• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb Origins pas gekocht na Odyssey, maar ik ga die pas spelen als ik Odyssey een beetje zat ben denk ik. Ik ben nog geen verwijzingen tegengekomen naar Origins, ook niet bij de flashes naar de huidige tijd. Daar zijn er sowieso erg weinig van vergeleken met de hele oude AC's naar mijn idee.
Als die logica een beetje vergelijkbaar is, maakt het volgens mij ook niet uit of je eerst Odyssey of Valhalla speelt.

De manier van spelen kan wel anders zijn, als ik bedenk hoe de methode van vechten geevolueerd is van de originele Assassin's Creed tot nu, maar daar wen je vanzelf aan omdat je bij elk spel toch eenvoudig begint en spelenderwijs krachtigere wapens en betere technieken krijgt.

Misschien ben ik geen goede graadmeter hiervoor, want ik heb ook nog AC3 liggen waarin ik op 20% ben ofzo, en Black Flag moet ik nog beginnen O-). Ook verwijzingen daarnaartoe heb ik volledig gemist.

[ Voor 23% gewijzigd door gwystyl op 19-11-2020 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:41
In Origins was de modern day inderdaad grotendeels afwezig. In Odyssey is dat ook zo, maar in de DLC (vooral fate of Atlantis) komt dit wel meer prominent terug. Als je dat deel van het verhaal interessant vindt en geen spoilers wilt hebben is het wel handig om eerst Odyssey compleet af te ronden.

Mocht je daar geen zin in hebben en snel aan Valhalla willen beginnen, dan kun je ook altijd nog op youtube zoeken naar alle cutscenes en die kijken.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoe dan ook de moeite om ze te spelen, zeker als je de setting van Origin/Odyssey leuk vindt. Persoonlijk vind ik de oude settings leuker dan de modernere (Syndicate).

Odyssey na ~77 uur spelen bijna klaar. Zeker de moeite! 77 uur is 101 uur geworden ivm Fate of Atlantis.

Binnenkort maar eens aan Valhalla beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 22-11-2020 10:17 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-01 23:34
Heb helaas last van een vervelende bug, misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Heel soms werken bepaalde knoppen combinaties helemaal niet meer, zoals de handmatige abilities (bij. Sparta kick) of het oproepen van je paard en wat ik ook probeer het blijft zo.
Enige oplossing is een savegames van eerder gebruiken, nu word het echt vervelend, nu heb ik opeens alleen savegames van de laatste 5 minuten en van een dag geleden. Als ik dus al 2 uur heb gespeeld is er van die tijd nergens meer een savegame. Enige optie die ik dus heb is een savegame gebruiken van een dag geleden, waardoor ik dus 2 uur gametijd kwijt ben

Ik speel op de PS4 heb de hele game al opnieuw geïnstalleerd en extra ruimte gemaakt op de PlayStation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 22:22
SebaSlash schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:30:
Heb helaas last van een vervelende bug, misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Heel soms werken bepaalde knoppen combinaties helemaal niet meer, zoals de handmatige abilities (bij. Sparta kick) of het oproepen van je paard en wat ik ook probeer het blijft zo.
Enige oplossing is een savegames van eerder gebruiken, nu word het echt vervelend, nu heb ik opeens alleen savegames van de laatste 5 minuten en van een dag geleden. Als ik dus al 2 uur heb gespeeld is er van die tijd nergens meer een savegame. Enige optie die ik dus heb is een savegame gebruiken van een dag geleden, waardoor ik dus 2 uur gametijd kwijt ben

Ik speel op de PS4 heb de hele game al opnieuw geïnstalleerd en extra ruimte gemaakt op de PlayStation.
Ow man, dat is frustrerend zeg! Ik speel het ook op de PS4 nu op de PS5 en heb nog geen last gehad van bugs. Heb meer dan 70 uur op de teller staan en ben nu voor de eerste keer in Sparta aangekomen.
Is het al langer dat je dat probleem hebt?
Regelmatig quick save of manueel saven al geprobeerd? Ubisoft forum al eens gecheckt? Waarschijnlijk zijn er dan nog mensen met dat probleem...

Ik vind het een super game moet ik zeggen. In het begin heb ik moeten doorbijten vanwege de level gap die gigantisch groot is. Alsof je met een tandenstoker de tegenstander aanvalt. Dan snel de assassin abilitys en gear daarop gefocust. Zo heb ik toch een beetje het gevoel een AC game te spelen :)
En kan Kassandra goed haar mannetje staan.
Ben nu ook bezig met "the lost tales of Greece" te doen. Echt leuk, die korte verhalen voor tussendoor.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-01 23:34
Zwartkijker schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:46:
[...]

Ow man, dat is frustrerend zeg! Ik speel het ook op de PS4 nu op de PS5 en heb nog geen last gehad van bugs. Heb meer dan 70 uur op de teller staan en ben nu voor de eerste keer in Sparta aangekomen.
Is het al langer dat je dat probleem hebt?
Regelmatig quick save of manueel saven al geprobeerd? Ubisoft forum al eens gecheckt? Waarschijnlijk zijn er dan nog mensen met dat probleem...
Behoorlijk frustrerend inderdaad, de eerste keer zat ik al een tijdje in de game (ik zat al ff rond Athene), daarna gebeurde het nog een keer, toe besloten de game opnieuw te installeren. Helaas was het gisteravond opnieuw raak.
Misschien inderdaad vaker manueel saven, eigenlijk doe ik dat nooit en je merkt als je bezig bent ik zo'n game zonder problemen een uurtje of 2 doorspeelt :)
Heb nog niet de fora van Ubisoft bekeken, dat ik nog ff doen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:18

Superkiwi

Hoi doei

Na 113 uur eindelijk de game uitgespeeld en vrijwel tegelijk de platinum gehaald.
Aan het begin van de game al vrij snel aan het exploren gegaan wat ervoor zorgde dat ik na 100 uur pas weer terug kwam in Sparta. Nadeel van veel zij-activiteiten en -quests is vaak dat je het verhaal in 'flarden' beleeft, dat viel hier gelukkig wel mee omdat het vrij kort en simpel was.
Het verhaal was wel erg tof, ook de paar keer dat heden en verleden bij elkaar kwamen waren goed gedaan. Het meest indrukwekkend was toch wel
spoiler:
de ontdekking van Atlantis

Ik heb me zeer goed vermaakt met deze game, het is wat dat betreft gewoon Origins 2.0 met wat kleine tweaks en dat bedoel ik positief. Vanaf het begin af aan al gefocust op een fire build icm de Armageddon set en daar de hele game mee gespeeld. Als wapens een zwaard gebruikt icm de Artemis boog waarvan de pijlen via een engraving automatisch fire arrows werden.
Waar Ubisoft wel eens mee mag stoppen is de map volproppen met nutteloze vraagtekentjes. Ze kregen al veel kritiek op de vorige games waar ze 500+ kistjes over de map verspreid hadden, nu hebben ze die kistjes slim vermomd als vraagtekentjes. Op een gegeven moment ken ik die die bandit camps en ruïnes wel; het zijn er nét even te veel imho.
Maar goed, we hebben een kleine mate van game-OCD en dus moesten elk vraagtekentje en quest van de map verdwenen zijn voordat we klaar waren. Onder de streep levert het natuurlijk wel behoorlijk veel geld en upgrade materials op, waardoor ik nooit iets van die twee tekort kwam. Ook had ik een aantal quests al klaar voordat ik eraan begon, dat hebben ze goed gedaan.

Uiteindelijk geeindigd op level 76, met hieronder nog wat nice to know statistieken:
394 mercenaries defeated
390 ships defeated
1561 assassinations
7586 kills

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04 14:13
Na een kleine 12 uur spelen begon de map te openen. Ik was level 12 en kwam in een gevecht met een mercenary. Goeie battle, gingen gelijk op maar tijdens het vechten kwamen we in een dorp terecht. Je ontkomt er niet aan om wat villagers te raken die zich gaan bemoeien. Langzaam achteruit vechtend kwam ik een enemy camp tegen. Van 1 tegenstander naar een heel leger. Maar ik kon ze op afstand houden en 1 voor 1 aanpakken. Er kwamen mercenary's bij omdat ik villagers aan het raken was (denk ik).

Man wat een gevecht, na anderhalf uur lekkere speeltijd kwam er weer een mercenary bij. Deze keer met een level vele malen hoger dan dat van mij (ik was door het vechten al een level gestegen). 1 pijl van deze knakker en ik ben dood. Ik had geen enkele kans.

