• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 13:41
lowg schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:18:
Zien jullie de inputs (checkboxes, radio, file input) in Chrome ook niet verschijnen? In Safari werkt 't wel ;-).
Jep, dat had ik onlangs ook. Dacht dat ik iets stuk had gemaakt (ben web developer van beroep) dus was al aan 't debuggen :+...

Mazda CX-5 (2022)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lowg
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
xoniq schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:31:
[...]

Jep, dat had ik onlangs ook. Dacht dat ik iets stuk had gemaakt (ben web developer van beroep) dus was al aan 't debuggen :+...
Zelfde hier, toen zag ik pas dat ‘t op elke website zo is. Gelukkig :’)

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Little Snitch is beschikbaar, persoonlijk wachtte ik hierop voordat ik naar Mojave switch om er mee te werken.

Nightly build hier beschikbaar: https://www.obdev.at/prod...tch/download-nightly.html

AdGuard Home

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
mojave werkt perfect, net als ios 12, een paar kleine bugs, voor de rest perfect

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:23

-SaveMe-

-klik-

Wilde er geen apart topic voor openen, maar wanneer kunnen aankondiging van nieuwe modellen (Imac/Mini/Books) verwachten ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:13

amphora

Websites & Fotografie

-SaveMe- schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:12:
Wilde er geen apart topic voor openen, maar wanneer kunnen aankondiging van nieuwe modellen (Imac/Mini/Books) verwachten ?
Dat weet niemand behalve Apple. Sommigen hadden bij WWDC verwachtingen maar ook die kwamen niet uit. Wellicht bij het volgende iPhone event in september pas? Vrijwel alles is outdated volgens https://buyersguide.macrumors.com

[Voor 9% gewijzigd door amphora op 15-06-2018 13:32]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

amphora schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Dat weet niemand behalve Apple. Sommigen hadden bij WWDC verwachtingen maar ook die kwamen niet uit. Wellicht bij het volgende iPhone event in september pas? Vrijwel alles is outdated volgens https://buyersguide.macrumors.com
Damn! Moet stil aan toch mijn mini uit 2011 eens gaan vervangen. Wordt nog een lastige keuze ... :/

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

-SaveMe- schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Damn! Moet stil aan toch mijn mini uit 2011 eens gaan vervangen. Wordt nog een lastige keuze ... :/
Ik had hetzelfde een paar maanden geleden met m'n MacBook Pro. Wilde niet de hoofdprijs betalen en ben uiteindelijk op macvoorminder.nl uitgekomen. Huidig model met wat korting (2e hands, in mijn geval 4 maanden oud, maar zgan) vond ik nog wel de moeite waard.

[Voor 14% gewijzigd door amphora op 15-06-2018 13:42]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

amphora schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:38:
[...]

Ik had hetzelfde een paar maanden geleden met m'n MacBook Pro. Wilde niet de hoofdprijs betalen en ben uiteindelijk op macvoorminder.nl uitgekomen. Een iets ouder model met wat korting (2e hands, in mijn geval 4 maanden oud, maar zgan) vond ik nog wel de moeite waard.
Ik vind die prijzen van die macBooks echt schandalig, helemaal tweedehands! Macbook gaat het niet worden. Ik gebruik de mac alleen als Desktop. Het liefst heb ik een nieuwe mini, maar het 2014 model vind ik te oud en te weinig upgrade om daar geld aan uit te geven. Een nieuw model zou ideaal zijn.

Anders wordt het een iMac. Vanwege de prijs kijk ik dan naar een 21,5" model, die 27" zijn me ook te duur. Ik sluit dan min huidige twee 24" monitoren aan op de iMac (neem aan dat dat kan?).

Ik zit te kijken naar deze, maar dan met 16GB ram.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 13:54
Mooi maar kan het nu weer over de ervaringen van MacOS 10.14 Mojave gaan, dank je.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Queenfanmichel schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:59:
Mooi maar kan het nu weer over de ervaringen van MacOS 10.14 Mojave gaan, dank je.
Een van de redenen waarom ik wil upgraden. Mojave draait niet meer op mijn mini ... :)

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:12
Mojave werkt perfect op mijn Macbook Pro 15" Touchbar 2017. Iemand enig idee wanneer DP2 uitkomt :) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 13:55
-SaveMe- schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:48:
[...]

Ik zit te kijken naar deze, maar dan met 16GB ram.
Vergeet niet naar SSD te upgraden. Zo zonde om niet te doen... Mijn mid 2011 iMac is nog steeds prima te gebruiken vooral dankzij de SSD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

vdws schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:23:
[...]

Vergeet niet naar SSD te upgraden. Zo zonde om niet te doen... Mijn mid 2011 iMac is nog steeds prima te gebruiken vooral dankzij de SSD.
Klopt, ik ga zeker geen systeem meer kopen zonder SSD!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:03

JB

Cédric roelt!

vdws schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:23:
[...]

Ja en daarom snap ik niet dat een Mid2011 niet meer supported wordt volgens meeste sites (bron?). De hardware is amper veranderd op een SSD na of heb ik het mis? Met de SSD erin gaat dat ding nog altijd als de brandweer.

[Voor 6% gewijzigd door JB op 17-06-2018 12:16]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 13:55
JB schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:15:
[...]
Ja en daarom snap ik niet dat een Mid2011 niet meer supported wordt volgens meeste sites (bron?). De hardware is amper veranderd op een SSD na of heb ik het mis? Met de SSD erin gaat dat ding nog altijd als de brandweer.
Volgens mij komt het doordat de GPU "te oud is" voor Metal 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vdws schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:47:
[...]

Volgens mij komt het doordat de GPU "te oud is" voor Metal 2.
Keurig gevonden door Apple! Volgens mij de enige die niet goed zelf te upgraden valt... Geen klagen dat ze oude beestjes zo lang supporten maar ik vraag me af hoe goed al die Fusion iMacs het gaan doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
@vdws @JB

Ik citeer:
10.14 (Mojave) on unsupported systems will be discussed.

June 4, 2018 conclusions:
We (dosdude1 & parrotgeek1) have thoroughly investigated 10.14 GPU drivers, and sadly, we have concluded that it is not possible for any non-Metal GPU to work, because almost the entire OS uses Metal.

Evidence for this: If you remove the Metal driver, it won't boot. But if you remove the OpenGL driver, it boots with acceleration but random actions throughout the OS cause crashes. Also, removing the OpenGL software renderer doesn't break safe mode, so it must use a non-OpenGL software renderer.

https://forums.macrumors....acs-thread.2121473/page-7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@F. Scaglietti Heb dat topic ook gezien. Wellicht komen er mogelijkheden om je iMac te upgraden mbt GPU maar dan zal je alsnog met een omweg Mojave erop moeten zetten lijkt me. Ik vind het ergens onverkoopbaar (voor mezelf) om een nieuwe aan te schaffen op basis van prijs vs specs welke een nieuwe iMac biedt tov degene die ik nu heb :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:22
Berlinetta schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:55:
@vdws @JB

Ik citeer:
10.14 (Mojave) on unsupported systems will be discussed.

June 4, 2018 conclusions:
We (dosdude1 & parrotgeek1) have thoroughly investigated 10.14 GPU drivers, and sadly, we have concluded that it is not possible for any non-Metal GPU to work, because almost the entire OS uses Metal.

Evidence for this: If you remove the Metal driver, it won't boot. But if you remove the OpenGL driver, it boots with acceleration but random actions throughout the OS cause crashes. Also, removing the OpenGL software renderer doesn't break safe mode, so it must use a non-OpenGL software renderer.

https://forums.macrumors....acs-thread.2121473/page-7
De startpost is reeds aangepast, er is wel degelijk hoop voor iMacs 2009-2011 en waarschijnlijk zelfs enkele Macbooks (enkel Intel Graphics, geen Nvidia):

June 8: With replaced IOAcceleratorFamily2.kext from 10.13.5, all of the required AMD and Intel kexts can be loaded!

Afwachten dus :)

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Mojave werkt goed op mijn Macbook Air 2014. Behalve Silverlight met Safari.
Dit werkt nog niet goed.

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 16:57
Okay, kan iemand voor mij iets testen, aangezien ik nu even zonder macbook zit...

Mijn Mojave install is goed gegaan, vervogens bleef het hangen na het selecteren van mijn account.
Vervolgens wilde ik inloggen met het Guest account, met als resultaat dat de macbook opnieuw gestart werd en om een Firmware wachtwoord vroeg, helaas kom ik ook niet meer verder, is er iemad anders met een firmware wachtwoord, die voor mij kan/wil testen wat er gebeurd als je op het inlogscherm het gast account selecteerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
  • Laatst online: 29-05 15:05
Ik lees net dat ze flink hebben gesneden in in aantal modellen dat macOS Mojave krijgt.
Helaas komt mij iMac mid 2011(Quadcore 2,5 GHz)niet voor in aanmerking!
Daar baal ik wel van!
Maar komen ze nog wel met beveiliging updates voor ouwe versie van macOS.
Wat is de reden dat ze iMac mid 2011 quadcore 2,5 GHz) niet ondersteunen technisch moet die het gewoon aan kunnen lijk me. Hier zit vast wel een economische redenen achter kunnen ze weer geld mee verdienen. Ik heb namelijk niet 1 2 3 geld voor om nieuwe Mac aan te schaffen.
Ik gebruik het namelijk om muziek mee te maken. Nu voel ik eigenlijk min of meer gedwongen om andere computer te kopen of er moet een soort tussen oplossing zijn(hack)
Ik zal vast wel niet de enige zijn die hier mee te maken heeft.
Nu vroeg ik me af wat ik nu nog voor oplossing voor me is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:53

4POX

Everybody is wired

Havelock schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:45:
Ik lees net dat ze flink hebben gesneden in in aantal modellen dat macOS Mojave krijgt.
Daar baal ik wel van!
Wat is de reden dat ze iMac mid 2011 quadcore 2,5 GHz) niet ondersteunen technisch moet die het gewoon aan kunnen lijk me. Hier zit vast wel een economische redenen achter kunnen ze weer geld mee verdienen. Ik heb namelijk niet 1 2 3 geld voor om nieuwe Mac aan te schaffen.
Ik gebruik het namelijk om muziek mee te maken. Nu voel ik eigenlijk min of meer gedwongen om andere computer te kopen of er moet een soort tussen oplossing zijn(hack)
Mag ik vragen waarom je een andere computer moet aanschaffen? Heeft de producent van jouw muziek software aangegeven dat ze stoppen met het ondersteunen van de software onder High Sierra?

Ik heb Mojave geïnstalleerd. Moet bekennen. Zoveel is er niet anders.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
4POX schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 04:37:
[...]

Mag ik vragen waarom je een andere computer moet aanschaffen? Heeft de producent van jouw muziek software aangegeven dat ze stoppen met het ondersteunen van de software onder High Sierra?

Ik heb Mojave geïnstalleerd. Moet bekennen. Zoveel is er niet anders.
Nee gelukkig nog niet daar voor hoef ik ook nog geen nieuwe computer voor te kopen.

