I have stability. The ability to stab.
Zaterdag terug en zondag is opeens de motor verkocht

Iemand had via via te horen gekregen dat ie stilletjes te koop was en wilde hem gelijk ophalen.
Vanochtend nog even gewassen en een rondje gereden, net is ie overgeschreven en opgehaald.
Wat is het leeg in de schuur..... nu oriënteren op wat anders met 2 cilinders wat geen allroad is maar wel een stuk kan rijden..
Ik had de kaart mee die ik heb uitgetekend en vrouwlief reed met de kinderen achteraan met de auto, voorzover mogelijk

Voor diegene die in de planning hebben om een keer mee te rijden:
Maak je borst maar nat
Lange diepe zandpaden, die bij nat weer natuurlijk grote modderbendes worden. Er zaten stukken tussen waarbij ik echt dacht dat ik ergens het weiland in zou vliegen, maar met een (extra) dot gas bleef het allemaal redelijk rechtuit gaan.

Dit was zo ongeveer het enige stukje waar je me kon zien rijden vanuit de auto, de rest was een grote stofwolk helaas. Ze gaat me nog wel een keer filmen met de Nikon als ik voorbij kom blazen
[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-06-2018 17:18 ]
Waarom wil je van de allroad af? Dan zou je bijv. van een GS naar een GT gaan?charrel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:08:
Oi, nog een weekje met wat vrienden op pad geweest in het zwarte woud op de r1200gs met nu 136.xxx km.
Zaterdag terug en zondag is opeens de motor verkocht![]()
Iemand had via via te horen gekregen dat ie stilletjes te koop was en wilde hem gelijk ophalen.
Vanochtend nog even gewassen en een rondje gereden, net is ie overgeschreven en opgehaald.
Wat is het leeg in de schuur..... nu oriënteren op wat anders met 2 cilinders wat geen allroad is maar wel een stuk kan rijden..
Volgend jaar de 790 adventure

Op stap geweest met een mede Versys rijder, hij wilde mijn zadel eens proberen.
Wat voor een koplampen zijn dat? Zien er erg mooi uit!Winkiller schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:03:
[afbeelding]
Op stap geweest met een mede Versys rijder, hij wilde mijn zadel eens proberen.
Weet ik niet precies, is nog relatief onbekend in deze uitvoering, was een 1e project.Secsytime schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:13:
[...]
Wat voor een koplampen zijn dat? Zien er erg mooi uit!
Op aliexpress en eBay staan complete units te koop, waar deze precies vandaan komt weet ik niet.
Moto guzzi V7 heeft een behoorlijke actieradiuscharrel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:08:
Oi, nog een weekje met wat vrienden op pad geweest in het zwarte woud op de r1200gs met nu 136.xxx km.
Zaterdag terug en zondag is opeens de motor verkocht![]()
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
11 jaar een GS gehad, denk weer richting de naked.Secsytime schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:33:
[...]
Waarom wil je van de allroad af? Dan zou je bijv. van een GS naar een GT gaan?
Nine T?charrel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:19:
[...]
11 jaar een GS gehad, denk weer richting de naked.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nou ja, gewoon maar is weer rustig kijken. Wel raar, al 21 jaar minstens 1 motor in de schuur gehad en die is nu helemaal leeg.....
[ Voor 35% gewijzigd door charrel op 24-06-2018 20:26 ]
Vandaag zo'n 80km TET gehad. Ik werd echt helemaal gek van al die verschrikkelijke duinzandachtige padenHTT-Thalan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:10:
Nou, ik heb zojuist een groot gedeelte van mijn Chaam offroad route proefgereden met het gezin.
Ik had de kaart mee die ik heb uitgetekend en vrouwlief reed met de kinderen achteraan met de auto, voorzover mogelijk.
[afbeelding]
Voor diegene die in de planning hebben om een keer mee te rijden:
Maak je borst maar nat.
Lange diepe zandpaden, die bij nat weer natuurlijk grote modderbendes worden. Er zaten stukken tussen waarbij ik echt dacht dat ik ergens het weiland in zou vliegen, maar met een (extra) dot gas bleef het allemaal redelijk rechtuit gaan.
[afbeelding]
Dit was zo ongeveer het enige stukje waar je me kon zien rijden vanuit de auto, de rest was een grote stofwolk helaas. Ze gaat me nog wel een keer filmen met de Nikon als ik voorbij kom blazen.
Echt dit gevoel had ik er bij....

Dan doe je het goedMelkunie schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:27:
[...]
Vandaag zo'n 80km TET gehad. Ik werd echt helemaal gek van al die verschrikkelijke duinzandachtige paden
Echt dit gevoel had ik er bij....
[afbeelding]

Mijn vrouw wilde graag filmen met de dashcam, maar los van het feit dat ze niet bij kon blijven (en ik hield me toch nog best wel in) was het veel van dittum:

Binnenkort moet ik de check afmaken en de laatste stukken controleren alvorens een definitieve route te bepalen, en dat is toch het handigste als er iemand mee gaat die 1) ook op de motor gaat en 2) eventueel ook kan filmen. Dan neem ik de correcte route op als .GPX bestand die ik dan kan verstrekken op selecte aanvraag (heb er geen zin in dat mijn route straks kapot gereden worden met alle overlast van dien).
https://imgur.com/HHUEYhH
Dank!
(Is ergens bovenop de stelvio pas)
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
@Raym09 Naar aanleiding van jouw vraagje: Die topic warning uit het vorige topic (met daarin die link naar dat topique voor die (GOT?) rit) opnemen is iets wat door een moderator moet gebeuren maar lijkt mij persoonlijk een beetje zinloos gezien de reacties in het betreffende topique. Alle communicatie aangaande dat ritje lijkt middels WhatsApp te verlopen en dat topique heeft dan ook amper / géén relevante updates. Misschien is het een idee om in de OpeningsPost van dít topique eens soort van kalender op te nemen waarin de nog plaats te vinden " GOT Motor Evenementen" opgenomen kunnen worden?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verder heb ik binnenkort een Scala Rider Q3 in de verkoop. Indien iemand hier interesse heeft hoor ik het graag voordat ik het op Marktplaats gooi.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb eentje extra die je zou mogen lenen, maar dat is geen super speciaal apparaat. Voor 80 a 100 euro koop je zo'n ding nieuw. Als je drie weken weg gaat lijkt me dat wel een goeie investering voor leuke beelden. Paar extra accu's en geheugenkaarten erbij en je bent onder de pannen.Hamza schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:31:
Heeft iemand een actioncam inclusief mount te leen voor 2 á 3 weken?![]()
. Ik zou graag delen van m'n trip naar Italië willen filmen
Verder heb ik binnenkort een Scala Rider Q3 in de verkoop. Indien iemand hier interesse heeft hoor ik het graag voordat ik het op Marktplaats gooi.
Eerst het ding maar eens op de brug zitten, zodat ik lekker kan werken:

We beginnen met de makkelijke dingen, cardan olie. De olie die eruit kwam was nog als nieuw, was dus niet nodig. Maar nu weet ik zeker dat het goed zit. Oude olie dus aflaten, nieuwe vullen:

Een van de belangrijkste zaken is natuurlijk de motorolie. Uiteraard is er nieuwe olie + oliefilter ingekomen. Altijd leuk klusje de olie verversen

Aangezien de meeste mensen de olie van de motor nog wel verversen, maar niet van de vering ook maar gelijk de poten er even uitgehaald om daarvan de olie te verwisselen. Het chrome heb ik hierna nog gepoetst met goed poetsspul om de kleine putjes eruit te halen. Dit om straks lekke keerringen te voorkomen. Tevens zet ik er voor de zekerheid nieuwe keeringen in, heb het er nu toch uit.

Nu op naar de wat lastigere klus. Kleppen controleren. Kleppendeksel er dus vanaf

Helaas bleef het niet alleen bij controleren, maar ook bij stellen. De uitlaatkleppen van cilinder 1,2 en 4 stonden te strak. Dus de nokkenas eruit, zodat ik bij de shims kan

Nu kan ik bij de shims en ze opmeten

Wow mooi!Thoit schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:20:
Aangezien ik graag zelf dingen doe, de Pan-European (Das Boot) maar eens nagekeken. Alle zaken die in het WPH wil ik controleren, zodat ik weet dat alles goed zit.
Tot olie wissel kon ik volgen, bij kleppen stellen was je me kwijt
(Gefelictiteerd @Dryhte!!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoshky op 25-06-2018 12:02 ]
Wil je nu zeggen dat er landen zijn waar je met de TomTom niet door mag ?Thalaron schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:49:
[...]
Navigatie zonder flits melding is soms ook slim.
[ Voor 78% gewijzigd door SmokingSig op 25-06-2018 13:59 ]
In sommige landen mag je geen flitsmelding hebben. Dus mag je de TomTom uiteraard wel gebruiken, maar hij mag je niet voor een flitser waarschuwen.SmokingSig schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:57:
Hier zitten jullie nu allemaal
[...]
Wil je nu zeggen dat er landen zijn waar je met de TomTom niet door mag ?
Jup..SmokingSig schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:57:
Hier zitten jullie nu allemaal
[...]
Wil je nu zeggen dat er landen zijn waar je met de TomTom niet door mag ?
https://www.anwb.nl/verke...atuur-verboden-buitenland
Nog niet in het buitenland gereden
edit: Wat verder gelezen, in Duistland best uitzetten al de rest is OK ?
[ Voor 17% gewijzigd door SmokingSig op 25-06-2018 14:23 ]
In Duitsland uitzetten is absoluut niet nodig, nog nooit problemen mee gehad of over gelezen (M-F bijvoorbeeld), alleen Zwitserland is heel streng, maar daar heeft TT alle info al lang uit z'n systemen gehaald.SmokingSig schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:21:
Hmmm als ik dat zo lees reageerde er iemand met de opmerking ' flitsmelding wordt automatisch uitgezet'. Kan iemand met TomTom dat bevestigen ?
Nog niet in het buitenland gereden
edit: Wat verder gelezen, in Duistland best uitzetten al de rest is OK ?
Loont wel als je dat zelf kunt, als de garage het doet betaal je er zo een paar honderd euro voorAnoshky schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:01:
[...]
Wow mooi!![]()
![]()
![]()
Tot olie wissel kon ik volgen, bij kleppen stellen was je me kwijt
Op zich is het niet zo ingewikkeld, tenminste, ik ga er vanuit dat het proces vergelijkbaar is met een auto. Of niet @Thoit?
Gefeliciteerd @Dryhte!
Het principe blijft natuurlijk hetzelfde, maar een auto vind ik toch véél makkelijker. Daar kan je namelijk overal makkelijk bij. Tevens waren de auto's waarbij ik het gedaan had geen V motor, waardoor het ook allemaal makkelijker is.Ardj schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:58:
[...]
Loont wel als je dat zelf kunt, als de garage het doet betaal je er zo een paar honderd euro voor
Op zich is het niet zo ingewikkeld, tenminste, ik ga er vanuit dat het proces vergelijkbaar is met een auto. Of niet @Thoit?
Gefeliciteerd @Dryhte!
Voor sommige zaken heb je goed gereedschap nodig, ik noem bijvoorbeeld een momentsleutel (meestal 2 of 3 stuks), maar niks exotisch. Grote bewondering voor @Thoit om dit gewoon even zelf aan te pakken, dat waardeer ik welArdj schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:58:
[...]
Loont wel als je dat zelf kunt, als de garage het doet betaal je er zo een paar honderd euro voor
Gefeliciteerd @Dryhte!
Als ik ben verhuisd en eindelijk een garage heb gelijk een Honda wrak kopen en opensmijten. Ik zal zo ook wel wat bijleren
Goed gereedschap is het halve werkHTT-Thalan schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:09:
[...]
Voor sommige zaken heb je goed gereedschap nodig, ik noem bijvoorbeeld een momentsleutel (meestal 2 of 3 stuks), maar niks exotisch. Grote bewondering voor @Thoit om dit gewoon even zelf aan te pakken, dat waardeer ik wel.
Klopt, deze zitten standaard al op de motor. Echter voelde ik met poetsen dat er toch wat plekjes opzaten die toen de schokbreker gemonteerd zat bijna niet zichtbaar waren. Nu is het weer schoon en kan die er weer even tegenaan.kneusteun schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:22:
@Thoit je kan ook van die kleine kapjes bij je keerringen plaatsen, scheelt je weer heel wat slijtage bij je keerringen. Heb dat bij de bmw ook gedaan, om net beetje minder snel zand en rotzooi op je vork te vinden.
Zie hier: http://nl.support.tomtom....tomtom-flitsers-en-de-wetSmokingSig schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:21:
Hmmm als ik dat zo lees reageerde er iemand met de opmerking ' flitsmelding wordt automatisch uitgezet'. Kan iemand met TomTom dat bevestigen ?
Ik quote de tekst even, to prevent linkrot.
TOMTOM FLITSERS EN DE WET
De meeste nationale en lokale overheden zijn net als wij van mening dat de service TomTom Flitsers rijden veiliger maakt. Bij TomTom houden we ons aan de (plaatselijke) wetgeving en passen we onze werkwijze aan als dat nodig is, zoals hieronder wordt uitgelegd.
DUITSLAND
In Duitsland kunnen bestuurders een boete krijgen voor het gebruik van een radardetector. In 2015 heeft een bestuurder in Nedersaksen een boete gekregen voor het gebruiken voor een speciale flitserapp. Het is echter niet duidelijk in hoeverre dit ook geldt voor andere gebieden in Duitsland en of de politie van plan is meer boetes uit te schrijven en meer bestuurders te vervolgen.
Hoewel TomTom flitserservice in Duitsland biedt, is het gebruik hiervan op eigen risico van de gebruikers. Als gebruikers besluiten de service in een bepaald gebied niet te gebruiken, moeten ze de waarschuwingen voor flitsers op hun navigatiesysteem uitschakelen.
FRANKRIJK
De TomTom-service in Frankrijk voldoet volledig aan de Franse wetgeving. In plaats van te waarschuwen voor exacte locaties van flitsers, waarschuwt TomTom voor Gevarenzones rond potentiële gevaren, waaronder flitsers.
CYPRUS, REPUBLIEK MACEDONIË, TURKIJE, ZWITSERLAND
In deze landen zijn alle systemen die waarschuwen voor flitsers verboden. Daarom biedt TomTom in deze landen geen flitserservice aan. Gebruikers hoeven in deze landen de instellingen op hun navigatiesysteem niet handmatig aan te passen.
[ Voor 38% gewijzigd door SlideR NL op 25-06-2018 15:52 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Snel, Engels praten. Dat begrijpt hij misschien nietTylen schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:17:
Snel allemaal stiekem naar een nieuwe topic heMaar ik heb jullie weer gevonden.
![]()
Ik heb nog iets leuks voor je. Mijn nieuwe pak kan elk moment binnenkomen. Zoeken jullie nog een relikwie voor op kantoor? Hahaha.lolgast schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:12:
[...]
Snel, Engels praten. Dat begrijpt hij misschien niet
Hahah. Dat zou wel een grap zijn inderdaad. “Hij wil niks meer met je te maken hebben RoelTylen schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:34:
[...]
Ik heb nog iets leuks voor je. Mijn nieuwe pak kan elk moment binnenkomen. Zoeken jullie nog een relikwie voor op kantoor? Hahaha.
Waren we toch een keertje te snel voor jeTylen schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:17:
Snel allemaal stiekem naar een nieuwe topic heMaar ik heb jullie weer gevonden.
![]()
Awesome
Roel ken ik sowieso nietlolgast schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:50:
[...]
Hahah. Dat zou wel een grap zijn inderdaad. “Hij wil niks meer met je te maken hebben Roel“

En als je een rode dirtbike met overgewicht zietlolgast schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:17:
Proficiat! Als je een gele Ducati 749s ziet met Bos uitlaten:

:W als in: dan mag hij hem meenemen?lolgast schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:17:
Proficiat! Als je een gele Ducati 749s ziet met Bos uitlaten:
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hij is verzekert en ik ben er niet aan gehecht
Maar ik verkoop hem tzt liever zelf
Ik heb van m'n 12e tot 18e als bijbaantje bij een autobedrijf gewerkt, begon als poetser, eindigde als "monteur". Voordeel daarvan is dat ik nog steeds de werkplaats kan gebruiken, dus gereedschap is het probleem nietHTT-Thalan schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:09:
[...]
Voor sommige zaken heb je goed gereedschap nodig, ik noem bijvoorbeeld een momentsleutel (meestal 2 of 3 stuks), maar niks exotisch. Grote bewondering voor @Thoit om dit gewoon even zelf aan te pakken, dat waardeer ik wel.

Ik sloopte destijds m'n scooter voor de lol een keer helemaal uit elkaar, gewoon om te zien wat er nu eigenlijk allemaal in zat
Wat materiaal van mijn ontdekkingsrit afgelopen zondag
Yep, ik heb weer eens 's middags les en het wordt weer stervensheet.darkkingll schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:22:
Woensdag word het mooi weer toch?Dagje vrij dan(op voorbereidingen voor de afstudeerpresentatie na) dus maar weer eens de Triumph onder het stof vandaan halen.
Moet jij dan niet eens gaan voorbereiden ipv motorrijden?
Gefeliciteerd @Conteaster!! Wat betekent getrapt, dat je jonger bent dan je volledige A?
Ja, ik heb op m'n 21e m'n A2 rijbewijs gehaald (dus AVB en AVD), en vandaag AVD getrapt. Je hoeft dan geen AVB en theorie meer te doen, maar krijgt 2 bijzondere verrichtingen tijdens je AVD examen (eigenlijk 3: wegrijden vanuit een parkeervak, halve draai en achteruit inparkeren. Stapvoets rijden was ook nog een optie geweest).SmurfLink schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:18:
[...]
Gefeliciteerd @Conteaster!! Wat betekent getrapt, dat je jonger bent dan je volledige A?
t-shirt natmaken onder de kraan en onder je motorjas dragen. Met een beetje mazzel houd dat je minimaal een uur of anderhalf koel.SmurfLink schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:18:
[...]
Yep, ik heb weer eens 's middags les en het wordt weer stervensheet.Ach nu rijden we tenminste, heb ook m'n AVB in 27 graden gedaan dus dan is dit beter.
I see what you did there
Terug in je hok, de week is net begonnen
Trouwens besloten om woensdag maar eens met de motor naar kantoor te gaan. 120km over de snelweg dus niet bijzonder ofzo, maar ik heb nog geen meter gereden dit jaar en om de eerste meters nu onderweg naar TT-Assen (190km) te doen is ook zo tricky...

Eventuele pech onderweg heb ik liever als ik naar kantoor rij
[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 25-06-2018 21:47 ]
Neen
Nah het is wel een goede tip, ik maak m'n colletje nat en door de rijwind koelt dat best goed af!
Heb deze, schijnbaar worden ze niet meer verkocht maar er zullen vast wel nog exemplaren te vinden zijn, of varianten erop.
Scheelt ook opmerkingen van @Vrijdag
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Nou zal ik wel naar mijn hoofd krijgen dat het als man 'makkelijk praten' is, maar mensen doen enerzijds te preuts en anderzijds zoeken ze ergens soms te veel achter. Dat je een andere anatomie hebt betekent niet dat je je maar kapot hoeft te zweten. Je hebt er sowieso een motorjas overheen neem ik aan en als mensen verlekkerd naar je gaan zitten staren moet je dat maar als compliment zien.SmurfLink schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:28:
[...]
nou ik zal wel een donker t-shirt aandoen met een dik hemd eronder ofzo.
Nah het is wel een goede tip, ik maak m'n colletje nat en door de rijwind koelt dat best goed af!
Mijn vrouw wil nog wel eens een opmerking maken als ik in de huiskamer (onze badkamer is op de begane grond) mijn broek aantrek na het douchen, want "stel dat de buren je zien". Dikke boeie, als de buurvrouw bij de schutting moet gaan staan wachten omdat er een kans bestaat dat ze een glimp van mijn harige kont op kan vangen heeft ze overduidelijk geen andere pleziertjes in haar leven.
Als mensen andere mensen bloot willen zien heb je daar tegenwoordig een prima medium voor genaamd internet, daar hoef je je medemens niet meer voor lastig te vallen.
Waarom heb jij nog geen meter gereden dit jaar ?lolgast schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:46:
[...]
Terug in je hok, de week is net begonnen
Trouwens besloten om woensdag maar eens met de motor naar kantoor te gaan. 120km over de snelweg dus niet bijzonder ofzo, maar ik heb nog geen meter gereden dit jaar en om de eerste meters nu onderweg naar TT-Assen (190km) te doen is ook zo tricky...
Eventuele pech onderweg heb ik liever als ik naar kantoor rij

Mijn motto: Als ze dan toch kijken, geef ze meteen maar een goede show!HTT-Thalan schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:48:
[...]
Nou zal ik wel naar mijn hoofd krijgen dat het als man 'makkelijk praten' is, maar mensen doen enerzijds te preuts en anderzijds zoeken ze ergens soms te veel achter. Dat je een andere anatomie hebt betekent niet dat je je maar kapot hoeft te zweten. Je hebt er sowieso een motorjas overheen neem ik aan en als mensen verlekkerd naar je gaan zitten staren moet je dat maar als compliment zien.
Mijn vrouw wil nog wel eens een opmerking maken als ik in de huiskamer (onze badkamer is op de begane grond) mijn broek aantrek na het douchen, want "stel dat de buren je zien". Dikke boeie, als de buurvrouw bij de schutting moet gaan staan wachten omdat er een kans bestaat dat ze een glimp van mijn harige kont op kan vangen heeft ze overduidelijk geen andere pleziertjes in haar leven.
Als mensen andere mensen bloot willen zien heb je daar tegenwoordig een prima medium voor genaamd internet, daar hoef je je medemens niet meer voor lastig te vallen.
Wat schijnt te helpen is ook een thermoshirt en een doorwaai jas. De structuur van het shirt zorgt dan voor een snellere afvoer van warmte. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je rijdt. Bij het stoplicht is het nog steeds heet
@lolgast Sterkte beiden

lolgast schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:58:
@SmokingSig Tsjah, dat is helaas niet anders. Andere prioriteiten op de (schaarse) momenten dat ik had kunnen besluiten wel te rijden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nope, ik in ieder geval nietgebruikershaes schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:30:
Zitten we met z'n allen ook in de motortocht whatsapp groep?
Zit nog wel in de W.A. groep van 't vorige Eifel Weekend van GoT en daar wordt eigenlijk alleen maar beperkt wat reguliere dagelijkse praat / onzin uitgewisseld. Dat W.A.groepje is vorig jaar gemaakt voor tijdens 't weekend als er wat zou gebeuren (verloren tijden, ofzo) en niet als communicatiemiddel / aanmeldt app vóór dat weekend. Die communicatie / discussie kan ook gewoon hier op GoT gebeuren (daarvoor is 't ook een discussieplatform, toch?).
De links náár de betreffende topics staan overigens in de Openingspost van dit topic onder 't kopje "Agenda".
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 26-06-2018 10:38 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Normale EPP kuipdelen kunnen veel meer hebben qua hitte en verkleuren niet zo snel maar.... Dúúr!!
Hij is pas erna aangemaakt voor het uitwisselen van foto's en filmpjes.wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:35:
[...]
Nope, ik in ieder geval niet![]()
Zit nog wel in de W.A. groep van 't vorige Eifel Weekend van GoT en daar wordt eigenlijk alleen maar beperkt wat reguliere dagelijkse praat / onzin uitgewisseld. Dat W.A.groepje is vorig jaar gemaakt voor tijdens 't weekend als er wat zou gebeuren (verloren tijden, ofzo) en niet als communicatiemiddel / aanmeldt app vóór dat weekend. Die communicatie / discussie kan ook gewoon hier op GoT gebeuren (daarvoor is 't ook een discussieplatform, toch?).
De links náár de betreffende topics staan overigens in de Openingspost van dit topic onder 't kopje "Agenda".
Verder idd gewoon op het forum alles bespreken, dan kan iedereen het zien ook degene die niet in de WA groep zitten (of willen/kunnen).
@lolgast heb me wel ingeschreven maar bij slecht weer laat ik het net zo goed aan mij voorbij gaan. Moet een leuke dag zijn en een paar uur in de regen rijden valt bij mij niet onder die definitie.
Awesome
Hedde gij nog koffie nodig of wa?
Misschien kan 'ie 't beter in een nieuw topic zetten en dan 't linkje hier plaatsenlolgast schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:05:
Zet jij nou in 1 bericht een reactie naar 2 verschillende topics?

Om maar gelijk met de woorden van @Vrijdag te spreken why not both dacht ik maar zololgast schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:05:
Zet jij nou in 1 bericht een reactie naar 2 verschillende topics?
Awesome
Houdt een thermoshirt niet juist warmte vast?Vrijdag schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:08:
[...]
Mijn motto: Als ze dan toch kijken, geef ze meteen maar een goede show!
Wat schijnt te helpen is ook een thermoshirt en een doorwaai jas. De structuur van het shirt zorgt dan voor een snellere afvoer van warmte. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je rijdt. Bij het stoplicht is het nog steeds heet
@lolgast Sterkte beiden![]()
@lolgast Ai, sterkte. Dat is nooit fijn. Hopelijk krijg je binnenkort wat tijd om te gaan rijden wanneer het beter gaat.
Hoe weet een thermoskan of 'ie koude drank koud moet houden of juiste warme drank warm moet houden?SmurfLink schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:08:
[...]
Houdt een thermoshirt niet juist warmte vast?
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 26-06-2018 11:10 ]

https://link.marktplaats.nl/m1298651083
[ Voor 33% gewijzigd door Thoit op 26-06-2018 11:35 ]
Nette fiets hoor!!!.... Als je naar aanleiding van de foto's zou zeggen dat 'ie 2 jaar oud is in plaats van de werkelijke 20 jaar dan zou je 't ook nog kunnen gaan gelovenThoit schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:29:
De Yammie staat nu definitief te koop, dus voor wie nog een goede motor zoekt met recent een grote beurt gehad. De Yamaha stond er een aantal maanden geleden ongeveer hetzelfde bij als de Honda, het is dus allemaal goed nagekeken en niet even snel opgepoetst![]()
https://link.marktplaats.nl/m1298651083
Thanks! Kopen?wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:38:
[...]
Nette fiets hoor!!!.... Als je naar aanleiding van de foto's zou zeggen dat 'ie 2 jaar oud is in plaats van de werkelijke 20 jaar dan zou je 't ook nog kunnen gaan geloven
Thernoshirts met bijvoorbeeld Coolmax en zilver er in verweven voeren beter lichaamswarmte en transpiratievocht afSmurfLink schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:08:
[...]
Houdt een thermoshirt niet juist warmte vast?
@lolgast Ai, sterkte. Dat is nooit fijn. Hopelijk krijg je binnenkort wat tijd om te gaan rijden wanneer het beter gaat.
Deze bijvoorbeeld: https://www.motorkledingc...&min=0&filter%5B%5D=16386

