Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

Chuwi is bij een hoop Tweakers geen onbekende en heeft de laatste paar jaar vooral dual boot Windows-Android tablets uitgebracht, Surface-like apparaten, laptops en is de laatste tijd bezig met een opmars op de Android tablet markt.

Het nieuwste model van Chuwi is de Hi9 Air. De tablet heeft een 10,1" scherm met een resolutie van 2560x1600, draait op een MediaTek Helio X20 gecombineerd met 4GB ram en 64GB opslag, welke uitgebreid kan worden door middel van een MicroSD kaart. Daarnaast heeft de tablet ruimte voor twee simkaarten en heeft ondersteuning voor 4G op alle in Nederland en België gebruikte frequenties. Verder kan het verbinding maken met Wifi op zowel de 2,4Ghz als 5Ghz band en bevat het een GPS en Glonass chip.

De tablet heeft ook twee camera's, beide van Samsung. Er zit een 13MP exemplaar op de achterkant en een 5MP exemplaar op de voorkant.

De tablet draait op Android en wordt standaard geleverd met versie 8.0 met ondersteuning voor Project Treble. Op XDA is het dan ook al een aantal mensen gelukt om een AOSP ROM te installeren op hun device.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.0
CPUMediaTek MTK6797 Helio X20
GPUARM Mali-T880
RAM4 GB DDR3
ROM64 GB eMMC (Uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, A-GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
LTEDual Sim: 1/2/3/5/7/8/20, Cat 6
AansluitingenMicro-USB, 3,5mm audio aansluiting
SensorenG-Sensor
SchermIPS: 10,1" 2560 x 1600px, 299 PPI
Front Camera5 MP
Back Camera (standaard)Samsung: 13 MP, Led Flash
Accu8000 mAh
KleurZwart
Afmetingen241,7 x 172 x 7,9mm
Gewicht550 g
Prijs€200,-
Release DatumMaart
AccessoiresData kabel, oplader, OTG-kabel

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.029-05-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Na een paar dagen in gebruik ben ik best tevreden met deze tablet, het is precies wat je voor zo weinig geld kan verwachten.

* Scherm is niet het meest heldere dat ik ooit gezien heb, ik verwacht dat dit met software opgelost kan worden. Binnen heb ik er absoluut geen last van, buiten in de zon is het gewoon minder
* Ziggo Go app liep gisteren met het Nederlands elftal niet echt vloeiend, maar daar hadden ze op het veld ook last van. (Amai wat was dat weer beroerd)
* Geluid vind ik absoluut voldoende
* Na eerste keer installeren werkte de power button niet meer als wakeup knop. (factory reset en probleem was over)
* Android werkt nu verder probleemloos.

Conclusie ding heeft 165 euro gekost en doet wat ik er van verwacht

Heb ook een Surbook van Chuwi en die is toch wel aanmerkelijk mooier in alle opzichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:13
Vol verbazing heb ik gister, 7 dagen na besteldatum, de tablet in ontvangst mogen nemen.
Zoals hierboven gezegd een leuke tablet voor het geld. (€ 188,-)

Jammer is dat Netflix op een erg lage resolutie lijkt te draaien.
Bouwkwaliteit is redelijk solide te noemen.
Schermhelderheid is voor mij voldoende, wel overweeg ik sterk de standaard aangebrachte screenprotector er af te halen.
Door de snelle levertijd heb ik nog geen case besteld, vandaag wordt een universele 10.1" sleeve geleverd. Mochten jullie nog suggesties hebben voor een goede case dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
aukemuis schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:28:
* Scherm is niet het meest heldere dat ik ooit gezien heb, ik verwacht dat dit met software opgelost kan worden. Binnen heb ik er absoluut geen last van, buiten in de zon is het gewoon minder
* Na eerste keer installeren werkte de power button niet meer als wakeup knop. (factory reset en probleem was over)
Dat zijn eigenlijk precies dezelfde ervaringen als ik op XDA lees, verder geef jij ook aan dat het buiten 'minder' is, maar is het wel gewoon goed?
Heb ook een Surbook van Chuwi en die is toch wel aanmerkelijk mooier in alle opzichten
Maar die zal ook aanmerkelijk duurder zijn geweest neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aukemuis
Ja die was aanmerkelijk duurder net ff gechecked 336 euro zonder toetsenbord. Die heb ik echter vrij snel een afstandsbediening op laten vallen toen deze naast mijn bed lag en dat was dus einde verhaal voor het scherm.

Buiten is het gewoon goed te doen als de zon er maar niet vol op staat.

Chuwi service reageert trouwens wel heel snel en stuurt na betaling via paypall gewoon onderdelen toe.
Mail sturen is meestal de volgende dag al antwoord. stond er van te kijken, had verwacht dat wordt helemaal niks. Maar niks is minder waar

[ Voor 7% gewijzigd door aukemuis op 08-06-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Tablet heb ik inmiddels binnen en heb er de afgelopen dagen wat mee zitten spelen. Het werkt tot nu toe erg lekker en Stock Android is top natuurlijk.

Wel heb ik meteen Nova Launcher en Swiftkey geïnstalleerd, puur omdat ik dat gewend ben van mijn eigen telefoon. Opstarten gaat erg snel en eerste OTA update is ook alweer geïnstalleerd.

Het enige wat mij opvalt is dat het invoeren van het patroon niet helemaal vloeiend gaat, de tablet is daarna wel vloeiend en zonder problemen te gebruiken. Hebben meer mensen dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
dat met dat patroon niet helemaal vloeiend daar twijfelde ik ook over. Moet het vaker opnieuw doen als met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:50
Heb hem zelf gisteren besteld.
Nu maar afwachten tot hij binnen is
Unboxing video
YouTube: Chuwi Hi9 Air, Unboxing, Review, Gaming and Root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteBusters
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-12-2022
Net besteld. Mijn vorige was er een tijdje geleden mee opgehouden en dit leek me wel een goeie tablet voor een goeie prijs. Ben heel erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVD-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 23:25
rens-br schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:46:
Tablet heb ik inmiddels binnen en heb er de afgelopen dagen wat mee zitten spelen. Het werkt tot nu toe erg lekker en Stock Android is top natuurlijk.

Wel heb ik meteen Nova Launcher en Swiftkey geïnstalleerd, puur omdat ik dat gewend ben van mijn eigen telefoon. Opstarten gaat erg snel en eerste OTA update is ook alweer geïnstalleerd.

Het enige wat mij opvalt is dat het invoeren van het patroon niet helemaal vloeiend gaat, de tablet is daarna wel vloeiend en zonder problemen te gebruiken. Hebben meer mensen dat probleem?
Ik heb hem zelf sinds gisteren binnen en merk dat de tablet helemaal niet zo vloeiend is.

Zelfs na apps uit te schakelen en i.c.m. nova launcher is de tablet niet heel vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
-MVD- schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:37:
Ik heb hem zelf sinds gisteren binnen en merk dat de tablet helemaal niet zo vloeiend is.

Zelfs na apps uit te schakelen en i.c.m. nova launcher is de tablet niet heel vlot.
Bij mij is het vooral net na het opstarten, dan lijkt hij nog van alles te doen op de achtergrond. Waardoor hij stroperig overkomt. Daarna is de snelheid best prima (overigens heb ik weinig referentie kader van de snelheid van Android, anders dan mijn OnePlus One)

Wat wellicht ook helpt is de animatiesnelheid op 0,5x zetten in developers options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb een aantal berichten verplaatst naar [Chuwi Hi9 Air] Levertijd & Prijzen. Berichten over bestellen hoort daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 17:10
Werkt aardig goed, wifi/4g antennes zijn wel prut.

De screenprotector kun je er maar beter af halen als je netjes met je apparatuur bent, die maakt namelijk het beeld veel slechter dan het is.

voordat ik de laatste OTA update deed crashte die, nu niet meer.
geluid is voldoende, niet super, maar voor dit geld prima.

4k video met kodi streamen vanaf NAS gaat prima (mits voldoende wifi bereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bastian433 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:36:
Werkt aardig goed, wifi/4g antennes zijn wel prut.
Hoe bedoel je dit? Weinig snelheid of minder bereik?
De screenprotector kun je er maar beter af halen als je netjes met je apparatuur bent, die maakt namelijk het beeld veel slechter dan het is.
Dat is mijn ervaring ook. Beeld werd er flets van en het touchscreen reageerde slecht daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 17:10
rens-br schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:39:
[...]

Hoe bedoel je dit? Weinig snelheid of minder bereik?

Snelheid neemt erg snel af als je iets verder weg komt of de tablet niet richting router gericht houdt, veel meer dan bv. mijn telefoon.

[...]

Dat is mijn ervaring ook. Beeld werd er flets van en het touchscreen reageerde slecht daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bastian433 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:44:
Snelheid neemt erg snel af als je iets verder weg komt of de tablet niet richting router gericht houdt, veel meer dan bv. mijn telefoon.
Met wifi is dat mijn ervaring in ieder geval zeker niet. Net zoals op mijn telefoon haal ik in mijn appartement 100/100Mbit/s via 5Ghz wifi. Met 4G heb ik geen ervaring, vanwege het gebrek aan een 'spare' simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Heeft iemand anders problemen met een input delay? Als ik het scherm aanraak dan lijkt ie echt sloom te reageren. Zeker i.c.m. met een stylus duurt het zeker een halve seconden voordat het getekende daadwerkelijk op het scherm komt.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ComputerHoed schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:34:
Heeft iemand anders problemen met een input delay? Als ik het scherm aanraak dan lijkt ie echt sloom te reageren.
Alleen op het lockscreen, voor de rest geen problemen mee. Ik lees op XDA wel dat meer mensen hier problemen mee hebben en dat een factory reset helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:50
Na de firmware update dit probleem gehad en een factory reset loste dit op.
Na het verwijderen van de schermfolie werd het nog beter en het beeld ook veel mooier.
ComputerHoed schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:34:
Heeft iemand anders problemen met een input delay? Als ik het scherm aanraak dan lijkt ie echt sloom te reageren. Zeker i.c.m. met een stylus duurt het zeker een halve seconden voordat het getekende daadwerkelijk op het scherm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteBusters
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-12-2022
De tablet nu iets meer dan een week binnen en eigenlijk geen problemen ondervonden. Had zelf ook al alle schermfolie eraf gehaald waardoor het beeld inderdaad veel mooier is. Geen last gehad van input lag. Firmware update verliep verder zonder problemen. Het wifi bereik is net iets minder dan dat van mijn telefoon maar werkt verder prima en de grote accu is erg fijn. Verder is de tablet ook lekker snel en voelt goed aan. Heb vooralsnog geen problemen, crashes of wat dan ook gehad en er dan ook erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 23:38

Daytona

Autoracen is voor watjes

Hoi Allemaal,

Ter vervanging van mijn Pipo P9 (4 jaar oud en inmiddels redelijk gammel) zoek ik een nieuwe tablet.
De Hi9 Air lijkt aan alle wensen te voldoen, maar vroeg me af hoe de ervaringen zijn met de Ziggo Go app (bij mijn P9 wil het beeld nogal stotteren) en de Eurosport Player?
En is er een manier op Netflix op HD resolutie te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 19:27
Valux7_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:34:
Jammer is dat Netflix op een erg lage resolutie lijkt te draaien.
Ik heb even contact genomen met hen en kreeg volgend antwoord:

Why did Hi9 Air have not pass L1?
The reason is that we are process the GMS(Google Mobile Service),it will be solved at next week,Don't worry about it,It will be auto update. I promise.

Dus nog een reden extra om deze te kopen, nu op amazon ook met 15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:39:
Ik heb even contact genomen met hen en kreeg volgend antwoord:

Why did Hi9 Air have not pass L1?
The reason is that we are process the GMS(Google Mobile Service),it will be solved at next week,Don't worry about it,It will be auto update. I promise.

Dus nog een reden extra om deze te kopen, nu op amazon ook met 15%
Zou mooi zijn als ze dat toevoegen. Maar ik zou het vreemd / knap vinden als ze dit via een OTA update uit kunnen rollen. Bij de OnePlus 5 / 5t moesten de toestellen namelijk opgestuurd worden om deze L1 certificering te krijgen: nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sturen voor drm-up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
Wat ik erover lees is dat het inderdaad via software kan aangepast worden (indien de hardware het al ondersteund). Bij de OP5 was het blijkbaar omdat ze een "geverifieerde computer" nodig hadden om te update uit te voeren. Misschien omdat dit een custom rom is, en die op de Chuwi is stock?
Mijne gaat nu in de bestelling na wat onderhandelen via amazon. Volgende week maar eens testen, en als hij L1 heeft kan het sowieso met de Netflix patch wel in HD als het niet vanzelf gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:26:
Wat ik erover lees is dat het inderdaad via software kan aangepast worden (indien de hardware het al ondersteund). Bij de OP5 was het blijkbaar omdat ze een "geverifieerde computer" nodig hadden om te update uit te voeren. Misschien omdat dit een custom rom is, en die op de Chuwi is stock?
Op de OP5/5t draait geen 'custom rom' hoor of bedoel je daarmee door een fabrikant aangepaste rom?
het sowieso met de Netflix patch wel in HD als het niet vanzelf gaat
Is dat die patch waarbij je de Netflix apk aanpast door middel van een Linux PC? Of zijn er inmiddels simpelere oplossingen voor?

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 02-08-2018 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GirlKillu
rens-br schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:01:

Op de OP5/5t draait geen 'custom rom' hoor of bedoel je daarmee door een fabrikant aangepaste rom?
Ja "niet stock" dan ;)
rens-br schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:01:Is dat die patch waarbij je de Netflix apk aanpast door middel van een Linux PC? Of zijn er inmiddels simpelere oplossingen voor?
Er is ook een apk en adb oplossing dacht ik op XDA. hier of hier
Zelf nog niet getest aangezien ik (nog) geen L1 device heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
Als iemand komende week(en) soms een update ontvangt, en die de Netflix HD even zou willen testen, thx :)
Als deze Netflix HD krijgt, kan ik hem bestellen, hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:54:
Als iemand komende week(en) soms een update ontvangt, en die de Netflix HD even zou willen testen, thx :)
Als deze Netflix HD krijgt, kan ik hem bestellen, hehe.
Ik zal het testen, maar de update zal nog wel even op zich wachten gok ik. Ze hadden ook aangegeven dat er begin juli een update zou komen om de ROM GMS gecertificeerd te krijgen. Echter is die ook nog niet binnen.

Kans is overigens ook groot dat ik ga switchen naar LineageOS, wanneer die custom rom een beetje stabiel is.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 27-08-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:59
Ik ben aan het kijken naar deze tablet ter vervanging van een Ipad Mini 2. Voor deze prijs ziet het er netjes uit (€150).

Ik twijfel echter of ik toch niet meer moet neerleggen (+/- €200) om een iets nieuwere 2de hands ipad te halen.

Iemand enige referentie beschikbaar tussen een ipad uit 2014 en deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:54:
Als iemand komende week(en) soms een update ontvangt,
Er is momenteel een update uit, 20180809, echter heb ik die nog niet binnen, dus nog even geduld. Ik kan ook niet vinden wat de changelog van de update is (ook niet op XDA)
soskes schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:54:
Ik twijfel echter of ik toch niet meer moet neerleggen (+/- €200) om een iets nieuwere 2de hands ipad te halen.

Iemand enige referentie beschikbaar tussen een ipad uit 2014 en deze tablet?
Als je nu al een iPad hebt, heb je waarschijnlijk ook een aantal apps gekocht? Wanneer je switch naar een Android tablet kan je die allemaal niet meer gebruiken. Verder hangt het heel erg van je eisen af denk ik en wat die 2e hands iPad allemaal te bieden heeft. (Update, opslag, 4G, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
rens-br schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Er is momenteel een update uit, 20180809, echter heb ik die nog niet binnen, dus nog even geduld. Ik kan ook niet vinden wat de changelog van de update is (ook niet op XDA)

[...]

Als je nu al een iPad hebt, heb je waarschijnlijk ook een aantal apps gekocht? Wanneer je switch naar een Android tablet kan je die allemaal niet meer gebruiken. Verder hangt het heel erg van je eisen af denk ik en wat die 2e hands iPad allemaal te bieden heeft. (Update, opslag, 4G, etc)
Momenteel een ipad mini 2 met 16GB en enkel Wifi. Daar verlies ik dus niet heel veel op. Ik huiver echter voor het 'stroperige' gevoel dat door enkelen hier wordt omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetta
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
Gekocht bij Gearbest voor een goede prijs (inmiddels ligt die ietsje hoger) en nu een week in bezit. Prima ding voor dagelijks gebruik. "Schone" android zonder bloatware is heel fijn. Doet alles waarvoor ik hem heb aangeschaft, dwz social media, internetten en eenvoudige fotobewerking. Ik heb er een goedkoop sim-only abonnement bij genomen om niet altijd van wifi afhankelijk te zijn (ook voor vakanties binnen de EU). Hoewel ik in de kleine lettertjes van de provider las dat de simkaart alleen in telefoons zou werken, doet hij het ook gewoon in deze tablet. Ik gebruik hem niet om te gamen. Ik merk wel enige vertraging bij het touchscreen, maar eerlijk gezegd heb in de beschermfolie er nog op. Ik gebruik soms ook een Bluetooth muis. Geluid uit de speakertjes is niet heel best, is op te lossen met een Bluetooth speaker of koptelefoon. De camera's zijn niet indrukwekkend, maar foto's maak ik met een echte camera. Ik heb er een hoesje bij gekocht, dat is functioneel, maar niet erg stevig of mooi. Ik zag bij de Duitse Amazon een mooiere, maar ik wacht nog even met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazzzx
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 00:42
soskes schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:10:
[...]

Momenteel een ipad mini 2 met 16GB en enkel Wifi. Daar verlies ik dus niet heel veel op. Ik huiver echter voor het 'stroperige' gevoel dat door enkelen hier wordt omschreven.
Al eens gekeken naar de Mi Pad 4?
http://s.aliexpress.com/iaQ3EVfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik heb de Chuwi nu een dagje in gebruik. Mooi scherm, werkt soepel..... Zolang is geen Ziggo app, KPN app of bijvoorbeeld Twitch kijk. Hij hapert dan toch regelmatig ( om de 30 sec. verversen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Hoe is de camera van de Chuwi Hi9 (Pro 8,4" of Air 10")? Beter dan van een Moto G telefoon?

Vandaag ga ik de knoop maar doorhakken, en waarschijnlijk wordt het een Chuwi Hi9:
Pro 8,4": https://www.gearbest.com/...62568952.html?wid=1433363 (118 euro, alleen uit China, dus komt er nog BTW bij en 13 euro inklaring)
of (iets waarschijnlijker, omdat het qua prijs niet veel meer uitmaakt dan)
Air 10"": https://www.gearbest.com/..._1830880.html?wid=1640583 (161 euro, uit Chech/Duitsland, dus incl. BTW en geen invoer)

Ik twijfel dus nog tussen 8" en 10" omdat het een cadeautje is voor iemand anders. Die gaat hem soms ook als camera gebruiken en het apparaat moet dus altijd mee in een tasje. Heeft iemand ervaring met de 8,4" variant?

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 05-09-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:19
Anoniem: 426269 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:29:
Hoe is de camera van de Chuwi Hi9 (Pro 8,4" of Air 10")? Beter dan van een Moto G telefoon?

Vandaag ga ik de knoop maar doorhakken, en waarschijnlijk wordt het een Chuwi Hi9:
Pro 8,4": https://www.gearbest.com/...62568952.html?wid=1433363 (118 euro, alleen uit China, dus komt er nog BTW bij en 13 euro inklaring)
of (iets waarschijnlijker, omdat het qua prijs niet veel meer uitmaakt dan)
Air 10"": https://www.gearbest.com/..._1830880.html?wid=1640583 (161 euro, uit Chech/Duitsland, dus incl. BTW en geen invoer)

Ik twijfel dus nog tussen 8" en 10" omdat het een cadeautje is voor iemand anders. Die gaat hem soms ook als camera gebruiken en het apparaat moet dus altijd mee in een tasje. Heeft iemand ervaring met de 8,4" variant?
Mag ik vragen waarom het juist deze tablet is geworden en niet bijvoorbeeld de Teclast T10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eastend schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:30:
[...]
Mag ik vragen waarom het juist deze tablet is geworden en niet bijvoorbeeld de Teclast T10?
Hij is vooral bedoeld om foto's mee te kijken, af en toe foto's mee te maken en te whatsappen. Ik zag een test van de Teclast T10 die maar 3 van de 5 sterren kreeg. De camera was niet zo goed. Maar wie weet gebruikt Chuwi wel dezelfde camera? Als ik nu Google zie ik vooral 4 van de 5 sterren reviews.

De Chuwi heeft een deca core processor, al zal je dat alleen met games merken, iets wat ze er niet echt op gaat doen. De Chuwi heeft wel Android 8 ipv 7. En bij de Xiaomi krijg je dat gedoe dat er geen Playstore op staat. De Chuwi heeft ook nog plek voor 2 SIM's, maar ook dat maakt niet uit, hij zal alleen met wifi gebruikt worden.

De grootste over-de-streep-trekker is dan denk ik de prijs. Voor de T10 betaal je EUR 165 uit China, dus nog 34 euro BTW er bovenop + 13 euro inklaring. Dan zit je op 212 euro totaal. De Hi9 Air kan je voor 165 euro uit Duitsland bestellen en dan komt er niets meer bij, dus zit je op 165 euro totaal en je hebt hem binnen een week in huis.

*** update ***
Toch maar voor de ALLDOCUBE Free Young X5 (T8 Pro) gegaan. Deze was met 40% sale, 97 euro op Gearbest, vanaf warehouse CN-099. Gek genoeg was ie razendsnel in huis en kwamen er geen kosten bij. Ze wilde geen 10" maar 8", vandaar. Het merk Alldocube bevalt me trouwens erg goed. Ik heb daarvan een Cube Thinker i35 laptop en het is de mooiste laptop die ik ooit gehad heb. Snel genoeg voor al mijn werk, supermooi en helemaal passief.

*** update 2 ***
De Chuwi Hi9 Pro en Hi9 Air zijn inmiddels ook besteld. Cadeautjes voor de kinderen van mijn vriendin. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 22-10-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
Ik ben inmiddels ook tijdje in bezit van deze. Net voor onze vakantie gekocht en toch wel handig voor de kindjes onderweg, rustige ritjes verzekerd, en spelletjes draaien allemaal vlot genoeg (komende van een oude Asus TF101 en TF301).

@rens-br die update had ik al binnen toen ik hem aankreeg half augustus, die is voor de google certificering dacht ik. (je hebt software update en wifi update (kwam via de laatste))

Verder ben ik nog steeds in contact met hen, en ben hun "test persoon" geworden :p Ze hebben inmiddels de L1 binnen en zijn dit aan het testen alvorens uit te rollen. Ik krijg komende dagen ook een test rom doorgestuurd die ik mag gaan testen want Netflix werkt blijkbaar niet echt optimaal in China.
Mocht L1 effectief zijn en Netflix nog steeds geen HD geeft, zal het proberen Netflix te contacteren, en anders kunnen we hopelijk de XDA trukjes toepassen gezien we wel L1 hebben maar dan Netflix apk moeten aanpassen.
Ik hou jullie op de hoogte..

[ Voor 3% gewijzigd door GirlKillu op 08-09-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyding
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-02-2024
chuwi hi9air besteld en 5 dagen later al in mijn bezit. Bij het plaatsen van simkaart,achterkantje (is in plastiek) gescheurd. Niet dat dat erg is, maar toch. eerste dag al mijn apps erop gezet wat ik op vorige ook had. Werkte prima. Maar de twee dag 's avonds voor 100% opgeladen en tablet volledig afgezet. 's Morgen bij opstart, nog maar 1% batterijgehalte! Terug opgeladen tijdens de voormiddag, 's middag terug volledig uit gezet, vanavond opgezet, terug maar 1 % batterijgehalte. Met alli nu dispuut geopend, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
Ik heb mijne gewoon via amazon gekocht, scheelt je toch altijd iets in service altijd. Moet zeggen dat ik heel tevreden ben van de batterij. Heb niet echt in detail gekeken maar de kinderen hadden op vakantie in de heenweg toch paar uurtjes filmpjes zitten kijken, en dan elke ochtend en avond, zelf speelde we savonds ook altijd een spelletje of 2 nog gedurende een uur. Moest de tablet maar 1x opladen in 1 week. Helderheid staat halverwege (enige puntje misschien ook dat deze niet automatisch kan)

[ Voor 8% gewijzigd door GirlKillu op 08-09-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:02:
@rens-br die update had ik al binnen toen ik hem aankreeg half augustus, die is voor de google certificering dacht ik. (je hebt software update en wifi update (kwam via de laatste))
Die is inderdaad voor de Google Certificering en er veranderden nog wat kleine dingen, voor zover ik las op XDA. Ik heb die update overigens nog steeds niet binnen.
Verder ben ik nog steeds in contact met hen, en ben hun "test persoon" geworden :p Ze hebben inmiddels de L1 binnen en zijn dit aan het testen alvorens uit te rollen. Ik krijg komende dagen ook een test rom doorgestuurd die ik mag gaan testen want Netflix werkt blijkbaar niet echt optimaal in China.
Ah cool zeg! Hopelijk lukt het ze om een softwarematige L1 fix uit te brengen die gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 13:22

waseland

War... war never changes

Ik heb sinds het weekend mijn Chuwi Air Hi9 binnen. Heb een kleine gebruikersreview/ervaring geschreven die ik van plan ben uit te breiden als ik meer informatie heb. Voor meer vragen kunnen jullie bij mij terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Helaas bij mij twee rijen met pixels die afwijken van de rest van het kleurenpalet. En met een vriendin die al niet overtuigd was ben ik benieuwd hoe dit gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:28
Sinds vorige week binnen _/-\o_
Nu nog even wachten op m'n case, na ene mislukte bestelling maar opnieuw besteld.

Tot nu toe bevalt de tablet meer dan prima, heb nog geen echte nadelen ondervonden eigenlijk.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Nee! Bij mij lijkt hij overleden. Hij reageert helemaal niet meer, oplader inpluggen biedt ook geen soelaas.

En ook nog overgenomen van een Tweaker die ik nu dus ook nog eens lastig moet gaan vallen.
Mijn tweede Chuwi (naast een dual-boot) en de tweede teleurstelling.
Hoop dat het gewoon een valse start is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bij mij juist een positieve noot. Mijn Chuwi was vanaf het begin al niet helemaal 'snappy' en het lockscreen reageerde enorm traag en dat is nu echt helemaal opgelost. Tablet is lekker snel, vlug en weer 'snappy', zoals het hoort.

Ik heb gisteren namelijk de nieuwe update geïnstalleerd, maar gezien het feit die niet via OTA binnenkwam heb ik die met de SP Flash Tool geïnstalleerd. Dat had echter als nadeel dat de tablet terug naar factory reset ging (geen idee of dat altijd gebeurd, maar bij mij wel) en sinds dien werkt de tablet echt goed. Ik weet dus niet zeker of het door de reset komt of door de update, maar ik ben er blij mee.

Het tweede goede nieuws is, is dat ik ook maar meteen mijn bootloader heb unlocked, TWRP en Magisk heb geïnstalleerd waardoor ik nu een gerootte Hi9 Air heb. Ik ben helemaal in mijn nopjes, wat nu kan ik dus Youtube Vanced, AdAway en Substratum gebruiken. Nu is dus lekker de gehele interface zwart, net zoals op mijn OPO.

Hoe ik dat heb gedaan staat uitgelegd in: [Chuwi Hi9 Air] Rooten & Custom ROM's.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 11-09-2018 14:19 ]

• Vo0di
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-06 11:02
Ook ik zit te twijfelen voor de Chuwi Hi9 Air i.p.v. de Mediapad M5 of Ipad 2018 te gaan. Helaas erg slechte ervaringen met Chinese tablets gehad (Teclast X16HD).

Hoe is de batterijduur wanneer de tablet in standby of volledig uit wordt gezet? (zonder het gedoe van wifi uitzetten etc)

• rens-br
Tja, uit is gewoon uit, dus is de standby tijd 'oneindig'. Standby-tijd wanneer aan weet ik niet precies, tablet wordt ingeschakeld, gebruikt en wordt vervolgens weer uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Vo0di schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:35:
Ook ik zit te twijfelen voor de Chuwi Hi9 Air i.p.v. de Mediapad M5 of Ipad 2018 te gaan. Helaas erg slechte ervaringen met Chinese tablets gehad (Teclast X16HD).

Hoe is de batterijduur wanneer de tablet in standby of volledig uit wordt gezet? (zonder het gedoe van wifi uitzetten etc)
De laatste dagen hem niet veel gebruikt (SOT van 3 uur) en nu nog 25% over na 2 dagen, 12 uur en 4 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Na ongeveer 5+ jaar beginnen onze Pipo's P4 toch wel heel erg achteruit te gaan. Ik ben op zoek voor mijn moeder en mijzelf naar een goede vervanger.
Ik ben dit topic aan het lezen en tot zo ver ben ik zeer positief.
Alles is op dit moment beter dan de Pipo P4: accu loopt harder leeg dan dat hij kan bijladen tijdens het spelen van een spelletje, random herstarten, geluid op mijn tablet is sinds kort overleden.

Kan iemand voor mij bevestigen dat de update een goede verbetering is en dat netflix/ ziggo go werkt?
Is de wifi antenne een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Caithlyn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:03:
Kan iemand voor mij bevestigen dat de update een goede verbetering is en dat netflix/ ziggo go werkt?
Is de wifi antenne een beetje goed?
Netflix en Ziggo Go werkt allebei, met een kanttekening dat er geen L1 Widevine is, waardoor de resolutie van Netflix maximaal 960x540 is. Hier komt nog wel een update naar, maar binnen welk termijn weet ik niet. Wellicht dat @GirlKillu daar wat meer over kan vertellen.

Over de wifi ben ik zeer te spreken. Bereik is niet beter of slechter dan op mijn OPO en haal dan ook 120/120Mbit/s op 5Ghz, grote kans dat het nog sneller kan, maar mijn internet verbinding haalt niet meer.

Over de laatste update ben ik meer dan te spreken. Voor de laatste update was de tablet een beetje stroperig, niet voldoende om je er aan te storen, maar je merkte het wel. Met de laatste update is dat helemaal verdwenen, dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
De eerste testrom heb ik woensdag getest, helaas was dit geen succes, mede omdat deze een afgeleide was van een andere tablet (teclast hun moederbedrijf) en hierdoor ook de standaard GMS ontbrak en dus ook het widevine. Ze gaan nu verder een rom maken die voor onze chuwi gepast zou moeten zijn, die zal ik ook gaan testen als men hiermee klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Dan denk ik dat ik een opvolger voor onze tablet heb gevonden! Dankjewel @rens-br en @GirlKillu
Mijn moeder is niet zo kieskeurig als het gaat om HD kijken of lagere resoluties.

Nog één vraagje, deze hoort eigenlijk in het topic Levertijd & Prijzen thuis (sorry!)
Is het beter om de tablets los te bestellen met een week er tussen of werkt de PDM ook als ik ze tegelijk bestel via Banggood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:24:
De eerste testrom heb ik woensdag getest, helaas was dit geen succes, mede omdat deze een afgeleide was van een andere tablet (teclast hun moederbedrijf) en hierdoor ook de standaard GMS ontbrak en dus ook het widevine. Ze gaan nu verder een rom maken die voor onze chuwi gepast zou moeten zijn, die zal ik ook gaan testen als men hiermee klaar is.
Bijzondere manier van testen houden ze er op na. Hier heb je een ROM die niet van het toestel is, maar test het toch maar.
Caithlyn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:32:
Mijn moeder is niet zo kieskeurig als het gaat om HD kijken of lagere resoluties.
Kan ik me voorstellen. Daarnaast vind ik het persoonlijk ook niet heel erg opvallen, wel of geen HD.
Nog één vraagje, deze hoort eigenlijk in het topic Levertijd & Prijzen thuis (sorry!)
offtopic:
Die heb ik dan ook daar beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GirlKillu
rens-br schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:36:
Bijzondere manier van testen houden ze er op na. Hier heb je een ROM die niet van het toestel is, maar test het toch maar.
Haha ja, tis geen Samsung of Apple, maar die zouden ook geen wild vreemden wat test roms sturen. Wel mooi dat ze althans proberen om die L1 werkend te krijgen, veel andere merken buiten Apple en Samsung doen de moeite niet eens om het gratis certificaat te regelen.
Omdat Chuwi van Teclast afkomstig komt zullen ze vast proberen om met hun certificaat al hun andere tablets ook te willen voorzien. Voor zijn specs blijft het althans toch nog een goede koop, als je ziet wat de nieuwe samsung tablets kosten en wat je daarvoor krijgt.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Hoe gaat het opladen bij jullie? De tablet leeft wel weer maar een hele nacht opladen zonder gebruik is niet voldoende om de tablet geheel op te laden. Ik vrees dat ik een maandagochtend product heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
WiFi is redelijk, ziggo hapert nog al eens.

Netflix heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:42:
Haha ja, tis geen Samsung of Apple, maar die zouden ook geen wild vreemden wat test roms sturen. Wel mooi dat ze althans proberen om die L1 werkend te krijgen, veel andere merken buiten Apple en Samsung doen de moeite niet eens om het gratis certificaat te regelen.
Zo kan je het inderdaad ook weer bekijken. :) Hou je ons op de hoogte?
Voor zijn specs blijft het althans toch nog een goede koop, als je ziet wat de nieuwe samsung tablets kosten en wat je daarvoor krijgt.. 8)7
In combinatie met de laatste OTA update is het inderdaad een goede koop, voor de laatste OTA vond ik hem net te traag en te stroperig.
soskes schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:22:
Hoe gaat het opladen bij jullie? De tablet leeft wel weer maar een hele nacht opladen zonder gebruik is niet voldoende om de tablet geheel op te laden. Ik vrees dat ik een maandagochtend product heb.
Opladen met de tablet aan kost 5 uur en 38 minuten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8dXbbYChXRMGDnkymHO0qvmi/medium.png

'Offline' laden werkt hier ook prima, maar heb ik niet getimed. Gisteren in in ieder geval rond 14:00u in de oplader gestopt en om 22:00u gekeken en toen was hij vol.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 17-09-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
soskes schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:22:
Ook al een andere lader en/of kabel getest?

Via volgende commando in je dialer (nog niet op de tablet getest, wel op telefoon eens toen mijn kabel ook stuk was blijkbaar) linkje

*#808#

krijg je een hidden menutje, en dan scrollen naar "Charger(chinese tekens)"

Daar kan je de voltage en Ampere bekijken, en staat ook die dan "passed" is onderin in groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zojuist ook een review van de Hi9 Air gepubliceerd, mochten er nog mensen zijn die twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
rens-br schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:58:
[...]

[...]

Opladen met de tablet aan kost 5 uur en 38 minuten:
[Afbeelding]

'Offline' laden werkt hier ook prima, maar heb ik niet getimed. Gisteren in in ieder geval rond 14:00u in de oplader gestopt en om 22:00u gekeken en toen was hij vol.
Thanks, dit toont aan dat er iets niet helemaal lekker zit. De afgelopen nacht weer heel de nacht in de oplader en nu op 72%.

Terwijl ik toch ruim 10 uur hem aan de oplader heb gehad. Inmiddels verschillende laders en kabels gebruikt maar biedt geen oplossing.
Via volgende commando in je dialer (nog niet op de tablet getest, wel op telefoon eens toen mijn kabel ook stuk was blijkbaar) linkje

*#808#

krijg je een hidden menutje, en dan scrollen naar "Charger(chinese tekens)"

Daar kan je de voltage en Ampere bekijken, en staat ook die dan "passed" is onderin in groen
Thanks, die ga ik vanavond eens bekijken.
Zojuist ook een review van de Hi9 Air gepubliceerd, mochten er nog mensen zijn die twijfelen.
Ook die gaan we eens checken. Ik ben nog steeds van mening dat het een leuk tabletje is voor die prijs. Alleen moet je geen maandagochtend model hebben. Maar goed, dat geldt voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
soskes schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:24:
Thanks, dit toont aan dat er iets niet helemaal lekker zit. De afgelopen nacht weer heel de nacht in de oplader en nu op 72%.
Daar lijkt me dan duidelijk iets niet goed zitten. De test hierboven (voor mijn review dus :)) was met de originele lader, het offline laden was met een ikea lader. Beide werkt het dus goed.

Overigens kan je met Ampere ook de laadstroom en spanning meten.
Ook die gaan we eens checken. Ik ben nog steeds van mening dat het een leuk tabletje is voor die prijs. Alleen moet je geen maandagochtend model hebben.
Die mening deel ik ook. En gezien de problemen die jij tot nu toe al allemaal hebt gehad lijkt me het wel duidelijk dat je een maandagochtend model hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 17:17

pclinde

TechGaming.nl

Vandaag een Chuwi Hi9 Pro review online gezet: productreview: Chuwi Hi9 Pro Zwart review door pclinde

Leuke tablet voor relatief weinig geld. Leuk voor algemene zaken en wat gaming. Games zoals PUBG hebben het wel wat lastiger, mocht dit je insteek zijn, dan zal ik de Chuwi Hi9 Pro overslaan. :)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
De problemen die ik heb et de tablet zijn nog niet voorbij maar nadat ik de accu opnieuw heb gekalibreerd werkt het opladen weer normaal.
Dan is het best een fijne tablet op 2 rijen luie pixels na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
soskes schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:50:
De problemen die ik heb et de tablet zijn nog niet voorbij maar nadat ik de accu opnieuw heb gekalibreerd werkt het opladen weer normaal.
Hoe heb je dit precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:42:
Wel mooi dat ze althans proberen om die L1 werkend te krijgen, veel andere merken buiten Apple en Samsung doen de moeite niet eens om het gratis certificaat te regelen.
En hoe is dit afgelopen? Heb je al een nieuwe ROM gekregen van Chuwi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GirlKillu
rens-br schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

En hoe is dit afgelopen? Heb je al een nieuwe ROM gekregen van Chuwi?
Helaas nog geen nieuws, ik vraag er elke week achter maar "ze zijn er nog altijd mee bezig"... Ze hebben (samen met teclast ook) wel weer een aantal nieuwe tablets gelanceerd met nog wat betere specs, dus die paar mensen die ze in dienst hebben zullen daar ook mee bezig zijn wss, mijn persoonlijke vraag zal iets minder prio hebben vrees ik :-( Al leek het in het begin wel voort te maken toen ze beweerde het certificaat te hebben (wat opzich het langste duurt), de implementatie in de rom zelf leek me normaal minder tijd in beslag te nemen, maar helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
Die van mij is helaas retour. Ik ga kijken of het nogmaals deze gaat worden of toch een nieuwer model ( wellicht de Xiaomi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:52:
[...]
Helaas nog geen nieuws, ik vraag er elke week achter maar "ze zijn er nog altijd mee bezig"... Ze hebben (samen met teclast ook) wel weer een aantal nieuwe tablets gelanceerd met nog wat betere specs, dus die paar mensen die ze in dienst hebben zullen daar ook mee bezig zijn wss, mijn persoonlijke vraag zal iets minder prio hebben vrees ik :-( Al leek het in het begin wel voort te maken toen ze beweerde het certificaat te hebben (wat opzich het langste duurt), de implementatie in de rom zelf leek me normaal minder tijd in beslag te nemen, maar helaas
Jammer, maar helaas. Nog maar even geduld hebben dan maar.
soskes schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 07:29:
Die van mij is helaas retour. Ik ga kijken of het nogmaals deze gaat worden of toch een nieuwer model ( wellicht de Xiaomi).
Er toch teveel problemen mee? Kan je hem makkelijk retourneren?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 03-10-2018 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
De batterij deed het weer normaal maar de luie pixellijn was storend. Na heel veel foto's en filmpjes heen en weer kon ik hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
soskes schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:36:
De batterij deed het weer normaal maar de luie pixellijn was storend. Na heel veel foto's en filmpjes heen en weer kon ik hem terugsturen.
Ja, dat begrijp ik. Fijn in ieder geval dat je garantie krijgt! Bij welke shop had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
Ja, soms zit er altijd wel eens een rotte appel tussen :p Mocht je toch geen vervanging willen, kan je misschien naar hun nieuwe model Teclast T20 kijken, lijkt me een mooie upgrade voor bijna hetzelfde geld. En dan zit je meteen bij het moederbedrijf, De nieuwe Chuwi hi 9 plus is ook kleine upgrade, al bied teclast net wat meer zo te zien. Met het contact dat ik nu heb lijken ze mij wel heel bereidwillig om je eventueel een nieuwer model op te sturen zelfs. Hangt idd wel af waar je hem gekocht hebt, ik rechtstreeks via hun :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GirlKillu schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:04:
Ja, soms zit er altijd wel eens een rotte appel tussen :p Mocht je toch geen vervanging willen, kan je misschien naar hun nieuwe model Teclast T20 kijken, lijkt me een mooie upgrade voor bijna hetzelfde geld.
offtopic:
Upgrade...? Alleen vanwege Android 7 zou ik die tablet al links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
rens-br schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:54:
[...]

offtopic:
Upgrade...? Alleen vanwege Android 7 zou ik die tablet al links laten liggen.
Ah, had het nog niet in diepte bekeken. Op hun productpagina stond enkel "stock android" Vreemd dat die dan 7 is, als die oudere zelfs al 8 zijn.
x27, scherm, speakers, fingerprint, camera/sensor, usb-c .. zijn opzich wel beter op papier.
Als men chinese vriend terug is uit vakantie zal ik eens polsen. Misschien dat ze daar wel sneller L1 voor kunnen fixen, en ruilt hij onze misschien wel. Doen we groepsruil, hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GirlKillu schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:04:
Mocht je toch geen vervanging willen, kan je misschien naar hun nieuwe model Teclast T20 kijken, lijkt me een mooie upgrade voor bijna hetzelfde geld.
Is die nieuwe T20 en beter dan? Want daar staat nog Android 7 op zie ik.

Is het scherm van deze Chuwi Hi9 Air net zo mooi als dat van bijvoorbeeld een Samsung Galaxy Tab A 10.1?

Die Chuwi's gaan trouwens wel als broodjes. Ik keek afgelopen week even op Gearbest en daar stonden ze in diverse europese warehouses voor 160 euro. Nu zijn ze op. Maar weer wachten op een nieuwe lading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
Anoniem: 426269 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:43:
[...]
Is die nieuwe T20 en beter dan? Want daar staat nog Android 7 op zie ik.
Zie post boven je.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
rens-br schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:46:
[...]

Ja, dat begrijp ik. Fijn in ieder geval dat je garantie krijgt! Bij welke shop had je hem besteld?
Sorry, ben wat laat. Maar het was bij GearBest. Nu mijn vader aangeraden er één aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
S.J.Onnie schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:00:
Na alle gematigd positieve reviews en reacties deze ook maar besteld voor een zacht prijsje.
Gematigd positief? Ik vind de meeste toch behoorlijk positief.
Nu maar hopen dat hij langer up to date blijft dan mijn 3 jaar oude Lenove Yoga Tab :'(
Up-to-date betwijfel ik eerlijk gezegd. Zoals ik ook in mijn review had aangegeven is het update-beleid niet bekend en staat Chuwi niet bekend als leverancier van veel updates. Heel erg vind ik dat bij een tablet persoonlijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
Misschien had ik een :P achter de eerste zin moeten zetten ;)

Wat ik hier en elders heb gelezen is dat de tablet een hoge Bang for Buck score heeft. Reden genoeg om voor een mooi prijsje de tablet in huis te halen.

Als Chuwi 8.0 voorlopig even blijft voorzien van security patches dan ben ik al best tevreden. Tegen die tijd is er vast een stabiele custom rom die ik met behulp van jouw handleiding kan inzetten om de tablet up-to-date te houden.

Dus geen kritiek; hooguit wat ongelukkig geformuleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
S.J.Onnie schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:16:
Als Chuwi 8.0 voorlopig even blijft voorzien van security patches dan ben ik al best tevreden. Tegen die tijd is er vast een stabiele custom rom die ik met behulp van jouw handleiding kan inzetten om de tablet up-to-date te houden.
Vooralsnog valt mij de security patches niet echt tegen, eens in de 4 maanden zitten we nu op. Ik hoop zelf dat er nog een keer een fatsoenlijke en stabiele LineageOS voor uitkomt. Zou het apparaat voor mij echt helemaal afmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LpvE
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-06 09:10
Hallo allemaal.
Ik wilde even vermelden voor degenen die last hebben van een stotterende Ziggo-app dat het hier opgelost is door in "Opties voor ontwikkelaars" de optie "HW-overlays Uitschakelen" in te schakelen oftewel aanzetten.
Bij mij werkt het iig. Geen stotteringen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:58

knakworst

Get more sats!

Er is geen Chuwi Hi9 Pro topic dus ik plaats mijn ervaring hier. Gezien de niet extreme populariteit is het misschien een idee om topic te veranderen naar Chuwi Hi9 Pro/Air Series?

Sinds gisteren in huis en toch wel aangenaam verrast wat je kan krijgen voor minder dan 120 euro. Bij gearbest voor 116 euro https://www.gearbest.com/...lets/pp_009714655696.html

Het is eigenlijk een mega-grote telefoon die met Tele2 4G bellen ondersteunt. Ter info, deze tablet ondersteunt B20 (800 MHz 4G) iets wat bij de mipad 4 bijvoorbeeld ontbreekt.

Het scherm is heel netjes, Youtube 1440p is geen probleem en ziet er super uit. Verder vind ik de ervaring gelijk aanvoelen als de Nexus 7 (2013) die ik in een ver verleden had, omdat er stock android opstaat.

Het geluid is matig maar met een goede bluetooth headset werd AAC gebruikt en was geluidskwaliteit perfect.

Op WiFi 5 GHz band haal ik 200/200 mbit, het maximum van mijn abonnement. Bereik is ook gewoon vergelijkbaar met mijn andere devices.

[ Voor 7% gewijzigd door knakworst op 18-10-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Laatst online: 13-06 08:08
Vraagje voor de andere Air bezitters. Als ik een wallpaper zet (via google photo of gallery app) dan word dan valt een groot gedeelte buiten het scherm. Ik heb het met een cropping app wel redelijk goed gekregen maar zou liever hebben dat het helemaal goed werkt. Hebben meer mensen hier last van (zit op de laatste official rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 14:55

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik ben in de markt voor een nieuwe tablet met wat meer opslag dan m'n huidige Google Nexus 10 (1st gen).
Eisen die ik heb zijn simpel. Android 8.0 of nieuwer, grote accu, rond de 10" en veel oplsag.
Doel, Series (720p en 1080p) kijken als ik aan het reizen ben. En serie en sporadisch een film (1080p of 4k) als ik in het hotel ben.
Films zullen via Kodi afgespeeld worden.
Opslag (als er een sd kaart is) voor de films en series is de SD kaart (128GB kaartjes).

Chuwi heeft dan een aantal leuke tablets.
Hi9 Air, Hi9 Plus en Hi Pad.
Bij gebrek aan een topic over de Hi9 Plus (wordt 11 nov verscheept) en de Hi Pad, de vraag maar even in dit topic.

De Hi9 Plus komt op € 176,58 in pre-order
Hi Pad is €126,-
Hi9 Air is €157 voor de x20 of €153 voor de x23 versie

Daarmee lijkt de Hi Pad voor €126 het meest interessant aangezien die de nieuwere x27 chip heeft.

Iemand een goede reden waarom ik voor een andere dan de Hi Pad moet gaan?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Als je geen 4G nodig hebt, en genoeg aan 32 GB intern geheugen, is de Hi Pad zeker interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

knakworst schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:55:
Als je geen 4G nodig hebt, en genoeg aan 32 GB intern geheugen, is de Hi Pad zeker interessant.
4G maakt me niet uit. Zit buiten de EU.
Die enkele keer dat ik binnen de EU internet er op moet hebben (geen idee nog waarom) zet ik mn hotspot wel aan.

32GB alleen is niet genoeg.
Maar met een of twee 128gb micro-sd kaartjes red ik t wel.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Utoka schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:49:
Vraagje voor de andere Air bezitters. Als ik een wallpaper zet (via google photo of gallery app) dan word dan valt een groot gedeelte buiten het scherm. Ik heb het met een cropping app wel redelijk goed gekregen maar zou liever hebben dat het helemaal goed werkt. Hebben meer mensen hier last van (zit op de laatste official rom)
Ik heb geen Air, maar het lijkt me vrij normaal, omdat met ieder ander device ook een gedeelte weggesneden wordt. De schermverhouding is 16:9 terwijl de foto 4:3 is. Of mis ik iets in je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Laatst online: 13-06 08:08
knakworst schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:56:
[...]

Ik heb geen Air, maar het lijkt me vrij normaal, omdat met ieder ander device ook een gedeelte weggesneden wordt. De schermverhouding is 16:9 terwijl de foto 4:3 is. Of mis ik iets in je vraag?
Ik had het inderdaad niet helemaal goed uitgelegd. Ik heb bij interfacelift.com (https://interfacelift.com/wallpaper/downloads/date/any/) de juiste resolutie (2560 x 1600) gedownload. Maar als ik deze als wallpaper zet dan valt er een redelijk gedeelte van de onderkant en rechterkant weg. Volgens mij ging het ook alleen verkeerd als ik niet wallpaper & lockscreen selecteer maar als ik 1 van beide selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Zijn er al mensen hier die al de Hi9 Air met de X23 hebben ipv met de X20?

Als t goed is, is de X23 sneller en zuiniger dan de X20 en op een paar mhz na net zo snel als de X27.

Daarmee is ie interessanter dan de HiPad en goedkoper dan de Hi9 Plus.
of niet?

En dan, bij GB of BG bestellen, of elders?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

HellStorm666 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:21:
Zijn er al mensen hier die al de Hi9 Air met de X23 hebben ipv met de X20?

Als t goed is, is de X23 sneller en zuiniger dan de X20 en op een paar mhz na net zo snel als de X27.

Daarmee is ie interessanter dan de HiPad en goedkoper dan de Hi9 Plus.
of niet?

En dan, bij GB of BG bestellen, of elders?
Volgens deze site is X23 zelfde qua snelheid als X20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier vandaag de Chuwi Hi9 Air sinds een paar uur in gebruik.Na het afhalen van een pauze van een Youtube filmpje verandere het beeld opeens in een zwart scherm met wat witte strepen. De tablet doet sindsdien niets meer. De power-knop doet ook niets meer. Als je die lang ingedrukt houdt, dan gaat het beeld na een tijdje helemaal uit, om weer met hetlzelfde zwart met witte strepen scherm terug te komen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f5yKKUp.jpg

*** update ***
Nou, vandaag werkte de tablet ineens weer. Zeker nieuwigheid en/of een update ofzo. Er was wel steeds genoeg voldoende batterij.
Utoka schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:51:
[...]
Ik had het inderdaad niet helemaal goed uitgelegd. Ik heb bij interfacelift.com (https://interfacelift.com/wallpaper/downloads/date/any/) de juiste resolutie (2560 x 1600) gedownload. Maar als ik deze als wallpaper zet dan valt er een redelijk gedeelte van de onderkant en rechterkant weg. Volgens mij ging het ook alleen verkeerd als ik niet wallpaper & lockscreen selecteer maar als ik 1 van beide selecteer.
Een 2560x1600 wallpaper van deze site werkte bij mij perfect als achtergrond op de Hi9 Air. Gewoon als achtergrond ingesteld door op een leeg plekje op de desktop te drukken en de afbeelding te selecteren.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 25-10-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 426269 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:17:
Nou, vandaag werkte de tablet ineens weer. Zeker nieuwigheid en/of een update ofzo. Er was wel steeds genoeg voldoende batterij.
Ik zou dit maar even in de gaten houden. Het lijkt er namelijk op dat het display (kabel) niet helemaal lekker vast zit o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:55:
[...]

Ik zou dit maar even in de gaten houden. Het lijkt er namelijk op dat het display (kabel) niet helemaal lekker vast zit o.i.d.
Okee, dat klinkt logisch. Ik zal het in de gaten houden, het is ook niet echt te missen. :)

Zit die nederlandse garantieman van Gearbest nog op het forum hier, voor het geval dat? Ik kan zo even niets meer vinden via de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 426269 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:07:
Zit die nederlandse garantieman van Gearbest nog op het forum hier, voor het geval dat? Ik kan zo even niets meer vinden via de zoekfunctie.
Hebben / hadden we een NL Gearbest garantieman op dit forum zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:10:
[...]
Hebben / hadden we een NL Gearbest garantieman op dit forum zitten?
Ik dacht van wel, maar kan niets meer vinden. Als ik Google zie ik wel het een en ander op fok.nl staan (http://forum.fok.nl/topic/2396207/1/25) maar daar kwam/kom ik nooit. Maar wellicht vergis ik me, dat ik er toch wel eens gekeken heb vroeger, hierom. Maar zo te zien loopt het tot ergens in 2017 en is het niet meer recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 426269 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:36:
Ik dacht van wel, maar kan niets meer vinden. Als ik Google zie ik wel het een en ander op fok.nl staan (http://forum.fok.nl/topic/2396207/1/25) maar daar kwam/kom ik nooit. Maar wellicht vergis ik me dan dat ik er toch wel eens gekeken heb vroeger hierom. Maar zo te zien loopt het tot ergens in 2017 en is het niet meer recent.
Ik zat net al te denken dat er wel een andere NL website was waar support te vinden was, maar kwam er zo snel niet op. Fok was dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 21:04
HellStorm666 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:11:
Ik ben in de markt voor een nieuwe tablet met wat meer opslag dan m'n huidige Google Nexus 10 (1st gen).
Eisen die ik heb zijn simpel. Android 8.0 of nieuwer, grote accu, rond de 10" en veel oplsag.
Doel, Series (720p en 1080p) kijken als ik aan het reizen ben. En serie en sporadisch een film (1080p of 4k) als ik in het hotel ben.
Films zullen via Kodi afgespeeld worden.
Opslag (als er een sd kaart is) voor de films en series is de SD kaart (128GB kaartjes).

Chuwi heeft dan een aantal leuke tablets.
Hi9 Air, Hi9 Plus en Hi Pad.
Bij gebrek aan een topic over de Hi9 Plus (wordt 11 nov verscheept) en de Hi Pad, de vraag maar even in dit topic.

De Hi9 Plus komt op € 176,58 in pre-order
Hi Pad is €126,-
Hi9 Air is €157 voor de x20 of €153 voor de x23 versie

Daarmee lijkt de Hi Pad voor €126 het meest interessant aangezien die de nieuwere x27 chip heeft.

Iemand een goede reden waarom ik voor een andere dan de Hi Pad moet gaan?
Erg interessante vraag! Zit momenteel met hetzelfde probleem. Ook opzoek naar een vervanger voor m'n Nexus tablet. Hoor veel positieve verhalen over Chuwi.

Ik gebruik de tablet puur thuis op de bank om te internetten en voor films/series/Netflix.

Nu inderdaad de vraag welke tablet heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding? Iemand suggesties/tips? Of is er nog een tablet die binnenkort uitkomt waar iedereen op wacht?

Hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Sjaakie NL schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:48:
[...]

Erg interessante vraag! Zit momenteel met hetzelfde probleem. Ook opzoek naar een vervanger voor m'n Nexus tablet. Hoor veel positieve verhalen over Chuwi.

Ik gebruik de tablet puur thuis op de bank om te internetten en voor films/series/Netflix.

Nu inderdaad de vraag welke tablet heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding? Iemand suggesties/tips? Of is er nog een tablet die binnenkort uitkomt waar iedereen op wacht?

Hoor het graag!
Zoals je misschien al gelezen hebt is naar mijn idee de Hi9 Air met X23 de beste bang-for-the-buck vervanger.
High-Res scherm, 64GB ROM en tot 128GB SD, 8000mAh accu en de X23 is sneller en zuiniger dan de X20 en niet eens zoveel langzamer als de X27.
En dat voor net €160,- inc Priority mail

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 21:04
HellStorm666 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

Zoals je misschien al gelezen hebt is naar mijn idee de Hi9 Air met X23 de beste bang-for-the-buck vervanger.
High-Res scherm, 64GB ROM en tot 128GB SD, 8000mAh accu en de X23 is sneller en zuiniger dan de X20 en niet eens zoveel langzamer als de X27.
En dat voor net €160,- inc Priority mail
Het enige wat ik dan jammer vind is dat het geen USB -C heeft. Echter voor dat geld kan natuurlijk ook niet alles.

Op andere fora lees ik dat de Netflix HD euvel nog niet is opgelost. Hier lees ik juist dat het wel te gebruiken is? Iemand hier meer info over?

Toch maar eens overwegen om deze te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Kreeg net een update, ~55 MB. Weet niet zo goed wat er veranderd is, behalve dat de wireless update app verdwenen is. In het instellingsmenu staat ook; com.adups.foga.MyApplication :?

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, bestellen en winkels: [Chuwi Hi9 Air] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Chuwi Hi9 Air] Accessoires
- Rooten, Flashen en Custom ROM's: [Chuwi Hi9 Air] Rooten & Custom ROM's