• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03

Chuwi is bij een hoop Tweakers geen onbekende en heeft de laatste paar jaar vooral dual boot Windows-Android tablets uitgebracht, Surface-like apparaten, laptops en is de laatste tijd bezig met een opmars op de Android tablet markt.

Het nieuwste model van Chuwi is de Hi9 Air. De tablet heeft een 10,1" scherm met een resolutie van 2560x1600, draait op een MediaTek Helio X20 gecombineerd met 4GB ram en 64GB opslag, welke uitgebreid kan worden door middel van een MicroSD kaart. Daarnaast heeft de tablet ruimte voor twee simkaarten en heeft ondersteuning voor 4G op alle in Nederland en België gebruikte frequenties. Verder kan het verbinding maken met Wifi op zowel de 2,4Ghz als 5Ghz band en bevat het een GPS en Glonass chip.

De tablet heeft ook twee camera's, beide van Samsung. Er zit een 13MP exemplaar op de achterkant en een 5MP exemplaar op de voorkant.

De tablet draait op Android en wordt standaard geleverd met versie 8.0 met ondersteuning voor Project Treble. Op XDA is het dan ook al een aantal mensen gelukt om een AOSP ROM te installeren op hun device.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.0
CPUMediaTek MTK6797 Helio X20
GPUARM Mali-T880
RAM4 GB DDR3
ROM64 GB eMMC (Uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, A-GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
LTEDual Sim: 1/2/3/5/7/8/20, Cat 6
AansluitingenMicro-USB, 3,5mm audio aansluiting
SensorenG-Sensor
SchermIPS: 10,1" 2560 x 1600px, 299 PPI
Front Camera5 MP
Back Camera (standaard)Samsung: 13 MP, Led Flash
Accu8000 mAh
KleurZwart
Afmetingen241,7 x 172 x 7,9mm
Gewicht550 g
Prijs€200,-
Release DatumMaart
AccessoiresData kabel, oplader, OTG-kabel

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.029-05-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• rens-br
GirlKillu schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:42:
Haha ja, tis geen Samsung of Apple, maar die zouden ook geen wild vreemden wat test roms sturen. Wel mooi dat ze althans proberen om die L1 werkend te krijgen, veel andere merken buiten Apple en Samsung doen de moeite niet eens om het gratis certificaat te regelen.
Zo kan je het inderdaad ook weer bekijken. :) Hou je ons op de hoogte?
Voor zijn specs blijft het althans toch nog een goede koop, als je ziet wat de nieuwe samsung tablets kosten en wat je daarvoor krijgt.. 8)7
In combinatie met de laatste OTA update is het inderdaad een goede koop, voor de laatste OTA vond ik hem net te traag en te stroperig.
soskes schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:22:
Hoe gaat het opladen bij jullie? De tablet leeft wel weer maar een hele nacht opladen zonder gebruik is niet voldoende om de tablet geheel op te laden. Ik vrees dat ik een maandagochtend product heb.
Opladen met de tablet aan kost 5 uur en 38 minuten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8dXbbYChXRMGDnkymHO0qvmi/medium.png

'Offline' laden werkt hier ook prima, maar heb ik niet getimed. Gisteren in in ieder geval rond 14:00u in de oplader gestopt en om 22:00u gekeken en toen was hij vol.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 17-09-2018 09:07 ]

Verwijderd

Hier vandaag de Chuwi Hi9 Air sinds een paar uur in gebruik.Na het afhalen van een pauze van een Youtube filmpje verandere het beeld opeens in een zwart scherm met wat witte strepen. De tablet doet sindsdien niets meer. De power-knop doet ook niets meer. Als je die lang ingedrukt houdt, dan gaat het beeld na een tijdje helemaal uit, om weer met hetlzelfde zwart met witte strepen scherm terug te komen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f5yKKUp.jpg

*** update ***
Nou, vandaag werkte de tablet ineens weer. Zeker nieuwigheid en/of een update ofzo. Er was wel steeds genoeg voldoende batterij.
Utoka schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:51:
[...]
Ik had het inderdaad niet helemaal goed uitgelegd. Ik heb bij interfacelift.com (https://interfacelift.com/wallpaper/downloads/date/any/) de juiste resolutie (2560 x 1600) gedownload. Maar als ik deze als wallpaper zet dan valt er een redelijk gedeelte van de onderkant en rechterkant weg. Volgens mij ging het ook alleen verkeerd als ik niet wallpaper & lockscreen selecteer maar als ik 1 van beide selecteer.
Een 2560x1600 wallpaper van deze site werkte bij mij perfect als achtergrond op de Hi9 Air. Gewoon als achtergrond ingesteld door op een leeg plekje op de desktop te drukken en de afbeelding te selecteren.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2018 09:40 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:47

knakworst

Get more sats!

Ik kreeg van de week deze melding op mijn chuwi (hi9 pro). Nooit zelf geinstalleerd, toch geen prettige melding.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/24dle0p.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door knakworst op 16-11-2018 23:43 ]

• rens-br
Caithlyn schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:59:
Voor het opladen gebruik ik mijn Oneplus X oplader en af en toe een Samsung oplader. Momenteel heb ik beide niet binnen handbereik om te controleren hoeveel V/A deze opladers hebben. Zodra ik thuis ben, zal ik eens kijken.
De witte OnePlus X lader heeft 5V/2,4A, heb die hier thuis ook liggen. Maar die lader zou het wel gewoon moeten doen, erg vreemd.

Wat voor kabel(s) gebruik je?
vuurtjih schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:02:
De OPX lader is misschien geen goed idee, die gebruiken een eigen oplaadprotocol en bij andere apparaten word dit teruggeschroefd.
Ik neem aan dat je doelt op Dash Charge? Dat hadden ze pas vanaf de OnePlus 2, dus de OPX lader is een 'normale' oplader.
Volgens mij moet het met de Samsung lader gewoon werken.
Hangt helemaal af hoe oud de lader is. Ik kom de onderstaande lader nog best veel tegen:

Afbeeldingslocatie: https://secondhandi.com/wp-content/uploads/2015/12/Samsung-galaxy-S-oplader.jpg

En die laad maar met maximaal 700mA, als je dan een tablet wilt opladen ben je ongeveer een jaar bezig.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, bestellen en winkels: [Chuwi Hi9 Air] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Chuwi Hi9 Air] Accessoires
- Rooten, Flashen en Custom ROM's: [Chuwi Hi9 Air] Rooten & Custom ROM's