Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel
Ik heb dat tot nu toe ook twee keer gehad, allebei de keren in een vijandig kamp. (Op normale PS4). Wanneer ik naar de map, inventory etc ging liep alles wel soepel. De eerste keer liep het spel uiteindelijk helemaal vast en moest ik opnieuw opstarten. De tweede keer heb ik direct maar het spel opnieuw opgestart.-SaveMe- schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:02:
Ik had gisteren echt severe slowdowns. Om de seconde, gewoon 1 a 2 seconden stilstaand beeld:
[YouTube: Assassin's Creed® Odyssey_20190527195329]
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
Vind het wel jammer dat de bow niet zo krachtig is. Met gewone pijlen kun je niet eens alle normale mannetjes one shotten met een headshot. Elite/Captains/Mercenaries/Etc daar krijg je maar een heel klein gedeelte van hun health balk af. Zelfs met bijvoorbeeld devastating shot. Sowieso wennen dat je al die abilities alleen kunt doen als je adrenaline hebt. Zijn maar 4 balkjes ...
Was dit ook al zo in Origins? Kan ik me eigenlijk niet herinneren ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Je moet de murder pijlen of hoe ze ook heten gebruiken. Ik snap idd niet waarom er normale pijlen in de game zitten, daar die irrelevant zijn-SaveMe- schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:51:
@VirgoMossel Ik speel op de PS4 Pro. Ik heb dit in nog geen enkele andere game meegemaakt ...
Vind het wel jammer dat de bow niet zo krachtig is. Met gewone pijlen kun je niet eens alle normale mannetjes one shotten met een headshot. Elite/Captains/Mercenaries/Etc daar krijg je maar een heel klein gedeelte van hun health balk af. Zelfs met bijvoorbeeld devastating shot. Sowieso wennen dat je al die abilities alleen kunt doen als je adrenaline hebt. Zijn maar 4 balkjes ...
Hangt natuurlijk ook af van de difficulty. ik speel op normal omdat anders one shot assassinations bijna onmogelijk zijn, en dus stealth ook niet veel meer voorstelt
is er een nieuwe tale of greece deze week? heb hem nog niet kunnen opstarten
In Origins werkte je met verschillende soorten pijlen, die je kon looten of aanschaffen.-SaveMe- schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:51:
@VirgoMossel Ik speel op de PS4 Pro. Ik heb dit in nog geen enkele andere game meegemaakt ...
Zo kon je bijvoorbeeld zo'n pijl die je kunt besturen 10x gebruiken als je voldoende ammo had.
Volgens mij moest je wel eerst skills vrij spelen of de quiver upgraden.
@AntiChrist7 de nieuwste Lost Tale is One Really, Really Bad Day die is van 14 mei.
[ Voor 4% gewijzigd door Bas170 op 29-05-2019 14:21 ]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
omdat we twee weken verder zijn en er volgende week de dlc uitkomt dacht ik dat er deze week 1 ging droppen, want ikdenk dat er nog 1 trophy voor open staatBas170 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:10:
[...]
@AntiChrist7 de nieuwste Lost Tale is One Really, Really Bad Day die is van 14 mei.
En kun je echt maar 4 actieve abilities mappen? Ik heb er al 5 en gebruik de huidige 4 echt vaak. Heb nu de spartan kick niet gemapped, maar die wil ik eigenlijk toch ook wel gebruiken.....
Ik weet niet hoever je zit en of het pc of console is, maar je kan 8 melee/assassin abilities mappen en 4 archer/hunter. Ik weet de combinatie wel niet meer hoe je moet switchen (iets met up op de gamepad)-SaveMe- schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:20:
Hoe belangrijk zijn die conquest battles (los van XP en loot). Die vind ik echt totaal niet leuk en skip ik liever. Vind ze ook totaal onzinnig...
En kun je echt maar 4 actieve abilities mappen? Ik heb er al 5 en gebruik de huidige 4 echt vaak. Heb nu de spartan kick niet gemapped, maar die wil ik eigenlijk toch ook wel gebruiken.....
Conquest battles zijn niet zo relevant, ze zijn handig om veel xp te vergaren als je zo combineert met random missies. bijvoorbeeld dood x aantal bruten, + archers,...
Ik vind ze wel leuk, is eens een afwisseling van assassin-speelstijl die ik normaal doe
Ben wel benieuwd naar die combinatie, ik heb nu 4 hunter abilities onder l1 en 4 assassin/melee onder r1. Die laatste wil ik graag meer opties ...AntiChrist7 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:46:
[...]
Ik weet niet hoever je zit en of het pc of console is, maar je kan 8 melee/assassin abilities mappen en 4 archer/hunter. Ik weet de combinatie wel niet meer hoe je moet switchen (iets met up op de gamepad)
Ben nu 23, en moet voor de story naar een eiland varen. Maar de halve wereld is level 21 (2 levels achter me). Veel te veel content, je levelled veel te snel ? kan dus echt overal naar toe. Vind ik in deze game maar verwarrend. Ga maar even een tijdje alleen de main volgen...
Wat is de max level eigenlijk ?
[ Voor 24% gewijzigd door -SaveMe- op 31-05-2019 22:13 ]
Level 99 en daarna krijg je mastery levels en een ability point die je kan besteden aan extra stats-SaveMe- schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:08:
Wat is de max level eigenlijk ?
99? Werkelijk, ook zonder DLC packs ?jacolc schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:56:
[...]
Level 99 en daarna krijg je mastery levels en een ability point die je kan besteden aan extra stats
Enemies zijn wel allemaal health sponges ... En die legendary beasts helemaal. Vind ik totaal niet in de game passen. Leukste blijft tot stealthy en creatief een fort clearen
Oh, en die mercs zijn soms ook wel erg irritant
[ Voor 31% gewijzigd door -SaveMe- op 03-06-2019 11:59 ]
Ik ben level 99 zonder DLC's dus ja-SaveMe- schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:57:
[...]
99? Werkelijk, ook zonder DLC packs ?
Enemies zijn wel allemaal health sponges ... En die legendary beasts helemaal. Vind ik totaal niet in de game passen. Leukste blijft tot stealthy en creatief een fort clearen

Wow, dan kan ik nog wel ff
Die mastery levels krijg je vanaf lvl 50 toch? Vanaf dat moment ging die optie voor me open vorige weekjacolc schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:56:
[...]
Level 99 en daarna krijg je mastery levels en een ability point die je kan besteden aan extra stats
PS4:-SaveMe- schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:08:
[...]
Ben wel benieuwd naar die combinatie, ik heb nu 4 hunter abilities onder l1 en 4 assassin/melee onder r1. Die laatste wil ik graag meer opties ...
L1 + d-pad down
Moet je wel eerst d.m.v. 1 van skills in de onderste balk unlocken (waar de algemene skills staan).
PS: hunter abilities vallen niet onder L1, die zie je op het moment dat je mikt met je boog (dus zitten onder L2). Hunter abilities kun je er wel maar max 4 toewijzen.
[ Voor 16% gewijzigd door Bas170 op 03-06-2019 14:59 ]
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Die boar is verreweg het lastigste mythische dier. Er zijn nog wel meer mythische wezens aanwezig in de game, maar die vond ik allemaal prima te doen.-SaveMe- schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:28:
@jacolc Thanks! Die battles vind ik niet zo interessant, speel ook het liefst stealth/bow en daar past dit eigenlijk niet bij ....
De moeilijkheids spike bij die boar is echt belachelijk. Hij blijft maar Adds spawnen en regenerate ook nog eens health. Heb hem uiteindelijk weten te cheesen, maar totaal uit de game deze fight ...
Ik had een meer melee speelstijl, omdat ik al snel in de gaten had dat die boog echt waardeloos is voor mij. Al vond ik een boog nog wel fijn met de perk dat alle pijlen gifpijlen worden. Vervolgens met mn melee/stealth build echt massive damage te doen als een tegenstander vergiftigd is (verlaagd armor). Je moet je volledig focussen op een speelstijl en daar ook je outfit / skills en weapon perks bij uit te kiezen. Tip, maak jacht op cultleden en zoek daarbij de cultleden op die een legendary set geven die je boogdamage verbetert.-SaveMe- schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:57:
[...]
Ik gebruikte een amazon legendary set (voor kassandra wat mij betreft ook de mooiste set) of pirate legendary set, incl bijna maxed out stealth/melee skill en melee/stealth weapon perks. Bijvoorbeeld combi 20% extra damage tegen elites/mercs en 50% extra stealthdamage. Met een stealth attack en vervolgens die special attack met de leonidas speer (ook stealth) sloopte ik de meeste mercs al wel mee. Ook als ze wat levels hoger waren.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 03-06-2019 16:08 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
KloptMutatie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:57:
[...]
Die mastery levels krijg je vanaf lvl 50 toch? Vanaf dat moment ging die optie voor me open vorige week
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik ben nu ongeveer op de helft en speel vooral Warrior/Assassin. Heb ook niet alles gedaan, wilde in een volgende playthrough met Kassandra spelen (al een klein beginnetje gemaakt) en dan Hunter/Assassin. Iemand daar ervaring mee? Heb je dan genoeg dmg of heb je toch echt wel warrior abilities nodig?
Devastating shot ftwTommyD_34 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 06:52:
Twee weken geleden begonnen met Alexios en man wat een vette game. Vond de vergelijking met TW3 echt belachelijk, tot ik zelf een tijdje aan het spelen was. Het enige is dat ik de voice acting van Alexios sims wat wisselvallig vindt. Verder echt een sterke game, al is het weer wat verder af van de oorspronkelijke AC games. Maar zeker qua vechten en sfeer supervet.
Ik ben nu ongeveer op de helft en speel vooral Warrior/Assassin. Heb ook niet alles gedaan, wilde in een volgende playthrough met Kassandra spelen (al een klein beginnetje gemaakt) en dan Hunter/Assassin. Iemand daar ervaring mee? Heb je dan genoeg dmg of heb je toch echt wel warrior abilities nodig?
Door de vele content raak ik het verhaal ook een beetje kwijt...
Stealth en combat zijn wel vet en het blijft leuk kampjes uit te moorden. Dat houdt me tot nu toe bezig. Ik volg steeds de main story naar een nieuwe provincie / eiland en verken daar dan alle sub gebieden en vraagtekens, hoe doen jullie dat ?
Ik ben net begonnen maar normaal gesproken doe ik alles en daarna pas de Quest. Maar kijken of dat hier een beetje te doen is met zo veel content.-SaveMe- schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:20:
Ben nu level 36, zit in Athene en heb volgens mij nog niet 1/3 van de map gezien. Tering wat is deze game groot. Denk dat ik alleen nog maar de golden quests moet doen en de rest negeren. Anders ben ik volgens jaar nog bezig.
Door de vele content raak ik het verhaal ook een beetje kwijt...
Stealth en combat zijn wel vet en het blijft leuk kampjes uit te moorden. Dat houdt me tot nu toe bezig. Ik volg steeds de main story naar een nieuwe provincie / eiland en verken daar dan alle sub gebieden en vraagtekens, hoe doen jullie dat ?
Van wat ik heb gezien en gelezen is het echt een heel knap spel, veel beter dan ik verwacht had. Sowieso mijn eerste AC spel en op Far Cry 3 na ook mijn enige Ubisoft titel.
[ Voor 9% gewijzigd door westergas op 08-06-2019 11:01 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Ik ben nu lvl56 en heb er iets van 120uur in nu. En zon 20 25% vd kaart nog te gaan. Het word wel heel eentonig. De eerder genoemde vergelijking met The Witcher 3 vind ik niet echt opgaan, die had veeeel meer diepgang en variatie. Maar het is wel een fijne timekiller dit-SaveMe- schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:09:
Damn, damn, was is de map groot en is er veel te doen. 50h bezig en zo ziet mijn map er uit:
[YouTube: Assassin's Creed® Odyssey_20190609180128]
Inderdaad. Speelt zeer lekker weg. Zeker als je wat levels en dus abilities hebt is het echt smullen. Speel voornamelijk Assassin, maar schuw de boog en brute combat ook niet en vaak gaat dat lekker in elkaar over...Mutatie schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:22:
[...]
Ik ben nu lvl56 en heb er iets van 120uur in nu. En zon 20 25% vd kaart nog te gaan. Het word wel heel eentonig. De eerder genoemde vergelijking met The Witcher 3 vind ik niet echt opgaan, die had veeeel meer diepgang en variatie. Maar het is wel een fijne timekiller dit
Wat ik wel erg mis is een soort van journal, waar je over het verhaal en personages terug kan lezen ...
Overigens ben ik nu level 49, met 65u op de teller....
[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 10-06-2019 23:45 ]
"When you grow up your heart dies"
Daarnaast zijn er 2 rewards toegevoegd.
En blue rarity wapen voor 10 coins en een e3 fan kit (gratis).
Echt wie koopt dit nog? Hier heb je zelfs als je net begint vrij weinig aan.Bas170 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:54:
En blue rarity wapen voor 10 coins
https://store.playstation...3Aodyssey%20season%20pass
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Ja hoor, vorige week dat ding gekocht, nu in de sale! Zul je altijd zien....Raem schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:18:
Misschien al bekend, maar de Season Pass is tijdelijk afgeprijsd naar €29,99. Ik zat zelf al te wachten op een aanbieding, vind dit een mooie prijs.
https://store.playstation...3Aodyssey%20season%20pass
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Met 100 Uplay punten nog eens 20% korting dus 9,99
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
[ Voor 8% gewijzigd door Bas170 op 15-06-2019 18:23 ]
Ja ach, ik heb toevallig de game vrijdag uitgespeeld, en kwam zo'n ding tegen. Even toen 10 levels gestegen (van 45 naar 55) maar merkte al gelijk dat mn hele gear underleveled was dus maar weer oude save geladen.Bas170 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:22:
Blijkbaar kun je nog aardig cheaten met die story creator mode. Ik kwam een paar missies tegen met de titel "XP farm", waarbij de missie zichzelf na 2 seconden voltooid en je een bak XP en geld krijgt.
Inmiddels level 53, bijna de Kosmos uitgemoord en de hele map gecheckt. Lachen game man, misschien dat ik vanaf level 70 ga boosten maar voor nu ben ik nog wel lekker bezig met gewoon de game spelen.
Nu ook legendary sets wat geinig is. Ik heb nog niet echt het geduld om epic gear te gaan bewaren voor goede sets te bouwen dus hou het lekker bij legendary gear.
Nu aan de 75 uur.
Mijn trophy voortgang staat nu namelijk op 98%, omdat de trophies al in PSN staan maar nog niet te behalen zijn.
Ik wil het op 100% hebben
Op basis van de door Ubisoft genoemde cycli voor releases (tussen betaalde DLC door elke 2 weken een LToG en 6 weken tussen episodes van betaalde DLC) gok ik trouwens op de volgende data:
Fate of Atlantis - Torment of Hades (episode 2) kwam uit op 04/06/2019
Dan wordt het:
DLC | Release datum |
Lost Tales of Greece - Every Story Has an Ending | 18/06/2019 |
Lost Tales of Greece - Old Flames Burn Brighter | 02/07/2019 |
Fate of Atlantis - Judgment of Atlantis | 16/07/2019 |
En dan niets meer (voor zover bekend).
En dit najaar de Discovery Tour

Ben nog geen mercenaries in de s tiers tegen gekomen van mijn eigen level ...
met genoeg pijlen en evenveel geduld kun je deze ook wel neerhalen hoor. De hoogste die ik heb neergehaald was lvl99, terwijl ik nog onder de 50 was. Duurde best wel lang-SaveMe- schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:33:
Ik ben dus nu al een tijdje de ranked 1 mercenary en nu zijn er die S tiers bijgekomen. Alleen spawnen er nu mercenaries die 25 (!!) levels boven mij zijn. Heb het een keer geprobeerd, maar ik was letterlijk in 1 klap dood
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Quests op de message boards voelen wel aan als filler dus misschien dat ik die laat voor wat het is.
Het probleem van die manier is dat je soms dingen doet waar je later misschien spijt van krijgt (ik had iemand doodgemaakt, gewoon omdat hij me aanviel, en later bleek dat ik die persoon ook had kunnen laten leven als ik hem later was tegen gekomen).westergas schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:37:
Leuk spel dit. Alleen ben ik een zeer langzame speler en wil altijd dwangmatig alle icoontjes en vraagtekens van de map hebben voordat ik verder ga met het verhaal. Denk dat ik voorlopig nog wel even bezig ben op die manier.
Ik pak alleen de dagelijkse (en wekelijkse) quests voor de orichalcum en de quests waar geen tijdsdruk op staat (die blijven lekker in m'n quest log staan en worden automatisch "ingevuld"). En soms een mercenary en assassination contract, indien ze niet te ver van mijn locatie zijn.Quests op de message boards voelen wel aan als filler dus misschien dat ik die laat voor wat het is.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Bijna alles gedaan, moet nog 2 questlines voor de platinum trophy en dan ga ik wellicht maar eens de DLC aanschaffen?
Ben level 57 dus het levelen kwam bij mij best goed uit. Geen enkel moment het gevoel gehad te moeten grinden.
Al met al een lekkere en mooie game. En ik vind die 4 legendary (+2 latere toevoegingen) bosses wel vet, quest er naar toe zijn ook leuk, net als de omgevingen!
Nu nog ff de artifacts in Atlantis inleveren en dan de blauwe quest lines eens gaan doen...
Hoe leuk zijn de DLC en hoelang ben je er mee bezig? Heb nog wat 'tijd' voor mijn volgende game...
Ik heb btw ook echt alle locaties gecleared!
Is de DLC de moeite waard? En hoe lang duren ze?
De eerste 3 epsiodes duurden ongeveer 1,5-2 uur elk. De eerste 2 van de Atlantis DLC zijn uitgebreider en de gebieden zijn erg fantasierijk en goed gemaakt. Vooral die tweede DLC vind ik een meerwaarde. Ik kijk uit naar het laatste deel. Ik schat dat ik een uur of 4-5 met elk in de weer ben geweest.-SaveMe- schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:48:
Ben ook met die blauwe quest lines bezig, maar buiten die van Herodothus is het wel behoorlijke filler en brengt me op plaatsten waar ik al ben geweest.
Ik heb btw ook echt alle locaties gecleared!
Is de DLC de moeite waard? En hoe lang duren ze?
Gisteren kwam trouwens de voorlaatste aflevering uit van de gratis DLC. Die vond ik meestal niet erg de moeite waard, het zijn 'gewoon' een 4-5-tal extra queestes. Het lijkt me vooral een manier om de spelers op gezette tijden nog eens terug te lokken naar het spel.
[ Voor 16% gewijzigd door Aegir81 op 26-06-2019 19:56 ]
Hmmm, Atlantis lijkt me idd meeste leuk, maar daar is het derde deel er nog niet van. Twijfel erg of ik het de meerwaarde van de SP (29,99) waard vind of dat ik aan mijn volgende game ga beginnen (Metro Exodus).Aegir81 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:53:
[...]
De eerste 3 epsiodes duurden ongeveer 1,5-2 uur elk. De eerste 2 van de Atlantis DLC zijn uitgebreider en de gebieden zijn erg fantasierijk en goed gemaakt. Vooral die tweede DLC vind ik een meerwaarde. Ik kijk uit naar het laatste deel. Ik schat dat ik een uur of 4-5 met elk in de weer ben geweest.
Ik vond het Atlantis einde wel intrigerend en wel een beetje benieuwd wat ze daar mee gaan doen ...
Met die First Blade ben je dus in totaal maar een uurtje of zes bezig? En Atlantis 15 ongeveer ?
Ja, dat klopt. Atlantis is vooral een frisse duik in de Griekse mythologie en legt de link naar o.a. de Griekse onderwereld. Qua verhaal is het best interessant en biedt het wel een meerwaarde. Ik vond het het geld wel waard, zeker als ik kijk hoeveel uren ik in totaal heb doorgebracht in Odyssey, 100+.-SaveMe- schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:58:
[...]
Hmmm, Atlantis lijkt me idd meeste leuk, maar daar is het derde deel er nog niet van. Twijfel erg of ik het de meerwaarde van de SP (29,99) waard vind of dat ik aan mijn volgende game ga beginnen (Metro Exodus).
Ik vond het Atlantis einde wel intrigerend en wel een beetje benieuwd wat ze daar mee gaan doen ...
Met die First Blade ben je dus in totaal maar een uurtje of zes bezig? En Atlantis 15 ongeveer ?
Fate of Atlantis voelt lekker fris aan, met nieuwe enemies die andere aanvallen hebben dan de reguliere enemies, waardoor je beter moet nadenken over wanneer je je abilities gebruikt en meer moet dodgen tijdens combat.
Daarnaast mooie omgevingen in Fate of Atlantis. Persoonlijk vindt ik het echt een aanrader.
Als ik de season pass met korting kan krijgen dan koop ik die zeker. Zou leuk zijn als de summer sale die nu aan de gang is ook buiten NA zou gelden.
Ben nog niet thuis, maar is in principe vandaag. op reddit was er al "eerste gameplay" te zienjanvanmil schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:57:
Heeft iemand de laatste DLC al kunnen starten? Ik dacht dat die vandaag uit kwam,.of heb ik t dan verkeerd.
EDIT: is nu aan het downloaden
er moet nog een lost tale of greece komen denk ik?
[ Voor 12% gewijzigd door AntiChrist7 op 16-07-2019 18:03 ]
Mijn download is ook bijna klaar. Kwam die lost tales de vorige keer niet tegelijk met de DLC?AntiChrist7 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:16:
[...]
Ben nog niet thuis, maar is in principe vandaag. op reddit was er al "eerste gameplay" te zien
EDIT: is nu aan het downloaden
Of zit daar (nog) niet alles in ?
Heb het opgezocht en die versie komt met een season pass, maar ik heb 0 ervaring met de season pass of wat dit is..
Het lijkt erop dat de lost talen volgende week komt.AntiChrist7 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:16:
[...]
Een bekende Ubisoft kwaal: je hebt een schema nodig om hun edities te snappen.QuZyX schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:12:
Als je alle content wilt (game + DLC), is dan de Ultimate Edition de juiste editie ?
Of zit daar (nog) niet alles in ?
Heb het opgezocht en die versie komt met een season pass, maar ik heb 0 ervaring met de season pass of wat dit is..
De season pass geeft je toegang tot alle DLC die uitgebracht is nadat het spel uitkwam. Dit gaat dus om nieuwe omgevingen, nieuwe missies, nieuwe beloningen oftewel echt nieuwe gameplay. De season pass van dit spel geeft je toegang tot drie episodes van Legacy of the First Blade, drie episodes van Fate of Atlantis en een extra missie. Daarnaast krijg je ook een remaster van Assassin's Creed III en van Assassin's Creed Liberation.
In de Ultimate Edition zit deze season pass maar ook het digital deluxe pakket, dat bevat wat uitrustingen, wat wapen, skins en boosters. Leuk voor erbij maar het voegt geen extra content toe. Als dat je niet interesseert en je wil die €15 liever ergens anders besteden dan kun je de Gold Edition kopen, dat is het spel plus de season pass.
Dus:
Standard edition: alleen het spel
Deluxe edition: het spel plus digital deluxe pakket
Gold edition: het spel plus de season pass
Ultimate edition: het spel plus digital deluxe pakket en de season pass
Heb fields of elysium afgerond (heb alleen de missie free their mind the rest will follow nog open staan) en heb de cut scene gehad van het einde van episode 1. En hoe verder? ik heb geen nieuwe missies erbij gekregen niets.
Ben nu al een half uur aan het uitvogelen hoe ik verder kan, is ook totaal niet duidelijk aangegeven
Edit: lol gevonden ondanks ik de season pass heb zie ik nu pas dat je elke episode nog los moet downloaden...

[ Voor 23% gewijzigd door FidoDido op 21-07-2019 15:48 ]
Een fx 6300 met een vega 64 32gb ddr3 dual channel, 1000w voeding , solid mainboard
4k ultra Odyssey haalt 32 fps op 850 ssd Evo op een 7200 rpm hd haal ik 31 fps
Is dit niet way to low voor een and vega 64?
Al's ik youtube Vega 64 zie ik 60-75 fps Odyssey
Trekt de fx 6300 zo laag Dan? Al's ik zoek op fx6300 vs ryzen 2600 lees ik amper verschil in gaming wel Dan niet in windows maar voor gaming wel
Ook valt me op dat ssd en hd 1 fps verschil is wel laadt de game 2x zxo snel
Heeft het zin om 2x8 ddr4 met ryzen 2600 en mainboard te halen? Haal ik Dan 50fps solid?
Het voelt nu alsof de Vega slechte aankoop is 🙈🙈😝😭
Trouwens resolutie van 4k naar 1080p blijft ook 32 fps
Uplay geinstalleerd... Mooi er staat 124uur gespeeld. Ik start de game op....
Nul vragen naar mijn cloud save van mij vorige PC. Kan ik dus helemaal overnieuw beginnen.
Nu was ik halverwege episode 2, dus je kan beginnen bij de DLC.
Maar het feit dat ik op 100% zat, z'n beetje alle gear had en alles op goud had.....
Zo verschrikkelijk zonde!
Niet goed geoptimaliseerd. Je hebt een monster PC nodig om dit smooth te draaien @4K. Zet dat maar uit je hoofd met deze setup. Genoeg over te vinden online.R.G schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:57:
Wat is er mis met oddyseyp ?
Ik heb een 6700K en een 1080Ti en ik neem genoegen met 50-60 FPS @3440x1440 custom high/ultra. Dips rond 40fps. Loopt op sommige momenten alles behalve soepel maar ik ga er maar niet meer op letten, ga geen 2080Ti kopen voor 1 spel
Cpu is je bottleneck. Mijn framerate verdubbelde toen ik van een quadcore naar een hexacore met HT ging.westergas schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:11:
[...]
Niet goed geoptimaliseerd. Je hebt een monster PC nodig om dit smooth te draaien @4K. Zet dat maar uit je hoofd met deze setup. Genoeg over te vinden online.
Ik heb een 6700K en een 1080Ti en ik neem genoegen met 50-60 FPS @3440x1440 custom high/ultra. Dips rond 40fps. Loopt op sommige momenten alles behalve soepel maar ik ga er maar niet meer op letten, ga geen 2080Ti kopen voor 1 spel
Cunning linguist.
Zowel CPU als GPU zit af en toe rond de 100% dus als ik ze beide zou upgraden zit ik goed. Maar voor 1 spel vind ik dat wat overdreven....hoewel het wel begint te jeukenBart ® schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:52:
[...]
Cpu is je bottleneck. Mijn framerate verdubbelde toen ik van een quadcore naar een hexacore met HT ging.
AC is niet het enige spel dat aanzienlijk beter loopt op een hexacore dan een quadcorewestergas schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:56:
[...]
Zowel CPU als GPU zit af en toe rond de 100% dus als ik ze beide zou upgraden zit ik goed. Maar voor 1 spel vind ik dat wat overdreven....hoewel het wel begint te jeuken
Serieus, ik had een i5 4670k met een GTX1080ti. Ik game op 2560x1440@144Hz met nagenoeg alle settings max. In drukke gebieden haalde ik in AC:Origins zo'n 35fps. Na een upgrade van die i5 4670k naar een i7 8700k ging ik in diezelfde drukke gebieden van 35fps naar 70fps. In rustigere gebieden ging ik over de 100fps, waar dat voorheen bleef hangen op 65fps. Dat scheelde echt bizar veel. Van bijna onspeelbaar naar smooth as butter.
Cunning linguist.
Als je op 4K en op 1080p dezelfde framerate haalt, dan is de CPU je bottleneck op 1080p. Op 4K lijkt 32fps me niet gek en valt me nog alles mee gezien je setup (ligt ook aan de settings waar je op draait ofc). Of een Vega 64 een miskoop is weet ik niet. Vega staat niet bekend dat het een hele knappe kaart is en al helemaal niet in AC.R.G schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:57:
Wat is er mis met oddyseyp ? Like
Een fx 6300 met een vega 64 32gb ddr3 dual channel, 1000w voeding , solid mainboard
4k ultra Odyssey haalt 32 fps op 850 ssd Evo op een 7200 rpm hd haal ik 31 fps
Het voelt nu alsof de Vega slechte aankoop is 🙈🙈😝😭
Trouwens resolutie van 4k naar 1080p blijft ook 32 fps
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 29-07-2019 12:22 ]
Als ik dit zo lees ga ik eens wat meer achter de schermen in de gaten houden tijdens het spelen van Odyssey.. Ik heb ook regelmatig dips en stutters met een i7 4790 en een RTX2070. Ik speel trouwens wel op 4k resolutie.Bart ® schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:00:
[...]
AC is niet het enige spel dat aanzienlijk beter loopt op een hexacore dan een quadcore. En in de toekomst worden dat er alleen maar meer...
Serieus, ik had een i5 4670k met een GTX1080ti. Ik game op 2560x1440@144Hz met nagenoeg alle settings max. In drukke gebieden haalde ik in AC:Origins zo'n 35fps. Na een upgrade van die i5 4670k naar een i7 8700k ging ik in diezelfde drukke gebieden van 35fps naar 70fps. In rustigere gebieden ging ik over de 100fps, waar dat voorheen bleef hangen op 65fps. Dat scheelde echt bizar veel. Van bijna onspeelbaar naar smooth as butter.
Als een CPU upgrade echt zo gaat schelen is dat voor mij wel een grote reden om naar bijvoorbeeld een mooie Ryzen 8c/16t model over te stappen

[ Voor 7% gewijzigd door westergas op 29-07-2019 13:08 ]
Uiteraard gaat dit allemaal alleen op als je CPU de bottleneck is. Op hogere resolutie gaat het minder verschil maken, zeker als je zoals ik op 3840x2160 resolutie speelt.
Oh well...ik ga lekker genieten van het spel en me niet meer storen aan de framepjes
Genieten van de game doen we zeker. Al een uur of 50 bezig en nog volop zin om te spelen. Dat is met andere games wel anders geweest (de laatste 3 tomb raiders bijvoorbeeld). Ik zocht gewoon een mooi excuus om een zak geld uit te geven aan een Ryzen upgrade
Vond de game in 4k op xbox al mooi, maar op pc zie je toch wel goed dat alles toch echt nog een stuk mooier kan. Wat me vooral opviel is dat ik de wereld echt 10x overtuigender en interessanter vind in origins dan in Odyssey, ben ik de enige die vind dat de wereld van oddyssey ongeinspireerd aanvoelt? elke omgeving voelt hetzelfde, grotendeels copypaste aan.
Bij Origins heb ik veel meer het gevoel dat ik daadwerkelijk in oud egypte rondloop, dan bij oud griekenland in Odyssey. Grappig dat ik meer plezier haal uit een 2e keer origins dan een 1e keer odyssey.
Toch ben ik het helemaal met je eens. Origins voelde veel completer.
Het verhaal greep me ook veel meer aan. Het begin van de Assassins.
Ik snap nog steeds niet helemaal wat Odyssey nu met het verhaal te maken heeft.
Ja beetje met de present day en de Staff van Hermes.... mja....
Dat word je als het goed is duidelijk als je de Legends of the First Blade DLC hebt afgerond. Daar wordt de connectie met de series bekend. Daarnaast heb je ook al gewoon de ESU en de pieces of Eden die bekend zijn uit de serie.Dubrillion schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:42:
Ik heb dubbel zoveel uren in Odyssey zitten dan in Origins.
Toch ben ik het helemaal met je eens. Origins voelde veel completer.
Het verhaal greep me ook veel meer aan. Het begin van de Assassins.
Ik snap nog steeds niet helemaal wat Odyssey nu met het verhaal te maken heeft.
Ja beetje met de present day en de Staff van Hermes.... mja....
Na uitspelen ben ik begonnen aan de Ezio Collection. Blijft voor mij toch veruit de beste verhaallijn, ondanks dat de graphics hopeloos verouderd zijn haha. Hoop dat de volgende AC toch weer wat meer die kant opgaat ondanks dat Odessey echt supervet was en ik er veel tijd in heb gestoken miste ik toch een beetje de mystiek van ACII.
Ik ben het met je eens. Tijdens het spelen hoor je wat muziek en wat bekende dingen.TommyD_34 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:13:
[...]
Dat word je als het goed is duidelijk als je de Legends of the First Blade DLC hebt afgerond. Daar wordt de connectie met de series bekend. Daarnaast heb je ook al gewoon de ESU en de pieces of Eden die bekend zijn uit de serie.
Na uitspelen ben ik begonnen aan de Ezio Collection. Blijft voor mij toch veruit de beste verhaallijn, ondanks dat de graphics hopeloos verouderd zijn haha. Hoop dat de volgende AC toch weer wat meer die kant opgaat ondanks dat Odessey echt supervet was en ik er veel tijd in heb gestoken miste ik toch een beetje de mystiek van ACII.
Bij Origins miste ik ook al een beetje die mystiek, alleen dacht ik steeds... het is het begin. En dit pakte uiteindelijk goed uit.
Bij Odessey dacht ik wel.... Oke dus is gewoon beetje erin geschoven.
Van mij mogen ze weer naar de tijd dat de Assassins al even bestaan. Terug naar AC1 en AC2
Wat heb ik me hierin vergist zeg, sinds de eerste uren zit ik er echt helemaal in, wat een gave wereld. Nu 107 uur op de teller, level 69 en de hele kaart inclusief alle vraagtekens gehad. Alleen nog wat Story trophy's en dan kan dit wel eens mijn eerste AC game worden welke ik op 100% uit speel
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Helemaal met je eens, heb zelf de main map helemaal compleet op de side quests na. Ben gister begonnen aan aflevering 22 van Atlantis, hier gaat nog wel veel tijd inzitten ben ik bang.Donstil schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:34:
Voor ik aan Odessey begon (half Juni) was Black Flag mijn favoriet maar inmiddels is Odessey daar wel echt voorbij. Ik had ten tijden van de release geen "Zin" weer aan een AC te beginnen maar nu ik niets te spelen had en de game voor 22,95 op schijf te krijgen bleek (Ps4) heb ik hem toch aangeschaft.
Wat heb ik me hierin vergist zeg, sinds de eerste uren zit ik er echt helemaal in, wat een gave wereld. Nu 107 uur op de teller, level 69 en de hele kaart inclusief alle vraagtekens gehad. Alleen nog wat Story trophy's en dan kan dit wel eens mijn eerste AC game worden welke ik op 100% uit speel.
Alleen verbaas ik mij over het feit dat je nog maar level 69 bent in 107 uur?
Ben namelijk zelf 120 uur bezig en level 99 ( mastery level 650 ), heb het idee dat je ergens veel XP hebt laten lopen als dit verschil zo groot is..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ooh whow dat scheelt wel ja, had je de 50% Extra XP bonus aan? (Ik heb dat sinds lvl 55 ongeveer wel)G_Dragon schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:07:
[...]
Helemaal met je eens, heb zelf de main map helemaal compleet op de side quests na. Ben gister begonnen aan aflevering 22 van Atlantis, hier gaat nog wel veel tijd inzitten ben ik bang.
Alleen verbaas ik mij over het feit dat je nog maar level 69 bent in 107 uur?
Ben namelijk zelf 120 uur bezig en level 99 ( mastery level 650 ), heb het idee dat je ergens veel XP hebt laten lopen als dit verschil zo groot is..
Ik heb alleen de missies gedaan welke verplicht zijn (en die reuzen), dus echt grote aantallen XP heb ik nog niet vergaard.
Misschien dat het zo met Main missies harder gaat.
Ja klopt, daarom schrik ik er ook best wel van.Donstil schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:12:
[...]
Ooh whow dat scheelt wel ja, had je de 50% Extra XP bonus aan? (Ik heb dat sinds lvl 55 ongeveer wel)
Ik heb alleen de missies gedaan welke verplicht zijn (en die reuzen), dus echt grote aantallen XP heb ik nog niet vergaard.
Misschien dat het zo met Main missies harder gaat.
Zal vanavond nog wel even een foto als bewijs uploaden, ja ik heb wel de 50% bonus aanstaan.
Die kreeg ik toen ik het spel kocht?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ooh ja, ik had later pas door dat dit een optie wasG_Dragon schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:14:
[...]
Ja klopt, daarom schrik ik er ook best wel van.
Zal vanavond nog wel even een foto als bewijs uploaden, ja ik heb wel de 50% bonus aanstaan.
Die kreeg ik toen ik het spel kocht?

Nou vind het wel prima, hak nu ook iedereen de moedern
Wel alvast de SeasonPass gekocht, wil alles er wel uithalen nu.
Tot level 99 levelen je wapens/gear mee en dat vind ik wel erg belangrijk, als je voorbij level 99 komt krijg je die mastery levels en daar ben ik erg tevreden over. Je kan dan nog meer je char aanpassen naar je eigen hand, ik krijg zoveel leven per hit dat ik gewoon al 40 uur lang niet dood ben gegaan..Donstil schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:16:
[...]
Ooh ja, ik had later pas door dat dit een optie was![]()
Nou vind het wel prima, hak nu ook iedereen de moedern. Of geeft lvl99 nog een andere bijzonderheid?
Wel alvast de SeasonPass gekocht, wil alles er wel uithalen nu.
De DLC's zijn zeker de moeite waard, heb de afgelopen 2 jaar geen game meer gespeeld die zo'n goede seasons pass had. Vind sowieso dat Odyssey een van de weinige goede single player games is van de afgelopen jaren, je bent er tenminste niet in 40 uur doorheen
Cool, klinkt goed. Ik ga vanavond aan de story beginnen dus hoop daarmee ook naar 99 te gaan.G_Dragon schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:19:
[...]
Tot level 99 levelen je wapens/gear mee en dat vind ik wel erg belangrijk, als je voorbij level 99 komt krijg je die mastery levels en daar ben ik erg tevreden over. Je kan dan nog meer je char aanpassen naar je eigen hand, ik krijg zoveel leven per hit dat ik gewoon al 40 uur lang niet dood ben gegaan..
De DLC's zijn zeker de moeite waard, heb de afgelopen 2 jaar geen game meer gespeeld die zo'n goede seasons pass had. Vind sowieso dat Odyssey een van de weinige goede single player games is van de afgelopen jaren, je bent er tenminste niet in 40 uur doorheen.
Top hou me op de hoogte!Donstil schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Cool, klinkt goed. Ik ga vanavond aan de story beginnen dus hoop daarmee ook naar 99 te gaan.
Ik heb nog wel een screenshot van afgelopen zaterdag waarop te zien is hoeveel XP ik nu gemiddeld krijgt.
Heb zonder die cheat af en toe al het idee dat ik een tikje OP ben (op hard).
Ook nog nooit iets gekocht, geupgrade of engraved. Word dat later in het spel nog noodzakelijk? Zit nu op level 27 als ik me niet vergis.
Heb hem nu wel behoorlijk stabiel op 60fps gekregen, zal later mijn settings eens posten.
Graveren en upgraden heb ik ook tot lvl 55. Toen vond ik het laatste stuk van een set en die upgrade ik nu elke 5 levels even omhoog.
Hier de beloofde screenshotsDonstil schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:59:
Ja lvl27, dan kom je ook pas net kijken.
Graveren en upgraden heb ik ook tot lvl 55. Toen vond ik het laatste stuk van een set en die upgrade ik nu elke 5 levels even omhoog.

Ik heb de season pass gekocht en van beide alle 3 de episodes gedownload. Nu geeft de 'ingame store' aan dat er ook nog 'The Secrets of Greece' DLC is die in 'own' maar als ik die wil downloaden dan geeft de PSN store een error aan dat er geen content is.
Bekend probleem? Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Ik kan 'The Secrets of Greece' ook niet vinden in de PS Store.
[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 05-08-2019 19:42 ]
Als ik het me goed herinner dan hoef je die niet apart te downloaden, je ziet de missies in de 'gewone' hoofdgame meteen.Ike. schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:41:
Vandaag voor het eerst Assassin's Creed: Odyssey gestart op de PS4.
Ik heb de season pass gekocht en van beide alle 3 de episodes gedownload. Nu geeft de 'ingame store' aan dat er ook nog 'The Secrets of Greece' DLC is die in 'own' maar als ik die wil downloaden dan geeft de PSN store een error aan dat er geen content is.
Bekend probleem? Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Ik kan 'The Secrets of Greece' ook niet vinden in de PS Store.
Elke keer als ik door een stad loop zie ik die stomme blauwe portalen, dit verminderd het speelplezier en sfeer in de stad..
G_Dragon schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:03:
Trouwens kan je ook story creator uitzetten?
Elke keer als ik door een stad loop zie ik die stomme blauwe portalen, dit verminderd het speelplezier en sfeer in de stad..
Het lijkt mij dat je het in-game dus ook uit kunt zetten op de plek waar je het aanzet.In-game you will have the option to turn on Story Creator Mode from the main menu. Once you opt in, user generated Stories will automatically appear in your world, easily identifiable by a special icon.