Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Nieuwe pc zit in elkaar, net eens multiplayer getest en cpu gebruik zit nu lekker rond 60%. Niet dat ik veel hogere fps haal (de GTX1080 blijft beperkt voor 3440x1440) maar loopt wel soepeler heb ik de indruk. Next step...RTX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:12
Ik kom het ook niet laten en BF V op BF gekocht en al een paar potjes gespeeld met mede Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Onlangs een RX 580 8GB gekocht en merk dat ik in BFV matige prestaties haal zelfs op low. Uiteenlopend tussen de 30 en 60 fps maar meestal daar tussenin.

Heb een i5 2500k en 8 GB ram, zou de i5 een bottleneck zijn ?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruffzz op 24-11-2018 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 09:49
Ruffzz schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:05:
Onlangs een RX 580 8GB gekocht en merk dat ik in BFV matige prestaties haal. Uiteenlopend tussen de 30 en 60 fps maar meestal daar tussenin.

Heb een i5 2500k en 8 GB ram zou de i5 een bottleneck zijn ?
Ja ben bang van wel, mijn i7 2600k (Met redelijke overclock 4,6 Ghz) begint bij BF V het ook erg zwaar te krijgen en heb dus hier en daar ook af en toe stuttering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:18
Onlangs een RX 580 8GB gekocht en merk dat ik in BFV matige prestaties haal zelfs op low. Uiteenlopend tussen de 30 en 60 fps maar meestal daar tussenin.

Ja dan is je processor zeker bottleneck, heb een i5 3570k@4.2Ghz met een GTX 1070 en ook flinke framedrops. Alles op low behalve de mesh quality. Denk dat ik ook maar moet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BastiaanN schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:06:
Gisteren mijn trouwe GTX970 vervangen voor een MSI Gaming X Trio RTX 2080 (Wat een bakbeest zeg :X).
Speelt nu erg lekker weg op 1080p ultra, maar zodra ik DXR aanzet loopt het spel niet lekker meer en zie ik ook constant zo'n icoontje aan de rechterkant van mijn scherm. Dit terwijl volgens HWMonitor mijn CPU (6600K@4.5Ghz) niet boven de 80% uitkomt en de GPU eigenlijk ook maar voor zo'n 53% belast is.

Zijn er mensen waarbij RTX wél goed draait? Ik heb de aanbvolen instellingen zoals hier: https://www.nvidia.com/en...-rtx-ray-tracing-out-now/

Ik ben bang dat het toch echt een CPU upgrade moet gaan worden... :X
Het was dus toch de CPU, vandaag vervangen voor een Ryzen 2700x en DXR draait nu als een zonnetje O+ met ongeveer 35% cpu load :*)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 14:00
Nu zo'n twee weekjes aan het spelen. Ik vind het echt een heel tof spel maar de laatste dagen beginnen de minpunten / frustraties echt zichtbaar te worden.

Vanwege het weghalen van spotting (vind ik opzich een vooruitgang) en de slechte visibilty gaat de helft van de spelers liggen campen. De hoeveelheid keren dat ik in de rug geschoten wordt omdat er iemand in een hoekje lag te wachten is niet te tellen.

Zelf speel ik vrij agressief en probeer ik zoveel mogelijk de objectives te spelen maar door die manier van spelen ga je zo vaak op een frustrerende manier dood dat het bijna niet meer leuk is. Ik ben altijd in beweging waardoor je veel meer opvalt dan al die campers die stil liggen. Het loont dus bijna om te gaan zitten wachten totdat er iemand voorbij komt rennen.
Komt ook nog eens bij dat ik de laatste dagen bijna alle één op één duels verlies. Alsof de tegenstander mij altijd net een fractie eerder ziet. Het zal deels met mijn skills te maken hebben maar ik kan me niet voorstellen dat ik keer op keer in een één op één duel het loodje leg. In BF1 kon ik altijd redelijk mee doen. Ook in 1 op 1.
Ik heb meestal een zeer lage ping (zo tussen de 6 en 12) en lees hier en daar dat je daardoor ook in het nadeel kunt zijn.
Enige manier om fatsoenlijke kills te maken is als ik de tegenstander als eerste zie. En hij niet de kans krijgt om terug te schieten.
Komt ook nog bij dat de TTD echt dramatisch is. Niets is irritanter dan in één keer dood te gaan en dan te zien dat het een pistool of een automatisch wapen was terwijl je niet eens de kans hebt gehad om te reageren. Dit moet echt nodig gefixed worden.

Verder is Medic zo goed als onspeelbaar met die proppenschieters in het arsenaal. Die wapens kunnen wel een buff gebruiken.

Ook merk ik niet als ik onder vuur wordt genomen door een recon met een bolt action. In BF1 hoorde je heel duidelijk als je beschoten werd door een scout waardoor je daarop kon reageren. Nu hoor ik de (gemiste) schoten slecht of vaak helemaal niet en lijkt het of elke recon je direct met een headshot omlegt.

Maar goed, een hoop frustratie en negatieve punten. Feit blijft dat het er prachtig uit ziet en de gunplay echt veel beter is dat BF1. Daardoor blijft het evengoed leuk om te spelen ondanks alle bovenstaande punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat is een keiharde bottleneck. Ik haal gewoon 50% load op alle zestien threads van mijn R7 1700. BF1 had al een bottleneck, maar BF5 zal helemaal niet meer gaan. Met een up to date CPU zou je makkelijk 60fps+ moeten halen op ultra met een RX580.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
paul99 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:00:
Maar goed, een hoop frustratie en negatieve punten. Feit blijft dat het er prachtig uit ziet en de gunplay echt veel beter is dat BF1. Daardoor blijft het evengoed leuk om te spelen ondanks alle bovenstaande punten.
Voor mij blijven snipers een bron van irritatie. Dan heb ik het niet over de enemy snipers, maar de snipers in je team. Je hebt er werkelijk geen reet aan. Ze staan op de meest onmogelijke plekken, je kan dus niet op ze spawnen, ze staan nooit in de objective area en ze reviven nooit omdat ze simpelweg niet in de buurt zijn.

Als ik squadleader ben is het eerste wat ik doe de snipers kicken en hoop dat er assault/medic of support komt. Je hebt meer aan een speler die aan het eind van het potje een k/d 5-20 heeft, dan een sniper met 20-5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36

Mijn i5 2500k @ 4.3GHz doet het nog best aardig met een 1080gtx op 3440x1440. Heb de aanbevolen settings van GeForce experience overgenomen en draai op 80-100fps. Het meeste staat op medium of high. Ik draai wel dx12 en heb de Win10 October Update.

Ik heb twee keer een stutter gehad, maar toen zat het videoram usage volgens afterburner op 10GB terwijl de kaart maar 8GB heeft, dus ik zal nog wat meer moeten tweaken.

[Edit] Stutter en hoog vram gebruik kan door dx12 komen, zal het eens testen met dx11

[ Voor 17% gewijzigd door pirke op 25-11-2018 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
In BF1 kon je de taal instellen die gesproken wordt door de personage die je speelt.
Echter kan ik dit niet vinden in BFv...
Ik stoor mij aan de stem van de Duitse vrouwen, die ze in BFv gebruiken. :+

Iemand een idee?

Ik woon aan de Duitse grens, zo klinken Duitsers niet, alleen in films 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:25:
[...]

Het grote probleem met de medic is dat dit gewoon niet mogelijk is. Medic werkt maar op een manier en dat is een snel hipfire wapen en dan maar hopen dat de vijand geen shotgun heeft. En vooral heel veel de self heal misbruiken.
Veruit de zwakste class op dit moment en daardoor op veel maps ook gewoon niet interessant om te spelen.
Die opvatting delen mijn vaste squadmaatjes en ik inmiddels ook. Sommige maps kan ik maar beter assault spelen. (Wat een heerlijke gun trouwens, die STG 44).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 17:47
pirke schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 23:24:
[...]

Mijn i5 2500k @ 4.3GHz doet het nog best aardig met een 1080gtx op 3440x1440. Heb de aanbevolen settings van GeForce experience overgenomen en draai op 80-100fps. Het meeste staat op medium of high. Ik draai wel dx12 en heb de Win10 October Update.

Ik heb twee keer een stutter gehad, maar toen zat het videoram usage volgens afterburner op 10GB terwijl de kaart maar 8GB heeft, dus ik zal nog wat meer moeten tweaken.

[Edit] Stutter en hoog vram gebruik kan door dx12 komen, zal het eens testen met dx11
Mijn (6core) i7 980x @ 4.0ghz doet het ook nog verrassend goed op BF5 om eerlijk te zijn. Uiteraard kan ik framedrops verwachten, zeker op de Rotterdam map zie je dit pas goed.
Toch maar tijd om binnenkort een keer te upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren even support en medic naar rank 20 en vandaag, tezamen met assault, alle proficiency's gemaximaliseerd waardoor ik de volledige outfits heb vrij gespeeld. Nu enkel recon nog, zit al op level 16 :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:56
Tsurany schreef op zondag 25 november 2018 @ 02:11:
Gisteren even support en medic naar rank 20 en vandaag, tezamen met assault, alle proficiency's gemaximaliseerd waardoor ik de volledige outfits heb vrij gespeeld. Nu enkel recon nog, zit al op level 16 :)
Heb je vrijgenomen om te spelen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 09:49
Moet zeggen dat dit weer een BF is zinds BF3 die ik serieus veel speel :) Voelt een stuk beter aan dan BF4 (Eigenlijk alleen de dramatische launch gespeelt en was er toen klaar mee) en BF1 (Begin dit jaar in de aanbieding gekocht maar wat een clusterfuck)..

Ben ben wel benieuwd wat DICE in de toekomst met het spel van plan is. Community servers zou ik graag weer terug willen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazienza
  • Laatst online: 10:56
Eikeltje schreef op zondag 25 november 2018 @ 02:54:
Moet zeggen dat dit weer een BF is zinds BF3 die ik serieus veel speel :) Voelt een stuk beter aan dan BF4 (Eigenlijk alleen de dramatische launch gespeelt en was er toen klaar mee) en BF1 (Begin dit jaar in de aanbieding gekocht maar wat een clusterfuck)..

Ben ben wel benieuwd wat DICE in de toekomst met het spel van plan is. Community servers zou ik graag weer terug willen zien.
Ik vind het eerlijk gezegd by far niet op het level van BF3...

Je kunt niets vrijspelen en de gameplay is een stuk minder interessant, het is een beetje schieten op elkaar maar je kunt met 1 clip maximaal maar 2 mensen killen.
Ik vind de feeling van het schieten ook veel minder dan in BF3 eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 22:10
Pazienza schreef op zondag 25 november 2018 @ 03:01:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd by far niet op het level van BF3...

Je kunt niets vrijspelen en de gameplay is een stuk minder interessant, het is een beetje schieten op elkaar maar je kunt met 1 clip maximaal maar 2 mensen killen.
Ik vind de feeling van het schieten ook veel minder dan in BF3 eerlijk gezegd.
Battlefield 3 was ook een van de betere uit de serie! Inclusief dlc back to Karkand. Echt een wow gevoel bij Caspain border!
Battlefield 5 komt daarbij in de buurt, maar voor het gevoel mist het iets.
Ook het menu zit vreselijk in elkaar, je kunt ingame niet het wapen of het voertuig tweaken.

Arras is een prachtige map, maar in die velden heb je visuele bugs als je beweegt.
En als je ligt in die velden kunnen sommige je nog zien, oneerlijk voordeel.

Het is ook echt zoeken naar een squad die ook wat met de orders doet.
Dit is de eerste keer sinds Battlefield 4 dat ik weer conquest speel.

[ Voor 24% gewijzigd door Bassbounce op 25-11-2018 08:18 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 20:31
Gisterenavond level 50 gehaald na 31 uur, volgens de ingame teller bij Profile. Gevoelsmatig heb ik echt wel wat meer uurtjes erin gestoken overigens.
Custom visualizations interesseren mij niet zo veel, heb wel behoefte aan wat meer content qua mappen en wapens om het wat langer interessant te houden. Ook met deze BF is de grote funfactor toch echt weer de teamplay, wat een voldoening als je toch weer succesvol gerevived wordt door je squad en verder kunt rushen om die objective te pakken.

Arras blijft veruit favoriet, net als Rotterdam. Heb mijn agressieve PTFO iets teruggeschroefd om de eindeloze deaths from nowhere te beperken, dat scheelt enorm. De AA tank moet wel iets gebuffed tegen de bombers, ik vind die laatste weinig toevoegen en eigenlijk voornamelijk flauwe kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pazienza schreef op zondag 25 november 2018 @ 02:45:
[...]

Heb je vrijgenomen om te spelen? :+
Nee, puur avonden en wat meer in het weekend. Speel wel vanaf het eerste moment via de subscription en zit nu op ~50 uur speeltijd. Maar het is allemaal relatief snel te doen, er zit weinig content in om je honderden uren zoet te houden.

Normale levels kan je in 25 tot 30 uur doorheen, dan ben je level 50. In diezelfde tijd kan je elke class rond level 15 hebben zitten. Wapens vrijspelen doe je in een of twee potjes, dan zit je op level 4 en heb je alle specializations. Assignments kunnen wat langer duren maar vrijwel allemaal hebben ze "in a round" of "in one life" eisen die goed te doen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:31
Zerosum schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:54:
Gisterenavond level 50 gehaald na 31 uur, volgens de ingame teller bij Profile. Gevoelsmatig heb ik echt wel wat meer uurtjes erin gestoken overigens.
Custom visualizations interesseren mij niet zo veel, heb wel behoefte aan wat meer content qua mappen en wapens om het wat langer interessant te houden. Ook met deze BF is de grote funfactor toch echt weer de teamplay, wat een voldoening als je toch weer succesvol gerevived wordt door je squad en verder kunt rushen om die objective te pakken.

Arras blijft veruit favoriet, net als Rotterdam. Heb mijn agressieve PTFO iets teruggeschroefd om de eindeloze deaths from nowhere te beperken, dat scheelt enorm. De AA tank moet wel iets gebuffed tegen de bombers, ik vind die laatste weinig toevoegen en eigenlijk voornamelijk flauwe kills.
Lol, level 50 in 31 uur ...... ik ben level 7 in 12 uur... mis ik iets in de game ? :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinky9
  • Laatst online: 26-07-2021
Tjonge jonge! Veel plezier met dit spel! Battlefield 2 was de laatste versie die ik gespeeld heb. Toen speelde ik meestal medic, nu support, vooral omdat de jaartjes wat gaan tellen en ik niet al te snel meer ben, dus zit ik liever wat achterin met mijn MG34 om suppressing fire te leveren. Het snelle korte spel laat ik over aan de jeugd of de betere BF veterans. :)

Toch heb ik meer het gevoel dat deze BF5 een beta is, niet zozeer vanwege het gebrek aan content, maar vooral vanwege de zéér grote hoeveelheid bugs waar ik als M34 gunner mee te maken krijg. Frustrerend en erg jammer! Je zou verwachten ze na de zoveelste BF iteratie de basis in orde zouden hebben, maar dat is dus niet het geval...Komt op mij amateuristisch over van Dice en EA.

Wat meest voorkomende voorbeelden...

Vaak ben ik een stuiterbal als MG34 gunner wanneer ik ga liggen met mijn zweibein uitgeklapt. In plaats van mooi te liggen, stuiter ik op en neer, waarbij mijn avatar tussen liggen (zweibein uitgeklapt en nauwkeurig vuur) en hip fire (zweibein ingeklapt en onnauwkeurig vuur) heen en weer schakelt. Dit resulteert in een vroegtijdige dood en is super, maar dan ook super irritant! Vrij geregeld zie ik daarbij dwars door de grond heen... Of val ik door de grond, mijn dood tegemoet.

Ook is het zéér geregeld onmogelijk een squad mate te reviven ondanks dat je goed gepositioneerd bent en de melding verschijnt "Press E tot revive"'. Met wapens oppakken idem dito of instappen of gebruikmaken van voertuigen, kanonnen, etc....En dit is een game waarbij "every milisecond counts', dus dit zouden zaken moeten zijn die PERFECT WERKEN!

In Hamada werd mijn beeld nadat ik werd gekilled en gerevived, total overbelicht! Het was nagneoeg helemaal wit, het leek wel EXTREEM dichte mist en ik kon nog geen 10m ver zien.Ik snap best dat het in de woestijn zonnig kan zijn, zo zonnig!? :P Het ging ook niet meer weg, ook niet nadat ik meerdere malen gekilled was en we zo'n 10min verder waren... Dus de game maar gekapt.

Helaas lees/hoor/zie je in de vele reviews van dit spel helemaal niets over de bugs....En ik noem hier een paar voorbeelden, want er zijn nog wel een paar meer.. Helaas... :(

Desalniettemin vermaak ik mij prima. Maar dit was voor het eerst sinds vele jaren dat ik een AAA game op launch day heb aangeschaft. Tevens zal dit ook de laatste keer zijn. Ik wacht voortaan wel een (paar) maandje(s), zodat de meeste bugs eruit zijn.Want het is mij niet waard om full price te betalen voor een beta game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoaDHouse schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:38:
[...]

Lol, level 50 in 31 uur ...... ik ben level 7 in 12 uur... mis ik iets in de game ? :*)
Wat is je Score Per Minute? Dat bepaalt hoe snel je zult levelen. Bij sommigen zit die rond de 650 en bij anderen rond de 450. Dat betekent dat die tweede groep er ~30% langer over zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 20:31
Je kunt veel "XP" scoren door PTFO natuurlijk en als medic veel te healen/pakketjes uitdelen en vwb support: ik strooi met de kogels als supplies :-)

Ik speel alleen maar Conquest en vlaggen cappen levert gewoon veel punten op. Die cap van 50 is ontzettend artificial, straks kunnen ze die weer verhogen naar 70 of 80 en zeggen dat ze naar de community geluisterd hebben. Ze hebben een mooie game neergezet en de komende tijd zal er steady wat content bijkomen, moet ook wel, anders houdt het je niet honderden uren zoet inderdaad. Een map als Karkand, wat zou dat gaaf zijn....

@Tsurany ik denk dat we qua SPM zwaar bovengemiddeld zittem vergeleken met het grootste deel van de userbase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Voor dit spel moet gewoon de landing van Normandië als map hebben...hoe episch zou dat niet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:50
Ik voeg de Pacific region toe aan de Tides of War wishlist. Iets als Wake island zou ook wel echt vet zijn.

