Er valt eigenlijk weinig in te richten.Bushalte schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:02:
Ik ben nu aan het koekeloeren om over te stappen van 1Password naar Sleutelhangertoegang. Maar ik word er niet bepaald vrolijk van. Ik heb nooit wachtwoorden opgeslagen op mijn Mac (als Safari daarom vroeg). Toch staat er een hele waslijst in, ook als ik iCloud sleutelhangertoegang inschakel. Wat ik nu voor het eerst doe.
Het is best onoverzichtelijk en er staat enorm veel data.
Hoe hebben jullie dit ingericht?
Indien je op een website of in een app een gebruikersnaam en wachtwoord invoert, dan wordt er gevraagd of je het wachtwoord op wilt slaan in de sleutelhanger. Je kunt dan kiezen tussen ‘ja’, ‘nee’ of ‘niet nu’.
Indien je ‘niet nu’ kiest, dan krijg je de volgende keer weer de vraag. Kies je nee, dan verschijnt de website alsnog in de lijst, maar volgens mij blijft het wachtwoordveld vervolgens leeg.
Indien je iCloud sleutelhanger activeert, dan worden alle wachtwoorden gesynchoniseerd tussen al je apparaten.
Verder heb je er weinig omkijken na, want indien je ergens je wachtwoord wijzigt, krijg je automatisch de vraag of je sleutelhanger bij gewerkt moet worden. Tevens doet hij bij het wijzigen of het nieuw aanmaken van een account, automatisch een wachtwoord suggestie met een sterk wachtwoord.
Uiteraard is de lijst wel te beheren via de instellingen app bij wachtwoorden en accounts. Daar kun je handmatig wachtwoorden aanpassen, toevoegen of verwijderen. De mac heeft daar een aparte app voor.
Eventueel kun je dus oude accounts verwijderen die niet meer van toepassing zijn.
Tenslotte wordt er hier ook een waarschuwing gegeven, indien je voor meerdere websites hetzelfde wachtwoord gebruikt.