Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RedPixel
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:27
SanderBos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:58:
[...]

Echt waar?
Er staat op diezelfde pagina ook Beveiligingsupdate, die staat bij mij wel op 1 oktober, maar 'Google Play-systeemupdate' op 1 september bij mij.
Oh wacht, je hebt gelijk. Maar je kunt er op klikken, en dan is er een update! Daarna staat er 1 oktober :)

I see red pixels.

• RedPixel
SanderBos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:58:
[...]

Echt waar?
Er staat op diezelfde pagina ook Beveiligingsupdate, die staat bij mij wel op 1 oktober, maar 'Google Play-systeemupdate' op 1 september bij mij.
Ik heb overigens de Android System Webview op beta gezet, en die installeert (na de update) wel goed, misschien werkt het na de update ook wel goed met de non-beta, dat heb ik niet getest.

RedPixel wijzigde deze reactie 05-11-2019 11:17 (7%)

I see red pixels.

• Ellnsbv
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Na updaten naar ogygenos 10 op m'n OnePlus 6 gisteravond geen problemen ondervonden, echter vanmorgen begon mijn tel zich uit zichzelf uit te schakelen om vervolgens een tijd in een bootloop te gaan, en als ie eindelijk doorstartte ging de tel gelijk weer uit om in dezelfde volgorde verder te gaan. Meer mensen hier last van ?

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:36
RedPixel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:14:
[...]

Oh wacht, je hebt gelijk. Maar je kunt er op klikken, en dan is er een update! Daarna staat er 1 oktober :)
Ja, dat erop tappen had ik al wel geprobeerd, bij mij dan geen update beschikbaar :-(
RedPixel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:17:
[...]

Ik heb overigens de Android System Webview op beta gezet, en die installeert (na de update) wel goed, misschien werkt het na de update ook wel goed met de non-beta, dat heb ik niet getest.
Dat is een interessante truc van die beta deelname, maar bij mij helpt dat niet, die kan ik ook niet installeren, ook niet na een paar keer rebooten. :-(
Maar ik denk dat die Google Play-system update en Android System Webview bij elkaar horen.

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22:08
Sta ook op het punt hem te installeren, hebben jullie achteraf nog een wipe uitgevoerd?

Whatever.

• SanderBos
Harmen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:41:
Sta ook op het punt hem te installeren, hebben jullie achteraf nog een wipe uitgevoerd?
Ik niet, daar ben ik zeker te lui voor, ik heb ook geen enkele cache of zo gewiped.

Ik heb het idee dat nu sommige dingen iets minder vloeiend gaan, maar ik neem aan dat er nog wel wat geoptimaliseerd gaat worden als ik hem een paar uur aan de lader hang (dat is geloof ik tegenwoordig het belangrijkste optimalisatie moment, dat hij een tijd 100% opgeladen aan de lader hangt).

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 24-01 21:02
Mint schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:07:
Wat ik wel jammer vind is dat ik nog altijd geen Voice Match kan inschakelen (taal staat ingesteld op Nederlands), ook niet na de upgrade naar Android 10.
Heeft iemand dit (dus de "OK Google" detectie) aan de praat gekregen?

Mint wijzigde deze reactie 05-11-2019 11:57 (4%)

• Jasikevicius3
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-01 15:28
Harmen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:41:
Nope, ben van beta naar full gegaan en niks gewiped

• Harmen
Heb toch maar een volledige wipe gedaan, met een schone lei beginnen is wel fijn. :)

Whatever.

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:16
Probleemloos kunnen updaten naar 10. Wel de cache van Google play services moeten wipen omdat app updates niet gedownload werden.

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:20
MikeOO schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:46:
Update zonder problemen uitgevoerd.

Ik gebruik Domoticz en om te bepalen of ik thuis ben laat ik een script controleren of mijn MAC adres voorkomt in de lijst van mijn router. Telefoon heeft vast-ip adres.

Via het statusscherm van Domoticz kan ik dus zien of de telefoon Thuis/Niet Thuis is.
Na de upgrade viel mij op dat mijn gsm niet meer Thuis was, gek want dat was ik wel.

Na klein onderzoekje bleek dat mij MAC adres veranderd is. Nu kun je bij de Wifi instellingen van de huidige verbinding op Geavanceerd klikken en is er een optie, mogelijk was die er altijd al maar nooit gezien, om bij Privacy te kiezen voor

1. Willekeurig MAC-adres gebruiken (standaard)
2. MAC adres van apparaat gebruiken.

Hij staat dus nu standaard op 1. Dus op 2 gezet maar nog steeds niet online. Blijkt dat het MAC adres dus ook aangepast is en niet meer overeenkomt in mijn lijst met vaste ip-adressen.

Opgelost door het nieuwe MAC adres in de router in te vullen.

Tip voor als je soortgelijk systemen gebruikt of werkt met vaste ip-adressen.
Ook hier ineens een ander MAC adres.
Ik gebruik Fibaro HomeCenter 2 icm met een Ubiquity UniFi Scene die op MAC adressen onze telefoons controleert voor home/ away detection.
Gelukkig dit bericht al gelezen, bedankt voor delen!
dus na update check en gelijk even script het mac adres aangepast en klaar.

• change1001
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 08-01 10:44
Na de update krijg heb ik problemen met mijn Galaxy Watch. De bluetooth verbinding is instabiel + ik krijg 9 van de 10 keer geen melding op mijn horloge. Iemand die mij hierbij kan helpen?

• SanderBos
Ellnsbv schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:35:
Na updaten naar ogygenos 10 op m'n OnePlus 6 gisteravond geen problemen ondervonden, echter vanmorgen begon mijn tel zich uit zichzelf uit te schakelen om vervolgens een tijd in een bootloop te gaan, en als ie eindelijk doorstartte ging de tel gelijk weer uit om in dezelfde volgorde verder te gaan. Meer mensen hier last van ?
Ik was naar iets anders aan het zoeken en kwam dit tegen, misschien heb je er wat aan:
https://forums.oneplus.co...ending-boot-loop.1131840/
"I was about to throw it out of the window when I happened to push the power/volume up and it rebooted normally."

• SanderBos
Nog even over Android System Webview hangende update:

Als die update hangt is blijkbaar de beste fix om onder Instellingen|Apps en meldingen|Alle apps bekijken|...menu|Systeem weergeven de opslag te wissen van zowel Google Play Store als Android System Webview, en die laatste vervolgens ook te force closen.
Nadat ik dat had gedaan en de update nog een keer uitgevoerd (eerste keer play store starten duurt dan wel iets van 10 seconden) ging het zonder issues en binnen 5 seconden.

