Rechtsachter is er tot aan de versnellingsbak niks meer heelMugwump schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:26:
Als ik de gif zo zie valt de schade hopelijk mee?
Dus 'valt mee' is relatief
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Rechtsachter is er tot aan de versnellingsbak niks meer heelMugwump schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:26:
Mugwump schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:26:
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nou rechtsachter komt best hard tegen de barrier. Het zal iig een beste knal zijn geweest voor de ophanging en wellicht dus ook de versnellingsbak.Mugwump schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:26:
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Nee, dat zie ik nogal slecht op zo'n gifje.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Zei Lewis dat?Spotmatic schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:27:
Wat zei Lewis alweer: eerst zal Max het proberen, en afhankelijk van de resultaten dan pas de rest ;-)
Het achterwiel lijkt de vloer ook beschadigd te hebben als ik naar die foto kijk, net zoals wat bodywork...Mugwump schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:26:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je weet wat 'gas los' met je balans doet hè? Dus opvangen waarschijnlijk niet, maar misschien wel z'n 1e spin doorgezet zonder klapper.kevlar01 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:26:
Makkelijk praten natuurlijk, maar 'gas los' had m denk ik wel opgevangen...
Testing, one, two ...
Flauw van mij, ik weet het. Eigenlijk ging dit over het openen van de DRS in een volgas bocht, dat Max volgens Lewis dit het eerste zou proberen. Gekscherend, tijdens het persmoment.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ja maar dat ging over DRS open in bocht 1. Tijdens de persconferentie
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Gewoon driver error denk ik, net als bij Sirotkin.hardware-lover schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:31:
Leek eigenlijk op een Tankslapper, van bovenaf gezien? Misschien de bedoeling geweest om flink wat ronden op de harde band te gaan rijden dus extra veel brandstof in de tank?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Smiling as the shit comes down...
Tankslappers zijn ook driver errorsiichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:36:
[...]
Gewoon driver error denk ik, net als bij Sirotkin.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik gok op de bak, gezien de hoek die hij maakte op de curbstone.iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:36:
[...]
Live your life to the Max 1.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bedoelde je met terug de baan opkomen? Ik vind de linksaf de grindbak in beweging nogal abruptmonster944 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:38:
[...]
Ik gok op de bak, gezien de hoek die hij maakte op de curbstone.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Is aan de buitenkant hè, langere lijn en dus langzamer. /Charlie White.ScrooLoose schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:37:
Ze mogen wel eens een track limit gaan instellen daar bij de laatste bocht aan de buitenkant, iedereen gaat daar ver overeen.
Zei Horner dat?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:40:
Max zijn auto is ook terug. Nog 50 minuten.
En daarmee de versnellingsbak dus ook niet aangezien de aandrijfas er dwars doorheen geduwd wordt bij zo'n tik.demonic schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:27:
[...]
Rechtsachter is er tot aan de versnellingsbak niks meer heel
Dus 'valt mee' is relatief
Nee, de beelden zeggen mij dat.
Ik vermoed dat hij bedoeld; Max zn auto is terug in de pitstraat.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ze doen het dus allemaal omdat het langzamer is ?Robertdj schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:40:
[...]
Is aan de buitenkant hè, langere lijn en dus langzamer. /Charlie White.
Smiling as the shit comes down...
Tankslappers heb je niet meer tegenwoordig, brandstof zit in een foam (als een soort spons).hardware-lover schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:31:
Leek eigenlijk op een Tankslapper, van bovenaf gezien? Misschien de bedoeling geweest om flink wat ronden op de harde band te gaan rijden dus extra veel brandstof in de tank?
Ik zag op Sky "live pitwall Horner", dus ik dacht, wellicht heb je het daarvan. Ben benieuwd wat die te zeggen had
Dat "gewoon even kijken" moet je doen zonder je auto in de muur te zetten, dit is gewoon (weer) een onnodige fout in een vrije training.De_Bastaard schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:42:
Ach let maar op, zondag haalt Max daar aan de buitenkant iemand in. Gewoon even kijken hoever hij kan gaan met die kar ;-)
En voor wat betreft de crash, ik ga er vanuit dat hij zelf echt wel weet hoe hij moet handelen bij overstuur, onderstuur en spinnen.... We kunnen wel allemaal ideen hebben over wat hij had moeten doen maar ik twijfel niet aan zijn skills.
Robertdj schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:40:
[...]
Is aan de buitenkant hè, langere lijn en dus langzamer. /Charlie White.
Yup je ziet de linker achterband een streep trekken net voor de curbstone.Bastie-88 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:40:
[...]
Bedoelde je met terug de baan opkomen? Ik vind de linksaf de grindbak in beweging nogal abrupt
Live your life to the Max 1.
Knap dat je dat al kan concluderen nuyorkick schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:44:
[...]
Dat "gewoon even kijken" moet je doen zonder je auto in de muur te zetten, dit is gewoon (weer) een onnodige fout in een vrije training.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Werk aan de winkelDe gehavende auto van Verstappen wordt terug in de pitbox gerold. De monteurs zullen flink aan de bak moeten, willen zij de Nederlander later deze sessie nog in actie laten komen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Erg optimistisch, nog in deze sessie terug op de baan?
Trainingen zijn voor de set-up/data. De limiet zoek je op in Q3.Arjantje72 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:47:
Dat iemand crashed in een training is toch niet echt raar?
Je zoekt de limiet en soms ga je er over, maar dan weet je dat de volgende keer.
Daar zijn trainingen toch voor?
Ik zou het ook bijzonder knap vindeniichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:50:
Nee, gearbox wissel lukt ze niet in 45 min, plus evt andere schade nog aan de vloer/achtervleugel...
In Q3 moet je al weten wat de limiet is en moet je al de optimale afstelling hebben. Die moet je vinden in de FPBansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:49:
[...]
Trainingen zijn voor de set-up/data. De limiet zoek je op in Q3.
Ik ben groot Max fan, maar dit was gewoon weer best wel dom
[ Voor 8% gewijzigd door -ION- op 06-07-2018 15:53 ]
Als je nu gewoon eens de uitleg van Max afwacht ipv meteen iemand dom te gaan noemen.Bansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:49:
[...]
PSN: xMaurice93
Tja, het was een outlap, dus echt snel ging hij niet.Exocet schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:51:
[...]
Als je nu gewoon eens de uitleg van Max afwacht ipv meteen iemand dom te gaan noemen.
Misschien reed ie wel niets eens op de limiet , maar gebeurde er iets onverwachts.
Aan de andere kant, liever nu dan in FP3 zodat je niet kunt rijden in de Q.Bansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:49:
[...]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Oude spec achterin?Maurice079 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:51:
Beide honda's achteraan. Wat is daar aan de hand?
Shit happens, temperatuur net niet lekker, stukje curb, ietsje te veel gecorrigeerd toen hij uitbrak en daarna weer grip keer, gebeurt nou eenmaal wel eens. Dit was helaas net op een stukje waar hij schade oploopt, genoeg anderen die van de baan geschoten zijn die gelukkig niks raakten (doordat het op een andere plek was).Bansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:49:
[...]
Maar als je de limiet vindt in FP2, je auto in de muur zet en daardoor kostbare rondjes mist om de juiste afstelling te vinden, ben je alsnog niet heel efficiënt bezig naar mijn idee. Aangezien ie op hards stond lijkt me dat het puur om de data/afstelling ging.-ION- schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:51:
[...]
In Q3 moet je al weten wat de limiet is en moet je al de optimale afstelling hebben. Die moet je vinden in de FP
Tsja. GRO gaat eraf en de crasjean valt 3-4x. Max gaat eraf en we mogen geen commentaar hebben?TrekDr0p schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:53:
Wat een negativiteit weer als max een crash heeft![]()
Niemand weet wat er gebeurt is en er zijn er al meer die in die bocht moeite/problemen hebben gehad.
1 foutje en hij is weer die kneus van 4 races geleden![]()
![]()
Erg jammer weer.
Het zijn helaas gewoon mensen en geen robots. Foutjes gebeuren.
Morgen weer een dag en dat is de dag waar het omgaat.
Jij weet helemaal niet of ie met de limiet bezig was.Bansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:54:
[...]
Maar als je de limiet vindt in FP2, je auto in de muur zet en daardoor kostbare rondjes mist om de juiste afstelling te vinden, ben je alsnog niet heel efficiënt bezig naar mijn idee. Aangezien ie op hards stond lijkt me dat het puur om de data/afstelling ging.
Het stond in zijn efficiency plan om hem halverwege FP2 in de muur te zetten waarschijnlijk...Bansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:54:
[...]
Maar als je de limiet vindt in FP2, je auto in de muur zet en daardoor kostbare rondjes mist om de juiste afstelling te vinden, ben je alsnog niet heel efficiënt bezig naar mijn idee. Aangezien ie op hards stond lijkt me dat het puur om de data/afstelling ging.
Dat zeg ik toch ook niet. Iemand anders had het over limieten. Daar reageerde ik op.AzzKickah schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Jij weet helemaal niet of ie met de limiet bezig was.
Doe nou eens niet zo voorbarig. Meteen met 'dom' te gooien. Zo voorbarig zijn komt nog veel dommer over.
Van GRO is iedereen het gewend, nu max een serie top3 op naam heeft staan, mag dat gewoon niet.iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Tsja. GRO gaat eraf en de crasjean valt 3-4x. Max gaat eraf en we mogen geen commentaar hebben?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
er is er 1 kapotMaurice079 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:51:
Beide honda's achteraan. Wat is daar aan de hand?
93 punten, 3 punten achter de teamgenoot of 12 punten, 25 achter de teamgenoot is nogal een groot verschil.iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:55:
Tsja. GRO gaat eraf en de crasjean valt 3-4x. Max gaat eraf en we mogen geen commentaar hebben?
Om te kijken of ze tussen halverwege FP3 en Q zijn auto kunnen reparerenMalt007 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Het stond in zijn efficiency plan om hem halverwege FP2 in de muur te zetten waarschijnlijk...
Helemaal mee eensiichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Zit wel een verschil tussen net ongelukkig eraf glijden en de muur op 3 meter van de baan raken, of volgas eraf vliegen en na 30 meter grind de muur raken omdat je vergat het knopje van de DRS aan te tikken.iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:55:
[...]
Dat zonder twijfel, ik bedoelde meer dat ie daar mogelijk door werd verrast.iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:36:
[...]
Testing, one, two ...
Het is jammer idd, maar hij is wel de enige uit de top 10 die een crash heeft.TrekDr0p schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:53:
Niemand weet wat er gebeurt is en er zijn er al meer die in die bocht moeite/problemen hebben gehad.
![]()
Erg jammer weer.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dat heeft meer te maken met de snelheid van de crash dan met de kunde van de coureur.mark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:01:
[...]
Zit wel een verschil tussen net ongelukkig eraf glijden en de muur op 3 meter van de baan raken, of volgas eraf vliegen en na 30 meter grind de muur raken omdat je vergat het knopje van de DRS aan te tikken.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2018 16:03 ]
Dat wordt inderdaad erg vermoeiend.iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:55:
[...]
als ik goed zag zag je de engineer op het laatste nog stop teken geven aan strollDaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:03:
En Williams met een bezopen unsafe release. Kimi moest gewoon stil gaan staan in de pistraat om Stroll te ontwijken...
Het is wel apart dat juist Max dit soort foutjes best vaak maakt. Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat het wel goed gaat komen verder dit weekend, maar ik zie een Vettel, Alonso of Hamilton dit soort foutjes niet maken. En dat zijn nou net wel de mannen waar je je aan moet spiegelen als je WDC wil worden.TrekDr0p schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:53:
![]()
Erg jammer weer.
Het is zeker waar dat het bij hem vaker voorkomt (vooral dit seizoen), maar wat kan je eraan doen? Al dat gezeik naar zijn crash in Monaco, ik snap dat gewoon niet. Iedereen maar roepen en janken dat je in FP2 niet zo hard hoeft te gaan maar vervolgens ging Ricciardo harder dan Verstappen. Was Ricciardo dan aan het russisch rouletten of mag hij wel op de limiet rijden? Maar zoals Verstappen al vaak genoeg gezegd heeft ondertussen, hij past niks aan in zijn aanpak. Het kwartje valt dit seizoen gewoon wat vaker de verkeerde kant op.Bansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:08:
[...]
Het is wel apart dat juist Max dit soort foutjes best vaak maakt. Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat het wel goed gaat komen verder dit weekend, maar ik zie een Vettel, Alonso of Hamilton dit soort foutjes niet maken. En dat zijn nou net wel de mannen waar je je aan moet spiegelen als je WDC wil worden.
Maar goed, genoeg azijn gezeken, kijken wat de rest van FP2 te bieden heeft.
Precies op tijd voor de voetbalwedstrijd, slimDaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:57:
En Gasly staat naast de baan, stil. PU uit...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Scheelt ook dat die gasten gewoon al sinds 2001 en 2007 in de formule 1 meerijden. Allemaal hebben ze ook hun leermomenten gehad. Hamilton minder, maar die had duizenden kilometers in een F1 wagen gereden, voordat hij in de F1 kwam..... tja. Dan is de ervaring ook al wel op een ander niveau dan van Verstappen.Bansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:08:
[...]
Het is wel apart dat juist Max dit soort foutjes best vaak maakt. Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat het wel goed gaat komen verder dit weekend, maar ik zie een Vettel, Alonso of Hamilton dit soort foutjes niet maken. En dat zijn nou net wel de mannen waar je je aan moet spiegelen als je WDC wil worden.
Maar goed, genoeg azijn gezeken, kijken wat de rest van FP2 te bieden heeft.
Raar. Is toch gevaarlijk?iichel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:09:
MAG / ALO (blocking/dangerous driving) in FP1 -> no further action
https://www.fia.com/file/70304/download?token=wZ8_DF0s
Laatst op reddit kwam ik een post tegen van het aantal crashes in de eerste 64 races van verschillende topcoureurs. Daar zat Verstappen gewoon gemiddeld en zelfs lager dan bijvoorbeeld Vettel.StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:11:
[...]
Scheelt ook dat die gasten gewoon al sinds 2001 en 2007 in de formule 1 meerijden. Allemaal hebben ze ook hun leermomenten gehad. Hamilton minder, maar die had duizenden kilometers in een F1 wagen gereden, voordat hij in de F1 kwam..... tja. Dan is de ervaring ook al wel op een ander niveau dan van Verstappen.
huh?? bron?Gekkenhuis schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:14:
Whut, moet van Doorne weg bij McL? Moet hij plek maken voor Norris?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Aah ik bedoelde die van Kimmi net, zit niet op te letten
Ziggo, ben de naam van de commentator ff kwijt.. Winkelman
[ Voor 4% gewijzigd door Gekkenhuis op 06-07-2018 16:16 ]
Dat is toch jack plooij?Gekkenhuis schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:15:
[...]
Ziggo, ben de naam van de commentator ff kwijt..
[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 06-07-2018 16:17 ]
Ow wow.. lijkt me zonde! want stoffel doet t best wel okay.. (zo heel goed kan je niet gaan met die mclaren..)Gekkenhuis schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:15:
[...]
Ziggo, ben de naam van de commentator ff kwijt.. Winkelman
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zo okay doet hij het niet hoor.basvn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:17:
[...]
Ow wow.. lijkt me zonde! want stoffel doet t best wel okay.. (zo heel goed kan je niet gaan met die mclaren..)
ja als fernando.. mag ook wel maar zou het zonde vinden..Arjantje72 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:18:
[...]
Zo okay doet hij het niet hoor.
Altijd langzamer al 2 jaar.
Hij doet het op een goede manier
Bansheeben schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:20:
[...]
Hij doet het op een goede manierMaar wel opvallend veel slippertjes inderdaad
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vanuit Mclaren hebben ze anders aangegeven, dat wanneer hij met hetzelfde materiaal rijd...hij (stoffel) bijna altijd even snel is of er net achter zit.Arjantje72 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:18:
[...]
Zo okay doet hij het niet hoor.
Altijd langzamer al 2 jaar.
https://f1manager.info/ranking/4605
Hoe weten ze dat als hij nooit met hetzelfde materiaal rijdt?powah33 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:23:
[...]
Vanuit Mclaren hebben ze anders aangegeven, dat wanneer hij met hetzelfde materiaal rijd...hij (stoffel) bijna altijd even snel is of er net achter zit.
Wel even meenemen dat Stoffel niet vaak met hetzelfde materiaal rijd als alonso....nieuwe vleugels ect gaan altijd als eerst naar Meneer Alonso.
[ Voor 22% gewijzigd door TheBrut3 op 06-07-2018 16:27 ]
Hij zag Kimi in een grasmaaierrace en dacht "dat kan ik ook!"TheBrut3 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:18:
LEC heeft echt Ferrari ambities, hij schuift er zelfs op hetzelfde punt als RAI af.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq