Havelock schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:45:
Ik lees net dat ze flink hebben gesneden in in aantal modellen dat macOS Mojave krijgt.
Helaas komt mij iMac mid 2011(Quadcore 2,5 GHz)niet voor in aanmerking!
Daar baal ik wel van!
Maar komen ze nog wel met beveiliging updates voor ouwe versie van macOS.
Wat is de reden dat ze iMac mid 2011 quadcore 2,5 GHz) niet ondersteunen technisch moet die het gewoon aan kunnen lijk me. Hier zit vast wel een economische redenen achter kunnen ze weer geld mee verdienen. Ik heb namelijk niet 1 2 3 geld voor om nieuwe Mac aan te schaffen.
Ik gebruik het namelijk om muziek mee te maken. Nu voel ik eigenlijk min of meer gedwongen om andere computer te kopen of er moet een soort tussen oplossing zijn(hack)
Ik zal vast wel niet de enige zijn die hier mee te maken heeft.
Nu vroeg ik me af wat ik nu nog voor oplossing voor me is.
Havelock schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:23:
[...]
Nee gelukkig nog niet daar voor hoef ik ook nog geen nieuwe computer voor te kopen.
Uiterlijk van het os zegt mij niet zo veel gaat mij meer om de techniek die bij deze os hebben gebruikt ze maken niks voor niks een nieuwe versie van het os!
En de huidige os is nagenoeg bijna op zijn einde er komen vast nog wel een jaar lang beveiliging updates.
Ik heb namelijk geen zin om straks met een computer zitten waar ik van weet dat die nog in prima staat is om nog mee te werken.
Het is als of je de stekker eruit trekt van een computer die makkelijk nog een paar jaar mee kan gaan.
Hardware technisch is hij nog prima in staat!
ik krijg hier mee het gevoel dat ik op geven moment achter loop qua software(updates) en veiligheid in het geding komt.
Er komt vast nog wel een einde aan de ondersteuning van de software die ik nu gebruik van me.
En op zich kan ik het ook wel begrijpen van Apple dat ze er mee stoppen op geven moment.
Want dit is mijn enige computer die ik nu heb je wil niet dat je opgeven moment dat je onveilig op internet zit!
Één van de technische beperkingen komt door de ondersteuning voor Metal. Het oude OpenGL wordt niet meer ondersteund, en daarom ondersteunen ze wel sommige Mac Pro's uit 2010 en 2011 indien die een GPU hebben met Metal ondersteuning.
Daarnaast snap ik dat je net 1, 2, 3 geld hebt om een nieuwe te halen, maar dat hoeft ook niet, je kan die van jouw nog prima verkopen en dan 1 kopen van 2012 bijvoorbeeld, die zijn redelijk goedkoop, en dan kan je weer gewoon mee.
De iMac van 2011 krijgt nog gewoon de komende 2 jaar updates van High Sierra, en is daarmee nog echt niet afgeschreven, je mist alleen de features die Mojave biedt, dus je iMac blijft gewoon werken zoals ie nu werkt, daarna ook, maar dan zijn er geen updates meer. Vergeet ook niet dat die iMac tegen die tijd al 9 jaar oud is, dan mag ie best vervangen worden.
Kortom, ik heb het idee dat het nu puur om het balen gaat, je hoeft namelijk niet perse een nieuwe te kopen, maar slechts een nieuwe
re. Maar ook dat hoeft dus niet perse, je gebruikt 'm specifiek voor muziek maken zeg je; die apps blijven ook gewoon werken de komende jaren hoor, je iMac valt niet ineens uit komende herfst.
Op deze manier kan je ook commentaar leveren over je 2007 MacBook dat die niet ondersteund wordt, terwijl die ook al dik 11 jaar oud is, het houdt gewoon een keer op, en je kan door de aanschaf van 1 jaartje nieuwe gelijk weer goed mee. Je hoeft dus niet perse een iMac van 2018 te kopen voor 2k straks.
[Voor 26% gewijzigd door xoniq op 03-07-2018 09:54]