Toon posts:

[macOS Mojave 10.14] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +9Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 09:29

Nieuwe functies (bekend gemaakt tijdens het WWDC 2018)

Dark mode
Met dark mode krijgen we eindelijk de donkere interface vanuit het standaard UI waar we allang naar uit kijken. Dark mode zorgt ervoor dat standaard UI elementen van macOS een donker thema krijgen, wat ervoor zorgt dat bestaande applicaties die de standaard UI hanteren dit ook direct doorgevoerd krijgen.

Dynamic desktop
Dynamic desktop zorgt ervoor dat je wallpaper aangepast wordt aan het moment van de dag; 's ochtends een wallpaper waarin de zon opkomt, 's middags een wallpaper waar de zon op het hoogste punt staat en 's avonds een wallpaper waarbij de zon onder is gegaan waarbij de wallpaper aansluit bij de dark mode optie.

Ikzelf ben nog bezig met de installatie van Mojave 'as we speak' dus ik kan hier nog geen ervaring op geven.

Desktop stacking
Middels een rechtermuisknop het desktop kan 'desktop stacking' worden aangezet, dit zorgt ervoor dat alle bestanden op het desktop automatisch gestapeld worden op soort. Denk hier bijvoorbeeld aan:
  • Video's
  • Afbeeldingen
  • Documenten
  • Presentaties
  • Speadsheets
Stacking is dynamisch, zodra je een afbeelding of wat dan ook op het desktop dropt, wordt deze automatisch doorgeschoten naar het bijbehorende stapeltje. Stapels zijn ook doorheen te bladeren door eroverheen te scrollen.

Verbeterd screenshots systeem
Screenshots kunnen nu gemakkelijker gebruikt worden. Voorheen moest je diverse sneltoetsen onthouden, nu heb je één sneltoets waarna onderaan het scherm een horizontaal menu verschijnt waar alle opties direct in verwerkt zijn, nu ook met opslag locatie etc.

Finder
Finder heeft nu een nieuwe gallerij weergave om bestanden direct weer te geven in een horizontaal gallerij weergave. Ook zijn er opties toegevoegd zoals een handig snelmenu die dynamnisch is met acties die reageren op welke bestanden je selecteerd. Dit menu is uit te breiden met custom Automator acties. Ook is het mogelijk om direct vanuit een 'sidebar' alle meta data te tonen van een bestand, zoals een foto.

Quicklook
De standaard quicklook (spatie bij selecteren bestand) functie is nu stevig aangepast met de volgende features:
  • PDF's en afbeeldingen markeren.
  • Afbeeldingen verkleinen en draaien.
  • Video en audio bestanden 'trimmen'.
  • Direct delen via o.a. Mail, Berichten en AirDrop.
Foto van je iPhone direct in macOS 10.14
Een foto toevoegen kan nu eenvoudig door in ondersteunde applicaties te klikken middels rechtermuisknop en dan kiezen voor 'neem foto', hierdoor springt je iPhone aan, waarbij je een foto kan maken, welke na het maken direct op je Mac op die plaats verschijnt.

FaceTime met 32 man
Het is nu mogelijk om met 32 man tegelijk te FaceTimen. Hier zijn ook aanpassingen gedaan zoals dynamische weergaves; degene die op dat moment de overhand heeft qua geluid verschijnt groter in beeld. Je kan ook iemand aanklikken om deze pertinent in beeld te verankeren.

4 iOS apps geport
De volgende applicaties zijn geport vanuit iOS naar macOS via een nieuwe techniek waar Apple in 2019 op terug komt.
  • News
  • Stock
  • Home
  • Voice memo
Vanaf 2019 lijkt het dus mogelijk te zijn dat ontwikkelaars hun apps eenvoudig zonder teveel moeite op macOS kunnen laten draaien.

App Store
In Mojave zit een compleet opnieuw ontwikkelde App Store die meer in lijn moet zijn met andere applicaties binnen macOS en meer in lijn met iOS en tvOS qua onderverdelingen.

Tracking en veiligheid
macOS Mojave legt de nadruk op veiligheid en anti-tracking. Er was al een anti-tracking systeem geïntroduceerd, echter is dit nu verder uitgebreid met het blokkeren van tracking middels de social share buttons en 3rd-party reactie systemen.

Ondersteunende Hardware
  • iMac: 2012 of nieuwer
  • Mac Pro: vanaf 2013 of nieuwer (en mid 2010 + mid 2012 indien Metal-geschikte GPU)
  • MacBook: 2015 of nieuwer
  • MacBook Pro: 2012 of nieuwer
  • MacBook Air: 2012 of nieuwer
  • Mac mini: 2012 of nieuwer
LET OP:
De iMac Pro mid 2010 + mid 2012 (met Metal GPU) wordt ondersteund in een aankomende bèta-versie. (Bèta 1 is nog niet geschikt)

Nieuw in beta 4
  • Dynamische wallpapers werken nu ook in de donkere modus. Voorheen was het alleen mogelijk te kiezen tussen de donkere modus met een donkere wallpaper, of de lichte modus met de dynamische wallpaper.
  • Wallpapers zijn nu opgesplitst in dynamisch en statische wallpapers.
  • Nieuwe dynamische wallpaper die enkel licht naar donkere gradients gebruikt.
  • Oude screenshot app is verwijderd uit de hulpprogramma's sectie.
  • Nieuwe screenshot app is toegevoegd die hetzelfde doet als de snelkoppeling CMD + SHIFT + 5.
  • Ondersteuning voor de MacBook Pro's van 2018.
  • Verbeteringen in het RAM verbruik, de vorige beta's hadden best wat geheugen lekken waardoor applicaties één voor één vast konden lopen.

Door @UNTITLED.PNG aangedragen, het befaamde bord met niet-uitgelichte features:

[Voor 109% gewijzigd door xoniq op 20-07-2018 22:56]

iPhone 12 128GB |  MacBook Pro M2 | Mazda CX-30 (2022)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-03 17:48
MacOS Mojave updates zijn dus uit de app store gehaald en zitten nu onder systeem instellingen. Eindelijk. Vond het altijd een rare keuze van Apple om dit onder de Mac App Store te zetten.

MacOS-Mojave-Softwareupdate
MacOS-Mojave-Softwareupdate voortgang

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-03 10:37

Kek

3flix

tom.cx schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:09:
MacOS Mojave updates zijn dus uit de app store gehaald en zitten nu onder systeem instellingen. Eindelijk. Vond het altijd een rare keuze van Apple om dit onder de Mac App Store te zetten.

[afbeelding]
[afbeelding]
dat was vroeger ook zo, toen ging het naar de store, en nu dus weer terug bij systeemvoorkeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tom.cx
Kek schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:12:
[...]

dat was vroeger ook zo, toen ging het naar de store, en nu dus weer terug bij systeemvoorkeuren.
Ik gebruik pas sinds twee jaar een Macbook en heb eigenlijk weinig ervaring met de vorige versies van MacOS. Sinds OS X Yosemite.

Update: Ook het aanmaken van archieven met een wachtwoord erop in de finder is handig. Ben alleen wel benieuwd welke encryptie apple gebruikt.

[Voor 17% gewijzigd door tom.cx op 05-06-2018 11:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
Eerste bericht is nu aangevuld met globaal de features. Dit werk ik tussendoor nog verder uit.,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:41
Ben erg benieuwd naar de dark mode en de nieuwe app store. Zou iemand de achtergrond foto van Mojave kunnen posten?

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 14 Pro Max 128GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tom.cx
Eyyka schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:41:
Ben erg benieuwd naar de dark mode en de nieuwe app store. Zou iemand de achtergrond foto van Mojave kunnen posten?
Zeker. Ik wilde hem uploaden maar in je fotoalbum mag je foto niet groter zijn dan 5mb. Zal zo even een link posten.

Update: Hier kan je alles downloaden: https://www.www3.nl/s/OKksqEYYT4ZpCKv ook de Mojave.heic. Plus een kleine video van de donkeren mode.

[Voor 16% gewijzigd door tom.cx op 05-06-2018 11:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UNTITLED.PNG
  • Laatst online: 16-03 12:50
Wat verder ook nieuw is in Mojave:

Verder ben ik erg benieuwd of Mojave al lekker loopt en veel features al zijn toegevoegd? Grote kans dat het meeste pas wordt toegevoegd wanneer ze in public beta gaan. Zijn er al mensen die hem draaien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Ik heb 'm intussen draaiend. Dark mode werkt verder prima. Heel af en toe zie ik een glitch die ik daarna niet kan reproduceren verder. Nieuwe App Store is ook al actief verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UNTITLED.PNG
Interesant. Ik zou graag willen switchen naar macOS 10.14.

Toch zal ik niet gaan switchen tot de Public Beta, aangezien ik mijn macbook pro dagelijks gebruik en bugs/glitches niet kan gebruiken.

Ik heb vorig jaar de Public Beta gedraaid van High Sierra en dat zorgde vaak voor apps dat niet meer werkte (wat natuurlijk ergens wel logies is)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
UNTITLED.PNG schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:59:
Wat verder ook nieuw is in Mojave:
[afbeelding]

Verder ben ik erg benieuwd of Mojave al lekker loopt en veel features al zijn toegevoegd? Grote kans dat het meeste pas wordt toegevoegd wanneer ze in public beta gaan. Zijn er al mensen die hem draaien?
Thanks, heb deze meegenomen in de start post.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tom.cx
UNTITLED.PNG schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:12:

Toch zal ik niet gaan switchen tot de Public Beta, aangezien ik mijn macbook pro dagelijks gebruik en bugs/glitches niet kan gebruiken.

Ik heb vorig jaar de Public Beta gedraaid van High Sierra en dat zorgde vaak voor apps dat niet meer werkte (wat natuurlijk ergens wel logies is)
Ik moet inderdaad zeggen dat ik wel hoop dat er veel bugs opgelost zijn. Wat mijn hoop met name ook is omdat Apple het over pro functies heeft gehad dat ze nu eindelijk ook het een en ander voor bedrijven hebben gedaan. MacOS High Sierra inspoelen geeft bij tien keer inspoelen gewoon een ander resultaat. Terwijl MacOS Sierra tien keer hetzelfde resultaat geeft met inspoelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12
damn! t lijkt wel alsof de hele wereld ineens beta tester is :?
downloaden van de beta duurt nog.. mwoah.. 8 uur 7)8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:59

Dan kan je beter gewoon geen beta software gaan draaien. Die paar maanden dat je hem dan eerder hebt zijn toch niet zo heel spannend lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tom.cx
Aherin schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:08:
Sterkte, deze ochtend heb ik hem snel binnen kunnen halen. Hij was binnen een half uur binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-03 15:30
Aherin schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:08:
Gisteravond meteen na de keynote hem binnengehaald in 30 minuten. Krijg alleen XCode er niet op aan de praat dus hele nut is beetje weg. Op een MBp 2016 met een clean install van High Sierra. Icoontje bounced en dan niks.

