collega's kunnen kletsen en bellen zonder dat jij daar last van hebt. Ik vrees alleen dat dit idee bij mijn bedrijf er niet snel in gaat komen.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 18-09 08:31

BHQ

Agent47 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

Bij ons non stop 40 538, ik ben wel klaar met Justin Bieber en Ed Sheeran.
Oh man :r

En dan het liefst van die collega's die nogal gehecht zijn aan die zender - Dus een zender met minder crap zit d'r ook niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:03:
[...]
Maar ben het verder wel eens dat op een kantoortuin een radio niet heel handig is. Ik erger me soms al groen en geel aan account managers die luidkeels zitten te bellen op volumestandje 10 terwijl ik een stukje code wil kloppen. Of dat ik mijn stem moet verheffen om met een collega die tegenover me zit te overleggen. Zoveel achtergrondlawaai is er soms. Als er dan ook nog muziek bijmoet van Takkeherrie FM dan is het circus compleet. Maar ik heb wel altijd muziek op met oordopjes, juist om me af te sluiten van de rest en omdat ik muziek an sich wel prettig vind om naar te luisteren.
Radio niet vanwege het gekwaak. Daar kan ik sowieso niet tegen.

Muziek kán ik op momenten heel fijn mee werken, maar niet altijd en ik vind het niet prettig werken met een koptelefoon op mijn oren. Hoe dan ook heb je het probleem dat wat voor de een fijne werkmuziek is, voor de ander juist de hel op aarde is. (En dan is het ook nog eens stemmingsafhankelijk. Soms heb ik Rammstein nodig om op gang te komen en een bepaalde vibe te pakken, dan weer Einaudi. Van beiden weet ik dat er altijd collega's zijn die een van beiden en alle andere muziekvormen niet gaan waarderen, plus dat ik dan ook nog eens liefst een plaat op repeat heb staan. De hele dag hetzelfde album. Doe mij maar een ochtend de Canto Ostinato, hoewel daar uitermate irritante rotstukjes in zitten.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Leuk voor even. Mijn Rammstein periode is al een tijdje voorbij. Maar als ik de plaat goed genoeg ken, zodat ie me niet meer verrast, dan kan ik alles als achtergrondmuziek gebruiken. Ook Rammstein.
Ik zat te denken, zou natuurlijk achtergrondgeluid niet fijner zijn dan geen geluid waardoor je elke toetsaanslag hoort?
Hoe kom je op kantoor aan natuurlijk achtergrondgeluid? Zijn alle geluiden daar niet onnatuurlijk? Tenzij je huisdieren meeneemt.
BHQ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:26:
[...]

En dan het liefst van die collega's die nogal gehecht zijn aan die zender - Dus een zender met minder crap zit d'r ook niet in.
Daarom haat ik muziek op de werkvloer. Omdat er altijd iemand is die meent dat zijn smaak universeel is en dat iedereen die het niks vindt zich aanstelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BuZZem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-08 20:34
[...]

Nou ja, asociaal, das wel heel kort. Als je dat met z'n allen af spreekt (makkelijker als je niet met 6, 8 of tien man een ruimte moet delen) kan het prima, of 's-middags of 3 uur ff 20 minuten. (ik liever niet btw, muziek luister ik liever thuis in m'n eentje of es met m'n vrouw).

Maar het kan wel asociaal zijn. Het probleem ontstaat als iedereen recht heeft om herrie te maken en niemand recht heeft op stilte (zoals nu vaak is) Ik had es zon klootzak tegenover me zitten, permanent die kloteradio aan -moest al bidden en smeken of ie es een uurtje uit kon- en dan gewoon de kamer uitlopen en aan laten staan (ook als ie meer dan een uur wegging) en dan boos zijn als ie terugkwam en hij stond uit.
En de suggestie dat hij dan een koptelefoon op deed om ernaar te luisteren als ie zin had, dat kon niet want ‘hij had gevoelige oren’. En muziek dan daar an toe, maar van die house herrie met tussendoor ‘lollige djs’. prima dat je dat leuk vind (lekker zelf weten, over smaak valt niet te twisten) maar val er een ander niet mee lastig; ik probeer ook niemand een lol te doen met m'n klassieke muziek.

Met meer dan een paar man of god betere een kantoor’tuin’ (de fuck, tuin? omdat er twee kamerplanten in staan? managementverkooppraat. noem het gewoon wat het is: bedrijfshal) zelfs als iedereen zich koest houd maar je krijgt allemaal 4 telefoontjes van 20 minuten per dag (of 10 van 10), wat helemaal niet veel is, dan is het letterlijk geen half uur rustig op een dag. En daar kun je niks van zeggen, want het is gewoon werk en best netjes. En dan komen er ook nog mensen binnen voor een overlegje twee of drie keer per dag.

Wat me trouwens wel eens is opgevallen. De leipo manager die met het idee komt heeft altijd wel een eigen kamer...terwijl ie er geen anderhalve dag per week is, want vergaderen met andere baasjes.

Ze wilde mij vorig jaar ook in een kamer met 6 man, met twee lui die letterlijk als werk hebben de hele dag. te bellen en overleggen. Ik protesteren, maar baasman zegt: je kunt toch rekening houden met elkaar? Maar hij wilde niet wisselen met me. 6 x uitgelegd en uiteindelijk zo: die vent kamerstukken gegeven 3 velletjes (ik lees er soms 80+ per dag) en 'm gevraagd een samenvatting te schrijven (dus niks van echt denkwerk) en ik ben gaan zitten bellen naast z'n bureau terwijl hij dat probeerde. Na 20 minuten gaf ie het op. Juist en toen kreeg ik als verzocht gewoon een kamer (nou ja, omgebouwde opbergruimte) met een andere collega die ook graag in rust werkt.

Ik werk nou eenmaal veel! beter met stilte, een andere (rustige) kamergenoot is te tolereren (en ook gezelliger) en we gaan de kamer uit bij telefoontjes langer dan tien minuten en geen pomdiedom en gezelligheid doen we, maar 2x per dag ff kort, in overleg.

Hoe dan ook, kantoortuin is voor mij reden om uiteindelijk ontslag te nemen. Respectloze en incompetente managementbullshit om geld te besparen, maar nooit kijken wat het kost aan productiviteit. Daar hoef ik dus niet te werken.

meh veel te veel tekst; wordt wat hyper van die kantoortuinellende. Hele concept afschaffen behalve voor managers. Lekker met z'n allen op zo'n afdeling en van buiten op slot doen, kan de rest werken.

p.s. hoezo hokjes voor korte concentratiesessies? Ik moet me van de 9 uur er zeker 6,5 daadwerkelijk concentreren, soms meer. Hang van je werk af natuurlijk, maar zo raar lijkt me dat niet.

[ Voor 2% gewijzigd door BuZZem op 19-08-2019 23:49 . Reden: have zin nweggevallen en typo's +p.s. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@BuZZem Het heet geen kantoortuin omdat er planten in staan. :)

In de USA noemen ze het een cubicle farm, dat dekt de lading beter. (Het vee zijn de mensen die er in werken, de cubicles de hokken waarin ze zitten.)

Overigens vind ik cubicles *nog* erger dan een open kantoortuin. Je hoort alsnog *alles*, maar mist enige visuele referentie. Cubicles voelen echt extreem opgesloten. Heel blij dat dat in NL niet de standaard is. (Wij hebben schotten tussen de bureau's, dat is voor het geluid en privacy heel fijn, maar het geeft voldoende openheid om niet het gevoel te hebben opgesloten te zitten.)

Bij ons mag de radio gewoon niet aan op de werkvloer. Bedrijfsbeleid. Klaar. De enige uitzondering die er is, is als wij als ICT buiten reguliere kantoortijden moeten werken. Dan zijn we met zijn 2en en dan gaat 'ie alsnog aan. Niet omdat dat officieel mag, er is gewoon geen regel voor, maar omdat er niemand is die we op dat moment kunnen storen of die er uberhaupt iets van kan vinden. Op zo'n moment is voor mij muziek ook belangrijk. We zetten altijd eigen muziek (Youtube, Spotify) op, zonder gewauwel (ik kan helemaal niets met radio) en het helpt om een lange dag (12-18 uur in totaal is op zo'n moment geen uitzondering) door te komen.

Toch valt de kantoortuin zoals die bij ons is geregeld me heel erg mee en is het geen reden meer ontslag te nemen, wel om mijn werk en mindset er op aan te passen. Ik sluit niet uit nog een aantal jaar in dat gebouw te werken. Wel zou het voor mij een + zijn een eigen kantoor te hebben of iig een eigen werkplek in een kleinere ruimte. Een volledige flexplek trekt me minder. (Al denk ik heel eerlijk dat ik daar ook wel aan kan wennen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Het grote probleem bij flexplekken/kantoortuinen is volgens mij dat het een compleet andere manier van werken is die niet volledig wordt geïmplementeerd door de werkgever. Die zou moeten faciliteren in werkplekken die passen bij de taak van dat moment. Soms wil je met 4 samenwerken, soms wil je alles alleen doen in opperste concentratie. Ook de invulling van medewerkers laat vaak te wensen over. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet doen in een ruimte waar meerdere mensen zitten.

Flamebait/onnodige generalisatie.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 20-08-2019 09:19 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 18-09 08:31

BHQ

downtime schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:24:
[...]
Daarom haat ik muziek op de werkvloer. Omdat er altijd iemand is die meent dat zijn smaak universeel is en dat iedereen die het niks vindt zich aanstelt.
Oh ja, want Top40 is 'universele muziek' natuurlijk :z

Geen radio, en geen grote open kantoortuin, wat een verademing. Wil ik muziek? headphone (en een oor vrij om aanspreekbaar te zijn).

*knip*

[ Voor 73% gewijzigd door defiant op 20-08-2019 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ghostrider schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

Vooral radio welke erg zacht staat kan rete irritant zijn. Je hoort dan enkel wat wazige tonen..
Ja, dat, je probeert dan steeds te ontdekken welk nummer het eigenlijk is waardoor je je niet kunt concentreren. Nog irritanter is als je meerdere radio's op dat niveau binnen de ruimte hebt. Ik hou wel van muziek, maar vind het vreselijk om met koptelefoon op te werken (alleen als het niet anders kan doe ik het)

Ik zit als systeembeheerder nu ook in een ICT kantoortuin, maar de servicedesk zit ook in dezelfde ruimte waardoor je alle geluiden en telefoontjes mee krijgt. Mensen hebben hier standaard hun ringtones van telefoons aan staan (god weet waarom, ik weet niet eens meer hoe mijn ringtone nog klinkt) en gaan zonder gêne gewoon hardop bellen zonder weg te lopen, het klantcontactcentrum zit ook in de ruimte, dus nog meer mensen met telefoons en daarnaast lopen er tig mensen gewoon binnen op zoek naar een werkplekbeheerder die er nooit is en dus gewoon maar tegen random mensen hun probleem beginnen uit te leggen... Sommige collega's blijven dan zo strak voor zich uit naar het scherm kijken alsof die mensen er niet zijn, maar ik vind dan ook weer dat je die mensen niet kunt laten stikken. Uiteindelijk heb je niets gedaan aan het einde van de dag en heb je totaal geen voldoening van de werkdag.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Metalfreak Ik zou beginnen met de ringtones van alle desk telefoons op standje minimaal te zetten. Vervolgens aangeven om mobiele telefoons hetzelfde of op trilstand te zetten.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
Wat ik zelf eigenlijk wel een beetje naar vind aan de radio-discussie in kantoortuinen, is dat de discussie vooral draait om de overlast die mensen ervaren van de radio op een afdeling/tuin. En voor de mensen die graag stilletjes willen werken, begrijp ik dat heel goed dat zij het heel vervelend vinden als er een radio aan staat. Dan wordt de radio maar niet aangezet want anders is het asociaal.

Maar aan de andere kant, ik als voornamelijk extravert gedij bij achtergrondsgeluiden, een praatje met een collega of een radio die op de achtergrond aan staat. Als ik dan radio wil luisteren, moet ik dan maar oordoppen indoen wat lang niet zo prettig is als een radio op de achtergrond.

Ik vind dat zelf eigenlijk altijd maar raar. Ik als extravert moet mij wel aanpassen naar de introverten toe die stilletjes willen werken. Maar als ik dan toch muziek wil horen, dan moet ik maar oordoppen indoen waardoor ik de helft niet mee krijg en alleen maar muziek hoor. Waarom kan in dat soort gevallen de radio niet in de ochtend aanstaan en in de middag uit (of andersom)? Dat zou fair zijn, maar dat is vaak niet bespreekbaar voor de stille mensen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Robkazoe schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:01:
Ik vind dat zelf eigenlijk altijd maar raar. Ik als extravert moet mij wel aanpassen naar de introverten toe die stilletjes willen werken. Maar als ik dan toch muziek wil horen, dan moet ik maar oordoppen indoen waardoor ik de helft niet mee krijg en alleen maar muziek hoor. Waarom kan in dat soort gevallen de radio niet in de ochtend aanstaan en in de middag uit (of andersom)? Dat zou fair zijn, maar dat is vaak niet bespreekbaar voor de stille mensen.
Dat is complete onzin. Jij houdt van feestjes diep in de nacht, andere mensen willen slapen. Waarom moet jij dan de overlast beperken ipv dat jij de halve nacht de buurt wakker mag houden, en de buurt een halve nacht mag slapen?

Overlastgevers zullen zich moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Ghostrider schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

Dat vind ik dus juist niet. Bij mij staat het zo zachtjes dat ik die tonen wel hoor, maar de tekst van het liedje en nog beter, de DJ's, niet kan horen. Anders luister ik teveel naar de tekst en dat leidt mij juist af.

Meermaals verbaasde reacties gehad van collega's als ik gewoon de radio aan had staan op de laptop speaker en niemand het door had totdat ze pal naast me stonden.

Dit toont ook maar weer aan dat het voor iedereen anders is en dat één soort kantoor gewoon niet werkt. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24

NSG

Je weet niks!

Daarnaast, ben je als extravert minder productief zonder achtergrondgeluiden? Andersom is dat voor een introvert wel het geval. Zo'n 50/50 dag zie ik dan ook niet als oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Wij hebben zo'n halve tamme ( nee niet psychisch niet in orde, gewoon een normaal persoon) op werk die alles wat die gaat doen, ook daadwerkelijk zegt:

"Oh slokje koffie, even bellen, ff noteren, ff mailen, ff bellen, ff documentje zoeken"

Die beste collega zit nu met een helm op want iedereen keilt alles binnen handbereik naar z'n hoofd

[ Voor 10% gewijzigd door Agent47 op 20-08-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nu weer een draak van een situatie over de airco.

aan/uit/aan/uit/aan/uit :(

Naast de zonwering omhoog/laag, ramen open/dicht natuurlijk....

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
gambieter schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:05:
[...]

Dat is complete onzin. Jij houdt van feestjes diep in de nacht, andere mensen willen slapen. Waarom moet jij dan de overlast beperken ipv dat jij de halve nacht de buurt wakker mag houden, en de buurt een halve nacht mag slapen?

Overlastgevers zullen zich moeten aanpassen.
Ja, want ik zet mijn muziek op standje terror en Rammstein is toch wel de minimale hoeveel herrie die uit een speaker moet knallen. /s

Enige nuance ontbreekt ook. Ik zeg achtergrondsmuziek van een radio, geen nachtelijke rave partij. Maar goed, zo gaat bijna elke discussie tegenwoordig. Lekker inhoudelijk gereageerd, goed bezig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:48:
[...]

Ja, want ik zet mijn muziek op standje terror en Rammstein is toch wel de minimale hoeveel herrie die uit een speaker moet knallen. /s

Enige nuance ontbreekt ook. Ik zeg achtergrondsmuziek van een radio, geen nachtelijke rave partij. Maar goed, zo gaat bijna elke discussie tegenwoordig. Lekker inhoudelijk gereageerd, goed bezig!
Hij reageert inhoudelijk, hij geeft een voorbeeld van een overlastgever (de nachtelijke feester/iemand die de radio opzet als achtergrondmuziek) en hoe de overlastgever zich moet aanpassen aan diegene die er overlast van ervaren.

Radio is geen neutraal achtergrondgeluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:34

Grvy

Bot

[...]

Dat is ook een manier om een discussie dood te maken. Gewoon enorm overdreven reageren. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Robkazoe schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:01:
Een combinatie zal nooit werken, zeker voor mensen die meer rust nodig hebben zal zo'n halve dag in herrie werken gewoon echt ten koste gaan van de concentratie en dus de kwaliteit van het werk.
Het is dan makkelijker om de ruimte in te richten op mensen die meer behoefte aan stilte hebben simpelweg omdat het vaak een stuk makkelijker is om de drukte op te zoeken dan de stilte. Wil je met een collega kletsen ga je even een koffie drinken. Wil je muziek dan zet je je koptelefoon op. Wil je in de drukte zitten dan zijn er vaak meer dan genoeg centrale plekken daarvoor. Maar wat moet iemand doen die graag stilte wilt?

Idealiter heb je aparte werkruimten afhankelijk van welke voorkeur mensen hebben maar in de praktijk is dit voor veel bedrijven gewoon te duur. Dan kom je al snel bij de optie die het meest werkbaar is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ghostrider schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:33:
Nu weer een draak van een situatie over de airco.

aan/uit/aan/uit/aan/uit :(

Naast de zonwering omhoog/laag, ramen open/dicht natuurlijk....
Dat is hier heel goed geregeld.

Klimaatbeheersing kan per zonde op -2 en +2 worden ingesteld, klaar.

Zonnewering gaat volledig automatisch, maar is wel handmatig te overrulen.

Ramen kunnen open, maar mogen dat officieel niet. :)

Én, wel weer tof aan een kantoortuin, we hebben een levende muur. (Lees: Varens, van vloer tot plafond.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Grvy schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:13:
[...]

Dat is ook een manier om een discussie dood te maken. Gewoon enorm overdreven reageren. ;)
De enorm overdreven reactie die de discussie dood maakte begon met die van gambieter door het te vergelijken met de hele buurt wakker houden 's nachts.

Overigens ben ik niet echt extravert, maar ik kan echt niet werken zonder muziekje op de achtergrond. Tegelijk vind ik gewoon een koptelefoon op dan toch de handigere optie, want ik wil wel muziekje op de achtergrond, maar niet het muziekje waar mijn buurman naar luistert.

Wil je dan toch wat meekrijgen van om je heen? Zet hem niet te hard, zelfs met koptelefoon die behoorlijk afsluit werkt dat nog best goed (tenzij ik noise cancelling inschakel :P). En anders neem je een on-ear danwel open koptelefoon. Vooral bij die laatste is het wel beide kanten op dat hij open is, dus dan moet je hem niet te hard zetten want dan krijgen degene om je heen er weer last van. Maar goed als je alles om je heen wil meekrijgen moest hij toch al niet te hard staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

unezra schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Dat is hier heel goed geregeld.

Klimaatbeheersing kan per zonde op -2 en +2 worden ingesteld, klaar.

Zonnewering gaat volledig automatisch, maar is wel handmatig te overrulen.

Ramen kunnen open, maar mogen dat officieel niet. :)

Én, wel weer tof aan een kantoortuin, we hebben een levende muur. (Lees: Varens, van vloer tot plafond.)
Dat is nu niet bepaald mijn definitie van goed regelen. Je hebt nog steeds een systeem dat volledig afhankelijk is van menselijke input en vier graden kan een aardig verschil opleveren. Zelfde met zonwering, ook dat is volledig afhankelijk van wie de afstandsbediening in z'n handen heeft, de een vind die ochtendzon wel fijn terwijl de ander die totaal niet wilt zien.

Dat het goed gaat ligt eerder aan de mensen die er mee om gaan of afspraken die er gemaakt zijn, niet aan het systeem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Common sense mist in die gevallen van de airco/het raam open en dergelijke vaak ook gewoon. Zitten ze in alleen een t shirtje te mekkeren dat ze het koud hebben. Ik heb het snel warm, daarom dat ik snel een t shirt aan doe en in de wintermaanden laagjes aan doe, dan kan ik wat uit doen. Als je het snel koud heb, doe wat extra's aan: "Vind ik niet lekker."
Ooit eens een discussie gehad met een collega die vond dat het niet zo warm was: "Het is 26 graden hierbinnen." "Echt niet, het is niet eens 20." Toen maar mijn klok met thermometer naar voren getrokken. Klopte die opeens niet. |:( |:( Er zal wellicht 2 tiende graad verschil in zitten, maar dat ding zal geen hele graden afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Je bedoelt nuance net zoals die zwart-wit kijk op introvert en extravert die je in een eerdere post noemt? Ik als echte introvert kan een radio als achtergrond meestal best waarderen, maar als ik me echt ergens op moet concentreren heb ik het liever stil. Net zoals er hier vaak een beeld bestaat dat introverten niet van feestjes of überhaupt andere mensen houden, dat is gewoon pertinent niet waar. Ik ga gewoon met alle plezier naar drukke festivals, maar zal mezelf nooit als extravert bestempelen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste