Beveiligingspatchlevel ook omhoog gegaan misschien?vuurtjih schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:14:
Kreeg net een update, ~55 MB. Weet niet zo goed wat er veranderd is, behalve dat de wireless update app verdwenen is. In het instellingsmenu staat ook; com.adups.foga.MyApplication
5 juni 2018.rens-br schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:01:
[...]
Beveiligingspatchlevel ook omhoog gegaan misschien?
Dus volgens mij niet.
[ Voor 6% gewijzigd door vuurtjih op 25-10-2018 22:44 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Dat is dan inderdaad niet veranderd. Ik heb de update ook klaar staan, maar krijg die niet geïnstalleerd vanwege TWRP.
Anoniem: 426269
Het scherm is hierna nog enkele keren bevroren. Het duurt daarna uren voordat hij weer normaal aan gaat met een druk op de powerknop. Maar ik denk dat het een softwareprobleem is. Het gebeurt namelijk alleen als je een Youtube filmpje pauzeert, en dan de tablet weglegt. Pak je hem na een tijdje weer en wil je dat Youtube filmpje verder kijken, dan kreeg je dat rare scherm alsof het lijkt dat de hele videokaart kapot is.rens-br schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:55:
[...]
Ik zou dit maar even in de gaten houden. Het lijkt er namelijk op dat het display (kabel) niet helemaal lekker vast zit o.i.d.
Maar ik kon vandaag de Youtube app nog updaten en ik heb Duraspeed uitgezet (misschien zorgde dat voor de problemen?). Ook heb ik in Youtube de picture in picture maar uitgezet, misschien was dat wel de boosdoender ofzo, of in combinatie met, ik weet het niet, het wordt toch niet gebruikt hier.
Het lijkt nu wel goed te gaan. Hebben jullie geen vastlopers met Youtube fimpjes pauzeren en na een tijdje ze weer willen bekijken? De Youtube app sluiten en weer verder gaan met hetzelfde filmpje (wel zelf even scrollen naar waar je gebleven was) helpt hier gelukkig. Tot nu toe geen vastlopers meer zoals eerst. *** klopt af ***
Dat lijkt me dan inderdaad duidelijk een software probleem. Ik zal straks een kijken of ik het hier eventueel kan reproduceren. Bij mij staat Duraspeed sinds het begin al uit.Anoniem: 426269 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:59:
Maar ik denk dat het een softwareprobleem is. Het gebeurt namelijk alleen als je een Youtube filmpje pauzeert, en dan de tablet weglegt. Pak je hem na een tijdje weer en wil je dat Youtube filmpje verder kijken, dan kreeg je dat rare scherm alsof het lijkt dat de hele videokaart kapot is.
PIP in of uitschakelen heeft niet zo heel veel zin, aangezien die functie alleen werkt met Youtube Red.
Heb de update ook gedaan en dezelfde verschijnselen, maar na een volledige reset is de update app weer gewoon terug.vuurtjih schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:14:
Kreeg net een update, ~55 MB. Weet niet zo goed wat er veranderd is, behalve dat de wireless update app verdwenen is. In het instellingsmenu staat ook; com.adups.foga.MyApplication
Wat is een volledige reset precies? Gewoon aan/uitzetten? Of een reset naar de fabrieksinstellingen? Of wat anders, zo ja, welke toetsencombi gebruik je daarvoor?LpvE schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:05:
[...]
... maar na een volledige reset is de update app weer gewoon terug.
Reset naar fabrieksinstellingen. Wel ff alles backuppen wat belangrijk is. Tja, 'tis niet anders. Maar bij mij werkte het wel. Heb overgens tablet terug gestuurd naar gearbest voor een ruil of een refund aangezien de back-camera niet meer aanwezig was. Ik kon wel $30 retour krijgen om het af te kopen maar een tablet zonder camera is toch niet handig aangezien ik nog wel eens barcodes of QR codes scan of inlog met Digid. Heb al eerder een tablet terug gestuurd en dat ging toch wel goed dus nog maar een keer geprobeerd. Gelukkig betaald paypal de retour kosten.Anoniem: 426269 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:56:
[...]
Wat is een volledige reset precies? Gewoon aan/uitzetten? Of een reset naar de fabrieksinstellingen? Of wat anders, zo ja, welke toetsencombi gebruik je daarvoor?
Okee, bedankt voor de info. Dat ga ik ook nog eens proberen dan met de Hi9 Air hier. Als ik hem weer uit de gecrashte stand krijg tenminste, want dat gebeurt nu zo'n beetje na elke keer. Eerst dacht ik dat het aan Youtube lag, maar dat is dus niet zo. Daarna duurt het uren of een dag voordat hij weer aan gaat. En anders gaat hij ook terug. Ik beb gelukkig ook met Paypal betaald. Hmmm, 19 okt afgeschreven, en het is nu 3 nov, ik moet er snel werk van maken nu. Nou ja, hij was ook nog 5 dagen onderweg dus er zit nog wat speling in qua melden binnen 2 weken (als consumentenrecht tenminste ook geldt voor het Czech warehouse waar ik hem vandaan had). Maar een nieuwe tablet is ook goed, mits hij 100% werkt.LpvE schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:10:
[...]
Reset naar fabrieksinstellingen. Wel ff alles backuppen wat belangrijk is. Tja, 'tis niet anders. Maar bij mij werkte het wel. Heb overgens tablet terug gestuurd naar gearbest voor een ruil of een refund aangezien de back-camera niet meer aanwezig was. Ik kon wel $30 retour krijgen om het af te kopen maar een tablet zonder camera is toch niet handig aangezien ik nog wel eens barcodes of QR codes scan of inlog met Digid. Heb al eerder een tablet terug gestuurd en dat ging toch wel goed dus nog maar een keer geprobeerd. Gelukkig betaald paypal de retour kosten.
Waar moest jij hem naartoe terugsturen? Chine, of hebben ze ook iets dichterbij?
*** update ***
Crasht nu ook random na Netflix uit sleep. Support met Geabest is omslachting. Er zijn al 5 dagen voorbij en nu vragen ze in de ticket na de foto van het gecrashte scherm ook een video (niet dat je er dan iets anders op ziet). Maar die video komt blijkbaar niet door, ook al is ie ruim onder de 10MB die ze stellen, en krijg ik geen foutmelding. Maar goed, dan volgens instructie los sturen via de email, krijg je daar weer een ticket nummer van, maar een melding dat we verder gaan in het bestaande topic (ook wel zo logisch), maar goed, daar is na 5 dagen nog steeds geen reply. Nou, het advies was een factory reset, deze stappen:
We kindly ask that you perform a factory reset for your device and see if this resolves the problem(s).
1) Long press the power button and the volume+ at the same time;
2) When the screen is bright, loosen the button and wait for the image to appear. If not, please repeat step 1;
3) Use the volume + and volume - keys to adjust the light bar to "data/factory reset wipe", press the power button to confirm;
4) Use the volume + and volume - keys to adjust the light bar to "delete, all user data Yes", press the power button to confirm;
5) Wait for the next screen, select "system now reboot" to restart, press the power button to confirm.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 13-02-2019 11:29 ]
Die van mij kwam uit spanje. Ze gaven eerst op dat ik hem naar honkong moest sturen, maar nadat ik ze verteld had dat hij via spanje was gekomen kreeg ik het spaanse warehouse adres met RMA formulier. Is nu dus onderweg naar spanje. Gelijk de verzendkosten naar paypal verzonden en is nu in behandeling. Tot zover gaat het nog goed. En nu maar afwachten.Anoniem: 426269 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:34:
[...]
