Nee, alleen mijn Gmail app wijzigt soms (zonde reboot) de synchronisatiefrequentie van "Push (Automatisch)" naar "30 minuten" (dit betreft exchange account). Als ik die dan terug wil zeggen krijg ik weer de melding over batterijverbruikjokko schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:44:
hebben jullie ook dat de accu optimalisatie settings niet blijven staan na een reboot ?
bijvoorbeeld de app flitsmeister moet niet ge optimaliseert worden omdat de app anders niet automatisch start bij het verbinden met mijn bluetooth. echter bij een reboot van mijn one plus 6 gaan deze settings steeds verloren.
Even als aanvulling: 5.1.8 komt volgende week, die de 'sudden freezes' moet oplossen.MikeOO schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:32:
Krijg net via Oxgen Update Osygen OS 5.1.7 aangeboden.Grote: 64 Mb
- Fixed Schedule Settings issue for Do Not Disturb(DND) mode
- Updated bootlader for system security enhancement
- General bug fixes and improvements
Is 'normaal' na een update. Je moet even je system cache legen in de recovery en het dan een paar dagen aankijken.Daftz schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:09:
Na de installatie van 5.1.7 zijn mijn battery stats van slag. Tijdens opladen geen ETA tot volle accu, en geen resterende accutijd als ik op accu werk. Iemand hetzelfde issue?
Was al gemeldSteeldunes schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:36:
[afbeelding]
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.1.7 for the OnePlus 6
Changelog:
SystemNOTE
- Fixed schedule setting issue for Do Not Disturb(DND) mode
- Updated bootloader for system security enhancement
- General bug fixes and improvements
We received some reports from users in India that they had experienced stability issues with Oxygen OS 5.1.6 update, we have paused the rollout of this OTA.
The 5.1.7 update will not be released for India region, as we are still working on a fix based on the logs we have received from users who have reported these issues.
We will be releasing 5.1.8 update next week which will include the fix & also contain all the features included in the 5.1.7 update.
As always, this OTA will be incremental. The OTA will reach a small percentage of users today, and we'll begin a broader rollout in a few days.
https://forums.oneplus.co...for-the-oneplus-6.853074/
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik dacht ik gooi het officiële bericht met link er even bij
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Wilde ik eerst ook gaan doen, maar toch maar niet gedaan (vaak genoeg gemier over gehad). Anyway, normaliter post ik 9/10 keer de updates, maar vandaag ben ik vrij en dan komt OnePlus met 2 updates aanzetten vandaag, lol.Steeldunes schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:15:
Ik dacht ik gooi het officiële bericht met link er even bij
Deze problemen had ik bij de vorige update naar 5.1.6 echter niet. Ik heb de telefoon pas een weekje en ben ook nu voor het eerst Android gebruiker. Hiervoor jarenlang iPhones gehad en nooit van dit soort gekke dingen ondervonden. Als caches leeggooien na updates de norm is voor Android telefoons dan gaat deze telefoon eind van de week linea recta weer terug naar OnePlus. Jammer want verder vind ik het een erg prettig toestel!Is 'normaal' na een update. Je moet even je system cache legen in de recovery en het dan een paar dagen aankijken.
Hier geen problemen, ook zonder die handelingenDaftz schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:18:
[...]
Deze problemen had ik bij de vorige update naar 5.1.6 echter niet. Ik heb de telefoon pas een weekje en ben ook nu voor het eerst Android gebruiker. Hiervoor jarenlang iPhones gehad en nooit van dit soort gekke dingen ondervonden. Als caches leeggooien na updates de norm is voor Android telefoons dan gaat deze telefoon eind van de week linea recta weer terug naar OnePlus. Jammer want verder vind ik het een erg prettig toestel!
Mijn reviews al gezien?
Daar lijkt het wel op. Als zelfs al tijdens het chargen niet wordt aangegeven wanneer de batterij vol is...PeacekeeperNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:28:
[...]
Hier geen problemen, ook zonder die handelingenmisschien heb je even een bug te pakken ofzo?
Ik kreeg die zip ook binnen maar ik ben hem kwijt. In welke folder zit ie?Padvinder schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:55:
[...]
Hier ook, geïnstalleerd. Merk nog geen verschillen eerlijk gezegd...
Via Oxygen Updater of de full-ZIP? Waarschijnlijk in .Ota.RAAF12 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:31:
Ik kreeg die zip ook binnen maar ik ben hem kwijt. In welke folder zit ie?
Gewoon een keer rebooten en een keer helemaal opladen, komt vanzelf wel weer goed.Daftz schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:09:
Na de installatie van 5.1.7 zijn mijn battery stats van slag. Tijdens opladen geen ETA tot volle accu, en geen resterende accutijd als ik op accu werk. Iemand hetzelfde issue?
Het is hier Tweakers, dus mensen roepen heel snel "cache legen"
Jij krijgt de complete ROM binnen, niet de incrementele update.PeacekeeperNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:44:
[...]
Jazeker. Vorige week toen ik in Duitsland al geïnstalleerd, daarom dat ik het zo gek vind dat hij zo groot is.
Build van 07-06-18, Oxygen 5.1.6.
Twee screenshots geupload hier
Ben nu ook de complete download aan het binnen halen via Oxygen Updater, moet wel omdat ik root heb.
[ Voor 11% gewijzigd door CRXed op 15-06-2018 19:05 ]
Ben ik benieuwd waarom niet de incrementeleCRXed schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:04:
[...]
Jij krijgt de complete ROM binnen, niet de incrementele update.
Ben nu ook de complete download aan het binnen halen via Oxygen Updater, moet wel omdat ik root heb.

Heb geen root iig, wel unlocked bootloader

Mijn reviews al gezien?
Batterij percentage is niet mogelijk om aan te zetten? Of ligt dat aan mij?
Verder een heel fijn toestel (net binnen).
Welke schermkalibratie hebben jullie gekozen? RGD lijkt ineens zo dull...
Settings - Status Bar - Display Battery (edit: wel even laatste update binnen halen eerst)outlandos schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:18:
Batterij percentage is niet mogelijk om aan te zetten? Of ligt dat aan mij?
Default screen setting
[ Voor 6% gewijzigd door WhateverSuitsU op 15-06-2018 19:24 ]
Gevonden, had ze allebei binnen maar de zip van de updater net gedaan.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:41:
[...]
Via Oxygen Updater of de full-ZIP? Waarschijnlijk in .Ota.
Je draaide 5.1.6 na de 5.1.7 update kan je de patch van vandaag draaien. Die verhoogd het versienummer niet.PeacekeeperNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:44:
[...]
Jazeker. Vorige week toen ik in Duitsland al geïnstalleerd, daarom dat ik het zo gek vind dat hij zo groot is.
[ Voor 16% gewijzigd door RAAF12 op 15-06-2018 23:22 ]
Mag ik eens wat vragen?
Mijn Facebook... Telkens ik een post open en terug ga dan rolt er een zwarte lijn over mijn scherm... Eerlijk ik kom er zot van. App al 2x eraf gesmeten maar niets helpt... Iemand tips? Plzz
Mijn Facebook... Telkens ik een post open en terug ga dan rolt er een zwarte lijn over mijn scherm... Eerlijk ik kom er zot van. App al 2x eraf gesmeten maar niets helpt... Iemand tips? Plzz
Doe je alNachtaapje schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:53:
Mag ik eens wat vragen?
Ik heb hier geen last van. Kan je het niet filmen?Mijn Facebook... Telkens ik een post open en terug ga dan rolt er een zwarte lijn over mijn scherm... Eerlijk ik kom er zot van. App al 2x eraf gesmeten maar niets helpt... Iemand tips? Plzz
Gebruik je ook de ASN app? Want ik krijg daar steeds die irritante message dat er overlay apps aanwezig zijn op het moment dat ik de pincode in moet voeren. Is daar een fix voor want die heb ik nog niet gevonden?Padvinder schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:18:
[...]
Geen probleem, gebruik het dagelijks (ASN bank)
Ja, die kreeg ik ook. Heb gewoon volgehouden en uiteindelijk is het gelukt om de app in te stellen. Nu gebruik ik alleen nog vingerafdruk om in te loggen en te betalen, dus geen idee of dat nog steeds gebeurt.urharm schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:18:
[...]
Gebruik je ook de ASN app? Want ik krijg daar steeds die irritante message dat er overlay apps aanwezig zijn op het moment dat ik de pincode in moet voeren. Is daar een fix voor want die heb ik nog niet gevonden?
De face unlock op de 5T is wat sneller dan die van de 6, is het bekend hoe dit kan?
Hebben ze hem nu eindelijk veiliger gemaakt? In het begin was je toestel direct unlocked door face unlock. Echter konden anderen met een vergelijkbaar gezicht ook in je telefoon komen zonder moeite.outlandos schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:42:
De face unlock op de 5T is wat sneller dan die van de 6, is het bekend hoe dit kan?
Misschien hebben ze hem nu eindelijk veiliger gemaakt als je telefoon niet direct unlocked is door face unlock.
Mijn reviews al gezien?
Nou nee.PeacekeeperNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:22:
Hebben ze hem nu eindelijk veiliger gemaakt?
nieuws: OnePlus 6 is te ontgrendelen met foto van gezicht
Nickname does not reflect reality
Fix is de app die de overlay veroorzaakt niet gebruiken op dat moment. Kan bijvoorbeeld Twilight zijn. Of misschien de nachtmodus van OnePlus zelf?urharm schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:18:
[...]
Gebruik je ook de ASN app? Want ik krijg daar steeds die irritante message dat er overlay apps aanwezig zijn op het moment dat ik de pincode in moet voeren. Is daar een fix voor want die heb ik nog niet gevonden?
Geen idee, ik heb de 6 net binnen en de 5T ligt hier ook nog, maar in de meeste gevallen wint de 5T het als ik ze tegelijkertijd unlock.PeacekeeperNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:22:
[...]
Hebben ze hem nu eindelijk veiliger gemaakt? In het begin was je toestel direct unlocked door face unlock. Echter konden anderen met een vergelijkbaar gezicht ook in je telefoon komen zonder moeite.
Misschien hebben ze hem nu eindelijk veiliger gemaakt als je telefoon niet direct unlocked is door face unlock.
Verder voelt t toestel wel super snel aan hoor, blazing fast zelfs. Al doet de 5T daar weinig voor onder. In real life merk ik in elk geval weinig tot geen verschil.
Hij bedoelde vast na een bepaalde patch
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nja, misschien hebben ze er wat mee gedaan met een update, als hij nu langzamer is dan de 5T.
Sinds publicatie van dat artikel zijn er alweer 3 update uitgebracht.
Dus dit indd
[ Voor 16% gewijzigd door PeacekeeperNL op 16-06-2018 08:08 ]
Mijn reviews al gezien?
Vandaag de 5.1.7. Via OTA ontvangen, dus niet via VPN of via de updater. Bij mij is ie 224 MB.
Hiermee slaat hij de 5.1.6. over.
[ Voor 5% gewijzigd door vinest op 16-06-2018 09:44 ]
Kan iemand de ervaring delen van de OnePlus 6 op het kpn netwerk? Zie op de specs van de OnePlus website dat de 800 en 2600MHz banden niet ondersteund worden. Helaas staat op de Tweakers pricewatch dat dit wel zo is.
Ben hier wel geïnteresseerd in mensen met kpn ervaring.
hier met KPN geen isssues.wiskid schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:59:
Kan iemand de ervaring delen van de OnePlus 6 op het kpn netwerk? Zie op de specs van de OnePlus website dat de 800 en 2600MHz banden niet ondersteund worden. Helaas staat op de Tweakers pricewatch dat dit wel zo is.
144mbps down. is geen probleem.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
KPN gebruikt band 3 (1800), 7 (2600) en 20 (800MHz). Op de website van OP staat dat deze ook ondersteund worden.wiskid schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:59:
Dat kan alleen met de, matig ontworpen, alert slider. Vroeger kon je dit wel met de volume knoppen doen maar dit hebben ze er sinds Android 7 uitgesloopt (ten tijde van de 3 en 3T). Heb hier al een aantal keer een bug voor aangemaakt maar ze gaan er niks mee doen. It's not a bug, it's a crappy featurezuukie schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:24:
Ff een vraag. Hoe krijg ik mijn beltoon op 0%?. Blijft namelijk steken op 14%
Waar ik voor heen rustig 18 uur kon halen met mijn accu haal ik nu amper de 8 uur. Dit is allemaal na de update. Iemand hetzelfde?
Johann Sebastian Bach
Ben benieuwd hoe dat verschil eruit ziet! Mijn 6 doet echt maar iets van 0,3 sec over het face unlocken, als ik het scherm aanzet en vervolgens de telefoon naar me toe draai. Als ik de telefoon aankijk en het scherm aanzet, zie ik niet eens het unlockscherm, het is nagenoeg instant. Doet de 5T dat dan nóg sneller?outlandos schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 00:12:
[...]
Geen idee, ik heb de 6 net binnen en de 5T ligt hier ook nog, maar in de meeste gevallen wint de 5T het als ik ze tegelijkertijd unlock.
Verder voelt t toestel wel super snel aan hoor, blazing fast zelfs. Al doet de 5T daar weinig voor onder. In real life merk ik in elk geval weinig tot geen verschil.
Ja de 5T is nog sneller, een fractie van een seconde. Ik zie incendienteel nog wel het unlockscherm als ik het scherm aanzet hoor, zie jij die echt nooit meer?tuk2008 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:41:
[...]
Ben benieuwd hoe dat verschil eruit ziet! Mijn 6 doet echt maar iets van 0,3 sec over het face unlocken, als ik het scherm aanzet en vervolgens de telefoon naar me toe draai. Als ik de telefoon aankijk en het scherm aanzet, zie ik niet eens het unlockscherm, het is nagenoeg instant. Doet de 5T dat dan nóg sneller?
Sinds 2 dagen in het bezit van een Oneplus 6 en vergeleken met de 5t is de accu net wat beter.
Zie:
- 22 uur sinds laatst opgeladen
- 7:05 SOT en 25% over
Zie:
- 22 uur sinds laatst opgeladen
- 7:05 SOT en 25% over

Ik zie hem eigenlijk vrijwel nooit, en als ik hem zie is het nog geen seconde. Heb dan geen tijd alsnog te unlocken, want dan doet die het al.outlandos schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:16:
[...]
Ja de 5T is nog sneller, een fractie van een seconde. Ik zie incendienteel nog wel het unlockscherm als ik het scherm aanzet hoor, zie jij die echt nooit meer?
Het kwam waarschijnlijk door de donkere kamer waarin ik zat. Nu is het ook (vrijwel) instant.Daiov97 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:33:
[...]
Ik zie hem eigenlijk vrijwel nooit, en als ik hem zie is het nog geen seconde. Heb dan geen tijd alsnog te unlocken, want dan doet die het al.
Vind ik ook heel vaag. Ze dwingen je de alert slider te gebruiken. Dat ding verwar ik inmiddels niet meer met de power button maar daar had natuurlijk wel gewoon de volume knop meten zitten. Erg jammer.stin00 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:03:
[...]
Dat kan alleen met de, matig ontworpen, alert slider. Vroeger kon je dit wel met de volume knoppen doen maar dit hebben ze er sinds Android 7 uitgesloopt (ten tijde van de 3 en 3T). Heb hier al een aantal keer een bug voor aangemaakt maar ze gaan er niks mee doen. It's not a bug, it's a crappy feature
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik snap het probleem niet zo. Je weet van het bestaan van de slider bij aanschaf. De slider zou z'n werk niet (kunnen) doen als je 'm op Ring kunt zetten en tegelijkertijd het ringvolume uit kunt zetten. Als je het ringvolume uit wil hebben, zet je de speciaal daarvoor ontworpen alert slider op Silent.westergas schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:13:
[...]
Vind ik ook heel vaag. Ze dwingen je de alert slider te gebruiken. Dat ding verwar ik inmiddels niet meer met de power button maar daar had natuurlijk wel gewoon de volume knop meten zitten. Erg jammer.
Werkt goed op KPN met een Youfone sim, in de stad. Met een app zoals Network Cell Info zie je op welke paal je zit en hoe sterk het signaal is. Ik heb nu bijv. in huis -100/102dB op band 3 Je kan ook de S/N ratio ect uitlezen. Speedtest doet nu (19.33uur) 138Mbps down en 5,95Mbps upload. Ik heb de andere band niet getest.wiskid schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:59:
Heb je de test op Tomshardware gelezen? https://www.tomsguide.com/us/oneplus-6,review-5438.html
[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 16-06-2018 20:34 ]
Komt denk ik door het limiet, dat heb ik ook met m'n gewone pas zie hieronder:kevinkrs schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:24:
[...]
Ik heb ook ING, zodra een bedrag boven het 'contactloos betalen limiet' komt falen de betalingen vaak
Wanneer uw aaneengesloten contactloze betalingen zonder pincode opgeteld de limiet van € 50,- bereiken, moet u alsnog een pincode intikken.
Er zijn banken waar u zelf een lagere limiet kunt instellen. De betaalpassen van ING hebben een extra vaste limiet van € 250 per dag voor contactloze betalingen.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
OnePlus heeft de tweede Android P bèta Developer Preview 2 in de vorm van OxygenOS aangekondigd!
Android P Beta DP2 for OnePlus 6
Hier alvast wat screenshots met wijzigingen: https://drive.google.com/...E-o-kqaM1db8FQm5CmzNTVX1a
Hier alvast wat screenshots met wijzigingen: https://drive.google.com/...E-o-kqaM1db8FQm5CmzNTVX1a
Hey everyone,
Here is Android Developer preview 2 for OnePlus 6
Changelog:
SystemCamera
- Fixed FaceUnlock not functioning issue
Application
- Fixed camera stability issue
Known issues with build listed below
- Fixed compatibility issues for apps
As the name suggests, this build of Android P is best suited for developers and early adopters. As it is still in an early stage of development, we do not recommend flashing this ROM if you have little to no experience in software development or flashing custom ROMs. Proceed at your own risk!
- Wi-Fi SoftAP device manager is not functional
- Camera portrait mode doesn't work
- Widevine L1 doesn't work temporarily
Caution: You should understand the risk of BRICKING your phone, read the instructions carefully and be 100% sure of what you are doing, and please always backup your important data before flashing. You MUST have a PC with adb tools to go back to MP Oreo version.
Please note: This instruction is only for OnePlus 6, and please make sure the battery level is above 30% and minimum 3GB of available storage space.
MP version = Stable official version
DP version = Developer Preview version
I.Instruction of upgrading from MP version to DP version – Local Upgrade
Upgrading process:
Please note: This upgrade will clear all contents of the phone, please make sure to back up.
1. Download the latest ROM upgrade package from the specified server.
2. Copy ROM upgrade package to mobile phone storage.
3. Settings -> system updates -> top right corner icon -> local upgrade -> click on the installation package -> immediately upgrade -> system upgrade to 100%.
4. Press the power button and choose to shut down.
5. Press the power button + volume down to enter recovery mode.
6. Select Wipe data/factory reset, click power, select yes, confirm.
7. Select Reboot system now.
8. Update successfully.
II. Instruction of upgrading from DP version to DP version – Local Upgrade
Upgrading process:
Please note: We highly recommend backing up all your important personal data before continuing, even a data wipe is not needed here.
1. Download the latest ROM upgrade package from the specified server.
2. Copy ROM upgrade package to mobile phone storage.
3. Settings -> system updates -> top right corner icon -> local upgrade -> click on the installation package -> immediately upgrade -> system upgrade to 100%.
4. Select Reboot system now.
5. Update successfully.
III. Instructions of roll back from DP version to MP version – Local Rollback
Rollback process:
Please note: This upgrade will clear all contents of the phone, please make sure to back up.
1. Settings – System – About phone –Advance – scroll to the bottom and tap Build number 5 times.
2. Settings – System – Developer options – Open "OEM unlocking".
3. Download the ROM rollback package [HERE]
4. Copy ROM rollback package to mobile phone storage root directory.
5. Settings -> system updates -> top right corner icon -> local upgrade -> click on the installation package -> immediately upgrade -> system upgrade to 100%.
6. Select Reboot system now.
7. Update successfully.
Ready to get started on the Android P Beta? download[HERE]
Note:
1. We have a space for talking about Android P features; welcome to raise a question here. https://forums.oneplus.com/forums/android-p-beta-project/
2. Please tell us if you seeing an issue with our operating system, we will check that every day. https://forums.oneplus.com/feedback/ (remember to assign the category as OnePlus 6 with Android P)
Precies... De alert slider is zelfs een van de redenen waarom ik voor oneplus kies. Een van de weinige (enige?) Android telefoons met deze functie.tuk2008 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:25:
[...]
Ik snap het probleem niet zo. Je weet van het bestaan van de slider bij aanschaf. De slider zou z'n werk niet (kunnen) doen als je 'm op Ring kunt zetten en tegelijkertijd het ringvolume uit kunt zetten. Als je het ringvolume uit wil hebben, zet je de speciaal daarvoor ontworpen alert slider op Silent.
Nee hoor, het is maar net zoals OP wil dat de slider gebruik wordt.tuk2008 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:25:
[...]
Ik snap het probleem niet zo. Je weet van het bestaan van de slider bij aanschaf. De slider zou z'n werk niet (kunnen) doen als je 'm op Ring kunt zetten en tegelijkertijd het ringvolume uit kunt zetten. Als je het ringvolume uit wil hebben, zet je de speciaal daarvoor ontworpen alert slider op Silent.
Het heeft eerder (op de OP3) ook zo gewerkt dat je met volume omlaag de telefoon op trillen kon zetten en toen werkte de slider ook prima, alleen net even anders. OP heeft sindsdien gekozen voor een andere werking.
Maar ja zoals met alles, de ene wil het op deze manier, de andere op de andere manier. Uiteindelijk beslist Oneplus en heb je het er mee te doen. In de tijd van de OP3 waren er wel xposed modules of flashable zips waarmee je de werking van de slider kon aanpassen.
Voor de mensen die nu naar Oneplus overstappen is het een kwestie van de recencies ed. goed lezen hoe de slider/volume regeling precies werkt. Al komt dat niet in elke review naar voren. Maar goed fora staan er ook vol mee. Zoals hier
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 17-06-2018 08:36 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Iemand die deze al draait? Daily use?
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:59:
OnePlus heeft de tweede Android P bèta Developer Preview 2 in de vorm van OxygenOS aangekondigd!
[...]
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
En dat is nou het mooie aan een feedback/reageersysteem. Dan kan je gewoon je vraagje stellen en kan je antwoord krijgen.l3art schreef op zondag 17 juni 2018 @ 08:35:
[...]
Nee hoor, het is maar net zoals OP wil dat de slider gebruik wordt.
Het heeft eerder (op de OP3) ook zo gewerkt dat je met volume omlaag de telefoon op trillen kon zetten en toen werkte de slider ook prima, alleen net even anders. OP heeft sindsdien gekozen voor een andere werking.
Maar ja zoals met alles, de ene wil het op deze manier, de andere op de andere manier. Uiteindelijk beslist Oneplus en heb je het er mee te doen. In de tijd van de OP3 waren er wel xposed modules of flashable zips waarmee je de werking van de slider kon aanpassen.
Voor de mensen die nu naar Oneplus overstappen is het een kwestie van de recencies ed. goed lezen hoe de slider/volume regeling precies werkt. Al komt dat niet in elke review naar voren. Maar goed fora staan er ook vol mee. Zoals hier
OnePlus heeft OxygenOS 5.1.8 aangekondigd met wat belangrijke fixes:
OxygenOS 5.1.8 OTA for the OnePlus 6
Hi everyone,
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.1.8 for the OnePlus 6
Changelog:
PhoneSystem
- Optimized call quality
Networks
- Fixed system stability issues
NOTE
- Improved network stability and general bug fixes
This build also contains all the features included in the 5.1.7 update(for India region)
We appreciate your active feedback and attempts to reach out to us. With your help, we have been able to better optimize and improve several key areas. Thank you for your patience and as always, we look forward to hearing your continued feedback in the bug reporting forum here: https://forums.oneplus.com/feedback/.
As always, this OTA will be incremental. The OTA will reach a small percentage of users today, and we'll begin a broader rollout in a few days.
Your feedback is appreciated. We may not always be able to respond to every comment in the forums, but please be assured that we take your comments and feedback seriously. Hope you enjoy and let us know how you feel about the update in the comments below.
Never Settle.
Ja, ken een paar Discord-gebruikers in de /r/oneplus server die ze draaien. Zeggen dat ze opmerkelijk stabiel zijn.
En via Oxygen Updater nu al beschikbaar, krijg net een meldingAnonymoussaurus schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:25:
[...]
[...]
Ja, ken een paar Discord-gebruikers in de /r/oneplus server die ze draaien. Zeggen dat ze opmerkelijk stabiel zijn.
5.1.8 is nu beschikbaarAnonymoussaurus schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:25:
[...]
[...]
Ik krijg 'm zojuist binnen via de Oxygen Updater. Ze zijn snel!Anonymoussaurus schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:25:
MikeOO schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:31:
[...]
En via Oxygen Updater nu al beschikbaar, krijg net een melding
Klopttuk2008 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:31:
[...]
Ik krijg mijn zojuist binnen via de Oxygen Updater. Ze zijn snel!
Behoorlijk scherpe foto's inderdaad. Onrustige bokeh, maar voor een telefoon zeker netjes!Huigie schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:14:
Vandaag een beetje met de macro stand gespeeld, ben onder de indruk...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Indrukwekkend inderdaad! Met "macro stand" bedoel je manual settings en dan handmatig focus, ISO etc instellen? Of heb ik ergens een specifieke macro functie gemist?Huigie schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:14:
Vandaag een beetje met de macro stand gespeeld, ben onder de indruk...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien doelt Huigie op de 2x-functie op de automatische stand? Volgens mij is dat niet veel meer dan een digitale zoom, maar wel doeltreffend als je een 'zoomlens-effect' wilt krijgen. Ik heb ook nog geen preset macro-functie gevonden.KrullenO schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:45:
[...]
Indrukwekkend inderdaad! Met "macro stand" bedoel je manual settings en dan handmatig focus, ISO etc instellen? Of heb ik ergens een specifieke macro functie gemist?
[ Voor 6% gewijzigd door Tuktop op 17-06-2018 19:16 ]
Na de update van 5.1.7 nog steeds last van "focus Hunting". Iemand hier ook last van?
Ik ga over 1 maand op vakantie, maar zo kan ik de video functie niet echt gaan gebruiken
Ik ga over 1 maand op vakantie, maar zo kan ik de video functie niet echt gaan gebruiken
Zijn er eigenlijk mensen die ook last hebben van vuil/stof wat tussen het scherm en de eerste rand komt? Hebben er mensen misschien nog tips om dit weg te halen? Voordat ik met een naaldje ga lopen klooien
Dat viel me vandaag toevallig ook op! Heb wat vuil en witte spikkeltjes die tussen scherm en rand komen te zitten, de kier lijkt iets te royaal. Ik veeg het zelf met een microvezel doekje weg voor zover dat werkt.Scarabeast schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:58:
Zijn er eigenlijk mensen die ook last hebben van vuil/stof wat tussen het scherm en de eerste rand komt? Hebben er mensen misschien nog tips om dit weg te halen? Voordat ik met een naaldje ga lopen klooien
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 17-06-2018 21:05 ]
Is is dat dan een andere app die je gebruikt? 😏
Wel vreemd is bedoeld voor India gebruikerd maar iedereen kan binnen halenAnonymoussaurus schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:32:
[...]
[...]
[...]
Klopt, komt omdat ik ook in die Discord van Oxygen Updater zit en net een link heb gepost (denk ik).
Nee, gewoon stock camera app en dan de Pro-modeNachtaapje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:02:
[...]Is is dat dan een andere app die je gebruikt? 😏
Dat staat er nietMrOsman schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:26:
[...]
Wel vreemd is bedoeld voor India gebruikerd maar iedereen kan binnen halen
Doe ik iets verkeerd of kan je gewoon geen slow motion video bekijken in Landscapes modus met de standaard photo app.
Moet hier Google photo voor gebruiken.
Ik heb ook een leuke computer..
Ahja, netjes. Dat is niet echt een macro mode; eigenlijk zet je gewoon de focus handmatig zo dichtbij mogelijk en stelt dan scherp door de afstand tussen de lens en het onderwerp te vergroten/verkleinen. Ach, semantiek, maar ik zeg het even voordat anderen denken dat dat een echte macro mode is en denken dat hun autofocus stuk is
Verdomd, dat werkt inderdaad niet, wat suf! Ik gebruik toch altijd al Google Photos, dus voor mij is het geen probleem. Sterker nog, ik zou graag zien dat ik Google Photos écht als default gallery app kan gebruiken, dus dat 'ie die ook gebruikt als je op de thumbnail van een foto klikt vanuit de camera.Tranzy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:50:
Doe ik iets verkeerd of kan je gewoon geen slow motion video bekijken in Landscapes modus met de standaard photo app.
[ Voor 36% gewijzigd door Tuktop op 17-06-2018 22:56 ]
Bij de klok zandloper staat verwijdere met de n eronder. Beetje erg slordig. Verwijder was beter geweest. Kan zoiets worden gemeld aan de 0neplus vertaler? Credits naar mij
[ Voor 38% gewijzigd door RAAF12 op 18-06-2018 00:33 ]
Als je zo graag de credits van zoiets wilt opstrijken, kun je beter zelf even op onderzoek uit gaan!RAAF12 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:28:
Bij de klok zandloper staat verwijdere met de n eronder. Beetje erg slordig. Verwijder was beter geweest. Kan zoiets worden gemeld aan de 0neplus vertaler? Credits naar mij
Al gedaan https://forums.oneplus.co...tion-of-clock-app.855472/tuk2008 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 01:03:
[...]
Als je zo graag de credits van zoiets wilt opstrijken, kun je beter zelf even op onderzoek uit gaan!
Nee hot. Promode zit in de default camera app.Nachtaapje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:02:
[...]
Is is dat dan een andere app die je gebruikt? 😏
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hoe krijgen mensen het voor elkaar om 7 uur SOT te halen?
Ik haal ongeveer 3:25 gemiddeld, en dan 23 uur standby? Daar zit dan ongeveer 2 uur spotify streamen + Flitsmeister met het scherm UIT bij. Enige wat ik verder doe is Whatsapp, mail en heel af en toe FB / Reddit.
Ik haal ongeveer 3:25 gemiddeld, en dan 23 uur standby? Daar zit dan ongeveer 2 uur spotify streamen + Flitsmeister met het scherm UIT bij. Enige wat ik verder doe is Whatsapp, mail en heel af en toe FB / Reddit.
Joehoe!
De 128gb midnight besteld via belsimpel. Tempered glass via alix komt eraan, maar wat zijn nou onmisbare apps of instellingen?
Ik wil in principe nu de telefoon naar het "handigste" instellen, zodat ik maar 1 keer hoef te wennen.
Is gestures bijvoorbeeld iets wat ik moet aanpakken en aan moet wennen?
Is de camera app toereikend?
Of weten jullie ergens een stukje over een gebruiker die wat tips/richting geeft?
De 128gb midnight besteld via belsimpel. Tempered glass via alix komt eraan, maar wat zijn nou onmisbare apps of instellingen?
Ik wil in principe nu de telefoon naar het "handigste" instellen, zodat ik maar 1 keer hoef te wennen.
Of weten jullie ergens een stukje over een gebruiker die wat tips/richting geeft?
Weet iemand of er ergens een instelling is zodat je het geluid van de beltoon / waarschuwingstoon ook weer met de volumeknop op trillen kan zetten?
Met de Nexus 5X ging dat zonder problemen maar de OnePlus stop op een gegeven moment. Met de schuifknop op de rechterkant kun je de telefoon op trillen zetten maar eigenlijk had ik die knop niet nodig gehad :-)
Met de Nexus 5X ging dat zonder problemen maar de OnePlus stop op een gegeven moment. Met de schuifknop op de rechterkant kun je de telefoon op trillen zetten maar eigenlijk had ik die knop niet nodig gehad :-)
In de camera app naar video modus. Daarna van beneden naar boven swipen, dan krijg je een menu met wat meer opties. Is ook bij de camera modus.Knul schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:27:
Heeft iemand de slowmotion video al aan de praat gekregen? Ik zoek me suf, maar kan hem niet vinden
Nee, dat kan niet. Is eerder in de topic besproken. Dit is een bewuste feature van OnePlus.Frijns.Net schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:41:
Weet iemand of er ergens een instelling is zodat je het geluid van de beltoon / waarschuwingstoon ook weer met de volumeknop op trillen kan zetten?
Gestures is even wennen maar werkt daarna prima. Geeft net weer een paar pixels extra schermruimte. Met standaard screen protector kan het beetje vervelend zijn ivm het randje van de protector.Bas Tussengas schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:40:
[ Voor 54% gewijzigd door JCreations op 18-06-2018 09:55 ]
Toen ik mijn oneplus ging bestellen heb ik heel hard getwijfeld tussen de 128gb en de 256. Dit weekend op Pinkpop heb ik bijna 60gb aan videos gemaakt (En dat is niet eens zo lang
) Ben blij dat ik uiteindelijk de 256gb variant heb gepakt
Die gestures vind ik persoonlijk wel echt een verrijking, ik heb er zelf niet aan hoeven wennen, voelde gelijk heel natuurlijk aan, echter mijn vriendin loopt wel te vloeken en te tieren als ze even mijn telefoon moet gebruiken, ondanks dat ik meerdere keren heb uitgelegd hoe het werkt.Bas Tussengas schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:40:
Joehoe!
Gestures zijn geweldig ja! Aan het begin zat ik wel te prutsen als je snel wil switchen tussen apps. Wat je dan kan doen is van de rechterkant omhoog swipen, en dan even vasthouden. Dat maak het voor mij perfect.Ellnsbv schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:04:
[...]
Die gestures vind ik persoonlijk wel echt een verrijking, ik heb er zelf niet aan hoeven wennen, voelde gelijk heel natuurlijk aan, echter mijn vriendin loopt wel te vloeken en te tieren als ze even mijn telefoon moet gebruiken, ondanks dat ik meerdere keren heb uitgelegd hoe het werkt.
Je bedoelt denk ik vanuit het midden omhoog en vasthouden. Dat is namelijk de swipe voor het multitask menu.Bioflap schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:12:
[...]
Gestures zijn geweldig ja! Aan het begin zat ik wel te prutsen als je snel wil switchen tussen apps. Wat je dan kan doen is van de rechterkant omhoog swipen, en dan even vasthouden. Dat maak het voor mij perfect.
Dat klopt, dat is het multitask menu, maar als je hem vanaf de rechterkant omhoog swiped en wacht dan schakelt hij terug naar de vorige app.Daiov97 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:30:
[...]
Je bedoelt denk ik vanuit het midden omhoog en vasthouden. Dat is namelijk de swipe voor het multitask menu.
Werkt niet bij mij helaas. Heb jij dit ergens ingesteld? Heb al even bij gestures gekeken maar niet gevonden volgens mijBioflap schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:41:
[...]
Dat klopt, dat is het multitask menu, maar als je hem vanaf de rechterkant omhoog swiped en wacht dan schakelt hij terug naar de vorige app.
Mijn reviews al gezien?
Ah fuck... Ik zie dat ik het doe vanuit Whatsapp en als ik op een link heb gedrukt.. Natuurlijk schakelt hij dan van App, omdat je terug gaat naar WhatsappPeacekeeperNL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:53:
[...]
Werkt niet bij mij helaas. Heb jij dit ergens ingesteld? Heb al even bij gestures gekeken maar niet gevonden volgens mij

Verder, hoe halen jullie in godsnaam zo'n hoge SOT?
Geen idee, haal zelf die 7u SOT ook met soms een uitschieter naar de 8! Heb wel altijd op de automatische helderheid. Nu bijna 2,5u SOT met nog 73 procent!Bioflap schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:46:
[...]
Ah fuck... Ik zie dat ik het doe vanuit Whatsapp en als ik op een link heb gedrukt.. Natuurlijk schakelt hij dan van App, omdat je terug gaat naar WhatsappExcuses!
Verder, hoe halen jullie in godsnaam zo'n hoge SOT?
[ Voor 4% gewijzigd door Daiov97 op 18-06-2018 12:53 ]
Welke apps hebben jullie dan? Ik heb nu FB en Messenger verwijderd, Instagram en Snapchat staan er nog wel op.. Ik had ook Google Locatieservices en de Google Feed aan staan, maar nu ook uitgeschakeld.Daiov97 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:52:
[...]
Geen idee, haal zelf die 7u SOT ook met soms een uitschieter naar de 8! Heb wel altijd op de automatische helderheid. Nu bijna 2,5u SOT met nog 73 procent!
Helderheid op handmatig en staat laag, ik denk 20%. Misschien maar een hard reset van de telefoon uitvoeren?
Moet wel zeggen dat ik veel YouTube heb gekeken nu. Geen idee of dat positief is voor de SOT. Heb FB, Instagram, Snapchat, Twitter ook allemaal geïnstalleerd staan. Locatie altijd op nauwkeurig + bluetooth altijd aanBioflap schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:57:
[...]
Welke apps hebben jullie dan? Ik heb nu FB en Messenger verwijderd, Instagram en Snapchat staan er nog wel op.. Ik had ook Google Locatieservices en de Google Feed aan staan, maar nu ook uitgeschakeld.
Helderheid op handmatig en staat laag, ik denk 20%. Misschien maar een hard reset van de telefoon uitvoeren?
Holy crap. Die heb ik ook altijd aan staan. Ik zit nu met het uitschakelen/verwijderen van FB en Messenger op 90% met 38m SOT.. Lijkt mij meer dan normaal toch?Daiov97 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:59:
[...]
Moet wel zeggen dat ik veel YouTube heb gekeken nu. Geen idee of dat positief is voor de SOT. Heb FB, Instagram, Snapchat, Twitter ook allemaal geïnstalleerd staan. Locatie altijd op nauwkeurig + bluetooth altijd aan
Dat zou zo'n 6 uur SOT betekenen op een volle lading, niet verkeerd. Heb ook wel eens dat ik net 5u haal, dus de SOT is ook wel sterk afhankelijk van het gebruik.Bioflap schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:00:
[...]
Holy crap. Die heb ik ook altijd aan staan. Ik zit nu met het uitschakelen/verwijderen van FB en Messenger op 90% met 38m SOT.. Lijkt mij meer dan normaal toch?
En niet te vergeten: waar je bent ook. Thuis een zaterdag binnen op de wifi scheelt nogal met een zonnige treinrit aan het raam van Maastricht naar Groningen met wisselend bereik van het 4g netwerk.Daiov97 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Dat zou zo'n 6 uur SOT betekenen op een volle lading, niet verkeerd. Heb ook wel eens dat ik net 5u haal, dus de SOT is ook wel sterk afhankelijk van het gebruik.
Weer een dikke bug. De app Skype wil niet installeren. MS account ingevuld en daarna hangt de phone op het finish scherm met een draaiende, witte circle. Terug naar het home scherm weer app Skype starten, nada. Na een reboot werkt het.
En waarom zou dat een dikke bug zijn ,kan ook aan skype liggen .RAAF12 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:33:
Weer een dikke bug. De app Skype wil niet installeren. MS account ingevuld en daarna hangt de phone op het finish scherm met een draaiende, witte circle. Terug naar het home scherm weer app Skype starten, nada. Na een reboot werkt het.
Skype werkt prima bij mij, heb geen vreemde dingen gemerkt bij installatie. Naast de gewone Skype heb ik ook Skype for Business geïnstalleerd en ook die doet het zonder problemen.RAAF12 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:33:
Sinds vandaag de navigatie knoppen vervangen door gestures. Ik hoef hier helemaal niet aan te wennen, werkt perfect. Ik zag in een review dat dit bij Apple beter was uitgewerkt maar kan me eigenlijk niet voorstellen hoe het beter kan. Misschien is dit gefixt in een update en weet ik niet beter.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Een app hoort in mij optiek direct te werken, niet pas na een reboot van het OS. Zelfs een complexe navigatie app zoals Tomtom Go hoeft niet eerst te rebooten voor de app werkt. Nou ja ik kan ermee leven. Normaliter zou je ook worden gewaarschuwd door het installatie scherm rebooten voor gebruik ofzo. Maar nee, dat gebeurd niet. Dus het is een flaw in de install van de apk, geen ECHTE bugreinierkramer schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:42:
[...]
En waarom zou dat een dikke bug zijn ,kan ook aan skype liggen .
Heb je gelijk in natuurlijk hoort ook gelijk te werken, maar om het een bug te noemen is een klein beetje overdreven 😉RAAF12 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:14:
[...]
Een app hoort in mij optiek direct te werken, niet pas na een reboot van het OS. Zelfs een complexe navigatie app zoals Tomtom Go hoeft niet eerst te rebooten voor de app werkt. Nou ja ik kan ermee leven. Normaliter zou je ook worden gewaarschuwd door het installatie scherm rebooten voor gebruik ofzo. Maar nee, dat gebeurd niet. Dus het is een flaw in de install van de apk, geen ECHTE bug
Lezen, veel lezen. Google is your friend. En verder gewoon uitproberen, met vallen en opstaan worden veel mensen groot/ervaren/ doorstrepen wat niet wordt gewenst. Ik gebruik zelf voornamelijk de old fashion methodiek. Als ik zin heb ga ik weleens wat anders doen. De 3 finger sweep van boven naar beneden voor een screendump is handig.Bas Tussengas schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:40:
Joehoe!
[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 18-06-2018 17:20 ]
Vraagjes, met de 5T waren er wat provider problemen met namen Vodafone, is dat met de OP6 opgelost?
en mijn 2e vraag, zit er een standaard fabriek screenprotector op, dacht dit gezien te hebben?
3e vraag met Netflix of ZiggoGo is het scherm dan volledig vullend of hou je zwarte randen ?
en mijn 2e vraag, zit er een standaard fabriek screenprotector op, dacht dit gezien te hebben?
3e vraag met Netflix of ZiggoGo is het scherm dan volledig vullend of hou je zwarte randen ?
Ja je krijgt een standaard screen protector. Netflix Kan je scherm vullen. Ziggo go niet.Albert020 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:20:
Bedankt, heb um besteld, de 128GB Midnight Black versiepolopolo150 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:58:
[...]
Ja je krijgt een standaard screen protector. Netflix Kan je scherm vullen. Ziggo go niet.
Ik ben eigenlijk ook best te spreken over die screenprotector.
Ik wacht nog totdat rhinoschield zijn spul voor de OP6 uitbrengt, maar tot die tijd blijft hij met het geleverde hoesje lekker zitten...
Ik wacht nog totdat rhinoschield zijn spul voor de OP6 uitbrengt, maar tot die tijd blijft hij met het geleverde hoesje lekker zitten...
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!