Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:30
nope, ik nog niet, ingediend op 20/09
jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 14:52
Asus zijn nieuwe vlaggenschip en tevens eerste 802.11ax-router is beschikbaar. Ik heb er een topic voor aangemaakt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06

JME

zeg maar Jamie

Cashback-aanvraag ingediend op 11-9, achteraan gemaild op 9-10, complete radiostilte... :-(
Gisteren achteraan gebeld maar “de promotiemedewerkers zijn alleen per mail bereikbaar”. Right.

[ Voor 37% gewijzigd door JME op 17-10-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:19
Sorry heb niet hele topic kunnen lezen. Heb net een 2e 68U boven neergezet als AImesh "node".
Ik zie hem in de router die onder in de meterkast staat. Heb via een kabel en een switch wired verbonden.

Na 2x firmware update staat Roaming Assistant aan (bij tabblad Professional). Dit had ik altijd uit. Maar met AImesh; moet deze optie juist aanstaan bij 2.4 en 5G wifi options?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
JME schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:21:
Cashback-aanvraag ingediend op 11-9, achteraan gemaild op 9-10, complete radiostilte... :-(
Gisteren achteraan gebeld maar “de promotiemedewerkers zijn alleen per mail bereikbaar”. Right.
Uw 20 werk dagen zijn toch al om dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

NoFate schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:46:
Uw 20 werk dagen zijn toch al om dan
Dat is precies mijn punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
zal wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-08 16:01
PCJR schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:03:
Sorry heb niet hele topic kunnen lezen. Heb net een 2e 68U boven neergezet als AImesh "node".
Ik zie hem in de router die onder in de meterkast staat. Heb via een kabel en een switch wired verbonden.

Na 2x firmware update staat Roaming Assistant aan (bij tabblad Professional). Dit had ik altijd uit. Maar met AImesh; moet deze optie juist aanstaan bij 2.4 en 5G wifi options?
Ja, dat is wel de bedoeling. Het beste is om, indien nodig, wat te spelen met de waarde.
De "Roaming Assistant" zorgt ervoor dat de client niet meer kan verbinden met het zwakkere signaal.
Zo zal de client altijd met het sterkste signaal verbonden zijn.

Zelf heb ik voor 2.4 GHz en 5 GHz verschillende SSID's . Op die manier kan ik zelf bepalen welke devices op welke band verbinding maken. Maar dat is natuurlijk geen noodzaak.

Ter info: ik heb ook twee AC68U routers. Met een moderne smartphone haal ik de volledige (ruim) 400/40 van mijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:50
Ik heb op mijn ASUS RT-AC86U (2 stuks) deze week de Merlin firmware geïnstalleerd. De optie van Aimesh vervalt dan, maar ik moet zeggen dat het veel beter functioneert. Het WiFi signaal komt veel verder dan eerst. De 1e router hangt achter de modem van Ziggo die in bridge mode staat en de tweede ASUS router staat als AP modus. Op de tweede ASUS heb ik het 2.4GhZ netwerk uitgeschakeld omdat 5 GhZ daar prima volstaat, dat is met Aimesh niet mogelijk omdat je dan de WiFi van de 'server' uitzet i.p.v. van de node.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Tonne2016 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Ja, dat is wel de bedoeling. Het beste is om, indien nodig, wat te spelen met de waarde.
De "Roaming Assistant" zorgt ervoor dat de client niet meer kan verbinden met het zwakkere signaal.
Zo zal de client altijd met het sterkste signaal verbonden zijn.

Zelf heb ik voor 2.4 GHz en 5 GHz verschillende SSID's . Op die manier kan ik zelf bepalen welke devices op welke band verbinding maken. Maar dat is natuurlijk geen noodzaak.

Ter info: ik heb ook twee AC68U routers. Met een moderne smartphone haal ik de volledige (ruim) 400/40 van mijn abonnement.
Ik snap je verhaal. Maar op Engelse fora lees ik dat AIMEsh al een ingebouwde handover heeft.
Sommigen hbben zelf meer nadeel bij aanzetten van roaming assistant. Dan zou een device hard ontkoppeld worden, en even geen verbinding hebben voordat het andre netwerk opgepakt zou worden.

Met AIMesh zou het moeten overlopen zonder time out.
Ik heb roaming assist, RA, nu al 2 dagen uit, en moet zeggen dat het prima gaat. Hij pakt het beste netwerk van de 2 routers. Dus even testen zo :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Iets anders, in de Asus Router app, zie ik wel 2 routers en de devices in het mesh netwerk.
Maar onder AI Mesh, kan de app de node niet vinden, er staat gewoon niets alleen: "Get Started". Vervolgens komt er iets met cannot connect, en dan staat er je moet op de wifi connected van de node (dat gaat natuurlijk niet want die kun je niet individueel zien)...

Iemand n id?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne2016
Dat is bij mij ook zo. Dat komt omdat de node die je gaat zoeken via "Get started" er niet is.
Je hebt jouw node immers al verbonden?
Die optie is bedoeld om een (extra) node toe te voegen.

Onder "More" zie je wel de nodige opties om te kunnen checken en/of wijzigen.

Ook kun je tikken op "Devices" en als je dan, bovenin, op AIMesh tikt kun je per AP zien welke apparaten er verbonden zijn. En ook nog op welke band en het momentele dataverkeer (in hoeveelheid).

[ Voor 26% gewijzigd door Tonne2016 op 25-10-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Reactie van ASUS:
“Hello,
thank you for participating in this Promotion. Your claim has already been approved.
You will receive the money cashback via money transfer, usually ASUS proceeds within a time period up to 90 days after the release of your application.
We kindly ask you for your patience.”

Dus mogelijk nog eens 3 maanden bovenop die 20 werkdagen. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:24
Hallo allemaal,

Ik heb zelf al jaren een RT-AC87U. Altijd prima gewerkt, maar door bliksem inslag ooit een keer een lan poort kapot gegaan. Wilde hem eigenlijk vervangen door iets nieuwers en beters, maar dat is er nooit van gekomen. Tot nu eindelijk de AX88U beschikbaar kwam. Dus deze gelijk gekocht.

Mijn bereik in huis was altijd ok. Beneden prima, boven wat minder, op de derde verdieping slecht. Dus ik hoopte dat de AX88U hier verbetering in zou brengen. Helaas is dit niet zo. Het is wel iets beter, maar nog niet wat ik zou willen.

Dus toen maar de oude AC87U op de derde verdieping geplaats, met CAT6a kabel verbonden met de AX88U en als AP ingesteld. Jammer genoeg ondersteund deze geen AiMesh (en ik vraag mij af of Asus dit ooit gaat ondersteunen).
Daarom besloten om naar een goede oplossing te zoeken om het goed werkend te krijgen.

Nu heb ik op de mobiele devices "SWIFI" geinstalleerd. Deze gratis app kun je zo instellen dat onder een bepaald signaal niveau er automatisch naar een beter signaal geschakeld wordt.
Ik heb nu met mijn Galaxy S8 en S7 in het gehele huis top dekking op 5GHz.
Beneden wordt automatisch naar de AX88U router geswitched en als ik naar boven ga, naar de AC87U.
Snelheden met speedtest beneden tussen mijn max 400Mbps van ziggo, tot zo'n 200Mbps in de keuken.
Boven tussen de 400Mbps op de derde verdieping en 300-250Mbps op de 2e verdieping. Alleen in de toiletten zakt het naar zo'n 100-150Mbps.
Switchen gaat ook vrij snel en soepel.

Mocht AiMesh nu ooit op de AC87U beschikbaar komen, ga ik het wel eens proberen, maar nu ben ik ook erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Sinds vandaag gebruik ik weer Aimesh in combi met Merlin. Op de eerste router staat Merlin en op de tweede staat de stock firmware. Vooralsnog werkt het prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Voor degene die het gemist hebben, sinds eind november kunnen de Lyra AP's ook in een AiMesh-netwerk gebruikt worden na een firmware update:Asus support: Hoe een Lyra serie router toe te voegen aan uw AiMesh systeem?

Op CES heeft Asus een nieuwe Wi-Fi 6 (802.11ax) router laten zien, de Asus RT-AX58U, die ook over AiMesh gaat beschikken.

Asus RT-AX58U Asus RT-AX58U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzoverschoor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-08 13:34
intussen tijd alweer 8 Jan en ik heb mijn cashback nog niet ontvangen......iemand al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
renzoverschoor schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:43:
intussen tijd alweer 8 Jan en ik heb mijn cashback nog niet ontvangen......iemand al wel?
Hier nog iemand zonder cashback. Prima actie zo van ASUS door niets te geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@king006 @renzoverschoor @JME @NoFate Heeft een van jullie screenshots van de promotiewebsite? En eventueel ook van een bevestiging en/of correspondentie? (met persoonlijke gegevens natuurlijk onherkenbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Hier ook nog geen geld terug, wel bevestiging gehad dat het nog eens 90 dagen ging duren... Nog 1 maand te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
onderstaande ontvangen op 26/10 , na dat ik de claim had ingediend :

Hello,

thank you for participating in this Promotion. Your claim has already been approved.

You will receive the money cashback via money transfer, usually ASUS proceeds within a time period up to 90 days after the release of your application.

We kindly ask you for your patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Balance schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:07:
@king006 @renzoverschoor @JME @NoFate Heeft een van jullie screenshots van de promotiewebsite? En eventueel ook van een bevestiging en/of correspondentie? (met persoonlijke gegevens natuurlijk onherkenbaar)
@Balance,

De website staat niet meer online, maar wel in Google cache: https://webcache.googleus...=clnk&gl=nl&client=safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
Even weer iets anders,

Mijn beide RT-68U's zijn als AImesh geschakeld. Werkt altijd uitstekend en erg stabiel.

Wel wordt, met mijn "oude" S5Neo een Whatsapp spraakverbinding verbroken als ik in de buurt kom van de sterkere AP (router of node). Goed, ik weet dat en houd er rekening mee.

Nu was vandaag een familielid op visite met een S9. Die zit ook op het 5 GHz netwerk van mij.
Uit nieuwsgierigheid een paar speedtestjes gedaan. Overal mooi de volle 400/40 van mijn Ziggo abo.
Met mijn S5Neo zit dat rond 250 Mb/s. Natuurlijk ook prima. En logisch ook.

Maar nu komt het: ik zette een Whatsapp spraakverbinding op met iemand om eens te testen.
Wat blijkt? Ik ben minimaal drie keer heen en weer gelopen. Zag het WiFi signaal weer naar vol gaan en, tot mijn grote verassing, bleef de spraakverbinding 100% in tact! Zelfs geen klikje of hikje te horen.
En ja, ik weet zeker dat het toestel omschakelde. Minimaal vijf keer zelfs.

Blijkbaar zijn nieuwere toestellen ook supervlot met roamen...
Misschien leuke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Tonne2016,

Dat klopt! :) mijn iPhone X schakelt ook continu gelijk over zonder de verbinding te verliezen. Waar je nog naar zou kunnen met je S5Neo is of hij echt naar de andere router/node schiet of dat hij wellicht 2.4 GhZ oppakt van de router waarmee je al was verbonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonne2016
Ja, die S5Neo schakelt wel vlot over. Aan het symbool te zien onmiddellijk maar de re-auth duurt te lang.
Ik meet 900 mS.

En nee, ik heb de S5Neo alleen verbonden met het 5 GHz netwerk. Ik gebruik namelijk twee SSID's.
Op die manier zijn de devices die geen 5 GHz ondersteunen verbonden met 2.4 en de rest heeft alleen toegang tot 5 GHz.

De S5Neo is dan ook een toestel uit 2014 en bovendien zeker geen vlaggeschip.Maar die kleine "tekortkomingen" neem ik graag voor lief.
Ik vind niet gauw weer een nieuw toestel met een echt 16:9 FHD display, afneembare achterkant, notificatieled etc.

Die nieuwe dingen zijn allemaal van glas of metaal, veel te langwerpig beeldscherm en, in de voor mij gunstige prijsklasse, zonder notificatieled. Ik zal er waarschijnlijk toch ooit eens aan moeten....

Maar goed, dat is way offtopic.. :)

Mijn post was bedoeld om aan te geven dat de client, zonder hulpmiddelen, niet alleen zelf bepaalt wanneer hij roamt maar ook hoe vlot dat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
cashback info : heb mail gehad

Hello,

thank you for your email.

Your claim has been approved. Unfortunately, due to the high level of participation, there are some delays in the process. We will, however, make every effort to ensure that you receive your cashback as soon as possible.

Please note that the payment will be executed by the agency ninepoint consulting GmbH.

We ask for your patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Letterlijk dezelfde mail gehad, ook vandaag. Kennelijk iedereen maar even een standaard zoethoudertje gestuurd. Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn, zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik heb aiMesh onlangs nog een kans gegeven vanwege een prijsfout op Amazon waarschijnlijk. 2 Blue Caves voor 99 euro per stuk... Maar wederom is de snelheid en het bereik belabberd te noemen. In ca. 75% van het huis heb ik met de huidige setup meer snelheid, tot een factor 10, en meer bereik dan met twee bekabelde mesh routers.

Routers zijn weer retour gegaan.

Ik snap echt niet waar het nu aan ligt dat het ogenschijnlijk alleen bij mij niet werkt? Of is mijn 5 jaar oude R7000 zo goed?

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 10-01-2019 21:25 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzoverschoor
NoFate schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:45:
cashback info : heb mail gehad

Hello,

thank you for your email.

Your claim has been approved. Unfortunately, due to the high level of participation, there are some delays in the process. We will, however, make every effort to ensure that you receive your cashback as soon as possible.

Please note that the payment will be executed by the agency ninepoint consulting GmbH.

We ask for your patience.
Heb inderdaad vandaag ook dezelfde email gehad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Idd triestig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Phusebox schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:23:
Ik heb aiMesh onlangs nog een kans gegeven vanwege een prijsfout op Amazon waarschijnlijk. 2 Blue Caves voor 99 euro per stuk... Maar wederom is de snelheid en het bereik belabberd te noemen. In ca. 75% van het huis heb ik met de huidige setup meer snelheid, tot een factor 10, en meer bereik dan met twee bekabelde mesh routers.

Routers zijn weer retour gegaan.

Ik snap echt niet waar het nu aan ligt dat het ogenschijnlijk alleen bij mij niet werkt? Of is mijn 5 jaar oude R7000 zo goed?
Dat vraag ik mij ook af waarom het niet werkt bij jou met andere apparaten. Hier werkt het met twee ASUS RT-AC86U routers als een sneltrein :)
JME schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:30:
Letterlijk dezelfde mail gehad, ook vandaag. Kennelijk iedereen maar even een standaard zoethoudertje gestuurd. Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn, zou je zeggen?
Ze hadden de tijd in het versturen van deze e-mails beter kunnen besteden aan het uitbetalen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door king006 op 11-01-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
king006 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Dat vraag ik mij ook af waarom het niet werkt bij jou met andere apparaten. Hier werkt het met twee ASUS RT-AC86U routers als een sneltrein :)

[...]
De AC86U heb ik eerder ook in huis gehad, maar met die had ik gewoon op meer dan 5 meter afstand vrijwel nul snelheid (of ja 10-20 Mbps tegenover de 180 Mbps die ik haalde op dezelfde plekken met de R7000 router).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@king006 6 @renzoverschoor @JME @NoFate Enige update in het cashback proces?

[ Voor 12% gewijzigd door Balance op 23-01-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:34

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

renzoverschoor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:46:
[...]

Heb inderdaad vandaag ook dezelfde email gehad......
Gisteren ook identieke mail mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Helaas! volgens mij wachten ze gewoon net zo lang totdat mensen vergeten dat ze een cashback zouden krijgen en ASUS niets hoeft te betalen. Zo moeilijk is het toch niet om dit uit te keren? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@WoutF @Ginz TL;DR: Asus had een cashback lopen (Google Cache) van 24.08.2018 tot 22.09.2018, waarbij de aanvraag voor 14.10.2018 moest worden ingediend. Dat is ruim 3 maanden geleden en er is dus nog niet uitbetaald, en tevens is de communicatie naar de deelnemers zeer summier en vaag.

Zou het mogelijk ziijn hierover navraag te doen bij Asus? Ik heb alle reacties over de cashback in dit topic gepind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Balance schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:53:
@WoutF @Ginz TL;DR: Zou het mogelijk ziijn hierover navraag te doen bij Asus? Ik heb alle reacties over de cashback in dit topic gepind.
Telefonisch kom je er niet uit met ASUS. Die kunnen niets zeggen ze dan :( zo kan ik ook een promotie uitschrijven als je toch niets uitkeert _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 16:25

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wij hebben even contact gehad met Asus, met de vraag of ze hier even naar kunnen kijken en jullie eventueel kunnen informeren wat de status is.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asus Benelux
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-03-2024

Asus Benelux

Bedrijfsaccount Asus
@king006 @NoFate @JME @renzoverschoor We helpen graag om je meer informatie te verschaffen en hebben zojuist een privébericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Even checken: benadert ASUS mij nu via Tweakers terwijl we ook via e-mail met elkaar in contact zijn? Ik heb inderdaad een pb ontvangen waarin om mijn application id wordt gevraagd. Hoe weet ik dat dit geen poging tot fishing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzoverschoor
ik heb inderdaad ook een pb gekregen van Asus Benelux......maar heb dezelfde vraag als JME, is dit betrouwbaar? .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik heb het gisteren ook via pb gevraagd. De reactie is in lijn met wat we inmiddels gewend zijn: nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Net antwoord gehad dat het deze maand in orde zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Maar maand duurt niet meer lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzoverschoor
eerst zien dan geloven.......heb ze net nog een mail gestuurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Hier ook reactie van ASUS gehad dat het goed moeten komen en ze mij op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik hoor nog steeds niets nieuws, de boodschap is hetzelfde (“heb geduld, het komt eraan”) alleen het medium is nu veranderd van private e-mail naar Tweakers. Voor sommigen dan, want ik krijg weer geen reactie op mijn pb. Gedonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
JME schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:08:
Ik hoor nog steeds niets nieuws, de boodschap is hetzelfde (“heb geduld, het komt eraan”) alleen het medium is nu veranderd van private e-mail naar Tweakers. Voor sommigen dan, want ik krijg weer geen reactie op mijn pb. Gedonder...
Totaal geen antwoord? Wat was de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Waarom ze via Tweakers contact opnemen en hoe ik kan weten dat ze zijn wie ze zeggen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
JME schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:30:
Waarom ze via Tweakers contact opnemen en hoe ik kan weten dat ze zijn wie ze zeggen te zijn.
Dat is vrij simpel ;) iemand van tweakers heeft ASUS gevraagd te reageren hier. Dat is nu gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dat kan iedereen zeggen. Ik blijf het bizar vinden dat ik via de mail aan het lijntje word gehouden en vervolgens via een publiek forum mijn gegevens moet doorgeven. Mag toch aannemen dat ze wéten wie er nog op geld zit te wachten? Of gaan ze nu alleen de mondige Tweakers uitbetalen? Bijzonder. Maar goed, ook als dit de nieuwe werkwijze is, ook dan kunnen ze gewoon antwoord geven op mijn vraag. Vind ik dan. Maar dat gebeurt dus (weer...) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@JME,

Daar ben ik het uiteraard wel mee eens! ze hadden allang moeten uitbetalen, ik ben dan ook benieuwd naar de reden dat dit niet is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Tja, interest ...
Zo langer zij het geld hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 16:25

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Omdat wij zagen dat er onrust was, hebben wij als Tweakers zijnde contact opgenomen met Asus:
Ginz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:20:
Wij hebben even contact gehad met Asus, met de vraag of ze hier even naar kunnen kijken en jullie eventueel kunnen informeren wat de status is.
Dus, het lijkt mij vrij duidelijk dat dit Asus echt achter het account "Asus Benelux" zit. Wij kennen de persoon die achter dat account zit goed, dus daar is geen twijfel over nodig.

Geen idee of dat in dit geval bij Asus ook zo is, maar mijn ervaring is dat een cashback vaak door een extern bedrijf afgehandeld wordt. Stel dat daar iets fout gaat, dan is Asus er nu in ieder geval van op de hoogte en kunnnen ze kijken waar het probleem ligt. Maar dan hebben ze natuurlijk wel wat gegevens nodig.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Helder, dankjewel. Gisteravond het mailadres doorgegeven waarmee de oorspronkelijke aanvraag is gedaan. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groverp08

Groverp08

Asus Benelux schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:50:
@king006 @NoFate @JME @renzoverschoor We helpen graag om je meer informatie te verschaffen en hebben zojuist een privébericht gestuurd.
Ik ben benieuwd als er een resultaat is, want ik wacht ook nog op het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
daarstraks bericht gekregen , dat op 30/01 de uitbetaling gaat uitgevoerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
NoFate schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:10:
daarstraks bericht gekregen , dat op 30/01 de uitbetaling gaat uitgevoerd worden
Hier hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Hier nu ook! Benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzoverschoor
en ik heb ook hetzelfde bericht gehad.....fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Laten we hopen dat alle andere gebruikers die niet op tweakers.net zitten ook gewoon hun geld krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Betwijfel het. Uit pb van ASUS hier op Tweakers: “In dit geval hebben wij navraag gedaan over de status van jouw aanvraag met daarbij het verzoek de aanvraag in behandeling te nemen.” Geen generieke actie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzoverschoor
krijg net een mailtje met het volgende van het promotie team :

----------------------------------------------------------------------------------------------
Sehr geehrter Teilnehmer,

vielen Dank für Ihre Nachricht.

Wir haben den Sachverhalt erneut geprüft und den Betrag nochmals überwiesen.

Bitte halten Sie Ihr Konto in den nächsten Tagen im Blick.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Dus zit al boven op mijn bank app :9

[ Voor 29% gewijzigd door renzoverschoor op 29-01-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@renzoverschoor,

We gaan ineens Duits praten merk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzoverschoor
@king006 ,

Inderdaad....maar van mij mogen ze elke taal spreken zolang ze het geld maar overmaken 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08

Groverp08

Yes, het cashback geld is binnen.

Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Yep hier ook, en correct 156€ gestort... Denk ik toch, want is al zo lang geleden dat ik niet meer weet wat ik moest ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Hier ook binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzoverschoor
en hier ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Hier is het geld ook binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 13:14

Sharky

Skamn Dippy!

Zou het kunnen kloppen dat een met ethernet aangesloten node niet meer gedaisychained kan worden? Ik heb namelijk twee 68U's als node waarvan één via ethernet. De tweede staat daar vlakbij maar wil er gewoon geen verbinding mee maken. Als ik de tweede in de buurt zet van de router maakt hij daar wel gewoon verbinding mee.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilanda
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-12-2023
Hey allemaal.

Even een vraag.
ik heb de volgende situatie:
Een asus AC88U als hoofdrouter en 2 andere losse accespoints met dezelfde SSID nou vind ik dit best wel krukkig werken en heb dus besloten 2 nieuwe routers van asus aan te schaffen.

Het betreft 2X een AC86U
Nou zit ik te kijken naar de specs en de CPU van dit apparaat zijn krachtiger.

nu staat er op de asus site dat je de router met de krachtigste specs als primair aan moet wijzen.

Hier komt mijn ding

Kan ik de AC88u (waar vele instellingen nu in staan en op een plek staat waar vele kabels vanaf elke verdieping bijelkaar komen) gewoon als Primair gebruiken?
Of ga ik het vernemen wanneer ik de ac86u niet als primair laat fungeren?
Ze worden tevens allemaal wired aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Binnenkort ga ik dat a imesh proberen van Asus. Ik heb nu een ac88u router die als node dienst gaat doen, en een nieuwe gt-ac5300 is in bestelling.

Ik ga de verbinding tussen de routers bekabeld uitvoeren (back haul)

Vraag: Moet die verbinding direct van router naar router gaan of mag dat via een switch?

Vraag: Zijn de lan poorten op de router die doenst doet als node gewoon beschikbaar ?

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 11-06-2019 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
Voor de mensen die Merlin draaien en Aimesh willen gebruiken, Merlin heeft een test build met Aimesh support: https://www.snbforums.com...on-merlin-firmware.11338/

Het werkt hier goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Even een update :) Merlin heeft de firmware nu uitgerold met Aimesh support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Laatst online: 23-08 12:56
Maakt het uit welke mesh node ik zou toevoegen aan de AX88U?

Ik wil graag via Powerline een 2de Asus AImesh router (niet te groot, heb 2 LAN poorten nodig, en Dual Band Wifi met een Guest SSID) plaatsen omdat ik niet de instellingen van Telenet wil gebruik maar mijn eigen zoals ik heb opgezet op de AX88U.

Edit: Uiteindelijk gekozen voor een AC68u welke ik ga toevoegen. 2de hands een goede optie gevonden. Vond de AC66u net iets minder.

Ik heb al wel ontdekt dat het Guest network niet mee wordt overgedragen. Is het dan wel mogelijk om op de AC68U een aparte guest te maken? Zal het maar van het weekend eens proberen.

Edit 2: Het is niet mogelijk om een AiMesh nodige te voorzien van aparte instellingen. Of je zou die als aparte access point moeten configureren. Hopelijk komt er een update om guest over te zetten. Voorlopig een 2.4GHz guest network aangemaakt. Deze reikt overal in het huis.

[ Voor 52% gewijzigd door Elazz op 02-09-2019 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
Mijn ASUS RT-66U_B1 ondersteunt ook AiMesh (Firmware: Asuswrt-Merlin 3.84.13).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 2 Asus AiMesh RT-AX92U routers met elkaar verbind via ethernet. Komt de 3e band dan vrij voor gebruik of wordt deze gewoon uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Even een uitstapje vanuit het Telfort glasvezeltopic, waar ik er niet uit kom. Eens zien of het hier lukt :-)

Ik was altijd erg tevreden met mijn AiMesh setje van 2x een RT-AC67U (combiverpakking). Basisstation rechtstreeks op het Genexis glasvezelmodem, de andere als node met ethernet backhaul. Totdat Telfort besloot dat ik een nieuw glasvezelmodem en een Experiabox nodig had. Omdat ik geen ingewikkeld gedoe met alternatieve firmware op mijn routers wil en ik toch digitale TV wil kunnen kijken, ontkom ik niet aan de Experiabox. Die is daarom nu de basisrouter, maar de wifi daarvan biedt onvoldoende dekking. De wifi op de Experiabox staat dus uit en mijn AiMesh netwerk heb ik als access point geconfigureerd. Er loopt een kabel van de Experiabox naar een LAN-poort op de basis-ASUS. Van de basis-Asus loopt een kabel naar de WAN-poort op de node-Asus (ethernet backhaul). Alles werkt in principe feilloos.

Totdat ik ga downloaden vanaf een pc die bedraad is aangesloten op de node. Mijn downloadprogramma (nieuwsgroepen, geen torrents) haalt op volle snelheid de gewenste bestanden binnen. Dat gaat eventjes goed, soms zelfs wel een kwartier, maar op enig moment valt de snelheid terug naar 0. Ook alle andere apparatuur in mijn netwerk verliest op dat moment het contact met de buitenwereld. Vanaf de download-pc kan ik via de webinterface dan nog wel bij de Asus, maar niet meer bij de Experiabox. Na verloop van tijd start de boel vanzelf weer op en kan ik ook weer in het menu van de Experiabox. De download gaat dan weer verder, maar even later vliegt alles er weer uit. Zolang ik niet download, gaat alles goed. Er is dus een verband met de download. Maar wat en waarom? In het andere topic is geopperd dat het AiMesh netwerk misschien toch een soort routerfunctie gebruikt, ook als je het als access point instelt. En dat dit mogelijk conflicteert met de DHCP van de Experiabox. Maar geen idee waarom dat dan alleen bij zware downloads optreedt.

Weet hier iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Het enige wat ik zelf kan bedenken, is de Asussen als 2 losse access points configureren, allebei via een LAN-poort rechtstreeks op de Experiabox (de backhaulkabel ligt er toch). Maar dan ben ik wel de AiMesh functionaliteit kwijt.

Edit:
Gecheckt bij ASUS: AiMesh vereist een basisrouter, dus combi met Experiabox die ook een routerfunctie vereist, dat gaat niet lukken. De enige oplossing is inderdaad de ASUSsen als AP configureren. De roaming assistent op de ASUSsen kan wel worden ingezet (wireless > professional) dus je houdt een soort mesh functie van ASUS. Alleen het gecentraliseerde beheer ben je kwijt. Soit.

[ Voor 8% gewijzigd door JME op 16-09-2019 11:52 . Reden: Reactie van ASUS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
ik heb zelf ook kpn; ik heb mijn asus lyra als router ingeschakeld, en een ander IP range en subnet gegeven. De andere nodes zijn dus nu mesh netwerk...

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Kun je je settings eens posten? Benieuwd of ik het ook kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Gaat nog steeds niet goed hier. Op zich werkt het bedraad allemaal wel, maar wifi verliest om de haverklap verbinding met internet (niet met de AP). Ook gaan de printer en de receiver (beide bedraad) niet meer vanzelf aan als je er een opdracht naar toe stuurt. Ik zie bijvoorbeeld de receiver wel bij de AirPlay apparaten op mijn iPhone, ik kan hem ook selecteren, maar vervolgens niet bedienen. Als ik de receiver handmatig aanzet, dan doet hij het wel. Ook de AirPlay content afspelen. Maar op de volume bediening vanaf de telefoon werkt hij niet. Er lijkt dus in AP modus iets in de aansturing niet goed te gaan, wat in routermodus wel altijd heeft gewerkt. Iemand een idee?

[ Voor 42% gewijzigd door JME op 29-09-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexS31
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen
Hier heb ik een Asus RT-AC68U voorzien van Merlin Firmware versie 376.49_5
Zelf heb ik een Asus ROG Rapture GT-AC5300 Router met de standaard Asus firmware erop
De AC68U wil ik als aimesh node gaan gebruiken.
Echter ik krijg op geen enkele manier de standaard Asus firmware er terug op

Router aangesloten op de laptop, wifi kaart op de laptop uitgeschakeld, router verbonden met ethernet kabel.
Router gereset,
30-30-30 methode toegepast
Via de gewone weg in de router de asus firmware via bladeren opgezocht na opnieuw herstarten nog steeds Merlin firmware.....
Dan via de Asus recovery tool, reset knop ingedrukt houden, router aan blauwe led brand, en gaat langzaam knipperen.
Recovery tool upload asus firmware, voorgangsbalk 100%
Failed to recover firmware
Ik heb eigenlijk geen idee mee, hopelijk kan iemand helpen...…...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@AlexS31,

Heb je wel de nieuwste firmware gedownload? of een oudere gepakt?
Waarom wil je weer terug naar de default firmware? Merlin heeft tegenwoordig ook Aimesh ondersteuning.

[ Voor 39% gewijzigd door king006 op 30-09-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexS31
Jazeker ik heb het met de laatste firmware van Asus geprobeerd maar ook met een oudere versie, ik dacht te weten dat je vanaf een bepaalde versie niet zomaar ineens kunt upgraden naar de nieuwste versie...?
Dat Merlin ook firmware heeft die Aimesh ondersteund dat weet ik, maar dan moet ik mijn GT-AC5300 ook voorzien van Merlin firmware en dat wil ik niet, vandaar dat ik op de AC68U ook de originele Asus firmware wil hebben.
Maar ja dan moet dat wel lukken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@AlexS31,

Geen idee of het werkt en of je het al hebt getest ;) maar werkt het koppelen tussen stock en Merlin niet?

Ik heb het een keer uitgevoerd en kon prima de nieuwste firmware uploaden.

[ Voor 24% gewijzigd door king006 op 30-09-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexS31
Een kennis van mij had dat getest en daar werkte het niet, die moest op de " hoofd router " ook Merlin hebben
Ik kan de vinger er ook niet op leggen waarom ik de standaard Firmware er niet in geflashed krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
AlexS31 schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:32:
Een kennis van mij had dat getest en daar werkte het niet, die moest op de " hoofd router " ook Merlin hebben
Ik kan de vinger er ook niet op leggen waarom ik de standaard Firmware er niet in geflashed krijg
Heb je deze drie al bekeken?

- https://github.com/RMerl/asuswrt-merlin/wiki/Reverting
- https://www.snbforums.com...-to-stock-firmware.31653/
- https://www.snbforums.com...tock-asus-firmware.47575/

[ Voor 18% gewijzigd door king006 op 01-10-2019 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexS31
Die had ik ook gevonden idd :)
Ik heb de 68U nog eens aan de AC5300 gehangen toen met een Oude Asus firmware geflashed en Merlin was weg hehe
Daarna nogmaals een update gedaan naar de laatste firmware versie van Asus en die staat er nu op
Wat ik al dacht, als de firmware oud is en je wil ineens naar de nieuwste firmware dan was in dit geval de stap te hoog daar moest een update tussen zitten dus.
Maar we hebben gewonnen :)
Bedankt weer...…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-08 23:06
Dit weekend na lang twijfelen toch maar een tweede AC68U geïnstalleerd met AiMesh en ik vind het briljant. Eindelijk goede wifi door het hele huis met naadloze roaming, zonder mijn hoofdrouter te hoeven vervangen, en voor een prijs waarvoor ik geen nieuw mesh systeem kan kopen. Ik heb hiervoor jarenlang een Airport Express gebruikt als accesspoint op een (oudere) AC68U, maar roaming heb ik daarmee nooit goed ingeregeld gekregen en het bereik was ook matig.

De installatie liep in het begin niet helemaal soepel wegens ongeduld van mijn kant, maar de tweede keer ging het zonder problemen, precies volgens het boekje. Router resetten als Ai Node, laten detecteren door de hoofdrouter, op z'n definitieve plek zetten, kabeltje in de WAN-poort en gaan. Vooral het feit dat je nauwelijks iets hoeft in te stellen en het gewoon meteen (goed) werkt had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 20:37
Wat ik een beetje raar vind is dat de rt-ac3200 niet bij de ondersteunde apparaten staat maar de rt-ac3100 wel. Kan iemand dit verklaren of klopt de asus pagina gewoon niet?

https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1035163/

edit: Na wat extra grondig onderzoek ben ik op het SNB forum op een thread uitgekomen waarin dit uitgebreid aan bod komt. Ook de ontwikkelaar van de merlin FW is actief in dat topic en het is zo goed als 100% zeker dat aimesh NIET naar de RT-AC3200 komt.

Edit2: het staat ook in de wiki op de merlin fw github: https://github.com/RMerl/asuswrt-merlin/wiki/AiMesh

[ Voor 46% gewijzigd door AtlAntA op 13-10-2019 17:22 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotronics
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-01 23:48
Jumpman schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:49:
Mijn ASUS RT-66U_B1 ondersteunt ook AiMesh (Firmware: Asuswrt-Merlin 3.84.13).
Hoi,

Hoe krijg jij die nieuwe firmware op je router, ik heb dezelfde als jou, maar de firmware ondersteuning loopt maar tot 380.70.
Zou aimesh kunnen werken met 2 X een rt-66u b1 en 1x ac66u?

Groet,
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
fotronics schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:55:
[...]

Hoi,

Hoe krijg jij die nieuwe firmware op je router, ik heb dezelfde als jou, maar de firmware ondersteuning loopt maar tot 380.70.
Zou aimesh kunnen werken met 2 X een rt-66u b1 en 1x ac66u?

Groet,
John
Ik weet niet of dat kan, ik weet alleen dat het op de RT-AC66U_B1 werkt. De firmware is gewoon te vinden op de website van Asuswrt Merlin (https://sourceforge.net/p...merlin/files/RT-AC66U_B1/) Je moet de firmware van de RT-AC68U flashen (zie de link).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotronics
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-01 23:48
Jumpman schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:41:
[...]

Ik weet niet of dat kan, ik weet alleen dat het op de RT-AC66U_B1 werkt. De firmware is gewoon te vinden op de website van Asuswrt Merlin (https://sourceforge.net/p...merlin/files/RT-AC66U_B1/) Je moet de firmware van de RT-AC68U flashen (zie de link).
Bedankt voor je reactie, ik ga kijken 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
inmiddels heb ik ook 2 routers ([sub Netgear R7000 met XWRT Vortex[/sub] dan wel in Accesspoint mode)
maar gezien de firmware gebaseerd is op de Asuswrt Merlin is de AiMesh feature ook aanwezig in deze firmware tegenwoordig..

maar heeft het voor mij zin om met AiMesh te gaan spelen?

Huidige Situatie:
Router1 (AP) 2.4ghz (20mhz breed kanaal, word alleen door 2 IPcams gebruikt)
5ghz (80mhz breed, hangen eigenlijk alle overige wireless devices aan, als R2 ze disconnect ivm slecht signaal)

Router2 (AP) 2.4gz disabled
5ghz (80mhz breed, hangen eigenlijk alle overige wireless devices aan, als R1 ze disconnect ivm slecht )signaal)

R1 krijgt via z'n 1 van zn LAN poorten verbinding met de rest van het netwerk
R2 zit via 1 van zn LAN poorten verbonden met een LAN poort van R1

Dekking: R1 verzorgd primair de dekking in de woonkamer/keuken heeft overlap in de badkamer en hal met R2.. Dekking in de slaapkamer is ontoereikend
R2 verzorgt primair de dekking in de slaapkamer en heeft overlap in de badkamer en hal met R1

nu hebben R1 en R2 nog ieder hun eigen ssid, (enige verschil is dat het op een 1 of 2 eindigt) de zelfde WPA2 sleutels. en verschillende kanalen ( 60 / 149 )

de keuze voor een verschillend SSID is omdat er slechte roaming plaats vind/vond...
nu droppen beide routers een client als het signaal onder de -55dBm komt.. (default)

Nu zou ik kunnen kiezen om de threshold voor het disconnecten van een client kunnen aanpassen,
en dan eventueel de SSIDs van de 5ghz radio's gelijk trekken..

of kan ik beter Aimesh aanslingeren om beter te kunnen roamen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00
Ik heb hier naar volle tevredenheid twee Asus RT-AX92U's draaien. Maar loop nu toch tegen een issue aan. Ik kan alleen media naar mijn Google Chromecast casten als mijn telefoon en Chromecast op dezelfde node aangesloten zijn. Als mijn telefoon op de ene node zit, en de chromecast toevallig op de andere dan werkt het niet. Hetzelfde probleem heb ik bij de Google Nest Mini. Ik heb dit overigens al bij Google gemeld.

Wat als workaround zou kunnen werken is het vastzetten van een apparaat aan een bepaalde node. Dan kan ik de nest mini, de chromecast en mijn telefoon vastzetten op de node die in het midden van het huis staat en dan zou alles moeten werken.

Weten jullie of er zo'n optie is? Het enige wat ik kan vinden is een Roaming Block List, maar dit zorgt ervoor dat apparaten niet meer kunnen roamen tussen nodes. In de praktijk gaat dat dus waarschijnlijk niet werken omdat het er dan afhangt welke node hij in het begint pakt.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-08 16:07
Ik heb mij RT-AX88U bedraad verbonden met mijn (oude) router RT-AC68U, die dus het aimesh steunpunt is. Installatie van het aimesh netwerk is een fluitje van een cent. Je moet wel even zorgen dat je firmware op beide toestellen recent zijn en je moet je aimesh steunpunt even terug zetten op fabrieksinstellingen.

Het bedrade netwerk is nog steeds even snel (1gb) en ik heb de wifi (2,4 en 5) nu dezelfde Sidd naam gegeven. De dekking in het gehele huis met twee etages van ruim 150m2 elk en de gehele tuin 500m2 is nu prima. Ik hoef op de mobiele devices niet zelf meer te schakelen. Er wordt vanzelf geschakeld tussen beide routers en de verschillende wifi frequenties. Ik vind het helemaal top.

Voor de toekomst als ik devices heb met WIFI 6 zal het aimesh steunpunt vervangen worden (of met maximaal wifi 5 genoegen blijven nemen). Maar dan zijn we zeker een jaar of drie verder. Voor nu helemaal ben ik tevreden met deze oplossing en verbeteringen!

[ Voor 5% gewijzigd door royaljoop op 11-11-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:14
Mijn huidige setup:
- Ziggo modem/router in bridge modus in de garage.
- Main router: Asus RT-AC68U in de woonkamer.
- Acces point op de 1e verdieping: Asus RP-AC56 in repeater mode.
Er loopt geen kabel naar boven (lastig te realiseren), PC op 1e verdieping heeft geen wireless, maar de RP-AC56 zit er vlakbij en via een kabeltje aan de PC. Op de 2e verdieping had ik geen geweldig signaal, dus dat is met die RP-AC56 ook mooi opgelost. Echter, de RP-AC56 verliest wel eens de connectie met de RT-AC68U, en het steeds moeten switchen van netwerk wordt toch ook wel een tikje vervelend.

Ik dacht dus een tweede (tweedehands) RT-AC68U op de kop te tikken als vervanging voor de RP-AC56 en AiMesh te gaan gebruiken. Is dat juist gedacht? Ik lees in deze review "the RT-AC68U does not support the SmartConnect feature, so there is no band steering available for that node, which indicates that you won’t get the characteristic seamless roaming".

Me confused :? Seamless roaming (niet hoeven te switchen van netwerk) is toch juist het hele punt van (Ai)Mesh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Thuis en bij mijn ouders heb ik beide een Aimesh systeem ingericht.

mijn ervaring is dat als het werkt, het super is (goede ontvangst en dekking)

echter heb ik geregeld (1-2 keer in 2 weken) dat een node wegvalt en dat daardoor het gehele netwerk ontregeld is. (in de app wordt de node dan niet of zwart weergegeven en het 2,4g lampje op de betreffende node is dan uit)

setup thuis is een GT-AC5300 met een zwarte RT-AC68U en een witte RT-AC68U

setup bij ouders is een RT-AC5300 met 3x RT-AC88U

beide locaties hebben Ziggo met de modem in Bridge modus.

iemand ideeën waar het aan kan liggen? alle ideeën zijn welkom. Dank _/-\o_

ouders plaatje setup
Thuis plaatje setup

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2020 11:48 . Reden: plaatje ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste