Net vanuit Mojave de Mojave uit de App Store gedownload, staat bij mij in de programma's folder....iAmRenzo schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:40:
Heeft Apple een soort fuck-you-self-destructing-installer gelanceerd? Ik heb gister nog even de final over de beta geïnstalleerd. Wil ik nu een install disk maken: installer file NERGENS (!) te bekennen! Niet in de Applications folder, niet in de Trash. Ik heb hem al 3 keer gedownload maar hij lijkt steeds te verdwijnen.
Zelfs met zoeken vind ik hem niet.
Waar download ik een goede dmg?
Drie keer is scheepsrecht... hier nu ook!joecks schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:49:
Net vanuit Mojave de Mojave uit de App Store gedownload, staat bij mij in de programma's folder....
Ook hier problemen met Exchange Online. Heb net het account verwijderd en opnieuw aangemaakt, het gaat tot nu toe goed.-Mous- schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:41:
Zijn er meer mensen die tegen een probleem aanlopen met een Exchange Online account? Het lukt prima om het account in te stellen (bij "Internet Accounts"), maar binnen een minuut verdwijnt het weer.
Na een tijdje pielen kwam ik erachter dat alles wel blijft werken wanneer ik de contactpersonen niet synchroniseer. Die heb ik nu dus tijdelijk naar iCloud verplaatst (wat nog best een gedoe was), maar dat is niet ideaal i.c.m. mijn Windows pc op het werk.
Edit: enkele uren later is het probleem weer terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Bram® op 25-09-2018 21:27 ]
Wat dus elk extern beeldscherm is over USB-C/HDMI. Super irritant

Mojave net geïnstalleerd. Keek erg uit naar de donkere modus maar nu ik heb aan heb... twijfel ik toch. De menu balk van boven; super fijn! Echter de donkere Finder vensters (o.a.) is erg wennen.
Ik ga het eens een week of twee proberen en maak dan een keuze.
Ik ga het eens een week of twee proberen en maak dan een keuze.
Iemand een suggestie voor een goede adblocker met Mojave ?
Console Guy
Same here, best irritant....Cubic X schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:02:
[...]
Wat dus elk extern beeldscherm is over USB-C/HDMI. Super irritant.
Mocht iemand een oplossing weten.. hoor het graag!
Hmm... Heb sinds Mojave update volgens mij GPU issues. World of Warcraft wil alleen nog maar in Windowed mode, Fullscreen geeft zwart scherm maar wel zichtbare muis cursor. Battle.net client is ook alleen maar een zwart venster.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Gisteravond een clean installatie gedaan voor Mojave, werkt goed. Dark modus vind ik persoonlijk erg fijn. macOS voelt toch stukje sneller aan. Goede update wmb.
Een paar dagen Mojave en moet zeggen dat het allemaal erg smooth en fijn werkt. Veel beter dan High Sierra in mijn ogen. Heb geen last gehad van slecht werkende apps of functionaliteiten.
Enige waar ik me aan kan storen is het grote lettertype bij het openen van macOS en in de Mac App Store. Apple heeft echt het idee dat we kippig zijn, geloof ik. In iOS 12 is die trend in gezet, voor mij hoeft het niet.
Enige waar ik me aan kan storen is het grote lettertype bij het openen van macOS en in de Mac App Store. Apple heeft echt het idee dat we kippig zijn, geloof ik. In iOS 12 is die trend in gezet, voor mij hoeft het niet.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Okay, ik heb die donkerdere achtergrondkleuren inmiddels op meer plekken gezien, ook in menu's en dergelijke en het viel me op dat de kleur grijs niet overal gelijk was wat ontzettend storend is. Maar ik verplaatste net spotlight op m'n scherm en merkte op dat hij van kleur veranderde. Toen was de link snel gelegd, spotlight, het dock en een berg menu vensters en weet ik wat nog meer veranderen van kleur gebaseerd op je wallpaperSpike_wolf schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:27:
~~~[Edit]
Oh, en de donkerdere kleur van het dock en spotlight ben ik ook niet echt een fan van.

Dit podcast instellingen venster in iTunes veranderd maar gedeeltelijk (why the f gedeeltelijk, doe dat ding helemaal of helemaal niet, maar dit ziet er niet uit

Maar dit is dus een vetster dan van kleur veranderd gebaseerd op een wallpaper die je NIET ZIET als het venster zichtbaar is omdat iTunes er altijd onder zit. WAAROM? Hou dat ding gewoon licht grijs zoals het was (en gedeeltes nog zijn).
Is er niet gewoon een optie die ik nog niet gevonden heb om dit uit te schakelen?
[Edit]
Okay, issue gevonden. Ik heb al tijden in Instellingen > Toegankelijkheid > Beeldscherm 'Verminder Doorzichtigheid' aan staan omdat het transparante dock me niet aanstond en ik deze liever grijs had.
Die optie zorgt nu dus voor die bizar grote verschillen. Als ik dat uit zet wordt alles weer wazig transparant, de kleurverschillen zijn er nog steeds maar zijn nu gebaseerd op het scherm er onder. dat iTunes scherm is dus wit ipv m'n achtergrond nu.
Ik heb liever weer gewoon enkel licht grijs, maar dit is al stukken beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Spike_wolf op 26-09-2018 08:58 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja vind dit ook vreselijk, vooral in iOS12, doe mij maar gewoon meer informatie op minder ruimte. Hoop dat ze in iOS13 en ook de volgende macOS weer een beetje terug gaan naar wat kleiner lettertype en minder witruimte..THE_BASE schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:33:
Een paar dagen Mojave en moet zeggen dat het allemaal erg smooth en fijn werkt. Veel beter dan High Sierra in mijn ogen. Heb geen last gehad van slecht werkende apps of functionaliteiten.
Hier met Mojave op mijn iMac late 2017 geen enkel probleem met de Dragonfly Red. Zowel met een kabel naar een aparte versterker als via de hoofdtelefoonuitgang naar mijn Grado hoofdtelefoon.Derwin schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:56:Geluid
Vanmorgen macOS (10.14) Mojave geïnstalleerd en ook ik heb problemen met geluid- uitvoer.
