Dat is inderdaad de essentie van moderne wetenschap. Een theorie wordt zelfs pas aanvaard als het tegendeel bewijsbaar is. En zolang dat niet gebeurt, is de theorie geldig. Mooi he?Lordy79 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:08:
De wetenschap heeft ook geen bewijs. Wel een theorie die een heel grote zekerheid kan geven, maar geen bewijs.
En elke keer als een theorie wel overeenkomt met de werkelijkheid wordt dat in de volksmond "bewijs" genoemd, maar het is slechts onderbouwing.
Ik ben heel benieuwd hoe jij wetenschap definieert. Moderne wetenschap zoals we die nu kennen is bij lange na geen 750 jaar oud, en als je zover terug wilt (wellicht omdat pre-moderne wetenschap wat makkelijker aan te vallen is?), waarom dan niet meteen terug naar de klassieken? Ja, Aristoteles zat ernaast.En nogmaals, op een schaal van laten we zeggen 750 jaar aan wetenschap vind ik het nogal pretentieus om te kunnen beweren dat iets 75 miljoen jaar oud is.
Overigens is het nogal vreemd om ervan uit te gaan dat de tijd dat men wetenschap bedrijft iets zegt over de scope van de eruit volgende theorie.
Als ik zie dat de zon elke dag opgaat en ondergaat, is het niet heel erg gek dat ik na een week of zo voorzichtig de conclusie trek dat dat elke dag gebeurt. En dat dat elke dag gebeurde in het verleden (tot een bepaald punt waar er geen zon of aarde was, wellicht, maar dat is een volgende verfijning).
Je moet wel heel cynisch in het leven staan om serieus rekening te houden met de mogelijkheid dat de zon honderd of duizend of een miljoen jaar geleden niet opkwam en onderging zoals nu, zeker als je hebt waargenomen waarom hij opkomt en ondergaat - of om aan te nemen dat hij morgen wellicht niet opkomt.
Heb je ze gesproken?Mijn voorouders hebben die God wel gehoord en zijn manifestatie gezien. Nogmaals, zie pagina 1 van dit topic (de eerste 25 reacties lezen en dan kom je al vrij ver denk ik)
Waarom hebben die voorouders wel gelijk, maar andere (waarschijnlijke) voorouders van je, die (zelfs na die tijd) hele andere goddelijke manifestaties hebben gezien, niet?
Waarom hebben die specifieke voorouders van jou gelijk, maar Joseph Smith (naar ik aanneem) in jouw ogen niet?