Okee, bedankt voor de info. Dat ga ik ook nog eens proberen dan met de Hi9 Air hier. Als ik hem weer uit de gecrashte stand krijg tenminste, want dat gebeurt nu zo'n beetje na elke keer. Eerst dacht ik dat het aan Youtube lag, maar dat is dus niet zo. Daarna duurt het uren of een dag voordat hij weer aan gaat. En anders gaat hij ook terug. Ik beb gelukkig ook met Paypal betaald. Hmmm, 19 okt afgeschreven, en het is nu 3 nov, ik moet er snel werk van maken nu. Nou ja, hij was ook nog 5 dagen onderweg dus er zit nog wat speling in qua melden binnen 2 weken (als consumentenrecht tenminste ook geldt voor het Czech warehouse waar ik hem vandaan had). Maar een nieuwe tablet is ook goed, mits hij 100% werkt.
Waar moest jij hem naartoe terugsturen? Chine, of hebben ze ook iets dichterbij?
Okee, mooi, bedankt voor de info. En succes met de afhandeling!LpvE schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:57:
[...]
Die van mij kwam uit spanje. Ze gaven eerst op dat ik hem naar honkong moest sturen, maar nadat ik ze verteld had dat hij via spanje was gekomen kreeg ik het spaanse warehouse adres met RMA formulier. Is nu dus onderweg naar spanje. Gelijk de verzendkosten naar paypal verzonden en is nu in behandeling. Tot zover gaat het nog goed. En nu maar afwachten.
ThanxAnoniem: 426269 schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:28:
[...]
Okee, mooi, bedankt voor de info. En succes met de afhandeling!
Hallo,
Ik twijfel wat tussen de Chuwi Hi9 air (+/- 150 euro) en de Chuwi Hi9 plus (nieuw model, +/- 175 euro)
Wat zouden jullie doen?
Thx!
Ik twijfel wat tussen de Chuwi Hi9 air (+/- 150 euro) en de Chuwi Hi9 plus (nieuw model, +/- 175 euro)
Wat zouden jullie doen?
Thx!
Ik kreeg van de week deze melding op mijn chuwi (hi9 pro). Nooit zelf geinstalleerd, toch geen prettige melding.

[ Voor 3% gewijzigd door knakworst op 16-11-2018 23:43 ]
Ja hier ook. Chuwi Hi9 Pro. Staat sinds de melding van Play Protect uitgeschakeld dus lijkt me ok zo.knakworst schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:42:
Ik kreeg van de week deze melding op mijn chuwi (hi9 pro). Nooit zelf geinstalleerd, toch geen prettige melding.
[Afbeelding]
Heb al geprobeerd te verwijderen via ADB shell , kom er alleen niet achter wat de packagename is dus wordt lastig om het helemaal te verwijderen van systeem.
Er staat " App verwijderd door Play Protect". Dan is hij toch verwijderd of ben ik te optimistischprinsvlad schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:28:
[...]
Ja hier ook. Chuwi Hi9 Pro. Staat sinds de melding van Play Protect uitgeschakeld dus lijkt me ok zo.
Heb al geprobeerd te verwijderen via ADB shell , kom er alleen niet achter wat de packagename is dus wordt lastig om het helemaal te verwijderen van systeem.
Dat betreft de laatste update van de applicatie. Die is verwijderd. Aangezien de fontmanager in het systeem is geïntegreerd zal je deze alleen via root of via cmd ''shell'' kunnen verwijderen. Echter : reset je het toestel dan zal deze weer opnieuw geïnitieerd worden omdat het een system-app is.knakworst schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:14:
[...]
Er staat " App verwijderd door Play Protect". Dan is hij toch verwijderd of ben ik te optimistisch
Maar om je gerust te stellen: uitgeschakeld door Play Protect , dan is de app niet actief en zal ie ook niets doen.
Ik heb mijn air net een paar weken en merk dat het laden van 25% naar 100% meer dan 24 uur duurt. In een youtube filmpje van iemand heb ik al gezien dat het lijkt alsof ie simpelweg niet meer vermogen vraagt aan een lader ook al is deze 2 of 3 ampere.
Iemand toevallig ervaring met dit voorval? Op de fora is geen oplossing te vinden en weet niet of het hardware gerelateerd is.
Iemand toevallig ervaring met dit voorval? Op de fora is geen oplossing te vinden en weet niet of het hardware gerelateerd is.
Welke lader gebruik je? De originele of een andere?xon schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:57:
En je bent niet de enige met het probleem: soskes in "[Chuwi Hi9 Air] Ervaringen & Discussie".
[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 22-11-2018 20:12 ]
Ik schrok al, maar jullie hebben de Hi9 Proprinsvlad schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:28:
[...]
Ja hier ook. Chuwi Hi9 Pro. Staat sinds de melding van Play Protect uitgeschakeld dus lijkt me ok zo.
Met m'n Hi9 Air nog niks gezien.
Ik heb deze ook gehad op mijn Hi9 Air, was een paar dagen geleden toen ik weer een keer verbinding had met het internet. Geen idee waar het vandaag gekomen is.knakworst schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:42:
[Afbeelding]
Ok..ik kom nog even terug op mijn eigen vraag hierboven. Als tip las ik om het programmaatje ampere eens te installeren en dat sprak boekdelen! Ik had inderdaad lage oplaadstroom bij gebruik van verschillende kabels en verschillende laders. Toen ik net nog even het doosje zocht om alles klaar te maken voor verzending terug lag daar nog netjes het originele kabeltje in. Want, je stikktt in huis van de microusb kabeltjes en laat die lekker in het doosje voor als je hem ooit nog eens wilt verkopen of zo (bij mij wel in ieder gevalxon schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:57:
Ik heb mijn air net een paar weken en merk dat het laden van 25% naar 100% meer dan 24 uur duurt. In een youtube filmpje van iemand heb ik al gezien dat het lijkt alsof ie simpelweg niet meer vermogen vraagt aan een lader ook al is deze 2 of 3 ampere.
Het 'gemiddelde' apparaat luistert niet zo nauw waar het gaat om kabels maar wellicht gebruikt Chuwi net wel een draadje meer in de kabel die niet geïnstalleerd is bij goedkope kabels of zo. Ik kijk het dus nog even aan voorlopig.
Doe er je voordeel mee mocht je hetzelfde probleem ervaren
Goed nieuws voor de Chuwi Android gebruikers onder ons. Chuwi heeft bevestigd dat het Android 9 gaat uitbrengen voor de Hi9 Plus, Hi9 Air, Hi9 Pro, HiPad. De update komt mogelijk in juni uit.
OTA klinkt leuk, behalve dat de 'wireless update' app gesloopt is met de vorige update. Wel goed nieuws!
Dat kan je oplossen door een factory reset uit te voeren. Ik dacht dat er op XDA nog een andere oplossing te vinden was, maar die kan ik zo snel niet meer terug vinden. (Als die er al was)vuurtjih schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:45:
OTA klinkt leuk, behalve dat de 'wireless update' app gesloopt is met de vorige update. Wel goed nieuws!
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 23-01-2019 10:26 ]
Goed nieuws, had daar niet op gerekend. Hopelijk komt er in de tussentijd nog een security update, voor de pro blijft het steken op juni 2018.
Voor de Air volgens mij ook. Al heb ik die ook al een tijdje niet meer voorzien van updates, ik ben blijven steken op de update voor de update die de updater sloopt. (Snap je het nogknakworst schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:54:
Goed nieuws, had daar niet op gerekend. Hopelijk komt er in de tussentijd nog een security update, voor de pro blijft het steken op juni 2018.
En ik heb TWRP draaien en geroot, welke sowieso niet om kunnen gaan met incrementele updates
Yes, het heeft geholpen.rens-br schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:49:
[...]
Dat kan je oplossen door een factory reset uit te voeren. Ik dacht dat er op XDA nog een andere oplossing te vinden was, maar die kan ik zo snel niet meer terug vinden. (Als die er al was)
Meteen daarna toch weer geüpdatet, om te kijken of het probleem weer terug kwam, maar dat valt mee.
Kreeg eerst: 20181010_20181010-1852 en daarna 20181128_20181118-1738.
Release datum van allebei 03-03-2018 & minor bug fixes
Toppie!vuurtjih schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:57:
Yes, het heeft geholpen.
Is er ook merkbaar wat veranderd of niet? En is het patchlevel mogelijk verhoogd, of zelfs dat niet?Meteen daarna toch weer geüpdatet, om te kijken of het probleem weer terug kwam, maar dat valt mee.
Kreeg eerst: 20181010_20181010-1852 en daarna 20181128_20181118-1738.
Release datum van allebei 03-03-2018 & minor bug fixes
Volgens mij niks veranderd. Beveiligingssystemen is van juni 2018, helaas.rens-br schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:11:
[...]
Toppie!
[...]
Is er ook merkbaar wat veranderd of niet? En is het patchlevel mogelijk verhoogd, of zelfs dat niet?
Vandaag eindelijk de standaard screen protector vervangen. Lijkt wel of ik ander scherm heb gekregen. Veel helderder.
Oh, haha. Hier werden ze zowel van de Air als van de Pro er gelijk de eerste minuut al vanaf getrokken.aukemuis schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:11:
Vandaag eindelijk de standaard screen protector vervangen. Lijkt wel of ik ander scherm heb gekregen. Veel helderder.
En er is geen vervanging gekomen, er wordt hier niet aan screen-protectors gedaan, hehehe.
haha nou met een drie jarige gebruiker is elke bescherming meegenomen.
Voor de Hi9 Pro is de Android security patch van oktober 2018 binnengekomen. De filenaam doet vermoeden dat de patch uit november 2018 komt. Raadselachtig waarom die nu pas beschikbaar is, maar goed beter laat dan nooit. Op zich al een wonder dat we updates krijgen voor deze prijs

Morgen krijg ik m'n Hi9 Air (X23) binnen, nadat m'n gebutste en gehavende Pipo P9 vorige week niet meer aan wilde.
Vooralsnog niet van plan om te rooten of custom roms te gebruiken, ga 'em voorlopig alleen gebruiken voor media consumptie, wat surfen en games.
Kan ik de tablet wel gewoon (ota) updaten zonder problemen? Wil hem komend weekeinde onderweg gebruiken om via Ziggo Go en de Eurosport Player F1 en MotoGP te kijken.
*Edit*
Inmiddels de tablet ontvangen. Netjes alle data via Google cloud over gezet van de andere tablet. Maar, nu ik hem wil gebruiken vraagt hij om een PIN code om android te starten.
Ik heb echter geen pin ingesteld, en de standaard 0000 of 1234 werken iig niet.
Wie weet raad?
Vooralsnog niet van plan om te rooten of custom roms te gebruiken, ga 'em voorlopig alleen gebruiken voor media consumptie, wat surfen en games.
Kan ik de tablet wel gewoon (ota) updaten zonder problemen? Wil hem komend weekeinde onderweg gebruiken om via Ziggo Go en de Eurosport Player F1 en MotoGP te kijken.
*Edit*
Inmiddels de tablet ontvangen. Netjes alle data via Google cloud over gezet van de andere tablet. Maar, nu ik hem wil gebruiken vraagt hij om een PIN code om android te starten.
Wie weet raad?
[ Voor 28% gewijzigd door Daytona op 12-04-2019 14:52 ]
Sinds een maand ben ik mijn oplader "kwijt". Geen idee waar hij gebleven is na een weekend lanparty.
Nu heb ik eindelijk contact (lees: 2x mail, 3x facebook) met Chuwi over de mogelijkheid om een nieuwe oplader te bestellen. Andere opladers werken niet, tablet loopt eerder leeg dan dat hij oplaadt als ik hem gebruik.
Nu heb ik het volgende van Chuwi ontvangen in de mail:
Hi, you can order a new charger to use
the Hi9 air charger plus the freight to Holland is $22USD
pls pay via this paypal account: siwei@chuwi.com.cn
after paying it send me the payment screenshot and full address contains
Contact name:
Detailed address:
City:
Province / State:
Country:
Postal code:
Phone number:
we will confirm and prepare
thanks
Persoonlijk vind ik het nogal een aparte manier daarom mijn vraag of een van jullie al eerder via deze manier iets bij Chuwi heeft besteld?
Nu heb ik eindelijk contact (lees: 2x mail, 3x facebook) met Chuwi over de mogelijkheid om een nieuwe oplader te bestellen. Andere opladers werken niet, tablet loopt eerder leeg dan dat hij oplaadt als ik hem gebruik.
Nu heb ik het volgende van Chuwi ontvangen in de mail:
Hi, you can order a new charger to use
the Hi9 air charger plus the freight to Holland is $22USD
pls pay via this paypal account: siwei@chuwi.com.cn
after paying it send me the payment screenshot and full address contains
Contact name:
Detailed address:
City:
Province / State:
Country:
Postal code:
Phone number:
we will confirm and prepare
thanks
Persoonlijk vind ik het nogal een aparte manier daarom mijn vraag of een van jullie al eerder via deze manier iets bij Chuwi heeft besteld?
Waarschijn is dan is je hele besturingssysteem geëncrypt en vraagt die om een pincode bij opstarten. Dit gebeurd wel vaker bij het terugzetten van een backup. Heb je wel een patroon ingesteld of dit toestel of je vorige? Want dan moet je het patroon zien als een numpad, zoals ze hier beschrijven.Daytona schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:24:
Mocht dat niet werken, dan is een factory reset de enige oplossing.
Chuwi heeft zo te zien zelf geen webshop en daarom moet het op deze handmatige methode. Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.Caithlyn schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:21:
Ik heb mijn originele oplader alleen gebruikt voor het maken van de review, daarna is deze terug in de doos gegaan en heb ik niet meer gebruikt. Bij mij werken alle 5V/2,1A laders (of hoger) prima. Bijvoorbeeld de Koppla, LÖRBY lader of lader van mijn Pocophone werken hier prima.Andere opladers werken niet, tablet loopt eerder leeg dan dat hij oplaadt als ik hem gebruik.
Welke oplader(s) gebruik je om hem te laden?
[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 29-04-2019 11:24 ]
Niet perongelijk een Simkaartje er in gestopt?Daytona schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:24:
Morgen krijg ik m'n Hi9 Air (X23) binnen, nadat m'n gebutste en gehavende Pipo P9 vorige week niet meer aan wilde.
*Edit*
Wie weet raad?
Oh, maar als je alles gekopieerd hebt van de andere tablet. Wat was waar je pincode?
Ik ben zowel het oplaadblokje als de bijbehorende kabel kwijt.
Voor het opladen gebruik ik mijn Oneplus X oplader en af en toe een Samsung oplader. Momenteel heb ik beide niet binnen handbereik om te controleren hoeveel V/A deze opladers hebben. Zodra ik thuis ben, zal ik eens kijken.
Voor het opladen gebruik ik mijn Oneplus X oplader en af en toe een Samsung oplader. Momenteel heb ik beide niet binnen handbereik om te controleren hoeveel V/A deze opladers hebben. Zodra ik thuis ben, zal ik eens kijken.
de OPX lader is misschien geen goed idee, die gebruiken een eigen oplaadprotocol en bij andere apparaten word dit teruggeschroefd. Volgens mij moet het met de Samsung lader gewoon werken.Caithlyn schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:59:
Ik ben zowel het oplaadblokje als de bijbehorende kabel kwijt.
De witte OnePlus X lader heeft 5V/2,4A, heb die hier thuis ook liggen. Maar die lader zou het wel gewoon moeten doen, erg vreemd.Caithlyn schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:59:
Wat voor kabel(s) gebruik je?
Ik neem aan dat je doelt op Dash Charge? Dat hadden ze pas vanaf de OnePlus 2, dus de OPX lader is een 'normale' oplader.vuurtjih schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:02:
De OPX lader is misschien geen goed idee, die gebruiken een eigen oplaadprotocol en bij andere apparaten word dit teruggeschroefd.
Hangt helemaal af hoe oud de lader is. Ik kom de onderstaande lader nog best veel tegen:Volgens mij moet het met de Samsung lader gewoon werken.

En die laad maar met maximaal 700mA, als je dan een tablet wilt opladen ben je ongeveer een jaar bezig.
Nee het is een nieuwere variant van Samsung:
https://www.belsimpel.nl/...der-usb-c-kabel-wit#popup
(Is mogelijk niet helemaal dezelfde maar qua uiterlijk lijkt het deze te zijn.)
Ik ga eens kijken of ik hier op kantoor een oplader kan vinden en kijken wat Amperé te vertellen heeft over het oplaadgedrag.
Hopelijk is het geen defect in mijn tablet.....
Ik ga eens kijken of ik hier op kantoor een oplader kan vinden en kijken wat Amperé te vertellen heeft over het oplaadgedrag.
Hopelijk is het geen defect in mijn tablet.....
[ Voor 11% gewijzigd door Caithlyn op 29-04-2019 11:16 ]
Die zou het inderdaad ook gewoon moeten doen. Dan verdenk ik toch nog even de kabel, welke kabel gebruik je precies?Caithlyn schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:15:
Nee het is een nieuwere variant van Samsung:
Daar zouden we al een hoop aan hebben. Met de originele lader haal ik ongeveer een laadstroom van 1800 mAh. Als ik er aan denk, zal ik vanavond eens kijken hoe het is met de niet originele laders.Ik ga eens kijken of ik hier op kantoor een oplader kan vinden en kijken wat Amperé te vertellen heeft over het oplaadgedrag.
Bij beide opladers de bijbehorende originele kabels.
Ik heb een oplader geleend van een collega, ik hou jullie op de hoogte wat Amperé te melden heeft.
Ik heb een oplader geleend van een collega, ik hou jullie op de hoogte wat Amperé te melden heeft.
Ik heb ook ruzie met een Samsung adapter icm chuwi. Probeer een non-adaptive fast charging adapter, een gewone 5V 2A adapter die voldoet bij mij altijd. Old skool via computer werkt ook maar duurt meestal lang, afhankelijk van de maximale output.
Check even mijn posts van paar maanden geleden. Het ligt vooral aan de kabel en niet de oplader. Als je investeert in een volledig bedrade kabel met volledig opgebouwde connectoren (zit zo'n palletje aan de micro USB) dan laadt ie snel. Omdat ik het niet geloofde heb ik zelfs hiervoor een hardwarematig USB volt/ampère aangeschaft en het is helaas echt waar 😀
Momenteel is de tablet op 46 %, gemiddeld 1500 mA. Het betreft een Samsung adapter met vermoedelijk een Action kabel.
Wat mij opvalt als ik de statistieken van Rens-br vergelijk met mijn statistieken in Amperé:
Max capaciteit bij Rens-br is: 770000
Bij mij is die volgens Amperé: 110000
Overige gegevens komen overeen.
Kan iemand mij dit verschil uitleggen? Ik ben daar niet zo in thuis om heel eerlijk te zijn
Wat mij opvalt als ik de statistieken van Rens-br vergelijk met mijn statistieken in Amperé:
Kan iemand mij dit verschil uitleggen? Ik ben daar niet zo in thuis om heel eerlijk te zijn
Hij lijkt goed te laden en als de tablet gewoon lang genoeg meegaat op een lading zou ik mij niet druk maken.Caithlyn schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:48:
Momenteel is de tablet op 46 %, gemiddeld 1500 mA. Het betreft een Samsung adapter met vermoedelijk een Action kabel.
Nu de tablet op 50% is opgeladen, is de mA gezakt naar gemiddeld 320 mA.
Prima laadsnelheid, niks mis mee.Caithlyn schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:48:
Ik geloof dat die instelling niet altijd 100% overeen komt met de werkelijkheid, je kan die dus prima negeren.Wat mij opvalt als ik de statistieken van Rens-br vergelijk met mijn statistieken in Amperé:
Dit is dan weer enorm laag en (te) laag.Caithlyn schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:25:
Nu de tablet op 50% is opgeladen, is de mA gezakt naar gemiddeld 320 mA.
Nee, geen sim kaart erin, en op de andere tablet geen code, patroon oid ingesteld.vuurtjih schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:55:
[...]
Niet perongelijk een Simkaartje er in gestopt?
Oh, maar als je alles gekopieerd hebt van de andere tablet. Wat was waar je pincode?
Inmiddels de nieuwste originele rom geflashed mbv flashtool en setup van oude tablet nogmaals overgezet. Nu werkt alles wel.
Ik merk wel dat wifi op de 2.4Ghz frequentie erg zwak is. Niet bruikbaar om video te streamen in de meeste gevallen.
Dat was nou net één van de redenen van aanschaf. Meer mensen hier last van?
Geen merkbaar probleem in ieder geval of ik moet altijd op een 5Ghz netwerk zitten, ga er in ieder geval even op letten.Daytona schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:41:
Ik merk wel dat wifi op de 2.4Ghz frequentie erg zwak is. Niet bruikbaar om video te streamen in de meeste gevallen.
Dat was nou net één van de redenen van aanschaf. Meer mensen hier last van?
Heb je toevallig Bluetooth aanstaan? Wellicht dat dat elkaar in de weg zit.
Sinds mijn laatste post: wel 3% erbij en gemiddeld 100 mA.
Begin mij toch een beetje zorgen te maken....
Begin mij toch een beetje zorgen te maken....
Heeft iemand nog ergens iets van een bevestiging ontvangen over deze update. Kunnen we deze deze maand nog verwachten? Online kom ik niet verder dan berichten van begin dit jaar die het hebben over de update.rens-br schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:43:
Goed nieuws voor de Chuwi Android gebruikers onder ons. Chuwi heeft bevestigd dat het Android 9 gaat uitbrengen voor de Hi9 Plus, Hi9 Air, Hi9 Pro, HiPad. De update komt mogelijk in juni uit.
Als een god in Nijmegen.
Eigenlijk maar weinig van vernomen, ook het originele Facebookbericht lijkt niet meer te bestaan.Alaksandus schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:35:
Heeft iemand nog ergens iets van een bevestiging ontvangen over deze update. Kunnen we deze deze maand nog verwachten? Online kom ik niet verder dan berichten van begin dit jaar die het hebben over de update.
In navolging van de berichten hierboven. Ik heb even contact gehad met de klantenservice en die geven aan dat Android 9 niet meer gaat verschijnen voor de Hi9 Air. Ze willen alleen niet echt een reden geven.
wat late reactie, maar dit staat op het forum.
https://forum.chuwi.com/t/topic/984
Geven de schuld aan Mediatek.
Dat is een veel voorkomend probleem. Destijds met de Snapdragon 801 was dat ook de reden dat er geen Android 7 update uitkwam.Elrolo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:31:
wat late reactie, maar dit staat op het forum.
Vind het persoonlijk ook niet zo'n ramp dat er geen Android 9 of 10 update is / komt. Echter is de kritiek over de security updates wel terecht. Is voor mij een reden om nooit meer een Chuwi device te kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 07-10-2019 13:47 ]
Wat een ontzettende poep tablet. Sinds het begin alleen maar gezeik mee gehad...slecht werkende touchscreen, geen updates en nu sinds recent ook nog eens een batterij die het heeft begeven.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, bestellen en winkels: [Chuwi Hi9 Air] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Chuwi Hi9 Air] Accessoires
- Rooten, Flashen en Custom ROM's: [Chuwi Hi9 Air] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, bestellen en winkels: [Chuwi Hi9 Air] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Chuwi Hi9 Air] Accessoires
- Rooten, Flashen en Custom ROM's: [Chuwi Hi9 Air] Rooten & Custom ROM's