Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen geld terug of product bij aankoop op Ethereumminers.nl

Pagina: 1
Acties:

• Foxbuster
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-06 11:22
Allen,

In de tijd dat de bitcoin hoog stond heb ik het in mijn bol gekregen en heb ik een Ethereumminer gekocht bij Ethereumminers.nl a 4504,99 euro en heb vooraf betaald (normaal doe ik dit altijd en overal) Mijn fout is geweest dat ik niet uitgebreid onderzoek heb gedaan naar de website, maar er vanuit ben gegaan dat alles in Nederland wel te vertrouwen is. Nou hier ben ik dus op de harde manier achter gekomen.

Het begon al met de emailuitwisseling na betaling. Ik zat nog met een aantal vragen, maar hier werd vrij kort op gereageerd dat ik dat online maar moest opzoeken, omdat ze het momenteel te druk hadden. Telefofonisch waren ze helemaal niet bereikbaar (het bandje zei vanwege de extreme drukte). Ook heb zelf trustpilot van te voren niet gecontroleerd daar stonden al een paar negatieve beoordelingen op.

Wat mij later pas is opgevallen, dat zowel Ethereumminer als Ethereumminers bijna identieke invulling van hun site hebben, alleen de prijzen op Ethereumminers.nl zijn lager. Nu weet ik niet welke van de twee een legitieme website is, maar misschien is het allebei wel rommel. Waarom ga ik nu uitleggen:

Na de betaling volgde er enige tijd van stilte. Ze hadden een bepaalde datum beloofd, ik dacht laat het nog een paar weken doorlopen en dan contact ik ze wel desnoods. Uiteindelijk geen miner geleverd :+ dus besloten ze maar weer te emailen. Ze zeiden dat het door de drukte niet mogelijk was om de miner binnen die tijd te leveren, dus ze gaven mij een nieuw voorstel. Ik had toen nog geen argwaan, dus dacht ik wacht nog wel even. Uiteraard werd er op de nieuw datum niet geleverd en ik begon toen wel een beetje argwaan te krijgen. Ben wat meer gaan rondzoeken op het internet en begon te beseffen dat dit weleens oplichting kon zijn. Uiteraard werd er een nieuw voorstel gedaan om de miner te leveren, maar na lang wachten is deze wederom niet geleverd. Hierop heb besloten om een in gebreke stelling te sturen en hier heb ik ook geen antwoord op gehad. Heb diverse malen aan de telefoon gehangen, waarbij ze met de meest uitlopende excuses komen waardoor ze niet kunnen leveren (te druk, geen voorraad videokaarten vanwege drukte).

Ondertussen wilde ik aangifte doen van oplichting, maar ben ik erachter gekomen dat dit niet mogelijk is zo lang de zaak bestaat? Sorry WAT? Ik heb me nooit in het rechtssysteem van Nederland verdiept, maar als dit er niet als oplichting uit ziet weet ik het niet meer :+

Samengevat:
Je stort geld, het bedrijf doet een belofte van leveringen, leveren niet, in gebreke stelling levert niets op en vervolgens het geld niet terug betalen...

Ik ben niet ten einde raad, omdat mij erover druk maken alleen maar meer stress opleverd. Het irriteert mij alleen mateloos dat ze zo lang hier mee weg kunnen komen op deze manier en zou toch graag mijn geld terug willen hebben.

Het valt allemaal onder de volgende websites:
EthereumMiners.nl
EthereumMinerShop.com
EthereumMiners.co.uk
MoneroMiners.nl

Daarnaast ondertekenen ze de emails met ORNION B.V. en hebben ze het over Blue Lemon

Na de inbrekestelling rest mij alleen nog rechtsbijstand in te schakelen, emails over en weer zorgt er alleen voor dat ze tijd rekken.

TLDR: Ethereumminer besteld bij Ethereumminers.nl voor 4504,99 euro, diverse beloftes met leverdata niet nagekomen, alleen maar excuses via de email waarom ze niet leveren, vervolgens excuses waarom ze het geld niet kunnen terug betalen, aangifte van oplichting niet mogelijk zo lang het bedrijf bestaat

Hebben jullie nog tips en of adviezen wat ik nog kan doen?

Alvast bedankt,

Foxbuster :|

• Foxbuster
Ok! Dank jullie wel tot dusver! Ik heb een aantal van jullie aanbevelingen al uitgevoerd. Ik ga morgen contact opnemen met rechtsbijstand om te zien hoe we nu verder gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Foxbuster
quote:
ComputerHoed schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:20:
[...]

En zelfs als je het slecht/niet kent, dan maak je het toch niet vantevoren over 8)7
Met alle respect, maar ik maak al mijn bestellingen van te voren over.

En ja ik heb niet goed opgelet, ben hier in gestonken. Is gewoonweg dom te noemen... Het probleem is nu alleen het geld terug krijgen!
quote:
Fledder2000 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:15:
[...]

Dat vind ik nog zacht uitgedrukt. Bijna 5000 euro overmaken aan een vreemde, zonder verder onderzoek. Ik kan er met mijn verstand niet bij. Dit is van dezelfde orde als in een nigerian scam trappen.

Maar goed, gebeurd is gebeurd. Als wijze les, achteraf: de basis van vrijwel iedere vorm van oplichting is je geld aftroggelen zonder dat je het produkt in bezit hebt of gecontroleerd hebt. De oplossing is dus heel eenvoudig: betaal NOOIT voordat je een produkt in handen hebt, en gecontroleerd.

Ik heb het dan uiteraard over hoge bedragen bij vreemde contacten. Je kunt prima vooruit betalen bij die bestelling van 100 euro bij bol.com, maar dit is een heel andere situatie.

Ik trap ook niet in aanbetalingen. Onlangs een compleet nieuwe keuken gekocht en nul aanbetaald. "Maar dat moet!?!". Nee, ik moet niks. Je kunt je geld krijgen op het moment dat het produkt er is en persoonlijk geinspecteerd, en daarna krijg je het dezelfde dag nog. Je kunt niet opgelicht worden wanneer je je geld nog in je zak hebt.
Ik heb op marktplaats en andere plaatsen al de nodige rotzooi ontlopen, maar deze heb ik echt geen goed onderzoek naar gedaan. Het klopt dat het niet verstandig is om zo'n groot bedrag over te maken van te voren, maar dat weet ik nu ondertussen ook wel. Dit is pas de eerste keer dat ik met zoiets te maken krijg en heb toch al genoeg transacties gedaan de afgelopen jaren...
quote:
Morion schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:32:
Aiii, zelf ook dupe van geweest. Had ruim een jaar geleden besteld bij ze, ook betaalt en toen begonnen de uitstellen, niet bereikbaar, de persoon die geld terug moest storten was op vakantie, etc etc. Paar weken boos gemaild, telefonisch geen contact kunnen krijgen en uiteindelijk een mail opgesteld dat ik na al het wachten juridische stappen ging ondernemen om mijn geld terug te krijgen en alle bijkomende kosten zou verhalen op ze.
Toen kreeg ik spontaan snel bericht terug, dag later stond het hele bedrag weer terug op mijn rekening. Geen idee of ik geluk heb gehad of dat dit nog steeds werkt, maar ik ben toen gelukkig er goed vanaf gekomen... succes in ieder geval!

EDIT:
Even mijn inbox er bij gepakt, na 2 maanden mailen/bellen/facebook berichten was dit het bericht dat ik bij de neergooide waarna ik binnen 15min reactie kreeg dat het geld werd overgemaakt en 24u later ik idd het geld terug had:

***members only***
Dankjewel voor je input, hier heb ik wat aan. :)
quote:
terribleweak schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:24:
Kan je misschien de tijdlijn schetsen?
Zal ik morgen even posten!
quote:
gielie schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:26:
Als je even wat doorzoekt op Bleu Lemon bv kan je zien dit hier iets niet in de haak is. Inmiddels zijn ze uitgeschreven bij de KVK en later weer opnieuw ingeschreven. Verder hebben ze meerdere handelsnamen en staat het pand waar ze zouden zitten inmiddels te huur op funda

Over de persoon achter deze bedrijven is ook genoeg te vinden
***members only***

Mooi balen dat je hier in bent getrapt, succes met het afhandelen.
Dankjewel voor je input! Ja al doende leert men, haha. Echt te dom voor woorden voel ik me nu :/
quote:
Tharrusz schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, helaas heb ik ook geen ervaring hiermee. Ik heb ook ooit overwogen om bij hun wat te kopen.

Kan je ons up to date houden met de zaken? Zodat wij weten hoe wij actie moeten ondernemen indien wij ook indezelfde situatie terecht komen.
Ik ga je per vandaag alvast wat updates geven:

Aan de hand van input die ik van een aantal mensen heb gekregen heb ik het juridisch loket ingeschakeld en ben ik doorverwezen naar een advocaat welke een zaak gaat starten en heb daarvoor volgende week een afspraak staan.

Wat ik als bewijs heb is de emailcorrespondentie, betalingsafschrift en uitreksel KvK. Ook is het bedrijf in gebreke gesteld, heb ik ze een twee weken termijn gegeven om het produkt te leveren, wat uiteindelijk nog langer is geworden en heb ik daarna bericht gedaan dat ik van de koop wilde afzien. Beide brieven zijn aangetekend verstuurd.

[Voor 109% gewijzigd door Foxbuster op 08-06-2018 16:26]

• Foxbuster
quote:
Morion schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:44:
Ben wel benieuwd of hier al meer nieuws van is, @Foxbuster ?
Jawel er is voorgang :) Daarnaast wil ik gelijk vermelden dat voortgang bij zulk soort dingen altijd een heel traag proces is, dus kan voorkomen dat ik enige tijd hier niks over kan posten, omdat het gewoon zijn gang gaat...

Ben afgelopen week bij de advocaat geweest en we gaan een zaak starten. Eerst via de officiele weg een brief sturen natuurlijk (had ze zelf al in gebreke gesteld) en daarna wat getouwtrek over en weer en als ze voor die tijd niet betalen wordt het wederom een dagvaarding.

Ik zeg wederom, omdat de desbetreffende advocaat al eerder te maken gehad heeft met deze persoon / bedrijf toen het nog een eenmanszaak was. Ze hebben hem toen gedagvaard en daarna hebben ze er snel een B.V. van gemaakt! Daarnaast zei de advocaat dat ik er juridisch heel sterk voor sta, maar of ik mijn geld snel terug krijg is weer een 2e. Er zijn zijn heel veel dingen die ze kunnen ondernemen om tijd te rekken...
quote:
Blokker_1999 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:49:
Een niet onbelangrijke vraag: hoe is er betaald? Indien dit met een kredietkaart is gebeurd en je er met de verkoper niet uitgeraakt heb je daar alsnog een vangnet.
Er is vooruit betaald met iDeal... :/

[Voor 23% gewijzigd door Foxbuster op 14-06-2018 20:32]

• Foxbuster
quote:
Uthog schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 05:59:
Dat hij het omgezet heeft naar een BV kan alsnog prive vervelend uitpakken als blijkt dat hij er een potje van maakt. Daar lijkt het nu wel op.

Succes met de zaak, voordeeltje is wel dat jouw advocaat deze persoon kent dus dat geeft je weer een streepje voor.

Sterkte! Goed om te zien dat iemand doorpakt hiermee en ook daadwerkelijk stappen zet.
Ik zou jullie best eens mij emails willen laten lezen, want dit ziet er niet uit alsof men maar enige stap richting mij probeert te maken. Ik heb misschien al een emailuitwisseling van 30 pagina's met allemaal loze beloftes en excuses van hun kant.

Daarna heb ik te horen gekregen dat ze soms wel spullen leveren aan klanten, maar dat de miners dan een zootje zijn. Halen hun snelheid niet, misschien onderdelen of zijn gewoon compleet slecht opgebouwd. De reden waarom ik hier juist gekocht had, was omdat ze ook na het afleveren van de miner ook nog service zouden leveren. Mja dat is nu ook komen te vervallen natuurlijk :|

[Voor 21% gewijzigd door Foxbuster op 15-06-2018 12:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foxbuster
Mooi dat jullie dit bespreken, maar ik heb geen gebruik gemaakt van de creditcard. Maar toch dankjewel voor de info, zo krijg ik wat meer kijk op de zaak en hier leer ik ook nog wat van ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Foxbuster
Update:

Vandaag brief de deur uit gegaan via advocatuur dat ze nogmaals 7 dagen hebben om te betalen, om vervolgstappen te voorkomen

• Foxbuster
Ze hebben terug ge-emaild dat ze niet in staat zijn het bedrag volledig te voldoen en daarom over willen gaan tot een betalingsregeling en hier hebben we nu dus een voorstel voor gedaan

• Foxbuster
quote:
Catch22 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:51:
Ik zou eerst juridisch advies inwinnen voor je reageert
Dit gaat via een advocaat die hier al vaker mee te maken heeft gehad.

Maar ja dit is naar mijn mening oplichting, ook al ziet de politie dit anders ;)

• Foxbuster
Met alle respect bedankt voor je reply, maar ik denk niet dat je de posts gelezen hebt...

• Foxbuster
quote:
Morion schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:11:
Kortom, je dwingt iemand je vooraf te betalen en verbruikt dat geld meteen zonder de te leveren goederen te regelen of een saldo achter de hand te houden voor eventuele terugbetalingen? Tjah, dat kan je opvatten als "slechte bedrijfsvoering" en niet oplichting, maar in mijn ogen neem je hier bewust een keuze die mogelijk je klant benadeelt en wanneer dit gebeurt ga je ook nog op alle mogelijke manieren tegenwerken om maar zelf geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen... klinkt als oplichting, al is het dat misschien niet volgens de wettelijke definitie :P
Precies dit dus. Daarnaast het feit dat de desbetreffende naam al bekend was bij advocatuur zegt meer dan genoeg ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Foxbuster
Ik heb antwoord terug van Ornion B.V. Ze kunnen niet aan de betalingstermijnen voldoen en daarom moeten we overgaan tot dagvaarding!

• Foxbuster
Hoe je het ook wend of keert, ik ben nu zowieso mijn geld al kwijt, alles wat ik terug zie is mooi meegenomen. De advocaat die ik in handen heb, heeft al eerder met de desbetreffende zaak te maken gehad, dus ik hoop dat ze het deze keer ook kunnen oplossen.

De betalingsregeling die hun voorstelden was nog niet eens een kwart per maand van wat ik voorstelde. Zo zouden er maanden overheen gaan om mij terug te betalen, dus daarom gaan we over tot dagvaarding

• Foxbuster
Ik wil even aangeven dat hier al herhaaldelijk is gehandeld. Deze mensen doen dat voorbedacht, daar twijfel ik niet over. Hoe dit weer aan te tonen is, is weer wat anders

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foxbuster
quote:
JvdB80 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:06:
[...]

Jazeker, ik had gelezen dat er wordt gesproken over een terugbetalingsregeling.

Ik geef aan wat de normale gang van zaken is bij een zakelijk geschil en hoe lastig het verhaal rond oplichting ligt. Dat doe ik op basis van mijn vrij uitgebreide ervaring op dit gebied.
Dat verhaal is altijd hetzelfde en zal niet veranderen aan de hand van wat jij/dat bedrijf wel of niet gedaan hebt. Hoe je er zelf ook tegenaan kijkt maakt niet zo veel uit, dit is waar je mee te maken hebt.

En het zal voor jou mogelijk wel vóelen als oplichting, maar dat zegt op zich helemaal niets. Kijk ook uit wat je daar over zegt, voor je het weet heb je een aangifte wegens smaad/smaadschrift te pakken. Dat zal helemaal niet prettig aanvoelen, maar kan ook nog worden gebruikt om je terugbetaling te traineren.....
Ik moet hier eigenlijk een beetje om lachen. Als je mijn emailcorrespondentie met het bedrijf zou lezen, zou je wel begrijpen waar ik over praat. Ik heb in de afgelopen maanden misschien wel meer dan 10 verschillend soorten excuses gehoord over waarom ze wel niet leveren en waarom ze het geld wel niet kunnen terug betalen, maar ondertussen wel de bedrijfsvoering voortzetten, natuurlijk ;)

https://www.klachtenkompa...86-495a-9edf-dc4c6e3aa30a

Smaad, tja hebben ze eindelijk iets om terug te pruttelen. Misschien brengen we ze zo wel op ideeen :+

[Voor 6% gewijzigd door Foxbuster op 06-07-2018 06:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foxbuster
quote:
JvdB80 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:39:
Oh, maar uiteraard snap ik waar je over praat. Zoals wel meer mensen, heb ik ook wel eens een probleem gehad met een bedrijf, in één geval duurde dat ruim 2 jaar, met niet nagekomen beloftes, klinkklare leugens (zelfs met valse documenten) tot en met advocaten aan toe. Daarnaast heb ik vrij veel ervaring met de strafrechtkant mbt. oplichting.

Het verschil is dat jij nu in de emotie zit en ik niet. En uiteraard mag je lachen om mijn poging wat dingen op een rijtje te zetten. Ik snap zelfs het waarom, het stroperige gedoe, de loze beloftes en de onwaarheden/leugens kunnen een mens aardig irriteren. Maar als de irritatie het overneemt, kun je soms minder slimme dingen doen.....
Er zit geen emotie achter, sterker nog ik heb het te lang op zijn beloop laten gaan, omdat ik geen zit had in gedoe en had nog een beetje de hoop dat het goed zou komen. Later kwam ik er pas achter dat dit pure afzetterij is. De manier waarop dit nog kan in Nederland hoort niet te kunnen en dat met al zijn regels. Het klopt gewoon niet zoals het systeem momenteel werkt en in elkaar zit. En dat ze via de B.V. op welke manier dan ook het geld weg kunnen sluizen...

Minder slimme dingen doen? Misschien moeten ze het systeem dan maar fixen, ik laat me iig geen poot uitdraaien. Heb hard gewerkt voor dat geld :) Het is gewoon weer wachten totdat iemand zelf het recht in handen neemt ;)

[Voor 14% gewijzigd door Foxbuster op 09-07-2018 18:18]

• Foxbuster
Al met al komt het erop neer als ik diverse sites levert, dat ik niet de enige bent die de dupe is geworden van dit bedrijf.

Update voor allen: deurwaarder heeft dagvaardiging uitgebracht en de wederpartij is gedagvaard!

• Foxbuster
Ik heb een update

*knip* was gedagvaard en moest voorkomen, maar is niet op komen dagen. Er wordt over enkele tijd een uitspraak over gedaan en dan zal ik jullie weer verder updaten

Toch enigzins ''goed'' om te zien dat er meerdere zijn die ook de dupe zijn geworden, misschien is het eventueel later makkelijk om samen iets te ondernemen tegen deze man, want dit is gewoon pure oplichting.

[Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 27-08-2018 18:43]

• Foxbuster
quote:
Perkouw schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:25:
[modbreak]Lieve mensen. Ik heb uit diverse post persoonsgegevens geknipt. Hoe frustrerend de situatie ook is, dat staan we hier niet toe. Gelieve hier met zijn allen even op te letten. :)[/]
Is goed geen probleem. Helaas zou dit voor andere mensen ook wat kopzorgen kunnen schelen als ze zowieso de naam van hem online konden vinden, maar ik begrijp het punt ;) Sorry niet op gelet
quote:
JohanNL schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 02:06:
@Foxbuster De aanhouder wint ;)
Ik hoop alleen voor je dat er nog geld is, het zit er helaas dik in dat je alsnog niet veel terug gaat zien, want anders had er toch geleverd kunnen worden?
En als het daadwerkelijk om een oplichter gaat zijn er helaas ook genoeg methoden, indien er wel geld is, om dat te verduisteren en kan het zijn dat hij op wat wisselgeld na vrijuit gaat.
En niet alleen dat. Waarschijnlijk wordt de B.V. falliet verklaard en gaat hij later onder een andere naam weer verder. De Nederlandse rechtstaat is er nog niet helemaal, want op deze manier zorgen ze ervoor dat deze mensen gewoon hun gang kunnen blijven gaan. :/

[Voor 43% gewijzigd door Foxbuster op 31-08-2018 00:50]

• Foxbuster
quote:
mrveenie schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:31:
Dat is niet meer waar.

Als je bv failliet is gegaan mag je de komende x jaar geen nieuwe bv meer starten. Een eenmanszaak mag wel maar dan is die persoonlijk aansprakelijk.
Het echte probleem ligt vaak dat een nieuwe bv op een andere eigenaarsnaam wordt gestart. Maar als eigenaar van een failliete bv kun je niet zomaar opnieuw beginnen
Het mooie hiervan is dat het eerst een eenmanszaak was ;) Maar toen mijn advocaat hem de vorige keer aansprakelijk had gesteld heeft hij het per januari omgezet in een B.V. :O

• Foxbuster
quote:
Crust schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:56:
Geen medelijden mee tbh... alles wat met coins te maken heeft is op de moment nog altijd een grote miserie en als je daar dan wilt aan beginnen wetende dat vele mensen je daar voor waarschuwen dan tjah. .
Tuurlijk lekker kort door de bocht. Jij doorziet waarschijnlijk alles _/-\o_

Ik probeer hier mensen ook te waarschuwen en te helpen en eventueel kunnen mensen samen misschien iets beginnen tegen het bedrijf en/of persoon, zodat er niet meer slachtoffers vallen. En dan kom jij met zo'n reactie :X
quote:
Fabian schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Dat kan nog steeds. TS heeft zaken gedaan met de eenmanszaak. Reeds gemaakte afspraken vallen niet ineens onder de BV na oprichting daarvan.
Helaas heb ik NET zaken gedaan met de B.V.

[Voor 41% gewijzigd door Foxbuster op 02-09-2018 22:55]

• Foxbuster
*knip*, laten we dat hier niet doen.Snap niet dat dit volgens de politie geen prioriteit heeft, geld afhandig maken op deze manier vraagt er gewoon vroeg of laat om een busje polen er op af te sturen...

[Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 11-09-2018 12:07]

• Foxbuster
Blij dat mensen hier nog steeds mee bezig houden. Ik ben voorstander om de koppen samen te steken, mocht mijn eigen zaak op niks uitlopen. Zowieso is dat misschien beter.

Jammer dat de beste man zelf niet aansprakelijk is te stellen door zijn opgerichte B.V.

• Foxbuster
Gomez12 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:47:
[...]

Als je dit echt geloofd dan heeft geen enkele juridische inspanning zin.

Als ik het goed begrijp gaat het iedereen hier juist om "oplichting" / mismanagement / anders voordoen etc etc. Juist de zaken waar een B.V. je niet bij beschermt omdat je persoonlijk aansprakelijk bent als directeur.
Klopt Gomez, mijn uitspraak was niet helemaal juist. Alleen door de B.V. wordt het wel makkelijker om weer opnieuw op te starten etc.

Update!

Aangezien meneer niet is komen opdagen op de zitting worden de vorderingen van mij toegewezen :) Het is nu wachten op de uitvoering hiervan.

Even ter info we zijn inmiddels 9 maanden verder :+ Geen miningmachine gezien en geen geld tot noch toe

• Foxbuster
Die site bestaat al langer;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Foxbuster
Even geen updates tot dusver, maar ik wil mensen even hier op wijzen ;)

https://nl.trustpilot.com/search?query=ethereumminers

• Foxbuster
Allemaal,

Er is een kleine update. Desbetreffende meneer (naam mag ik niet noemen) is momenteel bezig met terugbetalen in termijnen. Het gaat allemaal ontzettend traag en wordt veel tegengewerkt maar we zijn er mee bezig.

Ook ben ik benieuwd hoe de andere mensen in dit topic het afhandelen.

Laat even wat weten.

Zodra ik meer weet, zal ik weer een update plaatsen :)

Foxbuster

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Foxbuster
Ik zal RFC B. zo snel mogelijk beantwoord en wil even vermelden dat ik toch steeds meer mensen krijgen die mij een privébericht sturen dat ze het zelfde is overkomen. Ik zal ze inlichten over de gang van zaken. Als iemand vragen heeft of wat dan ook, stuur mij een privébericht en zal je eens dezer dagen beantwoorden.

• Foxbuster
Pb's beantwoord, volgende week ga ik verder informeren...

• Foxbuster
Dennism schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:31:
[...]

Het zou prettig zijn wanneer deze updates gewoon in het topic terecht zouden komen. Dat houd het topic ook wat meer leesbaar en is ook wel zo netjes tegenover de Tweakers die behulpzaam hebben gepost in dit topic en mogelijk ook de voortgang wel zouden willen weten.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar alle updates noodzakelijk of alles wat ik publiekelijk kan melden staat ook publiekelijk. Ik kan sommige dingen vanwege privacyredenen niet op het forum vermelden ;)

• Foxbuster
Allen,

Ik heb venochtend gebeld met de advocatuur en meneer is nog steeds aan het terugbetalen. Wel moet er elke maand een herinnering worden gestuurd, want hij blijft proberen om er onderuit te komen. Gelukkig kan ik melden dat het gewoon loopt en eigenlijk hoef ik verder niets te ondernemen.

Zodra er weer meer nieuws is, laat ik het jullie weten :)

[Voor 9% gewijzigd door Foxbuster op 30-04-2019 10:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Foxbuster
Voor de zekerheid zou ik van Miners.nl even bij KvK natrekken! Als Ethereumminers nu doorverwijst naar Miners.nl zou ik daar niet mee in zee gaan. ;) Trustpilot ziet er in eerste instantie goed uit, maar dat hoeft niks te zeggen. Die kan in loop van tijd ook beoordeelt zijn door ''randoms''

Update aangaande mijn terugbetaling: Meneer is nog steeds bezig met betalen (af en toe vertraagd), maar het lijkt goed te komen. Duurt wel heel lang zo om mijn geld terug te krijgen. :/
JohanNL schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Nou eh, hoezo grote kans.
Miners Europe B.V. bestond al voordat Blue Lemon B.V. was opgericht, ze hebben gewoon de domeinnamen overgenomen die op dit moment verwijzen naar hun eigen website; Miners.nl
En ze zijn gevestigd in Almere, terwijl Blue Lemon B.V. in Brielle zit.

Overigens, hier staan de bedrijfsgegevens van Blue Lemon B.V. ook(?): https://www.serverion.nl/
Blue Lemon en Ethereumminers.nl zijn opgericht door de zelfde persoon -> KvK :+

[Voor 71% gewijzigd door Foxbuster op 30-08-2019 20:38]

• Foxbuster
Allen,

Met enige blijdschap kan ik mededelen dat 2/5 deel van het totale aankoopbedrag inmiddels is terugbetaald. Een gedeelte daarvan is afgedragen aan advocaatkosten, maar het lijkt er nu op dat alles op deze manier blijft verlopen. Het zal echter nog enige tijd duren voordat ik al mijn geld terug heb minus advocaatkosten.

Als er meerdere mensen de dupe zijn geworden van dit bedrijf kun je mij altijd een pb sturen voor informatie aangaande de advocaat die al enkele zaken tegen deze persoon heeft afgehandeld en eventueel andere informatie. Ik zit niet elke dag op tweakers, maar probeer zo vaak mogelijk mijn inbox te bekijken.

• Foxbuster
minerseurope schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:09:
@Foxbuster @Marcus435 Bedankt voor jullie reactie. Wij hebben inderdaad alleen de domeinnamen overgenomen.
Dan heb je echt de meest slechte domeinnaam overgenomen van iemand die op de lopende band mensen hun spullen niet leverde ;)
@Foxbuster @Marcus435 Bedankt voor jullie reactie. Wij hebben inderdaad alleen de domeinnamen overgenomen.

Het is wel fijn te horen dat jegeld netjes terugbetaald wordt door de partij. Het is altijd jammer dat dit soort zaken gebeuren in de crypto wereld.
Pardon? Netjes terugbetaald krijgt? Ik begrijp dat je blijkbaar niet op de hoogte bent van de stand van zaken. Het is maar gewoon goed dat er zoiets als het civiel recht bestaat, zodat mensen van Ethereumminers niet een keertje door de verkeerde te grazen genomen worden. Er zijn hier mensen in dit topic meer dan duizend euro kwijtgeraakt aan Ethereumminers. Praat niet over netjes terugbetalen aub :) Ze doen er letterlijk alles aan om zo lang mogelijk het geld terugbetalen uit te stellen en alles moet via het recht, want terugbetalen uit eigen wil, ho maar...

[Voor 14% gewijzigd door Foxbuster op 25-09-2019 17:44]

• Foxbuster
Update: Meneer had lange tijd al niet betaald en er moest ''gedreigd" worden met de deurwaarder alvorens meneer zou betalen. Volgende week krijg ik een overzicht, maar denk dat ik nog wel meer dan een jaar bezig ben om al mijn geld terug te krijgen.

Zijn er nog meer mensen bezig hun geld te innen?

• Foxbuster
Intelligo schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:13:
[...]

Wat een lang verhaal, je bent wel echt lang achter die arme stakker aan aan het jagen.

Dat soort mensen moeten een KvK verbod opgelegd krijgen.
Meneer heeft ondertussen zijn oude linkedin verwijderd (waarschijnlijk om achtergelaten sporen op te ruimen) en een nieuw profiel aangemaakt onder de zelfde naam en runt ondertussen al een nieuw bedrijf. Ik ben benieuwd of hij bij dit bedrijf ook op zo'n manier met klanten om gaat :)
@Foxbuster @Marcus435
Indien u klant was van Blue Lemon B.V betreffende een garantie, lopende bestellingen of reparatie dient u contact op te nemen met:

Blue Lemon B.V.
Krammer 8
3232 HE Brielle
Dat is wel leuk, iemand sturen naar een pandje waar helemaal niemand in zit ;)
loki504 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Ben ik helemaal met je eens. Tuurlijk er kan wat mis gaan met je bedrijf. En ja dan is het vervelend om als hardwerkende ondernemer financieel kapot te gaan. Maar sommige doen het gewoon om makkelijk veel geld te verdienen over de rug van andere.
Zonder met opzet het desbetreffende bedrijf of persoon te willen benadelen, hier is duidelijk spraak van opzet, omdat het bij meerdere personen is voorgekomen. Lees trustpilot maar eens na. Ook had mijn advocaat toevallig een half jaar er voor ook al een zaak tegen deze persoon/bedrijf met exact de zelfde omstandigheden ;)

[Voor 52% gewijzigd door Foxbuster op 18-01-2020 16:25]

• Foxbuster
sylvester79 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:29:
[...]

Vraag me af of er opzet is, dan was het voor de ondernemer eenvoudiger geweest faillissement aan te vragen. Geld wegsluizen is niet zo heel moeilijk en er mee wegkomen ook niet.
Doet de moeite om een nutteloze opmerking tussendoor te gooien die nergens op slaat, maar neemt niet de moeite om het hele verhaal door te lezen.

Dus als iets meerdere keren voorkomt en trustpilot staat vol met negatieve recenties is het volgens jou niet opzettelijk :+ Naieviteit krijgt zo weer een hele nieuwe betekenis :F

• Foxbuster
Patientzero schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:46:
Heb je eigenlijk ook het verlies aan inkomsten van minen nog door kunnen rekenen ?
Helaas niet

• Foxbuster
Patientzero schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:46:
Heb je eigenlijk ook het verlies aan inkomsten van minen nog door kunnen rekenen ?
Helaas niet en de advocaatkosten ook niet...
Dennism schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Wanneer niet leveren meerdere keren voorkomt wil dat zeker niet zeggen dat het opzettelijk is. Opzettelijk zou zijn wanneer er nooit de intentie geweest is om te leveren door de andere partij. Daar kan hier best sprake van zijn geweest, maar dat is volgens mij nooit duidelijk aangetoond.

Zaken als dit zie je trouwens veel vaker, de ene keer is het inderdaad oplichting, de andere keer een bijvoorbeeld startend bedrijfje dat teveel hooi op de vork neemt, daardoor in de problemen komt en door de bomen het bos niet meer ziet. Maar ook bij bedrijven met een staat van dienst die tientallen jaren terug gaat kan er wat gebeuren waardoor er ineens problemen de kop op steken.
Wil je aub eens ophouden dat dit geen oplichting is? Dat het niet onder oplichting valt volgens de politie is wat anders...

Ik heb een hele emaillijst met duizend verschillende excuus waarom ze niet leveren, elke keer wat anders; telefonisch voor twee maanden niet bereikbaar ; een pand met adres waar ze zouden moeten zitten, maar waar niemand van hun aanwezig is ; zodra meneer het te warm onder zijn voeten wordt verwijdert hij zijn linkedin profiel en maakt hij een nieuwe aan waarbij geen link te vinden is naar ethereumminers.nl Daarnaast heeft mijn advocaat ook al gehandelt met dit bedrijf, waarop ze op exact de zelfde manier gehandeld hebben. Misschien het topic eens doorlezen ipv te commenten zonder te lezen :+

De reden dat hij betaalt is dat er een deurwaarder langs zijn huis is geweest en op de rechtzitting was hij ook niet aanwezig :)

[Voor 10% gewijzigd door Foxbuster op 20-01-2020 14:13]

• Foxbuster
Dennism schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:28:
[...]

Waar geef ik aan dan dat het in dit geval geen oplichting is? Ik zeg dat namelijk nergens. Dit kan best oplichting geweest zijn, echter is het feitelijke bewijs geleverd in deze thread flinterdun, zo dun zelfs dat schijnbaar de politie er niets mee wil doen. Dat kun je niet zomaar wegwuiven als niet belangrijk. Je ziet namelijk zeer vaak dat er zeer snel "Oplichting!!!!" geroepen wordt terwijl er in juridische zin van oplichting in zulke gevallen helemaal geen sprake is. Dat iets als oplichting voelt hoeft niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk oplichting is.

En nogmaals, ik zeg nergens dat er in dit geval geen sprake is van oplichting. Echter je kan niet stellen zoals jij doet richting @sylvester79 dat niet leveren en het hebben van wat slechte recensies gelijk staat aan oplichting. Dat is simpelweg niet zo. De vraag die hij stelde is gewoon valide, zeker gezien er schijnbaar geen veroordeling ligt voor oplichting aan het adres van de eigenaar van deze mining business.

Als er dan zoveel bewijs is dat deze verkoper nooit de intentie heeft gehad om te leveren, laat dit bewijs dan ook zien. Dan krijg je ook geen discussie over het feit of het hier al dan niet oplichting betreft. Naar dat bewijs is zelfs in 2018 al gevraagd (ja, ik volg dit draadje al vanaf het begin).
Ik ga toch geen 20 pagina's aan emails hier kopieren? Daar zou je het namelijk uit op kunnen maken.

• Foxbuster
Patientzero schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:32:
Waarom de advocaat kosten niet eigenlijk ?
Nagevraagd, niet mogelijk

• Foxbuster
sylvester79 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Hij huurde een bedrijfspand had mogelijk personeel in dienst welke hij heeft uitbetaald. Dat hij nog geen faillissement heeft aangevraagd en mensen terugbetaald zegt veel. Het roepen "Oplichting" is erg ongefundeerd en de gegevens argumenten, verwijderen Linked In profiel, maakt het geen oplichting.

Blijf me wel altijd verbazen dat mensen 4000-5000 euro zonder enig onderzoek overmaken naar een bedrijf wat geen enkele historie had, dan ben je naar mijn mening naïef en vraag je er bijna zelf om om opgelicht te worden.
Tuurlijk man en jou is op enig ander vlak nog nooit iets anders overkomen? Wat een perfect leven moet jij hebben ;)

Ik ga hier nog een keer op reageren, want ik wordt echt super moedeloos van jou. Jij wilt echt je gelijk halen en blijft maar door praten over hoe en wat over wel of niet opgelicht. Je kan heel het topic wel gevolgt hebben, maar wat je nog steeds mist is de hele experience. Ik begrijp dat ik destijds best naief ben geweest met de aankoop, maar jij bent nu ook heel naief over deze zaak aangaande ''opgelicht'' of niet

- Waarom heeft hij al meerdere rechtzaken aan zijn broek hangen aangaande spullen niet geleverd?
- Waarom betaald hij niet gelijk terug?
- Waarom heeft hij zijn linkedin verwijdert? (en alle knopen met ethereumminers verwijdert, sporen wissen?)
- Waarom stuurde hun mij emails terug elke keer onder andere naam? (20 pagina's)
- Waarom schoof hij de schuld van het verlies van de spullen op een ander bedrijf wat hij zelf bezit volgens de KvK?
- Waarom stelt hij betalingen keer op keer uit, maar heeft wel gewoon een nieuwe baan volgens zijn linkedin profiel?
- Waarom huurde hij een pand waar fysiek helemaal niemand aanwezig was (dit doen veel ''bedrijven'' die mensen oplichten en zodra het bekend wordt verdwijnen ze met de zon)
- Waarom was hij destijds meer dan twee maanden telefonisch niet bereikbaar terwijl er service op afstand geleverd zou worden?
- Waarom post er iemand vrolijk op dit forum dat hij/zij de domeinnaam heeft overgenomen van ethereumminers en heeft het over "netjes terugbetalen" (schoon schip klaren?) maar post in het vervolg helemaal niets meer?
Waarom komt meneer niet opdagen als hij wordt gedagvaard?

Al deze "toevalligheden" laten het er wel heel erg op LIJKEN dat ik voor MIJN GEVOEL ben opgelicht, een poot ben uitgedraaid.

Ik heb altijd de intentie om mensen te helpen, dat zit in mijn aard, maar ik wordt best naar hier van op deze manier. Dit topic was bedoeld om informatie te verschaffen aan diegene die ook met dit bedrijf te maken hebben en zodat dit publiekelijk bekend wordt, hopelijk zodat nog niet meer slachtoffers gemaakt zouden worden. Ik moet me ondertussen echter verdedigen tegen personen zoals jij :+ Gelukkig heb ik wat mensen kunnen helpen, alleen weet ik niet of ze voor de rest ook succes hebben geboekt met het terugkrijgen van geld aangezien meneer de boel daarna vrijwel dichtbespijkerd heeft.

[Voor 4% gewijzigd door Foxbuster op 26-01-2020 14:30]

• Foxbuster
JohanNL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:55:
[...]
Je moet aan kunnen tonen dat er niet de intentie was om te leveren en dat lijkt mij in deze situatie zowat onmogelijk behalve als de desbetreffende persoon het zelf toegeeft.

Maar als je het nou veranderd van '' oplichting '' naar '' sterk vermoeden van oplichting '', dan kan niemand hier meer over vallen omdat het dan meer op jouw eigen mening is gebaseerd, terwijl iedereen alsnog begrijpt wat je er dan mee bedoeld ;)
Precies dit dus, naar mijn mening was de intentie er nooit om te leveren, omdat ik bij de allereerste email die ik stuurde gelijk al afgewinpelt werd en dit was direct na de betaling een week ervoor. Ik zat destijds nog met een vraag over het aansluiten van de machine

Sterk vermoeden van oplichting dus :P

[Voor 3% gewijzigd door Foxbuster op 26-01-2020 14:18]

• Foxbuster
Brammos85 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:59:
[...]

Echt waar? Dit soort tuig heeft 20 bedrijfjes, licht jan en alleman op, net zo lang tot het zo de spuitgaten uitloopt dat bijvoorbeeld een Radar of Opgelicht er aandacht aan besteed en de politie eindelijk in actie komt. Gast wordt gepakt, bedrijfjes gaan weg, meneer krijgt boete, voldoet die (of niet) en begint weer van voren af aan met zijn handeltje. Nee, dit gaat allemaal *top*. Als de straf hoger was zou de actie veel minder uitgevoerd worden.
sylvester79 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Hij huurde een bedrijfspand had mogelijk personeel in dienst welke hij heeft uitbetaald. Dat hij nog geen faillissement heeft aangevraagd en mensen terugbetaald zegt veel. Het roepen "Oplichting" is erg ongefundeerd en de gegevens argumenten, verwijderen Linked In profiel, maakt het geen oplichting.

Blijf me wel altijd verbazen dat mensen 4000-5000 euro zonder enig onderzoek overmaken naar een bedrijf wat geen enkele historie had, dan ben je naar mijn mening naïef en vraag je er bijna zelf om om opgelicht te worden.
Ja, daarom wordt hier bijna wekelijks aandacht aan besteed door een programma zoals radar of oplicht. Lees bovenste quote van begin 2018

[Voor 5% gewijzigd door Foxbuster op 26-01-2020 14:34]

• Foxbuster
Kleine update : Nu eindelijk na heel veel vertraging en excusesmails om de betalingen maar te kunnen rekken, nu ongeveer 60% van het totale aankoopbedrag terugbetaald!

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• Foxbuster
Grote update: Na extreem veel uitstel en pogingen doen tot niet betaling heeft mijn advocaat de druk wat opgevoerd, wat erin geresulteerd heeft dat meneer het volledig resterende bedrag heeft overgemaakt, waarschijnlijk, omdat hij inzag dat hij er niet onderuit kon komen.

Ik hoop dat het topic open blijft er zijn nog een aantal mensen bezig en toch wil ik zeggen als je je geld niet terug hebt, doe de moeite en zet de advocaat erop.

Helaas heb ik wel een verlies gedraaid van de advocaatkosten die in dit geval niet waren te verhalen op Ethereumminers. Hebben ze mij een keertje uitgelegd hoe en wat, maar weet niet meer waarom, maar was niet mogelijk.

Iedereen bedankt voor de respons, zowel positief als negatief

• Foxbuster
JohanNL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:13:
@Foxbuster Geen idee wat je precies hebt gedaan maar via een gerechtsdeurwaarder kun je wel alles vergoed krijgen.
Die kan ook beslag leggen en de kosten hiervan inclusief eventueel wegslepen, bankbeslag e.d. worden aan de vordering toegevoegd.
Dit is allemaal wettelijke bepaald zodat er geen mensen zijn die er misbruik van maken en vorderingen van bijvoorbeeld €1000 zomaar kunnen oplopen naar een miljoen.
Zal voor de zekerheid nog eens ga navragen en informeren! Dankjewel :)

• Foxbuster
JohanNL schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:33:
[...]

Heb ik verkeerd of tenminste wat ongelukkig verwoord zie ik.
Bedoelde dat je de gerechtsdeurwaarder zijn/haar werk moet laten doen, die dreigt ook met verdere maatregelen als er niet betaald wordt en dat je die kosten wel kunt verhalen op de debiteur.
@Foxbuster Advocaatkosten krijg je niet vergoed, maar dat is mosterd na de maaltijd in jouw geval.
Had ik het toch in eerste instantie goed begrepen, nog dank voor verbetering :)

• Foxbuster
Koen1122 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:26:
Heeft even geduurd maar meneer heeft gister eindelijk alles terugbetaald. Fijn dat dit hoofdstuk nu kan worden gesloten. Succes allen en heb geduld.
Als interesse, kostte het bij jou ook veel pijn en moeite?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True