Officieel inderdaad niet. Echter had ik geen beta code meer achter mijn software nummer staan na die laatste update
Ik heb nu geen update binnen, dus dan zal het wellicht wel de 'GM' zijn geweest.
Build nummer van de release is 18A391 en die van de laatste beta is 18A389. Je kunt updaten door macOS Mojave in de Mac App Store te downloaden en te installeren.
MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED
Hoe is de performance tevens? Beter of slechter dan High Sierra? Kon je namelijk herinneren toen ik geupdate was naar High Sierra dat ik elke keer kernel panics kreeg door bluetooth, dit was later tevens opgelost.
Ik ben nu bezig via internet recovery. Clean install op een MacBook Pro TB 13" 2016, ik had last van o.a. een haperende dot1x op m'n bedrade verbinding dus daarom maar een clean install...
Nou hij rolt binnen op mijn Macbook Pro 2018. Normaal gesproken doe ik bij een OS update altijd een clean Install maar aangezien ik hier nog geen 2 maanden op werk ga ik het denk ik eerst maar even aanzien of het gewoon direct goed werkt. Ben benieuwd!
Option-Command-R bedoel ik natuurlijk maar hoe weet ik of ie dan Mojave pakt ipv High Sierra, dit vraag ik omdat ik hem nog niet zie in de App Store.
Ik kreeg vanzelf een "Mojave" install dus je zal het vanzelf zien. Zojuist installatie van Mojave via internet recovery afgerond dus dat zou nu moeten lukken.
Hebben jullie ook dat de tijd onder het laadbalkje ontzettend afwijkt van de echte resterende tijd? Bij mij stond die zo’n 7 minuten op ‘Ongeveer 35 minuten resterend’.
Krijgen meer mensen de foutmelding dat Mojave niet installeert kan worden omdat er bootcamp gebruikt wordt?
Er wordt gezegd dat ik eerst bootcamp moet verwijderen om verder te gaan met de installatie, dit ging met de vorige upgrades altijd vlekkeloos.
Is het een bugje en kan ik beter even wachten of is dit omdat er een ander file system gebruikt wordt?
specs: 27″ iMac 2013 met fusion drive van 3TB
Ik heb geen klachten behalve traag opstarten en blijven hangen bij afsluiten met High Sierra. Hoop dat dat zo opgelost is. Anders nog Mojave opnieuw er over heen installeren.
Normaliter vrijwel altijd Clean Install, maar ik heb een beetje het gevoel dat het psychisch is deze keer.
MacBook Air M1 iPhone 14 Pro Apple Watch Series 6 Apple TV 4K AirPods Pro 2 AirTag’s AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED
Heb sinds een maand ongeveer een Macbook Pro 13" 2018. Bevalt goed behalve dat ik de logics van OSX niet altijd snap en soms wat onhandiger/minder praktisch aanvoelt dan Ubuntu of Windows. Wel vrij veel kernel panics gehad, meer dan 5. Mojave staat er net op en zitten voor mij wel een hoop handige features in dus daar ga ik nu even mee aan de slag .
Krijg wel een melding dat de software van mijn Wacom Bamboo verwijderd is, zeker niet de nieuwste tablet meer en had op High Sierra al wat problemen met de software maar zou mooi klote zijn als ie nu helemaal niet meer werkt..
[Voor 24% gewijzigd door Remcom00 op 24-09-2018 20:26]
Remcom00 schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:25:
Heb sinds een maand ongeveer een Macbook Pro 13" 2018. Bevalt goed behalve dat ik de logics van OSX niet altijd snap en soms wat onhandiger/minder praktisch aanvoelt dan Ubuntu of Windows. Wel vrij veel kernel panics gehad, meer dan 5. Mojave staat er net op en zitten voor mij wel een hoop handige features in dus daar ga ik nu even mee aan de slag .
Kernel panics met macOS? Ik heb al ruim 4,5 jaar een MacBook pro, nog nooit een kernel panic gehad.
Kernel panics met macOS? Ik heb al ruim 4,5 jaar een MacBook pro, nog nooit een kernel panic gehad.
Ja ik vond het ook erg raar. Geen reden kunnen vinden maar het is wel minder geworden heb ik het idee. Kan me ook niet bedenken waar het aan zou kunnen liggen.
Meestal eerst een freeze gevolgd door een zwart scherm en de Macbook die nergens op reageert waarna ik de Touch ID knop ingedrukt moet houden.
[Voor 16% gewijzigd door Remcom00 op 24-09-2018 20:34]
Ja ik vond het ook erg raar. Geen reden kunnen vinden maar het is wel minder geworden heb ik het idee. Kan me ook niet bedenken waar het aan zou kunnen liggen.
Gezien je laatste stukje over het Wacom stuurprogramma. Wellicht hangt het daarmee samen?
Gezien je laatste stukje over het Wacom stuurprogramma. Wellicht hangt het daarmee samen?
Hmm zou heel goed kunnen, maar daarvoor had ik er ook al last van. Het enige wat ik me kan bedenken is dat het aan Synergy ligt (waarmee ik als het ware van mijn Macbook een tweede scherm maak). Even kijken of er meer mensen last van hebben die Synergy gebruiken, en of er misschien wat nuttigs staat in de logs.
Heb Mojavo zojuist zonder problemen geïnstalleerd op mijn 2017 MacBook Pro 15. Installatie duurde ongeveer 45 minuten.
Heb voor de verandering maar eens gekozen voor dark mode en het is nog flink wennen. Sommige zaken zien er in het donker een stuk mooier uit, maar veel apps geven mij op dit moment nog het gevoel dat er "iets" niet klopt. Natuurlijk allemaal een kwestie van wennen.
Ik heb mezelf daarom ook voorgenomen heel oktober dark mode te gebruiken en tegen het einde van de maand eens terug te gaan naar de normale mode. Als de normale mode dan veel fijner aanvoelt dan weet ik dat dark mode niets voor mij is (en wordt)...
Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4
Ik zit nu ook in Mojave... dark mode ziet er goed uit tot nu toe vind ik eigenlijk. Het zou misschien wel het mooist zijn dat dit, net als de nieuwe wallappers, met de tijd van de dag mee bewoog. Dus na zonsondergang dark mode, overdag light mode.
Maar goed. Nu maar even spelen, tot nu toe lijkt het gelukkig niet nodig om een clean Install te gaan doen.
Zojuist geïnstalleerd, loopt lekker smooth. Ik denk wel een van de betere OS-updates. Niet veel nieuwe fratsen, wel goed onder de motorkap. Fijn dat Apple dit op deze manier gedaan heeft dit jaar.
Geen Dark Mode ingeschakeld, vind het er niet goed uitgewerkt uitzien, het zal persoonlijk zijn. Ik blijf nog even op de 'oude' Mode.
Dynamische Wallpaper is wel gaaf, ben benieuwd morgenmiddag/en avond. Woning is ook handig, icoon nog aanpassen, dit past niet bij de rest naar mijn idee.
Ook meteen maar de update naar Mojave gedaan. Na de installatie bleef hij wel hangen bij het gedeelte waar je kan aanvinken of je je info wilt sturen naar Apple voor analyse.
Had 'm maar hard gereset en ik kon weer verder.
Vind wel de tekst van je naam op het inlogscherm te groot.
fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020
Ari Gold schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:11:
Ook meteen maar de update naar Mojave gedaan. Na de installatie bleef hij wel hangen bij het gedeelte waar je kan aanvinken of je je info wilt sturen naar Apple voor analyse.
Had 'm maar hard gereset en ik kon weer verder.
Vind wel de tekst van je naam op het inlogscherm te groot.
?? Dat zou de laatst plek zijn waar ik ui/ux issues zou opmerken... groot of klein doet niets af aan de functionaliteit vd pagina
Weet nog niet wat ik van Dark Mode moet vinden. Vooral in mail ziet het er echt niet uit, de mail zelf blijft natuurlijk gewoon wit.
Het is in ieder geval beter dan de donkere modus van Windows, maar toch.. Veel apps zijn nog gewoon wit/lichtgrijs. Wellicht even wennen?
[Voor 6% gewijzigd door Alexknl op 24-09-2018 21:35]
Zowel MacBook Retina 12" als iMac 27" 5K gewoon geüpdatet naar macOS Mojave. Dark Mode vind ik niet zo heel mooi. Voor de rest weinig nieuws onder de zon.
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Rivanov schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:38:
Zowel MacBook Retina 12" als iMac 27" 5K gewoon geüpdatet naar macOS Mojave. Dark Mode vind ik niet zo heel mooi. Voor de rest weinig nieuws onder de zon.
Mijn MacBook is inmiddels ook geüpdatet naar macOS Mojave. Ik had eerst Dark Mode ingesteld, maar ik vind het ook niet zo mooi. Voorheen had ik alleen de menubalk en het dock op donker staan, maar dit kan nu niet meer.
Mijn MacBook is inmiddels ook geüpdatet naar macOS Mojave. Ik had eerst Dark Mode ingesteld, maar ik vind het ook niet zo mooi. Voorheen had ik alleen de menubalk en het dock op donker staan, maar dit kan nu niet meer.
Dat is weer terug te zetten:
- Zet je thema weer terug op licht.
- Open de terminal:
Alexknl schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:34:
Weet nog niet wat ik van Dark Mode moet vinden. Vooral in mail ziet het er echt niet uit, de mail zelf blijft natuurlijk gewoon wit.
Het is in ieder geval beter dan de donkere modus van Windows, maar toch.. Veel apps zijn nog gewoon wit/lichtgrijs. Wellicht even wennen?
De kleur van de mail kan je aanpassen toch? Of zwart, of wit.
Bij mij is de externe ssd niet bootable nu, wel apfs vlgs diskutil na installatie van Mojave.
High Sierra stond erop, hfs+ En Mac os. Partitie journaled
Weet iemand hoe ik de apfs ssd nu wel bootable krijg?
Bij mij werkt de WiFi niet meer op mijn Mac mini 2012 na de update naar Mojave. Ook geprobeerd om via de hotspot van mijn iPhone online te komen maar hier ook geen resultaat.
Viel mij ook op, zeker op een 12” is het echt niet nodig. Mag kleiner.
Apple, Apple, waarom toch Safari extensies gedisabled. Nou gebruik ik toch al Firefox, maar typisch is het wel.
Oh ja... mocht je je afvragen hoe je een custom wallpaper in de Home app krijgt. Sleep een plaatje naar het meest rechtse icon (dus naast geel-blauw-groen). Ik maar denken dat een open file dialog zich opent, nee je moet een plaatje drag-en-droppen.
iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)
Dark mode bevalt me prima, maar ik zie dat de officiele desktop clients van Slack en Whatsapp geen support hiervoor hebben. Enig idee of er alternatieven zijn?
Er zijn nog vele apps die dark mode (nog) niet ondersteunen. Zal een kwestie van tijd worden eer er updates hiervan komen vermoed ik. Zelf update naar Mojava gedaan...en inderdaad tekst op logon scherm is groter geworden. (was voor mij niet echt nodig), dark mode ziet er mooi maar is wel even wennen. Heb wel het gevoel dat mijn macbook pro 2016 trager boot.
@Rebbelx dat er wellicht updates komen, dat zal heus wel. Ik stel de vraag omdat ik nú een oplossing zoek, niet wanneer Facebook en Slack gaan nadenken of ze misschien toch maar Dark Mode willen supporten.
Ik heb reeds een oplossing gevonden voor Slack: in een Firefox browser window draaien, in combinatie met de Dark Night Mode extension.
Dit werkt helaas niet lekker met de Whatsapp mobile site, zowel tekst als background worden donker gerendered. In Chrome werkt het Dark Reader theme goed samen met Web Whatsapp.
[Voor 6% gewijzigd door TucanoItaly op 25-09-2018 10:37]
Bij mij is de upgrade van high sierra naar mojave op een late 2012 27" imac de mist ingelopen.
Ik krijg tijdens het installatie proces van mojave plotseling de boodschap: "your computer restarted because of a problem. Press a key or wait a few seconds to continue starting up".
Hij start dan terug op en de boodschap komt terug. Hij blijft dus loopen.
Command-R gebruikt tijdens het rebooten en disk utility laten lopen: geen probleem gemeld.
Uiteindelijk mijn time machine backup terug gezet.
Iemand tips welke voorzorgsmaatregelen ik zou kunnen nemen vooraleer ik de upgrade nog eens probeer?
Een MacBook 12" herstarten resulteert in een vastloper met een draaiend symbool. Duurt zomaar 2 minuten voor hij uit is. Daarna start hij wel weer op.
Als ik gewoon klik op 'uitzetten' dan gaat het wel snel. Wat doet macOS wanneer het herstart meer dan wanneer het uitgezet wordt?
Dynamisch is iets heel anders dan de light/dark mode.
Dynamisch is alleen je het plaatje van je bureaublad en wordt gedurende de dag aangepast op basis van de tijdstip van de dag, maar heeft geen invloed op de weergave van Finder-schermen en programma's.
De light/dark mode heeft wel invloed op je Finder-schermen en programma's.
Light/dark mode kan je instellen via Systeemvoorkeuren --> Algemeen --> Weergave (Light mode is default)
Als je de mac uitzet wordt het volledige geheugen gewist.
Bij herstarten niet.
Wellicht dat het daardoor ergens op blijft hangen. Ik sluit wel alles af en ik wil dat vensters niet opnieuw opstarten. Dus feitelijk hoeft het niet veel te doen.
Als ik Mojave opnieuw over de huidige installeer, zal wel niet helpen?
Wellicht dat het daardoor ergens op blijft hangen. Ik sluit wel alles af en ik wil dat vensters niet opnieuw opstarten. Dus feitelijk hoeft het niet veel te doen.
Als ik Mojave opnieuw over de huidige installeer, zal wel niet helpen?
Alles werkt nu toch of niet?
Ik zou het zo laten dan.
Volgens mij heeft Apple het shutdown/powerdown issue met WD MyBooks opgelost.
MyBook hebben een eigen sleeptimer en gaan zelf in sleep mode. macOS ziet dan dat een drive wegvalt en roept unexpected shutdown. Favoriete folders in finder ben je dan ook kwijt, als ze open stonden.
Ik weet niet 100% of de functie in een MyBook uitzetten en macOS het laten doen helpt.
Ik zie het nu niet. Dit trad op in 10.11 or 10.12 volgens mij, daarvoor werkte het prima.
iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)
Deze week ook goed? Ben nog even door mijn apps heen aan het gaan wat ik wel en niet meer nodig heb. De boel backuppen en dan gaan!
Ik had de optie unlock with apple watch niet meer, universal copy-paste werkt niet en de tekst expander dingen werken niet. Hopelijk wordt dat gefixed.
Wel heb ik al een week lang nog 3 uploads in iCloud photo library staan. Foutje dus, maar ja... welke drie items zijn dat
En na het Siri Shortcuts topic, is het niet leuk om ook nuttige TouchBar en Finder actions te delen? Gaan we Automater weer lekker populair maken!
Zo kun je een TouchBar action maken voor een Darkmode toggle meteen Automator script:
code:
1
2
3
4
5
tell application "System Events"
tell appearance preferences
set dark mode to not dark mode
end tell
end tell
Ik mis eigenlijk nog een direct download, werk op dit moment op Windows en kan hem dus nog nergens downloaden. Via de AppStore kan alleen via macOS volgens mij.
Mja, werken die helemaal niet meer in Mojave?
Op Safari 12 op HS krijg ik meldingen, maar ze laden wel gewoon in als ik akkoord geef.
Als het in Mojave niet werkt dan blijf ik wel lekker even op High Sierra zitten, darkmode be damned...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Op Safari 12 op HS krijg ik meldingen, maar ze laden wel gewoon in als ik akkoord geef.
Als het in Mojave niet werkt dan blijf ik wel lekker even op High Sierra zitten, darkmode be damned...
Ja je kunt ze zelf gewoon nog activeren en dan werken ze. Komt omdat die extensies nu via de app store gaan ipv die extensies web site die ze altijd hadden. Wel vervelend inderdaad, was een paar versies terug ook al zo dat extensies ineens niet meer werkten.
Heb 'm er ook op staan, natuurlijk gelijk donkere modus aangezet en eerste indruk was prettig. Donkere balken in Finder, Systeemvoorkeuren, Safari en de nieuwe App Store. En toen opende ik Mail... Denk niet dat ik kan wennen aan alles moeten lezen op een donkere achtergrond. Zou toch wel fijn zijn geweest als het iets meer per app te configureren was. De mappenstructuur en menu's donker is wel fijn in Mail maar zwarte tekst op witte achtergrond heeft toch mijn voorkeur.
Edit: Yay! Dit is toch in te stellen :-) Mail -> Voorkeuren -> Weergave -> Gebruik donkere achtergronden voor berichten uitvinken...
Edit2: Maar dan nog... Donkere lijst weergave stoort me toch ook wel.
Edit3: Toch lichte modus maar weer aan en dan valt me nu de lichte menubalk op, die had ik in vorige MacOS versies altijd op donker staan en dat kan nu niet meer.
[Voor 41% gewijzigd door amphora op 25-09-2018 11:15]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ronzz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:23:
Ik mis eigenlijk nog een direct download, werk op dit moment op Windows en kan hem dus nog nergens downloaden. Via de AppStore kan alleen via macOS volgens mij.
Er zal nooit een officiele plek zijn waar je dit kan downloaden.
Edit2: Maar dan nog... Donkere lijst weergave stoort me toch ook wel.
Edit3: Toch lichte modus maar weer aan en dan valt me nu de lichte menubalk op, die had ik in vorige MacOS versies altijd op donker staan en dat kan nu niet meer.
Ik vond de Donkere Weergave in Mail best prettig eigenlijk. Alleen een probleem; HTML-content blijft natuurlijk wit/(nouja...meestal dan )....Het inconsistente is best wel vervelend.
Bij mijn weten is het niet anders dan bij HS; namelijk gewoon een beperking in Safari. Bij mij werkt mijn enige extentie nog (uBlock Origin) - moest wel even doorklikken aangezien deze extensie "mijn browser kan vertragen".
Op een gegeven moment (volgens mij December) zullen alleen nog Safari App Extensions werken, maar dat is volgens mij voor HS niet anders.
[Voor 31% gewijzigd door eric.1 op 25-09-2018 12:02]
Zijn er meer mensen die tegen een probleem aanlopen met een Exchange Online account? Het lukt prima om het account in te stellen (bij "Internet Accounts"), maar binnen een minuut verdwijnt het weer.
Na een tijdje pielen kwam ik erachter dat alles wel blijft werken wanneer ik de contactpersonen niet synchroniseer. Die heb ik nu dus tijdelijk naar iCloud verplaatst (wat nog best een gedoe was), maar dat is niet ideaal i.c.m. mijn Windows pc op het werk.
edit:
En aangezien dit topic over ervaringen gaat, bij deze:
Dark mode vind ik niet prettig, maar dat heb ik ook op andere apparaten die dat ondersteunen (behalve de Apple TV). Ook vind ik het jammer dat er niet automatisch gewisseld kan worden tussen Dark Mode en Light Mode (zoals op de Apple TV). Vooral vreemd dat de Dynamic Wallpapers dat dan wel weer kunnen.
Voor de rest vind ik vooral de nieuwe Gallery View een mooie toevoeging. Erg handig om door foto's heen te bladeren.
[Voor 35% gewijzigd door -Mous- op 25-09-2018 11:49]
Gisteravond kreeg ik het voor elkaar om Mojave ook op mijn iMac 2010 te installeren (wel een apart aangemaakte partitie), door het gebruik van een de "macOS Mojave Patcher". Helaas kreeg ik allemaal rare kleuren, doordat de grafische kaart niet wordt ondersteund. Ik heb Mojave er maar afgegooid, want High Sierra werkt ook nog prima.
Hebben mensen 'm al draaien op unsupported iMacs/MacBooks? Zie dat het voornamelijk gaat om niet toe kunnen passen van acceleration maar geen idee of ik daar veel van ga merken op mijn iMac 2011 met SSD.
*grom* Ja dan zal ik op dat moment helaas verplicht over moeten naar een andere browser waar je wél gewoon beveiliging-plugins kan inladen. Jammer, want ik vind Safari een prettige, snelle en stabiele browser.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik heb de update vanochtend geïnstalleerd op mijn macbook pro late 2015 en ik merk dat safari een stuk trager is dan normaal. Hebben mensen hier nog meer last van?
JB schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:47:
Hebben mensen 'm al draaien op unsupported iMacs/MacBooks? Zie dat het voornamelijk gaat om niet toe kunnen passen van acceleration maar geen idee of ik daar veel van ga merken op mijn iMac 2011 met SSD.
Volgens mij loop je dan tegen hetzelfde probleem aan als ik. Op de website waar ik de patch vandaan heb staat er wel wat over vermeld, dus ik had het kunnen weten. Maar ik was nieuwsgierig.
[Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 25-09-2018 13:04]
Volgens mij loop je dan tegen hetzelfde probleem aan als ik. Op de website waar ik de patch vandaan heb staat er wel wat over vermeld, dus ik had het kunnen weten. Maar ik was nieuwsgierig.
Damn die reactie niet eens zien staan... Excuses moi.
Test install, lettertypes zijn flink anders dan HS. Op de een of andere manier lijkt het geen "HD" meer op websites. Ff zoeken of je nog ergens een ander font kan instellen
Mojave verschijnt sowieso niet als update, die moet je downloaden vanuit home.
Voor ontbrekende updates kan je eens de App Store helemaal afsluiten en dan shift ingedrukt houden als je hem vanuit Launchpad weer opent. Werkt dat niet dan kan je op de terminal met softwareupdate -l eens kijken of er nou daadwerkelijk iets beschikbaar is of niet.
Ik ben een beetje aan het testen met Mojave en merk nu dat de copy/paste functie heel erg brak is.
Als ik CMD+C / CMD+V gebruik dan werkt het meestal niet en wordt zelfs het klembord nogal eens leeggegooid. In Safari is dat heel goed te merken, maar ook op de terminal wil het plakken vaak niet naar behoren werken. Moet ik perse rechter-muisklik, plakken.
Is dat iets nieuws wat door een instelling voor geen meter meer werkt of een bug...?
Ook is Safari enorm buggy als hij een line-break moet doen. Als ik aan het einde van een regel zit in een tekstvak en hij moet 'wrappen', dan wil het vaak voorkomen dat hij dan constant blijft verwijderen wat je tikt totdat je maar een enter geeft, intikt wat je wilt hebben en dan weer een backspace doet om het aan te laten sluiten bij de rest.
[Voor 28% gewijzigd door WhatsappHack op 25-09-2018 15:27]
WhatsappHack schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:25:
Ik ben een beetje aan het testen met Mojave en merk nu dat de copy/paste functie heel erg brak is.
Als ik CMD+C / CMD+V gebruik dan werkt het meestal niet en wordt zelfs het klembord nogal eens leeggegooid. In Safari is dat heel goed te merken, maar ook op de terminal wil het plakken vaak niet naar behoren werken. Moet ik perse rechter-muisklik, plakken.
Is dat iets nieuws wat door een instelling voor geen meter meer werkt of een bug...?
Ik had precies hetzelfde. En bij mij kwam het doordat BetterTouchTool geïnstalleerd was, maar de maker na twee jaar extra geld van me wilde hebben en ik dus op een gegeven moment niet meer mocht upgraden. De versie die ik draaide was niet Mojave compatible en startte om de paar seconden op, om vervolgens het clipboard te vernaggelen en te crashen. Er is een speciale "oude" build waar alléén de patches inzitten voor Mojave zonder nieuwe features en die werkt wel: https://bettertouchtool.n...2.428_recovery_mojave.zip
Ik had precies hetzelfde. En bij mij kwam het doordat BetterTouchTool geïnstalleerd was, maar de maker na twee jaar extra geld van me wilde hebben en ik dus op een gegeven moment niet meer mocht upgraden. De versie die ik draaide was niet Mojave compatible en startte om de paar seconden op, om vervolgens het clipboard te vernaggelen en te crashen. Er is een speciale "oude" build waar alléén de patches inzitten voor Mojave zonder nieuwe features en die werkt wel: https://bettertouchtool.n...2.428_recovery_mojave.zip
Zo, duuuuuuh.
Ik had verwacht dat dat het probleem was, maar in plaats van BTT af te sluiten heb ik blijkbaar ControlPlane afgesloten en toen geconcludeerd dat BTT het probleem niet is. Derp.
Wel raar want ik zou gewoon updates moeten krijgen, blijkbaar heeft ie die al een tijdje niet geïnstalleerd.
Ik ga meteen even kijken, dank!
Ik heb 2.641 nu geïnstalleerd en problem solved. Blijkbaar had ik BTT's internetverbinding dichtgezet en weer vergeten een allow prompt te geven voor updates.
Wel mooi dat ik die nog heb mogen installeren, m'n updates zijn toevallig begin deze maand op de dag na release van 2.636 vervallen, maar hij geeft aan dat m'n licentie ook gewoon geldig is voor 2.641.
Prima 't zal wel dan. Misschien omdat ik manual update heb gedaan i.p.v. automagisch, geen idee...
(Als dat laatste het geval is dan valt er dus blijkbaar omheen te werken door de app te laten verifiëren met een nog geldige versie, dan de internettoegang te ontzeggen, de nieuwe versie handmatig installeren en hopsa. Daarna is een internetverbinding geen probleem blijkbaar, want hij checkt gewoon op updates en wordt niet boos over de draaiende versie... Dus of ik mocht die update hebben, of ik heb er per ongeluk omheen gewerkt. (If it's a bug, it ain't my problem ))
[Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 25-09-2018 15:44]
Vanmorgen macOS (10.14) Mojave geïnstalleerd en ook ik heb problemen met geluid- uitvoer.
Via mijn MacMini (end-2014) gebruik ik een zogenaamde "Dragonfly Red"
De USB-stick is aangesloten op een harman kardon dome. Met macOS High Sierra een goed geluid.
Met Mojave geen geluid.:?
Ik ben niet gaan prutsen maar gelijk opnieuw Geconfigureerd. Natuurlijk staat het je vrij de gehele PDF te lezen echter op pagina 8 staat: For Use with Mac... (Hier staat macOS X maar er is een update geweest naar Sierra)
Dit gedaan hebbende.... Geen Geluid Gezien de prijs van een Dragonfly Red, tussen €169,00 en € 199,00
is dit een dure update.
Als laatste getest: Mijn iPhone 8 plus (januari 2018) aan gesloten via de Dragonfly Red direct naar de harman kardon dome. Prima geluid.
Nieuwe update, nieuwe hoop dat mijn berichten app gewoon op zijn "vaste" plek op m'n tweede monitor verschijnt zoals bijna alle andere apps.
Hopes crushed again
Verder niet echt issues met de update, alleen de Foto's app lijkt nog niet heel lekker samen te spelen met portretfoto's van de iPhone Xs. Als ik die wil editen dan draait hij ze om de zoveel seconden op hun kop, aanpassingen worden niet real time geshowd, worden wel doorgevoerd als ik de foto opsla en opnieuw open. En vaak verdwijnt de bovenlaag van de foto en zie ik enkel de "wazige" achter laag. Niet heel handig dit
[Edit]
Oh, en de donkerdere kleur van het dock en spotlight ben ik ook niet echt een fan van.
[Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 25-09-2018 16:46]
Fijn dat als je je laptop openklapt (uit slaapstand uiteraard) meteen je wachtwoord kan invoeren. Bij vorige versies leek het wel alsof er nog iets geladen moest worden. Nu is het gewoon instant.
fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020
WhatsappHack schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:00:
Test install, lettertypes zijn flink anders dan HS. Op de een of andere manier lijkt het geen "HD" meer op websites. Ff zoeken of je nog ergens een ander font kan instellen
[...]
Mojave verschijnt sowieso niet als update, die moet je downloaden vanuit home.
Voor ontbrekende updates kan je eens de App Store helemaal afsluiten en dan shift ingedrukt houden als je hem vanuit Launchpad weer opent. Werkt dat niet dan kan je op de terminal met softwareupdate -l eens kijken of er nou daadwerkelijk iets beschikbaar is of niet.
Heeft Apple een soort fuck-you-self-destructing-installer gelanceerd? Ik heb gister nog even de final over de beta geïnstalleerd. Wil ik nu een install disk maken: installer file NERGENS (!) te bekennen! Niet in de Applications folder, niet in de Trash. Ik heb hem al 3 keer gedownload maar hij lijkt steeds te verdwijnen.
Zelfs met zoeken vind ik hem niet.
@F. Scaglietti Beetje jammer dat je naar iets linkt waar het woord "alias" nergens in voorkomt... Anyway, dit is al eerder aangestipt (met daar een link waar het wel staat uitgelegd): Ari Gold in "[macOS Mojave 10.14] Ervaringen & Discussie"
@iAmRenzo dat is correct en dat is al sinds 10.7 zo. Wat je moet doen is de installer opnieuw downloaden en wanneer deze wil gaan installeren de app afsluiten. Daarna kun je via de cli de image naar een usb stick wegschrijven of gewoon in iets als VMware Fusion gebruiken. Voor uitgebreidere instructies hebben ze bij Arstechnica een handig artikel: How to make your own bootable macOS 10.14 Mojave USB install drive.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details