Chuwi is bij een hoop Tweakers geen onbekende en heeft de laatste paar jaar vooral dual boot Windows-Android tablets uitgebracht, Surface-like apparaten, laptops en is de laatste tijd bezig met een opmars op de Android tablet markt. Het nieuwste model van Chuwi is de Hi9 Air. De tablet heeft een 10,1" scherm met een resolutie van 2560x1600, draait op een MediaTek Helio X20 gecombineerd met 4GB ram en 64GB opslag, welke uitgebreid kan worden door middel van een MicroSD kaart. Daarnaast heeft de tablet ruimte voor twee simkaarten en heeft ondersteuning voor 4G op alle in Nederland en België gebruikte frequenties. Verder kan het verbinding maken met Wifi op zowel de 2,4Ghz als 5Ghz band en bevat het een GPS en Glonass chip. De tablet heeft ook twee camera's, beide van Samsung. Er zit een 13MP exemplaar op de achterkant en een 5MP exemplaar op de voorkant. De tablet draait op Android en wordt standaard geleverd met versie 8.0 met ondersteuning voor Project Treble. Op XDA is het dan ook al een aantal mensen gelukt om een AOSP ROM te installeren op hun device.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Ik heb tegelijkertijd met de tablet de officiële Chuwi hoes besteld, beide zijn overigens nog niet binnen, dus kan nog niet precies vertellen hoe hij is. Maar gezien hij bij de tablet hoort zal hij wel passen.Valux7_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:34:
Door de snelle levertijd heb ik nog geen case besteld, vandaag wordt een universele 10.1" sleeve geleverd. Mochten jullie nog suggesties hebben voor een goede case dan hoor ik het graag.
Ik had op XDA gelezen dat de standaard screenprotector maar waardeloos was, dus je bent er denk ik sowieso beter af bent zonder dat ding.wel overweeg ik sterk de standaard aangebrachte screenprotector er af te halen.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 08-06-2018 09:49 ]
Die screen protector is echt heeel beroerd, maar met een peuter in huis is alles beter als niks, Zo gauw ik een betere kan bestellen doe ik dat.
Inmiddels is deze ook binnengekomen en hij past perfect. Ik zal vanavond of morgen eens wat afbeeldingen posten. Het enige nadeel wat ik ondervonden heb is dat er geen magneet in zit, waardoor de 'klep' gewoon vrij kan bewegen.rens-br schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:47:
Ik heb tegelijkertijd met de tablet de officiële Chuwi hoes besteld, beide zijn overigens nog niet binnen, dus kan nog niet precies vertellen hoe hij is. Maar gezien hij bij de tablet hoort zal hij wel passen.
Volgens mij heb ik ook ergens op een forum gelezen dat iemand met een magneet over de tablet heen is gegaan maar geen magnetische kracht voelde, volgens mij is zo'n case niet mogelijk.rens-br schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:49:
[...]
Inmiddels is deze ook binnengekomen en hij past perfect. Ik zal vanavond of morgen eens wat afbeeldingen posten. Het enige nadeel wat ik ondervonden heb is dat er geen magneet in zit, waardoor de 'klep' gewoon vrij kan bewegen.
Goed om te horen dat hij goed sluit. Enige nadeel aan de originele case vond ik de kleur aan de binnenkant (persoonlijk).
Helemaal mee eens. Buitenkant ziet er goed uit, binnenkant is lichtbruin/crème, ook niet helemaal mijn kleur. Maar het was de enige die ik kon vinden die officieel voor de tablet was, dus toen toch maar besteld.Valux7_ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:13:
Goed om te horen dat hij goed sluit. Enige nadeel aan de originele case vond ik de kleur aan de binnenkant (persoonlijk).
Kun je een linkje geven? Alvast bedankt.Gadgetta schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:48:
...Ik zag bij de Duitse Amazon een mooiere, maar ik wacht nog even met de aanschaf.
Zoek op Chuwi HI9 air hulle, maar ik zet ook wel een link in het accessoires draadje.
De hoes die erbij heb besteld past prima, maar is nogal basic. De harde plastic rand waar je 'm inklikt ziet er niet heel stevig uit en het is bovendien moeilijk om het tablet er weer uit te krijgen (daarbij laat ook het klepje voor de sd- en simkaart slots al gauw los). Ik zag op de Duitse Amazon deze. Ik vind 'm wel mooi, maar hij is misschien te girly voor heren?
Welke heb je besteld? De originele Chuwi case of een andere?Gadgetta schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:05:
De hoes die erbij heb besteld past prima, maar is nogal basic. De harde plastic rand waar je 'm inklikt ziet er niet heel stevig uit en het is bovendien moeilijk om het tablet er weer uit te krijgen (daarbij laat ook het klepje voor de sd- en simkaart slots al gauw los).
Ja, ik heb de originele, maar die is dus echt heel dun, en ook niet afsluitbaar. Voorlopig oké voor bescherming van het scherm, maar ik vraag me af hoe lang hij meegaat. Ik ben nog niet met de tablet op pad geweest, de echte test komt als ik binnenkort op vakantie ga.
Heb er prima ervaringen mee, tablet gaat wekelijks met hoesje in de mijn tas geen beschadigingen. Verder is de tablet ook al een keer van 1,50 naar beneden gedonderd, wederom geen beschadigingen. En dat hij lastig uit het plastic gaat is toch alleen maar goed? Het is juist de bedoeling dat hij er niet zomaar uitvalt.Gadgetta schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:18:
Ja, ik heb de originele, maar die is dus echt heel dun, en ook niet afsluitbaar. Voorlopig oké voor bescherming van het scherm, maar ik vraag me af hoe lang hij meegaat.
Enige jammer vind ik dan het hoesje dat de klep vrijelijk kan bewegen over het scherm wanneer die dichtgeklapt zit.
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 06-09-2018 10:33 ]
Ik heb het blauwe hoesje nu via Gearbest besteld. Met spaarpunten was het goedkoper dan het officiële! Ben benieuwd ... het duurt natuurlijk nog even voor het binnen is.
Is dat niet gewoon een 10,1" hoesje voor allerlei tablets (ook al zegt de titel van niet). Op de afbeelding zit er namelijk een witte tablet ingeschoven, maar die Hi9 Air is niet te koop in het wit.Gadgetta schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:27:
Ik heb het blauwe hoesje nu via Gearbest besteld. Met spaarpunten was het goedkoper dan het officiële! Ben benieuwd ... het duurt natuurlijk nog even voor het binnen is.
Wil overigens niet zeggen dat hij dan vervolgens niet past.
Er zit een opening in voor de Chuwi Hi9 air camera, dus volgens mij is hij precies passend. Dat witte ding op de foto's ziet eruit als een dummy.
Het hoesje is binnen. Past heel goed ( zoals gezegd, er zit een opening in die specifiek passend is voor de camera). Oogt net even leuker dan het saaie officiële hoesje.

Pagina: 1