Acties:
  • 0 Henk 'm!
drusloos schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:30:
Ik moet zeggen dat ik met public beta 9 een betere accuduur had dan met pb 10. Vind het nu wat magertjes. Hopelijk trekt het nog wat bij voor de gm
Hier ook, DB11 en DB12 hebben dat op mijn toestel.
WhatsappHack schreef op maandag 3 september 2018 @ 00:59:
Damn. Signal is de zoveelste app die een darkmode toevoegt, en wat is het toch een fijn iets. Waarom toch geen provision vanuit iOS zelf; zeker met die OLED-schermen. Er is al veel over gezeken, maar damn Apple: voeg het dan ook gewoon nou eindelijk eens toe! :+ Misschien verassen ze ons nog met de 12 launch, de uitnodiging heeft wel een dark mode. :’)
Nou ik vind het persoonlijk in een hoop apps ook wel fijn maar de meeste apps laten ook wel goed zien waarom Apple het nog niet gedaan heeft. Het is esthetisch wel wat minder fraai meestal en daardoor design technisch een behoorlijke kluif. In macOS 10.14 is het bijvoorbeeld ook best wel lelijk 🙊

Serist, YouTube en PocketCasts laten goed zien hoe het wel moet overigens.

[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 03-09-2018 01:49 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Ja, de een is idd beter dan de ander. Die van Signal is ook wel écht heel erg zwart hehe :P Vandaar ook liever een mode die leunt op het OS zelf. Neem de Watch en klok app. (Al moeten ze daar het grijs ook eens zwart maken voor OLED :P) Dat ziet er goed uit, is goed leesbaar. Als apps op zoiets kunnen inhaken... T kan al een beetje met smart invert, maar dat is in de praktijk echt ruk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ligt het aan mij/doe ik iets fout, of kan je geen apps werkelijk whitelisten in Schermtijd? oO
Ik kan apps toevoegen aan die lijst van apps die altijd toegestaan zijn, maar mooi dat ze gewoon even hard blokkeren als de rest van de apps :+

Wat irritant ook trouwens dat het accu gebruik om 00:00 reset, valt me nu pas op. Een optie “since last charge” zou tof zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Donstil schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:55:
[video]

Ff een samenvatting zo voor de final.
Haha die remote app... zit allang in ios 11 :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:55:
[video]

Ff een samenvatting zo voor de final.
Inwezen is er niks veranderd qua uiterlijk. Onder de motorkap misschien wel. Een paar appjes erbij nummertje van 11 naar 12 gezet.

Misschien leuk voor iOS 13:

Het zelf veranderen van icons zou leuk zijn en dark mode bij de instellingen.
Ook zou een app gedeelte leuk zijn zodat je alleen de apps op je desktop hebt staan die je vaak gebruikt. Dat zou het een stuk overzichtel
jker maken plus dat je dan ook je achtergrond kunt zien zonder een deken van iconen.

Het veranderen van instellingen van een app als mogelijkheid in de app zelf zou ook handig zijn. Dat scheelt een hoop tijd met heen en weer geklik.

En minder afhankelijkheid van itunes met het plaatsen van mp3tjes.

Ik verwacht niet dat mijn iPhone 6S iOS 13 zal krijgen maar goed zolang die het nog doet...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
De iPhone 5s wordt nog ondersteund, Apple wil zoveel mogelijk ios toestellen actief houden want die dragen weer bij aan additionele inkomsten uit apps en diensten. 6s zal nog wel minimaal 2 upgrades krijgen.
Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:44:
[...]

Inwezen is er niks veranderd qua uiterlijk. Onder de motorkap misschien wel. Een paar appjes erbij nummertje van 11 naar 12 gezet.

Ook zou een app gedeelte leuk zijn zodat je alleen de apps op je desktop hebt staan die je vaak gebruikt. Dat zou het een stuk overzichtel
jker maken plus dat je dan ook je achtergrond kunt zien zonder een deken van iconen.

Het veranderen van instellingen van een app als mogelijkheid in de app zelf zou ook handig zijn. Dat scheelt een hoop tijd met heen en weer geklik.

Ik verwacht niet dat mijn iPhone 6S iOS 13 zal krijgen maar goed zolang die het nog doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:44:
[...]

Zo te lezen heb jij liever Android. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:00:
[...]

Zo te lezen heb jij liever Android. ;)
Nou dat gaat mij nou net iets te ver.
Ik zou alleen graag die features terug zien in iOS zodat het iets flexibler en sneller bedienbaar wordt.
Verder ben zeer tevreden met mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Laatst online: 19:59
Nog meer mensen last van dat het scherm van ipad zwart blijft? Ik hoor wel ontgrendel geluid maar er komt niets op het scherm :( het is een ipad 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:08:
[...]

Nou dat gaat mij nou net iets te ver.
Ik zou alleen graag die features terug zien in iOS zodat het iets flexibler en sneller bedienbaar wordt.
Verder ben zeer tevreden met mijn iPhone.
Het was uiteraard een geintje, snap wel wat je bedoelt. Android is wat dat betreft wel wat innovatiever de laatste jaren. Die proberen wel wat meer dan iOS in mijn ogen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Grote kans dat woensdag de laatste iOS12 Beta uitkomt, en de 19e RM voor publiek(niet Beta gebruikers)
Dan zal weer de 18e ongeveer iOS12.1 Beta uitkomen. Als je (straks) de publieke RM wilt, kun je gewoon je
Beta Profiel verwijderen, je toestel herstarten en naar software update gaan. Anders kun je gewoon het Beta Profiel behouden en meegaan naar 12.1 wanneer die beschikbaar komt. (je kunt ook tegen de tijd RM IPSW downloaden en installeren via de bekende weg) of via iTunes updaten. De wijziging is niet zo groot als van iOS10 naar 11. Voor de nieuwe iOS12 gebruikers, enjoy the new iOS

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
*snip* flame

[ Voor 98% gewijzigd door Daedalus op 10-09-2018 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aanstaande vrijdag de Final al? Dat lijkt mij sterk.

Er komt eerst nog een RC uit voor de developers en dan in de week van de nieuwe iPhone's pas de iOS 12 Final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:20

JB

Cédric roelt!

Weet iemand of er ook gekeken wordt naar maximale download grootte van een app? Nu bepaald de App Store voor mij of ik een app wel/niet via 4G kan downloaden omdat ie groter dan 150 mb is. Vind ik stom :P Zou fijn zijn als ik dat zelf mocht bepalen of dat iOS 12 een grotere download toestaat. Data is hier geen issue.

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 10-09-2018 11:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
JB schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:47:
Weet iemand of er ook gekeken wordt naar maximale download grootte van een app? Nu bepaald de App Store voor mij of ik een app wel/niet via 4G kan downloaden omdat ie groter dan 150 mb is. Vind ik stom :P Zou fijn zijn als ik dat zelf mocht bepalen of dat iOS 12 een grotere download toestaat. Data is hier geen issue.
Je hebt daar geen invloed op. Wordt gewoon gekeken naar de grootte van de app zoals dit bij de App Store bekend is. Zelf zou ik liever zien dat ik iOS updates mag doen via 4G. Ik heb onbeperkt, zit nooit op Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 13:09
Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 01:41:
[...]

Hier ook, DB11 en DB12 hebben dat op mijn toestel.

[...]

Nou ik vind het persoonlijk in een hoop apps ook wel fijn maar de meeste apps laten ook wel goed zien waarom Apple het nog niet gedaan heeft. Het is esthetisch wel wat minder fraai meestal en daardoor design technisch een behoorlijke kluif. In macOS 10.14 is het bijvoorbeeld ook best wel lelijk 🙊

Serist, YouTube en PocketCasts laten goed zien hoe het wel moet overigens.
Batterij magertjes? Ik moet mijn iphone X namelijk 2 keer per dag opladen. Zodra ik een apple watch gekoppelt heb aan mijn iPhone blijft iOS gps data opvragen.

Met en zonder apple watch gaat mijn batterij tevens snel leeg. Ik hoop dat er vanavond of morgen een update komt...
* WhatsappHack headscratch
Ik zie allerlei apps in Schermtijd die ik, noch iemand anders binnen familie, heb geïnstalleerd. :P
Hoop niet dat het een iCloud-quirk is met data van een ander. (Heb sowieso die iCloud deling uitgezet, dusja.)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

WhatsappHack schreef op woensdag 12 september 2018 @ 01:04:
* WhatsappHack headscratch
Ik zie allerlei apps in Schermtijd die ik, noch iemand anders binnen familie, heb geïnstalleerd. :P
Hoop niet dat het een iCloud-quirk is met data van een ander. (Heb sowieso die iCloud deling uitgezet, dusja.)
Dat kunnen ook zijn gewoon websites zijn met een icon. Imgur bijvoorbeeld. Deeplinks op websites die vaak voorkomen maar wat jezelf niet ziet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Donstil schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:22:
Aanstaande vrijdag de Final al? Dat lijkt mij sterk.

Er komt eerst nog een RC uit voor de developers en dan in de week van de nieuwe iPhone's pas de iOS 12 Final.
Ik verwacht anders vanavond na de keynote al de GM van iOS 12. Komt namelijk altijd op de avond van de keynote.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Rivanov schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:38:
[...]

Ik verwacht anders vanavond na de keynote al de GM van iOS 12. Komt namelijk altijd op de avond van de keynote.
Ja precies. Eerst de RC/GM (vanavond zou best kunnen idd) en dan in de week van de iPhones gaat hij live.

Dat gaat echt niet vrijdag gebeuren.

• Rivanov
Donstil schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:08:
[...]

Ja precies. Eerst de RC/GM (vanavond zou best kunnen idd) en dan in de week van de iPhones gaat hij live.

Dat gaat echt niet vrijdag gebeuren.
Jep. Knal vanavond op al m'n devices de GM. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tylen schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:03:
[...]

Dat kunnen ook zijn gewoon websites zijn met een icon. Imgur bijvoorbeeld. Deeplinks op websites die vaak voorkomen maar wat jezelf niet ziet.
Nee het zijn echt apps. Zelfs de naam van de ontwikkelaar en alles staat erbij, dat heb je niet met die websites. ;) Nee het is echt een app.

Ik gebruik ook een andere browser overigens die gelukkig niet die walgelijke spionage logging per website doet. :) In m’n schermtijd verschijnen dus gelukkig geen individuele websites meer.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Wacht wat, een andere webbrowser dan Safari die niet aan loggin doet?
Berlinetta schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:24:
Wacht wat, een andere webbrowser dan Safari die niet aan loggin doet?
Als je een andere browser gebruikt verschijnen individuele websites inderdaad niet in Schermtijd, enkel de browser zelf verschijnt dan met het totaal aan tijd dat je in die browser hebt gespendeerd.

Althans, bij mijn browser is dat zo. Wellicht dat (sommige) andere browserboeren het wel dusdanig gaan programmeren dat ook zij per site de tijd en bezoeken gaan loggen.

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ga past weer aan de iPhone wanneer ze eindelijk eens een app drawer hebben.
Iemand enig idee wanneer dit het geval zal zijn?

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:05
Eh...nevermind.

;)

[ Voor 94% gewijzigd door dafmay op 12-09-2018 20:47 . Reden: Hikcufitgvii ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:01

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

• dafmay
GM is uit!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
GM binnen aan het halen...2 uur downloaden....
Signs schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:12:
GM binnen aan het halen...2 uur downloaden....
25 min en alles is klaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
En het is ook daadwerkelijk de final. Volledige installatie.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1809/463575/tgdPlGb1.png

Hier inmiddels gedownload maar nog 7% batterij dus dat wordt vannacht.

• Snakefoodjah
  • Laatst online: 09-09 10:35
En watchOS 5 is er ook :-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• THE_BASE
  • Niet online
Ik wil de beta als GM nu gaan installeren. Maar hoe verwijder ik straks die Feedback-app als de official release er is? Vorig jaar kreeg ik dat kreng er met geen mogelijkheid af.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:31

Ethirty

Who...me?

Mijn iPad Mini 2 ziet nog geen update van IOS12 (nu nog op 10). Gewoon geduld hebben neem ik aan?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:46:
Ik wil de beta als GM nu gaan installeren. Maar hoe verwijder ik straks die Feedback-app als de official release er is? Vorig jaar kreeg ik dat kreng er met geen mogelijkheid af.
Beta profiel verwijderen en herstart
Ethirty schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:46:
Mijn iPad Mini 2 ziet nog geen update van IOS12 (nu nog op 10). Gewoon geduld hebben neem ik aan?
Beta is vanavond, volgende week publieke iOS12

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 12-09-2018 21:48 ]

• Rivanov
Update of Restore. Jaarlijks dilemma. :+

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hackus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:47:
[...]

Beta is vanavond, volgende week publieke iOS12
Ah, post hierboven deed even vermoeden dat de release al publiek was. Niet goed gelezen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Ethirty schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:50:
[...]

Ah, post hierboven deed even vermoeden dat de release al publiek was. Niet goed gelezen.
klopt, helaas
Rivanov schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:48:
Update of Restore. Jaarlijks dilemma. :+
men kijkt nu of deze Final waardig is en kan indien nodig nog gewijzigd worden. bij publieke iOS12
en ondertussen de meldingen van klachten bijhouden, dan heb je een beter inzicht om te kiezen.

• THE_BASE
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:58:
[...]
klopt, helaas

[...]
men kijkt nu of deze Final waardig is en kan indien nodig nog gewijzigd worden. bij publieke iOS12
en ondertussen de meldingen van klachten bijhouden, dan heb je een beter inzicht om te kiezen.
Ik moet je eerlijk zeggen: ik heb jaren restore gedaan, maar echt: het maakt geen barst uit. Mijn iPhone is niet sneller en de opslag is net zo ruim. Ik begin er niet meer aan, vorig jaar gedaan, dus doe dat over een paar jaar wel weer.

MacOS is anders, daar doe ik het meestal wel. Op een of andere manier vind ik dat ook leuk om te doen.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik krijg het Apple Watch beta profiel maar niet geïnstalleerd. Via Apple haal ik hem binnen, maar naar de herstart is het profiel weg. Iemand een oplossing?

• Fjeze
  • Laatst online: 19:35

Fjeze

AllesPerfect!

Heeft iemand al de nieuwe foto functie bokeh en achteraf diafragma aanpassen kunnen ontdekken in iOS 12gm?

Of is dit straks alleen beschikbaar op de iPhone X s? (Ik heb een iPhone X)

Fly or Die

• Snakefoodjah
  • Laatst online: 09-09 10:35
Fjeze schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:35:
Heeft iemand al de nieuwe foto functie bokeh en achteraf diafragma aanpassen kunnen ontdekken in iOS 12gm?

Is alleen op de nieuwe denk ik

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Fjeze schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:35:

Kan mede door de A12 CPU, dus alleen in de nieuwe telefoons.

PS. Het is overigens niet de bedoeling dezelfde vraag 2x te stellen in verschillende topics.

[ Voor 11% gewijzigd door Ethirty op 12-09-2018 23:03 ]

#team_UTC+1

martijnmartijn schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:17:
Ik krijg het Apple Watch beta profiel maar niet geïnstalleerd. Via Apple haal ik hem binnen, maar naar de herstart is het profiel weg. Iemand een oplossing?
Welk type watch? Want de WatchOS5.0 update komt alleen naar S1/2/3

• MartijnMartijn
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:27:
[...]

Welk type watch? Want de WatchOS5.0 update komt alleen naar S1/2/3
S3. Het gekke is dat het profiel gewoon niet wordt opgeslagen. Draai overigens ook de iOS 12 beta.
martijnmartijn schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:46:
[...]

S3. Het gekke is dat het profiel gewoon niet wordt opgeslagen. Draai overigens ook de iOS 12 beta.
Heb je wel het goeie profiel? Niet voor de iPhone perongeluk?

• MartijnMartijn
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:47:
[...]

Heb je wel het goeie profiel? Niet voor de iPhone perongeluk?
Nee ook niet. Via de plublic beta site krijg je de keuze welk profiel je wilt downloaden. Uiteraard kies ik voor Watch, hij opent dus ook de Watch app en daarna loopt het dus mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martijnmartijn schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:52:
[...]

Nee ook niet. Via de plublic beta site krijg je de keuze welk profiel je wilt downloaden. Uiteraard kies ik voor Watch, hij opent dus ook de Watch app en daarna loopt het dus mis.
Er is geen Public beta watch profiel. Je probeert dus een iPhone profiel op je watch te zetten. Dat kan niet.

• dkawa
  • Laatst online: 20:23
Donstil schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:58:
[...]

Er is geen Public beta watch profiel. Je probeert dus een iPhone profiel op je watch te zetten. Dat kan niet.

Check je DM
Hier hetzelfde probleem... Kun je mij ook tips geven hoe ik watchos 5 erop krijg?
dkawa schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:05:
[...]

Hier hetzelfde probleem... Kun je mij ook tips geven hoe ik watchos 5 erop krijg?
Wachten tot ie publiekelijk uitkomt.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:44
Gisteravond mijn iPad geupdate naar IOS 12, dat ging probleemloos. Het enige dat me nu opvalt is dat ik regelmatig een pop-up krijg met de mededeling mijn locatievoorzieningen aan te zetten, maar dat wil ik niet op dit moment. De pop-up staat ongeveer 1 seconde op het scherm en dan is het weer verdwenen. Hebben meer mensen dit die locatievoorzieningen uit hebben staan?

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21
Als ik nu de GM versie op mijn Air 2 zet, kan ik dan volgende week probleemloos over naar de final zonder clean install? :) Ik ben toch reuze benieuwd dus wil eigenlijk nu de GM versie er op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

dennis_rsb schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:29:
Als ik nu de GM versie op mijn Air 2 zet, kan ik dan volgende week probleemloos over naar de final zonder clean install? :) Ik ben toch reuze benieuwd dus wil eigenlijk nu de GM versie er op zetten.
De GM is 99,99% al de final dus een install kan geen kwaad :)

• dennis_rsb
s0kkie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:44:
[...]

De GM is 99,99% al de final dus een install kan geen kwaad :)
Dat begrijp ik, maar als de ''echte'' uit komt of bijv 12.0.1 oid kan ik dan OTA updaten of uit het beta gedeelte stappen? Of moet ik dan DFU reset doen ofzo?
Zijn er al mensen die de nieuwe iOS12 Parental Controls hebben geprobeerd? Downtime, Screen Time, App Limits etc.

• THE_BASE
  • Niet online
Zojuist iOS 12 via iTunes met een .IPSW-bestand ge-update. Geen beta, geen feedback-app.

Weinig vernieuwing direct zichtbaar, maar wel supersmooth op een iPhone X!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Feedback app is bij mij ook verdwenen na upgrade van beta 10/11 (weet ff niet meer welke) naar de GM. Heb het betaprofiel nog geinstalleerd staan, dus gaat gewoon goed.

Draaide ook de WatchOS beta sinds beta 2 en GM draait ook gewoon super. Zou nu alleen niet meer de stap wagen met het dev betaprofiel aangezien hij volgende week al uitkomt. Je kan hem namelijk niet downgraden als je eenmaal de beta erop hebt gezet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

dennis_rsb schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:47:
[...]

Dat begrijp ik, maar als de ''echte'' uit komt of bijv 12.0.1 oid kan ik dan OTA updaten of uit het beta gedeelte stappen? Of moet ik dan DFU reset doen ofzo?
Je kan na de GM install het beta profiel van je device verwijderen en dan krijg je weer OTA de reguliere updates en misschien ook de echte final volgende week (maar ik denk dat je device gewoon de GM als final blijft zien).

• dennis_rsb
s0kkie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:27:
[...]

Je kan na de GM install het beta profiel van je device verwijderen en dan krijg je weer OTA de reguliere updates en misschien ook de echte final volgende week (maar ik denk dat je device gewoon de GM als final blijft zien).
Met dat laatste zinnetje bedoel je neem ik aan dat de kans vrij groot is dat de GM versie de definitieve wordt zolang er geen bugs meer gevonden worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:20

JB

Cédric roelt!

dennis_rsb schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:28:
[...]

Met dat laatste zinnetje bedoel je neem ik aan dat de kans vrij groot is dat de GM versie de definitieve wordt zolang er geen bugs meer gevonden worden?
Verwacht dat die niet meer komt vanwege de nieuwe iPhones. Of leveren ze die niet meteen met iOS 12? Dit zal de final zijn en na launch wellicht weer snel een fix als er bugs zouden zijn?

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Niet online
Doorgaans is er over een paar weken weer een iOS 12.0.1 welke feitelijk is omdat iOS 12 nu al op nieuwe iPhones wordt geïnstalleerd af fabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dennis_rsb schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:29:
Dat hoeft niet. Zolang er geen Gm2 komt (wat niet vaak gebeurd) is die gewoon gelijk aan de final.

Dus krijg je de volgende betas of je verwijderd het profiel en krijgt de volgende finals.

• haakjesluiten
Ja zo heb ik dit vorig jaar ook gedaan, nu ook beta profiel verwijderd en dan ga je bij volgende release idd gewoon weer mee in reguliere updates.

• dennis_rsb
Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:03:
[...]

Dat hoeft niet. Zolang er geen Gm2 komt (wat niet vaak gebeurd) is die gewoon gelijk aan de final.

Dus krijg je de volgende betas of je verwijderd het profiel en krijgt de volgende finals.
Helder! :)

• THE_BASE
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waarom ik onderstaande functie niet kan zien? Ik zie als ik 3D Touch doe wel de functie 1 uur en tot vanavond, maar niet tot ik deze locatie verlaat. Is deze verdwenen uit de GM?

https://ios.gadgethacks.c...change-locations-0186586/

• haakjesluiten
Ik zit op GM en heb die functie gewoon
THE_BASE schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:15:
Kan iemand mij vertellen waarom ik onderstaande functie niet kan zien? Ik zie als ik 3D Touch doe wel de functie 1 uur en tot vanavond, maar niet tot ik deze locatie verlaat. Is deze verdwenen uit de GM?

https://ios.gadgethacks.c...change-locations-0186586/

• THE_BASE
  • Niet online
Crazyanz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:17:
Ik zit op GM en heb die functie gewoon

[...]
Vreemd. Vanuit het Paneel gewoon? Heb locatievoorzieningen aan staan, dus dat is wel apart.

Had iets teveel privacy uitstaan. Werkt!

[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 13-09-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ik heb eergisteren de GM op mijn iPhone X gezet en nu loop ik tegen het volgende aan. Mijn tweede iPhone is nog op iOS 11 en beide iPhones maken gebruik van hetzelfde AppleID en hebben dezelfde contactlist via iCloud. Normaal is het zo dat ik op beide telefoons de inkomende/uitgaande/gemiste oproepen in de lijst met gesprekken zie. Gesprekken die ik op mijn iOS 11 iPhone heb gehad worden echter op de iOS 12 telefoon niet meer van een naam voorzien... ik heb de iCloud contact sync al eens uit- en aangezet (reboot tussendoor) maar dat helpt niet. Het is ook niet zo dat de contacten er niet zijn, die syncen prima. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Korakal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:53:
Ik heb eergisteren de GM op mijn iPhone X gezet en nu loop ik tegen het volgende aan. Mijn tweede iPhone is nog op iOS 11 en beide iPhones maken gebruik van hetzelfde AppleID en hebben dezelfde contactlist via iCloud. Normaal is het zo dat ik op beide telefoons de inkomende/uitgaande/gemiste oproepen in de lijst met gesprekken zie. Gesprekken die ik op mijn iOS 11 iPhone heb gehad worden echter op de iOS 12 telefoon niet meer van een naam voorzien... ik heb de iCloud contact sync al eens uit- en aangezet (reboot tussendoor) maar dat helpt niet. Het is ook niet zo dat de contacten er niet zijn, die syncen prima. Iemand een idee?
Even paar dagen wachten en dan kan je iOS 12 op beiden zetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:03:
[...]

Ik heb de GM zonder Beta profiel geinstalleerd. Gewoon rechtstreeks met de IPSW geupdate via iTunes.
Korakal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:53:
De GM ook op je tweede iPhone zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 14-09-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ga ik dat maar eens even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:17:
[...]

Ik heb de GM zonder Beta profiel geinstalleerd. Gewoon rechtstreeks met de IPSW geupdate via iTunes.
Als je die hebt (wat eigenlijk niet kan zonder DEV account :P ) is dat ook een optie idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:48:
[...]

Als je die hebt (wat eigenlijk niet kan zonder DEV account :P ) is dat ook een optie idd.
Heeft men zich ooit aan die NDA gehouden dan? :+ Die dingen lekken altijd uit, altijd wel iemand die ze gewoon online knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Komt er nou nog eens een darkmode?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
...en waar blijft mijn avocado?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
atvokado schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:47:
Komt er nou nog eens een darkmode?
Alleen op de 8X nightshade 1TB

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 14-09-2018 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Donstil schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:48:
[...]

Inmiddels is die overal als losse iOS file te downloaden (Google en je hebt hem). En kan je die inderdaad restoren via iTunes. Echter kan je dan niet de update functionaliteit gebruiken, dus je begint met een schone iPhone.

Dat was voor mij de reden om alsnog een account aan te maken. iOS 12 GM bevalt goed op de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cougar schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:15:
[...]

Inmiddels is die overal als losse iOS file te downloaden (Google en je hebt hem). En kan je die inderdaad restoren via iTunes. Echter kan je dan niet de update functionaliteit gebruiken, dus je begint met een schone iPhone.

Dat was voor mij de reden om alsnog een account aan te maken. iOS 12 GM bevalt goed op de X.
Updaten zonder data verlies kan met de GM IPSW ook gewoon hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 14-09-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cougar schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:15:
[...]

Ik zou dat niemand aanraden, je weet nooit wat ermee is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Hackus schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:40:
[...]

Ik zou dat niemand aanraden, je weet nooit wat ermee is gebeurt.
Ik adviseer het ook niemand, daarom zeg ik ook. Gewoon via Apple een account aanmaken. Kost je ongeveer 5 minuten, dan kan je via je iPhone netjes een update doen.

Ik maak overigens ook altijd eerst een reservekopie alvorens een beta update, ook al is het nu de GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan prima. Als er echt mee gerommeld is weigerd iTunes de file namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
Nog mensen die een landscape foto maken die als portret foto opgeslagen wordt?

Knetter irritant.. is met een iPhone X op de GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
Volgens mij is nieuw dat je in ios 12 als je je wekker zet met bedtijd, dat dan vanaf de tijd dat je zou moeten gaan slapen “niet storen” aangaat tot je wekker afgaat in de ochtend. Was me in ieder geval niet eerder opgevallen en is eigenlijk een fijne toevoeging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
drusloos schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:52:
Volgens mij is nieuw dat je in ios 12 als je je wekker zet met bedtijd, dat dan vanaf de tijd dat je zou moeten gaan slapen “niet storen” aangaat tot je wekker afgaat in de ochtend. Was me in ieder geval niet eerder opgevallen en is eigenlijk een fijne toevoeging
Klopt, is nieuw. Voorheen was het enkel 'niet storen' op een vaste tijd, nu standaard gedurende 'bedtime'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
sinds donderdag de GM versie op mijn Air 2 gezet (OTA update) en hij draait echt veel beter dan iOS 11 vind ik! Met name de interface gaat echt een pak beter!

Verwijderd

Ik heb last van een bug in GM.
Er blijven meerdere icons schuinboven elkaar staan in het snel menu op de ipad air 2

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
iOS 12 geïnstalleerd op iPhone X en werkt perfect! Nu wil deze ook op de iPhone 8 van m'n vriendin installeren maar hij geeft telkens aan via ota en iTunes dat 11.4.1 de laatste versie is. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Rivanov
Beta profile geinstalleerd op de iPhone 8?

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Rivanov schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:57:
Beta profile geinstalleerd op de iPhone 8?
Nope! En op een iPhone 6 geeft hij hem ook niet aan...

• Rivanov
Je weet dat iOS 12 pas maandag uitkomt?
Enige manier voor een OTA update op dit moment is via een profile.
En anders handmatig via de IPSW.

thekvnz schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:20:
[...]

Beta profiel aanvragen op haar ID en installeren, dan kun je upgraden naar 12

thekvnz schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:20:
[...]

Nou dat dus. Ff een profiel installeren of de IPSW downloaden.

Maar bespaar je de moeite voor die twee dagen zou ik zeggen :)

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:33
Iemand enig idee hoelaat iOS 12 as maandag uitgerold wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Y451N schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:40:
19:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Y451N schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:40:
Vorige keren altijd in vroeg in de avond bij ons in Nederland.

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:33

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik weet niet of het hier hoort, maar vraag het toch maar...

Kan je iCloud gebruiken zoals je bijvoorbeeld Google Drive kan gebruiken om je foto's te backuppen?
Dus dat als je een foto verwijderd van de iPhone, deze wel op iCloud blijft en ook niet meteen verwijderd wordt.
Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste