Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:44:
[...]

Ja had je braaf op de Public beta gewacht?
Dat is correct en tevens juist. Ondanks de positieve verhalen toch een beter gevoel bij halverwege instappen. Overigens is alleen mijn iPad over. iPhone weet ik nog niet aangezien ik geen zin heb in geklooi met GPS.

Jammer dat ik straks een edge to edge iPad Pro met Face ID moet kopen. Dat het klokje niet meer in het midden staat kan ik niet verkroppen :+ Verder werkt de boel wel lekker en heb ik eigenlijk niks meer toe te voegen op wat al gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Donstil schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:44:
[...]

Ja had je braaf op de Public beta gewacht?
Ben wel heel benieuwd naar de Public beta. De DEV beta wilde ik niet installeren op m'n iPad. Ga hem straks even installeren op het werk.

Vind het wel fijn dat ze de control center nu los hebben getrokken van de app switcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik moet zeggen dat ik het er allemaal goed uit vind zien qua optimalisaties. Maar vooral ook leuk dat er nu al steeds weinig bugs in de beta’s zitten. Toch ga ik als vanouds wachten op de release candidate denk ik, puur omdat ik mijn telefoon niet kan missen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tom.cx schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:27:
Ben wel heel benieuwd naar de Public beta. De DEV beta wilde ik niet installeren op m'n iPad. Ga hem straks even installeren op het werk.
Nou dev beta 1 niet installeren snap ik wel inderdaad. Public beta 1 is echter niets anders dan dev beta 2 natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit de Grouping/Work bug eigenlijk nog in de iOS 12 muziek speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Donstil schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:11:
[...]

Nou dev beta 1 niet installeren snap ik wel inderdaad. Public beta 1 is echter niets anders dan dev beta 2 natuurlijk.
Mee eens. Maar wilde toch wat zekerheid omdat ik mijn iPad best veel gebruik. Tot nu toe zeer tevreden en de nieuwe swipe onder het scherm om te wisselen tussen apps is echt fantastisch. Ook het control center die nu rechts boven zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:46

amphora

Websites & Fotografie

De reden dat ik heb gewacht op public beta is heel simpel. Heb geen betaald developer account :-)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik draai de dev beta al een paar weken, maar bij mij is die "Screen Time" er opeens mee gestopt. Staat gewoon niets meer in. Meer mensen dat issue gehad?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:31

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet geduld hebben ;) Het sprint er uiteindelijk in ;)

Dus instellingen --> schermtijd --> WACHTEN (ik moest bijna 1 minuut wachten)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Is er iemand met de Public Beta die even een paar Nederlandse apps kan testen of die nog werken? Zou denk heel fijn zijn voor Tweakers die nog twijfelen om 'm te installeren (zoals ik). Er is wel een lijst op MacRumors maar daar staan geen Nederlandse apps bij.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld NOS, Nu.nl, banken apps, 9292, NS, zulk soort apps. Lijkt me wel handig om in 1 post wat te verzamelen voordat het een opsomming wordt, maar weet niet zo goed hoe :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RonG schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:29:
Is er iemand met de Public Beta die even een paar Nederlandse apps kan testen of die nog werken? Zou denk heel fijn zijn voor Tweakers die nog twijfelen om 'm te installeren (zoals ik). Er is wel een lijst op MacRumors maar daar staan geen Nederlandse apps bij.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld NOS, Nu.nl, banken apps, 9292, NS, zulk soort apps. Lijkt me wel handig om in 1 post wat te verzamelen voordat het een opsomming wordt, maar weet niet zo goed hoe :/
Nou als jij nou even de beta installeert en de Apps test dan zet ik ze wel in de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
Donstil schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:30:
[...]

Nou als jij nou even de beta installeert en de Apps test dan zet ik ze wel in de OP :)
Haha ja die kon ik verwachten he O-) Wil best wat testen maar heb nog te weinig bevestiging op mijn 'essentiële' apps (NOS, Wunderlist, Reddit, Rabobank, MobileIron), en daarnaast werkt Netflix nog niet goed, dus ik heb de PB nog niet geïnstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door RonG op 26-06-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
Ik kan ook niet zo goede info vinden over het volgende; ik draai nu de Public Beta van iOS 11 en stel dat ik iOS 12 PB wil installeren begrijp ik dat eerst mijn oude beta profiel moet verwijderen en de nieuwe moet installeren. Maar wat gebeurd er dan precies met mijn back-up? Ik back-up standaard in iCloud maar moet ik dan nu een nieuwe back-up via iTunes maken? En kan ik die zomaar terugzetten en draai ik dan weer de iOS 11 PB?

Ik heb weleens begrepen dat je met een back-up van een PB niet makkelijk terug kan naar een normale release met dezelfde back-up, dus ben benieuwd hoe het dan nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wellicht niet specifiek iOS 12 gerelateerd, maar ik word nu al bijna 2 dagen continue gebeld door Anoniem. Anoniem laat vervolgens nooit een voicemail achter.
Ik weiger deze anonieme beller aan te nemen (heb nu eenmaal een schurft aan anonieme bellers en al zeker als je continue belt en geen boodschap achter laat), is er een mogelijkheid in iOS om anonieme bellers sowieso te blocken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 19:31

Ethirty

Who...me?

Geert1976 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:46:
wellicht niet specifiek iOS 12 gerelateerd, maar ik word nu al bijna 2 dagen continue gebeld door Anoniem. Anoniem laat vervolgens nooit een voicemail achter.
Ik weiger deze anonieme beller aan te nemen (heb nu eenmaal een schurft aan anonieme bellers en al zeker als je continue belt en geen boodschap achter laat), is er een mogelijkheid in iOS om anonieme bellers sowieso te blocken?
offtopic:
heeft er inderdaad niks mee te maken, maar er is wel een soort trucje. Ymmv
https://discussions.apple.com/thread/6040239

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:54:
[...]

offtopic:
heeft er inderdaad niks mee te maken, maar er is wel een soort trucje. Ymmv
https://discussions.apple.com/thread/6040239
mooi, ga ik me vanavond eens over buigen. Bedankt voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:58
RonG schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:37:
[...]

Haha ja die kon ik verwachten he O-) Wil best wat testen maar heb nog te weinig bevestiging op mijn 'essentiële' apps (NOS, Wunderlist, Reddit, Rabobank, MobileIron), en daarnaast werkt Netflix nog niet goed, dus ik heb de PB nog niet geïnstalleerd.
NOS werkt prima. Die anderen gebruik ik niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:14
Bij mij crashed de Rabobank zo af en toe. nog niet gehad dat ik er helemaal niet in kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Is er al een update van Waze of Google Maps waarmee je ze kan gebruiken icm CarPlay?
Dat is voor mij de grote feature waar ik op zit te wachten, dus dat zou een reden zijn om alvast een beta te gaan draaien :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

RonG schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:37:
[...]

dev beta 2 draai ik.maar dev beta 1 deed hetzelfde ;)

NOS: Werkt.
Rabobank: Werkt

De andere apps gebruik ik niet ;)
Smobbo schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:33:
Is er al een update van Waze of Google Maps waarmee je ze kan gebruiken icm CarPlay?
Dat is voor mij de grote feature waar ik op zit te wachten, dus dat zou een reden zijn om alvast een beta te gaan draaien :) .
Check de update log van die apps.

[ Voor 26% gewijzigd door Tylen op 27-06-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Tylen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:46:
[...]

dev beta 2 draai ik.maar dev beta 1 deed hetzelfde ;)

NOS: Werkt.
Rabobank: Werkt

De andere apps gebruik ik niet ;)

[...]

Check de update log van die apps.
Tja de versiegeschiedenis bij bijvoorbeeld Google maps is een standaard bullshit ding van ‘kleine bugfixes’. Daar haal je geen zinnige info uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Waze en Google Maps kunnen die integratie nog niet uitbrengen, pas als de App Store apps toestaat die gebouwd zijn met de laatste developer tools kan dat. Meestal is dat een week voor de publieke release van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 22:01
Op mijn Iphone 7 vanmorgen ook gemerkt dat GPS heel onbetrouwbaar was. Waze bleef maar proberen te 'koppelen' met de GPS, de Apple Maps was zo traag met zijn gps fix dat ik meestal al een kilometer verder was eer hij een fix vond. Bizar wel, gisterenavond deed Waze het wel perfect.

Geen grote ramp natuurlijk, die GPS is toch altijd een tricky punt bij betas heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:43
Iphone 7 plus hier, met sinds gisteren de publieke beta.
Moet zeggen dat hij ik nu al mooi verschil merk op de telefoon. En dat kan alleen maar verbeteren tegen de release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:03
Ik heb last van dat mijn homeknop zo heet wordt. Eigenlijk zonder reden. Licht gebruik maakt hem al bijna onprettig om aan te raken. Herkent iemand dit? 7+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@drusloos Bij mijn 7, ontgrendeld Outlook soms slecht met touchID.
Verder ben ik tevreden met 12, waar mijn 7 wat vlotter aanvoelt.
(7 als testtoestel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:03
Hackus schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:29:
@drusloos Bij mijn 7, ontgrendeld Outlook soms slecht met touchID.
Verder ben ik tevreden met 12, waar mijn 7 wat vlotter aanvoelt.
(7 als testtoestel)
ohh ik merk nu pas dat ik in het ios12 topic heb gereageerd, en niet in iPhone 7 topic. Ik draai op m'n 7+ gewoon iOS 11 dus het heeft verder niks met iOS 12 te maken, excuus. Overigens blijft die heet. Heb het ooit op mijn 6s gehad, die is vervangen omdat die zo heet werd dat je hem niet kon aanraken (letterlijk brand wonden), kon er ook maar 3 uur mee doen op een dag omdat de batterij erdoor werd leeggedronken. Maar de 7 heeft natuurlijk geen echte knop meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik ga hem binnenkort ook eens proberen op mijn oude 5S. Ik ben vooral benieuwd of de die verbeteringen in snelheid ook echt aanvoelt. Bij iOS 11 had ik wel het gevoel dat het erg traag aanvoelde, maar misschien brengt dit wat verbeteringen.

Iemand al enige ervaring hoe hij op de 5S draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:40
Gisteren de iOS12 op mijn iPhone 8 Plus gezet.....en nu weer terug naar iOS11.4 :-(
Runkeeper werkt totaal niet goed, GPS doet erg vreemd. Ik liep ineens wel heel erg hard en dwars door water heen :-)

Dus wees gewaarschuwd als je Runkeeper gebruikt. Al hoeft het niet bij iedereen te zijn natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12
Mhh... geluiden doen het ineens niet meer onder iOS12.
Ringtone wel, maar als het scherm lock komt er geen klikje en ook whatsapp geeft geen geluid meer.
Toggle switch staat wel goed.

Voor wat betreft WatchOS 5. Is deze al uit?
Dat is me niet helemaal duidelijk.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Aidacra schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:31:
Gisteren de iOS12 op mijn iPhone 8 Plus gezet.....en nu weer terug naar iOS11.4 :-(
Runkeeper werkt totaal niet goed, GPS doet erg vreemd. Ik liep ineens wel heel erg hard en dwars door water heen :-)

Dus wees gewaarschuwd als je Runkeeper gebruikt. Al hoeft het niet bij iedereen te zijn natuurlijk!
Heel de GPS werkt voor geen meter meer. Locatie wijkt vaak af en ververst regelmatig niet voor een aantal minuten.
En dat lijkt tot zo ver in alle apps te gebeuren, ook die van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier viel alleen het afsluiten van Waze op
Navigeren naar locatie, halverwege stoppen voor een boodschap.
Normaal blijft dan het blauwe onder de klok
Nu al 2x opgemerkt dat Waze gewoon afgesloten was.
Bij opnieuw starten, ging de route wel gewoon verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:52
Hier nog steeds problemen met push meldingen van Mail op iOS 12 bèta 2. Zodra ik mijn Mail app opstart gaat hij zoeken naar mail, maar wat ik ook probeer (in 11.4 ging het automatisch), mijn mail wordt niet automatisch opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0werp0wer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
Hier ook sinds gisteren ios12 beta op mijn iPhone 8 plus. Sinds vandaag lijkt mijn batterij veel langer mee te gaan. Sinds vanochtend 7 uur nu nog 51%. De notificaties is echt een verademing maar verder vind ik weinig spectaculairs al kan dat ook aan mij liggen. Wel zag ik dat het me 28 gb geheugen kost aan het systeem alleen. Hier nog niet veel bugs tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
Ik heb hem vandaag op mijn oude 5S gezet om te zien of het echt die 40% sneller was dat Apple claimde. Ik moet zeggen dat het zeker niet verkeerd aanvoelt, maar het voelt nu ook niet direct 40% sneller aan dan iOS 11. Ik heb wel het gevoel dat hij net wat soepeler draait, maar in veel gevallen is het ongeveer even snel als iOS 11. Natuurlijk kan wat optimalisatie van third party apps hier misschien wel wat mee gaan helpen, want dit is natuurlijk nog een beta.