Thanks @Raym09 & @Joopieboy

De volgende keer pakken we wel een offroad stukje erbij.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Hm, werkt het volgens hetzelfde isolatieprincipe dan? Gezien ik dacht dat een thermoshirt voornamelijk was gemaakt van materialen die warmte vasthouden.wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:10:
[...]
Hoe weet een thermoskan of 'ie koude drank koud moet houden of juiste warme drank warm moet houden?
![]()
Even kijken wat mijn Lidl thermoshirt is dan. Hm, Coolmax... ik heb mijn voetbalshirt met Climacool technologie, laat ik die eens aan doen. Daar blijf ik bij het sporten ook aardig koel in. En cool, uiteraard.Vrijdag schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:12:
[...]
Thernoshirts met bijvoorbeeld Coolmax en zilver er in verweven voeren beter lichaamswarmte en transpiratievocht af![]()
Deze bijvoorbeeld: https://www.motorkledingc...&min=0&filter%5B%5D=16386
Als je een motorjas hebt waar je wat ritsen enzo van kan openzetten zou dat al wel wat moeten helpenSmurfLink schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:55:
[...]
[...]
Even kijken wat mijn Lidl thermoshirt is dan. Hm, Coolmax... ik heb mijn voetbalshirt met Climacool technologie, laat ik die eens aan doen. Daar blijf ik bij het sporten ook aardig koel in. En cool, uiteraard.
M'n MT-10 waag ik maar niet aan dat traject
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 26-06-2018 14:01 ]
Iedereen is welkom. Ik werk ondertussen aan het uitbreiden van de route en het opnemen van een GPX track.wimmel_1 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:59:
@HTT-Thalan Als dít machientje eenmaal in Europa is én te bestellen is bij de dealer dan kom ik daarna waarschijnlijk ook wel eens een keer richting Galder en omstreken om mee te spelen als dat mág....
[video]
M'n MT-10 waag ik maar niet aan dat traject
Zodra deze af is kijk ik of ik hem kan extenden naar Belgie, daar zitten we toch maar een paar KM vandaan.
Als we met meer mensen zijn is het ook leuk om wat filmpjes op te nemen van elkaar in plaats van altijd maar mijn first person view. Kan een aparte tweakers meet worden!
De tweakers mid-winter blubber meetHTT-Thalan schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:19:
[...]
Iedereen is welkom. Ik werk ondertussen aan het uitbreiden van de route en het opnemen van een GPX track.
Zodra deze af is kijk ik of ik hem kan extenden naar Belgie, daar zitten we toch maar een paar KM vandaan.
Als we met meer mensen zijn is het ook leuk om wat filmpjes op te nemen van elkaar in plaats van altijd maar mijn first person view. Kan een aparte tweakers meet worden!
no thanks I'll pass
Awesome
Waar een wil is, is een weg, dat weet je héRaym09 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:26:
[...]
De tweakers mid-winter blubber meet
no thanks I'll passmet m'n FZ tenminste
Met 100+, knietje langs het asfalt met 55% lean angle over het circuit knallen geeft een rush, dat weten we van de velen hier die het voorrecht hebben (af en toe) het circuit te kunnen opzoeken. Dezelfde rush kun je ook krijgen van het rijden van een bloedstollende bergpas.
Maar met een kwispelend achterwiel en een stuiterend voorwiel en 100+ km/h over een zandbank of modderpoel jakkeren is minstens zo vet.
Ik vond dit ( https://www.google.nl/map...7crYdA!2e0!7i13312!8i6656 ) al heel wat met mijn TDM 900 met Michelin Pilot Road 4 bandjes eronder....HTT-Thalan schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:36:
[...]
Waar een wil is, is een weg, dat weet je hé.
Met 100+, knietje langs het asfalt met 55% lean angle over het circuit knallen geeft een rush, dat weten we van de velen hier die het voorrecht hebben (af en toe) het circuit te kunnen opzoeken. Dezelfde rush kun je ook krijgen van het rijden van een bloedstollende bergpas.
Maar met een kwispelend achterwiel en een stuiterend voorwiel en 100+ km/h over een zandbank of modderpoel jakkeren is minstens zo vet.
Stukje waar ik woon loopt een zandpad parallel aan de A73 waar 130 KM/h is toegestaan. Best grappig om auto's die 130 KM/h rijden in te halen over een zandpadHTT-Thalan schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:36:
[...]
Waar een wil is, is een weg, dat weet je hé.
Als één van die auto's die je passeert maar geen lid van de politie is, die vinden dat waarschijnlijk minder grappigThoit schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:28:
[...]
Stukje waar ik woon loopt een zandpad parallel aan de A73 waar 130 KM/h is toegestaan. Best grappig om auto's die 130 KM/h rijden in te halen over een zandpad
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Thoit schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:28:
Stukje waar ik woon loopt een zandpad parallel aan de A73 waar 130 KM/h is toegestaan. Best grappig om auto's die 130 KM/h rijden in te halen over een zandpad
noes schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:35:
Als één van die auto's die je passeert maar geen lid van de politie is, die vinden dat waarschijnlijk minder grappig
Dat stukje Lontweg is precies de soort wegen waar ik het hier van moet hebben. Allemaal lokale toegangswegen, zand, grind en soms een keer een paar betonplaten, maar weinig tot geen asfalt. Je mag er 60 of 80 rijden, maar neem van mij aan dat dat al behoorlijk hard is, zeker als je bedenkt dat je ook nog op tijd moet kunnen stilstaan (zie mijn laatst geposte video waarin ik twee keer behoorlijk moet remmen voor overig verkeer).SlideR NL schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:25:
Ik vond dit ( https://www.google.nl/map...7crYdA!2e0!7i13312!8i6656 ) al heel wat met mijn TDM 900 met Michelin Pilot Road 4 bandjes eronder....
En als je dit voor de eerste keren doet moet je het al helemaal rustig aan doen, je moet jezelf de tijd gunnen om dit te leren doen. Een jaar terug postte ik nog een filmpje van mijn allereerste offroad cursus waarbij ik op mijn bek ging op een stukje onverharde dijk met 15 kilometer per uur. Het heeft me een jaar gekost om te komen waar ik nu ben
Als het goed aangereden is, of er grind ligt, is het nog wel begaanbaar op wegbandjes. Zodra het zand enigzins mul word, bosgrond, of modder, moet je er ver van weg blijven want je loopt geheid vast (of glijd op je plaat).
Ik wou dat we dit soort gebieden hadden
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-06-2018 16:20 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Gewoon een icebreaker kopen, zal je nooit spijt van krijgen (:SmurfLink schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:55:
[...]
Hm, werkt het volgens hetzelfde isolatieprincipe dan? Gezien ik dacht dat een thermoshirt voornamelijk was gemaakt van materialen die warmte vasthouden.
[...]
Even kijken wat mijn Lidl thermoshirt is dan. Hm, Coolmax... ik heb mijn voetbalshirt met Climacool technologie, laat ik die eens aan doen. Daar blijf ik bij het sporten ook aardig koel in. En cool, uiteraard.
Wilde ik net voorstellen. Kosten wat maar zijn super.Secsytime schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:08:
[...]
Gewoon een icebreaker kopen, zal je nooit spijt van krijgen (:
Zodat je weet waar je moet zijn 15 juli
Het is alleen niet zonder risico, je wilt daarna nooit meer andersEoghlear schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:04:
[...]
Wilde ik net voorstellen. Kosten wat maar zijn super.
Ik neem aan dat de verzamel / eind plaats voor alle lokale routes toch wel te vinden zal zijn voor iedereen....gebruikershaes schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:04:
[...]
Zodat je weet waar je moet zijn 15 juli. En nu ga je wss zeggen dat je niet meegaat. Maaar dat kan dus niet
De mijne zijn vandaag binnen gekomen, morgen mooi mijn vrije dag, dat wordt weer lekker freubelen
[ Voor 19% gewijzigd door Freubel op 26-06-2018 19:45 ]
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Wel nee joh, voorbereiden is voor watjesSmurfLink schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:18:
[...]
Yep, ik heb weer eens 's middags les en het wordt weer stervensheet.Ach nu rijden we tenminste, heb ook m'n AVB in 27 graden gedaan dus dan is dit beter.
Geintje, heb de presentatie al meerdere keren geoefend plus wat antwoorden op wat vragen al voorbereid dus
En anders op zoek naar een luide oranje Triumphwimmel_1 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:07:
[...]
Ik neem aan dat de verzamel / eind plaats voor alle lokale routes toch wel te vinden zal zijn voor iedereen....
Dit topic is gesloten.