Uiterlijk van het os zegt mij niet zo veel gaat mij meer om de techniek die bij deze os hebben gebruikt ze maken niks voor niks een nieuwe versie van het os!
En de huidige os is nagenoeg bijna op zijn einde er komen vast nog wel een jaar lang beveiliging updates.
Ik heb namelijk geen zin om straks met een computer zitten waar ik van weet dat die nog in prima staat is om nog mee te werken.
Het is als of je de stekker eruit trekt van een computer die makkelijk nog een paar jaar mee kan gaan.
Hardware technisch is hij nog prima in staat!
ik krijg hier mee het gevoel dat ik op geven moment achter loop qua software(updates) en veiligheid in het geding komt.
Er komt vast nog wel een einde aan de ondersteuning van de software die ik nu gebruik van me.
En op zich kan ik het ook wel begrijpen van Apple dat ze er mee stoppen op geven moment.
Want dit is mijn enige computer die ik nu heb je wil niet dat je opgeven moment dat je onveilig op internet zit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Havelock schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:23:
[...]
Het is als of je de stekker eruit trekt van een computer die makkelijk nog een paar jaar mee kan gaan.
Er zijn patches beschikbaar om (High) Sierra ok op oudere, niet officieel ondersteunde Macs te installeren. Dat zal voor Mojave waarschijnlijk ook wel weer gebeuren. Maar dat is niet geheel zonder risico natuurlijk en door het ontbreken van sommige drivers kunnen sommige zaken wellicht niet meer (goed) werken.

Zie bijvoorbeeld https://forums.macrumors....rted-macs-thread.2121473/

[Voor 40% gewijzigd door amphora op 03-07-2018 09:26]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• xoniq
Havelock schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:45:
Daar baal ik wel van!
Havelock schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:23:
[...]

Nee gelukkig nog niet daar voor hoef ik ook nog geen nieuwe computer voor te kopen.

Uiterlijk van het os zegt mij niet zo veel gaat mij meer om de techniek die bij deze os hebben gebruikt ze maken niks voor niks een nieuwe versie van het os!
En de huidige os is nagenoeg bijna op zijn einde er komen vast nog wel een jaar lang beveiliging updates.
Ik heb namelijk geen zin om straks met een computer zitten waar ik van weet dat die nog in prima staat is om nog mee te werken.
ik krijg hier mee het gevoel dat ik op geven moment achter loop qua software(updates) en veiligheid in het geding komt.
Er komt vast nog wel een einde aan de ondersteuning van de software die ik nu gebruik van me.
En op zich kan ik het ook wel begrijpen van Apple dat ze er mee stoppen op geven moment.
Want dit is mijn enige computer die ik nu heb je wil niet dat je opgeven moment dat je onveilig op internet zit!
Één van de technische beperkingen komt door de ondersteuning voor Metal. Het oude OpenGL wordt niet meer ondersteund, en daarom ondersteunen ze wel sommige Mac Pro's uit 2010 en 2011 indien die een GPU hebben met Metal ondersteuning.

Daarnaast snap ik dat je net 1, 2, 3 geld hebt om een nieuwe te halen, maar dat hoeft ook niet, je kan die van jouw nog prima verkopen en dan 1 kopen van 2012 bijvoorbeeld, die zijn redelijk goedkoop, en dan kan je weer gewoon mee.

De iMac van 2011 krijgt nog gewoon de komende 2 jaar updates van High Sierra, en is daarmee nog echt niet afgeschreven, je mist alleen de features die Mojave biedt, dus je iMac blijft gewoon werken zoals ie nu werkt, daarna ook, maar dan zijn er geen updates meer. Vergeet ook niet dat die iMac tegen die tijd al 9 jaar oud is, dan mag ie best vervangen worden.

Kortom, ik heb het idee dat het nu puur om het balen gaat, je hoeft namelijk niet perse een nieuwe te kopen, maar slechts een nieuwere. Maar ook dat hoeft dus niet perse, je gebruikt 'm specifiek voor muziek maken zeg je; die apps blijven ook gewoon werken de komende jaren hoor, je iMac valt niet ineens uit komende herfst.

Op deze manier kan je ook commentaar leveren over je 2007 MacBook dat die niet ondersteund wordt, terwijl die ook al dik 11 jaar oud is, het houdt gewoon een keer op, en je kan door de aanschaf van 1 jaartje nieuwe gelijk weer goed mee. Je hoeft dus niet perse een iMac van 2018 te kopen voor 2k straks.

[Voor 26% gewijzigd door xoniq op 03-07-2018 09:54]

Mazda CX-5 (2022)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008

carpebios

-1 social credit

Update 3 geeft een corrupte videokaart kext denk ik. Ik zie 7 Apple logos tijdens de update.

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 09:24
Geen last van gehad. Update ging vlot en alles doet het verder prima. Wel blij met de dark mode :-)
carpebios schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:26:
Update 3 geeft een corrupte videokaart kext denk ik. Ik zie 7 Apple logos tijdens de update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 11:34
De update ging ook vrij soepel hier. Geen rare meldingen.

Wel heb ik sinds de Mojave beta (elke versie) problemen met Bootcamp. Ik krijg het niet geïnstalleerd. De Setup wizard crasht steeds.

• Havelock
xoniq schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:52:
[...]

[...]

Één van de technische beperkingen komt door de ondersteuning voor Metal. Het oude OpenGL wordt niet meer ondersteund, en daarom ondersteunen ze wel sommige Mac Pro's uit 2010 en 2011 indien die een GPU hebben met Metal ondersteuning.

Daarnaast snap ik dat je net 1, 2, 3 geld hebt om een nieuwe te halen, maar dat hoeft ook niet, je kan die van jouw nog prima verkopen en dan 1 kopen van 2012 bijvoorbeeld, die zijn redelijk goedkoop, en dan kan je weer gewoon mee.

De iMac van 2011 krijgt nog gewoon de komende 2 jaar updates van High Sierra, en is daarmee nog echt niet afgeschreven, je mist alleen de features die Mojave biedt, dus je iMac blijft gewoon werken zoals ie nu werkt, daarna ook, maar dan zijn er geen updates meer. Vergeet ook niet dat die iMac tegen die tijd al 9 jaar oud is, dan mag ie best vervangen worden.

Kortom, ik heb het idee dat het nu puur om het balen gaat, je hoeft namelijk niet perse een nieuwe te kopen, maar slechts een nieuwere. Maar ook dat hoeft dus niet perse, je gebruikt 'm specifiek voor muziek maken zeg je; die apps blijven ook gewoon werken de komende jaren hoor, je iMac valt niet ineens uit komende herfst.

Op deze manier kan je ook commentaar leveren over je 2007 MacBook dat die niet ondersteund wordt, terwijl die ook al dik 11 jaar oud is, het houdt gewoon een keer op, en je kan door de aanschaf van 1 jaartje nieuwe gelijk weer goed mee. Je hoeft dus niet perse een iMac van 2018 te kopen voor 2k straks.
Mooi om te horen dat wij nog 2 jaar updates krijgen!

• carpebios
  • Registratie: December 2008

carpebios

-1 social credit

Ik heb problemen met NZBVortex 3. De aplicatie blijft crachen met een NSInternalInconsistencyException error.

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
carpebios schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:38:
Ik heb problemen met NZBVortex 3. De aplicatie blijft crachen met een NSInternalInconsistencyException error.
Jep had ik ook op Dev Beta 3, draai nu de PB 2 en daar heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 21:09
Werkt XCode 9 op Mojave? (Naast XCode 10 beta uiteraard)

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Menesis schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:21:
Werkt XCode 9 op Mojave? (Naast XCode 10 beta uiteraard)
Ja, 9.4.1. werkt bij mij prima op PB2.

[Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 10-07-2018 07:02]

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-05 07:44
SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:28:
De update ging ook vrij soepel hier. Geen rare meldingen.

Wel heb ik sinds de Mojave beta (elke versie) problemen met Bootcamp. Ik krijg het niet geïnstalleerd. De Setup wizard crasht steeds.
Sinds DB3 doet mijn externe USB bootcamp het niet meer (ja ik weet het, het is niet officieel ondersteund) maar het werkte tot DB3 prima en nu boot ie niet meer op. Lijkt erop dat apple stiekem een stokje heeft gestoken voor deze on officieel bootcamp variant die ik ideaal vond met men 256GB interne ssd. Hope dat de nieuwe macbook er snel is kunnen we bootcamp op de officieel ondersteunde manier gebruiken.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:19
DeadDevil6210 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:36:
[...]

Sinds DB3 doet mijn externe USB bootcamp het niet meer (ja ik weet het, het is niet officieel ondersteund) maar het werkte tot DB3 prima en nu boot ie niet meer op. Lijkt erop dat apple stiekem een stokje heeft gestoken voor deze on officieel bootcamp variant die ik ideaal vond met men 256GB interne ssd. Hope dat de nieuwe macbook er snel is kunnen we bootcamp op de officieel ondersteunde manier gebruiken.
Het kan natuurlijk ook gewoon een bug zijn. Wellicht dat het in DB4 wel weer werkt.

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-05 07:44
ThomasG schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:23:
[...]
Het kan natuurlijk ook gewoon een bug zijn. Wellicht dat het in DB4 wel weer werkt.
:) Dat lijkt inderdaad het geval te zijn na update na DB4 doet ie het weer 8)7

• SHIFTER [NL]
DeadDevil6210 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:10:
[...]

:) Dat lijkt inderdaad het geval te zijn na update na DB4 doet ie het weer 8)7
Zou je kunnen checken voor mij of de bootcamp assistent weer werkt in DB4? Deze crasht nu constant als ik op next klik (PB2, DB2, DB3).

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Sinds Beta 4 werken mijn Airpods niet meer.. kan ze wel connecten maar er komt geen input in terwijl die wel het liedje of iets afspeelt het blijft dan volledig stil. Opnieuw pairen helpt ook niet. Zodra ik overigens bij invoer op de airpods klik krijg ik wel geluid maar op een lage bitrate en voor een paar seconden. Balen dit. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 09:47
Ben ik de enige die zo'n dark mode maar niets vindt?

MacBook Pro 2.9GHz i7 15inch (2017) : 2x Apple Thunderbolt Display : Macbook 1,2GHz m3 12inch (2017) : iPhone 12 Pro : Apple TV 4K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
n0sTRa schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:25:
Correct.

Mazda CX-5 (2022)

• ThomasG
n0sTRa schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:25:
Een dark mode vind ik wel fijn, alleen ben ik niet zo tevreden met de gekozen zwart-tinten. Ik hoop dat ze die nog aanpassen, zoals bij Safari. Daar is het bovenste deel light zwart/grijs, en de tabs zwart. Dat heb ik liever andersom, in tegenstelling tot de light mode waarbij dat zo wel goed is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Shadow343 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:12:
Sinds Beta 4 werken mijn Airpods niet meer.. kan ze wel connecten maar er komt geen input in terwijl die wel het liedje of iets afspeelt het blijft dan volledig stil. Opnieuw pairen helpt ook niet. Zodra ik overigens bij invoer op de airpods klik krijg ik wel geluid maar op een lage bitrate en voor een paar seconden. Balen dit. Meer mensen die hier last van hebben?
Feedback app al opgestart en een ticket aangemaakt? Dat is de reden dat je een beta draait.

AKA Rinkel weblog

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Gebruikt iemand ook een BT koptelefoon met Mojave? Ik krijg mijn Sony WH-1000XM2 niet aan de praat. Pairing gaat goed, hij selecteert hem als audio device maar ik krijg er geen geluid op.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• ThomasG
OkselFris schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:50:
Gebruikt iemand ook een BT koptelefoon met Mojave? Ik krijg mijn Sony WH-1000XM2 niet aan de praat. Pairing gaat goed, hij selecteert hem als audio device maar ik krijg er geen geluid op.
Welke hardware gebruik je? Op mijn 15" rMBP E13 werken de AirPods zonder problemen in PB4, terwijl @Shadow343 meldt problemen te hebben. Wellicht dat een specifiek type Airport/Bluetooth Board er last van heeft in PB4.

• SHIFTER [NL]
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Zou je kunnen checken voor mij of de bootcamp assistent weer werkt in DB4? Deze crasht nu constant als ik op next klik (PB2, DB2, DB3).
Heb de gok gewaagd met DB4 en Bootcamp werkt weer prima _/-\o_

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-04 00:30
Hier valt vanaf beta 1 het internet al geregeld uit. Hij blijft wel verbonden via Wi-Fi, maar er gebeurd niks meer. Fix is WiFi uit en aanzetten, dan is alles koek en ei. Soms gebeurt het 1 keer per dag, en anders om de 5 minuten. Heel irritant natuurlijk, vraag me af of meer mensen dit herkennen?

• OkselFris

OkselFris

ThomasG schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:15:
[...]
Welke hardware gebruik je? Op mijn 15" rMBP E13 werken de AirPods zonder problemen in PB4, terwijl @Shadow343 meldt problemen te hebben. Wellicht dat een specifiek type Airport/Bluetooth Board er last van heeft in PB4.
Ik heb een 15 inch Macbook Pro (2017) en had er eerder nooit problemen mee.
Ik heb nu de volgende headsets geprobeerd. Sony WH-1000MX2, Bose OE Soundlink en Apple AirPods. alleen de AirPods hebben voor een paar seconden geluid gegeven en daarna is het gebeurd

Het werkt ook helemaal niet lekker, want wanneer ik bijv de BT headset in iTunes kies, dan kan ik de bekende strandbal krijgen of blijft hij hangen connecting to device. andere momenten is die verbonden, maar helaas geen geluid.

Feedback ingestuurd.

• xoniq
Nog even ter informatie (ook even toegevoegd in de start post):

Nieuw in beta 4
  • Dynamische wallpapers werken nu ook in de donkere modus. Voorheen was het alleen mogelijk te kiezen tussen de donkere modus met een donkere wallpaper, of de lichte modus met de dynamische wallpaper.
  • Wallpapers zijn nu opgesplitst in dynamisch en statische wallpapers.
  • Nieuwe dynamische wallpaper die enkel licht naar donkere gradients gebruikt.
  • Oude screenshot app is verwijderd uit de hulpprogramma's sectie.
  • Nieuwe screenshot app is toegevoegd die hetzelfde doet als de snelkoppeling CMD + SHIFT + 5.
  • Ondersteuning voor de MacBook Pro's van 2018.
  • Verbeteringen in het RAM verbruik, de vorige beta's hadden best wat geheugen lekken waardoor applicaties één voor één vast konden lopen.

Mazda CX-5 (2022)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Wat bedoelen ze met APFS performance.

Gaat het tonen van de beschikbare ruimte nu wel sneller.
Het tonen van een folder size duurt onder HS best lang. Is dit nu sneller?

AKA Rinkel weblog

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Incorrect. Ik vind het ook niks want het is te donker waardoor mijn ogen veel meer moeten doen om te focussen. Dat levert zere en vermoeide ogen op. Dit is dus een feature die meteen uit gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

ppl schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:02:
[...]

Incorrect. Ik vind het ook niks want het is te donker waardoor mijn ogen veel meer moeten doen om te focussen. Dat levert zere en vermoeide ogen op. Dit is dus een feature die meteen uit gaat.
Ik ben over het algemeen ook niet zo’n groot fan van de donkere modus, maar ik merk nu wel dat ik het ‘s avonds in een wat donkere omgeving het bij tijden wel prettig vindt werken. Overdag kan je beter de lichte modus gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 15:52
xoniq schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:57:
Nog even ter informatie (ook even toegevoegd in de start post):

Nieuw in beta 4
  • Dynamische wallpapers werken nu ook in de donkere modus. Voorheen was het alleen mogelijk te kiezen tussen de donkere modus met een donkere wallpaper, of de lichte modus met de dynamische wallpaper.
  • Wallpapers zijn nu opgesplitst in dynamisch en statische wallpapers.
  • Nieuwe dynamische wallpaper die enkel licht naar donkere gradients gebruikt.
  • Oude screenshot app is verwijderd uit de hulpprogramma's sectie.
  • Nieuwe screenshot app is toegevoegd die hetzelfde doet als de snelkoppeling CMD + SHIFT + 5.
  • Ondersteuning voor de MacBook Pro's van 2018.
  • Verbeteringen in het RAM verbruik, de vorige beta's hadden best wat geheugen lekken waardoor applicaties één voor één vast konden lopen.
Ik heb grote interesse in die screenshot app, raar maar waar. Ik hoop echt dat ze een stukje overnemen van Snipping Tool in Windows, die werkt best wel prettig.
Ik vond de screen capture van MacOS al een beetje te complex eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Lyca schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:54:
[...]

Ik heb grote interesse in die screenshot app, raar maar waar. Ik hoop echt dat ze een stukje overnemen van Snipping Tool in Windows, die werkt best wel prettig.
Werkt zeer prettig, enige wat hij niet heeft is de mogelijkheid om een scrolled window te capturen. maar voor de rest een prima app met een goede editor. Voor de meeste mensen meer dan voldoende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
OkselFris schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:07:
[...]

Werkt zeer prettig, enige wat hij niet heeft is de mogelijkheid om een scrolled window te capturen. maar voor de rest een prima app met een goede editor. Voor de meeste mensen meer dan voldoende.
Klopt dit doe ik in de browser dan ook met een extensie. Die doet eigelijk ook niks anders dan elke keer scrollen en dan en capture maken en die onder elkaar plakken.

Mazda CX-5 (2022)

• ppl
  • Niet online
Lyca schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:54:
Het is maar hoe je naar complexiteit kijkt. In macOS heb je Grab (met Mojave dus iets anders) en system wide shortcuts (die met de app overeenkomen). Om een plaatje te bewerken moest je uitwijken naar een andere tool want dat kon dan weer niet. Snipping Tool kan het wel waardoor die tool in feite complexer is dan die van macOS. Met Mojave krijgt de Mac ook de editing mogelijkheden in de screenshot app (handig voor annotatie). Ik hoop dat in macOS we nog steeds als nu "even snel" een screenshotje kunnen maken. Op Windows heb ik daarvoor maar Greenshot geïnstalleerd omdat het met Snipping Tool niet ging.

@xoniq in Firefox kun je dat ook al een tijdje middels de develop tools. Als je daar de Developer Toolbar (shift-F2) oproept kun je met het screenshot commando de vlag --fullpage meegeven. Levert een screenshot van de gehele pagina in je downloads map op. Ben je meer van de knopjes dan werkt de "save a screenshot" optie ook; wel even aangeven dat je full page wil. De screenshot feature in Opera kan dit (nog) niet.

[Voor 18% gewijzigd door ppl op 23-07-2018 21:00]

• Lyca
  • Laatst online: 12-05 15:52
ppl schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:55:
[...]

Het is maar hoe je naar complexiteit kijkt. In macOS heb je Grab (met Mojave dus iets anders) en system wide shortcuts (die met de app overeenkomen). Om een plaatje te bewerken moest je uitwijken naar een andere tool want dat kon dan weer niet. Snipping Tool kan het wel waardoor die tool in feite complexer is dan die van macOS. Met Mojave krijgt de Mac ook de editing mogelijkheden in de screenshot app (handig voor annotatie). Ik hoop dat in macOS we nog steeds als nu "even snel" een screenshotje kunnen maken. Op Windows heb ik daarvoor maar Greenshot geïnstalleerd omdat het met Snipping Tool niet ging.
Jup inderdaad, dat vond ik zo cool aan snipping tool, het was snel en eenvoudig. Maar je kon een basis edit doen, of rap iets markeren. Mega handig.

Vroeger op het werk gebruikten we ook een 3rd party app, ik kan me niet meer de naam herineren en die software was betalend.

Grab vind ik dan ook snel als de short cut weet, ik hoop dat de nieuwe app even snel blijft met meer opties. beide de Windows tool en MacOS tool hadden ook die snelle copy paste zonder dat je het moet saven. Hopen dat dat er in blijft.

• ThomasG
Even snel een screenshot maken kan nog steeds. Alleen wordt de huidige niet automatisch naar het bureaublad geschreven. Als je meerdere screenshots achter elkaar maakt, worden ze allemaal behalve de laaste automatisch op het bureaublad geplaatst. De laatste staat dan nog in de popup. Het voordeel van die popup vind ik dat je het vanuit daar heel makkelijk naar een applicatie als Finder, Mail of upload veld in Safari kunt slepen. Ook kun je rechts klikken voor een aantal opties.

De direct naar clipboard shortcut is er nog steeds, maar dan krijg je geen popup. Iets wat ik zelf handig vind is dat er nu een shortcut is om een screen recoding te maken. Voorheen moest je dan eerst Quicktime opstarten.

• xoniq
ThomasG schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:39:
Even snel een screenshot maken kan nog steeds. Alleen wordt de huidige niet automatisch naar het bureaublad geschreven. Als je meerdere screenshots achter elkaar maakt, worden ze allemaal behalve de laaste automatisch op het bureaublad geplaatst. De laatste staat dan nog in de popup. Het voordeel van die popup vind ik dat je het vanuit daar heel makkelijk naar een applicatie als Finder, Mail of upload veld in Safari kunt slepen. Ook kun je rechts klikken voor een aantal opties.

De direct naar clipboard shortcut is er nog steeds, maar dan krijg je geen popup. Iets wat ik zelf handig vind is dat er nu een shortcut is om een screen recoding te maken. Voorheen moest je dan eerst Quicktime opstarten.
De standaard screenshot locatie kan je veranderen. Doe ik al sinds Snow Leopard in ~/Downloads/screenshots

Mazda CX-5 (2022)

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
xoniq schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:40:
De standaard screenshot locatie kan je veranderen. Doe ik al sinds Snow Leopard in ~/Downloads/screenshots
Respecteert een nieuwe versie van macOS die instelling nog? Ik heb hem ooit gewijzigd maar dat wordt in oa High Sierra genegeerd.

• xoniq
iAmRenzo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

Respecteert een nieuwe versie van macOS die instelling nog? Ik heb hem ooit gewijzigd maar dat wordt in oa High Sierra genegeerd.
Bij mij wel. Als ik een OS upgraden is ie nog gewoon actief. Ook in Mojave.

Mazda CX-5 (2022)

• OkselFris

OkselFris

OkselFris schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:50:
en opgelost in Beta 4.

• pmvoorza75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10-2022
Ik kan in de laatste twee builds niet inloggen met de wachtwoorden uit de sleutelhanger. Is er iets gewijzigd of doe ik iets verkeerd?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Puck

W32.Deadcode.A

Ik wil graag op mijn nieuwe MacBook Pro de (beta) van Mojave installeren, naast de bestaande High Sierra. Heb ook al Bootcamp. Volgens mij moet het makkelijk te doen zijn, maar ik vraag me af of ik later dan de High Sierra partitie kan verwijderen en weer gaan samenvoegen met de Mojave partitie zonder dan ik daarop data kwijtraak. Met mijn Bootcamp partitie werkt dit gewoon goed. Wil het even zeker weten :)

Blackhand.w32 Long Live Great SERBIA

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:38
Puck schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:10:
Ik wil graag op mijn nieuwe MacBook Pro de (beta) van Mojave installeren, naast de bestaande High Sierra. Heb ook al Bootcamp. Volgens mij moet het makkelijk te doen zijn, maar ik vraag me af of ik later dan de High Sierra partitie kan verwijderen en weer gaan samenvoegen met de Mojave partitie zonder dan ik daarop data kwijtraak. Met mijn Bootcamp partitie werkt dit gewoon goed. Wil het even zeker weten :)
Zou de moeite niet meer nemen aangezien Mojave toch al bijna gereleased gaat worden.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Puck

W32.Deadcode.A

Scrtz schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:28:
[...]

Zou de moeite niet meer nemen aangezien Mojave toch al bijna gereleased gaat worden.
Is geen moeite voor mij. Ik doe sowieso altijd een clean install. Ja, ik ga waarschijnlijk wachten op de officiële release maar dan nog zou ik graag mijn vraag beantwoord zien ;)

Blackhand.w32 Long Live Great SERBIA

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 00:38
dat kan, je kunt de high sierra partitie wissen en toevoegen aan je mojave partitie, en vervolgens aangeven dat hij standaard vanaf de mojave partitie moet opstarten

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Is Apple bezig met het uitfaseren van SMART?

Ik las dat de SSD's vanaf 2015 geen SMART ondersteunen. Ik gebruik een 2015 SSD in mijn 2013 macbook. Onder high Sierra kon ik de smart gewoon uitlezen. Maar onder Mojave krijg ik dit niet voorelkaar. In Disk Utility krijg ik not supported te zien. Onder system profile is ook weg.

Smartctl geeft Smartctl open device: disk0 failed: IOCreatePlugInInterfaceForService failed aan?

Ik vond het altijd een geruststellende gedachte om eens keer per week even te kijken hoe goed de SSD nog is. Maar dat is nu weg.

AKA Rinkel weblog

• ppl
  • Niet online
SMART is net als HFS+: het werkt an sich wel met SSD's maar het is er absoluut niet voor gemaakt. De SMART informatie was voor SSD's op geen enkel OS echt zinnig dus dat ondersteunen voor SSD's heeft ook weinig zin. Geen informatie is beter dan onbetrouwbare informatie.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het topic is niet zo heel erg actief (helaas), afgezien van dat het een beta is, is het stabiel genoeg om inmiddels te draaien? De GM zal wellicht binnen 2 weken komen, maar ben toch erg nieuwsgierig naar de performance en verbeteringen en twijfel om beta 10 te installeren op mijn MacBook, over High Sierra heen. Eigenwijs wellicht, maar ik gebruik het alleen voor normale taken en heb een Time Machine-backup gemaakt.

Sowieso van plan een Clean Install te doen bij release.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• Scrtz
THE_BASE schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:53:
Het topic is niet zo heel erg actief (helaas), afgezien van dat het een beta is, is het stabiel genoeg om inmiddels te draaien? De GM zal wellicht binnen 2 weken komen, maar ben toch erg nieuwsgierig naar de performance en verbeteringen en twijfel om beta 10 te installeren op mijn MacBook, over High Sierra heen. Eigenwijs wellicht, maar ik gebruik het alleen voor normale taken en heb een Time Machine-backup gemaakt.

Sowieso van plan een Clean Install te doen bij release.
Ja werkt prima, enige wat je hebt met beta's is dat de accuduur wat minder is omdat er op de achtergrond natuurlijk veel meer data etc wordt verzameld dan normaal.

Ik draai eigenlijk altijd alle beta's vanaf beta 1 en heb echt nog nooit een reinstall gedaan, gaat prima allemaal :P (retina 13" late 2013)

• THE_BASE
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:56:
[...]

Ja werkt prima, enige wat je hebt met beta's is dat de accuduur wat minder is omdat er op de achtergrond natuurlijk veel meer data etc wordt verzameld dan normaal.

Ik draai eigenlijk altijd alle beta's vanaf beta 1 en heb echt nog nooit een reinstall gedaan, gaat prima allemaal :P (retina 13" late 2013)
Handig om te weten. Schiet me alleen te binnen dat ik nu beta 10 zou downloaden en vanavond wellicht GM tevoorschijn komt. Kan dan beter even tot morgen wachten of tot officieel release.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb net de laatste beta GM geïnstalleerd. Jammer dat Apple niks met de feedback heeft gedaan over de font grootte in de App Store. Ik ben dus gelijk maar een multi-Apple-focale bril gaan halen. Als je de Finder op small hebt staan, dat zie je dan gewoon. En de fonts in de App Store verkleint de bril dan, zodat je niet ineens een 4x zo groot lettertype ziet 8) :X 8)7

I stand corrected, Mojave komt een week later ;) Maar dat grote font blijft een door in mijn oog.

[Voor 13% gewijzigd door iAR op 13-09-2018 18:53]

• THE_BASE
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:44:
Ik heb net de GM geïnstalleerd. Jammer dat Apple niks met de feedback heeft gedaan over de font grootte in de App Store. Ik ben dus gelijk maar een multi-Apple-focale bril gaan halen. Als je de Finder op small hebt staan, dat zie je dan gewoon. En de fonts in de App Store verkleint de bril dan, zodat je niet ineens een 4x zo groot lettertype ziet 8) :X 8)7
Dat is best knap. Apple heeft gisteren macOS Mojave beta 11 vrijgegeven en geen General Master. ;)

• Arishr
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-05-2020
Misschien dat ik een domme vraag stel, ik heb een MacBook Pro uit 2011. Ik heb wat rond gegoogled en mijn MacBook kan helaas niet updaten naar Mojave. Word High Sierra nog wel geupdate?

• xoniq
Arishr schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:10:
Misschien dat ik een domme vraag stel, ik heb een MacBook Pro uit 2011. Ik heb wat rond gegoogled en mijn MacBook kan helaas niet updaten naar Mojave. Word High Sierra nog wel geupdate?
High Sierra krijgt nog 2 jaar na de release van Mojave updates. (Dus die is nog minimaal 2 jaar te gebruiken incl. updates, en daarna blijft ie bruikbaar, maar dan zonder updates)

Vergeet ook niet, dat die laptop over 2 jaar al 10 jaar oud is.

Mazda CX-5 (2022)

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vanavond 1900u public release 10.14 Mojave, als ik me niet vergis! ;) ;)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:09

Rivanov

Apple freak

Klopt.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

Sinds begin dit jaar weer overgestapt naar Apple/OSX. Momenteel heb ik apache/php(meerdere versies)/mysql geinstalleerd staan via brew.

Blijft dat "gewoon" werken als je upgrade naar Mojave? Kan hier nergens iets over vinden.

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

• Knetterhard
  • Laatst online: 26-05 11:39

Knetterhard

Dedicated

Release date zou 24 sept uit moeten komen, maar ik zie nog niets in de App Store, of komt dit pas later vandaag?

edit; te snel gepost, zojuist hierboven gevonden :X

[Voor 20% gewijzigd door Knetterhard op 24-09-2018 09:37]

NZXT H710i - Asus Strix X570-E Gaming - Ryzen 9 5950X - 64GB G.Skill Trident Z F4 - 1TB Samsung 980 PRO M.2 - Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix Gaming OC 24G - https://www.3dmark.com/3dm/55080463

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
JSchut schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:01:
Sinds begin dit jaar weer overgestapt naar Apple/OSX. Momenteel heb ik apache/php(meerdere versies)/mysql geinstalleerd staan via brew.

Blijft dat "gewoon" werken als je upgrade naar Mojave? Kan hier nergens iets over vinden.
Voor zover ik gezien heb zitten er geen grote veranderingen tussen 10.13 en .14, uit mijn persoonlijke ervaring is Brew 1x stuk gegaan en dat was toen Apple iets fundamenteels veranderde aan de rechten op sommige mappen.

tl;dr: You will be fine.

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee, kan ik als Mojave gedownload is deze opnieuw over High Sierra installeren of moet ik eerst upgraden?

Heb nogal wat glitches en last van traag opstarten en afsluiten, dus dacht wellicht is opnieuw installeren (geen clean install) een betere optie.

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-04 05:56
Knetterhard schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:36:
Release date zou 24 sept uit moeten komen, maar ik zie nog niets in de App Store, of komt dit pas later vandaag?
In Amerika is de dag nog maar net begonnen, he. ;)
Meestal is de release rond 19.00 uur Nederlandse tijd.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:09

Rivanov

Apple freak

Knetterhard schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:36:

edit; te snel gepost, zojuist hierboven gevonden :X
Vrijwel iedere Apple software update is om 19:00 Nederlandse tijd. Dat is 10:00 in Cupertino en is daar iedereen weer aan het werk.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:31
Wat raden jullie aan? Een upgrade of een clean install van Mojave?
Heb een iMac 27" - late 2012 met High Sierra.

• Scrtz
Redondo77 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:06:
Wat raden jullie aan? Een upgrade of een clean install van Mojave?
Heb een iMac 27" - late 2012 met High Sierra.
Heb je een SSD erin of nog een ouderwetse HDD? Als je nog een HDD hebt zou ik aanraden eens een keer te formatteren en clean install te doen. Heb je een SSD dan zou ik lekker upgraden.

Zelf een rmbp 13" van late 2013 en echt al elke beta gedraaid en altijd geupgrade, nergens last van.

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:31
Scrtz schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:09:
[...]

Heb je een SSD erin of nog een ouderwetse HDD? Als je nog een HDD hebt zou ik aanraden eens een keer te formatteren en clean install te doen. Heb je een SSD dan zou ik lekker upgraden.

Zelf een rmbp 13" van late 2013 en echt al elke beta gedraaid en altijd geupgrade, nergens last van.
Ik heb een Fusion Drive

• eth0
  • Laatst online: 29-05 11:09
Ik vind het vrij omslachtig om tussen de dark en "normale" theme switches in Mojave. Dus maar eens een menubar appje gemaakt die het met een druk op de knop kan.

Voor wie geïnteresseerd is hierzo meer info en downloaden zie: https://blog.kruyt.org/darksome

• Scrtz
Zou ik ook een clean install doen.

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 09:23
Is iemand binnen Mojave nog tegen bijzondere problemen aangelopen?

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:37
Scrtz schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:17:
[...]

Zou ik ook een clean install doen.
Ik zit in hetzelfde schuitje, is wel veel werk een clean install.
Kan ik dan een backup terugzetten of moet ik alle programma's opnieuw installeren.
Ik doe trouwens al sind ik hem heb (2012) al een upgrade dus misschien is een clean install niet eens zon gek idee

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Khil
  • Laatst online: 27-05 15:55
Die goeie ouwe tijd... toen je nog bij de brievenbus lag om OS X 10.3 in ontvangst te nemen van de TPG Post-bezorger. Vier cd-roms, 129 euro. Exposé laten zien aan al je vrienden.

Wat is er veel veranderd in 15 jaar... </opavertelt>

Toon de skills in je profiel.

• desley1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-05 15:26
Ik heb de laatste beta geïnstalleerd (na afloop van de Apple Keynote). Krijg ik zo nog een update binnen, of is de laatste beta die verschenen is de GM geweest?

Apple|Games|PSN: desjuhh

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-05 15:08
desley1992 schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:59:
Ik heb de laatste beta geïnstalleerd (na afloop van de Apple Keynote). Krijg ik zo nog een update binnen, of is de laatste beta die verschenen is de GM geweest?
Er is volgens mij geen GM release geweest, dus je zult waarschijnlijk nu een update krijgen

• swv
  • Laatst online: 07:48
Hier de link naar de store https://itunes.apple.com/...mojave/id1398502828?mt=12 voor als je Mojave niet kan vinden via de zoekfunctie o.i.d.

Downloaden maar!!

[Voor 32% gewijzigd door swv op 24-09-2018 19:05]

• desley1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-05 15:26
MelvinW schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:01:
[...]
Er is volgens mij geen GM release geweest, dus je zult waarschijnlijk nu een update krijgen
Officieel inderdaad niet. Echter had ik geen beta code meer achter mijn software nummer staan na die laatste update :)

Ik heb nu geen update binnen, dus dan zal het wellicht wel de 'GM' zijn geweest.

Apple|Games|PSN: desjuhh

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beta profiel verwijderd > geen update
Link naar store > Download > Systeem update komt op > bijwerken. 6.02GB

• Khil
  • Laatst online: 27-05 15:55
Zoeken in de App Store op 'Mojave' gaf bij mij geen resultaat, zoeken op 'macos' wel...

Toon de skills in je profiel.

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee