[F1 2018] Race 10 - GP van Groot Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste
Acties:
  • 81.359 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wauw wat dicht bij elkaar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Auw, Max gewoon 0,5 sneller dan Ricciardo...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Haha Hamilton baalt nu. Kan ie Engeland nog niet gaan kijken aangezien hij naar de persco moet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
Pfff. RIC loopt nu wel heel ver achter.

Kan natuurlijk het DRS probleem zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een rookie, in een Sauber, sneller dan beide Force India's.

Interessant :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28
Whoa wat close!

Gonne be one hell of a battle tomorrow.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Hehe, had me ergens best mooi geleken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:01
alexbl69 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:08:
Pfff. RIC loopt nu wel heel ver achter.

Kan natuurlijk het DRS probleem zijn.
DRS probleem zou max 3 tienden schelen. Dus dan zou RIC nog steeds op 2 tienden achter Max staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
RobinHood schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:08:
Een rookie, in een Sauber, sneller dan beide Force India's.

Interessant :+
Magnussen bijna voor Ricciardo

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grimmie187 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:08:
Whoa wat close!

Gonne be one hell of a battle tomorrow.. _/-\o_
Dit is party mode strijd, morgen is het gewoon MERC die de pace bepaald.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
LEC op 9!
Kimi kan zijn spullen gaan pakken...zet aub Charles in die rode bolide volgend jaar!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik had het veel leuker gevonden als vettel op pole was geëindigd. Hamilton wil graag winnen op zijn thuiscircuit en dat had nog leuke situaties op kunnen leveren. We weten inmiddels wel dat hij onder druk niet geweldig presteert. Nu zal hij gewoon weer rustig vooraan gaan rijden...Daar is niks leuks aan.

[ Voor 12% gewijzigd door zynex op 07-07-2018 16:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
Wie had "these fans are the best" op de bingo kaart?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

RIC zijn DRS deed het weer niet in zijn laatste ronde zei Sky, scheelt toch iets van 3 tienden van wat ik begreep (is maar op 1 stuk dat hij het niet deed). Knappe tijd van Max dus wel. Hamilton ook erg knap, de Ferraris leken iets sneller eigenlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Pole neerzetten is natuurlijk ook een stuke makkelijker als je de best fans hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dat moet toch goed voelen zeg, in je eigen land met zoveel fans de pole pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Sir_Lion schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:08:
[...]

DRS probleem zou max 3 tienden schelen. Dus dan zou RIC nog steeds op 2 tienden achter Max staan.
Als ik me niet vergis, zat RIC er in Q2 ook zo ver achter.
Dus ik betwijfel of het DRS prob lems waren

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
SinergyX schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:09:
[...]

Dit is party mode strijd, morgen is het gewoon MERC die de pace bepaald.
Ik zou de race sim tijden van gisteren er nog even bijpakken.. ;)

Daarnaast staat Bottas op P4 dus die bepaalt morgen helemaal niets >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
zynex schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:09:
Nu zal hij gewoon weer rustig vooraan gaan rijden...Daar is niks leuks aan.
Deze onthoud ik even voor morgen :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
It speaks.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
RocketKoen schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:10:
Check!

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:01
powah33 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:11:
[...]

Als ik me niet vergis, zat RIC er in Q2 ook zo ver achter.
Dus ik betwijfel of het DRS prob lems waren
Er werd toen tegen mij gezegd dat Q2 niets is en dat het half cruise control is voor de top 15....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Grimmie187 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:11:
[...]

Ik zou de race sim tijden van gisteren er nog even bijpakken.. ;)

Daarnaast staat Bottas op P4 dus die bepaalt morgen helemaal niets >:)
maar hij hoeft niet naar de persco. Dus hij mag voetbal kijken ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Kimi kan prima praten, je moet hem alleen goede vragen stellen en niet verwachten dat ie over "best fans" gaat beginnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RobinHood schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Kimi kan prima praten, je moet hem alleen goede vragen stellen en niet verwachten dat ie over "best fans" gaat beginnen :+
Ik citeer: “boah”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
RocketKoen schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:13:
[...]
maar hij hoeft niet naar de persco. Dus hij mag voetbal kijken ;)
Wel goed voor de bingo kaart hoor. Wil het commentaar van Kimi echt niet missen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gelukkig voor HAM zit RAI bij de persco, dat scheelt weer wat minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-07-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat bedoel ik met verkeerde vragen :+ Hij geeft gewoon helemaal niks om het hele circus, daar is ie veel te Fins voor :P

Maar heb wel goede interviews met hem gezien, Car Throttle heeft eens heel veel woorden en zelfs een lach uit hem gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:04:
[...]