Voor de rest heb ik weinig tot geen bugs ervaren. De schermtijd vind ik wel een leuke toevoeging, maar ik weet niet of ik het uiteindelijk ook vaak ga gebruiken.

De nieuwe manier van notificaties is natuurlijk echt een opluchting dat dat eindelijk is ingebouwd.

Voor de rest zitten er weinig verassingen in. Overigens wat @Fl0werp0wer hierboven zegt over de batterij, dat gevoel heb ik ook een beetje. Maar ik kan het niet met zekerheid bevestigen omdat dit niet mijn normale telefoon is, en ik hem daarom ook te weinig gebruik om dit te kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fl0werp0wer schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:22:
Hier ook sinds gisteren ios12 beta op mijn iPhone 8 plus. Sinds vandaag lijkt mijn batterij veel langer mee te gaan. Sinds vanochtend 7 uur nu nog 51%. De notificaties is echt een verademing maar verder vind ik weinig spectaculairs al kan dat ook aan mij liggen. Wel zag ik dat het me 28 gb geheugen kost aan het systeem alleen. Hier nog niet veel bugs tot nu toe.
Stand-by op de X is prima maar tijdens gebruik gaat hij wel erg hard ja.

Dat van 28 GB moet een andere reden hebben. Dat komt niet zomaar door deze beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@misterTweakers hier ook net op 5s geïnstalleerd.
(Jr. helemaal blij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0werp0wer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
Donstil schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:23:
[...]

Stand-by op de X is prima maar tijdens gebruik gaat hij wel erg hard ja.

Dat van 28 GB moet een andere reden hebben. Dat komt niet zomaar door deze beta.
Het lijkt wel een bug te zijn. Toen ik net keek was het 14,6 gb en na het sluiten weer gekeken toen was het 11. Het lijkt wel of zowel foto’s als systeem opslag veranderd zonder een foto of dergelijke gemaakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik vind beta 2 maar een achteruitgang, ik heb last van gekke bugs die ik in beta 1 niet had.

Vastlopers van mail, waardoor ik mijn iPhone / iPad moet rebooten om weer mail te kunnen gebruiken; wanneer ik aan het bellen ben en mijn telefoon bij mijn oor vandaan haalt, zie ik niet het belscherm, maar het scherm wat ik als laatste heb gebruikt en meer van dat soort irritante bugs.

Ik heb mijn iPhone maar weer gedowngrade naar 11.4, mijn iPad laat ik nog wel op 12.

Ik vind het erg zonde, want beta 1 draaide als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik neem aan dat je de bugs gerapporteerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:29:
Ik vind beta 2 maar een achteruitgang, ik heb last van gekke bugs die ik in beta 1 niet had.
Ik heb dit ook inderdaad. Er zijn wat dingen opgelost in Beta2 maar ook een grote hoop dingen ontstaan.

Maar goed het is pas de tweede beta natuurlijk, die zijn altijd stroef. We zit dit jaar alleen verwend met een fijne eerste beta.
Tylen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:47:
Haha yeah right, alsof iedereen dat doet. Het gross installeert de beta natuurlijk voor de lol.

Ik doe het persoonlijk altijd wel maar of het zin heeft? Al vaak zat kleine bugjes gemeld die nog in de final zaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 30-06-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
Donstil schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:55:

Haha yeah right, alsof iedereen dat doet. Het gross installeert de beta natuurlijk voor de lol.

Ik doe het persoonlijk altijd wel maar of het zin heeft? Al vaak zat kleine bugjes gemeld die nog in de final zaten.
Het zal ongetwijfeld zin hebben als meerdere mensen het melden :) Maar waarschijnlijk nemen ze niet ieder afzonderlijk feedback bericht door. Dat zou teveel tijd kosten.

Ik heb trouwens nog geen bugs gevonden met beta 2. Maar wat ik zelf het vreemde vind, is dat je in snelheid bijna geen verschil merkt met iOS 11 in vergelijking tot 12.

Misschien wordt het allemaal nog wat beter, maar zo enorm indrukwekkend vind ik hem ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Donstil schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:55:
[...]

;). Gaat mij meer om dat mensen altijd maar klagen klagen klagen terwijl ze zelf een beta hebben geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:25
misterTweakers schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:00:
[...]

Ik heb trouwens nog geen bugs gevonden met beta 2. Maar wat ik zelf het vreemde vind, is dat je in snelheid bijna geen verschil merkt met iOS 11 in vergelijking tot 12.

Misschien wordt het allemaal nog wat beter, maar zo enorm indrukwekkend vind ik hem ook weer niet.
Wat is er dan vreemd aan? Ze hebben toch aangekondigd dat het meer over stabiliteit dan over snelheid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
Michie23 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:18:
[...]

Wat is er dan vreemd aan? Ze hebben toch aangekondigd dat het meer over stabiliteit dan over snelheid gaat.
De claim van Apple was dat je tot 40% snellere laadtijd had bij apps (in ieder geval bij oude iPhones, bij nieuwere weet ik het niet). Maar in praktijk moet ik zeggen dat je er op oudere devices minder van merkt dan wat Apple aangeeft.

Dat waren dus mijn eerste bevindingen, maar nu ik hem een tijdje gebruikt heb moet ik wel zeggen dat hij over het algemeen toch een stuk soepeler aanvoelt. Het voelt wat minder laggy aan en gemiddeld genomen voelen de laadtijden van apps ook korter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@misterTweakers 5S van mijn zoontje voelt stuk vlotter aan in 12. % in snelheid is moeilijk in te schatten in gebruik. batterij van 79% wear, gaat ook iets langer mee. (wat hij tot nu kan beoordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
Hackus schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:21:
@misterTweakers 5S van mijn zoontje voelt stuk vlotter aan in 12. % in snelheid is moeilijk in te schatten in gebruik. batterij van 79% wear, gaat ook iets langer mee. (wat hij tot nu kan beoordelen)
Precies wat je zegt, het is lastig om goed te beoordelen. Maar inderdaad heb ik ook het gevoel dat het allemaal wat vlotter loopt. Al met al is het wel mooie afsluiter (zoals het er nu uitziet) voor de 5S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Tylen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:47:
Nee, wat DonStil zegt, ik installeer ze meer voor de lol en interesse.
Ik vind het gewoon jammer dat een opvolger (in mijn ogen) slechter is dan het bestaande, dat vind ik niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

RnB schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:44:
[...]

Nee, wat DonStil zegt, ik installeer ze meer voor de lol en interesse.
Ik vind het gewoon jammer dat een opvolger (in mijn ogen) slechter is dan het bestaande, dat vind ik niet kloppen.
Again; Het is een beta.

De release version zal beter zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sommige mensen denken dat een Beta vol klaar is, het is grotendeels klaar voor gebruik. En pas in september komt de Final Release. maar ook dan komen 12.1 etc want er wordt telkens gewerkt aan verbetering/optimalisatie.
(dus sommige mensen zullen altijd iets hebben, wat niet goed/soepel werkt)
Als je wil ervaren wat een Beta versie is, ervaar je ook de gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch hopen dat ze dat notificatie-systeem nu wel echt helemaal op de schop gaan gooien. In de beta is te zien dat ze gelukkig wel al gegroepeerd zijn, maakt het in ieder geval wel al een stuk leesbaarder zonder dat je een half uur over je hele vergrendelscherm aan het scrollen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Mooiste bug die ik tot nu toe heb gehad: Downtime aangezet, ging aan op de iPhone X en iPad mini 4 en het resultaat: De apps die niet op m'n iPad stonden (maar wel in me 'allowed' lijstje op m'n iPhone) kon ik niet meer openen op m'n iPhone haha. Ik dacht, ik maak een mooie whitelist met alle apps - me werk apps en dan om een uurtje of 7 kan ik die dan niet meer openen (beetje zelf bescherming).

Voor de rest echt 0 echte problemen met de beta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Ik heb een vraag hoe moet ik iOS12 béta installeren.
Hoe moet ik hem updaten als iOS12 echt uitkomt.

En dan mijn laatste vraag.
Als ik niet tevreden ben over de béta hoe kan ik het dan downgraden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mijn antwoord zou zijn; niet aan beginnen als ik je post zo lees ;)

Bèta’s zijn echt voor techneuten die het leuk vinden met dit soort dingen te experimenteren. Daadrbij hoort een actieve, zoekende houding waarbij je die vragen die je nu stelt al lang zelf gevonden had met Google.

Geen verwijt verder maar het is niet zo simpel als even installeren en daarna weer terug als het niet leuk meer is...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:38:
Mijn antwoord zou zijn; niet aan beginnen als ik je post zo lees ;)

Bèta’s zijn echt voor techneuten die het leuk vinden met dit soort dingen te experimenteren. Daadrbij hoort een actieve, zoekende houding waarbij je die vragen die je nu stelt al lang zelf gevonden had met Google.

Geen verwijt verder maar het is niet zo simpel als even installeren en daarna weer terug als het niet leuk meer is...
Precies dit. Als je een dergelijke vraag moet stellen (of drie) dan is de beta niet voor jou bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Sorry dat ik zulke vragen stel
Ik ben een leek op dit gebeid
Hoe zijn jullie begonnen dan ook toch met vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:02
323 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:44:
Als je een oude iPhone ergens hebt liggen die niet voor dagelijks gebruik bedoeld is:

Zoek op internet naar: iOS 12 beta profile via Safari op je mobiel. Profiel installeren, beta installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

KaiseRRuby schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:47:
[...]

Als je een oude iPhone ergens hebt liggen die niet voor dagelijks gebruik bedoeld is:

Zoek op internet naar: iOS 12 beta profile via Safari op je mobiel. Profiel installeren, beta installeren.
Dank je voor positieve antwoord hier kan ik wat mee👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:02
Wat mij wel opvalt: ik heb in de iOS 12 beta op mijn iPhone X altijd een klokje staan als ik rechtsboven naar beneden swipe. Toch heb ik geen alarmen staan. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@323 5s en nieuwer

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 01-07-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiemen
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09-2022
KaiseRRuby schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:00:
Wat mij wel opvalt: ik heb in de iOS 12 beta op mijn iPhone X altijd een klokje staan als ik rechtsboven naar beneden swipe. Toch heb ik geen alarmen staan. Hoe kan dat?
Bug!, gewoon je alarm even aanzetten en weer uit. En het klokje is weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee, stilletjes vanuit de hoek meelezen, en zoekfuncties gebruiken

Niet alleen op Tweakers, maar ook op andere fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Oké zal even rond neuzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou vragen stellen is hier niet de eerste stap. Jezelf inlezen is dat wel.

We zijn hier geen Google natuurlijk :)

Veranderd overigens niets aan het eerder genoemde standpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 323

323

Donstil schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:17:
[...]

Nou vragen stellen is hier niet de eerste stap. Jezelf inlezen is dat wel.

We zijn hier geen Google natuurlijk :)

Veranderd overigens niets aan het eerder genoemde standpunt.
Het moet nou ook eens klaar zijn toch heb het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
323 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:37:
Het moet nou ook eens klaar zijn toch heb het antwoord
Prima. Ga jij lekker zonder voorbereiding een beta installeren, daar zijn ze voor :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
En terug ontopic, ik merk in beta2 veel bugs zoals lege forms in het beginscherm. Alles is wel op te lossen met een herstart, maar heb nog maar weinig feedback gehad op mijn bugreports. Vaak dat de bug al gemeld is.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Graag een beetje ontopic blijven en anders een TR maken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:58
Mijn ervaring is dat iOS opeens 9 gig aan schijfruimte inneemt, is dat normaal? Is er een manier om file-accesste krijgen om de oorzaak daarvan te debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finder schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:12:
Mijn ervaring is dat iOS opeens 9 gig aan schijfruimte inneemt, is dat normaal? Is er een manier om file-accesste krijgen om de oorzaak daarvan te debuggen?
Bij mij fluctueert die ruimte telkens...toen ik de beta er op had staan, was die ruimte eerst ruim 15Gb, en sindsdien schommelt 't tussen 7 en 15 Gb.
Redelijk vaag, maar hey "het is een bèta"! ;)

Maak me er niet zo druk om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Laatst online: 14-09 21:04
Problemen die ik tot nu toe heb op Mn iPhone x:
- normaal als je geluid harder/zachter zet op t scherm tijdens WhatsApp, filmpjes noem t maar op. Komt er in t scherm te staan hoe hard die staat. Dit heb ik momenteel niet meer! Herkenbaar?

Ook is mijn gps om over te huilen, ben van t weekend naar Oostenrijk geweest. (Maxxie aanmoedigen). Maar mijn kaarten deden het niet tot echt heel slecht... iOS 12 bug? Of iPhone x bug? Aangezien ik de iPhone nog maar een maand heb en ik nu voor t eerst echt de kaarten heb gebruikt. Maar laten we hopen op iOS 12!

Ook ik heb dat me systeem wel verdacht veel ruimte in beslag neemt, maar veranderd telkens net zoals hierboven niet bang voor :)

Voor de rest allemaal aardig stabiel naar mijn idee voor hoe ik mijn apparaat gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rokz het GPS is hier al vaker besproken. verder wat de 1 een probleem vind, is het voor de ander niet.
sommige instellingen en weergaven zijn anders in iOS12, en het blijft Beta. (om te spelen met Beta, kun je beter een toestel gebruiken wat niet alledaags nodig is voor werk etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Laatst online: 14-09 21:04
Hackus schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:15:
@Rokz het GPS is hier al vaker besproken. verder wat de 1 een probleem vind, is het voor de ander niet.
sommige instellingen en weergaven zijn anders in iOS12, en het blijft Beta. (om te spelen met Beta, kun je beter een toestel gebruiken wzat niet alledaags nodig is voor werk etc)
Ben ik me bewust van! Vind t ook geen probleem heb er zelf voor gekozen om de beta te installeren. Dus vind t niet erg. Maar juist heel bewust mijn alledaags toestel gebruikt. Tis niet dat ik m persee moet gebruiken voor werk. Zodat ik uitgebreid ios12 kan testen in dagelijks gebruik en vanuit daar bugs kan rapporteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Misschien overbodig maar post deze link toch maar even: https://gadgetgig.com/how...s-11-without-losing-data/
Ik had het vandaag zelf even nodig omdat ik de beta toch nog iets te buggy vond en ik even was vergeten een backup te maken voordat ik de beta op m'n iPhone zette.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3e DP beta zonet released.

build nr: 16A5318d

[ Voor 36% gewijzigd door _Bailey_ op 03-07-2018 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
Geert1976 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:06:
3e DP beta zonet released.

build nr: 16A5318d
(y) downloading as we speak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
General
Resolved Issues
• Updating from iOS 10.2 and earlier to iOS 12 beta via iTunes is not supported. (41215257)
• The Weather widget isn’t functional in iOS 12 beta 2. (41096139)
• Universal Links might not open the expected target app. Please submit a bug report if you experience this problem. (40568385)
3rd Party Apps
New Issues
• Fortnite might unexpectedly quit during use. (41617672)
Resolved Issues
• Taobao might unexpectedly quit on launch. (40958373)
• Twitter might display a blank login screen. (40910390)
• Skype might unexpectedly quit after logging in. (39666451)
Known Issues
• Netflix might unexpectedly quit when downloading a video. (40653033)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:11:
General
Resolved Issues
• Updating from iOS 10.2 and earlier to iOS 12 beta via iTunes is not supported. (41215257)
• The Weather widget isn’t functional in iOS 12 beta 2. (41096139)
• Universal Links might not open the expected target app. Please submit a bug report if you experience this problem. (40568385)
3rd Party Apps
New Issues
• Fortnite might unexpectedly quit during use. (41617672)
Resolved Issues
• Taobao might unexpectedly quit on launch. (40958373)
• Twitter might display a blank login screen. (40910390)
• Skype might unexpectedly quit after logging in. (39666451)
Known Issues
• Netflix might unexpectedly quit when downloading a video. (40653033)
Ze fixen wel Fortnite maar niet dat enorme GPS probleem.. lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik zie niets over GPS staan in het document.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:30
dafmay schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:08:
[...]

(y) downloading as we speak :)
X2

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:30
Zeker beter dan met b2 ook auto simlock werkt nu wel :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijft de hele tijd update voorbereiden staan wanneer ik probeer te upgraden naar developer 3 iOS 12.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
GPS probleem is ook gefixt gelukkig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
unlocken op de iPhone X gaat hier beduidend vlotter dan de vorige bèta _/-\o_

Verder geen nieuwe dingen tegen gekomen, alles voelt weer wat vlotter aan.

GPS werkt bij mij, net als de vorige bèta, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik vind het eigenlijk vreemd dat dit nog steeds een issue is: https://imgur.com/a/XDN9672
Je gaat naar je nieuws widget, ziet een interessant nieuws item maar voordat je er op kan klikken worden ze geüpdatet en is ie weg. Kan dit niet op de achtergrond gebeuren of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
GPS issues schijnt te zijn gefixt?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 10:27
Gps probleem lijkt inderdaad opgelost, van de week weer eens testen met strava dat leverde tot nu toe beroerde resultaten op. Ik heb ook het idee dat een en ander soepeler draait geen idee of dat placebo is maar alles lijkt wat sneller te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:16
Gps werkt inderdaad terug. Daarnet getest met Google maps.

Alles lijkt nu heel soepel te werken op mijn x. Beter dan ios 11.

[ Voor 98% gewijzigd door kokorico op 04-07-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heel fijn dat het GPS issue is gefixt, gek dat er niets over in de change-log staat. De laatste beta draait hier idd ook erggggg soepel! Heel fijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of het nieuw is, maar je kan nu de Niet Storen tile in Control Center lang ingedrukt houden en je krijgt dan gelijk een aantal mogelijkheden wat betreft Niet Storen.

Wellicht een Spuit 11, maar ik vind het netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:45:
Geen idee of het nieuw is, maar je kan nu de Niet Storen tile in Control Center lang ingedrukt houden en je krijgt dan gelijk een aantal mogelijkheden wat betreft Niet Storen.

Wellicht een Spuit 11, maar ik vind het netjes
Die was er in de vorige beta idd ook al, maar wel erg handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Meer mensen die op iOS problemen hebben met www.mediamarkt.nl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:40:
Meer mensen die op iOS problemen hebben met www.mediamarkt.nl?
Nope, alleen de Touch ID ontgrendeling via outlook app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top dat Apple PB2 nu ook uitgebracht heeft. Blijft dat toch nog min of meer gelijk lopen met DP3. Wat wel irritant is is dat ik tot op heden geen apps meer kan installeren op mijn Apple Watch. Zal er wel mee te maken hebben dat ik WatchOS 5 daar niet op heb staan. Mja er zijn ergere dingen en het hoort erbij. Dus verder zul je me niet horen. Lange leve PB2. Nu kan het wel :+ Ik zeg uitbrengen die hap als ik verder geen bugs meer tegenkom.

[ Voor 13% gewijzigd door swv op 05-07-2018 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:51
Shortcuts Beta App is ook beschikbaar in het Apple Developer Center. Ontwikkelaars kunnen een TestFlight uitnodiging aanvragen. :)

[ Voor 39% gewijzigd door MelvinW op 05-07-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
1Blocker was het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 10:27
MelvinW schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:45:
Shortcuts Beta App is ook beschikbaar in het Apple Developer Center. Ontwikkelaars kunnen een TestFlight uitnodiging aanvragen. :)
aangevraagd, benieuwd of dat nog wezenlijk anders is dan workflow.

Begin toch wat bugs tegen te komen ion db 3, schermtijd werkt niet en andere instellingen willen ook nog wel eens random afsluiten/crashen

[ Voor 18% gewijzigd door haakjesluiten op 06-07-2018 01:09 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste