Zet auto-brightness tijdelijk aan. Mocht je dan per ongeluk helderheid op zijn laagst zetten en je telefoon locken, dan zet het toestel de helderheid automatisch iets hoger en heb je het probleem niet meer.Da.Rock schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:13:
[...]
Ik heb dit ook maar dan in 1 specifieke slaapkamer. Het is ook te reproduceren
Dat verklaart inderdaad het één en ander.Dannydekr schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:19:
[...]
Ik heb het ook alleen in de slaapkamer. Ik vermoed dat het komt wanneer je de telefoon op de laagste schermhelderheid gebruikt. Zet hem nu een tikje hoger, en heb er geen last van
Auto brightness staat standaard aan. Voor mij is dat niet de oplossing helaas.Plisson schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 05:49:
[...]
Zet auto-brightness tijdelijk aan. Mocht je dan per ongeluk helderheid op zijn laagst zetten en je telefoon locken, dan zet het toestel de helderheid automatisch iets hoger en heb je het probleem niet meer.
Ik heb ook weer iets nieuws, kan vanuit WhatsApp geen fotos meer maken en direct versturen, zodra ik het probeer blijft de camera hangen en moet ik WhatsApp geforceerd sluiten. Beta 4 draai ik.
Meer mensen last van?
Meer mensen last van?
Give 2 Get
Werkt prima hier, probeer een backup te maken van je berichten en whatsapp opnieuw te installeren.Runescom schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:54:
Ik heb ook weer iets nieuws, kan vanuit WhatsApp geen fotos meer maken en direct versturen, zodra ik het probeer blijft de camera hangen en moet ik WhatsApp geforceerd sluiten. Beta 4 draai ik.
Meer mensen last van?
:-) dat moet dan even wachten, zit nog ergens op vakantie.. om nu 2GB door me 4G te jagen is ook weer wat gortig.. :-)kevinkrs schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:03:
[...]
Werkt prima hier, probeer een backup te maken van je berichten en whatsapp opnieuw te installeren.
Give 2 Get
Ik blijf het wonderlijk vinden hoe mensen denken dat een beta (!) niet fatsoenlijk werkt. Je noemt best wel minor zaken. Het zou pas ruk zijn als je toestel crashed, een meerderheid apps niet werken of basis functionaliteit compleet ontbreekt. Een beta is geenzins een stabiel OS, en je mag blij zijn dat iOS vanaf beta 1 heel goed functioneert. Dat is ook wel eens anders geweest.himlims_ schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:35:
- pin unlock
- delen hotspot geeft melding dat niet werkt, maar ander kan wel connecten
- wisselgesprek crash
- contrast settings van foto editen crash
- unlock screen doet iets raar met scherm
- random crash apps (maar ligt denk aan app, niet iOS)
- ICQ werkt niet
- onjuiste indicatie laden
- roaming netwerk selectie/wissel gaat niet goed
- notificatie sound bij lock scherm vaak niet (maar kan app zijn i.p.v. iOS)
- browser addin (adblock) werkt niet meer
Is allemaal geen ramp, maar vind het irritant/ruk in gebruik
Een Beta blijft een Beta dus hebben altijd problemen, mensen weten denk ik niet precies waar ze aan beginnen.. het is testen er is niet voor niets een Feedback app.iAmRenzo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:44:
[...]
Ik blijf het wonderlijk vinden hoe mensen denken dat een beta (!) niet fatsoenlijk werkt. Je noemt best wel minor zaken. Het zou pas ruk zijn als je toestel crashed, een meerderheid apps niet werken of basis functionaliteit compleet ontbreekt. Een beta is geenzins een stabiel OS, en je mag blij zijn dat iOS vanaf beta 1 heel goed functioneert. Dat is ook wel eens anders geweest.
Give 2 Get
We hebben inmiddels overal op aarde wifi mag ik hopen?Runescom schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:39:
[...]
:-) dat moet dan even wachten, zit nog ergens op vakantie.. om nu 2GB door me 4G te jagen is ook weer wat gortig.. :-)

Heb je Wifi wel eens geprobeerd op een camping oid?kevinkrs schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:52:
[...]
We hebben inmiddels overal op aarde wifi mag ik hopen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Wifi wel eens geprobeerd in een Russisch hotel?BillSpaarbank schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:23:
[...]
Heb je Wifi wel eens geprobeerd op een camping oid?

Klopt - geen idee waar aan begon(Apple),2e iPhone voor mij (iPhone 1 twee weken gehad,Runescom schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:46:
[...]
Een Beta blijft een Beta dus hebben altijd problemen, mensen weten denk ik niet precies waar ze aan beginnen.. het is testen er is niet voor niets een Feedback app.

//edit: begrijp me niet verkeerd, ben erg happy met toestel/os. Tegen verwachting in verrast. Dare i say it, volgende wordt er weer een
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 24-07-2018 17:28 ]
Gewoon laatste 11 versie gebruiken dan heb je alles werkend. Je kan niet iOS afzeiken (wat alle Android gebruikers schijnbaar chronisch doen) op een beta versie. Beta is beta en daar werkt niet alles in.himlims_ schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:49:
[...]
Klopt - geen idee waar aan begon(Apple),2e iPhone voor mij (iPhone 1 twee weken gehad,vanwege alle beperkingen ~10jr terug) Altijd bleeding-edge Android gedraaid. Maar dat was ik beu (vaak na tijdje traag, of om half jaar andere ROM) dus iOS maar weer eens een kan gegeven. Vandaar de initiële vraag. Maar reacties daarop bevestigen mijn vooroordeel van de users
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hallo. Bij de nieuwe batterij info zie ik vreemd genoeg staan dat mijn 6s, op de laatste public beta, 13% batterij heeft verbruikt voor Persoonlijke Hotspot terwijl deze functie uitstaat. Ook niet gebruikt de laatste weken. Bij “toon activiteit” geeft deze niks aan. Waarom gebruikt deze functie batterij terwijl het uit staat? Weet iemand dit?
Die functie staat volgens mij nooit helemaal uit. Je kan bv op een Mac waar je met hetzelfde Apple ID bent ingelogd, kiezen voor de persoonlijke hotspot op je telefoon. Dan zal deze functie op je telefoon aanspringen zonder dat je je telefoon aanraakt.
Hypothese
Hypothese
PSN: Sluuz
Oke, dank voor je antwoord. Ik gebruik de mac niet buitenshuis; alleen thuis op wifi zoals ook mijn ipad. Zou handoff, airdrop, bellen via wifi of bellen via andere apparaten op de achtergrond iets doen?
De schakelaar voor hotspot staat in iedergeval altijd uit en ik heb deze ook nooit “vanzelf” aan zien staan. En toch dat batterij verbruik. Vreemd.
De schakelaar voor hotspot staat in iedergeval altijd uit en ik heb deze ook nooit “vanzelf” aan zien staan. En toch dat batterij verbruik. Vreemd.
Uiteraard😉 Daar ben ik mij van bewust. Ik was benieuwd of anderen dit ook hebben binnen deze beta of ook gezien hebben in de standaard ios. Ik zal het melden via de geedback.
*typo: feedback
*typo: feedback
[ Voor 4% gewijzigd door Hermanouk op 26-07-2018 06:26 ]
Zelf heb ik alleen last van de "unlock screen doet iets raars" en "random crash apps".himlims_ schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:35:
[...]
- pin unlock
- delen hotspot geeft melding dat niet werkt, maar ander kan wel connecten
- wisselgesprek crash
- contrast settings van foto editen crash
- unlock screen doet iets raar met scherm
- random crash apps (maar ligt denk aan app, niet iOS)
- ICQ werkt niet
- onjuiste indicatie laden
- roaming netwerk selectie/wissel gaat niet goed
- notificatie sound bij lock scherm vaak niet (maar kan app zijn i.p.v. iOS)
- browser addin (adblock) werkt niet meer
Is allemaal geen ramp, maar vind het irritant/ruk in gebruik
Laatste puntje is eigenlijk inherent aan beta's. Zolang je beta software draait zal je altijd crashende apps hebben. Dat komt trouwens niet doordat de apps geupdate moeten worden maar door het draaien van beta ios. Als je straks de official versie weer hebt zijn alle crashes "spontaan" opgelost.
Wat is het hier stil... 
Ik heb een irritante bug dat op een x moment mijn notificaties niet meer binnenkomen, mijn scherm licht soms wel op (geen idee of dat er mee te maken heeft). Ook kan ik dan het berichtencentrum niet tevoorschijn krijgen als ik omhoog swype. Na een reboot werkt het weer... tijdelijk.
Vet vaag. Al wel gereport, maar heb weinig concreets helaas.
Ik heb een irritante bug dat op een x moment mijn notificaties niet meer binnenkomen, mijn scherm licht soms wel op (geen idee of dat er mee te maken heeft). Ook kan ik dan het berichtencentrum niet tevoorschijn krijgen als ik omhoog swype. Na een reboot werkt het weer... tijdelijk.
Vet vaag. Al wel gereport, maar heb weinig concreets helaas.
edit: En dit is nieuw/aangepakt.
Onverwacht zo ineens op maandag.
Aah ja iddPBP schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:03:
Developer beta 5 is uit
Onverwacht zo ineens op maandag.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 30-07-2018 22:21 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Onverwacht? Ik had het wel verwacht. Hopelijk vanavond de Public!
Het zijn vrij veel kleine dingen die zijn aangepast... hoewel je natuurlijk niet echt opmerkt wat er under the hood is aangepast.
Het zijn vrij veel kleine dingen die zijn aangepast... hoewel je natuurlijk niet echt opmerkt wat er under the hood is aangepast.
Waarom had jij het verwacht dan? De afgelopen betas waren (met uitzondering van de Keynote beta) allemaal op dinsdag.iAmRenzo schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:40:
Onverwacht? Ik had het wel verwacht.
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 31-07-2018 12:10 ]
Public is uit inmiddels.
Vandaag iPad Pro 10.5 op de kop getikt. Twijfel om hier iOS 12 Beta op te gaan draaien.
Op m’n iPhone X doe ik het niet want dat is m’n daily driver, waar ik ook zakelijk van afhankelijk ben.
iPad is daar beter geschikt voor, aangezien die voor huis-tuin-keuken zaken gebruikt word.
Op m’n iPhone X doe ik het niet want dat is m’n daily driver, waar ik ook zakelijk van afhankelijk ben.
iPad is daar beter geschikt voor, aangezien die voor huis-tuin-keuken zaken gebruikt word.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik draai sinds beta 1 mee, op mijn iPad 2017.Rivanov schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:18:
Vandaag iPad Pro 10.5 op de kop getikt. Twijfel om hier iOS 12 Beta op te gaan draaien.
Ben geen vervelende Bugs tegengekomen, draait super goed.
Op mijn iPhone ben ik wel een paar vervelende dingen tegen gekomen, maar niet dat ik er enorm veel last van heb. Ik zeg gewoon installeren en testen, maak via iTunes even een volledige backup inclusief encryptie zodat je altijd nog kan downgraden als het toch niet bevalt.
Give 2 Get
Ik draai de beta op mijn 10.5 en vind hem regelmatig stroever draaien dan mijn X. Geregeld staat het even kort vast als een huis (seconden of 2). Ik zou het niet aanraden, voegt ook niet zo veel toe op de iPad.Rivanov schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:18:
Dan wacht ik rustig de Final Release af.Donstil schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:13:
[...]
Ik draai de beta op mijn 10.5 en vind hem regelmatig stroever draaien dan mijn X. Geregeld staat het of even kort vast als een huis (seconden of 2). Ik zou het niet aanraden, voegt ook niet zo veel toe op de iPad.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ervaar hetzelfde op mijn 12.9" iPad(2017). Het lijkt wel alsof het met de laatste beta iets beter is geworden, maar dat is niet meer dan een eerste indruk.Donstil schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:13:
[...]
Ik draai de beta op mijn 10.5 en vind hem regelmatig stroever draaien dan mijn X. Geregeld staat het even kort vast als een huis (seconden of 2). Ik zou het niet aanraden, voegt ook niet zo veel toe op de iPad.
Hmm...vreemd. Is volgens mij geen manco van iOS 12. Ik draai op 11.4.1. en heb hier de laatste tijd ook ‘af en toe’ last van. De iPad (12 inch 2017) reageert dan even helemaal nergens op.Donstil schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:13:
[...]
Ik draai de beta op mijn 10.5 en vind hem regelmatig stroever draaien dan mijn X. Geregeld staat het even kort vast als een huis (seconden of 2). Ik zou het niet aanraden, voegt ook niet zo veel toe op de iPad.
Mijn iPad reageerde af en toe een aantal seconden ook niet in IOS 11, enorm irritant. Zelfs nog even bij Amac geweest maar daar hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord.Crawl NL schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:00:
[...]
Hmm...vreemd. Is volgens mij geen manco van iOS 12. Ik draai op 11.4.1. en heb hier de laatste tijd ook ‘af en toe’ last van. De iPad (12 inch 2017) reageert dan even helemaal nergens op.
Ik dacht : dan maar IOS 12 beta proberen. Het leek minder vaak voor te komen maar het gebeurt nog steeds, ook met de Public Beta die gisteren is uitgekomen. Het zou toch wel heel prettig zijn dat dit probleem eens wordt opgelost.
btw ik heb al meerdere keren feedback gegeven hierover richting Apple. Ik hoop dat iedereen die dit ervaart ook doet.
Face ID deed het net niet meer. Moesten opnieuw opstarten en toen werkte het weer. Maar even reporten.
Zonnebril afzetten helpt wel eensTylen schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:09:
Face ID deed het net niet meer. Moesten opnieuw opstarten en toen werkte het weer. Maar even reporten.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
hier met een RayBan werkt FaceID voor zo'n 8 van de 10 keer, direct.
(en dus ook met de beta van iOS 12)
I'm not stupid
En ik draag geen zonnebrillen.
Problemen komen vaker voor met Snelle Planga's. (met RayBan zit je altijd goed)Geert1976 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Is er eigenlijk al iemand die de power van Siri Shortcuts heeft ontdekt? Ik begrijp dat thirdparty apps dit nog niet ondersteunen.
Ik browse wel eens in de suggesties maar ik wordt nog niet erg warm van "bel ing", "verstuur <een specifiek bericht wat je nooit een tweede keer zal sturen> naar <persoon>", "bekijk recente fotos" of "zet een time voor 25 minuten". De helft van die dingen kan Siri sowieso al.
Ook heb ik in Workflow een proef ding aangemaakt "laat <naam> weten dat ik thuis kom". Maar die zin is zo specifiek dat ik hem tot nu toe nooit heb kunnen onthouden, en dus gebruik ik deze Shortcut eigenlijk nooit.
Ik begrijp niet hoe lame deze feature is, maar zie ik iets over het hoofd?
Ik browse wel eens in de suggesties maar ik wordt nog niet erg warm van "bel ing", "verstuur <een specifiek bericht wat je nooit een tweede keer zal sturen> naar <persoon>", "bekijk recente fotos" of "zet een time voor 25 minuten". De helft van die dingen kan Siri sowieso al.
Ook heb ik in Workflow een proef ding aangemaakt "laat <naam> weten dat ik thuis kom". Maar die zin is zo specifiek dat ik hem tot nu toe nooit heb kunnen onthouden, en dus gebruik ik deze Shortcut eigenlijk nooit.
Ik begrijp niet hoe lame deze feature is, maar zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 26% gewijzigd door iAR op 02-08-2018 10:57 ]
Ik heb "automatically install iOS updates" aangezet, omdat ik benieuwd was hoe dat zou werken. Ik check zo nu en dan bij about, maar zie nog steeds de vorige build-versie. Iemand enig idee a) of dat al werkt b) om de hoeveel tijd hij checkt. c) onder welke voorwaarden hij automatisch installeert.
Van vorige iOS weet ik dat het een paar dagen na release kan zijn, voordat hij gaat notificeren, dus ik maak me nog niet zo'n zorgen. Ik neem ook aan dat hij het ergens midden in de nacht doet mits WiFi & power (zoals wanneer je een "install later" doet), maar ik ben wel nieuwsgierig of iemand meer info heeft.
Van vorige iOS weet ik dat het een paar dagen na release kan zijn, voordat hij gaat notificeren, dus ik maak me nog niet zo'n zorgen. Ik neem ook aan dat hij het ergens midden in de nacht doet mits WiFi & power (zoals wanneer je een "install later" doet), maar ik ben wel nieuwsgierig of iemand meer info heeft.
Volgens mij is Apple sinds een paar iOS releases de boel aan het delayen, zodat de servers het nog aan kunnen. Ik had het op mijn mini 4 ook aan staan maar heeft eigenlijk nooit gewerkt. Je moet namelijk ook op wifi en aan de stroom zitten.Keypunchie schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:58:
Ik heb "automatically install iOS updates" aangezet, omdat ik benieuwd was hoe dat zou werken. Ik check zo nu en dan bij about, maar zie nog steeds de vorige build-versie. Iemand enig idee a) of dat al werkt b) om de hoeveel tijd hij checkt. c) onder welke voorwaarden hij automatisch installeert.
Ooh die ervaring heb ik niet. Ik heb diverse zonnebrillen maar niet met allemaal werkt het.Geert1976 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
Mijn RayBan’s doen het juist geregeld niet (geen spiegel glazen). Mijn Tens brillen juist weer wel.
staat je Beta Profiel nog actief ?Keypunchie schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:58:
Zowel IOS11 als de Beta's geen issues met face-recon, ik heb een zonnebril op sterkte en een drietal 'gewone' brillen, en merk bij geen van de modellen een probleem.Donstil schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:13:
[...]
Ooh die ervaring heb ik niet. Ik heb diverse zonnebrillen maar niet met allemaal werkt het.
Mijn RayBan’s doen het juist geregeld niet (geen spiegel glazen). Mijn Tens brillen juist weer wel.
Zelfs ingeleerd met bril werkt het ook zonder bril in bed, al moet ik dan wel de normale afstand aanhouden, en niet mijn 'leeszonderbril' houding
Die scheelt namelijk wel een beetje, zonder bril, moet ik op 15cm minimaal zitten om te kunnen zien
Maar gezichtsherkenning heeft daar moeite mee, en op afstand interesseert mijn telefoon het niet, dat ik het niet kan zien
Yup. iOS 12 Beta Software Profile. Nou weet ik uit ervaring dat het soms wel een paar dagen kan duren (er wordt iig. *niet* elke dag gecheckt). Elke nacht ligt mijn telefoon thuis in de lader binnen goed wifi-bereik tussen zo'n beetje 23:00-06:00 NL tijd. Dus dat zou een mooi moment zijn om op de achtergrond te installeren.
Is bij jullie op de nieuwste beta WiFi ook zo traag? Ik heb een UniFi AP en mijn iPhone haalt maar 20Mbps, waar 200 normaal is. Mijn broer heeft ook een iPhone X met iOS 11 en haalt wel de juiste snelheid.
Mogelijk is dit eerder behandeld, maar klopt het dat shortcuts voor Siri nog niet in Nederland uit zijn?
Min of meer, is ook in Nederland via het Developer portaal aan te vragen maar staat niet in de store verder.Maart1992 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:19:
Mogelijk is dit eerder behandeld, maar klopt het dat shortcuts voor Siri nog niet in Nederland uit zijn?
op maandag ?dafmay schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:06:
Dev beta 6 is uit.
Installing 😍
Ja zeker heb hem nu ook binnen... eerder had je reactie kunnen zijn, na een week?
Power to the beat.
Apple is wel even gas aan het geven nu 
Ja dat had iedereen al verwacht toch

Hey, handig!
Met deze nieuwe bèta kun je het buiten laten regenen. Gelijk ff uitproberen!
Ha Geert,Geert1976 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:33:
Hey, handig!
Handig indeed...bij mij loopt het al...heerlijk koel weer eindelijk zo'n regenbuitje 👍
Ps crashed bij jou settings ook wanneer je naar Safari settings gaat?
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 06-08-2018 20:47 ]
Jup, hier ook gebeurd.dafmay schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:45:
[...]
Ps crashed bij jou settings ook wanneer je naar Safari gaat?
Lees dat meer mensen het ervaren (Reddit/macrumors)
g-mail app werkt niet meer. ook niet na herinstallatie en toestel opnieuw opstarten. app vraagt om inloggen maar blijft laden. na 2 minuten geeft ie aan ' er is iets misgegaan, probeer het later nog eens'
of is er een landelijke storing bij Google ?
werkt weer sinds vanmorgen
of is er een landelijke storing bij Google ?
werkt weer sinds vanmorgen
[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 07-08-2018 09:37 ]
Thx. Blij dat ik niet de enige ben...wordt wel weer opgelost.Geert1976 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:48:
[...]
Jup, hier ook gebeurd.
Lees dat meer mensen het ervaren (Reddit/macrumors)
PB4 toch nog even geprobeerd. Maar het OpenVPN issue is nog niet opgelost. OpenVPN behoudt geen verbinding als je naar een andere app schakelt, waardoor het voor mij instant waardeloos wordt. Je zou toch zeggen dat ze zoiets cruciaals wel oplossen, in plaats van bezig te zijn met de achtergrondkleur van het control center...
oke, deze beta heeft mijn app Instellingen vernaggeld. Ik kom er nauwelijks meer in. Ik zie alleen maar een wit veld bij het openen van deze app en verder niets.
''ja, maar Geert....het is een beta!" ow oke...
edit:
Geen idee wat er gebeurde, maar mijn Instellingen App werkt weer 100%
''ja, maar Geert....het is een beta!" ow oke...
edit:
Geen idee wat er gebeurde, maar mijn Instellingen App werkt weer 100%
[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 06-08-2018 22:49 ]
De OpenVPN app moet hiervoor ge-update worden. Aantal keer besproken inmiddels.PhilipsFan schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:07:
PB4 toch nog even geprobeerd. Maar het OpenVPN issue is nog niet opgelost. OpenVPN behoudt geen verbinding als je naar een andere app schakelt, waardoor het voor mij instant waardeloos wordt. Je zou toch zeggen dat ze zoiets cruciaals wel oplossen, in plaats van bezig te zijn met de achtergrondkleur van het control center...
Nieuwe beta uit..
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
joh?!Milan1NL schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:13:
Nieuwe beta uit..
39
het probleem is weer teruggekomen, maar nu dus weer vanuit Instellingen naar Safari gaan zorgt er weer voor dat m'n iPhone X crashed, zoals @dafmay al eerder aangaf.
Aardig wat mensen op macrumors en Reddit ervaren dus exact hetzelfde.
Uiteraard gemeld van mijn kant.
edit:
wat blijkt, heb je stock apps eerder verwijderd? kan er dus voor zorgen dat Instellingen crashed.
Ik had Dictafoon verwijderd.
Nu weer geinstalleerd en vooralsnog geen crashes meer.
edit:
wat blijkt, heb je stock apps eerder verwijderd? kan er dus voor zorgen dat Instellingen crashed.
[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 07-08-2018 04:27 ]
😂😂Fietsbel schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:18:
[...]
joh?!kijk eens boven je post waar het o.a. over gaat
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Heb het even getest door stocks terug te installeren...geen oplossing helaas. Ik heb overigens wel meer standaard apple apps verwijderd...Geert1976 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 04:21:
het probleem is weer teruggekomen, maar nu dus weer vanuit Instellingen naar Safari gaan zorgt er weer voor dat m'n iPhone X crashed, zoals @dafmay al eerder aangaf.
edit:
Nee, je moet Dictafoon terugzetten, dat schijnt voor velen (en dus voor mijzelf) dé oplossing te zijn.dafmay schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:26:
[...]
Heb het even getest door stocks terug te installeren...geen oplossing helaas. Ik heb overigens wel meer standaard apple apps verwijderd...
Give it a try!
Als je via de VPN instellingen van iOS zelf de verbinding opzet blijft die wel actiefPhilipsFan schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:07:
Nogmaars, de makers van de OpenVPN app moeten die oplossen. Niet Apple.PhilipsFan schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:07:
Edit: Ik zie dat Donstil dit ook al weer eens gezegd heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 07-08-2018 08:48 ]
Aha...en idd...geen probleem meer met Settings. Thx mateGeert1976 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:33:
[...]
Nee, je moet Dictafoon terugzetten, dat schijnt voor velen (en dus voor mijzelf) dé oplossing te zijn.
Give it a try!
Aah dat is de truuk van Apple om dat soort standaard meuk toch geïnstalleerd te houden zekerGeert1976 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:33:
[...]
Nee, je moet Dictafoon terugzetten, dat schijnt voor velen (en dus voor mijzelf) dé oplossing te zijn.
Give it a try!

zodat de NSA ons kan blijven afluisterenDonstil schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:56:
[...]
Aah dat is de truuk van Apple om dat soort standaard meuk toch geïnstalleerd te houden zeker
Haal hem nu ook even binnen ben benieuwd loopt die soepeler?
A person who never made a mistake never tried anything new.
Mm vind het niet merkbaar verbeterd t.o.v. de beta hiervoor.Nick25 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:48:
Haal hem nu ook even binnen ben benieuwd loopt die soepeler?
Weet iemand toevallig of in deze beta 6 ook eindelijk weer de statistieken van liedjes weer correct worden gesynct met iTunes? (Laatste keer afgespeeld, hoe vaak afgespeeld etc)
Dat ging kapot bij beta 4 volgens mij en in beta 5 was het ook nog niet gefixt
Bij mij heeft Dictafoon weer installeren ook geholpen voor Instellingen, thanks voor de tip!
Dat ging kapot bij beta 4 volgens mij en in beta 5 was het ook nog niet gefixt
Bij mij heeft Dictafoon weer installeren ook geholpen voor Instellingen, thanks voor de tip!
nee inderdaad merk ook geen verschil.Donstil schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:16:
[...]
Mm vind het niet merkbaar verbeterd t.o.v. de beta hiervoor.
Prima voor de rest!
PB is ook al even te updaten: Build 16A5345f
Beta 5 geïnstalleerd...veel issues met de bluetooth connectiviteit in mijn auto, verbinding verbreekt om de paar seconden
Met mijn Apple Watch en bluetooth oordopjes geen issues.
Hier ook in de auto verbind wel alleen telefoon boek / gebelde personen laat die niet zien...Rebel-Rebel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:49:
Beta 5 geïnstalleerd...veel issues met de bluetooth connectiviteit in mijn auto, verbinding verbreekt om de paar seconden

Ik heb nog een leukere bug, zodra je een groep van notificaties uitklapt en je druk op toon minder onder in beeld springt die naar boven en reset die het springboard.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Getest. Hier werkt het goed.Nicj56 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:49:
Ik heb nog een leukere bug, zodra je een groep van notificaties uitklapt en je druk op toon minder onder in beeld springt die naar boven en reset die het springboard.
Dit is voor mij de slechtste Beta (iPhone7) veel Apps springen zo terug of druk je op camera dan opent news. Alleen 4g+ actief en batterijverbruik is ook stuk slechter. Op naar Beta7, maar denk dat die nog even op zich laat wachten
Ik heb zelf nog geen iOS 12, maar vroeg mij het volgende af: kan ik straks tegen Siri zeggen: 'Navigeer naar huis', waarna het volgende gebeurt:
- Openen van Maps of Google Maps
- Openen van Flitsmeister
- Openen van Spotify en starten met afspelen van een bepaalde afspeellijst of alle nummers in shuffle
- Doorgeven van ETA via iMessage aan partner
Dit zou ik ideaal vinden, dit doe ik nu allemaal stuk voor stuk voor ik de auto in ga.
- Openen van Spotify en starten met afspelen van een bepaalde afspeellijst of alle nummers in shuffle
Dit zou ik ideaal vinden, dit doe ik nu allemaal stuk voor stuk voor ik de auto in ga.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat is exact waar dat shotcuts gebeuren voor is. Zodat jij Siri snelkoppelingen kan maken van een ketting van acties.THE_BASE schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:32:
Ik heb zelf nog geen iOS 12, maar vroeg mij het volgende af: kan ik straks tegen Siri zeggen: 'Navigeer naar huis', waarna het volgende gebeurt:
Merk bij deze bèta voor het eerst impact op batterijduur die is een stuk slechter met dev beta 6.
Geen slechte accu duur hier maar over het algemeen is het best buggy idd.
Misschien morgen/dinsdag om die reden wel alweer een nieuwe beta.
Misschien morgen/dinsdag om die reden wel alweer een nieuwe beta.
Momenteel 8 uur van de lader af en nog 40% over met 5 uur screen time. dat is zeker minder dan voorheen...in mijn ervaring op mijn toestel.Crazyanz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:27:
Merk bij deze bèta voor het eerst impact op batterijduur die is een stuk slechter met dev beta 6.
[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 12-08-2018 19:10 ]
Beta 7 komt vandaag: https://9to5mac.com/2018/08/13/ios-12-beta-7/
Edit: nu beschikbaar
Edit: nu beschikbaar
[ Voor 16% gewijzigd door MelvinW op 13-08-2018 19:04 ]
Nope, nu live.Hackus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:04:
Op naar Beta7, maar denk dat die nog even op zich laat wachten
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 13-08-2018 19:06 ]
Dank je, als ik straks thuis ben zal ik de 7 updaten.
Kan alleen maar meevallen na die brakke Beta6.Hackus schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:07:
[...]
Dank je, als ik straks thuis ben zal ik de 7 updaten.
Brak niet, het blijft een Beta. Zou de OpenVPN App nu te gebruiken zijn ?Donstil schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:07:
[...]
Kan alleen maar meevallen na die brakke Beta6.
Edit: 
De servers hebben het druk
Edit:2 Werkt inmiddels.
Continu naar roepen “het is een beta dus...” is ook wel wat kort door de bocht overigens.
Dat geld voor de eerste betas zeker maar nu we het einde naderen niet meer. Apple betas gaan altijd in stijgende lijn naar de GM.

De servers hebben het druk
Edit:2 Werkt inmiddels.
Brak wel, zelfs voor een 6e betaHackus schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:10:
[...]
Brak niet, het blijft een Beta. Zou de OpenVPN App nu te gebruiken zijn ?
Continu naar roepen “het is een beta dus...” is ook wel wat kort door de bocht overigens.
Dat geld voor de eerste betas zeker maar nu we het einde naderen niet meer. Apple betas gaan altijd in stijgende lijn naar de GM.
[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 13-08-2018 19:25 ]
Dan was 6 een paar stappen terug (op iPhone 7)Donstil schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:12:
[...]
Brak wel, zelfs voor een 6e beta
Volgens iCulture ‘veel klachten’ over een slome performance na updaten Beta 7. Ik heb een iPhone X 256GB en heb er geen last van. Hoe zit het met jullie?
iPhone 8 Plus hier. Alle apps duurde enorm lang om te openen. Maar het probleem fixed zichzelf na een paar minuten.Dennisweb schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:55:
Volgens iCulture ‘veel klachten’ over een slome performance na updaten Beta 7. Ik heb een iPhone X 256GB en heb er geen last van. Hoe zit het met jullie?
Het voelt alsof iOS alles opnieuw aan het indexeren is. De eerste 10 minuten was mijn X erg sloom, maar nu is het weer normaal.
Groepsgesprekken met FaceTime is er in deze beta ook uit gehaald volgens de releasenotes. Zal in een latere versie weer toegevoegd worden.
Groepsgesprekken met FaceTime is er in deze beta ook uit gehaald volgens de releasenotes. Zal in een latere versie weer toegevoegd worden.
Wat hierboven staat. Eerste kwartier na install vreselijk traag. Nu prima.