• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:46
Autofan1985 schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:06:
[...]

Aan de andere kant zie ik ook niet in waarom een dergelijk iets blijkbaar nodig moet zijn bij OnePlus. Ze laten de gebruikers steeds langer wachten op de updates heb ik het idee. Fantastisch dat het er is hoor, maar het feit dat de behoefte er is (en blijft groeien) naar iets dergelijks vind ik tegelijkertijd ook weer slecht van OnePlus.
Het gefaseerd uitrollen van een update slaat wel degelijk ergens op. Zo voorkomt het bijv. grootschalige uitrol van een kritieke bug die bij een update blijkt te zitten.
Dat er een aantal mensen zijn die de fasering omzeilen door OxygenUpdater is natuurlijk prima (ik doe het zelf ook) maar het getuigt niet van onwil van OnePlus, eerder van common practice/sense.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:26:
[...]

Hoe bedoel je? Het geleidelijk uitrollen van updates (dat dat lang duurt voordat het jouw toestel bereikt)? Of bedoel je waarom er een update nodig is voor VoLTE?
Dat eerste.
Tuktop schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:49:
[...]

Het gefaseerd uitrollen van een update slaat wel degelijk ergens op. Zo voorkomt het bijv. grootschalige uitrol van een kritieke bug die bij een update blijkt te zitten.
Dat er een aantal mensen zijn die de fasering omzeilen door OxygenUpdater is natuurlijk prima (ik doe het zelf ook) maar het getuigt niet van onwil van OnePlus, eerder van common practice/sense.
Gefaseerd uitrollen oké. Eerst Beta testers: prima. Maar de vorige update heeft een maand geduurd na de officiele release voor ik die eindelijk kreeg.

• Tuktop
Autofan1985 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:56:

[...]

Gefaseerd uitrollen oké. Eerst Beta testers: prima. Maar de vorige update heeft een maand geduurd na de officiele release voor ik die eindelijk kreeg.
En dat is voor het gros van de gebruikers geen enkel probleem.
Degenen die er niet op willen wachten (zoals ik), maken gebruik van OxygenUpdater.

Ik zie het probleem niet. In mijn ogen doet OnePlus het prima wat betreft updates.

• Autofan1985
Blijkbaar ben ik dan geen doorsnee gebruiker. ;) Het enige dat ik verlang is dat hij het doet, dat er regelmatig updates komen (wat ze beide prima doen) en dat die updates vervolgens binnen afzienbare tijd op mijn telefoon aangeboden worden zonder dat ik daar zelf kunst- en vliegwerk voor moet uithalen. En dat laatste lukt ze helaas niet.

• Tuktop
Autofan1985 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:04:
Blijkbaar ben ik dan geen doorsnee gebruiker. ;) Het enige dat ik verlang is dat hij het doet, dat er regelmatig updates komen (wat ze beide prima doen) en dat die updates vervolgens binnen afzienbare tijd op mijn telefoon aangeboden worden zonder dat ik daar zelf kunst- en vliegwerk voor moet uithalen. En dat laatste lukt ze helaas niet.
Dat ligt er maar helemaal aan wat je 'afzienbaar' noemt, zeker als die aanpak jou beschermt tegen updates met fouten.

Dat kunst- en vliegwerk valt echt ontzettend mee. App installeren van de Play Store, notificatie krijgen dat er een update is, klik download. Instellingen > System > System Updates > tandwiel > local upgrade > ok & reboot. Dat duurt echt maximaal 1 minuut per update langer dan de officiële OTA.

De discussie die we nu voeren kost ons meer tijd dan een half jaar lang Oxygen Updates handmatig installeren dus laten we er alsjeblieft mee ophouden :)

• Autofan1985
Tuktop schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:37:
[...]

Dat ligt er maar helemaal aan wat je 'afzienbaar' noemt, zeker als die aanpak jou beschermt tegen updates met fouten.

Dat kunst- en vliegwerk valt echt ontzettend mee. App installeren van de Play Store, notificatie krijgen dat er een update is, klik download. Instellingen > System > System Updates > tandwiel > local upgrade > ok & reboot. Dat duurt echt maximaal 1 minuut per update langer dan de officiële OTA.

De discussie die we nu voeren kost ons meer tijd dan een half jaar lang Oxygen Updates handmatig installeren dus laten we er alsjeblieft mee ophouden :)
Was het maar zo simpel. Heb hem wel eens geprobeerd, maar zo simpel werkte dat hier helaas niet. Vervolgens weer er af gegooid.

• Tuktop
Autofan1985 schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:09:
[...]

Was het maar zo simpel. Heb hem wel eens geprobeerd, maar zo simpel werkte dat hier helaas niet. Vervolgens weer er af gegooid.
Ik help je graag verder hoor. Wellicht dat er toen iets vreemds is gebeurd maar zo simpel werkt het dus wél. Ik denk dat andere Tweakers in dit topic dat zullen onderstrepen. Misschien een goed moment om het nog eens te proberen en dan de stappen uit m'n vorige post volgen. You can do it :*)

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-12 22:03
Tuktop schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:58:
[...]

Ik help je graag verder hoor. Wellicht dat er toen iets vreemds is gebeurd maar zo simpel werkt het dus wél. Ik denk dat andere Tweakers in dit topic dat zullen onderstrepen. Misschien een goed moment om het nog eens te proberen en dan de stappen uit m'n vorige post volgen. You can do it :*)
Yes, I second the motion.
Oxygen Updater is een geweldige tool, en juist bedoeld voor mensen als @Autofan1985 (en mijzelf) die de officiële updates sneller willen hebben dan OnePlus ze uitrolt.

Twee belangrijke dingen om te begrijpen:
- Het is uiteindelijk een download tool, eigenlijk zit de grootste waarde in dat de update files ergens op een server worden neergezet, en Oxygen Updater download die file naar de root directory (waar die moet staan) en dat is alles wat hij doet (als je telefoon niet geroot is).
- De informatie in de tool is mijn ogen verwarrend, want het lijkt net alsof je na downloaden een heel ingewikkeld proces in gaat, maar zoals @Tuktop aangeeft het is na download niet meer dan app verlaten en dan Instellingen > System > System Updates > tandwiel > local upgrade > ok & reboot (en daarna eventueel gedownloade file weggooien)
SanderBos schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:26:
[...]

Yes, I second the motion.
Oxygen Updater is een geweldige tool, en juist bedoeld voor mensen als @Autofan1985 (en mijzelf) die de officiële updates sneller willen hebben dan OnePlus ze uitrolt.

Twee belangrijke dingen om te begrijpen:
- Het is uiteindelijk een download tool, eigenlijk zit de grootste waarde in dat de update files ergens op een server worden neergezet, en Oxygen Updater download die file naar de root directory (waar die moet staan) en dat is alles wat hij doet (als je telefoon niet geroot is).
- De informatie in de tool is mijn ogen verwarrend, want het lijkt net alsof je na downloaden een heel ingewikkeld proces in gaat, maar zoals @Tuktop aangeeft het is na download niet meer dan app verlaten en dan Instellingen > System > System Updates > tandwiel > local upgrade > ok & reboot (en daarna eventueel gedownloade file weggooien)
Bedankt voor de feedback en het compliment :*). Zou je dat op de mail kunnen zetten zodat we het proces eventueel kunnen vereenvoudigen? We hebben het zo uitgebreid gemaakt voor de échte leken, die er echt helemaal niets van snappen :p. Daarom lijkt het inderdaad lang.

Je kan de email sturen naar: support@oxygenupdater.com.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Autofan1985
Ik dacht laat ik het weer eens proberen: krijg ik tijdens het zoeken in de Play Store een notificatie dat de update er staat. 8)7 Meteen maar geïnstalleerd dus, maar zal het bij een volgende update (Android 10?) weer eens proberen.

EDIT: inmiddels is hij klaar en heb nu idd ook het VoWiFi danwel VoLTE icoontje erbij: provider Vodafone.

[ Voor 18% gewijzigd door Autofan1985 op 01-10-2019 13:03 ]

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Kan ik ergens instellen dat ik alleen via een 5G Wifi netwerk verbinding wil maken?

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:50
RAAF12 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:56:
Kan ik ergens instellen dat ik alleen via een 5G Wifi netwerk verbinding wil maken?
Je OP6 ondersteund dat niet, lijkt me dus niet waarschijnlijk
:|

• Autofan1985
Flexboy schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:28:
[...]

Hij doet het hier anders prima hoor. Gebruik thuis niet anders. Zelfs de OP2 ondersteunde het al.

[ Voor 6% gewijzigd door Autofan1985 op 03-10-2019 09:32 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:48

westergas

rikkie_pc

Raaf bedoelt uiteraard 5GHz

[ Voor 3% gewijzigd door westergas op 03-10-2019 09:42 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 20:33
Autofan1985 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Hij doet het hier anders prima hoor. Gebruik thuis niet anders. Zelfs de OP2 ondersteunde het al.
Oooh! Hij bedoelt 5 GHz, niet 5G, vandaar de verwarring.

Volgens mij is er niet een optie ingebakken om alleen 5 GHz toe te staan. Je kunt waarschijnlijk in je router wel verschillende SSIDs voor je 2.4 en 5 GHz instellen, en op je mobiel de 2.4 GHz-verbinding niet connecten (of als je dat wel gedaan hebt: dat netwerk verwijderen).

I see red pixels.

Verwijderd

Bij Telenet kan je het zo instellen dat er enkel een 5ghz signaal is. Op je smartphone kan je dit niet kiezen volgens mij.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:47:
[...]

Bij Telenet kan je het zo instellen dat er enkel een 5ghz signaal is. Op je smartphone kan je dit niet kiezen volgens mij.
Nee, ik kon niets vinden. En ook geen app's waarbij wel is te kiezen om alleen de 5GHz Wifi band te gebruiken.
Op elke laptop kan je dat gewoon wel zelf instellen, dual of enkelband ect.

Wifi bandkeuze

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:50
Flexboy schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:28:
[...]

Foutje: in de war met 5G

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-12 21:25
Ervaring heeft mij geleerd dat het vervangen van een onderdeel als de charging port, batterij etc heel gemakkelijk is. Alleen het verwijderen van de achterkant moet toch echt voorzichtig gebeuren.
Blijkbaar blijft het glas.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/hiXaVGJ.png
Nu een mooie witte achterkant gekocht/geplaatst voor mn zwarte OnePlus.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/zhYxtGV.png
Vind het zo mooier lijken dan de officiële witte: de zwarte vingerprint sensor en rand lijkt mooier dan dat 'zilver' imo.

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

• Tuktop
Hmm, bestaande 2,4ghz netwerken uit je lijst verwijderen en gewoon alleen nog maar connecten met 5ghz netwerken?

• RAAF12

RAAF12

*.*

De optie die ik wil zit niet in de Android wifi instellingen. De rest van de 'oplossingen' zijn workarounds. Helaas.

• Tuktop
RAAF12 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:12:
De optie die ik wil zit niet in de Android wifi instellingen. De rest van de 'oplossingen' zijn workarounds. Helaas.
Welcome to life :)

• PaYnE81
  • Laatst online: 16-12 11:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Band Steering is een optie op je WiFi controller / router, hiermee kun je clients die als ze 5G ondersteunen zijn en op 2.4G verbonden zijn "forceren" op 5G te connecten.

Wellicht dat dat een oplossing voor je is

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:24

mucuracat

YES

Had ooit een app gevonden in playstore.. kon je aangeven dat 5G prio kreeg. Moet ff zoeken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• RAAF12

RAAF12

*.*

mucuracat schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:53:
[...]

Had ooit een app gevonden in playstore.. kon je aangeven dat 5G prio kreeg. Moet ff zoeken.
Dat zou heel mooi zijn. Dan kan ik dezelfde SSID's voor 2.4GHz en 5GHz gebruiken!

• mucuracat

mucuracat

YES

RAAF12 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:00:
[...]

Dat zou heel mooi zijn. Dan kan ik dezelfde SSID's voor 2.4GHz en 5GHz gebruiken!
https://play.google.com/s...id=com.seah0rse.swififree

Zie laatste vinkje...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/MG54_QWnbbp8A5mHtiElIYh_1PBdPlv2I71lQHzZrUlU-QiQVCArBma1bMaYlT-7mA=w1536-h846-rw

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hee bedankt alvast. Ik ga hem ff downen!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:07
Balen, mijn oplader blijft niet meer goed in de USB poort zitten. Sowieso werkt snelladen alleen nog maar met dezelfde kant naar boven en goed aanduwen. Dit weekend eens kijken of schoonmaken helpt, hoopt niet dat de poort vervangen hoeft te worden.

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12 17:22
Southern Sun schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:05:
Balen, mijn oplader blijft niet meer goed in de USB poort zitten. Sowieso werkt snelladen alleen nog maar met dezelfde kant naar boven en goed aanduwen. Dit weekend eens kijken of schoonmaken helpt, hoopt niet dat de poort vervangen hoeft te worden.
Dit had ik ook, na het schoonmaken van de poort werkte het weer prima. Pas op met metaal :)

• Theherm
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-12 23:02
eniux schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:06:
[...]

Dit had ik ook, na het schoonmaken van de poort werkte het weer prima. Pas op met metaal :)
Ik heb last van hetzelfde. Hoe het heb je dit schoongemaakt, met een tandenstoker ofzo?

• eniux
Theherm schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:32:
[...]

Ik heb last van hetzelfde. Hoe het heb je dit schoongemaakt, met een tandenstoker ofzo?
Met een tandenstoker idd, met name de randen van de aansluiting vullen zich met stof. Als je een beetje aan het pielen bent komt je er wel achter hoe er bij jou het meeste stof uitkomt. Bij mij was het door eerst over de bodem te gaan en daarna vie de zijkanten omhoog. Nadat ik dit had gedaan werkte het 'klik' systeem van usb-c ook weer goed.

Daarna heb ik mijn oude pixel ook maar gedaan, daar hielp het ook.

[ Voor 35% gewijzigd door eniux op 08-10-2019 07:47 ]

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:55
Mijn batterij lijkt na de laatste update nu iets beter te zijn geworden maar ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden: Flitsmeister. Deze komt niet naar voren wanneer deze op de achtergrond draait bij elke autorit.

Daarnaast heb ik netzoals hierboven ook steeds meer last van een slecht werkende oplaadpoort die niet meer met elke kabel vast "klikt". De tandenstoker truc lijkt niet meer te werken omdat er geen stof in zit dus ik denk dat mijn connector aan zijn einde zit te komen. Misschien toch maar eens tijd om de telefoon een flinke reparatiebeurt te gaan geven van de achterkant en de connector. Ik zit eigenlijk nog niet te wachten op een nieuw toestel.

Hoi

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
The OnePlus 6T and 6 are scheduled to get an Oxygen OS Open Beta based on Android 10 sometime in the next couple of weeks, before the end of October. A stable build is expected to follow in November. The 5T and 5 won't be getting Android 10 Open Betas at all, but a stable update is planned for the second quarter of 2020 — that's sometime between April and the end of June.

https://www.androidpolice...lus-6t-6-5t-5-android-10/

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:13
Berlinetta schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:04:
The OnePlus 6T and 6 are scheduled to get an Oxygen OS Open Beta based on Android 10 sometime in the next couple of weeks, before the end of October. A stable build is expected to follow in November. The 5T and 5 won't be getting Android 10 Open Betas at all, but a stable update is planned for the second quarter of 2020 — that's sometime between April and the end of June.

https://www.androidpolice...lus-6t-6-5t-5-android-10/
Prima, ook goed om te zien dat de 6 dezelfde behandeling als de 6t krijgt. Mogelijk krijgen we dan ook android 11

Verwijderd

Heeft er al iemand die donkere modus voor Gmail en playstore?

• eniux
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:27:
Playstore wel, Gmail niet.

Verwijderd

eniux schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:12:
[...]

Playstore wel, Gmail niet.
Ik vraag me af waaraan dat ligt. Op mijn goedkope werk Samsung zijn beiden al donker.

• mucuracat

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:27:
Wil ze altijd in donkere modus..
Playstore heeft het wel, maar alleen in de avond. Dus automatisch. :(

Gmail wordt inmiddels geleidelijk uitgerold, dacht te lezen.

• Southern Sun
TheBrones schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:47:
Mijn batterij lijkt na de laatste update nu iets beter te zijn geworden maar ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden: Flitsmeister. Deze komt niet naar voren wanneer deze op de achtergrond draait bij elke autorit.

Daarnaast heb ik netzoals hierboven ook steeds meer last van een slecht werkende oplaadpoort die niet meer met elke kabel vast "klikt". De tandenstoker truc lijkt niet meer te werken omdat er geen stof in zit dus ik denk dat mijn connector aan zijn einde zit te komen. Misschien toch maar eens tijd om de telefoon een flinke reparatiebeurt te gaan geven van de achterkant en de connector. Ik zit eigenlijk nog niet te wachten op een nieuw toestel.
Flitsmeister vond ik ook al verdacht. Toestel word af en toe een stuk warmer dan voorheen als ik die aan heb staan in de auto en mijn accu gaat de laatste tijd ook plotseling enorm snel leeg waar ik eerst 2 dagen haalde. Nog maar even verder in de gaten houden.

*Edit: hmm nu ook weer. Sinds 12u vanmiddag van de lader met 100%% en nu nog 39% over, dat ging echt niet zo snel eerder met nauwelijks gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 14-10-2019 22:02 ]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:48
Southern Sun schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:44:
[...]

*Edit: hmm nu ook weer. Sinds 12u vanmiddag van de lader met 100%% en nu nog 39% over, dat ging echt niet zo snel eerder met nauwelijks gebruik.
Merk ook dat de batterij ineens veel sneller leeg loopt maar kan er niet achter komen waar dit door komt.
Batterij status met App gebruik of AccuBattery laten niet echt iets vreemds zien.

• Southern Sun
Flitsmeister lijkt continue actief ondanks afsluiten? Gisteren verwijderd, vandaag nog eens opnieuw uit en weer aangezet en nu lijkt het weer een stuk minder hard te gaan met de leeglopende accu. Volgende week zet ik Flitsmeister er weer op om te zien of ik weer verschil merk. Misschien dat bluetooth ook nog een rol speelt maar die zet ik maar voor 1u aan in de auto en erna meteen weer uit

[ Voor 20% gewijzigd door Southern Sun op 17-10-2019 18:13 ]

Verwijderd

Kunnen jullie de stem van de Google assistent al veranderen (mannelijk)? Mijn vrouw kan het wel met haar oude niet langer up to date moto G4. Bizar dat OnePlus voor dergelijke dingen zo traag is.

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 23:10
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:54:
Kunnen jullie de stem van de Google assistent al veranderen (mannelijk)? Mijn vrouw kan het wel met haar oude niet langer up to date moto G4. Bizar dat OnePlus voor dergelijke dingen zo traag is.
Net gevraagd aan Google en kan gewoon

iRacing Profiel

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
MikeOO schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:02:
[...]

Merk ook dat de batterij ineens veel sneller leeg loopt maar kan er niet achter komen waar dit door komt.
Batterij status met App gebruik of AccuBattery laten niet echt iets vreemds zien.
Ik dacht even dat het aan mij lag, ik heb dit voor de eerste keer. Geen idee water is veranderd, behalve dat de apps automatisch geüpdate worden.

• MikeOO
Berlinetta schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:24:
[...]

Ik dacht even dat het aan mij lag, ik heb dit voor de eerste keer. Geen idee water is veranderd, behalve dat de apps automatisch geüpdate worden.
Ik laat ze niet automatische bijwerken, wil toch altijd even zien wat er nieuw is, maar gebruik ook flitsmeister.
Mogelijk dat deze meer impact heeft. Gisteren lange rit gemaakt van 300 km met flitsmeister automatisch aan en om 11uur vertrokken met 100% en bij thuiskomst om 15:30 uur was 50% op. Misschien 10 min telefoon verder gebruikt dus op zich best veel maar toestel heb ik nu sinds de dag van uitkomt nog geen 1x opnieuw geïnstalleerd en staan inmiddels 260 apps op >:)

Dus zou ook best door andere apps kunnen komen. Mocht het erger worden dan zal ik hem eerst eens opnieuw gaan installeren. Via AccuBatterij is de batterijslijtage nog erg beperkt. Standaard 3300mAh en hij geeft nu aan 2936mAh (86%) dus op zich zou hij nog prima moeten zijn, mits deze berekening natuurlijk betrouwbaar is. Ooit opgezet dus hij meet al wel vrij lang.

• mucuracat

mucuracat

YES

Flitsmeister batterij probleem?

Ik zie update van flitsmeister in playstore met uitleg dat battery drain opgelost is.

Zelf had ik geen last van.
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:54:
Dit kan bij mij (oneplus6) al aantal weken. Denk dat het bij google ligt en niet bij Oneplus.
Vaak worden dit soort dingen in batches aangepast, door google en soms zie je niet eens een update.

Jaaa, daar is ie dan! Open Beta 1 gebaseerd op Android 10 voor de OnePlus 6: OxygenOS Android 10 Open Beta 1 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T. Staat ook al in Oxygen Updater.
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out the very first Open Beta build based on Android 10 for the OnePlus 6 Series.

Changelog
System
  • Upgraded to Android 10
  • Brand new UI design
  • Enhanced location permissions for privacy
  • New customization feature in Settings allowing you to choose icon shapes to be displayed in the Quick Settings
Full Screen Gestures
  • Added inward swipes from the left or right edge of the screen to go back
  • Added a bottom navigation bar to allow switching left or right for recent apps
Game Space
  • New Game Space feature now joins all your favorite games in one place for easier access and better gaming experience
Smart display
  • Intelligent info based on specific times, locations and events for Ambient Display (Settings - Display - Ambient Display - Smart Display)
  • Now possible to block spam by keywords for Message (Messages - Spam - Settings -Blocking settings)

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:49:
Jaaa, daar is ie dan! Open Beta 1 gebaseerd op Android 10 voor de OnePlus 6: OxygenOS Android 10 Open Beta 1 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T. Staat ook al in Oxygen Updater.

[...]
Yes, zojuist ook OTA gekregen vanaf beta 25.
Alles lijkt 123 nog gewoon te werken

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
ik heb de nieuwe beta ook en alles werkt , alleen benieuwd hoe en wat er met VoLTE en WIFI bellen gaat gebeuren, ik heb T-mobile

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wacht nog wel even op de stable, zelfs die was voor de 7 niet stabiel.

Jammer dat het OnePlus forum niet beter wordt gemod, 90% van de reacties voegt niets toe. :/

Whatever.

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:22
Gisteravond de laatste nieuwe Open Beta 26 geïnstalleerd.

Draait prima, behalve dat ik in de Videoland app niets kan afspelen.

• vinest
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12 21:45
De update naar Android 10 heb ik ook geïnstalleerd, loop ondertussen wel tegen een paar issues aan.
Het automatisch draaien van het scherm werkt niet meer. Als je dan bijvoorbeeld een YouTube filmpje op volledig scherm kijkt dan weer wel.

Het terug vegen vanuit de zijkanten werkt ook nog niet optimaal en mij is niet duidelijk hoe het reageert vanuit landscape modus. Het werkt nog niet intuïtief genoeg.

CoD mobile loopt vast bij opstarten, maar weet niet of dat aan CoD ligt of aan deze Android versie icm OP6

Tot nu toe matig enthousiast 😋

• eniux
vinest schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:54:
De update naar Android 10 heb ik ook geïnstalleerd, loop ondertussen wel tegen een paar issues aan.
Het automatisch draaien van het scherm werkt niet meer. Als je dan bijvoorbeeld een YouTube filmpje op volledig scherm kijkt dan weer wel.

Het terug vegen vanuit de zijkanten werkt ook nog niet optimaal en mij is niet duidelijk hoe het reageert vanuit landscape modus. Het werkt nog niet intuïtief genoeg.

CoD mobile loopt vast bij opstarten, maar weet niet of dat aan CoD ligt of aan deze Android versie icm OP6

Automatisch draaien werkt bij mij prima. Zelfs als je screen rotation uit hebt staan, wat ik normaal altijd heb, krijg je een icoon linksonderin waarmee je het scherm kan draaien.

Zelf ben ik vooral blij met de betere darkmode, al vind ik het raar dat OnePlus niet gewoon de Google native darkmode implementatie heeft gebruikt.

• TripleQ
  • Niet online
vinest schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:54:

Bij mij werkte rotation ook niet, net zoals het automatisch dimmen van je scherm.
Maar zojuist een eerste keer de telefoon gereboot na de update, en nu werken beiden wel...

Overigens wel grappig.
De vorige beta was nr 25...
Oneplus zelf begint zelf weer bij nummer 1

En als je nu bij je instellingen kijkt welke versie je nu precies draait, staat er: "OP6_O2_BETA_30"

Wat is het nu }:O

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:13

WCA

Ik kan iedereen die issues heeft met grote versieupdates bij Android, gewoon aanraden om een clean install te doen. Dat geldt overigens niet alleen voor Android, maar ook voor iOS, Windows en MacOS. Meestal gaat het wel goed, maar toch gaat een clean install bijna altijd beter. Het upgrademechanisme lijkt gewoon niet bijster goed te zijn. Ik heb zelf nog geen enkele Android upgrade gehad waarbij na de upgrade alles feilloos werkte eigenlijk.

Share and Enjoy!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:17
Zal wel aan mij liggen, maar wat is die nieuwe balk onderin het scherm? 8)7

• TripleQ
  • Niet online
danslo schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:50:
Zal wel aan mij liggen, maar wat is die nieuwe balk onderin het scherm? 8)7
Welke nieuwe balk?

• danslo
Ongeveer een halve centimeter onder het toetsenbord. Grijze streep op witte achtergrond:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/noFMii9.jpg

Zal wel een domme vraag zijn maar dit had ik niet voor de upgrade.

• L0we
  • Laatst online: 09:21
danslo schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

Ongeveer een halve centimeter onder het toetsenbord. Grijze streep op witte achtergrond:

[Afbeelding]

Is dat niet gewoon waar ze het over hebben in de known issues?

• Daiov97
  • Laatst online: 14-12 12:59
Volgens mij is dat de gesture implementatie die standaard nu in Android 10 zit. Terugvegen vanaf links en rechts ipv vanaf rechtsonder omhoog.

Je kan hem gewoon veranderen naar de oude manier, dan is die balk ook weg.
danslo schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

[Afbeelding]

L0we schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 04:40:
[...]

Is dat niet gewoon waar ze het over hebben in de known issues?
Daiov97 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:12:
Volgens mij is dat de gesture implementatie die standaard nu in Android 10 zit. Terugvegen vanaf links en rechts ipv vanaf rechtsonder omhoog.

Dat is gewoon de 'pill', zoals ze dat noemen. Hoort dus. Wat ook nieuw is, is dat er meer ruimte zit tussen het toetsenbord en de chin. Is by design, voor een betere ergonomie.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:34
Daiov97 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:12:

Terug zetten naar de oude manier zorgt er inderdaad voor dat deze balk weer weg gaat.

Ik hoorde overigens overal dat de oude gestures er niet meer in zouden zitten, maar dit is dus gewoon in de opties te vinden.

De extra ruimte onder het toetsenbord vind ik trouwens irritant, maar lees al dat dit by design is, vreemd. :/

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• vinest
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12 21:45
JunkO schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

De extra ruimte onder het toetsenbord vind ik trouwens irritant, maar lees al dat dit by design is, vreemd. :/
Ik heb nu merkbaar minder vaak dat ik perongeluk home omhoog swipe door die extra ruimte.

Ik heb bijna alles weer werkend (reboots en opnieuw installeren van apps) alleen de wallet app van ABN nog niet. Dus even geen nfc betalingen ;(

• danslo
JunkO schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Terug zetten naar de oude manier zorgt er inderdaad voor dat deze balk weer weg gaat.
Half, want als je toetsenbord omhoog komt (bij invoervelden bijv.) dan heb je alsnog loze witte ruimte die geen functie heeft. Blijft vreemd.

• SanderBos
danslo schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:34:
[...]

Half, want als je toetsenbord omhoog komt (bij invoervelden bijv.) dan heb je alsnog loze witte ruimte die geen functie heeft. Blijft vreemd.
Uit een ander topic, wat ik weer had gezien in weer een ander topic:
baszzz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:55:
Voor mensen die de ruimte onder het toetsenbord weg willen halen is er een oplossing:

Zonder root via adb:
adb shell wm overscan 0,0,0,-100

Met root via terminal:
wm overscan 0,0,0,-100

Om dit weer ongedaan te maken moet je de overscan waarde aanpassen naar:
0,0,0,0

• Theherm
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-12 23:02
[...]

Vanuit ergonomisch oogpunt best wenselijk denk ik. Ik kon maar moeilijk wennen aan de te lage positie van het toetsenbord nadat ik was overgeschakeld naar gestures ipv knoppen. Gelukkig heeft swiftkey de optie om de toetsenbordpositie (hoger) in te stellen. Was trouwens wel mooi geweest als dat in Android zelf kan.

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:34
[...]

Die loze ruimte staat los van de balk, al is die ook erg irritant. Ik typ telkens mis nu doordat het toetsenbord hoger is dan gewend.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Kijk eens wat er binnen schijnt te komen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LeQ2Kop.png

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:38

KrazyJay

Hij zou ook vrijgegeven zijn voor de 6, maar deze staat nog niet in de Oxygen Updater. Ben benieuwd.

Op zoek naar een blauwe menubalk? https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/

• TripleQ
  • Niet online
Ik ben benieuwd wanneer de beta 1 van twee weken geleden een beveiligings update krijgt.
We zitten nu nog op 5 september hiermee, terwijl de beta normaal altijd wel bijgewerkt werkt met de laatste android beveiligings patches

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed nieuws, wacht nog wel even tot de eerste ervaringen van gebruikers. :)

Whatever.

• L0we
  • Laatst online: 09:21
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:12:
Kijk eens wat er binnen schijnt te komen:

[Afbeelding]
https://piunikaweb.com/20...android-10-stable-update/

Oxygen Updater schijnt hem te hebben voor de 6T. De normale 6 moet nog even wachten.
KrazyJay schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 06:25:
Hij zou ook vrijgegeven zijn voor de 6, maar deze staat nog niet in de Oxygen Updater. Ben benieuwd.
L0we schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:57:
[...]

https://piunikaweb.com/20...android-10-stable-update/

Oxygen Updater schijnt hem te hebben voor de 6T. De normale 6 moet nog even wachten.
Ja... Ik bén van Oxygen Updater. Dat komt omdat we de file nog niet gesubmit hebben gekregen.

• HuibCR
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-08 21:00
Helaas nog niet binnen. Heb een 6. Mocht ik de update krijgen moet ik hem dan opslaan en delen met jou @Anonymoussaurus ?

Edit, in OnePlus forums stelt Crystal Z. ongeveer 40 minuten geleden het volgende:
"Received a message from the PM that the update for OnePlus 6 is not released due to a fingerprint bug. The team is working on it, we'll keep you posted in this thread. Please stay tuned."

Lijkt er op dat de 6 dus nog even moet wachten.

[ Voor 57% gewijzigd door HuibCR op 02-11-2019 14:47 ]

HuibCR schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:40:
Helaas nog niet binnen. Heb een 6. Mocht ik de update krijgen moet ik hem dan opslaan en delen met jou @Anonymoussaurus ?

Edit, in OnePlus forums stelt Crystal Z. ongeveer 40 minuten geleden het volgende:
"Received a message from the PM that the update for OnePlus 6 is not released due to a fingerprint bug. The team is working on it, we'll keep you posted in this thread. Please stay tuned."

Lijkt er op dat de 6 dus nog even moet wachten.
Ja, wilde je dat net sturen. :p

https://forums.oneplus.co...882/page-26#post-20985721

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-12 23:03
UPDATE on Nov 4:
OnePlus 6 users will gradually receive the update starting from later today. We welcome your active feedback via the feedback tool. With more issue reports and logs, the team can quickly focus on the issues and fixing them and then release the update to more users.
https://forums.oneplus.co...882/page-26#post-20985721

Update van een user in het forum. Geen idee hoe valide het is :P
The update is paused once again, source : internal news
https://forums.oneplus.co...82/page-137#post-20993619
OnePlus support, the update will roll out gradually this week but not today
https://forums.oneplus.co...82/page-137#post-20993670

Moet dus nog even geduld hebben. :)
Wat vinden jullie eigenlijk van die gestures? ik kan er maar niet aan wennen.

[ Voor 41% gewijzigd door ReTechNL op 04-11-2019 12:48 ]

• HuibCR
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-08 21:00
Ik zie net dit in het forum: post edit by Crystal Z
UPDATE on Nov 4:
OnePlus 6 users will gradually receive the update starting from later today. We welcome your active feedback via the feedback tool. With more issue reports and logs, the team can quickly focus on the issues and fixing them and then release the update to more users.

(Last message on Nov 2: Received a message from the PM that the update for OnePlus 6 is not released due to a fingerprint bug. The team is working on it, we'll keep you posted in this thread. Please stay tuned.)

Komt dus toch wel vandaag al voor enkelen.
HuibCR schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:22:
Ik zie net dit in het forum: post edit by Crystal Z
UPDATE on Nov 4:

(Last message on Nov 2: Received a message from the PM that the update for OnePlus 6 is not released due to a fingerprint bug. The team is working on it, we'll keep you posted in this thread. Please stay tuned.)

Komt dus toch wel vandaag al voor enkelen.
Stond ook al uren geleden op de frontpage... Punt is dat de roll-out voor de 6 dus extreem langzaam gaat.
WCA schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:33:
[...]

Nee, ik reageer in het verkeerde topic, ik heb een Oneplus 6

In de tijd van de Oneplus 3 waren de twee nog samen in 1 topic :P
Zie m'n antwoord hierboven.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-11-2019 16:34 ]

Update staat in Oxygen Updater!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12 22:22
Tegen beter weten wel meteen geüpdatet. So far so good

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-12 13:34
Hier vanochtend geïnstalleerd, installatie verliep soepel. Die 'pill' kun je trouwens verbergen via Instellingen -> Knoppen & gebaren -> Navigatiebalk & gebaren -> 'Balk aan de onderkant verbergen'. Geen terminal commands nodig. :)

Wat ik wel jammer vind is dat ik nog altijd geen Voice Match kan inschakelen (taal staat ingesteld op Nederlands), ook niet na de upgrade naar Android 10.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Zijn er meer mensen die last krijgen met laden?
Ik moet de lader er heel precies insteken en dan wil snelladen soms nog lukken. Het lijkt ook alsof de aansluiting 'losser' is want tijdens het rijden in de lader wil de kabel er soms spontaan uit vallen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-12 13:34
Saffie_time schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:36:
Zijn er meer mensen die last krijgen met laden?
Ik moet de lader er heel precies insteken en dan wil snelladen soms nog lukken. Het lijkt ook alsof de aansluiting 'losser' is want tijdens het rijden in de lader wil de kabel er soms spontaan uit vallen.
Heb je al voorzichtig met een satéprikker (iig geen metaal) de poort schoongemaakt? Er kan wat vuil in zitten waardoor je de stekker niet ver genoeg in de poort kunt stoppen.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12 16:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Mint schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:39:
[...]

Heb je al voorzichtig met een satéprikker (iig geen metaal) de poort schoongemaakt? Er kan wat vuil in zitten waardoor je de stekker niet ver genoeg in de poort kunt stoppen.
Zal ik vanavond eens proberen, optisch zag ik geen vuil zitten want dat was ook het eerste wat ik bedacht had.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Saffie_time schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:41:
[...]

Zal ik vanavond eens proberen, optisch zag ik geen vuil zitten want dat was ook het eerste wat ik bedacht had.
Ik had het laatst ook en kon ook geen vuil zien zitten, totdat je begint met punniken. Je moet wel echt iets dun en stevigs hebben, want voornamelijk aan de zijkanten zit het vuil.

Ik heb net geupgrade, maar het eerste wat me opvalt is de kleuren calibratie. Heb hem nu maar op amoled breed kleurengamma gezet, dat lijkt het meest op wat het voorheen was. Die andere opties zullen vast 'beter' zijn, maar mij oogt het te flets.

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:22
Ook voor de OP6?
Want als ik de app open zie ik alleen Beta 26 als beschikbare download...

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:57:
[...]

Ook voor de OP6?
Want als ik de app open zie ik alleen Beta 26 als beschikbare download...
Jep, net de update geïnstalleerd. Alles lijkt goed te werken.

Hopelijk ook van mijn Android Auto issues af.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:36

lasharor

7 december 2004

Ik snap er niets van, heb via Oxygen Updater mijn OP6 (vanaf OB1) geupdate. Krijg een mededeling dat al mijn data gereset zal worden maar na het opnieuw opstarten is niets weg?

Kan iemand mij vertellen wat het buildnummer is van de officiele A10 build?

• RedPixel
lasharor schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:16:
Ik snap er niets van, heb via Oxygen Updater mijn OP6 (vanaf OB1) geupdate. Krijg een mededeling dat al mijn data gereset zal worden maar na het opnieuw opstarten is niets weg?

Kan iemand mij vertellen wat het buildnummer is van de officiele A10 build?
ONEPLUS A6003_22_191027

I see red pixels.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:36

lasharor

7 december 2004

Vaag, 2x geflashed nu, zonder wipe. En volgens het overzicht in de instellingen heb ik nu deze build.

Verschil tussen de OB en de officiele release zal wel minimaal geweest zijn dan.

• MikeOO
Update zonder problemen uitgevoerd.

Ik gebruik Domoticz en om te bepalen of ik thuis ben laat ik een script controleren of mijn MAC adres voorkomt in de lijst van mijn router. Telefoon heeft vast-ip adres.

Via het statusscherm van Domoticz kan ik dus zien of de telefoon Thuis/Niet Thuis is.
Na de upgrade viel mij op dat mijn gsm niet meer Thuis was, gek want dat was ik wel.

Na klein onderzoekje bleek dat mij MAC adres veranderd is. Nu kun je bij de Wifi instellingen van de huidige verbinding op Geavanceerd klikken en is er een optie, mogelijk was die er altijd al maar nooit gezien, om bij Privacy te kiezen voor

1. Willekeurig MAC-adres gebruiken (standaard)
2. MAC adres van apparaat gebruiken.

Hij staat dus nu standaard op 1. Dus op 2 gezet maar nog steeds niet online. Blijkt dat het MAC adres dus ook aangepast is en niet meer overeenkomt in mijn lijst met vaste ip-adressen.

Opgelost door het nieuwe MAC adres in de router in te vullen.

Tip voor als je soortgelijk systemen gebruikt of werkt met vaste ip-adressen.

• RedPixel
MikeOO schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:46:
Update zonder problemen uitgevoerd.

Ik gebruik Domoticz en om te bepalen of ik thuis ben laat ik een script controleren of mijn MAC adres voorkomt in de lijst van mijn router. Telefoon heeft vast-ip adres.

Via het statusscherm van Domoticz kan ik dus zien of de telefoon Thuis/Niet Thuis is.
Na de upgrade viel mij op dat mijn gsm niet meer Thuis was, gek want dat was ik wel.

Na klein onderzoekje bleek dat mij MAC adres veranderd is. Nu kun je bij de Wifi instellingen van de huidige verbinding op Geavanceerd klikken en is er een optie, mogelijk was die er altijd al maar nooit gezien, om bij Privacy te kiezen voor

1. Willekeurig MAC-adres gebruiken (standaard)
2. MAC adres van apparaat gebruiken.

Hij staat dus nu standaard op 1. Dus op 2 gezet maar nog steeds niet online. Blijkt dat het MAC adres dus ook aangepast is en niet meer overeenkomt in mijn lijst met vaste ip-adressen.

Opgelost door het nieuwe MAC adres in de router in te vullen.

Tip voor als je soortgelijk systemen gebruikt of werkt met vaste ip-adressen.
Ik geloof dat ze tegenwoordig je MAC randomizen zodat je minder goed te tracken bent, bijvoorbeeld in winkels (hun wifi-routers zien je MAC-adres, zelfs als je er niet mee connect :X ).

I see red pixels.

• mucuracat

mucuracat

YES

Na update naar 10, zie ik VOLTE1 staan rechtsboven

• SanderBos
Dit doet 'iets'. Maar helaas verdwijnt dan bij starten van de meeste apps de notification bar volledig. Dus hopelijk gaat OnePlus er nog iets aan doen, voorlopig staar ik maar even naar de notch :-(

Ben ook geupdate, ik geloof zonder al teveel problemen.

Ik was van tevoren bang 'Light Manager' waarmee ik de notifcation LED manage stuk zou gaan maar die doet het gelukkig nog.

De GCam versie die ik gebruikte (Gcam_6.1.021_Advanced_V1.7.190716.1800.apk) helaas niet, ik ben nu overgegaan naar Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk die weliswaar meer dan de helft van de settings mist, maar waarin ieder geval bijna alles exclusief slow motion maar inclusief focus tracking lijkt te werken.

Het enige wat bij mij niet goed gaat is dat in Play Store|Mijn apps en games het me niet lukt om de 'Android System WebView' bij te werken, ik heb al 10x gereboot en oorspronkelijke launcher teruggezet, maar het lukt maar niet om die update af te ronden. Zijn er andere mensen bij wie die update niet kan worden doorgevoerd?

• RedPixel
mucuracat schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:10:
Na update naar 10, zie ik VOLTE1 staan rechtsboven
Dat betekent dat je VoLTE hebt op het netwerk van je eerste SIM. Ik zie VoLTE 1 2, bij mij heb ik dus VoLTE op mijn T-Mobile én Vodafone SIM.

Mocht je het icoontje weg willen hebben: Settings > Display > Status Bar > Icon Manager > VoLTE switchen naar uit. :)

I see red pixels.

• RedPixel
SanderBos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:30:
[...]

Dit doet 'iets'. Maar helaas verdwijnt dan bij starten van de meeste apps de notification bar volledig. Dus hopelijk gaat OnePlus er nog iets aan doen, voorlopig staar ik maar even naar de notch :-(

Ben ook geupdate, ik geloof zonder al teveel problemen.

Ik was van tevoren bang 'Light Manager' waarmee ik de notifcation LED manage stuk zou gaan maar die doet het gelukkig nog.

De GCam versie die ik gebruikte (Gcam_6.1.021_Advanced_V1.7.190716.1800.apk) helaas niet, ik ben nu overgegaan naar Gcam_6.2.030_Advanced_V2.2.2beta2.190910.1840.apk die weliswaar meer dan de helft van de settings mist, maar waarin ieder geval bijna alles exclusief slow motion maar inclusief focus tracking lijkt te werken.

Het enige wat bij mij niet goed gaat is dat in Play Store|Mijn apps en games het me niet lukt om de 'Android System WebView' bij te werken, ik heb al 10x gereboot en oorspronkelijke launcher teruggezet, maar het lukt maar niet om die update af te ronden. Zijn er andere mensen bij wie die update niet kan worden doorgevoerd?
Ik heb hetzelfde probleem met de Notch, en ook het probleem met Android System WebView updaten.

I see red pixels.

• SanderBos
RedPixel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:40:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de Notch, en ook het probleem met Android System WebView updaten.
Bedankt voor de bevestiging.

In dezelfde hoek trouwens, onder Instellingen|Beveiliging & schermvergrendeling is de Google Play-systeem update (die niet altijd zichtbaar is gek genoeg) nog op 1 september, dus ik heb het idee dat die updates voor systeem componenten functionaliteit nog niet helemaal lekker werkt. Wat jammer is, want dat is de (enige) feature van Android 10 waar ik naar uitkeek....

• RedPixel
SanderBos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor de bevestiging.

In dezelfde hoek trouwens, onder Instellingen|Beveiliging & schermvergrendeling is de Google Play-systeem update (die niet altijd zichtbaar is gek genoeg) nog op 1 september, dus ik heb het idee dat die updates voor systeem componenten functionaliteit nog niet helemaal lekker werkt. Wat jammer is, want dat is de (enige) feature van Android 10 waar ik naar uitkeek....
Vreemd, daar staat bij mij 1 oktober.

I see red pixels.

• SanderBos
RedPixel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:55:
[...]

Vreemd, daar staat bij mij 1 oktober.
Echt waar?
Er staat op diezelfde pagina ook Beveiligingsupdate, die staat bij mij wel op 1 oktober, maar 'Google Play-systeemupdate' op 1 september bij mij.
Pagina: 1 ... 53 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!