Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Chuwi is bij een hoop Tweakers geen onbekende en heeft de laatste paar jaar vooral dual boot Windows-Android tablets uitgebracht, Surface-like apparaten, laptops en is de laatste tijd bezig met een opmars op de Android tablet markt.

Het nieuwste model van Chuwi is de Hi9 Air. De tablet heeft een 10,1" scherm met een resolutie van 2560x1600, draait op een MediaTek Helio X20 gecombineerd met 4GB ram en 64GB opslag, welke uitgebreid kan worden door middel van een MicroSD kaart. Daarnaast heeft de tablet ruimte voor twee simkaarten en heeft ondersteuning voor 4G op alle in Nederland en België gebruikte frequenties. Verder kan het verbinding maken met Wifi op zowel de 2,4Ghz als 5Ghz band en bevat het een GPS en Glonass chip.

De tablet heeft ook twee camera's, beide van Samsung. Er zit een 13MP exemplaar op de achterkant en een 5MP exemplaar op de voorkant.

De tablet draait op Android en wordt standaard geleverd met versie 8.0 met ondersteuning voor Project Treble. Op XDA is het dan ook al een aantal mensen gelukt om een AOSP ROM te installeren op hun device.

Terug naar Inhoudsopgave

De Chuwi Hi9 Air is niet te koop in Nederland of in België, maar moet geïmporteerd worden uit China. Chuwi heeft voor dit model gekozen voor Banggood als officiële leverancier en daar is het toestel dan inmiddels ook te koop voor zo'n 200 euro. Verder heeft Chuwi op Aliexpress ook een officiële shop, waar het toestel ook te koop is.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.0
CPUMediaTek MTK6797 Helio X20
GPUARM Mali-T880
RAM4 GB DDR3
ROM64 GB eMMC (Uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, A-GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
LTEDual Sim: 1/2/3/5/7/8/20, Cat 6
AansluitingenMicro-USB, 3,5mm audio aansluiting
SensorenG-Sensor
SchermIPS: 10,1" 2560 x 1600px, 299 PPI
Front Camera5 MP
Back Camera (standaard)Samsung: 13 MP, Led Flash
Accu8000 mAh
KleurZwart
Afmetingen241,7 x 172 x 7,9mm
Gewicht550 g
Prijs€200,-
Release DatumMaart
AccessoiresData kabel, oplader, OTG-kabel

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.029-05-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Momenteel geldt er bij Banggood een pre-order aanbieding, waardoor het toestel ipv. €241,- nog maar €189,- kost. Wanneer je dit combineert met Priority Direct Mail voor €3,67 komen er ook geen douanekosten meer bij.

Ik heb de tablet inmiddels besteld en komt binnen nu en 13 dagen binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 29-05-2018 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:00
Ik heb de tablet ook besteld via Banggood.
Subtotal: 189,81€
Insurance: 3,80€
Shipping Fee: 3,67€
Total Price: 197,28€

Voor € 200,- denk ik dat dit een heel leuke tablet is.
30 mei is die verzonden, verwachte bezorgdatum is 19 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Valux7_ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:46:
Voor € 200,- denk ik dat dit een heel leuke tablet is.
30 mei is die verzonden, verwachte bezorgdatum is 19 juni.
Ja, voor 200 euro lijkt mij het ook een meer dan prima tablet. Ik hoop alleen dat Chuwi een beetje goed is met het uitbrengen van updates e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MENACExz
  • Laatst online: 21:00
Vol verbazing heb ik de tablet gistermiddag in ontvangst kunnen nemen.
29 mei besteld, 30 mei verzonden en 7 juni ontvangen, voor Chinese begrippen rete snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Valux7_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:42:
Vol verbazing heb ik de tablet gistermiddag in ontvangst kunnen nemen.
29 mei besteld, 30 mei verzonden en 7 juni ontvangen, voor Chinese begrippen rete snel!
De mijne is gisteren inderdaad ook aangeboden, helaas was ik niet thuis, dus ga hem vanmiddag ophalen. Helaas pas zondagavond de tijd om ermee te spelen.
aukemuis schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:28:
Conclusie ding heeft 165 euro gekost en doet wat ik er van verwacht.
Waar had jij hem besteld voor dat geld?

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 08-06-2018 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
bij Banggood in de pre order toen ze deze aankondigde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
aukemuis schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:01:
bij Banggood in de pre order toen ze deze aankondigde
Ah ok. Ik heb hem pas georderded bij de tweede pre-order ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Inmiddels de tablet binnengekregen:
Subtotal: 188,68€
Insurance: 0,00€
Shipping Fee: 3,65€ (Gekozen voor Priority Air Mail / Priority Direct Mail)
Total Price: 192,33€

Besteld op: 23 mei (pre-order)
Verzonden op: 28 mei
Ontvangen op: 8 juni (Dag na mislukte afleverpoging, omdat ik niet thuis was)

Weer een snelle levering en vanwege PDM geen extra douanekosten o.i.d. erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Wat is de beste manier om deze tablet te kopen? Ik weet dat ik hem kan krijgen via Aliexpress, BangGood en GearBest. Maar is er een site die opslag heeft in Europa waardoor ik de BTW-kosten kan vermijden? Of zijn er websites waarbij de kans kleiner is omdat ze andere informatie zetten op de verpakking dan wat het daadwerkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banggood heeft deze optie en werkt perfect. Toevallig gisteren de tablet binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
LordKnox schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:25:
Wat is de beste manier om deze tablet te kopen? Ik weet dat ik hem kan krijgen via Aliexpress, BangGood en GearBest. Maar is er een site die opslag heeft in Europa waardoor ik de BTW-kosten kan vermijden?
Bij Banggood kiezen voor PDM, wanneer er dan douane kosten bijkomen vergoed Banggood die voor je. Zie ook: rens-br in "[Chuwi Hi9 Air] Levertijd & Prijzen". Gearbest heeft ook zo'n optie en die heet, als ik mij niet vergis, Priority Line, maar dat zou je even moeten nazoeken voor de zekerheid.

Over Gearbest gesproken, daar is die nu in de aanbieding voor 174 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
rens-br schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:30:
Bij Banggood kiezen voor PDM, wanneer er dan douane kosten bijkomen vergoed Banggood die voor je
Volgens mij verschepen ze gewoon in bulk naar NL om vanaf daar met PostNL verder te gaan. Retouradres op de zending is ook zo'n PostNL-adres. Dan zijn douanekosten er simpelweg nooit - tenminste niet voor de ontvanger.

Bij Banggood staat er nu ook een coupon bij voor $23 off. Toen die er nog niet was heb ik de app gebruikt, daar krijg je 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Thralas schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:56:
Volgens mij verschepen ze gewoon in bulk naar NL om vanaf daar met PostNL verder te gaan. Retouradres op de zending is ook zo'n PostNL-adres. Dan zijn douanekosten er simpelweg nooit - tenminste niet voor de ontvanger.
Dat zou inderdaad kunnen. En met in bulk bedoel je dan allerlei apparatuur in bulk versturen? Dus niet alleen de Hi9 air, per shipment? Overigens staat dat NL retour adres er bij mij altijd op, als ik me niet vergis, of het nu een kabeltje is of een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert Janssen
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-06-2020
Beste Tweakers,

Ik lees vaak in verschillende fora voordat ik wat bestel ofzo.
Vandaar dat het me goed lijkt om mijn ervaringen te delen met het bestellen van de Chuwi Hi9 Air.
Dat ging allemaal goed soepel en netjes:
- Besteld bij Bestgear, verzending met normale (trage) verzend optie. Pakket(je) na 2 weken thuis afgeleverd. Geen gedoe met BTW, invoerrechten of wat dan ook.
- Pakket was zeer goed ingepakt
- De tablet doet het netjes, conform verwachting, geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
@Geert Janssen en @rens-br
Ik zie toevallig vandaag dat de Hi9 Air slechts 159e (excl verzending, vanuit China) is. Zeer aantrekkelijk dus.
Ik zit alleen niet te wachten op additionele BTW-kosten.
Ik heb ff zitten Googelen om te kijken waar elk warehouse staat, maar op de GearBest website vind ik zelf niet zo heel veel info. Ik vind alleen hier wat info, maar weet niet in hoeverre dat correct is: https://couponsfromchina....rbest-warehouse-location/

Vanuit dit warehouse zijn er overigens 3 shipment methodes: Registered Airmail (gratis), Priority Line (8 cent) en Expedited Shipping (8 euro).
De levertijd maakt mij niet zo heel veel uit.

Banggood levert voor 156e vanuit China/HK.

Mijn vraag is dus nu: is er een manier om de Hi9 Air vanuit China te laten verzenden en de kans op BTW zo laag mogelijk te houden of domweg te vermijden?
Of zou ik dan toch het Spaanse/Franse warehouse moeten uitkiezen (vanaf 219 euro, excl verzending)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
eduardtee schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:27:
@Geert Janssen en @rens-br
Ik zie toevallig vandaag dat de Hi9 Air slechts 159e (excl verzending, vanuit China) is.
Welke website? Banggood of Gearbest? Ik zie hem bij Banggood inderdaad staan voor 156 euro ex verzending. Als je dan kiest voor Priority Direct Mail voor €3,66 extra is de kans klein dat je invoerrechten e.d. moet betalen. Wanneer je die wel moet betalen vergoed Banggood die voor je. Zie deze link met informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:09
Deze gister besteld voor 156 exc. Verzendkosten. Meteen maar de bij behorende hoes erbij gedaan, ben heel benieuwd!

Ik heb trouwens priority air mail +verzendverzekering, dus in totaal 162 voor de tablet en nog 15 voor de hoes.

Banggood geeft als verwachte datum 16-09, hoop stiekem dat hij toch wel eerder komt.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
vuurtjih schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:31:
Ik heb trouwens priority air mail +verzendverzekering, dus in totaal 162 voor de tablet en nog 15 voor de hoes.
Hoesje kan ik ook zeker aanraden. De kleur vind ik persoonlijk niks, maar hij past er gewoon heel netjes omheen.
Banggood geeft als verwachte datum 16-09, hoop stiekem dat hij toch wel eerder komt.
2,5 week klinkt als een redelijk verzendtermijn. Al kan het (iets) sneller, ik had hem besteld op 23 mei en binnen op 8 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:09
rens-br schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:47:
[...]

Hoesje kan ik ook zeker aanraden. De kleur vind ik persoonlijk niks, maar hij past er gewoon heel netjes omheen.

[...]

2,5 week klinkt als een redelijk verzendtermijn. Al kan het (iets) sneller, ik had hem besteld op 23 mei en binnen op 8 juni.
De kleur maakt me ook niet zoveel uit, maar een hoesje lijkt me wel prettiger.

Klinkt ook best redelijk, alleen sneller is altijd leuker :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgetta
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-08 11:50
10 augustus besteld bij Gearbest, twee weken later binnen gekregen met DHL (de slechtste pakketdienst aller ntijden, maar dit keer ging het toevallig goed). Geen douanekosten (maar dat garandeert Gearbest niet, dus dat was mazzel). €152,58 betaald, plus €7,60 voor een hoes, met alle mogelijke kortingen (als je de app download, gaan er nog een paar euro af etc.) Volgens mij is ie nu weer iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Caithlyn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:32:
Is het beter om de tablets los te bestellen met een week er tussen of werkt de PDM ook als ik ze tegelijk bestel via Banggood?
Je wilt er twee bestellen begrijp ik? Met PDM vergoed Banggood de eventuele bijkomende kosten, dus zou het niet uit moeten maken of je er 1, 2 of 10 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
rens-br schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:34:
[...]

Je wilt er twee bestellen begrijp ik? Met PDM vergoed Banggood de eventuele bijkomende kosten, dus zou het niet uit moeten maken of je er 1, 2 of 10 besteld.
Ja ik wil er twee bestellen + hoesjes.
In het verleden heb ik de Pipo's apart besteld voor de zekerheid.

Bedankt! Ik ga ze waarschijnlijk komend weekend bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Caithlyn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:41:
Ja ik wil er twee bestellen + hoesjes.
Voor het eruit pikken zou het in principe dus niet uit moeten maken, maar als jij er een beter gevoel bij het bestel je ze gewoon los van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caithlyn
Edit: bij 1 tablet is PDM wel mogelijk, bij 2 of meer is alleen EDM mogelijk.
Edit 2: Twee aparte bestellingen van gemaakt en nu kan het wachten beginnen!

Helaas afgelopen weekend niet gelukt om de tablets te bestellen dus vandaag een herkansing.

Nu heb ik op de pagina van de tablet de PDM verzending geselecteerd. Nu wil ik de bestelling afronden en de boel betalen en daar krijg ik de verzendmethode EDM als enige optie.

Is dit een betrouwbare verzendmethode?

De hoesjes kan ik wel via PDM laten verzenden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fSCwlfTrPRI7BqRsTBOc09Tk/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Caithlyn op 18-09-2018 19:01 ]

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Caithlyn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:43:
De hoesjes kan ik wel via PDM laten verzenden.
Voor de hoesjes is het niet persee nodig om via PDM te doen, aangezien de waarde (per stuk) onder de 22 euro ligt. Je kan dus gewoon voor de goedkoopste optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Eastend schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:50:
Het is de Chuwi Hi9 Air geworden.

[...]

Gisteravond besteld, dus nog niet binnen...
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:30
Bij Gearbest.
Keus gemaakt voor levering via "Fast-23".
Slingeraap2 had deze suggestie hierboven gedaan. Dan is de tablet wel iets duurder, maar komt dan uit een Europees warehouse (Tsjechië/Duitsland). Dus geen BTW en invoerkosten.
Bij deze bestelling kreeg ik ook nog 10 dollar korting op een assortiment artikelen. Zat voor mij maar één interessant artikel bij. Een oplaadbare desklamp (https://www.gearbest.com/..._1168431.html?wid=1640583). Aanbiedingsprijs: 11,99 dollar. Met 10 dollar korting wordt dat 1,99 dollar en heb je dan een goedkope, handige lamp *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caithlyn
Afgelopen zaterdag de eerste tablet ontvangen en gisteren de tweede. Volgens Banggood zouden ze pas rond 10-11 oktober worden geleverd maar dat is dus ruim een week eerder geworden.

Morgenavond ga ik naar mijn ouders en dan ga ik alles overzetten van de oude tablets naar de Chuwi's.
Hopelijk hebben we hier weer jaren plezier van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:40
Na alle gematigd positieve reviews en reacties deze ook maar besteld voor een zacht prijsje.

BangGood + Priority Airmail + Shipping Insurance voor net geen € 164,- _/-\o_

De cover heb ik maar besteld bij Ali voor een tientje ;)

Nu maar hopen dat hij langer up to date blijft dan mijn 3 jaar oude Lenove Yoga Tab :'(

EDIT: De tablet afgelopen zaterdag ontvangen van BangGood. Geen douane geneuzel of andere kostenverhogende zaken. Hij staat nu op te laden en dan gaat de tablet grondig getest worden.

Eerste indruk? Mooi! _/-\o_ Lekker dun en behoorlijk vlot. :)

Big Bang(Good) for my buck :+

[ Voor 32% gewijzigd door S.J.Onnie op 21-10-2018 19:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Knoop maar doorgehakt en de Chuwi Hi9 Air met x23 gekocht bij BG voor € 152,97 inc PDM verzending (en zonder verzekering, want betaald met PayPal)
Had nog €8,67 aan korting met BG points :)

Via GB nog de officiële cover besteld voor €9,83 totaal.
Nu hopen dat ie uiterlijk wk 46 binnen is, want dan moet ik weer 2 wkn naar t buitenland en met t vliegtuig weg.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmeeus
  • Laatst online: 21-01-2024
Als je bij banggood de tariff insurance neemt, moet je dan nog PDM selecteren om zeker geen douanekosten te moeten betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korlean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-02 00:21
Op dit moment met coupons & weekdeal slechts 132 euro incl PDM shipping....

Ik begin toch te twijfelen, ik was was aan het kijken naar de mi pad 4 (8") ter vervanging van een oude Fire HD 8" maar dit is wel een zeer aantrekkelijke price...

bghi9air <- is de coupon (nog 3 dagen geldig denk ik)

https://www.banggood.com/...l-4G-Tablet-p-1279171.htm

[ Voor 28% gewijzigd door Korlean op 28-03-2019 11:30 ]

Pagina: 1