Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
OnePlus heeft 10.0.1 als HydrogenOS uitgebracht. Er is ook een verborgen post door Manu J, dus deze week zou 10.0.1 gebaseerd op OxygenOS moeten komen.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• bribrab
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-01 13:58
RAAF12 schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:21:
Bluetooth werkt bij mij goed op de carkit. Bluetooth is een onafhankelijk platform en downwards compatible.
Zo simpel is dat in de praktijk niet. Met m'n OP3 kon ik geen stabiele verbinding krijgen met de carkit in m'n vorige auto. De Samsung van de zaak had nergens last van. Collega had daarvoor een vergelijkbaar probleem gehad met de Oneplus X in een ander merk auto.

Met m'n Oneplus 6 tot nu toe nergens problemen mee, maar de problematiek die ik hier lees zorgen ervoor dat ik mooi even veilig op Android 9 blijf zitten. De trackrecord van OP als het op bluetooth aankomt is nou eenmaal niet je van het.

Hoewel de klachten over het uitbrengen van een onstabiele versie op zich terecht zijn, is het in de praktijk natuurlijk vaak ook wel een eigen keuze. Via de ingebouwde updater kun je immers nog niet naar Android 10. Ik in elk geval niet. Tenzij ik iets mis, wordt deze versie dus nog niet breed uitgerold. Toch?

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:08
bribrab schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:07:
[...]

Zo simpel is dat in de praktijk niet. Met m'n OP3 kon ik geen stabiele verbinding krijgen met de carkit in m'n vorige auto. De Samsung van de zaak had nergens last van. Collega had daarvoor een vergelijkbaar probleem gehad met de Oneplus X in een ander merk auto.

Met m'n Oneplus 6 tot nu toe nergens problemen mee, maar de problematiek die ik hier lees zorgen ervoor dat ik mooi even veilig op Android 9 blijf zitten. De trackrecord van OP als het op bluetooth aankomt is nou eenmaal niet je van het.

Hoewel de klachten over het uitbrengen van een onstabiele versie op zich terecht zijn, is het in de praktijk natuurlijk vaak ook wel een eigen keuze. Via de ingebouwde updater kun je immers nog niet naar Android 10. Ik in elk geval niet. Tenzij ik iets mis, wordt deze versie dus nog niet breed uitgerold. Toch?
Eens dat de trackrecord van OP op BlueTooth niet goed is. Maar dat zijn wel specifieke toestellen geweest voor zover ik meegekregen heb, waaronder inderdaad de OP3 (daar had ik er ook gezeik mee, hele android autoradio liep vast wanneer ik gebeld werd en de telefoon verbonden had.... lol) en de ODB2 reader verbinden was ook drama met de OP3.

Maar de OP6 doet het bij mij sinds het begin flawless (ook op Android 10)

• spank_mojoo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-01 22:54
ik heb geupdate naar 10.0 met de OxygenUpdater.
sindsdien geeft hij vaak van wifi netwerken aan dat er geen internetverbinding is.
ook is de verbinding over wifi heel traag. dit is niet specifiek voor 1 netwerk en geld voor zowel 2.4 ghz, 5ghz en AC.
Vorige week zelfs meegemaakt dat er geen netwerk beschikbaar was op een plek waar dat normaal geen issue is.
kan wel wezen dat dat dan een probleem van android 10 is, maar het is mij allemaal te toevallig.

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:40
Toeval bestaat idd niet. Een eerste stap zou zijn alles terug zetten naar plain vanilla en dan testen. Als dat goed gaat weet je dat het toestel OK is. Zo niet kan het ook aan de hardware liggen, defecte antenne ect. Even langsgaan in een goede telecom shop kan natuurlijk ook. Ik doe regelmatig testen op allerlei Wifi netwerken in binnen en buitenland en de OP6 met Ox9 en Ox10 heeft me nooit in de steek gelaten.

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-01 19:16
spank_mojoo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:17:
ik heb geupdate naar 10.0 met de OxygenUpdater.
sindsdien geeft hij vaak van wifi netwerken aan dat er geen internetverbinding is.
ook is de verbinding over wifi heel traag. dit is niet specifiek voor 1 netwerk en geld voor zowel 2.4 ghz, 5ghz en AC.
Vorige week zelfs meegemaakt dat er geen netwerk beschikbaar was op een plek waar dat normaal geen issue is.
kan wel wezen dat dat dan een probleem van android 10 is, maar het is mij allemaal te toevallig.
je hebt waarschijnlijk de oude update? Er komt een nieuwe aan, zie hierboven. Die jij nu hebt is in de uitrol gestopt door oneplus

• RedPixel
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-01 10:58
twowheeler schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:25:
[...]

je hebt waarschijnlijk de oude update? Er komt een nieuwe aan, zie hierboven. Die jij nu hebt is in de uitrol gestopt door oneplus
Das volgens mij niet waar. Ze waren gestopt met 10.0, hebben iets gefixt en zijn toen verder gegaan met een (licht verbeterde) update, die ook 10.0 heet 8)7

I see red pixels.

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:15
RedPixel schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:57:
[...]

Das volgens mij niet waar. Ze waren gestopt met 10.0, hebben iets gefixt en zijn toen verder gegaan met een (licht verbeterde) update, die ook 10.0 heet 8)7
Volgens mij is dat ook niet waar :P

Er was sprake van het uitbrengen een licht verbeterde update, maar daar zijn ze nog mee aan het prutsen en is nog niet uitgeleverd. Volgens mij is er 1 uitlevering van 1 build naar kleine groep geweest (daarom heeft Oxygen Updater hem ook), maar die was snel stopgezet en ligt het nu al 4 weken stil.

Bronnen:
https://forums.oneplus.co...1882/page-6#post-20984670
https://forums.oneplus.co...915/page-15#post-21087090
(die tweede is volgens mij het laatste 'officiële' geluid)

Die Android CTS (Compatibility Test Suite) is een test-set die iedereen gewoon kan downloaden, en blijkbaar maar een paar uur duurt om te draaien. Dus als ze zeggen "There's a build waiting for CTS approval" dan bedoelen ze we krijgen onze builds niet door Google's standaard test set heen...

Zelf nog steeds happy met Android 10 geïnstalleerd via Oxygen Updater, ik hoop maar dat de problemen die mensen hier melden allemaal opgelost worden, want je moet altijd nog maar zien wat een nieuwe build brengt.

• AnonymousWP
  • Niet online
Precies wat @SanderBos zegt. O+

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Theherm
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11:48
De 10.0.1 staat klaar in de Oxygen Updater. Zijn er al ervaringen?

Overigens heeft Whatsapp ook net een update uitgebracht die de batterijproblemen zou moeten verhelpen.

• Thekev88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-01 09:40
Net de nieuwe update gedaan en telefoon lijkt nu veel sneller te zijn weer.

• RAAF12
52 MB is de update, overigens had ik geen 5G bug met v10. Het voelt wel sneller aan, zoals het swipen naar links en rechts en boven naar onder. Goed bezig, daar...

RAAF12 wijzigde deze reactie 05-12-2019 01:42 (67%)

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Yo yo yoghurt...

Ik heb trouwens nog helemaal geen Android 10 update gehad. Wat mij nu niet interesses aangezien er zoveel probleem zijn.

2019 MBP 15"/iPad Pro/Siemens Solo Magnetron/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• RAAF12
Hier geen problemen! Ophalen kan met de Oxygen updater app in de play store.

RAAF12 wijzigde deze reactie 05-12-2019 04:48 (16%)

• JoostJBB
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 19-12-2019
Hoi,

Na jarenlang hier altijd te hebben gelezen en antwoord gekregen op allerlei vragen komt mijn huidige probleem helaas (nog) niet naar voren.

Sinds ik in oktober in amerika was en daar een OTA update heb gekregen is mijn telefoon behoorlijk achteruit gegaan. Google Foto's synct niet meer of in elk geval random en onvolledig, youtube moet ik openen op 4g en dan weer terug overschakelen over wifi om het te kunnen gebruiken. Whatsapp berichten komen pas binnen als ik whatsapp daadwerkelijk open, de camera en toetsenbord zijn supersloom. Enfin jullie snappen het wel

Even een paar gegevens; Android 9.0.9, beveiligspatch 1 augustus 2019, en het is de 8gb ram/128 rom versie. Alle apps etc zijn uptodate

Verder nog belangrijk, ik ben totaal geen held in het installeren of uitvoeren van allerlei functies die ik hier soms voorbij zie komen. Maar misschien is er iemand die een voor mij uitvoerbare oplossing heeft.

Groet

Joost

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:07
JoostJBB schreef op donderdag 5 december 2019 @ 06:27:
Hoi,

Na jarenlang hier altijd te hebben gelezen en antwoord gekregen op allerlei vragen komt mijn huidige probleem helaas (nog) niet naar voren.

Sinds ik in oktober in amerika was en daar een OTA update heb gekregen is mijn telefoon behoorlijk achteruit gegaan. Google Foto's synct niet meer of in elk geval random en onvolledig, youtube moet ik openen op 4g en dan weer terug overschakelen over wifi om het te kunnen gebruiken. Whatsapp berichten komen pas binnen als ik whatsapp daadwerkelijk open, de camera en toetsenbord zijn supersloom. Enfin jullie snappen het wel

Even een paar gegevens; Android 9.0.9, beveiligspatch 1 augustus 2019, en het is de 8gb ram/128 rom versie. Alle apps etc zijn uptodate

Verder nog belangrijk, ik ben totaal geen held in het installeren of uitvoeren van allerlei functies die ik hier soms voorbij zie komen. Maar misschien is er iemand die een voor mij uitvoerbare oplossing heeft.

Groet

Joost
Klink als dat je een keer je telefoon moet herstellen naar de fabrieksinstellingen. Dit lost meestal dit soort problemen op.

Stap 1
Van Whatsapp kun je via de instellingen --> Chats ook een backup maken en na opnieuw activeren zal deze ook vragen deze backup terug te zetten.

Stap 2
Via Instellingen --> Systeem --> Back-Up maken en zorg dat Back-up maken op Google Drive aanstaat.
Klik voor de zekerheid daarna op de knop Nu Backup maken zodat hij actueel is.
Daarna via Instellingen --> Systeem --> Opties voor Resetten kies je voor fabrieksreset

Stap 3
Na het resetten de stappen doorlopen en als je weer inlogt met je Google Account zal hij aangeven dat er een backup gevonden is en dan zet je deze terug. De meeste zaken krijg je dan weer terug. Laat de telefoon als hij de backup terugzet, zie je als er steeds apps worden geïnstalleerd een tijdje met rust!!
Wachtwoorden van email etc zet hij meestal niet terug dus zorg dat je deze gegevens bij de hand hebt.

Verder zorgen dat je je foto en andere belangrijke data voor de zekerheid veiligstelt voor je hiermee begint. Even Google gebruiken hoe je dit moet doen.

Je kunt ipv Stap 3 ook via de playstore Oxygen Updater downloaden en gelijk Android 10.0.1 installeren.
Werkt bij de meeste prima, zelf merk ik weinig van problemen.

In Oxygen --> Instellingen --> Update methode kies je voor Volledige update en dan wordt er ook een Fabrieksreset gedaan en gelijk Android 10 geïnstalleerd. Daarna de stappen volgen in de App om deze te downloaden en installeren.

Als dat klaar is open je Oxygen weer en kies je bij Update Methode eventueel voor incrementale backup. De volgende keer als er een update is reset hij je toestel dan niet maar werkt hij deze alleen maar bij naar de recente versie.

Maar je kunt ook wachten tot OnePlus Android 10 weer vrijgeeft en tot die tijd Android 9 blijven gebruiken.

Ingewikkeld is het niet en Google helpt ook als je ergens tegen aanloopt. Een telefoon installeren is per persoon verschillend wat iemand gebruikt. En anders iemand in je omgeving even vragen voor wat hulp.

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17:03
F. Scaglietti schreef op donderdag 5 december 2019 @ 02:01:
Ik heb trouwens nog helemaal geen Android 10 update gehad. Wat mij nu niet interesses aangezien er zoveel probleem zijn.
Sinds gisteren nieuwe update met fixes, helemaal top nu !

Download Oxygen update en volg de instructies.

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-01 14:36
Ik heb al bijna een jaar van een probleem met Google Maps, waarbij kaarten niet laden maar wel mijn gps-locatie zichtbaar is. Over het algemeen kom ik een heel eind met de browserversie, maar nu ik op reis ga zou ik toch gebruik willen maken van de voordelen van de app (bv. offline kaarten).

Het volgende heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen, met dank aan Google:
- Cache legen
- Data legen
- App updaten
- Updates verwijderen via PlayStore

Dat laatste geeft tijdelijk succes: kaarten worden weer zichtbaar tot het moment dat ik de app opnieuw opstart.

Ik maak gebruik van Android 9, Oxygen 9.0.9.

Heeft een van jullie andere tips om dit probleem te verhelpen? Ik sta open voor elke oplossing, behalve een factory reset (paardenmiddel). :)

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:11

WCA

Voorheen: GreNade

It's easier to try, than to prove it can't be done

• AnonymousWP
  • Niet online
Ja sorry ik ben een beetje laat. Roll-out startte gister al. By the way, XDA krijgt de ZIPs van ons (Oxygen Updater) :P.

Hier is de aankondiging alsnog:

OxygenOS 10.0.1 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS version 10.0.1 based on Android 10 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Updated system to Android 10
  • Brand new UI for Android 10
  • Updated Android security patch to 2019.10
  • Fixed the fingerprint identification issue
  • Fixed the animation lag for fingerprint unlock
  • Fixed the automatic reboot issue after upgrade
Camera
  • Improved the performance and fixed known issues
Wifi Connectivity
  • Fixed the 5Ghz WiFi connection

• rwbk
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:48
Misschien een gekke vraag. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de oxygen updater.
Voor welke update moet ik kiezen? er staan verschillende opties namelijk:

- Android q developer preview
- Full update
- Incremental update
- Open beta (full update)
- Open beta (incremental update)

Heb namelijk geen zin dat mijn toesel gewiped wordt bij een volgende update.

