Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
twowheeler schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:28:
[...]

Verklaart het, ik heb de update ook nog niet binnen. Ff wachten dus
Je kan ook Oxygen Updater gebruiken maar dat moet je zelf weten.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• shag-me
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-01 17:23

shag-me

-n0n3-

Ik heb de update zonder moeite en problemen binnengekregen via de Oxygen-updater. Na update even de cache gewiped om problemen te voorkomen. Toch loop ik wel tegen twee dingen aan:

- De helderheidssensor van het scherm lijkt niet goed te werken, terwijl hij op automatisch staat. Ik heb dus vaak een te licht of een te donker scherm.
- Het onderdrukken van meldingen van google play services werkt niet (heb sommige machtigingen geblokkeerd, onder android 9 lukte het wel om deze te onderdrukken). De instelling wordt blijkbaar gewoon genegeerd.

Meer mensen die last hebben van deze euvels?

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• HammerNL
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
shag-me schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:16:
Ik heb de update zonder moeite en problemen binnengekregen via de Oxygen-updater. Na update even de cache gewiped om problemen te voorkomen. Toch loop ik wel tegen twee dingen aan:

- De helderheidssensor van het scherm lijkt niet goed te werken, terwijl hij op automatisch staat. Ik heb dus vaak een te licht of een te donker scherm.

Meer mensen die last hebben van deze euvels?
Je eerste punt, valt mij af en toe ook op. Bij mij gaat het er voornamelijk om dat het soms net iets te donker is naar mijn voorkeur.

HammerNL wijzigde deze reactie 10-11-2019 20:03 (7%)

• ninc
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-01 20:28
Niets te maken met Android 10, maar sinds laatste update van WhatsApp zie ik dat WhatsApp bij de grootste verbruikers van batterij staat en de batterij ook snel leeg is.

Lees op internet dat de laatste update voor een batterydrain zorgt op oneplus en andere toestellen dus mocht je merken dat je toestel snel leeg is, dan kan het aan WhatsApp liggen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Eergisteren ook een spontane reboot om de oren gekregen.
Het toestel bleef ook gewoon hangen op dat OnePlus icoontje. Na een kwartier het toestel uitgezet, en weer aan. Toen liep ie door.
Sindsdien geen last meer gehad.

De helderheidssensor is wel echt een dingetje. Ik blijf aan die slider schuiven!
Ook is de accuduur beroerd.

Ik denk dat ik maar snel even een full wipe ga doen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Ik ben benieuwd of een full wipe voor jullie problemen met de helderheidssensor oplost!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

WCA

Voorheen: GreNade

shag-me schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:17:
Ik ben benieuwd of een full wipe voor jullie problemen met de helderheidssensor oplost!
Helaas niet

- edit -

Nog meer problemen!

- Whatsapp trekt de batterij leeg als een hond die een bak yoghurt leegslobbert
- Whatsapp berichten verzenden traaaaaaag

Die problemen zijn bekend, maar whatsapp (of oneplus, weet niet wie er schuldig is) mag best sneller met een fix komen want dit is ongelooflijk vervelend.

WCA wijzigde deze reactie 11-11-2019 15:23 (42%)

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 16-01 11:07
AnonymousWP schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:35:
[...]

Je kan ook Oxygen Updater gebruiken maar dat moet je zelf weten.
Dat wou ik deze keer eens gaan proberen idd, maar las zoveel 'dingetjes' hier over de update dat ik nog maar even gewacht heb. En gezien het feit dat ze nu al met een nieuwe versie komen blijkbaar niet geheel onterecht. Hopelijk is poging 2 beter gelukt.

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-01 09:15
Herken bovenstaande niet mbt battery drain of spontane reboot na de update (via oxygen updater) heb geen system caches leeg gemaakt oid, wel toestel uurtje met rust gelaten

de helderheidssensor die je handmatig t corrigeren bent is wel een dingetje idd

(Ander issue wat ik eerder ook al had voor de update naar Android 10 binnen Whatsapp, wanneer je verificatie in 2 stappen aan hebt EN de vingerafdruk binnen Whatsapp aan hebt, zitten deze 2 opties mekaar in weg, na verloop van tijd wordt de verificatie code nml gevraagd en tegelijkertijd moet je je vingerafdruk opgeven waardoor whatsapp afsluit, zoals gezegd dit staat los van de update naar A10)
Oplossing is whatsapp deinstalleren en opnieuw installeren en 1 van beide uitschakelen binnen Whatsapp)

pielle007 wijzigde deze reactie 11-11-2019 20:15 (50%)

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

de (nieuwe?) Ram boost functie heb ik even uitgezet, het lijkt nu alsof apps net iets vlotter reageren...

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-01 16:33
ninc schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:52:
Niets te maken met Android 10, maar sinds laatste update van WhatsApp zie ik dat WhatsApp bij de grootste verbruikers van batterij staat en de batterij ook snel leeg is.

Lees op internet dat de laatste update voor een batterydrain zorgt op oneplus en andere toestellen dus mocht je merken dat je toestel snel leeg is, dan kan het aan WhatsApp liggen.
Ah het is dus een oneplus ding.. Had al gegoogled maar dat was zoeken naar een speld in een hooiberg dus fijn te horen dat er meer zijn met dit probleem (gedeelde smart.. 8)7)
Ik heb vlak voor de upgrade naar Android 10 whatsapp opnieuw geïnstalleerd en dat leek het probleem te hebben verholpen, maar na upgrade had ik hem weer. Nu heb ik vanmiddag de cache van whatsapp gewist en hoop ik dat dit wat doet.. Keep you posted!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-01 22:14
Nyarlathotep schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:46:
Eergisteren ook een spontane reboot om de oren gekregen.
Het toestel bleef ook gewoon hangen op dat OnePlus icoontje. Na een kwartier het toestel uitgezet, en weer aan. Toen liep ie door.
Sindsdien geen last meer gehad.

De helderheidssensor is wel echt een dingetje. Ik blijf aan die slider schuiven!
Ook is de accuduur beroerd.

Ik denk dat ik maar snel even een full wipe ga doen.
Ik had vandaag op werk exact hetzelfde! Daarnaast ook de Whatsapp battery drain... Pff

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

MitchellHearth schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:15:
[...]

Ik had vandaag op werk exact hetzelfde! Daarnaast ook de Whatsapp battery drain... Pff
Ik merkte gisteren ook voor het eerst dat WhatsApp berichten soms even blijven 'hangen'.

Dit is ook écht de laatste keer dat ik zo kort na de release een major update doorvoer. Ik had gewoon nog even moeten wachten...

• pielle007
batterij gebruik gaat na update en alles in dark mode eigenlijk super:

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:25
De WhatsApp drain ligt niet aan de major update die wij gehad hebben, mensen met een OP3(T) hebben er ook last van.
Er schijnt ondertussen een update te zijn vanuit whatsapp met een fix (versie .322)

• WCA
  • Nu online

WCA

Suicyder schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:23:
De WhatsApp drain ligt niet aan de major update die wij gehad hebben, mensen met een OP3(T) hebben er ook last van.
Er schijnt ondertussen een update te zijn vanuit whatsapp met een fix (versie .322)
Ik draai inmiddels .325, maar het probleem is zeker niet opgelost. Wel het langzaam verzenden, niet de battery drain.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:58
@WCA klopt alleen downgraden naar 291 helpt, echter moet je daarvoor eerst WhatsApp verwijderen..

EDIT: nu lijkt downgraden ook geen garantie te zijn zie ik nu op Reddit:
Op6t here.... Did as indicated and downgraded to version 291.... Worked fine for a day, but today im back to having whatsapp drain 30% of my battery......

Laguna wijzigde deze reactie 13-11-2019 12:31 (56%)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:25
Geen idee hoe, maar ik heb zelf kennelijk nog .308 en krijg geen updates als ik er naar zoek.
Heb dan ook geen last van drainage. Draai al wel de Android 10 update die ik via Oxygen Updater binnen heb gehaald....

wazig...

• pielle007
Suicyder schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:04:
Geen idee hoe, maar ik heb zelf kennelijk nog .308 en krijg geen updates als ik er naar zoek.
Heb dan ook geen last van drainage. Draai al wel de Android 10 update die ik via Oxygen Updater binnen heb gehaald....

wazig...
kan hem ook handmatig downloaden direct van site whatsapp HIER

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:26
Onbekende WhatsApp-bug trekt de accu van je smartphone leeg

https://www.androidplanet...-veel-stroom-bug-android/

mucuracat wijzigde deze reactie 13-11-2019 16:21 (28%)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• RAAF12
  • Laatst online: 01:49
Ik kan niet meer contactloos betalen bij de ING. Ik heb wel net een nieuwe pas gekregen ik weet niet of dat ermee te maken heeft. De laatste Oxygen OS (android 10) staat erop. edit: Opgelost, de app moest opnieuw op mobiel betalen worden ingesteld 8)7

RAAF12 wijzigde deze reactie 13-11-2019 19:43 (20%)

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:56

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb sinds de upgrade naar 10.0 veel kleine probleempjes met de 6. Games lopen een stuk stroperig, telefoon zelf lijkt trager. al 2x random reboots waarbij hij 1x echt hard uitgezet moest worden.

Dus ik wil eigenlijk gewoon even een verse install doen. Hij is tenslotte al sinds release bezig. Is het genoeg om een factory reset te geven of moet ik ook een cache legen e.d.?

PSN: Denkoyugo

• WCA
  • Nu online

WCA

Nieuwe versie van whatsapp, 't zal me benieuwen...

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 15:49
Ik ook, helaas stond de batterijoptimalisatie nog op optimaliseren ipv inteligente bediening, kreeg geen whatsappjes binnen. Jullie hetzelfde ervaren?

Whatever.

• AnonymousWP
  • Niet online
Harmen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:33:
Ik ook, helaas stond de batterijoptimalisatie nog op optimaliseren ipv inteligente bediening, kreeg geen whatsappjes binnen. Jullie hetzelfde ervaren?
Nope. Ik heb hem gewoon op niet optimaliseren staan.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-01 14:58
Ik heb geen last van van de Battery drain, maar wel sinds vandaag dat hij vast loopt als ik foto's wil verzenden.
Als ik een foto wil verzenden en ik wil er een aan klikken word het scherm zwart en doet hij niks meer. De onderste icoontjes(hebben die een eigen naam? O-) ) werken ook wazig tot ik bij het Homescreen kom of de Google assistent geactiveerd is.
Net de update geïnstalleerd(.330), maar nog steeds last van..

edit: Na een cache wipe werkt het weer, toch vreemd dat het na pas na een aantal dagen na de update voorkwam.

lennertvdkort wijzigde deze reactie 15-11-2019 23:54 (11%)

• RAAF12
WCA schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:47:
Nieuwe versie van whatsapp, 't zal me benieuwen...
geen last met WA 2.19.330

En de nachtmode gevonden: instellingen>Aanpassing> Thema> genuanceerd donker

RAAF12 wijzigde deze reactie 15-11-2019 23:08 (17%)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

RAAF12 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:35:
[...]

geen last met WA 2.19.330

En de nachtmode gevonden: instellingen>Aanpassing> Thema> genuanceerd donker
Zojuist een kort SKype gesprek gehad, en mijn trilmotor bleef maar doorgaan. Ik moest het toestel rebooten om dit te fixen.

WhatsApp lijkt een bende. Soms ook grafische glitches, en half geladen schermen met delen wit en zwart.

Echt... Wat een zooitje is het nu :(

• martijn k.
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11:21
Die van mij hing net in bootloop.

Erger me blauw dat mijn Bluetooth met mijn auto (Mercedes) niet meer goed werkt. Verbinding valt continu weg.

Wat een bagger update. Terug naar 9 zonder wipe kan dat?

Ik lees veel problemen, oude model is weer afgeraffeld met een half afgewerkte update..

• Thekev88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-01 09:40
Ik lees ook net dat de update weer stil gelegd is voor de 6 serie.

• RAAF12
martijn k. schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:01:
Die van mij hing net in bootloop.

Erger me blauw dat mijn Bluetooth met mijn auto (Mercedes) niet meer goed werkt. Verbinding valt continu weg.

Wat een bagger update. Terug naar 9 zonder wipe kan dat?
Ja, dat staat op het Oneplus forum hoe een downgrade gaat, dit is de OnePlus 6T

RAAF12 wijzigde deze reactie 17-11-2019 19:30 (4%)

• incomer
  • Laatst online: 15:39
Denko schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:29:
Ik heb sinds de upgrade naar 10.0 veel kleine probleempjes met de 6. Games lopen een stuk stroperig, telefoon zelf lijkt trager. al 2x random reboots waarbij hij 1x echt hard uitgezet moest worden.

Dus ik wil eigenlijk gewoon even een verse install doen. Hij is tenslotte al sinds release bezig. Is het genoeg om een factory reset te geven of moet ik ook een cache legen e.d.?
Stuk trager had ik ook het gevoel, heb nu de
Animatie uitgezet (onder toegankelijkheid in de settings en dan animators verwijderen) telefoon voelt weer soepel aan.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zojuist een tweede bootloop gehad. OnePlus moet maar snel met een fix komen... Een downgrade is natuurlijk BS.

• pielle007
Vind het echt opmerkelijk dat de ene gebruiker behoorlijk wat problemen heeft met zijn toestel na de update en de ander niet (ik zei de gek).
Toestel loopt hier nog steeds lekker soepel, geen bluetooth issue's geen battery drain.
Heb geen root, sinds aanschaf nooit een (full) wipe gedaan oid, ik update altijd via Oxygen updater en verder helemaal stock op wat uitgeschakelde app's na. Ben in juli nav deze reactie wel gestopt met het wissen vd cache, maar of dat er iets mee te maken heeft laat ik even in het midden
______________________________________________________________________________________

Los van bovenstaande
Een issue dat al sinds eind september speelt (op android 9) is de vingerafdruk bevestiging binnen ABN AMRO bankieren app en ABN AMRO GRIP die na een update (abn bankieren 10.47) niet meer werkt. Had het probleem direct na de update geconstateerd en ook meteen aangemeld maar tot op heden hebben ze geen oplossing bij ABN. Zijn er toevallig meerdere mensen die de vingerafdruk niet meer kunnen gebruiken binnen de ABN AMRO app's ?

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Hierna opzich ook nergens last van.
Behalve dat Chrome regelmatig niet meer reageert.
Heb daar eigenlijk last van sinds de final 10 update. Bij de beta van 10 was dat nog niet zo.

Het wachten is weer op Beta 2...

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:14
pielle007 schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:23:
Vind het echt opmerkelijk dat de ene gebruiker behoorlijk wat problemen heeft met zijn toestel na de update en de ander niet (ik zei de gek).
De mijne lijkt ook redelijk soepel te werken, maar er zijn blijkbaar nog wat meer mensen met problemen:
https://www.droidapp.nl/n...d-10-update-oneplus-6-6t/

Nou heb ik wel issues met mijn telefoon, maar volgens mij ligt dat aan de laatste versies van Android Auto en WhatsApp en niet zozeer aan Android 10.

Maar goed, we merken vanzelf of er nog een extra update komt en hoe toestellen zich dan gaan gedragen...

Punctuality is the politeness of kings

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:58
Nyarlathotep schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:06:
Zojuist een tweede bootloop gehad. OnePlus moet maar snel met een fix komen... Een downgrade is natuurlijk BS.
De uitrol is niet voor niks gestopt.

• twowheeler
Toestel loopt hier nog steeds lekker soepel, geen bluetooth issue's geen battery drain.
Heb geen root, sinds aanschaf nooit een (full) wipe gedaan oid, ik update altijd via Oxygen updater en verder helemaal stock op wat uitgeschakelde app's na. Ben in juli nav deze reactie wel gestopt met het wissen vd cache, maar of dat er iets mee te maken heeft laat ik even in het midden
[...]

______________________________________________________________________________________

Los van bovenstaande
Een issue dat al sinds eind september speelt (op android 9) is de vingerafdruk bevestiging binnen ABN AMRO bankieren app en ABN AMRO GRIP die na een update (abn bankieren 10.47) niet meer werkt. Had het probleem direct na de update geconstateerd en ook meteen aangemeld maar tot op heden hebben ze geen oplossing bij ABN. Zijn er toevallig meerdere mensen die de vingerafdruk niet meer kunnen gebruiken binnen de ABN AMRO app's ?
Ik heb een tijdje terug m'n oneplus met msmtool weer helemaal stock gemaakt, en vanaf toen ook niet meer de cache gewist. Tot nu toe loopt hij nog zo goed als altijd, geen problemen. Updates doe ik altijd via de ota weg, in dit geval blij mee. De mogelijkheid het via de updater tool te doen is natuurlijk wel super fijn, maar ik ga op dit moment helemaal de stock route.

Tot oneplus de updates stopt, dan is de overstap naar lineageOS zo gemaakt

• AnonymousWP
  • Niet online
[...]

Lol ik ken die gozer die die post gemaakt heeft. Is best betrouwbaar. Claimt een ROM-ontwikkelaar te zijn.

• pielle007
AnonymousWP schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:38:
[...]

Lol ik ken die gozer die die post gemaakt heeft. Is best betrouwbaar. Claimt een ROM-ontwikkelaar te zijn.
Gaat over deze post uiteraard.
Ik ontwikkel geen rom's

• AnonymousWP
  • Niet online
pielle007 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:23:
[...]

Gaat over deze post uiteraard.
Ik ontwikkel geen rom's
Ja over hem heb ik het ook...

• RAAF12
twowheeler schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:34:
[...]

Ik heb een tijdje terug m'n oneplus met msmtool weer helemaal stock gemaakt, en vanaf toen ook niet meer de cache gewist. Tot nu toe loopt hij nog zo goed als altijd, geen problemen. Updates doe ik altijd via de ota weg, in dit geval blij mee. De mogelijkheid het via de updater tool te doen is natuurlijk wel super fijn, maar ik ga op dit moment helemaal de stock route.

Tot oneplus de updates stopt, dan is de overstap naar lineageOS zo gemaakt
Kan je daarmee een clean install doen en dan een backup vanuit bijv. Google One terugzetten?

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:43

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Even compleet andere vraag, mensen hier die SoundCloud gebruiken op hun op6? Ik heb het probleem dat mijn toestel (nog steeds Android 9 btw) enorm laggy wordt door SoundCloud. Echt traag. Opnieuw installeren van SoundCloud na verwijderen van alle data bood geen soelaas helaas.

Thanks!

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:40
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:57:
Even compleet andere vraag, mensen hier die SoundCloud gebruiken op hun op6? Ik heb het probleem dat mijn toestel (nog steeds Android 9 btw) enorm laggy wordt door SoundCloud. Echt traag. Opnieuw installeren van SoundCloud na verwijderen van alle data bood geen soelaas helaas.

Thanks!
Gebruik het ook maar ervaar de problemen niet. Zowel met Android 9 als nu met Android 10.

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-01 14:36
De batterij van mijn Oneplus 6 is bij gemiddeld gebruik al voor het einde van de dag leeg. Ik wil deze daarom vervangen, tegelijk met de backcover waar een barst in zit.

Ik zal de onderdelen bestellen via Mobizo.nl, maar had nog wel een vraagje: ik zag dat de backcover vaak verwijderd wordt door middel van een 'hot air gun' voor elektronica. Kan ik hiervoor ook een föhn gebruiken? Of wordt deze niet heet genoeg?

• WCA
  • Nu online

WCA

Joeridev schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:33:
De batterij van mijn Oneplus 6 is bij gemiddeld gebruik al voor het einde van de dag leeg. Ik wil deze daarom vervangen, tegelijk met de backcover waar een barst in zit.

Ik zal de onderdelen bestellen via Mobizo.nl, maar had nog wel een vraagje: ik zag dat de backcover vaak verwijderd wordt door middel van een 'hot air gun' voor elektronica. Kan ik hiervoor ook een föhn gebruiken? Of wordt deze niet heet genoeg?
Gebruik je whatsapp? Die heeft op 't moment een bug die de batterij ontiegelijk hard leegtrekt. Als dat gefixt is heb je waarschijnlijk geen nieuwe batterij meer nodig.

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-01 14:36
Oh, echt? Ik zag inderdaad dat Whatsapp nogal veel van mijn accu vraagt. Dank voor de tip!

• WCA
  • Nu online

WCA

Versie 339 van whatsapp is net uitgekomen op de site van whatsapp, we gaan weer zien hoe het met de batterij gaat in deze versie

Edit: nog steeds drain, whatsapp fix je shit

WCA wijzigde deze reactie 20-11-2019 14:34 (15%)

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:20
WCA schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:16:
Versie 339 van whatsapp is net uitgekomen op de site van whatsapp, we gaan weer zien hoe het met de batterij gaat in deze versie

Edit: nog steeds drain, whatsapp fix je shit
Ook dit is dan toch weer iets wat niet bij iedereen speelt. Ik draai Android 10 en had eerst WhatsApp 309 en nu 330 (allebei via standaard Play Store updates), en heb niks van battery drain gezien.

Ik weet niet of je naast het standaard batterij instellingen scherm ook nog een aparte batterij app gebruikt, maar bij GSam op mijn telefoon ziet het eruit als een model citizen, 02% in GSam en 1% in de standaard batterij gedetailleerd gebruik (ik heb vandaag misschien maar 10 berichtjes uitgewisseld, maar het staat dan toch de hele tijd in de achtergrond te checken):
https://tweakers.net/ext/f/2VbXkkHmoB6YWTy8iuLNS1VQ/thumb.png
(GPS en sensor gebruik staan niet in dit overzicht, maar zijn allebei 0.0 voor WhatsApp, volgens GSam)

• Jantje_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:02
De whatsapp drain is niet specifiek Oneplus (gelukkig) gerelateerd.
Denk dat het juist vooral Oneplus gebruikers opvalt omdat deze vaker met battery stats bezig zijn dan andere.

https://appuals.com/whatsapp-battery-drain-issue/

Deinstallatie en laatste versie gebruiken via whatsapp.com/android heeft helaas voor mij geen effect gehad.

• RAAF12
Jantje_ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:48:
De whatsapp drain is niet specifiek Oneplus (gelukkig) gerelateerd.
Denk dat het juist vooral Oneplus gebruikers opvalt omdat deze vaker met battery stats bezig zijn dan andere.

https://appuals.com/whatsapp-battery-drain-issue/

Deinstallatie en laatste versie gebruiken via whatsapp.com/android heeft helaas voor mij geen effect gehad.
Nieuwste is vandaag 2.19.341 uitgekomen.

• RAAF12
[...]

Los van bovenstaande
Ze zijn gestopt staat hier: kwoot ABN Amro stopt met Android Wallet. Het bedrijf zegt dat te weinig klanten gebruik maken van de betaaldienst. Het nieuws volgt enkele weken nadat bleek dat nfc-betalingen onder Android 10 niet meer werkten.

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-01 01:25
Ik wil even melden, heb hier nu Android 10 nu een tijdje in gebruik en heb geen issues, geen whatapps battery drain of andere batterij gerelateerde problemen.
Wel had ik een vraagje of jullie hier toevallig ook tegenaan lopen.
Ik kom er zojuist na 1,5 jaar achter dat Oneplus / OxygenOS de mogelijkheid heeft om parallel apps te draaien. Dus 2 whatsapp's etc. Echter als ik dit enable gebeurd er niets.
Zou dit door Android 10 komen heeft iemand anders hier ook last van?

ReTechNL wijzigde deze reactie 21-11-2019 20:34 (11%)

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:03
Ik heb Android 10 en ervaar problemen zoals dat mijn telefoon niet altijd overgaat en ik niet altijd geluid hoor bij inkomende berichten. Ik wil Android 9 terugzetten maar dat lukt mij niet. Ik heb de laatste Android versie voor 10 gedownload maar naar welke map moet ik dat bestand kopiëren om de installatie te kunnen starten? Ik krijg nu steeds de melding "installatiebestand verplaatsen naar hoofdmap".

• RAAF12
ReTechNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:25:
Ik wil even melden, heb hier nu Android 10 nu een tijdje in gebruik en heb geen issues, geen whatapps battery drain of andere batterij gerelateerde problemen.
Ik kom er zojuist na 1,5 jaar achter dat Oneplus / OxygenOS de mogelijkheid heeft om parallel apps te draaien. Dus 2 whatsapp's etc. Echter als ik dit enable gebeurd er niets.

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je wel twee simcards in het toestel? Voor twee Whatsapp's heb 2 verschillende 06 nummers nodig. Verificatie vind plaats na de installatie van WA.

• ReTechNL
RAAF12 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:22:
[...]

Heb je wel twee simcards in het toestel? Voor twee Whatsapp's heb 2 verschillende 06 nummers nodig. Verificatie vind plaats na de installatie van WA.
Ja, T-Mobile en Vodafone. Je kan ook boven in de screenshot zien dat ik 2 signalen heb.

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:28
RAAF12 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:22:
[...]

Dat is niet van toepassing hier. Zijn probleem is dat het tweede iconnetje van Whatsapp niet zichtbaar is. Ik zou eens herstarten, en zien wat er gebeurt.

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• ReTechNL
KrazyJay schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:36:
[...]

Dat is niet van toepassing hier. Zijn probleem is dat het tweede iconnetje van Whatsapp niet zichtbaar is. Ik zou eens herstarten, en zien wat er gebeurt.
Herstarten heb ik al geprobeerd 2x, tevens heb ik ook de parallel app uit en aan gezet. 2/3x en er tussendoor geherstart.
Andere apps geprobeerd en die hebben hetzelfde probleem.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:02
ReTechNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:54:
[...]

Herstarten heb ik al geprobeerd 2x, tevens heb ik ook de parallel app uit en aan gezet. 2/3x en er tussendoor geherstart.
Andere apps geprobeerd en die hebben hetzelfde probleem.
Gebruik je wel de OnePlus launcher? Ik heb gemerkt dat sommige launchers de parallel apps niet weergeven.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

[Afbeelding][Afbeelding]
Met originele launcher kun je het werkprofiel selecteren, dan staan je parallelle apps daartussen, althans, dat is bij mij op Android 9 het geval.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• ReTechNL
renem schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:17:
[...]

Gebruik je wel de OnePlus launcher? Ik heb gemerkt dat sommige launchers de parallel apps niet weergeven.
Ik gebruik de orginele launcher en alles is bij mij stock en niet geroot. In het begin heb ik nova Launcher gebruikt maar na 1 dag weer terug geswitcht naar oxygenos Launcher.
PeacekeeperNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:54:
[...]

Met originele launcher kun je het werkprofiel selecteren, dan staan je parallelle apps daartussen, althans, dat is bij mij op Android 9 het geval.
Ik heb maar 1 profiel.

• RAAF12
ReTechNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:24:
[...]

Ja, T-Mobile en Vodafone. Je kan ook boven in de screenshot zien dat ik 2 signalen heb.
Alleen tekst gekeken, mijn fout idd

RAAF12 wijzigde deze reactie 21-11-2019 23:47 (5%)

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:40
Als ik dit aanzet voor bv Telegram of FB verschijnt er netjes een 2de icoon. Whatsapp kan ik niet testen omdat ik deze al heb aanstaan voor de upgrade naar Android 10.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

ReTechNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:09:
[...]

Ik gebruik de orginele launcher en alles is bij mij stock en niet geroot. In het begin heb ik nova Launcher gebruikt maar na 1 dag weer terug geswitcht naar oxygenos Launcher.

[...]

Ik heb maar 1 profiel.
OP6
Zo ziet het er bij mij op Android 9 uit.

• pielle007
RAAF12 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:38:
[...]

Ze zijn gestopt staat hier: kwoot ABN Amro stopt met Android Wallet. Het bedrijf zegt dat te weinig klanten gebruik maken van de betaaldienst. Het nieuws volgt enkele weken nadat bleek dat nfc-betalingen onder Android 10 niet meer werkten.
waar jij op wijst is inderdaad de abn amrop wallet app, dat is weer wat anders.

Ik bedoel de ABN Bankieren app waarbij je je vingerafdruk kan gebruiken om een betaling te bevestigen (wat dus niet meer werkt)

EN de ABN GRIP app, waarbij je je vingerafdruk kunt gebruiken om de app te openen, wat dus ook niet meer werkt

• RAAF12
pielle007 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik bedoel de ABN Bankieren app waarbij je je vingerafdruk kan gebruiken om een betaling te bevestigen (wat dus niet meer werkt)

EN de ABN GRIP app, waarbij je je vingerafdruk kunt gebruiken om de app te openen, wat dus ook niet meer werkt
Dat de Wallet wat anders is vermoedde ik wel, maar dat komt vanzelf in de zeef terecht, maar de kans dat de vingerafdruk bij jou gaat werken wordt wel kleiner. Concurrent ING heeft een app die tadeloos goed werkt.

• pielle007
RAAF12 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:36:
[...]

Dat de Wallet wat anders is vermoedde ik wel, maar dat komt vanzelf in de zeef terecht, maar de kans dat de vingerafdruk bij jou gaat werken wordt wel kleiner. Concurrent ING heeft een app die tadeloos goed werkt.
Ah k, zo bedoel je dat. Heb t idd gelezen op frontpage hier bij tweakers. Wel vaag hoe lang de "ict" van ABN er dan over doet om de problemen op te lossen of mede te delen dat t niet meer gaat werken. Reageren echt slecht, moet zelf vragen om status update mbt de aangemelde issue's, zeggen te reageren en doen t vervolgens niet etc...Ben wel t zinspelen op vertrek bij ABN omdat ik meerdere negatieve ervaringen heb omtrent support / feedback helaas.

• RAAF12
Joeridev schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:01:
Oh, echt? Ik zag inderdaad dat Whatsapp nogal veel van mijn accu vraagt. Dank voor de tip!
Reparatie wordt vaak vergoed door een inboedel of WA verzekering. Glasbreuk komt veeel voor......

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:01
pielle007 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik heb geen problemen met gebruik vingerafdruk in de abn bankieren App.

• pielle007
Mensen die last ondervinden van de battery drain, zou het geen optie zijn om nav dit artikel

DIT commando eens uit te voeren en kijken of dit wellicht iets uitmaakt?

Had zelf nog nexus roottoolkit van mijn oude nexus 5 geïnstalleerd op de laptop staan,
Binnen de instellingen van mijn non-rooted OP6 onder ontwikkellaarsopties USB foutopsporing aangezet, verbonden met usb, CMD starten gevolgd door het 1e commando:
adb shell

en hierna:
cmd package bg-dexopt-job

duurt +- 15min

indien je root hebt:
Rooted users: run su -c "cmd package bg-dexopt-job" in a terminal emulator app

pielle007 wijzigde deze reactie 23-11-2019 09:27 (6%)

• Theherm
  • Laatst online: 16:16
Ik had eerst ook last van battery drain. Ik zat zo rond de 40% accu gebruik. Volgens mij zijn de problemen inmiddels voorbij. De afgelopen dagen (al voor de laatste whatsapp update) daalde het verbruik naar 4-7%.

Edit: de automatische helderheid blijft overigens een drama...

Theherm wijzigde deze reactie 24-11-2019 08:06 (13%)

• Harmen
Hopelijk kom de update volgende week:

For OnePlus 6/6T users, your patience is much appreciated. There's a build waiting for CTS approval, and hopefully you can start receiving the update from next week on (if CTS is passed).

Stond op het oneplus forum.

Whatever.

• twowheeler
RAAF12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:01:
[...]

Kan je daarmee een clean install doen en dan een backup vanuit bijv. Google One terugzetten?
Ja, in mijn geval gebruikte ik oneplus switch voor het terugzetten van foto's enzo. De apps werden hersteld mbv de backup die aan je google account is gekoppeld.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

pielle007 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:21:
Mensen die last ondervinden van de battery drain, zou het geen optie zijn om nav dit artikel

DIT commando eens uit te voeren en kijken of dit wellicht iets uitmaakt?

Had zelf nog nexus roottoolkit van mijn oude nexus 5 geïnstalleerd op de laptop staan,
Binnen de instellingen van mijn non-rooted OP6 onder ontwikkellaarsopties USB foutopsporing aangezet, verbonden met usb, CMD starten gevolgd door het 1e commando:
adb shell

en hierna:
cmd package bg-dexopt-job

duurt +- 15min

indien je root hebt:
Rooted users: run su -c "cmd package bg-dexopt-job" in a terminal emulator app
Wat een vervelend en neerbuigend mannetje zeg in die thread. Ik blijf er ver vandaan!

• Harmen
Nyarlathotep schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:14:
[...]
Wat een vervelend en neerbuigend mannetje zeg in die thread. Ik blijf er ver vandaan!
Over vervelende mannetjes gesproken, het hele oneplus forum wordt overspoeld door aziaten die mekkeren waar de nieuwe update blijft. 8)7

Whatever.

• twowheeler
Harmen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:27:
[...]

Over vervelende mannetjes gesproken, het hele oneplus forum wordt overspoeld door aziaten die mekkeren waar de nieuwe update blijft. 8)7
When VoLtE?

• mucuracat
Die is er al met android 10. Tenminste, met mijn t-mobile abo zie ik volte rechtsboven staan.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 16-01 11:07
Ook zonder 10 al. Met de laatste update op 9 heb ik ook VOLTE (Vodafone):
https://tweakers.net/ext/f/IYvzWgM0mamcEhbCf0XuH17x/thumb.jpg

Autofan1985 wijzigde deze reactie 27-11-2019 08:30 (51%)

• twowheeler
Jongens, de vraag when volte was een verwijzing naar het bovengenoemde gedrag op de oneplus fora. :P

• WCA
  • Nu online

WCA

Zijn er meer mensen die sinds Android 10 problemen hebben met Android Pay? Ik kan niet meer met mijn Bunq, en ook niet meer met mijn Rabo app betalen. Zelfs niet als ik handmatig de app opstart.

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
WCA schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:24:
Zijn er meer mensen die sinds Android 10 problemen hebben met Android Pay? Ik kan niet meer met mijn Bunq, en ook niet meer met mijn Rabo app betalen. Zelfs niet als ik handmatig de app opstart.
fix die op internet genoemd word

Clear Data and cache on:
Google Play
Google Pay
Google Service Framework

• mucuracat
WCA schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:24:
Android 10 schijnt lastig te zijn ja..
Bij mij kan ik wel betalen.. (rabo wallet) Alleen komt app niet op. Lastig als een keer pin gevraagd wordt. Daarom start ik het eerst handmatig op.
Misschien herinstal van app?

• WCA
  • Nu online

WCA

mucuracat schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:47:
[...]

Android 10 schijnt lastig te zijn ja..
Bij mij kan ik wel betalen.. (rabo wallet) Alleen komt app niet op. Lastig als een keer pin gevraagd wordt. Daarom start ik het eerst handmatig op.
Misschien herinstal van app?
Ik ben helemaal schoon begonnen met android 10, maar ik zal het eens proberen. Bij mij werkt het uberhaupt niet namelijk. Komt niet automatisch omhoog, terminal reageert soms wel, maar het wil gewoon niet helaas.
eniux schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:47:
[...]

fix die op internet genoemd word

Clear Data and cache on:
Google Play
Google Pay
Google Service Framework
Ik zal het proberen, dank je

• skipe
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 04:44
Ik heb nu een vreemd probleem met m'n op6. er worden random, automatisch zonder toestemming apps geinstalleerd op mijn telefoon. vanmorgen stond er opeens tinder op en een southpark app en nog een paar meer (5 totaal), niet geopend en direct gedeinstalleerd, ik heb dit een maand (denk ik.. kan ook minder zijn) geleden ook al een keer gehad. iemand hier die hetzelfde ervaren heeft? ik kan er niks op vinden op google, zelfs verschillende zoektermen in het engels brengen mij niet verder.

andoid 9, oxygenos 9.0.9 met beveiligingspatch van 1 augustus

PS: weet niet of dit hier thuis hoort of dat ik een topic aan moet maken?

skipe wijzigde deze reactie 29-11-2019 15:21 (5%)

• Koos Ofzo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:48
@skipe is je google account wat je gebruikt op je telefoon nog secure? Klinkt alsof iemand via https://play.google.com/store app's installeert. Als jij daar nog ingelogd zit kan op afstand app's geïnstalleerd worden. In ieder geval het controleren waard door https://myaccount.google.com/?pli=1 te raadplegen.

• skipe
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 04:44
Koos Ofzo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:37:
@skipe is je google account wat je gebruikt op je telefoon nog secure? Klinkt alsof iemand via https://play.google.com/store app's installeert. Als jij daar nog ingelogd zit kan op afstand app's geïnstalleerd worden. In ieder geval het controleren waard door https://myaccount.google.com/?pli=1 te raadplegen.
bedankt voor je bericht en het meedenken, er stonden geen andere apparaten in dan mijn eigen. toch voor de zekerheid dubbele verificatie maar eens ingeschakeld;)

de apps die ik genoemd heb (tinder en southpark) staan ook niet in mijn google account als geschiedenis (alle andere apps wat ik ooit geïnstalleerd heb wel)

verder nog ideeën?

UPDATE:

wat er gezegd werd over dat google account en apps op afstand installeren zette mij aan het denken.. ik heb namelijk ook een google account van het werk op mn telefoon, daar stonden de apps wel in de geschiedenis. dus ik weet nu waar ze vandaan komen alleen nog niet hoe maar dat ga ik uitzoeken. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

skipe wijzigde deze reactie 29-11-2019 16:06 (29%)

• JLius
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09:30
Is het nog iemand opgevallen dat sinds android 10 de gezichtsherkenning in Google foto's anders/niet goed werkt? Als je nu op een foto tikt zie je niet welke gezichten herkend zijn, en de nieuwe optie om zelf gezichten op de foto te benoemen werkt (nog?)niet.

• petrusk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 21:16
Vandaag de beta 31 gekregen..

• AnonymousWP
  • Niet online
Open Bèta 2 is uit: OxygenOS Open Beta 2 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and 6T.

Changelog
System
  • Fixed the fingerprint identification issue
  • Fixed the animation lag for the fingerprint unlock
  • Fixed the automatic Freeze and Reboot issues
  • Improved system stability and fixed other known issues
Camera
  • Improved the performance and General bug fixes
WiFi & internet
  • Fixed the 5Ghz WiFi connection

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Hmm. Voor zover ik het zie kan je alleen naar beta 2 als je nog op beta 1 zat? Ik ben net vorige week van Beta 1 naar de stable gegaan. Volgens mij is er nog geen zipje te downloaden van beta2?

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20-01 22:06
Heb al een paar keer gehad dat mijn OP6 opeens ging rebooten, klopt toch iets niet in de update.
Hopelijk wordt het opgelost met een nieuwe update..

Nog niet eerder gehad met de Oneplus, heb hem geupdate met oxygen updater.

• AnonymousWP
  • Niet online
TripleQ schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:11:
[...]

Hmm. Voor zover ik het zie kan je alleen naar beta 2 als je nog op beta 1 zat? Ik ben net vorige week van Beta 1 naar de stable gegaan. Volgens mij is er nog geen zipje te downloaden van beta2?
Wat bedoel je? Je kan wel overstappen naar bèta hoor. Gewoon de full ZIP downloaden via Oxygen Updater of via de OnePlus website.
User_TS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:16:
Heb al een paar keer gehad dat mijn OP6 opeens ging rebooten, klopt toch iets niet in de update.
Hopelijk wordt het opgelost met een nieuwe update..

Nog niet eerder gehad met de Oneplus, heb hem geupdate met oxygen updater.
Je weet dat het aantal bugs compleet losstaat van het feit of je Oxygen Updater gebruikt of niet hè? Komt door de 10.0.0 update.

• RAAF12
Ik heb nergens last van. Wat voor humbug hebben die users op hun fone gepleurd. Crippleware?

• SanderBos
  • Laatst online: 16:20
Hmm, helaas geen fix dan voor wat ze zelf ook aangaven als known issue in 10.0 release:
"Hide Notch ( display cutout) option is currently unavailable on this version"

Ik mis dat zelf nog steeds.

• CCJJVV
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15:48
Voor het eerst een NlAlert op een OnePlus toestel ontvangen oOo

• WCA
  • Nu online

WCA

CCJJVV schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:02:
Voor het eerst een NlAlert op een OnePlus toestel ontvangen oOo
Heb m voor het eerst sinds ik DualSim gebruik, daarvoor kreeg ik ze wel op mijn 3T

• martijn k.
Ik ben gisteravond weer terug gegaan naar Android 9 met als gevolg dus een full wipe. Het niet meer werken van mijn carkit was een te grote ergernis. Direct mijn laatste oneplus toestel (na 3 oneplus toestellen te hebben gehad). Updates die het toestel buggy maken kan echt niet.

• L0we
  • Laatst online: 09:29
martijn k. schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:16:
Ik ben gisteravond weer terug gegaan naar Android 9 met als gevolg dus een full wipe. Het niet meer werken van mijn carkit was een te grote ergernis. Direct mijn laatste oneplus toestel (na 3 oneplus toestellen te hebben gehad). Updates die het toestel buggy maken kan echt niet.
Welke carkit heb je?

• RAAF12
Bluetooth werkt bij mij goed op de carkit. Bluetooth is een onafhankelijk platform en downwards compatible. Ik ben ook wel benieuwd wat voor kits er niet werken op een OP6 met v10.
Ik heb de OP6 in landscape mode als dashcam gezet, en record dan filmpjes en met gelijktijdig navigatie en music player aan. Werkt prima. Niet zo dwaas rijdend als dat ventje van 538 die vandaag in het nieuws was!

RAAF12 wijzigde deze reactie 02-12-2019 19:29 (40%)

• martijn k.
Mercedes comand ntg4

Met de downgrade naar 9 geen problemen, met 10 valt de verbinding continu weg. Heb alles geprobeerd, en ben zeker niet de enige met problemen volgens Google.

Heb wel meer issues waar ik tegen aan liep:
- Spontane reboot incl. bootloop (3x gehad)
- toetsenbord wat hoger staat, super irritant
- brightness te donker
- voelde trager aan
- Google translate werkt minder fijn (geen bolletje meer in beeld als ik iets kopieerde, heeft met meekijk rechten te maken wat gewijzigd is in Android 10). Aangezien ik gemiddeld 10-20x per dag iets vertaal, best wel vervelend als je er dan aan gewend bent...
Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True