Dus? Max was ziek in Maleisië 2017 en viel zowat flauw na die winst. De echte topcoureurs presteren wel ongeacht kwaaltjes. :P
Normaliter zeurt men hier over HAM die aangeeft vibratie in de banden te voelen, maar dan toch een snelle ronde neerzet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:35
But als Kimi niet in de laatste turn oversteer had, dan had kimi wel de snelheid om vooraan te beginnen... (Niet een kimi fan hoor! )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobinHood schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:16:
[...]

Dat bedoel ik met verkeerde vragen :+ Hij geeft gewoon helemaal niks om het hele circus, daar is ie veel te Fins voor :P

Maar heb wel goede interviews met hem gezien, Car Throttle heeft eens heel veel woorden en zelfs een lach uit hem gekregen :P
Vorige week met Jack toch ook...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:13

Just_I

What did you just say?

RocketKoen schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:10:
Degene die dit niet in het midden van zijn bingo kaart zet is gewoon niet meer serieus te nemen als bingo speler.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MikeyMan schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:18:
[...]

Vorige week met Jack toch ook...
Zal wel, ik vind de Q's het meest interessante van de hele F1, de rest vind ik vaak maar saai :+

En laat ik mijn mening over al het Ziggo-commentaar maar niet geven, dus ik volg de interviews met Jack echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Ben benieuwd morgen. De Ferrari’s starten de laatste tijd echt als raketten dus misschien zet Vettel hem bij de 1e bocht al voorbij Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

miekol schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:26:
Ben benieuwd morgen. De Ferrari’s starten de laatste tijd echt als raketten dus misschien zet Vettel hem bij de 1e bocht al voorbij Hamilton.
Ze starten dit keer afaik op dezelfde banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:32:
[...]

Ze starten dit keer afaik op dezelfde banden.
En dan start je allemaal even snel?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:38:
[...]
En dan start je allemaal even snel?!
Nee, maar dan hebben ze niet het voordeel van een zachtere band die wat extra grip geeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhfqdiZX0AAuQqa.jpg:large

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-07-2018 17:01 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhgsY3BXcAIY5yN.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhgscY4UcAAyK4I.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
miekol schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:26:
Dat maakt de start de laatste tijd wel heel leuk. Hamilton is er totaal niet zeker van om de ronde als 1e over start finish te komen. Leuk is ook dat de redbulls hierdoor een gaatje of kiertje zien wat het nog even spannend maakt de 1e paar bochten. Helaas rijden ze daarna uit elkaar en is de pret over en begint het spel van de slimste strategie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:00:
[afbeelding]

[html] <div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 56.338%;"><iframe src="https://streamable.com/s/iau2q/iflojv" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div> [/html]
[html] <div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 56.338%;"><iframe src="https://streamable.com/s/za0kt/bmzjvj" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div> [/html]
[html] <div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 56.338%;"><iframe src="https://streamable.com/s/h45tm/fdahvd" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div> [/html]
[html] <div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 56.250%;"><iframe src="https://streamable.com/s/il8ow/kwrihu" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div> [/html]

[html]<div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 56.338%;"><iframe src="https://streamable.com/s/h1a5w/gwsmgr" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div> [/html]
[html] <div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 56.250%;"><iframe src="https://streamable.com/s/0mbyn/kflknw" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div> [/html]
[html] <div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 56.338%;"><iframe src="https://streamable.com/s/nfy34/eczmrv" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div> [/html]
[html]<div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 56.338%;"><iframe src="https://streamable.com/s/y9klc/vdvfni" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div> [/html]
Kan er geen limiet op het aantal filmpjes in 1 post. :( :+ Mijn telefoon heeft het er maar zwaar mee :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:33

Oekol

waka waka hey hey

DoeEensGek schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:11:
[...]

Kan er geen limiet op het aantal filmpjes in 1 post. :( :+ Mijn telefoon heeft het er maar zwaar mee :9 .
De laatste 3 laad die niet eens bij mij. Maar nu ineens die voorgaande ook niet. Helaas.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38

Martinspire

Awesomeness

Wom schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:10:
RIC zijn DRS deed het weer niet in zijn laatste ronde zei Sky, scheelt toch iets van 3 tienden van wat ik begreep (is maar op 1 stuk dat hij het niet deed). Knappe tijd van Max dus wel. Hamilton ook erg knap, de Ferraris leken iets sneller eigenlijk.
Heeft een DRS ook niet invloed op de temperatuur van de banden verder? Dat ze dus te warm (of warmer) worden, zeker met een temperatuur als deze?

Daarnaast kwam in een interview al voorbij dat ie geen optimale setup voor de kwalificatie heeft gekozen om een betere pace in de race te hebben en 1 stop minder te doen of in ieder geval minder aan zijn banden te hoeven denken. Of het uitpakt is een tweede, want ik heb het idee dat ie straks alsnog niet snel genoeg is om de kop bij te houden. Maar goed, in ieder geval wat anders dan "hij is slecht bezig"

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Nu online
Martinspire schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:16:
[...]
Daarnaast kwam in een interview al voorbij dat ie geen optimale setup voor de kwalificatie heeft gekozen om een betere pace in de race te hebben en 1 stop minder te doen of in ieder geval minder aan zijn banden te hoeven denken. Of het uitpakt is een tweede, want ik heb het idee dat ie straks alsnog niet snel genoeg is om de kop bij te houden. Maar goed, in ieder geval wat anders dan "hij is slecht bezig"
Ik denk dat RIC weer meer downforce heeft staan. Volgens mij de afgelopen 2 races ook al. Meer dan Max dus..

Als ik het goed begrijp is het idee erachter dat je met minder downforce iets meer over de banden glijdt en dus meer slijtage hebt.
RIC hoopt dus dat hij rustig kan rijden, wetende dat hij de top 4 sowieso niet bij kan houden. Als dan de top 4 toch nog voor een 2e stop naar binnen moet is dat een kansje.
Het gaat dan volgens mij ook niet zozeer om een andere setup voor betere racepace, maar vooral om de banden minder te belasten. Ik denk dat ie zelfs minder race pace gaat hebben.

Ik snap dat ie wat wil proberen. Maar de vorige race was hij degene met meer downforce die eerder naar binnen moest. Dat "trucje" werkt alleen als je niet in gevechten komt. Zodra er dus iemand een foutje maakt en achter hem terecht komt of een Haas die hem gaat opjagen, gaat die vogel al niet meer. Of hij moet die dan ook gewoon laten lopen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
Martinspire schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Heeft een DRS ook niet invloed op de temperatuur van de banden verder? Dat ze dus te warm (of warmer) worden, zeker met een temperatuur als deze?

Ik denk dat RB een pace heeft waarmee ze zonder bijzondere omstandigheden gewoon in niemandsland rijden tussen de top 4 en dergelijk rest van het veld.
Maar ja, je weet nooit wat er gebeurt in een race natuurlijk. Vorige week riep ik tijdens de VT nog dat Max beter een gridpenalty had kunnen pakken omdat het toch een standaard 5-6 race voor RB zou worden.... :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

In Oostenrijk zat Max ook 8 tiende van pole af. En ook hier kunnen de banden weer gek gaan doen qua slijtage. Kan best nog wel eens een leuke race worden als de start voor verrassingen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Zou er nog iemand gaan vergeten om de DRS uit te zetten tijdens de race bij bocht 1 zoals GRO gisteren deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

DoeEensGek schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:11:
[...]

Laad hij de filmpjes al gelijk dan? Dat zou mijn dataverbruik kunnen verklaren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
mark-k schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:59:
Zou er nog iemand gaan vergeten om de DRS uit te zetten tijdens de race bij bocht 1 zoals GRO gisteren deed?
Dat gaat nog leuk worden, omdat ze de DRS op twee manieren kunnen instellen. Ze kunnen de DRS handmatig uit zetten, maar ook instellen dat hij uitgaat als ze van het gas af gaan. MAX heeft al gezegd dat hij gewoon met DRS open volgas de bocht gaat nemen, en heeft daar ook op geoefend.

Sainz zat te klagen, omdat hij normaal gesproken rijdt met DRS die dichtgaat als je van het gas af gaat; en hij wou met DRS de bocht maar durft niet vol gas. Grote kans dat er veel op handmatig utizetten gaan rijden, en dan wellicht net iets te veel pushen en het vergeten uit te zetten.

Dat is misschien wel een voordeel van de Red Bulls. De meeste auto's hebben DRS als een knop voor open en dicht op het stuur. Meestal links boven. Bij de Red Bulls is dat een hendel achteruit het stuur. Dat is gemakkelijker te bedienen, en je weet sneller/makkelijker of de DRS nog open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:20
ThomasG schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:32:
[...]
Dat gaat nog leuk worden, omdat ze de DRS op twee manieren kunnen instellen. Ze kunnen de DRS handmatig uit zetten, maar ook instellen dat hij uitgaat als ze van het gas af gaan. MAX heeft al gezegd dat hij gewoon met DRS open volgas de bocht gaat nemen, en heeft daar ook op geoefend.

Sainz zat te klagen, omdat hij normaal gesproken rijdt met DRS die dichtgaat als je van het gas af gaat; en hij wou met DRS de bocht maar durft niet vol gas. Grote kans dat er veel op handmatig utizetten gaan rijden, en dan wellicht net iets te veel pushen en het vergeten uit te zetten.
Dat is niet wat ik op maakte uit het interview met Olav. Wat ik eruit opmaakte is dat de DRS altijd dicht gaat als je gas los laat. Alleen kun je instellen wat 'van gas gaan' betekent. Ze kunnen instellen dat ie bij 99% gas geven al dicht gaat, maar ook dat dat pas bij 80% gebeurt. Waarbij 80% de grens is. DRS kan dus nooit open blijven bij minder dan 80% gas.

Waar het bij GRO dan mis ging was dat de auto überhaupt uitbrak, en de DRS open stond/bleef. Die bocht is sowieso vol gas dus de instelling voor het automatisch sluiten had daar geen invloed op. En als je de beelden terug kijkt zie je ook dat heel snel na het uitbreken de vleugel al dicht is. Dus ofwel heeft GRO tijdens het opvangen ook nog het knopje gevonden (lijkt mij niet) of het automatisch sluiten bij liften werkte gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Leoon. schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:13:
[...]

De laatste 3 laad die niet eens bij mij. Maar nu ineens die voorgaande ook niet. Helaas.
Adblocker uitzetten, bij adblocker aan laad hij idd de fimpljes niet omdat hij die reclama zooi niet kan vinden, na uitzetten werken de filmpljes wel incl dus reclama zooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RIC had toch enigszins DRS:
http://www.verstappen.nl/...10838/?utm_source=dlvr.it
De DRS van Daniel werkte niet naar behoren waarna we deze handmatig mochten bedienen tijdens zijn laatste run die hem P6 opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:56:
[...]

Dat is niet wat ik op maakte uit het interview met Olav. Wat ik eruit opmaakte is dat de DRS altijd dicht gaat als je gas los laat. Alleen kun je instellen wat 'van gas gaan' betekent. Ze kunnen instellen dat ie bij 99% gas geven al dicht gaat, maar ook dat dat pas bij 80% gebeurt. Waarbij 80% de grens is. DRS kan dus nooit open blijven bij minder dan 80% gas.

Waar het bij GRO dan mis ging was dat de auto überhaupt uitbrak, en de DRS open stond/bleef. Die bocht is sowieso vol gas dus de instelling voor het automatisch sluiten had daar geen invloed op. En als je de beelden terug kijkt zie je ook dat heel snel na het uitbreken de vleugel al dicht is. Dus ofwel heeft GRO tijdens het opvangen ook nog het knopje gevonden (lijkt mij niet) of het automatisch sluiten bij liften werkte gewoon goed.
Volgens de reglementen moet de drs verplicht dicht zodra de coureur de rem aanraakt.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

iichel schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:57:
Hm even denken, voorspellingen voor Qualy

- Een van de Toro Rossos gaat z'n ophanging breken (die jongens hebben altijd pech)
- Alonso gaat in full Animal mode en ook iets slopen in Q
- Max is al gecrasht, hoeft niet nog een keer
- Stroll haalt Q2
- Leclerc haalt Q1 Q3
- Vandoorne P16 op minder dan 0.1s van P15
- Kimi gaat paars in sector 1 en 2 in z'n laatste Q3 run en verknalt de laatste bocht voor pole
- Top 6 as usual, 1 seconde los van P7
- Bottas weer op pole
+ GRO P8.

Broken clock is right twice a day :+

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:15:
[...]

Volgens de reglementen moet de drs verplicht dicht zodra de coureur de rem aanraakt.
Is het niet überhaupt zo dat de DRS wordt aangestuurd door de ECU die de FIA aanlevert? Teams hebben daar dus überhaupt geen controle over buiten dingen die de FIA open stelt (blijkbaar dus het instellen wanneer DRS dicht gaat als je gas los laat, meteen sluiten tot open laten tot 80% gas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Horner verwacht nog wel wat van de race, met de hoge temperaturen en de banden. Het kan zomaar toch nog eens verrassend worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Is het niet überhaupt zo dat de DRS wordt aangestuurd door de ECU die de FIA aanlevert? Teams hebben daar dus überhaupt geen controle over buiten dingen die de FIA open stelt (blijkbaar dus het instellen wanneer DRS dicht gaat als je gas los laat, meteen sluiten tot open laten tot 80% gas).
Zou ik niet exact weten, staat ook niet letterlijk in het drs stukje van de regels.
https://www.formula1.com/...rag_Reduction_System.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 16:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
d0s schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:29:
Horner verwacht nog wel wat van de race, met de hoge temperaturen en de banden. Het kan zomaar toch nog eens verrassend worden :)
Het is te hopen dat bijvoorbeeld Mercedes de soft band te snel op rijdt. Dan krijgen we toch andere tactieken.

Anders is er toch een grote kans op een optocht, als er niks spannends gebeurd.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 07-07-2018 21:50 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
tweakduke schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Het is te hopen dat bijvoorbeeld Mercedes de soft band te snel op rijdt. Dan krijgen we toch andere tactieken.

Anders is er toch een grote kans op een optocht, als er niks spannends gebeurd.
Mercedes en Ferrari lijken in de Q in ieder geval ongeveer dezelfde pace te hebben. Ik heb de longruns in de VT niet echt gevolgd, maar als de race pace ook zo dicht bij elkaar ligt, dan wordt het morgen hopelijk wel een mooie strijd om de overwinning.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 16:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mugwump schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Mercedes en Ferrari lijken in de Q in ieder geval ongeveer dezelfde pace te hebben. Ik heb de longruns in de VT niet echt gevolgd, maar als de race pace ook zo dicht bij elkaar ligt, dan wordt het morgen hopelijk wel een mooie strijd om de overwinning.
Als ze dan elkaar onder druk kunnen houden en ze niet optimaal de banden kunnen managen, kan het zeker nog interessant worden. Max rijdt daar net achter en heeft in principe geen druk achter zich. Hij kan optimaal profiteren als Ferrari en Mercedes anders moeten pitten.

Tsja we zullen morgen zien, toch weer spannend :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:15
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhhuMQaWsAAVaeZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen zegt 1-stopper morgen, maar RB en Ferrari zijn wel voorbereid als het 2-stop wordt, hopen op een warme dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:41:
[...]

Iedereen zegt 1-stopper morgen, maar RB en Ferrari zijn wel voorbereid als het 2-stop wordt, hopen op een warme dag
Ook een used soft kun je natuurlijk nog gebruiken. Het setje wat ze in Q2 gebruiken kunnen ze ook nog een deel (het zwaarste zelfs) van de race op rijden. Dus de set(jes) die ze in Q1 gebruikt hebben zullen ook nog in net zo'n goede staat zijn en dus ook goed bruikbaar. En hetzelfde wellicht voor de setjes uit Q3, alhoewel die waarschijnlijk meer op de limiet zijn gebruikt als die uit Q1 en Q2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:15
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dhh62LtX0AE2GvX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:45:
[...]

Ook een used soft kun je natuurlijk nog gebruiken. Het setje wat ze in Q2 gebruiken kunnen ze ook nog een deel (het zwaarste zelfs) van de race op rijden. Dus de set(jes) die ze in Q1 gebruikt hebben zullen ook nog in net zo'n goede staat zijn en dus ook goed bruikbaar. En hetzelfde wellicht voor de setjes uit Q3, alhoewel die waarschijnlijk meer op de limiet zijn gebruikt als die uit Q1 en Q2.
Dus jij denkt dat de softs het lang uithouden? Verwacht ik helemaal niet; nieuw asfalt, hete temperatuur. ik hoop dat ze compleet kapot zijn na 15 ronden.

De Mercedes heeft 2 runs gedaan in Q1 (dus die Q1 band is niet veel meer) terwijl Raikonen bewust een soft uitspaarde in Q1 door een medium te gebruiken. Ik hoop dat dat niet voor niets was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:01:
[...]

Dus jij denkt dat de softs het lang uithouden? Verwacht ik helemaal niet; nieuw asfalt, hete temperatuur ik hoop dat ze compleet kapot zijn naar 15 ronden.