Had ook rare bug toen ik mijn region settings naar UK zette (om Apple news te bekijken) waarna ik meteen een hard lock kreeg. Powerbutton vasthouden voor shutdown zo eentje. Na reboot was wel alles goed gesaved en werkte Apple News ook. Zoals verwacht zelfde als op de iPad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:01

Geronimous

Moderator Spielerij

99942

Om features te testen zou je 'm toch kunnen installeren op een klein APFS volume, of externe schijf?

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-03 10:20
JannyWooWoo schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Gisteravond meteen na de keynote hem binnengehaald in 30 minuten. Krijg alleen XCode er niet op aan de praat dus hele nut is beetje weg. Op een MBp 2016 met een clean install van High Sierra. Icoontje bounced en dan niks.

Had ook rare bug toen ik mijn region settings naar UK zette (om Apple news te bekijken) waarna ik meteen een hard lock kreeg. Powerbutton vasthouden voor shutdown zo eentje. Na reboot was wel alles goed gesaved en werkte Apple News ook. Zoals verwacht zelfde als op de iPad.
Heb je wel XCode 10 geïnstalleerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[Voor 112% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:22. Reden: Leeg ivm privacy]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01:37

amphora

Websites & Fotografie

"Answer with FaceTime Audio" vind ik ook wel een fijne. Nu vindt men het soms nodig om te video bellen maar daar heb ik niet altijd zin in. Nu moet ik ophangen en bel ik met FaceTime Audio terug maar dat hoeft dus straks ook niet meer

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tom.cx
CurtPoindexter schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Dat kan je zo achterhalen als je een zipje deelt met ons (en het ww).

https://security.stackexc...file-encryption-algorithm
Ben heel benieuwd. Het wachtwoord is "Tweakers**18".
zip-tweakers.zip kan je in de MacOS map vinden hiero: https://www3.nl/s/OKksqEYYT4ZpCKv

Het lukt mij niet om het te testen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aherin
Nuja, de installatie is inmiddels begonnen :)
Ik ben benieuwd waneer ze af stappen van de versie nummers, maar gewoon "macOS mojave" en "macOS Pink Panther" ipv "macOS 10.14"

macOS 10.75 staat zo knullig.. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:23

-SaveMe-

-klik-

Helaas mag mijn Mini 2011 niet meer meedoen ... :'(

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[Voor 121% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:23. Reden: Leeg ivm privacy]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

-SaveMe- schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:13:
Ik heb ook een mini 2011 die het nog heel goed doet. Betekent dat nu dat ik in het vervolg een risico loop?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

kevinl schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:30:
[...]

Ik heb ook een mini 2011 die het nog heel goed doet. Betekent dat nu dat ik in het vervolg een risico loop?
High Sierra zal nog wel een jaar security updates krijgen, maar daarna niet meer ....
CurtPoindexter schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:29:

De allernieuwste Mac Mini wel *D *D

die van 2014 :')
Goh! Laat ik die nou net niet hebben :9

[Voor 26% gewijzigd door -SaveMe- op 05-06-2018 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

-SaveMe- schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:30:
[...]

High Sierra zal nog wel een jaar security updates krijgen, maar daarna niet meer ....

[...]

Goh! Laat ik die nou net niet hebben :9
Dan wordt die daarna een windows machine. Jammer maar helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

kevinl schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Dan wordt die daarna een windows machine. Jammer maar helaas.
Ik hoop stiekum dat Apple nog weer eens een nieuwe Mini aankondigt en uitbrengt ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UNTITLED.PNG
Jeroenimoes schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Om features te testen zou je 'm toch kunnen installeren op een klein APFS volume, of externe schijf?
Eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar dit is wel een geniaal plan. Gewoon via usb-c een externe ssd eraan koppelen en zo de beta lekker testen.

Ga ik zeker vanavond proberen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Zoals verwacht, maar misschien handige informatie:
- Little Snitch 4 werkt nog niet op Mojave

Edit: aanvulling, Obdev is druk bezig met een Nightly build voor Little Snitch op Mojave, bron: https://twitter.com/littlesnitch/status/1003914448548003841

Nighly build downloads: https://www.obdev.at/prod...tch/download-nightly.html

[Voor 57% gewijzigd door crypt0rr op 05-06-2018 22:54]

AdGuard Home

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UNTITLED.PNG
-SaveMe- schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:34:
[...]

Ik hoop stiekum dat Apple nog weer eens een nieuwe Mini aankondigt en uitbrengt ...
+1 _/-\o_

Dat zou toch een instant buy voor mij zijn! Ik zit niet te wachten op nog een scherm naast mijn windows gaming pc. Maar zou toch wel erg graag ook een Mac willen (naast mijn macbook pro).

De specs van de Mac Mini is gewoon te laag (en ik heb geen zin om een hackingtosh te maken).

Anders toch maar wachten op een Mac Pro.

[Voor 2% gewijzigd door UNTITLED.PNG op 05-06-2018 14:42. Reden: Verduidelijken van een zin.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Mwa had toendertijd naar 16GB upgraded en een 250 SSD bijgeplaatst. Dan merk je weinig van vertraging. Zeker voor browsen en light lightroom werk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
Bij mij werkt het nieuwe screenshot systeem nog niet. Althans, ik activeer de oude nog met CMD + SHIFT + 4 etc.

Tot nu toe draait alle software bij mij gewoon:

- Transmit (Panic)
- Tower
- Sublime Text 3
- iMovie
- iTerm 3
- Chrome
- Better Touch Tool
- Araxis Merge
- Sketch

Home / Woning app werkt ook uitstekend (HomeKit)

[Voor 50% gewijzigd door xoniq op 05-06-2018 15:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:31
xoniq schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:18:
Bij mij werkt het nieuwe screenshot systeem nog niet. Althans, ik activeer de oude nog met CMD + SHIFT + 4 etc.
Zojuist getest, bij mij werkt het wel al. Met dezelfde toetsensamenstelling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aherin
bij mij openen niet alle programma's in dark mode 8)7
Royal TS ,Firefox en Slack niet.
Murus Firewall werkt niet
ESET Endpoint Security werkt niet

En verder werken wel
Atom
Bear

En dat was het wel :|
Tot nu toe dan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Ook grappig om te zien dat de Woning / Home app daadwerkelijk iOS UIKit gebruikt.

Krijg alleen dat dag - nacht cyclus niet voor elkaar op mijn desktop. Deze blijft donker.

[Voor 19% gewijzigd door xoniq op 05-06-2018 15:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 13:24
Ik krijg de beta niet geïnstalleerd, mijn macbook (late 2015) is enrolled, staat in de systeemvoorkeuren bij App Store, inmiddels meerdere malen "enrolled" Maar als ik de beta wil downloaden via de App Store zegt de App Store "You must enroll your Mac to download the beta."

Iemand hetzelfde probleem?

EDIT:

Blijk om de publieke beta te gaan, ben niet (meer) enrolled als developer, zo blijkt. hmmmm

[Voor 14% gewijzigd door swoutr op 05-06-2018 16:13]

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:01

Geronimous

Moderator Spielerij

99942

swoutr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:02:
Ik krijg de beta niet geïnstalleerd, mijn macbook (late 2015) is enrolled, staat in de systeemvoorkeuren bij App Store, inmiddels meerdere malen "enrolled" Maar als ik de beta wil downloaden via de App Store zegt de App Store "You must enroll your Mac to download the beta."

Iemand hetzelfde probleem?

EDIT:

Blijk om de publieke beta te gaan, ben niet (meer) enrolled als developer, zo blijkt. hmmmm
Ik ga er even van uit dat je al gereboot hebt? Anders NVRAM eens resetten.

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik ben overigens nu al fan van de donkere Mojave desktop wallpaper :-)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:19
amphora schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:57:
Ik ben overigens nu al fan van de donkere Mojave desktop wallpaper :-)
De wallpaper is toch live en gaat van licht naar donker op basis van de tijd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-03 16:52
TweakTweet schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:19:
[...]

Ze hebben gewoon een webcam in de mojavewoestein gezet :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
[...]

Bij mij niet... Blijft donker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-03 19:46
Leuk, een macOS Mojave topic. Ik heb hem gebookmarked.

Ik ben wel benieuwd of er nog veel bugs in zitten volgens jullie. MacOS beta-updates sla ik eigenlijk standaard over omdat ik voor mijn werk afhankelijk ben van mijn MacBook. iOS 12 loopt echter zo goed op de iPad (nog nooit zo weinig bugs gehad in een eerste beta), dat ik benieuwd ben of macOS ook zo goed loopt. Goed werk van Apple in ieder geval. De Dark Mode is een welkome toevoeging voor als ik in de late uurtjes nog aan het werk ben.

Misschien nog een domme vraag, maar worden webpagina's in Safari ook zwart in de Dark Mode? Ik heb nu een plug-in op Chrome die dat voor elkaar krijgt, maar als dat nu ook in Safari zit ga ik weer terug naar die browser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:19
xoniq schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:48:
[...]

Bij mij niet... Blijft donker.
Mmhhh, zou moeten kunnen hoor (als ik de website van Apple mag geloven :P )
https://www.apple.com/macos/mojave-preview/

"Slide to see how the dynamic desktop changes throughout the day"

Vind het zelf een vette toevoeging! Ook al zie ik m'n bureaublad bijna nooit...

[Voor 16% gewijzigd door TweakTweet op 05-06-2018 20:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

[...]

Geen idee. Gebruik 'm nu de hele dag gewoon in high Sierra.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
jordiv30 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:57:
Leuk, een macOS Mojave topic. Ik heb hem gebookmarked.

Ik ben wel benieuwd of er nog veel bugs in zitten volgens jullie. MacOS beta-updates sla ik eigenlijk standaard over omdat ik voor mijn werk afhankelijk ben van mijn MacBook. iOS 12 loopt echter zo goed op de iPad (nog nooit zo weinig bugs gehad in een eerste beta), dat ik benieuwd ben of macOS ook zo goed loopt. Goed werk van Apple in ieder geval. De Dark Mode is een welkome toevoeging voor als ik in de late uurtjes nog aan het werk ben.

Misschien nog een domme vraag, maar worden webpagina's in Safari ook zwart in de Dark Mode? Ik heb nu een plug-in op Chrome die dat voor elkaar krijgt, maar als dat nu ook in Safari zit ga ik weer terug naar die browser.
Bij websites zit je vooral met CSS styling. Plugin's die je aanhaalt passen de CSS aan, wat best een gok is, het kan ook weer een hoop verpesten. Lijkt me dat websites uiteindelijk via Safari kunnen opvragen of dark mode actief is, waardoor de site donker getoond kan worden ofzo.

Buiten dat; m.b.t. je vraag over stabiliteit, vrijwel alle applicaties die ik gebruik werken prima, echter nog niet aangepast voor dark mode, maar dat maakt niet uit, komt wel. Ben bijzonder weinig bugs tegen gekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10-2022
Wil iemand het nieuwe prullenbak icoon ergens uploaden? Ik zou graag dit nieuwe donkere icoon gebruiken in OSX High Sierra :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
harrald schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:43:
Wil iemand het nieuwe prullenbak icoon ergens uploaden? Ik zou graag dit nieuwe donkere icoon gebruiken in OSX High Sierra :)
There you go, alle icons: https://bit.ly/2LpvGuL

Komt direct uit de beta, gewoon de CoreTypes.bundle in een zipje gedaan.

[Voor 18% gewijzigd door crypt0rr op 05-06-2018 23:54]

AdGuard Home

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 00:01

4POX

Everybody is wired

Iedereen die een beta heeft draaien. Ik heb een paar vragen.

1. Werkt pinch to zoom in Apple mail?
2. Heeft de Apple finder nog steeds een statusbar onderin?
3. Dashboard nog steeds aanwezig?
4. Wat is de versie nummer van Apple Photos?
5. Is de video trim functie van de finder ook aanwezig in Photos?
6. Kan ik nu ook videos roteren in Photos?
7. Kan de zoekfunctie van Photos nu ook zoeken op type camera?
8. Kan ik nu ook de batterij level van een bluetooth koptelefoon zien?
9. Kan ik nu ook stereo gebruiken met twee bluetooth speakers?
10. Is er ook selectieve sync beschikbaar voor custom folders? Nu is het alles of niets
11. Is er een iCloud sync pauze knop?
12. Kan ik Time machine nu ook gebruiken richting een APFS volume?
13. Kan ik nu ook foto's en videos exporteren als hevc en heic vanuit Apple Photos?

AKA Rinkel weblog

• harrald
bardi-1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:51:
[...]

There you go, alle icons: https://bit.ly/2LpvGuL

Komt direct uit de beta, gewoon de CoreTypes.bundle in een zipje gedaan.
_/-\o_

edit:
Ik zie de donkere trashicon er niet tussen staan :'(

[Voor 12% gewijzigd door harrald op 06-06-2018 09:00. Reden: icoon helaas niet aanwezig]

• kevinl

kevinl

Yellow van

-SaveMe- schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:34:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Als ik vandaag een mini zal halen. Dan telt de update toch vanaf vandaag? en niet eerder omdat het een oud model is?

• tom.cx
Ik moet zeggen dat ik de meest gebruikte apps in de dock blijven wel erg irritant vindt. Ik heb alleen de finder in de dock staan. De rest start ik op met (CMD + Spatie) Spotlight.

Andere vraag trouwens. Weet iemand hoe ik een .heic bestand die 10tallen foto's bevat kan uitpakken?

[Voor 22% gewijzigd door tom.cx op 06-06-2018 09:13]

• xoniq
@4POX

1. Werkt pinch to zoom in Apple mail?
Nope
2. Heeft de Apple finder nog steeds een statusbar onderin?
Ja, optioneel
3. Dashboard nog steeds aanwezig?
Ja
4. Wat is de versie nummer van Apple Photos?
4.0 (3401.2.164)
Zit toch standaard in Photos? Je hebt ook geen spotlight verder in Photos.
6. Kan ik nu ook videos roteren in Photos?
Nee
7. Kan de zoekfunctie van Photos nu ook zoeken op type camera?
Geen idee
Geen idee, heb geen bluetooth headset
Geen idee
10. Is er ook selectieve sync beschikbaar voor custom folders? Nu is het alles of niets
Sync waartussen?
11. Is er een iCloud sync pauze knop?
Nog niet gezien
12. Kan ik Time machine nu ook gebruiken richting een APFS volume?
Nog niet kunnen testen
13. Kan ik nu ook foto's en videos exporteren als hevc en heic vanuit Apple Photos?
Nog niet geprobeerd

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 16:57

Neus

www.zenaconsult.com

Fijn, mijn dikke Mac Pro 2010 (4,1 -> 5,1) met Metal2 geschikte GPU, RX 470 8GB, is nu nog niet geschikt genoeg voor 10.14:

10.14 niet voor Mac Pro 2010

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• crypt0rr
  • Nu online
harrald schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:08:
[...]

_/-\o_

edit:
Ik zie de donkere trashicon er niet tussen staan :'(
Ik zat net ook even te kijken, maar het lijkt dat Apple het op een andere manier aanpast..

AdGuard Home

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds de update naar Mojave is er een groot gedeelte mijn SSD gebruikt door 'system'.

In DaisyDisk staat dit onder hidden space (als niet purgeable). De hidden space heeft een grote van 82.4Gb, waarbij er in totaal ±150Gb gebruikt is. Dit komt overeen met mijn gebruik op High Sierra (±70Gb). Time Machine is ingesteld, maar heeft geen locale snapshots meer, dit zou dus niet het probleem moeten zijn. du rapporteert ook dat er ±70Gb gebruikt wordt.

Iemand anders hier ook 'last' van? Kan het zijn dat er een soort snapshot is gemaakt van High Sierra?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MelvinW
Neus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:53:
Fijn, mijn dikke Mac Pro 2010 (4,1 -> 5,1) met Metal2 geschikte GPU, RX 470 8GB, is nu nog niet geschikt genoeg voor 10.14:

[afbeelding]
Ondersteuning voor Mac Pro 2010 en 2012 komt pas in een latere beta.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 16:57

Neus

www.zenaconsult.com

Ondersteuning voor Mac Pro 2010 en 2012 komt pas in een latere beta.
Ha fijn, dat wist ik niet. Top, dank!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

kevinl schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:55:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Als ik vandaag een mini zal halen. Dan telt de update toch vanaf vandaag? en niet eerder omdat het een oud model is?
Nee! gaat niet om aankoop datum, maar om het model/hardware. Als je nu een mini koopt is dat het 2014 model. Dus daar zal Mojave nog op draaien ...

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Zit toch standaard in Photos? Je hebt ook geen spotlight verder in Photos.

In High Sierra kan ik video's niet trimmen. Als ik op edit klik krijg ik helemaal geen edit functies.

Sync waartussen?

Met iCloud Drive kan ik kiezen voor alles synchroniseren of "optimize Mac Storage" . Ik hoopte in de volgende release dat ik voor elke folder kon kiezen of die wordt geoptimaliseerd of niet. Sommige mappen wil ik compleet op mijn schijf houden. Maar ik heb ook genoeg data die zo van de schijf af mag. Nu is alles of niets.

AKA Rinkel weblog

• tom.cx
Weet iemand of je de Mojave Dynamic.heic kan uitpakken of alle foto's zien die erin geperst zijn? Heb namelijk online nog niks gevonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-03 16:52
tom.cx schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:43:
Weet iemand of je de Mojave Dynamic.heic kan uitpakken of alle foto's zien die erin geperst zijn? Heb namelijk online nog niks gevonden.
https://heictojpg.com ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
Denk dat die dat niet leuk vind. Het is een file van 114,5 MB. (Net even gekeken, kan ook niet een optie vinden om m te openen als map ofzo, zoals dit bij applicaties wel het geval is)

• Aherin
Ik heb bij de prullenbak het idee dat de randen niet helemaal “smooth” zijn, is geen probleem natuurlijk, maar waarom nu al dat icon gebruiken terwijl deze wellicht nog gepolijst word ;-)

• harrald
bardi-1 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:13:
[...]

Ik zat net ook even te kijken, maar het lijkt dat Apple het op een andere manier aanpast..
Ik denk dat het juiste icoon hier staat:
`/System/Library/CoreServices/Dock.app/Contents/Resources/`

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harrald
tom.cx schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:43:
Ik heb hier de wallpapers vandaan: https://specialized666.de...t/MacOS-Mojave-748250023#

• tom.cx
Dank! Die zocht ik. Vind het wel bijzonder dat de wolken bij de nacht foto deels nog op dezelfde plek zitten 8)7 :P

• crypt0rr
  • Nu online
harrald schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat het juiste icoon hier staat:
`/System/Library/CoreServices/Dock.app/Contents/Resources/`
Zal voor je kijken en ze sharen, moment!

Edit, dat is de locatie waar ik de set vandaan heb gehaald, die bundle op die locatie gezipt en gedeeld. Zojuist dubbel gecheckt.

[Voor 20% gewijzigd door crypt0rr op 06-06-2018 13:38]

AdGuard Home

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

tom.cx schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:35:
[...]

Dank! Die zocht ik. Vind het wel bijzonder dat de wolken bij de nacht foto deels nog op dezelfde plek zitten 8)7 :P
Daar is volgens mij aardig aan gesjopt inderdaad. Dusk2 lijkt een combi van Dusk en Night

• harrald
bardi-1 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:35:
[...]

Zal voor je kijken en ze sharen, moment!

Edit, dat is de locatie waar ik de set vandaan heb gehaald, die bundle op die locatie gezipt en gedeeld. Zojuist dubbel gecheckt.
Gek want wat ook lijkt te missen is de volle prullenbak 8)7
In ieder geval heel erg bedankt voor het zoeken!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03 12:41
Beta lijkt aardig soepel te lopen, darkmodus is prachtig! Ook die wallpaper die veranderd op tijd en locatie is sjiek!

• Pval
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 09:54
MelvinW schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:36:
[...]Ondersteuning voor Mac Pro 2010 en 2012 komt pas in een latere beta.

https://forums.macrumors.com/posts/26121075/
Maar ok, dit is een hack. Maar tegelijkertijd, een Mac Pro uit 2009, de check is dus op model (waarschijnlijk is dit een 4.1->5.1, zie ook de 2x 3,46GHz) en niet op bouwjaar...
Al zegt Mojave 3,46GHz quad-core.... 8)7

[Voor 24% gewijzigd door Pval op 06-06-2018 19:40]

• MelvinW
Pval schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:36:
[...]

[afbeelding]
https://forums.macrumors.com/posts/26121075/
Maar ok, dit is een hack. Maar tegelijkertijd, een Mac Pro uit 2009, de check is dus op model (waarschijnlijk is dit een 4.1->5.1, zie ook de 2x 3,46GHz) en niet op bouwjaar...
Al zegt Mojave 3,46GHz quad-core.... 8)7
De installer heeft een lijstje met modelnummers die niet ondersteund worden:
var nonSupportedModels = ['MacBookPro4,1','MacPro2,1','Macmini5,2','Macmini5,1','MacBookPro5,1','MacBookPro1,1','MacPro4,1','MacBookPro5,2','iMac8,1','MacBookPro5,4','MacBookAir4,2','Macmini2,1','iMac5,2','iMac11,3','MacBookPro8,2','MacBookPro3,1','Macmini5,3','MacPro5,1','Macmini4,1','iMac9,1','iMac6,1','Macmini3,1','Macmini1,1','MacBookPro6,1','MacBookPro2,2','MacBookPro2,1','iMac12,2','MacBook3,1','MacPro3,1','MacBook5,1','MacBook5,2','iMac11,1','iMac10,1','MacBookPro7,1','MacBook2,1','MacBookAir4,1','MacBookPro5,3','MacBookPro6,2','iMac12,1','MacBook1,1','MacBookPro5,5','iMac11,2','MacBookPro1,2','iMac4,2','Xserve2,1','MacBookAir3,1','MacBookAir3,2','MacBookAir1,1','Xserve3,1','iMac4,1','MacBookAir2,1','Xserve1,1','iMac5,1','MacBookPro8,1','MacBook7,1','MacBookPro8,3','iMac7,1','MacBook6,1','MacBook4,1','MacPro1,1']
De release notes geven aan dat support voor de 2010 en 2012 Mac Pro in een latere beta komt:

• Pval
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 09:54
MelvinW schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:53:
De essentiële tekst in mijn post: dit is een hack. |:(

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-03 19:46
4POX schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 05:58:
Dat kon toch al? Als je bij Bluetooth in de instellingen van je Mac het bluetooth tekentje in de statusbar instelt en je gaat naar de verbonden headset, zie je in het extra scherm het batterijpercentage. Dat menu waar je ook kan kiezen om te verbinden zeg maar. Zo werkt het wel met mijn AirPods en Bluetooth speaker in ieder geval.
Bedoel je dat je via twee verschillende bluetooth speakers hetzelfde af kan spelen? Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want daar is minimaal Bluetooth 5 voor nodig. Dat kunnen ze niet zomaar krijgen door middel van een software-update. Als je HomePods hebt kan het natuurlijk wel.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20
-SaveMe- schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Nee! gaat niet om aankoop datum, maar om het model/hardware. Als je nu een mini koopt is dat het 2014 model. Dus daar zal Mojave nog op draaien ...
En we duimen / bidden / hopen dat Apple ergens in September/October eindelijk eens met een nieuwe Mini komt.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• xoniq
MelvinW schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:53:
[...]

[...]

De release notes geven aan dat support voor de 2010 en 2012 Mac Pro in een latere beta komt:

[afbeelding]
Ik heb dit ook gelijk even in de start post aangepast. Thanks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MelvinW
xoniq schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:02:
[...]

Ik heb dit ook gelijk even in de start post aangepast. Thanks.
De iMac Pro mid 2010 + mid 2012 (met Metal GPU) wordt ondersteund in een aankomende bèta-versie. (Bèta 1 is nog niet geschikt)
Dat moet Mac Pro zijn :P

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

loekf2 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:05:
[...]

En we duimen / bidden / hopen dat Apple ergens in September/October eindelijk eens met een nieuwe Mini komt.
Ik duim al een hele lange tijd, maar ik ben bang dat de mini dood is. Ik denk dat Apple er te weinig aan verdient ...

• eXtink
  • Niet online
eXtink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:33:
Sinds de update naar Mojave is er een groot gedeelte mijn SSD gebruikt door 'system'.

In DaisyDisk staat dit onder hidden space (als niet purgeable). De hidden space heeft een grote van 82.4Gb, waarbij er in totaal ±150Gb gebruikt is. Dit komt overeen met mijn gebruik op High Sierra (±70Gb). Time Machine is ingesteld, maar heeft geen locale snapshots meer, dit zou dus niet het probleem moeten zijn. du rapporteert ook dat er ±70Gb gebruikt wordt.

Iemand anders hier ook 'last' van? Kan het zijn dat er een soort snapshot is gemaakt van High Sierra?
Even een kleine bump

• crypt0rr
  • Nu online
Geen last van, maar je zou voor de test even de schijf vol kunnen zetten met een bin bestandje. Of een ander random iets. Als het goed is, claimt het OS de ruimte gewoon weer terug als je het aan probeert te spreken.

AdGuard Home

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aherin
Ik merk dat onder Mojave de VPN verbindingen niet meer werken, soms merk ik ook dat programma’s (veelvuldig Royal TS) niet meer te stoppen zijn. Die bevriezen dan en zijn alleen weg te krijgen met een reboot.

Verder ben ik best wel <3 met Mojave, voorel de Dark Mode raak je snel aan gewend :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:48

Rivanov

Apple freak

Draai nu de Safari Technology Preview onder High Sierra. Werkt erg fijn. Eindelijk weer favicons in de tabbladen. :+

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
Aherin schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:42:
Ik merk dat onder Mojave de VPN verbindingen niet meer werken, soms merk ik ook dat programma’s (veelvuldig Royal TS) niet meer te stoppen zijn. Die bevriezen dan en zijn alleen weg te krijgen met een reboot.

Verder ben ik best wel <3 met Mojave, voorel de Dark Mode raak je snel aan gewend :Y
Op iOS hetzelfde probleem, VPN werkt niet meer. Erg irritant.

AdGuard Home

• 4POX

4POX

Everybody is wired

-SaveMe- schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Ik duim al een hele lange tijd, maar ik ben bang dat de mini dood is. Ik denk dat Apple er te weinig aan verdient ...
Mijn idee is dat ze werken aan een soort passief gekoelde Mac Mini. Ik weet niet of die met een ARM of met een intel cpu komt. Maar een beetje in het formaat van een Apple TV.

AKA Rinkel weblog

• Aherin
helaas, hoewel ik helemaal verliefd ben op de dark mode vandaag toch maar besloten terug te gaan naar HS.
Vooral het feit dat de VPN het niet meer doet 8)7 we kijken de volgende keer wel weer :D

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30

carpebios

-1 social credit

Daar is het toch een beta voor? Er zal altijd iets zijn wat niet werkt, het gaat over het OS an sich.
Voor VPN updates, zie hier.

[Voor 31% gewijzigd door carpebios op 09-06-2018 11:29]

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aherin
ik snap dat het een beta is, en je hoort mij ook niet mopperen ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
Bij mij werkt OpenVPN wel gewoon onder Mojave. Misschien een temporary fix? :)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ivm wat bugreports het verzoek van Apple gehad om eens te kijken of de verbeteringen die ze hebben aangebracht de boel inderdaad hebben opgelost, maar ik heb eigenlijk weinig trek om een beta te installeren op mijn MacBook... ik ga er eerlijk gezegd ook vanuit dat ze dat zelf wel goed zullen hebben gezien... Maar ik vroeg me af of het een bruikbare optie is de beta op een extern schijfje te installeren?

[Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 09-06-2018 20:50]

• Aherin
Het enige wat mij eigenlijk terug stuurt naar HS is de VPN /-) verder vond ik Mojave al prima bruikbaar hoor! Naja hier en daar is t nog wat ruig om de randjes, maar daar is t een beta voor :)

• Dennisweb
Eén ding mag Apple wat mij betreft veranderen. Als je Mojave in Dark Mode zet, worden alle achtergronden in Safari die niet gedefinieerd zijn in de body, automatisch zwart. Dat lijkt nergens naar en slaat ook nog eens nergens op. Wellicht dat ze in de WebKit beter kunnen bouwen dat als de body niet gedefinieerd is, deze dan maar een wit achtergrond moet krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crypt0rr
  • Nu online
Dennisweb schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:03:
Bij mij werkt OpenVPN wel gewoon onder Mojave. Misschien een temporary fix? :)
OpenVPN Connect werkt hier niet op iOS, maar wel prima op Mojave, gebruik Viscosity als client.

Hoop dat Little Snitch beetje snel met de nighly komt, dan kan ik volledig op Mojave gaan draaien. Heb nu nog dualboot High Sierra / Mojave.

[Voor 5% gewijzigd door crypt0rr op 10-06-2018 09:45]

AdGuard Home

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Dennisweb schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:26:
Eén ding mag Apple wat mij betreft veranderen. Als je Mojave in Dark Mode zet, worden alle achtergronden in Safari die niet gedefinieerd zijn in de body, automatisch zwart. Dat lijkt nergens naar en slaat ook nog eens nergens op. Wellicht dat ze in de WebKit beter kunnen bouwen dat als de body niet gedefinieerd is, deze dan maar een wit achtergrond moet krijgen.
Ik zou liever zien dat ze dit via Javascript terug geven aan de website wanneer dark mode aan staat, zodat je met CSS een nette donkere pagina kan tonen zoals je dit als designer voor je ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Wellicht kan je eens kijken naar Grand Perspective. Dat vind ik een fijne app, die alles laat zien in blokjes, en dus niet verdeling in soort of type, maar echt bestanden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
bardi-1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:13:
[...]

Geen last van, maar je zou voor de test even de schijf vol kunnen zetten met een bin bestandje. Of een ander random iets. Als het goed is, claimt het OS de ruimte gewoon weer terug als je het aan probeert te spreken.
Schijf vol gezet, maar de 70Gb bleef staan/werd niet opgeruimd
xoniq schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:01:
[...]

Wellicht kan je eens kijken naar Grand Perspective. Dat vind ik een fijne app, die alles laat zien in blokjes, en dus niet verdeling in soort of type, maar echt bestanden.
Grand Perpective geeft alleen de ruimte weer die door alle bestanden wordt gebruikt. De 70Gb is echter niet terug te vinden tussen de bestanden. Met “du” op “/“ wordt er dus 70-80Gb gevonden qua bestanden, maar in totaal wordt er 150Gb gebruikt, waaronder de 70Gb missende files/snapshots/etc.

Iemand anders een inzicht waaraan dit kan liggen?

[Voor 23% gewijzigd door eXtink op 10-06-2018 15:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
xoniq schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:59:
[...]

Ik zou liever zien dat ze dit via Javascript terug geven aan de website wanneer dark mode aan staat, zodat je met CSS een nette donkere pagina kan tonen zoals je dit als designer voor je ziet.
Er ligt een voorstel voor een CSS media query om dark mode af te kunnen testen

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-03 07:08
-SaveMe- schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:13:
Dit gaat alleen om de beta toch?
Ik zou het zuur vinden als Mac 2009 bij high sierra wel wordt ondersteund, maar een Mac 2011 een jaar later niet meer.

• xoniq
foekebooij schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:39:
[...]

Dit gaat alleen om de beta toch?
Ik zou het zuur vinden als Mac 2009 bij high sierra wel wordt ondersteund, maar een Mac 2011 een jaar later niet meer.
Nee, de Mac Mini wordt alleen ondersteund vanaf 2012. Zelfde geld voor de iMac. Eigenlijk alles onder 2012 wordt niet meer ondersteund behalve de Mac Pro van 2010 indien deze een 'Metal' ondersteunde GPU heeft.

Btw; '(i)Mac' != 'Mac Mini'

[Voor 3% gewijzigd door xoniq op 11-06-2018 10:04]

• lowg
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zien jullie de inputs (checkboxes, radio, file input) in Chrome ook niet verschijnen? In Safari werkt 't wel ;-).
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee