Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Klokje Rond - De GoT High Mileage Heroes!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13:43

Destruction

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:22

deepbass909

***LET OP: Topicstart is nog work in progress!***

Naar aanleiding van deze post presenteer ik jullie:

Klokje Rond - De GoT High Mileage Heroes!

De titel is natuurlijk gebaseerd op de populaire rubriek van AutoWeek: Klokje Rond. Dé rubriek waar kilometervreters op vier wielen de maat wordt genomen.
Klokje Rond en AutoWeek zijn aan elkaar verbonden als een geranium en een vensterbank. Al ruim twintig jaar bekijken we in deze rubriek de technische staat van auto's met een hoge kilometerstand en maken we kennis met hun eigenaren.
Ook de High Mileage Hero 'Miles' van Car Throttle mag natuurlijk niet ontbreken:

Dit topic is natuurlijk bedoeld om te patsen met je hoge kilometerstand, maar het gaat verder dan dat:
Hoe is het om een auto 'met ervaring' te rijden?
Is het inmiddels een perenkist of zou je de teller 200.000km terug kunnen draaien en zou een nietsvermoedende koper het kunnen geloven?
(disclaimer: uiteraard willen deze praktijken niet aanmoedigen! Zowel de auteurs als Tweakers.net willen met klem benadrukken dat hier geen plaats is om dergelijke activiteiten te promoten. Links naar malafide (garage)bedrijven die dergelijke 'diensten' aanbieden zijn dan ook niet toegestaan!
Waar ben je tegenaan gelopen?
Slijtage is onvermijdelijk als de tellerstand oploopt. Soms gaat het om kleine dingen, maar een grotere/meer ingrijpende reparatie is onvermijdelijk. Wat zijn jouw ervaringen (geweest)? Schrijft jouw garage de rekeningen met een vork of blijft het bij klein bier?
Hoe voorkom ik een kat in de zak?
Een auto kopen met een kleine portemonnaie betekent vaak dat je uitkomt bij occassions met een hogere kilometerstand. Dat hoeft geenszins slecht nieuws te zijn, maar je moet anders naar zo'n auto kijken. Deel hier vooral je ervaringen als (beginnend) koopjesjager!
En verder natuurlijk alles wat er nog meer bij komt kijken
Wanneer kom je in aanmerking voor een (eervolle) vermelding?
Zo'n beetje tot en met de eerste helft van de jaren '80, verloor je auto zijn waarde als de teller door de grens van 100.000km ging. Daar ligt dan ook de oorsprong van de uitdrukking 'Klokje Rond': de meeste kilometertellers hadden toen nog maar vijf cijfers, dus na 99.999 kilometer ging de klok weer op 0. Echter in die tijd kwam men al snel tot de conclusie dat 100.000km doorgaans geen enkel probleem was voor een auto (toen werd de zescijferige teller dan ook standaard) en nog altijd zijn er best veel auto's uit die tijd nog dagelijks op onze wegen te vinden.
Begin jaren '90 bevond de autoindustrie zich op haar hoogtepunt: zeker in de hogere segmenten werden auto's nog gebouwd om een leven lang mee te gaan. Denk aan de E-klasse (124-serie) van Mercedes-Benz, de 5-serie (E34 en E39) van BMW of de 940/960 van Volvo. Roest en slijtage waren bij deze auto's onbekend. Ook in de lagere segmenten gingen auto's steeds langer mee. Denk bijvoorbeeld aan de VW Golf of de Peugeot 205 en 306.

Om toch een beetje een uitdaging te houden, hanteren we daarom de volgende ondergrenzen:
• Benzine/LPG: 300.000km
• Diesel: 400.000km
• Elektrisch: 200.000km*

* 100% elektrisch aangedreven auto's, zoals de Telsa S/X/3, Nissan Leaf of Opel Ampera-E. Plug-in hybrides vallen gewoon onder benzine/diesel, afhankelijk van hun brandstofmotor.
Wil je een vermelding?
Vermeld dan in ieder geval de volgende gegevens:
• Merk
• Model
• Bouwjaar
• Brandstof (in geval van LPG: indien bekend, wanneer is de LPG-installatie ingebouwd)
• Huidige kilometerstand
• Sinds wanneer in bezit (jaar/km-stand)

Enige visuele ondersteuning/bewijs ( ;) ) van de km-stand wordt gewaardeerd! :)
De ranglijst!
Benzine/LPG:
1. Wok - Volvo V90 - 1997 - 512.000km - LPG
2. Destruction - Honda Accord - 2001 - 391.000km - LPG
3. deepbass909 - BMW 323i cabriolet (E36) - 1998 - 380.000km - Benzine

Diesel:
1.

Elektrisch:
1.
De High Mileage Heroes!
Nickname@Wok
MerkVolvo
ModelV90
Bouwjaar1997
Huidige km-stand512.000
BrandstofLPG
LPG ingebouwd2009, 305.000km

Nickname@deepbass909
MerkBMW
ModelE36 323i Cabriolet
Bouwjaar1998
Huidige km-stand380.000
BrandstofBenzine

Destruction wijzigde deze reactie 18-12-2018 11:40 (18%)

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@deepbass909 @Destruction Voel je vrij om de tekst en/of layout aan te passen :) Dit is slechts een eerste opzet.

Mijn HMH (High Mileage Hero):
Nickname@Wok
MerkVolvo
ModelV90
Bouwjaar1997
Huidige km-stand512.000
BrandstofLPG
LPG ingebouwd2009, 305.000km

Wok wijzigde deze reactie 19-06-2018 23:11 (95%)

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:39
Ik had een Mazda 3 2004 (1.6 Exe, MT) - Donkergroen

Verkocht met 255K op de teller.
Reden: Wielkasten roest :(

Technisch tip-top

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
* Destruction meldt

groter plaatje

Inderdaad, een Honda Accord uit 2001, 1.8 met VTEC. Op gas :)
inmiddels staat-ie over de 391k km heen

Ik heb de auto vorige week gekocht, dus echte ervaringen kan ik nog niet melden. Maar time will tell :)

En ja, de verdere staat van de auto is zodanig dat als ik de teller op ~190-200k km zou laten zetten, er niemand is die daar echt aan zou twijfelen :) Ding is in de afgelopen jaren goed verzorgd en zo ziet-ie er ook uit :)

Er gaat nog een trekhaak onder (hij hoeft geen echte gewichten te verslepen, maar ik heb een aanhanger die er nou eenmaal af en toe achter moet). Er zit op dit moment wat houtinleg op het dash (nephout), ik twijfel er nog over om er wat carbonwrap op te laten maken, verder moeten er eigenlijk weer mistlampen in de voorbumper. En dan? Dan is het idee om te kijken hoelang 't ding blijft rijden zonder alteveel kosten :)

Destruction wijzigde deze reactie 19-06-2018 23:18 (48%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-01 16:28

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Mijn 245 heeft 445k gelopen en mijn V70R heeft 320k op de teller. Mag je die ook bij elkaar op tellen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-01 02:56
BMW E46 330i Touring 3.0 benzine 6-lijn

Aanschaf
15-10-2014 225.000km

Huidige stand
19-06-2018 335.431km

Vakantie 2017 roadtrip Nederland - Duitsland - Polen (Krakau-Auswitz) - Oekraine (L'viv-Kiev-Odessa) - Moldavië - Romenië (Boekarest) - Hongarije (Boedapest) - Kroatië (Zagreb) - Slovenië - Italië (bakkie pleur on the road) - Oostenrijk - Duitsland - België - Zeeland.

Ik rij vaak 170 à 180km/uur. Ik schakel erg ruw. Ondanks dat vallen de kosten mee. Genot om in te rijden. Ik rij hem sinds een paar jaar als youngtimer op de zaak. Als petrolhead vind ik het leuk om naar andere auto's te kijken, maar niets verslaat deze 6-lijn. Niet kapot te krijgen.

Onderhoud is wel een kostenbron. Een auto met zo'n km stand heeft wel onderhoud nodig. Maar vorige week ging hij met morren door de APK. Uitlaat was echt op van spuitstuk tot de einddemper. 1000 euro onderhoud. Dat is wel de tol die je hebt. Zakelijk rijd het alsnog velen malen goedkoper dan een recentere bak.

Auto is 2 jaar geleden getaxeerd op 2000 euro. Je betaald als zakelijk youngtimer rijder 35% bijtelling over deze dagwaarde per jaar. En als je geen km registratie bij houd, nog eens 1.5% over de cataloguswaarde (incl. opties). Al het onderhoud is zakelijk. BTW terug op garagekosten. BTW terug op benzine. Alle autokosten. Wegenbelasting wordt zakelijk. Verzekering wordt zakelijk. Netto betaal je aan bijtelling minder per maand dan alleen al de wegenbelasting + verzekering zou hebben gekost.

Ik denk dat deze bak de 4 ton gaat halen. Als het aan mij ligt gebruik ik hem voor een rondje Baltische zee - winter editie. # Wannial

Hardware Junk wijzigde deze reactie 20-06-2018 00:30 (11%)

3360 Wp zuid + 2KWh accu + 2240 Wp oost + 3000 Wp west + 2KWh accu + 3150 zuid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mag ik de vorige wagens van m'n pa ook opgeven? Zijn niet meer in bezit, maar toch vermeldenswaardig imho :)

Nickname: Pa van McKaamos
Merk: Opel
Model: Astra G
Motor: 2.2DTi (125pk)
Bouwjaar: 2004
Laatst bekende km-stand: 575.000
Brandstof: Diesel
Opmerking(en): Achtergelaten bij dealer na rotte versnellingsbak, nog even op de weg geweest en inmiddels geëxporteerd.

Nickname: Pa van McKaamos
Model: Vectra B
Motor: 2.0 Di 16v (82pk)
Bouwjaar: 1997
Laatst bekende km-stand: 640.000
Brandstof: Diesel
Opmerking(en): Achtergelaten bij dealer na rotte dieselpomp en inmiddels geëxporteerd.

PC 4 sale (i7, 16GB, SSD)

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@McKaamos Vermelding in de TS krijgen ze niet (want niet meer in bezit en geëxporteerd), maar ik ben wel benieuwd hoeveel je pa er daadwerkelijk mee gereden heeft (of heeft je pa ze nieuw gekocht en al die kilometers er zelf mee gereden? :o )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

quote:
Wok schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:26:
^^ Vermelding in de TS krijgen ze niet (want niet meer in bezit en geëxporteerd), maar ik ben wel benieuwd hoeveel je pa er daadwerkelijk mee gereden heeft (of heeft je pa ze nieuw gekocht en al die kilometers er zelf mee gereden? :o )
De Astra is gekocht bij 125dkm, juni 2010 2009 en vorig jaar lente weg gegaan..
De Vectra is uit lease overgenomen van de zaak, dus daarvan heeft m'n pa praktisch alle kilometers gereden (ok, m'n ma zal er ook een stukje in gestuurd hebben :+ en ook in de Astra trouwens)

Edit:
Van de auto's er voor, o.a. twee Astratje's F in Stationwagon uitvoering, weet ik niet hoeveel daar mee is gereden. Waren leasebakken van de zaak iig.
Maar m'n pa zal toch makkelijk ergens tussen de 2 en 3 miljoen kilometer gereden hebben.

McKaamos wijzigde deze reactie 20-06-2018 08:18 (21%)
Reden: Jaartal nog even gecheckt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
:o 100.000km per jaar... Hoe ongelukkig is het huwelijk van je ouders? ;)

(no harm intended)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Vervelende vraag: Moet er 300.000 op de teller staan, of moet de auto 300.000 gereden hebben? Bij *dehands auto's uit de jaren 90/00 zijn dat twee heel verschillende zaken :+
Mijn eerste auto (Renault Megane uit 1996, kanariegeel) had maar 200k op de teller, maar uit de RDW gegevens bleek later dat de teller minstens 103k teruggedraaid was...
Ding uiteindelijk weggedaan toen er cilinders uit begonnen te vallen als de motor op temperatuur was. Koud deed ie het prima.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

quote:
Wok schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:31:

(no harm intended)
Hahaha :+
M'n pa werkt gewoon een heel eind van huis. Ten tijde van een soort reorganisatie waarbij de functie van m'n pa naar een van de grote kantoren verplaatste, kreeg hij de keus 'rijden of verhuizen'. Wegens familie, vrienden en de leeftijd van de kinderen is er gekozen voor rijden.
Daar voor reed m'n pa ook al heel veel omdat hij dagelijks naar alle verschillende lokaties moest (niet alles op 1 dag, mind you :+ ), dus het rijden deerde hem ook niet zo.

Inmiddels is het wel zo dat er wordt gestimuleerd om vaker thuis te werken, dus als die kans er is doet hij dat inmiddels ook.
De huidige wagen, een Zafira B 1.9CDTi uit 2010, vorig jaar lente gekocht met 140dkm op de klok, zal dan ook niet zoveel kilometers gaan maken als de vorige wagens (50dkm per jaar oid, meen dattie nog niet voorbij de 2 ton is). Plus dat m'n pa met een paar jaar met pensioen kan, dus dan gaat die dieselsloep waarschijnlijk weg voor een benzinemodel.

McKaamos wijzigde deze reactie 20-06-2018 00:02 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:01

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Present!

Saab 9-3SS uit 2003 op LPG met 303000 km op de teller. :Y
LPG vanaf kilometer één.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 19-06-2018 23:44 (15%)

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
* deepbass909 meldt zich

IMG_0063 by Chris Hogevonder, on Flickr

BMW E36 Cabrio, US-import met nu 237d miles (381d km). Gekocht met 188d km, nu 7 jaar geleden.

In de tussentijd zijn, naast gewoon onderhoud (banden, remmen, olie, etc), de schokdempers rondom, cardanas, kleppendeksel- en carterpakking, stuurhuis, stuurbekrachtigingspomp, tellerbak en dynamo vervangen.

Daarnaast heb ik de koplampen moeten vervangen, omdat de originele Amerikaanse amper meer licht dan een kaars gaven.

Qua algemene technische staat kan hij heel goed door voor een auto met 150.000 tot 200.000 km. Het interieur is op het oog slijtage vrij (lang leve kunstleder) en op wat beginnende roest bij de wielkastranden en steenslag op de motorkap, is de carrosserie vrijwel schade vrij.

Helaas is op een niet-zichtbare plaats wel ernstige roestvorming aan de gang, wat mij tot de keuze heeft gedwongen de auto òf te restaureren òf op te rijden/vervangen. Ik heb voor de eerste optie gekozen en afhankelijk van wat privé omstandigheden gaat hij of dit najaar of najaar 2019 voor onbepaalde tijd geschorst worden voor een restauratie.

In grote lijnen gaat er dan het volgende gebeuren (bijna alles ga ik zelf doen, behalve carrosserie (inc. softtop) en mogelijk vlakken en honen van de motor):
  • Roestherstel (dorpel, wielkastranden, kofferbakrand) en opnieuw spuiten
  • Motorrevisie (nieuwe ketting, controle cilinders, lagers, kleppen en laten vlakken)
  • Nieuwe koppeling (in mijn bezit nog nooit vervangen, dus minimaal 200.000 km oud)
  • Oplossen diverse kleine technische defecten
  • Nieuwe geluidsisolatie motorruimte
  • Vervangen alle rubbers achterwielophanging
  • Subframes en draagarmen opnieuw coaten
  • Vaste remleidingen
  • Bekleding bestuurdersstoel en achterbank vervangen
  • Tapijt diepreinigen
  • Nieuwe softtop
De cabrio gaat dan bij huis "gestript" worden en zonder interieur en aandrijving naar de schadehersteller. Daar mag hij dan voor langere tijd logeren (in mijn planning nu voor een jaar), terwijl ik in de tussentijd op mijn gemak de motor ga reviseren en herstelwerk aan de diverse interieurdelen kan doen.

Een groot project waar ik zo'n 2 jaar in totaal voor uit wil gaan trekken.

Overigens geeft dit gelijk een leuk punt. Komt mijn cabrio na de revisie nog wel in aanmerking, want in veel opzichten zal dan de teller slijtage-technisch weer op 0 staan :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk...

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-01 21:57
quote:
[b][message=55587167,noline]Hardware Junk schreef op dinsdag 19 juni 2018 @
Ik denk dat deze bak de 4 ton gaat halen. Als het aan mij ligt gebruik ik hem voor een rondje Baltische zee - winter editie. # Wannial
:D _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:46
• Merk
BMW
• Model
3 Serie (E46) 318d
• Bouwjaar
2002
• Brandstof (in geval van LPG: indien bekend, wanneer is de LPG-installatie ingebouwd)
Diesel
• Huidige kilometerstand
Geëxporteerd in mei 2017 met om en nabij 422726
10/2015 met 368465

Ik moest er afscheid van nemen want ik kwam in een situatie terecht waarin het niet meer rendabel was om te dieselen. Met spijt, want het is de fijnste auto die ik tot nu toe gehad heb. Er viel af en toe wat af (krukaspoelie) en er gaf soms iets de geest (dynamo, waterpomp) en natuurlijk was de belasting niet leuk maar tocht had ik er enorm pret in.

Tegenwoordig moet ik het met een knaken Ibiza doen, vooral een auto voor van a naar b.

sigmundfreund wijzigde deze reactie 20-06-2018 10:19 (0%)
Reden: Autocorrect faal om 2 uur 's nachts

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

quote:
Wok schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:31:

(no harm intended)
Zat nog even alles bij elkaar op te tellen, maar het is 1,1miljoen kilometer in 20 jaar (1997 - 2017), dus dan kom je gemiddeld uit op 55dkm per jaar. Valt best mee ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09:30
• Merk : Jaguar
• Model : S-Type 2.7 V6 BiTurbo Diesel Sport (betekend veel delen in zwart ipv chroom)
• Bouwjaar : 2005 (facelift model)
• Brandstof : Diesel
• Huidige kilometerstand : 329.500km
• Sinds wanneer in bezit 2017 /+-300.000km

Rijdt als het spreekwoordelijke zonnetje, gekocht in Nederland met sluitende (dealer) onderhoudshistorie voor een habbekrats.

Meegenomen naar Polen waar ik destijds werkte, en inmiddels is hij ook weer met mij mee verhuist naar Helsinki. Dubbelt dus ook als verhuiswagen :+

Problemen: duurt soms 2-3 seconden voor hij start, maar start altijd. Ik vermoed iets electrisch.
Onderhoud: Niets behalve olie/banden/std onderhoud.

Teller terugzetten? Zou zeker kunnen. Aantal delen zijn opnieuw gespoten nadat een dame vorig jaar een rood stoplicht (en de daarvoor wachtende Intelligo) over het hoofd zag, en de voorbumper zou een goede poets/polijstbeurt kunnen gebruiken nadat mijn vriendin een volledige Fiat Punto over het hoofd zag (in een parkeervak. Vind ik toch knap)

Intelligo wijzigde deze reactie 20-06-2018 08:43 (20%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:52
• Merk
Mitsubishi
• Model
Galant GLSi (2.0 136pk)
• Bouwjaar
2002
LPG
Installatie is ingebouwd bij 100.000km, uit m'n hoofd in 2006 (toen hij uit de lease kwam)
• Huidige kilometerstand
325xxx
04/2016 met 256xxx

Geen foto van de huidige km stand, maar wel toen ik de 300k aantikte (nu bijna een jaar geleden)

Eigenlijk nog geen gekke (grote) dingen aan gehad. Toen ik 'm net had moesten de schokdempers achter, remleidingen achter (zwak punt van deze auto) en de fuseekogelhoes voor vervangen worden, dat was een flinke kostenpost (uit m'n hoofd €600). Daarna was bij ~290.000km de remklauw vastgelopen, moest een nieuwe op gezien ik de auto nodig had voor het werk, was ongeveer €300. Daarna gelijk een setje nieuwe zomerbanden erop gegooid voor €200 incl montage (Hankook Ventus Prime 3's, prima bandjes) Bij 300k is de distributie + hele bende mee vervangen, kostte €800.

Vervolgens heb ik afgelopen winter zelf vakkundig m'n voorbumper gesloopt door iets teveel in de sneeuw te spelen :+ vandaar dat dit minder fraaie exemplaar er nu op zit. Sinds een paar duizend km maakt het wiellager rechtsvoor lawaai en beginnen de lagers van de versnellingsbak hoorbaar te worden (aldus m'n monteur, hoor het zelf niet maar zit dan ook altijd in de auto). Daarnaast wordt de roest in de achterste wielkasten toch wel serieus nu (andere bekende kwaal), wat mij heeft doen besluiten om alleen het hoognodige onderhoud er nog aan te doen (remmen etc) en te kijken hoever hij het haalt.

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:40
@Wok congrats

Nicknamespamlame
MerkVolvo
ModelV40
Bouwjaar1999
Huidige km-stand340K
BrandstofBenzine

Geen plaatjes, struikelde toevallig over dit topic

WoWs-id dionvdc_ wows numbers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12:34
Merk: BMW
Model: E46 320d Touring
Bouwjaar: 2002
Brandstof: diesel
Kilometerstand: 337000
In bezit sinds: januari 2016 met 306000km

Auto was voorheen van m'n vader, deze had hem nieuw gekocht. Na 6000 km was de motor in de soep gelopen, alles netjes opgelost door de dealer. Bij 160000km kreeg hij een kromme krukas, vraag me niet hoe... :? En bij 280000km plofte de turbo midden in Duitsland. Deze is daar vervangen samen met het stuurhuis. Ik kreeg hem met een kapotte dynamo, deze heb ik laten vervangen en gelijk groot onderhoud gegeven. Nieuwe draagarmen, veren en accu. Laatst heb ik de koplampglazen vervangen want die waren dof. Achterspatbord begint nu een beetje te roesten dus dat ga ik nog een keer aanpakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14-01 11:53

_Apache_

For life.

Aai, dit topic zie ik net te laat. We hebben onze Volvo S40 verkocht. En hebben nu een veel jongere S40 overgenomen van mijn schoonouders.

Leuke details aan de 'oude' S40 (''99)
- Gekocht met 140k op de teller, verkocht met 280k km.
- Gekocht in 2006 voor 2100, verkocht in 2016 voor 1250 euro. Minder dan 1000 euro afschrijving oever 10 jaar, is een complete giller.
- Deze auto functioneerde goed, en is weggedaan omdat wij een kans hadden om een S40 uit '04 over te nemen.
- Geen noemenswaardige roest
- Op het normale slijtage onderdelen na, geen noemenswaardig problemen gehad.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:53
@Wok
Misschien is het ook mooi om naast de individuele auto's van diverse Tweakers de TS ook wat aan te vullen met contextuele informatie.
  • In Europa worden door alle sloopbedrijven cijfers bijgehouden van alle auto's over het moment dat ze naar de sloop gaan.
  • Zowel autoblog als autoweek hebben youtube-playlists, met informatie over 'second hand buying advice' of 'klokje rond'.
Dit grafiekje vond ik in een FD artikel (pay-wall) uit 2016:

- Helaas zonder LPG
- Zonder elektrische auto's (zijn ook vaak nog te jong)

Dit zijn enkel gemiddelden waar Volvo en Mercedes best goed uitkomen:
Ik weet niet precies hoe die verdeling er verder uit ziet, waarschijnlijk is die verdeling normaal met waarschijnlijk een relatief grote spreiding.In deze tabel geldt dat merken met relatief veel 'grote' auto's in hun assortiment het vaak beter doen dan merken met veel kleine stads-auto's .Wat ook logisch is natuurlijk. Deze infographic is over 2016 en merkbreed, zonder focus op model. Ik ben benieuwd of we hier tussen de tweakers ook mensen hebben die in wat kleinere auto's veel kilometers op de klok hebben gezet.

Bijna 700.000 km voor volvo diesels vind ik echt veel. Als die verdeling normaal is, betekend het het wel dat je met een volvo op die kilometerstand ongeveer netzoveel auto's hebt met een nog hogere stand, als eronder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Zo'n sheetje zegt natuurlijk niet heel veel, er gaan ook auto's naar de sloop omdat ze schade oplopen bijvoorbeeld.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:43

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
Destruction schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:40:
Zo'n sheetje zegt natuurlijk niet heel veel, er gaan ook auto's naar de sloop omdat ze schade oplopen bijvoorbeeld.
En sommige merken en modellen worden liever geexporteert naar bijvoorbeeld Afrika en niet gesloopt.. Al mag je met schade wel verwachten dat er een normale verdeling over alle merken en modellen zit

Napo wijzigde deze reactie 20-06-2018 11:42 (13%)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Plus, sommige merken verkopen vooral goedkopere auto's, waardoor de stap om een auto op de sloop te parkeren gewoon kleiner wordt.
Eerder financieel total-loss.
Daarom staan populairdere merken ook sneller onderaan.
Een Corsa, Polo, Ibiza of Fiesta is gewoon goedkoop om aan te schaffen en als er dan wat aan scheelt, liggen ze sneller op de sloop. Plus dat de meeste mensen die echt kilometers vreten dat niet gaan doen in een kleine auto, dus dan komt een populair merk (die veel kleinere auto's verkoopt) ook lager in rang.

McKaamos wijzigde deze reactie 20-06-2018 12:00 (3%)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
Napo schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:41:
[...]

En sommige merken en modellen worden liever geexporteert naar bijvoorbeeld Afrika en niet gesloopt.. Al mag je met schade wel verwachten dat er een normale verdeling over alle merken en modellen zit
Maar die merken die geëxporteerd worden komen volgens mij niet in deze lijst toch?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

quote:
Touchdomex schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:00:
[...]

Maar die merken die geëxporteerd worden komen volgens mij niet in deze lijst toch?
Nee inderdaad, de lijst is gebaseerd op sloopcijfers van sloperijen in nederland.
Dus alles wat geëxporteerd wordt, wordt niet mee genomen in de lijst.

Op een of andere manier zijn de grotere auto's (die eerder high mileage zijn, want kilometervretersauto) van diverse merken vrij gewild als exportbak. Dus dan tellen de High Mileage wagens van enkele merken niet meer mee, waardoor de lijst nog sterker vertekend raakt.

McKaamos wijzigde deze reactie 20-06-2018 12:14 (4%)
Reden: Speciaal voor Touchy de verwoording even verduidelijkt, want je kon 'nee' op twee manieren lezen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
McKaamos schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:03:
[...]

Nee, de lijst is gebaseerd op sloopcijfers van sloperijen in nederland.
Dus alles wat geëxporteerd wordt, wordt niet mee genomen in de lijst.

Op een of andere manier zijn de grotere auto's (die eerder high mileage zijn, want kilometervretersauto) van diverse merken vrij gewild als exportbak. Dus dan tellen de High Mileage wagens van enkele merken niet meer mee, waardoor de lijst nog sterker vertekend raakt.
Ja dat is precies wat ik bedoel dus :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:50
Als die cijfers uit het artikel inderdaad op een normaalverdeling gebaseerd zijn vind ik dat alleen mensen die meer op de teller hebben staan zich hier mogen melden. :+

Nog maar 185.000 te gaan in dat geval >:)

don't mind me

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 24-12-2018
Wellicht dat veel Japanse grote auto's gewild zijn in afrika en dus geexporteerd worden.
Want wel opvallend hoe "laag" de japanse merken staan.

Ook zijn de Saabs van de laatste tien jaar gewoon Opels onderhuids volgens mij, maar Saab staat 1 na hoogste en Opel laagste.Toyota, de grooste fabrikant ter wereld, staat er niet eens in.
Nee leuke weergave, en ik bedank de poster om het te delen, maar het is niet iets om conclusies op te nemen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Nightwish_
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-01 11:46
Ik heb een Renault Megane uit 2004, met 233k op de teller. De elektronica begint langzaam verevelend te doen. Eerste auto, dus geen idee wat gemiddelde kilometerstanden zijn.

Hij is gekocht met 27x.000 op de teller, ik rijd er nu een half jaar in, 2x 20 kilometer per dag, 5 dagen in de week. Ik ben absoluut niet zuinig met brandstof en trek hem graag tot 5k toeren. (130 = 4k rpm in de hoogste versnelling :'( )

Nightwish_ wijzigde deze reactie 20-06-2018 12:47 (41%)
Reden: extra info

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
quote:
Shao Kahn schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:29:
Wellicht dat veel Japanse grote auto's gewild zijn in afrika en dus geexporteerd worden.

Ook zijn de Saabs van de laatste tien jaar gewoon Opels onderhuids volgens mij, maar Saab staat 1 na hoogste en Opel laagste.Toyota, de grooste fabrikant ter wereld, staat er niet eens in.
Nee leuke weergave, en ik bedank de poster om het te delen, maar het is niet iets om conclusies op te nemen.
Saab's zijn onderhuids Opels, maar toch niet helemaal... dat is juist het hele debacle rondom Saab geweest en waarom ze kopje onder zijn gegaan; ondanks expliciete opdracht van GM om niets te wijzigen aan het platform, bleef Saab eigenwijs allemaal dingen wijzigen aan de auto's waardoor ze veel kostbaarder werden om te fabriceren.

Verder helemaal eens, ik kan mij niet voorstellen dat het een realistische weergave is... sommige merken zoals vele Japanners zijn heel aantrekkelijk voor export en zie je bijna niet terug op de Nederlandse sloopbedrijven. Andersom halen we in Nederland weer veel Duitse wagens binnen via Duitsland... heel veel BMW, VW en Mercedes import.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:43

Napo

quote:
Shao Kahn schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:29:
Er zijn echter ook weer veel kleine & goedkope japanse autos waardoor - zoals door een ander aangehaald - ze eerder financieel total loss zijn, meer als stadsauto (weinig kms) gebruikt worden. Al met al geeft het "een" beeld maar niet het volledige beeld. Sloop is gewoonweg nieteens de helft van de algehele "utival"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10:48

GrimScythe

Game Addict

Ik zal de mijne er ook even in gooien :D

Model: Corsa C 1.7 DI
Bouwjaar: 2000
Huidige km-stand: 464784 km (~72000km toen ik hem kocht)
Brandstof : Diesel
In bezit sinds: 2006

Op zich rijd de auto nog ontzettend fijn en hoop dat ik er nog lang van kan genieten.
Wel zijn er al meerder reparaties uitgevoerd al waren deze niet echt dat je zegt te duur.
Helaas beginnen de injectoren wel wat te slijten, al merk ik nog weinig invloed op het rijgedrag.

full

dash

edit: foto's toegevoegd en exacte km stand ingegeven

GrimScythe wijzigde deze reactie 21-06-2018 11:31 (66%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 13:22

kraats

Ik rol

Ah.. hebben we weer een nieuw hoge km topic? ([kilometervreter] hoeveel heeft die van jou erop? en Hoogste KM-stand ooit meegemaakt? gingen u al voor)

Ik heb helaas m'n Volvo 245 met meer dan 750.000 niet meer, maar m'n huidige XC70 kan er ook wel mee door:
Nickname@kraats
MerkVolvo
ModelXC70
Bouwjaar2004
Huidige km-stand405.000
BrandstofLPG
LPG ingebouwd2008, 120.000km

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 12:36

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nickname[@Ghostrider]
MerkBMW
Model525i SpecExec
Bouwjaar2001
Huidige km-stand301.000
BrandstofBenzine

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Ik moet nog ruim een ton voor ik me hier mag melden helaas. Mijn vorige auto mag hier wel staan, maar die is inmiddels gereduceerd tot cola blikjes :'(

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Batsgeit
quote:
Nightwish_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:42:
Ik heb een Renault Megane uit 2004, met 233k op de teller. De elektronica begint langzaam verevelend te doen. Eerste auto, dus geen idee wat gemiddelde kilometerstanden zijn.

Hij is gekocht met 27x.000 op de teller, ik rijd er nu een half jaar in, 2x 20 kilometer per dag, 5 dagen in de week. Ik ben absoluut niet zuinig met brandstof en trek hem graag tot 5k toeren. (130 = 4k rpm in de hoogste versnelling :'( )
Wel een heel bijzonder elektronisch probleem, dat ie de tellerstand uit zichzelf terugdraait :+

1.4 blokje toevallig?

• Nightwish_
quote:
Batsgeit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:33:
[...]

Wel een heel bijzonder elektronisch probleem, dat ie de tellerstand uit zichzelf terugdraait :+

1.4 blokje toevallig?
1.6. Gekocht met 27x.000, na een half jaar 233.xxx anders zou het wel een heel bijzonder probleem zijn jaa :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:37
quote:
Nightwish_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:16:
[...]

1.6. Gekocht met 27x.000, na een half jaar 233.xxx anders zou het wel een heel bijzonder probleem zijn jaa :P
van 270 naar 230 is alsnog 40.000 MINDER.

2430Wp ZW

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nightwish_
Mensen ik lig te slapen, man man man, dat ik dat fout kan doen...... Dat ik er ook nu pas nog achter kom is wel heel schandalig.....

227.000 bij aankoop, 233.000 nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-01 15:08
Ik kom nog niet in aanmerking voor een listing hier: Fiat Punto diesel, nieuw gekocht in 2011, nu 270k op de teller. Motorisch merk ik er nog helemaal niks aan. Behalve normale beurten en af en toe banden of lampjes vervangen nog geen enkel onderhoud aan gehad. Snel afkloppen.
Nou ja... de laatste maanden ben ik echt heel veel naar de garage geweest, maar dat waren allemaal dingen die niks met leeftijd te maken hebben (sterretje in de ruit, aangereden door iemand, spiegel eraf gereden of getrapt terwijl hij geparkeerd stond, enz.)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

quote:
S0epkip schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:25:
[...]

van 270 naar 230 is alsnog 40.000 MINDER.
Gewoon loeihard achteruit rijden joh! :+

• inhico
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-01 21:24
Hmm, voor mij paar jaar te laat dit topic. Ik heb een Peugeot 309, 1.3 uit 1987 op benzine gehad die 425.000 km heeft gehaald zonder problemen. Gekocht in 1995 met 167.000 op de teller. Uiteindelijk in 2004 door een rotte balk niet meer door de apk. Op dat moment begon ook de synchromess (oid) minder te worden. Heeft me nooit laten staan en nooit grote reparaties.
Een Ford Scorpio 2.0 uit 1996 op lpg heeft ook 410.00km gehaald. Gekocht in 2000 met 197.000 op de teller en is in 2008 overleden aan een lekke koppakking. Hier wel vrij veel pech en reparaties aan gehad.
Nu inmiddels tweede Chrysler Voyager: heerlijke autos, maar die gaat vast geen 300.000 halen.

pw

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janwillemCA
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Mijn huidige auto!

Helaas nog niet in de race voor meer dan 400k..
We hebben hier ook nog een A2 1.4 TDI staan met 389k, nog even en die kan in de ranglijst :)

• NickName: @janwillemCA
• Merk: Audi
• Model: A3 1.9 TDI ASV
• Bouwjaar: 2001
• Brandstof: Diesel
• Huidige kilometerstand: 347.704
• Sinds wanneer in bezit (2018/336.000)

Auto rijdt prima, volgende week koppakking laten vervangen (Bekend euvel van de ASV).

janwillemCA wijzigde deze reactie 20-06-2018 18:51 (64%)

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:36
quote:
Touchdomex schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:00:
[...]

Maar zelfs dan zijn bepaalde merken bovendien meer in handen van liefhebbers..
Volvo en Saab zijn allebei goede voorbeelden. Daarnaast werden zeker de oude modellen voornamelijk door rustig rijdende wiskundeleraren gereden waardoor hoge kmstanden redelijk haalbaar werden.

De Volvo 240 heeft gewoon een hele cultstatus..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dr staat hier nog steeds een 2003 Passat 1.6 benzine voor de deur met 266k op de klok. Mag dus net niet meedoen. Maar is technisch perfect en gaat de 3 ton op zijn sloffen halen als het moet. Staat te koop, dus als iemand hier supergraag mee wil kunnen pronken: valt over te praten :)
Ding is serieus te goed voor de handel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:55

Theo

moederbord

Met een jaartje verwacht ik mijn Fiat Panda op LPG toe te voegen aan dit rijtje. Tot nu toe nul aan probleem gehad. Naast het reguliere onderhoud en slijtage zijn er geen reparaties nodig geweest (of eigenlijk wel, maar een kapotte ruit omdat iemand er een M10 bout doorheen smeet tel ik niet mee)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 14:42

Jazzy

Moderator SWS

Moooooh!

Leuk, hier wil ik ook wel aan mee doen. :)

Dit is onze trekker, een V70R uit 2004 met 420.000 op de teller. Op dit moment is het tussenbakje stuk, de aandrijving naar de achterwielen, dus het is even rustig aan doen met optrekken want 300pk op de voorwielen is wat te veel van het goede.

Verder toch wel een beetje een spannende auto die niet helemaal vrij van gebreken is. Soms wil ik hem wegdoen en vervangen door iets jongers en kleiners maar als je er dan weer eens een dagje mee weg bent geweest... Heerlijke stoelen, prima audio en rijdt eerlijk gezegd nog net wat comfortabeler dan mijn XJ8.

Daarover gesproken, mijn dagelijkse auto is een XJ8 uit 2000 met 255.000 op de teller en ik heb nog een Porsche 914 uit 1973 die nu naar de twee ton gaat.

Jazzy wijzigde deze reactie 20-06-2018 21:48 (17%)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:43

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Hoe doen jullie het eigenlijk met de turbo's? Op die kmstanden is het een tikkende tijdbom, of vervangen jullie die bij ~250k ofzo?

De Nederbelg !

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:12

Joopieboy

Petrolhead

quote:
Jellabie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:29:
Hoe doen jullie het eigenlijk met de turbo's? Op die kmstanden is het een tikkende tijdbom, of vervangen jullie die bij ~250k ofzo?
Mijn V40 diesel had na 3,5 ton nog de standaard turbo, variabel ook nog, en niks mee aan de hand.

Zelf gekocht met 2,5 ton, koppeling gewisseld en later de remmen rondom, distributie was het voor aanschaf al gedaan, en verder eigenlijk geen kosten aan gehad.

Super betrouwbare auto, maar ik heb hem weg gegaan bij 3,5 ton vanwege allerlei gebreken, het dubbelmassa vliegwiel begon te rammelen, het onderstel werd slecht en er kwamen kosten aan voor een grote beurt, distributieriem, etc. Oftewel kosten wat voor mij het niet meer rendabel maakte en ook gezien de kilometers die ik toen niet meer maakte.

Auto was zo netjes dat de kilometerstand bij een volgende eigenaar (monteur van de garage daar) gelijk een ton teruggezet is, maar hij heeft nog wel vrij lang rondgereden.

Voordeel van zo een auto is, je kan wat makkelijker/goedkoper een luxe en grotere auto rijden. Als ik nu kijk naar de afschrijving die ik nu heb, onderhoud van Suzuki bij dealer is net zo duur als de Volvo zelf doen (dure onderdelen in verhouding) was die Volvo echt goedkoop rijden, en met een diesel erg zuinig, alleen 6-7 jaar geleden was het al 130 euro wgb per maand. :P Plus verzekering voor een 21 jarige en met meer dan 30dkm per jaar was niet mals. :+

Verder echt wel een toffe auto, een die ik zeker nog wel mis. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 21-06-2018 07:48 (3%)

“You can’t patch a wounded soul with a Band-Aid.” » Michael Connelly

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Gister kwam dit voorbij in mijn 240:

http://b0.img.mobypicture.com/p-0e6da7e115c1eaa84f90f4cafca1dd260_view.jpg

Nu neem ik elke dag de 240 overal mee naar toe om hem asap op 444.444 te krijgen.

Barracuda_82 wijzigde deze reactie 21-06-2018 08:38 (25%)

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:38
quote:
Barracuda_82 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:38:
Gister kwam dit voorbij in mijn 240:

[afbeelding]

Nu neem ik elke dag de 240 overal mee naar toe om hem asap op 444.444 te krijgen.
Ik neem aan dat je de reset knop op dit exacte moment hebt ingedrukt? Zodat de onderste teller op 444 staat? ;)

"You never come second by putting other people first"

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ow nee, daar heb ik niet aan gedacht. Ik vond het al heel wat dat ik met een volle aanhanger te hard reed én een foto kon maken die niet al te onscherp was.

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:01

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

quote:
Op het moment dat hij - bij inderdaad 250k- 2 liter olie op 30 kilometer ging gebruiken hebben ze de auto maar opgehaald om de turbo te verwisselen. :P

Oerdegelijk blok want bijna alle olie was er uit(hij begon te brommen van hoe droog hij begon te lopen) en nu 50k km verder met nieuwe turbo en hij loopt nog als een zonnetje. _O-

LED-Maniak wijzigde deze reactie 21-06-2018 09:20 (18%)

Appeltaart is lekker!

• janwillemCA
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
quote:
Zolang de turbo netjes zijn werk blijft doen en geen bijgeluiden maakt, lekker laten zitten. Ik heb op mijn TDI met inmiddels bijna 350k nog steeds de originele turbo.

Zolang je gewoon normaal met je auto omgaat: rustig warm rijden, even laten uitlopen bij aankomst na een stevige rit zodat de boel wat kan afkoelen, en zo nu en dan even goed doorblazen omdat je anders problemen kan krijgen met ophopend vuil. Vooral bij variabele turbo's zoals die van VAG willen anders nog wel eens problemen krijgen met klemmende of vastzittende schoepen.

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

• The Eagle
  • Laatst online: 13:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote:
Geen last van, mijn 1.6 blokje is ongeblazen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shao Kahn
Valt me wel op dat er veel LPG autos hier gemeld worden.
Rijd zelf altijd op LPG maar moet nog dagelijks opboksen tegen mythes zoals dat dat slecht voor de motor zou zijn

Nou, het resultaat zegt anders. Denk dat de motor zelfs schoner blijft en dat zal ook helpen.

Shao Kahn wijzigde deze reactie 22-06-2018 12:03 (13%)

• Batsgeit
quote:
Shao Kahn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:01:
Valt me wel op dat er veel LPG autos hier gemeld worden.
Rijd zelf altijd op LPG maar moet nog dagelijks opboksen tegen mythes zoals dat dat slecht voor de motor zou zijn

Nou, het resultaat zegt anders. Denk dat de motor zelfs schoner blijft en dat zal ook helpen.
De motor blijft wel schoner ja, kijk maar eens naar de olie; die is bij mij na 15.000km nog gewoon helder. Dat zal je bij een benzineauto niet hebben. Het nadeel is dat LPG heter verbrandt en dat het geen smerende werking heeft, hetgeen minder goed is voor de kleppen. Daarnaast bevat LPG ook geen additieven wat benzine wel heeft en heb je natuurlijk een tweede brandstofsysteem, wat ook voor meer storingen kan zorgen.

Zolang je motor goed op LPG kan lopen is het een prima brandstof :)

• Shao Kahn
Klopt.

Qua goed lopen, dat geld voor iedere brandstof.

Zolang je motor goed loopt op bv benzine, is het een prima brandstof.
Indien niet dan moet er iets gefixed worden.

Alleen, als mijn lpg defect is, kan ik nog gewoon op benzine rijden ( al komt hij dan niet meer door de APK keuring gek genoeg.

• Batsgeit
En hier het bewijs:

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Daniel36

niets.

Beetje dubbel voor mij, maar leuk topic!
Ik meld me met de Volvo S60 2.4 benzine van mijn broer. Van 2001 met 390 d km op de teller.
Rijdt goed en moet nodig eens schoongemaakt worden ;)

En dubbel omdat de mijne met pech bij de garage bivakkeert helaas.
Wel op gas trouwens maar te weinig kms voor dit topic.
Een fiat Punto uit 2008.
-O-

ook niets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11:27
quote:
Daniel36 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:11:
Beetje dubbel voor mij, maar leuk topic!
Ik meld me met de Volvo S60 2.4 benzine van mijn broer. Van 2001 met 390 d km op de teller.
Rijdt goed en moet nodig eens schoongemaakt worden ;)

En dubbel omdat de mijne met pech bij de garage bivakkeert helaas.
Wel op gas trouwens maar te weinig kms voor dit topic.
Een fiat Punto uit 2008.
-O-
Ja, S60 lust wel een slokje :P

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13:56

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Miles is klaar, jeetje wat is die weer netjes zeg.

D3 Profile D3 XP Ladder

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:47

-tom-562

Oliesjeik

quote:
Zowel mijn Volvo 940 turbo als mijn S80 2.5T hadden nog de eerste turbo, en hadden alle twee meer dan 300.000 gelopen toen ik ze weg deed. bij mijn 940 heb ik zelfs bij 330k de turbodruk verhoogd van een lousy 0,3 bar naar 0,7 bar (met een manual boost controller) :+

Maar leuk topic, ik zal vanavond/morgen even een foto'tje schieten van mijn Corolla E11 1.6, met 344.000 op de teller :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

dr.lowtune

(o\ | /o)

Model: Volvo V70
Bouwjaar: 2004
Huidige km-stand: 325000km (250000km toen ik hem kocht)
Brandstof : benzine, 5 cylinder
In bezit sinds: 2013

Heerlijke ruime reisauto. Net de d-riem laten doen, tijdje geleden de koppeling, verder geen gekke dingen. Ik hoop er minimaal de 5 ton mee te halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• liptonicee
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21-01 12:47
Nickname@liptonicee
MerkVolkswagen
ModelGolf Mk4 1.9TDI PD130(ASZ)
Bouwjaar2002
Huidige km-stand475.000
BrandstofDiesel
AangeschaftJanuari 2016 met 371.000km

Bij de aanschaf van de auto had ik meteen een goed gevoel bij deze wagen. Hij zag er erg netjes uit van binnen en van buiten voor z’n kilometerstand. Inmiddels ben ik 100.000 kilometer verder en de auto heeft me nog geen enkele keer laten staan. Pas sinds de laatste 10.000 merk ik dat hij wat olie is gaan gebruiken. Voorheen deed ik 30.000 kilometer tussen de beurten zonder dat er ook maar iets van olie was verbruikt.

Wellicht interessant om te melden: bij 375.000 kilometer, net na de aanschaf, de auto laten chippen naar 170pk bij Vagtechniek - beste beslissing voor rijplezier. Ondanks de kilometerstand kan je de auto probleemloos flink op de staart trappen en cruisen met 200km/h+ op de autobahn gaat met een gemak.

Kan de VAG PD-motoren alleen maar aanraden - veel rijplezier voor weinig geld!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
quote:
Mad-Matt schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:48:
Miles is klaar, jeetje wat is die weer netjes zeg.
Yep, maar wel een beetje een vreemde 'restauratie':
+ Opnieuw gespoten
- Het 'nieuwe' interieur wordt niet even gedetailed/diep gereinigd
+ Lak wordt gepolijst voor de finishing touch
- Zetten ze de oude, verweerde (kop)lampen en knipperlichten weer terug
+ Nieuwe schokdempers, remschijven en remblokken
- Geen revisie van de remklauwen, geen nieuwe wiellagers, geen nieuwe toplagers

Het mag geld kosten, maar toch ook weer niet :? Had dan de spuitbeurt niet gedaan, maar gewoon een goede detailingsessie en had dat geld besteed aan de rest van het onderstel/remmen...

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:36
quote:
Batsgeit schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:28:
[...]

De motor blijft wel schoner ja, kijk maar eens naar de olie; die is bij mij na 15.000km nog gewoon helder. Dat zal je bij een benzineauto niet hebben.
Vreemde benzinemotor heb ik dan

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13:56

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Wok schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:32:
[...]

+ Opnieuw gespoten

Het mag geld kosten, maar toch ook weer niet :? Had dan de spuitbeurt niet gedaan, maar gewoon een goede detailingsessie en had dat geld besteed aan de rest van het onderstel/remmen...
Helemaal mee eens, maar vond het leuk om te zien.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@Mad-Matt Yep :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:57

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Hier alvast weer eentje voor in het diesel lijstje. Bewijsfoto's volgen zodadelijk (zit nu nog in m'n pyjama :P ) en ervaringen zal ik later nog wel even droppen.

• Merk: Volvo
• Model: V70 D5 (185pk)
• Bouwjaar: 2006
• Brandstof: diesel
• Huidige kilometerstand: 405.xxx
• Sinds wanneer in bezit (jaar/km-stand): 2015 / 318.xxx

Op het oog zou je niet zeggen dat hij al zoveel heeft gelopen, 2 ton minder op de klok zou niet vreemd zijn. Tijdens het rijden merk je er ook weinig van. Enige wat er aan zit te komen is het vervangen van de koppeling (kosten ergens tussen de 2000 en 3000 euro :X ), waar je aan kan merken dat 'ie toch wel wat heeft meegemaakt.

Verder wil ik ook nog even vermelding maken van mijn vorige auto, die nu in bezit is bij een andere GoT-er:
• Merk: Volvo
• Model: V40 1.9D (102pk, laten chippen naar zo'n 125pk bij, ik geloof, 460.000km*)
• Bouwjaar: 2000
• Brandstof: diesel
• Huidige kilometerstand: onlangs een foto binnen gekregen met daarop 600.000
• Sinds wanneer in bezit (jaar/km-stand): 2009-2015 359.xxx-520.xxx (gekocht-verkocht)

* Degene die het chippen heeft gedaan, maakte daarna even een testrondje. Hij kwam terug met de melding dat hij me zo zou hebben geloofd als die teller 2 ton lager had gestaan.

Bubbles wijzigde deze reactie 25-06-2018 19:51 (28%)

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #4

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Daniel36

niets.

Ik heb gelogen.
De S60 heeft 350.000 gelopen en geen 390+.
Distributie is gedaan bij 300.000.

Rijdt inderdaad goed, alleen koppeling vind ik wat gevoelloos en de bak wat stroef.
En hij is inmiddels wat netter na wassen en wat poetswerk.

Broer heeft hem een jaar geleden gekocht voor 1500 euro ongeveer en alleen wat kleine dingetjes moeten laten doen.

Rijdt dagelijks plm. 60 om woon/werk verkeer.

ook niets.

• Nathuran
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Nathuran

Koffie!

Leuk topic :)

Helaas mag ik met mijn hudige auto nog niet meedoen; deze V70 D5 heeft slechts 285dkm op de teller staan. Echter zou mijn vorige V70 T5 wel toegelaten worden, deze heb ik met 335dkm verkocht.

De T5 is er uit gegaan omdat ik fors meer kilometers ging rijden en ik hem particulier goed kon verkopen. (aanbod nette/goed onderhouden T5's is niet heel groot)
In de ruim vier jaar dat ik deze auto heb gereden (267dkm>335dkm) was de duurste reparatie de schokbrekers achter. Voor de rest gewoon netjes elk jaar een beurt en alle kleine dingen vervangen die defect gingen.
De auto heb ik verkocht aan een echte Volvo-gek die er een dik jaar later nog heel tevreden mee is. Onder andere omstandigheden had ik hem waarschijnlijk gewoon opgereden. (wat makkelijk een kilometerstand van 500dkm+ had kunnen zijn)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-01 22:38

Aight!

'A toy robot...'

Cool! Mijn eerste auto met meer dan 250.000 km was een S70, ik was in het begin bang van zo een hoge kilometerstand, maar dat viel allemaal wel mee en naar een proefrit al helemaal!

Nu al 3,5 jaar in het bezit van een V70 D5 uit 2003: met iets meer dan 510.000 km op de teller.
KM stand

Weet de stand niet precies maar geloof dat die zo ergens rond de 513.000 km rond zwerft.
Het gaat hard met 1000 km per week woon werk verkeer.

• Volvo
• V70n
• 2003
• Diesel
• 513.xxx
• Sinds 30-12-2014 in bezit en gekocht bij 333.000 km. Gechipt bij 350.000 km ongeveer :D, beste investering ooit.

Heb er 2x iets vervelends aan gehad (naast reguliere onderhoud), motor lekte olie bij aanschaf, bleek een of ander klein rubbertje te zijn die versleten was, komt vaker voor bij 300.000 km+, gelukkig door garantie laten vervangen :). En dit jaar stuurbekrachtiging ging steeds lek, door de vacuummotorsteun rubbers. Was een dure om te laten vervangen (inc grote beurt en nog een paar dingen) maar loopt een stuk beter, minder bokken.

Heb nog wel soms dat ik wat vloeistof moet bijvullen her en der, risico van een oude auto denk ik maar. Al ga ik dit wel weer even aangeven want over 10.000 km weer een beurt :).

Moet zeggen dat ik het een fijne praktische auto vindt, rijdt heerlijk (rij voornamelijk snelweg), alleen zou ik best eens iets moderners/zuinigers willen rijden. Want onderhoud is toch vrij duur (kan niet zoveel zelf) en wegenbelasting (a €145 elke maand) tikt ook aan.

Maar daarvoor heb ik wel een fijne auto, waar ik nog steeds graag in rij.

• madbwr
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-01 21:47
net te laat dit topic gevonden, bigein van de maand me wagentje afgevoerd naar de sloop.
was een toyota yaris uit 2000 met 326000 en een beetje km op de teller (wegens hoge kosten om de apk door te gaan komen aan het einde van de maand)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:44
• Merk: toyota
• Model: Prius Business editie met alle opties
• Bouwjaar:2007
• Brandstof Benzine
• Huidige kilometerstand:342000
• Sinds wanneer in bezit (jaar/km-stand) 2013:116000

Logisch dat mijn P2 erbij komt, itt andere auto's is een Prius met deze tellerstand niet vreemd. Onderhoud begroot ik op 1400/jaar en dat klopt aardig. Rij deze auto prive en kan hem evt over enkele jaren naar zakelijk overdoen. Ik denk echter dat ik tzt wel een leaf en eend heb gekocht

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:25

vhal

ಠ_ಠ

Paar weken terug, voor een Renault Megane 3 TCe115 heul wat kilometers :+ Inmiddels staat het ding op 105000 KM, eigenlijk mag ik mij hier niet eens tonen zie ik nu in de TS :X

vhal wijzigde deze reactie 25-06-2018 17:20 (63%)

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Endy
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-01 22:15
Leuk topic waar ik op werd geattendeerd door een kameraad van me :)
Mijn auto:
*Merk: Volkswagen
*Type: Polo (Athene 3 deurs uitvoering 1.4L)
*Bouwjaar: 2005
*Brandstof: LPG (Ag Systems) LPG Tank als ring in de reserveband uitsparing
*Huidige Kilometerstand: 384000
*In bezit vanaf: 08-2009 met km stand 145000
*LPG installatie ingebouwd: ergens rond de 60.000 km.
*Voornamelijk gebruikt voor: Woon-werk (via 80-100-120 km wegen)

De auto bevalt goed en heeft tot 2 jaar geleden met minimaal onderhoud(mijn vader heeft dit vrij lang kunnen onderhouden) zich heel goed gehouden.Met 300.000 (in 2016) een gereviseerde ruil cilinderkop gekregen plus alle broodnodige onderdelen tegelijk mee vervangen. Dure investering maar de auto was verder in zeer goede staat. Nu inmiddels 384000 km op de teller en een kleine 25000 km geleden wel veel nodig maar duur onderhoud laten uitvoeren (deels wat dingen door ouderdom, en deels t.a.v de LPG installatie (nieuwe injectoren en verdamper)

Ondanks dat ie nog redelijk netjes is en qua chassis nog in goede staat verkeert(nog originele koppelingsplaat) merk ik wel dat hij de laatste tijd wel eens wat moeite heeft met starten en dat de auto toch wel wat ouderdomskwaaltjes begint te krijgen. Ik moet nog even kijken wat ik doe, inmiddels aan het sparen voor een nieuwe auto (cabriolet) maar dat zal wel pas ergens begin 2019 worden :)

Endy wijzigde deze reactie 26-06-2018 22:28 (3%)

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Merk: Saab
• Model: 9-3 2.0 turbo Aero uitvoering.
• Bouwjaar:2000
• Brandstof Benzine
• Huidige kilometerstand:380k
• Sinds wanneer in bezit dit jaar, sinds 375k ofzo.

Gekocht voor de barrel challenge, en hij rijd prima. Lust wel wat olie, ik geloof dat we nu op een half liter per 500km uit komen. Maar waar het blijft weet ik niet, echt roken doet hij niet namelijk.

Rijd nog prima, en allemaal fijne opties (elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen). Na afloop doen we hem denk ik weer weg. Hebben namelijk niet echt plannen om nog eens mee te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
quote:
Intelligo schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:38:
• Merk : Jaguar
• Model : S-Type 2.7 V6 BiTurbo Diesel Sport (betekend veel delen in zwart ipv chroom)
• Bouwjaar : 2005 (facelift model)
• Brandstof : Diesel
• Huidige kilometerstand : 329.500km
• Sinds wanneer in bezit 2017 /+-300.000km

[afbeelding]

Rijdt als het spreekwoordelijke zonnetje, gekocht in Nederland met sluitende (dealer) onderhoudshistorie voor een habbekrats.

Meegenomen naar Polen waar ik destijds werkte, en inmiddels is hij ook weer met mij mee verhuist naar Helsinki. Dubbelt dus ook als verhuiswagen :+

Problemen: duurt soms 2-3 seconden voor hij start, maar start altijd. Ik vermoed iets electrisch.
Onderhoud: Niets behalve olie/banden/std onderhoud.

Teller terugzetten? Zou zeker kunnen. Aantal delen zijn opnieuw gespoten nadat een dame vorig jaar een rood stoplicht (en de daarvoor wachtende Intelligo) over het hoofd zag, en de voorbumper zou een goede poets/polijstbeurt kunnen gebruiken nadat mijn vriendin een volledige Fiat Punto over het hoofd zag (in een parkeervak. Vind ik toch knap)

Nog even doorrijden tot 333.333 en volgende zomer gaat 'ie er uit voor wat nieuws denk ik _/-\o_

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
quote:
Wok schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:32:
[...]

+ Opnieuw gespoten

Je doet hier uiteraard wel een paar aannames die niet perse hoeven te kloppen... sowieso had de auto technisch al eerder een gedeeltelijke overhaul gehad waarbij bepaalde zaken al waren nagekeken en eventueel vervangen. Reklauwen hadden bijvoorbeeld al eerder gereviseerd kunnen zijn, zelfs voor aanschaf want de auto bleek technisch altijd goed te zijn onderhouden en bleek dus ook in uitstekende staat te zijn. Oftewel als zaken zoals wiellagers en remklauwen kort daarvoor al waren gedaan dan is er geen reden om dit nogmaals te doen.

Mbt het spuiten en het interieur etc, dat waren allemaal gekregen/gesponsorde onderdelen, dat heeft geen geld gekost... dat was ook eigenlijk de hele insteek van deze opknapbeurt. De auto laten detailleren was geen optie geweest, teveel roest en beschadigen... het bedrijf/persoon heeft dit puur voor de promo gedaan.

Het gebruik van vooral de duidelijk verweerde koplampen ben ik wel met je eens, die hadden (beter) opgeknapt mogen worden of vervangen voor een moderner ogende set... die deden voor mij ook wel redelijk afbreuk aan de verder weer puik ogende auto.

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:25

AlexanderB

I void warranties!

Ik ga dr ff vanuit dat de werkelijke stand telt en niet de afgelezen stand..

Nickname@AlexanderB
MerkRenault
ModelMégane Break
Bouwjaar2002
Huidige km-standafgelezen 294k, (werkelijke stand ~354k)
BrandstofLPG
LPG ingebouwdorigineel
Gekocht in/met09/2016, 255k (werkelijke stand ~315k)

Het is inderdaad zoals in de TS zo fraai verwoord, een afgetrapte perenkist.
-Teller ~60k teruggedraaid.
-Bij aanschaf gelijk bijna de hele aanschafprijs nog een keer aan achterstallig onderhoud en reparaties.
-Elk paneel heeft wel een deuk of kras, en een paar flink grote. Meeste was al toen ik 'm kocht, maar heb 'm zelf ook achteruit in een prikkeldraad hek geparkeerd.
-om eenofandere wazige reden is ie op kenteken precies een paar kilo zwaarder dan alle andere identieke auto's en dus een tientje per maand duurder in wegenbelasting.
-Kleine electrische dingetjes. Haperende tellerverlichting, kapotte schakelaar voor kaartleeslampje, bijrijder elektrisch raam kan alleen dicht met de schakelaar aan de bijrijderskant.
-Eurogas LPG installatie heeft regelmatig kuren, de laatste irritatie is dat de LPG afsluiter solenoid dicht bijft hangen totdat de koelvloeistof/verdamper warm is, daarvoor was het de stationair-regeling die niet lekker werkt.
-Benzineleiding knapte spontaan, en was volledig broos flinterdun plastic. Waarom Renault niet iets dikker plastic heeft gebruikt snap ik niet, maar dit had makkelijk heel de auto in de fik kunnen zetten, het gutste dr met liters tegelijk uit.

Voordelen:
-Zit al vol deuken, als dr iemand tegenaan zit, no fucks given.
-Mag 1300 kg trekken waar de meeste auto's in deze categorie niet verder komen dan 1000-1100 kg. (Daarom origineel specifiek voor dit model gegaan.)
-Past enorm veel in, grote vlakke laadvloer is fijn. :)
-Airconditioning is prettig (maar ook hoogst noodzakelijk, als de zon schijnt is het niet te harden warm in de auto. :( )
-Gekke ding blijft maar rijden met een uiterst minimum aan onderhoud.

Zit te kijken naar vervangers, maar heb nog niet echt het budget om iets te kopen wat in betere staat is, en verwacht eigenlijk weinig/niks terug voor dit hok. Ik wil vooral weg bij Renault, ben gewend aan PSA, en dan zijn veel dingen net ff anders/onlogisch bij Renault, wat onderhoud vervelend maakt. Maargoed, ik heb nog ff, want het gekke ding rijd nog, en elke kilometer die dr bij komt maakt de afschrijving goedkoper.

Eervolle vermelding (want gesloopt en geen 400k)
Nickname@AlexanderB
MerkCitroen
ModelAX 1.5D
Bouwjaar1996
Huidige km-stand343k op 09/2016
BrandstofDiesel
Gekocht in/met07/2012, 248k

Distributie kapotgelopen, en door de milieuzones (waar ik regelmatig moest zijn) niet meer de moeite waard om te repareren, dus de dure onderdelen dr af gehaald en de rest is naar de sloop gegaan. Plan om het ding tot 500k km te rijden is dus niet gelukt, helaas.

"Since there is no ending quote mark, everything after this is part of my quote. -Randal Munroe

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ook even melden hier. Saab 9-5 2.3t (low pressure turbo) uit 1999 met 385k km op de teller. En dit alles op LPG G3, waarvan de injectoren hun beste tijd gehad hebben. We zitten nu een beetje in dubio of we die nog laten vervangen (kosten ~800 euro geloof ik) of dat we naar een andere auto gaan uitkijken. We hebben vorig jaar net vrij groot onderhoud gehad: nieuwe koppelingset, nieuwe startmotor, nieuwe dynamo, alles qua rubbers in de voorwielophanging vervangen (hij stuurt weer als nieuw :D), nieuwe uitlaat... Nee, dat was echt een dure die, als alles vooraf bekend was qua kosten, tot een total loss had geleid.

Maar we kennen de geschiedenis van deze auto: netjes gereden, netjes onderhouden. Wie hem ooit van ons overneemt krijgt een goed verzorgde Saab.

Kun je de ervaring zien: jazeker. Vooral aan de wang van de bestuurdersstoel, waar het leer (de naad in ieder geval) doorgesleten is tot het beschermlaagje dat over het schuim zit. Je merkt er qua rijden niks van, maar onder de stoel liggen soms wat schuimrubber "vlokken". De motor rijdt soepel en (op de injectorproblemen na, die zich uiten na langdurig "gas los" uitrollen) werkt probleemloos. Hij verbruikt geen olie en trekt nog altijd goed. De auto is stil, snel, bijzonder comfortabel...

Ik had zelf nooit een Saab gekocht vanwege het gewicht en de hoge MRB die je daardoor moet betalen (ding weegt een dikke 1600 kg), maar de broer van mijn vriendin had hem over omdat hij er geen drol voor terug kreeg toen hij hem inruilde. Eens per twee weken gaat er voor ~25-30 euro aan LPG in en kunnen we weer zo'n 450 km verder.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:18

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer meldt!
Nickname@PcDealer
MerkVolvo
ModelS60 2.4 170 automaat
Bouwjaar2001-09
Gekocht per30-04-2018
Kilometerstand destijds331.855
Huidige kilometerstand334.xxx
BrandstofBenzine
Gemiddeld verbruik9,41 l/100km

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:25
Mijn Ford Focus TDDi 1.8 mag er nog net niet bij. Zit nu op zo'n 393.000 km en met mijn gewone dagelijkse kilometers verwacht ik half september de 400.000 te passeren. Ik heb hem december 2016 aangeschaft met zo'n 315.000 op de teller. Ik rij redelijk veel :-)

Het is inmiddels echt een auto met kuren en onderhoud doe ik ook minimaal. Wil hem wel naar de 400.000 brengen maar ben wel aan het orienteren voor een vervanger. Zou ik hem verder willen rijden zal ik toch een paar dingen moeten laten doen zoals olielekkage en de irritante trillingen (uitlijnen, balanceren nog niet het gewenste effect gehad tot nog toe). verder heeft die rondom echte deuken en krassen genoeg. Airco wordt niet meer koel en aan de passagierskant werkt het elektrische raam niet meer. Motorisch gaat die trouwens nog steeds als een speer maar het is een diesel uit 2001. Dat wordt steeds irritanter met milieuzones.

• GrimScythe
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10:48

GrimScythe

Game Addict

GrimScythe schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:15:
Ik zal de mijne er ook even in gooien :D

Model: Corsa C 1.7 DI
Bouwjaar: 2000
Huidige km-stand: 464784 km (~72000km toen ik hem kocht)
Brandstof : Diesel
In bezit sinds: 2006
Helaas afscheid moeten nemen op 483793km
De brandstofpomp heeft het begeven en reparatie is te duur tov de auto.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Ik heb de Accord vorige maand ook verkocht. Een onverwachte baanverandering zorgde ervoor dat ik (gelukkig) op de fiets naar m'n werk kan, en toen stond de Accord vooral stil. Toen de LPG installatie het ook nog eens begaf, was eerst m'n plan om die uit te bouwen en er dan mee door te rijden.

De wachttijd bij de RDW liep nogal op, het kwam er niet van om die uitbouw af te ronden, uiteindelijk een tijdelijke auto gekocht en de Accord geschorst met het idee dat ik de uitbouw dan later kon afronden. Toen kwam er iemand die 'm graag wilde kopen en zelf de LPG uitbouw gaat regelen.

Huidige auto mag voorlopig nog niet mee doen (231k km), ik verwacht maximaal 10k km ermee te rijden het komende jaar.. Tegen de tijd dat dat ding op 300k km staat, heb ik 'm waarschijnlijk niet meer.

Zal binnenkort ff de TS updaten, zo te zien moeten er nog wat vermeldingen geplaatst worden :)

Destruction wijzigde deze reactie 18-12-2018 11:43 (5%)

• buutje
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22-01 13:09
Nickname@buutje
MerkFord
ModelMondeo 2.0 TDCI
Bouwjaar2010-01
Gekocht per07-01-2014
Kilometerstand destijds195.000
Huidige kilometerstand404.504
BrandstofDiesel

Geen plaatje van de huidige kilometer stand. Maar van toen ik de maagdelijke 400.000 kilometers mocht aan tikken.

Buiten het regulier onderhoud heb ik dure reparaties aan het roetfilter, roetfilter sensors en katalysator gehad.
En bij de laatste distributieriem wissel kregen wij de krukaspoeliebout niet los omdat het schroefdraad verrot was. Er uitdraaien zou mogelijk betekenen dat we mogelijk het schroefdraad in de krukas ook verrot zouden draaien. Na 4 uur vloeken hebben we de riem kunnen vervangen zonder de krukaspoelie los te maken. _/-\o_
Toch wel handig zo'n schoonvader, anders had ik hem moeten afschrijven denk. De auto dan.. :)

Van de zomer werd de auto erg warm tijdens het rijden in de bergen, zelfs zonder caravan. Met caravan regelmatig moeten stoppen op een beklimming omdat anders de auto te warm werd.
Zit er toch aan te denken om hem weg te doen, alleen in Nederland op de grote baan rijdt hij nog steeds zo lekker...

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^^ Netjes hoor! :) 4 ton in negen jaar... Die heeft niet stilgezeten ;)

• DJSmiley
  • Laatst online: 14:49

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Nickname@DJSmiley
MerkSkoda
ModelOctavia 2 1.9 TDI
Bouwjaar2005-01
Gekocht per04-2011
Kilometerstand destijds160.xxx
Huidige kilometerstand415.xxx
BrandstofDiesel
Gemiddeld verbruik5.1 l/100km

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 10:40

Snuffel

Vroem!

Hoge kilometer, wat maakt het uit :)
Soms zijn hoge kilometrages helemaal niet verkeerd
Mijn huidige auto wordt met een week vervangen door heel wat anders :)

Nu:
Nickname@Snuffel
MerkFiat
ModelPunto Evo 1.3JTD
Bouwjaar2011-02
Gekocht per2012-06
Kilometerstand destijds48.000
Huidige kilometerstand245.000
BrandstofDiesel
Gemiddeld verbruik5.2 l/100km

Straks:
Nickname@Snuffel
MerkAlfa Romeo
Model159 SW 2.4 JTD
Bouwjaar2008
Gekocht per2018-01
Kilometerstand destijds308.000
Huidige kilometerstand308.000
BrandstofDiesel
Gemiddeld verbruik7.2 l/100km

Verbruik zal ongeveer zijn, praktijk zal het moeten uitwijzen :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06:44
@Snuffel houdt wel van dingen die veel bereden zijn, zoveel mag duidelijk zijn...... :P

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Intelligo
Chief schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:00:
@Snuffel houdt wel van dingen die veel bereden zijn, zoveel mag duidelijk zijn...... :P
die 2.4JTD(m met 210pk hoop ik, 200pk is net wat minder technisch) rij je ook nog gemakkelijk door tot 500.000km. De rest is afwachten maar mits netjes onderhouden.

Mijn 159 is destijds met een hogere stand weggegaan, en dat was een 1.9JTDm

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:18

PcDealer

HP ftw \o/

buutje schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:43:Van de zomer werd de auto erg warm tijdens het rijden in de bergen, zelfs zonder caravan. Met caravan regelmatig moeten stoppen op een beklimming omdat anders de auto te warm werd.
Zit er toch aan te denken om hem weg te doen, alleen in Nederland op de grote baan rijdt hij nog steeds zo lekker...
Versnelling lager pakken?
DJSmiley schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:21:
Nickname@DJSmiley
MerkSkoda
ModelOctavia 2 1.9 TDI
Bouwjaar2005-01
Gekocht per04-2011
Kilometerstand destijds160.xxx
Huidige kilometerstand415.xxx
BrandstofDiesel
Gemiddeld verbruik5.1 l/100km
Nieuwe vriend van @Kiswum :)

PcDealer wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:29 (40%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

PcDealer schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:23:
[...]

Versnelling lager pakken?

[...]

Nieuwe vriend van @Kiswum :)
Mwah maakt op snelweg snelheden niet enorm veel uit normaal. Kan vanalles zijn, kreeg het destijds op m'n LPG 106 met 325k ook niet helemaal uitgevogeld, heb t ding uiteindelijk verpatst gezien er wel heel veel onderhoud aan kwam.

- Wat warm werd ie op topsnelheid
- rem liep aan
- wiellager
- afslaan bij het stoplicht bij nat weer na een koude start (bobine waarschijnlijk)
- LPG injector lekte volgensmij (ploffen uit de uitlaat)
- vast nog meer shit die ik vergeten ben

Laatst overigens de Mitsubishi Outlander Sport 2.0 op LPG van m'n ouders over de 3 ton getrapt. De topsnelheid red ie nog!

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:28
Intelligo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:37:
die 2.4JTD(m met 210pk hoop ik, 200pk is net wat minder technisch)
Inmiddels waarschijnlijk 170 :+

• DJSmiley
  • Laatst online: 14:49

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Mijn Octavia is weer zonder problemen door de APK gekomen. Alleen een ashoes moest vervangen worden (en dat wist ik al).
Verder was de reactie 'Geen probleem, ziet er nog heel goed uit, en niets kunnen vinden waarmee je op korte termijn rekening mee moet houden'.

Op naar de 450k dus. (nu 414)

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
buutje schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:43:
Nickname@buutje
MerkFord
ModelMondeo 2.0 TDCI
Bouwjaar2010-01
Gekocht per07-01-2014
Kilometerstand destijds195.000
Huidige kilometerstand404.504
BrandstofDiesel

[Afbeelding]
Geen plaatje van de huidige kilometer stand. Maar van toen ik de maagdelijke 400.000 kilometers mocht aan tikken.
[Afbeelding]

Buiten het regulier onderhoud heb ik dure reparaties aan het roetfilter, roetfilter sensors en katalysator gehad.
En bij de laatste distributieriem wissel kregen wij de krukaspoeliebout niet los omdat het schroefdraad verrot was. Er uitdraaien zou mogelijk betekenen dat we mogelijk het schroefdraad in de krukas ook verrot zouden draaien. Na 4 uur vloeken hebben we de riem kunnen vervangen zonder de krukaspoelie los te maken. _/-\o_
Toch wel handig zo'n schoonvader, anders had ik hem moeten afschrijven denk. De auto dan.. :)

Van de zomer werd de auto erg warm tijdens het rijden in de bergen, zelfs zonder caravan. Met caravan regelmatig moeten stoppen op een beklimming omdat anders de auto te warm werd.
Klinkt als een thermostaat die blijft hangen, een fan die niet meer op vol vermogen kan draaien of koelvloeistof die nodig ververst moet worden. Allemaal zaken die ook bij een hoge km-stand horen.
DJSmiley schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:29:
Mijn Octavia is weer zonder problemen door de APK gekomen. Alleen een ashoes moest vervangen worden (en dat wist ik al).
Verder was de reactie 'Geen probleem, ziet er nog heel goed uit, en niets kunnen vinden waarmee je op korte termijn rekening mee moet houden'.

Op naar de 450k dus. (nu 414)
Nog zo'n 150 mijl hier (240 km) en ik ga over de 4 ton met mijn cabrio. Ik ben inmiddels alleen wel echt aan het aftellen tot het moment dat ik hem kan gaan schorsen en reviseren. Onlangs kwam ik erachter dat bijv. de as-hoezen nu toch echt uitgedroogd beginnen te raken (en dat na pas 21 jaar B) ) en zo zijn er meer punten die echt met de leeftijd te maken hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk...

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True