En als ze voor onbekende settings willen gaan zijn er nog genoeg Nederlandse maps te ontdekken (met als nieuwe vehicle... een fiets :P).

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-09 19:48
Gisteravond heb ik nog even kunnen spelen. Sinds vanmorgen al "Online aanmelding is momenteel niet beschikbaar."
Ik kan er niks over vinden dat er een grote storing is. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

lapino schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:08:
Voor dit spel moet gewoon de landing van Normandië als map hebben...hoe episch zou dat niet zijn!
Wie weet zit dat in de planning. Al gaan ze steeds wel heel erg alternatief. Dus zou me ook niet verbazen als het er niet in zit. Een paradrop achter de linies bijvoorbeeld.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
In BF1 had je de map Cape Hell, vergelijkbaar met de landing in Normandie, het werd pas interessant op het moment dat de aanvallers de eerste sector hadden. In BF5 is de Narvik map in Grand Operations de eerste dag ook niet echt leuk om te spelen als attacker. Zulke maps zijn leuk in single player, in multiplayer vind ik ze niet heel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, balen. Ik zit inmiddels op rank 50. Ik had verwacht dat je dan gewoon een exp balk vol blijft maken voor een nieuwe cc bonus maar dat is dus niet zo. Baal nu wel wat van die cosmetics die ik heb gehaald.

Dus geen cc meer van rank up's. Assignments zijn er al door dus ik moet het nu hebben van dailies. 8)7

Totdat chapter ranks langskomen, neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:19
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:50:
Heh, balen. Ik zit inmiddels op rank 50. Ik had verwacht dat je dan gewoon een exp balk vol blijft maken voor een nieuwe cc bonus maar dat is dus niet zo. Baal nu wel wat van die cosmetics die ik heb gehaald.

Dus geen cc meer van rank up's. Assignments zijn er al door dus ik moet het nu hebben van dailies. 8)7

Heb je nu geen reden meer om te spelen? B)

Ik doe eigenlijk zeer weinig met progressie systemen in FPS games. Maar ik kom dan ook van Quake af sinds eind jaren 90, daar was het gewoon zelf leren beter worden en thats it :+

Mijn YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:58:
[...]
Hehe niks daarvan. :)
Ik ben druk bezig de assault cosmetics te unlocken.

Net op Narvik (alllied side) twee AT guns naar boven gesleept met mn squadmate en neergezet waar ze prachtig de C cap konden overzien. Guns slepen is nog steeds erg tricky, met de camera bug, maar het is nog enigzins te doen. Toen de guns eenmaal stonden was het gewoon snipen met anti tank guns en het andere team had weinig kans rond de C cap. Zelfs een paar bombers neergeschoten.

Pas richting het einde van de match hadden een paar spelers het idee dat ze ons moesten gaan aanpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:50:

Tot aan tides of war ga je inderdaad geen company coin meer verdienen. Daarom, nooit cosmetics kopen! Zonde van je coins en je kan daardoor flink wat wapens niet meer upgraden.
kevz schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:58:
[...]

Ik doe eigenlijk zeer weinig met progressie systemen in FPS games. Maar ik kom dan ook van Quake af sinds eind jaren 90, daar was het gewoon zelf leren beter worden en thats it :+
Progressie in de vorm van assignments en levels zorgen voor coins waarmee je wapen en voertuig specialisaties koopt. Dit mislopen betekent dat je flink achter staat ten opzichte van andere spelers. Probeer maar eens een duel te winnen als je niet hetzelfde niveau aan upgrades hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:19
Tsurany schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:02:
[...]
Progressie in de vorm van assignments en levels zorgen voor coins waarmee je wapen en voertuig specialisaties koopt. Dit mislopen betekent dat je flink achter staat ten opzichte van andere spelers. Probeer maar eens een duel te winnen als je niet hetzelfde niveau aan upgrades hebt.
Ja dit is voornamelijk waar ik dan niet van houd. Het verschil tussen stock en geupgrade spul in FPS games. Ook in Call of Duty is dit soms ronduit vervelend. Dan mag je eerst 15 games spelen met een wapen wat voor geen meter mee kan komen en dan op het laatste leveltje krijg je de upgrade die je nodig hebt om mee te komen. Maar ja, alles om mensen een reden te geven om te blijven spelen ipv een super solide gameplay ervaring neer te zetten.
Maar om niet alleen maar een negatieve post neer te zetten, BO4 en BF5 zijn best wel vermakelijk hoor -ondanks dat je in beide gevallen een betaalde beta zit te spelen-, na een lange 'dry spell' in FPS land 8)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:02:
[...]

Tot aan tides of war ga je inderdaad geen company coin meer verdienen. Daarom, nooit cosmetics kopen! Zonde van je coins en je kan daardoor flink wat wapens niet meer upgraden.
Dit lijkt me echt iets waar je niet vaak genoeg op kan hameren. Hoeveel spelers zullen hier wel niet tegenaan lopen. Alle vehicles waar ik nog upgrades voor wil halen moeten nu wat langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinky9
  • Laatst online: 26-07-2021
Yep! De klassieker! :) Veel gespeeld in de MoHAA - de eerste Medal of Honor - en Day of Defeat (Source), maar ook in Darkest Hour, een westfront mod van Red Orchestra.

Ze zouden D-Day in BF5 kunnen starten met de luchtlandingen van de Para’s in de nacht (eerste ronde) en dan in de vroege ochtend de landingen op het strand (tweede ronde) en dan de verdere uitbreiding van het bruggenhoofd (verdere rondes).

Naast para’s zou ik gliders die je kunt besturen, ook een mooie toevoeging vinden. Stuk of wat man in een glider en eentje die stuurt en dat ding aan de grond moet zetten.

Nou ja, we gaan het zien waar ze mee komen, maar ik hoop in ieder geval wat bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 28-09 13:03

Rudios

Lost in space?

Even een vraagje aan de spelers die echt waarde hechten aan de WW2 sfeer; ik heb de beta gespeeld en veel youtube filmpjes gekeken. Op een of andere manier voelt de game niet authentiek, het voelt niet echt WW2. Ik twijfel heel erg om de game aan te schaffen. De WW2 setting spreekt me enorm aan, speede vroeger ook veel Medal of Honor Allied Assault en CoD1 en 2 WW2 setting. Bf5 voelt niet echt WW2 aan... wat is het toch wat ik echt mis? Het lijkt wel te 'modern' ofzo, ik kan er niet echt een vinger op leggen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
Rudios schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:54:
Even een vraagje aan de spelers die echt waarde hechten aan de WW2 sfeer; ik heb de beta gespeeld en veel youtube filmpjes gekeken. Op een of andere manier voelt de game niet authentiek, het voelt niet echt WW2. Ik twijfel heel erg om de game aan te schaffen. De WW2 setting spreekt me enorm aan, speede vroeger ook veel Medal of Honor Allied Assault en CoD1 en 2 WW2 setting. Bf5 voelt niet echt WW2 aan... wat is het toch wat ik echt mis? Het lijkt wel te 'modern' ofzo, ik kan er niet echt een vinger op leggen.
BFV heeft eigenlijk niets met authenticiteit. Je zult Duitsers zien lopen met Britse wapens en andersom (en later waarschijnlijk Japanners met thompsons en Amerikanen met de stg44), de maps voelen heel raar aan (wat mij betreft) qua authenticiteit. Tiger tanks in maps die eigenlijk in 1940 thuishoren, maar goed, dat was in BF1942 ook zo. Toch voelen veel maps in BFV nogal zielloos aan. .

Komt nog bij dat iedereen zijn eigen character kan veranderen. Een likje verf hier, een kledingstuk daar. Voor je t weet sta je oog in oog met een Britse mevrouw met blauwe gezichtsverf die staand aan het sprayen is met een STG44. Die ook nog een mal gilletje slaakt als ze gedood wordt door iets. Heel lame eigenlijk.

Als je echt waarde hecht aan authenticiteit, dan kun je beter Post Scriptum proberen.

Ik persoonlijk vind deze BF titel niet goed uit de verf komen qua authenticiteit. Dat had BF4 toch veel beter voor elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Ekstergroen op 25-11-2018 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is te modern. Holo sights en scopes op elk wapen, iedereen loopt rond met automatische wapens en allerlei gadgets erbij.
Daarnaast is de speelstijl erg snel en is staand sprayen met een LMG effectiever dan een bolt action gebruiken.
Dan de focus op wapens en voertuigen upgraden en volledige character customization.

Allemaal elementen die niet bij het WW2 gevoel passen. Het is een prima spel maar het heeft niks met autenticiteit te maken en is eerder een reskin van Battlefield 3 qua gameplay. Ik denk echter ook dat authentieke WW2 games niet bij de huidige markt passen, combat zou te traag zijn en tegenwoordig wilt iedereen explosies, automatisch sprayen en killstreaks en progression.

Verwacht je een WW2 shooter kom je bedrogen uit. Wil je gewoon een leuke shooter spelen met focus op teamplay speelt het aardig weg. En dan beeld je je maar in dat je alternative history speelt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 25-11-2018 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kijk je naar, algehele gameplay, singleplayer of juist de mp, als ik terug grijp naar Mohaa en Cod 1 en 2(vooral 1) kan je ik je wel begrijpen maar denk dat het ook een beetje met die tijd te maken heeft, het ziet er nu allemaal wat mooier uit en veel meer fratsen erop en eraan. Misschien als je de alleen de sp speelt heb je dat misschien wat meer die sfeer, ik kom de laatste jaren moeilijk door sp games heen, was vroeger anders.
Toen was alles nog nieuw voor me, begonnen met MOHAA als eerste oorlog spel, ook mijn eerste online ervaringen, COD1 was echt super toen als nieuwkomer, de geluiden graphics en gameplay, next gen 8) .

Buiten dat is dit spel nog echt een beta , het voelt voor mij toch echt alsof het een doorheen gepushed spel is vanwege de marktpositie of wat dan ook. Vermaak me redelijk maar best veel verschillen tov BF1 die mij doen lijken dat die er nog in moeten komen, de interface wanneer gamend is tergend vervelend, je kan bijv. niet 3 voorkeuren per klas instellen , weinig wapen keuzes, even wisselen van wapen is ook lastig, ik weet niet of sommige keuzes expres zijn gedaan maar ben er niet blij mee.
Mappen zijn m.i. ook niet echt denderend, speel voornamelijk conquest.

Net even TDM gespeeld en dan zie je dat het een stuk vloeiender aanvoelt, ga ik naar een 64man server loopt een stuk minder lekker, afterburner geeft redelijke cijfers aan, rond de 80% hooguit cpu load.

Maar alles is nog een beetje nieuw voor me en wen misschien wat langzaam, speel wel vanaf de 11e, maar niet uren achter elkaar hooguit een uurtje en ben er dan wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Net de trekker overgehaald en dacht via keys website een key te kopen via paypal... krijg ik een bericht:
Your purchase is not yet available for download, please come back shortly.
Lekker dus :( Tis via paypal betaald, dus als er niet gereageerd word morgen maar geld terug gaan halen via paypal :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_T schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:33:
Net de trekker overgehaald en dacht via keys website een key te kopen via paypal... krijg ik een bericht:

[...]

Lekker dus :( Tis via paypal betaald, dus als er niet gereageerd word morgen maar geld terug gaan halen via paypal :(
Kan je niet zeggen welke site, dan is de rest ook gewaarschuwd >:)

Zet het maar in je laatste bericht als...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:40:
[...]

Kan je niet zeggen welke site, dan is de rest ook gewaarschuwd >:)
cdkeys.com

Geen idee waarom, maar als firsttime customer moet je je telefoonnummer opgeven, krijg je een code toegestuurd en die moet je op de website invullen. Dat ging allemaal zoals ze zelf ook in de FAQ zeggen... daarna krijg je alleen die melding :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_T schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:42:
[...]

cdkeys.com

Geen idee waarom, maar als firsttime customer moet je je telefoonnummer opgeven, krijg je een code toegestuurd en die moet je op de website invullen. Dat ging allemaal zoals ze zelf ook in de FAQ zeggen... daarna krijg je alleen die melding :(
Ik zou zeggen probeer het straks nog even want heb daar mijn wel werkende key van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:04
Moet zeggen dat Battlefield V lekker weg speelt.
De slechtste maps zijn Hamada, Kjeld (Sneeuw map), Airdome (Germany wint 8 van de 10 x)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Pykow schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:16:
Moet zeggen dat Battlefield V lekker weg speelt.
De slechtste maps zijn Hamada, Kjeld (Sneeuw map), Airdome (Germany wint 8 van de 10 x)
Mooi altijd om te zien hoe verschillende spelers totaal andere voorkeuren hebben.

Ik heb de laatste dagen juist erg leuke, uitdagende en lekkere potjes gespeeld op Aero, Kjeld en Hamada. De maps Narvik (map design), Devastation (64p clusterfuck) en Twisted Steel (moeras) vallen me juist tegen.

Maar ik merk overall dat de bombers gewoon teveel kunnen domineren. Als dit in balans is in een ronde, haal ik zoveel meer plezier uit het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 15:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Het is Fjell, niet Kjeld ;) :+

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Game draait heerlijk op mijn systeem, mix tussen ultra en medium settings.
Mooi boven de 110 fps.
I 7 7700k met 1070 gtx 16 gb ram.
2560x1080 ( 29 inch ultrawide 70 hz overclocked )

Wel al wat bugs tegen gekomen, zodat ik ging liggen en wilde healen ineens een visual bug.
Kon niets meer zien van mijn scherm, dan maar rond gelopen in de hoop iemand me afmaakte.

Ben nu level 16 na vrijdag te starten, speel medic.
Daar ben ik al class level 12 mee.
Gemiddeld per match haal ik toch 15.000 xp, mijn meeste was 25.000.
Ding toch 80 % van de matchen in de top 5 met de hoogste score.
Dat is ook niet moeilijk als medic als je constant kan healen en reviven.
Heel veel kills maak ik niet, maar de MP40 is toch zalig wapen.

Probeer zoveel mogelijk achter de spelers te blijven voor te healen en als het te druk is dan gooi ik gewoon mijn smoke en revive ik ze zo.
Voor mij al beter dan BF1, er zijn wel bepaalde maps in deze dat ik minder graag speel.
Die sneeuwstormen zijn toch wel prachtig.
Benieuwd wat er nog gaat komen, tot nu toe voor mij een zalige game waar ik vele uren ga in stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grand Operations, ronde 3, Arras. Brits team spawned, wacht en we beginnen. Iedereen rent natuurlijk naar A. Komt er een Ju-88A aanvliegen die gewoon even doodleuk het halve team binnen 30s na de start afmaakt. 8)7

10/10 DICE. :F :>

Nota bene hebben we die nog gewonnen ook zonder het eerste doel te verliezen waarna we wonnen met een mislukte tegenaanval, weer doel gecapped en daarna een succesvolle tegenaanval. Scheelde echt niks. Van het dorpje stond werkelijk geen muur meer overeind, want bizar OP bommenwerpers.

En dit is ook waarom ik al in september met de beta zei dat bommenwerpers in de lucht laten repareren en herladen door een powerup te vliegen een verschrikkelijk idee was. Ze moeten gewoon landen voor reparaties en nieuwe bommen. AA doet ook nauwelijks wat tegen ze. Je moet echt geluk hebben om er eentje neer te halen, voordat die doodleuk naar jou vliegt en je bombardeert.

Maar inmiddels al lv20. Ik heb mijn MP-40 weer en die is volledig geüpgraded dus medic spelen is ook weer leuk. Idem voor de Gewehr 43 totdat ik de STG-44 heb, en de MG-34 totdat ik de MG-42 heb. Ja, exclusief Duitse wapens. Niet mijn fout dat DICE die allemaal goed heeft gemaakt. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

DaniëlWW2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:11:
Grand Operations, ronde 3, Arras. Brits team spawned, wacht en we beginnen. Iedereen rent natuurlijk naar A. Komt er een Ju-88A aanvliegen die gewoon even doodleuk het halve team binnen 30s na de start afmaakt. 8)7

10/10 DICE. :F :>
Die Junkers zijn echt verschrikkelijk. Ik snap ook niet dat DICE ze er niet ff uit gehaald heeft tot de patch van 4 december.

Ik begrijp ook werkelijk niet dat DICE deze fout gewoon weer maakt. Altijd die overpowered zooi die de boel keihard verneukt.

[ Voor 11% gewijzigd door jagermeister op 25-11-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
In BF1942 had je gewoon 1 of 2 bommen. Eerst een paar minuten vliegen waar je heen moest, bommen droppen, paar minuten terugvliegen om te herladen. Heerlijk was dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Paar close potjes gedaan gisteravond met wat mede Tweakers alhier. Zelfs 1 pot met 1 respawn verschil.

Assault voel ik me het meest in thuis. Snipen is niet mijn ding. Teveel rekening houden met het aimen op lange afstand dat je een kilometer er boven moet richten.
Mezelf functioneel maken om die tanks te slopen en de fortificaties te maken is meer mijn ding.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:14

-tom-562

Oliesjeik

jagermeister schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:57:
[...]

Die Junkers zijn echt verschrikkelijk. Ik snap ook niet dat DICE ze er niet ff uit gehaald heeft tot de patch van 4 december.

Ik begrijp ook werkelijk niet dat DICE deze fout gewoon weer maakt. Altijd die overpowered zooi die de boel keihard verneukt.
Op Hamada heb je dezelfde shit :( als allies kan je beter dwars op de richting lopen van de rest van de groep, want anders wordt je gewoon keihard gekilled :p
AA is trouwens aardig nutteloos, het is mij nog nooit gelukt om een vliegtuig uit de lucht te knallen, ook al komen ze recht op je af en heb je vrij zicht (zoals bv op Hamada)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-tom-562 schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:36:
AA is trouwens aardig nutteloos, het is mij nog nooit gelukt om een vliegtuig uit de lucht te knallen, ook al komen ze recht op je af en heb je vrij zicht (zoals bv op Hamada)
Je moet de AA tank hebben wil je een kans kunnen maken. Ik heb aardig vaak gevlogen in de JU-88 en killstreaks van 50+ zijn geen uitzondering. Schiet een AA op mij dan moet ik enkel achterhalen waar deze staat om in een enkele bombing run die AA uit te schakelen. Of ik negeer hem volledig, met quick repair en normale repair ben ik gerepareerd in de tijd dat ik naar een resupply punt moet vliegen.

Balans is inderdaad volledig zoek maar dat komt ook grotendeels omdat niemand met geupgrade fighters vliegt. Een fighter is voor velen saai omdat je enkel andere vliegtuigen uit kan schakelen dus ze gaan massaal voor de bombers en er is min of meer een wapenstilstand tussen vliegtuigen onderling.

De JU-88 nerfen van 32 naar 16 bommen, AA 25% meer damage laten doen, fortifications rond de AA plaatsen die beschermen tegen snipers en de third person indicatoren weghalen. Dan is alles weer in balans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Tsurany schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:43:
[...]

Je moet de AA tank hebben wil je een kans kunnen maken. Ik heb aardig vaak gevlogen in de JU-88 en killstreaks van 50+ zijn geen uitzondering. Schiet een AA op mij dan moet ik enkel achterhalen waar deze staat om in een enkele bombing run die AA uit te schakelen. Of ik negeer hem volledig, met quick repair en normale repair ben ik gerepareerd in de tijd dat ik naar een resupply punt moet vliegen.

Balans is inderdaad volledig zoek maar dat komt ook grotendeels omdat niemand met geupgrade fighters vliegt. Een fighter is voor velen saai omdat je enkel andere vliegtuigen uit kan schakelen dus ze gaan massaal voor de bombers en er is min of meer een wapenstilstand tussen vliegtuigen onderling.

De JU-88 nerfen van 32 naar 16 bommen, AA 25% meer damage laten doen, fortifications rond de AA plaatsen die beschermen tegen snipers en de third person indicatoren weghalen. Dan is alles weer in balans :)
Wapenstilstand? Vertel dat aan de fanatieke jagers.

Jagers kunnen wel degelijk grond troepen uitschakelen al is de kans dat je wat raakt heel klein. Ben ook paar keer gecrashed door te laag over te vliegen en dan een pantser Faust om je oren krijgen.

Verder deel ik je mening mbt nerfen

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik ben niet zo van het vliegen, maar gisteren een aantal keer mee als gunner op Twitsted Steal. Het is wel echt super vet gedaan, dat vliegen. Dat geluid, die graphics..... door een Spitfire achterna gezeten worden. Echt _/-\o_

Overigens bloedirritant als je dood bent en je in het spawnscherm op een squadmember terecht komt die het godganse potje in een vliegtuig zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Dat zal zeker schelen, maar dan nog valt of staat het erbij dat de bomber ook daadwerkelijk neergeschoten worden.

Mobiele AA of stationary AA met meer damage is top, maar er zijn te weinig mensen die dat ook echt interessant vinden naar mijn idee. Het punten scoren in een AA valt in het niet, als je dit vergelijkt met gewone of tank combat. En daar gaat het 95% om: zoveel mogelijk punten halen. Dit zal hopelijk wat meer gedaan worden, als je ook echt een vliegtuig neer kunt halen natuurlijk. Ik heb trouwens nog geen enkele keer de mobiele AA gezien? Op welke map zit deze?

Een fighter net zo: Het enige wat deze doet is andere planes neerhalen, want voor de rest is er amper iets te doen. Ze kunnen ground troops neermaaien met hun machinegun, maar dat is ondertussen zo moeilijk gemaakt (en terecht), dat dit amper wat uithaalt. Alleen op de sneeuwmappen is het goed te zien. Wat mij betreft geven ze het air-combat een extra dimensie met nog meer fighters in de lucht, dan krijg je echt gave gevechten. Nu is het 1v1 of 2v2. Heb je iemand neergehaald? Dan moet je weer wachten. Kruipt er niemand anders in een plane? Dan heb je pech eigenlijk.

En juist omdat het voor fighters soms wat saai kan zijn, hebben bombers vaak vrij spel. Hoe vaak ik in een game gewoon de fighter kon kiezen, omdat niemand hem pakte is echt ongekend. Ik pak hem dan vaak om even te vliegen, maar ik merk dat ik het niet leuk vind om een hele ronde erin te vliegen.

In BF2 had een fighter een bom die heel erg precies moest worden gedropt, anders had hij geen effect. Ik ben nog niet ver met de planes, maar zit dit bom voor fighters ook in BF5?

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-11-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jagermeister schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:57:
[...]

Hetzelfde als DICE die elke keer weer mappen ontwerpt die het halve team uitnodigen op er een tentje bij te pakken en lekker te gaan "snipen". Altijd fijn als het aanvallende team dit doet, en je in dat team zit. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sylver84 schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:34:
[...]

Wapenstilstand? Vertel dat aan de fanatieke jagers.

Jagers kunnen wel degelijk grond troepen uitschakelen al is de kans dat je wat raakt heel klein. Ben ook paar keer gecrashed door te laag over te vliegen en dan een pantser Faust om je oren krijgen.

Verder deel ik je mening mbt nerfen
Welke fanatieke jagers? Ik kom ze zelden tegen. En vaak is een seat switch naar de rear gunner genoeg om ze op andere gedachten te brengen.

En jagers tegen grondtroepen is gewoon een kansloze bezigheid. Een theoretische mogelijkheid die in de praktijk gewoon niet uitgevoerd wordt. Ik ben er nog geen enkele keer door neergeschoten, dat zegt wel genoeg.
StealthyPeanut schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:37:
[...]

Dat zal zeker schelen, maar dan nog valt of staat het erbij dat de bomber ook daadwerkelijk neergeschoten worden.

Mobiele AA of stationary AA met meer damage is top, maar er zijn te weinig mensen die dat ook echt interessant vinden naar mijn idee. Het punten scoren in een AA valt in het niet, als je dit vergelijkt met gewone of tank combat. En daar gaat het 95% om: zoveel mogelijk punten halen. Dit zal hopelijk wat meer gedaan worden, als je ook echt een vliegtuig neer kunt halen natuurlijk. Ik heb trouwens nog geen enkele keer de mobiele AA gezien? Op welke map zit deze?
Dat de AA niet veel gebruikt wordt is ook deels omdat deze volstrekt kansloos is tegen vliegtuigen en sniper kogels uitnodigt. Zodra je veiliger in een AA kan zitten en bombers daadwerkelijk neer gaan zullen ze meer bemand gaan worden verwacht ik.

De Mobile AA zit in elke map, is een voertuig die je kan kiezen. Standaard zie je drie tanks/vliegtuigen maar via de replace knop kan je ook de overige voertuigen kiezen.
Een fighter net zo: Het enige wat deze doet is andere planes neerhalen, want voor de rest is er amper iets te doen. Ze kunnen ground troops neermaaien met hun machinegun, maar dat is ondertussen zo moeilijk gemaakt (en terecht), dat dit amper wat uithaalt. Alleen op de sneeuwmappen is het goed te zien. Wat mij betreft geven ze het air-combat een extra dimensie met nog meer fighters in de lucht, dan krijg je echt gave gevechten. Nu is het 1v1 of 2v2. Heb je iemand neergehaald? Dan moet je weer wachten. Kruipt er niemand anders in een plane? Dan heb je pech eigenlijk.
Air combat zou wat mij betreft gewoon helemaal uit het spel gehaald mogen worden. Maak er maar een aparte air only gamemodus van. Meer vliegtuigen betekent enkel minder grondtroepen en dat heeft ook geen positieve impact. Teveel piloten waardoor je de objectives alsnog verliest.
Haal de fighters er maar uit en stop er enkel nog wat bommenwerpers in die enkel echt effectief zijn tegen tanks.
En juist omdat het voor fighters soms wat saai kan zijn, hebben bombers vaak vrij spel. Hoe vaak ik in een game gewoon de fighter kon kiezen, omdat niemand hem pakte is echt ongekend. Ik pak hem dan vaak om even te vliegen, maar ik merk dat ik het niet leuk vind om een hele ronde erin te vliegen.
Er is geen onderscheid tussen fighter of bomber, je kiest een vliegtuig rol en kan dan zelf kiezen welk vliegtuig je wilt. Zo kunnen er prima 3 JU-88 in de lucht zijn aan de Duitse kant.
De vraag is vooral waarom je een fighter zou kiezen als je met eindeloos bombarderen makkelijk 50+ kills kan krijgen. Ik heb games gehad waar ik op 100+ kills terecht kwam met de JU-88, waarom dan voor een fighter kiezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 26-11-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

DaniëlWW2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:42:
[...]

Hetzelfde als DICE die elke keer weer mappen ontwerpt die het halve team uitnodigen op er een tentje bij te pakken en lekker te gaan "snipen". Altijd fijn als het aanvallende team dit doet, en je in dat team zit. O-)
Ja klopt, maar toch valt het me nu allemaal wel mee. Ik kom dit namelijk stukken minder vaak tegen dan anders. Ik heb gisteren weer een boel hele intense potten Conquest voorbij zien komen die zeer close eindigden. Misschien heb ik mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jagermeister schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:06:
[...]

Ja klopt, maar toch valt het me nu allemaal wel mee. Ik kom dit namelijk stukken minder vaak tegen dan anders. Ik heb gisteren weer een boel hele intense potten Conquest voorbij zien komen die zeer close eindigden. Misschien heb ik mazzel.
Ga maar Grand Operations spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gisteren voor het eerst gedaan. Eerste dag ruimschoots geworden. Tweede dag met minieme marge (7 tickets verschil van de 400+ waar je mee begint), derde dag wel wat meer marge, maar het voelde iig alsnog heel close aan. Ze hadden alleen teveel snipers en te weinig tanks die wisten dat doel van een tank is om een doorbraak te forceren, niet een groot uitgevoerde sniper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:11
Ik wacht de patch an 4/5 december wel even af en kijk de kat uit de boom voordat ik de game aanschaf.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik had overigens eens de x3 sights geprobeerd voor medic/assault. Maar ik kon er toch niet aan wennen dat het zo traag was om te switchen naar ADS, en ben weer terug gegaan naar mijn x1 sight. Ja is wel wat lastig mikken, maar op kortere afstand vind ik het wel lekkerder. Misschien unlock ik later nog sights die ik lekkerder vind spelen.

Overigens dat we sowieso al reflex sights hebben, die in praktijk lijken op holo sights, vind ik wel heerlijk. Screw authenticiteit, ik wil gewoon lekkere visieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:41
DaniëlWW2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:09:
[...]
Ik ben nog een Grand Operations tegen gekomen waar alle stages leuk waren, sterker nog, veel te veel irritante/frustrerende stukken. Old school conquest vind ik echt met afstand de beste mode in de game so far, breakthrough en frontlines hebben me ook nog niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:46:
[...]

Ik ben nog een Grand Operations tegen gekomen waar alle stages leuk waren, sterker nog, veel te veel irritante/frustrerende stukken. Old school conquest vind ik echt met afstand de beste mode in de game so far, breakthrough en frontlines hebben me ook nog niet overtuigd.
Je moet een team hebben dat ervoor gaat, dan zijn ze leuk. Anders is er niks aan nee. Ik vind Conquest juist niks omdat het vaak rondjes rennen is, en niks meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

DaniëlWW2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:09:
[...]

Dat speel ik niet. Vind dat zeer matig in BFV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

DaniëlWW2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:50:
[...]

Je moet een team hebben dat ervoor gaat, dan zijn ze leuk. Anders is er niks aan nee. Ik vind Conquest juist niks omdat het vaak rondjes rennen is, en niks meer dan dat.
Dat vond ik ook van Conquest, maar ik ben het maar weer gaan spelen omdat Frontlines het nog niet is in deze game en er helaas geen Rush is.

Heb echt al veel leuke potten gehad. Gewoon met je squad een objective pakken en de fortifications bouwen en in handen zien te houden is ook leuk ;)

En af en toe eens rondjes rennen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 26-11-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Laatst online: 12:27
[...]

Gisteren voor het eerst die AA tank uitgeprobeerd maar die vond ik best wel prima tegen vliegtuigen. Jagers zijn zo neer, als je heel je burst raakt is dat ding uitgeschakeld. Bombers kunnen wel meer hebben maar met 1 AA tank en 1 stationary AA krijg je hem wel uit de lucht. In ieder geval dwing je hem wel om 2x na te denken om nog bombings te gaan doen. Gegeven moment was het mij in de AA tank tegen de bomber die mij probeerde neer te krijgen. Dat was wel grappig. Als je dan niet mobiel blijft in je tank ben je inderdaad een sitting duck en ben je dood voordat jij hem dood hebt. Maar als je mobiel blijft dan is het een stuk lastiger en zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd. Maar ben het met je eens dat AA wel slighty UP is ten opzichte van bombers.

Ik weet niet hoe sterk die AA tank nog wordt fully upgraded, die van mij was volledig stock. Als je langere bursts kan upgraden dan wordt dat ding al een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Gisteren heb ik nog een klein rondje kunnen spelen. Ik speel graag support. Ik had een mooie positie ingenomen om mijn team verder te kunnen helpen. Ik had een boel mensen suppressed alleen ja... 25 kogels is niet veel om wat te doen. Dus steeds weer laden waardoor de tegenstander weer op kon krabbelen. Dan weer 25 kogels sprayen.. kopjes omlaag en dan weer herladen. Ik had liever gekozen voor een wapen met 100 kogels en minder damage dan 25 kogels en hoge damage. Dan kan ik wat betekenen. Nu ben ik gewoon een soort van assault met een snellere schep en ammo pakketjes. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
jagermeister schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:55:
[...]

Dat vond ik ook van Conquest, maar ik ben het maar weer gaan spelen omdat Frontlines het nog niet is in deze game en er helaas geen Rush is.

Heb echt al veel leuke potten gehad. Gewoon met je squad een objective pakken en de fortifications bouwen en in handen zien te houden is ook leuk ;)

En af en toe eens rondjes rennen. :P
Ik vind tot nu toe alleen CQ goed werken in deze game. Veel kleinere fights squad v squad i.p.v. totale chaos op een klein gebied.

Juist dat je gevarieerde gameplay hebt op verschillende locaties is iets wat ik enorm waardeer. Kiezen waar je heen gaat met je squad, ipv de game laten bepalen waar je moet gaan vechten (en de chaos op moet zoeken). De ene keer een rondje, andere keer niet. Ik begrijp niet zo goed wat daar verkeerd aan is. Als je onderweg leuke gevechten hebt of je capped net die ene vlag, waardoor je tactisch een betere spawnplek hebt, vind ik het gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:44:
[...]

Ik zou zeggen probeer het straks nog even want heb daar mijn wel werkende key van.
Na 16 uur!!!! mijn key binnen... vanavond testen of die het doet... Mijn advies aan iedereen niet cdkey.com gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:30:
Gisteren voor het eerst gedaan. Eerste dag ruimschoots geworden. Tweede dag met minieme marge (7 tickets verschil van de 400+ waar je mee begint), derde dag wel wat meer marge, maar het voelde iig alsnog heel close aan. Ze hadden alleen teveel snipers en te weinig tanks die wisten dat doel van een tank is om een doorbraak te forceren, niet een groot uitgevoerde sniper.
Heb er aardig wat gedaan en de ervaring is wisselend. Zelfde met Breakthrough overigens, ook daar zie je hetzelfde effect. Soms heb je twee gebalanceerde teams en is het spannend, soms is het een complete pushover waarbij de aanvallers niet verder komen of juist de defenders compleet overrompelen.
Dat blijft toch een Battlefield dingetje, skill based matchmaking is lastig.
Sissors schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:43:
Ik had overigens eens de x3 sights geprobeerd voor medic/assault. Maar ik kon er toch niet aan wennen dat het zo traag was om te switchen naar ADS, en ben weer terug gegaan naar mijn x1 sight. Ja is wel wat lastig mikken, maar op kortere afstand vind ik het wel lekkerder. Misschien unlock ik later nog sights die ik lekkerder vind spelen.
Je gaat geen andere sights unlocken. Je hebt standaard alle type sights geunlocked, de rest zijn enkel andere kleurtjes van dezelfde sights.

Of een 3x scope fijn speelt hangt voor mij af van de wapens. Met een SLR vind ik een 3x fijn, met een Stg.44 hangt het van de map af.
Overigens dat we sowieso al reflex sights hebben, die in praktijk lijken op holo sights, vind ik wel heerlijk. Screw authenticiteit, ik wil gewoon lekkere visieren.
Het speelt wel lekker maar ze zijn wel fugly op wapens, een iron sight ziet er vaak mooier uit. Dus moet ik weer de afweging maken tussen beter spelen of een mooier wapen vast hebben :+
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:46:
[...]

Juist van jou had ik verwacht dat je Conquest niks vind gezien je het altijd over PTFO en objective focused gameplay hebt. Ik vind Conquest echt de meest slechte uitwerking van teambased gameplay. Van hot naar her rennen en constant van vlag naar vlag zonder dat er op hoger niveau gecoördineerd wordt. Tenzij je met 3 squads tegelijk speelt mis ik altijd het teamplay element.

Dan vind ik Breakthrough en Frontlines beter werken, er zijn hooguit drie objectives tegelijkertijd waardoor je nooit echt verrast wordt of maar aan het rennen bent.
RoyK schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:12:
Gisteren heb ik nog een klein rondje kunnen spelen. Ik speel graag support. Ik had een mooie positie ingenomen om mijn team verder te kunnen helpen. Ik had een boel mensen suppressed alleen ja... 25 kogels is niet veel om wat te doen. Dus steeds weer laden waardoor de tegenstander weer op kon krabbelen. Dan weer 25 kogels sprayen.. kopjes omlaag en dan weer herladen. Ik had liever gekozen voor een wapen met 100 kogels en minder damage dan 25 kogels en hoge damage. Dan kan ik wat betekenen. Nu ben ik gewoon een soort van assault met een snellere schep en ammo pakketjes. :|
Lewisgun met de juiste specialisaties geeft je 94 kogels en je krijgt hem relatief snel. Al is het de vraag hoeveel nut dat heeft in de praktijk, Support spelen alsof het een Assault is levert mij het beste resultaat. De KE7 is echt het beste support wapen qua nauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Lord_T schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:30:
[...]

Na 16 uur!!!! mijn key binnen... vanavond testen of die het doet... Mijn advies aan iedereen niet cdkey.com gebruiken...
Altijd erg goede ervaringen met cdkeys.com. Heb daar BF5, Windows, BF1, WItcher, PUBG etc. daar vandaan en altijd binnen een paar minuten de key ontvangen. Of net voor de release date.