• AnonymousWP
  • Niet online
rwbk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:10:
Misschien een gekke vraag. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de oxygen updater.
Voor welke update moet ik kiezen? er staan verschillende opties namelijk:

- Android q developer preview
- Full update
- Incremental update
- Open beta (full update)
- Open beta (incremental update)

Heb namelijk geen zin dat mijn toesel gewiped wordt bij een volgende update.
Welke versie draai je momenteel? Zie "mijn apparaat" tabje.

• rwbk
AnonymousWP schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:00:
[...]

Welke versie draai je momenteel? Zie "mijn apparaat" tabje.
Oxygen 9.0.9
Build nummer a6003_22_190911

• AnonymousWP
  • Niet online
rwbk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:05:
[...]

Oxygen 9.0.9
Build nummer a6003_22_190911
Dan gewoon voor incrementele update kiezen. Krijg je toch ook als aanbeveling bij het opstarten van de app? 😅

• rwbk
AnonymousWP schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:18:
[...]

Dan gewoon voor incrementele update kiezen. Krijg je toch ook als aanbeveling bij het opstarten van de app? 😅
Wauw het even zeker weten 😳. Hij is aan het downloaden 👍

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de nieuwe update er deze avond ook op gezet.

Voor nu: Het probleem met de automatic brightness is nog niet verholpen; het scherm wordt veel te donker. Balen dit. Is er een andere manier om dit te fixen? Ik word er helemaal gek van...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• User_TS
rwbk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:21:
[...]

Wauw het even zeker weten 😳. Hij is aan het downloaden 👍
Wauw Wilde O-) ;)

• Pimorez
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:51:

Voor nu: Het probleem met de automatic brightness is nog niet verholpen; het scherm wordt veel te donker. Balen dit. Is er een andere manier om dit te fixen? Ik word er helemaal gek van...
Ik heb nergens last van, niet op een vaste basis in ieder geval. Af en toe werkt de automatic brightness niet maar dat is 'op te lossen' door de brightness handmatig aan te passen en dan de automatic brightness uit- en aan te zetten.

Last.fm

• RAAF12
'tijdelijk' aanpassen staat erbij in het Nederlands. Waaruit bestaat dat tijdelijke?

• rwbk
Haha oops. Komt doordat ik vrijwel geen Nederlands meer schrijf en typ. Laten we dat maar even als excuus gebruiken.

Nieuwe update binnen irriteer mij alleen aan het feit dat swiftkey keyboard nu hoger staat. Is dit op te lossen?

• SanderBos
Nyarlathotep schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:51:

Zoals @Pimorez ook al zegt is het voor jou wel wat snel om te zeggen dat het niet werkt, in het begin moet je hem nog wat 'trainen' door zo af en toe de brightness te corrigeren.

Zelf had ik er vooral bij spelletjes last van, waarschijnlijk door het in landscape mode vasthouden, had want voor de gaming mode kun je in Instellingen|Hulpprogramma's|Game Space|Instellingen de automatische helderheid voor gaming mode uitzetten.

En als niks helpt en je er echt iets aan wil doen, kun je nog de betaalde variant (3 euro of zo) van Lux Auto Brightness proberen. Die gebruikte ik op mijn Mi A2 Lite waar de lichtsensor echt van alles en nog wat registreerde. Die heeft verschillende modes, waaronder eentje waarbij tijdens een scherm-aan-sessie het scherm altijd alleen maar helderder wordt, en eentje waarbij je zelf voor elke gemeten lichtinval kunt zeggen hoe helder het scherm moet staan.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

SanderBos schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:37:
[...]

Zoals @Pimorez ook al zegt is het voor jou wel wat snel om te zeggen dat het niet werkt, in het begin moet je hem nog wat 'trainen' door zo af en toe de brightness te corrigeren.

Zelf had ik er vooral bij spelletjes last van, waarschijnlijk door het in landscape mode vasthouden, had want voor de gaming mode kun je in Instellingen|Hulpprogramma's|Game Space|Instellingen de automatische helderheid voor gaming mode uitzetten.

En als niks helpt en je er echt iets aan wil doen, kun je nog de betaalde variant (3 euro of zo) van Lux Auto Brightness proberen. Die gebruikte ik op mijn Mi A2 Lite waar de lichtsensor echt van alles en nog wat registreerde. Die heeft verschillende modes, waaronder eentje waarbij tijdens een scherm-aan-sessie het scherm altijd alleen maar helderder wordt, en eentje waarbij je zelf voor elke gemeten lichtinval kunt zeggen hoe helder het scherm moet staan.
Je hebt gelijk. Op Reddit vond ik er ook wat over: Als je een aantal keer handmatig de te lage helderheid iets omhoog zet, dan onthoudt hij dit.
Dit werkte met de eerste update dus totaal niet, maar ik zal het voor nu even aankijken :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• micheldenhaag
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-01 11:35
hellup... geen zin in een total reset. Misschien iemand hier de gouden tip:

OP6. Upgraded naar 10.0.1. Alles werkt prima alleen regelmatig als ik mn notificaties op home naar beneden trek dan "bevriest" de overlay en bedien je het scherm eronder. Dat ververst ook op basis van je input.
De overlay krijg je alleen weg door tst in standby te zetten.

Het is niet altijd. Maar het is wel altijd na het inschakelen uit standby.

Heb alle cache al gewist en andere launcher maar dat maakt niet uit. Het is ontstaan na de officiele update die ze hebben ingetrokken tot afgelopen week.

• AnonymousWP
  • Niet online
micheldenhaag schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:16:
hellup... geen zin in een total reset. Misschien iemand hier de gouden tip:

OP6. Upgraded naar 10.0.1. Alles werkt prima alleen regelmatig als ik mn notificaties op home naar beneden trek dan "bevriest" de overlay en bedien je het scherm eronder. Dat ververst ook op basis van je input.

Heb alle cache al gewist en andere launcher maar dat maakt niet uit. Het is ontstaan na de officiele update die ze hebben ingetrokken tot afgelopen week.
Dan zou 10.0.1 dat moeten fixen, lijkt mij. Misschien staat je issue hier tussen: https://forums.oneplus.com/feedback/

• DizzyVacation
  • Registratie: november 2006
  • Nu online
micheldenhaag schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:16:

Heb hier ook last van. Heb gister geupdate van 9.0.9 naar 10.0.1 er vanuit gaande dat ze na de vorige 'misser' nu wel alle bugs eruit zouden hebben gehaald, helaas.
Ook geen wipe gedaan, weet dus niet of dat zin heeft.

• WCA

WCA

10.0.1 heeft bij mij een hoop bugs gefixt. Toestel is een stuk vlotter en minder gekke bugjes ook

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-01 09:15
na deze week de update 10.0.1 te hebben uitgevoerd, en ik hierna geen gebruik meer kon maken van finger print unlock van keepass en de gezichtsherkenning niet meer kon instellen (en los van deze update maar wel al sinds oktober niet meer gebruik kunnen maken van vingerafdruk binnen ABN bankieren app) toch maar terug gegaan naar factory reset. Via OnePlus switch back-up gemaakt van alles behalve systeeminstellingen. Fingerprint binnen de apps werkt weer en gezichtsherkenning is weer aan / uit te zetten.

Heeft iemand overigens al een goed werkende GCAM versie?

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• SanderBos
pielle007 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:44:

Heeft iemand overigens al een goed werkende GCAM versie?
Ik heb toevallig gisteren nog eens wat GCam 7-versies geprobeerd, maar ik vond het toch allemaal niet zo goed (als in de meesten zijn of al lang niet bijgewerkt of starten gewoon helemaal niet op, en geen lijkt alle opties van de 6 versies te hebben).

Dus ik blijf maar hangen op good old Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk

Je kunt er zonder config file mee beginnen (als in gewoon opstarten zonder config file plaatsing), maar wat jammer is dat niet alle config settings die ondersteund worden in de app settings GUI zitten.

Voor de volledigheid hier de config die ik nu gebruik (met name met handmatig aangepaste pref_qjpg_key jpeg quality en pref_exposure_key exposure compensation):
https://pastebin.com/Ag8cbZnu
(quick usage: downloaden, renamen naar .xml extensie, in GCam/Configs folder plaatsen, in camera app double tappen net naast shutter button om te selecteren, eventueel 16x9 en andere settings aanpassen)

• micheldenhaag
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-01 11:35
DizzyVacation schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:21:
[...]

Heb hier ook last van. Heb gister geupdate van 9.0.9 naar 10.0.1 er vanuit gaande dat ze na de vorige 'misser' nu wel alle bugs eruit zouden hebben gehaald, helaas.
Ook geen wipe gedaan, weet dus niet of dat zin heeft.
Bevestig hieronder je issue ook. Met een beetje mazzel gaan ze er wat aan doen :)
https://forums.oneplus.co...ze.1149298/#post-21119967

• RAAF12
In bestandsbeheer zit een Lockbox om bestanden te vergrendelen. Is dat nieuw in versie 10?

• mucuracat
  • Laatst online: 15:52
Vraagie/Check :)

Ik gebruik Flitsmeister in de achtergrond. Start op bij het maken verbinding met bluetooth in de auto. En wordt snelheid boven andere apps weergegeven.

Laatste tijd komt snelheid icoon wel boven andere apps zichtbaar, maar blijft op nul. Tot dat ik naar FM omschakel en terug ga. Dan gaat het voor korte tijd wel goed. En later weer freeze.

Update OS 10.0.1.
Komt het door android 10? of heb ik er alleen last van, is mijn vraag.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• twowheeler
SanderBos schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:08:
[...]

Ik heb toevallig gisteren nog eens wat GCam 7-versies geprobeerd, maar ik vond het toch allemaal niet zo goed (als in de meesten zijn of al lang niet bijgewerkt of starten gewoon helemaal niet op, en geen lijkt alle opties van de 6 versies te hebben).

Dus ik blijf maar hangen op good old Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk

Je kunt er zonder config file mee beginnen (als in gewoon opstarten zonder config file plaatsing), maar wat jammer is dat niet alle config settings die ondersteund worden in de app settings GUI zitten.

Voor de volledigheid hier de config die ik nu gebruik (met name met handmatig aangepaste pref_qjpg_key jpeg quality en pref_exposure_key exposure compensation):
https://pastebin.com/Ag8cbZnu
(quick usage: downloaden, renamen naar .xml extensie, in GCam/Configs folder plaatsen, in camera app double tappen net naast shutter button om te selecteren, eventueel 16x9 en andere settings aanpassen)
Top! Hier ga ik ook even mee rommelen

Overigens staat in de changelog van 10.0.1 wel dat er improvements aan de camera zijn doorgevoerd?

twowheeler wijzigde deze reactie 09-12-2019 11:53 (4%)

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17:54

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

RAAF12 schreef op maandag 9 december 2019 @ 00:34:
In bestandsbeheer zit een Lockbox om bestanden te vergrendelen. Is dat nieuw in versie 10?
Nope. Zit er al op sinds ik de OP6 heb, ook op dezelfde plek. Met PIN te beveiligen en vingerafdruk is ook te gebruiken voor unlock.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:26
mucuracat schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:47:

Ik gebruik Flitsmeister in de achtergrond. Start op bij het maken verbinding met bluetooth in de auto. En wordt snelheid boven andere apps weergegeven.

Laatste tijd komt snelheid icoon wel boven andere apps zichtbaar, maar blijft op nul. Tot dat ik naar FM omschakel en terug ga. Dan gaat het voor korte tijd wel goed. En later weer freeze.

Update OS 10.0.1.
Ik denk dat je even naar deze instelling moet kijken: settings - Apps & Notifications - See all xxx apps - Flitsmeister - Permissions - Location. Zorg dat deze op 'Allow All The Time' staat. Na de laatste update stond die bij mij ook opeens op 'Allow Only While Using The App'

• SanderBos
twowheeler schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:17:
[...]

Top! Hier ga ik ook even mee rommelen

Overigens staat in de changelog van 10.0.1 wel dat er improvements aan de camera zijn doorgevoerd?
Ik wil graag al mijn foto's in 16x9 schieten (omdat mijn meeste schermen 16x9 zijn), als de OnePlus camera app dat zou ondersteunen zou ik waarschijnlijk al niet meer GCam gebruiken. Als in ik vind de OnePlus Camera app eigenlijk best goed.

Wat ik fijn vind aan GCam is:
- 16x9 foto mogelijkheid.
- Focus tracking (mits je dat aanzet), dus nadat je ergens op hebt getapt om daarop te focusen, wordt dat object gevolgd als je daarna de camera nog wat beweegt.
- Veel betere foto's als je binnen met iets minder licht NightSight gebruikt bij foto's waar je wat tijd hebt om te schieten (ik gebruik NightSight juist nooit in het echt donker buiten, dan gebruik ik de OnePlus app in standaard mode).
- Foto's van bewegende objecten hebben minder ghosting in de foto (GCam combineert 7 beelden, maar er zit duidelijk allemaal slimmigheid in om van bewegende dingen juist maar 1 shot te gebruiken).
En in mindere mate:
- Iets meer kleurvariatie bij standaard foto's, OnePlus foto's zijn wat valer (maar echt maar iets, ik zou blinde test niet kunnen doen).
- Bij niet optimaal licht iets minder ruis als je inzoomt (maar ook weer niet echt heel goed te merken).

De OnePlus camera app heeft in mijn ogen:
- Betere video mogelijkheden (hoewel Gcam ondersteunt H.265 en als je dat aanzet krijg je betere beelden met veel kleinere files, maar gek genoeg vindt Google Photos H.265 niet heel leuk dus ik kan het praktisch gezien niet gebruiken).
- Op het oog scherpere foto's, maar als je dan inzoomt blijkt het kunstmatige sharpening te zijn,
- Goed werkende burst mode (lang shutterbutton indrukken). GCam TopShot is niet zo top, ten eerste moet je heel veel werk verrichten om het aan te zetten (ik heb dat nog nooit gedaan), maar ook daarna is het niet fijn, want er zitten dan in zo'n serie maar een paar foto's op hoge kwalitieit, de meeste tussenshots zijn maar 3 Megapixel of zoiets belachelijks.

• mucuracat
renem schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat je even naar deze instelling moet kijken: settings - Apps & Notifications - See all xxx apps - Flitsmeister - Permissions - Location. Zorg dat deze op 'Allow All The Time' staat. Na de laatste update stond die bij mij ook opeens op 'Allow Only While Using The App'
Das een goeie.. ff in andere apps ook controleren.
bijvoorbeeld camera.. die staat allow all the time.. Das niet nodig denk ik dan :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• WCA

WCA

SanderBos schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:00:
[...]

Ik wil graag al mijn foto's in 16x9 schieten (omdat mijn meeste schermen 16x9 zijn), als de OnePlus camera app dat zou ondersteunen zou ik waarschijnlijk al niet meer GCam gebruiken. Als in ik vind de OnePlus Camera app eigenlijk best goed.

- Focus tracking (mits je dat aanzet), dus nadat je ergens op hebt getapt om daarop te focusen, wordt dat object gevolgd als je daarna de camera nog wat beweegt.
- Veel betere foto's als je binnen met iets minder licht NightSight gebruikt bij foto's waar je wat tijd hebt om te schieten (ik gebruik NightSight juist nooit in het echt donker buiten, dan gebruik ik de OnePlus app in standaard mode).
- Foto's van bewegende objecten hebben minder ghosting in de foto (GCam combineert 7 beelden, maar er zit duidelijk allemaal slimmigheid in om van bewegende dingen juist maar 1 shot te gebruiken).
En in mindere mate:
- Iets meer kleurvariatie bij standaard foto's, OnePlus foto's zijn wat valer (maar echt maar iets, ik zou blinde test niet kunnen doen).
- Bij niet optimaal licht iets minder ruis als je inzoomt (maar ook weer niet echt heel goed te merken).

- Betere video mogelijkheden (hoewel Gcam ondersteunt H.265 en als je dat aanzet krijg je betere beelden met veel kleinere files, maar gek genoeg vindt Google Photos H.265 niet heel leuk dus ik kan het praktisch gezien niet gebruiken).
- Op het oog scherpere foto's, maar als je dan inzoomt blijkt het kunstmatige sharpening te zijn,
- Goed werkende burst mode (lang shutterbutton indrukken). GCam TopShot is niet zo top, ten eerste moet je heel veel werk verrichten om het aan te zetten (ik heb dat nog nooit gedaan), maar ook daarna is het niet fijn, want er zitten dan in zo'n serie maar een paar foto's op hoge kwalitieit, de meeste tussenshots zijn maar 3 Megapixel of zoiets belachelijks.
Houd rekening dat 16:9 foto's een uitsnede zijn van een volledige foto. Je gebruikt effectief een deel van je sensor niet daardoor

• User_TS
Nog meer mensen hier met trage detectie/connectie van de wiifi na de laatste update ?

• twowheeler
SanderBos schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:00:
[...]

En in mindere mate:

Bedankt voor je goed onderbouwde antwoord!
Goed werkende burst mode (lang shutterbutton indrukken). GCam TopShot is niet zo top, ten eerste moet je heel veel werk verrichten om het aan te zetten (ik heb dat nog nooit gedaan), maar ook daarna is het niet fijn, want er zitten dan in zo'n serie maar een paar foto's op hoge kwalitieit, de meeste tussenshots zijn maar 3 Megapixel of zoiets belachelijks.
Wow, dat wist ik niet eens! Even geprobeerd en gaat mega rap. Wel een probleem. De hele reek staat wel in google foto's. Kies ik vervolgens in de oneplus galerij een foto van de reeks en verwijder de rest dan verdwijnt in google foto's de hele reeks en blijft niet een foto over. Heb jij dit ook?

• RAAF12
mucuracat schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:47:

Update OS 10.0.1.
Vermoedelijk heb je geen permissie gegeven dat de GPS app op de achtergrond moet blijven werken.
Gebruik je een navigatie app?

• SanderBos
WCA schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:40:
[...]

Houd rekening dat 16:9 foto's een uitsnede zijn van een volledige foto. Je gebruikt effectief een deel van je sensor niet daardoor
Ja, ik weet, maar bedankt voor de tip. Ik verkies het niet altijd hoeven bijsnijden van foto's boven het gebruik van alle sensor-pixels.
(in GCam is het ook nog eens een extra voordeel van 4x3 is dat viewfinder visueel 2x zo snel is omdat de GUI elementen dan niet over de viewfinder heen liggen, en ook nog eens een voordeel is dat niet deel van wat je aan beeld in de viewfinder ziet niet aan het zicht wordt ontnomen door de GUI elementen, toch blijf ik koppig 16x9 for life...)
[b]twowheeler schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:10:
Wow, dat wist ik niet eens! Even geprobeerd en gaat mega rap. Wel een probleem. De hele reek staat wel in google foto's. Kies ik vervolgens in de oneplus galerij een foto van de reeks en verwijder de rest dan verdwijnt in google foto's de hele reeks en blijft niet een foto over. Heb jij dit ook?
Ik gebruik alleen Google foto's om foto's te bekijken en te organiseren/ verwerken, nooit de galerij, dus de details weet ik niet van die combinatie.
Als ik het nu even probeer lijken ze elkaar niet in de weg te zitten (dus kon bij 'Galerij' 1 foto eruit kiezen en dat hij zei dat hij de rest naar recent verwijderd zou moven, maar toen zag ik er tot 2x toe in Google foto's nog een serie).

SanderBos wijzigde deze reactie 09-12-2019 17:09 (35%)

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:30
Vraagje

Heeft hier iemand een verse (schone) install van Android10 op zijn OP6?

Zit daar dan ook een 'originele' versie van AndroidAuto op. Ik lees dat sommige toestellen dat namelijk nu hebben.

Ik heb nu Android10 draaien, maar AA dmv losse APK.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
p.d.akkerman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:08:
Vraagje

Zit daar dan ook een 'originele' versie van AndroidAuto op. Ik lees dat sommige toestellen dat namelijk nu hebben.

Ja.. dat is zo.
Alleen is dit geen aparte app meer, maar onderdeel van Android 10. Je ziet dus standaard ook geen icoontje in je appdrawer meer.

Zie ook:
https://support.google.com/androidauto/answer/9468382?hl=en

Zie ook het AA topic hier op Tweakers.

• mucuracat
TripleQ schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:02:
[...]

Ja.. dat is zo.
Alleen is dit geen aparte app meer, maar onderdeel van Android 10. Je ziet dus standaard ook geen icoontje in je appdrawer meer.

Zie ook:
https://support.google.com/androidauto/answer/9468382?hl=en

Zie ook het AA topic hier op Tweakers.
Ahaa.. daarom heb ik 2 verschillende iconen van android auto.
Geen schone instal. Had android auto op staan.

• twowheeler
p.d.akkerman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:08:
Vraagje

Hier heb ik ook wat over gelezen inderdaad. Dat dit het verschil zou zijn bij uitvoeren van een schone installatie. Als ik het goed begrijp kan je na upgraden dus auto for phone screens downloaden uit de play store en als je het voor de upgrade hebt geinstalleerd verschijnt hij "automatisch" tussen de apps

twowheeler wijzigde deze reactie 11-12-2019 08:54 (16%)

• pielle007
Had ook een nieuwe install en Android auto wordt automatisch geïnstalleerd.
Ga je naar instellingen, apps en meldingen, systeem apps... dan naar Android auto " extra instellingen binnen de app" zie onder het kopje algemeen " probeer het nieuwe Android auto" probeer het nu of wacht op de automatische update die is gepland voor 16-12 as"

pielle007 wijzigde deze reactie 12-12-2019 08:17 (48%)

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• mucuracat
pielle007 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:14:
Had ook een nieuwe install en Android auto wordt automatisch geïnstalleerd.
Ga je naar instellingen, apps en meldingen, systeem apps... dan naar Android auto " extra instellingen binnen de app" zie onder het kopje algemeen " probeer het nieuwe Android auto" probeer het nu of wacht op de automatische update die is gepland voor 16-12 as"
Ik maar moeilijk zoeken..
Wat ik doe;Via android auto app zelf links boven op 3 streepjes klikken en instellingen kiezen. Met deze 'omweg' kom ik er ook _/-\o_

• vinest
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07:30
pielle007 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:30:

heb vanuit APK MIRROR versie -78-0-3904-96 (armeabi-v7a) gedownload en probleem is opgelost.
Hiermee is ook het donkere thema actief, en kun je evt via chrome://flags in zoekbalk "dark" typen
(alle 3 zoekresultaten op enable zetten, en nu is ook tweakers in darkmode leesbaar.
Helaas is er iets veranderd waardoor dit forum in deze donkere modus niet meer leesbaar werd.
Ik heb het nu maar terug gezet.

• pielle007
vinest schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:59:
[...]

Helaas is er iets veranderd waardoor dit forum in deze donkere modus niet meer leesbaar werd.
Ik heb het nu maar terug gezet.
klopt inderdaad, om tweakers leesbaar in darkmode te krijgen open je in browser
chrome://flags
in zoekbalk "dark" typen

onder de optie: force dark mode for web, kies je voor
Enabled with selective inversions of everything
OF
Enabled with selective image inversion

Andere mogelijkheid:
in de karmastore Custom CSS activeren waarmee je de layout van Tweakers.net kunt aanpassen, zo is er ook een Tweakers Perfect Dark mode geactiveerd:
custom css snippet: Tweakers Perfect Dark
User_TS schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:28:
Nog meer mensen hier met trage detectie/connectie van de wiifi na de laatste update ?
Ja, 5ghz wifi verbinden duurt nu 20 seconden in mijn thuisnetwerk sinds de update :(

pielle007 wijzigde deze reactie 15-12-2019 09:26 (33%)

• User_TS
pielle007 schreef op zondag 15 december 2019 @ 08:20:
[...]

klopt inderdaad, om tweakers leesbaar in darkmode te krijgen open je in browser
chrome://flags
in zoekbalk "dark" typen

onder de optie: force dark mode for web, kies je voor
Enabled with selective inversions of everything
OF
Enabled with selective image inversion

Andere mogelijkheid:
in de karmastore Custom CSS activeren waarmee je de layout van Tweakers.net kunt aanpassen, zo is er ook een Tweakers Perfect Dark mode geactiveerd:
custom css snippet: Tweakers Perfect Dark

[...]

Ja, 5ghz wifi verbinden duurt nu 20 seconden in mijn thuisnetwerk sinds de update :(
Idd de 5ghz met name best wel ruk dit, waar is de klaagmuur ? >:)

• RAAF12
User_TS schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:19:
[...]

Idd de 5ghz met name best wel ruk dit, waar is de klaagmuur ? >:)
Nergens last van binnen binnen 3 sec. verbinding op 5GHz, kijk eens of er meerderen op het kanaal zitten? Ik gebruik de Wifi Analyser app.

• twowheeler
Misschien interessant: Ik heb gekozen via de OTA te updaten en heb de update vooralsnog niet ontvangen. Zo te zien is Oneplus vrij voorzichtig met de uitrol van A10

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
Iemand anders last van dat als je een foto maakt in whatsapp dat de eerste dan altijd heel erg "blauw" is, alsof het door een filter heen is gehaald. Even annuleren en een nieuwe maken en dan is de foto weer normaal. Wel bloedirritant.

• caspar M
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18:50
danslo schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:22:
Iemand anders last van dat als je een foto maakt in whatsapp dat de eerste dan altijd heel erg "blauw" is, alsof het door een filter heen is gehaald. Even annuleren en een nieuwe maken en dan is de foto weer normaal. Wel bloedirritant.
Jep die bug zit er al heel lang in

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:08
danslo schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:22:
Oh ik maak eigenlijk geen foto's meer met de apps zoals WhatsApp etc. Die vernachelen ook de focus regelmatig. Gebruik gewoon de camera-app om vervolgens in WA de gewenste foto's te selecteren en versturen.

• WCA

WCA

caspar M schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:34:
[...]

Jep die bug zit er al heel lang in
Komt omdat whatsapp (muv van samsung telefoons dacht ik) van de verkeerde camera API gebruik maakt dacht ik

• User_TS
RAAF12 schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:48:
[...]

Nergens last van binnen binnen 3 sec. verbinding op 5GHz, kijk eens of er meerderen op het kanaal zitten? Ik gebruik de Wifi Analyser app.
Nope ik ben de enige daar ligt het echt niet aan, komt echt door de 10.1 update

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19:19
User_TS schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:28:
Jup, hier ook het geval. Echter is dit het geval na een een paar updates terug, het duur ongeveer een halve minuut voordat ik een connectie heb.

• RAAF12
Heeft er iemand een verklaring voor waarom dit optreedt? De hardware is hetzelfde, de software is hetzelfde, neem aan dat er alleen app's uit de Play store worden gedownded. Treedt dit alleen bij Oneplus6 users op?
Mijn exemplaar komt van die Belsimpel winkel in NL, de eerste hardware versie van de telefoon.
Geen problemen op diverse 5G netwerken in binnen en buitenland met v10. Nu met v10.0.1 ook geen wifi issues. Smooth&easy. How come?

• SanderBos
RAAF12 schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:26:
Heeft er iemand een verklaring voor waarom dit optreedt? De hardware is hetzelfde, de software is hetzelfde, neem aan dat er alleen app's uit de Play store worden gedownded. Treedt dit alleen bij Oneplus6 users op?
Mijn exemplaar komt van die Belsimpel winkel in NL, de eerste hardware versie van de telefoon.
Geen problemen op diverse 5G netwerken in binnen en buitenland met v10. Nu met v10.0.1 ook geen wifi issues. Smooth&easy. How come?
Google op 'Works on my machine' 8)

Bedoel je met 5G ook bij 5GHz? OnePlus heeft geen 5G netwerk support.

Wat in ieder geval anders is bij andere mensen is andere Access Points/ Routers waarmee de connectie gemaakt moet worden. Bij mij werkt 5GHz ook prima (Fritz 7581). Ik heb wel bij Wifi settings "MAC adres van apparaat" aanstaan (dat is het geval voor Wifi verbindingen gemaakt met Android 9 of eerder). Geen idee of dat een verschil uitmaakt, maar gewoon een voorbeeld van wat er verschillend kan zijn.

OnePlus zelf dacht in ieder geval zelf dat 5Ghz niet 100% werkte met 10.0.0, want in de 10.0.1 patch notes staat "Fixed the 5Ghz WiFi connection" (https://forums.oneplus.co...oneplus-6-and-6t.1142866/ ).

• RAAF12
Ik bedoel de hoge 5GHz Wifi band en ik zit kanaal 52 op een ZTE Experiabox v10 via fiber. No problema met de Oneplus6. Misschien helpt het als de mensen met problematische connects hun router eens resetten. En vandaag had/heeft T-Mobile grote problemen met de routering. Was zelfs in het NOS 8 uur journaal. Maar dat is off topic.

RAAF12 wijzigde deze reactie 16-12-2019 22:03 (5%)

• lovly_1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-01 10:54
Hallo allemaal,

ik heb een OP6 met daarop de laatste A10.0.1.
Wat mij opvalt is dat ik geen apps meer kan installeren vanuit lokale opslag.

ik kan wel scrollen in het menu en mappen maar alles blijft grayed-out.
Ook vanuit total commander app meldingen dat het niet te installeren is.

ik heb uiteraard de optie installeren vanuit onbekende bronnen aanstaan.

wie heeft tips?

Edit: wel gelukt via de lokale bestandsmanager. 8)7 8)7 8)7 |:(

lovly_1 wijzigde deze reactie 17-12-2019 08:58 (8%)
Reden: update

• pielle007
Heb eea nagekeken mbt de wifi kanalen op 5ghz echter in de omgeving zijn geen 5ghz signalen, lekker rustig wat dat betreft.

Heb eea gereset via de instellingen op de gsm naar systeem, opties voor resetten, wifi, mobiel en bluetooth resetten, maar dit maakt geen verschil, ook niet wanneer je de optie aanpast mbt MAC-adres op de gsm.
zal van de week eens kijken in het modem thuis (ziggo connect box) .
Stomme is dat andere gsm's of laptops binnenshuis geen problemen hebben met 5ghz verbinding opzetten, dit gaat vrijwel direct.

• Gondrez
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17:49
twowheeler schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:05:
Misschien interessant: Ik heb gekozen via de OTA te updaten en heb de update vooralsnog niet ontvangen. Zo te zien is Oneplus vrij voorzichtig met de uitrol van A10
Ik ben ook nog aan het wachten op de OTA :/, dit duurt echt extreem lang.

• renem
lovly_1 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:40:
Hallo allemaal,

ik heb een OP6 met daarop de laatste A10.0.1.
Wat mij opvalt is dat ik geen apps meer kan installeren vanuit lokale opslag.

ik kan wel scrollen in het menu en mappen maar alles blijft grayed-out.
Ook vanuit total commander app meldingen dat het niet te installeren is.

ik heb uiteraard de optie installeren vanuit onbekende bronnen aanstaan.

wie heeft tips?

Edit: wel gelukt via de lokale bestandsmanager. 8)7 8)7 8)7 |:(
Het zal dan wel met Android 10 te maken hebben, ik kan vanuit Total Commander en andere apps ook geen apk's meer installeren, maar wel via de bestandsmanager, en ik heb een OP7t.

• AnonymousWP
  • Niet online
Nieuwe bèta voor de 6: OxygenOS Open Beta 3 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and 6T.

NOTE: To succesfully update to Open Beta 3 you need have Open Beta 2 installed on your device. Please first update from older open beta builds to OBT 2, otherwise the update will fail.

Changelog
System
  • Added the notch area display options under Settings>Display>Notch display>Hide the notch area
  • Updated the GMS Package
  • Updated Android security patch to 2019.11
  • Improved system stability and general bug fixes
OnePlus Care (India only)
  • Sign up to get rewards, premium experience, and exclusive offers
Gondrez schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:33:
[...]

Ik ben ook nog aan het wachten op de OTA :/, dit duurt echt extreem lang.
@twowheeler Je zou ook Oxygen Updater kunnen gebruiken als je wilt: https://play.google.com/s...m.arjanvlek.oxygenupdater /shrug.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 17-12-2019 13:40 (3%)

• twowheeler
Thanks, mocht ik het wachten zat zijn doe ik dat. Maar vooralsnog is het prima te doen. Ben wel benieuwd waarom het zo lang moet duren.

• WCA

WCA

Een vriend van mij krijgt nu 10.3.0 op zijn 6T binnen via Oxygen Updater. Is deze er ook bijna voor de 6? @AnonymousWP

• AnonymousWP
  • Niet online
WCA schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:55:
Een vriend van mij krijgt nu 10.3.0 op zijn 6T binnen via Oxygen Updater. Is deze er ook bijna voor de 6? @AnonymousWP
Ja, heb ik net beiden toegevoegd :P.

• WCA

WCA

AnonymousWP schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:01:
[...]

Ja, heb ik net beiden toegevoegd :P.
Top, ik krijg m nog niet binnen hier maar ik ben weer ongelooflijk ongeduldig omdat ik die verdomde notch niet aan kan zien 8)7

Kwestie van geduld

WCA wijzigde deze reactie 18-12-2019 22:03 (3%)

• AnonymousWP
  • Niet online
WCA schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:02:
[...]

Top, ik krijg m nog niet binnen hier maar ik ben weer ongelooflijk ongeduldig omdat ik die verdomde notch niet aan kan zien 8)7

Kwestie van geduld
Oh sorry, net gekeken en voor de 6 is er nog niks binnen (wordt nog niet uitgerold). Wel voor de 6T. We wachten af :).

• Bo0bz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:19
AnonymousWP schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:16:
[...]

Oh sorry, net gekeken en voor de 6 is er nog niks binnen (wordt nog niet uitgerold). Wel voor de 6T. We wachten af :).
Hier rolt hij nu binnen via de Oxygen Updater :-) Thanks

• Crusher77
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:21
AnonymousWP schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:16:
[...]

De update voor de OP6 staat er nu dus ook op, maar geeft bij mij een error 7 met installeren via twrp. Iets met kInstallOpenError.

• AnonymousWP
  • Niet online
Crusher77 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:21:
[...]

De update voor de OP6 staat er nu dus ook op, maar geeft bij mij een error 7 met installeren via twrp. Iets met kInstallOpenError.
Hoort in een ander topic. Als je wilt kan je ons een email sturen.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:47

Totaalgeflipt

De enige echte

Nu nog wachten op een patched boot image van 10.3.0 en dan ga ik hem installeren.

Iemand toevallig al een link? Kon hem op XDA nog niet vinden :-)

• SanderBos
Ik heb 10.3.0 ook binnen via Oxygen Updater, dank aan betrokkenen.

Het is wel jammer van die Notch-hiding. In Android 9 had OnePlus dat op de perfecte manier gedaan in mijn ogen (alleen zwarte notificatiebalk aan weerszijden van de Notch), maar als je de optie nu aanzet wordt het hele scherm gewoon wat kleiner (notificatiebalk onder de notch).

OnePlus heeft het dus wel geprobeerd blijkbaar, het kan dan blijkbaar niet in Android 10.
(Wat gek is, want was ze in Android 9 hadden was in mijn ogen de juiste oplossing, en Google levert zelf ook telefoons met notches dus hun klanten zouden er zelf ook wat aan hebben)

Edit: En ook nog afgebogen randen zie ik nu bij verlaagde notch, dus rondingen een halve centimeter onder de rondingen van het scherm. Makkelijke keuze voor mij dan in ieder geval, "embrace the notch" it is ;w
(in de smiley begroet ik de notch, met droefheid)

SanderBos wijzigde deze reactie 19-12-2019 22:25 (17%)

• AnonymousWP
  • Niet online
10.3.0 is dus aangekondigd vandaag voor de 6: OxygenOS 10.3.0 for the OnePlus 6 and 6T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.0 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog
System
  • Updated system to Android 10
  • Brand new UI for Android 10
  • Fixed the automatic reboot issue
  • Added the notch area display option in the Settings (Settings - Display - Notch display - Hide the notch area)
  • Fixed the issue with lock screen appearing even after unlocking the device with the password
  • Fixed the issue with Navigation bar after upgrade
  • Fixed the Digital wellbeing option missing in the settings
  • Updated Android security patch to 2019.11
Fingerprint
  • Fingerprint unlock functionality improvement
  • Enhanced the fingerprint animation
Camera
  • Camera performance improvement
Wifi Connectivity
  • Fixed the issue of Wifi connection to 5Ghz networks

• renem
SanderBos schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:17:
Ik heb 10.3.0 ook binnen via Oxygen Updater, dank aan betrokkenen.

Het is wel jammer van die Notch-hiding. In Android 9 had OnePlus dat op de perfecte manier gedaan in mijn ogen (alleen zwarte notificatiebalk aan weerszijden van de Notch), maar als je de optie nu aanzet wordt het hele scherm gewoon wat kleiner (notificatiebalk onder de notch).

OnePlus heeft het dus wel geprobeerd blijkbaar, het kan dan blijkbaar niet in Android 10.
(Wat gek is, want was ze in Android 9 hadden was in mijn ogen de juiste oplossing, en Google levert zelf ook telefoons met notches dus hun klanten zouden er zelf ook wat aan hebben)

Edit: En ook nog afgebogen randen zie ik nu bij verlaagde notch, dus rondingen een halve centimeter onder de rondingen van het scherm. Makkelijke keuze voor mij dan in ieder geval, "embrace the notch" it is ;w
(in de smiley begroet ik de notch, met droefheid)
Zoveel mensen zoveel wensen. Ben blij dat ze het nu zo gedaan hebben, dit is in mijn ogen echt het verbergen van de Notch.

• SanderBos
renem schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 00:28:
[...]

Zoveel mensen zoveel wensen. Ben blij dat ze het nu zo gedaan hebben, dit is in mijn ogen echt het verbergen van de Notch.
En de afgeronde hoeken bovenin, maar niet echt bovenin het scherm? :P

• renem
SanderBos schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:23:
[...]

En de afgeronde hoeken bovenin, maar niet echt bovenin het scherm? :P
Dat had niet gehoeven inderdaad. Maar wat ik persoonlijk het fijnst vind is dat de notificatie balk weer de hele breedte van het scherm gebruikt en niet gehinderd wordt door de Notch.

• mucuracat
Notch valt mij niet eens op..
Ik gebruik donker achtergrond. (ook lekker voor batterij gebruik)
En aantal icoontjes verstopt. Zoals volte of bluetooth.

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-01 13:53
Bij mij werkt de Playstore en Bunq app niet meer sinds ik de update vanochtend heb geïnstalleerd. Cache gegevens van beide apps heb ik al verwijderd. Iemand nog ideeën?

• SanderBos
mucuracat schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:54:
Notch valt mij niet eens op..
Ik gebruik donker achtergrond. (ook lekker voor batterij gebruik)
En aantal icoontjes verstopt. Zoals volte of bluetooth.
Dat is leuk in de launcher, een donkere achtergrond (heb ik ook). Maar als je bijvoorbeeld WhatsApp of GMail of bijna elke app opent dan wordt je wel echt geholpen als de Notch je niet snel opvalt, want dan valt hij mij in ieder geval wel op tegen de lichte achtergronden...

Ik vind het vooral jammer dat het een regressie is. Zoals ik in eerdere comments al aangaf OnePlus had het mooi opgelost in Android 9, heeft het keurig gemeld als known issue in Android 10.0.0, en het nu in ieder geval in orde gemaakt voor renem. Dus ik zie het meer als een probleem wat nu bij Google ligt, hoewel Google waarschijnlijk zou zeggen dat het mijn probleem is...

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-01 13:53
kwaazaar schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:33:
Bij mij werkt de Playstore en Bunq app niet meer sinds ik de update vanochtend heb geïnstalleerd. Cache gegevens van beide apps heb ik al verwijderd. Iemand nog ideeën?
Full cache wipe hielp. Maar niet voor Bunq, dat is een app probleem: https://together.bunq.com...droid-bug-app-not-opening

• WCA

WCA

Bij mij werkt contactloos betalen met de bunq app sinds android 10 helemaal niet meer helaas :(

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:47

Totaalgeflipt

De enige echte

Totaalgeflipt schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:02:
Nu nog wachten op een patched boot image van 10.3.0 en dan ga ik hem installeren.

Iemand toevallig al een link? Kon hem op XDA nog niet vinden :-)
Inmiddels opgelost.

Dit werkte voor mij perfect:
Even easier way to root without TWRP:
1. Install OTA update (Don't reboot).
2. Open Magisk Manager, install Magisk and choose "Install to Inactive Slot (After OTA)" (Now reboot).
3. Now you are rooted without TWRP and without any boot img hassles as well.

• 3svb
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:18
Net een OTA update gedaan met install van Magisk.
Na de reboot herkent hij mijn simkaart niet meer!
Iemand hetzelfde probleem en een mogelijke oplossing?
Ik heb ook de indruk dat hij bovenaan vanachter warmer wordt dan zou moeten....

• RAAF12
Hard reset to recovery mode dus de tweede optie
https://thedroidguy.com/2...reset-a-oneplus-6-1092298

Simcard eruit halen voordat je beta's /root en andere dingen gaat uitproberen. Een bricked foontje is lastig als het niet volgens de regels gaat. Maar je kan nog wel 112 bellen :-) zonder simcard.
edit: hieronder: Mooi zo!

RAAF12 wijzigde deze reactie 21-12-2019 22:59 (73%)

• 3svb
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:18
RAAF12 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:46:
Hard reset to recovery mode dus de tweede optie
https://thedroidguy.com/2...reset-a-oneplus-6-1092298

Simcard eruit halen voordat je beta's /root en andere dingen gaat uitproberen. Een bricked foontje is lastig als het niet volgens de regels gaat. Maar je kan nog wel 112 bellen :-) zonder simcard.
Het is me gelukt.
Blijkbaar zit er een fout in de Magisk module Oxymod (phone recorder)
Deze verwijderd en na een reboot werd de simkaart herkend!

• pielle007
na update 10.3.0 Wifi Connectivity Fixed the issue of Wifi connection to 5Ghz networks :hier nog steeds niet opgelost helaas , via systeem / opties voor resetten / wifi, mobiel en bluetooth resetten helpt niet.

Net zoals de vorige keer: na het updaten werkt de fingerprint unlock niet meer binnen de ABN gripp app en het is niet meer mogelijk om gezichtsontgrendeling binnen de instellingen aan te zetten.

Vorige keer had ik alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en werkte fingerprint en gezichtontgr. weer, maar zal niet de bedoeling zijn om na elke update weer een harde reset uit te voeren

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True