Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen geld terug of product bij aankoop op Ethereumminers.nl

Pagina: 1
Acties:

• Foxbuster
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 25-05 08:14
Allen,

In de tijd dat de bitcoin hoog stond heb ik het in mijn bol gekregen en heb ik een Ethereumminer gekocht bij Ethereumminers.nl a 4504,99 euro en heb vooraf betaald (normaal doe ik dit altijd en overal) Mijn fout is geweest dat ik niet uitgebreid onderzoek heb gedaan naar de website, maar er vanuit ben gegaan dat alles in Nederland wel te vertrouwen is. Nou hier ben ik dus op de harde manier achter gekomen.

Het begon al met de emailuitwisseling na betaling. Ik zat nog met een aantal vragen, maar hier werd vrij kort op gereageerd dat ik dat online maar moest opzoeken, omdat ze het momenteel te druk hadden. Telefofonisch waren ze helemaal niet bereikbaar (het bandje zei vanwege de extreme drukte). Ook heb zelf trustpilot van te voren niet gecontroleerd daar stonden al een paar negatieve beoordelingen op.

Wat mij later pas is opgevallen, dat zowel Ethereumminer als Ethereumminers bijna identieke invulling van hun site hebben, alleen de prijzen op Ethereumminers.nl zijn lager. Nu weet ik niet welke van de twee een legitieme website is, maar misschien is het allebei wel rommel. Waarom ga ik nu uitleggen:

Na de betaling volgde er enige tijd van stilte. Ze hadden een bepaalde datum beloofd, ik dacht laat het nog een paar weken doorlopen en dan contact ik ze wel desnoods. Uiteindelijk geen miner geleverd :+ dus besloten ze maar weer te emailen. Ze zeiden dat het door de drukte niet mogelijk was om de miner binnen die tijd te leveren, dus ze gaven mij een nieuw voorstel. Ik had toen nog geen argwaan, dus dacht ik wacht nog wel even. Uiteraard werd er op de nieuw datum niet geleverd en ik begon toen wel een beetje argwaan te krijgen. Ben wat meer gaan rondzoeken op het internet en begon te beseffen dat dit weleens oplichting kon zijn. Uiteraard werd er een nieuw voorstel gedaan om de miner te leveren, maar na lang wachten is deze wederom niet geleverd. Hierop heb besloten om een in gebreke stelling te sturen en hier heb ik ook geen antwoord op gehad. Heb diverse malen aan de telefoon gehangen, waarbij ze met de meest uitlopende excuses komen waardoor ze niet kunnen leveren (te druk, geen voorraad videokaarten vanwege drukte).

Ondertussen wilde ik aangifte doen van oplichting, maar ben ik erachter gekomen dat dit niet mogelijk is zo lang de zaak bestaat? Sorry WAT? Ik heb me nooit in het rechtssysteem van Nederland verdiept, maar als dit er niet als oplichting uit ziet weet ik het niet meer :+

Samengevat:
Je stort geld, het bedrijf doet een belofte van leveringen, leveren niet, in gebreke stelling levert niets op en vervolgens het geld niet terug betalen...

Ik ben niet ten einde raad, omdat mij erover druk maken alleen maar meer stress opleverd. Het irriteert mij alleen mateloos dat ze zo lang hier mee weg kunnen komen op deze manier en zou toch graag mijn geld terug willen hebben.

Het valt allemaal onder de volgende websites:
EthereumMiners.nl
EthereumMinerShop.com
EthereumMiners.co.uk
MoneroMiners.nl

Daarnaast ondertekenen ze de emails met ORNION B.V. en hebben ze het over Blue Lemon

Na de inbrekestelling rest mij alleen nog rechtsbijstand in te schakelen, emails over en weer zorgt er alleen voor dat ze tijd rekken.

TLDR: Ethereumminer besteld bij Ethereumminers.nl voor 4504,99 euro, diverse beloftes met leverdata niet nagekomen, alleen maar excuses via de email waarom ze niet leveren, vervolgens excuses waarom ze het geld niet kunnen terug betalen, aangifte van oplichting niet mogelijk zo lang het bedrijf bestaat

Hebben jullie nog tips en of adviezen wat ik nog kan doen?

Alvast bedankt,

Foxbuster :|

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Foxbuster
Even geen updates tot dusver, maar ik wil mensen even hier op wijzen ;)

https://nl.trustpilot.com/search?query=ethereumminers

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Foxbuster
Voor de zekerheid zou ik van Miners.nl even bij KvK natrekken! Als Ethereumminers nu doorverwijst naar Miners.nl zou ik daar niet mee in zee gaan. ;) Trustpilot ziet er in eerste instantie goed uit, maar dat hoeft niks te zeggen. Die kan in loop van tijd ook beoordeelt zijn door ''randoms''

Update aangaande mijn terugbetaling: Meneer is nog steeds bezig met betalen (af en toe vertraagd), maar het lijkt goed te komen. Duurt wel heel lang zo om mijn geld terug te krijgen. :/
JohanNL schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Nou eh, hoezo grote kans.
Miners Europe B.V. bestond al voordat Blue Lemon B.V. was opgericht, ze hebben gewoon de domeinnamen overgenomen die op dit moment verwijzen naar hun eigen website; Miners.nl
En ze zijn gevestigd in Almere, terwijl Blue Lemon B.V. in Brielle zit.

Overigens, hier staan de bedrijfsgegevens van Blue Lemon B.V. ook(?): https://www.serverion.nl/
Blue Lemon en Ethereumminers.nl zijn opgericht door de zelfde persoon -> KvK :+

[Voor 71% gewijzigd door Foxbuster op 30-08-2019 20:38]

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• Foxbuster
Grote update: Na extreem veel uitstel en pogingen doen tot niet betaling heeft mijn advocaat de druk wat opgevoerd, wat erin geresulteerd heeft dat meneer het volledig resterende bedrag heeft overgemaakt, waarschijnlijk, omdat hij inzag dat hij er niet onderuit kon komen.

Ik hoop dat het topic open blijft er zijn nog een aantal mensen bezig en toch wil ik zeggen als je je geld niet terug hebt, doe de moeite en zet de advocaat erop.

Helaas heb ik wel een verlies gedraaid van de advocaatkosten die in dit geval niet waren te verhalen op Ethereumminers. Hebben ze mij een keertje uitgelegd hoe en wat, maar weet niet meer waarom, maar was niet mogelijk.

Iedereen bedankt voor de respons, zowel positief als negatief
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True