De Mercedes heeft 2 runs gedaan in Q1 (dus die Q1 band is niet veel meer) terwijl Raikonen bewust een soft uitspaarde in Q1 door een medium te gebruiken. Ik hoop dat dat niet voor niets was
Ik zeg niet dat de soft het lang zal volhouden :+ Maar op basis van jouw reactie + dat RBR en Ferrari beiden nog ongebruikte softs hebben in tegenstelling tot Mercedes ging ik er vanuit dat je dat bedoelde met 'voorbereid zijn op'.

En dat Mercedes twee runs gedaan heeft zegt niet veel. Kunnen ook twee runs op andere set zijn geweest. En een Q run zal wel zwaar voor de banden zijn, maar de start van een race is ook zwaar (meer rijden in dirty air, zware auto door veel benzine, meer pushen tot inhalen). Dus een setje wat 1x in de Q gebruikt is zal voor het eind van de race niet slechter zijn als een compleet nieuw setje verwacht ik. Uiteraard als de banden nog in een goede staat zijn. Een set met flatspots zou ik niet hergebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
[...]

Dus jij denkt dat de softs het lang uithouden? Verwacht ik helemaal niet; nieuw asfalt, hete temperatuur. ik hoop dat ze compleet kapot zijn na 15 ronden.

Gaan we nu modder gooien naar wie wel of niet gelijk heeft of de softs het wel of niet lang uithouden? We zien het morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:59:
[...]

Gaan we nu modder gooien naar wie wel of niet gelijk heeft of de softs het wel of niet lang uithouden? We zien het morgen wel.
Ik lees een normale discussie over de verwachting van de levensduur van de bandjes, en inderdaad het is een verwachting want ik neem aan dat ook Robert geen emplooi heeft bij Pirelli.

En verder als je dit al als een agressieve discusie opvat ben je niet goed bij je paasei en voegt je reactie uberhaupt helemaal niets toe, dus het is mij een raadsel waarom je het nodig vindt om te reageren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: https://youtu.be/lPXtcA7rJWU]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 00:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:33

Oekol

waka waka hey hey

devil-strike schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:00:
[...]

Adblocker uitzetten, bij adblocker aan laad hij idd de fimpljes niet omdat hij die reclama zooi niet kan vinden, na uitzetten werken de filmpljes wel incl dus reclama zooi.
Heb geen adblocker op mijn mobiel en die filmpjes er voor laadde die wel. Dus geen idee wat 't probleem was

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:45:
[...]

De setjes uit Q3 zullen ze niet gebruiken aangezien ze die weer moeten inleveren bij Pirelli.
Pirelli nominate two mandatory sets for each car for the race (which can be of different compounds) and one further set of whichever is the softest compound that can only be used in the Q3 segment of qualifying, but the teams are free to choose the remaining 10 sets.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Volgens mij heeft RAI al een longrun gedaan van ergens in de 20 ronden met de soft. Al is in Oostenrijk gebleken dat Ferrari erg goed is met de banden. Dus misschien Ferrari 1 stop en de rest 2? Afhankelijk van de eventuele vuile lucht en temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Wellicht dat de andere teams ook hun lesje geleerd hebben mbt bandenmanagement en het nog steeds zo uitmikken dat we een geplande 1-stopper hebben :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En dan word het dus domweg rondjes achter elkaar aan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 8 juli 2018 @ 02:19:
[...]

De setjes uit Q3 zullen ze niet gebruiken aangezien ze die weer moeten inleveren bij Pirelli.

[...]
Owja, klopt. Maar zowel wat ik dacht als jouw quote van de regels geeft aan dat het om één verplichte set voor Q3 gaat. Aangezien de top 6 twee runs heeft gedaan en ze daar normaliter evenveel sets voor gebruiken zouden zij dus wel nog een set van Q3 over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:21:
[...]

Owja, klopt. Maar zowel wat ik dacht als jouw quote van de regels geeft aan dat het om één verplichte set voor Q3 gaat. Aangezien de top 6 twee runs heeft gedaan en ze daar normaliter evenveel sets voor gebruiken zouden zij dus wel nog een set van Q3 over hebben.
Dat zou zomaar kunnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zou het niet ook grint zijn wat in de auto is gekomen en rolt/schuift tijdens het neerzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is gewoon carbon dat verder scheurt. Is niet een heel raar geluid aangezien de sterkte van het carbon al weg was en vermoedelijk door dat de wagen nu op een hard oppervlakte wordt gezet wat meer doorzakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:57
Zie niet echt wat er bizar aan is. Achteraan is er een hoop carbon aan stukken gereden. Is toch niet meer dan normaal dat, als je de auto op die plaats neerzet, die stukken gaan kraken

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Nice op 0:40 de 18" Pirelli velg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DaniëlWW2 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:32:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="nl" dir="ltr">Bizar dit krakende geluid van de Red Bull van Max gisteren na zijn crash. Luister maar even naar het moment dat hij de op de takelwagen wordt gezet. <a href="https://twitter.com/hashtag/F1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#F1</a> (via <a href="https://twitter.com/roygvels?ref_src=twsrc%5Etfw">@roygvels</a>) <a href="https://t.co/rcK4PkxyTg">pic.twitter.com/rcK4PkxyTg</a></p>— Rob van Gameren (@VanGamerenF1) <a href="https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1015567448878219271?ref_src=twsrc%5Etfw">7 juli 2018</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/html]
Je ziet ook dat de rechterkant van de diffuser de oplegger raakt dus als daar 180kg op leunt krijg je wel dat het gaat kraken ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo, even wachten tot Mw. MAX3400 ook wakker is en dan beginnen we aan een English breakfast om Silverstone toch een klein beetje mee te maken.

Toast, mushrooms, grilled tomato, bacon, scrambled egg.

We laten de slappe thee met melk links liggen deze keer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 15:48
Paddestoelen bij het ontbijt? Nou, eet smakelijk dan maar ;) Ik zou ze inruilen voor wat saucages :9

[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 08-07-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Denk dattie champignons gaat eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

Spotmatic

Ken sent me

Even alleen over RBR: ik verwacht dat de auto van Max er vandaag de brui aan geeft en RIC (mede daardoor) op het podium komt. Ik hoop natuurlijk dat ik geen gelijk krijg. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Spotmatic op 08-07-2018 10:31 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Spotmatic schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:30:
Even alleen over RBR: ik verwacht dat de auto van Max er vandaag de brui aan geeft en RIC (mede daardoor) op het podium komt. Ik hoop natuurlijk dat ik geen gelijk krijg. :)
Ik hoop ook dat je geen gelijk krijgt :P
Overigens hoop ik dat VET en HAM uitvallen. (of elkaar raken en allebei strompelend naar de finish rijden).
En dat BOT hem wint. :D RAI 2 en RIC 3.
VER zal 4 worden helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wiiliams start vanaf de pitlane;
https://www.motorsport.co...lane-silverstone-1057462/
Ze hebben de achtervleugels vervangen naar de vorige editie.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mark-k schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Je ziet ook dat de rechterkant van de diffuser de oplegger raakt dus als daar 180kg op leunt krijg je wel dat het gaat kraken ja.
Het lijkt me dat het gekraak vooral komt van de gebroken rechter achterwielophanging waar zoals hierboven al gezegd is het een en ander aan koolstofvezelversterkt epoxy kapot is. Die vezels vormen een soort "franjes" aan het eind van het breukvlak en schuren langs elkaar, waardoor je dat krakende geluid hoort. Niet heel gek als je ziet hoe het achterwiel nog aan de auto "hangt" :P

Het valt me wel op hoe slordig die crews soms omgaan met zo'n auto. Met die diffuser leek weinig mis, maar als je de auto er even op laat stuiteren kan ik me zomaar voorstellen dat hij wat belastingen heeft gehad waar hij niet op ontworpen is. Je ziet dat vaker gebeuren, de monteurs staan ook altijd klaar in de pitlane om z.s.m. het stokje over te nemen van de heren langs de baan :D

Wat betreft de race: ik ben bang dat het voor VER geen geweldige race gaat worden en dat RIC zelfs voor hem eindigt. Waarom? Geen idee, zo'n voorgevoel heb ik gewoon. Een paar highs op een rij, maar de "low" zit eraan te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2018 11:00 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

demonic schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:34:
[...]

Overigens hoop ik dat VET en HAM uitvallen. (of elkaar raken en allebei strompelend naar de finish rijden).
VER zal 4 worden helaas.
Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt... oeps die rijden hopelijk achter de beide bulls.
Het zou mooi zijn als de race pace van Red Bull de boel vooraan goed weet bij te houden.
We weten inmiddels ook dat Red Bull zich wat dat betreft meer op de race richt dan op de kwalificatie.

Maar verder hoop ik gewoon weer op een mooie race, goed camerawerk en een regisseur die oog heeft voor de gevechten op de baan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

demonic schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:34:
[...]

VER zal 4 worden helaas.
Het is warm daar he, de baan is ook erg warm. Het wordt dus kortom een race voor de echte 'banden managers', iets waar RIC zeer waarschijnlijk tekort zal schieten.
En hopelijk komen de Mercs hierdoor ook in de problemen, zodat het weer een spannende race wordt :P .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Weer wat reacties naar het algemene topic geschopt aangezien er weer eens dezelfde discussie in twee topics ging lopen. Dit is dus waarom ik dat steeds doe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Grrrrrene schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:59:
[...]

Het lijkt me dat het gekraak vooral komt van de gebroken rechter achterwielophanging waar zoals hierboven al gezegd is het een en ander aan koolstofvezelversterkt epoxy kapot is. Die vezels vormen een soort "franjes" aan het eind van het breukvlak en schuren langs elkaar, waardoor je dat krakende geluid hoort. Niet heel gek als je ziet hoe het achterwiel nog aan de auto "hangt" :P

Het valt me wel op hoe slordig die crews soms omgaan met zo'n auto. Met die diffuser leek weinig mis, maar als je de auto er even op laat stuiteren kan ik me zomaar voorstellen dat hij wat belastingen heeft gehad waar hij niet op ontworpen is. Je ziet dat vaker gebeuren, de monteurs staan ook altijd klaar in de pitlane om z.s.m. het stokje over te nemen van de heren langs de baan :D

Wat betreft de race: ik ben bang dat het voor VER geen geweldige race gaat worden en dat RIC zelfs voor hem eindigt. Waarom? Geen idee, zo'n voorgevoel heb ik gewoon. Een paar highs op een rij, maar de "low" zit eraan te komen.
Tja die mensen langs de baan zijn dan ook niet elke dag bezig met zo'n F1 auto, die zien er elk jaar in een weekend een paar verschijnen en daar blijft het bij. Dat zullen geen ingenieurs zijn die de belastingsmodellen van die onderdelen uit hun hoofd geleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mij niks verbazen als Mercedes gewoon een 2 stopper doet. Die rijd vooraan hard genoeg om qua tijd een 2e pitstop te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:24:
Zou mij niks verbazen als Mercedes gewoon een 2 stopper doet. Die rijd vooraan hard genoeg om qua tijd een 2e pitstop te maken.
Racepace van vorige week was ook niet extreem goed vond ik, afgezien van de pech. Als de Merc in verkeer komt is hij gelijk aan de Bulls wat mij betreft. zal een belangrijke start voor ze zijn.
Eenmaal vooraan is vooraan en dan hebben ze de mogelijkheid om hard weg te rijden inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Nu online
bk1985 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Racepace van vorige week was ook niet extreem goed vond ik, afgezien van de pech. Als de Merc in verkeer komt is hij gelijk aan de Bulls wat mij betreft. zal een belangrijke start voor ze zijn.
Eenmaal vooraan is vooraan en dan hebben ze de mogelijkheid om hard weg te rijden inderdaad.
Vrees dat je gelijk hebt..
Ideale scenario is Vettel met een mega start en aan de leiding na de eerste ronde.
Dan een heerlijk rondenlang gevecht tussen VET en HAM en met de nodige slippertjes waardoor ze de banden oproken..

dromen mag toch? :+ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:28
sanderb schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:53:
[...]

Vrees dat je gelijk hebt..
Ideale scenario is Vettel met een mega start en aan de leiding na de eerste ronde.
Dan een heerlijk rondenlang gevecht tussen VET en HAM en met de nodige slippertjes waardoor ze de banden oproken..

dromen mag toch? :+ :z
Ik droom hetzelfde! ben bang voor een optocht. enige kansjes die er zijn is een klapper in bocht 1 met VET en HAM, of bandendegradatie waardoor er wat spanning ontstaat.. we gaan het zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:24:
Mercedes is het enige team wat geen rekening heeft gehouden met een 2 stop want ze hebben geen verse set softs meer, zou mij wel verbazen dus.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Grimmie187 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:08:
[...]

Mercedes is het enige team wat geen rekening heeft gehouden met een 2 stop want ze hebben geen verse set softs meer, zou mij wel verbazen dus.. ;)
Zoals ik gisteren ook al schreef: waarom moeten ze een verse set softs hebben? Het zwaarste deel van de race, zijnde de start met volle tank, rijden ze ook op gebruikte softs. Waarom zou een setje softs wat ze in Q1 gebruikt hebben dan niet goed genoeg zijn om in de race te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Honda gaat motor onderdelen vervangen bij hartley
https://twitter.com/Honda.../1015899295541841922?s=19
Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.