Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:44
User_TS schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:46:
Na de vorige update komen bij mij whatsapp berichten pas laat binnen of pas als ik even op me OP6 kijk, nog meer mensen met dit probleem ?
Ik heb hier al tijden last van, van alles geprobeerd ook om het te fixen. App saver, wifi instellingen, etc. Krijg 't maar niet gefixed.

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:12
danslo schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:22:
[...]

Ik heb hier al tijden last van, van alles geprobeerd ook om het te fixen. App saver, wifi instellingen, etc. Krijg 't maar niet gefixed.
battery optimization uitzetten?

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:17

Grudgie

PSN: Grudgie7

JLius schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:54:
[...]

Ik heb geen root, dus moet dat idd manueel doen. Echter, ik ben bijna altijd op de Wi-Fi (thuis en op het werk). Onderweg (fiets) luister ik naar Spotify downloads. Die keren dat ik 4g nodig heb schakel ik gewoon even om (ik heb daarvoor een snelkoppeling gemaakt).

Als je root hebt zou je het zo kunnen instellen dat hij op 2g gaat wanneer je scherm uit is.

Ik heb nu mijn batterij al 60uur niet meer opgeladen en heb nog 19%. Lijkt me ook een zegen voor de levensduur van je batterij. Ik zeg er wel even bij dat hij 's nachts op vliegtuigstand gaat en dat ik geen games speel (SOT is nu 3,5 uur, iets wat sommigen wellicht op 1 dag doen)
Wel een slim idee om de telefoon in vliegtuig stand te doen snachts. Goeie tip.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:04
JLius schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:15:
[...]

Nooit. Waarom zou je dat doen?

Iets anders: ik zet mijn voorkeursnetwerk tegenwoordig op 2g wanneer ik verbonden ben met Wi-Fi. Voorheen ging een volle batterij +- 24uur mee, nu doe ik vlotjes 50uur met een volle batterij. Vreemd dat 4g zoveel batterij vreet, zelfs als je op Wi-Fi zit.
Soms als je weer vers wil beginnen. Inmiddels wel gezien dat de mogelijkheid bestaat te resetten zonder verlies van bestanden als foto's en dergelijke. Wel zo makkelijk dus.

• JLius
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20-11 11:53
twowheeler schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:42:
[...]

Soms als je weer vers wil beginnen. Inmiddels wel gezien dat de mogelijkheid bestaat te resetten zonder verlies van bestanden als foto's en dergelijke. Wel zo makkelijk dus.
Mijn foto's staan allemaal in de cloud, heb jij foto's op je toestel staan dan?

• FloggingHank
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09-11 02:18
Nvm verkeerde topic

FloggingHank wijzigde deze reactie 26-08-2019 21:35 (93%)

• JLius
Nog iemand last van spookmeldingen van zenmodus? Ik kreeg midden in de nacht een melding dat ik mijn telefoon al 2u ononderbroken gebruikt had, terwijl ik lag te slapen. En daarnet opnieuw, terwijl ik mijn telefoon gewoon in mijn broekzak had zitten.

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19-11 07:23
JLius schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:55:
Nog iemand last van spookmeldingen van zenmodus? Ik kreeg midden in de nacht een melding dat ik mijn telefoon al 2u ononderbroken gebruikt had, terwijl ik lag te slapen. En daarnet opnieuw, terwijl ik mijn telefoon gewoon in mijn broekzak had zitten.
Helemaal geen last van "spookmeldingen" nee. Gebruik wel zenmodus regelmatig. Optie om de instellingen binnen de app eens na te lopen, zie ook dat je daar de statistieken kunt zien, wellicht kun je daar iets van info uithalen

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 11:31
JLius schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:55:
Krijg wel geregeld meldingen (Niet zo gek als je geregeld Pokémon Go speelt bijvoorbeeld), maar spookmeldingen nog nooit gehad.

• twowheeler
Gisteren een schone flash gedaan met behulp van de msmtool gegeven in dit topic. Werkte perfect (heb de .exe gebruikt zonder factory en mcl)

Enige geklooi was daarna om alle Whatsapp foto's in de juiste volgorde terug te krijgen. Telefoon draait weer als een trein

Edit: en zo te zien is de partitie waarmee je drivers kan installeren (dat oneplus drivers schijfje) nu weg. Nooit gebruikt, dus niet zo erg

@AnonymousWP Waar komen de files eigenlijk vandaan? Ik kan me herinneren ooit op de server van whatsapp te zijn gekomen. Maar maak je zelf de combo nieuwe OS met de MSMdownloadtool of plaatst oneplus ze als geheel op de server?

Edit: server OnePlus moet daar staan

twowheeler wijzigde deze reactie 30-08-2019 22:35 (46%)

• JLius
pielle007 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:50:
[...]

Helemaal geen last van "spookmeldingen" nee. Gebruik wel zenmodus regelmatig. Optie om de instellingen binnen de app eens na te lopen, zie ook dat je daar de statistieken kunt zien, wellicht kun je daar iets van info uithalen
Het is geen app die je kan openen. Enkel als je de widget plaats kan je erin. Er staat niets bij statistieken, aangezien ik het niet gebruik. Ik heb de meldingen dan maar uitgeschakeld.

• pielle007
JLius schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Het is geen app die je kan openen. Enkel als je de widget plaats kan je erin. Er staat niets bij statistieken, aangezien ik het niet gebruik. Ik heb de meldingen dan maar uitgeschakeld.
wil uiteraard niet een discussie starten of het applicatie is of niet, maar je kunt wel instellingen openen en nalopen, evt update naar versie 1.3.0:
zie hier

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
twowheeler schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:02:
@AnonymousWP Waar komen de files eigenlijk vandaan? Ik kan me herinneren ooit op de server van whatsapp te zijn gekomen. Maar maak je zelf de combo nieuwe OS met de MSMdownloadtool of plaatst oneplus ze als geheel op de server?
Die files komen regelrecht van de OnePlus-servers. Is normaal alleen wel toegankelijk voor L1-support. Op de server van WhatsApp? :p

Ik maak dus niet zelf de combo; het enige wat ik doe is het zooitje uitpakken en een handleiding toevoegen en vervolgens weer inpakken.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:00
AnonymousWP schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

Die files komen regelrecht van de OnePlus-servers. Is normaal alleen wel toegankelijk voor L1-support. Op de server van WhatsApp? :p

Ik maak dus niet zelf de combo; het enige wat ik doe is het zooitje uitpakken en een handleiding toevoegen en vervolgens weer inpakken.
Hee, @AnonymousWP leeft nog ;)

• AnonymousWP
  • Niet online
offtopic:
Ja klopt, even geen Tweakers en al dat soort dingen. Was op vakantie dus was lastig allemaal bij te houden en had er ook geen zin in.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• twowheeler
AnonymousWP schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

L1 support? Excuus, server van Whatsapp moest server van OnePlus zijn!

Bedankt! Begreep dat OnePlus de tool en software ook gebruikt als je met de support contact opneemt en ze een sessie starten. Heeft mij iig geholpen!

• AnonymousWP
  • Niet online
twowheeler schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:36:
[...]

L1 support? Excuus, server van Whatsapp moest server van OnePlus zijn!

Bedankt! Begreep dat OnePlus de tool en software ook gebruikt als je met de support contact opneemt en ze een sessie starten. Heeft mij iig geholpen!
Ja klopt, dat is wat ik dus bedoelde met L1-support. Wordt trouwens ook in de fabriek gebruikt om alles erop te flashen.

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22:28
Heb de laatste tijd dat animaties naar het home screen laggen. De animatie blijft een beetje hangen, iemand dezelfde ervaringen?

Whatever.

• twowheeler
AnonymousWP schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:06:
[...]

Ja klopt, dat is wat ik dus bedoelde met L1-support. Wordt trouwens ook in de fabriek gebruikt om alles erop te flashen.
Weer wat geleerd. Thanks! Ik was lange tijd in de veronderstelling dat je vanaf de fabriek als je hem nu opstuurt weer 5.1.5 kreeg. Wel leuk om wat meer te leren over hoe de tool is ontstaan. Blijkbaar heeft iemand tijdens een support sessie de software gewoon meegenomen.

Telefoon doet het weer goed, play services staat nog wat hoog maar dat was vorige keer ook dat ik dit deed. Gaat vanzelf weer omlaag meestal.

• AnonymousWP
  • Niet online
twowheeler schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:21:
[...]

Weer wat geleerd. Thanks! Ik was lange tijd in de veronderstelling dat je vanaf de fabriek als je hem nu opstuurt weer 5.1.5 kreeg. Wel leuk om wat meer te leren over hoe de tool is ontstaan. Blijkbaar heeft iemand tijdens een support sessie de software gewoon meegenomen.

Telefoon doet het weer goed, play services staat nog wat hoog maar dat was vorige keer ook dat ik dit deed. Gaat vanzelf weer omlaag meestal.
Yep, als dat laatste nou niet gebeurd: updaten naar laatste stabiele versie van Google Play Services en daarna data legen van die app via instellingen.

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-11 03:45

westergas

rikkie_pc

Harmen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:53:
Heb de laatste tijd dat animaties naar het home screen laggen. De animatie blijft een beetje hangen, iemand dezelfde ervaringen?
Nee geen last van.

Toestel is, voor mijn gevoel iig, nog net zo snel als dag 1. Ook nog geen factory reset uit gevoerd in de periode dat ik hem heb (dag 1 van de release aangeschaft).

Nog steeds erg tevreden met de OP6!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• kaisersoze
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-11 12:01
Iemand enig idee of Android X morgen ook direct door/voor OnePlus wordt uitgebracht en of de OnePlus 6 deze ook ontvangt?

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

Voorheen: GreNade

kaisersoze schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:07:
Iemand enig idee of Android X morgen ook direct door/voor OnePlus wordt uitgebracht en of de OnePlus 6 deze ook ontvangt?
Hij komt zeer waarschijnlijk wel gewoon, zit binnen de updateplanning, en de OP6 doet mee met het bètaprogramma. De geruchten gaan zelfs dat het op dezelfde dag gebeurt als Google 'm uitbrengt. Maar dat zou ik met een korrel zout nemen.

https://www.digitaltrends...s-android-10-update-news/

WCA wijzigde deze reactie 02-09-2019 12:11 (11%)

It's easier to try, than to prove it can't be done

• kaisersoze
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-11 12:01
GreNade schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:10:
[...]

Hij komt zeer waarschijnlijk wel gewoon, zit binnen de updateplanning, en de OP6 doet mee met het bètaprogramma. De geruchten gaan zelfs dat het op dezelfde dag gebeurt als Google 'm uitbrengt. Maar dat zou ik met een korrel zout nemen.

https://www.digitaltrends...s-android-10-update-news/
Thanks, mijn vraag was inderdaad naar aanleiding van dat gerucht. We wachten het af, zou wel een mooie stunt zijn en een mooie geste naar je bestaande klanten.

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 17:12

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Harmen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:53:
Heel af en toe een klein stottertje, terwijl ik eigenlijk niets open heb staan, hooguit Whatsapp. Maar kan ook dat dat met een vorige update voorkwam. De laatste tijd is het mij eigenlijk niet zo opgevallen.

Heb je juist veel openstaan en/of leeg je vaak je caches?

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Harmen
Heb niet zoveel open staan, ben een normale gebruiker. Caches leeg ik eigenlijk niet.

Whatever.

• AnonymousWP
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:40:
Heb niet zoveel open staan, ben een normale gebruiker. Caches leeg ik eigenlijk niet.
Je kan het cache via de recovery eens proberen te legen. Dat haalt meer uit dan app-cache legen ;).

• pielle007
JLius schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Zojuist is de update (1.3) uitgerold via de playstore

• Padvinder
  • Laatst online: 18-11 16:33

Padvinder

doet z'n best

fredgroes schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:16:
Ik heb na de laatste update van vandaag spontaan volte in mijn scherm rechtsboven erbij gekregen. Heb een abbo bij Vodafone
Inderdaad, ik ook. Het is wel alleen VoLTE, geen VoWiFi. Heb nu een profiel actief dat heet "Netherlands-VoLTE-Vodafone" als ik PDC open.

• Autofan1985
Vreemd, ik zie nog niks en heb ook een Vodafone abbo. Zal eens tussen de profielen gaan neuzen.

• twowheeler
westergas schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:48:
[...]

Nee geen last van.

Toestel is, voor mijn gevoel iig, nog net zo snel als dag 1. Ook nog geen factory reset uit gevoerd in de periode dat ik hem heb (dag 1 van de release aangeschaft).

Nog steeds erg tevreden met de OP6!
Doe je goed! Ik was in eerste instantie ook van plan zo met het toestel om te gaan, maar begon uiteindelijk toch een beetje te rommelen. Soms maakte het dingen eerder slechter dan beter, maar ach.

Wel gemerkt dat de stand-by drain sinds het opnieuw flashen echt minimaal is. Batterij gaat naar mijn idee langer mee

• Gabriel_Knight
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-11 11:51
Padvinder schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:23:
[...]

Inderdaad, ik ook. Het is wel alleen VoLTE, geen VoWiFi. Heb nu een profiel actief dat heet "Netherlands-VoLTE-Vodafone" als ik PDC open.
Nu T-mobile nog..
Zit ook te wachten op VoLTE, maar zit helaas bij T-Mobile die hier geen haast bij maakt.
De optie VoLTE staat enabled, maar T-mobile moet het aan hun kant nog aan zetten voor dit toestel..

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

Gabriel_Knight schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:05:
[...]

Nu T-mobile nog..
Zit ook te wachten op VoLTE, maar zit helaas bij T-Mobile die hier geen haast bij maakt.
De optie VoLTE staat enabled, maar T-mobile moet het aan hun kant nog aan zetten voor dit toestel..
Ik heb het idee, dat Vodafone niks heeft gedaan om het aan te zetten. Ik had wel verwacht dat T-Mobile VoWifi en VoLTE zou hebben. Of ik haal ik nu alles door de war?

2019 MBP 15"/iPad Pro/Siemens Solo Magnetron/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

Android 10 for OnePlus 6 and 6T is next as OnePlus prepares the devices with Open Beta 25/17 updates.

https://www.theandroidsou...oneplus-6-and-6t-is-next/

2019 MBP 15"/iPad Pro/Siemens Solo Magnetron/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:08
Gabriel_Knight schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:05:
[...]

Nu T-mobile nog..
Kwam op twitter voorbij.. Iemand had beta van android 10 en zag toen dat VoLTE ineens werkte met t-Mobile. Dus even geduld? of beta?
Gesprek gaat wel over OnePlus 7
Tweet Gesprek
Wouter S
1 sep.
Interessant! Ik installeer de beta van android 10 en kan sindsdien ineens over 4G bellen terwijl dat daarvoor niet kon. Huh? (Provider T-Mobile)

T-Mobile Webcare
1 sep.
Als antwoord op Wouter
Goedemorgen Wouter, 4G-bellen (VoLTE) is een dienst die we inmiddels hebben gelanceerd! Super dat je de software van je toestel hebt geupdate zodat deze hiervoor correct is ingesteld om er ook gebruik van te kunnen maken. 😊 Groet, ^Jacob

Wouter
1 sep.
Yep, mooi dat 't eindelijk lukt. Ik snap alleen niet goed waarom dat pas vanaf Android 10 lukt :-) #betalife

T-Mobile Webcare
1 sep.
Dat blijft voor mij ook een vraag 😉 maar feit is dat we deze dienst pas tamelijk kort geleden hebben geïntegreerd in onze services. Groet, ^Jacob

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• GrindbaasB95
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19-11 15:43
Zojuist de anderhalve GB aan OP6_O2_BETA_25 gedownload en geïnstalleerd, en dit is inderdaad nog geen Beta voor Android 10. Geen merkbare veranderingen in apps of system UI.

Wel geeft dit natuurlijk een hoop reden om uit te gaan van een dicht naderende grote update naar de nieuwe versie.

• Harmen
Even rustig afwachten, goede zaak dat ze druk bezig zijn. :)
Oneplus forum wordt overspoelt met nutteloze reacties, jammer.

Whatever.

• twowheeler
twowheeler schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:02:
Gisteren een schone flash gedaan met behulp van de msmtool gegeven in dit topic. Werkte perfect (heb de .exe gebruikt zonder factory en mcl)

Enige geklooi was daarna om alle Whatsapp foto's in de juiste volgorde terug te krijgen. Telefoon draait weer als een trein

Edit: en zo te zien is de partitie waarmee je drivers kan installeren (dat oneplus drivers schijfje) nu weg. Nooit gebruikt, dus niet zo erg

Edit: server OnePlus moet daar staan
Om hier even op terug te komen. De drivers staan er inmiddels weer bij. Whatsapp sync was m'n eigen fout. Standby drain is minimaal, en er zijn een aantal functies die het eerst niet deden en nu wel (maps die waarschuwt wanneer ik moet vertrekken). Instant apps doet het nog niet, maar dat zal wel zijn omdat die play services nog niet zijn geinstalleerd.

Al met al een bijzonder positieve ervaring met MSMTool. Mooi als alternatief voor een normale factory reset of wanneer je terug wil naar een voorgaande release (bijvoorbeeld vanaf de beta)

Dus dank aan @AnonymousWP voor het delen van de software! Wel een luxe een mannetje on the inside te hebben voor ons tweakers

twowheeler wijzigde deze reactie 05-09-2019 09:19 (4%)

• GrindbaasB95
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19-11 15:43
Voor degenen die het nog niet gezien hadden: Deze maand rolt oneplus de betaversie uit van Android 10!

https://www.androidauthor...oid-10-open-beta-1025622/

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20:24
GrindbaasB95 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:10:
Voor degenen die het nog niet gezien hadden: Deze maand rolt oneplus de betaversie uit van Android 10!

https://www.androidauthor...oid-10-open-beta-1025622/
Een paar posts boven je _O- (y)
Ben benieuwd , nog steeds vind ik Oneplus goed bezig met hun updates , chapeau

• twowheeler
even off topic,

kan iemand me zeggen of dit de correcte instelling is voor google fit?

twowheeler wijzigde deze reactie 06-09-2019 16:51 (5%)

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:35
User_TS schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:39:
[...]

Een paar posts boven je _O- (y)
Ben benieuwd , nog steeds vind ik Oneplus goed bezig met hun updates , chapeau
Alleen moeten ze apps niet killen om de gebruikstijd te verlengen.... https://dontkillmyapp.com/

• SanderBos
RAAF12 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 02:41:
[...]

Alleen moeten ze apps niet killen om de gebruikstijd te verlengen.... https://dontkillmyapp.com/
Maar is dit nu echt ook iets wat jij zelf op dit moment zelf ervaart?

Want ik word namelijk zelf steeds tevredener over mijn OnePlus 6 merk ik, en 1 van de redenen waarom dat is (naast dat ik nu helemaal happy ben met gcam en dus de camera) is dat ik zelf eigenlijk nooit iets merk van achtergrond apps die worden afgesloten, of dat ik terug ga na eerdere apps en die hun state kwijt zijn (hoewel ik dat tweede niet zo veel gebruik).

Ik heb bij de accu settings aanpasbaar batterijbeheer aanstaan, en bij Batterijoptimalisatie|Geavanceerde optimalisatie de dingen uit, en dan heb ik het het idee dat ik het met de Batterijoptimalisatie|Optimaliseren/ Niet optimaliseren goed kan configureren (ik heb 12 apps op niet optimaliseren staan).
(Er verdwijnen nog steeds wel soms apps, maar heel soms, en ik geef daar eerder Google dan OnePlus de schuld van, base android heeft gewoon eigenlijk geen goede manier om te zeggen deze app mag je onder geen beding afsluiten, vandaar dat eeuwige gepruts van apps in de notification bar...)

Wat dontkillmyapp zegt over dat de Optimaliseren/ Niet optimaliseren config wordt gereset heb ik de afgelopen maanden nooit gezien (dus misschien is het gewoon gefixed), en dat locken in de recent app list (wat ik zou weigeren) heb ik niet nodig.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
SanderBos schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:45:
[...]

Want ik word namelijk zelf steeds tevredener over mijn OnePlus 6 merk ik, en 1 van de redenen waarom dat is (naast dat ik nu helemaal happy ben met gcam en dus de camera) is dat ik zelf eigenlijk nooit iets merk van achtergrond apps die worden afgesloten, of dat ik terug ga na eerdere apps en die hun state kwijt zijn (hoewel ik dat tweede niet zo veel gebruik).

Ik heb bij de accu settings aanpasbaar batterijbeheer aanstaan, en bij Batterijoptimalisatie|Geavanceerde optimalisatie de dingen uit, en dan heb ik het het idee dat ik het met de Batterijoptimalisatie|Optimaliseren/ Niet optimaliseren goed kan configureren (ik heb 12 apps op niet optimaliseren staan).
(Er verdwijnen nog steeds wel soms apps, maar heel soms, en ik geef daar eerder Google dan OnePlus de schuld van, base android heeft gewoon eigenlijk geen goede manier om te zeggen deze app mag je onder geen beding afsluiten, vandaar dat eeuwige gepruts van apps in de notification bar...)

Wat dontkillmyapp zegt over dat de Optimaliseren/ Niet optimaliseren config wordt gereset heb ik de afgelopen maanden nooit gezien (dus misschien is het gewoon gefixed), en dat locken in de recent app list (wat ik zou weigeren) heb ik niet nodig.
Wat ik zelf heb gemerkt op mijn 6T met 6GB Ram dat dat killen van apps extreem veel gebeurde. Daar had ik geen last van op de 5t en 6 met 8GB ram. Nu ik de 7 heb met 8GB merk ik het eigenlijk ook niet meer. Mijn conclusie is in ieder geval om nooit meer een 6GB toestel te kopen.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik merk het killen van apps eigenlijk alleen bij Flitsmeister. Die hoort op de achtergrond actief te blijven en vanzelf te starten wanneer er een Bluetooth verbinding is met mijn carkit. Die wordt wel eens afgesloten zonder dat ik het door heb en dan wordt hij dus niet gestart als ik ga rijden.

Ik dacht even dat het aan de carkit lag, maar Android Auto start wel altijd vanzelf op bij verbinding.

Nu dus bij Flitsmeister 'niet optimaliseren' ingesteld. Eens kijken of dat helpt.

Punctuality is the politeness of kings

• Gabriel_Knight
Ik heb net JBL Free X draadloze oordoppen a 92 euro gekocht voor de OnePlus 6.
Aangezien je steeds meer mensen op straat ziet lopen met draadloze doppen, was ik hooggespannen.

Het geluid is dan ook prima.
Wat ik alleen niet wist is dat er een enorme vertraging zit tussen beeld en geluid. Video kijken met draadloze doppen is onmogelijk/zwaar irritant vanwege de enorme vertraging in beeld en geluid..
Had hier geen rekening mee gehouden..

Het halve OV zit vol met mensen met draadloze oordoppen of koptelefoons, maar over deze vertraging hoor ik niemand.

Dolblij dat mijn OP6 jack aansluiting heeft..

Hopelijk komt Android 10 met de mogelijkheid rekening te houden met de vertraging tussen beeld en geluid als je Bluetooth gebruikt...

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

Gabriel_Knight schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:11:
Aangezien je steeds meer mensen op straat ziet lopen met draadloze doppen, was ik hooggespannen.

Wat ik alleen niet wist is dat er een enorme vertraging zit tussen beeld en geluid. Video kijken met draadloze doppen is onmogelijk/zwaar irritant vanwege de enorme vertraging in beeld en geluid..

Het halve OV zit vol met mensen met draadloze oordoppen of koptelefoons, maar over deze vertraging hoor ik niemand.

Dolblij dat mijn OP6 jack aansluiting heeft..

Hopelijk komt Android 10 met de mogelijkheid rekening te houden met de vertraging tussen beeld en geluid als je Bluetooth gebruikt...
Ik heb zelf geen last van vertragingen met Bluetooth... (Bose QC35 en Jabra Elite 65)

• Gabriel_Knight
Lastig is dat je ze niet ff kan testen in een winkel.
Wat de een uitstekend vind kan de ander slecht.
Wegens hygiëne kan je oordoppen nooit terugsturen.
Grr.

• SanderBos
Gabriel_Knight schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:11:

Die mensen in het OV kijken meestal geen video, voor alleen muziek maakt latency niet uit. Plus die mensen gaat het net als mij waarschijnlijk niet om de geluidskwaliteit kwaliteit (oordopjes!=kwaliteit), maar om het ontbreken van cable management.

https://www.rtings.com/he.../jbl/freex-truly-wireless
zegt helaas over jou dopjes "The JBL Free X have terrible latency and perform significantly worse than most Bluetooth headphones. With 336ms of latency, they are not suitable for watching movies or gaming."
Ter vergelijking, mijn supergoedkope Anker sound buds hebben volgens dezelfde site 163ms latency, als in de helft.

Als ik nu ook kijk/ luister naar bijvoorbeeld:
YouTube: 60 BPM Metronome
dan zit de 'beat' keurig op het hoogste punt, bij jou niet dus?

Omdat het niet veel werk is kun je nog kijken of je onder Instellingen|Systeem|Ontwikkelaarsopties|Bluetooth-audiocodec bijvoorbeeld aptX mag kiezen (je mag het altijd kiezen, maar het gaat erom of de setting wordt onthouden). Maar 5 minuten googlen leverde niet op dat jou buds alternatieve codecs ondersteunen (mijn goedkope rommel in ieder geval niet).
(Als je die ontwikkelaarsopties niet ziet moet je even googlen hoe je dat aan moet zetten)

• JLius
twowheeler schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:50:
even off topic,

kan iemand me zeggen of dit de correcte instelling is voor google fit?
[Afbeelding]
Er is geen 'correcte' instelling voor Fit, het hangt er maar vanaf wat je zelf wilt. Als je een smartwatch/activity tracker hebt bvb is deze instelling niet correct.

• JLius
SanderBos schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:28:
[...]

Omdat het niet veel werk is kun je nog kijken of je onder Instellingen|Systeem|Ontwikkelaarsopties|Bluetooth-audiocodec bijvoorbeeld aptX mag kiezen (je mag het altijd kiezen, maar het gaat erom of de setting wordt onthouden). Maar 5 minuten googlen leverde niet op dat jou buds alternatieve codecs ondersteunen (mijn goedkope rommel in ieder geval niet).
(Als je die ontwikkelaarsopties niet ziet moet je even googlen hoe je dat aan moet zetten)
https://habr.com/en/post/456182/
TL;DR:

SBC codec is OK
Headphones have their own per-codec equalizer and post processing configuration
aptX is not as good as the advertisements say
LDAC is a marketing fluff

• JLius
Nog iemand problemen met Spotify de laatste week? Casten naar Chromecast lukt niet meer en Spotify connect meestal ook niet.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
JLius schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:54:
Nog iemand problemen met Spotify de laatste week? Casten naar Chromecast lukt niet meer en Spotify connect meestal ook niet.
Hier zo'n beetje elke dag precies dat gedaan op dezelfde telefoon zonder problemen. Zou het dan eerder in je internet verbinding zoeken

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:02
JLius schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:54:
Ik had het de weken ervoor dat het steeds moeizamer ging. Toevallig overgestapt op Tidal en daar werkt het vlekkeloos.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:35
SanderBos schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:45:
[...]

Cut the crap :-)

Ziehier het resultaat Oneplus gaat nu beter doen.
https://androidworld.nl/n...sluiten-apps-achtergrond/

• JLius
TripleQ schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:37:
[...]

Hier zo'n beetje elke dag precies dat gedaan op dezelfde telefoon zonder problemen. Zou het dan eerder in je internet verbinding zoeken
Heb al mijn downloads eens verwijderd (12gb) en nu werkt het weer goed. Vreemd. Chromecast ging wel nog niet, maar heb nu ontdekt dat het aan blokada ligt - na whitelisten van Spotify werkt het casten terug.

JLius wijzigde deze reactie 12-09-2019 21:23 (15%)

• JLius
JLius schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:55:
[...]

Heb al mijn downloads eens verwijderd (12gb) en nu werkt het weer goed. Vreemd. Chromecast ging wel nog niet, maar heb nu ontdekt dat het aan blokada ligt - na whitelisten van Spotify werkt het casten terug.
En vandaag werkt opnieuw niets meer. Spotify stopt met spelen en wil niets meer afspelen. Kut app.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:02
Hebben meer mensen er last van dat de batterij sneller opgaat dan normaal? Als Ik in mijn batterij stats kijk van de telefoon zie ik dat Google Play Services enorm veel batterij vreet. 22% namelijk. Heb niet eerder gezien dat het zo veel van mijn batterij vereist. Dit is al enkele dagen gaande.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:08
polopolo150 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:13:
Hebben meer mensen er last van dat de batterij sneller opgaat dan normaal? Als Ik in mijn batterij stats kijk van de telefoon zie ik dat Google Play Services enorm veel batterij vreet. 22% namelijk. Heb niet eerder gezien dat het zo veel van mijn batterij vereist. Dit is al enkele dagen gaande.
Idem hier, maar deze lijkt vandaag geüpdated te zijn naar versie 19.2.74 die dat probleem niet meer geeft.

Prachtige NAS met disks te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• AnonymousWP
  • Niet online
'Gewoon' even je Google Play Services updaten (bijvoorbeeld via APKMirror) en dan de data ervan legen. Helpt bijna altijd.

• Gabriel_Knight
JLius schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:02:
[...]

https://habr.com/en/post/456182/
TL;DR:

SBC codec is OK
Headphones have their own per-codec equalizer and post processing configuration
aptX is not as good as the advertisements say
LDAC is a marketing fluff
Ik ga binnenkort terug naar bedrade oortjes. Als je op plekken bent met veel mensen, denk aan bushaltes of een station valt het geluid iedere sec weg. Blijkbaar zijn er meer mensen met draadloze koptelefoons en stoort dat als een gek.

Ook gewoon over straat lopen geef regelmatig spontaan wegvallen van geluid en ruis als er niemand in de buurt is.

Wellicht een tip voor anderen om goed na te denken voor je draadloze oortjes koopt. 😚

• ozyurek
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-11 12:42
Hallo Allen,

Tijdens mijn vakantie vorige week hebben we samen met de Oneplus 6 een duik genomen in het zwembad...
Toestel gaat wel aan echter vertoont geen scherm meer.

Nu probeer ik de foto's nog te redden echter heb ik hier hulp bij nodig.
Ik probeer de usb modus op media sharen te krijgen via een toetsenbord, of eventueel debugging mode aan te zetten om via adb te kunnen pullen.

Zou iemand die de mogelijkheid heeft een toetesenbord te verbinden aan zijn oneplus 6 mijn kunnen voorzien van de juiste toetsenbord combinaties om 1 van de 2 opties hierboven aan te kunnen zetten?

• mucuracat
ozyurek schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:04:
Hallo Allen,

Tijdens mijn vakantie vorige week hebben we samen met de Oneplus 6 een duik genomen in het zwembad...
Toestel gaat wel aan echter vertoont geen scherm meer.

Nu probeer ik de foto's nog te redden echter heb ik hier hulp bij nodig.
Ik probeer de usb modus op media sharen te krijgen via een toetsenbord, of eventueel debugging mode aan te zetten om via adb te kunnen pullen.

Zou iemand die de mogelijkheid heeft een toetesenbord te verbinden aan zijn oneplus 6 mijn kunnen voorzien van de juiste toetsenbord combinaties om 1 van de 2 opties hierboven aan te kunnen zetten?
Als je toetsenbord verbindt, heb je OTG optie nodig.
Dus werkt toetsenbord ook niet. Heb het net getest.

Foto backup niet aan staan ? :(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• ozyurek
mucuracat schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:46:
[...]

Als je toetsenbord verbindt, heb je OTG optie nodig.
Dus werkt toetsenbord ook niet. Heb het net getest.

Foto backup niet aan staan ? :(
Zo'n vermoeden begon ik ook te krijgen. Kom de lockscreen al niet voorbij dus.
Helaas foto backup staat uit, usb debugging staat uit... Kansloos dus _/-\o_

• twowheeler
ozyurek schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:55:
[...]

Moet wel een manier voor zijn hoor, je zal echt niet de eerste zijn.

• mucuracat
ozyurek schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:55:
[...]

Wat leren wij (de rest) hier uit?
Debugging standaard aan zetten en google foto backup :)

Misschien dat ze bij een reparatie bedrijfje iets mee kunnen?

• ozyurek
mucuracat schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:17:
[...]

Wat leren wij (de rest) hier uit?
Debugging standaard aan zetten en google foto backup :)

Misschien dat ze bij een reparatie bedrijfje iets mee kunnen?
De schade is beperkt, heel veels foto's maak ik niet maar was leuk geweest als het nog gered kon worden. Als het mij zelf niet lukt dan houdt het op.

Heb wel mijn lesje geleerd.Usb debugging en Google foto's back-up staat nu aan op mijn Mi 9T pro.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:18

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Gabriel_Knight schreef op woensdag 18 september 2019 @ 07:56:
[...]

Ik ga binnenkort terug naar bedrade oortjes. Als je op plekken bent met veel mensen, denk aan bushaltes of een station valt het geluid iedere sec weg. Blijkbaar zijn er meer mensen met draadloze koptelefoons en stoort dat als een gek.

Ook gewoon over straat lopen geef regelmatig spontaan wegvallen van geluid en ruis als er niemand in de buurt is.

Wellicht een tip voor anderen om goed na te denken voor je draadloze oortjes koopt. 😚
Ik heb zelf gemerkt, dan i.c.m. de OnePlus Bullets, dat de connectie instabiel is zodra je lichaam ertussen zit. Ik weet niet of dit an sic is met wireless oortjes, of dat dit Bullets specifiek is.

Maar als ik mijn telefoon in mijn kontzak had zitten, stoorde die als een malle met het regelmaat van de klok. Telefoon in mijn gewone broekzak of in de binnenzak van mijn jas gaf dit probleem niet.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• SanderBos
PeacekeeperNL schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:18:
[...]

Ik heb zelf gemerkt, dan i.c.m. de OnePlus Bullets, dat de connectie instabiel is zodra je lichaam ertussen zit. Ik weet niet of dit an sic is met wireless oortjes, of dat dit Bullets specifiek is.

Maar als ik mijn telefoon in mijn kontzak had zitten, stoorde die als een malle met het regelmaat van de klok. Telefoon in mijn gewone broekzak of in de binnenzak van mijn jas gaf dit probleem niet.
Ik herken jullie verhalen echt totaal niet. Ik heb de meest goedkope bluetooth headsets die je maar kunt vinden (MPOW Flame en Anker Spirit X) en die vallen nooit weg (de Spirit X alleen in de laatste 10 minuten voordat de accu leeg is).
Sterker, die gaan allebei ook zonder problemen door meerdere muren heen (als ik hier binnen rondloop en telefoon ergens ligt, onderweg heb ik telefoon meestal in voor broekzak).

• mucuracat
Ook geen last van Bluetant.
Op de motor met oortjes. In de auto via autoradio.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

Gabriel_Knight schreef op woensdag 18 september 2019 @ 07:56:
[...]

Ja, misschien handig om fatsoenlijke oortjes kopen. Ik heb hier geen last van.

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:11
De laatste week gaat de batterij hier ook als een tierelier met maar 30% over in de avond (en maar 2 uur SOT met geen gekke dingen gedaan gedurende de dag).
Erg vervelend weer.

• twowheeler
TheBrones schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:32:
[...]

De laatste week gaat de batterij hier ook als een tierelier met maar 30% over in de avond (en maar 2 uur SOT met geen gekke dingen gedaan gedurende de dag).
Erg vervelend weer.
Hier niks, wat zegt je batterij grafiek?

• TheBrones
  • Laatst online: 21:11
twowheeler schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:58:
[...]

Hier niks, wat zegt je batterij grafiek?
Ik dacht dat het vooral android systeem was. Dit kan ik nu alleen niet meer van de afgelopen dagen zien, ik zal de komende dagen even screenshots gaan maken om het beter in kaart te brengen.

• JLius
TheBrones schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:20:
[...]

Ik dacht dat het vooral android systeem was. Dit kan ik nu alleen niet meer van de afgelopen dagen zien, ik zal de komende dagen even screenshots gaan maken om het beter in kaart te brengen.
's nachts aan de lader hangen helpt effectief tegen batterijverbruik van android systeem, zoals hier al eerder gemeld werd. Ik geloofde er niet in, tot ik het zelf probeerde.

• Jantje_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:16
'Gewoon' even je Google Play Services updaten (bijvoorbeeld via APKMirror) en dan de data ervan legen. Helpt bijna altijd.
Bedoel je hiermee clear cache en clear storage?

• twowheeler
Jantje_ schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:55:
[...]

Bedoel je hiermee clear cache en clear storage?
Ja maar van alleen play services. De meningen over hoe effectief het is zijn wel verdeeld hoor. Ik doe het inmiddels niet meer en zie dat m'n "problemen" eigenlijk vanzelf oplossen.

Let er wel op dat je locatie geschiedenis opnieuw moet inschakelen na het verwijderen van de data (als je locatie geschiedenis gebruikt)

• AnonymousWP
  • Niet online
OxygenOS 9.0.9 is aangekondigd: OxygenOS 9.0.17 OTA for the OnePlus 6T and OxygenOS 9.0.9 OTA for the OnePlus 6
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.17 for the OnePlus 6T and 9.0.9 for OnePlus 6.

Changelog
System
  • Fixed the crash issue with Screen Recorder
  • Re-activated the calling function after the network has been reset.
  • This update will improve the overall system performance to prepare for later versions

• Harmen
Las het op het Oneplus forum. Wat zijn al die posters daar ongeduldig, iedereen wil android 10. Net of dat zoveel beter is dan 9. :?

Whatever.

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:13

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

Harmen schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:39:
Las het op het Oneplus forum. Wat zijn al die posters daar ongeduldig, iedereen wil android 10. Net of dat zoveel beter is dan 9. :?
dat is vaker zo met fan communities, ik trek me er weinig van aan en wacht het lekker af!

𝚒𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎, 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖

• westergas
  • Laatst online: 20-11 03:45

westergas

rikkie_pc

Veel mensen uit India op het forum zo te zien. Die zijn wel vaker wat ongeduldiger ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De nieuwe update brengt bij mij ook volte en vowifi zie ik net. Ik zie permanent dat icoontje rechtsboven. Ik zit bij Vodafone.
Super handig voor mij, want het bereik binnenshuis is hier slecht :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:54

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nyarlathotep schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:22:
De nieuwe update brengt bij mij ook volte en vowifi zie ik net. Ik zie permanent dat icoontje rechtsboven. Ik zit bij Vodafone.
Super handig voor mij, want het bereik binnenshuis is hier slecht :)
Hier ook, ben benieuwd.

Icoontje is trouwens uit te zetten onder weergave/pictogrambeheer. Hij is nogal "aanwezig".

Eric_Cantona wijzigde deze reactie 24-09-2019 18:39 (12%)

• Gabriel_Knight
Helaas na de laatste update nog geen VOLTE bij T-Mobile,

Hoop dat de Android 10 update dit wel toevoegt...

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 20:44
Gabriel_Knight schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:12:

Hier ook helaas niet bij de laatste update ook niet (ook T-Mobile)

Mijn vrouw met haar OP7 een update naar Android 10 wel VoLTE met T-Mobile

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

S
Gabriel_Knight schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:12:

Ik denk eerder dat het met de provider te maken heeft.

Ik heb nu VoWifi en VoLTE (Vodafone RED)

• maxxie85
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-11 11:17
F. Scaglietti schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:23:
S
[...]

Ik heb nu VoWifi en VoLTE (Vodafone RED)
Ja daar was ik ook van verrast vanmorge toen ik de update had gedraaid.
Ik vind het wel verrekte grote icoontjes.

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20:24
Hier ook opeens voLTE na de update (Vodafone red) , wat houdt dit in eigelijk ? :F

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 20:44
F. Scaglietti schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:23:
S
[...]

We hebben allebei T-Mobile. Alleen zin heeft een OP7 met Android 10 en ik een op6 met Android 9

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

User_TS schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:11:
Hier ook opeens voLTE na de update (Vodafone red) , wat houdt dit in eigelijk ? :F
VoLTE betekend Voice over LTE.
TL;DR: Bellen is niet meer analoog maar digitaal met pakketjes, die allemaal hun eigen route KUNNEN hebben. Hiermee is er minder belasting voor het netwerk.

VoWifi betekend Voice over WiFi.
TL;DR
Alle pakketjes gaan via jouw via in plaats van de zendmast.
Hiermee belast je de zendmast minder en je KAN beter bereik hebben als je eerst geen bereik had met 4G in huis. (Vanuit gaande dat je wel WiFi in huis hebt.)

• SanderBos
F. Scaglietti schreef op donderdag 26 september 2019 @ 00:03:
[...]

VoLTE betekend Voice over LTE.
TL;DR: Bellen is niet meer analoog maar digitaal met pakketjes, die allemaal hun eigen route KUNNEN hebben. Hiermee is er minder belasting voor het netwerk.
Dat is de technische kant van het verhaal, maar de praktische kant is toch (als ik het goed heb, zelf op HollandsNieuwe geen VoLTE :-( ) is dat je tegelijkertijd kan bellen en Internetten over LTE (dus nog wat kan opzoeken op Internet tijdens een telefoongesprek, als je geen Wifi hebt).

• maxxie85
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-11 11:17
SanderBos schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:34:
[...]

Dat is de technische kant van het verhaal, maar de praktische kant is toch (als ik het goed heb, zelf op HollandsNieuwe geen VoLTE :-( ) is dat je tegelijkertijd kan bellen en Internetten over LTE (dus nog wat kan opzoeken op Internet tijdens een telefoongesprek, als je geen Wifi hebt).
Ja dat klopt, dat kan je dan ook inderdaad.
De telefoon hoeft niet terugtevallen op GSM/UMTS.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Leuk voor je...

SanderBos schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:34:
[...]

Daar heb ik geen last van gehad, maar dat kan.

• JLius
p.d.akkerman schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:24:
[...]

Hier ook helaas niet bij de laatste update ook niet (ook T-Mobile)

Mijn vrouw met haar OP7 een update naar Android 10 wel VoLTE met T-Mobile
Hier ook nog steeds geen volte bij Proximus, terwijl collega's met een goedkope Samsung het wel hebben. Misschien verandert het wel nu OP een kantoor in Brussel opende.

• twowheeler
Update is hier nog niet binnen. Zeker een grote dat ze de rollout zo gefaseerd doen

• AnonymousWP
  • Niet online
twowheeler schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:17:
Update is hier nog niet binnen. Zeker een grote dat ze de rollout zo gefaseerd doen
Je zou Oxygen Updater kunnen gebruiken om de update binnen te hengelen.

• twowheeler
AnonymousWP schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:37:
[...]

Je zou Oxygen Updater kunnen gebruiken om de update binnen te hengelen.
Yes, maar heeft geen haast hoor!

• AnonymousWP
  • Niet online
twowheeler schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:38:
[...]

Yes, maar heeft geen haast hoor!
Ik zie niet waarom je de update niet zou doen :p.

• Autofan1985
AnonymousWP schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:38:
[...]

Ik zie niet waarom je de update niet zou doen :p.
Aan de andere kant zie ik ook niet in waarom een dergelijk iets blijkbaar nodig moet zijn bij OnePlus. Ze laten de gebruikers steeds langer wachten op de updates heb ik het idee. Fantastisch dat het er is hoor, maar het feit dat de behoefte er is (en blijft groeien) naar iets dergelijks vind ik tegelijkertijd ook weer slecht van OnePlus.

• AnonymousWP
  • Niet online
Autofan1985 schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:06:
[...]

Aan de andere kant zie ik ook niet in waarom een dergelijk iets blijkbaar nodig moet zijn bij OnePlus. Ze laten de gebruikers steeds langer wachten op de updates heb ik het idee. Fantastisch dat het er is hoor, maar het feit dat de behoefte er is (en blijft groeien) naar iets dergelijks vind ik tegelijkertijd ook weer slecht van OnePlus.
Hoe bedoel je? Het geleidelijk uitrollen van updates (dat dat lang duurt voordat het jouw toestel bereikt)? Of bedoel je waarom er een update nodig is voor VoLTE?

Pagina: 1 ... 52 ... 55 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True