Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen geld terug of product bij aankoop op Ethereumminers.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
Fabian schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Dat kan nog steeds. TS heeft zaken gedaan met de eenmanszaak. Reeds gemaakte afspraken vallen niet ineens onder de BV na oprichting daarvan.
Dat is wel interessant! Misschien dat TS daad inderdaad een maas heeft om de eigenaar persoonlijk achterna te gaan! :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• assassin85
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:50
Het lijkt me dat een ‘beetje’ oplichter geen waardevolle bezittingen op eigen naam laat registreren, geld op zijn eigen rekening laat staan of goederen in zijn eigen huis bewaart

Eenmanszaak of niet, ik ben bang dat er weinig te halen valt bij dat soort trieste figuren.

• Foxbuster
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 25-05 08:14
quote:
Crust schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:56:
Geen medelijden mee tbh... alles wat met coins te maken heeft is op de moment nog altijd een grote miserie en als je daar dan wilt aan beginnen wetende dat vele mensen je daar voor waarschuwen dan tjah. .
Tuurlijk lekker kort door de bocht. Jij doorziet waarschijnlijk alles _/-\o_

Ik probeer hier mensen ook te waarschuwen en te helpen en eventueel kunnen mensen samen misschien iets beginnen tegen het bedrijf en/of persoon, zodat er niet meer slachtoffers vallen. En dan kom jij met zo'n reactie :X
quote:
Fabian schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Dat kan nog steeds. TS heeft zaken gedaan met de eenmanszaak. Reeds gemaakte afspraken vallen niet ineens onder de BV na oprichting daarvan.
Helaas heb ik NET zaken gedaan met de B.V.

[Voor 41% gewijzigd door Foxbuster op 02-09-2018 22:55]

• Crust
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 05-05 10:27
*knip*, reacties op moderatie mogen zoals gebruikelijk via een TR of een DM. Geen zinvolle reacties, die mag je dan weer voor je houden. Ook zoals gebruikelijk op GoT.

[Voor 80% gewijzigd door Perkouw op 03-09-2018 13:06]

• Crust
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 05-05 10:27
*knip* Ook natrappen, met alleen een hoop emoticons, is niet de bedoeling.

[Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 03-09-2018 22:39]

• dboshoven
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 28-02-2019
Heb even een account gemaakt om op dit topic te reageren.

Ik heb in januari een miner besteld bij deze oplichters. Uiteindelijk na heel veel gedoe en dreigen wel een miner gekregen, maar het was een snel in elkaar gezet ding dat nauwelijks draaide. Het beeldscherm en muis waren duidelijk tweedehands. Ben sinds april bezig mijn geld terug te krijgen.

De politie vertelde mij dat mijn zaak 'geen prioriteit' heeft.
Bovendien staan het adres waar ze claimen te zitten (staat op hun site, mag ik waarschijnlijk hier niet delen) al een hele tijd te huur.

*knip*, laten we dat hier niet doen.

[Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 11-09-2018 12:06]

• Foxbuster
*knip*, laten we dat hier niet doen.Snap niet dat dit volgens de politie geen prioriteit heeft, geld afhandig maken op deze manier vraagt er gewoon vroeg of laat om een busje polen er op af te sturen...

[Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 11-09-2018 12:07]

• dboshoven
Wij hebben net een accountant ingeschakeld, maar zoals altijd reageren ze niet echt.

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 28-05 22:01
quote:
dboshoven schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:31:
Wij hebben net een accountant ingeschakeld, maar zoals altijd reageren ze niet echt.
Nee van de politie hoef je dezer tijd niet veel te verwachten maar misschien heeft een programma als opgelicht hier interesse in. Even wat koppen bij elkaar die in dit zelfde bootje zitten en de informatie delen met het programma. Niet geschoten.......

anyway succes met het afhandelen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• D.vdweel_
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 29-05 13:29
Ik denk dat je opgelicht bent. Waarschijnlijk als je naar het adres gaat dat het om een leeg pand gaat. En de website vertrouw ik niet helemaal aangezien je bij betaalmethodes banken ziet zoals Fortis wat allang al niet meer bestaat......

• WVDU
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 04-05 10:03
Ook onze zaak loopt nog (sinds maart). Wij hebben tot nu toe nog niks gehoord van de deurwaarder. En geen geld terug. Wij zijn ook voor samen aanpakken.

• WVDU
Ze hebben alleen op postbus op dit adres...

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 00:49
Beetje vreemd dat er geen prioriteit is vanuit de politie, zoals ik begrijp zijn er meerdere mensen voor duizenden euro's het schip ingegaan en dan is er juist meestal wél prioriteit.
Dit lijkt mij ook wel een leuke zaak voor opgelicht?!, maar dan moet er wel iemand een topic aanmaken op hun forum; https://opgelicht.avrotro...a382fd2ba1f063e390aafc67c
Met een beetje geluk gaan ze zelf dan ook onderzoek doen en besteden ze er aandacht aan in hun uitzending...

📈 Voordeligste manier van indexbeleggen in aandelen 💸

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:58
JohanNL schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:49:
Beetje vreemd dat er geen prioriteit is vanuit de politie, zoals ik begrijp zijn er meerdere mensen voor duizenden euro's het schip ingegaan en dan is er juist meestal wél prioriteit.
Disclaimer: IANAL enzo.

Dat er meerdere mensen voor veel geld het schip ingaan maakt het niet meteen een politie-zaak.

Het lijkt mij dat de politie in actie komt zodra het aannemelijk is dat er fraude gepleegd is - en dan zal er wel opzet moeten zijn, dan moet men bijvoorbeeld het bedrijf bewust hebben opgezet om geen machines te leveren (en er met het geld vandoor te gaan).

Zonder opzet is het, lijkt mij, geen fraude maar mis-management. bijvoorbeeld dat men geld binnenhaalde met het doel om kort in bitcoins te investeren, na twee weken de winst te cashen en apparatuur voor miners mee aanschaffen. Bitcoins kelderen en het plan valt uiteen. Da's geen fraude, maar mismanagement; geen politietaak, geen strafrecht maar civiel recht - ofwel, jij als burger dient zelf iemand voor de rechter te dagen.

(en zelfs al is er opzet hier... is een fraude van enkele duizenden euro's nou dusdanig groot dat de politie er voor wakker wordt?)

• JohanNL
vanaalten schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:09:
[...]

(en zelfs al is er opzet hier... is een fraude van enkele duizenden euro's nou dusdanig groot dat de politie er voor wakker wordt?)
Ja, zaken waar het echt om duizenden euro's per transactie gaat of heel veel kleine transacties die een totaal vormen van op z'n minst een paar duizend euro worden meestal vrij snel opgepakt.
Maar zaken kunnen dan alsnog worden geseponeerd en zo niet kost het meestal wel een jaar of twee, als niet langer om zo'n zaak volledig af te ronden van het moment van aangifte -> uitspraak rechter.

• Foxbuster
Blij dat mensen hier nog steeds mee bezig houden. Ik ben voorstander om de koppen samen te steken, mocht mijn eigen zaak op niks uitlopen. Zowieso is dat misschien beter.

Jammer dat de beste man zelf niet aansprakelijk is te stellen door zijn opgerichte B.V.

• Gomez12
  • Laatst online: 30-05 01:33
Foxbuster schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:31:
Jammer dat de beste man zelf niet aansprakelijk is te stellen door zijn opgerichte B.V.
Als je dit echt geloofd dan heeft geen enkele juridische inspanning zin.

Als ik het goed begrijp gaat het iedereen hier juist om "oplichting" / mismanagement / anders voordoen etc etc. Juist de zaken waar een B.V. je niet bij beschermt omdat je persoonlijk aansprakelijk bent als directeur.

• Foxbuster
Gomez12 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:47:
[...]

Als je dit echt geloofd dan heeft geen enkele juridische inspanning zin.

Als ik het goed begrijp gaat het iedereen hier juist om "oplichting" / mismanagement / anders voordoen etc etc. Juist de zaken waar een B.V. je niet bij beschermt omdat je persoonlijk aansprakelijk bent als directeur.
Klopt Gomez, mijn uitspraak was niet helemaal juist. Alleen door de B.V. wordt het wel makkelijker om weer opnieuw op te starten etc.

Update!

Aangezien meneer niet is komen opdagen op de zitting worden de vorderingen van mij toegewezen :) Het is nu wachten op de uitvoering hiervan.

Even ter info we zijn inmiddels 9 maanden verder :+ Geen miningmachine gezien en geen geld tot noch toe

• Gomez12
  • Laatst online: 30-05 01:33
Foxbuster schreef op woensdag 19 september 2018 @ 05:47:
[...]
Update!

Aangezien meneer niet is komen opdagen op de zitting worden de vorderingen van mij toegewezen :) Het is nu wachten op de uitvoering hiervan.
Zijn die vorderingen toegewezen aan de BV of aan de persoonlijke eigenaar? Want de BV die is gewoon leeg en daar valt niets te halen.

Ik vermoed aan de BV en nu mag je dan een nieuwe rechtzaak aanspannen om de persoon zelf aansprakelijk te gaan stellen en dan ben je weer minimaal 9 maanden bezig. En ook al win je die ook, dan zal hij alsnog als persoon een kale kip worden en kan je jaren gaan wachten op je centen.

Maarja, dat is investeren in : If it looks too good to be true...

• WVDU
Zijn er mensen die recent offertes/aanbiedingen hebben ontvangen waarmee kan worden aangetoond dat ondanks de (bovengenoemde) lopende zaken, ETHM gewoon doorgaat met haar praktijken. De website is bv volledig operationeel. Hiermee kan wellicht opzet worden aangetoond?!

• dboshoven
WVDU, ze hebben een nieuwe site 'monerominers', precies dezelfde site als ethereumminers, zoek maar eens op..

• Foxbuster
Die site bestaat al langer;)

• Morion
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 11:56
...
Update!

Even ter info we zijn inmiddels 9 maanden verder :+ Geen miningmachine gezien en geen geld tot noch toe
Woei, mooie eerste stap... nu het vervolg nog even afwachten :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Foxbuster
Even geen updates tot dusver, maar ik wil mensen even hier op wijzen ;)

https://nl.trustpilot.com/search?query=ethereumminers

• WVDU
Zijn er mensen die hardware hebben opgehaald of teruggebracht voor service op het adres van ethereumminers.nl in Brielle?

En indien het geval: Verliep dit "contact" via de eigenaar zelf of de "secretaris" van het bedrijfsverzamelgebouw? Wie wil/kan hier iets over zeggen?

Het schijnt namelijk dat de eigenaar slechts een postbus heeft op dit adres. En de genoemde secretaris is hiervan op de hoogte...

Verder iemand al iets nieuws?

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:16
WVDU schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:11:
Zijn er mensen die hardware hebben opgehaald of teruggebracht voor service op het adres van ethereumminers.nl in Brielle?

En indien het geval: Verliep dit "contact" via de eigenaar zelf of de "secretaris" van het bedrijfsverzamelgebouw? Wie wil/kan hier iets over zeggen?

Het schijnt namelijk dat de eigenaar slechts een postbus heeft op dit adres. En de genoemde secretaris is hiervan op de hoogte...

Verder iemand al iets nieuws?
Ik heb een miner vorig jaar voor reparatie daar gebracht. De eigenaar was er niet dus de secretaresse heeft het aangenomen. Telefonisch contact met het bedrijf was ook onmogelijk toendertijd. Via de secretaresse heb ik wel een keer contact gekregen met de eigenaar, Jan genaamd.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• WVDU
@PM_Petrol Ok, heb je de miner toen teruggekregen?

• PM_Petrol
  • Laatst online: 00:16
WVDU schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:52:
@PM_Petrol Ok, heb je de miner toen teruggekregen?
Ja dat wel, de reparatie duurde alleen wel 1 week. En de communicatie verliep heel slecht via de mail.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 28-05 22:48
*knip* Op Tweakers (en erbuiten) wordt een heksenjacht als deze niet gewaardeerd.

[Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 03-11-2018 10:06]

My life is in 2D, How about yours?

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 28-05 22:48
*knip* Feedback op moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe, die hoort niet thuis op het forum.

[Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 03-11-2018 17:15]

My life is in 2D, How about yours?

• dboshoven
Na ruim 11 maanden, en een accountant en deurwaarder ingeschakeld te hebben, lijkt het er eindelijk op dat ik mijn geld terug krijg. Niet te geloven dat zo'n vent op deze manier te werk kan gaan in Nederland.

• WVDU
@dboshoven Hopelijk krijg je het ook echt terug!! "lijkt het er eindelijk op" is helaas nog niks.... Dat heeft hij ons ook al een paar keer toegezegd. Iedere keer met een ander verhaal.

• dboshoven
Nou, als meneer nu nog niet betaalt wordt er beslag gelegd op zijn bezittingen. Hij heeft een betalingsregeling met de deurwaarder, dus nu moet hij wel betalen.

• WVDU
@dboshoven Ik ben erg benieuwd. Hou ons op de hoogte!

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 28-05 20:09
Ik heb snel de posts hier gelezen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Faillissement aanvragen zou ik niet zo snel doen. Dan kan je achterin de rij komen te staan.
verder zijn er meerdere entiteiten betrokken die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn, soort vereenzelviging
oplichting is het zeker maar de politie gaat je niet direct helpen met je geld terughalen
creditcard betaling was mooi geweest, bescherming is ruim

Geld terughalen, 1 tip, zoek de bezittingen van de entiteiten die betrokken zijn in deze groep. Via je advocaat kan je ook huisadres vinden van de DGA van dit alles. Zoek de bankrekeningen op.

Verhaal kan lastig zijn. gelijk heb je wel maar je geld niet. trek het breder en spreek ook de host aan want die werkt mee, ik laat in het midden of hij kennis had, maar stellen dat hij had moeten weten kan je proberen. je was niet de enige denk ik.

Eerst dagvaarden en dan vorderen geeft hem de optie om geld te laten verdwijnen of assets zoek te maken. Conservatoir beslag.

Laat de bankrekeningen (conservatoir) beslaan, zijn huis via kadaster kan je beslag op leggen, kijk waar hij woont en wat er aan autos voor de deur staan (is deurwaarder ook goed in), pak zijn domeinnaam, z'n merkrechten, in gemeenschap van goederen getrouwd? de assets van zn vrouw, heeft hij recht op betalingen van partijen, kun je ook beslaan (moet je wel weten wie). Waar koopt hij in?

Kortom wees creatief. Advocaat wel nodig hier maar rechtsbijstand moet je zelf ook even blijven meedenken.

• Foxbuster
Allemaal,

Er is een kleine update. Desbetreffende meneer (naam mag ik niet noemen) is momenteel bezig met terugbetalen in termijnen. Het gaat allemaal ontzettend traag en wordt veel tegengewerkt maar we zijn er mee bezig.

Ook ben ik benieuwd hoe de andere mensen in dit topic het afhandelen.

Laat even wat weten.

Zodra ik meer weet, zal ik weer een update plaatsen :)

Foxbuster

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 28-05 20:09
Beslag leggen op de bankrekening van die club? Is wel duur als je niets vangt helaas. Ik denk dat de rekening leeg is, maar je kan wellicht ook op de crypto rekeningen beslag leggen.

Je geld verhalen op dit soort partijen is een lastige procedure. Je moet eigenlijk weten waar de "assets" zitten. De bestuurder kan je achterhalen maar is de vraag of hij persoonlijk aansprakelijk kan worden gehouden. Indien hij jouw geld aannam terwijl hij wist dat hij niet kon leveren is dat een aanknopingspunt. Heeft de BV een jaarrekening gepubliceerd?

Ik heb even gekeken en er is niets gedeponeerd. Blue Lemon BV is begin 2018 opgericht en binnen 13 maanden na einde boekjaar moeten ze toch echt iets deponeren. Indien ze dat niet doen en failliet gaan zijn de bestuurders in beginsel aansprakelijk voor het boedeltekort. (is een bewijsvermoeden). Dus even wachten met faillissement aanvragen...

Hierbij de KvK gegevens van deze club:

Kamer van Koophandel, 04 februari 2019
KvK-nummer 70564728
Rechtspersoon
RSIN 858375874
Rechtsvorm Besloten Vennootschap
Statutaire naam Blue Lemon B.V.
Statutaire zetel Brielle
Eerste inschrijving
handelsregister
09-01-2018
Datum akte van oprichting 05-01-2018
Geplaatst kapitaal EUR 100,00
Gestort kapitaal EUR 0,00
Onderneming
Handelsnamen Blue Lemon B.V.
Serverion
Startdatum onderneming 05-01-2018 (datum registratie: 09-01-2018)
Activiteiten SBI-code: 6311 - Gegevensverwerking, webhosting en aanverwante
activiteiten
SBI-code: 6201 - Ontwikkelen, produceren en uitgeven van software
SBI-code: 7311 - Reclamebureaus
SBI-code: 64301 - Beleggingsinstellingen in financiële activa
Werkzame personen 0
Vestiging
Vestigingsnummer 000038819880
Handelsnamen Blue Lemon B.V.
Serverion
Bezoekadres [WEGGEHAALD]
Telefoonnummer [WEGGEHAALD]
Internetadressen www.serverion.nl
www.ethereumminers.nl
www.monerominers.nl
Datum vestiging 05-01-2018 (datum registratie: 09-01-2018)
Activiteiten SBI-code: 6311 - Gegevensverwerking, webhosting en aanverwante
activiteiten
SBI-code: 6201 - Ontwikkelen, produceren en uitgeven van software
SBI-code: 7311 - Reclamebureaus
SBI-code: 64301 - Beleggingsinstellingen in financiële activa
Webdevelopment, cryptotrading, cryptomining, webhosting, het exploiteren van
een reclamebureau en webshops, het ontwikkelen van software en mobiele
apps.
Werkzame personen 0
Enig aandeelhouder
[WEGGEHAALD]
1 van 3 4-2-2019 06:31
Naam Des Capital B.V.
Bezoekadres [WEGGEHAALD]
Ingeschreven onder KvKnummer
70564213
Enig aandeelhouder sedert 05-01-2018 (datum registratie: 09-01-2018)
Bestuurder
Naam Des Capital B.V.
Bezoekadres [WEGGEHAALD]
Ingeschreven onder KvKnummer
70564213
Datum in functie 05-01-2018 (datum registratie: 09-01-2018)
Bevoegdheid Alleen/zelfstandig bevoegd

Oude statutaire namen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993
*** Geen historie voor dit onderdeel***
Oude handelsnamen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993
Handelsnaam Ibizacorner
Datum ingang 10-01-2018
Datum einde 01-01-2019
Handelsnaam EthereumMiners
Datum ingang 10-01-2018
Datum einde 01-01-2019
Handelsnaam EthereumMiner
Datum ingang 10-01-2018
Datum einde 01-01-2019
Handelsnaam MoneroMiners
Datum ingang 10-01-2018
Datum einde 01-01-2019
Handelsnaam Serverion IbizaDeco
Datum ingang 10-01-2018
Datum einde 01-01-2019
Handelsnaam Ornion
Datum ingang 10-01-2018
Datum einde 01-01-2019
2 van 3 4-2-2019 06:31
Oude vestigingsadressen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993
Oude rechtsvormen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993
Oude bedrijfsomschrijvingen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993
Functionarisgegevens Uitgetreden
Overige functionarisgegevens Uitgetreden
algemene gegevens
naam Blue Lemon B.V.
ingeschreven onder nummer 70564728
Deponeringen
Geen deponeringen aanwezig
Juridische gegevens
Rechtspersoon :
Rechtsvorm Besloten vennootschap met gewone structuur
Statutaire zetel Brielle
Eerste inschrijving in het
Handelsregister
9-1-2018
Akte van oprichting 5-1-2018
Geplaatst kapitaal EUR 100,00
Inzoomen op één niveau
Naam Plaats KvK-nummer
Des Capital B.V. Brielle 70564213
Blue Lemon B.V. Brielle 70564728

[Voor 153% gewijzigd door LucyLG op 04-02-2019 06:40]

• Web-Brielle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:56
Ohh, ik ken het pand waar ze zitten.
Pagina van Blue Lemon Media: https://www.geuzenstaete.nl/huurders/23-blue-lemon-media

[Voor 15% gewijzigd door Web-Brielle op 04-02-2019 10:02]

• Koen1122
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12-04 23:51
Ik ben echt ten einde raad met deze man. Krijg nog € 3000,- . Ik heb tot nu toe van juridische procedures afgezien omdat dat alleen maar geld kost en ik dan de zoveelste beslaglegger ben.

Wie kan mij helpen want ik weet het echt even niet meer. Ik heb geen rechtsbijstand verzekering, iemand enig idee wat mij al die procedures gaat kosten?

• WVDU
@Koen1122 Wij zitten in dezelfde situatie.... En hij gaat maar door.

[Voor 20% gewijzigd door WVDU op 20-02-2019 11:20]

• dboshoven
Zelfs de deurwaarder wordt door meneer niet betaalt, ik ga een post openen op de site van opgelicht.
We slepen hem binnenkort waarschijnlijk voor de rechter.

• RFC B.
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 10-06-2019
Iemand die al iets weet, wat betreft deze zaak?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Foxbuster
Ik zal RFC B. zo snel mogelijk beantwoord en wil even vermelden dat ik toch steeds meer mensen krijgen die mij een privébericht sturen dat ze het zelfde is overkomen. Ik zal ze inlichten over de gang van zaken. Als iemand vragen heeft of wat dan ook, stuur mij een privébericht en zal je eens dezer dagen beantwoorden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 28-05 09:29

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

Ik wil ook nog wel een update geven. Verhaal lijkt op dat van Foxbuster. Vonnis gewonnen, hij zou alles in een keer betalen. Dit is toen veranderd naar een betaling in termijnen en dit gaat extreem onregelmatig. Eerst 500 toen 250 dan weer een maand niks. Dan ineens weer wat meer.

Beste man lijkt er een sport van te maken.

Elke maand moeten we deze beunhaas weer op de schouder kloppen of die zijn betaling niet wilt vergeten.

Ik weet niet meer precies hoe de vork juridisch in de steel steekt maar toen ik hem ging procederen was het volgens mij nog een eenmanszaak waardoor ik hem persoonlijk aansprakelijk heb kunnen stellen. Hierdoor kan de deurwaarder beslag leggen op zijn auto's (matzwarte A5 typisch he) wat een stok achter de deur blijkt.

• WVDU
@Dooiedibbes Goed dat je iig je geld terugkrijgt!! Door de BV is dat bij ons helaas anders. Kun je ons een kort (chronologisch) overzicht geven van jouw situatie??

• Foxbuster
Pb's beantwoord, volgende week ga ik verder informeren...

• Dooiedibbes
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 28-05 09:29

Dooiedibbes

WVDU schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:44:
@Dooiedibbes Goed dat je iig je geld terugkrijgt!! Door de BV is dat bij ons helaas anders. Kun je ons een kort (chronologisch) overzicht geven van jouw situatie??
Zal van de week even een samenvatting geven.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:49
Foxbuster schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:20:
Pb's beantwoord, volgende week ga ik verder informeren...
Het zou prettig zijn wanneer deze updates gewoon in het topic terecht zouden komen. Dat houd het topic ook wat meer leesbaar en is ook wel zo netjes tegenover de Tweakers die behulpzaam hebben gepost in dit topic en mogelijk ook de voortgang wel zouden willen weten.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• Koen1122
Betalingen komen mondjesmaat binnen. Mag ook wel na bijna 1 jaar... Het lijkt de laatste tijd gelukkig wat beter te gaan. Hij huurt nu een virtueel kantoor om op deze wijze geld te besparen. Communicatie is nog steeds bedroevend maar de man is naar mijn inziens geen oplichter.

• RFC B.
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 10-06-2019
@Koen1122 En op welke wijze heb je [Eigenaar van Blue Lemon B.V.] overtuigd om betalingen te laten verrichten? Stuur desnoods maar reactie via privébericht.

• Foxbuster
Dennism schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:31:
[...]

Het zou prettig zijn wanneer deze updates gewoon in het topic terecht zouden komen. Dat houd het topic ook wat meer leesbaar en is ook wel zo netjes tegenover de Tweakers die behulpzaam hebben gepost in dit topic en mogelijk ook de voortgang wel zouden willen weten.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar alle updates noodzakelijk of alles wat ik publiekelijk kan melden staat ook publiekelijk. Ik kan sommige dingen vanwege privacyredenen niet op het forum vermelden ;)

• Foxbuster
Allen,

Ik heb venochtend gebeld met de advocatuur en meneer is nog steeds aan het terugbetalen. Wel moet er elke maand een herinnering worden gestuurd, want hij blijft proberen om er onderuit te komen. Gelukkig kan ik melden dat het gewoon loopt en eigenlijk hoef ik verder niets te ondernemen.

Zodra er weer meer nieuws is, laat ik het jullie weten :)

[Voor 9% gewijzigd door Foxbuster op 30-04-2019 10:00]

• WVDU
RFC B. schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:56:
@Koen1122 En op welke wijze heb je [Eigenaar van Blue Lemon B.V.] overtuigd om betalingen te laten verrichten? Stuur desnoods maar reactie via privébericht.
Dat geldt voor ons ook aub.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcus435
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 17-05-2019
Goede dag Tweakers forum.

Ik was ook op zoek naar een nieuwe GPU miner en ook ik kwam te recht op Ethereumminers.nl. Echter verwijst het domein nu naar Miners.nl. Weet iemand daar wat van ???

Na wat onderzoek heb ik het volgende bericht kunnen vinden op de site van Miners.nl.
20/04/2019: https://miners.nl/miners-europe-bv/

Miners Europe BV heeft diverse Crypto & Blockchain domeinen overgenomen voor haar uitbreidingsplannen in Europa. Een greep uit de domeinen zijn EthereumMiners.nl, EthereumMiners.co.uk, Antminer.nl, ZcashMiners.nl en MoneroMiners.nl. Miners Europe BV heeft uitsluitend de domeinen overgenomen en niet de BV, klanten of bedrijfsverantwoordelijkheden.
Indien u klant was van Blue Lemon B.V betreffende een garantie, lopende bestellingen of reparatie dient u contact op te nemen met:
Blue Lemon B.V.
Krammer 8
3232 HE Brielle
Email: info@bluelemon.io
Tel: +31 (0) 10-3075223

Heeft iemand ervaring met Miners Europe? Alvast bedankt

Marcus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
@Marcus435 Dat is dus een ander bedrijf die enkel de domeinnaam heeft overgenomen, heeft niks te maken met het bedrijf wat eerst achter Ethereumminers.nl zat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 29-05 18:02

Gertjuhjan

Software Engineer

JohanNL schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:33:
@Marcus435 Dat is dus een ander bedrijf die enkel de domeinnaam heeft overgenomen, heeft niks te maken met het bedrijf wat eerst achter Ethereumminers.nl zat.
Weet je dat zeker? Grote kans dat zelfde persoon erachter zit.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
Gertjuhjan schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:07:
[...]

Weet je dat zeker? Grote kans dat zelfde persoon erachter zit.
Nou eh, hoezo grote kans.
Miners Europe B.V. bestond al voordat Blue Lemon B.V. was opgericht, ze hebben gewoon de domeinnamen overgenomen die op dit moment verwijzen naar hun eigen website; Miners.nl
En ze zijn gevestigd in Almere, terwijl Blue Lemon B.V. in Brielle zit.

Overigens, hier staan de bedrijfsgegevens van Blue Lemon B.V. ook(?): https://www.serverion.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcus435
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 17-05-2019
@JohanNL @Gertjuhjan bedankt voor jullie reacties en tijd. Ik zie dat Miners.nl ook geen GPU miners verkoopt. Is er een ander betrouwbaar adres voor GPU Miners?

Tevens kwam ik dit tegen op Trust Pilot: https://nl.trustpilot.com/review/miners.nl,

Wel vervelend al die klachten te vernemen dit komt crypto niet te goede.

Groeten Marcus

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Foxbuster
Voor de zekerheid zou ik van Miners.nl even bij KvK natrekken! Als Ethereumminers nu doorverwijst naar Miners.nl zou ik daar niet mee in zee gaan. ;) Trustpilot ziet er in eerste instantie goed uit, maar dat hoeft niks te zeggen. Die kan in loop van tijd ook beoordeelt zijn door ''randoms''

Update aangaande mijn terugbetaling: Meneer is nog steeds bezig met betalen (af en toe vertraagd), maar het lijkt goed te komen. Duurt wel heel lang zo om mijn geld terug te krijgen. :/
JohanNL schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Nou eh, hoezo grote kans.
Miners Europe B.V. bestond al voordat Blue Lemon B.V. was opgericht, ze hebben gewoon de domeinnamen overgenomen die op dit moment verwijzen naar hun eigen website; Miners.nl
En ze zijn gevestigd in Almere, terwijl Blue Lemon B.V. in Brielle zit.

Overigens, hier staan de bedrijfsgegevens van Blue Lemon B.V. ook(?): https://www.serverion.nl/
Blue Lemon en Ethereumminers.nl zijn opgericht door de zelfde persoon -> KvK :+

[Voor 71% gewijzigd door Foxbuster op 30-08-2019 20:38]

• Foxbuster
Allen,

Met enige blijdschap kan ik mededelen dat 2/5 deel van het totale aankoopbedrag inmiddels is terugbetaald. Een gedeelte daarvan is afgedragen aan advocaatkosten, maar het lijkt er nu op dat alles op deze manier blijft verlopen. Het zal echter nog enige tijd duren voordat ik al mijn geld terug heb minus advocaatkosten.

Als er meerdere mensen de dupe zijn geworden van dit bedrijf kun je mij altijd een pb sturen voor informatie aangaande de advocaat die al enkele zaken tegen deze persoon heeft afgehandeld en eventueel andere informatie. Ik zit niet elke dag op tweakers, maar probeer zo vaak mogelijk mijn inbox te bekijken.

• minerseurope
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 25-09-2019
@Foxbuster @Marcus435 Bedankt voor jullie reactie. Wij hebben inderdaad alleen de domeinnamen overgenomen.

Zie: https://miners.nl/miners-europe-bv/

Miners Europe BV heeft diverse Crypto & Blockchain domeinen overgenomen voor haar uitbreidingsplannen in Europa. Een greep uit de domeinen zijn EthereumMiners.nl, EthereumMiners.co.uk, Antminer.nl, ZcashMiners.nl en MoneroMiners.nl. Miners Europe BV heeft uitsluitend de domeinen overgenomen en niet de BV, klanten of bedrijfsverantwoordelijkheden.

Indien u klant was van Blue Lemon B.V betreffende een garantie, lopende bestellingen of reparatie dient u contact op te nemen met:

Blue Lemon B.V.
Krammer 8
3232 HE Brielle

Email: info@bluelemon.io
Tel: +31 (0) 10-3075223

Het is wel fijn te horen dat jegeld netjes terugbetaald wordt door de partij. Het is altijd jammer dat dit soort zaken gebeuren in de crypto wereld.

Indien er vragen zijn betreft dit bericht kan er altijd contact opgenomen worden per telefoon of per chat contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Miners Europe

• Foxbuster
minerseurope schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:09:
@Foxbuster @Marcus435 Bedankt voor jullie reactie. Wij hebben inderdaad alleen de domeinnamen overgenomen.
Dan heb je echt de meest slechte domeinnaam overgenomen van iemand die op de lopende band mensen hun spullen niet leverde ;)

Het is wel fijn te horen dat jegeld netjes terugbetaald wordt door de partij. Het is altijd jammer dat dit soort zaken gebeuren in de crypto wereld.
Pardon? Netjes terugbetaald krijgt? Ik begrijp dat je blijkbaar niet op de hoogte bent van de stand van zaken. Het is maar gewoon goed dat er zoiets als het civiel recht bestaat, zodat mensen van Ethereumminers niet een keertje door de verkeerde te grazen genomen worden. Er zijn hier mensen in dit topic meer dan duizend euro kwijtgeraakt aan Ethereumminers. Praat niet over netjes terugbetalen aub :) Ze doen er letterlijk alles aan om zo lang mogelijk het geld terugbetalen uit te stellen en alles moet via het recht, want terugbetalen uit eigen wil, ho maar...

[Voor 14% gewijzigd door Foxbuster op 25-09-2019 17:44]

• Foxbuster
Update: Meneer had lange tijd al niet betaald en er moest ''gedreigd" worden met de deurwaarder alvorens meneer zou betalen. Volgende week krijg ik een overzicht, maar denk dat ik nog wel meer dan een jaar bezig ben om al mijn geld terug te krijgen.

Zijn er nog meer mensen bezig hun geld te innen?

• Intelligo
  • Laatst online: 20:43
Foxbuster schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:13:
Update: Meneer had lange tijd al niet betaald en er moest ''gedreigd" worden met de deurwaarder alvorens meneer zou betalen. Volgende week krijg ik een overzicht, maar denk dat ik nog wel meer dan een jaar bezig ben om al mijn geld terug te krijgen.

Zijn er nog meer mensen bezig hun geld te innen?
Wat een lang verhaal, je bent wel echt lang achter die arme stakker aan aan het jagen.

Dat soort mensen moeten een KvK verbod opgelegd krijgen.

Woont in Helsinki

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:32
Intelligo schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:13:
[...]

Wat een lang verhaal, je bent wel echt lang achter die arme stakker aan aan het jagen.

Ben ik helemaal met je eens. Tuurlijk er kan wat mis gaan met je bedrijf. En ja dan is het vervelend om als hardwerkende ondernemer financieel kapot te gaan. Maar sommige doen het gewoon om makkelijk veel geld te verdienen over de rug van andere.

• Foxbuster
Intelligo schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:13:
[...]

Meneer heeft ondertussen zijn oude linkedin verwijderd (waarschijnlijk om achtergelaten sporen op te ruimen) en een nieuw profiel aangemaakt onder de zelfde naam en runt ondertussen al een nieuw bedrijf. Ik ben benieuwd of hij bij dit bedrijf ook op zo'n manier met klanten om gaat :)
@Foxbuster @Marcus435

Blue Lemon B.V.
Krammer 8
3232 HE Brielle
Dat is wel leuk, iemand sturen naar een pandje waar helemaal niemand in zit ;)
loki504 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Ben ik helemaal met je eens. Tuurlijk er kan wat mis gaan met je bedrijf. En ja dan is het vervelend om als hardwerkende ondernemer financieel kapot te gaan. Maar sommige doen het gewoon om makkelijk veel geld te verdienen over de rug van andere.
Zonder met opzet het desbetreffende bedrijf of persoon te willen benadelen, hier is duidelijk spraak van opzet, omdat het bij meerdere personen is voorgekomen. Lees trustpilot maar eens na. Ook had mijn advocaat toevallig een half jaar er voor ook al een zaak tegen deze persoon/bedrijf met exact de zelfde omstandigheden ;)

[Voor 52% gewijzigd door Foxbuster op 18-01-2020 16:25]

• sylvester79
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:42
Foxbuster schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:55:
Zonder met opzet het desbetreffende bedrijf of persoon te willen benadelen, hier is duidelijk spraak van opzet, omdat het bij meerdere personen is voorgekomen. Lees trustpilot maar eens na. Ook had mijn advocaat toevallig een half jaar er voor ook al een zaak tegen deze persoon/bedrijf met exact de zelfde omstandigheden ;)
Vraag me af of er opzet is, dan was het voor de ondernemer eenvoudiger geweest faillissement aan te vragen. Geld wegsluizen is niet zo heel moeilijk en er mee wegkomen ook niet.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:03
sylvester79 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:29:
[...]

Vraag me af of er opzet is, dan was het voor de ondernemer eenvoudiger geweest faillissement aan te vragen. Geld wegsluizen is niet zo heel moeilijk en er mee wegkomen ook niet.
Ik zou eens even beginnen het topic vanaf pagina 1 door te lezen als ik jou was .

"Beautiful Clean Coal"

• Foxbuster
sylvester79 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:29:
[...]

Doet de moeite om een nutteloze opmerking tussendoor te gooien die nergens op slaat, maar neemt niet de moeite om het hele verhaal door te lezen.

Dus als iets meerdere keren voorkomt en trustpilot staat vol met negatieve recenties is het volgens jou niet opzettelijk :+ Naieviteit krijgt zo weer een hele nieuwe betekenis :F

• NLMaca
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:58
@Foxbuster Heb je in de tussentijd al iets meer dan 2/5 van het bedrag terug gekregen of is het lange tijd stil gebleven met betalingen?
Als ik het zo terug lees ben je al bijna 2 jaar bezig. Succes met de verdere afhandeling en ik hoop voor je dat alles terug betaald zal worden.

Helaas lijkt het gewoon te makkelijk dat dit soort personen/bedrijven gewoon verder kan gaan met hun praktijken. Kwalijke zaak.

• Patientzero
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:08
Heb je eigenlijk ook het verlies aan inkomsten van minen nog door kunnen rekenen ?

• Dennism
Foxbuster schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:56:
[...]

Doet de moeite om een nutteloze opmerking tussendoor te gooien die nergens op slaat, maar neemt niet de moeite om het hele verhaal door te lezen.

Dus als iets meerdere keren voorkomt en trustpilot staat vol met negatieve recenties is het volgens jou niet opzettelijk :+ Naieviteit krijgt zo weer een hele nieuwe betekenis :F
zo nutteloos is die opmerking niet, in het begin van dit topic werd de term "oplichting" ook redelijk luchtig rond gestrooid. Terwijl dat destijds zeker niet bewezen was, volgens mij wilde de politie er zelfs ook niet aan omdat er te weinig bewijs was als ik het me goed herinner. Is dat inmiddels anders of ligt er nog steeds geen veroordeling voor oplichting?

Wanneer niet leveren meerdere keren voorkomt wil dat zeker niet zeggen dat het opzettelijk is. Opzettelijk zou zijn wanneer er nooit de intentie geweest is om te leveren door de andere partij. Daar kan hier best sprake van zijn geweest, maar dat is volgens mij nooit duidelijk aangetoond.

Zaken als dit zie je trouwens veel vaker, de ene keer is het inderdaad oplichting, de andere keer een bijvoorbeeld startend bedrijfje dat teveel hooi op de vork neemt, daardoor in de problemen komt en door de bomen het bos niet meer ziet. Maar ook bij bedrijven met een staat van dienst die tientallen jaren terug gaat kan er wat gebeuren waardoor er ineens problemen de kop op steken.

Ik zag laatst nog voorbeeld waarbij door een onverwacht overlijden een klein, maar goed lopend bedrijfje ineens stuurloos is geraakt en binnen enkele maanden van een "spotless" reputatie naar faillisement is gegaan omdat degene die na het overlijden de zaak in handen kreeg dat niet kon handelen en te laat om hulp heeft gevraagd.

In alle van deze gevallen wordt er niet geleverd, in beide gevallen zul je veel negatieve recensies zien echter is er maar in 1 van beide gevallen sprake van opzet. En daar lijkt de reactie waar jij op reageert ook op te doelen. Een aantal zaken die hier voor zijn gekomen, o.a. het aanbieden van een betalingsregeling zijn zaken die je eigenlijk in een oplichtingszaak niet snel ziet.

[Voor 12% gewijzigd door Dennism op 20-01-2020 10:10]

• Foxbuster
Patientzero schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:46:
Heb je eigenlijk ook het verlies aan inkomsten van minen nog door kunnen rekenen ?
Helaas niet

• Foxbuster
Patientzero schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:46:
Helaas niet en de advocaatkosten ook niet...
Dennism schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Wanneer niet leveren meerdere keren voorkomt wil dat zeker niet zeggen dat het opzettelijk is. Opzettelijk zou zijn wanneer er nooit de intentie geweest is om te leveren door de andere partij. Daar kan hier best sprake van zijn geweest, maar dat is volgens mij nooit duidelijk aangetoond.

Zaken als dit zie je trouwens veel vaker, de ene keer is het inderdaad oplichting, de andere keer een bijvoorbeeld startend bedrijfje dat teveel hooi op de vork neemt, daardoor in de problemen komt en door de bomen het bos niet meer ziet. Maar ook bij bedrijven met een staat van dienst die tientallen jaren terug gaat kan er wat gebeuren waardoor er ineens problemen de kop op steken.
Wil je aub eens ophouden dat dit geen oplichting is? Dat het niet onder oplichting valt volgens de politie is wat anders...

Ik heb een hele emaillijst met duizend verschillende excuus waarom ze niet leveren, elke keer wat anders; telefonisch voor twee maanden niet bereikbaar ; een pand met adres waar ze zouden moeten zitten, maar waar niemand van hun aanwezig is ; zodra meneer het te warm onder zijn voeten wordt verwijdert hij zijn linkedin profiel en maakt hij een nieuwe aan waarbij geen link te vinden is naar ethereumminers.nl Daarnaast heeft mijn advocaat ook al gehandelt met dit bedrijf, waarop ze op exact de zelfde manier gehandeld hebben. Misschien het topic eens doorlezen ipv te commenten zonder te lezen :+

De reden dat hij betaalt is dat er een deurwaarder langs zijn huis is geweest en op de rechtzitting was hij ook niet aanwezig :)

[Voor 10% gewijzigd door Foxbuster op 20-01-2020 14:13]

• Dennism
Foxbuster schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:09:
[...]

Wil je aub eens ophouden dat dit geen oplichting is? Dat het niet onder oplichting valt volgens de politie is wat anders...

Ik heb een hele emaillijst met duizend verschillende excuus waarom ze niet leveren, elke keer wat anders; telefonisch voor twee maanden niet bereikbaar ; een pand met adres waar ze zouden moeten zitten, maar waar niemand van hun aanwezig is ; zodra meneer het te warm onder zijn voeten wordt verwijdert hij zijn linkedin profiel en maakt hij een nieuwe aan waarbij geen link te vinden is naar ethereumminers.nl Daarnaast heeft mijn advocaat ook al gehandelt met dit bedrijf, waarop ze op exact de zelfde manier gehandeld hebben. Misschien het topic eens doorlezen ipv te commenten zonder te lezen :+
Waar geef ik aan dan dat het in dit geval geen oplichting is? Ik zeg dat namelijk nergens. Dit kan best oplichting geweest zijn, echter is het feitelijke bewijs geleverd in deze thread flinterdun, zo dun zelfs dat schijnbaar de politie er niets mee wil doen. Dat kun je niet zomaar wegwuiven als niet belangrijk. Je ziet namelijk zeer vaak dat er zeer snel "Oplichting!!!!" geroepen wordt terwijl er in juridische zin van oplichting in zulke gevallen helemaal geen sprake is. Dat iets als oplichting voelt hoeft niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk oplichting is.

En nogmaals, ik zeg nergens dat er in dit geval geen sprake is van oplichting. Echter je kan niet stellen zoals jij doet richting @sylvester79 dat niet leveren en het hebben van wat slechte recensies gelijk staat aan oplichting. Dat is simpelweg niet zo. De vraag die hij stelde is gewoon valide, zeker gezien er schijnbaar geen veroordeling ligt voor oplichting aan het adres van de eigenaar van deze mining business.

Als er dan zoveel bewijs is dat deze verkoper nooit de intentie heeft gehad om te leveren, laat dit bewijs dan ook zien. Dan krijg je ook geen discussie over het feit of het hier al dan niet oplichting betreft. Naar dat bewijs is zelfs in 2018 al gevraagd (ja, ik volg dit draadje al vanaf het begin).

• Foxbuster
Dennism schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:28:
[...]

Waar geef ik aan dan dat het in dit geval geen oplichting is? Ik zeg dat namelijk nergens. Dit kan best oplichting geweest zijn, echter is het feitelijke bewijs geleverd in deze thread flinterdun, zo dun zelfs dat schijnbaar de politie er niets mee wil doen. Dat kun je niet zomaar wegwuiven als niet belangrijk. Je ziet namelijk zeer vaak dat er zeer snel "Oplichting!!!!" geroepen wordt terwijl er in juridische zin van oplichting in zulke gevallen helemaal geen sprake is. Dat iets als oplichting voelt hoeft niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk oplichting is.

En nogmaals, ik zeg nergens dat er in dit geval geen sprake is van oplichting. Echter je kan niet stellen zoals jij doet richting @sylvester79 dat niet leveren en het hebben van wat slechte recensies gelijk staat aan oplichting. Dat is simpelweg niet zo. De vraag die hij stelde is gewoon valide, zeker gezien er schijnbaar geen veroordeling ligt voor oplichting aan het adres van de eigenaar van deze mining business.

Als er dan zoveel bewijs is dat deze verkoper nooit de intentie heeft gehad om te leveren, laat dit bewijs dan ook zien. Dan krijg je ook geen discussie over het feit of het hier al dan niet oplichting betreft. Naar dat bewijs is zelfs in 2018 al gevraagd (ja, ik volg dit draadje al vanaf het begin).
Ik ga toch geen 20 pagina's aan emails hier kopieren? Daar zou je het namelijk uit op kunnen maken.

• Patientzero
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:08
Waarom de advocaat kosten niet eigenlijk ?

• Foxbuster
Patientzero schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:32:
Waarom de advocaat kosten niet eigenlijk ?
Nagevraagd, niet mogelijk

• JohanNL
Foxbuster schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Ik ga toch geen 20 pagina's aan emails hier kopieren? Daar zou je het namelijk uit op kunnen maken.
En waarom is dat volgens de politie dan niet genoeg?
Begrijp me niet verkeerd maar oplichting is vaak heel moeilijk te bewijzen, vooral in een situatie als deze waarbij eerst wel ( aantoonbaar ) kon worden geleverd, maar dit later om wat voor reden dan ook niet meer gebeurd.
Je moet aan kunnen tonen dat er niet de intentie was om te leveren en dat lijkt mij in deze situatie zowat onmogelijk behalve als de desbetreffende persoon het zelf toegeeft.
Volgens de wet is dit dan ook geen oplichting en zo zou je het feitelijk dus ook niet mogen noemen, ook al begrijp ik dat dat in deze situatie wel voor de hand ligt...
Maar als je het nou veranderd van '' oplichting '' naar '' sterk vermoeden van oplichting '', dan kan niemand hier meer over vallen omdat het dan meer op jouw eigen mening is gebaseerd, terwijl iedereen alsnog begrijpt wat je er dan mee bedoeld ;)

• Dennism
Foxbuster schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:29:
[...]

20 pagina's zou ik inderdaad ook niet doen, echter ik neem aan dat je wel snapt dat wanneer er in een draadje geen / zeer weinig feitelijk bewijs staat maar wel beschuldigingen geuit worden dat daar dan vragen over kunnen komen. Zeker gezien de term oplichting heden ten dage zeer lichtvaardig gebruikt wordt op forums, facebook e.d. in situaties waar vaak niet eens sprake is van oplichting. Dus iets meer informatie was misschien wel handig geweest om kritische vragen te voorkomen :)

• sylvester79
Foxbuster schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:56:
[...]

Wat een persoonlijke aanval om je eigen gelijk door te drukken, met vele verwijten. Hieronder de definitie van oplichting:
Het bewegen van iemand tot het aangaan van een schuld of het tenietdoen van een schuld, hetzij door het aannemen van een valse naam of valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, met het oogmerk om zichzelf of een ander wederrechtelijk te bevoordelen.
Het laatste stuk is hierbij cruciaal "Om zichzelf of een ander wederrechtelijk te bevoordelen". Gezien de ondernemer terugbetaald (hoewel met moeite) zie ik de voordelen niet die hij aan deze verkopen heeft gehad.

Als hij de intentie had vanaf het begin om de boel te belazeren had hij ook een plan gehad om er mee weg te komen. Het is wel duidelijk dat degene die "slachtoffer" zijn geworden zonder enig onderzoek duizenden euro's hebben overgemaakt, hoe makkelijk wil je het hebben als oplichter.

Hij had rustig een vals KvK nummer kunnen vermelden en valse namen op zijn website, echter heeft hij dit niet gedaan. Hij was eenvoudig te traceren, zijn BV bestaat nog en enkele ontvangen ook nog betalingen.

Dus na alles gelezen te hebben kun je enkel tot de conclusie komen dat hier geen sprake is van oplichting. Lijkt eerder een ondernemer die de boel ernstig heeft onderschat en niet heel goed omgaat met de situatie, maar dat maakt het geen oplichting.

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23:13
@sylvester79 of hij was een dysfunctional, had kwade intenties maar wist niet hoe hij verder moest.

Of hij was een dysfunctional, had geen kwade intenties, en wist eigenlijk helemaal niet wat hij moest doen om winkeltje te spelen. Daaruit vloeit dan ook het niet kunnen leveren uit.

Of had geen kwade intenties, maar groeiden na de cashflow wel in kwade intenties 'wat als...'

Of, hel, betaalt nu terug vanwege spijt. Want waar is het geld dan wel heen? Iemand? Als hij niet wilde oplichten, waar is het geld van de slachtoffers nu dan? In goederen? Of is hij zelf opgelicht? Dan had hij nu niet veroordeeld kunnen worden mijn inziens.

• sylvester79
FlowSnake schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:17:
@sylvester79
Of, hel, betaalt nu terug vanwege spijt. Want waar is het geld dan wel heen? Iemand? Als hij niet wilde oplichten, waar is het geld van de slachtoffers nu dan? In goederen? Of is hij zelf opgelicht? Dan had hij nu niet veroordeeld kunnen worden mijn inziens.
Hij huurde een bedrijfspand had mogelijk personeel in dienst welke hij heeft uitbetaald. Dat hij nog geen faillissement heeft aangevraagd en mensen terugbetaald zegt veel. Het roepen "Oplichting" is erg ongefundeerd en de gegevens argumenten, verwijderen Linked In profiel, maakt het geen oplichting.

Blijf me wel altijd verbazen dat mensen 4000-5000 euro zonder enig onderzoek overmaken naar een bedrijf wat geen enkele historie had, dan ben je naar mijn mening naïef en vraag je er bijna zelf om om opgelicht te worden.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Kan de discussie of TS 1,5 jaar terug een goede beslissing heeft gemaakt met het bestellen bij deze webshop achterwege blijven hier? Heeft niets met het probleem van TS te maken en is dus offtopic.

• Foxbuster
sylvester79 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Hij huurde een bedrijfspand had mogelijk personeel in dienst welke hij heeft uitbetaald. Dat hij nog geen faillissement heeft aangevraagd en mensen terugbetaald zegt veel. Het roepen "Oplichting" is erg ongefundeerd en de gegevens argumenten, verwijderen Linked In profiel, maakt het geen oplichting.

Blijf me wel altijd verbazen dat mensen 4000-5000 euro zonder enig onderzoek overmaken naar een bedrijf wat geen enkele historie had, dan ben je naar mijn mening naïef en vraag je er bijna zelf om om opgelicht te worden.
Tuurlijk man en jou is op enig ander vlak nog nooit iets anders overkomen? Wat een perfect leven moet jij hebben ;)

Ik ga hier nog een keer op reageren, want ik wordt echt super moedeloos van jou. Jij wilt echt je gelijk halen en blijft maar door praten over hoe en wat over wel of niet opgelicht. Je kan heel het topic wel gevolgt hebben, maar wat je nog steeds mist is de hele experience. Ik begrijp dat ik destijds best naief ben geweest met de aankoop, maar jij bent nu ook heel naief over deze zaak aangaande ''opgelicht'' of niet

- Waarom heeft hij al meerdere rechtzaken aan zijn broek hangen aangaande spullen niet geleverd?
- Waarom betaald hij niet gelijk terug?
- Waarom heeft hij zijn linkedin verwijdert? (en alle knopen met ethereumminers verwijdert, sporen wissen?)
- Waarom stuurde hun mij emails terug elke keer onder andere naam? (20 pagina's)
- Waarom schoof hij de schuld van het verlies van de spullen op een ander bedrijf wat hij zelf bezit volgens de KvK?
- Waarom stelt hij betalingen keer op keer uit, maar heeft wel gewoon een nieuwe baan volgens zijn linkedin profiel?
- Waarom huurde hij een pand waar fysiek helemaal niemand aanwezig was (dit doen veel ''bedrijven'' die mensen oplichten en zodra het bekend wordt verdwijnen ze met de zon)
- Waarom was hij destijds meer dan twee maanden telefonisch niet bereikbaar terwijl er service op afstand geleverd zou worden?
- Waarom post er iemand vrolijk op dit forum dat hij/zij de domeinnaam heeft overgenomen van ethereumminers en heeft het over "netjes terugbetalen" (schoon schip klaren?) maar post in het vervolg helemaal niets meer?
Waarom komt meneer niet opdagen als hij wordt gedagvaard?

Al deze "toevalligheden" laten het er wel heel erg op LIJKEN dat ik voor MIJN GEVOEL ben opgelicht, een poot ben uitgedraaid.

Ik heb altijd de intentie om mensen te helpen, dat zit in mijn aard, maar ik wordt best naar hier van op deze manier. Dit topic was bedoeld om informatie te verschaffen aan diegene die ook met dit bedrijf te maken hebben en zodat dit publiekelijk bekend wordt, hopelijk zodat nog niet meer slachtoffers gemaakt zouden worden. Ik moet me ondertussen echter verdedigen tegen personen zoals jij :+ Gelukkig heb ik wat mensen kunnen helpen, alleen weet ik niet of ze voor de rest ook succes hebben geboekt met het terugkrijgen van geld aangezien meneer de boel daarna vrijwel dichtbespijkerd heeft.

[Voor 4% gewijzigd door Foxbuster op 26-01-2020 14:30]

• Foxbuster
JohanNL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:55:
[...]
Je moet aan kunnen tonen dat er niet de intentie was om te leveren en dat lijkt mij in deze situatie zowat onmogelijk behalve als de desbetreffende persoon het zelf toegeeft.

Maar als je het nou veranderd van '' oplichting '' naar '' sterk vermoeden van oplichting '', dan kan niemand hier meer over vallen omdat het dan meer op jouw eigen mening is gebaseerd, terwijl iedereen alsnog begrijpt wat je er dan mee bedoeld ;)
Precies dit dus, naar mijn mening was de intentie er nooit om te leveren, omdat ik bij de allereerste email die ik stuurde gelijk al afgewinpelt werd en dit was direct na de betaling een week ervoor. Ik zat destijds nog met een vraag over het aansluiten van de machine

Sterk vermoeden van oplichting dus :P

[Voor 3% gewijzigd door Foxbuster op 26-01-2020 14:18]

• Foxbuster
Brammos85 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:59:
[...]

Echt waar? Dit soort tuig heeft 20 bedrijfjes, licht jan en alleman op, net zo lang tot het zo de spuitgaten uitloopt dat bijvoorbeeld een Radar of Opgelicht er aandacht aan besteed en de politie eindelijk in actie komt. Gast wordt gepakt, bedrijfjes gaan weg, meneer krijgt boete, voldoet die (of niet) en begint weer van voren af aan met zijn handeltje. Nee, dit gaat allemaal *top*. Als de straf hoger was zou de actie veel minder uitgevoerd worden.
sylvester79 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Ja, daarom wordt hier bijna wekelijks aandacht aan besteed door een programma zoals radar of oplicht. Lees bovenste quote van begin 2018

[Voor 5% gewijzigd door Foxbuster op 26-01-2020 14:34]

• Foxbuster
Kleine update : Nu eindelijk na heel veel vertraging en excusesmails om de betalingen maar te kunnen rekken, nu ongeveer 60% van het totale aankoopbedrag terugbetaald!

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• Foxbuster
Grote update: Na extreem veel uitstel en pogingen doen tot niet betaling heeft mijn advocaat de druk wat opgevoerd, wat erin geresulteerd heeft dat meneer het volledig resterende bedrag heeft overgemaakt, waarschijnlijk, omdat hij inzag dat hij er niet onderuit kon komen.

Ik hoop dat het topic open blijft er zijn nog een aantal mensen bezig en toch wil ik zeggen als je je geld niet terug hebt, doe de moeite en zet de advocaat erop.

Helaas heb ik wel een verlies gedraaid van de advocaatkosten die in dit geval niet waren te verhalen op Ethereumminers. Hebben ze mij een keertje uitgelegd hoe en wat, maar weet niet meer waarom, maar was niet mogelijk.

Iedereen bedankt voor de respons, zowel positief als negatief

• JohanNL
@Foxbuster Geen idee wat je precies hebt gedaan maar via een gerechtsdeurwaarder kun je wel alles vergoed krijgen.
Die kan ook beslag leggen en de kosten hiervan inclusief eventueel wegslepen, bankbeslag e.d. worden aan de vordering toegevoegd.
Dit is allemaal wettelijke bepaald zodat er geen mensen zijn die er misbruik van maken en vorderingen van bijvoorbeeld €1000 zomaar kunnen oplopen naar een miljoen.

• Foxbuster
JohanNL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:13:
@Foxbuster Geen idee wat je precies hebt gedaan maar via een gerechtsdeurwaarder kun je wel alles vergoed krijgen.
Die kan ook beslag leggen en de kosten hiervan inclusief eventueel wegslepen, bankbeslag e.d. worden aan de vordering toegevoegd.
Dit is allemaal wettelijke bepaald zodat er geen mensen zijn die er misbruik van maken en vorderingen van bijvoorbeeld €1000 zomaar kunnen oplopen naar een miljoen.
Zal voor de zekerheid nog eens ga navragen en informeren! Dankjewel :)

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

JohanNL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:13:
Je advocaatkosten krijg je nooit vergoed, ook niet via een gerechtsdeurwaarder.

jij ook?

• JohanNL
GlowMouse schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:42:
[...]

Je advocaatkosten krijg je nooit vergoed, ook niet via een gerechtsdeurwaarder.
Heb ik verkeerd of tenminste wat ongelukkig verwoord zie ik.
Bedoelde dat je de gerechtsdeurwaarder zijn/haar werk moet laten doen, die dreigt ook met verdere maatregelen als er niet betaald wordt en dat je die kosten wel kunt verhalen op de debiteur.
@Foxbuster Advocaatkosten krijg je niet vergoed, maar dat is mosterd na de maaltijd in jouw geval.

• Foxbuster
JohanNL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:33:
[...]

Heb ik verkeerd of tenminste wat ongelukkig verwoord zie ik.
Bedoelde dat je de gerechtsdeurwaarder zijn/haar werk moet laten doen, die dreigt ook met verdere maatregelen als er niet betaald wordt en dat je die kosten wel kunt verhalen op de debiteur.
@Foxbuster Advocaatkosten krijg je niet vergoed, maar dat is mosterd na de maaltijd in jouw geval.
Had ik het toch in eerste instantie goed begrepen, nog dank voor verbetering :)

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:53

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

toolkist schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:12:
Ik zou Big Frank inschakelen als incasso bureau ;)
Ik lees dit in 2020.
BigFrank moet even zijn website updaten en de SWF vervangen door HTML5 ofzo ;)
Jammer.. ik was erg nieuwsgierig.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

JohanNL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:33:
[...]

Ook dat klopt niet. In dit geval is er geprocedeerd en is er vonnis gewezen. Het enige wat je kunt verhalen zijn de incassokosten (ongeveer €575 + btw) als er incassomaatregelen zijn getroffen en een vast bedrag aan proceskosten (€200) en nasalaris (€100). Ik denk niet dat je een gerechtsdeurwaarder kunt vinden die voor dat bedrag procedeert.

jij ook?

• JohanNL
GlowMouse schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:04:
[...]

Ook dat klopt niet. In dit geval is er geprocedeerd en is er vonnis gewezen. Het enige wat je kunt verhalen zijn de incassokosten (ongeveer €575 + btw) als er incassomaatregelen zijn getroffen en een vast bedrag aan proceskosten (€200) en nasalaris (€100). Ik denk niet dat je een gerechtsdeurwaarder kunt vinden die voor dat bedrag procedeert.
Er staan gewoon tarieven voor die kunnen verhaalt worden op de debiteur zoal te vinden op: https://e-legal.nl/deurwaarder#Wat_kost_een_deurwaarder

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

JohanNL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:00:
[...]

Er staan gewoon tarieven voor die kunnen verhaalt worden op de debiteur zoals te vinden op: https://e-legal.nl/deurwaarder#Wat_kost_een_deurwaarder
Dat zijn alleen de ambtshandelingen. Jij stelde voor om de gerechtsdeurwaarder ook als incassoman (dus als ondernemer) in te schakelen. Je zult in dat lijstje geen verhaalbare kosten vinden voor het opstellen van een dagvaarding of het adviseren van de cliënt ;)

jij ook?

• Koen1122
Heeft even geduurd maar meneer heeft gister eindelijk alles terugbetaald. Fijn dat dit hoofdstuk nu kan worden gesloten. Succes allen en heb geduld.

• Foxbuster
Koen1122 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:26:
Heeft even geduurd maar meneer heeft gister eindelijk alles terugbetaald. Fijn dat dit hoofdstuk nu kan worden gesloten. Succes allen en heb geduld.
Als interesse, kostte het bij jou ook veel pijn en moeite?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True