Ik ben gewend bij dit soort update problemen dat je dan de cache van Google Play Services moet leeggooien, maar dit keer blijkbaar dus van de Store app (Android 10 ding?).

Dat helpt dan trouwens bij mij niet om onder Instellingen|Beveiliging & schermvergrendeling|Google Play-systeemupdate het niveau hoger dan 1 september te krijgen (ook niet als ik de beta enable van de webview app).

• RedPixel
Ik heb ook nog het probleem dat mijn status-bar icons donker zijn op een donkere wallpaper, meer mensen hier last van? Iemand een oplossing?

edit: is een setting in de Nova Launcher, opgelost :)

RedPixel wijzigde deze reactie 05-11-2019 14:08 (17%)

I see red pixels.

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 25-01 16:11
Succesvol update naar 10 , alleen een loos grijze ruimte onder het toetsenbord hebben jullie dat ook ?

• JLius
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19:31
Jammer dat nova launcher de gestures nog niet ondersteund. Nu moet ik het weer doen met 'terug, start, recent'. 1+ launcher is te beperkt eens je nova gewoon bent.

• JLius
change1001 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:28:
Na de update krijg heb ik problemen met mijn Galaxy Watch. De bluetooth verbinding is instabiel + ik krijg 9 van de 10 keer geen melding op mijn horloge. Iemand die mij hierbij kan helpen?
Ik heb al een aantal weken last van instabiele bluetooth verbinding (dus ook met Android 9), niet enkel met mijn gear sport maar ook met headphones.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:18

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

RedPixel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:06:
[...]

Ik geloof dat ze tegenwoordig je MAC randomizen zodat je minder goed te tracken bent, bijvoorbeeld in winkels (hun wifi-routers zien je MAC-adres, zelfs als je er niet mee connect :X ).
Als toevoeging hierop, uitsluitend als je wifi hebt ingeschakeld. Als je wifi hebt uitgeschakeld val je niet te tracken via je wifi module. Zelfde geldt voor bluetooth. :)

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-01 20:33
SanderBos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:36:
Nog even over Android System Webview hangende update:

Als die update hangt is blijkbaar de beste fix om onder Instellingen|Apps en meldingen|Alle apps bekijken|...menu|Systeem weergeven de opslag te wissen van zowel Google Play Store als Android System Webview, en die laatste vervolgens ook te force closen.
Nadat ik dat had gedaan en de update nog een keer uitgevoerd (eerste keer play store starten duurt dan wel iets van 10 seconden) ging het zonder issues en binnen 5 seconden.

Ik ben gewend bij dit soort update problemen dat je dan de cache van Google Play Services moet leeggooien, maar dit keer blijkbaar dus van de Store app (Android 10 ding?).

Dat helpt dan trouwens bij mij niet om onder Instellingen|Beveiliging & schermvergrendeling|Google Play-systeemupdate het niveau hoger dan 1 september te krijgen (ook niet als ik de beta enable van de webview app).
Yep, had net gedaan en je bericht gelezen. opslag en cache wissen heeft geholpen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Ellnsbv
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
SanderBos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:29:
[...]

Ik was naar iets anders aan het zoeken en kwam dit tegen, misschien heb je er wat aan:
https://forums.oneplus.co...ending-boot-loop.1131840/
"I was about to throw it out of the window when I happened to push the power/volume up and it rebooted normally."
Dankje, dit lijkt wel op hetzelfde probleem, heb dit in het begin dat ik de op6 net had ook een periode gehad
dat de tel regelmatig in bootloop ging tot er weer een update kwam en toen was het probleem verholpen
En heel toevallig nu weer na de update weer. Ook de oplossing met power+volume werkte gelukkig wel om het op te lossen. Hoop dat dit eenmalig was.

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:04
Zo eindelijk even tijd om met de update te spelen

Zeer tevreden. En ....

VoLTE. :)

• incomer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 01:25
User_TS schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:50:
Succesvol update naar 10 , alleen een loos grijze ruimte onder het toetsenbord hebben jullie dat ook ?
Heb ik inderdaad ook! Geen oplossing nog voor gevonden.

• SanderBos
Ook voor @incomer, uit een ander topic, wat ik weer had gezien in weer een ander topic:
baszzz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:55:
Voor mensen die de ruimte onder het toetsenbord weg willen halen is er een oplossing:

Zonder root via adb:
adb shell wm overscan 0,0,0,-100

Met root via terminal:
wm overscan 0,0,0,-100

Om dit weer ongedaan te maken moet je de overscan waarde aanpassen naar:
0,0,0,0
Zelf heb ik dit niet geprobeerd, want gebruik de 3 virtual buttons setting en ben zelf erg blij met het beetje extra ruimte zodat ik nergens per ongeluk op druk.

Ik zag vanmorgen iemand op het OnePlus forum zeggen dat deze setting weer problemen geeft met andere apps (zonder te benoemen wat dat dan was), maar je kunt altijd even testen en anders weer ongedaan maken.

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:14
SanderBos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:44:
[...]

Ook voor @incomer, uit een ander topic, wat ik weer had gezien in weer een ander topic:

[...]

Zelf heb ik dit niet geprobeerd, want gebruik de 3 virtual buttons setting en ben zelf erg blij met het beetje extra ruimte zodat ik nergens per ongeluk op druk.

Ik zag vanmorgen iemand op het OnePlus forum zeggen dat deze setting weer problemen geeft met andere apps (zonder te benoemen wat dat dan was), maar je kunt altijd even testen en anders weer ongedaan maken.
Dat is ook de reden voor de ruimte: Het vergemakkelijkt typen, en ik ben het daar wel mee eens. Als ik de normale navigatie knoppen gebruik typ ik veel foutlozer dan wanneer ik de de gestures gebruik (op android 9 dan)

Iemand al ervaring met de nieuwere gcam versie's van arnova? De stabiele versies. Werken deze ook op android 10?

• SanderBos
twowheeler schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:11:
[...]

Iemand al ervaring met de nieuwere gcam versie's van arnova? De stabiele versies. Werken deze ook op android 10?
Ik zei eerder al de GCam versie die ik gebruikte (Gcam_6.1.021_Advanced_V1.7.190716.1800.apk) werkt niet meer.
Ik ben nu overgegaan naar Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk, die werkt wel.

Die zijn beiden van Arnova8G2, de werkende is een beta, maar het is al een 2 maanden oude, de laatste die op celsoazevedo staat. Ik weet niet of hij nou ergens anders publiceert, ik hield het allemaal niet meer bij.

Maar alles in die beta doet het behalve slow motion voor zover ik heb kunnen zien. Ik vind de kwaliteit echt fiks minder dan de 6.1 variant die ik gebruikte (want die had veel meer settings waaronder de heel belangrijke exposure compensation), maar goed hij doet het en in ieder geval kun je focus tracking activeren.

SanderBos wijzigde deze reactie 05-11-2019 20:20 (10%)

• MrDrako
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08-01 21:14

MrDrako

nep ict'er

Update is bij mij ook goed gegaan, alleen werkt ABN Amro Wallet niet meer... verwijderen/opnieuw installeren werkt niet. App start wel maar betaalpas is niet te koppelen..

Voor de rest voelt het allemaal vrij vlot aan, maar zie ik weinig bijzonders.

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:55
SanderBos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:36:

[...]

Dat probleem met de webview heb ik niet gehad, maar, Google Play System versie staat bij mij ook nog op 1 september, en krijg die ook niet geüpdatet.

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• HuibCR
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 05-12-2019
Vind het eerlijk gezegd wel irritant dat grijze vak. Heb die pil niet voor niets uitstaan. Des te meer scherm, des te beter. Zal die instelling wel even aanpassen, mocht ik dan vervolgens tegen problemen aanlopen, zie ik dat dan wel weer.

• GVR
MrDrako schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:52:
Update is bij mij ook goed gegaan, alleen werkt ABN Amro Wallet niet meer... verwijderen/opnieuw installeren werkt niet. App start wel maar betaalpas is niet te koppelen..

Voor de rest voelt het allemaal vrij vlot aan, maar zie ik weinig bijzonders.
Bekend probleem, abn werkt helaas nog steeds aan een oplossing

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-01 16:33
Google lens is ook uit de standaard camera app verdwenen, hebben jullie dat ook? Gebruik het niet vaak maar wilde vandaag toevallig een QR code scannen en miste Lens toen :( alternatief is via assistant.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Ik krijg overigens op mijn 7 Pro helemaal geen beveiligingspatch (voor alleen media-component btw) via de instellingen. Augustus...
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:57:
[...]

Ook voor de OP6?
Want als ik de app open zie ik alleen Beta 26 als beschikbare download...
Ja, omdat je op de bèta-build zit moet je even advanced mode aanzetten en hem in de settings dus ook even op stable zetten.
lasharor schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:16:
Ik snap er niets van, heb via Oxygen Updater mijn OP6 (vanaf OB1) geupdate. Krijg een mededeling dat al mijn data gereset zal worden maar na het opnieuw opstarten is niets weg?

Kan iemand mij vertellen wat het buildnummer is van de officiele A10 build?
Dat is een bug volgens mij, die in het voordeel is van de gebruikers. Heb het net ook zien gebeuren (op mijn aanraden, ook om te testen). Gelukje bij een ongelukje dus. Waarschijnlijk stond de parameter op 0:
code:
1
wipe = 0

RedPixel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:06:
[...]

Ik geloof dat ze tegenwoordig je MAC randomizen zodat je minder goed te tracken bent, bijvoorbeeld in winkels (hun wifi-routers zien je MAC-adres, zelfs als je er niet mee connect :X ).
Nope, is nog steeds optioneel. Moet je expliciet aanzetten.
Dat is een 'feature' van Android 10 zelf. Om het wat ergonomischer te maken ivm gestures. Ik zie hierboven dat er al een oplossing aangedragen is. Kan wel gaan irriteren met wat apps though.
twowheeler schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:11:
[...]

Dat is ook de reden voor de ruimte: Het vergemakkelijkt typen, en ik ben het daar wel mee eens. Als ik de normale navigatie knoppen gebruik typ ik veel foutlozer dan wanneer ik de de gestures gebruik (op android 9 dan)

Je kan deze gebruiken: https://f.celsoazevedo.co...2_GCam_Arnova_2.2.2b2.apk. Is compatible met Android 10. Wel zelf nog even een config importeren.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• L0we
  • Laatst online: 25-01 14:49
p.d.akkerman schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:35:
Zo eindelijk even tijd om met de update te spelen

Zeer tevreden. En ....

VoLTE. :)
Welke provider?

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:04

• HaNS1443
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-01 15:06
Sinds de update naar bèta Android 10 heb ik ook last van Bluetooth problemen. Ik kan geen verbinding meer maken met mijn Mi Band 2. Een hele geruststelling dat ik niet de enige ben, maar nog niemand die een oplossing weet?

KISTRADIO

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 16:35
AnonymousWP schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:53:

[...]

Nope, is nog steeds optioneel. Moet je expliciet aanzetten.

[...]
Nope staat nu standaard op Random, staat erbij vermeld. Je moet hem dus terugzetten als je dit niet wilt.

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Ook de update uitgevoerd. Verliep vlekkeloos verder. Die grijze ruimte onder het toetsenbord ziet er inderdaad niet zo fraai uit, maar het voelt qua typen best fijn aan imo.

Wat mij verder is opgevallen en na een korte Google-actie blijkbaar vele anderen ook: de fingerprint lijkt een tikkie trager geworden te zijn? Normaal als ik het scherm uit heb staan en m'n vinger op de scanner leg brengt hij mij gelijk naar de homescreen. Echter zie ik nu een fractie van een seconde nog m'n lockscreen. Dat vind ik dan wel weer behoorlijk irritant :|

• Bo0bz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:41
Draai de update nu 24 uur en heb toch wat vreemde momenten ervaren.

- Zo is inderdaad de bluetooth van slag. Mijn telefoon is verbonden met mijn auto en kan gewoon nummers uit het telefoonboek op zoeken maar bellen pakt hij niet via de speakers maar op de telefoon.
- Ook staat google maps bij mij gedempt maar blijft hij wel de routebegeleiding via mijn telefoon afspelen
- Als ik wordt gebeld gaat zowel mijn ringtone op de telefoon over als over de speakers. Dit was voorheen alleen over de speakers indien verbonden. Nu net een kermis attractie in de auto :-(
MitchellHearth schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:12:
Ook de update uitgevoerd. Verliep vlekkeloos verder. Die grijze ruimte onder het toetsenbord ziet er inderdaad niet zo fraai uit, maar het voelt qua typen best fijn aan imo.

Wat mij verder is opgevallen en na een korte Google-actie blijkbaar vele anderen ook: de fingerprint lijkt een tikkie trager geworden te zijn? Normaal als ik het scherm uit heb staan en m'n vinger op de scanner leg brengt hij mij gelijk naar de homescreen. Echter zie ik nu een fractie van een seconde nog m'n lockscreen. Dat vind ik dan wel weer behoorlijk irritant :|
Fingerprint lijkt hier prima te werken. Ik merk wel dat ze een 'animation' hebben toegevoegd op het lockscreen waardoor je misschien ervaart dat het langzamer gaat? Als ik mijn telefoon oppak en gelijk mijn vinger tegen de sensor houdt kom ik direct in mijn telefoon zonder vertraging.

• Crusher77
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-01 23:21
Heb ook eerst de update uitgevoerd via twrp en opnieuw geroot. Zat al te twijfelen voor een factory reset en uiteindelijk toch daarna maar gedaan.
Verschil is groot. Zelfs menufuncties zitten op andere locaties na de reset itt de update. Alles loopt veel beter en vloeiender.
Zou iedereen toch adviseren om voor 10 de factory reset te doen. Kun je daarna weer probleemloos alle updates voor 10 uitvoeren.

• mucuracat
Eerste indruk:
Filmen met 'standaard' camera app gaat nu wel goed.

Met android 9 kon camera met filmen niet scherp stellen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Theherm
  • Laatst online: 18:38
Ik sta op het punt de handmatige update via Oxygen Updater voor het eerst te gebruiken. Ik vraag me alleen af of het wel echt veilig is. In de FAQ wordt aangegeven dat de oxygen server de MD5 hash controleert. Naast het feit dat MD5 relatief snel kan worden gekraakt: hoe weet ik dat deze controle plaatsvindt? M.i. loop je het risico dat je een update doet obv een gemanipuleerde file. Of mis ik iets?

• Andre21
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 20:46

Andre21

Inmiddels 39....

MikeOO schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:46:
Update zonder problemen uitgevoerd.

Ik gebruik Domoticz en om te bepalen of ik thuis ben laat ik een script controleren of mijn MAC adres voorkomt in de lijst van mijn router. Telefoon heeft vast-ip adres.

Via het statusscherm van Domoticz kan ik dus zien of de telefoon Thuis/Niet Thuis is.
Na de upgrade viel mij op dat mijn gsm niet meer Thuis was, gek want dat was ik wel.

Na klein onderzoekje bleek dat mij MAC adres veranderd is. Nu kun je bij de Wifi instellingen van de huidige verbinding op Geavanceerd klikken en is er een optie, mogelijk was die er altijd al maar nooit gezien, om bij Privacy te kiezen voor

1. Willekeurig MAC-adres gebruiken (standaard)
2. MAC adres van apparaat gebruiken.

Hij staat dus nu standaard op 1. Dus op 2 gezet maar nog steeds niet online. Blijkt dat het MAC adres dus ook aangepast is en niet meer overeenkomt in mijn lijst met vaste ip-adressen.

Opgelost door het nieuwe MAC adres in de router in te vullen.

Tip voor als je soortgelijk systemen gebruikt of werkt met vaste ip-adressen.
Exact hier had ik ook last van. Leuk om te lezen dat meer mensen dit zo gebruiken. En idd, het MAC-adres is dus gewoon aangepast bij de update... :|

Blender....

• martijn k.
  • Laatst online: 23-01 09:50
Ook hier de update gedaan. Alles werkt (behalve de ABN Wallet app, gelukkig hebben ze nog geen maanden de tijd gehad om dit te fixen...) maar een paar dingen irriteren mij mateloos.

Google Translate werkt niet meer zoals het heeft gewerkt. Als ik tekst selecteer en kopieer kwam eerder een bubble in beeld en kon ik direct de tekst vertalen. Ivm nieuwe rechten in Android 10 mag dit niet meer en kun je er slechts nog ervoor kiezen om de bubble altijd in beeld te hebben, absoluut ongewenst! Gelukkig vertaal ik geen 30x per dag stukken tekst :'(

Dan de loze ruimte onder het keyboard, super irritant. Als je een zoekfunctie via Chrome doet, in de adresbalk en je klikt net te laag voor een spatie dan kun je weer opnieuw beginnen. Dat het keyboard hoger zit is aan te wennen, maar dat ik hem opnieuw tevoorschijn moet halen en de tekst opnieuw moet intypen werkt frustrerend.

• Harmen
Als ik mijn telefoon unlock krijg ik 2 pijlen in de hoeken van het scherm, kan je deze uitschakelen? Gebruik de Nova Launcher gestures.

Whatever.

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:55
Theherm schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:02:
[...]

Ik sta op het punt de handmatige update via Oxygen Updater voor het eerst te gebruiken. Ik vraag me alleen af of het wel echt veilig is. In de FAQ wordt aangegeven dat de oxygen server de MD5 hash controleert. Naast het feit dat MD5 relatief snel kan worden gekraakt: hoe weet ik dat deze controle plaatsvindt? M.i. loop je het risico dat je een update doet obv een gemanipuleerde file. Of mis ik iets?
Als ik het goed begrijp: De MD5 hash is interessant om zeker te zijn dat je het juiste downloadt. De echte verificatie vindt plaats op het toestel zelf, als je de gedownloade update wilt installeren kijkt de telefoon of de update ondertekend is door OnePlus zelf, anders zal de telefoon het niet aanpakken. Het moet dus wel een update zijn die officieel is, anders werkt het niet en zal je aan de slag moeten met TWRP ofzo. Het enige waar je op moet letten, maar dat is niet van toepassing op de 6, dan je een versie hebt voor de juiste regio. Maar op de 6, nogmaals, is het nog niet van toepassing.

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• mucuracat
Harmen schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:17:
Als ik mijn telefoon unlock krijg ik 2 pijlen in de hoeken van het scherm, kan je deze uitschakelen? Gebruik de Nova Launcher gestures.
Das nieuwe gesture van android 10
En ja, kun je uitschakelen door oude knopjes te kiezen of oneplus gestures..
Zoek instellingen op gestures

• Harmen
@mucuracat Ligt aan Nova denk ik. Als ik de stock launcher gebruik dan zijn ze niet zichtbaar.

Whatever.

• JLius
Maardiweb schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:29:
Google lens is ook uit de standaard camera app verdwenen, hebben jullie dat ook? Gebruik het niet vaak maar wilde vandaag toevallig een QR code scannen en miste Lens toen :( alternatief is via assistant.
Verdorie, ja. Waarom hebben ze dat gedaan? Die functie gebruikte ik vrij vaak. Via assistent is een omweg, dan maar de lens app downloaden.

• SanderBos
JLius schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:13:
[...]

Verdorie, ja. Waarom hebben ze dat gedaan? Die functie gebruikte ik vrij vaak. Via assistent is een omweg, dan maar de lens app downloaden.
Ik gebruik de standaard camera niet zoveel, dus ik weet niet wat er voorheen kon, maar als je in de camera instellingen 'Slimme inhoudsdetectie' aanzet worden telefoonnummers en QR codes wel gespot?

En als ik in de viewfinder longpress op mijn printer dan herkent die die ook (met die optie aan).

(bron voor het tweede: https://forums.oneplus.co...in-oneplus-7-pro.1037673/)

SanderBos wijzigde deze reactie 06-11-2019 20:19 (20%)

• AnonymousWP
  • Niet online
Theherm schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:02:
[...]

Precies wat @KrazyJay zegt.

Wat er gebeurt is dat wij bestandsnamen ophalen als je de opt-in gedaan hebt (scant alleen de .ota map per 15 minuten voor een specifieke bestandsnaam). Vervolgens downloaden wij die bestanden om de hash ervan te berekenen. Vervolgens plakken we die MD5 hash in de table, zodat als jij de update download, hij de hash die wij erin gezet hebben, vergelijkt met het pakket wat jij hebt gedownload. Hashing is ervoor om te kijken of het wel hetzelfde bestand is. In dit geval wordt MD5 absoluut niet gebruikt voor encryptie. Immers wordt het bestand regelrecht van de OnePlus-servers gehaald.

Wat leuk leesvoer en zal zelf ook een kijkje achter de schermen geven:

Voor meer vragen mag je altijd een email sturen naar:

support@oxygenupdater.com

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• twowheeler
Crusher77 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:34:
Heb ook eerst de update uitgevoerd via twrp en opnieuw geroot. Zat al te twijfelen voor een factory reset en uiteindelijk toch daarna maar gedaan.
Verschil is groot. Zelfs menufuncties zitten op andere locaties na de reset itt de update. Alles loopt veel beter en vloeiender.
Zou iedereen toch adviseren om voor 10 de factory reset te doen. Kun je daarna weer probleemloos alle updates voor 10 uitvoeren.
Dus als ik het goed begrijp is android 10 na een factory reset anders dan wanneer je dat niet doet?

• Crusher77
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-01 23:21
twowheeler schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:06:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is android 10 na een factory reset anders dan wanneer je dat niet doet?
Ik heb sinds de aanschaf van mijn OnePlus 6 geen resets gedaan, maar wel alle updates en geroot.
En inderdaad, er veranderen wat dingen na een factory reset ten opzichte van een update van Android 9 naar 10.
Locaties van menu's, goed werkende VoLTE en meerdere opties.

• Harmen
Crusher77 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:11:
[...]

Ik heb sinds de aanschaf van mijn OnePlus 6 geen resets gedaan, maar wel alle updates en geroot.
En inderdaad, er veranderen wat dingen na een factory reset ten opzichte van een update van Android 9 naar 10.
Ik heb eerst geupdate naar 10 en daarna een factory reset gedaan. Tot op heden geen rare dingen tegen gekomen. :)

Whatever.

• MitchellHearth
Ik heb dus sinds de update echt ontzettende battery drain. Haal tussen de 2 - 3 uur SOT... Stand by tijd is waardeloos, haal einde van de dag nog niet eens :'(

Zal wel weer een factory reset worden... Hè bah

• Harmen
@MitchellHearth Had gisteren een sot van 4u met versie 10. Heb wel een volledige wipe gedaan. Meeste zaken heb ik een backup van. :)

Whatever.

• twowheeler
Crusher77 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:11:
[...]

Oke duidelijk. Ik heb juist op android 9 een volledige schone flash gedaan mbv de msmtool met het idee er verder geen moer maar aan te doen (had wat lopen klooien in adb).

Ik ga voorlopig gewoon updaten zonder reset, eigenlijk zou het toch ook overbodig raar zijn dat we dat moeten doen. 90% van de gebruikers doet geen reset lijkt me.

• JLius
SanderBos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:14:
[...]

Ik gebruik de standaard camera niet zoveel, dus ik weet niet wat er voorheen kon, maar als je in de camera instellingen 'Slimme inhoudsdetectie' aanzet worden telefoonnummers en QR codes wel gespot?

En als ik in de viewfinder longpress op mijn printer dan herkent die die ook (met die optie aan).

(bron voor het tweede: https://forums.oneplus.co...in-oneplus-7-pro.1037673/)
Geweldig, Google lens is dus niet verdwenen, enkel goed verstopt 😁

• FloggingHank
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09-11-2019
Mijn ervaring met de de upgrade naar A10 is echt heel goed. Mijn batterij presteert een stuk beter. Aan het einde van de dag heb ik zeker 25-35% meer over dan normaal :)

Andere mensen zelfde ervaring?

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03:39
Ik zag dat versie 10 op de Oxygen updater staan er stond niet bij dat het een beta is, build A6003_22_191027. Dus ik ben hem aan het installeren.

RAAF12 wijzigde deze reactie 07-11-2019 16:32 (8%)

• petrusk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-01 21:05
Ik heb de Oxygen OS-versie: android 10 _OP6_02_Beta_30 er op staan met datum beveiligspatch 2019-09-05, Kan ik het beste naar orginele versie gaan of bij beta blijven...

• RAAF12
petrusk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:11:
Ik heb de Oxygen OS-versie: android 10 _OP6_02_Beta_30 er op staan met datum beveiligspatch 2019-09-05, Kan ik het beste naar orginele versie gaan of bij beta blijven...
Dan heb ik toch een nieuwere deze heeft de patch van 1-10-2019 Kan iemand bevestigen dat het geen beta meer is die op de Oxygen Updater app staat?

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

RAAF12 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:36:
[...]

Dan heb ik toch een nieuwere deze heeft de patch van 1-10-2019 Kan iemand bevestigen dat het geen beta meer is die op de Oxygen Updater app staat?
Is een official release, non-beta.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• twowheeler
FloggingHank schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:49:
Mijn ervaring met de de upgrade naar A10 is echt heel goed. Mijn batterij presteert een stuk beter. Aan het einde van de dag heb ik zeker 25-35% meer over dan normaal :)

Gewoon geupdated en verder niks?

• SanderBos

Bij mij is het ietsje beter, zeker niet slechter, maar ook niet heel veel beter heb ik het idee.

Ik weet niet of je Batterijoptimalisatie opties had gewijzigd, maar die zijn na de update allemaal gereset naar defaults. Althans bij mij, alle apps stonden na de upgrade op 'Intelligente bediening' terwijl er ik veel op 'Niet optimaliseren' had gezet, en onder het ...|Geavanceerde menu was 'Aanpasbaar batterijbeheer' aangezet. Had ik misschien zo moeten laten maar heb ik allemaal teruggezet op wat het bij me was voor de upgrade.

• martijn k.
  • Laatst online: 23-01 09:50
Bluetooth met mijn auto werkt niet meer sinds android 10. De verbinding valt continu weg. Vervelend...

(Heb al vanalles geprobeerd, opnieuw pairen, cache leegmaken van bleutooth, cache telefoon leeg gemaakt)

Ben niet de enige volgens mij met dit probleem. Hopelijk komt er snel een fix.

martijn k. wijzigde deze reactie 07-11-2019 19:15 (48%)

• JLius

Nee, mijn batterij prestatie is mogelijks nog ietsje bedroevender dan ervoor. Heb nu de pixel 4xl besteld, benieuwd hoe die zich meet met de 1+6.

JLius wijzigde deze reactie 07-11-2019 19:43 (0%)
Reden: Typo

• AnonymousWP
  • Niet online
[...]

Is geen bèta maar stable: OxygenOS 10.0 for the OnePlus 6 and 6T

• MitchellHearth

Zoals gezegd heb ik juist het tegenovergestelde. Kom de dag niet meer door helaas.

• FloggingHank
twowheeler schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:52:
[...]

Gewoon geupdated en verder niks?
Jup

• FloggingHank
SanderBos schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:07:
[...]

Bij mij is het ietsje beter, zeker niet slechter, maar ook niet heel veel beter heb ik het idee.

Ik weet niet of je Batterijoptimalisatie opties had gewijzigd, maar die zijn na de update allemaal gereset naar defaults. Althans bij mij, alle apps stonden na de upgrade op 'Intelligente bediening' terwijl er ik veel op 'Niet optimaliseren' had gezet, en onder het ...|Geavanceerde menu was 'Aanpasbaar batterijbeheer' aangezet. Had ik misschien zo moeten laten maar heb ik allemaal teruggezet op wat het bij me was voor de upgrade.
Net even gekeken en idd alles staat op intelligent control. Maar nog geen nadelen ondervonden, dus voor nu prima.

• MikeOO
MitchellHearth schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:58:
Ik heb dus sinds de update echt ontzettende battery drain. Haal tussen de 2 - 3 uur SOT... Stand by tijd is waardeloos, haal einde van de dag nog niet eens :'(

Zal wel weer een factory reset worden... Hè bah
Ervaar exact hetzelfde. Batterij loopt nu veel sneller leeg. Nu heb ik hem vanaf de release nooit opnieuw geïnstalleerd en altijd upgrade na upgrade gedaan wat altijd goed is gegaan.

Gisteren in de auto viel de bleutoothverbinding met de radio weg en bij uitstappen bleek hij opnieuw gestart te zijn maar bleef daarin hangen. Via On/Uit knopje en Vol up de telefoon uitgekregen en toen liep hij gelukkig weer normaal door.

Ga hem binnenkort dus maar eens opnieuw installeren en kijken of dat iets verbetert.

• mucuracat
[...]

Oxygen Updater openen.

Rechts boven 3 puntjes klikken > instellingen > update-methode kiezen.
Daar zie je wat je zichtbaar wilt. Zou op incrementele-update moeten staan. Dan krijg je geen beta
incrementele betekend dat er alleen updates gedownload wordt die nodig zijn. Dus je houd je gegevens.

• micheldenhaag
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:06
MikeOO schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:59:
[...]

Ervaar exact hetzelfde. Batterij loopt nu veel sneller leeg. Nu heb ik hem vanaf de release nooit opnieuw geïnstalleerd en altijd upgrade na upgrade gedaan wat altijd goed is gegaan.

Ga hem binnenkort dus maar eens opnieuw installeren en kijken of dat iets verbetert.
#metoo!

• Gondrez
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 24-01 12:08
[...]

Gisteren in de auto viel de bleutoothverbinding met de radio weg en bij uitstappen bleek hij opnieuw gestart te zijn maar bleef daarin hangen. Via On/Uit knopje en Vol up de telefoon uitgekregen en toen liep hij gelukkig weer normaal door.

Batterij al volledig plat laten gaan? Als je een grote update hebt gedaan moet je dit doen dan past de batterij zich terug aan.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:03

WCA

Voorheen: GreNade

Gondrez schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:12:
[...]

Batterij al volledig plat laten gaan? Als je een grote update hebt gedaan moet je dit doen dan past de batterij zich terug aan.
Een van die hardnekkige mythes die maar niet dood wil gaan. We gebruiken verdorie geen NiCD batterijen meer toch?

De reden dat je Android telefoon na een update wat rapper leeggaat heeft niets te maken met batterijkalibratie, maar met het feit dat het in de achtergrond allerlei zaken aan het optimaliseren is. Je batterij volledig plat laten gaan is niet bevorderlijk voor je batterijduur, sterker nog, je kan het beter gewoon voorkomen dat het ding volledig leeggaat.

Android's updatemechanisme is niet bizar goed in mijn ervaring, na een grote update doe ik meestal een factory wipe. Net na een factory wipe (of een cache wipe) zul je altijd zien dat je batterij even wat minder lang meegaat, naar verloop van tijd herstelt zich dit gewoon.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• JLius
WCA schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:21:
[...]

Een van die hardnekkige mythes die maar niet dood wil gaan. We gebruiken verdorie geen NiCD batterijen meer toch?

De reden dat je Android telefoon na een update wat rapper leeggaat heeft niets te maken met batterijkalibratie, maar met het feit dat het in de achtergrond allerlei zaken aan het optimaliseren is. Je batterij volledig plat laten gaan is niet bevorderlijk voor je batterijduur, sterker nog, je kan het beter gewoon voorkomen dat het ding volledig leeggaat.

Android's updatemechanisme is niet bizar goed in mijn ervaring, na een grote update doe ik meestal een factory wipe. Net na een factory wipe (of een cache wipe) zul je altijd zien dat je batterij even wat minder lang meegaat, naar verloop van tijd herstelt zich dit gewoon.
Is die factory wipe (cache wipe) geen even grote mythe? 😁

• WCA

WCA

JLius schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:39:
[...]

Is die factory wipe (cache wipe) geen even grote mythe? 😁
't is meer dat ik na een upgrade praktisch altijd gekke dingen tegenkom. Menuopties die missen, camera die niet meer wil starten, etc. En een factory wipe geeft ook gewoon het fijne gevoel van een schone start, maar da's meer iets persoonlijks.

Je lost er geen battery drains mee op in ieder geval, sterker nog, na een wipe wordt het even een stuk erger. (nieuwe cache opbouwen etc kost gewoon veel energie)

• Finger
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 11-01 20:04
Na de update naar android10 loopt me toestel soms een aantal seconden vast. Al 2 keer gehad dat ie gewoon uit ging. Regelmatig is mijn mobiele data weg en moet ik die even uit en aan doen om weer verbinding te hebben. Whatsapp haalt gerelmatig mijn melding geluid weg zodat ik die telkens opnieuw moet selecteren. Dat zijn een aantal probleempjes die er na de update zijn ontstaan. Ik heb weinig zin in een reset dus hoop op een fix bij de volgende update maar anders helaas maar even een reset doen.

• RAAF12
[...]

Geen beta meer Oxygen OS werkt nu met de officiele Android 10, ik heb net de radio gepaired en dat werkt goed. ook een los Bluetooth audio setje gevoed door een een accu knoopcel werkt goed. Waarom schrijven mensen vaak bleu ipv blue? Voorkeur voor frans ipv engels?
Daar zie je wat je zichtbaar wilt. Zou op incrementele-update moeten staan.
Werkte prima geen wipe of factory reset gedaan. Alleen twee oudere app's klaagden dat ze voor een oudere versie van het OS waren gemaakt.

RAAF12 wijzigde deze reactie 08-11-2019 13:37 (13%)

• MikeOO
Gondrez schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:12:
[...]

Wat @WCA al aangeeft is het juist heel slecht om dit soort batterijen leeg te laten lopen en is het ook niet nodig. ;)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-01 16:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Iemand nog meer last van een slecht functionerende auto brightness?
Het was vóór de update al bijzonder slecht, maar nu is mijn scherm bijna altijd te donker...

Ook hoop ik dat het probleem met het kompas is opgelost. Met Google Maps loop ik de helft van de tijd achtjes te draaien met mijn toestel, om het kompas te kalibreren. Dit gaat dan eventjes goed, maar daarna wijst ie weer de verkeerde kant op, of gaat 'tollen'.

Ik vond het kompas van de OP3 ook al matig.
Volgende toestel wordt denk ik géén OnePlus...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-01 09:15
vandaag ge-update en GSM uurtje laten liggen, na die tijd kwam er een update vanuit de playstore voor chrome van versie 74.0.3729.186 naar de nieuwe versie: 78.0.3904.90
maar die wilt ie niet meer installeren (update voortgang gaat naar 100% vervolgens cirkel dat installatie begint, en daar blijft t bij.... heb de cache geleegd etc gsm opnieuw opgestart etc maar hij blijft hangen in het installatie proces, iemand een suggestie?
welke versie van Chrome draait er bij jullie?

heb vanuit APK MIRROR versie -78-0-3904-96 (armeabi-v7a) gedownload en probleem is opgelost.
Hiermee is ook het donkere thema actief, en kun je evt via chrome://flags in zoekbalk "dark" typen
(alle 3 zoekresultaten op enable zetten, en nu is ook tweakers in darkmode leesbaar.

verder vooralsnog geen issues geconstateerd, ook bluetooth etc werkt in de auto zonder problemen.
Kan alleen niet zien of VoWifi al dan niet werk heb via de statusbalk, pictogrambeheerder alles uitgezet en alleen VoWifi aan, maar ik zie hem niet naar voren komen (wel de andere picto's bv VoLTE etc)

update:
de oneplus Diagnostic tool 2019.052.02 werkte niet ook niet meer, app sluit zichzelf af (ook na her-installatie)

pielle007 wijzigde deze reactie 08-11-2019 18:28 (63%)

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• Theherm
Grootste verbetering van Oxygen 10 is wat mij betreft de verbeterde dual sim functie. Die onthoudt nu met welke sim je het telefoonnummer hebt gebeld.

• MitchellHearth
Even iets geks hè. Ik ben aan het koken en zie na de update naar 10 dus nergens meer de mogelijkheid om een timer in te stellen?! Dat deed ik altijd in de Klok app maar daar kan ik alleen een wekker instellen ineens?! Ook geen stopwatch meer enzo.

Hoe is dit bij jullie?

• 680x0
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 25-01 13:53
MitchellHearth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:05:
Even iets geks hè. Ik ben aan het koken en zie na de update naar 10 dus nergens meer de mogelijkheid om een timer in te stellen?! Dat deed ik altijd in de Klok app maar daar kan ik alleen een wekker instellen ineens?! Ook geen stopwatch meer enzo.

Hoe is dit bij jullie?
Staat nog steeds gewoon een timer onderaan het klok scherm...

• RAAF12

Hoe is dit bij jullie?
Ik heb twee klok app's een met een blauw icon, de andere is zwart. De Google Android klok en die van OnePlus. Beide hebben een wekker/timer/alarm/stopwatch/
https://tweakers.net/ext/f/0yAcmrgcHGNrGRYP9fjoOlE1/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/PMwEOznFCcdEaHXdSKcCm57Z/thumb.jpg

• FloggingHank

Hoe is dit bij jullie?
ik had hetzelfde idd. Super vaag, maar na aflsuiten vd app heb ik ineens wel het menu onderin met de stopwatch etc

• micheldenhaag
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:06
Nyarlathotep schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:07:
Iemand nog meer last van een slecht functionerende auto brightness?
Het was vóór de update al bijzonder slecht, maar nu is mijn scherm bijna altijd te donker...

Ook hoop ik dat het probleem met het kompas is opgelost. Met Google Maps loop ik de helft van de tijd achtjes te draaien met mijn toestel, om het kompas te kalibreren. Dit gaat dan eventjes goed, maar daarna wijst ie weer de verkeerde kant op, of gaat 'tollen'.
Vind m ook te donker en bij andere merken onthoud hij de minimale handmatige waarde maar bij OP dus niet.
Ik gebruik al vanaf dag 1 de LUX lite app. Het is even puzzelen met settings, maar de minimale waarde in de gratis versie is precies het 'donkerst' hoe ik m wil hebben.

Overigens doet sinds de upgrade het settings menu met LUX vreemd, de tweede laag paktie van de OP eigen instelling en dan de derde laag weer LUX. Dat je het ff weet!

Kompas is k*t vanaf dag 1 ook! ;)

• RedPixel
Theherm schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:41:
Grootste verbetering van Oxygen 10 is wat mij betreft de verbeterde dual sim functie. Die onthoudt nu met welke sim je het telefoonnummer hebt gebeld.
Dat deed de vorige ook al als je dat aan zette.

I see red pixels.

• Theherm
RedPixel schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:39:
[...]

Dat deed de vorige ook al als je dat aan zette.
Die deed dat alleen wanneer je vanuit de belgeschiedenis een nummer koos. Nu ook via de zoekfunctie en snelkeuze. Erg handig.

De batterij lijkt bij mij het ook wat minder lang vol te houden. En ook herken ik wat hier al werd gerapporteerd dat de kleurinstelling is gewijzigd. Het zijn maar details maar ik heb nog niet de exacte instelling gevonden die altijd gebruikte. Kwestie van wennen.

Ik vind daarnaast dat de nieuwe Android gesture instelling met swipe vanaf de zijkant van het scherm (om terug te gaan) niet handig werken. Je moet heel precies vanaf de zijkant swipen.

Theherm wijzigde deze reactie 09-11-2019 14:26 (43%)

• AnonymousWP
  • Niet online
Er komt een nieuwe update aan voor de 6: Weekly Update 308: The beauty of Fall and OnePlus products
After I commented on the Android 10 for OnePlus 6/6T update in the weekend, I received more than 20 personal messages asking for the status, and I'm gonna reply here. The update still hasn't rolled out globally. The team is working on a new build with more issue fixing, and they'll release it once it's ready (from partially to globally). Your patience is much appreciated.

• Harmen
@AnonymousWP
Goed om te lezen dat er aan gewerkt wordt, heb nog geen rare dingen gezien met de laatste build. Hopelijk komen er 2 versies een incremental en full. :)

Harmen wijzigde deze reactie 09-11-2019 16:45 (64%)

Whatever.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Harmen schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:22:
@AnonymousWP
Goed om te lezen dat er aan gewerkt wordt, heb nog geen rare dingen gezien met de laatste build. Hopelijk komen er 2 versies een incremental en full. :)
Als ik me niet vergis doen ze dat altijd 8)7

• WCA

WCA

Android 10 is niet stabiel in ieder geval bij mij

- willekeurige reboot
- apps reageren willekeurig niet meer op input van het toetsenbord
- camera wil regelmatig niet starten
- Whatsapp loopt vaak vast bij selecteren van een foto
- t is gewoon allemaal niet zo vloeiend heb ik het idee

• SanderBos
WCA schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:28:

- willekeurige reboot
Dus er zijn verschillende ervaringen mogelijk met de update. Want bij mij is het misschien wel de upgrade met de minste issues die ik ooit heb gehad (maar ook eentje met extreem weinig nieuwe dingen). Dus niks van alles wat jij noemt herken ik (ik heb niet zoveel gewhatsapped deze week).
De eerste dag was het iets minder vloeiend, maar die ART en andere caches zijn nu denk ik allemaal bij en loopt het allemaal weer zonder enige vorm van de haperingen die jij noemt.

Bij mij zijn het alleen maar kleine dingetjes:
- Dat die stomme Google Play System Update bij mij op 1 september blijft (vooral omdat dat het enige was waar ik me op verheugde in Android 10).
- Notch verbergen is niet meer mogelijk, hoop dat dat nog gefixed wordt omdat ze het zelf al als hiaat aankondigden.
- Dat ik niet precies de GCam versie die ik wil gebruiken kan gebruiken, maar ben al dankbaar dat er een werkende versie is (maar heb deze week wel heel veel de standaard camera app gebruikt voor vergelijkingshots, en het is echt zoeken naar verschillen tussen standaard app en Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840).
- Dat best wel veel apps en overige systeem instellingen terug zijn gegaan naar default settings, maar ik ben gelukkig niks belangrijks verloren. Stomste voorbeeld vind ik Google Fit waarvan de historie op 1 dag na weg is. Niet omdat ik die historie nodig heb (kijk eigenlijk alleen maar of de cirkels vol zijn voor de dag), maar omdat de cloud expert Google die data blijkbaar niet goed bewaard.

• GVR

- willekeurige reboot
Ik ervaar geen van de genoemde problemen

• JLius

- willekeurige reboot
Dat apps niet reageren op input toetsenbord heb ik ook last van. De rest heb ik niet (ik gebruik geen WhatsApp).

Edit: willekeurige reboot nu ook 😆

JLius wijzigde deze reactie 10-11-2019 19:38 (3%)

• twowheeler
SanderBos schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:48:
[...]

Stomste voorbeeld vind ik Google Fit waarvan de historie op 1 dag na weg is. Niet omdat ik die historie nodig heb (kijk eigenlijk alleen maar of de cirkels vol zijn voor de dag), maar omdat de cloud expert Google die data blijkbaar niet goed bewaard.
Dit is wel bijzonder, dit heeft namelijk niets met oxygen te maken. Ik kan fit deinstalleren en weer installeren en dan komen al m'n oude activiteiten er gewoon weer bij

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-01 09:15
SanderBos schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:48:
[...]

- Dat ik niet precies de GCam versie die ik wil gebruiken kan gebruiken, maar ben al dankbaar dat er een werkende versie is (maar heb deze week wel heel veel de standaard camera app gebruikt voor vergelijkingshots, en het is echt zoeken naar verschillen tussen standaard app en Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840).
Zijn toch wel grote verschillen, bij veel licht ver af maakt de standaard app van oneplus betere foto's
Met meer kleur details. Echter foto's dichterbij lijkt gcam beter in balans (De one plus cam overdrijft oa oranje extreem )

Krijg t zelf niet goed afgesteld binnen gcam. Voor nu maar even voor lief nemen en wachten op update/afstelling en gebruik ik beide tot die tijd

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• twowheeler
Verklaart het, ik heb de update ook nog niet binnen. Ff wachten dus
Pagina: 1 ... 54 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True