iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Zit er bijna met open mond naar te kijken. Holy shit wat een candles
Eindelijk weer terug op mijn ICO prijsVerwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:46:
[...]
Is inmiddels al de 3e run in 3 dagen. Nu ben ik geen fan van ETN ofzo...
Maar procenten zijn procenten.
Verwijderd
Geen idee of dat de reden van de stijging is. Je kunt de nieuwste versie van de app downloaden en dan even compleet opnieuw inloggen. Grote kans dat je wallet dan hersteld is.Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:01:
[...]
Mijn mobile app toont al dagen de melding' we are currently migrating your wallet to the new instant payments system' is dat de reden van de stijging? En wanneer kan ik terug aan mijn coins...
Verwijderd
Heb de nieuwste versie staan ... raar.Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:37:
[...]
Geen idee of dat de reden van de stijging is. Je kunt de nieuwste versie van de app downloaden en dan even compleet opnieuw inloggen. Grote kans dat je wallet dan hersteld is.
Edit:opgelost
Edit: en terug naar af
[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 22-09-2018 21:02 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
[ Voor 17% gewijzigd door Midacmm op 22-09-2018 21:02 ]
Misschien moet iemand weer even van zijn gehackte API muntjes af...
Als je zo denkt pak je nooit 5.000.000 euro.... l o l .. Laat al die coins gewoon jaren staan blijf er vanafYub schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:30:
Wil 5k XRP verkopen voor een nieuwe game PC, hapert poloniex al 15 minuten.. Het moet niet te makkelijk gaan zullen we maar zeggen..
[ Voor 8% gewijzigd door A87 op 22-09-2018 21:29 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Hij heeft van iedereen hier de afgelopen maand waarschijnlijk het meeste verdientA87 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:28:
[...]
Als je zo denkt pak je nooit 5.000.000 euro.... l o l .. Laat al die coins gewoon jaren staan blijf er vanaf
[ Voor 13% gewijzigd door mprkooij op 22-09-2018 21:38 ]
Zo te zien weer durfkapitaal in bitcoin
[ Voor 44% gewijzigd door A87 op 22-09-2018 21:32 ]
Vooral jaren niets doen kan een heel slecht plan zijn. Ik geloof gewoon niet dat deze groei oneindig door kan blijven gaan met enorm veel verschillende munten. Er moet een keer een punt komen dat bepaalde munten dood gaan en andere het goed blijven doen. Dat 95% of meer over 10 jaar vrijwel op 0 staan zou mij niets verbazen. Welke coins wel of welke niet dat is een ander verhaal, maar stel er komt weer een bullrun, dan nog vast blijven houden is geen goed idee. Het zou zomaar kunnen dat munt X nog 1x een dikke run maakt en daarna is het over en bloed ie dood. Jaar na jaar dikke bullruns met iedere keer een correctie voor 100'en munten kan niet zo blijven. Winst pakken is een belangrijk iets. Genoeg mensen zijn 80% of meer kwijt geraakt en dit bij een correctie waar munten niet naar 0 zijn gegaan. Er moet bijna wel een punt komen dat bepaalde munten wel naar 0 gaan.A87 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:31:
Idd dan maakt het niet uit
Ik heb een tijdje geleden een animatie hier gepost van de ontwikkeling (opkomst en neergang) van de marketcap van alle coins vs elkaar gedurende de afgelopen jaren. BTC en ETH hebben een groot aandeel, maar ook aan ETH wordt geknabbeld. BTC verliest ook terrein vs alle alts, soms wordt het meer, soms minder, maar, "vroeger" was het 100%. Vanaf nummer 3 en verder is het constant stuivertje wisselen.
Opkomende coins holden kan lonen, tijdens een bullrun loont iedere coin, maar als je iets voor meerdere jaren parkeert, dan negeer je dus momentum, bullruns en fiasco's. Bij een traditioneel aandeel van een groeiend bedrijf kan dat lonen, bij crypto ook als je geluk hebt, maar in veel gevallen zal het je geld kosten.
Niemand zegt dat je moet (day)traden, maar iets kopen en dan per definitie meerdere jaren holden is echt af te raden. Kijk tenminste iedere paar weken even of je investering van destijds zich nog steeds als een investering lijkt af te spiegelen, of dat je door voortschrijdend inzicht beter af bent met een andere coin en wees niet bang dan uit te stappen. Bijsturen, evalueren en kritisch zijn naar jezelf (wordt dit echt de nieuwe Bitcoin of hoop ik dat?) is erg belangrijk.
Verwijderd
Welkom terug. Je hebt gemist:mprkooij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:31:
Goeeeeeedenavond! Heb ik wat gemist? Of alleen maar downtrends?Ik ben weer even terug van weggeweest. Ben weer van plan te gaan traden. Gisteren een nieuwe iPhone gekocht, kijken of dat terug te verdienen valt. Zit nog steeds in Wan, die is wel ietsje omhoog gegaan zie ik. Iemand nog tips, leuke projecten om in mee te gaan? Ik heb een tijdje niet opgelet.
- lange technische verhalen van Kain_niaK
- slap geouwehoer en veel trade praat
- een laatste waarschuwing voor asianc
- een paar scherpe moppen
- een dikke pump op XRP
Is ook waarom ik vind dat holden een slecht idee is. Dit even los van 10BTC hebben gekocht voor 50 euro per stuk, die kan je lekker blijven holden als je dat wil.Taro schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:45:
Je hebt er niets aan om op 1 in te stappen, de 10 aan te tikken en weer naar 1 af te zakken. Of je nou op de 7,8,9 tijdens de weg omhoog, of bij 9, 8, 7, 6, etc. omlaag winst pakt maakt niet uit, het zal nooit perfect zijn, maar jarenlang holden heeft alleen nut bij coins die here to stay zijn. En dat zijn er niet veel.
Sowieso heeft de markt de neiging om een hele dikke run van x10 of meer te maken om daarna een 80+% correctie te doen. Dit is BTC al meerdere malen overkomen en ik zie niet waarom die niet zo zal blijven. Stel BTC gaat naar 100k zal ie vast weer zakken naar 20k of minder. Perfect timen is inderdaad niet te doen, maar van dikke winst naar een beetje winst te gaan is ook niets. Dit dus nog los van het feit dat het niet zo kan zijn dat 1000+ coins het maar oneindig goed blijven doen.
Stel je kocht BTC op 5k, dan ben je van die 5k naar 20k gegaan om de 6k weer te zien. Verkoop lekker op 15k of op 11k in de weg omlaag. Holden voor jaren zonder iets te doen is voor de meeste munten een slecht plan, op heel goedkoop inkopen na en hopen dat die munt er over 5 jaar of 10 jaar nog is met een waarde die niet 95+% lager is dan nu.
Ahh zonde. Vooral van die Pump op XRP, zag hem net inderdaad. Hmm zit nu nog in WAN. Had gehoopt dat die wat zou gaan doen.Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:50:
[...]
Welkom terug. Je hebt gemist:
- lange technische verhalen van Kain_niaK
- slap geouwehoer en veel trade praat
- een laatste waarschuwing voor asianc
- een paar scherpe moppen
- een dikke pump op XRP
[ Voor 14% gewijzigd door Marthusiast op 22-09-2018 21:56 ]
NANO heeft ook nog een 40% run gedaan een week of wat terugmprkooij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:53:
[...]
Ahh zonde. Vooral van die Pump op XRP, zag hem net inderdaad. Hmm zit nu nog in WAN. Had gehoopt dat die wat zou gaan doen.
Hoop eigenlijk stiekem dat we dit vaker gaan zien. Ergens denk ik dat het misschien mogelijk is dat de NANO run een trail was voor de XRP run en dat andere coins dit net zo gaan doen. Dit is 100% speculatie zonder enige onderbouwing dat klopt natuurlijk. Aan de andere kant vind ik een 40% run en een 100% run in een dikke downtrend wel een beetje heel erg vreemd. Denk toch dat whales mogelijk een nieuw iets gevonden hebben ipv zich voornamelijk met BTC bezig te houden. Ben benieuwd of er straks weer een coin komt die 40% of meer gaat doen. Dat de XRP run veroorzaakt is door nieuws geloof ik niet in.
Edit @Marthusiast Ik heb zo enorm veel laten liggen door op de verkeerde momenten te holden dat ik daar compleet klaar mee ben. Probeer nu gewoon zoveel mogelijk de grote bewegingen te pakken en weet zeker dat dit mij meer gaat opleveren
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 22-09-2018 21:59 ]
Hier exact hetzelfde..PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:56:
@Marthusiast Ik heb zo enorm veel laten liggen door op de verkeerde momenten te holden dat ik daar compleet klaar mee ben. Probeer nu gewoon zoveel mogelijk de grote bewegingen te pakken en weet zeker dat dit mij meer gaat opleveren
Ik probeer realistisch te blijven, morgen kan het weg zijn. Dus zo op z'n tijd een kleinigheidje kopen moet kunnen. Met XRP heb ik eerder het huis al afgelost. De drang om nu 5 miljoen te hebben is weg, ik ben tevreden en lig er niet meer van wakker als het morgen de winst weg is, leuk is dan anders.. maar heb er al iets moois aan overgehouden. De nieuwe pc gaat overigens zeker ook indirect weer geld opleveren. Speel momenteel veel met selenium en ben bezig met bots, het ligt er dus maar aan hoe je bepaalde aankopen/investering ziet. Een dikke auto kopen zou ik dan weer zien als verlies en zonde van geld vinden.A87 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:28:
[...]
Als je zo denkt pak je nooit 5.000.000 euro.... l o l .. Laat al die coins gewoon jaren staan blijf er vanaf
Hmm ben benieuwd. Misschien gaan we weer helemaal de lucht in richting november / december. Enig advies qua waar nu geld in te steken? Heb nog iets (70 dollarPilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:56:
[...]
NANO heeft ook nog een 40% run gedaan een week of wat terug
Hoop eigenlijk stiekem dat we dit vaker gaan zien. Ergens denk ik dat het misschien mogelijk is dat de NANO run een trail was voor de XRP run en dat andere coins dit net zo gaan doen. Dit is 100% speculatie zonder enige onderbouwing dat klopt natuurlijk. Aan de andere kant vind ik een 40% run en een 100% run in een dikke downtrend wel een beetje heel erg vreemd. Denk toch dat whales mogelijk een nieuw iets gevonden hebben ipv zich voornamelijk met BTC bezig te houden. Ben benieuwd of er straks weer een coin komt die 40% of meer gaat doen. Dat de XRP run veroorzaakt is door nieuws geloof ik niet in.
Edit @Marthusiast Ik heb zo enorm veel laten liggen door op de verkeerde momenten te holden dat ik daar compleet klaar mee ben. Probeer nu gewoon zoveel mogelijk de grote bewegingen te pakken en weet zeker dat dit mij meer gaat opleveren
Anderen, wat denken jullie?
Op dit moment zou ik voor langere termijn nergens geld insteken. Wacht af tot BTC de weg omhoog vind en vrijwel alles waar je dan geld in stopt zal wel goed gaan als je bij de bekende en veel belovende munten zit. Op dit moment is het prima mogelijk dat BTC de komende maanden naar 4k gaat en niet naar 10k. Iedere munt beweegt toch met BTC mee. Gaat BTC van 6k naar 3k gaan andere munten ook met 50% of meer onderuit. Waar je geld in te stoppen ga ik geen uitspraak over doen. Zoek wat dingen online op om te zien welke munten wat kunnen en maak je eigen keuzemprkooij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:04:
[...]
Hmm ben benieuwd. Misschien gaan we weer helemaal de lucht in richting november / december. Enig advies qua waar nu geld in te steken? Heb nog iets (70 dollar) over in m'n binance wallet.
1. Hele mooie tech met prachtige toepassingen voor de mensheid in het algemeen (middlemen niet meer nodig, voor iedereen beschikbaar, betrouwbaar, veilig etc).
2. Een beetje geld maken door te beleggen in crypto.
Ik denk dat voor punt 2 XRP een hele leuke belegging is (heb er een klein beetje van, maar wel van plan die 'zak' wat uit te breiden). Het vloekt alleen nog al met punt 1 en daar heb ik dan weer een beetje 'last' van. Haha.
Toch niet nu die zak uitbreiden? Hij is nu wel redelijk hoog. XRP zal vast wel weer een stuk zakken denk ik zo. Zie trouwens wel iets over Swell 2018 by Ripple op 30 september t/m 2 oktoberMarthusiast schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:11:
@Taro ik ben in gedachten aan het leren om het crypto gedachtengoed te splitsen in
1. Hele mooie tech met prachtige toepassingen voor de mensheid in het algemeen (middlemen niet meer nodig, voor iedereen beschikbaar, betrouwbaar, veilig etc).
Ik denk dat voor punt 2 XRP een hele leuke belegging is (heb er een klein beetje van, maar wel van plan die 'zak' wat uit te breiden). Het vloekt alleen nog al met punt 1 en daar heb ik dan weer een beetje 'last' van. Haha.
[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 22-09-2018 22:13 ]
Edit (centen)
[ Voor 11% gewijzigd door Marthusiast op 22-09-2018 22:14 ]
Serieus?? Echt serieus??Marthusiast schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:11:
@Taro ik ben in gedachten aan het leren om het crypto gedachtengoed te splitsen in
Niet lullig bedoelt, maar sommige mensen hebben een roze bril op en geen kritische bril.Marthusiast schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:20:
Eh yep @Klaas25 ? Maar jij denkt anders begrijp ik? ;-)
Aan je avatar te zien ben jij XRP fan Klaas, dus ben benieuwd naar je mening..
Nouja als je de crypto's moest sorteren op welke een werelds onnodig probleem oplossen (en binnenkort echt gebruikt gaan worden) en de munten die dat niet doen dan kan je ze allemaal de prullenbak inkieperen op XRP na.Marthusiast schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:23:
Nou ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bril van @Klaas25 , vandaar mijn vraag.. ;-)
Aan je avatar te zien ben jij XRP fan Klaas, dus ben benieuwd naar je mening..
En XRP is bewezen het snelst, en goedkoopst (in euro's EN in tijd) dus hoe tech wil je het hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door Klaas25 op 22-09-2018 22:26 ]
Is je enige bron van info nog steeds Ripple zelf ?Klaas25 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:26:
[...]
Nouja als je de crypto's moest sorteren op welke een werelds onnodig probleem oplossen (en binnenkort echt gebruikt gaan worden) en de munten die dat niet doen dan kan je ze allemaal de prullenbak inkieperen op XRP na.
En XRP is bewezen het snelst, en goedkoopst (in euro's EN in tijd) dus hoe tech wil je het hebben?
Ook weer niet lullig bedoelt, maar volgens mij was jij de persoon die laatst aangaf als enige bron Ripple te hebben waarbij het dus een gekleurd Wij van WC Eend verhaal is. Zoek de objectieve negatieve punten eens op, niet de mooie gekleurde verhalen. Vandaar dat ik het over die roze bril heb. Misschien wordt XRP wel de munt de komende jaren of ploft de boel een keer heel hard naar vrijwel 0 omdat banken en andere bedrijven er niets mee willen doen in de praktijk.
Ripple heef over 200 partners en al 100+ productiecontracten afgesloten. Het gaat er komen. Sterker ik ben er zeker van dat het afgelopen week al bezig was. Weet alleen niet in welke vorm. Maar van 250M naar 5B volume in 5 dagen is niet alleen fomo. Geloof ik niks van.PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:30:
[...]
Is je enige bron van info nog steeds Ripple zelf ?
Ook weer niet lullig bedoelt, maar volgens mij was jij de persoon die laatst aangaf als enige bron Ripple te hebben waarbij het dus een gekleurd Wij van WC Eend verhaal is. Zoek de objectieve negatieve punten eens op, niet de mooie gekleurde verhalen. Vandaar dat ik het over die roze bril heb. Misschien wordt XRP wel de munt de komende jaren of ploft de boel een keer heel hard naar vrijwel 0 omdat banken en andere bedrijven er niets mee willen doen in de praktijk.
Ik vind geen negatief nieuws. Nul. Stuur me link als je iets hebt. Ik zou het graag lezen.
Eerst zien, dan geloven. En dan ook nog eens dat XRP nuttig gaat zijn tegenover wat Ripple doet. Dat Ripple goed bezig is ben ik zeker van, dat XRP over 5 jaar nog iets waard is niet.Klaas25 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:32:
[...]
Ripple heef over 200 partners en al 100+ productiecontracten afgesloten. Het gaat er komen. Sterker ik ben er zeker van dat het afgelopen week al bezig was.
Of gewoon een hele dikke pump van een zooi whales die dachten eens met XRP aan de slag te gaan ipv alleen met BTC bezig te zijn. Zeker in de wereld van crypto zegt een dikke pump zonder feiten niets.van 250M naar 5B volume in 5 dagen is niet alleen fomo. Geloof ik niks van.
Dan moet je eens zoeken naar objectieve info. Zeggen niets negatiefs te kunnen vinden is complete waanzin. Je kijkt serieus naar XRP door een roze bril aangeleverd door Ripple en andere info van mensen die XRP helemaal geweldig vinden. Juist de negatieve info en zeer kritische info is waar je wat mee kan om een reëel beeld te vormen. Maar goed, dit heb ik dus een paar weken terug ook al gezegt, maar er is niets veranderd. Je ziet XRP als een perfect iets wat nog x100 gaat in de toekomst en dat beeld is extreem onrealistisch positief in plaats van realistisch.Ik vind geen negatief nieuws. Nul. Stuur me link als je iets hebt. Ik zou het graag lezen.
Als je enige bron van info Ripple is dan is XRP inderdaad perfect, maar dat hoeft niet zo te zijn in de praktijk. Of XRP nou wel of niet prachtige dingen gaat doen laat ik in het midden en wat ik over XRP denk staat er ook los van, maar jjij vind XRP helemaal top gebasseerd op onobjectieve info.
XRP gaat nergens heen. Alleen naar de eerste plek op coinmarketcap. Van in totaal in ieder geval een stuk minder dan wat we nu hebben aan keuze in crypto. Of dat nou EOY, 2019 of over 5 jaar is, dat weet ik niet.PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:40:
[...]
Eerst zien, dan geloven. En dan ook nog eens dat XRP nuttig gaat zijn tegenover wat Ripple doet. Dat Ripple goed bezig is ben ik zeker van, dat XRP over 5 jaar nog iets waard is niet.
[...]
Of gewoon een hele dikke pump van een zooi whales die dachten eens met XRP aan de slag te gaan ipv alleen met BTC bezig te zijn. Zeker in de wereld van crypto zegt een dikke pump zonder feiten niets.
[...]
Dan moet je eens zoeken naar objectieve info. Zeggen niets negatiefs te kunnen vinden is complete waanzin. Je kijkt serieus naar XRP door een roze bril aangeleverd door Ripple en andere info van mensen die XRP helemaal geweldig vinden. Juist de negatieve info en zeer kritische info is waar je wat mee kan om een reëel beeld te vormen. Maar goed, dit heb ik dus een paar weken terug ook al gezegt, maar er is niets verandert. Je ziet XRP als een perfect iets wat nog x100 gaat in de toekomst en dat beeld is extreem onrealistisch positief in plaats van realistisch.
Als je enige bron van info Ripple is dan is XRP inderdaad perfect, maar dat hoeft niet zo te zijn in de praktijk. Of XRP nou wel of niet prachtige dingen gaat doen laat ik in het midden en wat ik over XRP denk staat er ook los van, maar jjij vind XRP helemaal top gebasseerd op onobjectieve info.
Jij mag me slechte nieuws zijn betreffende XRP en Ripple. Ik zou het graag zien. Ik moet het eerste negatieve nog vinden en ja als ik er 1 mocht kiezen is het XRP. No-brainer. Met roze bril en met harde feiten bril op
En sure Ripple kan failliet gaan. XRP blijft er (en ja kan dan "waardeloos" worden maar kan dan door ander weer opgepakt worden. De techniek is te goed om niet te gebruiken.
Als jij er voor wil kiezen compleet blind zijn net zoals de Bcash gast is dat prima. Verdere discussie als je niet eens overweegt wat ik zojuist heb gezegt is nutteloos. Ik probeer je wat in te laten zien en te leren, los van XRP zelf. Aangezien ik een soort gelijke post een paar weken terug al gemaakt heb ga ik er ook verder geen energie meer insteken.
XRP gaat naar nummer 1 en is de enige echte crypto, zo klaar
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 22-09-2018 23:33 ]
Verwijderd
Ik zal heel eerlijk zijn dat ik niet echt bewust heb meegekregen dat je er even tussenuit was, maar dit soort oneliners tussen de lange discussies door heb ik inderdaad een tijd niet meer gezien.mprkooij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:27:
XRP gaat weer alle kanten op.
Ik kan me herrineren dat tussen de lange berichten altijd even het fotootje van ludo verscheen icm met een korte opmerking.
Top man. Dit is gewoon mijn onderbewustzijn ingekropen. Toen ik net scrollde had ik een soort flashback achtig iets.
Maargoed. Totaal off-topic, ik vond het de moeite waard om even te vermelden.
Mooi ook om te zien dat je er vrij vlot weer helemaal in zit
BTC was de eerste, is redelijk decentraal, maar wordt relatief weinig voor betalingsverkeer (voornamelijk online, nagenoeg niet "offline") gebruikt, terwijl het daar wel voor bedoeld is. BTC is de grootste, bestaat het langst, heeft een grote achterban, etc. etc. maar XRP is wél snel, wordt ook echt gebruikt, etc.
Volgens mij gaat de discussie er voornamelijk over of het wel of geen decentrale cryptocurrency is (er zit een bedrijf achter vs een community). XRP is geen "klassieke" cryptocurrency, maar misschien wel een recentere variant ervan die een brede adoptie kent. Niet altijd goed te verteren voor de oudgedienden die een ander gedachtegoed hebben, maar breed geaccepteerd door nieuwe instromers.
Dus ja, XRP is geen decentrale cryptocurrency met een community erachter die het netwerk in stand houdt, maar het is wel een nieuwe toepassing die in hetzelfde domein opereert en misschien wel iets doet waar behoefte aan is. Een andere behoefte dan die BTC invult. Klaas is van de nieuwe generatie en heeft een andere basis dan early BTC adopters.
Dit gaat niet eens over XRP zoals ik al zei
Wat betreft BTC is het ook een shitmunt op technisch gebied. Bagger langzaam met maar 7tps en alleen veel waard omdat het inderdaad de eerste en meest bekende is
Ik probeer altijd alles zo objectief mogelijk te bekijken. Ik vind BTC ook helemaal niet zo geweldig, dat het is punt hier niet
Daar kan inderdaad wat objectiever naar worden gekeken, maar, munten als XRP en EOS hebben gewoon gigantische marketing apparaten en BTC heeft die eigenlijk helemaal niet. Bij EOS kan je net als bij XRP nogal wat kritische noten plaatsen. ETH en ADA hebben bijvoorbeeld geen marketing apparaten, maar 2 tecchies als uithangbord, vanuit de inhoud erg goed, maar ze leggen het af tegen de snelle jongens met de grote praatjes en daar zijn mensen nou eenmaal gevoeliger voor.PilatuS schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:08:
[...]
Dit gaat niet eens over XRP zoals ik al zeiWat XRP wel of niet gaat/kan doen staat hier compleet los van. Het gaat mij er om dat hij XRP helemaal geweldig vind op basis van info van Ripple.
Een believer kan je vaak niet terugbrengen naar de basis en objectiviteit. In een markt die om geld ipv techniek draait doet XRP het gewoon goed, wanneer we terug gaan naar de achterliggende (technische) reden van het bestaan van BTC en crypto, dan valt XRP door de mand want het bedrijf erachter heeft andere belangen en XRP is geen aandeel is dit bedrijf. Dan zal de waarde van XRP inderdaad onder druk komen te staan, mensen die dat niet willen horen moeten dat maar voelen. Waarschuwen heeft dan helaas weinig zin en de vraag is op wat voor termijn de druk erop komt te staan, misschien gaat dit nog jaren goed. Maar BTC kan natuurlijk ook prima terug naar 0 in dezelfde periode
Helemaal mee eens
Af en toe zie ik alleen posts voorbij komen wat vrijwel puur reclame is en weinig plaats heeft in de realiteit
Dat kan je beter hier posten.walletje-w schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:50:
Het lijkt me wel interessant om een keer te kijken of we een document kunnen samenstellen waar iedereen zijn pareltje in mag zetten. 1 munt/techniek mag er maar 1 keer in gezet worden en dan moet er een uitleg bij waarom die munt nou specifiek zo goed is en waar de zwakheden zitten. Zo heb ik een aantal munten waar ik enthousiast over ben maar daar steekt toch 1 boven uit. Ik weet niet of meer mensen zo'n lijst zouden willen samen stellen? En hoe we er echt voor kunnen zorgen dat de lijst nuttig is door maar 1 toevoeging per persoon toe te staan.
[Handel] Het grote cryptocurrency handelstopic (#6)
In Slowchat verdwijnen inhoudelijke posts.
Weg
Ik vind het een goed idee, mits men het onderbouwtwalletje-w schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:50:
Het lijkt me wel interessant om een keer te kijken of we een document kunnen samenstellen waar iedereen zijn pareltje in mag zetten. 1 munt/techniek mag er maar 1 keer in gezet worden en dan moet er een uitleg bij waarom die munt nou specifiek zo goed is en waar de zwakheden zitten. Zo heb ik een aantal munten waar ik enthousiast over ben maar daar steekt toch 1 boven uit. Ik weet niet of meer mensen zo'n lijst zouden willen samen stellen? En hoe we er echt voor kunnen zorgen dat de lijst nuttig is door maar 1 toevoeging per persoon toe te staan.
Misschien kan je een oproep plaatsen: mensen jou een DM te sturen met hun favoriete coin en kort en bondig de pros en cons te omschrijven. Met als disclaimer dat ze geen reactie / gesprek hoeven te verwachten in de DM, het weken kan duren voordat de lijst beschikbaar komt, er minimaal één con moet zijn en dubbele inzendingen van verschillende users eventueel worden genegeerd. Dan zelf er een lijst van copy-pasten?walletje-w schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:50:
Qua terugvindbaarheid van je oproep wil ik dan wel helpen door hem een maandje te linken in mijn signature. Voor wat dat waard is.
[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 23-09-2018 00:37 ]
Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1
Word -> WordtKain_niaK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:32:
Word zijn reactie verwijdert? Nee. Mijn reactie op zijn reactie word verwijdert.
verwijdert -> verwijderd
word -> wordt
verwijdert -> verwijderd
verwijdert -> verwijderdDat werd verwijdert
Gewoon niet lezen dan toch?Specy schreef op zondag 23 september 2018 @ 00:41:
Ik heb echt moeite om teksten met zoveel taalfouten serieus te nemen. En dat is in elke post zo, ook heel veel termen gebruik je door elkaar heen of fout. In deze specifieke post:
[...]
Word -> Wordt
verwijdert -> verwijderd
word -> wordt
verwijdert -> verwijderd
[...]
verwijdert -> verwijderd
-edit-Ik ben nooit naar school geweest en heb mezelf leren lezen en schrijven. Het lastigste daarvan was de volgorde.
Moest ik nu eerst iets opschrijven om dan te leren lezen wat ik geschreven had of eerst iets lezen om vervolgens te leren schrijven wat ik gelezen had?
Gelukkig kreeg ik zoals altijd hulp van mijn denkbeeldig gefantaseerde vriend: Dille-man, of zoiets. Enfin, uiteindelijk heb ik dan maar Microsoft Sam geïnstalleerd en daar heb ik nog altijd mijn verschrikkelijk Engels accent aan overgehouden.
Mijn grammatica en spelling zijn dus rampzalig.
Voor mij is elke d een t. Als je een spelfout ziet of zo'n domme d - t fout dan laat het me vooral weten. Maar op een zachtaardige manier graag, er staan al zoveel ruwe woorden op het internet.
Aan de andere kant praat ie ook over z'n informatica opleiding, dus is bovenstaand betrekkelijk.
-edit-
O wacht, ik lees nu dat ie is gepest in de kleuterklas.
Als ik elke biografische brainfart van hem serieus probeer te lezen, onthouden en plaatsen dan loop ik vast.
[ Voor 95% gewijzigd door Chris.nl op 23-09-2018 01:09 ]
Mja. Kijk. dat verhaal over die bug was gewoon interessant. Alleen vervolgens begon het weer te gaan over hoe geweldig Bitcoin Cash is, en dat samen met de tientallen taalfouten in zijn posts op de vorige pagina (in teksten die zijn geschreven met een air van "ik weet alles beter dan jullie") begon me zoals gewoonlijk weer zwaar te irriteren.
Als je weet dat je niet kunt schrijven, gebruik dan een spellingchecker of zo.
Mijn favoriete techniek is Safe Network ontwikkeld door Maidsafe. Nu moet ik gelijk even aangeven waarom dit mijn favoriet is, omdat het mij niet om de winst draait maar om de potentie om de wereld een betere plaats te maken. Maidsafe is namelijk de afgelopen 2 jaar geen slimme investering geweest
Dus in het kort wat is Safe Network? Een autonoom netwerk ontwikkeld om naast het huidige internet te draaien. Volledig peer to peer, anoniem, efficiënt, schaalbaar en een soort van unhackable omdat er geen centrale servers meer zijn en dus ontzettend veilig (clients/laptops/smartphones zelf kunnen natuurlijk nog wel gehacked worden. Nu zijn er ook initiatieven om een gedistribueerd operatingsystem te maken maar dat staat echt nog in de baby schoenen en is een volledig ander verhaal). Voor een overzichts lijstje: https://safenetwork.tech/fundamentals/
Samenvattende video: YouTube: Safecoin: The World's Currency for Security and Privacy
Waarom ben ik enthousiast:
1. Ze zijn al begonnen in 2009, ver voordat de hele cryptomarkt bestond! Dit geeft aan dat ze er zelf niet ingestapt zijn om snel geld te verdienen maar omdat ze echt geloven in de techniek die ze aan het ontwikkelen zijn. Zie ook deze tijdlijn waarin je ziet dat het idee al in 2006 door David Irvine bedacht is en daarna is hij dat gaan uitwerken. Vervolgens is het in 2009 herschreven van Python naar C++ voor optimalisatie en daarna weer herschreven naar Rust om nog veiliger en robuuster te zijn.
2. De techniek heeft ontzettend veel potentie om de opvolger van het huidige internet te worden.
"Whut, is dat niet wat overdreven?" Ik hoor het je denken?
Oké, wellicht wel een beetje. Desalniettemin is dat wel waar ze het voor ontwikkelen. Het internet zoals het ooit bedoeld was. Ze zijn bezig met het ontwikkelen van een autonoom draaiend netwerk wat automatisch schaalt en zichzelf optimaliseert, de prijs van resources bepaald en de capaciteit verdeeld. Maar waar veel alternatieven gebruik maken van de huidige routing layers van het huidige internet, zijn ze bij Maidsafe de gehele routing opnieuw aan het ontwerpen (dus geen ip/DNS servers, etc). Daarnaast betekend dit dus ook dat ze geen gebruik maken van een Blockchain, wat vele andere voordelen met zich meebrengt, zo heeft het geen moeite met opschalen en efficient blijven. Het meest interessante van Blockchain is natuurlijk het consensus mechanisme (proof of stake/proof of work). Maar deze mechanismes hebben dus hun eigen flaws. Maidsafe is nu bezig met hun eigen consensus mechanisme genaamd PARSEC. Dit is laatst geïntroduceerd en wordt nu volop getest, zowel in de praktijk als theoretisch in de wetenschap. YouTube: A Deep Dive into PARSEC | Introduction
3. De transparante en no-bullshit attitude. Ze doen niet aan fake marketing, en proberen niet iedere scheet te verkopen alsof het the next big thing is. Ze zijn niet gefocust op de prijs van de Safecoin. Ze geloven wel wat die prijs gaat doen zodra ze klaar zijn met de ontwikkeling en de beta live gaat. Doordat ze al zo lang bezig zijn, en meerdere tegenslagen hebben gehad zijn ze ook realistisch geworden wat ook de reden is dat ze op de tijdlijn niet meer aangeven wanneer ze verwachten klaar te zijn met een bepaalde fase. Dit voorkomt ook teleurstellingen onder de community. De ontwikkeling van dergelijke technieken wordt normaliter altijd gedaan door overheids gefinancierde instellingen (het leger/TNO/etc). Maar de opkomst van cryptocurrencies en het grote gedistribueerde geld heeft het mogelijk gemaakt dat deze techniek "onafhankelijk" van grote instituties ontwikkeld wordt! De transparantie is goed te vinden op het forum en als je up to date wil blijven van de laatste updates dan kan ik het aanraden om de weekly updates op donderdag te volgen: https://safenetforum.org/...e-september-20-2018/25480
4. Ze zijn live. Je kunt nu al beginnen met het ontwikkelen van je eigen distributed apps die gebruik maken van Alpha 1 en als je de door Maidsafe ontwikkelde browser installeert kun je de ontwikkelde apps bekijken en gebruiken. Daarvoor moet je wel trust level 1 behaald hebben op het forum. Dat doe je door een account aan te maken en wat posts te lezen/liken. Zie voor meer info: https://safenetforum.org/...user-requirements/15200/1. Deze limitatie hebben ze ingesteld omdat ze nu natuurlijk nog niet 'unlimited' resources hebben en er nog niet met 'echt' geld gespeeld word. Dat is namelijk 1 van de manieren om kwaadaardige deelnemers te limiteren in hun acties. De eerste keer dat ze live gingen hadden ze deze limitatie nog niet en liep het netwerk gelijk vast omdat iemand er gelijk misbruik van maakte
5. Ze zijn uniek. Omdat ze geen gebruik maken van blockchain maar daar wel een soortgelijk alternatief voor bieden. Nu zijn er meerdere technieken die hetzelfde doel hebben, denk aan SIA, Storj of Blockstack maar die hebben allemaal grote nadelen of onzekerheden en absoluut niet zo'n lang track record als MaidSafe. https://docs.google.com/s...w_jbu2j0iOZHtg/edit#gid=0 (niet door mij samengesteld)
Fun facts:
De main developers van Maidsafe zijn uitgenodigd door de silicon valley tv show om hun inzichten te delen. In die show is er een zogenaamde startup die een bepaalde techniek ontwikkeld die heel veel overeenkomsten heeft met het Safe Network.
Tim Berners Lee (de 'uitvinder' van het internet) supports Safe Network. Het toffe is dat hij bezig is met Solid wat naar mijn mening 1 van de grootste usability flaws van het internet probeert op te lossen: hoe goed om te gaan met je persoonlijke data. Maar om daar goed mee om te gaan moet je je data wel als individu op een goede gedecentraliseerde manier kunnen opslaan en beveiligen. En daar komt het Safe Network natuurlijk weer om de hoek kijken!
Oke, bij deze dus mijn uitgebreide reactie in welke techniek ik geloof. Ik heb Maidsafe nog geen enkele keer hier voorbij zien komen en ben dus ook oprecht verbaasd dat ik nu de eerste ben die deze techniek benoemt. Ik vraag me af of mensen hier het al wel eens voorbij hebben zien komen maar er gewoon niet over zijn begonnen en hoe dat dan komt? Gebrek aan prijs ontwikkeling/marketing, te langzaam, niet interessant genoeg of iets wat ik nog volledig over het hoofd zie?
Hey @Klaas25 , dank voor je reactie! Nou, XLM (lumens) is bijvoorbeeld is best snel en community-driven (Stellar) ipv een gecentraliseerde oplossing (voor dit specifieke oplossingsgebied). Zie, dat is waarom ik een beetje worstel met die 2 punten die ik noemde. Ik geloof (voor deze toepassing) vanwege punt 1 meer in Stellar (kopstuk van Stellar startte trouwens bij Ripple meen ik).Klaas25 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:26:
[...]
Nouja als je de crypto's moest sorteren op welke een werelds onnodig probleem oplossen (en binnenkort echt gebruikt gaan worden) en de munten die dat niet doen dan kan je ze allemaal de prullenbak inkieperen op XRP na.
Ten aanzien van punt 2 is XRP best een leuke belegging..
En uiteraard, dat is hoe ik het bekijk. Daar zit geen 'waarheid' in.. Ja, 'mijn' waarheid.
Mijn punt is dat alles eigenlijk subjectief is. Zelfs als je besluit alleen Ripple als bron te nemen (dan nog interpreteer je de feiten op je eigen manier). Ik denk overigens idd dat het kan helpen om info uit verschillende bronnen tot je te nemen (vooral ook kritische bronnen).. dat kan je heel erg veel verder helpen bij het nemen van de (voor jou) juiste beslissingen. Maar het hoeft natuurlijk niet. Als jij maar blij bent met de keuzes die je maakt en gelooft in de dingen waarin je gelooft.
Overigens is centralisatie een heel leuk onderwerp.. Je kan namelijk op heel veel vlakken gecentraliseerd of gedecentraliseerd zijn. ETH kopstuk Vitalik beschreef dit een paar maanden geleden erg goed, alleen een beetje in whizkid taal. Even gezocht: https://medium.com/@Vital...ntralization-a0c92b76a274
In wat normalere taal: kijk bijv bij BTC naar de mining pools.. daar vindt centralisatie plaats dus. Zal vast niet de bedoeling zijn geweest, maar dat heeft zich helaas wel zo ontwikkeld.
En bij andere projecten (EOS misschien?) zijn misschien de developers wel meer en meer een gecentraliseerde factor. En weer bij andere projecten weer andere zaken (ik probeer het oppervlakkig te houden).
Ook hier mijn punt: als we het over 'centralisatie' of 'decentralisatie' hebben moeten we misschien iets specifieker zijn over welk 'aspect' van centralisatie we het hebben.
Wat vinden jullie? Of vraag ik te veel en te vaak? Gewoon echt geinteresseerd wat jullie vinden/denken.
Goede post, zie ook deze post van mij over centralisatie/decentalisatie. Daar heb ik ook gebruikt gemaakt van dezelfde post van Vitalik die je linkt.Marthusiast schreef op zondag 23 september 2018 @ 02:13:
[...]
Hey @Klaas25 , dank voor je reactie! Nou, XLM (lumens) is bijvoorbeeld is best snel en community-driven (Stellar) ipv een gecentraliseerde oplossing (voor dit specifieke oplossingsgebied). Zie, dat is waarom ik een beetje worstel met die 2 punten die ik noemde. Ik geloof (voor deze toepassing) vanwege punt 1 meer in Stellar (kopstuk van Stellar startte trouwens bij Ripple meen ik).
Ten aanzien van punt 2 is XRP best een leuke belegging..
En uiteraard, dat is hoe ik het bekijk. Daar zit geen 'waarheid' in.. Ja, 'mijn' waarheid.
Mijn punt is dat alles eigenlijk subjectief is. Zelfs als je besluit alleen Ripple als bron te nemen (dan nog interpreteer je de feiten op je eigen manier). Ik denk overigens idd dat het kan helpen om info uit verschillende bronnen tot je te nemen (vooral ook kritische bronnen).. dat kan je heel erg veel verder helpen bij het nemen van de (voor jou) juiste beslissingen. Maar het hoeft natuurlijk niet. Als jij maar blij bent met de keuzes die je maakt en gelooft in de dingen waarin je gelooft.
Overigens is centralisatie een heel leuk onderwerp.. Je kan namelijk op heel veel vlakken gecentraliseerd of gedecentraliseerd zijn. ETH kopstuk Vitalik beschreef dit een paar maanden geleden erg goed, alleen een beetje in whizkid taal. Even gezocht: https://medium.com/@Vital...ntralization-a0c92b76a274
In wat normalere taal: kijk bijv bij BTC naar de mining pools.. daar vindt centralisatie plaats dus. Zal vast niet de bedoeling zijn geweest, maar dat heeft zich helaas wel zo ontwikkeld.
En bij andere projecten (EOS misschien?) zijn misschien de developers wel meer en meer een gecentraliseerde factor. En weer bij andere projecten weer andere zaken (ik probeer het oppervlakkig te houden).
Ook hier mijn punt: als we het over 'centralisatie' of 'decentralisatie' hebben moeten we misschien iets specifieker zijn over welk 'aspect' van centralisatie we het hebben.
Wat vinden jullie? Of vraag ik te veel en te vaak? Gewoon echt geinteresseerd wat jullie vinden/denken.
Over de BTC miningpools:
1) Een mininpool is een zooi appartere miners die samen werken. Die miners kunnen ook van pools veranderen en dat gebeurt ook regelmatig. Het is waar dat de operator van een miningpool opeens alle netwerk kracht die hij tot zijn beschikking heeft kan gaan misbruiken, maar er zijn ook P2P pools waar dat een stuk lastiger is. En wanneer een pool operator het vertrouwen van zijn gebruikers heeft geschonden krijgt hij het niet zo gemakkelijk terug.
2) Uiteindelijk is mining centralisatie een probleem dat zichzelf oplost. Toegang tot goedkope stroom is niet iets dat je kunt verplaatsen. Je kunt een stuwdam nu eenmaal niet verplaatsen. En dus zal mining zil uiteindelijk gaan concentreren rond plaatsen waar er goedkope stroom is. Dat is niet een plaats in de werld, dat zij er meerdere. Hier in Canada word in Quebec gemined want daar hebben ze een hele grote hydroplant met goedkope stroom. Maar ook hier in ALbera. Ze hebben loodsen met ASICs die ze gasvelden op rijden. Daar word er aardgas die vrijkomt bij het winnen van olie gebruikt in dynamo generators voor stroom. Bitfury mined in mijn geboorte plaats Three Hills op die manier.
3) In een hoog tempo zijn de asic chips kleiner en sneller en zuiniger gemaakt. Maar die rek is er binnenkort uit. De wet van moore begint nu al goed mee te spelen, We zitten nu op 7nm ASICs en elke nieuwe generatie die nu zal uitkomen zal een minder grote sprong zijn.
In terme van hashrate, momenteel iets van 50 Exahash per seconde, krijg je dus een S curve. Eerst een langzame opbouw naar hashrate. En nu een gigantische groei spurt in hashrate het laatste jaar, aangedreven door de hoge all time high (er is een lag van 6 maaanden tussen een ATH en de hashrate die gebaseerd is op de ATH). Die groei gaat er straks dik uit, ook wanneer we in 2 jaar naar 6,25 coins per block gaat ipv 12,5. En dus gaat de hashrate nu minder snel gaan groeien.
Dit gaat er voor zorgen dat alle fabrikanten van ASICS uitendelijk min of meer dezelfde prestaties kunnen neer zetten. Het zal goedkoper en makkelijker worden om ASIC's te ontwikkelen. De marktpositie van Bitmain zal dus afnemen. Ik denk niet dat binnen 10 jaar nog 80% van alle ASICS op het netwerk van Bitmain komen.
4) Momenteel word er Bitcoin gemined met hitte als bij product. Maar in de toekomst zal er elektrisch verwarmt worden met Bitcoin mining als bij product.
Je zult dan een situatie hebben waar het electriciteits bedrijf gratis een warm water boiler bij je thuis installeert. (je weet wel van die electrische boilers met een grote ketel voor verwarming en douchen.)
Waarom is de boiler gratis? Omdat er een Bitcoin miner in zit, die mined voor het electricteits bedrijf. Immers de hitte van een ASIC chip is tussen de 95 en 105 graden. Laat 95 graden nu ook de water temperatuur van een warm water ketel zijn!
Zie ook deze video van Andreas.
En dat is ook precies de reden waarom ik BCH heb opgespaard waar ik hoop de nieuwste miner van Bitmain mee te kopen. En dan gaat die miner bij mijn ouders in Belgie komen. Die hebben momenteel zoveel zonnepanelen dat ze meer stroom op het grid leveren dan ze zelf gebruiken. Hun stroom factuur is dus 0 euro in de zomer. Maar in de zomer leveren ze meer stroom aan het grid dan ze in de winter verbruiken. En dus produceren ze een hoeveelheid extra stroom waar ze niet betaald voor krijgen.
Ik ga met mijn vader een systeem uitrekenen waar we precies weten voor hoeveel stroom we niet betaald krijgen. En die gaan we voor mijn asic miner gebruiken.
Op lange termijn, en als de exchange rate van BCH uiteindelijk genoeg omhoog zou gaan, zouden we dan ook effectief genoeg BCH kunnen minen om de miner zelf af te betalen. Daarna produceert het ding een beetje BCH dat ons helemaal niks kost.
En dat vind ik ik super interessant. Wie nu een 7nm ASIC te pakken krijgt kan er waarschijnlijk dik 2 jaar mee minen voordat hij vervangen moeten worden door een betere.
[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 23-09-2018 03:58 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Edit: And it's gone, mooi verder omhoog.
[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 23-09-2018 08:24 ]
On topic;
Deze week mijn hernieuwde inleg van 2 maand terug vervijfvoudigd.
Ik heb op dit moment alles verkocht en meer Powr gekocht.
Vrijdag schoot deze door het dak doordat het order boek in 1 keer leeggekocht werd tot 3350 sats. 1 iemand heeft nu alle touwtjes daar in handen, drukt af en toe eens de boel naar beneden om bij te kopen. Dus er zit totaal geen weerstand op het moment dat deze whale daartoe besluit.
Lijkt mij persoonlijk een prachtige kans waar ik ook dus all in on ben gestapt.
Helemaal met de extreme Tech challenge finale van over een paar weekjes.
daar heb ik zooooooooooo veel van dus van mijn mag het ( zal wel niet gebeuren)cryptore schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:24:
Zo zie Navcoin gaan ...
• Ik sta ongeveer op break even.
• Ik heb minder dan 10 euro gewonnen
• Ik heb minder dan 10 euro verloren
• Ik heb meer dan 100 euro verloren
• Ik heb meer dan 100 gewonnen
• Ik heb meer dan 1000 euro verloren
• Ik heb meer dan 1000 euro gewonnen
• Ik heb meer dan 10 000 euro verloren
• Ik heb meer dan 10 000 euro gewonnen
Ook een poll maken? Klik hier
Oke dan , ik heb er gelukkig niet zoooveel ,bie100 schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:39:
[...]
daar heb ik zooooooooooo veel van dus van mijn mag het ( zal wel niet gebeuren)
Verwijderd
Dat is een mooi plan en ik vind dit een top postKain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 03:47:
[...]
Goede post, zie ook deze post van mij over centralisatie/decentalisatie. Daar heb ik ook gebruikt gemaakt van dezelfde post van Vitalik die je linkt.
Over de BTC miningpools:
1) Een mininpool is een zooi appartere miners die samen werken. Die miners kunnen ook van pools veranderen en dat gebeurt ook regelmatig. Het is waar dat de operator van een miningpool opeens alle netwerk kracht die hij tot zijn beschikking heeft kan gaan misbruiken, maar er zijn ook P2P pools waar dat een stuk lastiger is. En wanneer een pool operator het vertrouwen van zijn gebruikers heeft geschonden krijgt hij het niet zo gemakkelijk terug.
2) Uiteindelijk is mining centralisatie een probleem dat zichzelf oplost. Toegang tot goedkope stroom is niet iets dat je kunt verplaatsen. Je kunt een stuwdam nu eenmaal niet verplaatsen. En dus zal mining zil uiteindelijk gaan concentreren rond plaatsen waar er goedkope stroom is. Dat is niet een plaats in de werld, dat zij er meerdere. Hier in Canada word in Quebec gemined want daar hebben ze een hele grote hydroplant met goedkope stroom. Maar ook hier in ALbera. Ze hebben loodsen met ASICs die ze gasvelden op rijden. Daar word er aardgas die vrijkomt bij het winnen van olie gebruikt in dynamo generators voor stroom. Bitfury mined in mijn geboorte plaats Three Hills op die manier.
3) In een hoog tempo zijn de asic chips kleiner en sneller en zuiniger gemaakt. Maar die rek is er binnenkort uit. De wet van moore begint nu al goed mee te spelen, We zitten nu op 7nm ASICs en elke nieuwe generatie die nu zal uitkomen zal een minder grote sprong zijn.
In terme van hashrate, momenteel iets van 50 Exahash per seconde, krijg je dus een S curve. Eerst een langzame opbouw naar hashrate. En nu een gigantische groei spurt in hashrate het laatste jaar, aangedreven door de hoge all time high (er is een lag van 6 maaanden tussen een ATH en de hashrate die gebaseerd is op de ATH). Die groei gaat er straks dik uit, ook wanneer we in 2 jaar naar 6,25 coins per block gaat ipv 12,5. En dus gaat de hashrate nu minder snel gaan groeien.
Dit gaat er voor zorgen dat alle fabrikanten van ASICS uitendelijk min of meer dezelfde prestaties kunnen neer zetten. Het zal goedkoper en makkelijker worden om ASIC's te ontwikkelen. De marktpositie van Bitmain zal dus afnemen. Ik denk niet dat binnen 10 jaar nog 80% van alle ASICS op het netwerk van Bitmain komen.
4) Momenteel word er Bitcoin gemined met hitte als bij product. Maar in de toekomst zal er elektrisch verwarmt worden met Bitcoin mining als bij product.
Je zult dan een situatie hebben waar het electriciteits bedrijf gratis een warm water boiler bij je thuis installeert. (je weet wel van die electrische boilers met een grote ketel voor verwarming en douchen.)
Waarom is de boiler gratis? Omdat er een Bitcoin miner in zit, die mined voor het electricteits bedrijf. Immers de hitte van een ASIC chip is tussen de 95 en 105 graden. Laat 95 graden nu ook de water temperatuur van een warm water ketel zijn!
Zie ook deze video van Andreas.
[YouTube: Bitcoin Q&A: Proof-of-work changes]
En dat is ook precies de reden waarom ik BCH heb opgespaard waar ik hoop de nieuwste miner van Bitmain mee te kopen. En dan gaat die miner bij mijn ouders in Belgie komen. Die hebben momenteel zoveel zonnepanelen dat ze meer stroom op het grid leveren dan ze zelf gebruiken. Hun stroom factuur is dus 0 euro in de zomer. Maar in de zomer leveren ze meer stroom aan het grid dan ze in de winter verbruiken. En dus produceren ze een hoeveelheid extra stroom waar ze niet betaald voor krijgen.
Ik ga met mijn vader een systeem uitrekenen waar we precies weten voor hoeveel stroom we niet betaald krijgen. En die gaan we voor mijn asic miner gebruiken.
Op lange termijn, en als de exchange rate van BCH uiteindelijk genoeg omhoog zou gaan, zouden we dan ook effectief genoeg BCH kunnen minen om de miner zelf af te betalen. Daarna produceert het ding een beetje BCH dat ons helemaal niks kost.
En dat vind ik ik super interessant. Wie nu een 7nm ASIC te pakken krijgt kan er waarschijnlijk dik 2 jaar mee minen voordat hij vervangen moeten worden door een betere.
Mocht het allemaal gaan lukken hoop ik dat je het even laat weten hier
ach hoop houden dat ze een keer gaan knallencryptore schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:57:
[...]
Oke dan , ik heb er gelukkig niet zoooveel ,heb ze te duur gekocht een paar maanden geleden , in mijn onwetendheid toen , bij zo,n fantastische NL-broker , en daar staan nog
De recente presentatie betreft een lab sample, het is nog steeds de vraag wat het daadwerkelijke device gaat doen. Tussen voorspelde en daadwerkelijke efficiëntie van de S9 zat ook best wat. Als je dat extrapoleert naar deze sample dan is de WhatsMiner M10 efficiënter. Transistorgrootte is compleet irrelevant in dit verhaal.
Ik zou even wachten tot we praktijkgetallen weten voor je de keuze maakt.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 23-09-2018 10:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Euuhhh aankomende bullrun startup altcoins??? Moet toch een keer gaan gebeuren....
[ Voor 34% gewijzigd door A87 op 23-09-2018 10:49 ]
Ik mis 20.000, 30.000, 40.000 en 50.000 als stap. 10.000 verlies ...i wish.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:55:
Poll: Hoeveel heb je gewonnen verloren sinds het begin van 2018?
• Ik sta ongeveer op break even.
• Ik heb minder dan 10 euro gewonnen
• Ik heb minder dan 10 euro verloren
• Ik heb meer dan 100 euro verloren
• Ik heb meer dan 100 gewonnen
• Ik heb meer dan 1000 euro verloren
• Ik heb meer dan 1000 euro gewonnen
• Ik heb meer dan 10 000 euro verloren
• Ik heb meer dan 10 000 euro gewonnen
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een wallet om mijn coins te Hodlen. Alleen weet ik niet goed wat ik nu nodig heb of op moet letten.
Hebben jullie daar tips of links over??
Ik gun je een echte prijsstijging omdat ARK het waard is. Maar tuurlijk kan het ook een whale zijn, zelfs na maanden.A87 schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:37:
Ineens stijgt ark voor het eerst in MAANDEN, dus niet 1 whale die de prijs omhoog drukt.
Welke coins? 1 specifieke of veel verschillende? Ik gebruik bijv. Exodus voor veel verschillende, daarnaast NEON wallet voor NEO, O2 voor ONT en Daedalus voor ADA.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:15:
Vraagje.
Ik ben op zoek naar een wallet om mijn coins te Hodlen. Alleen weet ik niet goed wat ik nu nodig heb of op moet letten.
Hebben jullie daar tips of links over??
ADA blijft trouwens lekker gaan!
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 23-09-2018 11:25 ]
Verwijderd
ADA XLM HOTTaro schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:23:
[...]
Welke coins? 1 specifieke of veel verschillende? Ik gebruik bijv. Exodus voor veel verschillende, daarnaast NEON wallet voor NEO, O2 voor ONT en Daedalus voor ADA.
ADA blijft trouwens lekker gaan!
Dan kom je er niet met Exodus. Ik zou naar losse wallets per coin gaan als ik deze pf had.
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar onder de bijv. 250 Euro zou ik het lekker op een exchange laten staan. Er is altijd risico, maar dat heb je met losse wallets ook, het heen en weer sturen kost ook altijd iets.
Ik draag ook even een steentje aan BTC bij, deze keer moeten we er groots doorheen.Tominatie schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:47:
6.8k is zo dichtbij. Ik voel aan me water dat we niet rejected gaan worden
Zou prachtig zijn, ik kan morgen weer wat bijdragen aan BTC.Taro schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:52:
[...]
Ik draag ook even een steentje aan BTC bij, deze keer moeten we er groots doorheen.
Ondanks de behoorlijk weerstand daar op 6.8k heb ik een goed gevoel!
Verwijderd
Voor elke coin nog wel onder de 250, maar gaat mij erom als de boel gaat vliegen.....Taro schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:36:
[...]
Dan kom je er niet met Exodus. Ik zou naar losse wallets per coin gaan als ik deze pf had.
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar onder de bijv. 250 Euro zou ik het lekker op een exchange laten staan. Er is altijd risico, maar dat heb je met losse wallets ook, het heen en weer sturen kost ook altijd iets.
Zit trouwens ook verdeeld over 3 Exchanges. Dus zal het risico dan te overzien zijn? Wil me ook niet oververzekeren
Heb je er ook rekening mee gehouden dat het kan dalen? Op een exchange kan je daar snel op inspelen. Ik zie het in dit geval als oververzekeren, tenzij het hele bedrag voor jou natuurlijk meerdere jaarlonen betreftVerwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:59:
[...]
Voor elke coin nog wel onder de 250, maar gaat mij erom als de boel gaat vliegen.....
Zit trouwens ook verdeeld over 3 Exchanges. Dus zal het risico dan te overzien zijn? Wil me ook niet oververzekeren
Hm. Typisch. Uit dit resultaat blijkt dat mensen die met meer geld "spelen" meer winst maken.Kain_niaK schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:55:
Poll: Hoeveel heb je gewonnen verloren sinds het begin van 2018?
[Afbeelding]
Verloren vs. gewonnen:
10: 0%, 0%
100: 16% / 3% = 5.3
1000: 37% / 11% = 3.4
10.000: 16% / 13% = 1.2
Verklaring zou kunnen zitten in aan-/verkoopkosten of in de hoeveelheid tijd/aandacht en sowieso mogelijkheden die je hebt bij grotere bedragen.
Het schijnt dat exchanges ook een boel coins in coldwallets bewaren. De kans dat je 100% kwijt bent na een hack is dus relatief. Misschien dat iemand anders er meer informatie over kan geven.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:59:
[...]
Voor elke coin nog wel onder de 250, maar gaat mij erom als de boel gaat vliegen.....
Ps. Ik zit zelf met een token die over iets van 6 maand mainnet krijgt. 'k Heb zelf wel zitten twijfelen over een Ledger, maar als die over 6 maand mijn coin niet meer ondersteund lijkt me die vrij zinloos. Ik kijk het dus nog even aan.
Verwijderd
Het geld is ook spielerij dus het is geen drama, alleen een First World Problem.
Top voor de antwoorden jongens 🤘
Als je account wordt gehacked dan ben je 100% kwijt. Als de exchange zelf wordt gehacked, dan hangt het er vanaf waar ze exact toegang toe krijgen. De cold wallets zijn puur bedoeld als extra zekerheid, in de hot wallets zit altijd voldoende om netjes alles te kunnen withdrawen en soms storten ze er wat bij of halen ze het eruit om het risico daarvan te verkleinen. Cold wallets zijn dus geen verzekering, maar puur risicospreiding voor de exchange zelf.Chris.nl schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:05:
[...]
Het schijnt dat exchanges ook een boel coins in coldwallets bewaren. De kans dat je 100% kwijt bent na een hack is dus relatief. Misschien dat iemand anders er meer meer informatie over kan geven.
Ps. Ik zit zelf met een token die over iets van 6 maand mainnet krijgt. 'k Heb zelf wel zitten twijfelen over een Ledger, maar als die over 6 maand mijn coin niet meer ondersteund lijkt me die vrij zinloos. Ik kijk het dus nog even aan.
Dan gewoon makkelijk houden. Het is mij tot nu toe 1 keer gebeurd dat een account geblokkeerd is (ik heb mijn coins over 7 accounts bij exchanges verspreid staan, plus nog wat offline). Na 2 maanden kreeg ik het wel weer terug maar als het om grotere bedragen gaat is het niet fijn. Gaat het om kleingeld? Dan gewoon niet te druk over maken.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:08:
Dank voor de hulp. Het lijkt er inderdaad op dat ik wat aan het oververzekeren ben.
Het geld is ook spielerij dus het is geen drama, alleen een First World Problem.
Top voor de antwoorden jongens 🤘
Overigens: We gaan lekker vandaag! Mijn 30 shitcoins die ik 2 dagen terug gekocht heb staan inmiddels op winst
[ Voor 8% gewijzigd door Specy op 23-09-2018 12:14 ]
Omdat je er op kunt rekenen dat Bitmain levert en levert wanneer ze dat zeggen. Hun betrouwbaarheid is de reden dat ze tussen de 60 en de 80% van de markt in handen hebben..oisyn schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:28:
@Kain_niaK Waarom staar je je zo blind op Bitmain of 7nm? Zou je niet beter gewoon kijken naar welke miner de minste J/TH heeft?
De recente presentatie betreft een lab sample, het is nog steeds de vraag wat het daadwerkelijke device gaat doen. Tussen voorspelde en daadwerkelijke efficiëntie van de S9 zat ook best wat. Als je dat extrapoleert naar deze sample dan is de WhatsMiner M10 efficiënter. Transistorgrootte is compleet irrelevant in dit verhaal.
Ik zou even wachten tot we praktijkgetallen weten voor je de keuze maakt.
Ik weet niet of je je nog Butterfly Labs en Avolon kunt herinneren? Op een bepaald moment werden ASIC;s elke 2 maanden vervangen, en als een bedrijf dan 4 weken te laat levert, kun je alleen maar verliezen.
Dat zijn er vele overkomen. Veeeel te veel.
Best positief #adoptie nieuws zou dat zijn voor ADA. Nu is ADA al stijgende maar wellicht doet hij nog wel meer omhoog de komende dagen. Misschien wel eenzelfde #FOMO rit als XRP heeft gehad, al zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Disclaimer: heb zelf geen bag met ADA, dus ik bekijk dit "neutraal". Op binance zit ik zelf vol in AMB
Serieus.. ik dacht dat 20 dollar wel weer de max zou zijn… Alles verkocht om rond de 18 dollar weer terug te kopen.. De laatste paar keer kwam hij tot de 20 om vervolgens weer in te zakken en toen deed ik niets.. Ik denk deze keer is hij van mij…
Toch niet leuk meer zo...
[ Voor 69% gewijzigd door Acidrain op 23-09-2018 12:44 ]
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Ik ben van ADA naar NEO overgestapt toen ADA begon in te kakkenAcidrain schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:38:
Net al mijn NEO verkocht, van mij mag hij wel weer stoppen nu
[ Voor 98% gewijzigd door Grotman op 23-09-2018 14:04 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!