Via mijn MacMini (end-2014) gebruik ik een zogenaamde "Dragonfly Red"
[Afbeelding]
De USB-stick is aangesloten op een harman kardon dome. Met macOS High Sierra een goed geluid.
Met Mojave geen geluid.:?
Graag feedback
Ublock originThe Gamblers schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:55:
Iemand een suggestie voor een goede adblocker met Mojave ?
Wat werkt er beter dan High Sierra? Ik twijfel nog steeds of ik wil updaten, ook weinig trek in nieuwe bloatware als Homekit die gemaakt zijn voor touch...THE_BASE schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:33:
Is het zoveel smoother dan? Want ik had het idee dat Apple per update je macbook trager maakt zodat je snel naar de winkel rent en weer een nieuwe haalt (en ik wil mijn 2017 mbpr nog noet vervangen...)
[ Voor 69% gewijzigd door kevinkrs op 26-09-2018 10:14 ]
Maar haal 'm wel uit de App Store gewoon. Dan heb je niet die melding dat het zou vertragen. Gewoon zoeken op Adblock in de mac app store en je krijgt meerdere opties.
[ Voor 13% gewijzigd door amphora op 26-09-2018 10:24 ]
Op High Sierra moest dat nog via de Apple, maar daar blijf ik elke keer de melding krijgen. Super irritant...amphora schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:14:
[...]
Maar haal 'm wel uit de App Store gewoon. Dan heb je niet die melding dat het zou vertragen. Gewoon zoeken op Adblock in de mac app store en je krijgt meerdere opties.
Zie dit ook duidelijk op een retina scherm als je niet native resolutie kiest.. Het is dunner en lijkt minder scherp..
Gauw terug gaan naar 1280 x 800...
Ik teken nergens meer voor
Met mijn MacBook 12" (2016) start alles wat vlotter op merk ik. Ook het uit de sluimerstand is in 1 seconde gebeurt, dat was bij High Sierra anders. Ik zou gewoon updaten, een MacBook Pro uit 2017 wordt echt niet trager van Mojave.kevinkrs schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:09:
[...]
Ublock origin
[...]
Wat werkt er beter dan High Sierra? Ik twijfel nog steeds of ik wil updaten, ook weinig trek in nieuwe bloatware als Homekit die gemaakt zijn voor touch...
Is het zoveel smoother dan? Want ik had het idee dat Apple per update je macbook trager maakt zodat je snel naar de winkel rent en weer een nieuwe haalt (en ik wil mijn 2017 mbpr nog noet vervangen...)
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Hebben meer mensen last van problemen bij Creative Cloud? Sinds de update geeft mijn Creative Cloud aan dat ik geen licentie meer heb en kan ik de proefversie starten. Heb van alles al geprobeerd met hulp van Adobe zelf maar het lijkt er steeds meer op dat het door de update komt.
Nog niet naar gekeken, maar mijn ervaring leert, dat je niet direct moet updaten. Als dit je workstation is ben je verder van huis.Pim H schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:27:
Hebben meer mensen last van problemen bij Creative Cloud? Sinds de update geeft mijn Creative Cloud aan dat ik geen licentie meer heb en kan ik de proefversie starten. Heb van alles al geprobeerd met hulp van Adobe zelf maar het lijkt er steeds meer op dat het door de update komt.
Dom van me inderdaad.Berlinetta schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:07:
[...]
Nog niet naar gekeken, maar mijn ervaring leert, dat je niet direct moet updaten. Als dit je workstation is ben je verder van huis.

Vanavond even proberen, hoe is better block op Mojave ? op mijn phone bevalt ie en hij is er ook voor Mojave zag ik.amphora schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:14:
[...]
Console Guy
Mijn iMac (late 2013) ging compleet over de zeik tijdens de installatie van Mojave. Disk error 69854 waarna hij niet meer wilde opstarten.
Blijkbaar vindt mijn Fusion drive APFS niet zo leuk. Uiteindelijk via een restore de boel weer aan de gang gekregen, maar een goede Time Machine backup zou ik wel aanraden als je dezelfde machine hebt.
Blijkbaar vindt mijn Fusion drive APFS niet zo leuk. Uiteindelijk via een restore de boel weer aan de gang gekregen, maar een goede Time Machine backup zou ik wel aanraden als je dezelfde machine hebt.
Hier precies hetzelfde bij een iMac (late 2015). En helaas geen Time Machine back up.sheepdog schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:01:
Mijn iMac (late 2013) ging compleet over de zeik tijdens de installatie van Mojave. Disk error 69854 waarna hij niet meer wilde opstarten.
Probeer een harde herstart met CMD-R ingedrukt en kies dan voor de installatie van Mojave. Bij mij ging ie na lang pruttelen uiteindelijk verder met installeren. Unplug voor de zekerheid ook even alle externe schijven.DennisLMB schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:05:
[...]
Hier precies hetzelfde bij een iMac (late 2015). En helaas geen Time Machine back up.
Bedankt voor je tip! Echter heb ik dit allemaal al geprobeerd. Zelfs enkele uren met Apple aan de lijn gezeten. Ze hebben me een werkwijze gestuurd voor een mogelijke oplossing. Vanavond proberen...sheepdog schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:09:
[...]
Probeer een harde herstart met CMD-R ingedrukt en kies dan voor de installatie van Mojave. Bij mij ging ie na lang pruttelen uiteindelijk verder met installeren. Unplug voor de zekerheid ook even alle externe schijven.
Ik heb Mojave goed geïnstalleerd en nu ben ik voor mijn vm opzoek naar oudere versies van osx maar die kan ik in de app storen niet meer vinden.
Weet iemand hoe ik aan de oudere OSX versies kan komen?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Euh... https://arstechnica.com/f...rs-technica-review/12/#h3ppl schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:42:
@F. Scaglietti Beetje jammer dat je naar iets linkt waar het woord "alias" nergens in voorkomt... Anyway, dit is al eerder aangestipt (met daar een link waar het wel staat uitgelegd): Ari Gold in "[macOS Mojave 10.14] Ervaringen & Discussie"
Meestal staan ze nog bij je aankopen in de appstore.gielie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:31:
Ik heb Mojave goed geïnstalleerd en nu ben ik voor mijn vm opzoek naar oudere versies van osx maar die kan ik in de app storen niet meer vinden.
Daar staan ze dus niet meerkevinkrs schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:38:
[...]
Meestal staan ze nog bij je aankopen in de appstore.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Geen idee, heb zelf Adblock Plus uit de app store gepakt, puur omdat ie de beste beoordelingen had van alle gratis blockers, al zegt dat zo kort na de lancering niet zo heel veel waarschijnlijk.The Gamblers schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:21:
[...]
Vanavond even proberen, hoe is better block op Mojave ? op mijn phone bevalt ie en hij is er ook voor Mojave zag ik.
Vreemd, maar met alle respect, ik heb de leverancier gesproken, waar ik al mijn A/V spullen koop en zij zijn ook aan het testen gegaan, zowel met de Dragonfly Red als Black de zelfde problemen, op verschillende systemen en configuraties. Volgens zeggen neemt men dit zeer hoog op, dit omdat bijna 99% van de muziekindustrie met Apple werkt. We wachten maar even af.Bitbull schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:27:
[...]
Hier met Mojave op mijn iMac late 2017 geen enkel probleem met de Dragonfly Red. Zowel met een kabel naar een aparte versterker als via de hoofdtelefoonuitgang naar mijn Grado hoofdtelefoon.
Vandaag gaat er een bericht naar de fabrikant AudioQuest
Groeten, Derwin
40 minuten + 20 minuten een scherm met bezig met installeren + 15 minuten voor een gigantische hoeveelheid installatie reboots.nowherebound123 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:31:
Hoe lang duurt de installatie ongeveer?
In totaal ben je wel een uurtje zoet.
[ Voor 6% gewijzigd door kevinkrs op 26-09-2018 15:33 ]
DennisLMB schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:11:
Zelfs enkele uren met Apple aan de lijn gezeten
Uren?! Jemig... Dan neem ik aan dat je in de tussentijd zowel een externe schijf backup-schijf als een abonnement bij Backblaze hebt gekocht?
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Oké, dit heeft zich vanzelf opgelost (kreeg ik al als feedback). Ander irritatie-puntje:ddZ schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:51:
Interessant: geen updates beschikbaar, terwijl het icoontje er toch echt anders over denkt
Anderen ook last van?
[Afbeelding: MacOS-Mojave-Softwareupdate voortgang]

Deze melding laat zich heel erg vaak zien, met >8 GB beschikbaar..
High Sierra gaf pas de melding, wanneer er de schijf daadwerkelijk bijna vol was..
#mojaveirritatiepuntjes
Wat stelt hij voor? Je interne storage upgraden?ddZ schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:32:
[...]
Oké, dit heeft zich vanzelf opgelost (kreeg ik al als feedback). Ander irritatie-puntje:
[Afbeelding]
High Sierra gaf pas de melding, wanneer er de schijf daadwerkelijk bijna vol was..
#mojaveirritatiepuntjes
Naja , ligt er een beetje aan wat je "bijna" noemt. Vb. 8 / 500 GB vind ik wel bijnaddZ schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:32:
[Afbeelding]
#mojaveirritatiepuntjes
Zojuist een beetje gespeeld met Mojave, ligt het aan mij of zijn die borders om die vensters gewoon gigantisch lelijk. Ik krijg gelijk een Windows XP gevoel... Enige manier om het weer uit te zetten?
Borders om vensters? Windows XP gevoel? Heb je 'verhoog contrast' toevallig aan staan?kevinkrs schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:08:
Zojuist een beetje gespeeld met Mojave, ligt het aan mij of zijn die borders om die vensters gewoon gigantisch lelijk. Ik krijg gelijk een Windows XP gevoel... Enige manier om het weer uit te zetten?
[Systeeminstellingen > Toegankelijkheid > Beeldscherm]
Humankind… be both.
Staat uit bij mijSpike_wolf schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:11:
[...]
Borders om vensters? Windows XP gevoel? Heb je 'verhoog contrast' toevallig aan staan?
~~~[Systeeminstellingen > Toegankelijkheid > Beeldscherm]
Edit: even wat verder gespeeld. Ik heb dit alleen bij apps als Discord en Spotify.
Tevens, die lettertype is gi-gan-tish lelijk om naar te kijken. Erg aan de dunne kant...
Als ik de Appstore bekijk wil ik bijna mijn scherm aanraken
Als ik een screenshot maak moet ik wachten tot de animatie rechts beneden weg is voordat deze op mijn bureaublad komt.
Ik denk toch dat ik helaas weer terug ga naar 10.13. Ik denk dat er qua performance niet veel verschil is namelijk.
[ Voor 44% gewijzigd door kevinkrs op 26-09-2018 18:14 ]
Hmm, geen idee dan. Beide apps gebruik ik niet, dus ik kan je o9 niet vertellen hoe ze er hier uit zienkevinkrs schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:01:
[...]
Staat uit bij mij
Edit: even wat verder gespeeld. Ik heb dit alleen bij apps als Discord en Spotify.
Tevens, die lettertype is gi-gan-tish lelijk om naar te kijken. Erg aan de dunne kant...
Als ik de Appstore bekijk wil ik bijna mijn scherm aanraken
Dat screenshot kun je ook opzij gooien, net als in iOS. Als je hem het scherm uit gooit staat hij direct op je bureaublad.Als ik een screenshot maak moet ik wachten tot de animatie rechts beneden weg is voordat deze op mijn bureaublad komt.
Ik denk toch dat ik helaas weer terug ga naar 10.13. Ik denk dat er qua performance niet veel verschil is namelijk.
Humankind… be both.
8 van 120 GB in dit gevaleric.1 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:49:
[...]
Naja , ligt er een beetje aan wat je "bijna" noemt. Vb. 8 / 500 GB vind ik wel bijna
Misschien was het al eerder vermeld in dit topic, maar onderstaand command werkt echt geweldig om tekst weer zo mooi scherp te krijgen als in High Sierra op een non-retina scherm:
(daarna even in en -uitloggen)
defaults write -g CGFontRenderingFontSmoothingDisabled -bool NO
Mojave heeft een kleine witte inner border toegevoegd. Vermoed dat dit is wat je ziet. De korte harde schaduw (die wat weg heeft van een border) is ook iets sterker volgens mij.kevinkrs schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:08:
[ Voor 10% gewijzigd door cpt.skydiver op 27-09-2018 00:18 ]
Misschien een domme vraag maar hoe laat je deze code werken?sheepdog schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:51:
Misschien was het al eerder vermeld in dit topic, maar onderstaand command werkt echt geweldig om tekst weer zo mooi scherp te krijgen als in High Sierra op een non-retina scherm:
Gewoon terminal openen, code plakken en enter of zijn er nog meer handelingen?
Thanks!
Correct, je kunt dat gewoon in Terminal plakken en uitvoerenWizard91 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:55:
[...]
Misschien een domme vraag maar hoe laat je deze code werken?
Gewoon terminal openen, code plakken en enter of zijn er nog meer handelingen?
Thanks!
To clean install or not to clean install. Interessante comment beneden dit article.
Zelf deze zomer een 3-4 maanden clean High Sierra install van een MacBook Pro 2013 naar een Macbook Pro 2018 gezet, nu de update naar Mojave uitgevoerd. Als ik dit lees is (in mijn geval) een clean install a waste of time.
https://blog.macsales.com/45995-mojave-upgrade-vs-clean-install-which-is-right-for-you
Zelf deze zomer een 3-4 maanden clean High Sierra install van een MacBook Pro 2013 naar een Macbook Pro 2018 gezet, nu de update naar Mojave uitgevoerd. Als ik dit lees is (in mijn geval) een clean install a waste of time.
https://blog.macsales.com/45995-mojave-upgrade-vs-clean-install-which-is-right-for-you
The article doesn’t attempt to advise, let alone answer the question posted in the headline; it only outlines the steps for either choice; so I assume it is instead attempting to invite discussion on the subject, n’est-ce pas ?
I always laugh and shake my head every year listening to the pundits (most of whom came from Windows) discuss how they do a wipe and reinstall every year and/or with every new Mac, as though the hours and hours, if not days of reconfiguring and reauthorizing all your software and restoring all your preferences and third party tricks and tools and homemade services, scripts, etc., is somehow a magical curative to problems that never existed. Were you having troubles with your current install? No? Then why are you blowing away that foundation?
As I type this on my current machine, I am sitting on top of a single-threaded-life install that has merely been upgraded, release to release, years after years, now year after year, since the days of the first Mac OS X 10.1 Cheetah release in 2001 — and I just can’t recall with certainty, but my fading memory says I took it all the way from the public beta.
Further, it has simply migrated from Mac to Mac over the years, and it has even forked itself onto multiple Macs running to this day. And we pulled our old Mac OS Classic systems over from old Mac OS 9 System Folders over the network with AFS.
Looking in my preferences and Library folder, I have objects with creation dates from 2004; and I’m sure there are objects still onboard older than that; I know I used to blow out prefs and libraries during troubleshooting (back when I was coerced to run Adobe and MS products that always misbehaved), and usually I merged the originals back in after identifying the bad object(s), but apparently in 2004 I was lazy or determined it wasn’t worth preserving; or everything prior had at one point or another required replacing.
Do I have 17 years of cruft on board? Sure. But who cares? It’s *NIX; nothing is called or loaded unless told to do so; it’s nothing but a few MB, maybe even a few or several GB, if I were to spend hours and days sorting and cleaning said cruft and keeping a tally. If I were stuck on a MacBook Air with a tiny hard drive, I might worry about it. Hard drives are cheap. SSDs have been plummeting in price the past few months ( I paid $325 each for four 1TB EVOs not more than a year ago, and was thrilled I got them at that price; today, I can get the newer version for $175 or less).
Will I do some cleanup as 32bit apps are completely deprecated in 2019? Probably; but I still have Carbon apps and components I haven’t bothered to delete, so there’s a chance my desire to just do work *with* my computer, not *on* it, will prevail.
And, this is true not only for me, but for the fleets of employees and Macs that have stuck around over the years; we never clean wipe until its time to sell; then it’s a clone, carried to the new Mac, which is overwritten with the old Mac’s clone. (the only times this has been a problem is with day zero Macs whose OS is newer than what is available to the public; so the merging/migrating is a bit more complicated; but we’ve never once bothered with rebuilding from scratch).
And, for those already typing a rebuttal, yes, I have, with pretty much every mature OS version, done benchmarks against a virgin, pristine installation; there has never been a repeatable, let alone appreciable difference in performance.
If you don’t have much third party software, or your own customizations, and a clean install is worth your time to give you some piece of mind, go for it; but you’re running macOS and not Windows for good reason; if there are installed items causing your troubles now, just remove them; it’s not like you’ve got a registry or .dll dependencies or anything remotely similar. The only troublemakers used to be Adobe and MS, and a couple others that married licensing to a specific Mac by serial number, or even did nasty stuff by writing licensing info to the hidden volume structure maps on a particular hard drive. If you’re just upgrading an existing Mac, even that isn’t an issue.
Do upgrades occasionally bork? Yup? But so do point-release updates, and we’ve always been content to just re-run the latest combo updater, or restore from clone and try again.
Again, it’s *NIX; you don’t have to freak out about dependencies; if a library or kext or plist is corrupt, just overwrite it and live your life.
So, which is right for you? I say, with nearly two decades of experience, it’s 98% likely you should just upgrade; but maybe wait a few weeks until you hear there are no major issues, if any words in this article made your eyes glaze over.
Dan zal het wel een trigger zijn van <10% geef maar een melding. Net als in Windows dat de balk van de ruimte van de disk rood wordt ipv blauw
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Over het algemeen tevreden met Mojave, enige wat ik niet aan de praat krijg is de Unlock met Apple Watch. Functie staat gewoon aan, maar moet toch telkens met wachtwoord of Touch ID unlocken.
Hier ook: op het werk werkt het niet goed, thuis werkt het wel. Lijkt aan WiFi signaal te liggen, want MacBook gaf aan dat signaal te zwak was voor ontgrendelen met Apple Watch.Jannis schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:06:
Over het algemeen tevreden met Mojave, enige wat ik niet aan de praat krijg is de Unlock met Apple Watch. Functie staat gewoon aan, maar moet toch telkens met wachtwoord of Touch ID unlocken.
Helaas... De dark mode hield ik niet langer vol!
Terug naar de normale stand en alles ziet er zo veel beter uit. Misschien dat ik het later nog een keer ga proberen, wanneer alle apps zijn aangepast, want op dit moment is het contrast in bepaalde gevallen gewoon te groot.
Daarnaast geeft een mail op een donkere achtergrond me ook een hoog jaren 80 terminal gevoel. Het enige dat ontbreekt zijn de groene letters...
Terug naar de normale stand en alles ziet er zo veel beter uit. Misschien dat ik het later nog een keer ga proberen, wanneer alle apps zijn aangepast, want op dit moment is het contrast in bepaalde gevallen gewoon te groot.
Daarnaast geeft een mail op een donkere achtergrond me ook een hoog jaren 80 terminal gevoel. Het enige dat ontbreekt zijn de groene letters...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Is dat wel nodig?sheepdog schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:51:
Volgens mij kun je ook gewoon 'Gebruik indien gewenst beschikbaar antialiasing' (Use font smoothing when available) uitvinken in Systeemvoorkeuren --> Algemeen (System preferences --> General)
Zojuist een mailtje gestuurd naar Whatsapp/FB, met de vraag of er nog een dark mode komt. Uiteraard krijg je dan een standaard mailtje terug "check out our blog blah-die-blah", maar goed, toch even een signaal gegeven 
(Ik ben een tijdje de enige Linux gebruiker geweest in een Microsoft shop. Op een gegeven moment vroeg de secretaresse: wat doe je toch heel de dag met die zwarte schermpjes??)
Je doet net alsof dat iets slechts is?!!MazeWing schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:57:
Daarnaast geeft een mail op een donkere achtergrond me ook een hoog jaren 80 terminal gevoel.
(Ik ben een tijdje de enige Linux gebruiker geweest in een Microsoft shop. Op een gegeven moment vroeg de secretaresse: wat doe je toch heel de dag met die zwarte schermpjes??)
[ Voor 20% gewijzigd door TucanoItaly op 27-09-2018 11:29 ]
Denk het ook! Bij High Sierra pas de melding bij > 5 GB vrij, vandaar nu de trigger bij mijSpoekGTi schreef op donderdag 27 september 2018 @ 05:55:
[...]
Dan zal het wel een trigger zijn van <10% geef maar een melding. Net als in Windows dat de balk van de ruimte van de disk rood wordt ipv blauw
Twee dagen ge update om te testen voordat ik dit bij onze klanten ga uitrollen, echter heb ik op twee MacBooks waarmee ik test om de paar minuten een vastloper. Ben ik de enige met dit probleem? Betreft een MacBook Pro uit 2012 en 2017 beide met SSD.
Hier een Macbook Pro 2017 13 inch i5 met 1tb SSD. Geen enkel probleem.leroy77 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:45:
Twee dagen ge update om te testen voordat ik dit bij onze klanten ga uitrollen, echter heb ik op twee MacBooks waarmee ik test om de paar minuten een vastloper. Ben ik de enige met dit probleem? Betreft een MacBook Pro uit 2012 en 2017 beide met SSD.
Enige probleem wat ik had na de update was dat bij elke touch op het touchpad er geluid verd afgespeeld. Een soort gekraak. Een reboot loste het op en heb het niet meer gehad.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Vraagje: als ik een scan wil uitvoeren met mijn iphone, dan geeft mn macbook aan: device timed out. Er gebeurd ook niks op mijn iphone.
Kan ik ergens vinden welke iphone er aan mijn mac is gekoppeld? Wellicht dat hij nog zoekt naar de voorganger (iphone 6s) terwijl ik nu mijn nieuwe Max gebruik.
Overigens zie ik wel de web pagina's die open staan op safari op de macbook in safari op mn iphone.
blijkbaar niet de enige: https://discussions.apple.com/thread/8553402
Ok, heb het aan de praat gekregen: na uitloggen icloud op macbook, restart, inloggen icloud macbook
Kan ik ergens vinden welke iphone er aan mijn mac is gekoppeld? Wellicht dat hij nog zoekt naar de voorganger (iphone 6s) terwijl ik nu mijn nieuwe Max gebruik.
Overigens zie ik wel de web pagina's die open staan op safari op de macbook in safari op mn iphone.
Ok, heb het aan de praat gekregen: na uitloggen icloud op macbook, restart, inloggen icloud macbook
[ Voor 22% gewijzigd door Xecuter NL op 27-09-2018 17:00 . Reden: oplossing ]
Darkmode maar weer uitgezet, veel beter zo.
Heb wel sinds de update dat iedere keer na het openen van Systeemvoorkeuren of ik een Voorvertoning doe, de icoontjes van beide opeens in de Dock staan, en blijven staan. Ik moet ze dan handmatig weer verwijderen..
Meer mensen dit ondervonden?
Heb wel sinds de update dat iedere keer na het openen van Systeemvoorkeuren of ik een Voorvertoning doe, de icoontjes van beide opeens in de Dock staan, en blijven staan. Ik moet ze dan handmatig weer verwijderen..

[ Voor 77% gewijzigd door Alexknl op 27-09-2018 18:02 ]
Dit is normaal gezien bij elk programma hoor. Het zijn recente geopende programma's, maar dat kun je uitschakelen in de instellingen van je Dock.Alexknl schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:51:
Darkmode maar weer uitgezet, veel beter zo.
[Afbeelding]
Een goede vraag stellen en zelf achter het antwoord komen. Je verdient applaus.Xecuter NL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:08:
Vraagje: als ik een scan wil uitvoeren met mijn iphone, dan geeft mn macbook aan: device timed out. Er gebeurd ook niks op mijn iphone.
[/Chandler Bing approves]
Mojave draait behoorlijk crap bij mij. Mijn MacBook Pro reset zichzelf nu vaak na standby. Niet alle apps draaien lekker. Wat mij betreft de minst stabiele release in jaren. Ik moet wel zeggen dat ik als sinds dat ik een Mac gebruik gezeik heb met wakker worden uit standby. Als het ergens fout gaan dan is bij wakker worden uit standby.leroy77 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:45:
De visuele aanpassingen vind ik ook niet echt geweldig. De menubar heeft in Light mode grijze ipv zwarte iconen en daardoor weinig contrast (geldt ook voor de tekst). Vreemdgenoeg zie ik dit niet in de screenshots in reviews zoals die van. Ars Technica.
Zoals ik hier nu lees en op andere fora's voorbij zie komen wacht ik nog even met het updaten van mijn Macbook. De nieuwe versie blijkt nog niet helemaal stabiel te draaien zoals ik het hoor.
Is dit vanuit een fresh Install of een upgrade vanaf 10.13? Klinkt toch alsof een clean Install zonder terugzetten van backup hier heel veel problemen kan oplossen. Niet de leukste, maar wel altijd de meest succesvolle manier om problemen op te lossen.Femme schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:45:
[...]
Mojave draait behoorlijk crap bij mij. Mijn MacBook Pro reset zichzelf nu vaak na standby. Niet alle apps draaien lekker. Wat mij betreft de minst stabiele release in jaren. Ik moet wel zeggen dat ik als sinds dat ik een Mac gebruik gezeik heb met wakker worden uit standby. Als het ergens fout gaan dan is bij wakker worden uit standby.
De visuele aanpassingen vind ik ook niet echt geweldig. De menubar heeft in Light mode grijze ipv zwarte iconen en daardoor weinig contrast (geldt ook voor de tekst). Vreemdgenoeg zie ik dit niet in de screenshots in reviews zoals die van. Ars Technica.
youtube.com/@hisrep
Is het iemand op gevallen dat de Nederlandse Siri stem een Belgische dame is, de stem is ook hetzelfde als de Belgische Siri. Dit was naar mijn weten nooit zo of heb ik het nu verkeerd ingesteld.
Ik dacht even snel een nieuwe install te doen (geen 32-bits of anderszins ongebruikt spul meer terugzetten), maar ik had toch aardig wat meer gepieldtweakt dan ik me herinnerde, ik kon me ook niet meer alles herinneren... gelukkig is het zo klaar, alleen nog font smoothing uitzetten op het loginscherm, ik meen dat je daarvoor een plist in /var/root... moest aanmaken. even zoeken welke..
Alles lijkt vooralnog prima te werken.
Alles lijkt vooralnog prima te werken.
[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 27-09-2018 21:39 ]
Krijg je een kernel panic na het ontwaken uit standby?Femme schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:45:
[...]
Mojave draait behoorlijk crap bij mij. Mijn MacBook Pro reset zichzelf nu vaak na standby. Niet alle apps draaien lekker. Wat mij betreft de minst stabiele release in jaren. Ik moet wel zeggen dat ik als sinds dat ik een Mac gebruik gezeik heb met wakker worden uit standby. Als het ergens fout gaan dan is bij wakker worden uit standby.
PSN: Sluuz
Hier gisteren ook een crash/reset na wakker worden uit standby. Ik weet niet of het een kernel panic was, maar ik kreeg kort een scherm te zien in allerlei talen dat de Mac zichzelf opnieuw op ging starten.
Ik heb sinds de update naar Mojave transparante notificaties en ik kan er ook niet meer op klikken (bij alles). Heeft iemand meer hier last van ?
Dat is een kernel panic ja.swv schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:25:
Hier gisteren ook een crash/reset na wakker worden uit standby. Ik weet niet of het een kernel panic was, maar ik kreeg kort een scherm te zien in allerlei talen dat de Mac zichzelf opnieuw op ging starten.
Heb dat met mijn vorige MBP (2017) gehad. Die is toen vervangen vanwege een hardwaredefect (na 4 niet werkende reparaties). Ik wil je niet bang maken ofzo, maar wel iets om in de gaten te houden.
PSN: Sluuz
Bedankt voor de waarschuwing, maar het is mij even te toevallig dat het nu gebeurt net nadat ik maandag Mojave had geinstalleerd. Het gebeurde overigens in clamshellmodus en daaruit ontwaken gaat wel vaker niet soepel bij mij.Sluuz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:10:
[...]
Dat is een kernel panic ja.
Heb dat met mijn vorige MBP (2017) gehad. Die is toen vervangen vanwege een hardwaredefect (na 4 niet werkende reparaties). Ik wil je niet bang maken ofzo, maar wel iets om in de gaten te houden.
Ik had net even een "wtf"-momentje:
Eergisteren een nieuwe versie van VirtualBox geïnstalleerd (van 5.0.x naar 5.2.x), werkte prima. Vanochtend nog gebruikt. Nadat ik zojuist mijn MacBook uit slaapstand haalde was deze nieuwe versie spoorloos en stond de oude versie er weer >< (specifiek verwijderd eergisteren voordat ik de nieuwe versie installeerde).
Verder is de SSD nog prima, geen kernelpanics gehad etc...
Bijzonder.
Eergisteren een nieuwe versie van VirtualBox geïnstalleerd (van 5.0.x naar 5.2.x), werkte prima. Vanochtend nog gebruikt. Nadat ik zojuist mijn MacBook uit slaapstand haalde was deze nieuwe versie spoorloos en stond de oude versie er weer >< (specifiek verwijderd eergisteren voordat ik de nieuwe versie installeerde).
Bijzonder.
Weet je echt zeker dat je de nieuwe versie draaiend hebt gehad? Ik krijg namelijk VirtualBox soms ook niet bijgewerkt via de update functie en moet dan echt de nieuwe versie vh web ophalen.eric.1 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:46:
Ik had net even een "wtf"-momentje:
Bijzonder.
100%. Ik heb die updatefunctie niet gebruikt. Handmatig de oude versie verwijderd, nieuwe versie van de website getrokken en weer geinstalleerd ^^Hulliee schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:04:
[...]
Weet je echt zeker dat je de nieuwe versie draaiend hebt gehad? Ik krijg namelijk VirtualBox soms ook niet bijgewerkt via de update functie en moet dan echt de nieuwe versie vh web ophalen.
De vraag is, wat gebeurd er precies?Sluuz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:10:
[...]
Dat is een kernel panic ja.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Dark Mode voor Office en OneDrive (met Files On Demand) komt in Q4 ook naar macOS 10.14 

En nu nog achter het witte A4tje (in Office zelf) een donker grijze achtergrond zoals bij de Windows versie mogelijk is. Dit heeft totaal geen nut.
Oplossing: ChatMate for WhatsApp, https://chatmate.io/TucanoItaly schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:19:
Zojuist een mailtje gestuurd naar Whatsapp/FB, met de vraag of er nog een dark mode komt.
Voor de prijs van een kopje koffie.
Is dit een screenshot van jouzelf, i.e., is dit al te krijgen in het Insider programma? Of screenshot van MS zelf?kazuka schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:16:
Dark Mode voor Office en OneDrive (met Files On Demand) komt in Q4 ook naar macOS 10.14
Van Microsoft. Hebben ze afgelopen week tijdens hun Ignite conference laten zien.danielllb schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:16:
[...]
Is dit een screenshot van jouzelf, i.e., is dit al te krijgen in het Insider programma? Of screenshot van MS zelf?
Gisteren eindelijk tijd gehad voor een clean Install zoals elk jaar, dark mode is voor mij wel een fijne toevoeging.
Ben alleen niet zo blij met de veranderingen in Safari 12, zowat geen enkele adblocker werkt meer omdat apple besloten heeft om extensies niet meer te gaan ondersteunen o.i.d. Ublock Origin nu maar gepakt met wat omwegen, maar merk dat safari daardoor wel een stuk trager wordt.
Voor het eerst in jaren een groot probleem gehad, tijdens het herstarten (nadat ik Mojave helemaal had geïnstalleerd en een stuk of 20 programma's had geconfigureerd) bleef de mac na het opstart geluid een zwart (verlicht) scherm aanhouden. Hij wilde maar niet laden en naar het login scherm gaan. Uiteindelijk een PRAM reset moeten doen, 15 min moeten wachten maar een fijne ervaring was het niet.
Ik zie ook nog iets bijzonders, ik heb Mojave gewoon rechtstreeks uit de apple store gedownload en daar een bootable usb van gemaakt. Ik ben geen developer en heb ook geen account echter staat er nu bij updates onderstaande Developer Beta Update klaar? Is dit bij jullie ook zo? Weet even niet wat ik hiermee moet.

Ben alleen niet zo blij met de veranderingen in Safari 12, zowat geen enkele adblocker werkt meer omdat apple besloten heeft om extensies niet meer te gaan ondersteunen o.i.d. Ublock Origin nu maar gepakt met wat omwegen, maar merk dat safari daardoor wel een stuk trager wordt.
Voor het eerst in jaren een groot probleem gehad, tijdens het herstarten (nadat ik Mojave helemaal had geïnstalleerd en een stuk of 20 programma's had geconfigureerd) bleef de mac na het opstart geluid een zwart (verlicht) scherm aanhouden. Hij wilde maar niet laden en naar het login scherm gaan. Uiteindelijk een PRAM reset moeten doen, 15 min moeten wachten maar een fijne ervaring was het niet.
Ik zie ook nog iets bijzonders, ik heb Mojave gewoon rechtstreeks uit de apple store gedownload en daar een bootable usb van gemaakt. Ik ben geen developer en heb ook geen account echter staat er nu bij updates onderstaande Developer Beta Update klaar? Is dit bij jullie ook zo? Weet even niet wat ik hiermee moet.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Maar Better Privacy uit de AppStore werkt toch wel? Althans. Die staat in mijn menubar gewoon ingeschakeld en Safari is supersnel...
Weet iemand of het nog mogelijk is om een afbeelding geopend met quick look (image selecteren en dan op spatie drukken) naar het ware formaat te zoomen?
Voorheen kon je ALT ingedrukt houden om de afbeelding 1:1 in beeld te krijgen, maar dat werkt in Mojave niet meer.
Voorheen kon je ALT ingedrukt houden om de afbeelding 1:1 in beeld te krijgen, maar dat werkt in Mojave niet meer.
Humankind… be both.
ALT + spatie is hier Full screen (ook Command+ALT+Y)Spike_wolf schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:53:
Weet iemand of het nog mogelijk is om een afbeelding geopend met quick look (image selecteren en dan op spatie drukken) naar het ware formaat te zoomen?
Spatie is gewoon voorvertoning (ook Command+Y)
Ik ken die functie niet in ieder geval
Klopt, maar full screen is het me niet om te doen. Ik heb de afbeeldingen liever in dat net niet beeld vullende venster. Maar het was heel fijn om foto's met een kleine beweging van m'n duim naar 1:1 te schalen in dat venster (waarbij de randen dus buiten beeld vallen) waarin je heen en weer kon scrollen.Vorkie schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:58:
[...]
ALT + spatie is hier Full screen (ook Command+ALT+Y)
Ik heb inmiddels elke knop die geen letter/cijfer/teken is geprobeerd, maar ik denk dat ik moet leren leven zonder die optie
Humankind… be both.
Spike_wolf schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:53:
CMD + 0 (cijfer 0)Vorkie schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:58:
[...]
ALT + spatie is hier Full screen (ook Command+ALT+Y)
Dat werkt al sinds Snow Leopard en nog steeds. Gebruik het regelmatig.[quote][b]
Hebben jullie ook dat jouw bluetooth headphone (weet niet of het bij andere apparaten ook zo is, heb namelijk geen andere dingen om te testen) er na een paar (max 30 seconden) eruit wordt geknikkerd.
Heb 2 verschillende bluetooth headsets geprobeerd en bij beiden gebeurt er precies hetzelfde. Echt raar, nooit eerder gehad..
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
1. SCM reset
2. NVRAM reset
3. com.apple.bluetooth.plist verwijderen in Library/Preferences
4. Bluetooth module resetten (Debug > Reset the Bluetooth module)
Maar niets werkt.
Heb trouwens een Macbook Pro mid 2015 15"
Edit:
Mojave opnieuw gedownload en geinstalleerd en het lijkt erop dat dit wel heeft gewerkt.
Heb 2 verschillende bluetooth headsets geprobeerd en bij beiden gebeurt er precies hetzelfde. Echt raar, nooit eerder gehad..
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
1. SCM reset
2. NVRAM reset
3. com.apple.bluetooth.plist verwijderen in Library/Preferences
4. Bluetooth module resetten (Debug > Reset the Bluetooth module)
Maar niets werkt.
Heb trouwens een Macbook Pro mid 2015 15"
Edit:
Mojave opnieuw gedownload en geinstalleerd en het lijkt erop dat dit wel heeft gewerkt.
[ Voor 10% gewijzigd door mogunz op 01-10-2018 06:58 ]
hoi
Ah, 0 brengt hem naar 1:1 en 9 dan weer naar passend. Daar is mee te levenxoniq schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 00:16:
[...]
[...]
CMD + 0 (cijfer 0)
Dat werkt al sinds Snow Leopard en nog steeds. Gebruik het regelmatig.
ALT bracht hem altijd naar 1:1 zolang je ALT vast hield, wanneer je die los liet schoot hij weer naar passend, dit is een moeilijker te bereiken knop en een extra handeling, maar daar valt mee te leven. Thanks
Humankind… be both.
Zo gebruik ik het altijd al haha, kende die andere niet eens, die CMD+0 is systeem breed de default, ook in Pages etc. Dus toch handig om aan te wennen.Spike_wolf schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:20:
[...]
Ah, 0 brengt hem naar 1:1 en 9 dan weer naar passend. Daar is mee te leven
ALT bracht hem altijd naar 1:1 zolang je ALT vast hield, wanneer je die los liet schoot hij weer naar passend, dit is een moeilijker te bereiken knop en een extra handeling, maar daar valt mee te leven. Thanks
Ja klopt, toen ik het hier zag staan vond ik het ook wat lomp dat ik dat nog niet geprobeerd hadxoniq schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:56:
[...]
Zo gebruik ik het altijd al haha, kende die andere niet eens, die CMD+0 is systeem breed de default, ook in Pages etc. Dus toch handig om aan te wennen.
Humankind… be both.
Precies hetzelfde probleem na het update. Macbook pro 2017 komt moeizaam uit standby, krijg een zwart scherm met zichtbaar de cursor. Vervolgens inlogscherm, terug naar zwart scherm, dan 2 tellen een grijs/sneeuw scherm en dan weer terug naar het inlogscherm waar ik niet het wachtwoord in kan typen (geen cursor of knipperend balkje om te typen en geen reactie van toetsenbord) rest dus niets anders op om de Mac uit te zetten of te herstarten en dan werkt het weer.Femme schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:45:
[...]
Naast de bugs en performance problemen met apps die ik hier lees. Hoe is de batterij? Ik heb namelijk een vermoeden dat net zoals iOS 12 de batterij een heel stuk minder lang mee gaat...
sinds de upgrade naar Mojave, lijken alsof mijn Virtual Machines (VMfusion 11) trager reageren op alles wat ik doe, en het zijn geen zware taken dat ik uitvoer.
heeft iemand hier ook last van?
heeft iemand hier ook last van?
Dit is de eerste public beta voor 10.14.1Unidentified schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:56:
Gisteren eindelijk tijd gehad voor een clean Install zoals elk jaar, dark mode is voor mij wel een fijne toevoeging.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had het hier ook, en heb ns gekeken in /Library/Updates/ en vond een 10.14.1.pkg.
Heb de update gedraait op een testsysteem en daarmee bevestigd dat het de 10.14.1 public beta is.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Vandaag de updaten gedaan maar ik merk dat mijn Word telkens vast blijft hangen..
Nieuwste Office versie.. Werkt duidelijk nog niet helemaal lekker met elkaar.
Nieuwste Office versie.. Werkt duidelijk nog niet helemaal lekker met elkaar.
Vreemd. In de map Library/Updates staat inderdaad macOS 10.14.1 klaar.
Echter heb ik beta-updates uitstaan. Verwijderen kan niet. Het hoopt op een keer op en het kost ruimte. Beetje vreemd toch?
Echter heb ik beta-updates uitstaan. Verwijderen kan niet. Het hoopt op een keer op en het kost ruimte. Beetje vreemd toch?
ik kon na de update van de public beta wel weer kiezen om deze terug te rollen, waarbij aangegeven werd dat de Macbook dan geen beta updates meer krijgt. Je hebt dus waarschijnlijk je Mac ooit opgegeven/ een beta op geïnstalleerd en dus loopt het serienummer mee in het betapgrogramma, en krijgt daarom nu via System Updates de beta updates binnen.THE_BASE schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:54:
Vreemd. In de map Library/Updates staat inderdaad macOS 10.14.1 klaar.
Ik weet niet of er een andere manier is om de mac uit het programma af te melden...
Wat ik omschrijf staat ook hier: https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll
Zover ik kan zien dus alleen op het moment dat je daadwerkelijk een beta draait... beetje omslachtig natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 02-10-2018 21:31 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Vreemd, want heb via Systeemvoorkeuren - Software Update aan de linkerkant een vinkje uitgeschakeld en de Developer Beta was weg. Maar ben nooit Developer geweest.Geronimous schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:29:
[...]
ik kon na de update van de public beta wel weer kiezen om deze terug te rollen, waarbij aangegeven werd dat de Macbook dan geen beta updates meer krijgt. Je hebt dus waarschijnlijk je Mac ooit opgegeven/ een beta op geïnstalleerd en dus loopt het serienummer mee in het betapgrogramma, en krijgt daarom nu via System Updates de beta updates binnen.
Ik weet niet of er een andere manier is om de mac uit het programma af te melden...
Wat ik omschrijf staat ook hier: https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll
Zover ik kan zien dus alleen op het moment dat je daadwerkelijk een beta draait... beetje omslachtig natuurlijk
Staat schijnbaar los van de Public Beta welke vandaag uitgekomen is. Des te vreemder, Developer ben ik niet of nooit geweest.