Raar dat het bij jou zolang heeft geduurd.
Tsurany schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:34:
[...]

Juist van jou had ik verwacht dat je Conquest niks vind gezien je het altijd over PTFO en objective focused gameplay hebt. Ik vind Conquest echt de meest slechte uitwerking van teambased gameplay. Van hot naar her rennen en constant van vlag naar vlag zonder dat er op hoger niveau gecoördineerd wordt. Tenzij je met 3 squads tegelijk speelt mis ik altijd het teamplay element.

Dan vind ik Breakthrough en Frontlines beter werken, er zijn hooguit drie objectives tegelijkertijd waardoor je nooit echt verrast wordt of maar aan het rennen bent.
Die squadbased ipv teambased gameplay zorgt ervoor dat je vaker gevechten op kleinere schaal hebt. Hier heb je veel minder die totale chaos op sommige points of 20 enemies die naar je toe komen. Als dat is wat je zoekt in deze game, dan zijn dat de betere gamemodes voor je.

Geef mij maar net een tikkie meer rust in het spel en zelf de controle waar je heen gaat.

[ Voor 52% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-11-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dubbelpost :(

[ Voor 98% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-11-2018 11:48 . Reden: Dubbelpost :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
[...]

Ja, ik kan er niets aan doen, heb gewoon te veel spannende potten gehad in conquest met juist veel ptfo, tuurlijk zitten er wat potjes tussen dat het wat meer rondjes lopen is, misschien gewoon nog geen of te weinig goede teams getroffen in frontlines of breakthrough. :) Wat hier boven ook al geschetst werd, je hebt meestal wel leuke squad battles op de meer afgelegen vlaggen en genoeg actie in het midden. De balans bevalt me gewoon beter in conquest so far, in elk geval minder bommenwerpers om de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:37:

[...]

Die squadbased ipv teambased gameplay zorgt ervoor dat je vaker gevechten op kleinere schaal hebt. Hier heb je veel minder die totale chaos op sommige points of 20 enemies die naar je toe komen. Als dat is wat je zoekt in deze game, dan zijn dat de betere gamemodes voor je.

Geef mij maar net een tikkie meer rust in het spel en zelf de controle waar je heen gaat.
Tegelijk bij Conquest gaat iedereen alle kanten op, terwijl de Rush achtige mappen juist duidelijker hebben waar de tegenstander is en waar jij naartoe moet. Dat zorgt juist voor ook weer wat meer rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:37:

Je hebt wel leukere gevechten maar het geeft mij wel het gevoel van amper tot geen controle te hebben over het spelverloop omdat je slechts een enkele vlag tegelijk kan aanvallen of verdedigen. Dat zie ik heel sterk op de grotere mappen, waarbij er honderden meters tussen vlaggen kunnen zitten.

Breakthrough met 40 spelers ipv 64 was beter geweest, dan heb je meer de squad vs squad gevechten en is het geen grote clusterfuck zoals het nu soms kan zijn.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:49:
[...]

Ja, ik kan er niets aan doen, heb gewoon te veel spannende potten gehad in conquest met juist veel ptfo, tuurlijk zitten er wat potjes tussen dat het wat meer rondjes lopen is, misschien gewoon nog geen of te weinig goede teams getroffen in frontlines of breakthrough. :) Wat hier boven ook al geschetst werd, je hebt meestal wel leuke squad battles op de meer afgelegen vlaggen en genoeg actie in het midden. De balans bevalt me gewoon beter in conquest so far, in elk geval minder bommenwerpers om de oren.
Zijn die potten spannend omdat je echt als teams vecht over de vlaggen en een duidelijke focus hebt of puur omdat, vanwege het catch up meganisme, de punten dicht bij elkaar liggen en je een paar leuke gevechten hebt gehad?
Ik merk zelf namelijk dat de punten wel dicht bij elkaar liggen aan het eind maar dit eigenlijk puur door het catch up mechanisme komt en omdat een of twee squads actief punten cappen terwijl de rest in de meatgrinder blijft die elke map wel heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 26-11-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb breakthrough één keer gedaan, maar gezien teams blijkbaar niet gemixed worden was daar het resultaat 4x op een rij kansloos verliezen. Teams mixen na afloop zou wel leuk zijn imo (ja heeft ook nadelen, maar ook voordelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sissors schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:51:
[...]

Tegelijk bij Conquest gaat iedereen alle kanten op, terwijl de Rush achtige mappen juist duidelijker hebben waar de tegenstander is en waar jij naartoe moet. Dat zorgt juist voor ook weer wat meer rust.
Dat is waar, maar ik zie en ervaar dat niet als een slecht iets. Met 32 tegenstanders heb ik me tot nu toe echt niet verveeld, ook al is het verspreider en heb je wat rustigere gebieden. Juist die ene onbewaakte vlag overnemen, zodat daar binnen no-time 10 man is gespawned en via een andere zijde aan kunnen gaan vallen, geeft een kick :).

De mappen zijn niet zoals BF2, waar je soms echt niemand tegenkwam. De grootste is Hamada en daar liggen de vlaggen nog dusdanig dicht bij elkaar dat je altijd wel weer iemand tegenkomt.

Vlaggen cappen hoort voor mij dan ook bij het spel. Ook al hoef ik daar maar 2 man voor neer te halen i.p.v. een stroom van mensen die maar niet ophoudt. Dat in combinatie met snipers die precies weten waar je vandaan gaat komen en de bombers die echt oppermachtig zijn, haal ik geen plezier uit de andere gamemodes. Helaas, want ik zou het liefst wat modes spelen als variatie.
Tsurany schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:51:
[...]

Je hebt wel leukere gevechten maar het geeft mij wel het gevoel van amper tot geen controle te hebben over het spelverloop omdat je slechts een enkele vlag tegelijk kan aanvallen of verdedigen. Dat zie ik heel sterk op de grotere mappen, waarbij er honderden meters tussen vlaggen kunnen zitten.

Breakthrough met 40 spelers ipv 64 was beter geweest, dan heb je meer de squad vs squad gevechten en is het geen grote clusterfuck zoals het nu soms kan zijn.
Kan ik me ook wel voorstellen, maar door de juiste vlaggen over te nemen, heb ik juist het gevoel dat wij als squad wel echt een bijdrage leveren. Bij een Fronlines of Breakthrough ben ik na 10 chaotische deaths waar ik echt niks aan kon doen, wel klaar met dat soort potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Lewisgun met de juiste specialisaties geeft je 94 kogels en je krijgt hem relatief snel. Al is het de vraag hoeveel nut dat heeft in de praktijk, Support spelen alsof het een Assault is levert mij het beste resultaat. De KE7 is echt het beste support wapen qua nauwkeurigheid.
Ik speel niet graag assualt style. Ik ben niet zo een rusher en voel me comfortabeler als ik wat achter kan blijven en het overzicht hou. Tegenstander in de flanken zodat anderen door kunnen lopen om een vlag te cappen. Of een vlag vast houden zodat nieuwe mensen kunnen spawnen. De Bren ontneemt best veel zicht. Het is doorspelen met een minder wapen en dan maar steeds korte momenten van pressie. Waarmee (vind ik) support minder goed tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoyK schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:12:
Wat je zoekt heet de MG-34. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Op de vorige pagina zie ik veel opmerkingen over dat fighters veelal saai zouden moeten zijn ten opzichte van bombers, maar dat gevoel deel ik absoluut niet.

Ik heb zowel bij Allies als Axis nu m'n fighter op level 4 en daar speel ik vele malen liever mee dan met een bomber. Voor beide partijen heb ik de setup zo gedaan dat ik ook nog twee bommen heb, naast wat repair en stevigheid upgrades.

Als main goal heb ik nog steeds om alles van de vijand constant uit de lucht te schieten, wat bij de tegenpartij vaak tot veel frustratie en saltiness leidt :+ Daarnaast let ik dan vaak op waar hotspots zijn, een punt gepakt wordt of ga ik af op de informatie die ik van m'n squadmates op de grond krijg.

Als je een beetje oefent met het gooien van die twee bommen (zonder die noobmode reticule gelukkig) kun je daarmee ook nog veel schade aanrichten en clusters van infantry killen. En bombers, met of zonder een extra gunner, verliezen het vrijwel altijd in de lucht als je een beetje degelijk kan vliegen met een fighter en je je verstand gebruikt bij het engagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Tsurany schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:51:
[...]
Zijn die potten spannend omdat je echt als teams vecht over de vlaggen en een duidelijke focus hebt of puur omdat, vanwege het catch up meganisme, de punten dicht bij elkaar liggen en je een paar leuke gevechten hebt gehad?
Ik merk zelf namelijk dat de punten wel dicht bij elkaar liggen aan het eind maar dit eigenlijk puur door het catch up mechanisme komt en omdat een of twee squads actief punten cappen terwijl de rest in de meatgrinder blijft die elke map wel heeft.
Spannend in de zin van; er wordt hard gestreden om de centrale vlaggen en er is geen partij die lang een overwicht in de vlaggen heeft. Ik zal ook zeker niet zeggen dat het perfect is, alleen dat CQ voor mij het beste uitpakt als mode. Zal frontlines zeker nog wel een paar kansen geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
  • Laatst online: 05-07 17:18
Dames en Heren,

Heeft iemand enig idee of BFV te spelen is op een GTX570? Ja, ik weet het is een oude kaart.

Zodra ik BF5 wil opstarten komt deze met een fout melding qua drivers, ik heb gekeken of er nog nieuwere drivers voor de videokaart zijn maar dit is helaas niet het geval.

Iemand enig idee of er toch nog een omweg is om BFV te spelen met deze videokaart?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
skaylars schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:12:
Dames en Heren,

Heeft iemand enig idee of BFV te spelen is op een GTX570? Ja, ik weet het is een oude kaart.

Zodra ik BF5 wil opstarten komt deze met een fout melding qua drivers, ik heb gekeken of er nog nieuwere drivers voor de videokaart zijn maar dit is helaas niet het geval.

Iemand enig idee of er toch nog een omweg is om BFV te spelen met deze videokaart?

Bij voorbaat dank.
Vrees dat de omweg naar een computerspecialist zal leiden voor een nieuwe videokaart/systeem.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
skaylars schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:12:
Dames en Heren,

Bij voorbaat dank.
https://www.google.nl/amp...iver_version_requirement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zal inderdaad nodig zijn. Alhoewel ik nog altijd een pc gamer ben in hart&nieren, begrijp ik best waar de aantrekkingskracht van consoles zit. Iedereen heeft een tv, en als je een Xbox One X met BF:V kan kopen voor pakweg 450 euro, of je moet kiezen om je pc te upgraden met een 300 euro videokaart en 200 euro mobo/cpu (en dan zal je nog niet op 4K kunnen spelen) dan is het prijsverschil soms héél hoog.

Zelf voor BF:V upgrade gedaan naar nieuwe cpu, moederbord en memory en dat alleen al heeft me na verkoop andere spullen dik 500 euro gekost. Duur spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
lapino schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:25:
Zelf voor BF:V upgrade gedaan naar nieuwe cpu, moederbord en memory en dat alleen al heeft me na verkoop andere spullen dik 500 euro gekost. Duur spelletje :)
Maar uiteindelijk is BF:V niet het enige en laatste spel wat je nog zult spelen op je PC mag ik hopen? :P Het contrast in investering tussen een console of een PC is inderdaad groot, maar het verschil in wat je er voor terugkrijgt vind ik daar tegenover ook erg groot. Dat is een persoonlijke visie natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
lapino schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:25:
Zal inderdaad nodig zijn. Alhoewel ik nog altijd een pc gamer ben in hart&nieren, begrijp ik best waar de aantrekkingskracht van consoles zit. Iedereen heeft een tv, en als je een Xbox One X met BF:V kan kopen voor pakweg 450 euro, of je moet kiezen om je pc te upgraden met een 300 euro videokaart en 200 euro mobo/cpu (en dan zal je nog niet op 4K kunnen spelen) dan is het prijsverschil soms héél hoog.

60 fps > 4k 30 fps. Amper 1 % van de gamers speelt op 4k. Meeste verkiezen nog altijd 60fps en hoger ipv 4k.
Je doet nu eenmaal meerdere dingen op een pc hoop ik.
500 euro en je bent weer goed voor paar jaar.
Ik kan het niet meer aanzien die 30fps, dat is terug gaan in de tijd bij mij.
Dan mag het nog grafisch prachtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 07:44
Hebben jullie ook soms het probleem dat de graphics settings terug op default staan?

Gisteren was ik aan het spelen en was echt slecht bezig, ik kon de recoil niet onder controle houden, aimen ging ook niet goed en ik leek elk vuurgevecht te verliezen.

Toen ik in mijn settings ging kijken zag ik dat future frame rendering, vsync, ... terug aanstond. Echt alles terug op default. Na het terug aan te passen naar de vorige settings kon ik terug genieten van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

DaniëlWW2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:50:
[...]

Wat je zoekt heet de MG-34. :+
Die gebruik ik nu ook en is een stukje beter. Natuurlijk is het geen wapen om mee te lopen en te schieten. Dus je moet wel ergens op leunen om hem steady te hebben. Het zijn op dit moment 50 kogels dus vooruitgang. Maar uiteraard heeft het wapen wat beperkingen. Mogelijk is er wat vrij te spelen rondom het wapen. Ik zie geen upgrades op een iron sight na. Die komen misschien nog of ik kijk er gigantisch overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Sticky schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:29:
[...]

Maar uiteindelijk is BF:V niet het enige en laatste spel wat je nog zult spelen op je PC mag ik hopen? :P Het contrast in investering tussen een console of een PC is inderdaad groot, maar het verschil in wat je er voor terugkrijgt vind ik daar tegenover ook erg groot. Dat is een persoonlijke visie natuurlijk, maar toch.
Probleem is dat die andere spellen vaak wel gewoon lekker draaien en dat daar de upgrade echt niet voor nodig is, ook gebruik je pc voor een heleboel andere doeleinden maar daar is die upgrade ook niet voor nodig.
Alleen dit ****ing spel heeft zo'n goede cpu nodig om lekker stabiel te draaien en dus het is dan wel een duur spelletje.

Net even als boven gunner op een tank gespeeld en wat ben je een sitting duck daar zeg, was het niet in BF4 dat je even in de tank kon verstoppen wanneer het even te heet werd?
Ook heb ik wanneer je dan ADS speelt bijzonder veel moeite om te richten, vind dat vaag werken en is je gewone crosshair veel duidelijker en dus effectiever, bijna nooit raak geschoten wanneer ADS.

Blijf het ook vaag vinden wanneer je niet gerivived wil worden en je drukt dus daar op het toch mogelijk is dat je teamgenoten dat toch kunnen doen en vervolgens dan neergemaaid worden, of is dat juist expres gedaan?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2018 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:50
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:16:
[...]

Net even als boven gunner op een tank gespeeld en wat ben je een sitting duck daar zeg, was het niet in BF4 dat je even in de tank kon verstoppen wanneer het even te heet werd?
Ik heb gelezen op dit forum dat dit in een patch 'opgelost' wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
lowskilled-ftw schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:20:
[...]

Ik heb gelezen op dit forum dat dit in een patch 'opgelost' wordt :)
Yes, je kan straks bukken :) Ik zag mensen praten over een TTK fix ingame. Wat bedoelen ze hier mee? TTK gaat omlaag of omhoog? Vind het juist perfect zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ProfaNe schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:25:
[...]

Yes, je kan straks bukken :) Ik zag mensen praten over een TTK fix ingame. Wat bedoelen ze hier mee? TTK gaat omlaag of omhoog? Vind het juist perfect zo.
TTK is prima maar TTD niet. Vaak worden diverse updates tegelijk verwerkt waardoor het lijkt alsof de vijand een instakill heeft terwijl het in feite twee aparte schoten waren.
RoyK schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:09:
[...]

Die gebruik ik nu ook en is een stukje beter. Natuurlijk is het geen wapen om mee te lopen en te schieten. Dus je moet wel ergens op leunen om hem steady te hebben. Het zijn op dit moment 50 kogels dus vooruitgang. Maar uiteraard heeft het wapen wat beperkingen. Mogelijk is er wat vrij te spelen rondom het wapen. Ik zie geen upgrades op een iron sight na. Die komen misschien nog of ik kijk er gigantisch overheen.
Ik denk dat je er overheen kijkt. Je hebt specializations en customizations. Het eerste bepaald hoe je wapen presteert en het tweede hoe het er uit ziet en welke scope er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Tsurany schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:39:
[...]

TTK is prima maar TTD niet. Vaak worden diverse updates tegelijk verwerkt waardoor het lijkt alsof de vijand een instakill heeft terwijl het in feite twee aparte schoten waren.
De TTK zou van mij over de hele linie nog wel 1 kogel minder (afgezien van de slr's en dmrs) mogen zoals het in de beta was. Nu is het wel een uitdaging om 4 man neer te vlammen als je ze verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:44:
[...]

De TTK zou van mij over de hele linie nog wel 1 kogel minder (afgezien van de slr's en dmrs) mogen zoals het in de beta was. Nu is het wel een uitdaging om 4 man neer te vlammen als je ze verrast.
Ik weet niet of we nu echt wapens moeten balanceren om het gegeven of je wel of niet vier man neer kan vlammen met een enkel magazijn ;)

In dat geval kan je of wapens met extended mag gebruiken (vaak ten koste van firepower) of explosives en sidearms gebruiken.
Ik mik zelf eerst een incindiary neer en begin dan pas met schieten. Dat levert ook aardig wat paniek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Ze gaan het punten systeem ook aanpassen in conquest.
Ben blij dat je gaat kunnen bukken in die tank, nu ben je levend schietschijf.
Toch ook benieuwd naar de nieuwe map.
Die shooting range mocht er toch al wel inzitten vanaf de launch.
Je zou ook in co op op die range kunnen dingen doen.

Ze spreken wel over een enorm grote update 4dec, enorm veel dingen dat ze gaan aanpakken.
Iemand had video gemaakt erover wat ze al weten en wat er misschien gaat komen.
Medic wapens zouden ook aangepakt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door KBE91 op 26-11-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
EDIT: haha @KBE91 was me echt net voor :)

[ Voor 91% gewijzigd door The.Sticky op 26-11-2018 16:04 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V