Twee uur spelen weggegooid en in m'n frustratie de game meteen aangeboden op marktplaats. Wat is het voor gameplay dat ik geen enkele kans maak?

Helpt ook niet dat ik Origins platinum heb gehaald en ik dit een 2.0 versie hiervan vind. De zogenaamde verbeteringen maken het voor mij ook niet leuker.

De beelden zijn schitterend maar de gameplay is niet vernieuwend genoeg voor mij.

Just my 2 cents

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

drmadi schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:12:
Man wat een gevecht, na anderhalf uur lekkere speeltijd kwam er weer een mercenary bij. Deze keer met een level vele malen hoger dan dat van mij
drmadi schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:12:
Twee uur spelen weggegooid en in m'n frustratie de game meteen aangeboden op marktplaats. Wat is het voor gameplay dat ik geen enkele kans maak?
Of was je gewoon te naïef en had je niet beter gewoon omgedraaid en weggerend?
Het is oneerlijk om de game de schuld te geven imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
De level gap is echt wel gigantisch hier. Is inderdaad een spelbederver. Ik heb wel volgehouden en vond het de moeite waard, maar laat valhalla voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:52
Zwartkijker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:58:
De level gap is echt wel gigantisch hier. Is inderdaad een spelbederver. Ik heb wel volgehouden en vond het de moeite waard, maar laat valhalla voor wat het is.
En Odyssey?

Ik vind het zelf trouwens meevallen. Wat @dvdkiwi zegt, je kunt verwachten dat er bij zo’n lang en groot gevecht steeds sterkere tegenstanders komen. Daar wordt je voor gewaarschuwd door de bounty die je hebt gekregen, dus als het zover is: wegwezen en ff afwachten of de bounty betalen. M.i. zegt het ook wel iets dat iemand zo gefrustreerd kan raken om een game dat het gelijk “over en uit is” en de game op marktplaats aangeboden wordt :x

[ Voor 11% gewijzigd door mrdemc op 07-02-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04 14:13
Zo dramatisch is mijn reactie nu ook weer niet. Ik heb het spel een kans gegeven maar deze gameplay loop en spelelementen zijn niet voor mij. Het is niet alsof ik mijn controller door de tv gooide. Het was voor mij een teken dat iemand anders er meer plezier uit kan halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartkijker
mrdemc schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:00:
[...]

En Odyssey?

Ik vind het zelf trouwens meevallen. Wat @dvdkiwi zegt, je kunt verwachten dat er bij zo’n lang en groot gevecht steeds sterkere tegenstanders komen. Daar wordt je voor gewaarschuwd door de bounty die je hebt gekregen, dus als het zover is: wegwezen en ff afwachten of de bounty betalen. M.i. zegt het ook wel iets dat iemand zo gefrustreerd kan raken om een game dat het gelijk “over en uit is” en de game op marktplaats aangeboden wordt :x
Ik had het inderdaad op Odyssey 😃
In het begin had ik het er soms wat moeilijk mee, en heb ook verschillende keren moeten vluchten (of het laadscherm moeten bekijken). Heb echter doorgezet en mijn build helemaal op assassin gefocust en zo was het echt een fluitje van een cent.
Na 156 uur doorgespeeld (incl alle dlc). Maar heb nu eventjes genoeg van die formule 😉.

Valhalla zal ik misschien ooit, net als bij Odyssey (38 euro voor Gold versie), in een hele goede aanbieding kopen. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10-2024
Misschien gekke vraag.. maar ik kan de Xbox One versie gewoon spelen op mijn Xbox X toch? Wil hem wel goedkoop oppikken nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
Granaatappel schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:46:
Misschien gekke vraag.. maar ik kan de Xbox One versie gewoon spelen op mijn Xbox X toch? Wil hem wel goedkoop oppikken nu!
De Xbox is backwards compatible dus zou dit geen enkel probleem mogen zijn.
Heb zelf ook op de PS5 verder gespeeld zonder iets van problemen. Ik kan me niet voorstellen dat het bij Xbox anders zal zijn 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 19:16

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

De 60FPS update is beschikbaar!

Edit:

Wat speelt deze game ontzettend fijn op 60, echt een grote aanwinst! Ik was even vergeten wat me stats waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKgiPIbJ1BQB6VZvvAHFkf6LDls=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5vr3JIJeJSotdPuZaVhjTDMc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PKkKNY-qcEDIlM66cpo83Z4Gps=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vnKBYpiWutw07b8Ntjl6BLKY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jVD-cWwzup_j0aIo2csC335xRQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EfPuKvG9T4qWBsT1vGyIth2y.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 95% gewijzigd door G_Dragon op 24-08-2021 12:01 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb vanmorgen ook even de game zo'n 45 minuten gespeeld en het is inderdaad stukken fijner. Het enige jammere is dat sommige cut-scenes nog steeds 30 fps zijn, echter is dit ook weer logisch aangezien het filmpjes betreffen.

De gameplay zelf is echt locked 60 fps en ziet er, zover ik mij kan herinneren, gewoon hetzelfde uit als de 30 fps op de ps4 pro.
Ik verwacht een soortgelijke patch ook nog wel voor origins trouwens...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 14:09
G_Dragon schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:48:
De 60FPS update is beschikbaar!

Edit:

Wat speelt deze game ontzettend fijn op 60, echt een grote aanwinst! Ik was even vergeten wat me stats waren.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ja man, meer complete kan je de game niet hebben zeker? _/-\o_

Sterk. Ga deze titel komende jaren mss eens herspelen, eerst nog wat andere games spelen zodat de honger terug groter wordt voor AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Satangel schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:30:
[...]

Ja man, meer complete kan je de game niet hebben zeker? _/-\o_

Sterk. Ga deze titel komende jaren mss eens herspelen, eerst nog wat andere games spelen zodat de honger terug groter wordt voor AC.
Dank u :) ja klopt heb alles 100% na 180 uur spelen, heb net even zitten spelen en schepen lopen aanvallen. Ben doodgegaan bij de 7e mercenary :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04 11:49
Is de game versie op jullie XSX nou ook inderdaad 1.6.0 ? Ik had m vanochtend in de aanbieding nog aangeschaft, maar bij mij staat nog 1.5.5 en Xbox ziet geen updates.

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:17
piderman schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:22:
Is de game versie op jullie XSX nou ook inderdaad 1.6.0 ? Ik had m vanochtend in de aanbieding nog aangeschaft, maar bij mij staat nog 1.5.5 en Xbox ziet geen updates.
Ik vond dit ook verwarrend, maar met die versie speelt de game wel degelijk op 60 fps :-) Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rare vraag misschien. Maar ik zit in een van de eerste gebieden en klooi lekker een beetje aan. Maar nu heb ik al 3 keer een veroveringsgevecht gedaan. Eerst dacht ik dat dat gewoon bij het verhaal hoorde, maar krijg nu toch een heel sterk idee dat ik eigenlijk gewoon eeuwig daar door kan gaan en dat er geen echt einde aan komt. Verbaas me alleen dan wel dat ik steeds nieuwe huurlingen tegen kom in die gevechten.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:05
Ik had precies hetzelfde. Het hoort niet per se bij het verhaal, of de voortgang daarvan inderdaad. En volgens mij krijg je tot in den treure nieuwe bounty hunters achter je aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dank, dan is het dus gewoon tijd om verder te gaan. Dank je :D

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die gevechten worden volgens mij gewoon getriggerd als de invloed van de overheersende partij in dat gebied laag genoeg is. Na het overwinningsgevecht is er een soort reset, en kan je zo'n gevecht dus weer oproepen door genoeg overheersers (wachters, baas van de stad etc) om zeep te helpen.
Die gevechten vond ik zelf minder interessant, dus heb ik ze zo min mogelijk gedaan tenzij het bij een opdracht hoorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
ArthurMorgan schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:59:
Rare vraag misschien. Maar ik zit in een van de eerste gebieden en klooi lekker een beetje aan. Maar nu heb ik al 3 keer een veroveringsgevecht gedaan. Eerst dacht ik dat dat gewoon bij het verhaal hoorde, maar krijg nu toch een heel sterk idee dat ik eigenlijk gewoon eeuwig daar door kan gaan en dat er geen echt einde aan komt. Verbaas me alleen dan wel dat ik steeds nieuwe huurlingen tegen kom in die gevechten.
Het is inderdaad een oneindig gevecht. Sterker nog, ze wisselen ook zonder jou van kant. Zo kun je dus ook nooit de hele map onder 1 vlag krijgen.

Ook de huurlingen zijn gegenereerd en zijn oneindig. Je krijgt in het begin een vaste selectie waarvan een aantal alleen op specifieke plekken te vinden zijn. Maar na dat lijstje blijft het doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 421923

mrdemc schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:09:
[...]

Het is inderdaad een oneindig gevecht. Sterker nog, ze wisselen ook zonder jou van kant. Zo kun je dus ook nooit de hele map onder 1 vlag krijgen.

Ook de huurlingen zijn gegenereerd en zijn oneindig. Je krijgt in het begin een vaste selectie waarvan een aantal alleen op specifieke plekken te vinden zijn. Maar na dat lijstje blijft het doorgaan.
op zich heeft het wel voordelen lijkt mij.
Het zorgt ervoor dat je je meer focust op het verhaal wat je moet spelen.
Ook krijg je minder snel een 'uitgespeeld' concept waarin je de ultrawinnaar bent met de map onder jouw vlag.
Het maakt je ook goed duidelijk dat jij niet de onaantastbare held bent. Je bent maar een klein onderdeel van de wereld, die niet perse alleen om jou draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 13:00
Vandaag een stuk van de nieuwe gratis dlc gespeeld op de Series X! Moest wel de complete game opnieuw installeren in verband met een mislukte update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pacod schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:49:
Vandaag een stuk van de nieuwe gratis dlc gespeeld op de Series X! Moest wel de complete game opnieuw installeren in verband met een mislukte update.
Hoe heet die en is die er ook op PC? Ik ben nu met Origins bezig, maar kan Odyssey zo weer installeren als het nieuwe content is.... Dan kan ik de spellen ook wat beter vergelijken. Toen ik an Origins begon, voelde dat als een grote stap terug, maar nu ik een wat hoger level heb en meer van het land ontdekt heb, vind ik hem toch wel mooi. Ik ben er nog niet helemaal uit welk spel ik nu beter vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
gwystyl schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:02:
[...]

Hoe heet die en is die er ook op PC? Ik ben nu met Origins bezig, maar kan Odyssey zo weer installeren als het nieuwe content is.... Dan kan ik de spellen ook wat beter vergelijken. Toen ik an Origins begon, voelde dat als een grote stap terug, maar nu ik een wat hoger level heb en meer van het land ontdekt heb, vind ik hem toch wel mooi. Ik ben er nog niet helemaal uit welk spel ik nu beter vind :)
Is geen DLC, gewoon een gratis title update :)
Zie ook: YouTube: Assassin’s Creed Crossover Stories - Announcement Trailer

[ Voor 8% gewijzigd door mrdemc op 14-12-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@mrdemc ah vandaar. Zo te zien aan het eind van de trailer ook beschikbaar voor PC. Als ik die wil spelen moet ik wel RDR2 van mijn laptop afgooien, maar aangezien ik ook wel benieuwd ben naar Valhalla is dit wel een mooie om daar kennis mee te maken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:08
Alles is dlc! Het is content dat je download toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerstar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2023
Zijn de DLC's de moeite waard om te spelen? Dus de Fate of Atlantis en Legacy of the First Blade. Ik zit te twijfelen om al aan Valhalla te beginnen, omdat ik een beetje klaar ben met Odyssey. De main story laatst al helemaal uitgespeeld. Of mis ik dan te veel punten als ik de DLC oversla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:29
Ik kan mij de first blade niet goed herinneren, fate of Atlantis zeker wel, vooral omdat de maps echt een andere insteek hebben dan het hoofdspel, ik vind het een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Laatst online: 18:35
Legacy of the First Blade was niet goed. Weinig nieuws, en het verhaal was ook niet sterk. Vooral niet omdat je op een gegeven moment een belangrijke keuze maakt, en die wordt direct overruled vanwege story redenen....

Fate of Atlantis was wel beter, al werd het soms wat te ingewikkeld met de overkoepelende plot. Dan deed Valhalla dat toch beter. Hopelijk houden ze dat ook aan in de nieuwe mythologische expansie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
Powerstar schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:38:
Zijn de DLC's de moeite waard om te spelen? Dus de Fate of Atlantis en Legacy of the First Blade. Ik zit te twijfelen om al aan Valhalla te beginnen, omdat ik een beetje klaar ben met Odyssey. De main story laatst al helemaal uitgespeeld. Of mis ik dan te veel punten als ik de DLC oversla?
Ik heb me met de DLC's van Odyssey erg vermaakt en vond het een leuke aanvulling die de season pass meer dan waard was :) Zo te zien ben ik blijkbaar wel een van de weinige :P
Zover ik weet mis je niets qua verhaallijn dat belangrijk is om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:06
Ervaar momenteel constant crashes met AC Odyssey op PC, soms na enkele minuten al, meestal na 15~20 minuten spelen... zou het te maken kunnen hebben dat de game momenteel gratis te spelen is via UbiSoft Connect? Tot voor het weekend eigenlijk nooit problemen ondervonden met de game... snelle google search levert niets relevant op.

Misschien de Denuvo update van afgelopen week?

Uit frustratie nu de game maar een keer opnieuw aan het installeren... verifiëren van de game files heeft niets opgeleverd.

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 19-12-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-03 13:23
Hdr vindt ik er persoonlijk verschrikkelijk uitzien, alles ziet er maar flets en grauwig uit. Zonder HDR spatten de kleuren van mijn OLED scherm af. Zwart is ook echt zwart, oceanen mooi blauw.

Snap dan ook alle lof niet over de implantatie van HDR in deze game.

Instellingen ligt het verder niet, ps4 pro en tv goed afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

rutgergron schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:46:
Hdr vindt ik er persoonlijk verschrikkelijk uitzien, alles ziet er maar flets en grauwig uit. Zonder HDR spatten de kleuren van mijn OLED scherm af. Zwart is ook echt zwart, oceanen mooi blauw.

Snap dan ook alle lof niet over de implantatie van HDR in deze game.

Instellingen ligt het verder niet, ps4 pro en tv goed afgesteld.
Bij mij op de Series X draait hij ook met HDR, en het ziet er echt mooi uit. De grotten en momenten 's nachts kan je nog goed onderscheid maken tussen de details.

Je kan de HDR settings in game wel vrij goed tweaken volgens mij. Maar als het zonder HDR mooier is, kan je het beter zo spelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Update: de "crossover" DLC bij Odyssey viel me erg tegen. Ik heb het er speciaal voor geïnstalleerd, en je begint met een paar vrij simpele taakjes op het eiland waar Alexios sabatical houdt. Van daar komt er een soort van lijn/verhaal, maar dat is erg mager en na een paar uurtjes was ik er al weer klaar mee terwijl ik alle vraagtekens, quests en sidequests op het eiland heb aangedaan.

Ik had verschillende bugs die ik in de main game en andere DLC's niet had zoals stotteringen in het beeld, slecht werkende markers, vastlopers.

Als domper op het verhaal heb ik in de hele DLC geen viking of hint daarnaar gezien of gehoord. Ik had verwacht toch in ieder geval een personage uit Valhalla tegen te komen, of naar Scandinavië te moeten varen oid.

Ik heb inmiddels Valhalla ook gekocht en daar een beginnetje in gemaakt; ik hoop dat daar meer crossover plaatsvindt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik heb hem online bekeken voor Oddyssey (had geen zin om opnieuw te installeren) en idd viel mager uit. Die van Valhalla vond ik wel al interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:13

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vorige week heb ik de gold-edition van odyssey gekocht en afgelopen weekend ben ik er eens voor gaan zitten; en moet zeggen dat ik er gelijk lekker in zit. Heb nu een kleine 8 uur gespeeld en de gameplay is best fijn, en de graphics zijn prachtig. Ik moest wel wat tweaken met de instellingen, want in eerste instantie vond ik donkere omgevingen te donker (grotten/ruines bij nacht).

Ik merk wel dat het looten van schatkisten erg veel voorkomt bij die 'location missions' , en ik vermoed dat het moment gaat komen dat ik dat snel zat wordt en ze links ga laten liggen. Zijn de treasures erg 'belangrijk' in de game?

En kan je wat betreft de skill-tree beter eerst 1 van de 3 stijlen helemaal doorlopen, of kan je beter mixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Polariteit schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:15:
Vorige week heb ik de gold-edition van odyssey gekocht en afgelopen weekend ben ik er eens voor gaan zitten; en moet zeggen dat ik er gelijk lekker in zit. Heb nu een kleine 8 uur gespeeld en de gameplay is best fijn, en de graphics zijn prachtig. Ik moest wel wat tweaken met de instellingen, want in eerste instantie vond ik donkere omgevingen te donker (grotten/ruines bij nacht).

Ik merk wel dat het looten van schatkisten erg veel voorkomt bij die 'location missions' , en ik vermoed dat het moment gaat komen dat ik dat snel zat wordt en ze links ga laten liggen. Zijn de treasures erg 'belangrijk' in de game?

En kan je wat betreft de skill-tree beter eerst 1 van de 3 stijlen helemaal doorlopen, of kan je beter mixen?
Heb hem zelf toevallig dit weekend op 100% afgerond. Alle achievements gehaald. Heeft me ongeveer 200 uur gekost sinds januari denk ik zo. Echt een top game wat mij betreft, vind het gewoon jammer dat het klaar is haha.

Die treasures zijn eigenlijk alleen nodig om de locatie 'af te vinken'. Er zitten soms leuke dingen in die je kan gebruiken, of weer kan verkopen/dismantlen bij de blacksmith. Soms is het nodig voor bepaalde quests om de chests te openen, maar dan spreekt het voor zich.

Ikzelf vond het juist leuk om elke locatie helemaal uit te kammen, maar je kan er ook voor kiezen om gewoon de main storyline te doen, en die locaties te bewaren voor een later moment. Er is gelukkig meer dan genoeg te doen en te zien in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Is 100% dat haalbaar met 1 run, of moet je meerdere runs doen om alles te halen?

Ja dat locaties afvinken vind ik op zich ook wel leuk, alleen ik had gisteren 2 uur nodig om de laatste kist in Kleptous bay te vinden, alleen maar omdat ik de laatste van 3 kistjes niet kon vinden :D

In de praktijk zal ik vooral veel afwisselen, gewoon waar ik zin in heb :)

Spel is wel ideaal trouwens in combinatie met Quick Resume: binnen 1 minuut zit ik in het spel, en dan ff lekker een kwartiertje tussendoor een klein missietje doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je kriskras door de wereld reist kom je af en toe in gebieden waar de tegenstanders veel sterker zijn dan jij (vooral in het begin uiteraard). Het kan de moeite waard zijn om eerst vooral het gebied rondom je missies af te vinken/struinen, en later nog eens terug te komen naar gebieden die je nog niet gehad hebt. Via de uitzichtpunten kan je bijna overal vrij snel terug komen.
Het beste voorbeeld wat ik me herinner is een legendarisch beest waar ik toevallig in zijn domein kwam. In het kader "we zijn er nu toch" heb ik geprobeerd die te verslaan, maar ik had echt geen schijn van kans. Bepaalde tegenstanders levellen mee, dus toen ik daar veel later terugkwam om hem nog eens te proberen, had ik er toch nog best veel moeite mee.

Ik ben zelf nogal van het uitgebreid rondkijken, dus het kwam regelmatig voor dat ik onderweg naar een (hoofd)missie afgeleid werd door een grot of andere bezienswaardigheid op de route, en verstrikt raakte in een paar zijmissies of een heel ander deel van de kaart voor ik daar weer aan toe kwam O-)
Als je dus vooral snel door het spel heen wil zou ik alleen de hoofdlijn volgen, maar als je wil genieten van het uitzicht kan je ook lekker rondlopen/rijden en verschillende zijmissies pakken of hele steden onderzoeken voor je verder gaat

edit: nav antwoord hieronder ligt het natuurlijk aan je definitie van 1 run. Ik had bijvoorbeeld bij Lego City Undercover dat je eerst de hele verhaallijn door moet lopen en alle abilities moet hebben voor je bepaalde dingen kan doen. Daardoor wordt je gedwongen de hoofdlijn bijna helemaal twee keer te doorlopen om de tweede keer de achievements te pakken die je de eerste keer nog niet kon pakken. Bij Odyssey heb ik dit niet op die manier beleefd. Soms ging ik later wel terug naar een plek waar ik eerder al geweest was omdat ik niet alles had meegepakt, maar ik had niet het idee dat het anders niet mogelijk zou zijn geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 07-03-2022 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Polariteit schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:22:
Is 100% dat haalbaar met 1 run, of moet je meerdere runs doen om alles te halen?

Ja dat locaties afvinken vind ik op zich ook wel leuk, alleen ik had gisteren 2 uur nodig om de laatste kist in Kleptous bay te vinden, alleen maar omdat ik de laatste van 3 kistjes niet kon vinden :D

In de praktijk zal ik vooral veel afwisselen, gewoon waar ik zin in heb :)

Spel is wel ideaal trouwens in combinatie met Quick Resume: binnen 1 minuut zit ik in het spel, en dan ff lekker een kwartiertje tussendoor een klein missietje doen :)
Heb het met 1 character gedaan, 1 run dus. Je kan op een gegeven moment ook een New Game + starten, maar dat heb ik niet gedaan.

De uitbreidingen zijn trouwens ook zeer de moeite waard, maar volgens mij zitten die ook in de Gold edition die je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

gwystyl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:47:
Als je kriskras door de wereld reist kom je af en toe in gebieden waar de tegenstanders veel sterker zijn dan jij (vooral in het begin uiteraard). Het kan de moeite waard zijn om eerst vooral het gebied rondom je missies af te vinken/struinen, en later nog eens terug te komen naar gebieden die je nog niet gehad hebt. Via de uitzichtpunten kan je bijna overal vrij snel terug komen.
Het beste voorbeeld wat ik me herinner is een legendarisch beest waar ik toevallig in zijn domein kwam. In het kader "we zijn er nu toch" heb ik geprobeerd die te verslaan, maar ik had echt geen schijn van kans. Bepaalde tegenstanders levellen mee, dus toen ik daar veel later terugkwam om hem nog eens te proberen, had ik er toch nog best veel moeite mee.

Ik ben zelf nogal van het uitgebreid rondkijken, dus het kwam regelmatig voor dat ik onderweg naar een (hoofd)missie afgeleid werd door een grot of andere bezienswaardigheid op de route, en verstrikt raakte in een paar zijmissies of een heel ander deel van de kaart voor ik daar weer aan toe kwam O-)
Als je dus vooral snel door het spel heen wil zou ik alleen de hoofdlijn volgen, maar als je wil genieten van het uitzicht kan je ook lekker rondlopen/rijden en verschillende zijmissies pakken of hele steden onderzoeken voor je verder gaat

edit: nav antwoord hieronder ligt het natuurlijk aan je definitie van 1 run. Ik had bijvoorbeeld bij Lego City Undercover dat je eerst de hele verhaallijn door moet lopen en alle abilities moet hebben voor je bepaalde dingen kan doen. Daardoor wordt je gedwongen de hoofdlijn bijna helemaal twee keer te doorlopen om de tweede keer de achievements te pakken die je de eerste keer nog niet kon pakken. Bij Odyssey heb ik dit niet op die manier beleefd. Soms ging ik later wel terug naar een plek waar ik eerder al geweest was omdat ik niet alles had meegepakt, maar ik had niet het idee dat het anders niet mogelijk zou zijn geweest.
Ja dat sommige gevechten nog te hoog begrepen zijn had ik inmiddels ook al met de harde hand geleerd :+

Ja dat genieten van dat uitzicht doe ik idd wel, wat een grafische pracht. En wat een heerlijke kleurtjes, dat water :9~

Mijn definitie van ' run' is trouwens de hele verhaallijn doorlopen. Dus: nieuwe run = verhaallijn opnieuw door moeten. Daar pas ik meestal voor, tenzij de game significant verschillende verhaallijnen heeft :)

Maar goed, voorlopig ben ik nog maar net bezig en ik vermaak me opperbest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04 04:56
gwystyl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:47:
Via de uitzichtpunten kan je bijna overal vrij snel terug komen.
Je kunt ook naar alle Shipping docks fast travellen. Blijkbaar weten veel mensen dit niet (omdat het later is toegevoegd).

Het is wel de moeite om te looten en locaties af te vinken, zowel voor XP als voor resources.
Ik was dat pas beu toen ik het originele verhaal uit had.

Het is ook de moeite waard om voortgang te maken in de Mercenary ranks omdat je daar ook voordelen uit kunt halen

Waar ik zelf ook pas laat achter kwam, op een gegeven moment kun je een 2e 'wiel' van abilities gebruiken. Erg handig om te switchen tussen Assasins abilities en Warrior abilities.

Afhankelijk van je playstyle is het wel handig om de meeste ability points in die tak te spenderen (en daar je wapen, engravings en armor etc op af te stemmen.)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-04 00:58
Ik heb op deze vraag nog nergens antwoord gevonden:
Je kunt een item met bvb +xx% warrior damage ook nog eens een engraving geven met +xx% warrior damage. Maar dat kan pas vanaf een bepaald moment. Bij mij kon het pas toen ik een hoog level van die engraving hebt, hoger dan wat al op het item zit.

Vervangt jouw engraving de lagere engraving op het item? Of telt het op?

Als een +20% warrior damage engraving op een item met +15% warrior damage betekent dat de +15% wordt vervangen door een +20% dan verspil je in feite een plekje en kun je beter een item upgraden wat niet al die +15% heeft, maar een ander nuttig effect. Maar als de +15% van het item en de +20% van de engraving optelt kun je een flinke boost krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door PizzaMan79 op 21-03-2022 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
PizzaMan79 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 06:42:
Ik heb op deze vraag nog nergens antwoord gevonden:
Je kunt een item met bvb +xx% warrior damage ook nog eens een engraving geven met +xx% warrior damage. Maar dat kan pas vanaf een bepaald moment. Bij mij kon het pas toen ik een hoog level van die engraving hebt, hoger dan wat al op het item zit.

Vervangt jouw engraving de lagere engraving op het item? Of telt het op?

Als een +20% warrior damage engraving op een item met +15% warrior damage betekent dat de +15% wordt vervangen door een +20% dan verspil je in feite een plekje en kun je beter een item upgraden wat niet al die +15% heeft, maar een ander nuttig effect. Maar als de +15% van het item en de +20% van de engraving optelt kun je een flinke boost krijgen.
Dat telt op
Je kunt het ook zelf testen, check je warrior damage en voeg een ingraving toe en check je warrior damage nogmaals.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-04 00:58
louzy82 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:28:
[...]

Dat telt op
Je kunt het ook zelf testen, check je warrior damage en voeg een ingraving toe en check je warrior damage nogmaals.
Oh natuurlijk, ik had er niet bij stil gestaan dat je het op die manier kon checken. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:51
zit op niveau 8 maar het ziet er naar uit dat na 2 dagen tevergeefs ik niet verder geraak in de missies. Vijanden van zelfde niveau 8 lijken taaier te zijn en vooral talrijker zodat het onbegonnen werk is. Je dood er een 6 tal en wordt dan zelf gedood en jammer genoeg zijn die gedood waren opnieuw terug springlevend en begint de ellende van voor af aan. Zit nu in Megaris maar alles lijkt daar ondoenbaar. De vorige niveau"s vond ik aangenamer daar maakte je na een avondje gamen nog progressie

[ Voor 9% gewijzigd door bartmaniac op 12-04-2022 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
bartmaniac schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:23:
zit op niveau 8 maar het ziet er naar uit dat na 2 dagen tevergeefs ik niet verder geraak in de missies. Vijanden van zelfde niveau 8 lijken taaier te zijn en vooral talrijker zodat het onbegonnen werk is. Je dood er een 6 tal en wordt dan zelf gedood en jammer genoeg zijn die gedood waren opnieuw terug springlevend en begint de ellende van voor af aan. Zit nu in Megaris maar alles lijkt daar ondoenbaar. De vorige niveau"s vond ik aangenamer daar maakte je na een avondje gamen nog progressie
Het zijn wel level 8 missies?

Misschien beter om eerst wat '?'s, side missions en forten etc te doen om een paar levels omhoog te gaan en daarna deze missies opnieuw te doen?

Wellicht passen je stats niet bij je playstyle? Dat je armor en wapens veel assasin damage hebben maar je als een warrior speelt bijv.?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Als mijn level omhoog gaat gaan ook de levels van de vijanden omhoog jammer genoeg dus blijft het en haast ondoenbare klus. Vooral frusterend als opslaan niet mogelijk is wanneer je er toch in slaagt vijanden te doden. Zo doodde ik een level 9 met een gouden kroon maar werd daarna gedood door een een resem gewone 9 maar daarna was die level 9 met gouden kroon terug springlevend en stond terug op zelfde plek. Jammer dat de vijanden hun level mee omhoog gaat met je level

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:24

FlipFluitketel

Frontpage Admin
bartmaniac schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:42:
Als mijn level omhoog gaat gaan ook de levels van de vijanden omhoog jammer genoeg dus blijft het en haast ondoenbare klus. Vooral frusterend als opslaan niet mogelijk is wanneer je er toch in slaagt vijanden te doden. Zo doodde ik een level 9 met een gouden kroon maar werd daarna gedood door een een resem gewone 9 maar daarna was die level 9 met gouden kroon terug springlevend en stond terug op zelfde plek. Jammer dat de vijanden hun level mee omhoog gaat met je level
En dat "level scaling" kun je dus uitschakelen in de opties. :) Of je zet tijdelijk de difficulty wat omlaag.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
FlipFluitketel schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:03:
[...]

En dat "level scaling" kun je dus uitschakelen in de opties. :) Of je zet tijdelijk de difficulty wat omlaag.
Vreemd genoeg is deze optie onder Gameplay niet beschikbaar. Ik heb de pc versie die ik via steam gekocht heb. Was toen met een korting, misschien dat dit de reden is.
Het enige dat ik kan selecteren onder gameplay is
Richthulp
Fotomodus
Bloedeffecten
Story Creator Mode
MSI Mystic Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
bartmaniac schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:38:
[...]

Vreemd genoeg is deze optie onder Gameplay niet beschikbaar. Ik heb de pc versie die ik via steam gekocht heb. Was toen met een korting, misschien dat dit de reden is.
Het enige dat ik kan selecteren onder gameplay is
Richthulp
Fotomodus
Bloedeffecten
Story Creator Mode
MSI Mystic Light
Waarschijnlijk niet van toepassing, maar toch voor de zekerheid:
Please note that Level Scaling is not available on Nightmare difficulty to preserve the intended player experience.
Verder is de optie later toegevoegd in de update 1.12, dus je zou kunnen controleren of jouw versie gelijk is of hoger dan die versie en zo niet een update kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
mrdemc schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:20:
[...]

Waarschijnlijk niet van toepassing, maar toch voor de zekerheid:

[...]

Verder is de optie later toegevoegd in de update 1.12, dus je zou kunnen controleren of jouw versie gelijk is of hoger dan die versie en zo niet een update kunnen doen.
is nu in orde. Geen idee waarom dit niet altijd zichtbaar is. Bedankt alleszins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Is het normaal dat ik er maar niet in slaag een huurling van een lager level te verslaan, ofschoon ik een wapen van een hoger level heb. Ik ga vreemd genoeg heel snel dood door hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

bartmaniac schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:41:
Is het normaal dat ik er maar niet in slaag een huurling van een lager level te verslaan, ofschoon ik een wapen van een hoger level heb. Ik ga vreemd genoeg heel snel dood door hem
Op welke moeilijkheidsgraad speel je? Ik vond Odyssey geen heel moeilijke game, moet wel zeggen dat ik hem op easy of normal had gespeeld dacht ik. Wilde meer het verhaal volgen dan lang vastzitten op sommige stukken.

Gebruik je ook je speciale abilities? Dat maakt het vechten namelijk een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
kevlar01 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:10:
[...]

Op welke moeilijkheidsgraad speel je? Ik vond Odyssey geen heel moeilijke game, moet wel zeggen dat ik hem op easy of normal had gespeeld dacht ik. Wilde meer het verhaal volgen dan lang vastzitten op sommige stukken.

Gebruik je ook je speciale abilities? Dat maakt het vechten namelijk een stuk gemakkelijker.
ik speel op moeilijkheidsgraad normaal en niveau aanpassen op standaard. Zit nu op level 14 maar sommige kledij uitrusting nog een niveau lager. Het lukt me maar niet om huurlinge Ophelia (level 12) te doden, ondanks ik 2 levels hoger zit en een wapen van level 14 gebruik. Ik heb er nu 46u opzitten , algemene vooruitgang 11%
15 vaardigheidspunten 8% regio"s ontdekt

ik speel met toetsenbord en muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

bartmaniac schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:59:
[...]

ik speel op moeilijkheidsgraad normaal en niveau aanpassen op standaard. Zit nu op level 14 maar sommige kledij uitrusting nog een niveau lager. Het lukt me maar niet om huurlinge Ophelia (level 12) te doden, ondanks ik 2 levels hoger zit en een wapen van level 14 gebruik. Ik heb er nu 46u opzitten , algemene vooruitgang 11%
15 vaardigheidspunten 8% regio"s ontdekt

ik speel met toetsenbord en muis
Probeer moeilijkheidsgraad eens op easy te zetten. Niks mis mee toch. Gaat erom dat je de game leuk vind, niet om jezelf te pijnigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartmaniac
kevlar01 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:45:
[...]

Probeer moeilijkheidsgraad eens op easy te zetten. Niks mis mee toch. Gaat erom dat je de game leuk vind, niet om jezelf te pijnigen.
heb het even om verder te kunnen om easy gezet en daarna terug op standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
snap het volgende niet zo goed. Ik had dus Fort Geraneia veroverd en zo goed als elke soldaat gedood , en alle opdrachten (verbrand de oorlogsvoorraden enz) uitgevoerd, was dan vertrokken voor andere opdrachten, op de kaart staat het als afgevinkt en alle opdrachten uitgevoerd maar toen ik er terug passeerde en ikarus liet overvliegen zag ik dat het fort terug bevolkt was met soldaten en dat oa de oorlogsvoorraden terug hersteld waren. Is het nu de bedoeling dat ik dit nu helemaal opnieuw verover of kan ik dit zo laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

bartmaniac schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 01:49:
snap het volgende niet zo goed. Ik had dus Fort Geraneia veroverd en zo goed als elke soldaat gedood , en alle opdrachten (verbrand de oorlogsvoorraden enz) uitgevoerd, was dan vertrokken voor andere opdrachten, op de kaart staat het als afgevinkt en alle opdrachten uitgevoerd maar toen ik er terug passeerde en ikarus liet overvliegen zag ik dat het fort terug bevolkt was met soldaten en dat oa de oorlogsvoorraden terug hersteld waren. Is het nu de bedoeling dat ik dit nu helemaal opnieuw verover of kan ik dit zo laten?
De enemies komen uiteindelijk weer terug inderdaad. Als het afgevinkt is kan je het zo laten. Er zijn genoeg andere forten in de wereld dus zou gewoon verder gaan :)

Die forten veroveren vond ik trouwens wel een van de toffere dingen. Proberen om hem helemaal te clearen zonder gezien te worden was altijd de uitdaging:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
hier ben ik weer.. hoe komt het dat ik, nadat ik een leider gedood heb, enige tijd later opnieuw zie staan "onontdekte leider " die dan terug op dezelfde plaats zit in een tentje onbeschermd. heb hem al meerdere keren gedood maar na een tijdje lijkt die te herrijzen, dus wat moet ik dan wel doen om de leider (het gaat om de leider van Megaris) definitief uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Omdat er in de game een aantal missies zitten waarbij je een x aantal leiders van partij rood of blauw moet uitschakelen. Als ze dood zouden blijven zou je die missies niet meer kunnen doen.

Note: ik heb de game een behoorlijke tijd terug gespeeld en dat is wat ik mij herinner.

[ Voor 52% gewijzigd door Superkiwi op 04-07-2022 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
Superkiwi schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:33:
Omdat er in de game een aantal missies zitten waarbij je een x aantal leiders van partij rood of blauw moet uitschakelen. Als ze dood zouden blijven zou je die missies niet meer kunnen doen.

Note: ik heb de game een behoorlijke tijd terug gespeeld en dat is wat ik mij herinner.
Wat jij zegt klopt, maar dat ging om de 'polemarch zegels' en niet om de leiders.

@bartmaniac
De omgeving van AC Odyssey een wisselende omgeving waarbij de gebieden wisselen van invloed door de Spartanen en Athenen. Het uitschakelen van een leider zorgt ervoor dat een gebied zwak is en kan worden overgenomen (met of zonder jouw hulp), maar net als bij elke andere organisatie: Als een leider wegvalt (of gedood wordt in dit geval) zal deze worden vervangen door een nieuwe. Vandaar dat die leider ook weer 'onbekend' is voor jou, als het goed is zal die leider ook een andere naam hebben dan de voorgaande. Dit blijft oneindig zo doorgaan. Je zult ook zien dat de forten, kampen, etc., waarbij je de doelstellingen hebt gehaald en daarbij bepaalde rangen hebt uitgeschakeld of kisten hebt geleegd, deze desondanks toch weer voorzien zijn van volle kisten en de aanwezige rangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
ok bedankt voor jullie uitleg.. boven iedere soldaat (eender welke rang) staat zijn Griekse naam. Wanneer ik die ene soldaat X uitschakel dan blijft die toch dood alleen wordt zijn plek ingenomen door een andere soldaat? maar in theorie wanneer ik iedereen zou doden zou er in heel het game geen enkele soldaat( buiten mezelf) in leven meer mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

In theorie wel, in de praktijk niet.
Omdat elk gebied onder controle staat van rood of blauw zal er altijd een baas aanwezig blijven.
Noem het oneindige target practice >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
wat in ieder geval onmogelijk lijkt voor mij is de missie " sluit je aan bij Stentor voor het veroveringsgevecht" omwille van de overvloed aan vijanden en ik niet weet waar eerst te beginnen. Al enkele keren een poging gewaagd en ik dood er een handvol tot ikzelf gedood word. Al vrees ik dat indien ik deze missie oversla een belangrijke stap in het verdere verloop vh spel mis

wat betekent het teken [-> pijltje bij mogelijke antwoorden? is dit als hint om aan te geven dat je dit antwoord best neemt? Wanneer ik spreek met Stentor en vraagt of ik klaar ben om ten strijde te trekken zijn de 2 mogelijke antwoorden:
1 Ten strijde
[->2 Nog niet.
Betekent het pijltje bij 2 "Nog niet" dat ik best dit kies?

[ Voor 30% gewijzigd door bartmaniac op 05-07-2022 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
bartmaniac schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:30:
wat in ieder geval onmogelijk lijkt voor mij is de missie " sluit je aan bij Stentor voor het veroveringsgevecht" omwille van de overvloed aan vijanden en ik niet weet waar eerst te beginnen. Al enkele keren een poging gewaagd en ik dood er een handvol tot ikzelf gedood word. Al vrees ik dat indien ik deze missie oversla een belangrijke stap in het verdere verloop vh spel mis

wat betekent het teken [-> pijltje bij mogelijke antwoorden? is dit als hint om aan te geven dat je dit antwoord best neemt? Wanneer ik spreek met Stentor en vraagt of ik klaar ben om ten strijde te trekken zijn de 2 mogelijke antwoorden:
1 Ten strijde
[->2 Nog niet.
Betekent het pijltje bij 2 "Nog niet" dat ik best dit kies?
Dat zou je als het goed is moeten kunnen zien op basis van jouw level en hetgeen als aangerade level is opgegeven bij die specifieke missie. Of dat pijltje anders is qua initiele positie op basis van jouw level durf ik niet te zeggen (op zichzelf zegt het pijltje dat je die keuze hebt ge-highlight om te kiezen en die kun je dus zelf ook verplaatsen).

Tijdens het gevecht zelf zijn er trouwens specifiek toegewezen vijanden ook aanwezig die de balk bovenin het scherm wat sneller zal doen dalen dan een willekeurige soldaat, maar ik zou zeggen: ga vooral nog even doorlevelen; er is genoeg te doen in die wereld wat dat betreft!

[ Voor 7% gewijzigd door mrdemc op 06-07-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Denk dat het pijltje betekent dat je het gesprek afbreekt/verlaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:32
Ik kan alleen maar zeggen dat dit een heel mooi en uitgebreid spel is. Ik ben level 14 en vooral het 'parryen' voorkomt veel schade aan gezondheid. Ik ben nu bij de sekte van Kosmos beland en pas nu begint het spel echt leuk te worden.

Voor de gene die het te moeilijk vinden een paar tips:
>leer goed parryen. Dit is belangrijk en red je leven talloze keren
>gebruik je skilltree bewust en nuttig
>ga in elk gebied alle quests af
>wees niet grootmoedig en stel je op, op welk level je bent
>wissel op tijd je gear, regelmatig vindt je een upgrade van hetgeen je draagt

In het begin vond ik het spel zeer moeilijk, bijna om op te geven, maar naarmate je handiger wordt besef je pas hoe sterk je kunt zijn en loop je er zo doorheen zonder vaak dood te gaan. Het is dus zoeken en schikken in de 'gear' die je hebt. Bij elk level dat je omhoog gaat krijg je betere gear. Gebruik die gear dan ook want dit kan het verschil zijn tussen telkens dood of nét succesvol.

Dit is een spel wat je moet liggen, maar de storytelling over het oude Griekenland trekt wel mijn aandacht. Als je dit systeem een beetje door hebt is het een zalige game die je vele uren gekluisterd houdt aan het beeldscherm. Ga je vaak dood in de game dan is hier een oplossing voor (reeds benoemd) en het is de moeite waard.

Dat ik dit een leuke game vind is een gedurfde uitspraak als je af komt van The Witcher 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Hoi hoi,

Ik heb Odyssey ergens in 2020 op de PS4 Pro gespeeld, vlak daarna ook de PS4 verkocht. Een aantal weken terug een PS5 gekocht met PS Plus en zag dat Odyssey als PS Plus game te downloaden is.

Mijn vraag; als ik hem nu opnieuw download pakt hij mijn save game dan? Mijn PSN account is altijd gekoppeld geweest aan Ubisoft Connect, ik dacht dat hij de game hier ook opslaat. Klopt dit? Wil niet weer overnieuw beginnen, was redelijk ver in de story & 100% completion.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:32
Topickick, maar met een goede bijvoeging :)

Na heel, heel erg lang gespeeld te hebben met de Witcher 3 heb ik deze achtergelaten en ben ik met mijn nieuwe avontuur begonnen in het oude Griekenland.

De eerste dagen miste ik de Witcher zo dat ik dacht dat geen enkel spel daar aan kon tippen, maar na het doorzetten van Odyssey is het voor mij een waardige vervanger geworden die mij de Witcher 3 kan laten vergeten. Wat een dijk van een game is het! Ik ben helemaal verliefd geworden op het oude Griekenland en elke avond speel ik het een uurtje. Ik ben nu level 45 (93 uur en nog heel veel onontdekt land) en ik begin het steeds leuker te vinden. Zelfs op easy mode moet je soms goed je best doen om een premiejager te levelen, maar het is goed te doen.

Ik speel het spel op ultra settings en doorgaans is het prima vloeiend. Nog steeds leer ik nieuwe tactieken en ik verveel me geen minuut met deze game. De volgenden game die klaar ligt is Valhalla, maar die zal nog wel even moeten wachten want ik ben nog lange na niet klaar met Odyssey.

Wat bij mij ook zwaar weegt is het Griekse aspect. Ik vind deze setting echt gaaf en ze hebben het heel mooi in elkaar gezet. Ik heb nog niet op het eiland Kos gelopen want daar ben ik zelf op vakantie geweest en ook in Athene ben ik zelf geweest; nu zie je het vanuit een heel andere hoek van achter mijn monitor :)

Ik speel Kassandra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je deze leuk vindt, is Origins ook wel een aanrader. Die heeft heel erg hetzelfde gevoel (al was Griekenland voor mij herkenbaarder dan Egypte). Ik heb die ook na Odyssey gespeeld en had een beetje verwacht teleurgesteld te zijn omdat Origins ouder is en ik bang was dat sommige verfijningen die ik in Odyssey gewend was niet zouden werken in Origins, maar ik heb het iig niet als negatief ervaren.

Valhalla is ook leuk, maar heeft voor mij iets minder met de oude AC-games te maken. Het ligt wel goed in lijn met Origins en Odyssey, met nu de Viking-insteek. Daarbij vond ik de DLC's ook echt wat toevoegen. Vooral die met de Druiden passen goed in dezelfde stijl, en "Siege of Paris" en "Dawn of Ragnarok" hebben wat extra content buiten Engeland.

Ik zou je alleen niet te veel verheugen op echte herkenbaarheid; op een verdwaald herkenbaar gebouw na zal je de weg in Griekenland niet leren kennen door Odyssey te spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29

Agent47

I always close my contracts.

Kick van een maandje.
Ik ben begonnen met de AC reeks en nu in dit deel. De spellen van Altair en Ezio waren gaaf. Deel III vond ik het minst, daarna werden ze weer goed.

Ben nu bij die missie dat je dat grote varken moet verslaan ( lvl 13). Paar keer dood gegaan. Op de een of andere manier ga ik altijd eerst in nieuwe gebieden naar de hoogste gebieden om de synchroniseren. Scheelt een hoop reistijd later :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Agent47 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:03:
Kick van een maandje.
Ik ben begonnen met de AC reeks en nu in dit deel. De spellen van Altair en Ezio waren gaaf. Deel III vond ik het minst, daarna werden ze weer goed.

Ben nu bij die missie dat je dat grote varken moet verslaan ( lvl 13). Paar keer dood gegaan. Op de een of andere manier ga ik altijd eerst in nieuwe gebieden naar de hoogste gebieden om de synchroniseren. Scheelt een hoop reistijd later :9
Wat ik bij alle AC games doe is eerst proberen om de hele map te unlocken (voor zover mogelijk), alle viewpoints waar je bij kunt komen hebben scheelt enorm.

In Odyssey ben ik daarna gewoon per gebied alles 100% gaan doen, inclusief die bosses. Zeker dat varken is vervelend, maar is wat later in het spel heel makkelijk.

Niet bang zijn om iets te skippen en later terug te komen, je hebt je lijst met quests met een reden :) Tools als MapGenie helpen hier ook heel goed bij, als je niet al te bang bent voor minimale spoilers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Agent47 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:03:
Kick van een maandje.

Dan ben je begonnen aan een prachtig spel, dit is naast deel 1,2,3 toch echt wel een van mijn favorieten. Heb je Assassin's Creed Origins en Assassin's Creed Black Flag ook al gespeeld als ik vragen mag? :D

Dat varken had ik in het begin ook best veel moeite mee, je moet het dodgen enz even goed onder de knie krijgen. Wat ik vaak deed bij dit spel was veel zij-missies en de map ontdekken, zodat je in level flink wat voor loopt op het verhaal en het op deze manier een stuk makkelijker word :D .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

G_Dragon schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:08:
[...]

Dan ben je begonnen aan een prachtig spel, dit is naast deel 1,2,3 toch echt wel een van mijn favorieten. Heb je Assassin's Creed Origins en Assassin's Creed Black Flag ook al gespeeld als ik vragen mag? :D

Dat varken had ik in het begin ook best veel moeite mee, je moet het dodgen enz even goed onder de knie krijgen. Wat ik vaak deed bij dit spel was veel zij-missies en de map ontdekken, zodat je in level flink wat voor loopt op het verhaal en het op deze manier een stuk makkelijker word :D .
Origins, Black Flag, Rogue, Syndicate & Unity allemaal gespeeld. Speel in volgorde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Agent47 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Origins, Black Flag, Rogue, Syndicate & Unity allemaal gespeeld. Speel in volgorde :D
Netjes! Ik vond persoonlijk Syndicate & Unity het minst leuk om te spelen. Inmiddels is Mirage daar nu ook bij gekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

G_Dragon schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:10:
[...]

Netjes! Ik vond persoonlijk Syndicate & Unity het minst leuk om te spelen. Inmiddels is Mirage daar nu ook bij gekomen :D
Mij is Origins positief verrast! Odyssey is mooi, maar de intro alleen al duurt erg lang. Ik wil bij elke AC lekker zelf spelen. Irriteer me mateloos als ik uit die capsule wordt gehaald.

Speel jij alle filmpjes af of skip je ze ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Agent47 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:32:
[...]

Mij is Origins positief verrast! Odyssey is mooi, maar de intro alleen al duurt erg lang. Ik wil bij elke AC lekker zelf spelen. Irriteer me mateloos als ik uit die capsule wordt gehaald.

Speel jij alle filmpjes af of skip je ze ook?
Assassin's Creed: Orgins vind ik op grafisch gebied nog steeds de mooiste van alle spellen, heb hem vorige week toevallig weer geïnstalleerd om te kijken hoe het er inmiddels uitziet en speelt op de Xbox Series X :D .

Ik speel zeker alle filmpjes af, als je ze gaat skippen dan krijg je toch ook niet veel mee van het verhaal en dan speel je het spel in mijn mening ook niet zoals het hoort :D.

EDIT: Hier wat foto's van mijn playtrough:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gT8i4IlXRy4AGjDhBeIHFDWnUI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKhDeuRBKV5AVGT9C4Ap3jvF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxe2znudA0c1d4LVU8y3bgzY6hc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BDXYTzdFwT9XhFjeHKelt3zi.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4WSTa2Z9GgZsvKfKMjvr1_Z2Ss=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bKOUjcJ9Qo9AcroqYIIDaNBb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNBl2SmsgMUrQ-K2H-C5A_wRzoM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/s4QNj0QoXmiY2BgamkHbvE56.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 07-01-2025 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik heb er 53 uur in zitten en zit op de helft van de storyline nu..
Wat een spel zeg. Elke euro waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb er al ruim 100 uur in zitten. Er komt geen eind aan. Moet de halve map nog ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat ik al dik over de 300 uur zit in Odyssey. De omgeving is gewoon erg mooi dus je zwerft soms meer rond dan dat je met het spel bezig bent. Ik ben dan ook een groot fan van deze games. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zeker erg mooi als je in 4K speelt. Kan nog prima mee met de huidige games! (al zie je wel wat veroudering tov de nieuwste games)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik ben vooral van mening dat als je dan een (sub) quest begint. Oh wacht hier kan ik nog wat tasks pakken. Oeh dit heb ik nog niet ontdekt. Even naar het hoogste punt van dit gebied om te syncen hoor! Oh ff snel pakketje leveren en ophalen. Je bent zo een paar uur bezig en dan ben je vergeten wat je wou doen.

Heerlijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-03 19:58
Agent47 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:28:
Ik ben vooral van mening dat als je dan een (sub) quest begint. Oh wacht hier kan ik nog wat tasks pakken. Oeh dit heb ik nog niet ontdekt. Even naar het hoogste punt van dit gebied om te syncen hoor! Oh ff snel pakketje leveren en ophalen. Je bent zo een paar uur bezig en dan ben je vergeten wat je wou doen.

Heerlijk spel.
Het is een prima spel. Totdat je je begint te storen aan de slechte voice acting, dat alle missies 90% hetzelfde zijn etc.

Voor de rest wel een uurtje of 50/60 van genoten. Toen had ik het echt wel gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Agent47 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:28:

Heerlijk spel.
Ja gaaf is dit hé! Zo heb ik ook door Odyssey gespeeld, veel te veel afgeleid door de wereld om mij heen :D .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
G_Dragon schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Ja gaaf is dit hé! Zo heb ik ook door Odyssey gespeeld, veel te veel afgeleid door de wereld om mij heen :D .
Ben zelf ook weer opnieuw begonnen dit weekend, maar inderdaad! Vind ook wel dat ze de gameplay goed hebben gebalanceerd qua leveling. Daardoor moet je ook wel exploren en zij missies doen, maar niet teveel (al kan het wel). En de wereld is wel zo mooi dat het ook leuk is om te doen.
Enige wat @James Pond ook zegt, de voice acting klinkt af en toe alsof ze losse zinnen hebben ingesproken zonder context. Dan in 1 conversatie praat je gewoon, dan een paar zinnen schreeuwt ie en dan praat ie weer gewoon, maar ook met een intonatie die niet passend is bij het gesprek :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

mrdemc schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:14:
[...]

Ben zelf ook weer opnieuw begonnen dit weekend, maar inderdaad! Vind ook wel dat ze de gameplay goed hebben gebalanceerd qua leveling. Daardoor moet je ook wel exploren en zij missies doen, maar niet teveel (al kan het wel). En de wereld is wel zo mooi dat het ook leuk is om te doen.
Enige wat @James Pond ook zegt, de voice acting klinkt af en toe alsof ze losse zinnen hebben ingesproken zonder context. Dan in 1 conversatie praat je gewoon, dan een paar zinnen schreeuwt ie en dan praat ie weer gewoon, maar ook met een intonatie die niet passend is bij het gesprek :P
Ik wil ooit nog een keer met New Game+ beginnen, alleen dan wil ik nog even kijken of ik dat of een andere savefile kan doen zodat ook eentje bewaar waar ik dus de hele map + dlcs 100% heb. Zal het namelijk zonde vinden om dat kwijt te raken :)

Ben zo blij dat dit onderwerp weer een beetje actief word, wees niet verlegen om mooie foto's te delen met ons! Heel veel plezier! :D _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 17-01-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

De DLCs zijn overigens zeker de moeite waard, dikke aanrader imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
G_Dragon schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:18:
[...]

Ik wil ooit nog een keer met New Game+ beginnen, alleen dan wil ik nog even kijken of ik dat of een andere savefile kan doen zodat ook eentje bewaar waar ik dus de hele map + dlcs 100% heb. Zal het namelijk zonde vinden om dat kwijt te raken :)

Ben zo blij dat dit onderwerp weer een beetje actief word, wees niet verlegen om mooie foto's te delen met ons! Heel veel plezier! :D _/-\o_
Haha goede; eerste keer was op de XBox One, tegenwoordig een PC speler, zal wel wat foto's maken inderdaad. Ben in het verhaal dat ik naar Athene moet nu, maar ben nu eerst nog even afgeweken richting de regio's Phokis en Megaris voor de sidemissions.
kevlar01 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:53:
De DLCs zijn overigens zeker de moeite waard, dikke aanrader imo.
Zeker! Daarbij was "The Fate of Atlantis" echt wel mijn favoriet!

[ Voor 14% gewijzigd door mrdemc op 17-01-2025 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Soms vind ik het wel stom dat je dan een kamp aan het veroveren bent, maar dan bemoeit zo’n premiejager zich er weer mee. Die kan je ook niet altijd van een klif af trappen dus wordt het ineens een stuk lastiger als ze bijvoorbeeld een wolf mee hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agent47 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:30:
Soms vind ik het wel stom dat je dan een kamp aan het veroveren bent, maar dan bemoeit zo’n premiejager zich er weer mee. Die kan je ook niet altijd van een klif af trappen dus wordt het ineens een stuk lastiger als ze bijvoorbeeld een wolf mee hebben…
Scheelt dan wel weer dat je in Odyssey gewoon superkrachten hebt en zelfs op de hoogste difficulties alles tot 10 levels boven je heel makkelijk is :)
Gewoon dodgen en je abilities goed gebruiken dan kun je een handvol van die mercenaries en het hele kamp in een paar minuten weggeveegd hebben

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:01
Omdat ik er weer eens zin in had, blijft een van de leukere in de reeks. :9~

Dit keer met Kassandra, van wat ik mij herinner vond ik de stemacteur van Alexios maar meh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fm7erVYNsi3NwtoSHOJoCisgwRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grWmdD3oCTqoxQ7jwxMB4fo9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

mr thee schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:46:
Omdat ik er weer eens zin in had, blijft een van de leukere in de reeks. :9~

Dit keer met Kassandra, van wat ik mij herinner vond ik de stemacteur van Alexios maar meh.
[Afbeelding]
Wat een gave foto! heb zo ontzettend veel zin in Shadows nu ik veel van Odyssey en Orgins terug zag in de gameplay :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 12:28
Goedemiddag Mede-Tweakers.

Ik heb mega zin in de nieuwe AC game. Ik heb ze allemaal gespeeld en sommige zelfs meerdere keren.
Ik twijfel wel alleen tussen de PC variant en de PS5 variant. Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een LG OLED C1 TV waar beide machines aan gekoppeld zitten. De PC heeft de volgende specs:

- Intel Core i5-9600K
- MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC
- Corsair Vengeance 16gb

Ik hoef geen 120hz 4k Ultra-High specs. 30 of 60 fps heeft wel degelijk een verschil, maar ik kan mij altijd goed aanpassen en alsnog genieten van een game. We zitten ondertussen wel op een punt dat mijn ooit hoogwaardige PC begint te verouderen. Voordeel van PC is dat het toch wat geld scheelt tegenover de PS5 versie.

Wie helpt mij met de gouden tip welke versie voor mij het beste is?
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste